Toon posts:

[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 08:13
Heb ook een paar producten gekocht van deze aanbieding. Een aantal GU10 RGB spots, GU10 CW/WW spots en twee E27 spiraallampen.

Ze werken allemaal feilloos met mijn Hue bridge icm Home Assistant, dus geen klagen daar. Ook de Hue app kun je ze gewoon prima bedienen.

Aantal zaken die mij wel opgevallen zijn:

* Alle lampen zijn niet "spanningsloos-proof". Aantal mijn originele hue lampen schakelen we ook uit met een schakelaar. Dit is nooit een probleem geweest. Maar de Lidl lampen gaan toch knipperen en raken hun verbinding kwijt met een aantal keer 'uitzetten'
* GU10 RGB lampen qua kleuren gaat best goed en komt veel licht uit t.o.v. chinese Tuya lampen.
* GU10 CW/WW prima lampen- en genoeg licht. Dimmen kun je wel de losse leds zien branden en dimt ook niet zo goed als Hue.
* E27 spiraallampen werken prima. Dimmen gaat niet zo heel ver maar zijn wel fel genoeg op 100%.
Al met al ben ik er wel tevreden mee met de lampen. Voor de prijs hoef je ook niet diezelfde kwaliteit te verwachten als Hue, maar het maakt de drempel wel een stuk lager om minder interessante lampen smart te maken.

Misschien kan iemand hier wat mee.. :)

• gaafst
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:05
Ik heb sind kort een bol filementlamp. Deze geeft irritante en behoorlijk luide piep-/fluittonen op ca 4,6kHz en 19kHz. In standby erger dan als de lamp aan is.

Omdat dit de enige is die ik heb, heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Is dit gebruikelijk voor dit type Lidl lampen?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Arjan A

Cenosillicafoob

gaafst schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:37:
Ik heb sind kort een bol filementlamp. Deze geeft irritante en behoorlijk luide piep-/fluittonen op ca 4,6kHz en 19kHz. In standby erger dan als de lamp aan is.

Omdat dit de enige is die ik heb, heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Is dit gebruikelijk voor dit type Lidl lampen?
Die van mij maken ook geluid als ze uit staan (stuk of zes Lidl lampen). Vooral als het stil in huis is, hoor je het goed.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier iets geks met een E14 kaarslamp. In gebruik bij bed als bedlampje. Werkte perfect op Hue hub. Nu ineens verbinding foetsie, blijft langzaam knipperen als ik lamp aanzet. Dan maar niet via Hue hub maar via Home Assistant (Conbeestick). En ja hoor geen enkel probleem. Vreemd. Zou iets kunnen zijn met sterkte van signaal ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arjan A schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:54:
[...]

Die van mij maken ook geluid als ze uit staan (stuk of zes Lidl lampen). Vooral als het stil in huis is, hoor je het goed.
Ook als je er een tikje op geeft? In de hobbykamer van mijn vrouw begint een lamp soms te ratelen (goedkope led met wat meer vermogen voor meer licht), als ik het hoor tik ik er een keer tegenaan en dan stopt het (en dan kijkt mijn vrouw me altijd boos aan :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb er drie in een bol zitten, die zou ik eerst moeten openschroeven, de rest is ook niet echt toegankelijk ;)

Canon EOS | DJI M2P

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 11:31

Mijn ervaring, de één wel de ander niet.
Hoort niet, lampen moet licht geven geen geluid maken.
Ruilen.

• Jan121
ebk71 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:14:
Ik haal waarschijnlijk wat produkten door elkaar, ik kan er ook niets over terugvinden. Is er toch een mogelijkheid een smart button direct aan een livarno lamp te koppelen zonder gateway?
Ja, dat overkwam me met de afstandsbediening van de starterset.

Toen ik lang >5sec op een knopje duwde (bovenste naar ik meen), was ie opeens gekoppeld aan de RGB lamp.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:06
BBenedictus schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:42:

Aantal zaken die mij wel opgevallen zijn:

* Alle lampen zijn niet "spanningsloos-proof". Aantal mijn originele hue lampen schakelen we ook uit met een schakelaar. Dit is nooit een probleem geweest. Maar de Lidl lampen gaan toch knipperen en raken hun verbinding kwijt met een aantal keer 'uitzetten'
Heb je ze dan niet per ongeluk opnieuw in de pairingmodus gezet?

Wat is het 3 seconden uit en dan weer 2 seconden aan en dit 3x herhalen??

• BBenedictus
Bongoarnhem schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:15:
[...]

Heb je ze dan niet per ongeluk opnieuw in de pairingmodus gezet?

Wat is het 3 seconden uit en dan weer 2 seconden aan en dit 3x herhalen??
Nee dit was "gewoon" gebruik zoals ik mijn lampen altijd zou schakelen. Soms twee keer binnen 5 minuten (weer eens wat kwijt) en soms met tussenpozen van uren of dagen. Binnen een week was het al zo ver.
Inderdaad opnieuw in de pairingmodus. Dat was na langere tijd uitgeschakeld ofwel spanningsloos geweest te zijn.
Ik heb het zigbee protocol nooit doorgelezen, dus ik weet niet hoe de cliënt en server onderling communiceren en de trust aanmaken.

Ben nu nog aan het testen met de witte lampen, gaat nog steeds goed, maar dit is slechts twee dagen nog.. ;)

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06
BBenedictus schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 01:43:
[...]

Nee dit was "gewoon" gebruik zoals ik mijn lampen altijd zou schakelen. Soms twee keer binnen 5 minuten (weer eens wat kwijt) en soms met tussenpozen van uren of dagen. Binnen een week was het al zo ver.
Inderdaad opnieuw in de pairingmodus. Dat was na langere tijd uitgeschakeld ofwel spanningsloos geweest te zijn.
Ik heb het zigbee protocol nooit doorgelezen, dus ik weet niet hoe de cliënt en server onderling communiceren en de trust aanmaken.

Ben nu nog aan het testen met de witte lampen, gaat nog steeds goed, maar dit is slechts twee dagen nog.. ;)
Zou je dan achter de schakelaar (in jou geval iets van Zigbee) een schakelaar kunnen plaatsen zodat de spanning altijd op de lampen blijft. Ik heb dit opgelost door een Shelly Plus i4

Bing

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:07

Ik heb 2 van die lampen en die hebben dat ook.

• gaafst
  • Laatst online: 17:05
Arjan A schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:54:
jomas schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:19:
Ik heb 2 van die lampen en die hebben dat ook.
Jan121 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:56:
Mijn ervaring, de één wel de ander niet.
Ik zal een ruilpoging doen, maar als ik het goed begrijp is de kans groot dat de volgende het ook doet.

Bedankt voor de input.

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21
Ik heb sinds kort ook een aantal van deze lampen in mijn mancave.
Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

Ik heb bij 2 E14 kaarslampen dat ze willekeurig aan gaan. Soms allebei, soms één van de twee, ben wel benieuwd waar deze door getriggerd worden.

Ik had een grote filament bol, deze was na een dag al stuk, offline en geen licht meer. Deze moet ik nog even omruilen.

Verder vind ik de response van de ronde smart switch niet prettig. Met name het dubbel drukken op de knop wordt niet altijd goed geregistreerd, hierdoor ben je soms een tijdje bezig om de verlichting uit te krijgen. Het is jammer dat je dit niet anders kan programmeren zodat je de verlichting gewoon aan en uit kan zetten met één druk op de knop.

De kleuren zijn verder prima voor het geld, ook het toevoegen van nieuwe lampen en stekkers gaat erg makkelijk.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Matroxcool schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:15:
[..]
Het is jammer dat je dit niet anders kan programmeren zodat je de verlichting gewoon aan en uit kan zetten met een druk op de knop.
Dat is ook mijn grootste ergernis. Vroeger was er een toggle-mogelijkheid in de Lidl app, maar die is verdwenen. Mijn lampen in de huiskamer weken op die manier nog wel met deze schakelaar, maar andere en nieuwe lampen helaas niet..

Canon EOS | DJI M2P

• Haitek1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:33
Arjan A schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:37:
[...]

Dat is ook mijn grootste ergernis. Vroeger was er een toggle-mogelijkheid in de Lidl app, maar die is verdwenen. Mijn lampen in de huiskamer weken op die manier nog wel met deze schakelaar, maar andere en nieuwe lampen helaas niet..
Ik snap dit ook niet. Waarom is het niet mogelijk om dit in te stellen? Kan toch niet moeilijk zijn om dit te programmeren of zo te maken dat mensen dit zelf kunnen instellen. Raar... Ik zit er jammer genoeg al enkele uren met te kloten om dit toch werkende te krijgen, maar het lukt mij niet.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Haitek1 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:55:
[...]

Ik snap dit ook niet. Waarom is het niet mogelijk om dit in te stellen? Kan toch niet moeilijk zijn om dit te programmeren of zo te maken dat mensen dit zelf kunnen instellen. Raar... Ik zit er jammer genoeg al enkele uren met te kloten om dit toch werkende te krijgen, maar het lukt mij niet.
Ik ook niet, ik had het al eerder aangegeven in deze post: Arjan A in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Canon EOS | DJI M2P

• MartNL
  • Laatst online: 19:20

MartNL

&nbsp;

[...]

Je kunt er toch gewoon nog 1 kopen.
>:)

• BBenedictus
bing69 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:22:
[...]

Zou je dan achter de schakelaar (in jou geval iets van Zigbee) een schakelaar kunnen plaatsen zodat de spanning altijd op de lampen blijft. Ik heb dit opgelost door een Shelly Plus i4
Oh dat zou zeker wel kunnen. Shelly is verreweg mijn favoriete merk. Super betrouwbaar en ongelooflijk uitgebreide mogelijkheden en werken ook standalone.

Maar de schakelaar wil ik niet meer hoeven aanraken door een Hue motion sensor te plaatsen. Als het maar makkelijk is voor vrouwlief:)

• bing69
  • Laatst online: 16:06
BBenedictus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:58:
[...]

Oh dat zou zeker wel kunnen. Shelly is verreweg mijn favoriete merk. Super betrouwbaar en ongelooflijk uitgebreide mogelijkheden en werken ook standalone.

Maar de schakelaar wil ik niet meer hoeven aanraken door een Hue motion sensor te plaatsen. Als het maar makkelijk is voor vrouwlief:)
Je kunt en en doen, je voorkomt zo dat je lampen stroomloos worden en op meerdere manieren aangezet kan worden. Ik schakel hier met een lichtsensor maar kan altijd met hand aan/uit schakelen en dan niet een enkele lamp maar een hele scène met in kerst de boom etc er bij

Bing

• Jan121
[...]

Dat kan ook prima, die Lidl knoppen werken (single click = toggle) met Lidl en andere lampen.

Homeassistant, mqtt, zigbee2mqtt en een universele ondersteunde zigbee adapter
https://www.zigbee2mqtt.io/guide/adapters/

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Jan121 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:26:
[...]

Dat kan ook prima, die Lidl knoppen werken (single click = toggle) met Lidl en andere lampen.

Homeassistant, mqtt, zigbee2mqtt en een universele ondersteunde zigbee adapter
https://www.zigbee2mqtt.io/guide/adapters/
De hele functie toggle bestaat niet meer in de Lidl app, dus je kan dat niet meer toekennen aan de single click. Het is of AAN of UIT. Meer kan je niet kiezen.

Canon EOS | DJI M2P

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:12
Arjan A schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:46:
[...]

De hele functie toggle bestaat niet meer in de Lidl app, dus je kan dat niet meer toekennen aan de single click. Het is of AAN of UIT. Meer kan je niet kiezen.
En in Home assiatnt Yaml?

• Jan121
Arjan A schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:46:
[...]

De grap: je hebt die hele app van Lidl niet nodig. (wees blij, geen cloud, privacy vriendelijker)

De app kan het niet, maar de knop kan het wel.

In de laatste HA hoef je niet eens meer handmatig yaml te editen, kan allemaal via de GUI, wordt automatisch gevonden via zigbee2mqtt

• Jan121
Vraag me af of de boel uitgefaseerd wordt bij Lidl, eerst die lange periode van 50% korting en als je nu naar het beperkte assortiment kijkt dat er nog is;

https://www.lidl.nl/h/smart-home/h10004337

Geen losse lamp meer te koop.

• Cyphax
  • Laatst online: 19:22

Cyphax

Moderator LNX
Jan121 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:26:
Vraag me af of de boel uitgefaseerd wordt bij Lidl, eerst die lange periode van 50% korting en als je nu naar het beperkte assortiment kijkt dat er nog is;

Ligt dat niet meer aan de weergave op de site? Staan ze op https://www.lidl.nl/h/verlichting/h10004334 niet gewoon allemaal erbij?

Saved by the buoyancy of citrus

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06

Als je op zigbee zoekt zie je ze wel

https://www.lidl.nl/q/search?offset=24&q=zigbee

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:34

Ik denk dat door de komst van de nieuwe smarthome standaard "matter" e.e.a. voor Lidl verandert.
"Matter" support IP protocollen (Thread, Ethernet, Wifi ) en Bluetooth alleen voor het pairen/koppelen. Philips en Ikea gaat "matter" ondersteunen maar ook nog daarnaast de Zigbee (geen IP) spullen.
Lidl is 100% Tuya Zigbee en alleen de minimum benodigde hardware voor Zigbee, daar ligt Zigbee support wat moeilijker omdat Tuya spullen tegenwoordig vooral Wifi (= IP) zijn.
Dus of Lidl komt net als Ikea met een nieuwe gateway/hub met "matter" en Zigbee support of ze stoppen inderdaad met Zigbee support, denk ik.

• dawuss
  • Laatst online: 16-03 15:43

dawuss

gadgeteer

Antonio di schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat door de komst van de nieuwe smarthome standaard "matter" e.e.a. voor Lidl verandert.
"Matter" support IP protocollen (Thread, Ethernet, Wifi ) en Bluetooth alleen voor het pairen/koppelen. Philips en Ikea gaat "matter" ondersteunen maar ook nog daarnaast de Zigbee (geen IP) spullen.
Lidl is 100% Tuya Zigbee en alleen de minimum benodigde hardware voor Zigbee, daar ligt Zigbee support wat moeilijker omdat Tuya spullen tegenwoordig vooral Wifi (= IP) zijn.
Dus of Lidl komt net als Ikea met een nieuwe gateway/hub met "matter" en Zigbee support of ze stoppen inderdaad met Zigbee support, denk ik.
Zigbee lijkt uiteindelijk opgevolgd te worden door Thread en dat gaat ook een grote rol spelen voor Matter (zie bijvoorbeeld aankondigingen van Apple).

Philips/Signify hebben onlangs een Hue beta vrijgegeven met Matter ondersteuning, maar daar lijkt nog wel een lange lijst te gaan te zijn: https://www.reddit.com/r/..._beta_hue_matter_support/

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Chaoss
  • Laatst online: 21:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Brantje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:25:
Voor de effecten heb ik voor nu de kleuren gehard code, kon zo geen color picker vinden.
De color picker d'r naast zet een statische kleur.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
          type: grid
          cards:
            - type: button
              tap_action:
                action: call-service
                service: mqtt.publish
                service_data:
                  topic: zigbee2mqtt/christmas_lights_1/set
                  payload: >-
                    {"effect":{"effect":"steady","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Steady
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"snow","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Snow
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"rainbow","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Rainbow
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"Snake","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Snake
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"twinkle","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Twinkle
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"firework","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Firework
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"waves","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Waves
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"updown","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Updown
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"vintage","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Vintage
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"fading","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Fading
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"collide","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Collide
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"strobe","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Strobe
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"sparkles","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Sparkles
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"carnaval","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Carnaval
              tap_action:
                service_data:
                    {"effect":{"effect":"glow","speed":100,"colors":[{"r":164,"g":168,"b":50},{"r":168,"g":50,"b":153},{"r":102,"g":50,"b":168},{"r":50,"g":155,"b":168},{"r":50,"g":168,"b":72},{"r":168,"g":88,"b":50}]}}
              name: Glow

En voor de color picker:
code:
1
2
3
type: 'custom:more-info-card'
entity: light.christmas_lights_1
title: ' '

Wel even de more-info-card installeren

Dit samen met browser_mod die het 'more-info' command van de entity afvangt en vervangt met een popup.
Weet iemand of dit soort scripts ook met ZHA mogelijk zijn? heb ZHA nu draaien en zojuist 2 uren geprobeerd om zigbee2mqtt er naast te draaien totdat ik zojuist lees dat je die niet beide naast elkaar kunt gebruikt 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jan121
Inderdaad, daar wel, dank, maar dat ze niet meer onder smart home te vinden zijn is toch slordig, alsof er geen prioriteit meer voor is.

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:41
geen idee, in duidsland kun je nog gewoon alles bestellen https://www.lidl.de/h/smart-home/h10005989

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Duitsland loopt meestal voor met nieuwe versies, dus misschien dat er dan niks onderweg is :p

/▌

• arjandijk162
  • Laatst online: 21-03 00:11

hier staan een heleboel producten tussen die ik met 50% heb gekocht nu voor de volle mep

PS: Heb de bollen binnen, de volledig ronde zijn niet zo mooi, hele duidelijke splitlijn zichtbaar. De halfronde zijn groter en mooier.

De 30cm bollen van in de aanbieding 20 euro zijn echt prachtig. Maar zijn gewoon losse bollen met een E27 fitting en een rgbw lamp erin, dus wil je er Hue in hebben dan kan dat ook

[Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 20-12-2022 00:07]

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-03 14:16

Vmu

Rotatate

Ik ben net langs vier Lidl's in Amsterdam geweest. Nergens meer een zigbee hub te bekennen en ook geen zigbee lampen gezien.
Omdat ik toch graag die Tuya hub wil en m eventueel nog ga flashen naar z2mqtt heb ik er net eentje online besteld.

Vmu

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-02 21:10
Ora et Labora schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:07:
Ik heb een aantal drukknopschakelaars bij de Lidl gekocht. Werkt allemaal prima alleen eentje is een paar keer gevallen en de led blijft snel knipperen, wat ik ook doe.
Batterij eruit en weer erin, led gaat direct knipperen. Resetten met resetknop, zelfde.
Heeft gewerkt overigens maar nu niet meer. Niet meer zichtbaar of vindbaar in gateway, alleen snel knipperen.
Iemand een idee?

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100348592
Ik heb 4 slimme knoppen.

Één gaf al binnen 48 uur problemen.

Wilde hem dan gebruiken en deed hij eigenlijk niks.
Drie keer indrukken, secundaire stand voor scenarios is dat geloof ik.
En weer drie keer indrukken voor reguliere stand en dan deed hij het weer.
Deze en een zelfde drukknop heb ik voor 1 en dezelfde lamp ingesteld, de slaapkamer namelijk.
Na enkele dagen had ik ook dat geouwehoer met dat knipperen en blijven knipperen. Deed eigenlijk niks meer.
Ik heb dat zo gelaten en de batterij was binnen een paar dagen leeg. Zojuist vervangen nadat ik de knop en gegevens uit de app had verwijderd. Nu weer gekoppeld.
Nieuwe kansen.

Jij nog tot een oplossing gekomen?

De knop zit dichter bij de gateway dan 2 van de andere knoppen, dus dat zal het wss ook niet zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Jamievanm op 20-12-2022 19:57]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Jamievanm schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:52:
[...]

Ik heb 4 slimme knoppen.

Één gaf al binnen 48 uur problemen.

Wilde hem dan gebruiken en deed hij eigenlijk niks.
Drie keer indrukken, secundaire stand voor scenarios is dat geloof ik.
En weer drie keer indrukken voor reguliere stand en dan deed hij het weer.
Deze en een zelfde drukknop heb ik voor 1 en dezelfde lamp ingesteld, de slaapkamer namelijk.
Na enkele dagen had ik ook dat geouwehoer met dat knipperen en blijven knipperen. Deed eigenlijk niks meer.
Ik heb dat zo gelaten en de batterij was binnen een paar dagen leeg. Zojuist vervangen nadat ik de knop en gegevens uit de app had verwijderd. Nu weer gekoppeld.
Nieuwe kansen.

Jij nog tot een oplossing gekomen?

De knop zit dichter bij de gateway dan 2 van de andere knoppen, dus dat zal het wss ook niet zijn.
Ik heb de batterij vervangen en gereset en tot nu toe werkt hij weer.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:41
vandaag wa ineens de verbinding tusssen homekit en de bridge weg.
Meer mensen hier last van ?

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 18:22
Jeuvie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:45:
[...]
Is je hub homekit geschikt? Lidl heeft nl. 3 versie waarvan er een geschikt is voor homekit. Deze is ter herkennen aan code op de onderkant. Deze kun scannen met de camera,
Geprobeerd en hij gaat zoeken na het scannen van de QR code, maar het lukt niet hem te koppelen. Heeft iemand tips?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb laatst de smart kerstverlichting aangeschaft, en gekoppeld aan mijn zigbee2mqtt installatie.
Deze zou 'm moeten ondersteunen, maar als ik kleuren kies, verandert er niets (behalve wat geknipper bovenin). Anderen ervaring met deze combinatie van kerstverlichting met zigbee2mqtt in home assistant?

• Toerq
koelkast schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:51:
Ik heb laatst de smart kerstverlichting aangeschaft, en gekoppeld aan mijn zigbee2mqtt installatie.
Deze zou 'm moeten ondersteunen, maar als ik kleuren kies, verandert er niets (behalve wat geknipper bovenin). Anderen ervaring met deze combinatie van kerstverlichting met zigbee2mqtt in home assistant?
Als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt met de term zigbee2mqtt dan kom je wat tegen met dezelfde problemen.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toerq schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:58:
[...]

Als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt met de term zigbee2mqtt dan kom je wat tegen met dezelfde problemen.
Inderdaad, was wat lastig te vinden. Nu heb ik 'm aan m'n hue hub gekoppeld. Daar loopt het net wat beter, tegelijk ook wat vreemde kleuren bij het wisselen. Voor zover redelijk content, voor die (aanbiedings)prijs.

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
koelkast schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:51:
Even uit mijn hoofd...

Probeer eens om kleuren te zetten met hue/saturation ipv met rgb (want rgb ondersteunt de kerstverlichting niet). Had m wel werkend in Node Red op die manier.

En volgens mij als je de brightness instelt, dan springt ie ook meteen op wit. Bij daarna weer terugzetten op kleur onthoudt ie de brightness wel.

Dit is wat ik me kan herinneren, maar kan er iets naast zitten. Als dit niet helpt kan ik m nog wel even aansluiten en preciezer kijken.

Feel free to Buy me a coffee

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
Helemaal nieuw in het smartverhaal dus hopelijk kan iemand mij wat opstart advies geven. Zit midden in een verbouwing dus mijn Google tijd is beperkt en ik vraag mij af welke weg ik het beste kan bewandelen.

Ik heb 5 tussenstekkers, 2 stekkerdozen en een hub (met apple home) besteld bij LIDL en deze werken zover ik nu kan zien goed en zijn te bedienen via Apple Home. Zou dit ook werken met en Hue Bridge? Heb toch het idee dat je dan meer compatible bent met andere producten :?

Ik wil bv ook nog een paar 3-5 meter RGBWW Ledstrips toevoegen voor indirect licht en daar voor had ik een Zigbee compatible variant gekocht en deze wordt netjes gevonden in de LIDL home app, maar niet in de Apple Home app. Die laatste heeft wel mijn voorkeur.

Dus kan ik beter een andere hub toepassen en/of een andere app? Wil het liever vanaf het begin zo goed mogelijk doen en daarop uitbreiden.

Had ook wat lampen van de LIDL besteld, maar deze bevallen mij totaal niet dus ik zie mij niet meer gebruiken dan de tussenstekkers en stekkerdozen.

Edit: Tegen mijn smart producten praten is een nogo trouwens voor mij dus alles zal met de app gebeuren dan wel een afstandsbedienig. Hoogstens een spraakopdracht om een hele groep aan te zetten.

[Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 26-12-2022 15:53]

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:37
cvanatten schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:30:
[...]

Heb je het al geprobeerd met Touchlink? Daarmee krijg ik de meeste lampen gekoppeld aan de Hue bridge.
Klopt het dat je nu moet betalen om touchlink te gebruiken? De lidl lamp heeft weer kuren en is onbereikbaar dus dacht even resetten maar nu moet je premium kopen om touchlink te gebruiken. Pfffff

• J.v.W.
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-01 00:27
Ik ben nu 1 jaar in het bezit van het Lidl systeem en heb er nooit geen problemen mee gehad, maar sinds half december krijg ik bijna elke dag de melding dat een actie niet kan worden uitgevoerd omdat de gateway offline is!
Ik haal dan dan de stekker uit het stopcontact en wacht 1 minuut, steek de stekker weer in het stopcontact en alles werkt weer.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen?

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:05
cliors schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:30:
[...]

Klopt het dat je nu moet betalen om touchlink te gebruiken? De lidl lamp heeft weer kuren en is onbereikbaar dus dacht even resetten maar nu moet je premium kopen om touchlink te gebruiken. Pfffff
Touchlink is er ook als gratis Java app voor een windows pc. https://huetips.com/lamp-finder/

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik zie dat de ledstrips mooi aan 2 kanten een stroomaansluiting hebben. Kan ik ze dan ook door midden knippen en alsnog allebei de helften gebruiken of werkt de stroomvoorziening maar een kant op en is de extra aansluiting alleen voor het verbinden van een tweede ledstrip?

Ik heb overigens een kortingscode voor €10 gekregen. Misschien krijg ik er de komende Black Friday spijt van, maar op dit moment heb ik niets meer nodig en geef ik hem dus liever door :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• musicpixel
Ample Energy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:38:
Ik zie dat de ledstrips mooi aan 2 kanten een stroomaansluiting hebben. Kan ik ze dan ook door midden knippen en alsnog allebei de helften gebruiken of werkt de stroomvoorziening maar een kant op en is de extra aansluiting alleen voor het verbinden van een tweede ledstrip?
Je kunt gewoon beide delen gebruiken, heb ik ook gedaan. Twee keer een hele+halve strip (totaal 3 strips dus)

Wat zelfs ook kan is zoiets bestellen (bijv op ali) zodat je de geknipte kanten met elkaar kunt verbinden:

Ik wilde namelijk twee strips verbinden zonder een stukje draad met stekkertjes ertussen. Wel goed opletten dat je de juiste bestelt met het juiste aantal pinnetjes en breedte.
En heel goed opletten dat je de juiste kant afknipt zodat je de vcc van de ene aan de vcc van de andere kunt koppelen.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:46

Mimiix

Professioneel Prutser

musicpixel schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:44:
[...]

En heel goed opletten dat je de juiste kant afknipt zodat je de vcc van de ene aan de vcc van de andere kunt koppelen.
Ja, dit ja. Ook dat je hem goed opplakt en niet verkeerd om

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Ample Energy
Dank jullie wel! Dan kan ik mooi de keuken doen en onderbreek ik hem bij de afzuigkap in plaats van dat ik hem daar door het kastje er boven leg.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• mur1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02 14:01
geeneen643 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:33:
[...]

Geprobeerd en hij gaat zoeken na het scannen van de QR code, maar het lukt niet hem te koppelen. Heeft iemand tips?
Bridge resetten
En koppelproces nogmaals uitvoeren

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03 19:05
Vmu schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:29:
Ik ben net langs vier Lidl's in Amsterdam geweest. Nergens meer een zigbee hub te bekennen en ook geen zigbee lampen gezien.
Omdat ik toch graag die Tuya hub wil en m eventueel nog ga flashen naar z2mqtt heb ik er net eentje online besteld.
Ik wilde net met een lidl set gaan beginnen voor in de woonkamer.... bridge en 2 van die https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100358555 omdat ze maar 1/3 kosten van de HUE set.... Misscchien toch beter om te wachten als de ondersteuning op stopt....

• Marzman
  • Niet online

Marzman

degranulatie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Ik wilde net met een lidl set gaan beginnen voor in de woonkamer.... bridge en 2 van die https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100358555 omdat ze maar 1/3 kosten van de HUE set.... Misscchien toch beter om te wachten als de ondersteuning op stopt....
Dat het niet in de winkel ligt zegt niks bij Lidl. Dat is met alles daar (het komt en gaat). Ik denk niet dat de support stopt (en je kan altijd de tuya app gebruiken) al zal er wel een keertje een Matter gateway komen lijkt me.

/▌

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03 19:05
Marzman schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Dat het niet in de winkel ligt zegt niks bij Lidl. Dat is met alles daar (het komt en gaat). Ik denk niet dat de support stopt (en je kan altijd de tuya app gebruiken) al zal er wel een keertje een Matter gateway komen lijkt me.
Keuzes keuzes. Misschien toch maar de lidl lampen en bridge kopen en kijken ze vergelijkbaar zijn met de philips surimu... Ik was onder indruk van de philips Surimu qua kleur/egaal licht en dimbaarheid...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

degranulatie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Keuzes keuzes. Misschien toch maar de lidl lampen en bridge kopen en kijken ze vergelijkbaar zijn met de philips surimu... Ik was onder indruk van de philips Surimu qua kleur/egaal licht en dimbaarheid...
Het is leuk spul, maar ik denk dat er wel een kwaliteitsverschil is als je het wilt vergelijken met philips spul.

/▌

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 21:02
degranulatie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb zo'n rechthoekig Lidl-paneel (geen kleur). Is wel duidelijk een stuk minder kwaliteit licht dan de philips, maar nog steeds fijn. En het geeft desondanks wel een goeie bak licht. Fijn voor in de keuken.

• Yayt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:13
Zijn er hier meer mensen van mening dat de Silvercrest smart motion sensor TY0202 een beetje traag is met motion doorgeven? Ik gebruik hem icm een sonoff zigbee stick, homeassistant en nodered. De motion sensor licht wel snel op als hij beweging detecteert, maar daarna duurt het soms nog een goede 2 tellen voordat de lamp ook echt aan gaat. Vergelijk dit met de open/dicht-sensor (tuya) die ik op een deur heb geplakt die echt instant de lamp aan zet.

Heb al 2 verschillende motion sensors geprobeerd maar ze hebben hetzelfde fenomeen.

• Eraser127
  • Laatst online: 14:12

Eraser127

Nijkerk

@Yayt Had ik ook idd met de TY0202, ook merkte ik dat de sensoren niet consistent beweging doorgaven. Liggen nu tussen te hobby spullen en heb ze vervangen door een Shelly Motion(wifi). Ondertussen nog twee Aquara motion sensoren (Zigbee) liggen, maar nog niet in gebruik genomen. Maar dat is dus niet binnen de Lidl software, maar via Home Assistant.

[Voor 11% gewijzigd door Eraser127 op 16-01-2023 15:09]

My Discogs

• Yayt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:13
@Eraser127 Ai dat is jammer, maar ja, een perfecte supersnelle motion sensor voor 5 euro was ook wel een beetje te mooi om waar te zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yayt schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:15:
@Eraser127 Ai dat is jammer, maar ja, een perfecte supersnelle motion sensor voor 5 euro was ook wel een beetje te mooi om waar te zijn.
Misschien als je er twee plaatst voor 10 euro dat het beter werkt? (klinkt als een grap, maar ik heb een niet slimme lamp met detectie en ik denk dat die beter zou werken met nog een sensor op een andere plaats en met die lidl sensors is dat vrij simpel uit te breiden).

/▌

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:52

Toff

FP ProMod
@Marzman Twee sensoren voor één taak is vrij prijzig in het batterijverbruik (bij mij ong. 1 jaar). Zou mij de mogelijke sneheidswinst niet waard zijn. Met een losse sensor - zoals bij @Yayt - zou ik eerder kijken naar een betere plaatsing, al lijkt de vertraging hier in de verbinding met de bridge te zitten.

• Ample Energy
Ik heb naast de sensoren met 120 graden zicht op AAA-batterijen ook 10 plattere sensoren met 90 graden zicht gekocht, maar ik kwam er pas na levering achter dat die CR123A-batterijen nodig hebben…
Heeft iemand die sensoren ook en dan in combinatie met oplaadbare batterijen? Welke batterijen gebruik je dan? :)
Want in de lokale winkels zijn de wegwerp CR123A €5 per stuk, dus kan dan beter online oplaadbare kopen, maar wil dan wel graag zeker weten dat ze ook werken.

Snap sowieso niet dat er bij de sensoren batterijen worden meegeleverd. Kan nu 20 AAA-batterijen en 10 CR123A-batterijen weggooien…

• Toff

Toff

FP ProMod
Ample Energy schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:37:
Want in de lokale winkels zijn de wegwerp CR123A €5 per stuk, dus kan dan beter online oplaadbare kopen, maar wil dan wel graag zeker weten dat ze ook werken.
Online zijn ze gelukkig iets goedkoper, maar ik had ook liever AAA's erin gehad. Zou er zomaar een nieuwe sensor voor kopen, als ik zeker wist dat die oplaadbare AAA's slikte, maar met bevestiging dat oplaadbare CR123A's het ook doen ben ik ook blij. :)

• Ample Energy
Toff schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Online zijn ze gelukkig iets goedkoper, maar ik had ook liever AAA's erin gehad. Zou er zomaar een nieuwe sensor voor kopen, als ik zeker wist dat die oplaadbare AAA's slikte, maar met bevestiging dat oplaadbare CR123A's het ook doen ben ik ook blij. :)
Bij mij werken de Panasonic Eneloop 2100, de Ikea Ladda 750 en oplaadbare AAA-batterijen van Jysk prima met die grotere sensoren. Dus als je de sensoren kunt vervangen is dat waarschijnlijk de goedkoopste en makkelijkste optie. Heb ze alleen pas een paar weken en heb nog geen idee hoe ze het op langere termijn doen wanneer ze leeg beginnen te raken of hoe lang ze überhaupt werken vanaf 100%. Zal het wel laten weten als er een paar moeten worden opgeladen.

Maar ik vind het kleine formaat van de sensoren op CR123A wel prettig, dus ik hoop dat die ook goed werken met oplaadbare batterijen. Alleen wil ik zelf liever niet het proefkonijn zijn gezien ik er 10-12 wil (10 sensoren, 2 batterijen op voorraad) en dat al gauw €100 zal kosten en er nog een lader bij moet ook… :P

[Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 17-01-2023 22:20]

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:14
Ample Energy schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Bij mij werken de Panasonic Eneloop 2100, de Ikea Ladda 750 en oplaadbare AAA-batterijen van Jysk prima met die grotere sensoren. Dus als je de sensoren kunt vervangen is dat waarschijnlijk de goedkoopste en makkelijkste optie. Heb ze alleen pas een paar weken en heb nog geen idee hoe ze het op langere termijn doen wanneer ze leeg beginnen te raken of hoe lang ze überhaupt werken vanaf 100%. Zal het wel laten weten als er een paar moeten worden opgeladen.

Ik heb deze met 120 graden bereik Artikelnummer: 100339483 en hier zitten 3 x aaa in en die werken top. Heb er nu een jaartje batterijen in en zijn nog steeds niet leeg.

Maar ik vind het kleine formaat van de sensoren op CR123A wel prettig, dus ik hoop dat die ook goed werken met oplaadbare batterijen. Alleen wil ik zelf liever niet het proefkonijn zijn gezien ik er 10-12 wil (10 sensoren, 2 batterijen op voorraad) en dat al gauw €100 zal kosten en er nog een lader bij moet ook… :P

• Ample Energy
brownyster schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:43:
[...]
Ik heb deze met 120 graden bereik Artikelnummer: 100339483 en hier zitten 3 x aaa in en die werken top. Heb er nu een jaartje batterijen in en zijn nog steeds niet leeg.
Ja, ik heb 10 keer de 100339483 en die hebben twee AAA-batterijen nodig en die werken prima met de oplaadbare batterijen die ik al had liggen.
Maar ik heb ook 10 keer de 100306594 en die werken op enkele CR123A's en die heb ik niet op voorraad liggen.

Ik heb onderhand een webshop gevonden die 12 keer oplaadbare CR123A + oplader verkoopt voor €100 totaal, dus als niemand hier het al heeft geprobeerd ga ik maar de sprong wagen, denk ik :P

• brownyster
Hoi,

Ik gebruik de Smart live app en gebruik de scènes

Weet iemand hoe ik die achtergrond kleuren bij scènes kan aanzetten net zoals bij de lidl app? Mag hopen dat dit kan. De app is sneller en mijn inziens beter dan die van de lidl.

Hoor graag

• sanscorp
  • Laatst online: 18-03 16:20
Hoe hebben jullie de WiFi IoT gekoppeld aan HA?

Of ik kijk verkeerd of ik moet aan de slag met dev. accounts en een verbinding van HA naar buiten met SSL. Ik wil helemaal niets open hebben naar buiten.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:34
sanscorp schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:40:
Hoe hebben jullie de WiFi IoT gekoppeld aan HA?

Of ik kijk verkeerd of ik moet aan de slag met dev. accounts en een verbinding van HA naar buiten met SSL. Ik wil helemaal niets open hebben naar buiten.
Zie (hfd: "Gateway"):
LIVARNO home RGB LED-lamp - Zigbee Smart Home review door Antonio di

• Jamievanm
Ik heb sinds kort dat aantikken om uit te voeren met vertraging niet werkt.
Meteen uitvoeren werkt wel.
Ma bijv vertraging 6 min op een lamp omschakelen naar uit werkt niet.
Heeft toch 2 maanden gewerkt.
Iemand ook dit probleem?
Alles volledig lidl.

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03 23:09
Ik heb sinds enkele dagen ook problemen in de Lidl home app met het op aan en uit zetten van mijn slimme apparatuur. Bijvoorbeeld; slimme stekkers, slimme lampen en de slimme stekkers gaan niet meer op een vooringesteld schema aan en uit. Het opvallende lijkt dat op de WiFi thuis het wel gaat maar op 5G buitens huis het niet werkt.
Zijn er meer mensen met deze problemen? Of zijn er mensen met tips wat ik kan doen om het te verhelpen?

Kan het mogelijk met mijn iOS 16.2 update te maken hebben die ik de afgelopen dagen een keer heb uitgevoerd? Ik heb een iPhone 14 pro als dat van toepassing is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties…

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:59

mutsje

Certified Prutser

Heb sinds kort via MP set van het lidl spul weten te scoren. stekkerblok werkt perfect met de conbee dongel maar heb er ook losse schakelaar bij. Is er een manier om 1 klik aan 1 klik uit te doen ipv dubbelklik actie 1 enkele klik actie 2. Heb al veel gegoogled maar kom er niet echt uit zeg maar.

• musicpixel
mutsje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:37:
Heb sinds kort via MP set van het lidl spul weten te scoren. stekkerblok werkt perfect met de conbee dongel maar heb er ook losse schakelaar bij. Is er een manier om 1 klik aan 1 klik uit te doen ipv dubbelklik actie 1 enkele klik actie 2. Heb al veel gegoogled maar kom er niet echt uit zeg maar.
Denk dat je een "toggle" bedoelt. Die schakelt van aan->uit of van uit->aan, afhankelijk van de status van wat je schakelt.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

musicpixel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Denk dat je een "toggle" bedoelt. Die schakelt van aan->uit of van uit->aan, afhankelijk van de status van wat je schakelt.
ja precies. maar nu moet ik twee keer klikken om stekkerblok aan te doen en een keer om het uit te doen. Via HA gaat het blok om 0000 uit en om 0830 aan. Maar mocht iemand uit het huishouden later willen kijken is het fijn als je het handmatig kan doen. Kan ook via de knop op het stekkerblok daar niet van :+

• musicpixel
mutsje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:03:
[...]

ja precies. maar nu moet ik twee keer klikken om stekkerblok aan te doen en een keer om het uit te doen. Via HA gaat het blok om 0000 uit en om 0830 aan. Maar mocht iemand uit het huishouden later willen kijken is het fijn als je het handmatig kan doen. Kan ook via de knop op het stekkerblok daar niet van :+
Je hebt deze knop toch?

Volgens mij was 1x drukken "on" en 2x drukken "off".

Zelf gebruik ik Node Red en Zigbee2MQTT binnen HA en ik kon daarmee bij een "on" in HA de actie "toggle" laten uitvoeren. "off" had ik dan geen actie aan gehangen. Weet niet wat jij gebruikt?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

musicpixel schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Je hebt deze knop toch?

Volgens mij was 1x drukken "on" en 2x drukken "off".

Zelf gebruik ik Node Red en Zigbee2MQTT binnen HA en ik kon daarmee bij een "on" in HA de actie "toggle" laten uitvoeren. "off" had ik dan geen actie aan gehangen. Weet niet wat jij gebruikt?
Node-Red moet ik nog leren. heb nu een actie gemaakt 1x is off en 2x is on. Werkt maar vind het onhandig. gebruik de standaard commando's van HA.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

mutsje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:37:
Dat zat vroeger wel in Lidl Home, maar is er om een vage reden uitgehaald. De bestaande automatiseringen werken nog wel, maar nieuwe toevoegen gaat helaas niet.

Canon EOS | DJI M2P

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Héhé, ben ik eindelijk klaar met de verbouwing waarbij ik heel wat spots in het huis heb uitgevoerd met de GU10 spots van Lidl (Livarno Home). Blijkt dat de spots bij een te lange spanningsloosheid de verbinding verliezen met mijn Conbee stick. Ik wil wel graag de "echte" schakelaars blijven gebruiken maar zodra de spots dan aanstaan evt veranderen van kleur. Dergelijke oplossingen als een Shelly of Zigbee schakelaar gebruiken om mijn bestaande schakelaren mee in te lezen ben ik zelf niet echt fan van. Ik wil de lampen echt spanningsloos kunnen schakelen i.v.m. standby verbruik.

Ik weet dat Philips Hue opzich geen problemen heeft als je ze spanningsloos schakelt.
Is dit gewoon een beperking van de lampjes van de Lidl, of valt dit op een manier op te lossen?

• musicpixel
mutsje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Node-Red moet ik nog leren. heb nu een actie gemaakt 1x is off en 2x is on. Werkt maar vind het onhandig. gebruik de standaard commando's van HA.
In HA kun je toch ipv een light.turn_on ook een light.toggle doen?
https://www.home-assistant.io/integrations/light/
Bij een switch kan dit ook zo te zien...

En wat Node Red betreft: je moet even weten waar je moet beginnen, maar daarna is het niet vreselijk moeilijk vind ik zelf. Volg je het Node Red topic al?

• Jamievanm
Cubaxe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:13:
Ik heb sinds enkele dagen ook problemen in de Lidl home app met het op aan en uit zetten van mijn slimme apparatuur. Bijvoorbeeld; slimme stekkers, slimme lampen en de slimme stekkers gaan niet meer op een vooringesteld schema aan en uit. Het opvallende lijkt dat op de WiFi thuis het wel gaat maar op 5G buitens huis het niet werkt.
Zijn er meer mensen met deze problemen? Of zijn er mensen met tips wat ik kan doen om het te verhelpen?

Kan het mogelijk met mijn iOS 16.2 update te maken hebben die ik de afgelopen dagen een keer heb uitgevoerd? Ik heb een iPhone 14 pro als dat van toepassing is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties…
Zie mijn post boven de jouwe.
Dat + wat jij hebt, vooraf ingesteld schema werkt niet meer.
Ik heb android.
Oplossing ontgaat mij nog.

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03 23:09
Jamievanm schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:06:
[...]

Zie mijn post boven de jouwe.
Dat + wat jij hebt, vooraf ingesteld schema werkt niet meer.
Ik heb android.
Oplossing ontgaat mij nog.
Ik vermoed dat je het probleem kan oplossen door je gateway te resetten. Dat heeft het vermoedelijk bij mij al verbeterd.

• Jamievanm
Cubaxe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:37:
[...]

Ik vermoed dat je het probleem kan oplossen door je gateway te resetten. Dat heeft het vermoedelijk bij mij al verbeterd.
Dit was idd de oplossing.
Ik overwoog het, maar keek er tegenop.
Wist niet wat ik daarna zou moeten toevoegen opnieuw.

Gateway was met een paar klikken weer toegevoegd, daarbij ook alle lampen en schakelaars.
Daarna wel één voor één de lampen plaatsen in woonkamer of slaapkamer.

De twee groepen die ik heb vervolgens editten en alle lampen selecteren.
Hoop dat het gewoon een issue was met een update.
Als dit elke maand 1 x moet dan ben ik steeds 5 minuten kwijt.
Geen drama, maar wel teleurstellend. :P

• brownyster
Goedemiddag,

Ik had ook problemen met de lidl app en ben overgegaan naar Smart life.

- werkt sneller (als je via mob aan/uit doet)
- meer apparatuur compatible (Zigbe 3.0 + wifi apparatuur)
- in basis zelfde manier instellen.

Kortom: heb even beide gelijktijdig gehad en nadat ik problemen kreeg gelijk alles maar overgezet.

De grootste irriatie was de traagheid.

Nu opgelost.

• brownyster
Liep zojuist nog even bij de lidl hadden ze laatste opruiming smart zoals smart lampen 2 euro pst, smart tussen stekkers 2 euro, ledstrip 5 euro, schakelaar dimmer knop 2 euro, basis deelt lampen met ab en bridge voor 15 euro.

Weet je het even

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 17:06
brownyster schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:18:
Liep zojuist nog even bij de lidl hadden ze laatste opruiming smart zoals smart lampen 2 euro pst, smart tussen stekkers 2 euro, ledstrip 5 euro, schakelaar dimmer knop 2 euro, basis deelt lampen met ab en bridge voor 15 euro.

Weet je het even
Dit is vaak filiaal afhankelijk, waar was het?

• brownyster
Bongoarnhem schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:10:
[...]

Dit is vaak filiaal afhankelijk, waar was het?
Meppel

• Herman_J
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 17:10
Is het mogelijk om de 'smart button' zo in te stellen dat hij het licht aan doet bij één keer klikken en vervolgens weer uit doet bij één keer klikken? Nu moet je twee keer klikken om hem uit te doen en dat gaat vaak mis.

Ik zag dat je deze switch mogelijkheid wel hebt bij smart stekkers (van de Action, welke weer op wifi werken, maar ik draai alles samen in de Tuya Smart app. En die is weer verbonden met Google home).

En dit alles zonder een server in huis te plaatsen (server moet ik weer aanschaffen en eet weer stroom) .

• Toerq
Zou er nog wat nieuws komen in de lidl shop, zie dat de tussenstekker met stroommeting nog steeds niet er tussen staat en ook de deur sensoren zie ik al een tijd niet meer.
Zie op ali ook tussenstekkers maar vraag me af of die ook goed werken, lees in de reviews van lidl dat ze een klik geluid maken van het relais en dat de kans bestaat dat het vast kan plakken op lange termijn ?. bestaan er ook soortgelijke zonder relais dus electronisch geschakeld en zigbee.

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 13:15
zijn er tweakers die ervaring hebben met deze automaten/schakelaars?
voorbeeld 1
voorbeeld 2
voorbeeld 3
voorbeeld 4

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

SolarOrbiter schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:58:
zijn er tweakers die ervaring hebben met deze automaten/schakelaars?
voorbeeld 1
voorbeeld 2
voorbeeld 3
voorbeeld 4
Niet echt, maar ik weet niet of ik die Chinese spullen in mijn meterkast zou willen hebben. Er staat wel certification: CE, maar verder is er weinig over te vinden.

Canon EOS | DJI M2P

• sanscorp
  • Laatst online: 18-03 16:20
Ali is leuk voor laagspanning, ik neem nooit iets wat direct werkt op netspanning. De kwaliteit is zeer bedroevend en zelfs poweradapters worden bij mij vervangen door iets in mijn verzameling of een adapter van de kringloop van een goed merk.

[Voor 9% gewijzigd door sanscorp op 17-02-2023 15:55]

• Jamievanm
Sinds een paar dagen in de Lidl app de melding. Jason Parse exception.

In de afgelopen maanden de volgende issues gehad.

- Ingestelde scenarios( lampen aan en uit op tijdstip) werkten niet meer.
Oplossing: Gateway resetten en de lampen daarna weer handmatig aan kamers toevoegen.
- Één slimme knop heeft om de paar weken kuren, wil dan niet meer dimmen, reageert vaak niet. En blijft knipperen.
Oplossing: Verwijderen in de app incl. de gegevens ervan(optie). En batterij eruit voor eventjes. Daarna weer toevoegen.
- 1 Zelfde E14 Lamp ging in de tweede week dagelijks uit het niets aan.
Oplossing: Een keer verwijderd en toegevoegd. Heb er nu na ruim 2 maanden weer even last van na al die tijd niet.

Wat betreft de melding die ik nu heb:
Json Parse exception.
Geen idee, alles lijkt verder wel te werken.

• Toff

Toff

FP ProMod
Jamievanm schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:58:

Wat betreft de melding die ik nu heb:
Jason Parse exception.
Geen idee, alles lijkt verder wel te werken.
Hier dezelfde melding (maar het is JSON zonder A) en ook geen idee wat er mis zou zijn. Alles lijkt te werken.

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:05
De Lidl app krijgt niet zo vaak een update. Advies is over te stappen op Tuya of Smart Life app, die worden veel vaker geupdated. Misschien helpt dat.

• Toff

Toff

FP ProMod
cvanatten schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:25:
De Lidl app krijgt niet zo vaak een update. Advies is over te stappen op Tuya of Smart Life app, die worden veel vaker geupdated. Misschien helpt dat.
De vraag is waar dat tegen helpt.

• Morgoth
Ik ben ook over gegaan naar de tuya smart life app. Maar ik heb het probleem dat als ik de app opstart, hij eerst zegt dat alle devices offline zijn. Als ik refresh verschijnen ze. Dat heeft als gevolg dat de buttons van de widgets niks doen, behalve als ik eerst de tuya app start. Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met dat android 'm niet in de background laat runnen. Maar ik heb met mijn samsung flip3 in de settings opgegeven dat deze app qua batterij 'not optimised' is. Iemand enig idee hoe dit te fixen? (Dit had ik met de lidl app niet.)

[Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 19-02-2023 00:04]

• b4uit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 22:13
Toff schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:45:
[...]

Hier dezelfde melding (maar het is JSON zonder A) en ook geen idee wat er mis zou zijn. Alles lijkt te werken.
Hier ook. Popt een aantal keer op en dan stopt het.
Ervaar verder geen storing tot nu toe.

• Morgoth
Morgoth schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:04:
Ik ben ook over gegaan naar de tuya smart life app. Maar ik heb het probleem dat als ik de app opstart, hij eerst zegt dat alle devices offline zijn. Als ik refresh verschijnen ze. Dat heeft als gevolg dat de buttons van de widgets niks doen, behalve als ik eerst de tuya app start. Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met dat android 'm niet in de background laat runnen. Maar ik heb met mijn samsung flip3 in de settings opgegeven dat deze app qua batterij 'not optimised' is. Iemand enig idee hoe dit te fixen? (Dit had ik met de lidl app niet.)
Opgelost door de smart life app te gebruiken ipv de tuya smart app.

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 19:14
Morgoth schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:04:
Ik heb hetzelfde probleem, heel irritant :-( Ik gebruik de Tuya Smart app, heb gekeken naar jouw oplossing, de Smart Life app, maar die is niet van Tuya zelf, en heeft erg slechte reviews. Ik ga wel weer even naar Home Assistant kijken tot dit gefixt is.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee