Toon posts:

[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
fjansma schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:28:
[...]

Begrijp ik goed dat zowel de deursensor als bewegingssensor werkend te krijgen zijn met de ICS-2000?
Correct, alleen de bewegingssensor niet geheel naar wens. Als ik op de ICS-2000 instal dat ik een pushmelding moet krijgen als de beweging STOPT dan ontvang ik deze daadwerkelijk als de beweging eigenlijk start. Het lijkt, bij mij althans, er dus op dat de start en stop meldingen zijn omgewisseld. De deursensor had ik totaal geen problemen mee en werkt direct zoals het hoort.

Acties:
  • +18Henk 'm!
  • Pinned

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Voor degenen die ook graag willen weten wat er aan de binnenkant te zien is:

#printed-circuit-board #pcb #printplaat

SilverCrest HG06339 gateway (version 06/2020):

SilverCrest HG06335 Smart Motion Sensor (version 06/2020):

SilverCrest HG06336 Smart Windows Or Door Sensor (version 06/2020):

[Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 27-11-2020 15:33]

http://www.robertwebbe.nl

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:53
Iemand de Led strip al getest? :) benieuwd of er beetje mooi licht vanaf komt.

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05 19:40
n00bs schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:17:
Zojuist de RGB GU10 gehaald
De stekker
Sensor
en een E27 witte lamp

E27 witte lamp:
Standaard ingesteld op echt heel koud wit licht.
Het is een beetje zoeken naar een mooie soort van warm witte lamp. Ben niet tevreden of ontevreden. De hue E27 lampen zijn wel veel beter, ook korter en meer lichtopbrengst
Ik heb drie GU10's wit gekocht. Voor het geld zijn ze prima, warme kleurtint lijkt iets af te wijken van de Hue GU10, wat roder, beetje rommelen in de instellingen. Aan/uit gaat niet zo vloeiend als de Hue-lampen. En inderdaad, de Hue's kunnen een stuk feller.

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 15:00
Ik wilde mijn Hue set uitbreiden en heb bij de Lidl zojuist 3 slimme stekkers en 2 kleurenlampen (e27) gehaald. Begonnen bij de stekker. Snel en eenvoudig gekoppeld via de Hue app. Bedienen via Hue app gaat prima echter ..... deze stekker wordt niet opgenomen in de Woning app (Apple) en is dus niet via Siri of shortcuts in bedieningspaneel aan of uit te schakelen. Dat is voor mij echt een dealbreaker. Alles gaat weer retour.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
joeri_berg schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:22:
Ik wilde mijn Hue set uitbreiden en heb bij de Lidl zojuist 3 slimme stekkers en 2 kleurenlampen (e27) gehaald. Begonnen bij de stekker. Snel en eenvoudig gekoppeld via de Hue app. Bedienen via Hue app gaat prima echter ..... deze stekker wordt niet opgenomen in de Woning app (Apple) en is dus niet via Siri of shortcuts in bedieningspaneel aan of uit te schakelen. Dat is voor mij echt een dealbreaker. Alles gaat weer retour.
Ik heb de bewegignsensor maar die wordt nog niet herkend door de hue app...

Ik begrijp het niet helemaal..

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:32
ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:40:
[...]

Ik sta nu in de Lidl voor die sensoren. Straks eens proberen hoe en of het werkt op een hue bridge. Pfff wat een gedoe zeg... Alles staat achter de kassa, moet je in de rij gaan staan. Even rustig de boel bekijken is er niet bij :/
Achter de kassa? Wat, zijn ze bang dat't gejat wo... ... ah, tja logisch :)

Liege, liege, liegebeest!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hier E27 lampen gekocht, en stekkers. Werden direct herkend in Phoscon (conbeeII), en doorgegeven aan Home Assistant.

Een van de lampen zoemt een beetje. Wit zijn ze fel genoeg, Kleur blijft er qua felheid weinig van over. Vanavond maar eens kijken als het donker is. Ze zitten bij mij in twee schemerlampjes, prima voor de prijs, en fijn dat de integratie zo goed ging.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:09

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat begrijp je niet helemaal? Zoals hier al vaker gezegd zijn ze volledig afhankelijk van wat Hue (en andere fabrikanten) doet(/n). Dat het dus niet perfect is direct na de release zat er dus wel in. Toegegeven, dit hadden ze op de website wat beter kunnen communiceren, in de folder staat dit wel.

• spokje
Daarnaast is er misschien wel een kans dat dmv een firmwareupdate (waar je dan wel de gateway van lidl voor nodig hebt), de sensoren alsnog geschikt worden gemaakt voor Hue bridge. Dit is een aanname :)

[Voor 7% gewijzigd door spokje op 27-11-2020 14:36]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:32
Hub Schrouff schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:50:
Hallo,

Wij wilden de spotjes gaan bestellen maar zagen één review uit Tjechië ??? waaruit we opmaakten dat je de lampen van de spotjes niet kunt verwisselen als ze stuk gaan??????
Kan iemand dit bevestigen?

Bvd
Hub
Ik zeg: lees de handleiding. Daar in staat duidelijk dat je de GU10 lampjes gewoon kan vervangen.

Liege, liege, liegebeest!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:18

ManiacsHouse

Scheisse!

sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:58:
[...]

Correct, alleen de bewegingssensor niet geheel naar wens. Als ik op de ICS-2000 instal dat ik een pushmelding moet krijgen als de beweging STOPT dan ontvang ik deze daadwerkelijk als de beweging eigenlijk start. Het lijkt, bij mij althans, er dus op dat de start en stop meldingen zijn omgewisseld. De deursensor had ik totaal geen problemen mee en werkt direct zoals het hoort.
Wat doet ICS-2000 andere dan de hue-hub? Of gewoon simpelweg minder dichtgetimmerd?

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43

Donnie

AKA DonCorleone

Heeft iemand die afstandbediening al aan de praat? Koppelen ging top maar hij doet niks verder, doe ik iets fout?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:47
Ik krijg een foutmelding Zigbee2MQTT:error 2020-11-27 14:47:14: Not connected to MQTT server!
Weet iemand een oplossing hiervoor?

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:45
septillion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:32:
[...]

Wat begrijp je niet helemaal? Zoals hier al vaker gezegd zijn ze volledig afhankelijk van wat Hue (en andere fabrikanten) doet(/n). Dat het dus niet perfect is direct na de release zat er dus wel in. Toegegeven, dit hadden ze op de website wat beter kunnen communiceren, in de folder staat dit wel.
Op de doosjes van de producten staat het ook. Althans bij de "smart plug" wel.
Betreft de GU10 spot verbaasd het me niets dat die tegenvalt in lichtsterkte, aantal lumen zijn mijns inziens te laag.

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 11:54

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik heb ook net de starterset/ tussenstekker en verlichtingsband gekocht. Echt binnen 5 min had ik alles aan de praat... veel makkelijker kan het haast niet! ben nu al enthousiast erover..
Morgen toch even de kerstverlichting ophalen!

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• spokje
Ik vind het grappig (en logisch, het is t.net) dat er hier meer mensen zijn die het Lidl spul aan een ander apparaat koppelen, dan dat er mensen zijn met een Gateway. Althans zo lijkt het. Is ook wel logisch omdat de meeste mensen al een soortgelijk systeem in huis hebben. Zelf heb ik alles van Hue hier.

Maar toch ben ik wel benieuwd naar de Gateway van Lidl, want ik kan me voorstellen dat het spul net even wat lekkerder werkt met een eigen Gateway. Is er iemand die een Gateway heeft gehaald en hier wat over wil delen? Misschien wat screenshots van de app bijvoorbeeld? :)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:35

Sabbi

je denkt aan mij.

spokje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:36:
Daarnaast is er misschien wel een kans dat dmv een firmwareupdate (waar je dan wel de gateway van lidl voor nodig hebt), de sensoren alsnog geschikt worden gemaakt voor Hue bridge. Dit is een aanname :)
Zelfs als je de sensoren aan de Hue bridge kan koppelen, je kan vanuit de Hue app alleen maar Hue sensoren en knoppen configureren en geen third-party (non-friends) spul. De kans dat dat ooit gaat werken is nagenoeg nul.

IKEA Tradfri dimmers kan je bijvoorbeeld wel aan je Hue bridge koppelen maar je kan ze niet zien vanuit de Hue app. Je kan ze alleen gebruiken omdat de de dimmers een 'touchlink' kunnen doen met de dichtsbijzijnde lamp.

• Smokeyy_TR
metehan12344 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:56:
Ik krijg een foutmelding Zigbee2MQTT:error 2020-11-27 14:47:14: Not connected to MQTT server!
Ik was vergeten om bij configuratie bij gebruikersnaam en wachtwoord een ' ' erbij te zetten.

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2022
Iemand al e.e.a. werkend gekregen met IKEA hub?

Ik heb zelf net een led strip gekocht (en lidl hub/led strip voor mijn vader)

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• septillion

septillion

@Plenkske 250lm is inderdaad niet heel veel. Ik heb "domme" Philips Master en die doen 350lm (wat prima is). En dit zal ongetwijfeld alleen voor wit gelden, eigenlijk zouden ze dat per kleur moeten vermelden (ook al werken lumen volgens mij weer raar met kleur).

• Creg77
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-05-2022
Heb vanmiddag de gateway van lidl gehaald. Vervolgens mijn ikea lampen resetten en verbinden. Van de 3 lampen verbinden lukte er 1. Wat bleek, ik had de lidlgateway naast de ikea aangezet. Deze storen elkaar, vervolgens ikea uitgezet. Nu werkt het.

Ben supertevreden met de lidl gateway voor nu.

[Voor 29% gewijzigd door Creg77 op 27-11-2020 15:30]

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

[Voor 74% gewijzigd door robertwebbe op 27-11-2020 18:00]

http://www.robertwebbe.nl

• buldogwtf
Creg77 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:
Heb vanmiddag de gateway van lidl gehaald. Vervolgens mijn ikea lampen resetten en verbinden. Van de 3 lampen verbinden lukte er 1. Wat bleek, ik had de lidlgateway naast de ikea aangezet. Deze storen elkaar, vervolgens ikea uitgezet. Nu werkt het.

Ben supertevreden met de lidl gateway voor nu.
ah, en niet andersom (dus met Ikea gatway)?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Heb twee lampen en een gateway gehaald. Wilde in eerste instantie die starterskit maar wilde beginnen met twee lampjes voor naast de tv in de schemer lamp. En die hebben kleine fitting.
Wat mij opvalt is dat de Lidl home app nagenoeg 1:1 kopie is van de LSC van de action met uitzondering van enkele plaatjes. Koppelen, zoeken etc allemaal hetzelfde.
De witte en “gewone” lampen zijn fel maar de kleuren lijken gelijk als de action lampen te zijn.
Tot nu toe best tevreden. De app vind ik mager ben benieuwd of dit alles aan Apple home is te koppelen, vast niet gezien de prijs.

OFFLINE enkele berichten geedit

• epoortvliet
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-12-2021
fun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:43:
Wat me niet helemaal duidelijk wordt: heb je de Lidl Gateway nodig om dit te laten werken met Google Assistant en Hue?
Als je al een Zigbee bridge hebt van, bijvoorbeeld, Ikea of Philips Hue of een ander compatible merk, dan niet. Voor ZIgbee geldt dat je een zogenaamde bridge nodig hebt om de verschillende sensoren en apparaten aan te kunnen sturen en uit te kunnen lezen. Ook Raspberry Pi met een Zigbee stick (CC2531) kan worden gebruikt als bridge.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35
n00bs schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:56:
[...]

Ben benieuwd, ik heb een motion sensor maar krijg deze dus niet werkend in de hue app.
De lampen zijn ook al een teleurstelling, dus als jij het ook niet werkend krijgt, gaat dat hele zooitje terug.
Hier: tjipkevdp in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1" geeft @tjipkevdp aan dat de motion sensor werkt met Home Assistant, maar ja da's geen Hue.... Maar een beetje Tweaker .... :+

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:20
Lidl Smart Plug gekocht en verbonden met Hue Bridge. Verbinden is in een paar seconden klaar.
De Lidl Smart Plug wordt helaas niet herkend in Apple Homekit.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-06 10:30
Misschien een domme vraag, maar kun je naast je HUE bridge de Lidl Bridge gebruiken.

Momenteel alles van HUE, maar ik ik vind het vooraslnog niet erg om ook Lidl ernaasrt te gebruiken als ik dit vanuit Google Home maar kan aansturen...

• epoortvliet
metehan12344 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:56:
Op welk apparaat krijg je deze melding? De bridge?

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 17:47
Vanochtend starter set gehaald en voegt eigenlijk weinig toe aan mijn huis. Wellicht over een paar jaar. Ik breng de mijne retour. Ik heb voor mijn woonkamer 6 lampen nodig en om nu € 30,- extra uit te geven vind ik het echt niet waard. Nog niet tenminste. Ik heb verder alleen sonoff wifi schakelaars en google assistent op de Sonos Arc. Red ik mij ook prima mee.

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• Moineau
..Christiaan.. schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:57:
Vanochtend starter set gehaald en voegt eigenlijk weinig toe aan mijn huis. Wellicht over een paar jaar. Ik breng de mijne retour. Ik heb voor mijn woonkamer 6 lampen nodig en om nu € 30,- extra uit te geven vind ik het echt niet waard. Nog niet tenminste. Ik heb verder alleen sonoff wifi schakelaars en google assistent op de Sonos Arc. Red ik mij ook prima mee.
Dat kan natuurlijk. Ik heb nu een paar jaar Hue (met nu een paar Lidl-lampjes) en ik zou niet meer zonder willen. Opeens lijkt 'elke lamp zijn eigen knopje, alleen aan en uit, wit licht' hopeloos ouderwets.

• megaleo
  • Laatst online: 09-06 17:44

megaleo

Special member

MichielFRL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:51:
Lidl Smart Plug gekocht en verbonden met Hue Bridge. Verbinden is in een paar seconden klaar.
De Lidl Smart Plug wordt helaas niet herkend in Apple Homekit.
Is het dan geschikt voor Apple Homekit?
Ik dacht ergens dat ik gelezen had dat het hiervoor niet geschikt was. Of heb jij andere info? :)

• Creg77
  • Laatst online: 02-05-2022
buldogwtf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:35:
[...]

ah, en niet andersom (dus met Ikea gatway)?
Nee. Via de lidl. Ik vind de mogelijk heden van de ikea app te beperkt. Ik vind die van de lidl wel goed.

• epoortvliet
..Christiaan.. schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:57:
Ben ik het mee eens. Het grootste nadeel van die slimme lampen vind ik dat er geen fysieke schakelaar (Dus geen wifi of andere smarthome schakelaar) gebruikt kan worden want dan zijn ze niet meer aan te sturen zodra je de schakelaar uitzet. Ik wil toch in staat zijn om de lampen fysiek uit te kunnen doen wanneer er een kink in de logica komt. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar inbouwschakelaars van merken zoals Sonoff. Tot voor kort was je hier aangewezen op wifi connectiviteit maar gelukkig zijn ze recent uitgekomen met de ZBMini. Deze werkt met het Zigbee protocol en zeer betaalbaar voor ongeveer $10,-. Ook de Sonoff appraten zijn van origine van Tuya dus mocht je toch al gebruik maken van de Tasmota firmware, dan kun je ook deze flashen met Tasmota firmware.

• Joostje123
septillion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:32:
[...]

Hier lees ik mensen die alles koppelen aan de hue app met de hue bridge.
Maar mijn bewegingsensor wordt nergens herkend.

Of heb ik altijd de lidl Gateway nodig? Die ik dan aan mijn hue bridge kan koppelen?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Moineau schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:02:
[...]

Dat kan natuurlijk. Ik heb nu een paar jaar Hue (met nu een paar Lidl-lampjes) en ik zou niet meer zonder willen. Opeens lijkt 'elke lamp zijn eigen knopje, alleen aan en uit, wit licht' hopeloos ouderwets.
Ja ik heb een tijdje geleden van Philips het een en ander gehaald.
Toilet gaat nu eindelijk via sensor aan/uit + gedimmed aan laat in de avond en vroeg in de ochtend.
Voor weekend weer een ander schema.

Huiskamerlampen die automatisch aangaan als ik thuis kom en uitgaan als ik wegga. Verder mee met de ondergaande zon en in weekend mn partymode aan met lekker gekleurde lampjes.

Kerstlichtjes buiten gaan nu ook via de Lidl stekker aan/uit

Wat bij mij nu mist is dat de badkamer ook via sensor gaat. Had gehoopt dit met de Lidl sensor werkend te krijgen, maar helaas... ik mis ook nog 2 extra GU10 RGB lampen, ook hier waren de LIDL varianten een grote fail. Dus toch nog maar dure Philips lampen erbij halen.

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 07:32
Dennepen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:55:
[...]

Is het al bekend dat deconz/ conbee 2 ondersteuning bied voor het Lidl spul?
Ik heb vandaag op de Deconz Git pagina wel iets voorbij zien komen. met een firmware update en de deCONZ dev-versie wordt de melder dus wel gezien in deCONZ, maar is nog niet zichtbaar in de Phoscon app (en dus ook niet in Domoticz/HomeAssistent etc).
Hopelijk komt er binnenkort een update uit waarmee ze dit gaan ondersteunen.

De lampen (zowel RGB als gewoon wit) worden bij mij in ieder geval direct herkend in Phoscon en keurig doorgegeven aan Domoticz.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk

• epoortvliet
Joostje123 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:08:
[...]

Hier lees ik mensen die alles koppelen aan de hue app met de hue bridge.
Maar mijn bewegingsensor wordt nergens herkend.

Of heb ik altijd de lidl Gateway nodig? Die ik dan aan mijn hue bridge kan koppelen?
Wat ik uit de inleiding van deze thread begrijp, is dat alleen Google Assistant wordt ondersteund en dat er geen plannen zijn voor Apple en Alexa. Je kunt in ieder geval de Hue en Ikea bridge gebruiken maar het is dus blijkbaar logisch dat Apple gebruikers de Lidl devices niet terugzien in hun Apple home.

• septillion

septillion

@Joostje123 Volgens mij heeft nog niemand de sensoren weten te koppelen aan Hue. Of heb ik de post gemist?

Zoals gezegd, als dit zo is dan is dit dus een beperking van Hue, zij zullen ondersteuning in moeten bakken voor Lidl.

Overigens Bridge en Gateway zijn twee woorden voor hetzelfde. Ene fabrikant noemt het een Bridge en de ander Gateway. Ik ken geen enkele Gateway/Bridge die direct te koppelen is aan de ander. Wel kan je ze beide aan dezelfde cloud service hangen als Google.

Hele verhaal blijft de afweging tussen simpel (en dus gesloten / beperkt) of uitgebreid (en daarmee complexer). Hue legt de nadruk bijvoorbeeld meer op simpel (aka, gebruik gewoon alleen Hue en het werkt) en iets als Zigbee2MQTT zit aan het andere kant van het spectrum. Alles kan, alles mag, alles kopelt, maar jij moet zelf zorgen voor de smarts (Home Assistant, Domoticz, NodeRed, eigen software etc).

• jwonline
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 08:59
sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:58:
[...]

Krijg je met de lidl bewegingssensor wel lampen aan? Hier koppelt die wel aan de Ics2000 maar als ik regel maak om lamp aan te doen, Niks!! De kaku bewegingsensoren werken op dezelfde manier wel.

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 19:55
Ben hier naast elkaar aan het testen met Hue Color Ambiance lampen en Lidl RGB en de kleuren van de Lidl lampen vallen me erg tegen.......

Veel minder kleurecht, raarder en valer.

Hmm. Ik ben ze aan de Hue Bridge gekoppeld. Dezelfde scene die met de Philips lampen prachtig is, is sowieso niet te hakken met de Lidl lampen - echt heel lelijk. Met de hand kun je wel de kleuren van de Philips lampen benaderen door zelf de RBG in te stellen, op behoorlijk andere plek in het spectrum dan de Philips..... maar dan nog is de kleur lelijker.

• intosi
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 16:52
Het stekkerblok heb ik helaas nog niet gekoppeld gekregen aan mijn Hue bridge. Vanavond eens met wat meer rust in mijn bol kijken naar het geheel, lunchpauzes zijn daar eigenlijk te kort voor :).

• Joostje123
septillion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:21:
@Joostje123 Volgens mij heeft nog niemand de sensoren weten te koppelen aan Hue. Of heb ik de post gemist?

Zoals gezegd, als dit zo is dan is dit dus een beperking van Hue, zij zullen ondersteuning in moeten bakken voor Lidl.

Overigens Bridge en Gateway zijn twee woorden voor hetzelfde. Ene fabrikant noemt het een Bridge en de ander Gateway. Ik ken geen enkele Gateway/Bridge die direct te koppelen is aan de ander. Wel kan je ze beide aan dezelfde cloud service hangen als Google.

Hele verhaal blijft de afweging tussen simpel (en dus gesloten / beperkt) of uitgebreid (en daarmee complexer). Hue legt de nadruk bijvoorbeeld meer op simpel (aka, gebruik gewoon alleen Hue en het werkt) en iets als Zigbee2MQTT zit aan het andere kant van het spectrum. Alles kan, alles mag, alles kopelt, maar jij moet zelf zorgen voor de smarts (Home Assistant, Domoticz, NodeRed, eigen software etc).
Oh de lampen lukken mensen wel, maar de sensors nog niet..

Dan is het voor mij ook wel helder.

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 13:51
Het is me gelukt om een E27 RGB lamp te koppelen aan mijn Ikea Tradfri hub/app.

edit:
Het is mogelijk om de lamp uit/aan te zetten en de helderheid aan te passen en het kleurenpallet te kiezen zoals dat ook bij de Tradfri lampen het geval is. Wel valt me de helderheid tegen wanneer je een kleur kiest

[Voor 29% gewijzigd door Koploper07 op 27-11-2020 16:42]

• Boris77
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 21:23
Spotjes gekoppeld met hue app. Werkt goed. Krijg hem alleen niet gekoppeld met google assistent?? Snap er niks van. Normaal werkt dat heel snel

• Ltvo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06-2022
In Home assistant is het mij via de hue bridge wel gelukt om de kleuren van de e27RGB lamp te bedienen. Alleen werkt het wit spectrum instellen niet. Er kan alleen volledig warm of volledig koud wit worden ingesteld. Via de HUE app werkt dit wel.

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10
Vandaag heb ik een tour-de-Lidl gedaan langs 6 verschillende Lidl's in de omgeving om alle RGB led-lampen te vinden die ik wilde, met name de E14 was moeilijk te vinden.

Bij het vallen van de avond is nu mijn conclusie dat de RGB-lampen allemaal geretourneerd moeten worden. De wit tinten zien er prima uit, maar de RGB leds zijn echt bedroevend. De kleuren zijn inderdaad erg vaal, en vergeleken met mijn Innr lampen is de lumen opbrengst misschien één derde, terwijl het allebei 800 lumen RGBW lampen zijn. Daarnaast wijken alle LEDS enorm af van de kleuren die mijn andere lampen produceren, net als bij Hue zoals anderen rapporteren.

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 19:35

Vailen

Shit happens

jwonline schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:
[...]

Krijg je met de lidl bewegingssensor wel lampen aan? Hier koppelt die wel aan de Ics2000 maar als ik regel maak om lamp aan te doen, Niks!! De kaku bewegingsensoren werken op dezelfde manier wel.
Ik heb hetzelfde dus ben ook benieuwd

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 16Gb HyperX DDR3L |

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 13:50
Wij hebben 2x de ledstrip in huis gehaald. Zonder problemen gekoppeld met onze Tradfri gateway. De ledstrip lijkt te bestaan uit 1x koud wit led, 1x rgb led, 1x warm wit led. Zodra we zelf een kleur instellen via Google Home of de Ikea app wordt dit alleen via de RGB led weergegeven. Dit ledje is prima om bijv. rood of blauw mee weer te geven maar wittinten zien er niet uit. Deze 2 witte leds krijgen we ook niet meer aan. Meer onderzoek volgt...

Polestar P2 | SMLR 2022 | Magnetic | Pilot | 19 inch | 24-11-2021

• sayang1991
  • Niet online
jwonline schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:
[...]

Yes, maar het stomme is dus dat ik als trigger heb ingesteld "Geen beweging gedetecteerd" dan werkt het prima.

• Evve
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04 21:53
Eerste indruk van de E27 kogellamp is niet verkeerd. Koppelen met Hue bridge ging probleemloos. Mis alleen de ''gedrag bij inschakelen'' optie. Als deze optie mogelijk is dan wordt het voor mij een serieus alternatief voor de originele Hue lampen. Zeker gezien het prijsverschil!
Voor entertainment modus blijf je natuurlijk aangewezen op de originele lamp maar ik hoef die optie niet door heel mijn huis heen..

• spokje
Duuufke schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:31:
Wij hebben 2x de ledstrip in huis gehaald. Zonder problemen gekoppeld met onze Tradfri gateway. De ledstrip lijkt te bestaan uit 1x koud wit led, 1x rgb led, 1x warm wit led. Zodra we zelf een kleur instellen via Google Home of de Ikea app wordt dit alleen via de RGB led weergegeven. Dit ledje is prima om bijv. rood of blauw mee weer te geven maar wittinten zien er niet uit. Deze 2 witte leds krijgen we ook niet meer aan. Meer onderzoek volgt...
Daar lijkt iets niet helemaal lekker met de aansturing vanuit de IKEA bridge te gaan dan :)

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Jammer dat de sensor het niet doet icm de hue gateway. Dit had het alternatief kunnen zijn voor de relatief dure hue sensor. Ik heb er nu twee liggen, en betwijfel of Philips binnen afzienbare tijd deze sensor compatible maakt met hun systeem.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
remmuz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:36:
[...]

Twinkly heeft een calculator om te bepalen hoeveel Leds je nodig hebt. https://www.twinkly.com/leds-calculator/
Als het er meer dan 200 zijn kun je beter een Twinkly set van 400 kopen in plaats van 2 Lidl sets van 200.
Zit natuurlijk wel wat prijs verschil in. zie ook net dat 'mijn' set van 400 nu opeens 160 euro kost tegen 120 in oktober.
1250 op fabulous of 500 op fantastic 😬😬😭

• Jorgen
Met de klachten over lampkleur heb ik besloten om nog een jaar te wachten. Ik stond met startkit en kerstlichtjes in de handen. Weet niet of kerstlichtjes dezelfde kleurproblemen hebben, maar dan wacht ik liever nog even

• spokje
PjotrStroganov schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:58:
Jammer dat de sensor het niet doet icm de hue gateway. Dit had het alternatief kunnen zijn voor de relatief dure hue sensor. Ik heb er nu twee liggen, en betwijfel of Philips binnen afzienbare tijd deze sensor compatible maakt met hun systeem.
Mja, ik ga alles aan elkaar knopen dmv Home Assistant denk ik. De kortste klap. Zelfde als de deur-raamsensoren.

• Smokeyy_TR
epoortvliet schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:53:
[...]

Op welk apparaat krijg je deze melding? De bridge?
Heb het al opgelost. Ik was vergeten om bij Zigbee2mqtt (home assistant via raspberry pi) om bij configurations en bij het kopje username en password met een teken erbij te zetten ( '' ''') tekens. Toen kon zigbee2mqtt verbinding maken.

[Voor 4% gewijzigd door Smokeyy_TR op 27-11-2020 18:10]

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Scène nacht vs een rode kleur. De kleur is niet heel vel aanwezig of zo. Op zich geen ramp maar ik had verwacht dat dit richting de hue ging. Maar goed daar is de prijs dan ook naar.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kerstlampjes zijn best tof eigenlijk. Helaas niet via de conbee stick in ZHA herkent met kleur. Dus voor nu alleen aan/uit en iets van felheid (alhoewel, dat niet helemaal overeenkomt). Maar je hebt de knopjes op het kastje om scenes te selecteren. Dus het is iets.
En dan nu proberen het in ZHA te krijgen :)

• buldogwtf
net led strip gekoppeld aan Ikea bridge (moest daarvoor even andere afstandbediening ontkoppelen). In de IKEA app alleen aan/uit en wit tinten. Via google home app zijn de kleuren wel in te stellen.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 16:57
vinno86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:17:
Ik heb die ronde plafondlamp besteld, alleen ik ging er eigenlijk gemakshalve al van uit dat het werkt met HUE.. :')

Maar dat is nog niet bekend of wel ?
Hebben ze potverdorie de verkeerde plafondlamp geleverd.. ben ik zo weer 1+ week verder met retouren en alles :F

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 14:04
Zojuist mijn Lidl E27 RGB lamp gekoppeld aan de Tradfiri hub en app.
Hij wordt bij mij echter niet herkend als RGB lamp. De kleur kan niet gewijzigd worden, de helderheid wel.

Kleur kan ik wel wijzigen via Google Home, maar dan wordt de lichtsterkte meteen een stuk minder. En daarna is hij ook niet meer terug te krijgen naar sterk/fel wit licht via Google Home of de IKEA app...

Hue Essentials herkent hem ook niet als een RGB lamp.

• Smokeyy_TR
Ik ga de RGB lampen, bewegingssensor en smart plug terugbrengen. Die werken niet zo goed in home assistant. RGB verlichting is niet fel wanneer je verschillende kleuren gebruikt. Wit is daarentegen wel fel.

[Voor 66% gewijzigd door Smokeyy_TR op 27-11-2020 20:01]

• Jorgen
Jelte schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:46:
Kerstlampjes zijn best tof eigenlijk. Helaas niet via de conbee stick in ZHA herkent met kleur. Dus voor nu alleen aan/uit en iets van felheid (alhoewel, dat niet helemaal overeenkomt). Maar je hebt de knopjes op het kastje om scenes te selecteren. Dus het is iets.
En dan nu proberen het in ZHA te krijgen :)
Wat heb je er al allemaal mee kunnen doen?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Zo ik heb alles op de stekker teruggebracht. Mijn advies voor mensen die led lampen willen kopen vooral met kleur. Probeer wat leuke kortingen op Philips setjes te vinden want de lichtopbrengst, de difuusheid, breedte van het kleurspectrum is zo ontzettend veel beter.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Wel jammer dat Google Home geen scenes ondersteund. Deze moet ik dan via de Lidl Home instellen...

• Frank_tweaker
  • Laatst online: 21-12-2020
B-lex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:13:
Ik ben vooral benieuwd of de raam/deursensor ook werkt via de tradfri gateway van Ikea. Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn.
Heb al een tijdje de IKEA tradfri hub en lampen en ook een paar lampen van de Action. Dit alles kan ik bedienen met mijn Google assistent. En er best tevreden over.

Vandaag bij de Lidl een bewegingssensor en deur/rasm sensor gekocht. Maar heb geen flauw idee hoe ik deze nu aan mijn tradfri koppel.

Het kan toch niet zo zijn dat ik nu ook een lidl gateway moet kopen om dit aan de praat te krijgen? Het is toch allemaal zigbee en compatibel?

• Frank_tweaker
B-lex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:13:
Ik ben vooral benieuwd of de raam/deursensor ook werkt via de tradfri gateway van Ikea. Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn.
Heb al een tijdje de IKEA tradfri hub en lampen en ook een paar lampen van de Action. Dit alles kan ik bedienen met mijn Google assistent. En er best tevreden over.

Vandaag bij de Lidl een bewegingssensor en deur/raam sensor gekocht. Maar heb geen flauw idee hoe ik deze nu aan mijn tradfri koppel.

Het kan toch niet zo zijn dat ik nu ook een lidl gateway moet kopen om dit aan de praat te krijgen? Het is toch allemaal zigbee en compatibel?

• verwp01
  • Laatst online: 28-04 13:02
Hoi Robert , dank voor de leuke filmpjes. d:)b d:)b d:)b

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 19:35

Vailen

Shit happens

sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:34:
[...]

Yes, maar het stomme is dus dat ik als trigger heb ingesteld "Geen beweging gedetecteerd" dan werkt het prima.
Krijg hem niet aan de praat dus die gaat morgen terug

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 16Gb HyperX DDR3L |

• Frank_tweaker

Vandaag bij de Lidl een bewegingssensor en deur/raam sensor gekocht. Maar heb geen flauw idee hoe ik deze nu aan mijn tradfri koppel. De Lidl app vind mijn tradfri hub niet. En mijn tradfri ziet de lidl/silvercrest sensor niet.

Lekker smart

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 13:20

alwinus

Tweaked

Ik houd mijn GU10 wit lampje wat die vind ik prima. RGB lampen gaan terug want de kleuren zijn niet best. Passen niet bij mijn Hue beneden. En de lichtopbrengst is echt veels te laag.

Voor alleen wit zijn de lampen prima. RGB mogen ze nog aan sleutelen.

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 12:38
Frank_tweaker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:38:
Vandaag bij de Lidl een bewegingssensor en deur/raam sensor gekocht. Maar heb geen flauw idee hoe ik deze nu aan mijn tradfri koppel. De Lidl app vind mijn tradfri hub niet. En mijn tradfri ziet de lidl/silvercrest sensor niet.
De Ikea-app werkt alleen met de Ikea hub en Lidl app werkt alleen met de Lidl-hub. Je kunt niet met de app van de ene leverancier de hub van de andere vinden. Tot nu toe is het niemand gelukt om de bewegingsmelder aan de Hue te koppelen. Je kunt nog proberen om de bewegingsmelder rechtstreeks aan de Ikea hub te koppelen, net als een gewone ikea bewegingsmelder.
Frank_tweaker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:38:
Als je de sensoren wilt gebruiken wel.

• Moineau
alwinus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:39:
Ik houd mijn GU10 wit lampje wat die vind ik prima. RGB lampen gaan terug want de kleuren zijn niet best. Passen niet bij mijn Hue beneden. En de lichtopbrengst is echt veels te laag.

Voor alleen wit zijn de lampen prima. RGB mogen ze nog aan sleutelen.
Ik heb 3 witte Lidl GU10's en die zijn best te doen, alleen in- en uitschakelen is minder vloeiend dan Hue. Ik vraag me af of die slechte kleuren van de RGB-lampen een Hue probleem zijn, of dat die ook zo matig zijn met een Lidl-gateway.

• Jelte
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:07:
[...]

Wat heb je er al allemaal mee kunnen doen?
Aan en uitzetten :D

Verder wordt een brightness herkent, maar het gebruik ervan is vreemd. Langzaam de brightness ophogen levert niet geleidelijk feller wordende kerstlampjes op.

Gelukkig zitten er knopjes op, dus opzich is het prima. En de kleuren zijn prima. Er zit een wit led in en RGB leds. Dus het wit is ook lekker wit.

De RGB lampjes zijn inderdaad niet zo goed. Het zijn meer wittint lampen met toevallig wat RGB erin gezet. Compleet andere felheid inderdaad.
Daarnaast maken de E27 RGB lampen een bromtoon als ze op wittint werken.

Ik ben het met velen hier eens, die RGB's gaan terug. Die kerstboomlampjes daarentegen? Als het in ZHA niet helemaal lekker werkend te krijgen is, ga ik misschien voor die hub.

• Jelte
  • Niet online
Moineau schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:57:
[...]

Ik heb 3 witte Lidl GU10's en die zijn best te doen, alleen in- en uitschakelen is minder vloeiend dan Hue. Ik vraag me af of die slechte kleuren van de RGB-lampen een Hue probleem zijn, of dat die ook zo matig zijn met een Lidl-gateway.
In ZHA moet ik zeggen dat de kleuren nog wel redelijk zijn, maar dus echt niet fel genoeg.

• Frank_tweaker
cvanatten schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:51:
[...]

De Ikea-app werkt alleen met de Ikea hub en Lidl app werkt alleen met de Lidl-hub. Je kunt niet met de app van de ene leverancier de hub van de andere vinden. Tot nu toe is het niemand gelukt om de bewegingsmelder aan de Hue te koppelen. Je kunt nog proberen om de bewegingsmelder rechtstreeks aan de Ikea hub te koppelen, net als een gewone ikea bewegingsmelder.

[...]

Als je de sensoren wilt gebruiken wel.
Werkt de bewegingssensor anders dan de deursensor? Lijken mij op zich dezelfde soort sensoren. En hoe zou ik deze sensor dan moeten aanmelden bij de IKEA gateway?

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 13:50
spokje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:49:
[...]

Daar lijkt iets niet helemaal lekker met de aansturing vanuit de IKEA bridge te gaan dan :)
Dat lijkt me ook inderdaad. Ik probeer ze nu te koppelen met Home Assistent via een CC2531 & rPi. Het pairen lukt echter niet. Is iemand anders dat wel al gelukt?

Polestar P2 | SMLR 2022 | Magnetic | Pilot | 19 inch | 24-11-2021

• cvanatten
Frank_tweaker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:00:
[...]
Werkt de bewegingssensor anders dan de deursensor? Lijken mij op zich dezelfde soort sensoren.
De Lidl-app werkt met IFTTT. Je programmeert de volgorde van acties. Bijvoorbeeld: bewegingsmelder geeft signaal dat er beweging is. Volgende actie is dat de lamp aan gaat. Ik verwacht dat de deursensor hetzelfde doet. Namelijk een signaal geven dat het contact verbroken is. Dan kun je daar een actie aan koppelen. Maar daarvoor heb je de Lidl gateway nodig.
Frank_tweaker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:00:
En hoe zou ik deze sensor dan moeten aanmelden bij de IKEA gateway?
Ik heb geprobeerd om de Lidl bewegingsmelder te koppelen aan de Ikea hub. Werkt niet.

• El_Gallo
  • Laatst online: 30-05 12:19
n00bs schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:13:
Zo ik heb alles op de stekker teruggebracht. Mijn advies voor mensen die led lampen willen kopen vooral met kleur. Probeer wat leuke kortingen op Philips setjes te vinden want de lichtopbrengst, de difuusheid, breedte van het kleurspectrum is zo ontzettend veel beter.
Helemaal mee eens. Ik had een kleur E14 fitting(peer vorm) voor de toilet gehaald. De koud en warme tinten zijn best oke. Maar mijn gunst, wat zijn de kleuren dof en flets zeg! die heb direct in de doos gezet en teruggebracht. Ik kreeg de Motion Sensor van Lidl (helaas) niet aan de praat, maar dit lag al in de lijn der verwachtingen. Voor de voortuin heb ik een E27 koud/warm tint aangeschaft en voor in de hal 2x Gu10 warm/koud tinten aangeschaft. Ik ben redelijk content hiermee. Ja, het had iets feller gemogen maar voor die prijs mag je niet klagen.

Conclusie:
Voor koud/warm verlichting is het prima!
Wil je ook kleur? Zoekverder! Dit zou ik niet adviseren!!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 19:05
iemand geprobeerd om de gateway te koppelen in Domoticz?

Ik heb vanochtend de starterskit gehaald + deursensor, motionsensor en 2 smartplugs en wil het nu graag koppelen in mijn domoticz omgeving. In domotics heb ik op dit moment +/- 5 schakelaars, toon en temparatuur sensoren

Tot nu toe nog geen zigbee producten in huis maar wil het in de toekomst wel verder gaan uitbreiden.

• cvanatten
Koppeling van de Lidl gateway aan de Smart Life app lukt prima. En dan vervolgens zijn de lamp en de bewegingsmelder ook te koppelen. Daarmee is het te koppelen aan de smart producten van de Hema, Action en andere Tuya spullen die via de wifi werken. Bij de wifi-tuya producten is er een korte vertraging voordat lamp aangaat nadat de bewegingsmelder triggert. De Lidl zigbee bewegingsmelder en lamp reageren wel direct, een groot voordeel wat mij betreft.

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 15:38
Joostje123 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:24:
[...]

Ik heb de bewegignsensor maar die wordt nog niet herkend door de hue app...

Ik begrijp het niet helemaal..
Ik had er bij de lidl app eerst moeite mee... Ik ging er vanuit dat de knop op de achterkant ter koppelen diende. Echter moet je met een speld/pinnetje in het piepkleine gaatje aan de zijkant 5 seconden erin houden...
Misschien helpt het?

• Kapt.Mobylette
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-06 11:11
Vanochtend startset, bewegingsmelder en GU10 RGB gekocht. App op iPad (iOS 10) werkt goed en ik vind de lichtopbrengst van de lampen prima. Ben een krent dus geen Philips om mee te vergelijken, alleen Action spul.

Wat niet geheel (geheel niet) lukt, is kleur automatiseren. Ik kan wel helderheid en temp laten aanpassen als de bewegingsmelder af gaat maar kan bv niet alles rood maken. Dat was leuk voor als manipulatie alarm afgaat. (Best gaaf dat de bewegingsmelder ook een signaal heeft als iemand aan de melder zit.)

Er moet iets met scenario's te doen zijn maar dat heb ik nog niet uitgevogeld.

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 23:16
Ik heb deze topic doorgelezen maar nog niet kunnen vinden waarom HA icm cc2531 en een deurschakelaar of motionschakelaar niet werkt.
Is er iemand die mij hier wat meer informatie over kan geven?
Als ik in de webclient kijk van Zigbee2MQTT kijk dan zie ik de schakelaars wel maar dan staat er Unsupported bij :(

• Luke_dD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 18:00
Hoi iedereen, normaal gesproken ben ik nooit actief hier, maar wil mijn ervaring graag met jullie delen. Zeker gezien bovenstaand gequote filmpje.

Vandaag dezelfde lichtketting gekocht, uiteraard zo snel als dat ik kon getest... want ik was uiteraard nieuwsgierig. Eén grote teleurstelling rijker, hij doet het namelijk niet goed. Als ik op de functieknop van de lichtketting zelf druk, dan is rood echt vibrant rood en ga zo maar door.
Doe ik dit via Google Home/Assistent of de Hue app, dan gaat 'ie eerst even wat knipperen, alvorens deze naar de gewenste net-niet kleur gaat. Dan nog niet gesproken over het veranderen van lichtsterkte, dan is het één grote disco.
Gezien de claim dat dit product met elk ZigBee gateway zou moeten werken en vanwege het filmpje in mijn quote, ga ik er van uit dat dit een defect model is.

Op het filmpje stel ik als eerste de kleur in, van blauw naar rood. Deze lijken kleurgetrouw, maar dit komt omdat het donker is en wijkt er gigantisch af. Blauw gaat richting koud wit en rood is meer roze. Het knipperen valt wel goed te zien.

Wie kan mij zijn ervaring met dit product vertellen?

[Voor 11% gewijzigd door Luke_dD op 28-11-2020 01:40. Reden: Toevoeging]

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 18:53
Luke_dD schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:29:
[...]

Hoi iedereen, normaal gesproken ben ik nooit actief hier, maar wil mijn ervaring graag met jullie delen. Zeker gezien bovenstaand gequote filmpje.

Vandaag dezelfde lichtketting gekocht, uiteraard zo snel als dat ik kon getest... want ik was uiteraard nieuwsgierig. Eén grote teleurstelling rijker, hij doet het namelijk niet goed. Als ik op de functieknop van de lichtketting zelf druk, dan is rood echt vibrant rood en ga zo maar door.
Doe ik dit via Google Home/Assistent of de Hue app, dan gaat 'ie eerst even wat knipperen, alvorens deze naar de gewenste net-niet kleur gaat. Dan nog niet gesproken over het veranderen van lichtsterkte, dan is het één grote disco.
Gezien de claim dat dit product met elk ZigBee gateway zou moeten werken en vanwege het filmpje in mijn quote, ga ik er van uit dat dit een defect model is.

Op het filmpje stel ik als eerste de kleur in, van blauw naar rood. Deze lijken kleurgetrouw, maar dit komt omdat het donker is en wijkt er gigantisch af. Blauw gaat richting koud wit en rood is meer roze. Het knipperen valt wel goed te zien.

Wie kan mij zijn ervaring met dit product vertellen?

[YouTube: Lidl RGB 200 ZigBee lichtketting]
heb dezelfde ervaring gekoppeld via hue.
kleuren zien er niet uit , lichtsterkte is slecht te regelen. en omdat ik geen lidl gateway/app heb zijn de patronen voor de boom ook niet te gebruiken.
vandaag gaat dit setje dus terug.
gisterenavond twinkly besteld

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
joosd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 07:57:
[...]

heb dezelfde ervaring gekoppeld via hue.
kleuren zien er niet uit , lichtsterkte is slecht te regelen. en omdat ik geen lidl gateway/app heb zijn de patronen voor de boom ook niet te gebruiken.
vandaag gaat dit setje dus terug.
gisterenavond twinkly besteld
Ik heb inmiddels 2 snoeren in de boom hangen...met lidl app werkt dat best aardig los van wat sync issues tussen de snoeren bij bepaalde scenes, maar die vind ik sowieso over the top (van die epilepsie triggers). Als ik ze nog niet in de boom had hangen had ik ook wel twinkly besteld denk ik, al kosten 400 lampjes twinky wel veel meer. Die lidl gateway gaat er na december ook gewoon weer uit en volgend jaar plug ik hem wel weer in.

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:52
Is die stekkerdoos nu per socket aan te sturen of alleen de eerste.

Pana WC12H9E8 / 1000L

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
@genesisfm
In hass even de mqtt2zigbee edge versie installeren en je zou alles moeten vinden. Kon hier ook niets vinden of kreeg een verkeerd device te zien na het pairen. Edge versie vind tot nu toe de motion sensor en de 3 weg stekker doos( @MarFan ) die je individueel kan schakelen. Alleen met de knop op de stekker doos zelf is het allemaal at once.

[Voor 11% gewijzigd door r_255 op 28-11-2020 10:06]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:52
r_255 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:02:
Edge versie vind tot nu toe de motion sensor en de 3 weg stekker doos( @MarFan ) die je individueel kan schakelen. Alleen met de knop op de stekker doos zelf is het allemaal at once.
Top, moest toch mijn Zigbee zig-h-zig gaan installeren, kan alles in 1x mee :)

Pana WC12H9E8 / 1000L

• Jelte
  • Niet online
Ik ga de kerstlampjes ook terugsturen. Integratie met andere hubs is niet standaard en de twinkly heeft meer opties. Vooral het configureren met de camera lijkt me zeer nuttig.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat is het standby verbruik van de gateway?

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 13:03

Acradavos

Poetsfanaat

metehan12344 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:02:
Ik ga de RGB lampen, bewegingssensor en smart plug terugbrengen. Die werken niet zo goed in home assistant. RGB verlichting is niet fel wanneer je verschillende kleuren gebruikt. Wit is daarentegen wel fel.
Wat is er met je Smart plug? Deze werkt uitstekend bij mij in HA. :)

• tpq36
  • Laatst online: 25-01 11:45
hjs schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:07:
Wat is het standby verbruik van de gateway?
Meegeleverde adapter is 5V 1A dus max 5W.
Adapter wordt nauwelijks warm.

• Smokeyy_TR
Acradavos schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:08:
[...]

Wat is er met je Smart plug? Deze werkt uitstekend bij mij in HA. :)
Maar hoe heb jij ze toegevoegd?

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 21:25
metehan12344 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:37:
[...]

ik heb de smartplugs door Hue app / gateway laten herkennen. Gaat prima, worden toegevoegd. Daarna ook zichtbaar in Google Home

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 13:03

Acradavos

Poetsfanaat

metehan12344 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:37:
[...]

ZHA + Conbee 2
Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee