[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:59
Weet iemand hoe ik de nieuwe ronde smart button koppel aan lampen?
Ik heb hem toegevoegd in de Tuya Smart Life app dmv pairen met dat irritante kleine knopje onder de batterycover. Knop staat in de app nu, ik wil een lidl/tuya lamp toevoegen aan de knop, selecteer de lamp, app zoekt, en zegt vervolgens "failed".
Meerdere keren en verschillende lampen geprobeerd. Mis ik hier nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:58
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:30:
@R-R-L @DaveFlash

Er zijn twee verschillende tussenstekkers:
- zonder stroommeting
- met stroommeting

Die laatste is heel nieuw, maar heb 'm echter nog nooit op voorraad gezien, al schijnt er een enkeling te zijn die er een heeft weten te bemachtigen.
Leuk dat de artikelnummers op de site, doosje en bonnetje allemaal anders zijn. Obv prijs ga ik er maar vanuit dat het de variant zonder meting is.
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:39:
[...]

Je kunt ook kijken naar een 2e hands nuc. Is waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder dan een RPi.
Heb er zelf onlangs eentje gekocht (de D34010WYK) en ga er binnenkort Proxmox en HA op installeren.

Ik heb zelf de Conbee II stick en draai Home Assistant met Zigbee2MQTT (en Node Red) en daar doen de Lidl stekkers het prima op.

Op de Hue bridge werken ze ook, al heb ik lang geleden eens gehad dat ie niet uitschakelde als ik 'm opnam in een kamer/scene (bijv "Woonkamer alle lampen aan"-scene veranderen naar scene "Woonkamer deel vd lampen aan", waarbij de Lidl stekker dus uit moest gaan, maar weet niet of dat een Hue of Lidl probleem was)
Sinds ik HA gebruik werkt alles perfect.
Nog weer iets om verder in te verdiepen. Uitspraak klopt wel, zodra je met smart spul beging is het einde zoek. En al helemaal als je allerlei losse systemen hebt en weet dat het allemaal te integreren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:32
Weet iemand of je de Lidl Home app kan koppelen met de Hue Bridge?

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 17:01
Gisteren twee Livarno RGBW led strips gehaald. Via de homey app Lidl Smart Home deden ze het eerst niet lekker, alleen aan/uit en geen kleur veranderen. Dat was gelukkig op te lossen via het interviewen van het device via de Homey Developer Tools.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1J3aWzsXTyRpOB1gK-L-cLnOcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fz1ojQ0bjm5nJoLguxeQsu9B.jpg?f=fotoalbum_large
Prima spul voor 15 euro!

[ Voor 82% gewijzigd door Tranze op 17-11-2022 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
surfing john schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:33:
Weet iemand of je de Lidl Home app kan koppelen met de Hue Bridge?
Niet mogelijk.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb gisteren in de winkel deze smartbutton gekocht, in plaats van de lelijke lompe standaard afstandsbediening, waar je op een I of een O moet drukken. Mijn idee van de smartbutton was: er is maar één knop, dus als je erop drukt gaan de lichten aan, als je er nog een keer op drukt gaan ze weer uit (net als bij IKEA, zo hoort het).

Helaas werkt het niet zo: je moet 1x drukken voor aan en dubbelklikken voor uit (acties kan je zelf toewijzen). Wat ik wil is een toggle.

Toen ik wat verder in de Lidl Home app keek, zag ik dit tot mijn verbazing o.a. onderstaande groep, deze woonkamer groep had ik blijkbaar ooit aangemaakt met de huidige lampen en een toggle erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hAWAZgH2OVt9GKaSNS0nQjEJ5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hl4bYmIeR7hZeWtv1wR6V66D.jpg?f=user_large
Bij de lampen staat de actie "AAN/UIT", dat is de toggle functie.

Als ik echter een nieuwe lamp toevoeg, kan ik alleen maar kiezen voor "open" of "uit":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3qXkrDybQEWFP0PyzuQIMmCLew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zds54H9iHYSQDvJlDSwQ7qhO.jpg?f=user_large

Weet iemand hoe dit zit? Ik heb de smartbutton nu gekoppeld aan de woonkamer (dat was het plan ook), dus hij werkt op zich wel (met een beetje vertraging en de lampen gaan niet tegelijk aan of uit). Alleen ik kan dus geen nieuwe lampen toevoegen met dezelfde AAN/UIT actie.

Kon dat vroeger wel in de Lidl app? Hoe lossen jullie dit op?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 14:31
Weet iemand of de tussenstekker ook verbruik rapporteert (in Home Assistant!) of is het alleen aan/uit?
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335219

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:08

Antonio di

a mi me dijeron que si

The_Admin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:16:
Weet iemand of de tussenstekker ook verbruik rapporteert (in Home Assistant!) of is het alleen aan/uit?
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335219
Het model uit jouw Link heeft geen stroommeter. Er is een ander Lidl model voor (maar uitverkocht),
Zie:
musicpixel in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 14:31
Antonio di schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:27:
[...]

Het model uit jouw Link heeft geen stroommeter. Er is een ander Lidl model voor (maar uitverkocht),
Zie:
musicpixel in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
Kon ook al bijna niet voor dat geld, maar die andere is ook een goede optie mocht 'ie weer beschikbaar komen. Thanks voor het snelle antwoord!

• Geekess
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:55:
Weet iemand hoe dit zit? Ik heb de smartbutton nu gekoppeld aan de woonkamer (dat was het plan ook), dus hij werkt op zich wel (met een beetje vertraging en de lampen gaan niet tegelijk aan of uit). Alleen ik kan dus geen nieuwe lampen toevoegen met dezelfde AAN/UIT actie.

Kon dat vroeger wel in de Lidl app? Hoe lossen jullie dit op?
Hoe is jou dat gelukt, om de smart button aan een lamp te koppelen? Bij mij ging de boel gisteren alleen maar op hol, random koppelingen, en lampen die vervolgens niet meer op de app reageerden.

Kijkend naar jouw voorbeeld en jouw wens (toggle):
Ik was van plan om een automation aan te maken, en die te gebruiken als toggle. Heb nog niet kunnen testen.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Geekess schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:33:
[...]

Hoe is jou dat gelukt, om de smart button aan een lamp te koppelen? Bij mij ging de boel gisteren alleen maar op hol, random koppelingen, en lampen die vervolgens niet meer op de app reageerden.

Kijkend naar jouw voorbeeld en jouw wens (toggle):
Ik was van plan om een automation aan te maken, en die te gebruiken als toggle. Heb nog niet kunnen testen.
Ik heb de button toegevoegd aan de gateway, door in de app de button toe te voegen. Vervolgens krijg je instructies over het pairen (6 sec resetknop indrukken, wachten tot lampje knippert en dan bevestigen in de app). Daarna kan je de button aan een ruimte toevoegen en acties (intelligentie heet dat ineens) toevoegen. Die intelligenties kan je definieren onder "smart". De hele interface oogt wat vreemd, is niet logisch en ook niet consistent. Het ikoontje van de nieuwe smart button wijkt ook compleet af van de rest.

De automation was uiteindelijk ook mijn idee, maar toen zag ik dat ik al een actie "Woonkamer" had waar die AAN/UIT status in zat. Hoe ik die ooit heb kunnen aanmaken weet ik dus niet. In HomeAssistant kan ik de Lidl spullen sowieso niet zien.

Canon EOS | DJI M2P

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:33:
[...]

Ik heb zowel LED strips online besteld, als in de winkel gekocht. Echter hebben ze een ander modelnummer en iets andere verpakking:
- uit de winkel: IAN 379908_2101 / HG08132 / Version 09/2021 / Verbruik 19W
- online: IAN 360061_2010 / HG07877 / Version 07/2021 / Verbruik 22W
Ben benieuwd of ze worden herkend door Zigbee2MQTT.

Welk modelnummer hebben jullie?

[...]

Heb die kerstverlichting (2 doosjes) meegenomen vanmorgen. Ze waren heel lang niet verkrijgbaar en ik denk dat het de laatste doosjes zijn... Ik moet 'm nog uitproberen, maar van wat ik heb gelezen en gezien lijkt het er op dat je van iedere led afzonderlijk de kleur kunt instellen (via Zigbee2MQTT).

Philips Hue brengt iets soortgelijks op de markt dit jaar: de Festavia. Die kost echter 160 euro voor 250 leds. Dan vind ik 30 euro nog wel meevallen ;)
toon volledige bericht
Toch maar eentje gekocht gisteren :)
Nu nog een smart button om eens te proberen. Heb nu allemaal Hue Dimmer Switches, maar ben gewoon benieuwd of 'ie lekker werkt met Z2M :)

• Geekess
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:40:
[...]

Ik heb de button toegevoegd aan de gateway, door in de app de button toe te voegen. Vervolgens krijg je instructies over het pairen (6 sec resetknop indrukken, wachten tot lampje knippert en dan bevestigen in de app). Daarna kan je de button aan een ruimte toevoegen en acties (intelligentie heet dat ineens) toevoegen. Die intelligenties kan je definieren onder "smart". De hele interface oogt wat vreemd, is niet logisch en ook niet consistent. Het ikoontje van de nieuwe smart button wijkt ook compleet af van de rest.
Hmmm dat eerste deel heb ik gedaan, maar het koppelen van de acties/devices lukt juist niet. Ik krijg dan steeds de melding terug "Device operation failed".
Mijn smart button staat ook op offline. Ja ik heb het plasticje van de batterij gehaald, en ik heb hem gepaired :-)
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:40:
In HomeAssistant kan ik de Lidl spullen sowieso niet zien.
Ik zie mijn Lidl lampen wel in HA, maar de smart button heb ik nog niet bekeken. Ga ik vandaag doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Geekess op 17-11-2022 11:46 ]

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Geekess schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:45:
[...]

Ik zie mijn Lidl lampen wel in HA, maar de smart button heb ik nog niet bekeken. Ga ik vandaag doen.
Zijn ze met de Lidl gateway verbonden? Ik gebruik enkel netwerk met HA, misschien dat ze daarom niet zichtbaar zijn, heb geen Zigbee stick oid.

Canon EOS | DJI M2P

• Geekess
Yep, alles is met de Lidl Gateway verbonden.

Net nog een keer gebruikt. De knop hijackt weer de dichtsbijzijnde lamp, en maakt die volledig onresponsive in de app (maar ook onbedienbaar via de knop).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-07 22:02
DaveFlash schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:39:
[...]
[Afbeelding]

moet je echt persé inloggen?

(neem aan met bestaand lidl / lidl plus account, ook al heb ik die, het is een principe kwestie dat je niks kan zonder inlog)
Lidl maakt gebruik van het Tuya systeem. Bij Tuya staat alles op servers in de cloud omdat Tuya ook wifiproducten ondersteunt. Dus het werkt niet zonder inloggen. Als je nu als nieuwe gebruiker begint raad ik je aan niet de Lidl app te gebruiken maar de Tuya of Smart Life app. Die worden het best geupdated en daarop kun je ook alle Tuya producten koppelen (die van Lidl, Action etc.). Als je dat niet wilt moet jet het Hue systeem of Ikea pakken, dat werkt zonder account (account is alleen nodig voor bediening als je niet thuis bent)

[ Voor 8% gewijzigd door cvanatten op 17-11-2022 12:49 ]

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-07 21:58
Goedendag,

Ik ben op zoek naar de bewegings sensor die geschikt is voor Lidl bridge Crestec.

Lidl zelf heeft ze niet meer die heb ik al benaderd en weten ook niet of ze wel weerkomen.

Heeft iemand ervaring? Alie express is geen probleem.

Een linkje zo fijn zijn.

hoor graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Geekess schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:56:
Net nog een keer gebruikt. De knop hijackt weer de dichtsbijzijnde lamp, en maakt die volledig onresponsive in de app (maar ook onbedienbaar via de knop).
Mijn ervaring is dat je het beste alle lampen etc. die je NIET wilt koppelen even spanningsloos kan maken, tijdens het koppelen van je nieuwe device. Hoewel je officieel een zeer korte afstand moet houden tussen de te koppelen onderdelen, overbrugt het signaal soms wel 3 meter. 8)7

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik stond met het koppelen een halve meter naast een van de lampen, en die stond ook aan. De gateway was drie meter verderop. Toch vreemd dat het bij mij dan in 1x goed ging :D

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

brownyster schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:56:
Goedendag,

Ik ben op zoek naar de bewegings sensor die geschikt is voor Lidl bridge Crestec.

Lidl zelf heeft ze niet meer die heb ik al benaderd en weten ook niet of ze wel weerkomen.

Heeft iemand ervaring? Alie express is geen probleem.

Een linkje zo fijn zijn.

hoor graag.
Het Lidl-spul is gewoon van Tuya, misschien kan je daar eens op zoeken.

Canon EOS | DJI M2P

• brownyster
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:55:
[...]

Ja dat dacht ik ook en heb 2 temperatuur sensoren gekocht en die werken dus niet op de zigbee van lidl die geeft een melding dat er een update moet komen van de zigbee.. ja en die is er niet dus doet niets. Kan hem zelfs niet meer wissen. Hoop dus werkende bewegings sensoren te vinden. Die van Ikea wordt ook niets

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

brownyster schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:19:
[...]

Ja dat dacht ik ook en heb 2 temperatuur sensoren gekocht en die werken dus niet op de zigbee van lidl die geeft een melding dat er een update moet komen van de zigbee.. ja en die is er niet dus doet niets. Kan hem zelfs niet meer wissen. Hoop dus werkende bewegings sensoren te vinden. Die van Ikea wordt ook niets
Ik weet niet hoe afhankelijk je al bent van de huidige config, maar als je je gateway reset kan je hem ook in de Tuya app gebruiken ipv die van de Lidl. Ik weet niet of dat wat uitmaakt...

Canon EOS | DJI M2P

• brownyster
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:32:
[...]

Ik weet niet hoe afhankelijk je al bent van de huidige config, maar als je je gateway reset kan je hem ook in de Tuya app gebruiken ipv die van de Lidl. Ik weet niet of dat wat uitmaakt...
ZL eens kijken of dat een optie is.

Nadeel is dat ik alles weer in moet regeln.

Maarja als je wat wil.. moet je het proberen.

Thanx nu nog even een bewegings sensor besteden.

• Dirkco
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-05 16:30
MartLeFunk schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:02:
De LIDL smarthome producten zijn inmiddels te bestellen met flinke kortingen: https://www.lidl.nl/c/smart-home/s10008486
Ook ik kon daar geen weerstand aan bieden :) :) Dus 2 stopcontacten , een RGB E27 lamp en een smart button gekocht. Wilde ik koppelen aan Ikea Tradfri en dat weer aan Domoticz
De RGB lamp ging zonder veel problemen, kwam ook te voorschijn in de Ikea app met kleurinstelling en al.
Één stopcontact / smart plug ook gekoppeld met de methode als beschreven bij het topic over Ikea Tradfri ervaringen etc. De andere smart plug moet ik nog doen en de smart button lukt me niet.
De stopcontacten zie ik niet in de Ikea app maar wel in google home. De RGB zag ik wel volledig in de Ikea app en maar gedeeltelijk in google home, wel lichtsterkte maar geen kleurkeuze. Zag, schrijf ik, want nu ben ik de lamp helemaal kwijt. Brandt nu op volle sterkte maar resetten lukt me niet. Volgens de Lild methode:
----------
Product handmatig opnieuw instellen (Reset)
1 Lichtschakelaar 3x aan/uit
2 Lichtschakelaar aan Het product knippert langzaam
Reset geslaagd
----------
werkt voor mij niet, de lamp blijft gewoon branden.
Heeft iemand nog een idee of methode om dit wel voor elkaar te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:32:
[...]

Dat maakt waarschijnlijk wel wat uit. Ik gebruik Tuya temperatuursensoren met een Lidl Gateway en de Tuya Smart Life app. Werkt prima :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Dirkco schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:02:
[...]

----------
Product handmatig opnieuw instellen (Reset)
1 Lichtschakelaar 3x aan/uit
2 Lichtschakelaar aan Het product knippert langzaam
Reset geslaagd
----------
werkt voor mij niet, de lamp blijft gewoon branden.
Heeft iemand nog een idee of methode om dit wel voor elkaar te krijgen??
Lichtschakelaar 6x aan/uit, in een enkel geval zelfs zeven. Heeft te maken met de tijd tussen het schakelen (niet te snel).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor alle zigbee (dus niet enkel lidl) : inderdaad niet te snel aan/uit schakelen. Heb ik ook hele nacht over gedaan enkele maanden geleden. Uiteindelijk een ikea filmpje gezien met de "juiste" snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkco
  • Laatst online: 25-05 16:30
Niet te snel schakelen was inderdaad de oplossing. Bij de Lidl lamp dan 3 keer was voldoende.
Dank jullie hartelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07 20:10
Overgestapt van Hue naar Lidl, gezien ik anders een nieuwe bridge + wat extra lampen nodig had voor op afstand. En RGB leek me leuk.

Connecten was her en der echt een bitch.
Nu even verder kijken.

[ Voor 116% gewijzigd door Jamievanm op 18-11-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 14:43
Deze week ben ik overstag gegaan. Ik was al een tijdje aan het kijken naar een smarthome setje van Philips HUE, maar met de huidige prijzen is dat niet echt aantrekkelijk. Dus toen ik deze week in de Lidle de hele set voor 50% korting zag liggen heb ik de sprong gemaakt. En ligt er een boel interessante gadgets op me te wachten met Sinterklaas.

Nu begint het hele uitzoek werk. Is bijv de Lidle app aan te bevelen, of kan ik beter alternatieven gebruiken?
Dus hebben jullie nog tips & tricks voor de beginnende Smarthome gebruiker?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 23:47
Ik heb nu een tijdje zowel Philips Hue als de Lidl Smart Home lampen draaien, via de Hue Bridge. Werkt goed, al merk je uiteraard wel kwaliteitsverschil tussen Philips en Lidl lampen. Kan ook niet anders gezien de prijs. Is overigens geen probleem, zolang je ze niet naast elkaar heb hangen! Morgen even langs de Lidl om een paar lampen bij te halen.

Wat ik me afvraag, is de Lidl bridge de moeite waard om ook te hebben liggen?

Klinkt wellicht als een rare vraag, maar bij Philips Hue lampen krijg je soms nieuwe firmware update binnen. Ik heb de Lidl lampen via de Hue Bridge draaien, en nooit iets van een firmware update gemerkt. Logisch, want die bridge is ook niet van Lidl, en de Hue Bridge heeft geen idee wat voor type apparaten het zijn.

Of laat ik de vraag anders stellen; Hoe kan ik zorgen dat ik Lidl firmware updates binnenhengel als ik niet over een Lidl bridge beschik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geekess schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:23:
Weet iemand hoe ik de nieuwe ronde smart button koppel aan lampen?
Ik heb hem toegevoegd in de Tuya Smart Life app dmv pairen met dat irritante kleine knopje onder de batterycover. Knop staat in de app nu, ik wil een lidl/tuya lamp toevoegen aan de knop, selecteer de lamp, app zoekt, en zegt vervolgens "failed".
Meerdere keren en verschillende lampen geprobeerd. Mis ik hier nog iets?
Ik weet niet of je er al uit bent maar ik heb eerst de button helemaal verwijderd zodat alle rare koppelingen weg waren en daarna opnieuw gepaired. Als je de lampen (of scenes?) die je wilt koppelen, hebt geselecteerd, moet je de knop ingedrukt houden (zodat het lampje brandt) als je op "done" klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:16

Eraser127

Nijkerk

Wat zijn de ervaringen met de langwerpige bewegingssensor t.o.v. de (oudere) vierkante? Die vierkante triggerde bij mij niet altijd, zou nu die andere kunnen halen, of toch gewoon iets van Aquara bijvoorbeeld. Gebruik momenteel een motion sensor van Shelly (wifi), die doet het foutloos, maar is wel wat bulky en zwaarder. (alles direct via Home Asisstant).

My Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geekess
Goozer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:25:
[...]

Ik weet niet of je er al uit bent maar ik heb eerst de button helemaal verwijderd zodat alle rare koppelingen weg waren en daarna opnieuw gepaired. Als je de lampen (of scenes?) die je wilt koppelen, hebt geselecteerd, moet je de knop ingedrukt houden (zodat het lampje brandt) als je op "done" klikt.
De smart button verwijderen (met data) en de knop ingedrukt houden op het moment dat ik op "save" tap, werkte! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Zou iemand alsjeblieft voor mij willen opmeten hoe groot de verpakking van de bewegingssensor is?

En is het doosje goed gevuld of is een significant deel voor lucht/karton/papier?

Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Arjan A schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:55:
[...]

Hoi,

Heb Smart Life van tuya er op gezet en de sensoren werken

Super dan gooi ik de lidl app er af en deze er op

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Ik heb een vraag over Lidl Home app, het lukt om de Led lichtketting in te schakelen bij zonsondergang, maar ik wil de lichtketting om 23.55 uur uit schakelen. Lichtketting is geschakeld met de Lidl Gateway. Heeft iemand het stappenplan voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

surfing john schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:06:
Ik heb een vraag over Lidl Home app, het lukt om de Led lichtketting in te schakelen bij zonsondergang, maar ik wil de lichtketting om 23.55 uur uit schakelen. Lichtketting is geschakeld met de Lidl Gateway. Heeft iemand het stappenplan voor mij?
Onderaan "smart" tikken,
Bovenaan naar automatisering,
Plusje rechtsboven,
Tik op tijdschema,
Kies tijd en klik op herhalen,
Tik de dagen aan, vervolgens op < linksboven,
Rechtsboven op verder,
Kies apparaat gebruiken,
Tik op je lichtketting,
Omschakelen, kies uit (en opslaan),
Tik verder,
Je ziet nog even het overzicht, kies Opslaan en bevestig.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Waar ik niet helemaal uit kom is.
Bij Hue kon je de hele kamer met 1 klik uitschakelen.
Je kon ook alle lampen in de kamer (die aan staan) met schuifjes wijzigen in kleurtemperatuur / sterkte.
In de Lidl home app krijg ik dit alleen voor elkaar per lamp, wat natuurlijk enigszins waardeloos is.

Zie ik iets over het hoofd of kan dit toevallig in de Tuya of een andere app wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

MartNL

&nbsp;

Jamievanm schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:55:
Waar ik niet helemaal uit kom is.
Bij Hue kon je de hele kamer met 1 klik uitschakelen.
Je kon ook alle lampen in de kamer (die aan staan) met schuifjes wijzigen in kleurtemperatuur / sterkte.
In de Lidl home app krijg ik dit alleen voor elkaar per lamp, wat natuurlijk enigszins waardeloos is.

Zie ik iets over het hoofd of kan dit toevallig in de Tuya of een andere app wel?
Ik gebruik de smart life app daarin kan ik groepen maken en die kan ik dan weer aansturen. Bv met een afstandsbediening of touch button of whatever.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpptWJfkoQn2KMwJZxTQHYRQ0oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsOVzk9CPj2hCDr8wz2BXDLz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door MartNL op 20-11-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
MartNL schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:01:
[...]

Ik gebruik de smart life app daarin kan ik groepen maken en die kan ik dan weer aansturen. Bv met een afstandsbediening of touch button of whatever.
[Afbeelding]
Kan je ook die groep in de app met 1 klik van kleur veranderen?
Of bijvoorbeeld in een draaischijf/schuifbalk de kleur en helderheid in 1 x aanpassen voor alle lampen in die groep tegelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

MartNL

&nbsp;

Jamievanm schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:35:
[...]

Kan je ook die groep in de app met 1 klik van kleur veranderen?
Of bijvoorbeeld in een draaischijf/schuifbalk de kleur en helderheid in 1 x aanpassen voor alle lampen in die groep tegelijk?
Ja dat kan.
Dit is dan voor de hele groep. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N18lyuCHTTFVM7_k5sZs8gfRgOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1uksNQVgglE9QtqQQUqcb68.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Dat is wat ik zocht!
Thanks!
Bijzonder wel als dit echt niet kan in de Lidl app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:29
Stuupje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:44:
Ik heb nu een tijdje zowel Philips Hue als de Lidl Smart Home lampen draaien, via de Hue Bridge. Werkt goed,
Ik ben beginnend hue-gebruiker en heb op dit moment nog niks van lidl, maar ben er wel naar aan het kijken. Maar ik lees overal dat je de lidl-bridge nodig hebt om 'm in je hue te kunnen hangen? Maar dat is dus niet zo? Stond/sta op het punt om de lidl-lampen te bestellen, inclusief bridge, maar zou dus zonder kunnen?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Stufferdt schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:38:
[...]

Ik ben beginnend hue-gebruiker en heb op dit moment nog niks van lidl, maar ben er wel naar aan het kijken. Maar ik lees overal dat je de lidl-bridge nodig hebt om 'm in je hue te kunnen hangen? Maar dat is dus niet zo? Stond/sta op het punt om de lidl-lampen te bestellen, inclusief bridge, maar zou dus zonder kunnen?
De GU10 spot van de Lidl werkt in ieder met de HUE bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
zijn er ook lidl gateway ( tuya app) compatible rookmelders (eventueel met koolmonoxide melder) ?
Bijvoorbeeld de klikaanklikuit ZSDR-850

Ik ga morgen eens kijken of ik de lampen en gateway geïnstalleerd ga krijgen met de tuya app.
Maar wil eigenlijk dan ook wel een rookmelden die eraan gekoppeld kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 20-11-2022 18:11 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 23:47
[...]

Het staat soms raar verwoord. Komt erop neer dat je een bridge nodig hebt voor communicatie tussen je smart home apparaten en je thuisnetwerk (en evt. internet).

Als je al over een Philips Hue bridge beschikt, dan kun je de (meeste) lampen van Lidl er simpelweg direct aan koppelen zonder de Lidl bridge nodig te hebben.

Welke apparaten wel en niet kunnen, kun je vinden in de beginpost van deze topic, onder sectie "Compatibiliteit Lidl devices met Philips Hue bridge". Hierin kun je zien dat de Lidl E27/E14/GU10 lampen (zowel wit als kleur), als de Lidl smart plug wél direct ondersteund worden, maar bijvoorbeeld de bewegingssensor, knoppen en kerstverlichting niet (of deels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand het verschil tussen deze 2, ze lijken hetzelfde en bij de info staat niks over stroommeting. ook raar dat degene die binnen 48 uur op voorraad komt 60% korting heeft.

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335219 inmiddels op voorraad
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346198

Zie trouwens nergens die deur sensoren ook niet als zijnde uitverkocht ofzo. zijn die uit de handel genomen was er wel tevreden mee en heb er nog wat nodig.

nog een vraag over deze lamp https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100349237 zie nergens staan op hoeveel volt die nu werkt. ook dit snap ik niet >Klemprofiel is niet inbegrepen. De installatie moet door een gekwalificeerd persoon worden uitgevoerd.

wat is een klemprofiel ?
al beantwoord

[ Voor 26% gewijzigd door Toerq op 21-11-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:54
[...]

Lampen gaan meestal wel goed omdat de aansturing daarvan voor de meeste merken gelijk is.
Wat van Lidl werkt ook op Hue:
- de indoor RGB lichtstrip (geen ondersteuning voor transitions)
- de outdoor RGB lichtstrip (transitions niet getest, verder mooie strip)
- de RGB kerstverlichting (deels)

Overigens is er wel een flink kwaliteitsverschil in de kleurenlampen. Ben hier een kaarslampje van Lidl aan het testen, en bij sommige kleuren zie je duidelijke vlekken in een andere kleur er doorheen. Het is dat ze voor iets onbelangrijks zijn anders had ik ze niet gehouden. Lidl lamp kan wel ver terugdimmen, maar Hue is duidelijk beter.

Had voorheen ook een heel stel IKEA kleurenlampen, maar op 1 na toch alles teruggebracht omdat ze niet ver genoeg konden dimmen. Kleurweergave was verder erg vergeljikbaar met Hue, maar (kleur)overgangen waren minder vloeiend.

Knoppen en sensors werken meestal niet omdat de aansturing/communicatie per knop/sensor flink kan verschillen.

Twee bridges/gateways zou ik niet doen... zou ik eerder kijken of je met Home Assistant wat kunt gaan doen, dan heb je veel meer keus in devices (oa met Zigbee2MQTT) en werkt ook alles samen.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Toerq schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:09:

nog een vraag over deze lamp https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100349237 zie nergens staan op hoeveel volt die nu werkt. ook dit snap ik niet >Klemprofiel is niet inbegrepen. De installatie moet door een gekwalificeerd persoon worden uitgevoerd.

wat is een klemprofiel ?
Hier vind je de handleidingen:
https://customercare.lidl...000000O9LKQA0&q=100349237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Was wel ff zoeken in de Lidl Home App, maar als ik dus op een individuele lamp klik.
Dan rechts bovenaan op het bewerken knopje, dan staat er onderaan een optie voor creëer groep.

[ Voor 75% gewijzigd door Jamievanm op 20-11-2022 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicpixel
Suggestie voor de startpost:

Je kunt de handleidingen van de meeste apparaten vinden op:
https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/

Tik daar in de zoekbalk het artikelnummer in, welke een stukje onder de prijs van het artikel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:26
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:37:
[...]

Wat is het modelnummer?
Ik zie namelijk wel deze:
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG08673-FR.html
maar dat lijkt de franse uitvoering te zijn.
Zou dat dan het probleem kunnen zijn? Apart, ik had verwacht dat de "ingewanden" hetzelfde zouden zijn, dus niet landafhankelijk. Ik zal zodra ik thuis ben nog een keer naar het modelnummer kijken, in Z2M kwam alleen de standaard Tuya naam naar voren.
Wel knap dat je m binnen hebt, want hij staat al heel lang op uitverkocht...
Klopt, heel af en toe komt hij opeens op "beperkt beschikbaar" waarbij je er dan ook maar 1 kunt bestellen. Denk wel dat het om een retour is gegaan, want de verpakking was al een keer geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
RGB ledstrip staat nu helaas op uitverkocht, toen ik een uurtje geleden keek was hij er nog. Wilde eigenlijk even langs de lokale lidl rijden voor hem te bestellen, dom dom dom.

Iemand die weet of dit dagelijks geupdate wordt en ik dus morgen misschien weer kans heb? Of is het bij lidl zo dat ze nu door de black-friday voorraad zijn en dat de komende twee weken zo blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
darkpluisje schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:43:
RGB ledstrip staat nu helaas op uitverkocht, toen ik een uurtje geleden keek was hij er nog. Wilde eigenlijk even langs de lokale lidl rijden voor hem te bestellen, dom dom dom.

Iemand die weet of dit dagelijks geupdate wordt en ik dus morgen misschien weer kans heb? Of is het bij lidl zo dat ze nu door de black-friday voorraad zijn en dat de komende twee weken zo blijft?
De tussenstekker was ook 1 dag uitverkocht en de dag daarna weer op voorraad, het is dus wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Stuupje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:44:
Ik heb nu een tijdje zowel Philips Hue als de Lidl Smart Home lampen draaien, via de Hue Bridge. Werkt goed, al merk je uiteraard wel kwaliteitsverschil tussen Philips en Lidl lampen. Kan ook niet anders gezien de prijs. Is overigens geen probleem, zolang je ze niet naast elkaar heb hangen! Morgen even langs de Lidl om een paar lampen bij te halen.

Wat ik me afvraag, is de Lidl bridge de moeite waard om ook te hebben liggen?

Klinkt wellicht als een rare vraag, maar bij Philips Hue lampen krijg je soms nieuwe firmware update binnen. Ik heb de Lidl lampen via de Hue Bridge draaien, en nooit iets van een firmware update gemerkt. Logisch, want die bridge is ook niet van Lidl, en de Hue Bridge heeft geen idee wat voor type apparaten het zijn.

Of laat ik de vraag anders stellen; Hoe kan ik zorgen dat ik Lidl firmware updates binnenhengel als ik niet over een Lidl bridge beschik?
Als je een extra hub zet, maak je ook een 2de -extra- netwerk aan. Ik zou het dus afraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-07 11:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:37:
[...]

Wat is het modelnummer?
Ik zie namelijk wel deze:
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG08673-FR.html
maar dat lijkt de franse uitvoering te zijn.

Wel knap dat je m binnen hebt, want hij staat al heel lang op uitverkocht...
De "Franse" versie (is tevens de Belgische gezien BE een wingewest is van Frankrijk) heeft een aardingspin gezien dat wettelijk is in BE/FR. Mi is dat dezelfde software versie als de Europese versie. Evt. aan Koenk vragen of hij deze wil opsplitsen? Sowieso werd mijn plug in Z2M <=1.28.0 initieel herkend als de HG06337, dus zou me verwonderen dat de HG08673 helemaal niet herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Arn0uDz schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:16:
[...]

De tussenstekker was ook 1 dag uitverkocht en de dag daarna weer op voorraad, het is dus wel mogelijk.
Thanks voor de info! Ging kennelijk vrij snel bij de Lidl, want ze staan nu allemaal weer op voorraad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-07 04:43
darkpluisje schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:04:
[...]

Thanks voor de info! Ging kennelijk vrij snel bij de Lidl, want ze staan nu allemaal weer op voorraad :P
Net maar weer 3 bijbesteld om mijn Tuya-zooi te vervangen. Heb toch iets meer vertrouwen in lokaal Zigbee.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
Slappyjoez schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:56:
[...]

Net maar weer 3 bijbesteld om mijn Tuya-zooi te vervangen. Heb toch iets meer vertrouwen in lokaal Zigbee.
Deze snap ik niet helemaal. Lidl *is* Tuya. Beide gaan via servers.
Je kan (kon?) Tuya met wat kunst en vliegwerk lokaal draaien, zonder gebruik te maken van hun servers. Maar dat heeft niks te maken met wel/geen Lidl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 12:55
Nog een extra gratis bespaar tip in deze dure tijden:

Mocht je de afgelopen 90 dagen (!) de producten hebben gekocht die nu 50% korting hebben, dan kan je vrij simpel dit verschil terugbetaald krijgen door even contact op te nemen met de klantenservice.

Zo heb ik zojuist €38 teruggestort gekregen, zonder alle artikelen eerst te hoeven retourneren.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Ik zie verder dat de afstandsbediening die je bij de gateway krijgt niet los te koop is.
Heeft iemand al een leuk alternatief gespot?

Ik heb wel van de smart buttons, maar ik wil eigenlijk ook een afstandsbediening hebben voor andere kamers en dan met een werkelijke dim en brighten knop.
De smart knop moet je inhouden en dan wordt hij feller en vervolgens dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geekess schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:52:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Lidl *is* Tuya. Beide gaan via servers.
Je kan (kon?) Tuya met wat kunst en vliegwerk lokaal draaien, zonder gebruik te maken van hun servers. Maar dat heeft niks te maken met wel/geen Lidl.
Ik heb ze ook binnen mijn Hue netwerk hangen (via de Hue bridge zonder account). Volgens mij bedoelt @Slappyjoez dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:58
Harmani schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:23:
Nog een extra gratis bespaar tip in deze dure tijden:

Mocht je de afgelopen 90 dagen (!) de producten hebben gekocht die nu 50% korting hebben, dan kan je vrij simpel dit verschil terugbetaald krijgen door even contact op te nemen met de klantenservice.

Zo heb ik zojuist €38 teruggestort gekregen, zonder alle artikelen eerst te hoeven retourneren.
Geldt dat ook voor producten die niet in de winkel voorradig waren? Voor mijn ouders zocht ik een bewegingssensor, diverse filialen geprobeerd maar niet meer te vinden dus online besteld. €4,99 voor de sensor en nog eens €4,99 verzendkosten. Alsnog geen geld maar toch zonde.

De slimme stekkers die ik voor mijn eigen huis heb gekocht zijn er intussen weer tussenuit. In de woonkamer raakte de PS4 gamespecifieke instellingen voor HDR en surround kwijt, in de stikdonkere slaapkamer verlichtte het lampje de halve kamer en duurde het tijden voor de Sonos weer in de lucht was.
Mbt het lampje is het extra irritant dat het via de Lidl app uit te zetten is maar dat de optie in Hue ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:27
Ik heb al even gezocht in dit topic, maar kan het zo niet vinden.

Ik heb Home Assistant met ZHA en onder andere de Livarno smart LED light bar (die sfeer licht balk). Alleen kleur selectie werkt niet goed, Als ik de stekker er uit haal en hem weer inplug kloppen de kleuren wel die ik selecteer, maar zodra ik de brightness probeer omhoog te gooien word het eigenlijk wit en krijg ik geen accurate kleur meer geselecteerd. Zelfs als ik de brightness weer helemaal omlaag gooi krijg ik niet meer de kleur intensiteit zoals hij was na een 'reboot' van de lamp.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
R-R-L schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:52:
[...]

Geldt dat ook voor producten die niet in de winkel voorradig waren? Voor mijn ouders zocht ik een bewegingssensor, diverse filialen geprobeerd maar niet meer te vinden dus online besteld. €4,99 voor de sensor en nog eens €4,99 verzendkosten. Alsnog geen geld maar toch zonde.

De slimme stekkers die ik voor mijn eigen huis heb gekocht zijn er intussen weer tussenuit. In de woonkamer raakte de PS4 gamespecifieke instellingen voor HDR en surround kwijt, in de stikdonkere slaapkamer verlichtte het lampje de halve kamer en duurde het tijden voor de Sonos weer in de lucht was.
Mbt het lampje is het extra irritant dat het via de Lidl app uit te zetten is maar dat de optie in Hue ontbreekt.
Deze zijn toch ook helemaal niet in de winkel.
Staat bij het product ook niet de tekst: 'ook in het filiaal'.
En bovenop de lidl pagina staat een code voor gratis verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Jamievanm schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:26:
[...]
En bovenop de lidl pagina staat een code voor gratis verzenden.
Ja, maar slechts vanaf € 50,- bestelling. Daar heb je helaas niet veel aan, als je alleen zo'n sensor wilt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamievanm
Toff schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:49:
[...]

Ja, maar slechts vanaf € 50,- bestelling. Daar heb je helaas niet veel aan, als je alleen zo'n sensor wilt...
Goed om te weten, ga ik ff paar extra lampen en drukknoppen in de winkel halen morgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 12:55
Erwin537 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:00:
Ik heb al even gezocht in dit topic, maar kan het zo niet vinden.

Ik heb Home Assistant met ZHA en onder andere de Livarno smart LED light bar (die sfeer licht balk). Alleen kleur selectie werkt niet goed, Als ik de stekker er uit haal en hem weer inplug kloppen de kleuren wel die ik selecteer, maar zodra ik de brightness probeer omhoog te gooien word het eigenlijk wit en krijg ik geen accurate kleur meer geselecteerd. Zelfs als ik de brightness weer helemaal omlaag gooi krijg ik niet meer de kleur intensiteit zoals hij was na een 'reboot' van de lamp.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip waar ik naar moet kijken?
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met de Lidl RGB Bulbs. Die werden de goede kleur als ik het via Lovelace veranderde, maar getriggerd door een scene klopte het van geen kant.

Het heeft te maken met de 'supported color mode' of zo iets (xy, RGB, en nog 1). Daar heb ik wat aanpassingen in gedaan en en toen werkte het goed. Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar misschien heb je zo iets om verder op de zoeken ;)

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-07 18:21

crashtestdummy

Ajoeto member

Jamievanm schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:09:
Ik zie verder dat de afstandsbediening die je bij de gateway krijgt niet los te koop is.
Heeft iemand al een leuk alternatief gespot?

Ik heb wel van de smart buttons, maar ik wil eigenlijk ook een afstandsbediening hebben voor andere kamers en dan met een werkelijke dim en brighten knop.
De smart knop moet je inhouden en dan wordt hij feller en vervolgens dimmer.
Ik gebruik zelf al geruime tijd een Tuya Zigbee afstandsbediening die ik via Aliexpress heb besteld
https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html
Kan gewoon in de Lidl app worden toegevoegd.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59
crashtestdummy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:09:
[...]

Ik gebruik zelf al geruime tijd een Tuya Zigbee afstandsbediening die ik via Aliexpress heb besteld
Ik heb ook 2 van deze: https://nl.aliexpress.com...gVES&gatewayAdapt=glo2nld
De enkele knop dan.

Kan je ook toevoegen in de Lidl Home app en ook togglen, dus 1x klikken is aan/uit en niet aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 09:51
Lidl magnetic knop (van 4,99) werkt niet bij het aan en uitzetten van mijn slimme stekker. ik gebruik de smart life app.
deze werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 19:11
Zou je van die Lidl Zigbee tussenstekker ook het binnenwerk er uit kunnen halen en dat achter je muuschakelaar wegwerken en koppelen aan een slimme knop om op die manier een bestaande aansluiting smart te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
crashtestdummy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:09:
[...]

Thanks. Ik zie ff niet of deze kan dimmen met die 4 knoppen, maar dat terzijde.

1 zon afstandsbediening kost 14,78 .
Denk dat ik dan liever een setje in nl haal met rgb lampen voor 25 euro.

Heb ik meteen 3 reservelampen.

Me philips hue lampen gaan al minstens 6 jaar mee.
Ben benieuwd hoe deze lidl's het volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokkenstok
  • Laatst online: 18-07 12:18
ik lees hier en daar verschillende ervaringen.

Is de zigbee smart home serie, bijvoorbeeld de "silvercrest" tussenstekker compatible met KAKU? (ICS2000?)

Zou het graag houden bij de ICS2000 en Philips Hue bridge die ik al heb staan (gekoppeld aan google Home), om wildgroei aan bridges voor afzonderlijke merken te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Pusherman_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:39:
Zou je van die Lidl Zigbee tussenstekker ook het binnenwerk er uit kunnen halen en dat achter je muuschakelaar wegwerken en koppelen aan een slimme knop om op die manier een bestaande aansluiting smart te maken?
Naast dat het niet mag, denk ik dat het veel te moeilijk zo niet onmogelijk is. Ik heb 1x een soortgelijke tussenstekker geopend en dat is niet geschikt om achter een schakelaar in een inbouwpot te monteren.
Zie foto's bij de review: Ledvance SMART+ Plug EU review door Antonio di

Je kunt "goedkope" Tuya relaisschakelingen kopen die denk ik werken met Lidl gateway. Dat is de oplossing die ik zou zoeken. Kijk op Blakadder verder (wat werkt met wat):
https://zigbee.blakadder.com/Lidl_TYGWZ-01.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 24-07 09:51
Pusherman_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:39:
je zou ook zoiets kunnen proberen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ik heb "voor de lol" nu wat SilverCrest spulletjes gekocht in de aanbieding. Deze zal ik gebruiken met mijn Zigbee2mqtt systeem (met Sonoff stick, for what it's worth). Echter had ik gehoopt dat ik via direct binding de HG08164 knop kon koppelen aan HG06337 tussenstekker. Dit lijkt echter niet mogelijk te zijn / te werken. Alleen weet ik dus niet of mijn vermoeden in zijn algemeenheid correct is. Kan iemand dus bevestigen of dit wel of niet mogelijk is? Al dan niet gebruikmakend van een andere Zigbee "oplossing" (de hub van SilverCrest zelf of wat dan ook). Dan heb ik in ieder geval een idee of ik iets fout doe / dit mogelijk niet goed werkt met Zigbee2mqtt, of dat dit überhaupt niet mogelijk is en ik het dus via een automation in Home Assistant moet oplossen.

Daarnaast ook de HG06338 stekkerdoos gekocht. Nu alleen nog even kijken hoe de USB poorten los te koppelen. Stekkerdoos komt bij TV dus USB heb ik niet nodig en gebruikt alleen maar zinloos stroom.

Edit:
Stekkerdoos ligt intussen al uit elkaar :X

Edit 2:
And done. Vanaf het grote PCB gaat een groene / live draad naar een PCB aan de andere kant, en vanaf "rail" met nul over de drie stopcontacten gaat ook weer een blauwe / nul draad naar het PCB met USB. Beide draden direct afgeknipt (op het hoofd PCB en op de rail). Kabel opgerold om het USB PCB en de boel weer dicht gemaakt. Daarbij uiteraard ook opgelet dat de draden noch afgeknipte uiteindes op PCB / rail (die halve millimeter) ergens mee in contact komen. Is het heel netjes? Niet perse. Maar ik zag dat de draden aan de zekering(? Denk dat dat de zwarte knop is) ook nog een beetje bloot zijn waar ze aan de zekering gesoldeerd zitten, zonder dat er iets van siliconen of zo overheen zit. Dus zal wel loslopen.

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 23-11-2022 16:11 ]

• Thom12
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-02 13:03
Heb online gelezen dat de Lidl lampen niet ver kunnen dimmen. Heeft iemand ervaring met de gu10 lampen (zowel wit als rgb lamp)?

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Thom12 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:06:
Heb online gelezen dat de Lidl lampen niet ver kunnen dimmen. Heeft iemand ervaring met de gu10 lampen (zowel wit als rgb lamp)?
Ik zelf vind Zigbee slimme lampen in "grotere' stappen dimmen dan een RC (fase afsnijding) dimmer met Zigbee en een dimbare lamp (niet zigbee). Dit laatste werkt in veel "fijner" stapjes en ook verder naar "min/nul".

Voor de Lidl Livarno RGB E27 Zigbee lamp geldt dat die erg weinig led's heeft en daarom is het nog wat "grover dimmen".
Zie ook de Link/verwijzing in mijn review van deze Livarno lamp waarin een zeer uitgebreide test staat (wel de vorige versie A, zie daar hoofdstuk "De kwaliteit" ):
LIVARNO home RGB LED-lamp - Zigbee Smart Home review door Antonio di

Zie ook het hoofdstukje (ook met links/verwijzingen) "Kwaliteit: Hoe ervaar je het licht (rustig of flikkerend)", wat onderdeel is van mijn review over een Osram lamp:
Osram Smart+ LED-lamp E27 Classic (warm-wit) review door Antonio di

Zie ook review van een Zigbee draaiknop dimmer met een Lidl dimbare E14 lampje (niet Zigbee), het hoofdstukje "Slot":
Samotech Zigbee & Draaiknop dimmer review door Antonio di

Jouw vraag: Ik denk dat het zelfde verhaal zal gelden voor de Lidl Gu10 lampen als wat hierboven staat voor de zigbee E27 en voor dimable E14

[ Voor 15% gewijzigd door Antonio di op 24-11-2022 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:12:
Daarnaast ook de HG06338 stekkerdoos gekocht. Nu alleen nog even kijken hoe de USB poorten los te koppelen. Stekkerdoos komt bij TV dus USB heb ik niet nodig en gebruikt alleen maar zinloos stroom.

Edit:
Stekkerdoos ligt intussen al uit elkaar :X

Edit 2:
And done. Vanaf het grote PCB gaat een groene / live draad naar een PCB aan de andere kant, en vanaf "rail" met nul over de drie stopcontacten gaat ook weer een blauwe / nul draad naar het PCB met USB. Beide draden direct afgeknipt (op het hoofd PCB en op de rail). Kabel opgerold om het USB PCB en de boel weer dicht gemaakt. Daarbij uiteraard ook opgelet dat de draden noch afgeknipte uiteindes op PCB / rail (die halve millimeter) ergens mee in contact komen. Is het heel netjes? Niet perse. Maar ik zag dat de draden aan de zekering(? Denk dat dat de zwarte knop is) ook nog een beetje bloot zijn waar ze aan de zekering gesoldeerd zitten, zonder dat er iets van siliconen of zo overheen zit. Dus zal wel loslopen.
Maar eens met de zeer onnauwkeurige Fibaro Wall Plug het verbruik gemeten van de gemodificeerde stekkerdoos en eentje die "nieuw uit de doos" is. De eerste wordt gemeten met een verbruik van 0,0W, de tweede 0,3W. Verschil van "0,niks" dus. Zeg maar om en nabij een euro besparing op jaarbasis. Maar de meeting zal ook niet heel nauwkeurig zijn natuurlijk. Immers lijkt het mij sterk dat het hele Zigbee verhaal op 0,0W functioneert. Maar het is dus sowieso niet zo dat een ongemodificeerde stekkerdoos vele kWhs per jaar verspilt (al is het verbruik 0,5W gaat het om 4,38kWh op jaarbasis).
Een Fibaro vermeld uit mijn hoofd dat een Wall Plug zelf een verbruik van 0,5W heeft, ter vergelijking.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
Vandaag de Smart rookmelder van de action\ gekocht, maar ondanks dat er mooi tuya achterop staat kan ik hem in de tuya app niet connecten, overigens ook niet in de LSC app. Zelfs niet als de zigbee hub tijdelijk uitgeschakeld is. Dus of ik heb een defecte of het is troep :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 17:45
Op de silvercrest/Iivarno Gateway zit op de onderkant een Homekitcode. Hoe moet ik die inscannen?
Ik probeer het met de Lidl-home app. En Smart-life app.
Iemand die het wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
Hatman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:43:
Op de silvercrest/Iivarno Gateway zit op de onderkant een Homekitcode. Hoe moet ik die inscannen?
Ik probeer het met de Lidl-home app. En Smart-life app.
Iemand die het wel lukt?
Met de Homekit app. ("Woning" in goed Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY6DarAWgfdp2BMCrKafL4lM-YI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S7KgksUqqP6vRFIl7siH93Mo.png?f=fotoalbum_large
Verder dan dit kom ik niet. De gateway is bekabeld aan mijn lan en werkt. Vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
remmuz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:46:
[...]

Met de Homekit app. ("Woning" in goed Nederlands)
Dank voor je tip maar ik kom toch niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-07 09:21
Lidl heeft nu een mooie aanbieding voor zo'n starterset. Ik heb nu een paar jaar slimme lampen van de Action, met wisselende resultaten. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen Lidl en IKEA. Wat raden jullie aan?

Ik heb niet veel eisen, alleen dat de lampen dimbaar zijn en kunnen worden ingesteld op een lage kleurtemperatuur. Ik ben niet zo thuis in de K's, maar ik heb nu zo'n ouderwets gelig effect, als jullie begrijpen wat ik bedoel, in de kamers en dat wil ik met de nieuwe lampen ook graag zo kunnen instellen.
(En als bonus zou Alexa-integratie ook mooi zijn, maar ik kan ook prima zonder die integratie.)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 25-11-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

TheVivaldi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:55:
Lidl heeft nu een mooie aanbieding voor zo'n starterset. Ik heb nu een paar jaar slimme lampen van de Action, met wisselende resultaten. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen Lidl en IKEA. Wat vinden jullie beter werken?

Ik heb niet veel eisen, alleen dat de lampen dimbaar zijn en kunnen worden ingesteld op een lage kleurtemperatuur. Ik ben niet zo thuis in de K's, maar ik heb nu zo'n ouderwets gelig effect, als jullie begrijpen wat ik bedoel, in de kamers en dat wil ik met de nieuwe lampen ook graag zo kunnen instellen.
Philips RGB lampen zijn het best maar zeker 5x zo duur als Lidl. Ikea is een stukje beter als lidl maar ook 3 keer zo duur. Ikea is nu wel de eerste die met een "Matter" (nieuwe netwerk standaard voor smarthome) DIRIGERA Hub komt (60 euro alleen de Hub). Waarop zowel Ikea DIRIGERA (Matter) als de Ikea TRÅDFRI (Zigbee netwerk) componenten aangesloten kunnen worden.
Wil je alleen Licht dan voldoet de Lidl set met de 3 RGB lampen (zigbee) ook prima als je je kun vinden in de lichtkwaliteit. Zelf vind ik de Lidl Livarno E27 RGB lampen voor wit Oke. Het is 'hel wit" tot "geel zacht wit" licht, dat redelijk goed is. De Lidl kleuren van de RGB zijn minder, wat koel (niet warm) en hebben een wat lagere lichtopbrengst. Voor de aanbiedingsprijs is de Lidl set met 3 RGB-lampen echter een koopje. Zie ook review Lidl Livarno RGB lamp E27:

Zelf heb ik veel plezier van de Lidl RGB lampen omdat ik ze op "wit" daglicht (4200-4500 kelvin) kan instellen en dat is voor lezen erg prettig. Voor sfeer kan ik ze dan op een lagere wit (geel wit) waarde zetten (2000 kelvin). Voor verbouwen gebruik ik ze in de max. wit stand (6500 kelvin)., lekker fel en helder.

[ Voor 9% gewijzigd door Antonio di op 25-11-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Antonio di schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:11:
[...]

Philips RGB lampen zijn het best maar zeker 5x zo duur als Lidl. Ikea is een stukje beter als lidl maar ook 3 keer zo duur. Ikea is nu wel de eerste die met een "Matter" (nieuwe netwerk standaard voor smarthome) DIRIGERA Hub komt (60 euro alleen de Hub). Waarop zowel Ikea DIRIGERA (Matter) als de Ikea TRÅDFRI (Zigbee netwerk) componenten aangesloten kunnen worden.
Wil je alleen Licht dan voldoet de Lidl set met de 3 RGB lampen (zigbee) ook prima als je je kun vinden in de lichtkwaliteit. Zelf vind ik de Lidl Livarno E27 RGB lampen voor wit Oke. Het is 'hel wit" tot "geel zacht wit" licht, dat redelijk goed is. De Lidl kleuren van de RGB zijn minder, wat koel (niet warm) en hebben een wat lagere lichtopbrengst. Voor de aanbiedingsprijs is de Lidl set met 3 RGB-lampen echter een koopje. Zie ook review Lidl Livarno RGB lamp E27:
Bedankt voor je antwoord. Ja, Philips is uiteraard het beste, maar dat geld heb ik niet. Als ik dat wel had, dan had ik deze vraag niet gesteld, want dan was ik er gelijk voor gegaan. :P

De vraag is wat ‘minder’ is. Zoals ik al zei heb ik nu die van de Action en dit ouderwetse geel vind ik mooi, maar ik heb daar ook van gelezen dat men de kwaliteit minder vindt. De vraag is dus of ik het verschil überhaupt ga bemerken. Ik wil gewoon een beter systeem dan die van de Action en minimaal gelijke functies en kleur (ouderwets geel), dat is alles.

Trouwens, wat betreft die fysieke afstandsbediening in de Lidl-starterset: als je die koppelt, is-ie dan aan alle lampen gekoppeld of je kun je hem ook aan één van de drie lampen toewijzen?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 25-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

TheVivaldi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:19:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ja, Philips is uiteraard het beste, maar dat geld heb ik niet. Als ik dat wel had, dan had ik deze vraag niet gesteld, want dan was ik er gelijk voor gegaan. :P

De vraag is wat ‘minder’ is. Zoals ik al zei heb ik nu die van de Action en dit ouderwetse geel vind ik mooi, maar ik heb daar ook van gelezen dat men de kwaliteit minder vindt. De vraag is dus of ik het verschil überhaupt ga bemerken. Ik wil gewoon een beter systeem dan die van de Action en minimaal gelijke functies en kleur (ouderwets geel), dat is alles.
Ik vindt zelf Action 3x niets.
-Veel klachten over geluid die de lampen afgeven
-Vaak stuk geleverd of snel stuk
- Wifi en daarmee maak je je "slimme lampen" afhankelijk van de Cloud.
- Bij Lidl kun je ook kiezen ze alleen op de (verplichte) lokale Zigbee Hub aan te sluiten. je heb dan geen Cloud nodig . Alleen voor de initieel opzet (account maken) en als je buitenshuis zaken wilt bedienen van thuis heb je die Cloud nodig buitenhuis. Maar goed hele volksstammen hebben er geen problemen mee dat hun hele hebbe/houwe in de Cloud staat. Ik dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Antonio di schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:24:
[...]

Ik vindt zelf Action 3x niets.
-Veel klachten over geluid die de lampen afgeven
-Vaak stuk geleverd of snel stuk
- Wifi en daarmee maak je je "slimme lampen" afhankelijk van de Cloud.
- Bij Lidl kun je ook kiezen ze alleen op de (verplichte) lokale Zigbee Hub aan te sluiten. je heb dan geen Cloud nodig . Alleen voor de initieel opzet (account maken) en als je buitenshuis zaken wilt bedienen van thuis heb je die Cloud nodig buitenhuis. Maar goed hele volksstammen hebben er geen problemen mee dat hun hele hebbe/houwe in de Cloud staat. Ik dus wel ;)
Ik herken me deels in die klachten en dat is ook grotendeels de reden dat ik ze wil vervangen. Maar goed, ik zie helaas wel dat die lampen van Lidl niet verder teruggaan dan 2200K terwijl ik mijn Action-lampen op 1800K heb staan. Ik denk dat ik dat verschil wel ga merken, helaas…

Zou je nog wel mijn vraag over de afstandsbediening kunnen beantwoorden, als je daar natuurlijk het antwoord op weet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

TheVivaldi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:27:
[...]

Ik herken me deels in die klachten en dat is ook grotendeels de reden dat ik ze wil vervangen. Maar goed, ik zie helaas wel dat die lampen van Lidl niet verder teruggaan dan 2200K terwijl ik mijn Action-lampen op 1800K heb staan. Ik denk dat ik dat verschil wel ga merken, helaas…

Zou je nog wel mijn vraag over de afstandsbediening kunnen beantwoorden, als je daar natuurlijk het antwoord op weet? :)
Klop wat jij zegt, de Action lamp gaat tot 1800K en Lidl Livarno RGB maar tot 2200K.

Ik dacht dat je de Lidl Afstandbediening aan 1 of meer lampen kan koppelen (= keuze).
Maar 100% zeker weet ik het niet.
ik heb het destijds 1 Livarno RGB lamp gekoppeld aan de Silvercrest Hub en vervolgens de Lidl afstandsbediening aan deze ene lamp gekoppeld. De Silvercrest Hub heb ik verkocht.
De Lidl Livarno lampen gebruik ik nu op een andere merk Hub (Lupus Electronics) en ook met nu een geheel andere afstandbediening (Philips Hue dimmer switch). Maar die Philips werkt niet i.s.m. de Silvercrest (wel met mijn Lupus Electronics). Maar dat is ook allemaal duur spul.

Zie ook Lidl handleiding foto's van de Lidl Livarno afstandbediening, bij de eerder genoemde review van de Lidl Livarno RGB E27 lamp. Misschien kan je het daar vinden of kan een andere Tweaker het antwoord "zeker" geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Weet iemand of het mogelijk is om een smartplug van lidl te koppelen aan de afstandsbediening (ook van de lidl).

Beschrijving heeft het alleen over een lamp maar ik wil graag de stekker koppelen.

Ben benieuwd.

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
brownyster schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:38:
Weet iemand of het mogelijk is om een smartplug van lidl te koppelen aan de afstandsbediening (ook van de lidl).

Beschrijving heeft het alleen over een lamp maar ik wil graag de stekker koppelen.

Ben benieuwd.

Browny
Klik net op de afstandsbediening in de app.
Bij de apparaten zie ik alleen lampen er tussen staan.
Dus 123 kan dat niet zoals bij een lamp.

Voor zover ik zie kan het wel met de slimme knop, deze koppel je dan een een smart scene.
De smart scene maak je dan in de vorm van de schakelaar om zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jamievanm op 26-11-2022 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamievanm
TheVivaldi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:19:
[...]

Trouwens, wat betreft die fysieke afstandsbediening in de Lidl-starterset: als je die koppelt, is-ie dan aan alle lampen gekoppeld of je kun je hem ook aan één van de drie lampen toewijzen?
Ja dit kan gewoon
Ik heb de afstandsbediening ook alleen aan een deel van de lampen gekoppeld.
Je kan in een lijstje selecteren welke lampen je wilt bedienen.
Ik heb dubbele plafondlampen met 2x e27.
Hiervan schakel ik er maar één per koepel.

Met de slimme knop bedien ik zelfs slechts 1 lamp in de woonkamer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYmQzb2vTQ0c64xkINkhDCfhZ5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUKKfYF5XWnwRa76v8qjmPJB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Jamievanm op 26-11-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Jamievanm schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:17:
[...]

Ja dit kan gewoon
Ik heb de afstandsbediening ook alleen aan een deel van de lampen gekoppeld.
Je kan in een lijstje selecteren welke lampen je wilt bedienen.
Ik heb dubbele plafondlampen met 2x e27.
Hiervan schakel ik er maar één per koepel.
A, helemaal top, dank voor je antwoord! :) Ik heb inmiddels een bestelling geplaatst - was een prachtige aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
TheVivaldi schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:38:
[...]

A, helemaal top, dank voor je antwoord! :) Ik heb inmiddels een bestelling geplaatst - was een prachtige aanbieding!
Zeker, alleen jammer dat de afstandsbediening niet los te koop is.
Heb dus twee sets besteld.
Heb ik nu 3 reservelampen en een reservebridge.
Anderzijds kost een dimmer van hue 18 euro, dus ik mag niet klagen voor 7 euro meer een reservebundel. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Jamievanm schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:12:
[...]

Klik net op de afstandsbediening in de app.
Bij de apparaten zie ik alleen lampen er tussen staan.
Dus 123 kan dat niet zoals bij een lamp.

Voor zover ik zie kan het wel met de slimme knop, deze koppel je dan een een smart scene.
De smart scene maak je dan in de vorm van de schakelaar om zetten.
Hoi

Dank voor je bericht. Wat bedoel je met de slimme knop? Zit die op de afstandsbediening? Hoor graag

Browny
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste