[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:42
Dank je! Maar dan blijft mijn eerste vraag onbeantwoord: maakt het iets uit of ik de Lidl bridge pak of voor een generieke ga? Ondersteund zo'n generieke stick meer types of merken? Krijgen die sneller een update waardoor ze eerder nieuwe devices ondersteunen?
Of kan ik juist beter voor een Hue of Ikea bridge gaan op dit moment?

[ Voor 37% gewijzigd door Stanvv op 01-12-2020 09:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Stanvv
  1. De Lidl gateway is niet ondersteund door HA. Misschien dat iemand dat in de toekomst koppelt maar gezien de enorme wildgroei aan gateways zou ik daar niet op hopen. Daarnaast, met een oplossing als Zigbee2MQTT heb je ondersteuning voor veeeeeeel meer devices en veel sneller.
  2. Eigenlijk zijn dat twee keuzes ook al zijn ze gelinkt. Je hebt de stick en de software waarbij het laatste het eerste moet ondersteunen. Voor deCONZ is de Conbee de stick. Zigbee2MQTT en ZHA ondersteunen wat meer (en ook de Conbee) maar moet je vaak zelf van firmware voorzien. Zigbee2MQTT en een CC2531 is by far de goedkoopste instap maar de stick is niet zo krachtig (zowel aantal devices als bereik) maar wel een leuke instap als je daar rekening mee houdt. Ofwel, je moet zelf de afweging maken qua tijd, kosten en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het via de Lidl gateway mogelijk om een actie te maken bij de raamsensor in combinatie met dat het nog donker is (dus voor zonsopgang)? Ik wil een lamp aanzetten als een bepaalde deur open gaat.

--

Gevonden: Je kunt taken gewoon makkelijk aan en uitzetten op basis van tijd / triggers zoals zonsopgang.

[ Voor 22% gewijzigd door shadax op 01-12-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:02

Mimiix

Professioneel Prutser

gysman11 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:33:
[...]

Net getest, terugmelding in Home Assistant in combinatie met Conbee II werkt prima wanneer de knop op de plug bediend wordt. HA 118.3, Deconz 2.06.00.

Overigens in de 2.7.0 beta (sinds gisteren beschikbaar, alleen via docker)
  • Initial support for LIDL/Silvercrest motion sensor #3736 #3779
  • Merry Christmas with LIDL/Silvercrest LED stripe #3776
  • Initial support for LIDL/SilverCrest contact sensor (TY0203) #3773
Voor de mensen die de deconz plugin gebruiken in HA, die moeten dus nog even geduld hebben.
Geen dank ;)
De lampen/ledstrips werken ook verder.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 12:57
Dit is de reactie van de Lidl op mijn vraag of er ook losse afstandsbedieningen te bestellen zullen zijn. Plus mijn reactie daar weer op. Weinig hoopgevend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFCVysm7xDyFE1l2DmMCP9-st3w=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/TBhm8CABHWFkYHzgWSKbNEKc.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvv
  • Laatst online: 19:42
Septillion schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:39:
@Stanvv
  1. De Lidl gateway is niet ondersteund door HA. Misschien dat iemand dat in de toekomst koppelt maar gezien de enorme wildgroei aan gateways zou ik daar niet op hopen. Daarnaast, met een oplossing als Zigbee2MQTT heb je ondersteuning voor veeeeeeel meer devices en veel sneller.
  2. Eigenlijk zijn dat twee keuzes ook al zijn ze gelinkt. Je hebt de stick en de software waarbij het laatste het eerste moet ondersteunen. Voor deCONZ is de Conbee de stick. Zigbee2MQTT en ZHA ondersteunen wat meer (en ook de Conbee) maar moet je vaak zelf van firmware voorzien. Zigbee2MQTT en een CC2531 is by far de goedkoopste instap maar de stick is niet zo krachtig (zowel aantal devices als bereik) maar wel een leuke instap als je daar rekening mee houdt. Ofwel, je moet zelf de afweging maken qua tijd, kosten en ondersteuning.
Perfect, helemaal duidelijk! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 22:02

Mimiix

Professioneel Prutser

Mavamaarten schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:32:
Ja die kerstverlichting is wel interessant! Ik heb echter een zigbee2mqtt setup en ben dus niet van plan om zo'n gateway en dus ook de app in huis te halen. Ik kan me zo moeilijk inbeelden hoe je individueel adresseerbare LEDs zou aansturen via Home Assistant of MQTT.
De leds zijn niet individueel aan te sturen via Zigbee. Zie: https://github.com/dresde...16#issuecomment-735004813

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 15:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mimiix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:51:
[...]

De leds zijn niet individueel aan te sturen via Zigbee. Zie: https://github.com/dresde...16#issuecomment-735004813
Interessante thread, thanks!

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Kippenijzer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:12:
[...]

Ik neem aan bij het "uit" deel als enige voorwaarde de "No moverment detected"? En kun je aangeven in de lijst welke van deze twee boven de andere staat in het lijstje? Dit lijkt ook iets uit te maken. Maar heb je hiermee ook inderdaad dat je bij nieuwe movement niet op de achtergrond alsnog ook je "uit" scriptje hebt draaien en hiermee alsnog de lamp - nu op vollere sterkte - toch uitgaat nav. het "uit" scriptje?

Hier zie ik wel zoiets, en ik kan vertellen dat een Redhead vriendin - die dus toch al aardig pittig is van zichzelf - nogal explodeerd als de lampen tijdens het douchen uit blijven gaan :+
ja pir status geen beweging, met douchen blijft die bij mij op volle sterkte branden zonder tussendoor te dimmen ofzo, wel is het zo dat de sensor alleen de eerste keer dat ik me badkamer betreed dat ik dan dat rode lampje zie. tijdens douchen zie ik niks branden als die beweging detecteert.
als alles uit is en ik ga weer de badkamer een dan weer 1x rode lampje. dacht de eerste keer dat de sensor stuk was dus die had ik teruggebracht en nieuwe gehaald.

ze staan allebij onderaan mijn takenlijst, de rest wat ik toevoeg daarna bv overloop komt erboven telkens. moet volgens mij niks uitmaken.

wat ik wel heb dat als die in het geen beweging taak zit dat die raar gaat doen maar had dat al eerder ergens geschreven. dan gaat bij beweging de lamp op volle sterkte en opeens naar zwak of uit en reageert de sensor niet meer. heb nu een minuut vertraging als toegevoegd bij beweging aan omdat als die in zijn eerste standaard minuut zit bij beweging aan en ik beweeg dan niet dan werkt het niet zoals zou moeten, 2 minuten moet voldoende zijn . maar goed daar zal wel een update voor komen binnenkort.

[ Voor 16% gewijzigd door Toerq op 01-12-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:04
marcovandam schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:29:
[...]

Ik heb ze al ingepakt voor retour, en voor een paar tientjes meer een 400 lampjes twinkly gekocht. Werkt een stuk beter en uitgebreider als ik het zo zie.
N.a.v. alle reacties heb ik besloten om de Lidl kerstverlichting string over te slaan en voor een Twinkly 400 RGB string te gaan. Kwa kosten is het 3 tientjes meer maar wel meer functionaliteit en betere hardware in de aansturing. En niet te vergeten support via een regelmatig geüpdatete app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
Morgoth schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:25:
Dit is de reactie van de Lidl op mijn vraag of er ook losse afstandsbedieningen te bestellen zullen zijn. Plus mijn reactie daar weer op. Weinig hoopgevend.

[Afbeelding]
Bedankt voor het doorzetten van deze info.
Ik hoop dat ze niet weten wat er gaat komen want die AB's zijn voor mij wel best wel prio.
Ik hengst nu uit automatisme op elke schakelaar als ik een kamer verlaat om de lichten te doven dus staan ook de slimme lampen daarmee uit.
Voor mij een leuk systeem om mee te beginnen maar AB's en in de toekomst de thermostaat zou wel fijn wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhysixFrans
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
TweakTom92 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:47:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de RGB LED strip van de Lidl? Dus niet de kerstverlichting, maar de LED-strip van 2m. Ik heb even door dit topic heen gescrolled en kom vooral mensen tegen die niet erg tevreden zijn over de lichtopbrengst in kleur van de RGB E27 lampen plus een zoem die er soms in zit, dus ik ben benieuwd hoe het met de LED-strip zit.

Ik wil hem gaan bestellen voor gebruik met mijn Hue bridge, het mooiste zou zijn als iemand ervaring heeft met die combi.
Ik gebruik de Lidl strip in combinatie met een Hue bridge en de Hue app. Werkt prima. Kan alles aanpassen. Ook nieuwe scenes maken, e.d. Heb alleen geen vergelijking ten aanzien van de kleuren, maar wij willen toch dicht bij wit blijven, dus dat is sowieso geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Creg77 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:
Heb vanmiddag de gateway van lidl gehaald. Vervolgens mijn ikea lampen resetten en verbinden. Van de 3 lampen verbinden lukte er 1. Wat bleek, ik had de lidlgateway naast de ikea aangezet. Deze storen elkaar, vervolgens ikea uitgezet. Nu werkt het.

Ben supertevreden met de lidl gateway voor nu.
Welk type Ikea lampen (wit, ambiance of color) heb je? Ik vermoed dat ik de lampen niet gekoppeld krijg omdat ik een "white only" lamp heb, wat Lidl standaard nog helemaal niet kent. Hij heeft trouwens wel de Filament lamp van Hue herkend (ook White only eigenlijk dus), maar mogelijk speelt dit toch mee, vandaar de check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 00:10

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

gysman11 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:33:
[...]

Net getest, terugmelding in Home Assistant in combinatie met Conbee II werkt prima wanneer de knop op de plug bediend wordt. HA 118.3, Deconz 2.06.00.

Overigens in de 2.7.0 beta (sinds gisteren beschikbaar, alleen via docker)
  • Initial support for LIDL/Silvercrest motion sensor #3736 #3779
  • Merry Christmas with LIDL/Silvercrest LED stripe #3776
  • Initial support for LIDL/SilverCrest contact sensor (TY0203) #3773
Voor de mensen die de deconz plugin gebruiken in HA, die moeten dus nog even geduld hebben.
Ik had geupdate naar 2.07.00, dat ging goed. Maar kon daarna niet meer inloggen in in Phoscon-GW (marthoc/deconz docker), en dus geen devices toevoegen. Ik ben weer terug naar 2.06.00

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillyboy
  • Laatst online: 22:54
ik ben van plan om dit volledig te installeren na mijn verbouwingen. Over het algemeen goede reviews precies. Iemand tips voor een starter? Ik heb de hue thread ook al eens doorgegaan en deze lijkt me wel beter qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
Gillyboy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:56:
ik ben van plan om dit volledig te installeren na mijn verbouwingen. Over het algemeen goede reviews precies. Iemand tips voor een starter? Ik heb de hue thread ook al eens doorgegaan en deze lijkt me wel beter qua prijs.
Tja, wat is wijsheid?
Hier ook een starter en dus de startset gekocht (online,dom dom dom)
Dus als de LIDL om de hoek ze nog heeft zeker het proberen waard.
En of het wat gaat worden? Niks is hel al maar zit wel te wachten op een thermostaat en losse afstands- bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tpq36 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:09:
[...]

Tja, wat is wijsheid?
Hier ook een starter en dus de startset gekocht (online,dom dom dom)
Dus als de LIDL om de hoek ze nog heeft zeker het proberen waard.
En of het wat gaat worden? Niks is hel al maar zit wel te wachten op een thermostaat en losse afstands- bediening.
Een ZigBee thermostaat zou gewoon moeten werken.

Losse afstandsbediening zou wel tof zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Vanmiddag even een drietal sensors gehaald. Ik heb namelijk twee inloopkasten en een badkamer waar zich geen schakelaar bevindt. Moet zeggen, hiervoor werken die dingen top! Deurtje open, lichtje aan, deurtje dicht, ilchtje uit. Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Goed om te horen dat de LED strip dus wel met Hue werkt, dan ga ik er toch eentje halen nog denk ik. Die sensors zijn wel jammer, daar had ik wel wat toepassingen voor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Heb pagina 5 en 6 nog niet gelezen, sorry als het dubbel is.

Ik heb IKEA spul in huis, Domoticz draaien en Google Home mini (incl. Google Home app op android).

Sinds kort de lidl gateway en deursensoren (magneetcontacten).
Via de Google Home app wil ik een koppeling maken met de Lidl app, maar telkens na inloggen met het Lidl account en klikken op "authorize"
kom ik terug op "apparaat toevoegen" in de google app.

Dit blijft zich in een "loop" herhalen en de link apart openen (in Chrome) of als desktop site laden heeft geen zin.

Dus ik doe: Google Home app openen, linksboven op plusje, apparaat instellen, "heb je al iets ingesteld", zoeken op Lidl, , inloggen met Lidl mailadres en WW, opent zich nieuwe pagina met knop "authorize" en vervolgens kom ik terug bij Home app "heb je al iets ingesteld".

Geen koppeling, geen devices zichtbaar anders dan Tradfri.

Ben ik nou blind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 10:49
Stanvv schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:28:
[...]

Dank je! Maar dan blijft mijn eerste vraag onbeantwoord: maakt het iets uit of ik de Lidl bridge pak of voor een generieke ga? Ondersteund zo'n generieke stick meer types of merken? Krijgen die sneller een update waardoor ze eerder nieuwe devices ondersteunen?
Of kan ik juist beter voor een Hue of Ikea bridge gaan op dit moment?
Wil je meerdere merken kunnen koppelen dan kun je het beste voor een conbee gaan. Er zijn 3 grote pakketten die goed onderhouden worden en waar snel nieuwe devices op ondersteund worden.

Een merk bridge gaat nooit een goede ondersteuning bieden voor andere hardware dan die van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-06 16:57
Iemand die ervaring heeft met de Smarthome van Lidl? Ik wil er graag aan beginnen, of moet ik Philips hue smart lampen nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjuuls92 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:42:
Iemand die ervaring heeft met de Smarthome van Lidl? Ik wil er graag aan beginnen, of moet ik Philips hue smart lampen nemen?
Dit hele topic staat vol met ervaringen ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-06 16:57
Jorgen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:43:
[...]

Dit hele topic staat vol met ervaringen ;)
Haha ja ik lees nu alles door thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
Meer mensen last van het feit dat je de bewegingssensor icm met lampen aan/uit niet kan timen?
Ik wil graag dat hij mijn lampen pas na 5 minuten geen beweging uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar is de silvercrest stekkerdoos ook koppelbaar met de hue bridge? Aangezien ik niet echt zin heb in nog een bridge erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

StoOker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:33:
Meer mensen last van het feit dat je de bewegingssensor icm met lampen aan/uit niet kan timen?
Hoe lang duurt het standaard? Ik wilde zo iets voor de veranda maken omdat de lichtknop in de huiskamer zit :)

En hoe veel toestellen zouden er op de bridge van de lidl kunnen? 20/100?

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-12-2020 08:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Sjuuls92 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:48:
[...]

Haha ja ik lees nu alles door thx
Bedenk vooral (en dat geldt voor veel meer mensen hier :X ), het is allemaal net uit. Als Lidl serieus verder wil zal de ondersteuning van andere devices beter worden. En de andere kant op zouden ze dan bij Hue aan moeten kloppen voor betere ondersteuning maar daar zijn ze volledig overgelaten aan wat Hue wil. Ook functionaliteit verwacht ik dan verbeteringen in (maar verwacht geen HA flexibiliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

StoOker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:33:
Is op dit moment in mijn ogen het grootste issue. Je kan enkel een timeout zetten voor het werkelijke uit zetten na de "no movement detected" trigger van de sensor, maar die kun je vervolgens niet onderbreken - dus ook als in deze tijd wel weer de "movement detected" triggered zal na die ingestelde timeout voor het uitzetten alsnog de lamp uit gaan - zeer irritant ook bijvoorbeeld in een badkamer dus.
Er is (nog hoop ik) geen optie om een voorwaardelijke actie te doen, je hebt enkel triggers en acties, je kunt niet de huidige status evalueren.

Voorbeeld:

Movement = ON @ 70% brightness
No movement = 3 minuten wachten op 50% brightness voor OFF.
Tijdens 3 minuten weer beweging -> Weer op 70%
Na de 3 minuten timer wil je nu: Indien brightness op 50%, dan OFF. Ja, dat is er dus niet. En je kunt ook niet hem annuleren met de Movement=On trigger (ik heb geprobeerd om de automation voor de No Movement in de "Movement=ON" te disablen - maar die die al was getriggerd draait dus gewoon door helaas).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morgoth
Marzman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:10:
[...]

Hoe lang duurt het standaard? Ik wilde zo iets voor de veranda maken omdat de lichtknop in de huiskamer zit :)
Hier een filmpje van de sensor in werking zonder timer (dus gewoon open = aan, dicht = uit): https://djvvliet.stackstorage.com/s/SJcZbpSI8ph86bD2.

[ Voor 7% gewijzigd door Morgoth op 02-12-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Morgoth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:23:
[...]

Hier een filmpje van de sensor in werking zonder timer (dus gewoon open = aan, dicht = uit): https://djvvliet.stackstorage.com/s/SJcZbpSI8ph86bD2.
Dan is de raam/deursensor niet wat ik zoek, al heeft hij momenteel wel de temperatuur van een koelkast ;) Misschien dan die bewegingsmelder.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
LED strip werkt perfect, dus daar ga ik er nog 2 van halen :)

Wat in de winkel is uitverkocht zal niet worden aangevuld neem ik aan per usual Lidl MO, dus dat wordt online bestellen.

Edit: Helaas zijn de witte lampen uitverkocht :( Wilde mijn moeder in Nijmegen de grens over sturen want vanaf morgen liggen ze in de Duitse winkels maar die heeft dus net de auto in de garage :(
Servor schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:54:
Misschien een domme vraag maar is de silvercrest stekkerdoos ook koppelbaar met de hue bridge? Aangezien ik niet echt zin heb in nog een bridge erbij...
Ook één van meegenomen, nog niet geprobeerd. Ik zal er vanavond even mee spelen en mijn ervaringen posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-12-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 17:52
Ik ben de TS een beetje aan het uitbreiden. Weet iemand of de RGB ledstrip ook te koppelen is met de Philips Hue bridge?

En ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een IKEA Tradfri bridge, en of er ook spulletjes van Lidl hiermee werken (of niet werken). Tot nu toe kwam ik in dit topic alleen de E27 RGB lamp tegen die werkt met de Ikea bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
spokje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:48:
Ik ben de TS een beetje aan het uitbreiden. Weet iemand of de RGB ledstrip ook te koppelen is met de Philips Hue bridge?
Vijftien minuten geleden gedaan :) Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
op de een of andere manier is heel mijn takenlijst gewist, staat totaal niks meer in en ik heb de app niet aangeraakt verder.

de taken worden nog wel uitgevoerd dus denk dat ze in het geheugen vd gateway staan maar hoe moet ik die nu wissen.

zal een fabrieksreset worden ben ik bang.

zie de taken wel afzonderlijk als ik bij een sensor kijk, mmhh vreemd

[ Voor 51% gewijzigd door Toerq op 02-12-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Toerq schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:39:
op de een of andere manier is heel mijn takenlijst gewist, staat totaal niks meer in en ik heb de app niet aangeraakt verder.

de taken worden nog wel uitgevoerd dus denk dat ze in het geheugen vd gateway staan maar hoe moet ik die nu wissen.

zal een fabrieksreset worden ben ik bang.

zie de taken wel afzonderlijk als ik bij een sensor kijk, mmhh vreemd
Swipe down to refresh al geprobeerd, dat hielp hier zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Kippenijzer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:50:
[...]

Swipe down to refresh al geprobeerd, dat hielp hier zojuist.
nou opeens waren ze terug, zal wel een bug zijn ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 21:07
Heb nu zelf de gateway + E14 + E27 lamp draaien inclusief remote en gekoppeld via Google Home icm Nest Hub. Tot nu toe wordt ik er erg vrolijk van. Koppelen gaat goed, licht vind ik netjes. Ja, als ik een kleur gebruik moet de helderheid naar 100%, maar dat kan ook door mijn ietwat donkerdere lampenkappen komen. Bij wit licht (gebruik gloeilamp via Nest Hub vaak) dan staat 'ie op 5%. Zeker voor dit geld vind ik het een goeie deal. Erg tevreden mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
Kippenijzer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
[...]

Is op dit moment in mijn ogen het grootste issue. Je kan enkel een timeout zetten voor het werkelijke uit zetten na de "no movement detected" trigger van de sensor, maar die kun je vervolgens niet onderbreken - dus ook als in deze tijd wel weer de "movement detected" triggered zal na die ingestelde timeout voor het uitzetten alsnog de lamp uit gaan - zeer irritant ook bijvoorbeeld in een badkamer dus.
Er is (nog hoop ik) geen optie om een voorwaardelijke actie te doen, je hebt enkel triggers en acties, je kunt niet de huidige status evalueren.

Voorbeeld:

Na de 3 minuten timer wil je nu: Indien brightness op 50%, dan OFF. Ja, dat is er dus niet. En je kunt ook niet hem annuleren met de Movement=On trigger (ik heb geprobeerd om de automation voor de No Movement in de "Movement=ON" te disablen - maar die die al was getriggerd draait dus gewoon door helaas).
Vandaar de vraag inderdaad :) Ik loop ook tegen dit probleem aan.
Op dit moment is de interval dat hij de status aanpast naar geen beweging ongeveer 1minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

StoOker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:23:
[...]

Vandaar de vraag inderdaad :) Ik loop ook tegen dit probleem aan.
Op dit moment is de interval dat hij de status aanpast naar geen beweging ongeveer 1minuut.
Ik ga proberen de GW met de originele Tuya Smart Living app te koppelen, in de hoop dat je daarin wat meer mogelijkheden hebt voor het scripten. Enkel nog even zien of ik ook zonder full-reset hem in die andere app krijg. Iets zegt me dat mijn vriendin anders best pissig kon worden als het allemaal *weer* opnieuw ingesteld moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Wat is eigenlijk het bereik van die dingen? Ik zit er over te denken om het spul nog wat verder uit te breiden. Ik heb namelijk een plafondlamp hangen meteen na de voordeur bij binnenkomst. Ik woon op 1-hoog dus er is dan meteen een trap, en dan na die trap een gang en dan in de woonkamer die daar aan grenst, hangt de gateway. Zou die dat redden? Hemelsbreed maar hooguit 10 meter, maar zit wel veel muur tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Arjan A

Cenosillicafoob

Morgoth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:00:
Wat is eigenlijk het bereik van die dingen? Ik zit er over te denken om het spul nog wat verder uit te breiden. Ik heb namelijk een plafondlamp hangen meteen na de voordeur bij binnenkomst. Ik woon op 1-hoog dus er is dan meteen een trap, en dan na die trap een gang en dan in de woonkamer die daar aan grenst, hangt de gateway. Zou die dat redden? Hemelsbreed maar hooguit 10 meter, maar zit wel veel muur tussen.
Ik heb de gateway achterin huis op de grond achter een speakerzuil liggen. De buitenlamp aan de voorkant 12m verderop is sinds deze week ook smart. Er zit een meterkast tussen (notoire wifiblokker) en 3 muren, maar de lamp reageert netjes op de signalen vanuit de gateway :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Servor schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:54:
Ik heb het net geprobeerd en het antwoord is nee, in elk geval niet via de Hue app of de Apple Home app. Ik heb het geprobeerd om hem toe te voegen als een accessory / Smart Plug. Als iemand een suggestie heeft om het anders te doen dan probeer ik dat uiteraard even. Anders gaat hij van het weekend weer retour, net als de sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
Morgoth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:00:
Net even naar buiten gelopen, door de schuur heen, afstand +/- 20mtr tot de gateway. Met de afstandsbediening reageerde de daarop aangesloten lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 13:59
Iemand idee hoe de stekkers (waar lampen op staan) te kunnen aansturen met de afstandbediening uit de starterkit?

Ik wil graag alles met de afstandbediening aan/uit kunnen zetten in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
PaPi36 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:29:
Iemand idee hoe de stekkers (waar lampen op staan) te kunnen aansturen met de afstandbediening uit de starterkit?

Oh, dat is een goede zeg. Ik zie dat er ook niet bij staan. Lijkt niet te kunnen. Hopelijk wordt dat nog opgelost met een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:17:
[...]

Ik heb het net geprobeerd en het antwoord is nee, in elk geval niet via de Hue app of de Apple Home app. Ik heb het geprobeerd om hem toe te voegen als een accessory / Smart Plug. Als iemand een suggestie heeft om het anders te doen dan probeer ik dat uiteraard even. Anders gaat hij van het weekend weer retour, net als de sensor.
Ah jammer. Bedankt voor het proberen en laten weten in ieder geval. Een stekkerblok wat ik stopcontact voor stopcontact zou kunnen schakelen mbv Hue of Z-Wave zou me veel waard zijn maar redelijk zeldzaam lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musje39
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
Vanochtend de starter set en twee sensoren besteld. Ik ben benieuwd op dit moment heb ik alleen wat WiFi stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Musje39 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:04:
Vanochtend de starter set en twee sensoren besteld. Ik ben benieuwd op dit moment heb ik alleen wat WiFi stekkers.
De WiFi stekkers kun je ook met de Lidl app bedienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mophun
Misschien oom handig om een tabel op te nemen waarin staat welke NIET Lidl apparaten met de Lidl app/Gateway werken.
spokje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:50:
[Afbeelding]

Vanaf Black Friday (27-11-2020) start Lidl met de verkoop van haar eigen Smart Home lijn op het Zigbee protocol.

Zie ook: nieuws: Lidl legt Zigbee-smarthomeproducten in schappen en breidt aanbod begi...

Het smart home systeem is gebaseerd op Zigbee 3.0. Volgens Lidl is het compatible met andere fabrikanten zoals Philips Hue en IKEA. En de lampen zijn dus op de bridges van beide concurrenten aan te sluiten vanwege de Zigbee 3.0 standaard. Hoe dit in de praktijk gaat uitwerken is nog even afwachten, maar de beloftes van de fabrikant zijn veelbelovend.

Productaanbod
Lidl komt met verschillende producten, waaronder een Gateway (€20) (vaak bridge genoemd), RGB lampen (€13) (geschikt voor verschillend fittingen), een Deur- en raamsensor (€13), een Smart Plug (€10), Bewegingssensor (€10), RGB LED strip (€30), RGB Kerstboomverlichting (€49), en een Startersset (€49).

Productaanbod & Prijzen
Gateway€20
Lamp RGB (E27/E14/GU10)€13
Deur- en raamsensor€13
Smart Plug€10
Bewegingssensor€10
RGB Led Strip€30
RGB Kerstboomverlichting€49
Startersset (3 E27 Lampen, Bridge, Remote)Tijdelijk €49, normaal €64
USB Stekker contactdoos€25
LED-plafondlamp€50
LED-Spots (x3)€40
LED inbouwspots (3x)€30
Lamp Wittinten (E27/E14/GU10)€10

Voor 2021 heeft Lidl beloofd dat er extra producten geïntroduceerd worden binnen deze Zigbee lijn.

Kijk voor het aanbod op de website van Lidl Smart Home.

Compatibiliteit met andere Zigbee oplossingen

Onderstaand is een samenvatting wat ik tot nu toe gelezen heb in dit topic. Dit is waarschijnlijk niet volledig, en kan fouten bevatten. Check dus zelf eerst de compatibiliteit voordat je in de producten investeert.

Zigbee is een standaard en dat maakt de verwachting dat je alle apparaten met elkaar zou kunnen combineren, ongeacht het merk. Dit is over het algemeen niet zo. Philips Hue heeft haar bridge behoorlijk dichtgetimmerd en laat lang niet alle lampen/sensoren van andere merken op haar bridge toe. Je mag er ook vanuit gaan dat apparaten zoals slimme stekkerdozen en deursensoren niet werken op de Philips bridge, simpelweg omdat Hue die apparaten zelf niet in huis heeft. Toch werken bepaalde devices van Lidl prima op de Hue bridge.

Compatibiliteit Lidl devices met Philips Hue bridge

Lamp RGB (E27/E14/GU10)V
Deur- en raamsensorX
Smart PlugV
BewegingssensorX
RGB Led StripV
RGB KerstboomverlichtingV, werkt deels
USB Stekker contactdoosOnbekend
LED-plafondlampOnbekend
LED-Spots (x3)Onbekend
LED inbouwspots (3x)V
Lamp Wittinten (E27/E14/GU10)V

De lampen van Lidl zijn te koppelen aan de Philips Hue bridge. Wel wordt door verschillende users gemeld dat de kleuren van de Lidl lampen niet heel fel zijn. Dit komt omdat Lidl (Silvercrest) minder RGB leds gebruikt dan wit- en wittinten leds in de lampen. Verwacht dus niet dat ze net zoveel gekleurd licht weergeven als de Philips tegenhangers. Over de witte lampen zijn gebruikers over het algemeen tevreden.
De bewegingssensor is niet rechtstreeks te koppelen aan de Hue bridge. Deze wordt niet gevonden. Het is voorlopig onbekend of dit in de toekomst gaat veranderen.
De slimme stekker is rechtstreeks te koppelen aan de Hue bridge, met volledige functionaliteit.
De deur- en raamsensoren zijn niet te koppelen. Hue heeft deze productlijn zelf ook niet in zijn portfolio.
De kerstboomverlichting is te koppelen maar de leds zijn niet onafhankelijk aan te sturen. Je kunt een kleur kiezen en de felheid instellen.

Compatibiliteit Lidl devices met IKEA Tradfri bridge

Lamp RGB (E27/E14/GU10)V, E27 werkt. Rest nog onbekend.
Deur- en raamsensorOnbekend
Smart PlugOnbekend
BewegingssensorOnbekend
RGB Led StripOnbekend
RGB KerstboomverlichtingOnbekend
USB Stekker contactdoosOnbekend
LED-plafondlampOnbekend
LED-Spots (x3)Onbekend
LED inbouwspots (3x)Onbekend
Lamp Wittinten (E27/E14/GU10)Onbekend

Zigbee2MQTT & Home Assistant
Het is ergens logisch dat bijvoorbeeld Philips Hue niet zomaar elk Zigbee device accepteert. Het valt op dat er best een aantal users zijn die de Lidl spullen terugsturen omdat product X niet werkt met hun huidige zigbee bridge van merk X. In principe was dit te verwachten. Als je toch wilt dat alle producten met elkaar samenwerken zul je moeten kijken naar een oplossing als bijvoorbeeld Home Assistant. Je kunt dan bijvoorbeeld de Lidl bridge 'koppelen' aan de Hue bridge en zo toch alle devices aan elkaar knopen. Disclaimer: Ik weet nog niet zeker of Home Assistant de Lidl bridge al ondersteund op dit moment.
Ook kun je je eigen 'bridge' maken door middel van de zogenaamde 'Zigbee sticks'. Je zet dan je eigen Zigbee netwerk op, waarna je deze kunt configureren dmv Home Assistant. Lees er alles over in dit topic. Dit geef je de ultieme vrijheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• probeer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 14:02
Mophun schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:18:
[...]

De WiFi stekkers kun je ook met de Lidl app bedienen
Wanneer je ipv de LIDL app, de Tuya app neemt (is precies hetzelfde en werkt 100%) kan je daar ook de tuya wifi lampen van de action mee bedienen.

Lidl voor de zigbee, action voor de wifi. Beiden Tuya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
Ik vermoed dat de Lidl app naast de WiFi stekkers ook de lampen kan bedienen. Ik kan dit helaas niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
Mophun schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
Ik vermoed dat de Lidl app naast de WiFi stekkers ook de lampen kan bedienen. Ik kan dit helaas niet testen.
Zal in theorie waarschijnlijk prima kunnen (want Tuya) maar het toevoegen van wifi spul wordt in de praktijk lastig met de lidl app.

Neem de Tuya app. Precies hetzelfde, maar zonder het lidl stempeltje. Daarin kan je alle Tuya producten (lampen, sensors, bridges, zowel lidl's zigbee als action's wifi spul) gemakkelijk toevoegen.

Er zit iig nul verschil in aansturing en effecten, tussen het aansturen van een E27 kleurenlamp via de LIDL app, versus de Tuya app. Dus als je al Tuya wifi spul hebt, zou ik de Lidl app meteen overslaan en voor de Tuya app gaan.

Edit: ik zal bij zonsondergang vanavond een vergelijking maken tussen de Tuya Lidl zigbee lampen, en de Tuya action wifi lampen.

[ Voor 28% gewijzigd door probeer op 02-12-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
Mophun schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
???? LIDL gateway stuurt alles toch aan via Zigbee en niet via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
tpq36 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:32:
[...]

???? LIDL gateway stuurt alles toch aan via Zigbee en niet via WIFI?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-FCgb2qrjzzrGXc-hCqloIMaT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3I7noG6vL3oGqjM1RHbFe3O.jpg?f=fotoalbum_large

Allebei. Zie bijgevoegde foto van mijn gekoppelde WiFi stopcontactswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 18:00

BasW

Non omnia possumus omnes

spokje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:48:
Ik ben de TS een beetje aan het uitbreiden.
Ik kan bevestigen dat de LED-Spots (x3) ook prima werken in de HUE app. Kwestie van aansluiten en de spots stuk voor stuk in Hue zetten.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 31-05 12:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

BasW schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:50:
[...]

Ik kan bevestigen dat de LED-Spots (x3) ook prima werken in de HUE app. Kwestie van aansluiten en de spots stuk voor stuk in Hue zetten.
Kun je ook gebruik maken van de opties zoals muziek etc in de hue app? Ik krijg namelijk met mijn osram lampjes doodleuk de melding dat er geen lampen gevonden worden terwijl ik ze wel gewoon kan aansturen.

Zodra ik echter muziek of als ambilight wil gebruiken weigert die dat.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
PaPi36 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:29:

Dit staat allemaal netjes in de handleiding beschreven. Kwestie van de afstandsbediening aan de bridge koppelen, de lampen in de Lidl Home app weer aan de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
Yagermeister schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:01:
[...]

Kun je ook gebruik maken van de opties zoals muziek etc in de hue app? Ik krijg namelijk met mijn osram lampjes doodleuk de melding dat er geen lampen gevonden worden terwijl ik ze wel gewoon kan aansturen.

Zodra ik echter muziek of als ambilight wil gebruiken weigert die dat.
De hue entertainment opties beperken zich tot hue lampen. In dat opzicht zijn de Lidl lampen precies hetzelfde als alle andere niet-hue lampen.

Ik meen dat er in de hue essentials app voor de niet-hue lampen wel een optie is om de lampen te laten reageren op muziek via de microfoon van je telefoon (genaamd Disco). Maar niet de uitgebreidere versie waarbij de lampen rechtstreeks reageren op het geluid van je apparaat, met een stuk meer opties (kleuren instellen, fade, hoog/laag/mid kanaal) (genaamd dans sensatie).

Imo werkt de 1e versie voor geen meter, en de 2e 'best aardig'. Maarja, dan zit je dus aan hue lampen vast.

Edit: het lijkt er op dat de hue app alleen de 'reageer op muziek' versie heeft die werkt met de hue entertainment api en dus alleen met hue lampen.

De hue essentials app heeft ook de simpelere versie (disco), die werkt met alle zigbee lampen.

[ Voor 13% gewijzigd door probeer op 02-12-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
Mophun schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]

Allebei. Zie bijgevoegde foto van mijn gekoppelde WiFi stopcontactswitch
Welke APP is dit? Ik herken niet de LIDL APP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
djmelvee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:06:
[...]

Dit staat allemaal netjes in de handleiding beschreven. Kwestie van de afstandsbediening aan de bridge koppelen, de lampen in de Lidl Home app weer aan de afstandbediening.
Volgens mij ging/gaat de vraag over het met de afstandsbediening bedienen van de smart plugs/tussen stekkers.

En ook ik heb die optie niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
djmelvee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:06:
[...]

Gaat juist om de stekkers als je daar lampen op aansluit...niet om de smart lampen die gaan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
tpq36 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:34:
[...]

Welke APP is dit? Ik herken niet de LIDL APP?
Het is wel degelijk de Lidl app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fZWjd0d8Mvs2u5lmN73pnvDVTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/La3MOPHpl6RSRmwQEW83q33F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Niemand problemen met koppelen Lidl Home aan Google Home?

Lukt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
sanscorp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:01:

Lukt nog steeds niet.
Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lukt nog steeds niet.
Niemand heeft issues. Leeg je cache eens, zet tijdelijk security dingen uit, sta cookies toe, dat soort dingen. Ga er vanuit dat dit issue aan jezelf (als in, je telefoon) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee

Lukt nog steeds niet.
Duurde me 2 minuten.

Nieuw apparaat -> Bestaand apparaat -> zoeken naar Lidl -> koppelen -> klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 17:17

pclinde

TechGaming.nl

Ik krijg steeds een time-out melding als ik m’n kerstboomverlichting wil koppelen. :(

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillyboy
  • Laatst online: 22:54
ik ben aan het verbouwen en zou mijn schakelaars willen vervangen, kan ik de huidige gebruiken of ben ik beter af met slimme muurschakelaars met zigbee?
Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Misschien een goede voor de Topic start: Gebruik vanaf begin de Tuya Smart Living app, ipv. De Lidl Home app. Switchen = Gateway resetten en dus weer vanaf 0 beginnen. Vanmiddag de GW gereset en van App geswitched. De Ikea White only is echt *niet* te koppelen in de Lidl app. Tuya Smart Living en hoppa, geen gedoe met direct naast de GW ofzo, gewoon random plek in huis, even resetten en hij wordt herkend. Nu nog zien of hetzelfde voor de afstandsbedieningen zal gelden, maar daar vrees ik voor dat dat niet beter zal gaan helaas ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dankzij de Lidl ben ik nu ook hieraan begonnen. Heel enthausiast met 3x E27 fitting begonnen om er dan achter te komen dat er maar 1 lamp in mijn hele appartement zo'n fitting gebruikt.

Wel heel leuk allemaal, en zeker het begin van meer.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Kippenijzer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:34:
Misschien een goede voor de Topic start: Gebruik vanaf begin de Tuya Smart Living app, ipv. De Lidl Home app.
Hmmm, Tuya app en privacy... Misschien kan iemand eens in het netwerk sniffen of er ook verbindingen naar China worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Laatst online: 23:15
Misschien wel aardig om even uit dit artikel te quoten
nieuws: Lidl legt Zigbee-smarthomeproducten in schappen en breidt aanbod begi...
"In tegenstelling tot het aanbod van de Action en de HEMA, en bijvoorbeeld ook Woox, gaat het bij de Lidl niet om whitelabelproducten die via wifi werken en die van het Amerikaans-Chinese Tuya-platform gebruikmaken. “We hebben een eigen ontwikkelteam en bewust niet voor een whitelabelleverancier gekozen, om kwaliteit en veiligheid te waarborgen. Ook de app is zelf ontwikkeld”, claimt Van Holsteijn. De producten werken via Zigbee 3.0 en de gateway maakt bijvoorbeeld wel gebruik van een Zigbee-module van Tuya, de Tuya TYZS4."
en
"Op vragen over privacyzorgen met betrekking tot waar data uiteindelijk terechtkomt, zegt hij: “We werken met "gecertificeerde Azure-servers van Microsoft die in Europa staan.”

Iemand kan vast wel uitzoeken met welke server de app communiceert.

En dan is er nog wat interessant commentaar vanaf hier:
Corneyl in 'nieuws: Lidl legt Zigbee-smarthomeproducten in schappen en breidt...
Waar ook de auteur van het Tweakers artikel reageert.

Heeft die van Van Holsteijn van de Lidl zitten jokken?

Ben ik even blij dat ik een andere account heb aangemaakt voordat ik die Lidl App op m'n iPad installeerde., Ik vond het namelijk helemaal niets dat die App zo nodig mijn email moest hebben.

Dat spul gaat nu definitief terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 16:14
Sinds begin deze week zijn mijn lampen ook smart. Nu zie ik veel mensen die lidl lampen koppelen aan andere gateways. Maar zijn er ook al mensen die andere producten gekoppeld hebben aan de lidl gateway.

Ik heb namelijk maar 1 remote uit de starterkit, lidl verkoopt deze niet los en heeft ook geen aan/uit knoppen. Wil eigenlijk in elke kamer een knop/remote hebben. Genoeg online te vinden maar nergens of het ook met de lidl gateway werkt.

Ben zelf wel tevreden over de lampen maar altijd je telefoon moeten pakken als je een kamer inloopt is minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
Weet iemand of de raam / deur sensoren werken met een conbee2 ? Ik krijg ze niet gepaired in zha . De bewegings sensor lukt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-05 10:41
whiner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:30:
Weet iemand of de raam / deur sensoren werken met een conbee2 ? Ik krijg ze niet gepaired in zha . De bewegings sensor lukt me wel.
Hoe heb je de bewegingssensor gepaired met de Conbee ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 10:41
Tetsuo55 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:42:
[...]

Je kunt voor je zonnescherm waarschijnlijk een mooie oplossing vinden met home assistant of domoticz, met een beetje geluk kun je zelfs de Lux sensor van die soliris blijven gebruiken
Bij home assistant op mijn mobiel kan ik geen soliris rts selecteren. Moet er er wel bij zeggen dat ik een leek ben in het domotica gebeuren :? Zal mijn zoon eens vragen of hij daar wel iets van begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
triflip schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:23:
Sinds begin deze week zijn mijn lampen ook smart. Nu zie ik veel mensen die lidl lampen koppelen aan andere gateways. Maar zijn er ook al mensen die andere producten gekoppeld hebben aan de lidl gateway.

Ik heb namelijk maar 1 remote uit de starterkit, lidl verkoopt deze niet los en heeft ook geen aan/uit knoppen. Wil eigenlijk in elke kamer een knop/remote hebben. Genoeg online te vinden maar nergens of het ook met de lidl gateway werkt.

Ben zelf wel tevreden over de lampen maar altijd je telefoon moeten pakken als je een kamer inloopt is minder handig.
Heb verschillende remotes geprobeerd. Trust, Ikea, Aqara. Geen van allen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
wpeterw schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:42:
[...]

Hoe heb je de bewegingssensor gepaired met de Conbee ?
Via de reset knop die je moet indrukken met het pinnetje dat je erbij krijgt. Je moet hem 2 seconde ingedrukt houden en dan begint hij te knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51

Nick Name

SinFest!

WackoH schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:55:
Iemand kan vast wel uitzoeken met welke server de app communiceert.
De gateway communiceert met https://m2-weaz.tuyaeu.com/ Heb zo even het ip-adres niet bij de hand en waar de servers dus geografisch (lijken) te staan.

Het certificaat op dat domein klopt niet (*.tuya com), dus de gateway zal het certificaat ook niet valideren. Maakt het dus makkelijk om er zelf iets tussen te zetten en het verkeer te onderscheppen.

Ik gebruik de Gateway nu voor de Kerstverlichting omdat het niet fatsoenlijk werkt met de Hue bridge, maar heb er wel een dubbel gevoel bij.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:49

ManiacsHouse

Scheisse!

whiner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:51:
[...]

Via de reset knop die je moet indrukken met het pinnetje dat je erbij krijgt. Je moet hem 2 seconde ingedrukt houden en dan begint hij te knipperen.
Klopt. En dan vindt HA hem ook. Maar vervolgens geen detectie van beweging. Kan er niks mee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 22:04
Kippenijzer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
[...]

Voorbeeld:

Ook dit is mijn probleem. Steeds in de keuken.. Lamp uit. Badkamer zelfde. Beide met sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
triflip schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:23:

Helemaal eens. Zie ook mijn vorige posts in dit topic. Ik heb nog de vraag bij Lidl uitstaan of deze los in de verkoop gaan. Ik hou je op de hoogte.

Heb een tussenoplossing gevonden nu en twee keer de spotjes + een plafondlamp erbij besteld. Daar zit in elk pakket ook een afstandsbediening bij. Dat betekent dat ik straks in totaal vier afstandsbedieningen heb. Zelfs dat is mogelijk nog een beetje krap, maar daar kom ik al wel een heel eind mee.

Oh, en ik het heb al getest. Meerdere afstandsbedieningen aansluiten op de Gateway gaat zonder problemen :).

Vrijdag a.s. ga alles wat ik nu nog niet heb geïnstalleerd, installeren. Dan zal ik eens een verslagje maken van mijn setup en mijn bevindingen van mijn gehele setup met jullie delen.

[ Voor 11% gewijzigd door Morgoth op 02-12-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
webber87 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:06:
[...]

Ook dit is mijn probleem. Steeds in de keuken.. Lamp uit. Badkamer zelfde. Beide met sensor
zolang je blijft bewegen vanaf de eerste detectie blijft die bij mij gewoon aan, ik hou daar rekening mee als ik aan het douchen ben. muziek aan en swingen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
Dat spul gaat nu definitief terug.
Hold you're horses !
Elke andere software zou zo moeten werken lijkt me.
Alleen heb je bij IKEA en Philips geen cloud nodig(heb ik begrepen)
De goedkope shit, Lidl action, Kruidvat, vragen om een cloud server.
A) de goedkope shit werkt ook zeer goed
B) ook zij moeten/zijn verplicht om mee te doen aan de privacy wet
C) vertrouw je het niet is er voldoende software die je zou moeten overtuigen dat jouw data niet zou worden gedeeld (Tweaker oplossing;) )
Of je bent Tweaker of je bent tevreden met hetgeen wat wordt geboden lijkt me.
Ja, voor de niet Tweaker is het moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Morgoth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:42:
[...]

Helemaal eens. Zie ook mijn vorige posts in dit topic. Ik heb nog de vraag bij Lidl uitstaan of deze los in de verkoop gaan. Ik hou je op de hoogte.

Heb een tussenoplossing gevonden nu en twee keer de spotjes + een plafondlamp erbij besteld. Daar zit in elk pakket ook een afstandsbediening bij. Dat betekent dat ik straks in totaal vier afstandsbedieningen heb. Zelfs dat is mogelijk nog een beetje krap, maar daar kom ik al wel een heel eind mee.

Oh, en ik het heb al getest. Meerdere afstandsbedieningen aansluiten op de Gateway gaat zonder problemen :).

Vrijdag a.s. ga alles wat ik nu nog niet heb geïnstalleerd, installeren. Dan zal ik eens een verslagje maken van mijn setup en mijn bevindingen van mijn gehele setup met jullie delen.
Ben wel erg benieuwd of je dan ook per afstandbediening een beperkt aantal lampen kunt aansluiten....dan is dat zeker heel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
PaPi36 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 06:54:
[...]

Ben wel erg benieuwd of je dan ook per afstandbediening een beperkt aantal lampen kunt aansluiten....dan is dat zeker heel interessant
Ja hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xHRIKjsVnUIKU7iyN6rSFMm1Rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwJghKYHjzBFqs0dJhgq2EFp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Ah top thanks......nu nog de update vanuit Lidl dat we ook stekkers kunnen aansturen via de afstandbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 16:14
Morgoth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:42:
[...]

Helaas heb ik geen spotjes nodig, heb voornamelijk lampen met e14 fitting hangen en 2x e27. Het zou haast dom te noemen zijn van lidl om de remotes niet los te gaan verkopen. Ik zou er direct 3 aanschaffen en ik denk dat ik niet de enige ben.

Ook als je bezoek of logees hebt is het gewoon handig als er een knopje ergens hangt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

triflip schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:23:
[...]

Ook als je bezoek of logees hebt is het gewoon handig als er een knopje ergens hangt.
Ja, op een vaste plek. Zoals een lichtknopje ;)

Soms denken we heel vernieuwende ideeën te hebben. Gisteren hoorde ik op de radio iemand over ze een winkel zouden moeten maken die gespecialiseerd is in pakketjes en post en dat je dan niet naar de sigarenboer hoeft voor PostNL en naar de kapper voor DHL en dan nog naar een AH voor Bol. Toen zei die andere van: bedoel je een postkantoor?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waar gebruik je de kleurlampen voor? Schemerlampen enzo of ook voor normale lampen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Is de ledstrip ook dimbaar? Ik kan dit niet terugvinden.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 14:14
Andre-85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:02:
Is de ledstrip ook dimbaar? Ik kan dit niet terugvinden.
Ja dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-05 10:41
whiner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:51:
[...]

Dat heb ik talloze keren geprobeerd maar het zoeken in Phoscon eindigt steeds met "Failed to connect".

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
wpeterw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:07:
[...]

Dat heb ik talloze keren geprobeerd maar het zoeken in Phoscon eindigt steeds met "Failed to connect".
Welke versie van phoscon/deconz heb je? Vanad 2.7.0 zit het er werkend in (nog in beta), Ik heb 2.06.0, zie hem wel, maar werkt niet goed. Als je home assistant met plugin van deconz gebruikt, dan kun je de beta niet draaien en ben je afhankelijk van de versie die via de plugin geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
gysman11 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:26:
[...]

Welke versie van phoscon/deconz heb je? Vanad 2.7.0 zit het er werkend in (nog in beta), Ik heb 2.06.0, zie hem wel, maar werkt niet goed. Als je home assistant met plugin van deconz gebruikt, dan kun je de beta niet draaien en ben je afhankelijk van de versie die via de plugin geleverd wordt.
ter aanvlulling. ik gebruik geen deconz. ik gebruik ZHA (zigbee home automation) de ingebouwde module van home assistant. Hiermee kan ik hem pairen en het functioneert . Ik gebruik hem nu in het toilet om de lampen mee aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49
whiner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:30:
Werkt hier met Conbee 2 & ZHA, ik moet de sensor soms wel een paar keer in pairing mode zetten voordat het goed gaat. Als je "Show logs" aanzet tijdens het zoeken dan kan je wat makkelijker zien dat er activiteit is.

[ Voor 3% gewijzigd door Team-RiNo op 03-12-2020 13:38 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
Team-RiNo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:12:
[...]

Werkt hier met Conbee 2 & ZHA, ik moet de sensor soms wel een paar keer in pairing mode zetten voordat het goed gaat. Als je "Show logs" aanzet tijdens het zoeken kan je dan kan je wat makkelijker zien dat er activiteit is.
Bedankt, dan breng ik hem nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 22:04
Toerq schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:42:
[...]

zolang je blijft bewegen vanaf de eerste detectie blijft die bij mij gewoon aan, ik hou daar rekening mee als ik aan het douchen ben. muziek aan en swingen maar.
Haha dan heb ik het misschien toch verkeerd ingesteld. Heb je 1 automation of twee? 1.pir beweging.. Dan aan. 2. Pir geen beweging dan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
webber87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:34:
[...]

Haha dan heb ik het misschien toch verkeerd ingesteld. Heb je 1 automation of twee? 1.pir beweging.. Dan aan. 2. Pir geen beweging dan uit
ja had eerder hier al screenshot gedeeld ff terugbladeren dan kom je het wel tegen, mischien onder mijn oude accountnaam zwerfkater

je moet ook wel zorgen dat het detectiebereik van de sensor goed is, anders 2 sensors gebruiken in je badkamer. heb net ff gedouched en gaat gewoon perfect, zolang die een bewegin detecteerd binnen de eerste minuut blijft de lamp aan. dus in die minuut een beweging is genoeg om hem weer vanaf 0 te laten gaan. wel is het zo dat als de sensor in zijn eerste minuut zit je alleen bij eerste detectie een rood lampje ziet, daarna niet meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Toerq op 03-12-2020 11:51 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste