Tussenstekker voor €6 en Hue compatible, die gaat het mandje in voor de TV hoek om het hoge standbyverbruik van de Sonos Beam de kop in te drukken.
CroVaXNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:41:
Hoi,
Ik gok dat het antwoord ja is maar ik stel m toch maar even:
Kan ik met de smart lampen, en de smart button en de bridge samen het volgende bewerkstelligen?
Ik heb een klein bedlampje die ik via die smart button wil kunnen aansturen. Die komt dan naast het lampje te staan zodat die vanuit het bed aangezet kan worden.
Daarnaast wil ik die lamp dan via de google home ook uit kunnen zetten (aangezien de lamp nogal vaak onnodig aan staat.)
mvg,
Casper.
Google Home integratie is inderdaad ja. Tenzij je de lampen via de Google Assistant uit wil zetten heb je hem echter niet echt nodig, kan immers ook via de Lidl Home app, ook buitenshuis.
Voor jouw toepassing zit ik ook te denken aan de smart button, niet meer die mep licht van de Lidl app (wat zou een darkmode fijn zijn...) juist terwijl je de lampen uit wil zetten.
---
Hue en Lidl in één bericht noemen. Inb4 verwarring: 2 woningen, ene Hue andere Lidl

Goed voor het side-by-side vergelijk. Hue is beduidend duurder maar maakt in de regel de prijs toch wel waar, paar bevindingen:
- App veel intuïtiever, lampen gegroepeerd kunnen bedienen en niet heel precies hoeven tikken voor aan/uit
- Sensoren werken beter. Bij Hue pakken ze je altijd op en gaan/blijven de lampen aan, bij Lidl nu meerdere keren gehad dat de lamp uitgaat terwijl ik nog in de ruimte bezig ben en dan zit er een timeout op
- Wit licht dat veel beter dimt
- Party trick voor de kleine: dikke disco in de woonkamer door Spotify + Hue sync
- De makkelijke timer van Lidl is dan wel weer ideaal, per lamp zo in te stellen ipv automation bouwen bij Hue
Uiteindelijk in mijn hoofdzakelijk Hue huis toch nog wel een paar Lidl lampen, simpele witte op de wc (wordt via schakelaar als domme gebruikt) en 2 lichtstrips.