Hier baal ik ook wel van. Heb ze eergisteren besteld en ze komen volgende week binnen. Ik wacht al heel lang tot de IKEA Zigbee stekkers met stroommeting weer op voorraad zijn, dus mij leek de Lidl stekkers interessant doordat ze Matter over Wi-Fi zouden ondersteunen. (Liever Zigbee maar voor de helft van de prijs van die van IKEA neem ik dat op de koop toe)Jan121 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:52:toon volledige bericht
[...]
Hier ook binnen.
Hopeloos spul, gaat retour.
Matter werkt niet zonder Google of Apple account, blijkbaar hebben die monopolisten Matter alweer gemonopoliseerd.
Had het idee dat je Matter lokaal en met slechts open source (HomeAssistant) software kan gebruiken, blijkt helaas een illusie.
Heeft Google Play nodig, dan houdt het op. Wat heeft Google in godsnaam met mijn schakelaar te maken.
Staat nergens op de site, alleen dat het compatibel is et Google of Apple, en dat is toch wat anders dan verplicht. Zucht.
Zigbee versies met energiemeting waren niet meer verkrijgbaar helaas. Daarvoor was ik te laat.
Iemand nog eentje over of ongebruikt in de kast, die hem wil verkopen?
Als dit niet blijkt de kunnen dan gaan ze hier ook retour. Ik deed wel even snel een Google search en kwam hierop uit: https://community.home-as...t-without-google/648272/2. Wellicht dat je de stekkers wel kan "commisionen" met de web-ui van de Matter server in HA (Instellingen / Add-ons / Matter Server / Open Web-UI. Is denk ik wel het proberen waard?
MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) // Mac mini (2018) // iPhone 13 mini