Toon posts:

[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• arathonk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-03 13:19
Ook ik ben overstag gegaan, heel tevreden, behalve over de filament lampen, deze zijn op 1% veels te fel. Zijn er meerdere met dit probleem en is er iets aan te doen?

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-02 21:10
brownyster schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:41:
[...]

Hoi

Dank voor je bericht. Wat bedoel je met de slimme knop? Zit die op de afstandsbediening? Hoor graag

Browny
https://www.lidl.nl/p/sil...sGDJrVgQmUmMaAmzNEALw_wcB

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:21
Er is wat onduidelijkheid over welke Lidl lampen (E27 Zigbee: RGB of Wittinten of RGB, ja 3 verschillende!) bij welke startersets (nu in de aanbieding) geleverd worden.
Ik heb daarom mijn review van de Lidl Livarno RGB-lamp uitgebreid.
In de "Change log" van de review d.d. 27-11-2022 staat welke hoofdstukjes (met foto's) ik hiervoor heb toegevoegd aan deze review, Zie :
LIVARNO home RGB LED-lamp - Zigbee Smart Home review door Antonio di

[Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 27-11-2022 01:36]

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik haal waarschijnlijk wat produkten door elkaar, ik kan er ook niets over terugvinden. Is er toch een mogelijkheid een smart button direct aan een livarno lamp te koppelen zonder gateway?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nou hier ook wat ingeslagen, helft ervan gaat wel terug.

- e27 bulbs, prima kwaliteit erg blij mee voor 5 euro ps
- Lidl Smart Lightbar (beide gaan terug, voor sfeer vind ik het net niet)
- smart buttons retour, werkt helaas niet met de Hue bridge (en geen zin om een conbee aan te schaffen)
- 2x led lightstrip, prima kwaliteit voor 15 euro ps!

(Trouwens bedankt Lidl, in totaal 8 losse pakketjes ontvangen voor 1 bestelling. En DHL maakt er ook een potje van, zelfde dag 2 verschillende bezorgers aan deur gehad.)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
SYQ schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:34:
(Trouwens bedankt Lidl, in totaal 8 losse pakketjes ontvangen voor 1 bestelling. En DHL maakt er ook een potje van, zelfde dag 2 verschillende bezorgers aan deur gehad.)
offtopic:
Herkenbaar. Hier 6 verschillende artikelen en in totaal 8 stuks (dus 2 artikelen dubbel) besteld. In totaal 4 leveringen van zowel PostNL als DHL. Eerste pakketje kwam maandagmiddag, laatste vrijdagavond. Bij Amazon kan ik dat nog enigszins begrijpen, groot bedrijf, magazijnen in heel Europa waarbij bij 2 artikelen in een bestelling eentje uit Duitsland en eentje uit Frankrijk kan komen. Maar Lidl lijkt alles uit hetzelfde magazijn te sturen...

• Antonio di
ebk71 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:14:
Ik haal waarschijnlijk wat produkten door elkaar, ik kan er ook niets over terugvinden. Is er toch een mogelijkheid een smart button direct aan een livarno lamp te koppelen zonder gateway?
Volgens mij kan dit niet.
Bij Zigbee kan dit alleen als Zigbee Light Link (ZLL) goed geïmplementeerd is.
ZLL is onderdeel van Zigbee 3.0 geworden en Lidl levert Zigbee 3.0.
Lidl is een Zigbee Tuya variant en Tuya staat bekend om zijn slechte support van ZLL, ook onder Zigbee 3.0.
De Lidl afstandsbedieningen en ook de Lidl "smart button" werken alleen via de gateway/Hub (geen ZLL lokaal support).

Lidl Livarno RGB-lampen kunnen wel met een Philips Hue dimmer switch V2 (supports ZLL) lokaal bedient worden.
Ik heb dit met een Lupus XT2-plus getest maar nog niet met een Lidl gateway (wordt de stand lokaal ingesteld ook doorgegeven aan de Gateway ???).

• arathonk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-03 13:19
Weet iemand of Philips Hue lampen ook te koppelen zijn aan de Lidl gateway? Dit omdat ik filament lampen wil gebruiken en die van de Lidl veels te fel zijn op 1%, Hue schijnt minder fel te zijn.

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:26
arathonk schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:06:
Weet iemand of Philips Hue lampen ook te koppelen zijn aan de Lidl gateway? Dit omdat ik filament lampen wil gebruiken en die van de Lidl veels te fel zijn op 1%, Hue schijnt minder fel te zijn.
Ja dat kan. Ik heb zelf 3 HUE (White Ambiance) lampen aan de gateway van de Lidl starterset gekoppeld.
Alleen werken bij mij de scenes die je kan kiezen via de afstandbediening van de starterset (2x drukken, 3x drukken enz.) niet meer. Dimmen en aan/uit werkt wel.

[Voor 4% gewijzigd door jomas op 28-11-2022 16:58]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 11:04
Antonio di schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:56:
[...]

Naast dat het niet mag, denk ik dat het veel te moeilijk zo niet onmogelijk is. Ik heb 1x een soortgelijke tussenstekker geopend en dat is niet geschikt om achter een schakelaar in een inbouwpot te monteren.
Zie foto's bij de review: Ledvance SMART+ Plug EU review door Antonio di

Je kunt "goedkope" Tuya relaisschakelingen kopen die denk ik werken met Lidl gateway. Dat is de oplossing die ik zou zoeken. Kijk op Blakadder verder (wat werkt met wat):
https://zigbee.blakadder.com/Lidl_TYGWZ-01.html
Ik ga het oplossen met deze:

https://www.meerdanlicht.nl/adurosmart-aan-uit-inbouwmodule

Die sluit ik aan op een wipschakelaar en stel ik in dat bij 1x klikken het infrarood paneel 15 minuten aan gaat.

• Antonio di
Pusherman_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:36:
[...]

Ik ga het oplossen met deze:

https://www.meerdanlicht.nl/adurosmart-aan-uit-inbouwmodule

Die sluit ik aan op een wipschakelaar en stel ik in dat bij 1x klikken het infrarood paneel 15 minuten aan gaat.
Wil je qua uiterlijk je huidige schakelaar behouden dan neem je inderdaad zo'n soort inbouw relais.
Ik weet niet of AduroSmart Eria Tuya is ,Ik denk van niet ( https://zigbee.blakadder.com/vendors.html ).
Ik zelf zou eerder gaan voor zo'n soort module met Zigbee Tuya (die werkt op Tuya of smartlife app of Lidl App via de lidl gateway). De kans is dan veel groter dat die werkt op je Lidl gateway.
Op bijvoorbeeld amazon.nl staan vele modellen Zigbee tuya inbouw schakelaars.

Het is mij ook niet duidelijk met de "1x klikken wip-schakelaar" wat voor soort schakelaar je hebt en hoe dit met een de door jouw aan gegevens inbouwmodule zou kunnen werken. Die inbouwmodule is alleen een enkelvoudige Zigbee AAN/UIT schakelaartje dat op een bestaande schakelaar aangesloten kan worden.
Het lijkt mij meer dat je een "scenario schakelaar" zoek. Misschien zo iets als de Lidl "SILVERCREST Smart Button" waarmee je andere Zigbee verlichting en elektrisch apparaten kan schakelen (via de Lidl gateway natuurlijk). Er staat op dit forum veel over hoe je deze smart button kunt gebruiken en of het wat is.

[Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 28-11-2022 19:26]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 11:04
Antonio di schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:24:
[...]

Wil je qua uiterlijk je huidige schakelaar behouden dan neem je inderdaad zo'n soort inbouw relais.
Ik weet niet of AduroSmart Eria Tuya is ,Ik denk van niet ( https://zigbee.blakadder.com/vendors.html ).
Ik zelf zou eerder gaan voor zo'n soort module met Zigbee Tuya (die werkt op Tuya of smartlife app of Lidl App via de lidl gateway). De kans is dan veel groter dat die werkt op je Lidl gateway.
Op bijvoorbeeld amazon.nl staan vele modellen Zigbee tuya inbouw schakelaars.

Het is mij ook niet duidelijk met de "1x klikken wip-schakelaar" wat voor soort schakelaar je hebt en hoe dit met een de door jouw aan gegevens inbouwmodule zou kunnen werken. Die inbouwmodule is alleen een enkelvoudige Zigbee AAN/UIT schakelaartje dat op een bestaande schakelaar aangesloten kan worden.
Het lijkt mij meer dat je een "scenario schakelaar" zoek. Misschien zo iets als de Lidl "SILVERCREST Smart Button" waarmee je andere Zigbee verlichting en elektrisch apparaten kan schakelen (via de Lidl gateway natuurlijk). Er staat op dit forum veel over hoe je deze smart button kunt gebruiken en of het wat is.
Sorry had er even bij moeten zeggen dat ik in de basis met Hue werk. Daar is deze volledig compatible mee!

• Antonio di
Pusherman_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:51:
[...]

Sorry had er even bij moeten zeggen dat ik in de basis met Hue werk. Daar is deze volledig compatible mee!
Oke!
Philips zelfs heeft ook die inbouw modules (zie ook reviews op Tweakers):
uitvoering: Philips Hue wandschakelaarmodule

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik ben ook voor het eerst aan het experimenteren met de Lidl smarthome spullen. Ik loop tegen wat dingen aan, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
1. De scènes lijken alleen te werken als het scherm van mijn telefoon (Samsung Galaxy S20fe) aan is. Ik heb nooit sluimeren voor deze app aangezet maar daar helpt niet. Wie weet waar we aan de hand is?
2. Omdat de Lidl app niet doet wat ik wil probeer ik de besturing in Google Home te regelen. Maar daar zie ik de slimme knoppen niet. Kan ik die toevoegen?

http://serve.infoteur.nl

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:58
Ook ik ben voor het eerst aan het experimenteren. Na dit topic door te hebben genomen heb ik ervoor gekozen om de Lidl app over te slaan en direct de Smart Life app te gebruiken. Alles (3 rbg lampen en 3 stekkerdoosjes) gekoppeld en dat ging goed. Heerlijk om alle kerst verlichting in een keer uit te zetten!

Met de afstandbediening moet ik nog wat meer experimenteren.

Maar ik loop er tegen aan dat ik de RBG lampen niet van een effect kan voorzien (bijvoorbeeld non stop kleuren over laten gaan of laten "ademen", kampvuur na laten bootsen (zijn even dingen die ik kan bedenken)). Is dat niet mogelijk of zie ik dingen over het hoofd? :?

Heb op allerlei termen gezocht, dit topic diagonaal doorgenomen maar kan hier niets over vinden?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik de knoppen in combinatie met Zigbee2Mqtt. Ik kan alleen de brightness niet aanpassen, hoewel dat volgens de documentatie van z2m wel moet werken. Iemand ervaring met deze combinatie?

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:31
Is er een update voor de afstandsbediening geweest? Gisteravond ging alles op de witstanden aan terwijl ze de laatst ingeschakelde stand moeten hebben. In de app alle lampen één voor één terug moeten zetten op kleur. Vanochtend zelfde verhaal.

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:06

DaveFlash

Here's to the crazy ones

cvanatten schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:48:
[...]

Lidl maakt gebruik van het Tuya systeem. Bij Tuya staat alles op servers in de cloud omdat Tuya ook wifiproducten ondersteunt. Dus het werkt niet zonder inloggen. Als je nu als nieuwe gebruiker begint raad ik je aan niet de Lidl app te gebruiken maar de Tuya of Smart Life app. Die worden het best geupdated en daarop kun je ook alle Tuya producten koppelen (die van Lidl, Action etc.). Als je dat niet wilt moet jet het Hue systeem of Ikea pakken, dat werkt zonder account (account is alleen nodig voor bediening als je niet thuis bent)
en met de de Tuya of Smart Life app is dan ook homekit beschikbaar? en die updatet de lidl bridge gewoon dan?

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Pusherman_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:39:
Zou je van die Lidl Zigbee tussenstekker ook het binnenwerk er uit kunnen halen en dat achter je muuschakelaar wegwerken en koppelen aan een slimme knop om op die manier een bestaande aansluiting smart te maken?
achter een muurschakelaar geen idee, maar ik heb de ingewanden van zo'n tussenstekker wel al eens in een niet-slimme lamp gemonteerd aan het plafond, dus idd, je kan hem los halen,

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DaveFlash schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:48:
[...]

achter een muurschakelaar geen idee, maar ik heb de ingewanden van zo'n tussenstekker wel al eens in een niet-slimme lamp gemonteerd aan het plafond, dus idd, je kan hem los halen,
Die vind ik wel creatief, maar klinkt ook enigszins risicovol met allemaal open componenten.. Terwijl er tientallen inbouwmodules bestaan (dit soort dingen) die je direct kunt gebruiken zonder stekkers open te slopen. Ik zou echt het gebruik van dit soort kant-en-klare modules willen aanraden, i.p.v. modules zonder behuizing uit het zicht te verwerken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:30:
@R-R-L @DaveFlash

Er zijn twee verschillende tussenstekkers:
- zonder stroommeting
- met stroommeting

Die laatste is heel nieuw, maar heb 'm echter nog nooit op voorraad gezien, al schijnt er een enkeling te zijn die er een heeft weten te bemachtigen.
ik heb die nieuwe idd ook nog nooit gezien, mar bedankt voor het delen, we houden het in de gaten _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 29-11-2022 14:12]

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:05
DaveFlash schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:40:
[...]

en met de de Tuya of Smart Life app is dan ook homekit beschikbaar? en die updatet de lidl bridge gewoon dan?
Ik heb alleen oude hub (die is niet Homekit compatibel) in Smart Life. Updaten is geen probleem. Ook aangesloten producten worden gewoon geupdated. Of het dan nog in Homekit werkt weet ik niet zeker. Maar ik verwacht wel: de Lidl app is een uitgeklede versie van de Tuya app.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Gizz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:04:
[...]

Die vind ik wel creatief, maar klinkt ook enigszins risicovol met allemaal open componenten.. Terwijl er tientallen inbouwmodules bestaan (dit soort dingen) die je direct kunt gebruiken zonder stekkers open te slopen. Ik zou echt het gebruik van dit soort kant-en-klare modules willen aanraden, i.p.v. modules zonder behuizing uit het zicht te verwerken.
als die bestaande module's het prijs-niveau zouden halen van deze producten dan wel, tot die tijd is dit gewoon veilig te doen, en het voordeel van deze lamp was, er is voldoende loze ruimte, dus met een beetje zagen van het plastic, heb ik de lidl tussenstekker, voor het grootste gedeelte (qua de electronica) in de eigen behuizing kunnen laten in dit geval. werkt prima. en ja ik heb ook extra plastic zelf op maat gezaagd ter extra bescherming en afsluiting van de wel zichtbare delen van de unit.

anyway, die jij linktte, laat die je bestaande knop slim maken dan? dus dat je én de knop aan de muur en de app kan gebruiken met deze ertussen?

[Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 29-11-2022 14:30]

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

cvanatten schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:20:
[...]

Ik heb alleen oude hub (die is niet Homekit compatibel) in Smart Life. Updaten is geen probleem. Ook aangesloten producten worden gewoon geupdated. Of het dan nog in Homekit werkt weet ik niet zeker. Maar ik verwacht wel: de Lidl app is een uitgeklede versie van de Tuya app.
bedankt, we gaan het meemaken, ik moet het spul nog opzetten namelijk, heb er nog geen tijd voor gehad het uit te pakken (spul van lidl wat ik al had sinds vorig jaar, zit nog altijd direct aan de hue bridge, maar dan zijn ze dus niet zichtbaar voor homekit)

[Voor 11% gewijzigd door DaveFlash op 29-11-2022 14:29]

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:01
xtreme_lunatic schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:17:

Maar ik loop er tegen aan dat ik de RBG lampen niet van een effect kan voorzien (bijvoorbeeld non stop kleuren over laten gaan of laten "ademen", kampvuur na laten bootsen (zijn even dingen die ik kan bedenken)). Is dat niet mogelijk of zie ik dingen over het hoofd? :?

Heb op allerlei termen gezocht, dit topic diagonaal doorgenomen maar kan hier niets over vinden?
Dit kan wel maar moet je per losse lamp instellen. Je kunt hier een tijd aan toevoegen en ook een x aantal kleuren.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DaveFlash schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:27:
[...]

als die bestaande module's het prijs-niveau zouden halen van deze producten dan wel
Maar zo heel duur zijn ze toch niet? Op Amazon staan ze voor twee tientjes en ik heb ze zelf van Aliexpress gehaald voor een tientje per stuk. Dan heb ik het trouwens over specifiek TuYa, want bijvoorbeeld Sonoff heb je via Amazon voor €14,99 in huis.
anyway, die jij linktte, laat die je bestaande knop slim maken dan? dus dat je én de knop aan de muur en de app kan gebruiken met deze ertussen?
Ja.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• xtreme_lunatic
Jeuvie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:33:
[...]

Dit kan wel maar moet je per losse lamp instellen. Je kunt hier een tijd aan toevoegen en ook een x aantal kleuren.
Bedankt voor je antwoord. Maar dat is behoorlijk wat werk?

Ik zie soms screenshotjes van de tabjes "white", "color", "music" en "scene". Ik neem aan dat onder dat laatste scenes staan zoals "kaarslicht" wat nagebootst wordt etc?

Hoe dan ook: ik kan geen licht effecten in de Smart Life app selecteren (dus ik doel op zoiets als dit: YouTube: Philips Hue All Scenes from Connected App. Visual Review).

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Is er eigenlijk een manier om Zigbee-lampen via de computer te bedienen? En dan met name vanaf Linux-desktops. Ik weet dat er heel wat progjes en widgets voor het bedienen van Hue-lampen zijn, maar hoe zit dat met Zigbee? (Een cli-progje is wat mij betreft ook prima als dat het enige is wat er is.)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:22

Cyphax

Moderator LNX
TheVivaldi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:59:
Is er eigenlijk een manier om Zigbee-lampen via de computer te bedienen? En dan met name vanaf Linux-desktops. Ik weet dat er heel wat progjes en widgets voor het bedienen van Hue-lampen zijn, maar hoe zit dat met Zigbee? (Een cli-progje is wat mij betreft ook prima als dat het enige is wat er is.)
Een Zigbee-usb-stick in je PC zou je kunnen overwegen, als je niet ergens anders al een centrale controller hebt. In mijn geval zit zo'n usb-stick in een Pi met daarop weer Home Assistant, maar dat is eigenlijk een manier om Zigbee weg te abstraheren, maar dan kan je eigenlijk bijna alle kanten op.

Saved by the buoyancy of citrus

• TheVivaldi
  • Nu online
Cyphax schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:21:
[...]

Een Zigbee-usb-stick in je PC zou je kunnen overwegen, als je niet ergens anders al een centrale controller hebt. In mijn geval zit zo'n usb-stick in een Pi met daarop weer Home Assistant, maar dat is eigenlijk een manier om Zigbee weg te abstraheren, maar dan kan je eigenlijk bijna alle kanten op.
Ik heb nog geen centrale controller. Ik heb nu lampen van de Action, die Tuya-dingen, en wacht op mijn Black Friday-bestelling van de Lidl-lampen met Zigbee, die deze week binnen zouden moeten komen. Een usb-stick is een optie (moet ik me even in verdiepen), maar is er echt geen desktopprogje of zo, zoals er verschillende voor Hue-lampen zijn?

• Cyphax
  • Laatst online: 19:22

Cyphax

Moderator LNX
TheVivaldi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:24:
[...]

Ik heb nog geen centrale controller. Ik heb nu lampen van de Action, die Tuya-dingen, en wacht op mijn Black Friday-bestelling van de Lidl-lampen met Zigbee, die deze week binnen zouden moeten komen. Een usb-stick is een optie (moet ik me even in verdiepen), maar is er echt geen desktopprogje of zo, zoals er verschillende voor Hue-lampen zijn?
Hoe zie je de verbinding met die Zigbee-lampen voor je straks? Die werken niet via Wi-Fi: een Zigbee-netwerk staat op zichzelf. Een USB-stick als die van Dresden (Conbee II) kan enerzijds precies dat, en heeft anderzijds ook wel een GUI, al is dat meer web-based in eerste instantie. En wellicht kan je via de CLI ook die stick (en daarmee je Zigbee-devices) aansturen: Home Assistant kan het ook.

Saved by the buoyancy of citrus

• Jeuvie
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:34:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Maar dat is behoorlijk wat werk?

Ik zie soms screenshotjes van de tabjes "white", "color", "music" en "scene". Ik neem aan dat onder dat laatste scenes staan zoals "kaarslicht" wat nagebootst wordt etc?

Hoe dan ook: ik kan geen licht effecten in de Smart Life app selecteren (dus ik doel op zoiets als dit: YouTube: Philips Hue All Scenes from Connected App. Visual Review).
Ben nog even aan het spelen geweest en met een groep lukt het nu ook.

• TheVivaldi
  • Nu online
Cyphax schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:30:
[...]

Hoe zie je de verbinding met die Zigbee-lampen voor je straks? Die werken niet via Wi-Fi: een Zigbee-netwerk staat op zichzelf. Een USB-stick als die van Dresden (Conbee II) kan enerzijds precies dat, en heeft anderzijds ook wel een GUI, al is dat meer web-based in eerste instantie. En wellicht kan je via de CLI ook die stick (en daarmee je Zigbee-devices) aansturen: Home Assistant kan het ook.
Voor bijvoorbeeld Philips Hue heb je progjes en widgets, zoals https://github.com/craigcabrey/luminance, https://github.com/manexim/home, https://github.com/BOB450/OpenHue en https://www.pling.com/p/1168067
Er moeten voor Zigbee toch vast ook zulke dingen bestaan?

[Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 29-11-2022 18:41]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@TheVivaldi Zigbee2MQTT heeft een frontend waarin je ook dashboards hebt met al je lampen en dergelijke. Daarmee kun je prima je lampen besturen, kleuren veranderen, bewegingssensoren koppelen etc. Maar vaak zie je toch dat men dat niet stand-alone gebruikt maar samen met Home Assistant omdat je dan 1000x (lage schatting :P ) meer kan qua automatisering en samenwerking met non-zigbee domotica.

• Antonio di
TheVivaldi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:24:
[...]

Home Assistant heeft een App en een WebUI.
Kijk hier eens naar: Koppel al je Zigbee spullen aan de Lidl gateway. Installeer Home Assistant op je PC. Onder Windows of Linux (docker). Kijk of je in Home Assistant via "Integration" de Lidl Gateway kan toevoegen aan Home Assistant. Weet niet of het al werkt en wat het oplevert (bediening Lidl component via Home Assistant WebUI ???) . Zie:
https://www.home-assistant.io/integrations/tuya/

[Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 29-11-2022 19:14]

• TheVivaldi
  • Nu online
Dank voor de tips! Ik ga ze zeker proberen zodra de lampen binnen zijn. :)

• xtreme_lunatic
Jeuvie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:36:
[...]

Ben nog even aan het spelen geweest en met een groep lukt het nu ook. [Afbeelding]
In de Tuya en Smart Life app heb je niet de keuze om een "scène" te selecteren (iig bij mij niet). Het tabje is er gewoonweg niet.
Toch maar de Lidl app geïnstalleerd en nu kan ik ook scènes aanklikken en maken! Wat me ook opvalt is dat met de Lidl app de kleur van de lamp realtime wordt aangepast.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Gizz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:55:
[...]

Maar zo heel duur zijn ze toch niet? Op Amazon staan ze voor twee tientjes en ik heb ze zelf van Aliexpress gehaald voor een tientje per stuk. Dan heb ik het trouwens over specifiek TuYa, want bijvoorbeeld Sonoff heb je via Amazon voor €14,99 in huis.
maar werken ze dan ook met HomeKitt, dat is de grote vraag, denk het niet

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Jeuvie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:36:
[...]

Ben nog even aan het spelen geweest en met een groep lukt het nu ook. [Afbeelding]
jij heb een sauna in je huis? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en je slimme verlichting blijft alsnog werken met die temperaturen?

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:41
Goede morgen,

Hoe koppelen jullie de Lidl Hub aan Home Assistant ?
Bij vind hij wel een Tuya intergration,
Maar dat gaat zo te zien via Tuya cloud. met een api.
Er is geen mogelijkheid om lokaal te koppen met het Lidl account ?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@wolfchild voor louter lokale aansturing heb je ook nog de local tuya integration. Zelf geen ervaring mee overigens.

Wat ik zelf zou doen is andere firmware op de Lidl-hub zetten, waardoor hij direct in HA bruikbaar is. Heb je ook meteen geen Lidl-account/app meer nodig :) Cloud-free integration with Home Assistant

• wolfchild
bedankt, zal hier eens induiken.

• marty45
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-12-2022
Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd (of ik gebruik de motion sensor niet zoals hij gebruikt moet worden), maarrr

Ik heb de motion sensor in de gang opgehangen. Ik heb een scene gemaakt die na motion trigger van de sensor de lamp in de gang aan zet, 15 seconden wacht en dan de lamp uit zet.
Ik had gedacht, zolang dat je beweegt zal deze scene zichzelf verversen (opnieuw triggeren zegmaar) en als je stopt dat hij dan na 15 seconden uit gaat.

Het eigenlijke resultaat is dat mijn motion sensor niet opnieuw getriggered lijkt te worden na die ene trigger. Dus na 15 seconden gaat het licht uit en dan sta je in het donker.
Als je dan nog bewegingen maakt, dan ziet hij het wel (rode led knippert), maar er gebeurt niks.
Pas als ik hem een minuutje of 2 met rust laat en er weer langs ga, dan gaat hij aan.

Heb het nu soort van "opgelost" door het gewoon een minuut aan te laten voor het uit te zetten, maar soms staat ie dan nog best een tijdje aan terwijl ik al uit de gang ben.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Jamievanm
Breekt nou even me klomp.
Tijdje terug de set besteld, helemaal tevreden mee.
Haal ik een tweede set in de winkel voor een extra afstansbediening en 3 reservelampen/ reservegateway.

Nu dagen later heb ik de set pas geopend en zie ik dat de tweede set die ik heb gehaald(winkel) een oudere variant is.
Lampen geven aan 9.5 Watt.
Gateway en Afstandsbediening zijn anders.

Dit zie je ook meteen op de verpakking van de twee sets.

De oude set oogt beduidend minder aantrekkelijk. Vooral de afstandsbediening, deze is meer gelig dan wit.
Dit is spijtig.

Eerste 3 foto's van nieuwe set. Volgende 3 foto's van de oude set.

Schijnbaar staan er ook twee versies op de site.

https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339494
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100335075

Ik heb de set geretourd in de winkel en online nogmaals de set besteld die ik al heb liggen. (linkje 2. )
Vermoed dat link 1 de oude is gezien de lampen 9.5 watt geclassificeerd zijn voor hetzelfde aantal Lumen.

[Voor 6% gewijzigd door Jamievanm op 30-11-2022 18:55]

• Jeuvie
wolfchild schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:58:
Goede morgen,

Hoe koppelen jullie de Lidl Hub aan Home Assistant ?
Bij vind hij wel een Tuya intergration,
Maar dat gaat zo te zien via Tuya cloud. met een api.
Er is geen mogelijkheid om lokaal te koppen met het Lidl account ?
Is je hub homekit geschikt? Lidl heeft nl. 3 versie waarvan er een geschikt is voor homekit. Deze is ter herkennen aan code op de onderkant. Deze kun scannen met de camera,

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

Toff

FP ProMod
Jamievanm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:34:
Vermoed dat link 1 de oude is gezien de lampen 9.5 watt geclassificeerd zijn voor hetzelfde aantal Lumen.
Ik denk dat het net andersom is. ;)
Ik heb die set sinds Lidl ze verkoopt en die ziet eruit zoals jouw "Eerste 3 foto's van nieuwe set."...

• Jamievanm
Toff schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat het net andersom is. ;)
Ik heb die set sinds Lidl ze verkoopt en die ziet eruit zoals jouw "Eerste 3 foto's van nieuwe set."...
Ik vraag het me af hoe we dit gaan zien.
Vind iig de 'nieuwe' set wel een stukje beter ogen. :P

• Antonio di
Jamievanm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:34:
Breekt nou even me klomp.
Tijdje terug de set besteld, helemaal tevreden mee.
Haal ik een tweede set in de winkel voor een extra afstansbediening en 3 reservelampen/ reservegateway.

Nu dagen later heb ik de set pas geopend en zie ik dat de tweede set die ik heb gehaald(winkel) een oudere variant is.
Lampen geven aan 9.5 Watt.
Gateway en Afstandsbediening zijn anders.

Dit zie je ook meteen op de verpakking van de twee sets.

De oude set oogt beduidend minder aantrekkelijk. Vooral de afstandsbediening, deze is meer gelig dan wit.
Dit is spijtig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste 3 foto's van nieuwe set. Volgende 3 foto's van de oude set.

Schijnbaar staan er ook twee versies op de site.

https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339494
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100335075

Ik heb de set geretourd in de winkel en online nogmaals de set besteld die ik al heb liggen. (linkje 2. )
Klopt helemaal . Zie review hoofdstukje "De Spec’s volgens Lidl site & vergelijk Lidl Zigbee E27 lampen per set":

• Jamievanm
Antonio di schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:55:
[...]

Klopt helemaal . Zie review hoofdstukje "De Spec’s volgens Lidl site & vergelijk Lidl Zigbee E27 lampen per set":
Toch grappig dat ik jouw review heb gelezen en alsnog verrast was.
Zal de griep wel zijn, niet helemaal scherp.

Welke set is volgens jou de nieuwere?
Vind t wel schrijnend dat 1 set 9.5 watt p. lamp is.

• Antonio di
Jamievanm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:25:
[...]

Toch grappig dat ik jouw review heb gelezen en alsnog verrast was.
Zal de griep wel zijn, niet helemaal scherp.

Welke set is volgens jou de nieuwere?
Vind t wel schrijnend dat 1 set 9.5 watt p. lamp is.
Volgens mij is de 1ste kolom/set de 'oudste" met een Gateway met alleen Google Assistant support (is die met met die "gaatjes" c.q. "licht stralen" afdruk op de bovenkant).
De 2de kolom/set is de Gateway met Apple Homekit support en ik dacht ook Google Assistant support (is met die "gladde bovenkant").
De 3de kolom/set is met Wittinten lampen en heeft volgens mij dezelfde Gateway als als de 2de kolom/set

PS,
Het genoemde hoofdstukje "De Spec’s volgens Lidl site & vergelijk Lidl Zigbee E27 lampen per set"
is pas toegevoegd laat in de avond 26-nov-2022 en nog wat gewijzigd in de nacht daarop volgend. Mede omdat er verwarring was over welke lamp bij welke set geleverd werd/wordt.
Dus misschien was het toch niet de griep! :)

• Jamievanm
Haha zou kunnen.
Vind hem wel mooier.
Die afstandsbediening van set 2 schoten me de tranen in de ogen.
Wel bijz dat de lampen van f naar g klasse zijn gegaan en van 9 naar 9.5 watt.
Wellicht is dat positief qua kwaliteit licht.
Ik hou t bij 2 maal kolom 1. :)

• wolfchild
Jeuvie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:45:
[...]

Is je hub homekit geschikt? Lidl heeft nl. 3 versie waarvan er een geschikt is voor homekit. Deze is ter herkennen aan code op de onderkant. Deze kun scannen met de camera,
Ja heb hem al aan homekit gekoppeld.
Twijfel nog een beetje of ik alles in homekit hou of dat ik overstap naar home assistant

• Arjan A
  • Laatst online: 20:33

Arjan A

Cenosillicafoob

wolfchild schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:26:
[...]

Ja heb hem al aan homekit gekoppeld.
Twijfel nog een beetje of ik alles in homekit hou of dat ik overstap naar home assistant
Home Assistant heeft geen Lidl integratie

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03 11:20
Ik heb 3x GU10 spots die op dezelfde spanningschakelaar zitten.
1 van deze 3 springt steeds aan. Ik zet hem dus uit via de Lidl app of smartbutton, maar na enige tijd springt hij gewoon weer aan.
Ik heb geen automatisering o.i.d op deze spots.

Zijn er meer mensen die dit eens hebben gehad?
Of tips wat ik er tegen kan doen? :p

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:31
Bij ons sprong een E14 lampje op willekeurige momenten aan. Na een tijdje maar een automation gemaakt dat als de lamp aan ging de automation hem weer uitzette en een notificatie stuurde. Volgens mij doet hij het nu al een tijd niet meer, of mijn vriendin heeft de notificatie uitgezet...

We hebben sinds een paar dagen juist een andere gekkigheid, lampen springen elke keer op de witstand aan ipv kleur. Geen idee waarom ze dat doen. Iemand hier bekend mee?

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
@wolfchild @Arjan A

Volgens mij kun je (zonder hack) de Lidl gateway inderdaad niet aan Home Assistant koppelen. Wat natuurlijk wel kan is een eigen Zigbee stick gebruiken en dan kun je met bijv Zigbee2MQTT de meeste Lidl devices koppelen. En niet alleen Lidl, maar ook Ikea, Hue, en nog veel meer.

Feel free to Buy me a coffee

• Antonio di
musicpixel schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:01:
@wolfchild @Arjan A

Volgens mij kun je (zonder hack) de Lidl gateway inderdaad niet aan Home Assistant koppelen. Wat natuurlijk wel kan is een eigen Zigbee stick gebruiken en dan kun je met bijv Zigbee2MQTT de meeste Lidl devices koppelen. En niet alleen Lidl, maar ook Ikea, Hue, en nog veel meer.
Als ik Home Assistant (HA) aan zet ziet die de lidl gateway. Ik ga Lidl gateway op Smartlife en/of Tuya zetten en kijken of ik verder kom.
Zie ook waar HA naar verwijst:
https://www.home-assistant.io/integrations/tuya

[Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 01-12-2022 12:30]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Antonio di schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:28:
[...]

Als ik Home Assistant (HA) aan zet ziet die de lidl gateway. Ik ga Lidl gateway op Smartlife en/of Tuya zetten en kijken of ik verder kom.

[Afbeelding]
Ik heb een cloud config by Tuya (werkt ook in HA), maar alsnog wordt mijn Lidl gateway niet herkend. Misschien heeft het met de versie te maken, ik had de eerste die ze gemaakt hadden (enkele jaren terug denk ik).

Canon EOS | DJI M2P

• wolfchild
Antonio di schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb alls in de tuya smart app gezet in plaats van de Lidl app.
Is niet lokaal maar heb nu wel alles ook in HA staan

• Antonio di
wolfchild schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:37:
[...]

Ik heb alls in de tuya smart app gezet in plaats van de Lidl app.
Is niet lokaal maar heb nu wel alles ook in HA staan
Welke Gateway heb jij van Lidl. Die met "gladde een kleur wit" bovenkant of die met dat "gaatje-licht patroon afdruk" op de bovenkant!

• wolfchild
De glade , de andere werkt niet met homekit

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 11:25

vpm

Think, tinker, tank

Vandaag mijn black friday inkopen ontvangen: aantal w lampen, motion sensors, switches en een tafellamp (stokje a 60cm). Ik had in de winkel al een switch en rgb lamp weten te vinden, dus aan de hand daarvan wist ik dat het zonder hub zou werken in HA.
Nou heb ik nog enigszins gemengde gevoelens over de PIR sensoren qua bereik en vooral responsetijd, maar daar kan ik nog overheen komen voor die prijs.

De tafellamp echter werkt gewoon niet goed. Wellicht is deze defect want het is een GB lamp, het rode spectrum is geheel weg. Als ik de lamp op 100% rood zet, gaat ie zelfs uit.
Zijn er anderen met deze ervaring of heb ik gewoon pech? Want ik stuur em net zo lief retour.

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-03 21:15
vpm schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:14:
Vandaag mijn black friday inkopen ontvangen: aantal w lampen, motion sensors, switches en een tafellamp (stokje a 60cm). Ik had in de winkel al een switch en rgb lamp weten te vinden, dus aan de hand daarvan wist ik dat het zonder hub zou werken in HA.
Nou heb ik nog enigszins gemengde gevoelens over de PIR sensoren qua bereik en vooral responsetijd, maar daar kan ik nog overheen komen voor die prijs.

De tafellamp echter werkt gewoon niet goed. Wellicht is deze defect want het is een GB lamp, het rode spectrum is geheel weg. Als ik de lamp op 100% rood zet, gaat ie zelfs uit.
Zijn er anderen met deze ervaring of heb ik gewoon pech? Want ik stuur em net zo lief retour.
Heb zojuist ook net 3x GU10 W (non-RGB dus) binnen, bij mij doet de color temp ook heel raar.
Als de slider van links (wat koud wit zou moeten zijn) zet is het koud wit, als ik hem dan door haal naar het midden is het helemaal geel (warm wit) en als ik hem dan aan het einde zet (wat dan dus wel geel/warm wit moet zijn) is hij weer koud wit.. 8)7

Iemand anders ook moeite met de color temps?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Melchuzz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:57:
[...]

Heb zojuist ook net 3x GU10 W (non-RGB dus) binnen, bij mij doet de color temp ook heel raar.
Als de slider van links (wat koud wit zou moeten zijn) zet is het koud wit, als ik hem dan door haal naar het midden is het helemaal geel (warm wit) en als ik hem dan aan het einde zet (wat dan dus wel geel/warm wit moet zijn) is hij weer koud wit.. 8)7

Ja, vandaag met de e27 lamp (rgb) soortgelijk effect. Kleur verandert soms waneer je helderheid opschroeft met de HUE app, maar ach ik gebruik het voor op mn bureau als sfeerlamp. Lig er niet wakker van

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Melchuzz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:57:
[...]

Hier ook wat gekke dingen met o.a. dat lichtbalkje. In HA én Hue app zijn kleuren niet echt in te stellen. De witte leds blijven aan met wazig kleur er doorheen. Eenmaal in de Lidl én Tuya app (heb toch ook maar een hub gehaald voor de zekerheid) werkt het zonder problemen. :?
Kerstverlichting idem. Werkt in de app van Tuya en Lidl zonder problemen.

[Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-12-2022 18:28]

• TheVivaldi
  • Nu online
Ik heb de lampen binnen en nu al eentje in gebruik genomen. Heel fijn proces, veel prettiger dan met die van de Action (die nu de deur uit gaan)! :)

Ik vraag me alleen af of er een manier is om de lampen te koppelen aan Amazon Alexa, zoals met die van Action mogelijk was. Als het niet kan is het ook niet heel erg, maar het zou een leuke bonus zijn! :)

[Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 02-12-2022 19:30]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik had een bestelling geplaatst bij Lidl, maar nu willen ze ineens de verkoopprijzen verdubbelen voordat ze uitleveren. Heeft iemand misschien nog ergens de Black Friday folder opgeslagen? Dan kan ik die bij mijn aangifte voegen. Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ample Energy schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:07:
Ik had een bestelling geplaatst bij Lidl, maar nu willen ze ineens de verkoopprijzen verdubbelen voordat ze uitleveren. Heeft iemand misschien nog ergens de Black Friday folder opgeslagen? Dan kan ik die bij mijn aangifte voegen. Alvast bedankt!
https://aanbiedingen.uw-folder.be/archief/lidl , misschien zie je hem hiertussen? (ik niet direct)

[Voor 5% gewijzigd door Marzman op 05-12-2022 16:36]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ample Energy
Dankjewel. Zie hem ook niet, maar zal nog wel even zoeken naar andere websites die misschien folders opslaan.
Hun eigen pagina is ook op zwart, wat me toch doet vermoeden dat Lidl meer mensen heeft opgelicht op deze manier.

[Voor 14% gewijzigd door Ample Energy op 05-12-2022 16:48]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• knossos
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
musicpixel schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:01:
@wolfchild @Arjan A

Ik kan dit bevestigen, heb 2 led strips, een tussenstekker en een paar losse RGB lampen gekocht. Werken perfect met de Conbee II stick in home assistant. Ook koppelen ging heel soepel. Heb inderdaad ook wat stekkers van de ikea die hiermee werken.

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
@Ample Energy Ik heb hier wel de papieren folder... zou m kunnen scannen als je dat wilt.
De directe link naar hun digitale folder die ik had opgeslagen doet het niet meer.

Feel free to Buy me a coffee

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:12
Je hebt toch een bestelbevestiging met daarin de prijs?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Serieus? Lijkt mij dat dat gewoon niet mag. Je hebt een overeenkomst én betaald(toch?). Zou wat worden zeg...
En als je een bevestiging voor die prijs hebt...
Voor 'bewijs' even Googlen, zijn zat sites die over deze aanbieding een artikel hebben gemaakt.

• Ample Energy
musicpixel schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:11:
@Ample Energy Ik heb hier wel de papieren folder... zou m kunnen scannen als je dat wilt.
De directe link naar hun digitale folder die ik had opgeslagen doet het niet meer.
Als je dat zou willen doen, heel graag! Bedankt alvast.
maartend schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:12:
[...]

Je hebt toch een bestelbevestiging met daarin de prijs?
Ja, maar dat kunnen ze nog op een prijsfout (kennelijke vergissing) gooien.
ManiacsHouse schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:46:
[...]

Serieus? Lijkt mij dat dat gewoon niet mag. Je hebt een overeenkomst én betaald(toch?). Zou wat worden zeg...
En als je een bevestiging voor die prijs hebt...
Voor 'bewijs' even Googlen, zijn zat sites die over deze aanbieding een artikel hebben gemaakt.
Dit mag inderdaad niet; er is gewoon een overeenkomst. En er is betaald. Zat al te denken, zou anders leuk worden: zet je gewoon een winkel op en laat je mensen betalen, steek je dat in een valuta die net is gedaald en na een paar weken zet je het weer terug om naar euro en betaal je mensen terug en hou je de winst :P

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:12
Ample Energy schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:07:

Nou, nee. Want prijsj was reeel en overal zo aangeprijst. Heb zelfs nog krantje in mijn papierbak waarschijnlijk

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik heb een aantal drukknopschakelaars bij de Lidl gekocht. Werkt allemaal prima alleen eentje is een paar keer gevallen en de led blijft snel knipperen, wat ik ook doe.
Batterij eruit en weer erin, led gaat direct knipperen. Resetten met resetknop, zelfde.
Heeft gewerkt overigens maar nu niet meer. Niet meer zichtbaar of vindbaar in gateway, alleen snel knipperen.
Iemand een idee?

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100348592

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

maartend schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:43:
[...]

Nou, nee. Want prijsj was reeel en overal zo aangeprijst. Heb zelfs nog krantje in mijn papierbak waarschijnlijk
Ze hebben ook al eerder zo'n grote korting gehad dit jaar.

/▌

• arjandijk162
  • Laatst online: 21-03 00:11
Ample Energy schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:07:
[...]

Als je dat zou willen doen, heel graag! Bedankt alvast.

[...]

[...]

Dit mag inderdaad niet; er is gewoon een overeenkomst. En er is betaald. Zat al te denken, zou anders leuk worden: zet je gewoon een winkel op en laat je mensen betalen, steek je dat in een valuta die net is gedaald en na een paar weken zet je het weer terug om naar euro en betaal je mensen terug en hou je de winst :P
Door te betalen heb je volgens mij nog geen overeenkomst, die is er pas bij bevestiging.

Ik heb een vrij grote smarthome bestelling gedaan die uiteindelijk in 5 of 6 zendingen is geleverd in een paar dagen, waarbij DHL mij wist te melden dat ze mijn zending "Co2-neutraal" hebben geleverd. Het lijkt met weinig georganiseerd.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@arjandijk162 Wat bedoel je met 'pas bij bestelling'? Dat klinkt niet als een stap na betaling (eerder ervoor of dat betaling onderdeel is van).

/▌

• arjandijk162
@Marzman Type: Bevestiging bedoelde ik

Kent overigens iemand deze bollen? Voor 25 euro voor 5 bollen zijn ze veel goedkoper dan de 3 van Innr voor €200
Ze zijn met 12cm iets kleiner dan de 19cm van Innr.

Innr vermeldt 4.6W (per eenheid)
Lidl vermeld 8W voor de lichtbron (wat 8W of 8/5=1.6W zou kunnen zijn.

https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100352028
innr.com/nl/product/innr-outdoor-smart-globe-light-colour-3-pack/

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
arjandijk162 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:10:

Kent overigens iemand deze bollen? Voor 25 euro voor 5 bollen zijn ze veel goedkoper dan de 3 van Innr voor €200

[Afbeelding]
zo te zien 8w totaal

https://tweakers.net/i/F9VzseFebzmwH29RZcCusZ6-CAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d8WMX12xJoJl0KvdLMm17LL2.png?f=user_large

die van lidl geeft aan Lichtstroom: ca. 600 lm maar er staat niet bij of dat per stuk of allemaal zijn, de inhr geeft 370lm aan

[Voor 5% gewijzigd door Toerq op 06-12-2022 12:26]

• arjandijk162
Dacht ik al, ik ga ze eens bekijken, heb ook een 30cm bol meebesteld voor 19 euro

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:25
Vandaag een zigbee gateway gekocht bij de Lidl voor de kerstboomverlichting.
Deze had ik eerst aan homey gekoppeld, maar wil toch makkelijker effecten aanpassen.
nu heb ik hem toegevoegd aan de lidl gateway via de App geen probleem.

Echter na het toevoegen springt hij meteen offline en ik krijg hem ook niet meer online.
Alleen als ik hem opnieuw instel komt ie weer tevoorschijn en direct weer offline.
iemand een idee?

• stout
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 18:57
Doosjes zijn goeddeels gevuld met lucht:
Vierkante variant: doos 11.2x10.6x4.6 sensor 6.5x6.5x3.0
Rechthoekige variant: 11.2x10.6x6.1 sensor 7.6x4.6x4.0

• stout
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 18:57
>> Zou iemand alsjeblieft voor mij willen opmeten hoe groot de verpakking van de bewegingssensor is?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

theorganiser schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:07:
Deze had ik eerst aan homey gekoppeld, maar wil toch makkelijker effecten aanpassen.

Echter na het toevoegen springt hij meteen offline en ik krijg hem ook niet meer online.
Alleen als ik hem opnieuw instel komt ie weer tevoorschijn en direct weer offline.
iemand een idee?
Heb je de kerstboomverlichting wel eerst gereset?

Canon EOS | DJI M2P

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:11
stout schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:55:
>> Zou iemand alsjeblieft voor mij willen opmeten hoe groot de verpakking van de bewegingssensor is?
Dat is met vrijwel alle producten van veel, heel veel merken zo.

Wat boeit het, of wil je soms de producten zonder verpakking kopen?

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:11
arjandijk162 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:10:

[Afbeelding]
Dank voor de "tip" deze bollen heb ik nog niet eerder gezien maar ziet er leuk uit voor in de tuin. Iemand een idee of deze ook in de winkel te vinden is?

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:21
Het lukt mij niet om een Lidl Livarno afstandsbediening uit de Starterskit te koppelen aan m'n Philips HUE bridge. Is iemand dit wel gelukt?

edit: Er staat ook niks over een afstandsbediening vermeld in de 1ste post van dit topic.

[Voor 24% gewijzigd door Heineken01 op 07-12-2022 20:31]

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:46

Mimiix

Professioneel Prutser

Heineken01 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:29:
Het lukt mij niet om een Lidl Livarno afstandsbediening uit de Starterskit te koppelen aan m'n Philips HUE bridge. Is iemand dit wel gelukt?

edit: Er staat ook niks over een afstandsbediening vermeld in de 1ste post van dit topic.
Kan ook niet. Hue heeft hier geen ondersteuning voor ingebouwd.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Antonio di
Heineken01 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:29:

Ik denk ook dat het niet zal lukken. Philips ondersteunt Zigbee Light Link (ZLL) voor dit soort afstandsbedieningen.
Ondanks dat ZLL onderdeel is geworden van Zigbee 3.00 en Lidl Smarthome producten Zigbee 3.00 zijn,
werkt het niet. Lidl is Zigbee van Tuya en die ondersteunen alleen ZLL bij Lampen en bij een aantal smart-plugs.
Lidl lampen werken wel met de Philips Hue dimmer switch V2. ZLL stuurt de lamp direct aan en de lamp geeft de stand door aan de Hub. De Lidl afstandbediening werkt alleen via de Lidl Hub (commando gaat naar Hub en vandaar naar Lamp).

• theorganiser
Arjan A schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:56:
[...]

Heb je de kerstboomverlichting wel eerst gereset?
Als je daarmee bedoelt 7 seconden de f knop ingedrukt te houden ja..

Ik kan hem ook verbinden ermee, alleen dan schiet ie direct op offline.
Zojuist de gateway op 2 meter afstand geplaatst en hetzelfde probleem

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
theorganiser schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:40:
[...]

Heb je hem ook verwijderd uit Homey?

Be Stronger Than Your Excuses

• HeroS
  • Laatst online: 07:56

HeroS

SmartHome Nerd

theorganiser schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:40:
[...]

Probeer eens dit:
- Verwijderd hem van de Homey
- Zet de Homey even 5 min uit
- Homey weer aan
- Voeg hem opnieuw toe (dichtbij de Homey)

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Toerq schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:21:
[...]

zo te zien 8w totaal

[Afbeelding]

die van lidl geeft aan Lichtstroom: ca. 600 lm maar er staat niet bij of dat per stuk of allemaal zijn, de inhr geeft 370lm aan
Van alles lijkt me, anders zijn het nogal felle lampjes, met 600 lumen verlicht je heel de kamer en dan een hele kerstboom vol ;)

/▌

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Hoi,

Ik heb ook aantal drukknoppen van lidl gekocht maar krijg ze niet gekoppeld. Nadat ik de lamp toegewezen heb aan de schakelaar is het vinkje niet groen maar rood. Hij zegt dan ook mislukt. Al op verschillende lampen uitgeprobeerd en ook de andere software tuya geeft zelfde effect. Verschillende keren gereset. Heeft iemand een idee?

• theorganiser
HeroS schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:50:
[...]

Probeer eens dit:
- Verwijderd hem van de Homey
- Zet de Homey even 5 min uit
- Homey weer aan
- Voeg hem opnieuw toe (dichtbij de Homey)
Ik wil hem dus niet in Homey hebben maar juist in ds lidl gateway. Ik heb hem al helemaal verwijderd uit homey. Ook de homey en hue bridge uitgezet zodat er niet ergens anders verbinding mee gemaakt kan worden. Zojuist ook op een IPad geprobeerd ipv een Android telefoon. Met een ander mail adres. Zelfde probleem

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:14
DaveFlash schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:36:
[...]

Ik heb daar een super tip voor: Vanuit de Hue app kun je een scene zelf, ook 1 met zo'n lidl stekker, wel aan siri/homekit toevoegen om ze zodoende wel met siri/homekit te kunnen schakelen. dit werkt bij miij nu uitstekend om de stekker met Voice command aan/uit te zetten _/-\o_

[Afbeelding]

in mijn geval heb de nieuwe Lidl stekkers in een eigen kamer gegooid, genaamd stekkers, zoals je kunt zien, dit ivm om te zorgen dat geen van m'n andere routines, geofencing bij aankomst/vertrek, en andere instellingen effect hebben op het gedrag van de stekkers, hiernaa dus via de edit knop slecteren om toe te voegen aan siri/hk en dan bob's your uncle :9~
Werkt dit nog steeds bij jou? Ik krijg dit namelijk niet voor elkaar om ze via HomeKit te kunnen bedienen. Hij ziet het gewoon niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

gielie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:30:
[...]

Werkt dit nog steeds bij jou? Ik krijg dit namelijk niet voor elkaar om ze via HomeKit te kunnen bedienen. Hij ziet het gewoon niet.
nee, werkt inmiddels ook niet meer bij mij, vandaar de aankoop van de lidl bridge om ze via die aan homekit te doen, uiteindelijk. (heb nog geen tijd gehad om met lidl spul aan de slag te gaan sinds black friday)

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-03 18:21
theorganiser schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:07:

iemand een idee?
Ik heb een gelijkwaardig probleem, Ik krijg hem geconnect in de Tuya app, maar de bediening is hitt or miss. De aansturing vanuit de bridge lijkt verder prima te weken, mijn Alexa routines worden prima uitgevoerd.

Mijn bridge is het nieuwe type, en komt uit de starterset.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee