Weet je dat zeker? Ik weet dat ik weg moet blijven van de Tuya wifi apparaten omdat ze de cloud nodig hebben, maar geldt dat voor Matter over Wifi ook? Ik kan m tenslotte zonder Lidl hub gewoon koppelen met Home Assistant en de plug werkt dan m.u.v. de kWh meting. Maar dat lijkt me meer liggen aan dat het een Matter 1.0 plug is ipv 3.0.cvanatten schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:50:
Bedankt voor de uitgebreide test. Ook op de facebook groepen zijn veel vragen over deze stekkers. Maar voor de duidelijkheid toch nog een opmerking over een eerdere post.
[...]
De stekker is gewoon verbonden via wifi met de cloud van Lidl/Tuya. En staat daarom in de dezelfde app als de Zigbee apparaten. Ik heb zowel de oude als de nieuwe Lidl Zigbee hub en die zijn niet matter compatible.
Ik weet dat Hue zijn hub geschikt gemaakt heeft voor matter en deze werkt nu als een Zigbee-matter bridge voor al het Zigbee spul wat er aan gekoppeld zit (niet getest, maar dat is wat ik er van heb begrepen).
Ik kan me voorstellen dat Lidl (Tuya) iets soortgelijks heeft gedaan/aan het doen is.
Eigenlijk wil ik het wel testen, maar weet niet of ik daar snel een test-opstelling voor kan maken.
[ Voor 3% gewijzigd door musicpixel op 08-12-2024 13:19 ]
Feel free to Buy me a coffee