[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-02 16:54
DaRk PoIsOn schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:46:
Ik zie hierboven het bericht van @Bloodhoundje en heb even snel dit topic doorgelezen (want 4 pagina's met 100 berichten per pagina).
Wat zijn de ondervindingen van de gu10/e27 icm met z2m/conbee en HA of Domoticz. Geeft dit nog enige verandering tov een standaard hue/trådfri/ics bridge?
Qua kleursterkte en helderheid?
Ik heb de kerstverlichting direct verbonden op de conbee stick. Via deconz kan ik prima de verlichting aansturen (ook via node-red). De ' luxere' effecten, zoals de 3D kleur efffecten, heb ik nog niet geprobeert.

Wel wordt er pas in de Lidl Home app uitgelegd hoe je de kerstverlichting in pairing mode zet:
Step 1: Power on device., power off ander 10ss and then power on
Step 2: Press and hold function button on fucntion controller for approx. 5 seconds. (er staat een F boven de knop op de controller)
Step 3: Confirm light bulb is now rapidly flashing. (Gaat pas flashen zodra de knop loslaat).

Gedurende deze stappen had ik Deconz zoekende naar een nieuwe lamp en voila.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06 22:20

fun

@zwerfkater Een bewegingsmelder is 10 Euro, een deursensor 13,99 samen 24 Euro. Tientje erbij en je hebt de Hue motionsensor voor 33 Euro bij Gamma in de aanbieding.

Bij de Hue bewegingsmelder kun je de gevoeligheid en uiteraard ook de tijd aan/uit instellen. Als je de gevoeligheid op hoog zet en de tijd op 1 minuut gaan de lampen bij een kleine boodschap na 1 minuut uit. Bij een grote boodschap blijft de bewegingsmelder beweging detecteren waardoor de lampen aanblijven. Na vertrek gaan de lampen na 1 minuut uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:33
Hebben er meerdere mensen ook last van dat de e27 lampen met wit light op maximale brightness geluid maken? Wisselt bij mij per lamp hoe erg dat is, maar is sowieso niet heel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Morgoth schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:56:
Hebben er meerdere mensen ook last van dat de e27 lampen met wit light op maximale brightness geluid maken? Wisselt bij mij per lamp hoe erg dat is, maar is sowieso niet heel ideaal.
heb er een paar aanstaan op vol vermogen maar ik hoor niks hier, heb dan geluk blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:55:
@zwerfkater Een bewegingsmelder is 10 Euro, een deursensor 13,99 samen 24 Euro. Tientje erbij en je hebt de Hue motionsensor voor 33 Euro bij Gamma in de aanbieding.

Bij de Hue bewegingsmelder kun je de gevoeligheid en uiteraard ook de tijd aan/uit instellen. Als je de gevoeligheid op hoog zet en de tijd op 1 minuut gaan de lampen bij een kleine boodschap na 1 minuut uit. Bij een grote boodschap blijft de bewegingsmelder beweging detecteren waardoor de lampen aanblijven. Na vertrek gaan de lampen na 1 minuut uit.
ja als jet het zo bekijkt wel ja, maar heb nog een paar ikea sensors liggen daar zitten volgens mij ook die instelling op aan de achterkant zal die es proberen.

maar de eerste optie die ik wou lijkt me wel handiger. vroeger met het ikea spul moest ik telkens zwaaien als ik wat langer op de pot zat. het idee met die 2 sensors is natuurlijk dat zodra de deur dicht is als ik klaar ben dat de lamp dan uit gaat na 1 minuut. maar goed mischien komt dat nog wel in een update.

[ Voor 16% gewijzigd door Toerq op 29-11-2020 17:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:37
Ik vraag me af waarom mensen sensoren kopen om die vervolgens zonder succes te pairen met andere hubs dan van de lidl, en dan verontwaardigd zijn dat het niet werkt, en het zooitje weer terug brengt.

Ik zal nooit een lidl hub kopen, voor zigbee2mqtt weet je zowat zeker dat er ondersteuning komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:13

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kippenijzer schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:09:
[...]

Zouden de Aqara switches ook werken icm. de Lidl gateway? Ik kon super eenvoudig de Philips Hue lampen koppelen ermee, de Ikea lamp gereset krijgen is een crime, en Ikea schakelaars krijg ik met geen mogelijkheid op de Lidl gateway gekoppeld helaas, dus zoek een elegant alternatief ;)
Geen idee, misschien. Het is op dit moment gewoon nog proberen en wachten. Je kan moeilijk verwachten dat alles gelijk werkt bij release. Maar Lidl heeft wel compatibiliteit beloofd dus hoop dat het gewoon komende tijd beter wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:44:
@zwerfkater ben je inmiddels wel tevreden over de bewegingsmelder? Na een een middagje hobby'en staan ze hier namelijk ingepakt voor retour. Een wereld van verschil met de Hue bewegingsmelder die dan ook 4x zo duur is...
ja ik had er een geretouneerd en in een andere lidl weer 2 gekocht. die ene detecteerde niks. de rest lijkt het goed te doen. heb er een in de badkamer omdat ik daar een 2e wc heb en die deur eigenlijk nooit dicht hoeft kan ik daar geen deurschakelaar voor gebruiken. beneden is ander verhaal voor als iemand anders hoge nood heeft. ik woon alleen dus boven is prive. heb 2 bewegingssensors op de overloop, 1 beneden en 1 boven en dat werkt ook goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
zwerfkater schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:33:
net weer nog wat sensors bijgehaald bij een andere lidl, die had er nog genoeg. heb de wc nu ook voorzien van een deurschakelaar so far so good alleen zie geen optie om ook de bewegingssensor te gebruiken icm met de deursensor.

plan was om zodra de deur dicht gaat de bewegingsmelder het over gaat nemen waarbij ik dan een vertraging van een minuut heb in de deursensor taak. klik je op apparaat toevoegen komen enkel de lampen in het lijstje voor. jammer maar mischien iemand al een andere oplossing. om telkens de deur open te moeten doen als je een grote boodschap aan het doen bent is ook weer niet fris.
Dus eigenlijk heb je een "druk" censor nodig? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
tpq36 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:21:
[...]

Dus eigenlijk heb je een "druk" censor nodig? ;)
ja eentje die kan ruiken zou nog beter zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
zwerfkater schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:22:
[...]

ja eentje die kan ruiken zou nog beter zijn haha
Zet gewoon die deur schakelaar op de WC bril.
Kleine bha = wc bril omhoog (dames zitten ook graag droog.
Grootte boodschap = wc bril naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik lees dat de bridge in elk geval wel werkt met de lampen van IKEA..

Ook met de smart lampen van de action? Of is dat een brug te ver? (gok van wel, gezien action WiFi is en geen zigbee).

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 29-11-2020 17:45 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ech.wel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06 09:04
Cyberpope schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:27:

Ook met de smart lampen van de action? Of is dat een brug te ver? (gok van wel, gezien action WiFi is en geen zigbee).
He, dat laatste stukje stond er net nog niet volgens mij. Nee dus. Wifi-produkten gebruiken helemaal geen bridge.

Mogelijk dat je wel de lidl-produkten samen met de action produkten in de app Smart-life kunt plaatsen. Maar dan heb je dus een bridge voor de lidl-produkten, en zitten de action-produkten via wifi in de zelfde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celine93
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11-2020
zwerfkater schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:06:
[...]

als je de lidl gateway hebt zou dat moeten gaan volgens mij, en wat voor sensor heb je.
Ik heb de smart motion sensor van lidl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Celine93 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:54:
[...]

Ik heb de smart motion sensor van lidl
ok dan neem ik aan dat je ook de lidl gateway hebt, dan zou het moeten werken.

in de app moet je dus een kamer aanmaken als eerste. dus stel je hebt de strip en sensor in de woonkamer maak je die eerst aan als die nog niet in het lijstje staat.

daarna doe je als je in het home scherm bent de kamer selecteren en druk je op het + teken in de rechter bovenhoek. selecteer dan bij sensoren de bewegingsmelder en koppel die. geeft het een naam of gebruik de standaardnaam en bij locatie selecteer je de kamer. dit doe je daarna ook voor de ledstrip die staat bij verlichting. als alles is toegevoegd kun je een actie gaan maken icm met de sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Deur sensor & bewegingssensor werken perfect met ZHA :).
Zorg ervoor dat je wanneer je pairt je de sensors dichtbij je zigbee controller houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
  • Laatst online: 30-11-2020
Iemand een idee waarom mijn gateway van de lidl niet werkt? Hij staat gewoon aan en de lampen branden bij status en kan. Via de lidl home app kan hij 'm niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Erkes schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:03:
Iemand een idee waarom mijn gateway van de lidl niet werkt? Hij staat gewoon aan en de lampen branden bij status en kan. Via de lidl home app kan hij 'm niet vinden...
heb je de manual goed doorgelezen, daar staat alles in. https://www.lidl-service.com/static/5027328405/341809_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik lees dat de bridge in elk geval wel werkt met de lampen van IKEA..
Waar heb je dit gelezen? Ik krijg het helaas niet voor elkaar, ook met alle andere lampen uit en de Ikea netjes in geresette koppelmodus tegen de Lidl gateway aan. Elke duw in een richting waarmee het wel kan is meegenomen ;). Ik neem aan dat ik voor E27 Ikea Wit gewoon een witte E27 in de Lidl app moet selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10
De beweging sensoren begin ik maar niet aan, zo te lezen gaat dat niet zo simpel.
De GU10 kleur spots geven voldoende licht, naar mijn idee geven HUE GU10 kleur spots warmer licht, spreid wat meer.
Heb er niet aan gedacht ze naast elkaar te testen, dat komt nog.

Vraag over de gateway, omdat ik de HUE bridge gebruik, gebruik ik die van de Lidl niet.
De HUE bridge vind de lampen van de Lidl, geeft wel aan dat updates niet mogelijk zijn, begrijp ik wel, maar een update kan wel eens nodig zijn.
Is dat een reden de gateway te bewaren, voor latere updates, deze wel mee besteld, maar is jammer als deze niet nodig is.
Ik weet ook niet of deze gelijke tijd gebruikt kunnen worden.(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:02
Tetsuo55 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:37:
[...]Je moet de kleur saturatie via de Lidl app op 100% zetten
Daar heeft het niet mee te maken.
In een eerdere post heb ik beschreven dat de E27 RGB lamp in kleurmodus bij een zuivere kleur max. 1.2 W gebruikt (blauw is met 0.9W iets minder. Bij een RGB combinatie die min of meer wit geeft, is de stroomopname 1.9W.
(dat was weliswaar via een Hue bridge, maar ik zie ook veel andere klachten over lage lichtopbrengst van de kleurenmodus).

In 'wit'-modus is de vermogensopname max. 9.2W

Verder is er geen verschil zichtbaar tussen de witte en de 'colour' uitvoering in wit-licht modus als je ze naast elkaar ziet.
Dus ik vermoed dat beide lampen voor wit licht dezelfde opbouw hebben (een combinatie van koud en warm witte LEDs) en dat de RGB lamp er nog een of meerder RGB-ledjes bij heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
En natuurlijk heeft iemand alweer zo'n colour-lampje uit elkaar gehaald. Het ziet er uit als 16 koud-witte, 8 warm-witte en 6 RGD LEDs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckHekxE-mknGtaKr2-8cyyUs1Tk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U2B22pUhKpSgFPM1JKoXNGPI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ech.wel schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:51:
Mogelijk dat je wel de lidl-produkten samen met de action produkten in de app Smart-life kunt plaatsen. Maar dan heb je dus een bridge voor de lidl-produkten, en zitten de action-produkten via wifi in de zelfde app.
Dan heb ik dat hier ergens gelezen..
Kippenijzer schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:22:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Ik krijg het helaas niet voor elkaar, ook met alle andere lampen uit en de Ikea netjes in geresette koppelmodus tegen de Lidl gateway aan. Elke duw in een richting waarmee het wel kan is meegenomen ;). Ik neem aan dat ik voor E27 Ikea Wit gewoon een witte E27 in de Lidl app moet selecteren?
Creg77 in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

In elk geval 1 lamp dus..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Brantje schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:27:
Deur sensor & bewegingssensor werken perfect met ZHA :).
Zorg ervoor dat je wanneer je pairt je de sensors dichtbij je zigbee controller houdt.
Hier worden de sensoren ook gevonden mbv ZHA. Welke entiteiten heb jij? Ik 1 voor power(batterij?) en 1 heet ias_zone. Maar HA laat geen detectie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
zwerfkater schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:03:
[...]

heb er een paar aanstaan op vol vermogen maar ik hoor niks hier, heb dan geluk blijkbaar.
Hm, ik heb gelukkig nog een paar E27 liggen (heb ruim ingekocht), dus ik ga morgen maar eens wisselen. Hopelijk kom ik dan goed uit. Kan ik degene die herrie maken op een plek hangen waar dat niet zoveel uitmaakt en degene die het goed doen in de woonkamer.

Ik snap overigens wel dat mensen de lichtopbrengst van de RGB kleuren van de lampen niet heel fel vinden, maar ik vind dat zelf niet zo storend. Sowieso wil ik gewoon bijna altijd wit zacht licht, en aangezien ik nog extra spotjes en extra stalampen ga neerzetten met RGB's, denk ik dat ik ook wel als ik veel kleur wil mijn doel kan bereiken.

Daarnaast is overigens mijn ervaring met de installatie dat het allemaal enorm plug & play is. Ik heb E27 lampen, GU10 lampen en zo'n stekkerdoos draaien op mijn smarthub en de installatie ging allemaal zonder slag of stoot!

Overigens is dit mijn gesprek over losse afstandsbedieningen met webcare van Lidl. Ze gaan uit uitzoeken dus. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZFu7pZTzEUwt29oL7dxGYKQe.png

[ Voor 50% gewijzigd door Morgoth op 29-11-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkes
Zeker, maar in de app Lidl home app kan hij 'm niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb de internet toegang maar ff geblokeerd voor de gateway, mijn dochter was weer bij haar moeder en veranderd de kleuren steeds :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
marcovandam schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:07:
Ik probeer hier de kerstverlichting te koppelen met de ikea gateway, maar het lukt me niet.
Als je de ervaringen leest van het koppelen van de kerstverlichting aan de Hue-hub heeft koppelen aan de Ikea gateway weinig nut.
marcovandam schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:07:
Ik begrijp dat ik de lidl app niet aan de ikea gateway kan koppelen?
Nee, de Lidl app werkt alleen met de Lidl Gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
Ja, de Lidl gateway is toe te voegen in de Smart Life app. Daarna kun je Lidl lampen en bewegingsmelders etc. koppelen. Ik heb hem toegevoegd via 'Anders' en dan 'anders (Zigbee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 22:22
cvanatten schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:51:
[...]

Als je de ervaringen leest van het koppelen van de kerstverlichting aan de Hue-hub heeft koppelen aan de Ikea gateway weinig nut.

[...]

Nee, de Lidl app werkt alleen met de Lidl Gateway
Ik heb ze al ingepakt voor retour, en voor een paar tientjes meer een 400 lampjes twinkly gekocht. Werkt een stuk beter en uitgebreider als ik het zo zie.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:06
vinno86 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:30:
Zojuist de plafondlamp opgehangen, deze werkt perfect met HUE, alleen de remote die je erbij krijgt niet voor zover ik zie.. daar heb je dan wel de Lidl hub voor nodig dan ?
Je moet de remote koppelen in de Lidl gateway, en vervolgens aan de specifieke lamp, voordat deze werkt. Zonder het koppelen, doet hij hier niks.
Ik heb de Lidl gateway, niet die van Hue, dus ik heb niet kunnen testen of hij in de Hue bridge te koppelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:06
Tetsuo55 schreef op zondag 29 november 2020 @ 07:11:
[...]

Heb je de kleur saturatie op 100% gezet in de Lidl app?
[Afbeelding][Afbeelding]

Beide foto's staat hij op groen, op de eerste foto is de standaard instelling te zien en op de 2de saturatie 100% (in het echt zien beiden standen er veel groener uit dan op deze foto's)

Als iemand een hue lamp heeft zou ik graag het verschil willen zien tussen de kleuren met de Lidl op 100%
Ik heb hier (nog) geen Hue lampen.
De saturatie van de Lidl-lampen had ik idd op 100% gezet om te testen. Maar zodra je hem op kleur zet, valt de lichthoeveelheid voor de helft weg. Daarnaast heb ik het idee dat de kleuren niet helemaal kloppen/goed instelbaar zijn.
Over het algemeen ben ik (na een paar dagen) wel tevreden met het Lidl spul, waarschijnlijk vooral omdat ik de Lidl gateway gebruik ;-) Maar van de kleurenlampen had ik echt veel meer verwacht, op basis van wat ik van Hue lampen bij anderen thuis gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
@Geekess De lichtintensiteit valt bij kleur tov wit grotendeels weg omdat kleur uit andere LEDs komt dan de wittinten. En die kleuren (RGB) LEDS (b)lijken zwakjes (0.4~1.5 W tov ~8.6W voor wit onder aanname dat ~0.4 W in de besturing verloren gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b4gg3r1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 20:12
Dacuuu schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:15:
Ik vraag me af waarom mensen sensoren kopen om die vervolgens zonder succes te pairen met andere hubs dan van de lidl, en dan verontwaardigd zijn dat het niet werkt, en het zooitje weer terug brengt.

Ik zal nooit een lidl hub kopen, voor zigbee2mqtt weet je zowat zeker dat er ondersteuning komt.
Omdat je de stille hoop hebt dat een standaard dusdanig door iedereen is geïmplementeerd dat het werkt.
Zigbee zou zigbee moeten zijn zoals WiFi WiFi is.

Stel je voor dat je al je WiFi spullen dezelfde chipset moeten hebben als je WiFi router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 09:08

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

WackoH schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:41:
En natuurlijk heeft iemand alweer zo'n colour-lampje uit elkaar gehaald. Het ziet er uit als 16 koud-witte, 8 warm-witte en 6 RGD LEDs.
[Afbeelding]
Lijkt erop dat je beter voor yeelight kan gaan dan Lidl of Ikea als je kleuren wilt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBjvobw-BTmQF7yWDciciiNg0No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyN5y6jYws6ZleYt5K6KmXY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZUZl77ZKMvE0b_1Zo0DkNLSgOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRrrA3PvF1cPKHxJyAm2rSAV.jpg?f=fotoalbum_large

De screenshot zonder text is IKEA (op groen)

Edit hue screenshots ter illustratiAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt2559ZvP2eclSG58uQir1Eo2HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwRvo3Eams0hyoP1VpoehCZi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm39goPxmWRXz6mM5d_WI1pkKFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BL7vSI89990Q5GTkdmbnBptY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Tetsuo55 op 29-11-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4gg3r1
Ook maar een startersetje gekocht. Eerste Zigbee spullen die ik heb.
Tot nu toe heb ik alleen maar zwave spullen icm domoticz op een rPi3.
Oh, en rfxcom433 voor de somfy rolluiken en een 2e rPi voor de moeilijke KNX spullen die al in dit huis zaten.

Ik kan bevestigen dat de RGB lampen triest zijn. Gelukkig is het witte licht prima.

Ik hoop dat ooit iemand een plugin voor domoticz voor de lidl gateway maakt.
Ik vind de gateway wel fijn want die werkt weer met de google nest hub (nog geen zin in een controlicz abo)

Er is weliswaar voor de zekerheid een Zigbee CC2531stickie onderweg, maar liever de gateway.
Als het te lang duurt, dan maar een Trådfri gateway aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
b4gg3r1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:05:
[...]

Omdat je de stille hoop hebt dat een standaard dusdanig door iedereen is geïmplementeerd dat het werkt.
Zigbee zou zigbee moeten zijn zoals WiFi WiFi is.

Stel je voor dat je al je WiFi spullen dezelfde chipset moeten hebben als je WiFi router.
Tja ik had ook wel gewild dat iedereen zigbee het zelfde zou implementeren. Het is nu niet zo dat de lidl spullen voor het eerst niet werken met een ander merk hub, dus ik vind het een beetje onbenullig (bedoel ik goed) om te denken dat zomaar alles werkt.

Fiat, citroen, Mercedes, het zijn allemaal auto's met een type goedkeuring, maar de onderdelen van een citroen passen niet op een Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Dacuuu schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:48:
[...]

Fiat, citroen, Mercedes, het zijn allemaal auto's met een type goedkeuring, maar de onderdelen van een citroen passen niet op een Mercedes.
Overigens zijn de lampjes die je in een om het even welke auto wel (enigszins) gestandaardiseerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Ik heb alle 3 de lampen uit de starter kit getest maar hoorde geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybevD
  • Registratie: April 2019
Tetsuo55 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:03:
[...]

Ik heb alle 3 de lampen uit de starter kit getest maar hoorde geen geluid
Ik heb ook het wel zeer hinderlijke geluid bij alle drie de lampen.
Ook kan ik de gateway niet vinden in de app. Hele weekend bezig geweest, van alles geprobeerd.Maar weer terug in de doos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zeker, een van de redenen dat ze terug zijn gegaan. Een grote irritatie zou dat worden bij mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Sinds gisteren hebben we hier in ons studentenhuis een setje Lidl lampen, zo'n startersetje, ter vervanging van een goedkope ledlamp, een halogeenlamp en een verdwaalde spaarlamp. Op mijn eigen kamer heb ik Philips Hue spotjes, en ik moet zeggen dat de RGB modus van de Lidl lampen daarmee vergeleken niet erg indrukwekkend is. Nu zijn ze wel beter in staat om een goede groene kleur te produceren (de Philips GU10 spotjes doen dat niet heel geweldig), maar er komt echt amper licht vanaf.

Wel komt dit startesetje met maar 1 afstandsbediening, en ze zijn kennelijk niet los verkrijgbaar. Toch wil ik eigenlijk altijd in staat zijn om ook een lamp (en niet allemaal in 1 keer) aan te kunnen zetten zonder mijn telefoon te hoeven pakken.
spokje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:59:
[...]

Klopt. De lampen moeten altijd stroom hebben om aangestuurd te kunnen worden via de Gateway. Dus de schakelaar laat je aan staan. Met de lampen + gateway kun je de lampen aan- en uitzetten via de app op je device.
Dit deel snap ik. Echter bij mijn Hue lampen kan ik instellen wat die lampen moeten doen zodra ze spanning verliezen en weer ingeschakeld worden. Vanochtend wilde ik het licht in de keuken aan doen, maar omdat ze via de lichtschakelaar waren uitgezet, kreeg ik het licht niet aan (lichtknopje uit, lichtknopje aan, en dan niks). In de Lidl app kan ik niet een vergelijkbaar iets vinden als in de Hue app. Iemand enig idee of dit kan met de Lidl lampen?

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Roani52 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:13:
Vanochtend wilde ik het licht in de keuken aan doen, maar omdat ze via de lichtschakelaar waren uitgezet, kreeg ik het licht niet aan (lichtknopje uit, lichtknopje aan, en dan niks). In de Lidl app kan ik niet een vergelijkbaar iets vinden als in de Hue app. Iemand enig idee of dit kan met de Lidl lampen?
Ik hoop inderdaad ook dat ze snel met een update zullen komen waarmee we dit in kunnen regelen. Dat werkt bij de Hue echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4gg3r1
Dacuuu schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:48:
[...]

Sorry, maar die vergelijking gaat niet op. Zigbee is een standaard, geen merk.
Je vergelijkt een 3 verschillende automerken met 1 standaard protocol.

Dat is hetzelfde als zeggen dat kaku, zwave en zigbee hetzelfde moeten doen.

Zigbee is een protocol en zou dusdanig eenduidig vastgelegd moeten zijn, dat ook verschillende merken dezelfde functies hebben.

Zoals TCP/IP, Wi-Fi.

Maar whatever, laten we het over de lidl spullen hebben en hoe we die het beste aan de praat kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Helaas voldoen de Lidl spullen niet aan de zigbee standaard. En daardoor doen niet alle apparaten het goed op andere hubs.
Bijvoorbeeld die kleurechtheid op een andere hub, de helderheidsregeling van de kerstlampjes. Die zouden het standaard moeten kunnen doen.

Het lijkt erop dat het komt omdat ze tuya spul gebruiken. Net als Xiaomi spul voldoen die regelmatig niet aan de zigbee standaard. Dus moet er eerst een vertaling komen voordat het goed werkt op andere hubs. Dus de bewering dat de lampen het ook op andere hubs doet is een verkeerde geweest. Of in ieder geval een overdrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4gg3r1
Vanochtend wilde ik het licht in de keuken aan doen, maar omdat ze via de lichtschakelaar waren uitgezet, kreeg ik het licht niet aan (lichtknopje uit, lichtknopje aan, en dan niks). In de Lidl app kan ik niet een vergelijkbaar iets vinden als in de Hue app. Iemand enig idee of dit kan met de Lidl lampen?
Dat is heel vreemd. Bij mij doen ze wat jij wil.

Als ik de gewone schakelaar bedien, dan gaan de lidl lampen netjes weer aan, en wel in dezelfde stand als waar ze uitgezet waren.

Het werkt zelfs zo::
Als ik de schakelaar aanzet en de lidl lamp via de app uit, dan gaat ie uit (duh).
Als je in die ruimte komt en de lamp met de schakelaar aan wil doen, dan gaat dat niet want dan zet je de stroom dus eerst uit (weer duh).
Maar nog een keer de schakelaar omgooien en de stroom komt er natuurlijk weer op, waardoor de lidl lamp weer netjes aangaat.

Dus stroom er weer op is altijd weer aan bij mij.

Maar ik kan in de app niet vinden hoe je dat aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Sinds gisteren hebben we hier in ons studentenhuis een setje Lidl lampen, zo'n startersetje, ter vervanging van een goedkope ledlamp, een halogeenlamp en een verdwaalde spaarlamp. Op mijn eigen kamer heb ik Philips Hue spotjes, en ik moet zeggen dat de RGB modus van de Lidl lampen daarmee vergeleken niet erg indrukwekkend is. Nu zijn ze wel beter in staat om een goede groene kleur te produceren (de Philips GU10 spotjes doen dat niet heel geweldig), maar er komt echt amper licht vanaf.

Wel komt dit startesetje met maar 1 afstandsbediening, en ze zijn kennelijk niet los verkrijgbaar. Toch wil ik eigenlijk altijd in staat zijn om ook een lamp (en niet allemaal in 1 keer) aan te kunnen zetten zonder mijn telefoon te hoeven pakken.

[...]

Dit deel snap ik. Echter bij mijn Hue lampen kan ik instellen wat die lampen moeten doen zodra ze spanning verliezen en weer ingeschakeld worden. Vanochtend wilde ik het licht in de keuken aan doen, maar omdat ze via de lichtschakelaar waren uitgezet, kreeg ik het licht niet aan (lichtknopje uit, lichtknopje aan, en dan niks). In de Lidl app kan ik niet een vergelijkbaar iets vinden als in de Hue app. Iemand enig idee of dit kan met de Lidl lampen?
toon volledige bericht
Power on state mist bij de meeste merken en dus ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Het lijkt er op dat ik in eerste instantie ietsje te ongeduldig was. Waarschijnlijk moest er nog ergens een elco ontladen o.i.d., dat de lamp simpelweg te kort van spanning onderbroken was. Als ik even een paar tellen wacht en dan pas weer inschakel, dat gaat ie inderdaad wel gewoon aan.
Tetsuo55 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:59:
Power on state mist bij de meeste merken en dus ook hier.
Het lijkt er op dat ie standaard naar de vorige aan-stand teruggaat. Wel jammer dat het niet in te stellen is dan. Ik heb het nu op een andere manier omzeild, namelijk met een automation dat als het keukenlicht aan gaat, dat dan de kleurtemperatuur en helderheid ingesteld worden. Echter betekent dat ook dat deze automation ook uitgevoerd wordt wanneer je de lamp op een 'slimme' manier aanzet, en dat is dan nou juist net niet wat je wilt.

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:55:

En het fijne ook dat je de labs functionaliteit kan installeren. Ik heb voor het toilet dus een apart programma voor weekend en door de weeks. Wel beetje offtopic overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Roani52 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:13:
Echter betekent dat ook dat deze automation ook uitgevoerd wordt wanneer je de lamp op een 'slimme' manier aanzet, en dat is dan nou juist net niet wat je wilt.
Je kan als 1 van je automation stappen een automation uitzetten -> 1) automation uit 2) acties 3) automation aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
b4gg3r1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:50:
[...]

Sorry, maar die vergelijking gaat niet op. Zigbee is een standaard, geen merk.
Je vergelijkt een 3 verschillende automerken met 1 standaard protocol.

Dat is hetzelfde als zeggen dat kaku, zwave en zigbee hetzelfde moeten doen.

Zigbee is een protocol en zou dusdanig eenduidig vastgelegd moeten zijn, dat ook verschillende merken dezelfde functies hebben.

Zoals TCP/IP, Wi-Fi.

Maar whatever, laten we het over de lidl spullen hebben en hoe we die het beste aan de praat kunnen krijgen.
Vastgelegd is het wel, maar bijna niemand houd zich daar aan. Jammer wel. Het ging mij meer om dat er veel word teruggebracht naar de winkel omdat het 'niet werkt met hub x'. Dat vind ik jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b4gg3r1
Dacuuu schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:44:
[...]
Het ging mij meer om dat er veel word teruggebracht naar de winkel omdat het 'niet werkt met hub x'. Dat vind ik jammer.
Ah, snap 'm. Mee eens.

Nou, ik blijf ermee aanklooien totdat het doet wat ik wil ;-)

Het heeft me bijna een jaar gekost totdat ik die KNX ellende bedienbaar had. Zigbee is wijder verspreid dus zou ooit moeten lukken. Er is gelukkig veel meer over te vinden (zoals deze thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsTerBeek
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
fun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:43:
Wat me niet helemaal duidelijk wordt: heb je de Lidl Gateway nodig om dit te laten werken met Google Assistant en Hue?
Dat staat wel op de doos. Althans 'a gateway' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsTerBeek
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb het startersetje met 3 RGB lampen gekocht. Één ervan heeft een duidelijke 50 Hz zoem als de helderheid hoog staat. De rest werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Arjan A

Cenosillicafoob

Even een vraagje voor mijn nieuwsgrierigheid: is het ook mogelijk om een IKEA afstandsbediening aan de Lidl gateway te koppelen? Ik vind de AB van IKEA vele malen mooier dan dat ding van de Lidl.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 20:44
Iemand een idee hoe ik de klik aan klik uit inbouwschakelaar zoals de acm-1000 via de Lidl Gateway kan toevoegen?

Kan dat in de lidl app bij apparaat toevoegen "andere"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
Zijn er al mensen die hun aan/uit van de lampen regelen met bewegingssensor?
Heb je voorbeelden van de scenes die je daarvoor hebt gebruikt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
'klik aan klik uit' is een compleet ander systeem: Andere frequentie en protocol.
Via de Lidl Gateway gaat zeker niet.

Het lukt alleen via een tussenstation. Ik gebruik bv. nog steeds de Homewizard waar alles, incl. Philips Hue met Lidl lampen, samenkomt.
Vanuit de Homewizard (kan ik zowel het nieuwe Zigbee, als het oude KaKu spul bedienen). Nieuwe Zigbee spul gaat daarnaast ook via de Hue app.

PS: De Lidl Gateway kun je niet aan de Homewizard koppelen (het is mij i.i.g. niet gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 12:00
Verschillende stekkers en de starterset gekocht. Werkt allemaal prima. Stekker kun je ook als lamp instellen maar.....

Weet iemand een trucje om de afstandsbediening ook de stekker als lamp te kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
WackoH schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:22:
'klik aan klik uit' is een compleet ander systeem: Andere frequentie en protocol.
Via de Lidl Gateway gaat zeker niet.

Het lukt alleen via een tussenstation. Ik gebruik bv. nog steeds de Homewizard waar alles, incl. Philips Hue met Lidl lampen, samenkomt.
Vanuit de Homewizard (kan ik zowel het nieuwe Zigbee, als het oude KaKu spul bedienen). Nieuwe Zigbee spul gaat daarnaast ook via de Hue app.

PS: De Lidl Gateway kun je niet aan de Homewizard koppelen (het is mij i.i.g. niet gelukt).
Ik had ergens de klepel horen luiden over Klik aan Klik Uit en Zigbee, maar nu wat verder gezocht en Zigbee is alleen bij het nieuwere "premium" KaKu spul het protocol.
Dus om dat bijvoorbeeld via de Google Home app te bedienen heb je toch ook een Klik aan Klik uit gateway nodig (de ICS-2000 Internet Control
Station) en die is best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:15
Is er iemand hier die ervaring heeft met de RGB LED strip van de Lidl? Dus niet de kerstverlichting, maar de LED-strip van 2m. Ik heb even door dit topic heen gescrolled en kom vooral mensen tegen die niet erg tevreden zijn over de lichtopbrengst in kleur van de RGB E27 lampen plus een zoem die er soms in zit, dus ik ben benieuwd hoe het met de LED-strip zit.

Ik wil hem gaan bestellen voor gebruik met mijn Hue bridge, het mooiste zou zijn als iemand ervaring heeft met die combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
StoOker schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:19:
Zijn er al mensen die hun aan/uit van de lampen regelen met bewegingssensor?
Heb je voorbeelden van de scenes die je daarvoor hebt gebruikt? :)
Ik heb een sensor in de badkamer en ingesteld dat die bij beweging aan blijft en als er geen beweging meer is langzaam uitgaat. heb gisteren gedouched en bleef gewoon aan. heb nog niet getest als ik een bad neem omdat je dan meestal stil ligt. maar zat vanmorgen op de wc en zolang je stil zit gaat het licht na ingestelde tijd dimmen en dan beweeg ik ff en springt weer aan op normale sterkte zoals ingesteld.

heb op de overloop 2 sensoren, een beneden en een boven en dat werkt ook goed.

had een sensor teruggebracht omdat ik dacht dat die niet werkte.

be er tot nu toe wel happy mee, moet alleen nog wat tijden toevoegen voor snachts omdat me katten de sensors triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Toerq schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:57:
[...]

Ik heb een sensor in de badkamer en ingesteld dat die bij beweging aan blijft en als er geen beweging meer is langzaam uitgaat. heb gisteren gedouched en bleef gewoon aan. heb nog niet getest als ik een bad neem omdat je dan meestal stil ligt. maar zat vanmorgen op de wc en zolang je stil zit gaat het licht na ingestelde tijd dimmen en dan beweeg ik ff en springt weer aan op normale sterkte zoals ingesteld.

be er tot nu toe wel happy mee, moet alleen nog wat tijden toevoegen voor snachts omdat me katten de sensors triggeren.
Kun je het ook zo instellen dat als je snachts de douche inloopt het licht minder fel is dan overdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Arjan A

Cenosillicafoob

TweakTom92 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:47:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de RGB LED strip van de Lidl? Dus niet de kerstverlichting, maar de LED-strip van 2m. Ik heb even door dit topic heen gescrolled en kom vooral mensen tegen die niet erg tevreden zijn over de lichtopbrengst in kleur van de RGB E27 lampen plus een zoem die er soms in zit, dus ik ben benieuwd hoe het met de LED-strip zit.

Ik wil hem gaan bestellen voor gebruik met mijn Hue bridge, het mooiste zou zijn als iemand ervaring heeft met die combi.
Ik heb er nu een icm IKEA. Net als met de E14 lampen is de lichtopbrengst een stuk minder in RGB-mode, maar wel meer dan de lampen geven.
Hij zoemde ook hoorbaar, maar nu ik hem een plek heb gegeven hoor ik het niet...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 11:08
walteij schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:12:
[...]

Ik heb vandaag op de Deconz Git pagina wel iets voorbij zien komen. met een firmware update en de deCONZ dev-versie wordt de melder dus wel gezien in deCONZ, maar is nog niet zichtbaar in de Phoscon app (en dus ook niet in Domoticz/HomeAssistent etc).
Hopelijk komt er binnenkort een update uit waarmee ze dit gaan ondersteunen.

De lampen (zowel RGB als gewoon wit) worden bij mij in ieder geval direct herkend in Phoscon en keurig doorgegeven aan Domoticz.
Ondertussen is er iets meer info en heb ik ook de LIDL bewegingsmelders zichtbaar in Conbee/Phoscon en Domoticz. Hiervoor moet je wel deconz-dev installeren.
code:
1
2
3
4
5
sudo apt install deconz-dev
git clone --branch lidl https://github.com/Smanar/deconz-rest-plugin.git
cd deconz-rest-plugin
qmake && make -j2
sudo cp ../libde_rest_plugin.so /usr/share/deCONZ/plugins

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

ManiacsHouse schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:48:
[...]

Hier worden de sensoren ook gevonden mbv ZHA. Welke entiteiten heb jij? Ik 1 voor power(batterij?) en 1 heet ias_zone. Maar HA laat geen detectie zien.
Even opnieuw pairen, dat loste bij mij het probleem op.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IhfvnJg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 21:05
Kan de bewegingssensor ook de hoeveelheid licht en de temperatuur meten (zoals de Hue motion sensor dat kan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

JeroenC87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:32:
Kan de bewegingssensor ook de hoeveelheid licht en de temperatuur meten (zoals de Hue motion sensor dat kan)?
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 22:35

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Net bij de Lidl hier de 2 meter ledstrip gekocht. Werkt plug en play met Phoscon / Deconz 2 Stick, komt naar voren als 'Heiman. Model: TS0505A'

Lijkt wel alsof die niet alle Leds aanstuurt ongeacht de gekozen kleur. Alleen de grote RGB led lijkt iets te doen.

Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPsUzV8M_HM1ZthsuocdqNcnfzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqKZoIpAURcAKEzylWOtecmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_udTCzE3eil0SfaaPVA8S9G5Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8FpZIA6Oigi3Zgu2qjlZyEX.jpg?f=fotoalbum_large

--

Meer foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KVqqdHZvbsVOEXvEzXBag32q0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9nbokThtMWV2SKGeJVFZu7n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqoJC7MAXNBOJ2XP6jMYneP81TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzIwsFFxIGZXm1UfwXrTQBro.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjWAETMDRzJliRFsALk4Yi8XtUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lATM8eQ172BhcqZBuy6MR5xd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPGAVox_r6hd8dzIy9k5RFdIbYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih3DjQo2aBcpkVxepeUdf89h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dynazap schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:46:
Net bij de Lidl hier de 2 meter ledstrip gekocht. Werkt plug en play met Phoscon / Deconz 2 Stick, komt naar voren als 'Heiman. Model: TS0505A'

Lijkt wel alsof die niet alle Leds aanstuurt ongeacht de gekozen kleur. Alleen de grote RGB led lijkt iets te doen.

Zie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

--

Meer foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Die kleine zouden koud wit en warm wit moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Doe je dit met Automation in de Lidl app, of met een andere Gateway oplossing waar je wel gewoon "If-Then-Else" kunt doen? Indien met Lidl app: kun je aangeven hoe je dit hebt gedaan? Ik krijg het niet voor elkaar een 1minuut "countdown" op gedimde stand te "annuleren" als in die minuut weer beweging gedetecteerd wordt, dus gaat hij na de countdown altijd uit, dus hij doet niets met de nieuwe "movement detected" tot de countdown afgehandeld is lijkt het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
Axel Moonshine schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:07:
[...]

Kun je het ook zo instellen dat als je snachts de douche inloopt het licht minder fel is dan overdag?
dat zou moeten kunnen maar zover ben ik nog niet, je kan nl aan iedere taak ook een tijdvenster toevoegen wanneer wat moet gebeuren. ook met zons onder en opgang kon je wat doen, moet nog veel uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Gisteren wat spulletjes gehaald voor gebruik i.c.m. met mijn bestaande Hue systeem. De plug werkt prima, sensor niet. Ik gebruik zelf de Hue app op mijn telefoon maar ik begrijp dat zelfs als je ZHA gebruikt het ding wel te registreren is maar verder niks doet? Die kan dus terug.

Verder ben ik in de markt voor wat witte lampen dus die ga ik nog wel halen. Jammer dat de LED strip ook niet goed werkt, voor dat geld had ik er daar wel een paar van willen kopen.

Denken de meer ervaren mensen hier dat deze incompatibility issues opgelost gaan worden in de komende tijd?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dr. Strangelove schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:11:
Gisteren wat spulletjes gehaald voor gebruik i.c.m. met mijn bestaande Hue systeem. De plug werkt prima, sensor niet. Ik gebruik zelf de Hue app op mijn telefoon maar ik begrijp dat zelfs als je ZHA gebruikt het ding wel te registreren is maar verder niks doet? Die kan dus terug.

Verder ben ik in de markt voor wat witte lampen dus die ga ik nog wel halen. Jammer dat de LED strip ook niet goed werkt, voor dat geld had ik er daar wel een paar van willen kopen.

Denken de meer ervaren mensen hier dat deze incompatibility issues opgelost gaan worden in de komende tijd?
Ik denk dat zowel Lidl als de community de issues gaan oplossen (gezien ze in alle landen als warme broodjes over de toonbank gaan)

Volgens de doos kunnen we de kerstlalampjes per lamp besturen maar de software kant daarvoor ontbreekt volledig

[ Voor 6% gewijzigd door Tetsuo55 op 30-11-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Tetsuo55 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:54:
[...]

Die kleine zouden koud wit en warm wit moeten zijn
Yes! Even wat lopen pielen en opnieuw 'pairen' in Phoscon en nu heb ik alle leds aan de praat.

Mooi stripje voor 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Kippenijzer schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:04:
[...]

Doe je dit met Automation in de Lidl app, of met een andere Gateway oplossing waar je wel gewoon "If-Then-Else" kunt doen? Indien met Lidl app: kun je aangeven hoe je dit hebt gedaan? Ik krijg het niet voor elkaar een 1minuut "countdown" op gedimde stand te "annuleren" als in die minuut weer beweging gedetecteerd wordt, dus gaat hij na de countdown altijd uit, dus hij doet niets met de nieuwe "movement detected" tot de countdown afgehandeld is lijkt het...
net even getest en inderdaad wel raar. zolang ik in de eerste minuut dat de lamp op volle sterkte blijft branden en ik blijf bewegen dan blijft die dus branden. alleen als ik niet beweeg gaat die na een seconde of 30 op dimstand en daarna opeens uit dus daar zal een update voor moeten komen dan. zodra ik beweeg in dimstand gaat die wel weer op volle sterkte branden en kan blijven bewegen met vol licht. daarna is het of gedimt of uit .

merk wel dat de sensor niks aangeeft dat er beweging is maar dat zal met die energiemode te maken hebben las ik in de manual.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik krijg de Lidl Smart Plug (HG063337) in Domoticz in combinatie met een ConBee II stick niet aan de praat...

Bij het pairen wordt wel een "TS011F" gedetecteerd, maar ik kan 'm daarna niet in de devices lijst vinden en toevoegen...

Iemand een idee waarom?

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Arjan A schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:14:
Even een vraagje voor mijn nieuwsgrierigheid: is het ook mogelijk om een IKEA afstandsbediening aan de Lidl gateway te koppelen? Ik vind de AB van IKEA vele malen mooier dan dat ding van de Lidl.
Nee, helaas niet. Ik heb zowel de ronde als de vierkante AB geprobeerd te pairen. Zonder resultaat.
Hetzelfde geldt voor de zigbee AB van Trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10
Bij updates zal je wel de gateway van de Lidl nodig hebben? Want -bijvoorbeeld -via de HUE bridge kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Dynazap schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:46:

Zie:

[Afbeelding]
Suffe (of lullige) is dat het er wel precies zo uit ziet als ik de verpakking. :P :?
Brantje schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:30:
[...]

Even opnieuw pairen, dat loste bij mij het probleem op.
[Afbeelding]
Als in resetten en opnieuw laten zoeken?

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-11-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 22:52
[...]

Zou je hier een screenshot van willen delen hoe je dit hebt ingesteld? Bij mij gaat het gewoon uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 10:27
Vanmiddag 3 tussen-stekkers en de gateway gekocht. Had eigenlijk verwacht dat alles al uitverkocht was maar dat viel reuze mee. Er lag nog genoeg in de schappen en het aansluiten was ook zo gepiept. Ik hoop ooit nog eens ons zonnescherm te kunnen bedienen met dit spul want die Soliris Sensor RTS draadloze zon- en windautomaat is regelrecht een fiasco. Gaat in bij redelijk mooi weer en uit als het al aardig donker is, ongeacht de gemaakte instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

ManiacsHouse schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:34:
[...]
Als in resetten en opnieuw laten zoeken?
Verwijderen uit Phoscon en opnieuw zoeken inderdaad. Nu werken de 2 kleine ledjes op warm en koude tinten. De grote met kleurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
Arjan A schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:14:
Mocht iemand een andere dan de standaard Lidl-afstandsbediening werkend hebben gekregen op het hele spul, dan hou ik me zeer aanbevolen.

Wat volgens mij niet werkt aldus gebruikers in dit topic
- Trust Zigbee remote (heb ik zelf, werkt dus niet)
- Ikea
- Philips Hue

Heb ondertussen nog steeds mijn vraag bij Lidl uitstaan of ze die ab's ook nog los gaan verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
De "smart plug" is niet echt "smart"....

Ik kan 'm wel aansturen vanuit Domoticz, maar als ik de drukkop op de plug bedien, krijg ik GEEN terugmelding!!!

Wat is hier smart aan?

Dit Lidl Zigbee spul i.c.m. een ConBee II USB stick was even een test uitstapje naar een goedkoop alternatief voor de Z-Wave Fibaro's die ik heb, maar daar zal het ook bij blijven...
Het mag dan wel goedkoper zijn dan de Fibaro's maar het werkt voor geen meter...

[ Voor 42% gewijzigd door haggard op 30-11-2020 21:56 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Vandaag aantal GU10 ontvangen, aansluiten op de Philips Hue ging echt heel makkelijk.

Alleen als ik nu schakel in een scene, dan flikkert hij even voor die van kleur veranderd, bij de Philips lampen gaat dat echt heel smooth, zonder onderbreking etc.

Iemand idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
@haggard Vind je een terugmelding dan wel 'smart' >:)

De 'ouderwetse' PIR sensoren die pas bij schemer een lamp aanzetten, en als er iemand in de buurt kwam, aangingen, en ook nog eens na een instelbare tijd weer uit, waren heel wat smarter dan de gemiddeld smart lamp van tegenwoordig O-) .

[ Voor 5% gewijzigd door WackoH op 30-11-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekm123
  • Laatst online: 01-12-2020
Hallo ik heb een gateway met lampen van lidl gekocht en gekoppeld allemaal geen probleem maar een buitensensor van hue krijg ik niet gekoppeld bij scannen van sensor vind hij hem niet
Heeft Iemand het zelfde probleem ondervonden en misschien een oplossing .
en weet iemand of je de afstandbediening van een ander merk ook aan deze gateway kunt gebruiken ?,je kunt de afstandbediening van lidl niet los kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
@WackoH Ja, het zou fijn zijn als de plug ook netjes meld wanneer iemand met de knop op de plug zelf heeft gedrukt.... En of de plug aan of uit staat... Daar kan men acties aan hangen met allerlei scripjes....
Maar als daarvan niks wordt gemeld is het in mijn ogen een "dumb plug"..

Bij de Fibaro's krijg ik zelfs terugmelding van het stroomverbruik van het aangesloten apparaat...

[ Voor 21% gewijzigd door haggard op 30-11-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Dynazap schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:10:
[...]

Verwijderen uit Phoscon en opnieuw zoeken inderdaad. Nu werken de 2 kleine ledjes op warm en koude tinten. De grote met kleurtjes.
:?
Oh wacht haha sorry, die vraag was naar aanleiding van een reactie van Brantje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
webber87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
[...]

Zou je hier een screenshot van willen delen hoe je dit hebt ingesteld? Bij mij gaat het gewoon uit..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eyp09w-4eWuiYHcYDTUiAtK1hmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIZILViDUb98RfKMT3tG5zt5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADGXP5HLyVZtXKSdf96OyxIZ05U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bNG9kaIPohlyUQgqtoTz7cT.jpg?f=fotoalbum_large

zo heb ik het gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
haggard schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:53:

Ik kan 'm wel aansturen vanuit Domoticz, maar als ik de drukkop op de plug bedien, krijg ik GEEN terugmelding!!!

Wat is hier smart aan?

Dit Lidl Zigbee spul i.c.m. een ConBee II USB stick was even een test uitstapje naar een goedkoop alternatief voor de Z-Wave Fibaro's die ik heb, maar daar zal het ook bij blijven...
Het mag dan wel goedkoper zijn dan de Fibaro's maar het werkt voor geen meter...
Krijg je de terugkoppeling wel als je de lidl zigbee hub gebruikt? Want dit wat jij omschrijft kan natuurlijk ook een domoticz/conbee probleem zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

tuppes schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:56:
Vanmiddag 3 tussen-stekkers en de gateway gekocht. Had eigenlijk verwacht dat alles al uitverkocht was maar dat viel reuze mee. Er lag nog genoeg in de schappen en het aansluiten was ook zo gepiept. Ik hoop ooit nog eens ons zonnescherm te kunnen bedienen met dit spul want die Soliris Sensor RTS draadloze zon- en windautomaat is regelrecht een fiasco. Gaat in bij redelijk mooi weer en uit als het al aardig donker is, ongeacht de gemaakte instelling.
Je kunt voor je zonnescherm waarschijnlijk een mooie oplossing vinden met home assistant of domoticz, met een beetje geluk kun je zelfs de Lux sensor van die soliris blijven gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Wat is hier smart aan?

Net getest, terugmelding in Home Assistant in combinatie met Conbee II werkt prima wanneer de knop op de plug bediend wordt. HA 118.3, Deconz 2.06.00.

Overigens in de 2.7.0 beta (sinds gisteren beschikbaar, alleen via docker)
  • Initial support for LIDL/Silvercrest motion sensor #3736 #3779
  • Merry Christmas with LIDL/Silvercrest LED stripe #3776
  • Initial support for LIDL/SilverCrest contact sensor (TY0203) #3773
Voor de mensen die de deconz plugin gebruiken in HA, die moeten dus nog even geduld hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:13

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit snap ik dus echt niet hè... Pal na release een niet standaard opstelling maken en dan klagen dat het kut is en dat [insert here] veeeeeeeeel beter is 8)7

Als je het als vervanging wilde proberen, had dan even gevestigde spullen gekocht. Of nog even gewacht. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 18:19
Septillion schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:52:
[...]

Dit snap ik dus echt niet hè... Pal na release een niet standaard opstelling maken en dan klagen dat het kut is en dat [insert here] veeeeeeeeel beter is 8)7

Als je het als vervanging wilde proberen, had dan even gevestigde spullen gekocht. Of nog even gewacht. :X
Dat krijg je als eindgebruikers zich melden op een Tweakers forum ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Morgoth schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:36:
[...]

Mocht iemand een andere dan de standaard Lidl-afstandsbediening werkend hebben gekregen op het hele spul, dan hou ik me zeer aanbevolen.

Wat volgens mij niet werkt aldus gebruikers in dit topic
- Trust Zigbee remote (heb ik zelf, werkt dus niet)
- Ikea
- Philips Hue

Heb ondertussen nog steeds mijn vraag bij Lidl uitstaan of ze die ab's ook nog los gaan verkopen.
De Aqara AB’s werken ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik neem aan bij het "uit" deel als enige voorwaarde de "No moverment detected"? En kun je aangeven in de lijst welke van deze twee boven de andere staat in het lijstje? Dit lijkt ook iets uit te maken. Maar heb je hiermee ook inderdaad dat je bij nieuwe movement niet op de achtergrond alsnog ook je "uit" scriptje hebt draaien en hiermee alsnog de lamp - nu op vollere sterkte - toch uitgaat nav. het "uit" scriptje?

Hier zie ik wel zoiets, en ik kan vertellen dat een Redhead vriendin - die dus toch al aardig pittig is van zichzelf - nogal explodeerd als de lampen tijdens het douchen uit blijven gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:03
Heb al een aantal jaren HA draaien op een RPi, met een aantal Sonoff modules waar Tasmota op is geflasht (en dus via Wifi werken). Daarnaast een Google Nest mini voor voice control. Nu wil ik 3 standaard LED lampen gaan vervangen voor Zigbee lampen, dus ik zit te kijken naar deze Lidl lampen. Hiervoor heb ik dus een bridge nodig. Ik kan me voorstellen dat ik in de toekomst nog wat lampen van Hue/Ikea wil toevoegen. Twee vragen:
  1. Kan ik hier nu het best de Lidl bridge voor gebruiken of een 'generieke' stick zoals ConBee en waarom?
  2. Als het een generieke stick wordt: wat is dan de beste keuze? ConBee/CC2531/..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stanvv schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:04:
Heb al een aantal jaren HA draaien op een RPi, met een aantal Sonoff modules waar Tasmota op is geflasht (en dus via Wifi werken). Daarnaast een Google Nest mini voor voice control. Nu wil ik 3 standaard LED lampen gaan vervangen voor Zigbee lampen, dus ik zit te kijken naar deze Lidl lampen. Hiervoor heb ik dus een bridge nodig. Ik kan me voorstellen dat ik in de toekomst nog wat lampen van Hue/Ikea wil toevoegen. Twee vragen:
  1. Kan ik hier nu het best de Lidl bridge voor gebruiken of een 'generieke' stick zoals ConBee en waarom?
  2. Als het een generieke stick wordt: wat is dan de beste keuze? ConBee/CC2531/..?
Hier staan wat devices genoemd met voor en nadelen:
https://www.zigbee2mqtt.i...n/supported_adapters.html
Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste