[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
Ortep schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:11:
[...]
Werkt die bij jou goed? Ik vind hem rampzalig. Het duurt echt seconden voor er een reactie komt.

Via z2m maar ook via een lidl hub

Je mag er zo 2 van me overnemen
Echt real-time is het niet altijd idd.....heb jij zelfde versie/EAN (4055334250054) recent gekocht?
Zie bv hier: https://www.kaufland.de/product/437375967/

Stuur je ook nog wel een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:47
Ik krijg het niet voor elkaar met de afstandsbediening op Hue. Heeft iemand toevallig geprobeerd om Google home hier als intermediate te gebruiken? Dus Lidl hub als ontvanger voor de remote en dan via Google Home de Hue lampen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 18:37
Volgens mij koppel je deze afstandsbediening rechtstreeks aan een lamp en niet aan een hub. De remote gebruiken via GH kun je ook vergeten, dat is daarvoor veel te beperkt. Via een Homey of Home Assistant lukt het misschien wel. Of koop gewoon een Hue Dimmer switch, daarmee kun je alles van Hue aansturen. Ook een lamp van een andere fabrikant als die aan de Hue hub gekoppeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Naast dat Lidl Smart Zigbee spullen NU via de App met 50% korting te krijgen zijn,
staat nu op de Lidl site een Lidl Silvercrest tussen-stekker met MATTER protocol.
De Lidl App is al sind aug. 2023 "Matter geschikt", wat dat ook moge betekenen !?
Het is een beetje verwarrende omschrijving op de Lidl site, zijnde:
A. Draadloos verbindingsprotocol: Matter via Wi-Fi
B. Vereist een hub die compatibel is met Matter

Vanwege A zou je denken dat de stekker geen Zigbee maar Wifi praat.
De MATTER afspraak is voor laag volume (= deze stekker) het Thread protocol te gebruiken en daarvoor heb je een "Thread Border router” nodig dus zoiets als B. Ik zie nog geen "Lidl Thread border router".
Gaat de stekker dan werken via z'n Apple of Google Slim speakertje, die wel als "Thread border router" kunnen optreden? . Of is het net als bij Philips Hue: lokaal blijft het Zigbee en de Hub wordt/is Matter geschikt. Of gaat Matter gewoon via de Tuya Cloud (wat Lidl smart gebruikt).
Dat laatste zou denk ik en zou voor mij een reden zijn hem niet te kopen (Cloud afhankelijkheid) voor gebruik met een Lidl Hub. Bij Matter was beloofd geen Cloud afhankelijkheid!
Misschien werkt het wel lokaal via Home Assistant!

Zie:
https://www.lidl.nl/p/sil...-tussenstekker/p100376488
en foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J58CYJyl8rF2YOKVIfO1fNztGlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9RRPogdQ7yikjUtRwUFPaNk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id-GboXelSvTFrCGhk9ZNbvdBzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYErjkVytEPvMaV40QgJwCL2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:28
Ik had 2 smartbuttons gekocht om ook zonder de app lampen aan en uit te kunnen doen. Ik gebruik de Tuya-app. Opeens werken ze niet meer en zie ik ze ook niet met in de app. Zie ik iets over het hoofd of zijn ze bij een update van de app verwijderd? Moet ik ze opnieuw koppelen en hoe gaat dat ook al weer? 9.30 Het gaat om deze buttons:
https://community-assets....825a6eb96c84904c6a3a.jpeg

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:15
joep doei schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:58:
Ik had 2 smartbuttons gekocht om ook zonder de app lampen aan en uit te kunnen doen. Ik gebruik de Tuya-app. Opeens werken ze niet meer en zie ik ze ook niet met in de app. Zie ik iets over het hoofd of zijn ze bij een update van de app verwijderd? Moet ik ze opnieuw koppelen en hoe gaat dat ook al weer? 9.30 Het gaat om deze buttons:
https://community-assets....825a6eb96c84904c6a3a.jpeg
Even de manual downloaden van de Lidl site. Daar staat het in. Ik gok 5s ingedrukt houden om te resetten. En dan 3x of 5x snel achter elkaar klikken voor discovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:28
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Even de manual downloaden van de Lidl site. Daar staat het in. Ik gok 5s ingedrukt houden om te resetten. En dan 3x of 5x snel achter elkaar klikken voor discovery
Ach ja, daar staat de handleiding. Dank je, je zette me op het juiste spoor: de knop in het batterijvak 5 seconden indrukken voor de koppelmodus.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Ik heb via de kortingsactie ook 3 smart plugs aangeschaft van Silvercrest. Gekoppeld met Philips Hue bridge die ik al had. Aanzetten van de plugs werkt prima, maar uitzetten werkt niet. De plugs komen in de Hue app als lampen te staan trouwens.

Iemand anders met dezelfde ervaring? Zijn wat mensen op Reddit die ongeveer hetzelfde probleem hebben maar kon geen oplossing vinden.

Ze zijn geschikt voor Zigbee dus ben nu maar aan het kijken om Hue bridge te vervangen. Vind dit alleen wel matig. Schijnt dat de oudere plugs wel werken, maar deze nieuwere versies niet.

Nu zit ik met 3 waardeloze plugs, want als ik ze alsnog handmatig uit moet zetten dan is het niet bepaald praktisch meer. Dan was ik beter af met het klik-aan/klik-uit setje van de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52
Slickk schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:51:
Ik heb via de kortingsactie ook 3 smart plugs aangeschaft van Silvercrest. Gekoppeld met Philips Hue bridge die ik al had. Aanzetten van de plugs werkt prima, maar uitzetten werkt niet. De plugs komen in de Hue app als lampen te staan trouwens.

Iemand anders met dezelfde ervaring? Zijn wat mensen op Reddit die ongeveer hetzelfde probleem hebben maar kon geen oplossing vinden.

Ze zijn geschikt voor Zigbee dus ben nu maar aan het kijken om Hue bridge te vervangen. Vind dit alleen wel matig. Schijnt dat de oudere plugs wel werken, maar deze nieuwere versies niet.

Nu zit ik met 3 waardeloze plugs, want als ik ze alsnog handmatig uit moet zetten dan is het niet bepaald praktisch meer. Dan was ik beter af met het klik-aan/klik-uit setje van de Action.
Schijnt te maken hebben met een nieuwere versie van de smartplugs waarbij je de energie kan meten, HUE kan daar niet mee samen werken. Op verschillende draadje wordt dit inmiddels gemeld.
Reden dat ik de gateway van de Lidl maar heb geïnstalleerd, in afwachting tot Matter het alles nog wat slimmer laat samen werken, ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Repro schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:06:
[...]

Schijnt te maken hebben met een nieuwere versie van de smartplugs waarbij je de energie kan meten, HUE kan daar niet mee samen werken. Op verschillende draadje wordt dit inmiddels gemeld.
Reden dat ik de gateway van de Lidl maar heb geïnstalleerd, in afwachting tot Matter het alles nog wat slimmer laat samen werken, ooit.
Hmm oké, bedankt voor je reactie! Vind het wel bijzonder dat die wel signaal doorgeeft om aan te zetten maar uit dan weer niet. Had eerder verwacht dat het dan helemaal niet zou werken.

Ga ik waarschijnlijk dan toch maar voor de Lidl gateway erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:37

Mimiix

Professioneel Prutser

Slickk schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Hmm oké, bedankt voor je reactie! Vind het wel bijzonder dat die wel signaal doorgeeft om aan te zetten maar uit dan weer niet. Had eerder verwacht dat het dan helemaal niet zou werken.

Ga ik waarschijnlijk dan toch maar voor de Lidl gateway erbij.
Heeft niets met energie meting te maken maar met tuya die zich niet aan de zigbee standaard houd.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52
Op de site van Lidl, bij beoordelingen van de tussenstekker, wordt deze klacht veel genoemd.
Bij de versie zonder energie meting zijn er geen problemen met koppeling aan de Hue.
Wat terug komt in de reacties "Niet compatibel met de Philips Hue Gateway
Helaas is de adapterstekker niet compatibel met de Philips Hue Gateway omdat deze nieuwe adapterstekkers een energiemeter hebben. Hoewel hij via de Philips Hue APP geïntegreerd en ingeschakeld kan worden, is hij niet meer uit te schakelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:37

Mimiix

Professioneel Prutser

Repro schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:55:
Op de site van Lidl, bij beoordelingen van de tussenstekker, wordt deze klacht veel genoemd.
Bij de versie zonder energie meting zijn er geen problemen met koppeling aan de Hue.
Wat terug komt in de reacties "Niet compatibel met de Philips Hue Gateway
Helaas is de adapterstekker niet compatibel met de Philips Hue Gateway omdat deze nieuwe adapterstekkers een energiemeter hebben. Hoewel hij via de Philips Hue APP geïntegreerd en ingeschakeld kan worden, is hij niet meer uit te schakelen".
De sp120 werkt ook met de Hue bridge en meet ook energie.

Nogmaals dit komt door de brakke firmware.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 21:47
Beetje laat maar deze week ook voor de Lidl aanbieding gevallen voor 3 van die zigbee tussenstekkers voor nog geen 20eu.
In Klikaanklikuit ICS-2000 binnen paar seconden werkend als; Trust - Premium line - switch.
Ook koppelen met Homeassistant ZHA(Sonof CC2652P 10eu Ali stick) binnen paar seconden. En de bonus in ZHA is nog dat je er de hele rits aan onderstaande additionele measurements bij krijgt. Dat is wel een mooi kadootje voor nog geen 7eu. En schakelt tot 3650W!
In tegenstelling tot eerdere reacties vind ik het schakelen vrij stil in tegenstelling tot de meeste Start line Klikaanklikuit schakelaars. Het is inderdaad wel een 'bulky' stekker. Daar moet je wel even rekening mee houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzKd6ytjxTg6ylJ-SSNgpuZPQZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cE4R7wIfwC9FwNP0AZwgJet8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze maken wel een redelijk luide klik toch? Ik stoor me er niet aan, het geeft ook wat feedback want het schakelt iets buiten in de veranda en hangt binnen dus ik vind het geluid wel ok.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:43
sinds een paar dagen wordt mijn lidl account (en dus alle lampen en stekkers) uit Google Home verwijderd. Beste irritant om steeds alle lampen weer in de juiste kamer te zetten.
Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
floriszz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:56:
Beetje laat maar deze week ook voor de Lidl aanbieding gevallen voor 3 van die zigbee tussenstekkers voor nog geen 20eu.
In Klikaanklikuit ICS-2000 binnen paar seconden werkend als; Trust - Premium line - switch.
Ook koppelen met Homeassistant ZHA(Sonof CC2652P 10eu Ali stick) binnen paar seconden. En de bonus in ZHA is nog dat je er de hele rits aan onderstaande additionele measurements bij krijgt. Dat is wel een mooi kadootje voor nog geen 7eu. En schakelt tot 3650W!
In tegenstelling tot eerdere reacties vind ik het schakelen vrij stil in tegenstelling tot de meeste Start line Klikaanklikuit schakelaars. Het is inderdaad wel een 'bulky' stekker. Daar moet je wel even rekening mee houden.
[Afbeelding]
NIET HANDIG is:
Wat deze switches minder/niet geschikt maakt voor apparaten die je default ON wilt hebben na een stroom onderbreking, is dat als de stroom onderbroken is geweest, deze switches niet in de laatste stand(ON of OFF) terugkomen, maar altijd in de OFF stand terugkomen.(net als 443 Klikaanklikuit/Trust). Dat is niet handig voor bijvoorbeeld een koelkast of vriezer.
(Die van Tuya, doen dat dus WEL!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
floriszz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:14:
[...]

NIET HANDIG is:
Wat deze switches minder/niet geschikt maakt voor apparaten die je default ON wilt hebben na een stroom onderbreking, is dat als de stroom onderbroken is geweest, deze switches niet in de laatste stand(ON of OFF) terugkomen, maar altijd in de OFF stand terugkomen.(net als 443 Klikaanklikuit/Trust). Dat is niet handig voor bijvoorbeeld een koelkast of vriezer.
(Die van Tuya, doen dat dus WEL!)
Weet je dat zeker wat je roept?

Kan ik namelijk gewoon kiezen:
-ON
-OFF
-restore

Power outage memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:41:
[...]

-ON
-OFF
-restore

Power outage memory
Dat staat er bij mij ook inderdaad, dat zouden ze ook voor de lampen moeten maken. Daar gebeuren onderbrekingen iedere keers als iemand de lichtschakelaar gebruikt.

Of hebben ze dat tegenwoordig? Ik heb momenteel geen lampen aangesloten die ik aan of uit kan zetten.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Marzman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:56:
[...]

Dat staat er bij mij ook inderdaad, dat zouden ze ook voor de lampen moeten maken. Daar gebeuren onderbrekingen iedere keers als iemand de lichtschakelaar gebruikt.

Of hebben ze dat tegenwoordig? Ik heb momenteel geen lampen aangesloten die ik aan of uit kan zetten.
Ik heb alleen de ledstrips en bij die kan ik het ook kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:41:
[...]

-ON
-OFF
-restore

Power outage memory
Ah dat moet dan de 'Power on state' zijn in mijn screenshot hierboven.🙃. Zal ik in Home Assistant eens testen of ik dat kan aanpassen.
In ICS-2000 krijg ik er geen optie(zoals verwacht) voor.
Uit de doos zijn de Lidl plugs dus ingesteld op OFF en niet op 'restore'.
De Tuya's staan default op 'restore' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Lidl Tussen-stekkers kun je bij stroom (weer) aan gewoon instellen op tussenstekker AAN, UIT , laatste stand op ZHA.
Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZLwRFExzQAkuuAYo8lpNG_psFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4i4JT0NJCDCt0AExp9dhRuI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqCRDnXKKDADsYSdfwKeEzrji7Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGhnvxvu74lHYAmxqZtGwJ8e.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:39

BPP

Iemand wel eens deze https://www.lidl.nl/p/liv...DlDPlny_kz2BoCnMYQAvD_BwE gehaald? Ik heb 3 (e14) van deze gehaald. 2 werken er prima, maar eentje geeft vreemd alleen maar oranje licht. Zet ik hem op de stand voor wit licht zoals die andere 2 dan is er geen licht. Is die gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BPP schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:58:
Iemand wel eens deze https://www.lidl.nl/p/liv...DlDPlny_kz2BoCnMYQAvD_BwE gehaald? Ik heb 3 (e14) van deze gehaald. 2 werken er prima, maar eentje geeft vreemd alleen maar oranje licht. Zet ik hem op de stand voor wit licht zoals die andere 2 dan is er geen licht. Is die gewoon defect?
Ik heb er een liggen (ook omdat die goedkoop was (3 euro dacht ik, lag in de afprijsbak), maar nog niet gebruikt. Heb nog geen e14 fittingen gevonden in mijn huis :p

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Flinke korting op het moment. Complete starterst (3 lampen, afstandbediening en gateway) voor 15 euro.
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339494

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
En Lidl heeft nu weer (tot 9 sept) gratis verzenden met de code "gratisthuis" 😊
(zal wel weer vanaf minimaal 50 euro gelden, maar goed, beter dan niets)

Zie ook weer 50% korting op Smarthome (met code via de App), maar dat is wel vaker.

[ Voor 54% gewijzigd door HAWK Wizard op 25-08-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
[b]HAWK Wizard in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Zie ook weer 50% korting op Smarthome (met code via de App), maar dat is wel vaker.
waar zie je dat? ik zie het nergens staan

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

mtsberk schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

waar zie je dat? ik zie het nergens staan
Je moet in de Lidl-plus App van je telefoon de korting aan zetten (bij "mijn coupons"). Dan kun je op Lidl.nl (ook op je PC) smarthome spullen van Lidl in het Mandje doen. Pas na het in het "winkelmandje" doen staat onderaan het winkelmandje of je op dat product (of producten) extra korting krijgt.
Boven de 50 Euro is met de code "gratisthuis" het bezorgen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
Antonio di schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Je moet in de Lidl-plus App van je telefoon de korting aan zetten (bij "mijn coupons"). Dan kun je op Lidl.nl (ook op je PC) smarthome spullen van Lidl in het Mandje doen. Pas na het in het "winkelmandje" doen staat onderaan het winkelmandje of je op dat product (of producten) extra korting krijgt.
Boven de 50 Euro is met de code "gratisthuis" het bezorgen gratis.
uit je verhaal begrijp ik dat mensen verplicht worden om de lidl-plus app te installeren als ze van de 50% korting willen genieten?

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

mtsberk schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

uit je verhaal begrijp ik dat mensen verplicht worden om de lidl-plus app te installeren als ze van de 50% korting willen genieten?
Klopt helemaal.
Na het activeren van de "coupon" voor 50% in die App kun je wel gewoon bestellen op www.lidl.nl (wel natuurlijk met hetzelfde account als van de Lidl plus App!). De korting is alleen geldig bij online bestellen en niet voor in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 17:48
Zelf heb ik wat LIDL smart home lampen en de zigbee bridge. Nu wil ik wat uitbreiden met smart sockets maar die zijn bij lidl nu een stuk duurder dan wat ik er destijds voor betaalde.

Op de bekende chinese webshops staan wel Tuya zigbee smart sockets. Zijn deze compatibel met de LIDL home app? aangezien de lidl sockets re-branded tuya zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:28
dikkiedik schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:06:
Zelf heb ik wat LIDL smart home lampen en de zigbee bridge. Nu wil ik wat uitbreiden met smart sockets maar die zijn bij lidl nu een stuk duurder dan wat ik er destijds voor betaalde.

Op de bekende chinese webshops staan wel Tuya zigbee smart sockets. Zijn deze compatibel met de LIDL home app? aangezien de lidl sockets re-branded tuya zijn.
Ik gebruik ze zonder problemen. Fijn is dat ze kleiner zijn en energie meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Ja dat werkt, je kunt bijvoorbeeld ook de Tuya app gebruiken met de Lidl bridge en lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Prawo schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik ze zonder problemen. Fijn is dat ze kleiner zijn en energie meten.
Dat doet die van mij van Lidl ook :)

Ik koop het eigenlijk alleen als het in de 'bakken' ligt van afgeprijsde dingen (ook als ik het niet direct nodig heb). Ik heb 3 euro betaald voor mijn smartsocket. Ik heb er nog eentje liggen en nog twee lampen die ik nog niet in gebruik heb genomen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 11-10-2024 13:32 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162

Tuya is geen merk he, alleen een communicatieprotocol. Iedereen kan ze maken. Het zou gewoon kunnen dat ze in duitsland in elkaar worden gesoldeerd O-) (en dat ze er made in China op hebben gezet vanwege het betrouwbare imago)

[ Voor 14% gewijzigd door arjandijk162 op 11-10-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Dat doet die van mij van Lidl ook :)

Ik koop het eigenlijk alleen als het in de 'bakken' ligt van afgeprijsde dingen (ook als ik het niet direct nodig heb). Ik heb 3 euro betaald voor mijn smartsocket. Ik heb er nog eentje liggen en nog twee lampen die ik nog niet in gebruik heb genomen :p
welke app gebruik je voor aansturing? in de Lidl home app zie ik geen energiemeting optie.

maar thanks voor de duidelijkheid, bestel ik even wat Tuya spul uit china. Mijn eerste spul van de lidl destijds ook uit de schappen getrokken voor een habbekrats, maar ga nu geen 15 eu betalen voor een rebranded aliexpress socket van nog geen 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Lees ook eens de review inclusief de bijbehorende reacties:
Smart ZigBee Socket NOUS A1Z 2-pack review door Antonio di
NOUS is ook een chinees,meestal gaat het goed maar het valt ook wel eens tegen (zie review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
Antonio di schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Lees ook eens de review inclusief de bijbehorende reacties:
NOUS is ook een chinees,meestal gaat het goed maar het valt ook wel eens tegen (zie review).
moet eerlijk zeggen dat ik de negatieve punten niet direct als hinderlijk zal ondervinden. Geen meetwaarde onder de 4W betekent eigenlijk ook geen significant stroomverbruik, dus lijkt me dan ook niet direct zinvol om heel actief te monitoren.

Op de pieptoon na, maar dan is het een gevalletje RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

dikkiedik schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:43:
[...]

moet eerlijk zeggen dat ik de negatieve punten niet direct als hinderlijk zal ondervinden. Geen meetwaarde onder de 4W betekent eigenlijk ook geen significant stroomverbruik, dus lijkt me dan ook niet direct zinvol om heel actief te monitoren.

Op de pieptoon na, maar dan is het een gevalletje RMA.
Klopt allemaal en ik zelf zou geen "zware/hoog verbruik apparaten" aan zo'n chinese slimme tussenstekker hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
Antonio di schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Klopt allemaal en ik zelf zou geen "zware/hoog verbruik apparaten" aan zo'n chinese slimme tussenstekker hangen.
Ik heb weinig 10A+ apparaten die ik hier aan zou willen hangen. Gaat mij vooral om wat dingen makkelijk schakelbaar te maken, voornamelijk verlichting en ventilatie e.d. Allemaal zeer laag vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dikkiedik schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

welke app gebruik je voor aansturing? in de Lidl home app zie ik geen energiemeting optie.

maar thanks voor de duidelijkheid, bestel ik even wat Tuya spul uit china. Mijn eerste spul van de lidl destijds ook uit de schappen getrokken voor een habbekrats, maar ga nu geen 15 eu betalen voor een rebranded aliexpress socket van nog geen 4 euro.
De Lidl home app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM4zEBjBBoI-jCgTYjjNwyPV3B0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/63YyidCKUm2WqYxIywSAk9oZ.png?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
dan heb ik een oudere socket versie denk ik. ik heb deze weergave niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
Voor de oude sockets heb ik dezelfde weergave, maar dan zonder "electric".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Er zijn weer aanbieding Blackdeals op Lidl.nl voor zigbee met flinke korting en boven de 50 euro gratis verzend (code : BLACKWEEK)
- Smart Tussen-stekker 4,50 euro nu 3,49 euro
- kaars E14 lampje 3 euro
- Gateway 7,50 euro (keuze uit 2 types)
- LIVARNO home LED-lichtbalk 9,99 euro
- LIVARNO home LED-plafondlamp 12 euro
- setje :gateway + 3 wit lamp + afstandb. 13,50 euro (met kleur lampen 15 euro)
- LIVARNO home LED-tafellamp 18 euro
- LIVARNO home Verduisterend rolgordijn 18 euro
en nog meer..........

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 21-11-2024 15:46 ]

• Arjan A
  • Laatst online: 12:49

Arjan A

Cenosillicafoob

Voor die prijs heb je een interessante gateway die je kan openmaken en uit het Tuya ecosysteem halen. De Ember chip is niet meer de nieuwste, maar met HomeAssistant heb je dan wel cloud-loze integratie!

Ik vind overigens nog steeds de kleuren van de Lidl lampen ver onder de maat qua felheid, ze zijn echt te donker. Dat is bij HUE natuurlijk prefect, maar ook IKEA heeft dit veel beter.
Daarnaast is de LED-lichtstrip bij mij na een jaar al stuk gegaan: geen licht meer en geen verbinding met de gateway.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-06 13:32
Arjan A schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:09:
Voor die prijs heb je een interessante gateway die je kan openmaken en uit het Tuya ecosysteem halen. De Ember chip is niet meer de nieuwste, maar met HomeAssistant heb je dan wel cloud-loze integratie!

Ik vind overigens nog steeds de kleuren van de Lidl lampen ver onder de maat qua felheid, ze zijn echt te donker. Dat is bij HUE natuurlijk prefect, maar ook IKEA heeft dit veel beter.
Daarnaast is de LED-lichtstrip bij mij na een jaar al stuk gegaan: geen licht meer en geen verbinding met de gateway.
Het is maar net wat je fel vind natuurlijk.. Wij gebruiken de lampen alleen op maximaal als we iets kwijt zijn en moeten zoeken onder de bank etc.

Voor alle overige scenes staan de lampen op 50% of lager. Voor "gezellig" bij de tv zitten heb ik bepaalde lampen zelfs op oranje kleur licht moeten zetten omdat "wit" licht op de laagste stand nog te fel was om gezellig tv te kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 13:53
Ik was even benieuwd of iemand de slimme stekker met matter over wifi al heeft uitgeprobeerd.
Is nu 4.49.

Feel free to Buy me a coffee

• pimlie
  • Laatst online: 18:38
musicpixel schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:16:
Ik was even benieuwd of iemand de slimme stekker met matter over wifi al heeft uitgeprobeerd.
Is nu 4.49.
Geen idee, maar is die nieuw? Vrij zeker dat die stekker er gisteravond nog niet bij stond als BF aanbieding. De zigbee tussenstekker https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346911 was gisteravond trouwens ook EUR 4,50 maar is inmiddels zelfs verlaagd naar EUR 3,50 :(

• mtsberk
ik snap iets niet.
op de website staat "gratis verzending vanaf 50 euro"
Nou wou ik een bestelling plaatsen wat 52 euro kost, maar ik moet nog steeds 4.99 aan verzendkosten betalen.
Moet ik nou nog ergens het woordje "blackweek" intikken om die verzendkosten eraf te krijgen ofzo?
En waar dan? ik kan de locatie waar je dit moet invullen niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door mtsberk op 21-11-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
mtsberk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:03:
ik snap iets niet.
op de website staat "gratis verzending vanaf 50 euro"
Nou wou ik een bestelling plaatsen wat 52 euro kost, maar ik moet nog steeds 4.99 aan verzendkosten betalen.
Moet ik nou nog ergens het woordje "blackweek" intikken om die verzendkosten eraf te krijgen ofzo?
En waar dan? ik kan de locatie waar je dit moet invullen niet vinden.
Nu tijdelijk GRATIS verzending* op het hele assortiment bij besteding vanaf €50,- met kortingscode: BLACKWEEK

Wil je een kortingscode en/of Lidl cadeaubon toevoegen aan je bestelling? In de laatste stap van de check-out (stap 3) kan de kortingscode en/of Lidl cadeaubon verzilverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18:33
Is nu 4.49.
Ik heb recent de tp-link tapo p115 gekocht, 4 stuks voor 38,90 (dus 9,73 per stuk). Ik twijfel of ik deze zal terugsturen en in plaats daarvan deze silvercrest energiemeter zal kopen. Voor hetzelfde geld heb ik er bijna 9 ipv 4.
Iemand ervaring met deze apparaten? Of een mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kruimelvlaai schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:22:
[...]

Ik heb recent de tp-link tapo p115 gekocht, 4 stuks voor 38,90 (dus 9,73 per stuk). Ik twijfel of ik deze zal terugsturen en in plaats daarvan deze silvercrest energiemeter zal kopen. Voor hetzelfde geld heb ik er bijna 9 ipv 4.
Iemand ervaring met deze apparaten? Of een mening hierover?
Wat moet je met 9 van die stekkers? Standbyverbruik verminderen? De meeste apparaten zijn niet echt in te schakelen, alleen lampen of een waterkoker die je vooraf al aan zet of zo'n airfryer die nog draaiknoppen heeft.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Marzman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:32:
[...]

Wat moet je met 9 van die stekkers? Standbyverbruik verminderen? De meeste apparaten zijn niet echt in te schakelen, alleen lampen of een waterkoker die je vooraf al aan zet of zo'n airfryer die nog draaiknoppen heeft.
Ik heb er net 10 besteld (alleen code blackweek vergeten :'( ).

Gaat mij voornamelijk om de stroommeting. In Home Assistant kun je daar dan automatiseringen aanhangen. Bijvoorbeeld: als de tv wordt aangezet, zet dan ook de versterker aan. Of als het stroomverbruik van de wasmachine onder x komt, dan is ie klaar, dus stuur dan een melding over alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook een bestelling gedaan, de led lichtbalk is helaas uitverkocht, wel een ronde lamp voor het toilet gekocht, twee bol smartlampen en twee stekkers (geen 10 heb er nog een ongebruikt in de kast liggen en dat zijn er dalijk 3 ;) )

Code blackweek ook niet in kunnen voeren, wel naar gekeken maar niet goed gelezen en dacht dat het automatisch ging omdat ik geen veld zag. Maar ik zat ook onder de 50 euro. Als ik goed gelezen had had ik misschien net iets meer besteld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Marzman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:32:
[...]

Maakt voor mijn vraag niet uit toch? ;)
Maar idd precies wat @musicpixel zegt

Is er een reden om de tp-link tapo p115 ook te houden? Of kan ik die beter terugsturen en de centen ervan gebruiken voor deze van silvercrest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Kruimelvlaai schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:09:
[...]
Is er een reden om de tp-link tapo p115 ook te houden? Of kan ik die beter terugsturen en de centen ervan gebruiken voor deze van silvercrest?
Ik weet nog niet hoe goed de Silvercrest zijn, maandag komen ze bij mij binnen.

Ik zag wel dat ze Matter ondersteunen, maar slechts versie 1.0. De stroommeting zit er pas in vanaf 1.3, dus dat wordt even afwachten in hoeverre hun handleiding klopt.
In hun korte handleiding staat ook iets over een volledige handleiding en dat deze te downloaden zou moeten zijn. Inmiddels 3x contact gehad met de klantenservice van Lidl, maar die uitgebreide handleiding heb ik nog steeds niet. Wel doorgezet naar een andere afdeling. Zou binnen 6 dagen wat moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Is er trouwens nog een cashback site die werkt met Lidl? Voorheen werkte dit bij CashbackXL, maar nu 100% nooit meer (ook adblock uit, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
Een vraagje over de Lidl Home app.
Tot enkele weken geleden werd de "aan" knop groen als ik een apparaat in een tegel aanzette.
Nu is die knop zwart, of het apparaat nu aan of uit staat.
Hebben anderen hier ook last van en/of hoe dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Is nu 4.49.
ik heb ze ook besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:41
Prawo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:50:
Een vraagje over de Lidl Home app.
Tot enkele weken geleden werd de "aan" knop groen als ik een apparaat in een tegel aanzette.
Nu is die knop zwart, of het apparaat nu aan of uit staat.
Hebben anderen hier ook last van en/of hoe dit opgelost?
Bij mij werkt het gewoon.

Misschien even de stroom van dat kastje dat in de meterkast afhalen en daarna weer aanzetten

Lost vaak dit soort problemen op

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Iemand anders problemen met het connecten van de gateway?
Beide lampjes branden groen, maar de gateway vindt hij niet. Geprobeerd via de lidl home app, smartlife app en tuya app, geen werkt. Aansluiting op 2 poorten van de ziggo smartwifi model geprobeerd, geen succes. Zowel LAN als statuslampje branden wel beide groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
brownyster schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:05:
[...]Bij mij werkt het gewoon.
Misschien even de stroom van dat kastje dat in de meterkast afhalen en daarna weer aanzetten .
Lost vaak dit soort problemen op
Dank.

Helaas lost deze actie het probleem niet op.
Ik wacht nu de reactie van hun klantenservice af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
ik heb de LIVARNO home Starterset gekocht en ben net 30 minuten aan het spelen geweest met de lampen.

Bulb 1 doet het goed maar maakt een irritante piep als deze brand.
Bulb 2 deed het prima eerst, maar nadat ik de stekker van de bulb uit het stopcontact had getrokken weigert de bulb voor de 2de keer een verbinding te maken met de gateway.
Eerst bleef de bulb wel knipperen in het begin, maar de gateway kon geen verbinding maken.
Na 3x proberen te connecten knippert de lamp helemaal niet meer en blijft deze 'aan' staan.
Ook als de bulb 10 minuten uit het stopcontact hebt getrokken en weer opnieuw erin steek.
Bulb 3 heb ik nog niet getest.

2 vragen:
1: is de piep normaal?
2: is lamp 2 nu stuk? Want nu de lamp niet meer knippert en dus niet meer "zoekt" kan ik er nog vrij weinig mee

[ Voor 20% gewijzigd door mtsberk op 24-11-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 12:49

Arjan A

Cenosillicafoob

6x uit en aan doen, dan gaat hij weer pairen

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
Arjan A schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:46:
6x uit en aan doen, dan gaat hij weer pairen
Dankje! dit heeft alle problemen opgelost. Ik kan de bulb nu weer koppelen en verbinden met de gateway, en hij werkt weer naar behoren. Deze bulb maakt ook geen irritante piep, zoals de andere bulb dat wel doet.

Wat is de oorzaak van deze piep? Kan ik deze piep als defect stempelen bij de lidl?

[ Voor 3% gewijzigd door mtsberk op 24-11-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

mtsberk schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:19:
[...]

Dankje! dit heeft alle problemen opgelost. Ik kan de bulb nu weer koppelen en verbinden met de gateway, en hij werkt weer naar behoren. Deze bulb maakt ook geen irritante piep, zoals de andere bulb dat wel doet.

Wat is de oorzaak van deze piep? Kan ik deze piep als defect stempelen bij de lidl?
voor piepen : Lees review NOES hoofdstuk 9 en review Osram Smart+ ledlamp E27 hoofdstuk 10.8 (komt niet alleen bij lampen voor maar ook bij andere schakelende smart spullen):
Osram Smart+ LED-lamp E27 Classic (warm-wit) review door Antonio di

Ik zou met Lidl contact opnemen voor een vervangende lamp.

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 24-11-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtsberk
Antonio di schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:10:
[...]

voor piepen : Lees review NOES hoofdstuk 9 en review Osram Smart+ ledlamp E27 hoofdstuk 10.8 (komt niet alleen bij lampen voor maar ook bij andere schakelende smart spullen):
Osram Smart+ LED-lamp E27 Classic (warm-wit) review door Antonio di

Ik zou met Lidl contact opnemen voor een vervangende lamp.
interessant, ik wou er eigenlijk niks aan doen tot ik dit las:
Zelfs als jij dat niet erg en niet storend vindt, verkort het toch echt de levensduur van deze lampjes aanzienlijk.
Dus ik ga erachteraan! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Username3457829
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-06 23:54
Ik wil beginnen aan Smart Home gedoe. Ben helemaal nieuw en ik zag dat de Lidl het een en ander aanbood, maar weet ik godsnaam niet waar ik moet beginnen. Staat ook geen tutorial ergens, dus heb ChatGPT maar gevraagd om hulp.
Ben ook de FAQ op de Lidl website door gaan lezen en zag dat er stond dat de Gateway geen geheugenfunctie heeft, dus ik wil weten welk gevolgen dit heeft mocht de stroom uitvallen (wat hier weleens gebeurd als er teveel apparaten aan staan bijvoorbeeld).

Dus allereerst is mijn vraag. Is het verstandig om de starterspakket (of beter gezegt de hub) van de Lidl te kopen en is deze prima? Of liever gelijk investeren in een betere hub die wel een geheugenfunctie heeft zodat ik niet alles opnieuw zou hoeven koppelen?

En waar kan ik een goede beginners tutorial vinden hier op Tweakers en zijn er vergelijkingen tussen de verschillende merken (Lidl, Ikea, Action etc)?

[ Voor 7% gewijzigd door Username3457829 op 26-11-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Username3457829 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:25:
Ik wil beginnen aan Smart Home gedoe. Ben helemaal nieuw en ik zag dat de Lidl het een en ander aanbood, maar weet ik godsnaam niet waar ik moet beginnen. Staat ook geen tutorial ergens, dus heb ChatGPT maar gevraagd om hulp.
Ben ook de FAQ op de Lidl website door gaan lezen en zag dat er stond dat de Gateway geen geheugenfunctie heeft, dus ik wil weten welk gevolgen dit heeft mocht de stroom uitvallen (wat hier weleens gebeurd als er teveel apparaten aan staan bijvoorbeeld).

Dus allereerst is mijn vraag. Is het verstandig om de starterspakket (of beter gezegt de hub) van de Lidl te kopen en is deze prima? Of liever gelijk investeren in een betere hub die wel een geheugenfunctie heeft zodat ik niet alles opnieuw zou hoeven koppelen?

En waar kan ik een goede beginners tutorial vinden hier op Tweakers en zijn er vergelijkingen tussen de verschillende merken (Lidl, Ikea, Action etc)?
Als je niet wil overstappen naar zoiets al HA en echt met een hub of zo wil beginnen, zou ik een iets betrouwbaardere partner voor de toekomst kiezen al Lidl. B.v. Ikea of (stuk duurder) Hue.

Maar dat is mijn keuze. Ik ben wel ad random gestart en heb een allegaartje van zigbee/wifi spul van Lidl, Ali en Ikea. Via HA werkt dat wel, maar als ik het nog een keer zou moeten doen, zou ik dat anders aanpakken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-06 13:32
Username3457829 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:25:

Wij hebben regelmatig stroomuitval / stoppen eruit en zelfs een nieuwe provider en nieuwe modem met nieuw netwerk en alles werkt gewoon zoals 5 jaar geleden ingesteld. Alle instellingen staan opgeslagen op de servers van lidl home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05 23:58
musicpixel schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:12:
[...]

Ik weet nog niet hoe goed de Silvercrest zijn, maandag komen ze bij mij binnen.

Ik zag wel dat ze Matter ondersteunen, maar slechts versie 1.0. De stroommeting zit er pas in vanaf 1.3, dus dat wordt even afwachten in hoeverre hun handleiding klopt.
In hun korte handleiding staat ook iets over een volledige handleiding en dat deze te downloaden zou moeten zijn. Inmiddels 3x contact gehad met de klantenservice van Lidl, maar die uitgebreide handleiding heb ik nog steeds niet. Wel doorgezet naar een andere afdeling. Zou binnen 6 dagen wat moeten horen.
Misschien heb je hier wat aan?
https://csa-iot.org/nl/csa_product/slimme-stekker-33/

Matter over WiFi is nieuw voor mij.. Wel begrepen dat je voor Power Monitoring veel beter een WiFi model kan kiezen ipv een Zigbee model, dus deze maar besteld om te kijken wat er mee mogelijk is icm Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Ik ben aan het onderzoeken of ik mijn huidige setup kan vervangen dan wel verbeteren.

Momenteel heb ik een 6-tal slimme stopcontacten van de action die, op zich, prima voldoen. Deze gaan automatisch aan bij zonsondergang en op een bepaald tijdstip uit.

Ik zou heel graag een oude mobiel/tablet aan de muur willen hangen en hierop mijn eigen website laten tonen met daarop de mogelijkheid om de lampen handmatig aan of uit te kunnen zetten.

Tot zo ver ik heb begrepen ondersteunen de slimme stekkers van de Lidl zigbee. Klopt dat?

Momenteel heb ik voor mijn zonnescherm al de Somfy TaHoma Switch die ook zigbee ondersteunt. Daarnaast ook nog een AppleTV in huis. Die wil ik mogelijk de deur uit doen. Ook nog een aantal ongebruikte raspberry pi’s in huis.

Kan ik de Lidl slimme stekkers gebruiken icm de Somfy TaHoma Switch? Is het daarnaast mogelijk om zelf een site te maken waarop ik een knop maak om de verlichting in te schakelen? Ik ben op zoek naar meer leesvoer om mij hierin te verdiepen. Tips zijn welkom!

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimlie
dabachata schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:53:
[...]

Wel begrepen dat je voor Power Monitoring veel beter een WiFi model kan kiezen ipv een Zigbee model
Zou je dat kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
SjaakDeBeer schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:17:

Kan ik de Lidl slimme stekkers gebruiken icm de Somfy TaHoma Switch? Is het daarnaast mogelijk om zelf een site te maken waarop ik een knop maak om de verlichting in te schakelen? Ik ben op zoek naar meer leesvoer om mij hierin te verdiepen. Tips zijn welkom!
Als ik de pr praat moet geloven wel. Helaas zien we in de praktijk dat het toch niet altijd werkt. Meestal omdat een fabriek de officiële specificatie niet 100% volgt. Hiermee doel ik dan voornamelijk op de fabrikant van hetgeen je aan de Singh wilt koppelen. Met een simpele aan/uit switch zal dat wel loslopen. Maar de Lidl rgb led strip bv niet 100% de zigbee spec. Waardoor de automatische patroontjes niet werken.

Ik zou persoonlijk voor dat geld een thuis servetje installeren met een zigbee single en zelf met bv HA dit gaan regelen. Het nadeel is wel dat er wat ge-hobby bij komt kijken. Maar dat valt met HA ook wel mee, is een vrij volwassen product.
Als servetje zou ik een 2de hands Dell optillen kopen, of iets vergelijkbaars. Zuinig maar toch modern en snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
SjaakDeBeer schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:17:
Ik ben aan het onderzoeken of ik mijn huidige setup kan vervangen dan wel verbeteren.

Momenteel heb ik een 6-tal slimme stopcontacten van de action die, op zich, prima voldoen. Deze gaan automatisch aan bij zonsondergang en op een bepaald tijdstip uit.

Ik zou heel graag een oude mobiel/tablet aan de muur willen hangen en hierop mijn eigen website laten tonen met daarop de mogelijkheid om de lampen handmatig aan of uit te kunnen zetten.

Tot zo ver ik heb begrepen ondersteunen de slimme stekkers van de Lidl zigbee. Klopt dat?

Momenteel heb ik voor mijn zonnescherm al de Somfy TaHoma Switch die ook zigbee ondersteunt. Daarnaast ook nog een AppleTV in huis. Die wil ik mogelijk de deur uit doen. Ook nog een aantal ongebruikte raspberry pi’s in huis.

Ik zou beginnen bij https://www.home-assistant.io/
En voor Zigbee ook kijken naar https://www.zigbee2mqtt.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Die link had ik inderdaad gevonden. Daar staat ook in dat het Matter versie 1.0 is. Pas vanaf versie 1.3 zit stroommeting er ook in.
Matter over WiFi is nieuw voor mij.. Wel begrepen dat je voor Power Monitoring veel beter een WiFi model kan kiezen ipv een Zigbee model, dus deze maar besteld om te kijken wat er mee mogelijk is icm Home Assistant.
Je zou Matter kunnen zien als de "taal" die gesproken wordt en Wifi, thread, etc als het medium, net zoals je telefoon, email, fax etc hebt.

Dat Power monitoring beter kan via Wifi dan zigbee is omdat power monitoring erg vaak updates over het netwerk stuurt. En Zigbee heeft aanzienlijk minder bandbreedte dan Wifi, waardoor je Zigbee netwerk "verstopt" kan raken. @pimlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
musicpixel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:13:
Dat Power monitoring beter kan via Wifi dan zigbee is omdat power monitoring erg vaak updates over het netwerk stuurt. En Zigbee heeft aanzienlijk minder bandbreedte dan Wifi, waardoor je Zigbee netwerk "verstopt" kan raken. @pimlie
Heb je daar misschien ook cijfers voor? Ik betwijfel of dit in een beetje standaard consumenten setting waarin Lidl apparatuur wordt gebruikt ooit daadwerkelijk een probleem gaat zijn. 2.4Ghz Zigbee ondersteunt 16 kanalen met elk 250kbit/s aan bandbreedte. Dus 500 kilobyte/s totaal.

Als ik in mijn logs kijk dan stuurt een HG08673 ongeveer elke minuut een update. Weet niet precies hoeveel byte een raw zigbee update inneemt, maar kijkend naar de data verwacht ik dat het niet meer dan 128kbyte is (dit is een zeer ruim ingeschatte waarde, denk dat het in werkelijkheid eerder op de helft hiervan zit). Dus dat betekent dat een zigbee netwerk met 1 coordinator al rond de 240 energie monitoring devices aan zou moeten kunnen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
pimlie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:10:
[...]

Heb je daar misschien ook cijfers voor? Ik betwijfel of dit in een beetje standaard consumenten setting waarin Lidl apparatuur wordt gebruikt ooit daadwerkelijk een probleem gaat zijn. 2.4Ghz Zigbee ondersteunt 16 kanalen met elk 250kbit/s aan bandbreedte. Dus 500 kilobyte/s totaal.

Als ik in mijn logs kijk dan stuurt een HG08673 ongeveer elke minuut een update. Weet niet precies hoeveel byte een raw zigbee update inneemt, maar kijkend naar de data verwacht ik dat het niet meer dan 128kbyte is (dit is een zeer ruim ingeschatte waarde, denk dat het in werkelijkheid eerder op de helft hiervan zit). Dus dat betekent dat een zigbee netwerk met 1 coordinator al rond de 240 energie monitoring devices aan zou moeten kunnen. Of zie ik iets over het hoofd?
Geen kant en klare cijfers, maar dit is wat ik heb begrepen op basis van wat ik heb gelezen en gehoord toen ik er onderzoek naar deed.

Overigens ondersteunt Zigbee dan wel 16 kanalen, maar je gebruikt er maar eentje tegelijk, tenzij je meerdere coordinators hebt. Daarnaast overlapt het ook nog eens met Wifi (van jezelf of je buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
verkoopt de lidl deze bewegingsmelders niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Username3457829
Cyberpope schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:55:
[...]

Als je niet wil overstappen naar zoiets al HA en echt met een hub of zo wil beginnen, zou ik een iets betrouwbaardere partner voor de toekomst kiezen al Lidl. B.v. Ikea of (stuk duurder) Hue.

Maar dat is mijn keuze. Ik ben wel ad random gestart en heb een allegaartje van zigbee/wifi spul van Lidl, Ali en Ikea. Via HA werkt dat wel, maar als ik het nog een keer zou moeten doen, zou ik dat anders aanpakken.
Ik moest opzoeken wat HA betekend. Ik neem aan dat dat Home Assist betekend en heb de website bekeken en naar de prijzen gekeken..
Hoooondret eeeuro!!? om een paar lampjes en een stekker of 3 aan te sturen via een timer of schakelaar? Hell no! Ik woon niet in een kasteel ofzo. 25 euro max joh. Helemaal hartstikke mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:25
Username3457829 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:46:
[...]

Ik moest opzoeken wat HA betekend. Ik neem aan dat dat Home Assist betekend en heb de website bekeken en naar de prijzen gekeken..
Hoooondret eeeuro!!? om een paar lampjes en een stekker of 3 aan te sturen via een timer of schakelaar? Hell no! Ik woon niet in een kasteel ofzo. 25 euro max joh. Helemaal hartstikke mooi.
Jij wilt dus niet beginnen met smart home, jij wilt enkel een paar lampjes aansturen. Daar zijn andere systemen voor. Koop je paar cheap ass times, ben je klaar. Kun je verder weinig mee, maar dat wil je blijkbaar niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Username3457829
maartend schreef op woensdag 27 november 2024 @ 04:09:
[...]

Jij wilt dus niet beginnen met smart home, jij wilt enkel een paar lampjes aansturen. Daar zijn andere systemen voor. Koop je paar cheap ass times, ben je klaar. Kun je verder weinig mee, maar dat wil je blijkbaar niet
Niet als het verschil is 13,50eu voor een starterspakketje (hub+3 lampjes) + 10-15eu voor wat stekkers tov 100-150 voor alleen een hub! Het enige waar ik problemen mee heb is als er stroomuitval is, dat dat ding van de Lidl geen geheugenfunctie heeft. Ik weet niet wat dit dan voor gevolgen heeft. Als dat niet zo erg is dan ok prima, maar als het even kan liever een hub met wel een geheugenfunctie. Maar dan niet gelijk iets wat me €100+ kost. Dat verschil kan toch niet zo groot zijn voor 1 stomme extra functie waarvan je sowieso zou verwachten dat zo'n ding het heeft ondanks dat het een goedkope hub zou zijn.

Ja en natuurlijk het liefst uitbreidbaar voor in de toekomst als er meer lampen en/of stekkers of andere zooi bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Username3457829 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 04:23:
[...]

Niet als het verschil is 13,50eu voor een starterspakketje (hub+3 lampjes) + 10-15eu voor wat stekkers tov 100-150 voor alleen een hub! Het enige waar ik problemen mee heb is als er stroomuitval is, dat dat ding van de Lidl geen geheugenfunctie heeft. Ik weet niet wat dit dan voor gevolgen heeft. Als dat niet zo erg is dan ok prima, maar als het even kan liever een hub met wel een geheugenfunctie. Maar dan niet gelijk iets wat me €100+ kost. Dat verschil kan toch niet zo groot zijn voor 1 stomme extra functie waarvan je sowieso zou verwachten dat zo'n ding het heeft ondanks dat het een goedkope hub zou zijn.

Ja en natuurlijk het liefst uitbreidbaar voor in de toekomst als er meer lampen en/of stekkers of andere zooi bij komt.
Als je toch in toekomst meer wil dan beter goede start.

HA op een nuc, usb zigbee dongle op nuc Maar ook dan ben je meer dan 100 kwijt. Maar dan ben je futureproof

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28

Ik heb deze smart plug gekocht maar heb een probleempje.

Mijn Philips Hue app ziet hem meteen en verbinden gaat goed, ook kan ik hem aanzetten met de app.

Maar als ik hem uit wil zetten reageert de plug niet en na een paar seconden schuift hij in de app ook weer terug naar aan.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
max.jansen schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:26:

Mijn Philips Hue app ziet hem meteen en verbinden gaat goed, ook kan ik hem aanzetten met de app.

Maar als ik hem uit wil zetten reageert de plug niet en na een paar seconden schuift hij in de app ook weer terug naar aan.

Volgens mij heb ik dit vaker gelezen. Ik ga nog even kijken of ik voor die lage prijs er nog een paar wil hebben. Ik schrik wel van het gegevensblad dat aangeeft dat het ding 9,5w verstookt in gebruik. Prima voor een apparaat dat nauwelijks draait en meestal standby (0,5W) staat, maar 9.5 betekent voor een apparaat van 5 euro dat je 21 euro betaalt om m een jaar stroom te laten meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05 23:58
arjandijk162 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:57:
[...]

Volgens mij heb ik dit vaker gelezen. Ik ga nog even kijken of ik voor die lage prijs er nog een paar wil hebben. Ik schrik wel van het gegevensblad dat aangeeft dat het ding 9,5w verstookt in gebruik. Prima voor een apparaat dat nauwelijks draait en meestal standby (0,5W) staat, maar 9.5 betekent voor een apparaat van 5 euro dat je 21 euro betaalt om m een jaar stroom te laten meten.
Dank voor de vermelding van opgegeven stroomverbruik. Ga ik gelijk naar kijken als ik ze ontvangen heb. De WiFi Plugs die ik eerder gebruikte en de Zigbee Plugs (van Lidl) die ik nu gebruik verbruiken 0,1W-0,5W..

• musicpixel
Ik heb de Lidl matter smart plugs inmiddels binnen en ben aan het testen. Ben gematigd positief op het moment. Nog even verder testen voor ik mijn bevindingen hier deel ;-)

Ik krijg overigens ook stroommeting in Home Assistant binnen (direct aan HA gekoppeld), maar 1 van de waarden (totaalverbruik) blijft op 0 staan.

• maartend
musicpixel schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:58:
maar 1 van de waarden (totaalverbruik) blijft op 0 staan.
Kans dat dit maar eens per dag gebeurt?

• ze_Brutus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

ze_Brutus

Ja dus ja

max.jansen schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:26:

Ik heb exact hetzelfde. Al veel gezocht naar een oplossing, ook met alternatieve hue apps, maar tot nog toe geen resultaat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
maartend schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:28:
[...]

Kans dat dit maar eens per dag gebeurt?
Had ik ook zitten bedenken, vandaar dat ik nog even verder test ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik heb de Lidl matter smart plugs inmiddels binnen en ben aan het testen. Ben gematigd positief op het moment. Nog even verder testen voor ik mijn bevindingen hier deel ;-)

Ik krijg overigens ook stroommeting in Home Assistant binnen (direct aan HA gekoppeld), maar 1 van de waarden (totaalverbruik) blijft op 0 staan.
Hoe heb je hem nu geïntegreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Iemand ervaring met deze lamp? Deze is nu in de aanbieding bij de Lidl.
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100348295
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcp50b277c86e234999825873b6cbf9f4dd.jpeg
Dxue schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:24:
Hallo mensen, ik heb geprobeerd te zoeken maar kwam dit specifieke probleem nog niet tegen.

Ik heb de livarno led plafond lampen gehaald en die zijn zigbee compatible. Ik heb ze verbonden met homey zonder een app ertussen en het werkt prima. Alleen als de lamp met de app is uitgedaan, dan krijg ik de lamp met geen mogelijkheid weer aan met de gewone schakelaar in de muur.
Mijn ervaring met ikea lampen en spots is dat je met een normale schakelaar het altijd weer aan krijgt op de laatste bekende setting door het uit te schakelen, even wachten en weer aanzetten. Bij de lidl lamp blijft het gewoon uit helaas. Weet iemand of dit komt omdat het direct via homey is aangesloten zonder tussenkomst van een app of dat het een ding is van de lidl lampen? (Het gaat om deze lamp en nee ik heb het voor 1/10e van de prijs gekocht, niet volle prijs ;) )
Echt 1/10e? Ik heb geen haast om deze lamp te kopen, maar als hij soms nog goedkoper dan 12 euro te koop komt, dan wacht ik wel lekker :) (1/10e als in 4 euro :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Username3457829 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:46:
[...]

Begin dan gewoon met die lidl bridge. Als je de Chinese software gebruikt heb je meer updates en opties geloof ik (zelf gebruik ik nog de lidl home app). Heb je nu voor 14 euro een startset met die bridge, een afstandsbediening en drie lampen in kleur of wittinten. Je kan altijd nog een andere gateway kopen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nellestm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
arjandijk162 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:57:
[...]

even gemeten, 0,7-0,8 watt idle 1,2-1,3 watt als hij aan staat.
valt nog mee

Marco......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
dat valt inderdaad mee, maar heb je gemeten met een apparaat eraan? Meeste apparaten meten niet zo lekker bij laag vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nellemar
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:06
nellestm schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:52:
[...]

even gemeten, 0,7-0,8 watt idle 1,2-1,3 watt als hij aan staat.
valt nog mee
ook dan. nog even wat van een watt of 7 aangesloten. blijft ongeveer op die waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 15:45
Hier ook binnen.
Hopeloos spul, gaat retour.

Matter werkt niet zonder Google of Apple account, blijkbaar hebben die monopolisten Matter alweer gemonopoliseerd.

Had het idee dat je Matter lokaal en met slechts open source (HomeAssistant) software kan gebruiken, blijkt helaas een illusie.

Heeft Google Play nodig, dan houdt het op. Wat heeft Google in godsnaam met mijn schakelaar te maken.

Staat nergens op de site, alleen dat het compatibel is et Google of Apple, en dat is toch wat anders dan verplicht. Zucht.

Zigbee versies met energiemeting waren niet meer verkrijgbaar helaas. Daarvoor was ik te laat.

Iemand nog eentje over of ongebruikt in de kast, die hem wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 21:30
Jan121 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:52:
[...]

Hier ook binnen.
Hopeloos spul, gaat retour.

Matter werkt niet zonder Google of Apple account, blijkbaar hebben die monopolisten Matter alweer gemonopoliseerd.
Om het nu hopeloos spul te noemen…..
De slimme stekkers werken onder HomeKit/Matter als een tierelier. Geen Lidl gateway nodig, helemaal zoals je kan verwachten met de Matter standaard.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lidl (of Tuya) is niet 100 procent matter, maar de lampen zullen het prima doen met een andere gateway inderdaad.

/▌

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste