[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke_dD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-01-2024
joosd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 07:57:
[...]

heb dezelfde ervaring gekoppeld via hue.
kleuren zien er niet uit , lichtsterkte is slecht te regelen. en omdat ik geen lidl gateway/app heb zijn de patronen voor de boom ook niet te gebruiken.
vandaag gaat dit setje dus terug.
gisterenavond twinkly besteld
Ah, dank voor je terugkoppeling. Andere lopen dus ook tegen dit probleem aan. Ja ik was al bekend met Twinkly, maar vind ze toch wat te prijzig. Dacht nu een goede deal in handen te hebben en gezien de claim dat dit met elke ZigBee gateway zou moeten werken... maar helaas. :/
Ik kijk volgend jaar ofzo wel, want je ziet dat er elk jaar meer van dit soort producten op de markt komen. Misschien ooit nog wel een officiële Hue lichtketting en/of lichtsnoer... rib uit mijn lijf waarschijnlijk, maar voor een officieel Hue product kan ik en wil ik die wel missen :P

Vanmiddag gaat die troep terug. Jammer!

[ Voor 11% gewijzigd door Luke_dD op 28-11-2020 11:52 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 20:02

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Die RGB lamp gaat standaard op 50% saturatie en dan zien die kleuren er niet uit.
Maar als je de saturatie op 100% zet ziet het er goed uit. Ik heb geen hue om mee te vergelijken.

De kerstlalampjes werken goed, maar het lukt me niet om de scène's via google home te besturen.
Ook mist in de Lidl app de optie voor custom scenes (per lampje) de rgb lamp is wel volledig in te stellen

Ik heb gekeken naar de eerder genoemde twinkly lampen maar een rgb-w lamp van hun (a 250 lampen) is 120€, dan vind ik 50€ wel voordelig

[ Voor 15% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-11-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badillus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-02 22:21
ik heb de lidl smart led string lights (kerstverlichting) gisteren in de winkel gehaald. De doos suggereert dat het met een gateway zou werken ook als is die niet van de lidl. Mijn zigbee gateway is de ICS2000 van klikaanklikuit. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om een koppeling te maken. Ik heb geprobeerd de kaku gateway aan de lidl app toe te voegen, en dat lukt mij niet, en ik heb geprobeerd de lidl smart led string aan de kaku app toe te voegen, en dat lukt mij ook niet. (nadat ik 5 seconden of de F knop heb gedrukt)

is het iemand wel gelukt om iets van communicatie tussen de ICS2000 en de kerstverlichting voor elkaar te krijgen? zoniet dat gaat het maandag weer naar de winkel retour.
edit: verlichting is uiteindelijk wel gekoppeld. de truuk was om de verlichting dicht in de buurt van de gateway te leggen en niet 4 meter er vandaan.
Helaas blijft het dan nog steeds crap. kleuren instellen levert niet echt de kleur die je ook wilt hebben. Het lijkt erop dat ie niet helemaal goed omgaat met het feit dat dit rgb+w ledjes zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door badillus op 29-11-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdc8vweAzqBJGnKE6jL9fNIrCiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oto5qpyT2jeERLLYP5oeRwaN.jpg?f=fotoalbum_large

Die in oranje aangegeven balk wordt standaard op 50% gezet en het is mijn nog niet gelukt om google home de kleuren op 100% saturatie te veranderen.
Via de Lidl app lukt wel.

Ik gok dat dit het probleem is wat mensen ervaren met hubs van andere fabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 06:48

fun

Ik ben niet voor de kerstverlichting gegaan maar voor GU10 lampen en bewegingsmelders icm een Lidl gateway.

Zoals eerder beschreven zijn de lampen snel gevonden in de Hue app. De bewegingsmelders echter niet dus maar aan de slag gegaan met de Lidl Smart Home app.

In tegenstelling tot de Hue app krijg ik het niet voor elkaar om simpele scenes als "beweging lamp aan" en "in 5 minuten geen beweging lamp uit" in te regelen. Aan lukt nog wel maar uit na X tijd, ik krijg het niet voor elkaar..

Wat een drama is die app op dit vlak of ligt het aan mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40
--- Vergeet deze post maar ---

[ Voor 94% gewijzigd door genesisfm op 28-11-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:10
@genesisfm

Heb je de oude versie nog geinstalleerd staan >?
die deinstallen, en dan even een reboot...

Te laat ;o)

[ Voor 6% gewijzigd door r_255 op 28-11-2020 14:27 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40
r_255 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:27:
@genesisfm

Heb je de oude versie nog geinstalleerd staan >?
die deinstallen, en dan even een reboot...

Te laat ;o)
Ik was even voor het gemak vergeten dat ik nog wat instellingen moest wijzigen (te snel).
Nu ben ik gelukkig weer een stap verder, de bewegingsmelding herkent hij ondertussen de deurschakelaar nog niet..

Zie trouwens bij occupancy / battery_low en battery nog N/A staan, alleen linkquality geeft een value..

Kortom nog even puzzelen waarom?

[ Voor 10% gewijzigd door genesisfm op 28-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarho
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik krijg de plug niet verbonden met mijn hue bridge.
Hoe hebben jullie hem verbonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:10
@genesisfm

heb ff geen tijd, maar wellicht kan je hier wat mee...

https://zigbee2mqtt.disco...ccupancy-door-switch/1780

@Maarho

Eh geloof plug knopje 5 sec ingedrukt houden tot hij knippert en bij je hue een lamp toevoeggen als ik het me goed herinner.

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:26
r_255 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:20:

Eh geloof plug knopje 5 sec ingedrukt houden tot hij knippert en bij je hue een lamp toevoeggen als ik het me goed herinner.
Klopt, toevoegen in Hue was appeltje-eitje, maar toevoegen in Ikea Hub lukte niet vanwege afhankelijkheid met afstandsbediening, of heeft iemand hiervoor een andere truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 07:10

Donnie

AKA DonCorleone

Iemand al uitgevogeld hoe je 2 lampen kan samen voegen in 1 ofzo? Ik heb namelijk ene lamp waar 2 peertjes in gaan maar die moet ik nu afzonderlijk instellen, erg onhandig...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Donnie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:51:
Iemand al uitgevogeld hoe je 2 lampen kan samen voegen in 1 ofzo? Ik heb namelijk ene lamp waar 2 peertjes in gaan maar die moet ik nu afzonderlijk instellen, erg onhandig...
In de Lidl Home app (tenminste die gebruik ik) kies de lamp uit, klik erop en dan zie je rechts een potlood in de bovenhoek. Daar selecteer je creeer groep en dan kies je de lampen uit die je in een groep wilt zetten. Die groep komt dan bovenaan de lijst staan en zijn samen met een druk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-05 16:25
En toch blijf ik het jammer vinden. Ik heb een Zigbee Trust Z1 gateway, wat eigenlijk een KaKu rebrand is.

Lampen en smart plugs van andere merken werken prima, maar de rest gewoon niet. Heb een motion sensor van Lidl gekocht en proberen te koppelen, maar ik krijg hem niet gekoppeld... helaasch =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwendolyn
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Heb 10 stopcontact schakelaars fluitend kunnen koppelen aan de ics 2000 van kaku en werken supersnel, hiermee alle oude Kaku schakelaars binnen vervangen. RGB lampen met E27 voet koppelen met de ics 2000 lukt mij (nog) niet. Wie is het wel gelukt en met welk koppelprotocol? De lampen zijn ingebouwd en op meer dan 5 meter afstand van de ics. Heb (nog) geen losse fitting om dichtbij te koppelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Gwendolyn op 28-11-2020 16:49 . Reden: Taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Als echte Hollander vandaag ook maar wat goedkope Lidl lampjes gescoord. Toch een beetje een teleurstelling als je Hue gewend bent :X ! De normale LED lampen zijn wel ok, maar de RGB lampjes zijn gewoon een beetje zielig...... De wittinten zijn nog wel aardig, maar de lichtsterkte bij RGB is niet te vergelijken met Hue.

Ik wilde eerst mijn 6 Tradfri GU10 spotjes in de tuin vervangen voor Lidl GU10 RGB, maar ik denk niet dat dit de moeite waard is.

Heeft iemand de plafondlamp al gekoppeld met Hue? Leek me wel een aardige lamp voor in de gang ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door Furiousz op 28-11-2020 17:02 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Erik.
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-01 15:46
Ik moet eerlijk zeggen de gu10 rgb versie heeft een naar verhouding bijna fellere rgb dan de e27. die zijn nog best redelijk! Ik ben echter wel een beetje teleurgesteld over de e27 versie met rgb aan :(. ik heb snel nog maar wat hue e27 lampen gehaald, die ga ik i.c.m met de lidl gu10 gebruiken.+

Edit: de lidl gu10 lampen lijken meer rgb leds te hebben dan de e27 lidl variant.

[ Voor 12% gewijzigd door .Erik. op 28-11-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Furiousz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:56:
Als echte Hollander vandaag ook maar wat goedkope Lidl lampjes gescoord. Toch een beetje een teleurstelling als je Hue gewend bent :X ! De normale LED lampen zijn wel ok, maar de RGB lampjes zijn gewoon een beetje zielig...... De wittinten zijn nog wel aardig, maar de lichtsterkte bij RGB is niet te vergelijken met Hue.

Ik wilde eerst mijn 6 Tradfri GU10 spotjes in de tuin vervangen voor Lidl GU10 RGB, maar ik denk niet dat dit de moeite waard is.

Heeft iemand de plafondlamp al gekoppeld met Hue? Leek me wel een aardige lamp voor in de gang ofzo
.Erik. schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:36:
Ik moet eerlijk zeggen de gu10 rgb versie heeft een naar verhouding bijna fellere rgb dan de e27. die zijn nog best redelijk! Ik ben echter wel een beetje teleurgesteld over de e27 versie met rgb aan :(. ik heb snel nog maar wat hue e27 lampen gehaald, die ga ik i.c.m met de lidl gu10 gebruiken.+

Edit: de lidl gu10 lampen lijken meer rgb leds te hebben dan de e27 lidl variant.
Heb je de rgb saturatie op 100% gezet in de Lidl app?

[ Voor 24% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-11-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik heb geen Lidl gateway aangezien ik Hue heb als primair systeem (i.c.m. Domoticz)

[ Voor 74% gewijzigd door Furiousz op 28-11-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Furiousz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:22:
In de Hue app maakt het niets uit wat ik doe helaas
Zonder Lidl hub heb je niets aan de rgb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 18:10
kareltje21 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:38:
[...]

ik heb de smartplugs door Hue app / gateway laten herkennen. Gaat prima, worden toegevoegd. Daarna ook zichtbaar in Google Home
Ik heb zelf alleen een raspberry pi en niet nog een apart gateway. Ik heb maar een tradfri bewegingssensor gekocht want die werkt wel gewoon in home assistant met zigbee2mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik de led strip werkend krijg met een bewegingssensor en hub van Ikea?

Sensor is gekoppeld aan hub. Als ik de sensor 10s indruk voor koppelen, blijft de led strip gewoon knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:01
MarFan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:57:
[...]

Is die stekkerdoos nu per socket aan te sturen of alleen de eerste.
De stekkerdoos is per socket aan te sturen: Aan/uit en schedule. Ook is de doos in z'n geheel aan/uit te zetten. Schedulen kan helaas niet per hele doos :-(

De usb-poorten zijn niet los aan/uit te zetten.

Eens met de rest, de RGB-lampen zijn om te huilen in de RGB-modus :-( Helaas had ik de starterset (met RGB) gekocht, dus die lampen retourneren kan niet, dan moet ik de bridge ook terugsturen. De witte lampen doen het prima, maar Lidl heeft alleen van die vlam-E17 lampen, geen ronde-E17 (in wit). Dus daar moet ik iets anders op bedenken in mijn spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is die schakelaar die in het starterspakket zit ook los te bestellen?
Heb de gateway en drie lampen meegenomen uit de winkel (2x E17 en een GU-10)
Zie hem nu niet in de lidl-shop, maar hij zegt ook dat er 14 producten zijn terwijl er maar 7 zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 10:13
Weer iemand hoe je die sensor kan koppelen aan een lamp met timer.

heb een woongroep aangemaakt met daarin in me badkamer en overloop en heb de sensor en lamp in de badkamergroep maar kan niet koppelen en instellen op tijd. wel op dag enzo maar dat is niet de bedoeling

ok al gelukt moest eerst de tijd instellen

[ Voor 8% gewijzigd door Toerq op 28-11-2020 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fun

fun

Na lang zoeken gevonden hoe automation werkt. Je moet de volgorde opbouwen in de app, motion detected, lampen aan, dan de time-lapse instellen dan lampen uit. Dit uitvinden heeft me echt een paar uur gekost...

Om er achter te komen dat ik niet tevreden ben over de bewegingsmelder. Heb ook een Hue bewegingsmelder en die registreert van op 1-2 mtr. De Lidl bewegingsmelder heb ik nu in de toilet geïnstalleerd en pas op zo'n 50 cm registreert deze beweging.

Ik kijk het nog ff aan maar als dit zo blijft gaan ze alle 5 terug en blijf ik bij de lampen. De witte GU10's bevallen tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
fun schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:27:
Na lang zoeken gevonden hoe automation werkt. Je moet de volgorde opbouwen in de app, motion detected, lampen aan, dan de time-lapse instellen dan lampen uit. Dit uitvinden heeft me echt een paar uur gekost...

Om er achter te komen dat ik niet tevreden ben over de bewegingsmelder. Heb ook een Hue bewegingsmelder en die registreert van op 1-2 mtr. De Lidl bewegingsmelder heb ik nu in de toilet geïnstalleerd en pas op zo'n 50 cm registreert deze beweging.

Ik kijk het nog ff aan maar als dit zo blijft gaan ze alle 5 terug en blijf ik bij de lampen. De witte GU10's bevallen tot nu toe prima.
ja daar kwam ik ook net achter hoe dat werkte, heb wel dat de sensor nu geen beweging meer detecteert als de lamp aanstaat. zal straks ff gaan douchen kijken wat er gebeurt na 5 minuten die ik heb ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 19:39
@fun @zwerfkater Ik snap dusver ook geen hol van die instellingen. Heb na een dag ook ruzie met de sensor en de smart instellingen. Ik vermoed dat het grotendeels komt door mijn instellingen. Weet iemand hoe die opbouw precies opgebouwd moet worden?

En als iemand nog een idee heeft wat fijne kleurinstellingen zijn (%helderheid / %kleurtemperatuur) dan ga ik mijn eigen kleurprofielen aanmaken. Die profielen die erin staan zijn echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
webber87 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:56:
@fun @zwerfkater Ik snap dusver ook geen hol van die instellingen. Heb na een dag ook ruzie met de sensor en de smart instellingen. Ik vermoed dat het grotendeels komt door mijn instellingen. Weet iemand hoe die opbouw precies opgebouwd moet worden?

En als iemand nog een idee heeft wat fijne kleurinstellingen zijn (%helderheid / %sterkte) dan ga ik mijn eigen kleurprofielen aanmaken. Die profielen die erin staan zijn echt waardeloos.
ja, je gaat naar smart tabje dan automatisering. klik je op + rechtsboven om een scene te maken. als eerst begin je met "als de apparaatstatus verandert te selecteren. dan klik je op de sensor daarna op pir state en die vink je aan op beweging gedetecteerd. daarna apparaat gebruiken en selecteer je je lamp. omschakelen op aan of uit of on/off. heb zelf on/off weet nog niet wat de rest betekend. dan helderheid en kleur instellen die je wilt. daarna kun je vertraging aan klikken en aangeven hoelang die moet branden. daarna of lamp selecteren en off zodat die weer uitgaat of wat ik heb gedaan lamp geselecteerd en 50% laten branden voor 5 minuten omdat ik ook wel eens wil douchen. tot nu toe werkt dat goed.

ik heb dus als taak staan lamp aan - helder 100 - temp 100 - vertraging 2 min - helder 50 temp 0 - vertraging 5 min - lamp uit

dat programma wordt dus uitgevoerd zodra er beweging is gedetecteerd alleen wat ik wel heb gemerkt is als de sensor een beweging ziet reset die niet naar begin maar werkt gewoon het programma af. wel jammer als ik sta te douchen dat ik in het donker zit en weer moet zwaaien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:34
Vandaag ook het e.e.a. aan Lidl spul gehaald, waaronder een tussenstekker.
Die blijkt blijkt lekker zuinig en verbruikt 1.3 W minder dan de D-Link DSP-W215 waarmee ik tot nu toe de pomp van de vloerverwarming schakelde.
Dat scheelt 2.5 Euro per jaar, wat een terugverdientijd van slechts 4 jaar betekent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_st
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03 20:00
@zwerfkater Ik heb nu twee scenes aangemaakt. Eentje bij beweging, hier zet ik de lamp aan. En eentje bij geen beweging, daar zet ik de lamp uit.

Ik moet er nog wat meer mee testen maar dit lijkt goed te werken, de sensor staat in mijn keuken en het licht bleef aan zolang ik in de keuken was en ik zag even later dat het licht uit was. Nu heb ik die lampen er pas net ingedraaid dus het is nog even testen.

Gisteren had ik de sensor al in huis en even gekoppeld aan een lamp in de kamer. Daar liep ik tegen hetzelfde probleem aan, lamp ging aan, wachttijd, lamp gaat uit. Daarna duurt het ook weer even voor de lamp aan ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapt.Mobylette
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 22:42
zwerfkater schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:06:ja, je gaat naar smart tabje dan automatisering. klik je op + rechtsboven om een scene te maken. als eerst begin je met "als de apparaatstatus verandert te selecteren.

8< 8< 8< 8< 8<

ik heb dus als taak staan lamp aan - helder 100 - temp 100 - vertraging 2 min - helder 50 temp 0 - vertraging 5 min - lamp uit
Dit heb ik ook ontdekt. En de Geldigheid aangepast, 7u-22u, en nog een Automatisering met 22u-7u.

Maar ik zie niet hoe je hier een kleur aan toevoegt. Bv lamp op rood (tbv lamp in toilet midden in de nacht.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fun

fun

Mocht het jullie helpen, hierbij een screenshot zoals ik de automation heb ingericht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kK9czoiCGQVdFOtGb-OwGTTvaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sA69PA4NceQgbtZtcKkuu0w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Patrick_st schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:25:
@zwerfkater Ik heb nu twee scenes aangemaakt. Eentje bij beweging, hier zet ik de lamp aan. En eentje bij geen beweging, daar zet ik de lamp uit.

Ik moet er nog wat meer mee testen maar dit lijkt goed te werken, de sensor staat in mijn keuken en het licht bleef aan zolang ik in de keuken was en ik zag even later dat het licht uit was. Nu heb ik die lampen er pas net ingedraaid dus het is nog even testen.

Gisteren had ik de sensor al in huis en even gekoppeld aan een lamp in de kamer. Daar liep ik tegen hetzelfde probleem aan, lamp ging aan, wachttijd, lamp gaat uit. Daarna duurt het ook weer even voor de lamp aan ging.
ok dat kan ook zal die eens gaan testen. werkt inderdaad zoals vewacht. heb wel een vertraging van 2 minuten toegevoegd voordat de lamp pas uitgeschakeld mag worden. voor als ik op de wc zit en niet zo veel beweeg dan zit ik in het donker

de optie bij lamp open uit on/off wat is daar de bedoeling van en dan bedoel ik on/off. zou dat zijn als de lamp al brandt dat die die dan uit zet en andersom aan.
Kapt.Mobylette schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:47:
[...]

Dit heb ik ook ontdekt. En de Geldigheid aangepast, 7u-22u, en nog een Automatisering met 22u-7u.

Maar ik zie niet hoe je hier een kleur aan toevoegt. Bv lamp op rood (tbv lamp in toilet midden in de nacht.)
inderdaad die optie is er dus niet, mischien in een update later wel mogelijk. zou leuk zijn als bv. de batterij 5% nog maar is dat je de lamp rood kan laten knipperen ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Toerq op 29-11-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Geekess schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:19:
[...]

De stekkerdoos is per socket aan te sturen: Aan/uit en schedule. Ook is de doos in z'n geheel aan/uit te zetten. Schedulen kan helaas niet per hele doos :-(

De usb-poorten zijn niet los aan/uit te zetten.

Eens met de rest, de RGB-lampen zijn om te huilen in de RGB-modus :-( Helaas had ik de starterset (met RGB) gekocht, dus die lampen retourneren kan niet, dan moet ik de bridge ook terugsturen. De witte lampen doen het prima, maar Lidl heeft alleen van die vlam-E17 lampen, geen ronde-E17 (in wit). Dus daar moet ik iets anders op bedenken in mijn spots.
Heb je de kleur saturatie op 100% gezet in de Lidl app?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3AjPy-F55MJL12kLmLJsVru_Ww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7zuyis6qnZNVjpn8OQRFl8g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9A3qFDDt-5ekGnLnaF2UY6B-Ig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkjZ7r9aSaWHnYYmFkj8uyA4.jpg?f=fotoalbum_tile

Beide foto's staat hij op groen, op de eerste foto is de standaard instelling te zien en op de 2de saturatie 100% (in het echt zien beiden standen er veel groener uit dan op deze foto's)

Als iemand een hue lamp heeft zou ik graag het verschil willen zien tussen de kleuren met de Lidl op 100%

[ Voor 43% gewijzigd door Tetsuo55 op 29-11-2020 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 06:37
Ik heb de kerst verlichting gekocht en ja te weinig vooronderzoek gedaan. Koppelt in een zucht met Hue maar kan alleen kleuren instellen geen scenes.. gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
WackoH schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:11:
Die blijkt blijkt lekker zuinig en verbruikt 1.3 W minder dan de D-Link DSP-W215 waarmee ik tot nu toe de pomp van de vloerverwarming schakelde.
Dat scheelt 2.5 Euro per jaar, wat een terugverdientijd van slechts 4 jaar betekent. :D
Interessant, hoe gebruik je de tussenstekker als ik vragen mag? Wij hebben namelijk een ouderwetse pompschakelaar die de pomp aan zet bij warmtevraag. Zit die er bij jou ook nog tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorky10
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-03 19:38
heeft iemand de usb stekkerdoos kunnen koppelen aan de hue bridge zoja hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
heb 2 bewegingssensors en alle 2 doen het na een tijdje niet meer. de beweging wordt dan niet gedetecteerd. zat ff op de wc en dan doet die het maar opeens lijkt het of die vastslaat waardoor het licht ook niet meer uitgeschakeld wordt door de sensor. als ik de lamp via de app uitzet dan na een tijdje reageert die wel weer en gaat de lamp aan maar beweging ziet die niet. hoop dat daar een fix voor komt.

knopje achterop laat wel beweging zien dus iets wat niet goed is met de sensor

ok denk dat die omschakelt naar de stroombesparingsmodus. dit lees ik dan in de manual

Het product schakelt na het beëindigen van
de opwarmfase over naar de testmodus. Als
de beweging van een menselijk lichaam in de
testmodus wordt gedetecteerd, ontvangt der
gebruiker een kennisgeving ter herinnering.
Het product wisselt na 20 minuten automatisch
naar de stroombesparingsmodus

Als de beweging van een menselijk
lichaam in de stroombesparingsmodus
wordt gedetecteerd, ontvang de gebruiker
een kennisgeving ter herinnering. Als er
zich constant een mensenlichaam in het
detectiegebied beweegt, dan wordt dit niet
als meerdere bewegingen gedetecteerd. Als
in het detectiegebied ten minste 1 minuut lang
geen beweging werd gedetecteerd, begint
het product opnieuw bewegingen van een
menselijk lichaam te detecteren.

dat dus na een minuut kan ik dus ff zwaaien en gaat me lamp aan maar daarna moet ik dus weer een minuut wachten tot die wat beweging ziet

zal dan die stroombesparingsmodus zijn die dan actief is, denk dat ik me scene aan moet passen zodat het wel blijft werken.

[ Voor 64% gewijzigd door Toerq op 29-11-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

zwerfkater schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:17:
heb 2 bewegingssensors en alle 2 doen het na een tijdje niet meer. de beweging wordt dan niet gedetecteerd. zat ff op de wc en dan doet die het maar opeens lijkt het of die vastslaat waardoor het licht ook niet meer uitgeschakeld wordt door de sensor. als ik de lamp via de app uitzet dan na een tijdje reageert die wel weer en gaat de lamp aan maar beweging ziet die niet. hoop dat daar een fix voor komt.

knopje achterop laat wel beweging zien dus iets wat niet goed is met de sensor
Dat knopje achterop is een beveiliging dat het kastje wordt opengemaakt. Ik heb mijn telefoon op Engels staan en kreeg de melding "tamper alarm" bij het indrukken van dat knopje. Nooit ven gehoord dus ff Googlen en het blijkt een alarm te zijn voor het openmaken. Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:39:
[...]

Dat knopje achterop is een beveiliging dat het kastje wordt opengemaakt. Ik heb mijn telefoon op Engels staan en kreeg de melding "tamper alarm" bij het indrukken van dat knopje. Nooit ven gehoord dus ff Googlen en het blijkt een alarm te zijn voor het openmaken. Vaag...
ja staat ook in de manual

Het manipulatiealarm is gedeactiveerd, zolang
het product in de muurhouder [12] is geklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
2 bewegingssensoren koppelen aan dezelfde lamp werkt ook. zo kan ik dus beneden bij de trap er een plaatsen en boven op de overloop en die koppelen aan de lamp op de overloop. straks ff nog meer gaan halen bij de lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 20:18
WackoH schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:11:
Hoe heb je dat schakelen van de pomp geautomatiseerd ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
baggerwerkert schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:14:
[...]Interessant, hoe gebruik je de tussenstekker als ik vragen mag? Wij hebben namelijk een ouderwetse pompschakelaar die de pomp aan zet bij warmtevraag. Zit die er bij jou ook nog tussen?
@baggerwerkert ouw 'ouderwetse pompschakelaar' is al een prima oplossing. Nieuw is niet altijd beter ;)
Ik stuur de pomp via Heatlink - Homewizard - scriptje in Domoticz omdat ik die infrastructuur al had. Voorheen dan via wifi naar een tussenschakelaar, nu via Zigbee naar tussenschakelaar. Details over hoe en waarom staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
gorky10 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:32:
heeft iemand de usb stekkerdoos kunnen koppelen aan de hue bridge zoja hoe
Is al besproken op 26 november. en de daarop volgende reacties.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
De Lidl gateway gebruikt t.o.v. de Philips Hue bridge v1 een wopping 63% minder!

...Alleen gaat het om 0.6 t.o.v. 1.6 W >:)

Da's weer 1.90 Euro per jaar.

Maar die Gateway gaat terug want ik heb liever (voor de toekomst, de Hue v1 heeft het ook niet) de Apple Homekit ondersteuning met 4x iPad, 2x iPad en 2x Android aan mobiele apparaten thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Patrick_st schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:25:

heb weer wat getest maar werkt toch niet zoals ik wil.

heb de volgende scene bij beweging aan

lamp aan volle sterkte

bij beweging uit heb ik

helderheid en sterkte op laagst en vertraging 1 minuut

dit werkt iig maar als ik bv een beweging maak in de minuut dat de vertraging actief is gaat de helderheid en sterkte vol branden zover ok maar dan na ongeveer een minuut gaat die geheel uit waarna die na een 15 seconden weer aanspringt op de laagste sterkte en dan pas uitgaat heel vreemd. je zou denken als die een beweging detecteert dat die opnieuw begint aan zijn ingesteld programma. dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 19:39
fun schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:50:
Mocht het jullie helpen, hierbij een screenshot zoals ik de automation heb ingericht.[Afbeelding]
Werkt deze setting voor jou? Ik heb het nu ook zo ingesteld om te testen. Ik had het eerst ingesteld op basis van 2 automations;

Automation 1: Toilet (1 lamp);
Toestand:
PIR <beweging gedetecteerd>
Taak:
Badkamer lamp; OPEN
Badkamer: Kleurtemp. 23%

Automation 2: Toilet (1 lamp);
Toestand:
PIR <GEEN beweging gedetecteerd>
Taak:
Badkamer lamp; UIT
Badkamer: Kleurtemp. 23%

Bovenstaande werkte wel, maar soms ook niet. D.w.z. dat de lamp dan gewoon niet aangaat. Volgens mij is dat het geval nadat de lamp zijn cycli heeft doorlopen. Het dan niet gewoon weer overnieuw gaat lopen. (niet direct).

Nu ik voor deze post de setting erbij even bij heb gepakt om ze over te nemen. Zie ik oppeens ook de setting ON/OFF erbij staan?? :? Haha, is deze nieuw? Zo te zien heb ik er nu weer een variable bij die ik kan gaan testen... zucht. Zie hier: https://imgur.com/Py7RL9L

(zie net dat @zwerfkater de on/off ook al had opgemerkt in een eerdere post)

[ Voor 19% gewijzigd door webber87 op 29-11-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WackoH
Nu ik toch met energiemeter in de weer was ook een Lidl Smart Colour-Change LED Light Bulb met een Philips Hue White Ambiance (beide E27 fitting) vergeleken (instellingen via Hue bridge v1 en App):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jHKMq2VmkjWbqPGJ0UXB5YEts8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vXDutHEmzJjtSw0ohqw5tRH1.png?f=user_large

Wat opvalt:
  • De Lidl neemt ook klein beetje minder vermogen in rust op, maar de powerfactor is wel beter
  • De Hue haalt bij lange na niet de 9W, terwijl de Lidl daar een beetje overheen gaat. De Lidl ziet er in alle standen ook feller uit (ik heb helaas gaan lumen meter). De lichtkleur is overigens bij dezelfde instelling erg verschillend. Maar als de kleur op he toog gelijk is, blijft toch het intensiteitsverschil.
  • De powerfactor varieert nogal bij de Hue, waar die bij de Lidl redelijk constant blijft
  • De RGB functie van de Lidl lamp is voor sfeer. Vermogen heeft het nauwelijks.
All-in-all snijdt de Lidl lamp dus best goed af, al voelt de kleur iets minder aangenaam van de Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utrader
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11-2020
Iemand al gelukt de LIDL Silvercrest inplugstekker-schakelaar gepaired te krijgen met Ikea App/Hub ?
Ikea werkt met activatie via de Ikea aan/uit afstandsbediening..
En de LIDL plug heeft andere manier van activeren/toevoegen natuurlijk aan de LIDL app/gateway...
Niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:50

appelsientje

Het beste onder de zon

Het loopt wel aardig storm met de producten..
ik wilde nog wat extra dingen erbij kopen.. maar in de winkel was alles uitverkocht en online is ook alles uitverkocht... nu hoop ik wel dat ze de voorraad weer gaan aanvullen.. ik moet nog een lading tussen stekkers hebben.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor iedereen die z'n producten terugstuurt omdat het nog niet vlekkeloos werkt met de bridges van andere merken: wat is er op tegen om gewoon naast je bestaande infra ook de bridge vd Lidl te gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
  • Laatst online: 30-11-2020
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met 't vinden van de silvercrest gateway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Ik zou het liefst meerdere afstandsbedieningen willen hebben. Zodat ik gewoon in de badkamer een afstandsbediening heb voor de lamp daar, één in de keuken voor de keuken, één in de hal voor in de hal en één voor in mijn woonkamer. Alleen die worden dus niet los verkocht. Ik heb nu wel een Trust Zigbee remote gekocht, maar die krijg ik niet aan de praat in combinatie met het lidl spul. Heeft iemand hier toevallig een slimme oplossing voor? Telkens mijn telefoon pakken om iets met licht te doen vind ik behoorlijk onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:02

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Jorgen
- 2 bridges met twee apps
- 2x stroomverbruik
- Geen mesh tussen je twee netwerken
- Voorkeur voor de infra van een van de gateways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:02

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Morgoth Ik verwacht de remote straks ook wel als los onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Septillion schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:43:
@Jorgen
- 2 bridges met twee apps
- 2x stroomverbruik
- Geen mesh tussen je twee netwerken
- Voorkeur voor de infra van een van de gateways
Aha

Kwam op mij over als "goh, de sleutel van m'n dacia past niet in m'n ford, ik stuur 'm terug"

En uiteindelijk wil je toch dat het per apparaat werkt. Als je het dan in je voice assistent kunt aansturen zou dat voor mij genoeg zijn, denk ik

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Erkes schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:41:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met 't vinden van de silvercrest gateway?
Vind de Lidl app hem niet? Zit de gateway op je router aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Septillion schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:45:
@Morgoth Ik verwacht de remote straks ook wel als los onderdeel.
Ja, ik hoop het. Heb Lidl via twitter berichtje gestuurd met de vraag of dat nog gaat komen. Heb nog geen reactie. Zal hun reactie hier wel even posten zodra ze hebben gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
Tetsuo55 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:49:
[...]

Vind de Lidl app hem niet? Zit de gateway op je router aangesloten?
Hij is aangesloten op de router en via de lidl home app kan hij 'm niet vinden.. Heel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Erkes schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:52:
[...]

Hij is aangesloten op de router en via de lidl home app kan hij 'm niet vinden.. Heel raar..
Welke lichtjes branden op de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
Tetsuo55 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:56:
[...]

Welke lichtjes branden op de hub?
Alleen LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
En soms status ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
Ze branden nu al een tijd allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:26

robertwebbe

Robert Webbe

Bij mij is status juist uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 16:06
MarioMark1541 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:35:
Iemand al geprobeerd of weer dat het in Homey werkt ?
Als ik het homey forum zo doorspit dan lijkt het er op dat de lampjes toegevoegd kunnen worden als basic zigbee device dus kun je ze aan/uit zetten. Verder is er volgens mij iemand bezig om support in de tuya zigbee app te bouwen maar geen idee wat daar de status van is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
zojuist een sensor retour gedaan die niet meer reageerde na een tijdje, wou hem omruilen maar helaas waren ze op. dan maar geld terug. de andere sensor schijnt wel te werken maar anders gaat die ook nog retour. heb wel wat deurschakelaars en extra lampen net bijgekocht.

wilde een deurschakelaar op de wc gaan proberen dat zodra ik moet plassen dat als de deur opengaat het licht aan gaat(mijn deur gaat dan niet dicht bij kleine behoeft). hoop dat de sensor te overriden is als de deur dicht is voor grotere behoeften zodat dan de sensor actief is en niet als de deur open is

[ Voor 3% gewijzigd door Toerq op 29-11-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
appelsientje schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:35:
Het loopt wel aardig storm met de producten..
ik wilde nog wat extra dingen erbij kopen.. maar in de winkel was alles uitverkocht en online is ook alles uitverkocht... nu hoop ik wel dat ze de voorraad weer gaan aanvullen.. ik moet nog een lading tussen stekkers hebben.
de lidl waar ik net was had genoeg tussenstekkers liggen, enigste wat uitverkocht was waren de bewegingssensors. zie online bij sommige produkten dat het uitverkocht is en bij andere staat Dit artikel is binnenkort weer beschikbaar. dus ff afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-05 21:42
Weet iemand of het ook mogelijk is om een philips hue go (v2) aan de lidl gateway te verbinden? Ik heb alles in de handleiding doorgenomen en deze proberen toe te voegen, maar de lidl gateway vindt alleen de lidl lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
deursensor werkt goed en reageert lekker snel, nu nog uitvogelen of ik de bewegingssensor kan toevoegen aan de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
.Erik. schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:36:

Uit nieuwsgierigheid net even een GU10 RGB gehaald. Heb geen Hue GU10 RGB om te vergelijken helaas, maar zo op het eerste gezicht ziet het er redelijk uit (i.c.m. Hue bridge). Helaas is de lamp wel iets groter dan de Tradfri GU10 die ik nu heb, dus het paste echt maar net in de behuizing van de buitenlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
de sensor voor de deur gaf 5% batterij aan, nadat ik de batterijen even verwijdert had en opnieuw geplaatst is die 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390704

Ik heb de Lidl Silvercrest sensor gekocht (€ 9,95).
Koppelen met de Philips Hue gateway en -app lukt niet . Hij ziet niks onder Hue Sensor, en hij Lidl / Silvercrest staat niet onder Hue Friends.

De Lidl Home app kan niet verbinden met mijn Philips Gateway

Dus ... ik denk dat ik de Lidl sensor maar ga terugbrengen

EDIT: ah, Danno88 in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1" lijkt het antwoord te geven: LIDL-lampen wel aan Philips Hue gateway, maar andere devices (zoals sensors) niet. Dus die gaat terug.

Wel raar: op het doosje van de LIDL-sensor staat "Requires a Zigbee compatible gateway". De Philips Hue Gateway voldoet daaraan ... maar toch werkt het niet. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 390704 op 29-11-2020 14:10 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Septillion schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:14:
Yep, zoiets moet je dan doen ja. Voor de schakelaar in de hal zit hij doorgelust en eroverheen een Aqara schakelaar gemonteerd. Vind ik even stukje eleganter dan die Philips dingen O-)
Zouden de Aqara switches ook werken icm. de Lidl gateway? Ik kon super eenvoudig de Philips Hue lampen koppelen ermee, de Ikea lamp gereset krijgen is een crime, en Ikea schakelaars krijg ik met geen mogelijkheid op de Lidl gateway gekoppeld helaas, dus zoek een elegant alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celine93
  • Laatst online: 29-11-2020
je kunt de verlichting in Hue aansluiten zonder gateway en dan activeren in Google. Dat werkt prima.

Het enige wat mij nog niet lukt is om de sensor aan mijn lichtstrip te koppelen. Waarschijnlijk komt dat nog in een update van Hue, Voor nu heb ik het geprobeerd in de lidl homeapp maar ook daar lukt me dit niet. Heb een gateway, sensor en lichtstrip. Is dit iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Voor de Homewizard gebruikers onder ons (werkt nog prima bij mij :) )
Waar de Hue bridge gemakkelijk en compleet integreert, is de Lidl Gateway niet te koppelen. Ook niet i.p.v. de Hue bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 13:29
Zojuist de Lidl lampen ontvangen (GU-10, E27 en de Kerstboom led verlichting).

Koppelen met de Hue bridge was zo gedaan. Testen vallen onwijs tegen:

E27: :/
- Wit tinten en helderheid zijn goed. Mijn lamp zoemt op vol vermorgen hoorbaar (nare 50hz bromtoon).
- Kleurtinten zijn teleurstellend. Helderheid is te vergelijken met een waxinelichtje. Totaal niet de moeite waard.

GU-10: :| :r
- Wit tinten zijn goed. Helderheid is de helft van wat mijn ikea GU-10 spotjes genereren en voor mijn veels te weinig/donker
- Kleurtinten bedroevend donker. Ik heb een GU-10 van philips met kleuren erbij gepakt. Als ik deze vergelijk. Op volle helderheid geeft een Lidl lampje evenveel kleurlicht als de hue op 25%.
In het donker is het niet voldoende om met 1 kleurspotje een kamer in fijn licht te verlichten.

Kerstverlichting: B)
- Met de controller op de verlichting kan je verschillende effecten aanzetten.
- Koppelt moeiteloos met Hue Bridge
- Bridge kan alleen alle kleuren tegelijk regelen, helderheid is instelbaar en kleurtinten werken goed. Tinten zelf zijn voor kerstverlichting in orde en helderheid is ook goed voor kerstlampjes
Het is dus niet mogelijk om de effecten via de bridge van hue aan te roepen/de lampjes los van kleur te laten veranderen.

Voor mij gaan de lampen direct terug naar Lidl. Deze zijn een zware teleurstelling. De kerstverlichting behoudt ik. Deze is op zich leuk om erbij te hebben en als ik ooit naar een Homey oid switch kan ik mogelijk de effecten ook regelen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:00
Ik zie hierboven het bericht van @Bloodhoundje en heb even snel dit topic doorgelezen (want 4 pagina's met 100 berichten per pagina).
Wat zijn de ondervindingen van de gu10/e27 icm met z2m/conbee en HA of Domoticz. Geeft dit nog enige verandering tov een standaard hue/trådfri/ics bridge?
Qua kleursterkte en helderheid?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Bloodhoundje schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:
Zojuist de Lidl lampen ontvangen (GU-10, E27 en de Kerstboom led verlichting).

Koppelen met de Hue bridge was zo gedaan. Testen vallen onwijs tegen:

E27: :/
- Wit tinten en helderheid zijn goed. Mijn lamp zoemt op vol vermorgen hoorbaar (nare 50hz bromtoon).
- Kleurtinten zijn teleurstellend. Helderheid is te vergelijken met een waxinelichtje. Totaal niet de moeite waard.

GU-10: :| :r
- Wit tinten zijn goed. Helderheid is de helft van wat mijn ikea GU-10 spotjes genereren en voor mijn veels te weinig/donker
- Kleurtinten bedroevend donker. Ik heb een GU-10 van philips met kleuren erbij gepakt. Als ik deze vergelijk. Op volle helderheid geeft een Lidl lampje evenveel kleurlicht als de hue op 25%.
In het donker is het niet voldoende om met 1 kleurspotje een kamer in fijn licht te verlichten.

Kerstverlichting: B)
- Met de controller op de verlichting kan je verschillende effecten aanzetten.
- Koppelt moeiteloos met Hue Bridge
- Bridge kan alleen alle kleuren tegelijk regelen, helderheid is instelbaar en kleurtinten werken goed. Tinten zelf zijn voor kerstverlichting in orde en helderheid is ook goed voor kerstlampjes
Het is dus niet mogelijk om de effecten via de bridge van hue aan te roepen/de lampjes los van kleur te laten veranderen.

Voor mij gaan de lampen direct terug naar Lidl. Deze zijn een zware teleurstelling. De kerstverlichting behoudt ik. Deze is op zich leuk om erbij te hebben en als ik ooit naar een Homey oid switch kan ik mogelijk de effecten ook regelen. (y)
De kleuren van de lampen zijn alleen instelbaar met de Lidl hub en app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05 09:47
Op gebied van Home smart ben ik behoorlijk blond mag ik wel zeggen, daarom mijn vraag aan jullie. Ik wil twee led lampen kunnen schakelen op een ruime afstand van mijn woning. Indien dit niet gaat is het dan wel mogelijk ze vooraf via een timer in te stellen. Gaat dat met de Lidl gateway en twee tussenstekkers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
tuppes schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:52:
Op gebied van Home smart ben ik behoorlijk blond mag ik wel zeggen, daarom mijn vraag aan jullie. Ik wil twee led lampen kunnen schakelen op een ruime afstand van mijn woning. Indien dit niet gaat is het dan wel mogelijk ze vooraf via een timer in te stellen. Gaat dat met de Lidl gateway en twee tussenstekkers?
Yep, dit kan. de remote locatie waar je de lidl bridge neerzet moet natuurlijk wel voorzien zijn van internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WackoH
Bloodhoundje schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:E27: :/
De RGB lampen lijken een witte lamp waar een 1W RGB ledje bij ingeduwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Celine93 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:16:
je kunt de verlichting in Hue aansluiten zonder gateway en dan activeren in Google. Dat werkt prima.

Het enige wat mij nog niet lukt is om de sensor aan mijn lichtstrip te koppelen. Waarschijnlijk komt dat nog in een update van Hue, Voor nu heb ik het geprobeerd in de lidl homeapp maar ook daar lukt me dit niet. Heb een gateway, sensor en lichtstrip. Is dit iemand al gelukt?
als je de lidl gateway hebt zou dat moeten gaan volgens mij, en wat voor sensor heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 08:49
Ik probeer hier de kerstverlichting te koppelen met de ikea gateway, maar het lukt me niet.

Is er iemand die dat al gelukt is en mij een stap voor stap instructie kan geven hiervoor?

Ik begrijp dat ik de lidl app niet aan de ikea gateway kan koppelen?

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

@Bloodhoundje de GU10's zijn qua lichtopbrengst idd voornamelijk in kleine ruimtes inzetbaar. Ik heb ze in het toilet en dat is voldoende voor zo'n kleine ruimte. Toevoegen aan Hue Bridge en Google Home ging prima.

De bewegingssensoren vallen tegen, die gaan terug samen met de gateway want die heb ik uiteindelijk niet nodig als ik alleen de GU10's ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Laatst online: 18:27
Zojuist de plafondlamp opgehangen, deze werkt perfect met HUE, alleen de remote die je erbij krijgt niet voor zover ik zie.. daar heb je dan wel de Lidl hub voor nodig dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurknopje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
hoe kan je de lampen resetten , uit de Lidl Home app en dan weer activeren.
ik heb 1 lamp verwijdert uit de app en nou ziet de gateway hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

WackoH schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:05:
[...]

De RGB lampen lijken een witte lamp waar een 1W RGB ledje bij ingeduwd is.
Je moet de kleur saturatie via de Lidl app op 100% zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fun

fun

deurknopje schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:35:
hoe kan je de lampen resetten , uit de Lidl Home app en dan weer activeren.
ik heb 1 lamp verwijdert uit de app en nou ziet de gateway hem niet meer.
10 sec aan, dan 10 sec uit dan 3x snel aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan

Als ze fel gaan knipperen zit je in de connectie mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurknopje
bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje8
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 11:51
Hierbij mijn bijdrage wat betreft dit onderwerp, misschien kan iemand hier iets mee.

Gisteren 2 bewegingssensoren en 1 deur/raamsensor gehaald bij een lokaal filiaal. Die laatste heb ik nog niet geprobeerd, de eerste wel. Ik heb hier een setup met Home Assistant en de Ikea Tradfri Gateway. Helaas werkt de beweginssensor niet naar behoren. Ik krijg hem wel gepaird, ten op zichte van andere gebruikers. De truuk is hierbij om niet via een afstandbediening te pairen, zoals gewoonlijk bij de Tradfri lijn, maar om via de pair knop op de gateway zelf te pairen. Echter, wordt de motion sensor herkend als een simpele Philips Hue lamp, wat totaal niet klopt. De sensor is met deze integratie dus niet bruikbaar. Maar hij is dus wel zichtbaar in zowel Home Assitant, als de Ikea Home app.

Dit resultaat was een lichte teleurstelling, maar ook niet geheel onverwacht. Ik ga de sensoren houden en de mijn setup aanpassen zodat ik van dit gehele merk-gebonden probleem af ben. Ik heb de ZZH! CC2652R dongle besteld en ik plan deze met Zigbee2MQTT te gaan gebruiken. Ik heb posts gezien dat de motion sensor hierin wel werkend te krijgen is, en ik verwacht dat dat binnen de komende dagen alleen maar beter/duidelijker wordt. Naast Zigbee2MQTT overweeg ik ook de ZHA integratie in Home Assistant, maar ik ben nog niet 100% hierover uit.

In ieder geval, hiermee hoop ik toch alles samen werkend te krijgen en ook in de toekomst flexibel te kunnen zijn in productkeuze. De Lidl gateway halen lijkt me weinig interessant; ik wil 1 Zigbee netwerk kunnen draaien en geen verschillende gateways aan hebben, en ik weet ook niet of en wanneer Home Assistant de Lidl gateway gaat supporten. De sensoren zelf lijken verder netjes afgewerkt, zijn lekker onopvallend, en als ze inderdaad een jaar meegaan op de batterij zoals de instructie aangeeft dan lijkt me dit een goede koop voor het schappelijke bedrag waar ze voor verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurknopje
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:38:
[...]

10 sec aan, dan 10 sec uit dan 3x snel aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan

Als ze fel gaan knipperen zit je in de connectie mode
werkt niet , maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

deurknopje schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:01:
[...]

werkt niet , maar toch bedankt.
staat zo letterlijk in de gebruiksaanwijzing en werkt hier wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurknopje
de lamp deed het goed , maar per ongeluk uit de app verwijdert.
maar waar zit die gebruiksaanwijzing dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun

fun

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xHFcbUc1RFJRGoy_L0CT-L-ybg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7fFI6SzphpQQUw2eCeQQ0b4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurknopje
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:05:
[...]

staat zo letterlijk in de gebruiksaanwijzing en werkt hier wel...
:) toch gelukt. bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
net weer nog wat sensors bijgehaald bij een andere lidl, die had er nog genoeg. heb de wc nu ook voorzien van een deurschakelaar so far so good alleen zie geen optie om ook de bewegingssensor te gebruiken icm met de deursensor.

plan was om zodra de deur dicht gaat de bewegingsmelder het over gaat nemen waarbij ik dan een vertraging van een minuut heb in de deursensor taak. klik je op apparaat toevoegen komen enkel de lampen in het lijstje voor. jammer maar mischien iemand al een andere oplossing. om telkens de deur open te moeten doen als je een grote boodschap aan het doen bent is ook weer niet fris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fun

fun

@zwerfkater ben je inmiddels wel tevreden over de bewegingsmelder? Na een een middagje hobby'en staan ze hier namelijk ingepakt voor retour. Een wereld van verschil met de Hue bewegingsmelder die dan ook 4x zo duur is...

BTW en een deursensor en een bewegingsmelder in de wc lijkt me wat te veel van het goede. Tientje erbij en je hebt een Hue bewegingssensor die vlekkeloos werkt met de Lidl lampen en die je veel eenvoudiger en beter in kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLom
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-05 23:32
Kan ik de Lidl onderdelen samen gebruiken met kaku? Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:44:
@zwerfkater ben je inmiddels wel tevreden over de bewegingsmelder? Na een een middagje hobby'en staan ze hier namelijk ingepakt voor retour. Een wereld van verschil met de Hue bewegingsmelder die dan ook 4x zo duur is...

BTW en een deursensor en een bewegingsmelder in de wc lijkt me wat te veel van het goede. Tientje erbij en je hebt een Hue bewegingssensor die vlekkeloos werkt met de Lidl lampen en die je veel eenvoudiger en beter in kunt stellen.
10tje duurder of 4x zo duur ?

bedoeling was als ik ga plassen dan gaat de deur alleen open en niet dicht, maar moet ik het grote werk doen zal de deur dicht moeten en dan schakelt de lamp uit. kan wel instellen dat die langer blijft branden maar dat kost teveel stroom als iedere x de lamp blijft branden bij plassen. wou dan dat de bewegingssensor het overneemt zodra de deur gesloten is.
Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste