[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 10:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lX8wExjjsKp8rC9lSeqJXjPCfac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgeTs8dwLkaUNQnLs49f8cqh.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf Black Friday (27-11-2020) start Lidl met de verkoop van haar eigen Smart Home lijn op het Zigbee protocol.

Zie ook: nieuws: Lidl legt Zigbee-smarthomeproducten in schappen en breidt aanbod begi...

Het smart home systeem is gebaseerd op Zigbee 3.0. Volgens Lidl is het compatible met andere fabrikanten zoals Philips Hue en IKEA. En de lampen zijn dus op de bridges van beide concurrenten aan te sluiten vanwege de Zigbee 3.0 standaard. Hoe dit in de praktijk gaat uitwerken is nog even afwachten, maar de beloftes van de fabrikant zijn veelbelovend.

Productaanbod
Lidl komt met verschillende producten, waaronder een Gateway (€20) (vaak bridge genoemd), RGB lampen (€13) (geschikt voor verschillend fittingen), een Deur- en raamsensor (€13), een Smart Plug (€10), Bewegingssensor (€10), RGB LED strip (€30), RGB Kerstboomverlichting (€49), en een Startersset (€49).

Productaanbod & Prijzen
Gateway€20
Lamp RGB (E27/E14/GU10)€13
Deur- en raamsensor€13
Smart Plug€10
Bewegingssensor€10
RGB Led Strip€30
RGB Kerstboomverlichting€49
Startersset (3 E27 Lampen, Bridge, Remote)Tijdelijk €49, normaal €64
USB Stekker contactdoos€25
LED-plafondlamp€50
LED-Spots (x3)€40
LED inbouwspots (3x)€30
Lamp Wittinten (E27/E14/GU10)€10

Voor 2021 heeft Lidl beloofd dat er extra producten geïntroduceerd worden binnen deze Zigbee lijn.

Kijk voor het aanbod op de website van Lidl Smart Home.

Compatibiliteit met andere Zigbee oplossingen

Onderstaand is een samenvatting wat ik tot nu toe gelezen heb in dit topic. Dit is waarschijnlijk niet volledig, en kan fouten bevatten. Check dus zelf eerst de compatibiliteit voordat je in de producten investeert.

Zigbee is een standaard en dat maakt de verwachting dat je alle apparaten met elkaar zou kunnen combineren, ongeacht het merk. Dit is over het algemeen niet zo. Philips Hue heeft haar bridge behoorlijk dichtgetimmerd en laat lang niet alle lampen/sensoren van andere merken op haar bridge toe. Je mag er ook vanuit gaan dat apparaten zoals slimme stekkerdozen en deursensoren niet werken op de Philips bridge, simpelweg omdat Hue die apparaten zelf niet in huis heeft. Toch werken bepaalde devices van Lidl prima op de Hue bridge.

Compatibiliteit Lidl devices met Philips Hue bridge

Lamp RGB (E27/E14/GU10)V
Deur- en raamsensorX
Smart PlugV
BewegingssensorX
RGB Led StripV
RGB KerstboomverlichtingV, werkt deels
USB Stekker contactdoosOnbekend
LED-plafondlampOnbekend
LED-Spots (x3)Onbekend
LED inbouwspots (3x)V
Lamp Wittinten (E27/E14/GU10)V

De lampen van Lidl zijn te koppelen aan de Philips Hue bridge. Wel wordt door verschillende users gemeld dat de kleuren van de Lidl lampen niet heel fel zijn. Dit komt omdat Lidl (Silvercrest) minder RGB leds gebruikt dan wit- en wittinten leds in de lampen. Verwacht dus niet dat ze net zoveel gekleurd licht weergeven als de Philips tegenhangers. Over de witte lampen zijn gebruikers over het algemeen tevreden.
De bewegingssensor is niet rechtstreeks te koppelen aan de Hue bridge. Deze wordt niet gevonden. Het is voorlopig onbekend of dit in de toekomst gaat veranderen.
De slimme stekker is rechtstreeks te koppelen aan de Hue bridge, met volledige functionaliteit.
De deur- en raamsensoren zijn niet te koppelen. Hue heeft deze productlijn zelf ook niet in zijn portfolio.
De kerstboomverlichting is te koppelen maar de leds zijn niet onafhankelijk aan te sturen. Je kunt een kleur kiezen en de felheid instellen.

Compatibiliteit Lidl devices met IKEA Tradfri bridge

Lamp RGB (E27/E14/GU10)V, E27 werkt. Rest nog onbekend.
Deur- en raamsensorOnbekend
Smart PlugOnbekend
BewegingssensorOnbekend
RGB Led StripOnbekend
RGB KerstboomverlichtingOnbekend
USB Stekker contactdoosDeels werkend, niet vanuit de Tradfri app maar wel is de stekkerdoos aan te sturen via Voice commands (Google Home). Eerste stopcontact werkt, de andere 2 zijn niet direct aan te sturen. Daarvoor heb je de lidl bridge nodig
LED-plafondlampOnbekend
LED-Spots (x3)Onbekend
LED inbouwspots (3x)Onbekend
Lamp Wittinten (E27/E14/GU10)Onbekend

Zigbee2MQTT & Home Assistant
Het is ergens logisch dat bijvoorbeeld Philips Hue niet zomaar elk Zigbee device accepteert. Het valt op dat er best een aantal users zijn die de Lidl spullen terugsturen omdat product X niet werkt met hun huidige zigbee bridge van merk X. In principe was dit te verwachten. Als je toch wilt dat alle producten met elkaar samenwerken zul je moeten kijken naar een oplossing als bijvoorbeeld Home Assistant. Je kunt dan bijvoorbeeld de Lidl bridge 'koppelen' aan de Hue bridge en zo toch alle devices aan elkaar knopen. Disclaimer: Ik weet nog niet zeker of Home Assistant de Lidl bridge al ondersteund op dit moment.
Ook kun je je eigen 'bridge' maken door middel van de zogenaamde 'Zigbee sticks'. Je zet dan je eigen Zigbee netwerk op, waarna je deze kunt configureren dmv Home Assistant. Lees er alles over in dit topic. Dit geef je de ultieme vrijheid

[ Voor 69% gewijzigd door spokje op 29-01-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:02
Ik ben vooral benieuwd of de raam/deursensor ook werkt via de tradfri gateway van Ikea. Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Had het ook gezien, interessant. Ik heb tot nu toe alleen Hue overal, en één Ikea-lamp om mee te testen. Dat ding is het toch net niet helemaal, icm de Hue hub. Dus ik ga eind vd week mooi een kleurenspotje van Lidl bestellen, eens kijken of dat een beetje wil samenwerken.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Ik ben vooral benieuwd of het koppelen van het Lidl spul aan een Hue hub net zo gemakkelijk gaat als Hue lampen zelf. Verwacht eigenlijk van wel, maar we gaan het zien. Ik probeer vrijdag even een bewegingssensor op te pikken om mee te testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-04 11:37

fun

Wat me niet helemaal duidelijk wordt: heb je de Lidl Gateway nodig om dit te laten werken met Google Assistant en Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

fun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:43:
Wat me niet helemaal duidelijk wordt: heb je de Lidl Gateway nodig om dit te laten werken met Google Assistant en Hue?
Dat zal moeten blijken. Gokje: niet nodig voor de Hue, kan denk ik gewoon rechtstreeks gekoppeld worden. En dan automatisch ook Google Assistant, via de Hue-integratie. Volgende week kan ik het je zeggen. :)

Edit: @Septillion Yep, precies wat ik verwacht. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bra-Jo op 24-11-2020 18:58 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:38

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@fun @Bra-Jo Door hoe Zigbee werkt (toepasbaar op alle systemen):

Ja, je hebt een gateway nodig voor Google Assistant, anders is er geen verbinding met internet.

Nee, je hebt geen gateway nodig als je hem wilt koppelen aan een Hue gateway. Elk Zigbee device kan maar verbonden zijn met een enkele gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-04 15:48
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden van de kerstversiering. Nu heb ik al de dure Twinkly verlichting met superieure app maar als ik kijk naar de screenshots, zien die er hetzelfde uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Thnx!

Als ik de plafonnieres koop en ik wil die bedienen met de bewegingsmelder heb ik dan de gateway nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Vraag me vooral af hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
fun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:10:
Thnx!

Als ik de plafonnieres koop en ik wil die bedienen met de bewegingsmelder heb ik dan de gateway nodig?
Ik heb nergens iets gelezen over Bluetooth support, dus een rechtstreekse koppeling is niet mogelijk in dat geval, en heb je de gateway nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@spokje Dat hoeft ook niet perse :) Ikea Tradfri kan je ook koppelen zonder gateway en heeft ook geen Bluetooth. Die mogelijkheid biedt Zigbee, het is alleen aan de fabrikant of ze die gebruiken. Ook is het een redelijk ruime standaard waardoor het vaak niet tussen merken werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Septillion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:43:
@spokje Dat hoeft ook niet perse :) Ikea Tradfri kan je ook koppelen zonder gateway en heeft ook geen Bluetooth. Die mogelijkheid biedt Zigbee, het is alleen aan de fabrikant of ze die gebruiken. Ook is het een redelijk ruime standaard waardoor het vaak niet tussen merken werkt.
Dat dacht ik dus ook... Ik heb ook smart switches op Ali gekocht en die vind ik keurig in Google Home en werken feilloos met spraak commandos.

Daar hoop ik dus hier ook op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@fun Dan heb je Wifi smart switches gekocht :) Die hebben dus gewoon een internet verbinding. En dat is tegelijk ook het grootste nadeel eraan, zeker met de standaard firmware.

[ Voor 57% gewijzigd door Septillion op 24-11-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04 15:43
En hoe zit het met home assistant? Kan ik met Zigbee2MQTT gewoon koppelen? Het is mij ook niet duidelijk of de RGB lampen een dimfunctie hebben, aangezien dat niet duidelijk staat op de site van de Lidl. Kan ik de bewegingssensor ook koppelen met home assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37
metehan12344 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:25:
En hoe zit het met home assistant? Kan ik met Zigbee2MQTT gewoon koppelen? Het is mij ook niet duidelijk of de RGB lampen een dimfunctie hebben, aangezien dat niet duidelijk staat op de site van de Lidl. Kan ik de bewegingssensor ook koppelen met home assistant?
volgens de gebruiksaanwijzing dimbaar (Dimbaar via de app of met
afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

la_fusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:06:
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden van de kerstversiering. Nu heb ik al de dure Twinkly verlichting met superieure app maar als ik kijk naar de screenshots, zien die er hetzelfde uit ;)
Daar was ik dus ook heel nieuwsgierig naar. Ben dan ook zeer blij met dit topic
Ze zien er behoorlijk hetzelfde uit. Als je daarmee ook die (of soortgelijke) app en mogelijkheden hebt, zoals zelf je verlichting vormgeven, lijkt me dat ideaal. Mijn dochter leert lezen. Als ik de kerstboom haar naam kan laten schrijven, lijkt mij dat fantastisch

Als ik het goed begrijp is mijn hue bridge voldoende om geen gateway nodig te hebben. Nu zijn die van Lidl relatief goedkoop dus dat scheelt

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 25-11-2020 02:09 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-03 15:43

NKR

Als ik het goed begrijp is mijn hue bridge voldoende om geen gateway nodig te hebben. Nu zijn die van Lidl relatief goedkoop dus dat scheelt
Als je een gateway van Lidl zelf nodig hebt is een Twinkly niet gek veel duurder meer. Ik zie dat de Twinkly met 150 lampjes 'maar' 80 euro kost en de 250 led variant 99. Ik ben benieuwd hoe snel hier iemand het met een hue bridge koppelt en kan laten zien wat het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 14:16
Order geplaatst (2 lampen, 7 stekkers) om op te nemen in m'n HA-omgeving.
Uiteraard is die uitgerust met een Zigbee conbee 2 stick. Gaat (eindelijk) eens wat RF-KAKU meuk vervangen!

Had eigenlijk ook een bewegingsmelder willen hebben, maar dan ook voor LUX-meting. Maar het ding is vrij groot lijkt het met 6,5 CM. En de handleiding vermeld ook niet of het meer kan dan alleen maar de beweging detecteren.

Zodra ik het heb zal ik hier m'n ervaring plaatsen.

[ Voor 45% gewijzigd door RiCk op 25-11-2020 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:26

bonyuri

Investigator!

Ik heb de kerstboomverlichting en wat E14 lampjes gekocht. Volgens de email is deze bestelling al verzonden... Nu afwachten of het echt tot 27 november gaat duren of dat ik ze vandaag al in de bus krijg :D

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-04 14:45
Mijn Twinkly set met 400 LEDs kostte 120 euro op Amazon.
De Lidl set met 200 LEDs kost (na black friday) 59 euro.
Ze kosten dus eigenlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben ook wel benieuwd of je de Aldi spullen kan koppelen aan die gateway? En wat je kan koppelen? Lampen<? Deurbel? Slim stopcontact?

En wat is eigenlijk het voordeel van het koppelen? Dat je wifi niet overbelast raakt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

remmuz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:10:
[...]

remmuz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:10:
[...]

Zijn die leds niet heel moeilijk te plaatsen? Je moet toch een bepaald patroon/volgorde aanhouden met de lampjes om van die effecten te maken zoals in de video's?

Wel leuk als het smart is en te koppelen aan een luidspreker en bewegingssensor. Bij ons staat de kerstboom en al de visite komt daar doorheen (dan kun je ze 'begroeten' met 'merry christmas' en wat lichteffecten ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:35
Marzman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:23:
[...]

[...]

Zijn die leds niet heel moeilijk te plaatsen? Je moet toch een bepaald patroon/volgorde aanhouden met de lampjes om van die effecten te maken zoals in de video's?

Wel leuk als het smart is en te koppelen aan een luidspreker en bewegingssensor. Bij ons staat de kerstboom en al de visite komt daar doorheen (dan kun je ze 'begroeten' met 'merry christmas' en wat lichteffecten ;)
Bij twinkly niet, want daar kun je via de app de lampjes kalibreren en dan worden de animaties aangepast aan hoe de lampjes hangen. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de Lidl lampjes. Mijn boom hangt overigens al vol met Twinkly lampjes, dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ja die kerstverlichting is wel interessant! Ik heb echter een zigbee2mqtt setup en ben dus niet van plan om zo'n gateway en dus ook de app in huis te halen. Ik kan me zo moeilijk inbeelden hoe je individueel adresseerbare LEDs zou aansturen via Home Assistant of MQTT.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja zeker interessant spul!
Misschien dat ik vrijdag die GU10's. Ik mis er nog 2 naast mn Philips RGB. Enige nadeel tot nu toe lijkt dat die lidl's 7mm langer zijn. Maar goed al bevalt het niet dan breng ik het weer terug.

Ook die stopcontact voor een tientje is mega handig als je geen twinkly kerstlichtjes hebt.
De stekkerdoos (afhankelijk of deze per stekker is te configureren) kan ook nog leuk zijn voor de kleinere feestjes om wat lampenspul e.d. aan te hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fun

fun

Even off topic, ik zie veel posts over de Lidl kerstverlichting tov Twinkly. In het Tweakers BF topic staat deze link naar een BF aanbieding voor Twinkly 225 lampjes: https://www.osdorp.nl/pro...225-lampjes-22-5-meter-mu

Dat maakt kiezen misschien wat makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Marzman Als dat Aldi spul Zigbee is dan is het in ieder geval technisch mogelijk. Maar daarna ben je, net als voor de kerstverlichting op de Hue, overgeleverd aan de fabrikant van de gateway/app of ze het (gaan) ondersteunen. Lidl lijkt daar in ieder geval op in te zetten dus heb ik grote hoop. En ook Hue lijkt steeds meer third party ook te ondersteunen.
Marzman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:14:
En wat is eigenlijk het voordeel van het koppelen? Dat je wifi niet overbelast raakt?
Voordeel ten overstaan van wat? Alle producten zijn Zigbee dus heeft niets met wifi te maken tot jij eventueel een gateway (Lidl, Hue etc) koppelt aan je bestaande Wifi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
Iemand het Lidl spul al getest met de KaKu ICS 2000? En dan vooral de beweginsmelder.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Septillion schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:36:
@Marzman Als dat Aldi spul Zigbee is dan is het in ieder geval technisch mogelijk. Maar daarna ben je, net als voor de kerstverlichting op de Hue, overgeleverd aan de fabrikant van de gateway/app of ze het (gaan) ondersteunen. Lidl lijkt daar in ieder geval op in te zetten dus heb ik grote hoop. En ook Hue lijkt steeds meer third party ook te ondersteunen.
De fabrikant is van allebei Tuya.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Septillion schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:36:
Voordeel ten overstaan van wat? Alle producten zijn Zigbee dus heeft niets met wifi te maken tot jij eventueel een gateway (Lidl, Hue etc) koppelt aan je bestaande Wifi. :)
Voordeel ten opzichte van geen gateway. Het werkt ook allemaal standalone in een app.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Marzman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:43:
[...]

Voordeel ten opzichte van geen gateway. Het werkt ook allemaal standalone in een app.
Nee, zonder gateway kun je helemaal geen app gebruiken ;) Als als de Lidl producten ook niet direct koppelen ondersteunen (dat is nu nog de vraag) kan je dus helemaal niets, noppes, nada zonder gateway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Septillion schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:45:
[...]

Nee, zonder gateway kun je helemaal geen app gebruiken ;) Als als de Lidl producten ook niet direct koppelen ondersteunen (dat is nu nog de vraag) kan je dus helemaal niets, noppes, nada zonder gateway :)
Ah, dan is het niet hetzelfde als het spul van Aldi. Op de frontpage van Tweakers zag ik wat reacties dat het allebei gerelabeld Tuya spul is (net als de smartproducten van HEMA), maar dat klopt dan misschien niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Ik wil die app ook niet gebruiken en alles bedienen met Google Home. Die gateway neem ik dan maar op de koop toe, zie nog steeds een voordeel bij meerdere bewegingsmelders en lampen.

[ Voor 3% gewijzigd door fun op 25-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Marzman Ik ken het Aldi spul niet en kan er ook niets over vinden. Maar het klinkt als smart producten op basis van Wifi ipv Zigbee.

Dat kan overigens beide op basis van Tuya zijn hoor. Tuya is gewoon een enorm grote leverancier van smart home hardware en software. Zowel wifi als Zigbee. En levert dit vooral aan andere merken, van alleen de hardware tot hardware, firmware en app (software). Maar net wat een fabrikant wil. In geval van Lidl lijken ze dus alleen Tuya Zigbee hardware af te namen en zelf de firmware en software te doen.

@fun GA? Bedoel je HA? Dan heb je de Lidl gateway niet nodig. Sterker nog, er is nog geen integratie voor de Lidl gateway (en betwijfel of iemand daar de moeite voor gaat nemen). Maar ze zullen heel snel gewoon in Zigbee2MQTT en deCONZ opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

@fun GA? Bedoel je HA? Dan heb je de Lidl gateway niet nodig. Sterker nog, er is nog geen integratie voor de Lidl gateway (en betwijfel of iemand daar de moeite voor gaat nemen). Maar ze zullen heel snel gewoon in Zigbee2MQTT en deCONZ opgenomen worden.
Sorry ik bedoel Google Home, daar wil ik alles mee bedienen. Liefst zonder gateway tenzij het niet anders kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@fun Dat gaat je zonder een gateway niet lukken. Google heeft op veel plekken zijn vinger maar dit is nog steeds Zigbee en Google heeft bij jou thuis geen Zigbee netwerk uitgerond. :+ Google doet alles via het internet, je hebt dus een poort/brug tussen Zigbee en je netwerk (met internet) nodig. Vandaar dat het ding dus een gateway of bridge genoemd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Septillion schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:23:
@fun Dat gaat je zonder een gateway niet lukken. Google heeft op veel plekken zijn vinger maar dit is nog steeds Zigbee en Google heeft bij jou thuis geen Zigbee netwerk uitgerond. :+ Google doet alles via het internet, je hebt dus een poort/brug tussen Zigbee en je netwerk (met internet) nodig. Vandaar dat het ding dus een gateway of bridge genoemd wordt ;)
Dank je! Oké dan bestel ik die erbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@fun Dit hoeft dus overigens geen Lidl gateway te zijn. Een andere Zigbee gateway kan je ook gebruiken, dat is ook wat Lidl aangeeft. Alleen zijn er helaas nog geen details bekend welke gateways nu al ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik heb zo'n zin in vrijdag, allemaal dat soort dingetjes testen haha. En nu maar hopen dat de plaatselijke Lidl wat spullen in het schap heeft liggen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door spokje op 25-11-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fun

fun

spokje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:17:
Ik heb zo'n zin in vrijdag, allemaal dat soort dingetjes testen haha. En nu maar hopen dat de plaatselijke Lidl wat spullen in het schap heeft liggen ;)
Ik heb het allemaal online besteld, levering vanaf 27-11 staat er. Inmiddels al een bevestiging binnen dat het is verzonden. Verzenden kost 4,99 maar dan weet ik zeker dat ik alles heb en hoef ik niet te gokken dat de plaatselijke Lidl genoeg voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik heb vandaag de Gateway en de kerstboomverlichting besteld, kijken of we dit ook aan Domoticz kunnen koppelen... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben heel benieuwd in hoeverre de kerstboomverlichting via Hue aan te sturen is.
Ofwel, óf die via Hue aan te sturen is en hoe dat dan werkt. Kun je alleen kleuren en intensiteit instellen of zijn er ook ‘twinkel’ scènes mogelijk ☺️.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NKR schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:29:
[...]

Als je een gateway van Lidl zelf nodig hebt is een Twinkly niet gek veel duurder meer. Ik zie dat de Twinkly met 150 lampjes 'maar' 80 euro kost en de 250 led variant 99. Ik ben benieuwd hoe snel hier iemand het met een hue bridge koppelt en kan laten zien wat het doet.
Zit er bij Twinkly al een bridge/gateway bij dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Bij Twinkly zit de controller 'in het snoer'. Het is een kastje dat een wifi verbinding op kan zetten.
De app praat dus via wifi rechtstreeks met die controller.
Ik las op een Deens forum (vertaald door Google) dat het mogelijk is om de Lidl kerstverlichting te koppelen met Hue, maar alleen voor aan/uit.
Als je een ander licht patroon wil kiezen dan moet dat dus via de Lidl app.

[ Voor 43% gewijzigd door remmuz op 25-11-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

De kerstverlichting stond de afgelopen weken al online op 59 euro, maar kan vanaf vandaag (of gisteren) al voor 49 euro worden besteld. Ik heb hem net besteld voor 49 euro en hij wordt (pas) maandag verstuurd.
Ik heb voor de zekerheid maar een gateway erbij besteld, omdat het volgens mij niet via hue 'bediend/ingesteld' kan worden.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

bartvl schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:25:
Ik ben heel benieuwd in hoeverre de kerstboomverlichting via Hue aan te sturen is.
Ofwel, óf die via Hue aan te sturen is en hoe dat dan werkt. Kun je alleen kleuren en intensiteit instellen of zijn er ook ‘twinkel’ scènes mogelijk ☺️.
Ik las ergens dat de lampjes individueel per stuk ingesteld kunnen worden.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:08
Steelo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:51:
[...]

Ik las ergens dat de lampjes individueel per stuk ingesteld kunnen worden.
Met de gateways

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:08
Iemand al geprobeerd of weer dat het in Homey werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
RiCk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:36:
Order geplaatst (2 lampen, 7 stekkers) om op te nemen in m'n HA-omgeving.
Uiteraard is die uitgerust met een Zigbee conbee 2 stick. Gaat (eindelijk) eens wat RF-KAKU meuk vervangen!

Had eigenlijk ook een bewegingsmelder willen hebben, maar dan ook voor LUX-meting. Maar het ding is vrij groot lijkt het met 6,5 CM. En de handleiding vermeld ook niet of het meer kan dan alleen maar de beweging detecteren.

Zodra ik het heb zal ik hier m'n ervaring plaatsen.
Is het al bekend dat deconz/ conbee 2 ondersteuning bied voor het Lidl spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincie50
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 08:54
Kan je twee bewegingssensoren aan één lamp koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
Even een vraag aan de kenners (ik ben nieuw op het gebied van smart home).
Momenteel heb ik niets aan smart home (behalve 2 lampen met een hand-dimmer van ikea), dus ik kan nog alle kanten op...

Ik wil graag starten en zit de Lidl apparatuur te overwegen (lampen, beweging- & deur- melders, stopcontacten, etc)
Daarnaast heb ik een Synology NAS en een oude Raspberry (2B?).

[Vraag 1] Kan ik op korte termijn starten met software zoals Domoticz i.c.m. een ConBee II dongle (op de NAS of RPi) of moet ik dan eerst wachten op ondersteuning voor deze lidl set/type apparatuur? Voordeel van deze combi is dat het geheel lokaal kan, zonder cloud zaken..

[Vraag 2]
Indien dat niet op korte termijn compatible is zou ik wel eerst de gateway willen kopen. Kan ik dan deze gateway wel direct aansturen met iets als Domoticz, of moet ik daar ook eerst op ondersteuning wachten?

Alvast bedankt, hoop dat het geen domme vragen zijn 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Pimpam

1) Ze zitten nog niet in deCONZ of Zigbee2MQTT. Maar voor beide geef ik het een week dat ze erin zitten :+

2) Aansturen van de gateway is (waarschijnlijk) heel stuk meer werk. Dat verwacht ik dus niet zo snel.

PS Geen Home Assistant O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 14:16
Dennepen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:55:
[...]

Is het al bekend dat deconz/ conbee 2 ondersteuning bied voor het Lidl spul?
Fingers crossed it's going to happen soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:49
Ik heb die ronde plafondlamp besteld, alleen ik ging er eigenlijk gemakshalve al van uit dat het werkt met HUE.. :')

Maar dat is nog niet bekend of wel ?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:17

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Pimpam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:46:
Even een vraag aan de kenners (ik ben nieuw op het gebied van smart home).
Momenteel heb ik niets aan smart home (behalve 2 lampen met een hand-dimmer van ikea), dus ik kan nog alle kanten op...

Ik wil graag starten en zit de Lidl apparatuur te overwegen (lampen, beweging- & deur- melders, stopcontacten, etc)
Daarnaast heb ik een Synology NAS en een oude Raspberry (2B?).

[Vraag 1] Kan ik op korte termijn starten met software zoals Domoticz i.c.m. een ConBee II dongle (op de NAS of RPi) of moet ik dan eerst wachten op ondersteuning voor deze lidl set/type apparatuur? Voordeel van deze combi is dat het geheel lokaal kan, zonder cloud zaken..

[Vraag 2]
Indien dat niet op korte termijn compatible is zou ik wel eerst de gateway willen kopen. Kan ik dan deze gateway wel direct aansturen met iets als Domoticz, of moet ik daar ook eerst op ondersteuning wachten?

Alvast bedankt, hoop dat het geen domme vragen zijn 8)7 ...
Die vraag had ik ook ;) wil namelijk ook niet afhankelijk zijn van een cloud oplossing (3rd party access).

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remmuz
vinno86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:17:
Ik heb die ronde plafondlamp besteld, alleen ik ging er eigenlijk gemakshalve al van uit dat het werkt met HUE.. :')

Deze Deen is het gelukt: YouTube: LIDL Smart Home på Hue

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik zie die Deense video al een aantal keer langskomen maar mij is het niet gelukt met de kerstverlichting. Ik snap ook niet wat die man precies heeft gedaan. Ik wacht daarom op een stappenplan hoe je de LIDL producten via een HUE bridge kunt aansturen, het liefst zonder een LIDL bridge te gebruiken.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:02
Marzman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:42:
[...]
De fabrikant is van allebei Tuya.
Nee, de fabrikant hoeft helemaal geen Tuya te zijn. Dat is enkel de chip die de Zigbee-verbinding regelt die van Tuya is. De lamp zelf is hoogstwaarschijnlijk dus van een andere partij die gewoon Tuya-chips heeft ingekocht en heeft geplaatst in de lampen.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Iemand heeft hem de vraag gesteld of alles werkt met Hue en dit heeft de Deen 1 dag geleden geantwoord:
there is bulb works fine but otherwise there is nothing else that works with Philips Hue

Have Fun Funske

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 08:40
funske schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:45:
[...]

Iemand heeft hem de vraag gesteld of alles werkt met Hue en dit heeft de Deen 1 dag geleden geantwoord:

[...]
Had comment ook gezien, en ik lees dus dat alleen de lampen werken met de HUE Bridge.

Ik was juist benieuwd of de sensors en plugs te koppelen waren met de bridge.

Al had ik wel een filmpje van iemand gevonden die de stekkerdoos aan de HUE Bridge had gekoppeld.

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-04 15:20
Ik ben ook benieuwd naar de strip en de plugs. Beide komen nog wel ergens van pas. Morgen dan toch maar even gauw langs de lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
[...]

[...]
Wel apart want dat zou betekenen dat wat er in het T.net artikel staat niet klopt:
Gebruikers kunnen dankzij de Zigbee-ondersteuning Zigbee-producten van andere fabrikanten verbinden met de gateway van de Lidl. Dat werkt ook omgekeerd, om bestaande basisstations van bijvoorbeeld de IKEA en Philips Hue te koppelen met lampen en sensoren van de Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Danno88 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:05:
Al had ik wel een filmpje van iemand gevonden die de stekkerdoos aan de HUE Bridge had gekoppeld.
Als je die man in de keuken bedoeld, dan was het volgens mij juist niet gelukt met Hue, maar heeft hij het meteen daarna met een andere app (gateway) geprobeerd en dat ging toen wel goed.

Have Fun Funske

• funske
spokje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:20:
[...]
Wel apart want dat zou betekenen dat wat er in het T.net artikel staat niet klopt:
Hebben zij dat echt getest of hebben ze dat aangenomen omdat het ook Zigbee is???
Gebruikers kunnen dankzij de Zigbee-ondersteuning Zigbee-producten van andere fabrikanten verbinden met de gateway van de Lidl. Dat werkt ook omgekeerd, om bestaande basisstations van bijvoorbeeld de IKEA en Philips Hue te koppelen met lampen en sensoren van de Lidl.

Have Fun Funske

• Jerry_bboy
funske schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:23:
[...]

Als je die man in de keuken bedoeld, dan was het volgens mij juist niet gelukt met Hue, maar heeft hij het meteen daarna met een andere app (gateway) geprobeerd en dat ging toen wel goed.
Die beste man kreeg hem inderdaad wel gekoppeld aan SmartThings maar niet aan Hue. Hij kreeg wel de lamp gekoppeld. Helaas zie je niet de plug of de strip. Wellicht werken die weer wel. Want dat die stekkerdoos met 3 punten niet werkt kan ik me nog wel voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danno88
funske schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:23:
[...]

Jerry_bboy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:27:
[...]

Die beste man kreeg hem inderdaad wel gekoppeld aan SmartThings maar niet aan Hue. Hij kreeg wel de lamp gekoppeld. Helaas zie je niet de plug of de strip. Wellicht werken die weer wel. Want dat die stekkerdoos met 3 punten niet werkt kan ik me nog wel voorstellen.
Ja haal dingen door elkaar..... 8)7

Gaat om deze beste man:

Doet het inderdaad middels SmartThings.

[ Voor 19% gewijzigd door Danno88 op 26-11-2020 12:32 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
vinno86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:17:

Grappige is dat ie er best vergelijkbaar uitziet met de dure Hue plafoniere. Zeg maar die Roomba aan het plafond :) Best fraai ding!
[...]

[...]
Ik zou het jammer vinden als de sensor het niet doet met Hue, maar eerlijk gezegd ben ik al super-blij als ik een stuk of twaalf van die richt-spotjes kan halen en laten werken. Dat scheelt vijf slokken op een borrel ten opzichte van de Hue-eigen bulbs.

[ Voor 38% gewijzigd door Liegebeest op 26-11-2020 12:49 ]

Liege, liege, liegebeest!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 07:48
ik heb 2 lampen met een GU4 ledjes op een 12 volt trafo. en ook dimbaar.
zou deze ook graag smart willen hebben, zou het een mogelijkheid zijn met een tussenstekker te bedienen/en dimmen?
Waar deze lamjes inzitten zijn te klein om er een GU10 aan te brengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@sterremos Bedienen: ja, dimmen: nee. Slimme stekkers zijn alleen aan/uit.

Er zijn wel (inline) Zigbee dimmers te krijgen. Deze moet je dan wel inbouwen. Ik kan geen dimmer als tussenstekker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Net mijn kerstboomverlichting binnen gekregen.
Zonder problemen gekoppeld aan Hue bridge en kon zowel brightness als color regelen.
De regeling zelf was niet perfect, lampjes reageren niet allemaal tegelijk maar lopen iets achter.

Uiteraard niet de mogelijkheid om individueel lampjes aan te sturen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo noodzakelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
Net de startset binnen gekregen.(gateway, 3 lampen en 1 afstands bediening).
Eerste indruk is goed, was wel ff kloten met battery deksel van de remote.
Morgen maar eens naar de winkel voor wat meer spullen.
Iemand enig idee of de gateway ook bereikbaar is via iets van een web interface?

• Donnie
  • Laatst online: 23-04 07:49

Donnie

AKA DonCorleone

Even korte vraag vanuit een smart light noob, als ik deze lampen in de lamp boven mijn eethoek stop heb ik dan verder niks nodig behalve die bridge? De lamp gaat aan met een standaard muur knop, moet die dan gewoon altijd aan blijven staan?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• spokje
Donnie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:57:
Even korte vraag vanuit een smart light noob, als ik deze lampen in de lamp boven mijn eethoek stop heb ik dan verder niks nodig behalve die bridge? De lamp gaat aan met een standaard muur knop, moet die dan gewoon altijd aan blijven staan?
Klopt. De lampen moeten altijd stroom hebben om aangestuurd te kunnen worden via de Gateway. Dus de schakelaar laat je aan staan. Met de lampen + gateway kun je de lampen aan- en uitzetten via de app op je device.

• funske
Alle smart-home dingen kunnen alleen werken als ze constante spanning hebben!!

Have Fun Funske

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Als je die enkel met de app wil bedienen moet die aan blijven staan ja.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

ok dank, geen aparte schakelaars nodig dus :)

Net de startkit besteld, nu zie ik alleen dat die e27 fittings meelevert, en ik heb e14 nodig lol

[ Voor 52% gewijzigd door Donnie op 26-11-2020 14:01 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Danno88
Donnie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:00:

Net de startkit besteld, nu zie ik alleen dat die e27 fittings meelevert, en ik heb e14 nodig lol
Nee, ,maar wel stickers die je er op kan plakken dat familie/visite er vanaf blijven :9

• verwp01
  • Laatst online: 07-04 23:27
Zou dit alles beter of gelijk zijn aan Homewizard waar ik alles van heb?

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• tpq36
Donnie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:00:

Ze hebben ook e14, maar niet in de startset.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bonyuri schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:49:
Zonder problemen gekoppeld aan Hue bridge en kon zowel brightness als color regelen.
De regeling zelf was niet perfect, lampjes reageren niet allemaal tegelijk maar lopen iets achter.

Uiteraard niet de mogelijkheid om individueel lampjes aan te sturen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo noodzakelijk :)
Bedankt voor de terugkoppeling, goed te horen!
Kun je ook een dynamische stand op de verlichting zelf kiezen en deze via Hue in-/uitschakelen?

Life is not about specs, it is about joy!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Je kunt enkel een dynamische stand op de controller box kiezen. Daar zitten 2 knoppen op. 1 voor kleur en 1 voor effect.
Via Hue krijg je het "standaard" kleurenwiel + brightness, that's it

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:45
Misschien hele domme vraag.

Ik wil de beweging sensor en een lamp gaan kopen.
Maar hoe krijgt die bewegingsensor zijn stroom?

https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/bewegingssensor/p43238

Wordt mij niet helemaal duidelijk, zit er een batterij in? Of moet je die ergens aansluiten?

Deze link veel duidelijker: Zit dus een batterijtje in: CR123A
https://www.lidl-service....e=Bewegingssensor&count=1

[ Voor 26% gewijzigd door Joostje123 op 26-11-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Joostje123 Als je even doorklikt naar de handleiding zie je dat hij een CR123A batterij gebruikt.

@Danno88 Stickers? Doorlussen en afdekken bedoel je ;)

• tpq36
Werkt op (meegeleverde) CR123A batterij.
Zie: https://www.lidl-service....7325447/341805_QSG_NL.pdf

• Danno88
Septillion schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:21:
@Joostje123 Als je even doorklikt naar de handleiding zie je dat hij een CR123A batterij gebruikt.

@Danno88 Stickers? Doorlussen en afdekken bedoel je ;)
Ja dat sowieso, dat heb ik nu ook (Hue dimmer op blind plaat, en draden met lasklem door gelust).
Maar voor wie dat niet wil doen, en nog geen smart lampen heeft....kom je er snel achter dat het irritant is als de schakelaar steeds omgehaald wordt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Danno88 Yep, je kan de schakelaar pimpelpaars of neon-oranje maken, als de andere in huis niets om smart geven zullen ze hem vroeg of laat uitzetten. En dan natuurlijk tegen jou klagen dat ze het licht niet meer aan kunnen zetten met de app :+

• Jerry_bboy
Danno88 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:22:
[...]

Ja dat sowieso, dat heb ik nu ook (Hue dimmer op blind plaat, en draden met lasklem door gelust).
Maar voor wie dat niet wil doen, en nog geen smart lampen heeft....kom je er snel achter dat het irritant is als de schakelaar steeds omgehaald wordt ;)
Daarom heb ik ook liever een slimme schakelaar, dan een slimme lamp.

• terual
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 21:03
Jerry_bboy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:26:
[...]

Daarom heb ik ook liever een slimme schakelaar, dan een slimme lamp.
Het nadeel van een slimme schakelaar is weer dat de dimmer niet is afgestemd op de lamp (met flikkering tot gevolg), wat bij een slimme lamp wel weer goed werkt.

• Septillion

Septillion

Daarom gewoon beide :) Want ben ook erg van mening dat een lamp alleen schakelbaar maken via je mobiel en daarmee de schakelaar doen vervallen absoluut niet smart is.

Ook al zijn de termen slimme schakelaar en slimme dimmer vaak een tikkeltje verwarrend. Omdat met eerste nog wel eens slimme schakelaar met relais bedoelt wordt en met tweede (in eider geval bij Hue) alleen een afstandsbediening (met als primaire functie, dimmen). 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 26-11-2020 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwinus
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Net de eerste lampen binnen. Zonder problemen gekoppeld aan Hue. GU10 lamp geeft op 1e indruk flink wat licht in de witte kleuren. Maar RGB geeft erg weinig licht op 1e indruk. Vanavond even beter kijken. De Hue lampen geven veel meer licht

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Dat zag ik idd ook in een review terugkomen, wit is gewoon prima, de kleuren zijn echt om sfeer te maken niet als verlichting bedoeld

@alwinus Heb je rgb lampen of ook alleen witte lampen besteld?

[ Voor 20% gewijzigd door Donnie op 26-11-2020 15:20 ]

• alwinus
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Sfeer maken is natuurlijk prima. Maar het is een opvallend verschil. Warm licht (neigend naar wat oranje) waar de hue's nog wel eens opstaan geeft bij de Lidl lamp flink minder licht dan 1 van de warme wittinten. Maar goed de prijs is ook verschillend.

Toevallig per ongeluk een gu10 wit gekocht. Die ga ik gebruiken want is ook wat korter en past beter. Warm licht is prima

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Liggen ze nu al in de winkels trouwens of echt pas morgen?

• Smokeyy_TR
Ik zag ze vandaag niet in de winkels. Ik ga morgen sowieso even langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
Donnie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:42:
Liggen ze nu al in de winkels trouwens of echt pas morgen?
Hangt van het filiaal af.
Vaak wordt er in de avonduren net voor sluitingstijd de winkel gereed gemaakt voor de dag er op.

• Smokeyy_TR
Dan ga ik vanavond al even langs.

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Wat betreft de kerstverlichting, hou er rekening mee, als je boom 1,50 of hoger is, moet je minimaal 2 sets hebben om enig effect te zien van de patronen.

• spokje
mongkut schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:21:
Wat betreft de kerstverlichting, hou er rekening mee, als je boom 1,50 of hoger is, moet je minimaal 2 sets hebben om enig effect te zien van de patronen.
Pff, hysterische kerst :D

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bonyuri schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:49:

Dus niet als Twinkly zelf patronen maken dus

Edit: @bonyuri Wat kan je in de praktijk wel? Gewoon alleen die vaste patronen, of is er meer mee te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 26-11-2020 18:03 ]

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste