Toon posts:

[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 06:08
bonyuri schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:49:
Net mijn kerstboomverlichting binnen gekregen.
Zonder problemen gekoppeld aan Hue bridge en kon zowel brightness als color regelen.
De regeling zelf was niet perfect, lampjes reageren niet allemaal tegelijk maar lopen iets achter.

Uiteraard niet de mogelijkheid om individueel lampjes aan te sturen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo noodzakelijk :)
Dus je kan niet de scènes regelen ?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:16
Vwb schakelaars die door je gezinsleden worden uitgezet, heb ik dat met Hue opgelost door elke normale schakelaar van binnen door te lussen zodat ie altijd aan staat en er een stopcontact van te maken. De Hue schakelaars hangen ernaast. Zo is nooit de stroom eraf en kan schakelen met knop, app of voice assistent

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:09

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Yep, zoiets moet je dan doen ja. Voor de schakelaar in de hal zit hij doorgelust en eroverheen een Aqara schakelaar gemonteerd. Vind ik even stukje eleganter dan die Philips dingen O-)

• MarioMark1541
Jorgen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:42:
Vwb schakelaars die door je gezinsleden worden uitgezet, heb ik dat met Hue opgelost door elke normale schakelaar van binnen door te lussen zodat ie altijd aan staat en er een stopcontact van te maken. De Hue schakelaars hangen ernaast. Zo is nooit de stroom eraf en kan schakelen met knop, app of voice assistent [Afbeelding]
Hoe lus je de schakelaars door dit wil ik ook nu wordt er hier ook te vaaak de stroom eraf gehaald

[Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 26-11-2020 18:21]

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 11:26

bonyuri

Investigator!

Ik gebruik de kerstverlichting met een Philips Hue Hub. Ik heb de Lidl hub niet aangeschaft.
Met de Hue Hub kun je ze:
- Aan- en uitzetten
- Dimmen
- Een bepaalde kleur kiezen

Ze gaan netjes mee met presets dus al met al werkt het eigenlijk hetzelfde als een hele lang LED-strip ;)

Wat er NIET kan:
- Iedere LED individueel instellen zoals bij Twinkly. Hiervoor *moet* je de Lidl Hub en app gebruiken.

[Voor 23% gewijzigd door bonyuri op 26-11-2020 18:25]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 16:57
MarioMark1541 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:20:
[...]

Hoe lus je de schakelaars door dit wil ik ook nu wordt er hier ook te vaaak de stroom eraf gehaald
Lasdop

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:32
[...]

@vinno86 geeft misschien een kort antwoord, maar het klopt wel :)

Heb je alleen een live en een schakeldraad, dan kan je d'r geen stopcontact van maken. Daar loop ik in huis veel tegenaan. Dan zit er niets anders op dan simpel een las te maken en dan af te dekken met een kapje. Dat kan met een zo'n lelijk ouderwetse "lasdopje" met schroefdraad (schakel en live op elkaar en d'r in vastdraaien).

Heb je zowel schakel, live als neutraal, dan kan je d'r WEL een stopcontact van maken. Je hebt een stukje extra draad nodig en een drie-weg lasklem zoals deze Wago. Neutraal naar de ene kant van't stop contact, live naar de Wago en de schakel ook. Het extra stukkie draad gaat in de derde van de Wago en naar 't stopcontact. Hoppa.

Vandaag geleerd dat die Wago's ook doorgaans worden gebruikt voor het aansluiten van meerdere spotjes. Lang verhaal kort, lees hier verder.

[Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 26-11-2020 19:32]

Liege, liege, liegebeest!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 13:40
[...]

Eerst met een las klem de draden die aan de huidige schakelaar verbonden zijn, verbinden(hier met een enkele schakeling):

Daarna een blind plaat gemonteerd(deze is iets groter dan de Hue Dimmer houder:

En toen de Hue Dimmer houder daar op gemonteerd:

Ben er tevreden mee en werkt goed.
Echter heb op plekken een frame met en een schakelaar en een stopcontact, dan past (en ziet het er niet uit😅) met deze oplossing.

Daarom heel benieuwd of de deur sensor met de Hue Bridge werkt.
Dan zou je 2 draden kunnen verbinden op de punten waar de reed switch zit.
Deze 2 draden in een wand schakelaar, en je hebt een “slimme” schakelaar.

• vincie50
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:36
vincie50 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:21:
Kan je twee bewegingssensoren aan één lamp koppelen?
Niemand?

• MarioMark1541
Danno88 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
[...]

Eerst met een las klem de draden die aan de huidige schakelaar verbonden zijn, verbinden(hier met een enkele schakeling):
[Afbeelding]

Daarna een blind plaat gemonteerd(deze is iets groter dan de Hue Dimmer houder:
[Afbeelding]

En toen de Hue Dimmer houder daar op gemonteerd:
[Afbeelding]

Ben er tevreden mee en werkt goed.
Echter heb op plekken een frame met en een schakelaar en een stopcontact, dan past (en ziet het er niet uit😅) met deze oplossing.

Daarom heel benieuwd of de deur sensor met de Hue Bridge werkt.
Dan zou je 2 draden kunnen verbinden op de punten waar de reed switch zit.
Deze 2 draden in een wand schakelaar, en je hebt een “slimme” schakelaar.
Bedankt hier heb ik wat aan voeg je de lampen eerst toe of doe je dat gewoon met de hue schakelaar

[Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 26-11-2020 20:05]

• Danno88
MarioMark1541 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:50:
[...]

Bedankt hier heb ik wat aan voeg je de lampen eerst toe of doe je dat gewoon met de hue schakelaar
Graag gedaan.

Ik heb de lampen en schakelaars los gekoppeld (lees: per stuk) aan mijn Hue bridge.
Daarna toegevoegd aan de ruimte in de app waar ze geplaatst zijn.

Overigens heb ik de dimmers met iConnectHue geconfigureerd i.v.m. Custom acties (zo heb ik b.v. Ingesteld dat als je de aan knop indrukt op de dimmer tussen 23.00 en 06.00 op het toilet, het licht maar op 10% brand zodat je niet verblind bent tijdens nachtelijke plas pauzes.)

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 17:47
Denk morgen ook ff langs Lidl. Nog geen smart lampen hier. Wel sonoff schakelaars. Zou toch wel matchen?

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:32
Wat jij wilt kan. Je maakt één zone, waar je de lamp en beide sensoren in plaatst. Voor beide sensoren kan je het gewenste gedrag instellen.

Liege, liege, liegebeest!

• Jorgen
[...]

Ik heb dit laten doen. Dus helaas kan ik daar geen antwoord op geven.

Zie Liegebeest in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1" en Danno88 in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

[Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 26-11-2020 21:50]

• Jorgen
bonyuri schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:24:
Ik gebruik de kerstverlichting met een Philips Hue Hub. Ik heb de Lidl hub niet aangeschaft.
Met de Hue Hub kun je ze:
- Aan- en uitzetten
- Dimmen
- Een bepaalde kleur kiezen

Ze gaan netjes mee met presets dus al met al werkt het eigenlijk hetzelfde als een hele lang LED-strip ;)

Wat er NIET kan:
- Iedere LED individueel instellen zoals bij Twinkly. Hiervoor *moet* je de Lidl Hub en app gebruiken.
Dus je kunt wel alles van Twinkly, mits gateway en app?

• septillion

septillion

@Liegebeest Zo goed als alle stopcontacten die ik heb gezien hebben al twee klemmen voor elke aansluiting :)

@vincie50 Via de app/gateway zal dat denk ik geen probleem zijn. Aardig basic. Over direct koppelen heb ik nog niets gezien hier, laat staan twee sensoren.

@..Christiaan.. Ligt eraan wat je verwacht. Via iets als IFTTT of Google vast te koppelen. Maar ik wordt al niet blij van de cloud, laat staan een Rube Goldbergmachine aan clouds. Lokaal is het out of the box niet te doen. Draai je iets als Home Assistant, dan wel.

• bonyuri
  • Laatst online: 08-06 11:26

bonyuri

Investigator!

Jorgen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:48:
[...]

Dus je kunt wel alles van Twinkly, mits gateway en app?
Volgens de handleiding/doos wel :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Jorgen
bonyuri schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:54:
[...]

Volgens de handleiding/doos wel :)
Inclusief zelf patronen maken?

Dan is dit wel heel gaaf!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:37

Donnie

AKA DonCorleone

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Jorgen
Hier zie ik alleen om 6u het bedlampje aan gaan 🤷🏻‍♂️

• vincie50
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:36
Liegebeest schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:06:
[...]

Wat jij wilt kan. Je maakt één zone, waar je de lamp en beide sensoren in plaatst. Voor beide sensoren kan je het gewenste gedrag instellen.
Top ga ik dat proberen

• rhuijzer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01-2021
Zijn de lidl sensoren aan te melden op een tuya zigbee 3.0 bridge? Aangezien de bridge het platvorm bepaald en de chips wel van tuya komen. Wat ik overal lees en andere flash hebben, maar of dit dan juist wel of juist niet werkt kan ik nergens lezen.

Nee, ik wil geen tuya cloud discussies aanwakkeren want ik ga voor gemak vs prijs en heb geen tuya camera in de badkamer.

• septillion

septillion

@rhuijzer Zelfde antwoord als alle keren hiervoor, zolang nog niemand dat expliciet geprobeerd heeft is dat onbekend. Ondersteuning is volledig aan de maker van de Gateway. Feit dat ze aan de Hue koppelen geeft wel een grotere kans dat het bij andere ook zal koppelen.

Waar de chips vandaan komen is volledig onbelangrijk. Feit is dat alles Zigbee spreekt, maakt het niet uit wie de chip maakt. Voor het koppelen maakt het vervolgens alleen uit hoe de lamp zich voordoet (firmware dus) en of de (maker van de gateway) dit toestaat om te koppelen.

En ik zeg niets O-)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:09

ManiacsHouse

Scheisse!

rhuijzer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 06:49:
Zijn de lidl sensoren aan te melden op een tuya zigbee 3.0 bridge? Aangezien de bridge het platvorm bepaald en de chips wel van tuya komen. Wat ik overal lees en andere flash hebben, maar of dit dan juist wel of juist niet werkt kan ik nergens lezen.

Nee, ik wil geen tuya cloud discussies aanwakkeren want ik ga voor gemak vs prijs en heb geen tuya camera in de badkamer.
Ik sta nu in de Lidl voor die sensoren. Straks eens proberen hoe en of het werkt op een hue bridge. Pfff wat een gedoe zeg... Alles staat achter de kassa, moet je in de rij gaan staan. Even rustig de boel bekijken is er niet bij :/

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-06 16:37
ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:40:
[...]

Ik sta nu in de Lidl voor die sensoren. Straks eens proberen hoe en of het werkt op een hue bridge. Pfff wat een gedoe zeg... Alles staat achter de kassa, moet je in de rij gaan staan. Even rustig de boel bekijken is er niet bij :/
Red je dat testen voor 12:30? Dan ben ik van plan om naar de lidl te gaan. :)

• Danno88
septillion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:20:
@rhuijzer Zelfde antwoord als alle keren hiervoor, zolang nog niemand dat expliciet geprobeerd heeft is dat onbekend. Ondersteuning is volledig aan de maker van de Gateway. Feit dat ze aan de Hue koppelen geeft wel een grotere kans dat het bij andere ook zal koppelen.

Waar de chips vandaan komen is volledig onbelangrijk. Feit is dat alles Zigbee spreekt, maakt het niet uit wie de chip maakt. Voor het koppelen maakt het vervolgens alleen uit hoe de lamp zich voordoet (firmware dus) en of de (maker van de gateway) dit toestaat om te koppelen.

En ik zeg niets O-)
Dit!

Maar zat gisteracvond te denken, mijn wens is om de sensoren en plugs te koppelen aan de Hue Bridge, maar zover ik weet ondersteund Hue alleen Motion Sensors en Plugs.
Er zijn naar mijn weten op de markt geen deur sensoren die Hue ondersteund zijn.

Dus zolang Hue dit niet ondersteund, zal dit niet gaan werken.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben of de Lidl plug zal werken op de Hue Bridge.

Anders wordt het hopen op Zigbee2Mqtt ondersteuning.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:01

robertwebbe

Robert Webbe

Net even langs geweest en wat nieuwe speledingetjes opgehaald:

Net nog wel even snel alles standaard kunnen installeren, vanavond aan de slag met de IKEA Home Smart hub. En misschien rijd ik ook nog wel even naar mijn andere huis, daar heb ik een Hue hub.

http://www.robertwebbe.nl

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jerry_bboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:44:
[...]

Red je dat testen voor 12:30? Dan ben ik van plan om naar de lidl te gaan. :)
Nou... :P Twee sensoren gehaald maar nu eerst naar de Gamma 😅
Overigens lag er nog genoeg, had verwacht dat er een rij zou staan maar genoeg voorraad op moment. Dat is normaal wel anders met bepaalde aanbiedingen.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Heb net twee bewegingssensoren gehaald, maar die werken standaard dus niet met de Hue Bridge. Tenminste, ik krijg ze met geen mogelijkheid gepaird. Toch maar ff de gateway halen ook zodra ik Home Assistant heb draaien en dan alles aan elkaar knopen.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34
Vanochtend 2x "Smart Plug" gehaald, de tussenstekker dus.
Koppelen met Hue bridge ging snel en soepel.
Ook meteen zichtbaar in mijn devices binnen Domoticz.

• webber87
  • Laatst online: 23:02
Weet iemand of die starterkits ook in de winkel liggen? Ga ik vandaag ook even langs!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34
webber87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:05:
Weet iemand of die starterkits ook in de winkel liggen? Ga ik vandaag ook even langs!
In het filiaal waar ik was wel.

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-06 16:37
Top, mocht iemand de light strip hebben getest dan weet ik wat ik vanmiddag ga halen :)

• septillion

septillion

@Danno88 Vriend van me heeft wel Zigbee deursensoren met Hue. Ik weet niet welke dat zijn eigenlijk, zou ook kunnen dat die via de SmartLife koppeling lopen. Wel raar dan Hue zelf geen deursensoren hebben

Overigens hoef je niet heel hard te hopen hoor :+ De laatste keer met een buzzzzz product (SHP13) was deze binnen een week toegevoegd. En tegenwoordig is het ook niet heel lastig meer om het zelf te doen volgens mij.

@robertwebbe Lekker bezig! Ben benieuwd,vooral ook wat de kerstverlichting allemaal kan via de Lidl Gateway.

@spokje Als je toch naar Home Assistant wilt, bespaar je de Gateway en ga voor directe ondersteuning in Home Assistant via Zigbee2MQTT of deCONZ.

• AvA1970
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-05 13:01
Weet iemand al of je de Hue lampen aan de Lidl bridge kunt koppelen?

Heb hier de bridge liggen en 2 Hue lampen maar het is mij niet duidelijk of je deze kunt koppelen en zo ja, hoe?

• PhysixFrans
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
Ik heb vanochtend een Smart LED Light Bulb, een Smart Plug, een Smart LED Light Strip en een Smart Motion Sensor gekocht. De bulb, plug en strip werken probleemloos met een Hue bridge en de Hue app; de sensor krijg ik (nog) niet gekoppeld.

• Dysan
  • Niet online
Hamvraag is heeft iemand dit al aan deconz gehangen ?

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 10:32
Ook wat spulletjes gehaald, gebruiken jullie gewoon de lidl home app? of een andere app...?

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

• webber87
  • Laatst online: 23:02
En nog een hamvraag. Hoe is het licht. Kloppen de kleuren?

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 10:32
ik heb de RGB starterset. Het "witte" licht is prima, genoeg licht. Ik ben alleen niet onder de indruk van de RGB kleuren... weining licht komt er vanaf....

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 16:20
Net ook even wat lampen gehaald, 1x E27, 1x E14 en 2 ledstrips.
Aanmelden op Philips Hue ging gemakkelijk, hij kon de lampen en strips direct vinden.

Kwaliteit is wel een stuk minder dan Hue, de Philips lampen kunnen een stuk feller maarja... die zijn ook weer een stukje duurder.

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-06 21:39
heeft iemand het al werkend op de ics2000 met name de tussenstekker en de deursensor?

• hesuyoro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 20:36
Kan iemand uitleggen hoe je de kerstverlichting koppelt met de Hue app, want mij lukt het namelijk niet.

• Ltvo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06-2022
Heeft iemand de e14 RGB lamp gevonden in de winkel? Zojuist heb ik 3 lidl filialen bezocht (amsterdam oost) maar heb enkel de wit spectrum en de lidl starterskit gevonden. Het verbinden met de HUE gateway verloopt trouwens een stuk soepeler dan met bv. de TRADFRI lampen.

[Voor 22% gewijzigd door Ltvo op 27-11-2020 10:09]

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 16:20
Ltvo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:04:
Heeft iemand de e14 RGB lamp gevonden in de winkel? Zojuist heb ik 3 lidl filialen bezocht (amsterdam oost) maar heb enkel de wit spectrum en de lidl starterskit gevonden.
Hier in Leusden hadden ze er wel een paar.

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
robertwebbe schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:59:
Net even langs geweest en wat nieuwe speledingetjes opgehaald:

[Afbeelding]

Net nog wel even snel alles standaard kunnen installeren, vanavond aan de slag met de IKEA Home Smart hub. En misschien rijd ik ook nog wel even naar mijn andere huis, daar heb ik een Hue hub.
Ik ben heel benieuwd of die deursensor aan de tradfri hub te koppelen is, en wat je daar van terugziet in de Woning App van iOS. Gebruik je die combinatie toevallig ook?

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Het stomme is wel dat ze de e14 alleen als die grote peertjes hebben, niet de normale ronde voor zover ik kon zien. Net dus maar even die peertjes gehaald omdat meeste lampen hier nog e14 slikken en geen e27 die in de starters kit zaten :(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• tjipkevdp
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:23
Mijn ervaringen met een smart home plug en motion sensor vanmorgen in Home Assistant (met ZHA integratie)

Smart plug:
  • Doet het! (duurde even voor hij reageerde op aan en uit commando's na het koppelen. Maar nu werkt het prima)
  • Je hoort het relais wel heel duidelijke klikken bij aan/uit
  • er zit een vrij felle witte LED in de power knop op het apparaat, en die knop zit aan de bovenkant (aan de onderkant zitten grijze letters, je kunt hem dus omdraaien maar dan zie je die letters)
Motion sensor:
  • Duurde even voor ik door had dat de reset knop het klein gaatje was i.p.v. het knopje achterop ;)
  • Maar toen was die zo gekoppeld aan HA
  • De sensor lijkt zo'n 1 minuut in status 'motion gedetecteerd' te staan en gaat dan weer terug naar 'geen motion gedetecteerd). (Edit: de eerste keren was dit 3 minuten, maar nu steeds iets meer dan 1 minuut)

[Voor 5% gewijzigd door tjipkevdp op 27-11-2020 15:08. Reden: Aantal minuten bij motion sensor aangepast]

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04 20:06
Lampje007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:59:
heeft iemand het al werkend op de ics2000 met name de tussenstekker en de deursensor?
De tussenstekker werkt naadloos met de ICS2000, de deur sensor durf ik niet te zeggen.
Koppelen is heel eenvoudig, zodra je de stekker in steekt begint deze automatisch te knipperen wat indiceert dat die zich in de koppelmodus bevindt.
Vervolgens koppelen via de app.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• Lampje007
mistervis007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:19:
[...]

De tussenstekker werkt naadloos met de ICS2000, de deur sensor durf ik niet te zeggen.
Koppelen is heel eenvoudig, zodra je de stekker in steekt begint deze automatisch te knipperen wat indiceert dat die zich in de koppelmodus bevindt.
Vervolgens koppelen via de app.
top bedankt voor het antwoord

• Dysan
  • Niet online
tjipkevdp schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:17:
Mijn ervaringen met een smart home plug en motion sensor vanmorgen in Home Assistant (met ZHA integratie)
is dat via deconz gedaan ? of via een andere hub?

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik ben compleet nieuw mbt het hele smart home gebeuren, maar ik heb wel home assistant nu draaien en zo'n google nest hub. Heb ik met die bridge en deze lampen nou de lidl app nodig en moet ik daar dan tijd schemas etc maken, of doe ik dat in home assistant, of doe ik dat in google home ofzo?

• tjipkevdp
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:23
Dysan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:27:
[...]

is dat via deconz gedaan ? of via een andere hub?
Nee via de ZHA integratie en een Itead Sonoff Zigbee CC2531 Usb dongle.

Ik las hierboven ergens volgens mij dat ze bij Deconz verwachten om deze spullen uiterlijk in december te ondersteunen?

• Dysan
  • Niet online
Zie net in een ander forum:

Led Strip : paired !
Door switch : paired !
Plug : paired !
Motion detector : not recognized for the moment
met een conbee II / USB

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23

Nick Name

SinFest!

hesuyoro schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:04:
Kan iemand uitleggen hoe je de kerstverlichting koppelt met de Hue app, want mij lukt het namelijk niet.
Je moet de functietoets van de kerstverlichting 5 seconden indrukken en dan loslaten. Vervolgens kun je in de Hue app de set als lamp toevoegen

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• septillion

septillion

@Donnie Welke bridge? Google Hub is amper een bridge te noemen, alleen een fancy scherm voor Google. :) Ofwel, je zal nog een Zigbee bridge/gateway nodig hebben.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ja ik krijg vandaag ook de lidl bridge binnen (die van smart home)

• rendejo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 12:02
Vanochtend een smart plug en de bewegingssensor gekocht. De plug is snel gekoppeld aan Hue (als een lamp). Dat werkt dus.

Helaas krijg ik de bewegingssensor niet gekoppeld. Bij 'accessoires toevoegen' in de Hue app staan in eerste instantie alleen de Hue producten. Dan is er weliswaar nog de categorie 'Friends of Hue', maar dat zijn eigenlijk alleen maar 3rd party switches (knoppen). Geen accessoires.

Nu heb ik wel geprobeerd de Lidl bewegingssensor als Hue Motion Sensor toe te voegen, maar die vlieger gaat niet op.

Iemand hier nog suggesties om de sensor gekoppeld te krijgen? Anders breng ik hem terug naar de winkel.

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 22:43
Ik heb 2 x de kerstboomverlichting binnen, alleen heb ik daar niet heel veel aan. Ik wilde 2 van die kettingen in mijn boom hangen maar je kunt de kettingen niet groeperen. Toevoegen aan groep mislukt, of dit is een bug, of het wordt niet ondersteund. Dus je kunt ze niet gelijktijdig bedienen, waardoor je kleuren en effecten afwijkend zijn tussen de snoeren.

Ik denk dat ik een terug stuur.

• rendejo
Dysan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:38:
Zie net in een ander forum:

Led Strip : paired !
Door switch : paired !
Plug : paired !
Motion detector : not recognized for the moment
met een conbee II / USB
Welk forum?

• rendejo
Ah bedankt. Als ik het zo lees, is er geen makkelijke weg om de sensor met de Hue bridge te koppelen. Jammer.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren 2 sets van de kerstboomverlichting ontvangen. Paar negatieve puntjes:

* Een stekkertje was nogal scheef. Met veel pijn en moeite in de connector gekregen.
* Je kan ze koppelen met de Hue Bridge, maar van de kleuren klopt niets. Aan en uitzetten gaat prima.
* Je hebt maar 1 wit tint.
* De kleuren zijn veel beperkter dan van Hue.
* Je kan niet meerdere linten koppelen aan 1 device/locatie.

Desalniettemin vinden de dames hier in huis het geweldig. Vanochtend heeft vrouwlief toch maar even snel nog een Lidl Bridge gehaald, zodat we wel de gewenste kleuren in kunnen stellen. De dames zijn blij, dus TFH ook.
Ik zal wel eens kijken wat we verder doen. Er zijn hier al meer dan 50 Hue devices in huis, dus overstappen zie ik mezelf niet snel doen. En 2 systemen naast elkaar... mwoah....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

rendejo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:12:
Vanochtend een smart plug en de bewegingssensor gekocht. De plug is snel gekoppeld aan Hue (als een lamp). Dat werkt dus.

Helaas krijg ik de bewegingssensor niet gekoppeld. Bij 'accessoires toevoegen' in de Hue app staan in eerste instantie alleen de Hue producten. Dan is er weliswaar nog de categorie 'Friends of Hue', maar dat zijn eigenlijk alleen maar 3rd party switches (knoppen). Geen accessoires.

Nu heb ik wel geprobeerd de Lidl bewegingssensor als Hue Motion Sensor toe te voegen, maar die vlieger gaat niet op.

Iemand hier nog suggesties om de sensor gekoppeld te krijgen? Anders breng ik hem terug naar de winkel.
Zo effe simpel aan de bridge hangen werkt dus niet. Home Assistant/Deconz krijg ik zo ook niet voor elkaar. Beetje jammer. Ik had eerlijk gezegd gehoopt op nu eindelijk eens een (goedkope) sensor die gewoon hup gekoppeld kan worden. Helaas.

• copywrong1982
TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:22:
Gisteren 2 sets van de kerstboomverlichting ontvangen. Paar negatieve puntjes:

* Een stekkertje was nogal scheef. Met veel pijn en moeite in de connector gekregen.
* Je kan ze koppelen met de Hue Bridge, maar van de kleuren klopt niets. Aan en uitzetten gaat prima.
* Je hebt maar 1 wit tint.
* De kleuren zijn veel beperkter dan van Hue.
* Je kan niet meerdere linten koppelen aan 1 device/locatie.

Desalniettemin vinden de dames hier in huis het geweldig. Vanochtend heeft vrouwlief toch maar even snel nog een Lidl Bridge gehaald, zodat we wel de gewenste kleuren in kunnen stellen. De dames zijn blij, dus TFH ook.
Ik zal wel eens kijken wat we verder doen. Er zijn hier al meer dan 50 Hue devices in huis, dus overstappen zie ik mezelf niet snel doen. En 2 systemen naast elkaar... mwoah....
Maar heb je ze samen in 1 boom?

• rendejo
ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:25:
[...]

Zo effe simpel aan de bridge hangen werkt dus niet. Home Assistant/Deconz krijg ik zo ook niet voor elkaar. Beetje jammer. Ik had eerlijk gezegd gehoopt op nu eindelijk eens een (goedkope) sensor die gewoon hup gekoppeld kan worden. Helaas.
Dat had ik ook gehoopt. Misschien dat er nog iemand met een slimme oplossing in dit forum komt.

De Tradfri sensor van Ikea schijnt wel te koppelen te zijn, maar ik weet niet of die ook voor buiten is. Bovendien heb je dan de Hue Essentials app nodig. Voor de Touchlink in die app, om de Tradfri te koppelen, moet je weer betalen.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

copywrong1982 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:26:
[...]

Maar heb je ze samen in 1 boom?
Jazeker.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• copywrong1982
En hoe krijg je de scenes en kleuren synchroon? Of is dat geen vereiste voor je?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

copywrong1982 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:39:
[...]

En how krijg je de scenes en kleuren synchroon? Of is dat geen vereiste voor je?
Dat is geen vereiste hier.
Maar ik zag iets in de app staan dat je een planning kan maken? Als je op die manier de scenes tegelijkertijd start?

• jackkok
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05-2021
spokje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:20:
Ik ben vooral benieuwd of het koppelen van het Lidl spul aan een Hue hub net zo gemakkelijk gaat als Hue lampen zelf. Verwacht eigenlijk van wel, maar we gaan het zien. Ik probeer vrijdag even een bewegingssensor op te pikken om mee te testen :)
De lampen kon ik naadloos koppelen aan mijn bestaand Hue systeem.
De beweginssensor van Lidl lukt mij niet!
Heb je dan hier toch een gateway van Lidl nodig??

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Donnie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:31:
Ik ben compleet nieuw mbt het hele smart home gebeuren, maar ik heb wel home assistant nu draaien en zo'n google nest hub. Heb ik met die bridge en deze lampen nou de lidl app nodig en moet ik daar dan tijd schemas etc maken, of doe ik dat in home assistant, of doe ik dat in google home ofzo?
Voorlopig is er nog geen koppeling van de Lidl Hub met Home Assistant. Lastig ook als iets pas net uit is ;) Wordt aan gewerkt.

Maar in de lidl app zou je een boel dingen moeten kunnen.

• copywrong1982
TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:40:
[...]

Dat is geen vereiste hier.
Maar ik zag iets in de app staan dat je een planning kan maken? Als je op die manier de scenes tegelijkertijd start?
Dat zou ik idd eens kunnen proberen. Ik had al geprobeerd om de kettingen op dezelfde scene in te stellen, uit te zetten en dan in de app samen snel aan te zetten. Probleem daarbij is dat de kettingen afzonderlijk verder gaan waar ze gebleven waren. Ik snap niet helemaal waarom de groep functie niet werkt...wellicht work in progress. Ovet het algemeen heb ik de lampen toch op wit staan, maar de gimmick factor vind ik wel leuk voor de kids. Het is dan nogal omslachtig om via een planning te werken.

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Lampje007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:59:
Yess, toevallig gisteren de deursensor aan de praat gekregen door kaku zigbee sensor te selecteren bij het toevoegen.
jackkok schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:41:
[...]
Op hue kreeg ik deze ook niet aan de praat, op me ICS-2000 wel. Misschien na een update die nog moet komen?

[Voor 38% gewijzigd door sayang1991 op 27-11-2020 11:58]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
jackkok schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:41:
[...]

Daar lijkt het wel op. Of een andere Zigbee oplossing met zo'n stick als je het leuk vind om te prutsen :) ik heb zelf ook 2 sensoren gekocht, en die gooi ik eerst ook op de plank totdat ze of ondersteund door Hue worden, of ik een Silvercrest Gateway haal. Zal dat laatste wel worden :p

• Lampje007
sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]

Yess, toevallig gisteren de deursensor aan de praat gekregen door kaku zigbee sensor te selecteren bij het toevoegen.
Ik heb ze ook net opgehaald en de tussenstekker was zo gedaan alleen de deursensor heeft even geduurd maar werkt inmiddels ook naar behoren so far so good

[...]

Op hue kreeg ik deze ook niet aan de praat, op me ICS-2000 wel. Misschien na een update die nog moet komen?

• jackkok
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05-2021
spokje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:57:
[...]

Daar lijkt het wel op. Of een andere Zigbee oplossing met zo'n stick als je het leuk vind om te prutsen :) ik heb zelf ook 2 sensoren gekocht, en die gooi ik eerst ook op de plank totdat ze of ondersteund door Hue worden, of ik een Silvercrest Gateway haal. Zal dat laatste wel worden :p
Tja, jammer.. denk maar een Silvercrest gateway te gaan kopen.. zijn nu nog in de aanbieding :)

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ja ik ben dus zo dom geweest om hem te bestellen gister omdat ik dacht dat ze vandaag al weg zouden zijn, net dus die e14 lampen gekocht en staan staren naar die gateway haha, helaas dus nu wachten op de levering van dhl :(

• Seen
  • Laatst online: 24-05 23:00
Wel jammer dat de RGB lamp kleuren blijkbaar zo matig zijn. Is het wit van deze RGB lamp nog wel de moeite of moet ik voor de witte LED lampen gaan?

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 12:41
copywrong1982 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:13:
Ik heb 2 x de kerstboomverlichting binnen, alleen heb ik daar niet heel veel aan. Ik wilde 2 van die kettingen in mijn boom hangen maar je kunt de kettingen niet groeperen. Toevoegen aan groep mislukt, of dit is een bug, of het wordt niet ondersteund. Dus je kunt ze niet gelijktijdig bedienen, waardoor je kleuren en effecten afwijkend zijn tussen de snoeren.

Ik denk dat ik een terug stuur.
Dat is goed om te weten!
Het is wel een groot nadeel ten opzichte van Twinkly.
Die kan naadloos tot 4 strings samenvoegen.

• Jorgen
Over de kerstlichtjes:

Hoeveel heb je er nodig voor een boom van circa 220 cm?

En is het al gelukt om zelf patronen te maken?

Werken de patronen ook als je ze bijv als raamdecoratie gebruikt?

• Dysan
  • Niet online
Zijn de lampen van glas of zijn het plastic kappen trouwens?, en dan met name de E14 fittingen.

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 13:02
Is de remote control alleen verkrijgbaar bij een starters pakket?

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 12:41
Jorgen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:31:
Over de kerstlichtjes:

Twinkly heeft een calculator om te bepalen hoeveel Leds je nodig hebt. https://www.twinkly.com/leds-calculator/
Als het er meer dan 200 zijn kun je beter een Twinkly set van 400 kopen in plaats van 2 Lidl sets van 200.
Zit natuurlijk wel wat prijs verschil in. zie ook net dat 'mijn' set van 400 nu opeens 160 euro kost tegen 120 in oktober.

[Voor 9% gewijzigd door remmuz op 27-11-2020 12:41]

• Ltvo
Dysan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:33:
Zijn de lampen van glas of zijn het plastic kappen trouwens?, en dan met name de E14 fittingen.
De kappen zijn van plastic. De e14 wit spectrum is een stuk groter dan bv de trafri e14 warm wit lamp.

[Voor 13% gewijzigd door Ltvo op 27-11-2020 12:43]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dysan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:33:
Ik heb een e14 en de kap voelt/klinkt plastic.

Overigens is hij wel aan en uit te zetten via home assistant omdat hij als tuya TS0505A word herkend, maar nog niet in te stellen qua kleur. Ik kan nog niet in de repo iemand vinden die bezig lijkt te zijn met dit op te lossen dus kan nog wel even duren schat ik zo.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 17:53
Jeltel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:46:
[...]
Voorlopig is er nog geen koppeling van de Lidl Hub met Home Assistant. Lastig ook als iets pas net uit is ;) Wordt aan gewerkt.

Maar in de lidl app zou je een boel dingen moeten kunnen.
En als je deze koppelt aan een hue bridge?
Werkt het dan wel met de home assistant van google?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03 09:19
Zojuist de G10 aan zigbee2mqtt gekoppeld. Probleemloos!

Alleen er staat een verkeerd plaatje bij in de HA webinterface.. minor issue..

iRacing Profiel

• Ltvo

De e14 van lidl op de koudste en warmste stand wit. Ter vergelijking de e14Tradfri (geen spectrum wit) warm white. Na integratie met de hue hub ook direct via HA te bedienen (dimmen aan/uit). Alleen het spectrum aanpassen werkt (nog) niet in HA, de lamp knippert maar veranderd niet van kleur temperatuur :( .

[Voor 8% gewijzigd door Ltvo op 27-11-2020 13:15]

• Hub Schrouff
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-11-2020
Hallo,

Wij wilden de spotjes gaan bestellen maar zagen één review uit Tjechië ??? waaruit we opmaakten dat je de lampen van de spotjes niet kunt verwisselen als ze stuk gaan??????
Kan iemand dit bevestigen?

Bvd
Hub

• copywrong1982
Jorgen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:31:
Over de kerstlichtjes:

En is het al gelukt om zelf patronen te maken?

Werken de patronen ook als je ze bijv als raamdecoratie gebruikt?
Ik heb er nu 200 in een boom van 215, dat is net iets te krap (ik had er altijd 250 bij een normale ketting).. Ik ben zelf geen fan van ontiegelijk veel lampjes, maar ik heb dus wel nog een extra ketting aangeschaft.

Patronen zelf maken kan niet via de lidl app iig. Tenminste ik heb het niet gezien. Twinkly was wellicht een beter alternatief geweest, maar wel behoorlijk duurder als je 400 lampjes wilt en generation 2.

• copywrong1982
remmuz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:18:
[...]

Dat is goed om te weten!
Het is wel een groot nadeel ten opzichte van Twinkly.
Die kan naadloos tot 4 strings samenvoegen.
Ik ben er wel achter dat als ik een klik aan klik uit stekkertje ertussen zet en beide snoeren op hetzelfde patroon zet, ze wel enigzins in sync lopen na ze spanningsloos te hebben gemaakt. Dus als je een standaard programma aan hebt staan werkt dat. Als je wilt wisselen dan zul je ze na instelling spanningsloos moeten maken. En er zit wel een subseconde verschil in.

Edit: nevermind, werkt ook niet. Na verloop van tijd lopen ze uit sync. Elk snoer hanteert dus een eigen timing lijkt het.

[Voor 12% gewijzigd door copywrong1982 op 27-11-2020 13:06]

• septillion

septillion

@Hub Schrouff Over welke hebben we het dan? De inbouw spotjes of de plafondlamp spotjes? Eerste lijken op de foto erg duidelijk gewoon GU10 lampen te hebben.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Zojuist gekocht:
2x RGB GU10 led spot
Stekker(stopcontact)
Motion Sensor
E27 witte lamp

RGB GU10 led spot
Vreselijk slechte kwaliteit! de lamp is ook echt een behoorlijk stuk langer dan de Philips RGB GU10 lampen (op papier zou dat 7mm ofzo zijn, maar het was echt behoorlijk wat meer). De lamp is vanaf zijn basis 60.5mm lang. Ik heb alles alweer in doos dus geen pics helaas.

Witte kleur: koud, wel veel licht
Kleur: zeer afwijkend van de Philips kleuren en de intensiteit is bedroevend laag!
Viel mij ook op dat je alle losse ledjes zag zitten en volgens mij eentje het niet deed (of ze zitten er niet volledig in de rondte).

Advies: de GU10 lampen NIET KOPEN! zonde van het geld.

De stekker:
Werkt voor aan/uit via de Hue app. De stekker zelf voelt een beetje fragiel aan, maar voor de prijs prima.

Motion sensor:
Deze krijg ik totaal niet gepaired met de Hue app, als iemand een tip heeft?

E27 witte lamp:
Standaard ingesteld op echt heel koud wit licht.
Het is een beetje zoeken naar een mooie soort van warm witte lamp. Ben niet tevreden of ontevreden. De hue E27 lampen zijn wel veel beter, ook korter en meer lichtopbrengst

[Voor 34% gewijzigd door n00bs op 27-11-2020 15:31]

• septillion

septillion

copywrong1982 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:03:
Edit: nevermind, werkt ook niet. Na verloop van tijd lopen ze uit sync. Elk snoer hanteert dus een eigen timing lijkt het.
Zonder synchronisatie zal je dat altijd hebben. Twee dingen synchroon laten lopen zonder communicatie is heeeeeel erg lastig.

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Hub Schrouff schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:50:
Hallo,

Wij wilden de spotjes gaan bestellen maar zagen één review uit Tjechië ??? waaruit we opmaakten dat je de lampen van de spotjes niet kunt verwisselen als ze stuk gaan??????
Kan iemand dit bevestigen?

Bvd
Hub
Dat kan ik tegenspreken.
Ze zijn er normaal uit te draaien (bajonetsluiting)

• septillion

septillion

@n00bs Meet ze dan eens na aub :) Ennuh, pics ;)

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-06 14:37
sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]

[...]

Begrijp ik goed dat zowel de deursensor als bewegingssensor werkend te krijgen zijn met de ICS-2000?

• Ltvo
n00bs schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:17:
Zojuist de RGB GU10 gehaald
De stekker
Sensor
en een E27 witte lamp

Tot nu toe enkel de RGB GU10 getest:
Vreselijk slechte kwaliteit! de lamp is ook echt een behoorlijk stuk langer dan de Philips RGB GU10 lampen (op papier zou dat 7mm ofzo zijn, maar het was echt behoorlijk wat meer).

Witte kleur: koud, wel veel licht
Kleur: zeer afwijkend van de Philips kleuren en de intensiteit is bedroevend laag!
Viel mij ook op dat je alle losse ledjes zag zitten en volgens mij eentje het niet deed (of ze zitten er niet volledig in de rondte).

Advies: de GU10 lampen NIET KOPEN! zonde van het geld.
De rest test ik asap
De kleuren E27 lamp is een wit spectrum lamp met een losse rgb led. De kleur functie is een stuk minder fel als bv de philips HUE, de overgang van wit->kleur loopt ook niet geheel soepel in de HUE app.

[Voor 4% gewijzigd door Ltvo op 27-11-2020 13:37]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53

n00bs

Het is weer Zomer!

ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:40:
[...]

Ben benieuwd, ik heb een motion sensor maar krijg deze dus niet werkend in de hue app.
De lampen zijn ook al een teleurstelling, dus als jij het ook niet werkend krijgt, gaat dat hele zooitje terug.
Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee