[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Daarnet de allerlaatste tussenstekker gehaald bij de plaatstelijke Lidl.

Ik dacht dat deze vast in het assortiment kwamen? De prijskaartjes etc waren allemaal al weg. Er lagen alleen nog een paar deur/raam sensoren.

Gelijk gekoppeld aan de HUE bridge: Werkt als een trein! Nu is de kerstboom dus ook spraak gestuurd (Ik had nog geen nieuwe lampjes nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.ouwehand
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-02-2023
Weet iemand of de Silvercrest gateway te koppelen is met de Olisto app, zoals 'klik aan en uit'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
Sahi_NL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:27:
Daarnet de allerlaatste tussenstekker gehaald bij de plaatstelijke Lidl.

Ik dacht dat deze vast in het assortiment kwamen? De prijskaartjes etc waren allemaal al weg. Er lagen alleen nog een paar deur/raam sensoren.

Gelijk gekoppeld aan de HUE bridge: Werkt als een trein! Nu is de kerstboom dus ook spraak gestuurd (Ik had nog geen nieuwe lampjes nodig).
Dit is de normale wijze waarop de Lidl omgaat met non-food producten. Ze zullen over een x aantal maanden ongetwijfeld een nieuwe batch in de winkel leggen maar ze stocken dit soort producten niet permanent. Wel verwacht / hoop ik dat ze via Lidl online permanent leverbaar zullen gaan zijn als het een succes is (wat ik wel denk). Echter ook online zijn b.v. de witte lampen nu (hopelijk tijdelijk dus) uitverkocht.

Als je toevallig dicht bij de grens woont, in Duitsland zijn ze vandaag in de winkel gekomen dus daar maak je nog wel kans ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-12-2020 12:32 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:29:
[...]

Dit is de normale wijze waarop de Lidl omgaat met non-food producten. Ze zullen over een x aantal maanden ongetwijfeld een nieuwe batch in de winkel leggen maar ze stocken dit soort producten niet permanent. Wel verwacht / hoop ik dat ze via Lidl online permanent leverbaar zullen gaan zijn als het een succes is (wat ik wel denk). Echter ook online zijn b.v. de witte lampen nu (hopelijk tijdelijk dus) uitverkocht.
Ik denk dat het hierdoor ook beter verkoopt dan wanneer het altijd in de bakken zou liggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jool88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik lees steeds overal dat de lampen van de Lidl prima werken met de Hue bridge, maar wat ik mij nu afvraag: werken de Hue lampen ook net zo goed met de Lidl gateway?

Wij hebben namelijk nog de generatie 1 Hue bridge die sowieso vervangen moeten worden en we willen daarnaast ook smart lampen van de Lidl erbij halen terwijl we ook nog gebruik willen blijven maken van de Hue lampen die we al in bezit hebben. Dus nu vragen we ons af of we beter de nieuwe Hue bridge kunnen halen wat meer kost, of dat we net zo goed af zijn met de Lidl gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anweco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 23:51
@Jool88 Ik heb 3 Hue whites bluetooth gekoppeld aan de lidl bridge en dit gaat perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiu Mei Lian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 10:08
Heeft iemand al geprobeerd om een MI Aqara beweging sensor te koppelen aan de LIDL gateway?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 16:25
Jool88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:00:
Ik lees steeds overal dat de lampen van de Lidl prima werken met de Hue bridge, maar wat ik mij nu afvraag: werken de Hue lampen ook net zo goed met de Lidl gateway?

Wij hebben namelijk nog de generatie 1 Hue bridge die sowieso vervangen moeten worden en we willen daarnaast ook smart lampen van de Lidl erbij halen terwijl we ook nog gebruik willen blijven maken van de Hue lampen die we al in bezit hebben. Dus nu vragen we ons af of we beter de nieuwe Hue bridge kunnen halen wat meer kost, of dat we net zo goed af zijn met de Lidl gateway.
Als je een beetje handig bent met IT , geen van beide.
Installeer home assistent op een simpele pc en koop een conbee2 usb stick.
Hiermee ben je niet merk en cloud afhankelijk.

De basis instaleren is heel makkelijk, het wordt moeilijk wanneer je de addons wilt gebruiken of anders wilt zijn . Na mijn mening hoef je die niet te gebruiken !! De addons zijn eigenlijk docker containers, je kan ze dus ook zelf instaleren als je dat wilt.

- Installeer ubuntu of debian op je computer (hoeft geen raspberry pi te zijn, sterk nog, beter van niet)
- installeer docker, apt-get install docker
- intalleer home assistant. ( met deze run commando worden ook je USB apparaten gezien)
-- docker pull homeassistant/home-assistant:stable
-- docker run -d --restart always --name="home-assistant" --privileged -v /dev/bus/usb:/dev/bus/usb -v /home/'map waar je de config opslaat':/config -v /etc/localtime:/etc/localtime:ro --net=host homeassistant/home-assistant:stable

even wachten en ga naar de webpagina, http://ipadresserver:8123
Nu kun je met homeassistant spelen.

Home assistant is tegenwoordig best gebruiksvriendelijk en bijna alles kun je met muisklikken regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jool88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
anweco schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:31:
@Jool88 Ik heb 3 Hue whites bluetooth gekoppeld aan de lidl bridge en dit gaat perfect :)
Dat is goed om te weten, bedankt! Dan gaan we voor de Lidl gateway :*) De Hue lampen zijn alleen geen bluetooth :?

[ Voor 14% gewijzigd door Jool88 op 03-12-2020 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-08 21:34
whiner schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:48:
[...]

Als je een beetje handig bent met IT , geen van beide.
Installeer home assistent op een simpele pc en koop een conbee2 usb stick.
Hiermee ben je niet merk en cloud afhankelijk.

De basis instaleren is heel makkelijk, het wordt moeilijk wanneer je de addons wilt gebruiken of anders wilt zijn . Na mijn mening hoef je die niet te gebruiken !! De addons zijn eigenlijk docker containers, je kan ze dus ook zelf instaleren als je dat wilt.

- Installeer ubuntu of debian op je computer (hoeft geen raspberry pi te zijn, sterk nog, beter van niet)
- installeer docker, apt-get install docker
- intalleer home assistant. ( met deze run commando worden ook je USB apparaten gezien)
-- docker pull homeassistant/home-assistant:stable
-- docker run -d --restart always --name="home-assistant" --privileged -v /dev/bus/usb:/dev/bus/usb -v /home/'map waar je de config opslaat':/config -v /etc/localtime:/etc/localtime:ro --net=host homeassistant/home-assistant:stable

even wachten en ga naar de webpagina, http://ipadresserver:8123
Nu kun je met homeassistant spelen.

Home assistant is tegenwoordig best gebruiksvriendelijk en bijna alles kun je met muisklikken regelen.
Klinkt goed! Ik vraag me alleen af wat dit op jaarbasis gaat kosten aan stroom. Afgelopen jaar had ik een een 'simpele pc' als linux server. Deze koste me 1 euro per dag aan stroom.

Heb jij of iemand anders hier een oplossing voor?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
dexterd83 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:17:
[...]

Klinkt goed! Ik vraag me alleen af wat dit op jaarbasis gaat kosten aan stroom. Afgelopen jaar had ik een een 'simpele pc' als linux server. Deze koste me 1 euro per dag aan stroom.

Heb jij of iemand anders hier een oplossing voor?

Thnx!
Nee, er is geen gebruiksvriendelijk / onderhoudsvriendelijke oplossing.
Een rasperry pi vind ik niet gebruiks en onderhoudsvriendelijk voor een niet technisch persoon.

Ben je wel bekend met PI's , dan raad ik als alternatief een android kastje aan. Deze zijn kant en klaar en je hebt geen corrupte SD kaarten. Vaak zijn ze net zo snel als een pi3 maar dan voor een vriendelijkere prijs.
Alle kastjes die coreelec ondersteunen zijn geschikt, daar kun je namelijk docker op instaleren.

Je kan ook hier rond kijken, Het grote zuinige server topic - deel 2 .
Daar staan alle zuinige systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-r-i-k
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-10-2022
Weet iemand het mogelijk is met de Gateway in samenwerking met de tussenstekker via de app in te stellen dat de tussenstekker aan moet gaan bij zonsondergang.
Ik zou het tussen bestaande lampen willen plaatsen om die automatisch aan te laten gaan als het donker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
E-r-i-k schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:46:
Weet iemand het mogelijk is met de Gateway in samenwerking met de tussenstekker via de app in te stellen dat de tussenstekker aan moet gaan bij zonsondergang.
Ik zou het tussen bestaande lampen willen plaatsen om die automatisch aan te laten gaan als het donker wordt.
Ja. Je kan in de app ook tussenstekkers aan en uit zetten op basis van bijvoorbeeld zonsopgang of ondergang. Daarnaast ook nog op basis van temperatuur, vochtigheid en windsnelheid. Daarvoor moet je wel je locatie opgeven. Althans, je kan ook een andere locatie opgeven, maar dat is dan niet zo handig ;).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

E-r-i-k schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:46:
Net nog in de app nagekeken maar je kunt alleen een tijdschema instellen. Wel zou je er nog een nachtsensor aan kunnen hangen,

Dit is nog maar een week oud en is nog niet doorontwikkeld.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
digifun schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:46:
[...]

Net nog in de app nagekeken maar je kunt alleen een tijdschema instellen. Wel zou je er nog een nachtsensor aan kunnen hangen,

Dit is nog maar een week oud en is nog niet doorontwikkeld.
Dit kan gewoon nu al hoor: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQxQ1SwTXNrKHSGDEeyo5fOMSMA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wAFhN17ODusoTJWxw2WMQv1.jpg?f=fotoalbum_medium
Leuk spul! Ik wacht nog even tot dat bij mij hier om de hoek de kerstboom verkoop start. Daar haal ik traditie-getrouw altijd mijn kerstboom. Kerstverlichting licht ook al klaar!

[ Voor 21% gewijzigd door Morgoth op 03-12-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Morgoth schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:58:
[...]

Dit kan gewoon nu al hoor: [Afbeelding]

[...]

Leuk spul! Ik wacht nog even tot dat bij mij hier om de hoek de kerstboom verkoop start. Daar haal ik traditie-getrouw altijd mijn kerstboom. Kerstverlichting licht ook al klaar!
Maar dat is de standaard lidl-app niet die je gebruikt, dat zal wel de tuya app zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
digifun schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:05:
[...]

Maar dat is de standaard lidl-app niet die je gebruikt, dat zal wel de tuya app zijn.
Dit is gewoon de standaard lidl-app hoor :). Als je 't niet gelooft kan ik er wel een filmpje van maken! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Morgoth op 03-12-2020 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Werkt die Lidl tussenstekker wel gewoon in de officiële Hue App?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:56
biglia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:40:
Werkt die Lidl tussenstekker wel gewoon in de officiële Hue App?
Ja en je kan hem ook opnemen in een scène.
Mocht je Apple Home gebruiken, daarin wordt is niet herkend omdat het geen Hue is.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

whiner schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:26:
[...]

Nee, er is geen gebruiksvriendelijk / onderhoudsvriendelijke oplossing.
Een rasperry pi vind ik niet gebruiks en onderhoudsvriendelijk voor een niet technisch persoon.

Ben je wel bekend met PI's , dan raad ik als alternatief een android kastje aan. Deze zijn kant en klaar en je hebt geen corrupte SD kaarten. Vaak zijn ze net zo snel als een pi3 maar dan voor een vriendelijkere prijs.
Alle kastjes die coreelec ondersteunen zijn geschikt, daar kun je namelijk docker op instaleren.

Je kan ook hier rond kijken, Het grote zuinige server topic - deel 2 .
Daar staan alle zuinige systemen.
De pi4 werkt tegenwoordig ook vanaf een ssd (of usb-stick). Geen SD-kaart meer nodig.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiner
Arrogant schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:29:
[...]

De pi4 werkt tegenwoordig ook vanaf een ssd (of usb-stick). Geen SD-kaart meer nodig.
Klopt maar dat kost bijna 80 euro.

Een android doosje met een s905x3 en 4gb ram heb je al voor 30 euro. Je hebt dan alles, case, geheugen, afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

whiner schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:47:
[...]

Klopt maar dat kost bijna 80 euro.

Een android doosje met een s905x3 en 4gb ram heb je al voor 30 euro. Je hebt dan alles, case, geheugen, afstandsbediening.
Kun je daar ook meer mee dan met dat Lidl doosje van 20 euro? Want Google Assistant enzo dat werkt ook allemaal gewoon. Is het een andere manier van bedienen?

Als ik kijk bij de kaarten die je bijvoorbeeld in een raspberry pi kunt steken zit het verschil in de ontvangst en hoe veel apparaten je er op aan kunt sluiten. Wat dat betreft is er eigenlijk nog heel weinig bekend van de gateway, tenminste bij Lidl staat het niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 20:32
Ik stuur een aantal stekkers/lampen aan die oa uit moeten bij een bepaalde tijd. en dat verschilt per dag/weekend.
vandaag (vrijdag) draait de zaterdag schakeling.
Hebben meer mensen last dat de Lidl app denkt dat het Zaterdag is ipv Vrijdag?.
Ik kan ook nergens terug vinden in de app welke dag het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Kippenijzer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:14:
[...]

Niemand heeft issues. Leeg je cache eens, zet tijdelijk security dingen uit, sta cookies toe, dat soort dingen. Ga er vanuit dat dit issue aan jezelf (als in, je telefoon) ligt.
Ik heb reeds permissies nagekeken, link gekopieerd naar Chrome en Brave browser, ander account gemaakt tbv Lidl, WiFi of 4G maakt ook geen verschil, dit alles op de Pocophone F1.

Zojuist werk telefoon gepakt, Samsung S10, geen updates of beveiligingsmaatregelen actief, exact hetzelfde probleem. Ook daar diverse browsers gepakt. Geen firewalls in huis, pihole is alleen actief voor 1 pc. Ik kan even niets anders verzinnen.

IKEA, HEOS en 2 routines vanuit de Nest staan wel gewoon in Home onder Linked Services.

Kan altijd nog een emulator draaien op de pc en via daar proberen maar 2 telefoons lijkt mij stug dat het probleem hier ligt.

Password klopt, mailadres klopt (hoewel er bij Lidl dus wel +31 voor staat, Tuya werkt schijnbaar met mail of telefoonnummer, dat onderscheid kan ik via de Lidl site niet maken).

[ Voor 15% gewijzigd door sanscorp op 04-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiner
Marzman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:33:
[...]

Kun je daar ook meer mee dan met dat Lidl doosje van 20 euro? Want Google Assistant enzo dat werkt ook allemaal gewoon. Is het een andere manier van bedienen?

Als ik kijk bij de kaarten die je bijvoorbeeld in een raspberry pi kunt steken zit het verschil in de ontvangst en hoe veel apparaten je er op aan kunt sluiten. Wat dat betreft is er eigenlijk nog heel weinig bekend van de gateway, tenminste bij Lidl staat het niet.
Laten we het er maar ophouden dat jouw creativiteit eerder de beperkende factor gaat zijn wanneer je home assistant gebruikt.

Het is wel meer werk om het klaar te maken, Google assistant werkt niet out of the box, daar moet je wel wat voor doen.
Heb je daar geen zin in en weet je niet wat een API sleutel is, dan raad ik je aan om een lidl/ikea/hue gateway te gebruiken.

De grootste voordelen van een zelfbouw systeem zijn:
- Merk onafhankelijk, bijna alles werkt erop, of gaat er na tijd op werken.
- Alles kan lokaal bediend worden, je hebt geen internet nodig.
- Je gegevens gaan niet eerst naar een cloud server en dan terug naar je apparaat, wat mogelijk een vertraging kan veroorzaken.
- Je kan het ook voor andere dingen gebruiken, firewall, DNS-server, kodibox etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 06:42
Hallo allemaal. Lees al tijdje mee. Heb in huiskamer en tuin een aantal Hue's hangen. Nu heb ik ook een plafondlamp waar 3x E14 peertje in zitten. Nog de sytandaard. Deze lamp wordt zelden/nooit gebruikt. Toch wil ik hier Hue's in doen , voor het geval dat.. Echter 3 x Hue E14 Whiet Ambiance is best prijzig voor het beperkte aantal uren dat ik dexe gebruik. Concrete vraag: Wat is de ervaring van E14 peertjes van de Lidl. Is wit alleen maar wit ? Of komem de istellingen een beetje overeen met White ambiance?
Wie o wie heeft hier al ervaring mee. Bedankt alvast voor het antwoord.
(sorry voor de typo's, gebruikte Tel:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Axel Moonshine schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:38:
Hebben meer mensen last dat de Lidl app denkt dat het Zaterdag is ipv Vrijdag?.
Ik kan ook nergens terug vinden in de app welke dag het is.
Met Xiaomi spul is het vaak het probleem dat het via China gaat en die tijdzone gebruikt, maar dat zou ik niet verwachten bij deze producten en bovendien is het in China ook nog geen zaterdag. Moet je niet ergens een tijdzone instellen op de gateway?
Nee, de tijd klopt denk ik zoals je het omschrijft alleen de dag niet. Vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 04-12-2020 12:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Marzman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:14:
[...]
Met Xiaomi spul is het vaak het probleem dat het via China gaat en die tijdzone gebruikt, maar dat zou ik niet verwachten bij deze producten en bovendien is het in China ook nog geen zaterdag. Moet je niet ergens een tijdzone instellen op de gateway?
Nee, de tijd klopt denk ik zoals je het omschrijft alleen de dag niet. Vreemd.
Ik dacht eerst ook zou het al zaterdag zijn in China, :)
Tijdzone staat op "amsterdam". Ik heb net de cache geleegd in de app zelf. Kijken of vanavond het vrijdag schema werkt.
Ik heb ook een bericht naar Lidl gestuurd met dezelfde vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Batilan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:55:
[...]

Dat krijg je als eindgebruikers zich melden op een Tweakers forum ;)
Nou, waar slaat deze reactie op?....
Ik ben een "eindgebruiker" van vóór het Commodore 64 tijdperk... Zoek maar even op hoe lang dat geleden is, dan kun je nagaan wat ongeveer mijn leeftijd is...
Daarbij: Ik ben nog van het tijdperk "soldeerbout" om zelf een computer te bouwen/repareren...
RCA 1802, Intel 8088, MOS 6502/6510, Zilog Z80.... Zegt jou dat iets?
Of weet je überhaupt wel wat een soldeerbout is?

Dus vóórdat je gaat roeptoeteren dat je er zóveel verstand van hebt, denk even na!!!

Na veel testen met verschillende software (Phoscon, Domoticz, HA) namelijk toch tot de conclusie gekomen dat er inderdaad een smartplug tussen zat die "dumb" was!!!!!
Toevallig bleek dus 1 van de 3 smartplugs die ik gekocht had niet fris te zijn!!! Wel keurig aanmeldingen in DeConz, maar daarna wazige control.... ook van de andere plugs!
Na omruilenen geen problemen meer...

Dat is dus wat ik bedoelde met dat er betere merken zoals Fibaro zijn.... Daarvan heb ik meer dan 20 devices draaien die het allemaal "out-of-the-box" deden en waarmee ik nog nooit problemen heb gehad...
m.a.w. de kwaliteit van het Lidl spul laat wel te wensen over... Just my 2 cents!!!

p.s. Ik werk in een organisatie met 1600 medewerkers als enige systeem/netwerkbeheerder... Dus hoezo "eindgebruiker"?

[ Voor 4% gewijzigd door haggard op 04-12-2020 16:07 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
whiner schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:52:
[...]

Laten we het er maar ophouden dat jouw creativiteit eerder de beperkende factor gaat zijn wanneer je home assistant gebruikt.

Het is wel meer werk om het klaar te maken, Google assistant werkt niet out of the box, daar moet je wel wat voor doen.
Heb je daar geen zin in en weet je niet wat een API sleutel is, dan raad ik je aan om een lidl/ikea/hue gateway te gebruiken.

De grootste voordelen van een zelfbouw systeem zijn:
- Merk onafhankelijk, bijna alles werkt erop, of gaat er na tijd op werken.
- Alles kan lokaal bediend worden, je hebt geen internet nodig.
- Je gegevens gaan niet eerst naar een cloud server en dan terug naar je apparaat, wat mogelijk een vertraging kan veroorzaken.
- Je kan het ook voor andere dingen gebruiken, firewall, DNS-server, kodibox etc.
Heb je misschien wat leesvoer voor me? Communities waar ik kan kijken? Lijkt me best wel leuk om eens te zien wat er allemaal mogelijk is! Bijvoorbeeld ambibox op je hele huis laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 12:09
Hierbij mijn eerste ervaringen met de kerstverlichting van Lidl:

1. Koppeling met hue
Na wat uitzoekwerk is het me gelukt de lichtslang te verbinden met de hue Bridge via de hue app. Hiervoor moest ik één van de twee knoppen van de controller aan de lichtslang 6 seconden ingedrukt houden, waarna deze gevonden werd door de app door te zoeken naar een nieuwe lamp.

2. Functies van de app
De hue app biedt slechts de mogelijkheid de kleur in te stellen en de lichtsterkte aan te passen. De hue app biedt dus niet de mogijkheid verschillende functies aan te roepen (scènes genoemd).

3. Kleuren en intensiteit
De grootste teleurstelling die ik had is dat ik via de Hue app de kleuren niet goed kan bedienen. De app biedt geen mogelijkheid te kiezen uit wittinten, wel uit kleuren. De kleuren die je kiest komen vervolgens niet overeen met de kleur in de boom. Zo lukt het me niet om geel/wittinten te vinden, maar ook verkrijgen van verzadigde kleuren krijg ik niet voor elkaar.

4. Hey Google
Wat wel redelijk werkt is het aansturen met de stem via de Google assistant. Zo wekt "Hey Google",
- zet de kerstboom aan/uit
- zet de kerstboom op -kleur- bv groen, geel, rood, blauw
Ook hier werken wittinten niet, bijvoorbeeld "zet de kerstboom op warm wit" wordt niet begrepen. Ook functies werken niet, bv "laat de kerstboom knipperen".

Ik ben benieuwd of iemand nog andere functies heeft weten te vidnen. Mocht je dit gevonden hebben, reageer dan op dit bericht!

5. Eindoordeel
Over het algemeen ben ik teleurgesteld met deze verlichting. Ik denk dat voor een goede werking de gateway van Lidl nodig is (kost 20 euro extra).

Ik hoop daarom dat er nog verbeteringen komen, of dat er een app komt die de kleuren beter weet in te stellen. Ik zal deze kerstboomverlichting in ieder geval niet aanraden aan mijn vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Toerq schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:25:
[...]

ja had eerder hier al screenshot gedeeld ff terugbladeren dan kom je het wel tegen, mischien onder mijn oude accountnaam zwerfkater

je moet ook wel zorgen dat het detectiebereik van de sensor goed is, anders 2 sensors gebruiken in je badkamer. heb net ff gedouched en gaat gewoon perfect, zolang die een bewegin detecteerd binnen de eerste minuut blijft de lamp aan. dus in die minuut een beweging is genoeg om hem weer vanaf 0 te laten gaan. wel is het zo dat als de sensor in zijn eerste minuut zit je alleen bij eerste detectie een rood lampje ziet, daarna niet meer.
Ahh dat klopt! Gevonden. Ik heb het 1 op 1 overgenomen. Alleen de kleurtemperatuur heb ik een stuk lager gezet (25%), 100% vind ik wel erg wit haha. Ik ben benieuwd. Ik laat het nog even weten of dit de 'magische' oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Laatst online: 12-09 18:53
webber87 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:09:
[...]

Ahh dat klopt! Gevonden. Ik heb het 1 op 1 overgenomen. Alleen de kleurtemperatuur heb ik een stuk lager gezet (25%), 100% vind ik wel erg wit haha. Ik ben benieuwd. Ik laat het nog even weten of dit de 'magische' oplossing is.
Mijn badkamer is vrij donker vandaar het witte licht, beige tegels en badkuip etc. donkere vloer dus wat licht is niet verkeerd. als je een lichtere badkamer heb kun je wat met kleurtemp spelen tot het naar smaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 19:32
Dropshot89 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:47:
Over het algemeen ben ik teleurgesteld met deze verlichting. Ik denk dat voor een goede werking de gateway van Lidl nodig is (kost 20 euro extra).
Klopt, dit is al meerdere keren in dit topic geconstateerd.
Dropshot89 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:47:
Ik hoop daarom dat er nog verbeteringen komen, of dat er een app komt die de kleuren beter weet in te stellen. Ik zal deze kerstboomverlichting in ieder geval niet aanraden aan mijn vrienden.
De app van Lidl kan prima de kleuren instellen. Het probleem is dat je geen Lidl gateway gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
Zojuist heb ik drie vloerlampen met elk een e27 lidl RGB-lamp erin neergezet in mijn woonkamer. En ik moet zeggen, de RGB-lichtopbrengst is niet heel veel nee, maar voor het kijken van een film echt heel erg prima! Was eerst een beetje teleurgesteld in de RGB-lichtopbrengst, maar dit is echt dikke prima. Fotootjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ar7cocM_o8c98Gz16d6LVHLBl8o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYTLQD0RCLkVwKQ5ebSbVP7E.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojhBlY6DT5-6ZpEuFjvg1QyrGs4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LLYNygPTOjw8btqNQo2flLW.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dSk7tsfB0OY_17cPeBAq_qlFrw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqU3WlpBn91BaCGGLA3hPfgJ.jpg?f=fotoalbum_medium
Hierbij heb ik wel alle andere lampen uit. Maar dat is juist de bedoeling met het kijken van een flim :).

[ Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 04-12-2020 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toerq
Morgoth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:35:
Zojuist heb ik drie vloerlampen met elk een e27 lidl RGB-lamp erin neergezet in mijn woonkamer. En ik moet zeggen, de RGB-lichtopbrengst is niet heel veel nee, maar voor het kijken van een film echt heel erg prima! Was eerst een beetje teleurgesteld in de RGB-lichtopbrengst, maar dit is echt dikke prima. Fotootjes:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hierbij heb ik wel alle andere lampen uit. Maar dat is juist de bedoeling met het kijken van een flim :).
inderdaad, werkt gewoon goed als sfeerverlichting. voor mij hoeft het niet op de wallen te lijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kun je op een of andere manier zien wanneer er een firmware update van de gateway klaarstaat?
Heb de gateway geblokkeerd vwb internet toegang, maar af een toe een update is wel wenselijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
hjs schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:44:
Kun je op een of andere manier zien wanneer er een firmware update van de gateway klaarstaat?
Heb de gateway geblokkeerd vwb internet toegang, maar af een toe een update is wel wenselijk lijkt me.
Ah, dat wil ik ook nog gaan doen zodra ik mijn PiHole weer draaiend heb. Werkt de Lidl app gewoon goed mits je in hetzelfde netwerk zit en je het verkeer naar buiten toe voor de gateway geblokkeerd heb? (Even los van de updates dus.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Morgoth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:01:
[...]

Ah, dat wil ik ook nog gaan doen zodra ik mijn PiHole weer draaiend heb. Werkt de Lidl app gewoon goed mits je in hetzelfde netwerk zit en je het verkeer naar buiten toe voor de gateway geblokkeerd heb? (Even los van de updates dus.)
Geen probleem, heb het alleen via mijn fritz-box geregeld en niet in de pihole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Kan iemand mij een juiste handleiding / tutorial (van het internet of eigen maak) sturen?
Ik wil uitsluiten dat ik iets fout doe bij het koppelen van Lidl aan Google.

Het is vrij simpel, maar ik heb nu 4 telefoons en 1 emulator (Bluestacks) geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:11
deurknopje schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:01:
[...]

werkt niet , maar toch bedankt.
@deurknopje , @fun - ik probeer ook een lamp te resetten maar ik krijg het niet voor elkaar.
- de lamp staat aan via 'zigbee'
- Ik schakel de spanning met de schakelaar af, 10 sec. (lamp uit)
- schakelaar aan (lamp aan) [1x]
- schakelaar uit (lamp uit)
- schakelaar aan (lamp aan) [2x]
- schakelaar aan (lamp aan) [3x]
- schakelaar aan (lamp aan, brand continu) :(

had hier ^ bij de laatste stap verwacht dat hij zou gaan 'knipperen'. Heb het 'heel snel' geprobeerd, 'heel langzaam'... tot nu toe geen success. Enig idee wat ik fout kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:15

Acradavos

Poetsfanaat

Mijn ervaringen in combinatie met Home Assistant + Conbee II + Z2M

1x Motionsensor
6x Smart Plugs
3x GU10 Color
1x E27 RGB

Motion sensor en Smart Plugs werken goed, wel jammer dat de Smart Plugs niet meerder states meegeven.

Verlichting vind ik wel wat tegenvallen, wit/geel waardes zijn goed (alhoewel het geel wel naar zalm neigt) alleen het RGB gedeelte valt ontzettend tegen.

Ik ben nog in overweging om de lampen terug te brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik lees diverse berichten over de motion sensor die werkt. Hoe dan? Ik krijg het niet voor elkaar. Wel dat hij gevonden is, maar vervolgens geen detectie van beweging of HA die iets in de logs laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ManiacsHouse schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:28:
Ik lees diverse berichten over de motion sensor die werkt. Hoe dan? Ik krijg het niet voor elkaar. Wel dat hij gevonden is, maar vervolgens geen detectie van beweging of HA die iets in de logs laat zien.
Ik had hem werkend met hass.io + Conbee II + ZHA. Kreeg daarmee de batterij status + bewegingsdetectie. De tamper werkte niet.

Kreeg hem wel 'zichtbaar' en dus in het netwerk met hass.io + Conbee II + deConz add-on + deConz integration. Helaas liet deConz liet alleen de als naam een hex waarde zien (zag in het deConz topic dat de update daarvoor ~15Dec beschikbaar is in hass [ligt aan hass, niet aan deConz]).
Ik kon in deConz de sensor/clusters uitlezen maar kreeg hem in has alleen als 'unknown device' en kon daar niks mee.

Ben nu aan het testen met Z2M maar die krijg ik voorlopig niet eens aan de gang met de Conbee II stick.

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 05-12-2020 01:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batilan
  • Laatst online: 12-09 18:30
haggard schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
[...]

Nou, waar slaat deze reactie op?....
Ik ben een "eindgebruiker" van vóór het Commodore 64 tijdperk... Zoek maar even op hoe lang dat geleden is, dan kun je nagaan wat ongeveer mijn leeftijd is...
Daarbij: Ik ben nog van het tijdperk "soldeerbout" om zelf een computer te bouwen/repareren...
RCA 1802, Intel 8088, MOS 6502/6510, Zilog Z80.... Zegt jou dat iets?
Of weet je überhaupt wel wat een soldeerbout is?

Dus vóórdat je gaat roeptoeteren dat je er zóveel verstand van hebt, denk even na!!!

Na veel testen met verschillende software (Phoscon, Domoticz, HA) namelijk toch tot de conclusie gekomen dat er inderdaad een smartplug tussen zat die "dumb" was!!!!!
Toevallig bleek dus 1 van de 3 smartplugs die ik gekocht had niet fris te zijn!!! Wel keurig aanmeldingen in DeConz, maar daarna wazige control.... ook van de andere plugs!
Na omruilenen geen problemen meer...

Dat is dus wat ik bedoelde met dat er betere merken zoals Fibaro zijn.... Daarvan heb ik meer dan 20 devices draaien die het allemaal "out-of-the-box" deden en waarmee ik nog nooit problemen heb gehad...
m.a.w. de kwaliteit van het Lidl spul laat wel te wensen over... Just my 2 cents!!!

p.s. Ik werk in een organisatie met 1600 medewerkers als enige systeem/netwerkbeheerder... Dus hoezo "eindgebruiker"?
Dat zijn mooie kwalificaties _/-\o_

Je hebt helemaal gelijk. Mijn reactie was totaal ongefundeerd waarvoor mijn oprechte excuses. Er stond overigens wel een smiley bij ;) Maar als je een 'smart' plug van nog geen tientje op features (meten stroomverbruik) gaat vergelijken met een plug welke doorgaans meer dan 4x zo duur is dan sla je de plank m.i. behoorlijk mis. Je had in die post ook niet je analyse gepost, die was zeker nuttig geweest (y)

Kwaliteit van lidl spullen is inderdaad wisselend, duurzaamheid moet nog blijken. Ik heb nergens beweerd dat ik ergens veel verstand van heb :)

Wat betreft je twijfels over mijn kwalificaties: eerste 'computers' waren een p2000 en een zx81 dus je referenties zeggen me wel wat :) mijn soldeerbouten zijn Weller en Aoyue. Verder schrijf ik software op uP's van atmel, ti, microchip, stm32, esp8266, en esp32, specialisatie embedded systems univ. Austin, talen C, C++, Python, ben CCNP, zendamateur, en zo nog wat. Werk in een organisatie met ca 3000 software ontwikkelaars (en ben daar gestart als een van de 1e 35). Maar om met Musk te spreken: "I don't give a damn about a degree".

Dus laten we samen kijken wat we wèl kunnen bijdragen met al die mooie kwalificaties van ons (ben net weer bescheiden actief geworden op enkele topics) en geen energie stoppen in rants. Ik zal in het vervolg alleen nog minder gevoelige grapjes maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Laatst online: 12-09 18:30
ambi1961 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:34:
Hallo allemaal. Lees al tijdje mee. Heb in huiskamer en tuin een aantal Hue's hangen. Nu heb ik ook een plafondlamp waar 3x E14 peertje in zitten. Nog de sytandaard. Deze lamp wordt zelden/nooit gebruikt. Toch wil ik hier Hue's in doen , voor het geval dat.. Echter 3 x Hue E14 Whiet Ambiance is best prijzig voor het beperkte aantal uren dat ik dexe gebruik. Concrete vraag: Wat is de ervaring van E14 peertjes van de Lidl. Is wit alleen maar wit ? Of komem de istellingen een beetje overeen met White ambiance?
Wie o wie heeft hier al ervaring mee. Bedankt alvast voor het antwoord.
(sorry voor de typo's, gebruikte Tel:-))
Wat je ook nog kunt overwegen is zoiets als deze: https://www.beaumotica.nl...d-ac-dimmer-7061257407014 werkt probleemloos met Hue. En met gewone peertjes (en met dimtone e14 leds) krijg je vanzelf een natuurlijk verloop: op hoogste stand witter en op lage stand warmer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:40:
[...]

Ik had hem werkend met hass.io + Conbee II + ZHA. Kreeg daarmee de batterij status + bewegingsdetectie. De tamper werkte niet.

Kreeg hem wel 'zichtbaar' en dus in het netwerk met hass.io + Conbee II + deConz add-on + deConz integration. Helaas liet deConz liet alleen de als naam een hex waarde zien (zag in het deConz topic dat de update daarvoor ~15Dec beschikbaar is in hass [ligt aan hass, niet aan deConz]).
Ik kon in deConz de sensor/clusters uitlezen maar kreeg hem in has alleen als 'unknown device' en kon daar niks mee.

Ben nu aan het testen met Z2M maar die krijg ik voorlopig niet eens aan de gang met de Conbee II stick.
"batterij status + bewegingsdetectie" dit kreeg ik ook met ZHA. Maar kan er vervolgens niks mee. Wel toe te wijzen aan een automatisering, maar dus geen reactie van de sensor al ga ik voor op mijn kop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUCVANDERVEEN
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
Heb van de LIDL Smart Home producten ook vier bewegingssensoren gekocht. Het koppelen en gebruiken van de vier afzonderlijke sensoren gaat prima.
Wil de sensoren in een groep zetten en dat lukt mij niet. Telkens krijg ik de melding dat het toevoegen van de sensoren is mislukt. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dat kan oplossen?
Verder lukt mij het automatiseren niet zo goed. Dit komt mede omdat ik er geen handleiding van kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ManiacsHouse schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:31:
[...]

"batterij status + bewegingsdetectie" dit kreeg ik ook met ZHA. Maar kan er vervolgens niks mee. Wel toe te wijzen aan een automatisering, maar dus geen reactie van de sensor al ga ik voor op mijn kop staan.
Bewegings detectie werkt bij mij wel. Zag de led's op de sensor, rood bij een detectie en groen weer terug naar normale state. Dit was ook zo in has log. Heb hier ook al verschillende posts gezien dat de sensor zelf het niet goed of helemaal niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

wilbert11 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:33:
[...]

N.a.v. alle reacties heb ik besloten om de Lidl kerstverlichting string over te slaan en voor een Twinkly 400 RGB string te gaan. Kwa kosten is het 3 tientjes meer maar wel meer functionaliteit en betere hardware in de aansturing. En niet te vergeten support via een regelmatig geüpdatete app.
ik ben ook niet zo tevreden over de kerstlampjes van de lidl. met name dat je de lampjes niet individueel kan aansturen en er valt weinig te 'programmeren'. maar je hebt het over 30 euro meer, voor de twinkly 400. las ik op internet zoek is deze 150 euro voor de twinkly 400 vs 50 euro voor de lidl (zonder hub weliswaar), waar heb je ze voor die prijs gekocht?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:46
Voor mensen wie gebruik maken van de ConBee 2 (beta versie) en problemen hebben met de motion sensoren:
Mijn bevindingen na een aantal uren in het mais te hebben gegooid.

1. Laat de sensoren niet koppelen met andere Lidl smart home apparatuur maar met bijvoorbeeld een Hue lamp
(is dat wel het geval? loop dan met je motion sensor naar een Hue lamp en doe de batterijen opnieuw erin. (je kunt zien in de deconz-gui of het gelukt is)

2. Maak geen rule aan met Lidl sensoren, zag de sensoren niet tussen "sensors" staan maar wel tussen Group/Edit/Sensor Control. Na het instellen stopte de detectie (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3UYZdGT1doZ1hXS3PZjGdzcsJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F89Np2a3b1GSAyBE9BqYPxHF.png?f=user_large

Na dit alles werkte de detectie aardig goed.
Misschien dat dit iemand kan helpen

[ Voor 5% gewijzigd door upzidedown op 05-12-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:33:
[...]

Bewegings detectie werkt bij mij wel. Zag de led's op de sensor, rood bij een detectie en groen weer terug naar normale state. Dit was ook zo in has log. Heb hier ook al verschillende posts gezien dat de sensor zelf het niet goed of helemaal niet deed.
Ding reageert ben je mij met rood. Groen nog niet gezien :? Wellicht dat sensor gewoon niet okay is. Heb nog 1 liggen, die maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:56
Dr C schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:57:
[...]

ik ben ook niet zo tevreden over de kerstlampjes van de lidl. met name dat je de lampjes niet individueel kan aansturen en er valt weinig te 'programmeren'. maar je hebt het over 30 euro meer, voor de twinkly 400. las ik op internet zoek is deze 150 euro voor de twinkly 400 vs 50 euro voor de lidl (zonder hub weliswaar), waar heb je ze voor die prijs gekocht?
2 sets van de Lidl is 400 Leds en dan nog een hub erbij. Dan gaat het al aardig richting de prijs van een Twinkly 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 19:07
[...]

Ik heb een twinkly 400 lampjes voor 160 euro gekocht bij 123led, ik zie dat hij nu voor 180 staat daar.
Amazon heeft hem voor 150 staan nu, levering woensdag.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ManiacsHouse schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ding reageert ben je mij met rood. Groen nog niet gezien :? Wellicht dat sensor gewoon niet okay is. Heb nog 1 liggen, die maar eens proberen.
Reageert bij mij ook met rood. De state veranderd dan in has naar motion.
De sensor brand na ~ 60sec groen, als er in de tussentijd geen motion is waargenomen, en keert terug naar de 'clear' state.

In de has log zijn voor de handigheid de kleuren precies omgedraaid btw, clear = rood, motion = groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09
[...]

2 x lidl set + hub voor de scenes = 120 euro
1 x Twinkly RGB 400 = 150 euro

In beide gevallen 400 ledjes met scenes. Alleen heeft de Twinkly nog iets meer functionaliteit, maar daar betaal je dan 30 euro meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacefulDreams
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-08 17:51
Weet iemand hoe je de lampen hardware matig kan resetten? In de handleiding staat drie keer snel aan en uit zetten, maar dat doet bij mij totaal niets. Ik probeer ze aan een Conbee II te koppelen, en bij een lampje ging dat halverwege mis terwijl twee anderen het prima doen. Ik krijg hem nu echter niet terug in pairing mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
PeacefulDreams schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:57:
Weet iemand hoe je de lampen hardware matig kan resetten? In de handleiding staat drie keer snel aan en uit zetten, maar dat doet bij mij totaal niets. Ik probeer ze aan een Conbee II te koppelen, en bij een lampje ging dat halverwege mis terwijl twee anderen het prima doen. Ik krijg hem nu echter niet terug in pairing mode
Ik heb hetzelfde probleem, ik hoop dat @fun of @deurknopje nog reageren want het is bij hun gelukt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
De LIDL starterset is op dit moment voor 19,99 te koop bij mijn lokale LIDL (Deventer).
Verder loop ik niet vaak te zeuren, maar ik zie hier veel berichten van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar dan gaan lopen janken dat het niet werkt.
Je weet waar je het koopt, als je kwaliteit wil, koop het dan ergens anders!
MAND!
Just my 2 cents!

Edit: typo

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
Gisteren mijn LIDL spulletjes aangesloten. Gateway, afstandsbediening en één lamp. Werkte prima! Vanochtend de gateway even van de stroom gehad en nu is alles offline. Reset van de gateway heeft niet geholpen. Groene ledjes op de gateway branden allebei. Hoe krijg ik het weer aan de praat? Iemand een dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
MDXTweaker schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:51:
Gisteren mijn LIDL spulletjes aangesloten. Gateway, afstandsbediening en één lamp. Werkte prima! Vanochtend de gateway even van de stroom gehad en nu is alles offline. Reset van de gateway heeft niet geholpen. Groene ledjes op de gateway branden allebei. Hoe krijg ik het weer aan de praat? Iemand een dergelijke ervaring?
Ik heb geen gateway maar wat ik zou testen:
- kan de app connecten met de GW?
- zie je nog lampen/sensoren in de gateway?
-- ja: is de status recent geupdate? (maw; praat de gw met de apparaten?). Kan je een commanden via de gw geven, bv lamp aan?
-- nee; reset een van de lampen/sensoren en probeer opnieuw te koppelen. NOTE: ik krijg de lamp niet ge-reset. de procedure in de handleiding werkt niet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:23:
De LIDL starterset is op dit moment voor 19,99 te koop bij mijn lokale LIDL (Deventer).
Verder loop ik niet vaak te zeuren, maar ik zie hier veel berichten van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar dan gaan lopen janken dat het niet werkt.
Je weet waar je het koopt, als je kwaliteit wil, koop het dan ergens anders!
MAND!
Just my 2 cents!

Edit: typo
Dat is een leuke prijs (de prijs van de gateway, je zou bijna denken dat ze zich hebben vergist), daar zou ik nog voor naar een Lidl in Nederland rijden als elke Lidl dat heeft (in België staat het nu ook op de website, maar er wordt geen reclame voor gemaakt en ik heb nog niks in de winkels gezien).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
In Groningen was gister de set nog 50. Het valt wel op dat al het spul wat werkt met Hue uitverkocht is haha. Dat kan ook met kerst te maken hebben (Smart Plugs). Zelf daarom maar even naar de Hornbach gefietst voor een Hue smart plug 🤡 wel 2,5x zoveel geld kwijt maar geen zin om elke keer die stekker in het stopcontact te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Hier 3 GU10 wit Lidl lampen probleemloos gekoppeld aan de HUE bridge. Wat me opvalt is dat de lampen veel minder geel licht geven en dat de lampen nog best veel licht geven op 0% (in de HUE app) in vergelijking met HUE GU10 white ambiance.
Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Misschien dat het wel beter gaat met die Lidl gateway omdat de aansturing dan net wat beter zal zijn.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anweco
Heb met de lidl startset ook problemen met de planning. De vrijdag draait waarschijnlijk als zaterdag, de zaterdag draait inderdaad als weekend en de zondag draait dan waarschijnlijk als maandag.

Iemand hier dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
anweco schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:11:
Heb met de lidl startset ook problemen met de planning. De vrijdag draait waarschijnlijk als zaterdag, de zaterdag draait inderdaad als weekend en de zondag draait dan waarschijnlijk als maandag.

Ja, hier exact hetzelfde. Las er eerder ook al iets over. Al iemand met een oplossing? Valt dit te melden ergens? Lijkt me opgelost met een simpele update :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wiley02 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:32:
[...]

Ja, hier exact hetzelfde. Las er eerder ook al iets over. Al iemand met een oplossing? Valt dit te melden ergens? Lijkt me opgelost met een simpele update :)
Misschien kun je deze app ook gebruiken? https://play.google.com/s...tuya.smart&hl=en_US&gl=US ?

En deze is denk ik voor Android TV/Google TV https://play.google.com/s...ya.smarttv&hl=en_US&gl=US

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:59

-tom-562

Oliesjeik

Is het iemand al gelukt om de slimme stekkers/smart plugs werkend te krijgen op de IKEA bridge? Hier in huis heb ik al het smart spul van IKEA. Het lukt mij niet om de plugs te koppelen aan de IKEA bridge. Ik heb de IKEA afstandsbediening losgekoppeld en aan een nieuwe kamer toegevoegd, maar het lukt mij niet om in die kamer, of uberhaupt, een plug te pairen.
Als ik de afstandsbediening naast een plug hou en 10 sec. indruk, gebeurt er niks (ook niet op de afstandsbediening). Ik heb ook geen idee wanneer de plug in pairing mode staat. Op internet lees ik dat het knipperende lampje in het begin een pairing is voor de Lidl/Silvercrest hub, maar ook wanneer het lampje continu brandt lukt het nog steeds niet :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Marzman schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:12:
[...]

Dat is een leuke prijs (de prijs van de gateway, je zou bijna denken dat ze zich hebben vergist), daar zou ik nog voor naar een Lidl in Nederland rijden als elke Lidl dat heeft (in België staat het nu ook op de website, maar er wordt geen reclame voor gemaakt en ik heb nog niks in de winkels gezien).
Ik heb in België toch een folder van de Lidl gekregen met 2 volle bladzijden over deze nieuwe smarthome producten. Er staat bij vermeld dat ze vanaf woensdag 9/12 enkel online te verkrijgen zijn. Maar in de kleine letters staat onderaan wel weer dat de voorraad per winkel beperkt is. Dus dat is verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Zojuist heb ik (met veel pijn en moeite vanwege slechte bekabeling in mijn huis) een Lidl Plafondlamp opgehangen meteen na mijn voordeur. Nu heb ik een bewegingssensor daar ook meteen opgehangen en wat ik wil is dat zodra de sensor beweging ziet, hij de lamp voor zeg 5 minuten aanzet en dat die dan automatisch na vijf minuten weer uitgaat. Kan dat? Ik zie zo 123 niet hoe ik dat precies zou moeten instellen,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
Morgoth schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:15:
Zojuist heb ik (met veel pijn en moeite vanwege slechte bekabeling in mijn huis) een Lidl Plafondlamp opgehangen meteen na mijn voordeur. Nu heb ik een bewegingssensor daar ook meteen opgehangen en wat ik wil is dat zodra de sensor beweging ziet, hij de lamp voor zeg 5 minuten aanzet en dat die dan automatisch na vijf minuten weer uitgaat. Kan dat? Ik zie zo 123 niet hoe ik dat precies zou moeten instellen,.
dat gaat nog niet, de sensor is ongeveer 1 minuut nadat die geen beweging ziet weer uit. wat je dan moet doen is 2 taken maken. de eerste bij beweging. de 2e bij geen beweging en dan een vertraging van 4 minuten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Toerq schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:27:
[...]

dat gaat nog niet, de sensor is ongeveer 1 minuut nadat die geen beweging ziet weer uit. wat je dan moet doen is 2 taken maken. de eerste bij beweging. de 2e bij geen beweging en dan een vertraging van 4 minuten erbij.
Ah! Ik snap hem. Dat is een beetje een omweg inderdaad, maar gaat waarschijnlijk wel werken. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
Morgoth schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:28:
[...]

Ah! Ik snap hem. Dat is een beetje een omweg inderdaad, maar gaat waarschijnlijk wel werken. Dank!
ja heb ik ook maar dan in de badkamer en overloop. heb als 2e taak dan wel dat het licht dimt maar als die in die taak zit en de sensor detecteert beweging floept die bij mij dan weer even op volle sterke aan en gaat daarna de 2e taak verder afmaken. of de lamp gaat dan direct uit of dimt net welk moment die toen zat kwa timer. zodra die nog in de eerste taak zit in de eerste minuut en hij blijft beweging detecteren reset die de timer naar 0 voor de eerste taak zeg maar.

en die vertraging voor de geen beweging taak mag niet als laatste regel.

[ Voor 5% gewijzigd door Toerq op 06-12-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Toerq schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:32:
[...]

ja heb ik ook maar dan in de badkamer en overloop. heb als 2e taak dan wel dat het licht dimt maar als die in die taak zit en de sensor detecteert beweging floept die bij mij dan weer even op volle sterke aan en gaat daarna de 2e taak verder afmaken. of de lamp gaat dan direct uit of dimt net welk moment die toen zat kwa timer. zodra die nog in de eerste taak zit in de eerste minuut en hij blijft beweging detecteren reset die de timer naar 0 voor de eerste taak zeg maar.

en die vertraging voor de geen beweging taak mag niet als laatste regel.
Thanks! Het is gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Is het iemand al gelukt om een Ikea Tradfri E27 RGB lamp werkend te krijgen op de Lidl hub?

Ik krijg hem wel gekoppeld, maar het enige wat ik er dan mee kan is aan en uit zetten.

Geen kleuren, geen licht temperatuur en ook niet dimmen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

@biglia In Nederland liggen de meeste producten in de winkel maar sommige zijn web-only. Ik vermoed dat het in Belgique hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 16:42
Onder het motto ‘domme vragen bestaan niet’ vraag ik mij af hoe het nu zit: ik heb een Lidl-Home/Silvercrest Zigbee gateway, een Lidl- Home lamp en de Lidl-Home app. De lamp hangt buiten en het is mij nu gelukt om deze met de Lidl-Home app zo te programmeren dat deze aan gaat bij zonsondergang en uit gaat bij zonsopgang. Wat mij echter niet duidelijk is, is of de aansturing van de lamp via de app op mijn telefoon (de Lidl-Home app) gebeurt en afhankelijk is van mijn smartphone, of dat de programmering is geupload naar de Zigbee gateway en dat de programmering van daaruit gebeurt onafhankelijk van de app op mijn smartphone.
Ik zou verwachten (hopen?) dat wanneer ik met een ander device (bijvoorbeeld mijn iPad) waar de Lidl-Home app op draait, of een directe verbinding met de gateway, de geprogrammeerde instellingen zie en kan aanpassen (waarna deze voor gebruikers op andere gekoppelde devices zichtbaar zijn).
Kan ik überhaupt de Gateway en de aansloten devices via een ander tool dan de Lidl-Home App benaderen (via Pc of bijvoorbeeld via een Raspberry Pie met externe interface)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:37
Stel de WiFi valt weg dus geen verbinding meer met bridge oid dan kan je de lamp bier meer schakelen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
MaxLaadvermogen schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:28:
Ik zou verwachten (hopen?) dat wanneer ik met een ander device (bijvoorbeeld mijn iPad) waar de Lidl-Home app op draait, of een directe verbinding met de gateway, de geprogrammeerde instellingen zie en kan aanpassen (waarna deze voor gebruikers op andere gekoppelde devices zichtbaar zijn).
Ik heb zelf geen LIDL gateway maar dit is normaal gesproken inderdaad hoe ze werken: je device met de app hoeft niet in verbinding te staan om de voorgeprogrameerde acties uit te voeren. Natuurlijk simpel te testen: verander de schakel tijd naar een tijd die 5 min in toekomst ligt en zet alle devices uit. Schakelt de lamp, dan is de gateway onafhankelijk.
MaxLaadvermogen schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:28:

Kan ik überhaupt de Gateway en de aansloten devices via een ander tool dan de Lidl-Home App benaderen (via Pc of bijvoorbeeld via een Raspberry Pie met externe interface)?
Via een Zigbee 'dongle' en software zijn de LIDL producten te gebruiken. Zie bv 'Home-Assistant' of 'Domoticz' als software voorbeelden en de 'Conbee II' als dongle voorbeeld.
MarioMark1541 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:33:
Stel de WiFi valt weg dus geen verbinding meer met bridge oid dan kan je de lamp bier meer schakelen toch
Als de WIFI wegvalt blijft het Zigbee netwerk functioneren, de gateway kan dan nog steeds de lamp aansturen. Een device dat via wifi naar de gateway connect kan dan niet meer connecten en je kan dan dus ook via dat device/app lampen niet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
bonyuri schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:24:
Ik gebruik de kerstverlichting met een Philips Hue Hub. Ik heb de Lidl hub niet aangeschaft.
Met de Hue Hub kun je ze:
- Aan- en uitzetten
- Dimmen
- Een bepaalde kleur kiezen

Ze gaan netjes mee met presets dus al met al werkt het eigenlijk hetzelfde als een hele lang LED-strip ;)

Wat er NIET kan:
- Iedere LED individueel instellen zoals bij Twinkly. Hiervoor *moet* je de Lidl Hub en app gebruiken.
Kun je wel de lidl app gebruiken in combinatie met de hue hub? Zodat je dan wel de presets kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Wiley02 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:32:
[...]

Ik schreef eerder dat ik hier ook last van heb, ik heb Lidl een bericht gestuurd, nog geen antwoord. Wellicht handig dat meer personen dit melden bij de Lidl.

Ik heb de cache van de App geleegd in de App, dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
anweco schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:11:

Axel Moonshine in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Ik schreef eerder dat ik hier ook last van heb, ik heb Lidl een bericht gestuurd, nog geen antwoord. Wellicht handig dat meer personen dit melden bij de Lidl.

Ik heb de cache van de App geleegd in de App, dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb trouwens ontdekt waarom ik ook alweer die LSC van de Action eruit heb gedaan en mijn gewone lampen weer in had gedraaid. Omdat ook deze Lidl dingen, zo blijkt, in de nacht uit zichzelf gewoon aan gaan terwijl ik ze toch echt met de app uit zet voordat ik ga slapen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Van de 1% vrees ik juist niet dat dit gaat kunnen - of lampen dit aankunnen ligt aan de kwaliteit van de componenten en of die stabiel genoeg zo'n lage spanning aan kunnen leveren - verwacht niet dat de Ikea of Lidl lampen dit kunnen (ik gebruik alle 3 merken E27 white-only lampen hier op de Lidl hub).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anweco
@Axel Moonshine Ook ik heb een melding bij Lidl gedaan en helaas nog geen antwoord gekregen. Ik heb nog niet de oplossing van @Marzman geprobeerd omdat de de hele familie er aan gekoppeld zit en dan alles weer opnieuw geconfigureerd moet worden(maar wat nodig is nodig :) ) ik wacht nog heel even af.
P.s. ik heb nu ook een planning per dag staan en vannochten pakt hij de planning van dinsdag dus het lijkt erop dat hij een dag voorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 19:38
Deze vraag zal hier vast al langs gekomen zijn, maar... Heeft iemand de stekkerdoos? Voor zover ik begrepen heb moeten de stopcontacten daarop individueel t schakelen zijn. Ik heb een Ikea Tradfri hub (want die had ik al) en hier is de stekkerdoos wel online, maar niet herkend als apparaat (er staat een vraagteken). Via Google Home kan ik 'm wel aan/uitschakelen, maar lijkt ie als één stopcontact herkend te worden. Heeft iemand de stekkerdoos wel werkend, liefst op een Tradfri systeem?

[ Voor 19% gewijzigd door B_Swinkels op 07-12-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
B_Swinkels schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:42:
Deze vraag zal hier vast al langs gekomen zijn, maar... Heeft iemand de stekkerdoos? Voor zover ik begrepen heb moeten de stopcontacten daarop individueel t schakelen zijn. Ik heb een Ikea Tradfri hub (want die had ik al) en hier is de stekkerdoos wel online, maar niet herkend als apparaat (er staat een vraagteken). Via Google Home kan ik 'm wel aan/uitschakelen, maar lijkt ie als één stopcontact herkend te worden. Heeft iemand de stekkerdoos wel werkend, liefst op een Tradfri systeem?
Ik heb hem werkend, maar op een Lidl gateway. Daarmee kan ik in de app elk stopcontact individueel uit en aan zetten of de hele stekkerdoos uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Toch maar eens met ZigBee begonnen door wat producten bij Lidl te halen (stekkerdoos en starter set).

De Lidl Home app is qua UX iedentiek aan de Tuya Smart Life app.
Ik vraag mij daarom af of de volgende bewering wel klopt op
nieuws: Lidl legt Zigbee-smarthomeproducten in schappen en breidt aanbod begi...
“We hebben een eigen ontwikkelteam en bewust niet voor een whitelabelleverancier gekozen, om kwaliteit en veiligheid te waarborgen. Ook de app is zelf ontwikkeld”
Dan moeten ze de broncode van Tuya hebben gebruikt.

Tuya app:
h1.iot-dns.com
a1.tuyaeu.com
q1.tuyaeu.com
m1.tuyaeu.com

Lidl app:
a1-weaz.tuyaeu.com => 51.105.151.146:443 = Microsoft "Amsterdam"
h1.iot-dns.com => 35.167.213.203:8001 = AmazonAWS "Portland"
m1-weaz.tuyaeu.com => 52.157.250.43:8883 = Microsoft "Amsterdam"
Nick Name schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:25:
De gateway communiceert met https://m2-weaz.tuyaeu.com/ Heb zo even het ip-adres niet bij de hand en waar de servers dus geografisch (lijken) te staan.

Het certificaat op dat domein klopt niet (*.tuya com), dus de gateway zal het certificaat ook niet valideren. Maakt het dus makkelijk om er zelf iets tussen te zetten en het verkeer te onderscheppen.

Ik gebruik de Gateway nu voor de Kerstverlichting omdat het niet fatsoenlijk werkt met de Hue bridge, maar heb er wel een dubbel gevoel bij.
Omdat ik in de Lidl Home app geen gebruikersrechten per apparaat kan instellen (zoon bedient rgb licht op zijn kamer, maar ik wil niet dat hij in de woonkamer gaat klooien).
Ga ik binnenkort die DNS maar eens omleiden naar mijn PC om te kijken wat er te hacken is ;).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredman159
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 11:35

fredman159

There are no frogs here ...

Ik heb zelf de starterset, een bewegingssensor en een plafondlamp gehaald. Het idee is onder andere om het licht in de kelder (de plafondlamp) automagisch aan te laten gaan zo gauw je binnenkomt.

Nu heb ik de sensor zonder probleem kunnen koppelen, maar de plafondlamp (bestaande uit drie spots) krijg ik niet gekoppeld. De sensor meet keurig activiteit als ik binnen kom, dus de ZigBee verbinding doet 't op die locatie ... gewapend beton kan een dingetje zijn tenslotte. Maar de plafondlamp kan dus niet gevonden worden.

Ook met resetten en opnieuw proberen te koppelen krijg ik geen reactie. Iemand een idee?

The revenge of the mutant signature of doom is upon us!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 19:38
-tom-562 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:59:
Is het iemand al gelukt om de slimme stekkers/smart plugs werkend te krijgen op de IKEA bridge? Hier in huis heb ik al het smart spul van IKEA. Het lukt mij niet om de plugs te koppelen aan de IKEA bridge.
Ik heb een Lidl smart plug aangesloten gekregen op de Ikea hub, maar die werkt niet in de Ikea app. Aansluiten was eigenlijk heel eenvoudig, de connect knop op de Ikea hub indrukken (en ingeduwd houden) als het lampje op de Lidl stekker knippert. De Ikea Home app zou 'm dan direct als nieuw apparaat moeten herkennen, maar niet als stopcontact.
Ik bestuur m'n stopcontacten via Google Home, die herkent de Lidl smart plug wél als stopcontact. Wat mij betreft dus prima, maar misschien niet geschikt voor jouw situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DJMaze schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:00:

Omdat ik in de Lidl Home app geen gebruikersrechten per apparaat kan instellen (zoon bedient rgb licht op zijn kamer, maar ik wil niet dat hij in de woonkamer gaat klooien).
Ga ik binnenkort die DNS maar eens omleiden naar mijn PC om te kijken wat er te hacken is ;).
Maar andersom hoef jij ook niet bij je zoon te klooien ;) Hij zou een eigen gateway kunnen nemen dan toch?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:59

-tom-562

Oliesjeik

B_Swinkels schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:11:
[...]

Ik heb een Lidl smart plug aangesloten gekregen op de Ikea hub, maar die werkt niet in de Ikea app. Aansluiten was eigenlijk heel eenvoudig, de connect knop op de Ikea hub indrukken (en ingeduwd houden) als het lampje op de Lidl stekker knippert. De Ikea Home app zou 'm dan direct als nieuw apparaat moeten herkennen, maar niet als stopcontact.
Ik bestuur m'n stopcontacten via Google Home, die herkent de Lidl smart plug wél als stopcontact. Wat mij betreft dus prima, maar misschien niet geschikt voor jouw situatie?
Ah, dus direct koppelen met via de hub zelf. Ik probeerde het met de afstandsbediening van IKEA.
Bediening met Google Home is juist wat ik uiteindelijk wil. Dus dat komt goed uit! Vanavond maar eens proberen d:)b

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:15:
Maar andersom hoef jij ook niet bij je zoon te klooien ;) Hij zou een eigen gateway kunnen nemen dan toch?
Haha grapjas ;)
Kinderen doen het licht aan zodra jij welterusten hebt gezegd, het licht uit gedaan en weg bent...
Nu hoef ik niet steeds naar boven om te controleren.

Daarnaast als hij nog kwartier mag lezen gaat de lamp nu na 15 minuten uit, hoef ik ook niet er heen.

Om dan een tweede gateway te kopen vind ik overdreven.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 07-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DJMaze schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:16:
[...]

Haha grapjas ;)
Kinderen doen het licht aan zodra jij welterusten hebt gezegd, het licht uit gedaan en weg bent...

Daarnaast als hij nog kwartier mag lezen gaat de lamp nu na 15 minuten uit, hoef ik ook niet er heen.

Je hebt wel veel vertrouwen in een slimme lamp :) Ik denk dat je zoon zo iets bedacht heeft dat jij niet kan zien dat bij hem de lamp niet aan is. Als ik terugdenk aan de constructies van mijn vader vroeger en hoe makkelijk ik en mijn zus dat konden beinvloeden waar hij dacht dat het een waterdicht systeem was.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
DJMaze schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:16:
[...]

Haha grapjas ;)

Kan allemaal als je bv Home-Assistant of Domoticz met een Zigbee dongle draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:45:
Kan allemaal als je bv Home-Assistant of Domoticz met een Zigbee dongle draait :)
Inderdaad, dat komt ooit nog wel. Voor nu even testdraaien en hacken.

De vrouw keek al erg complex toen ik met deze Lidl set aan kwam lopen, alsof het heel ingewikkeld is en ook kan koken en zo.
Idem toen ik een Xiaomi Android TV ophing: "de afstandsbediening mist allemaal knoppen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Mrjraider schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:32:
Ik heb trouwens ontdekt waarom ik ook alweer die LSC van de Action eruit heb gedaan en mijn gewone lampen weer in had gedraaid. Omdat ook deze Lidl dingen, zo blijkt, in de nacht uit zichzelf gewoon aan gaan terwijl ik ze toch echt met de app uit zet voordat ik ga slapen... :?
Aangezien je het zowel met de LSC als de LIDL lampen hebt lijkt het mij totaal niet met de lampen te maken te hebben. Als ze beiden ook nog een 'andere' gateway (of bridge) gebruiken kun je die ook uitsluiten.

Mijn eerste gok; klinkt nu alsof je een timer ergens hebt staan (bv sun-rise, sun-set)
tweede gok; is dat je misschien de spanning op de lamp verliest: de LIDL staat bv standaard geprogrammeerd om aan te gaan bij het detecteren van spanning na spanningsverlies. Zaten de lampen in dezelfde fitting, of stopcontact, of group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:57:
[...]

Aangezien je het zowel met de LSC als de LIDL lampen hebt lijkt het mij totaal niet met de lampen te maken te hebben. Als ze beiden ook nog een 'andere' gateway (of bridge) gebruiken kun je die ook uitsluiten.

Mijn eerste gok; klinkt nu alsof je een timer ergens hebt staan (bv sun-rise, sun-set)
tweede gok; is dat je misschien de spanning op de lamp verliest: de LIDL staat bv standaard geprogrammeerd om aan te gaan bij het detecteren van spanning na spanningsverlies. Zaten de lampen in dezelfde fitting, of stopcontact, of group?
Die LCS waren via WiFi verbonden en zette ik met de bijbehorende app aan en uit. Daar kwam geen gateway aan te pas. Die heb ik destijds weer vervangen voor gewone lampen omdat ik enkele ochtenden achtereen alle lampen aan had staan.. terwijl ze toch echt uit stonden.

De Lidl lampen zitten verbonden via de gateway, ik heb ze alleen gekoppeld zonder verder automatisering of zo.
Zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Is het iemand al gelukt de kerstboom te koppelen aan een afstandsbediening? Ik krijg de foutmelding 'device operation failed, failed to add to group'. Dit terwijl ik andere lampen wel gewoon kan koppelen aan die en andere afstandsbedieningen en de kerstboom gewoon online is en wel via de app bedient kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Morgoth op 07-12-2020 16:51 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste