[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:13

Antonio di

a mi me dijeron que si

andrei90 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:03:
Hallo allemaal,

Wat doet een Silvercrest tussenstekker/slimme stopcontact als de stroom eruit is (of gewoon uitdoen van het gewone stopcontact) en weer aan is (of gewoon weer indoen in het gewone stopcontact)? Onthoudt het de laatste situatie (aan of uit, dus afhankelijk van wat er eerder gedaan is via de afstandsbediening)? Of gaat hij gewoon altijd aan of uit?

Ik ben van plan om dit icm badkamerventilator te gebruiken zodat ik deze ook via de slimme schakelaar en ook via de gewone schakelaar onafhankelijk van elkaar aan en uit kan doen.
Ik heb de "Silvercrest tussenstekker" zojuist gekoppeld aan mijn Lupus Electronics en getest m.b.t. jouw vraag. Zie review lupus XT2-plus hoofdstuk 20.14 (evt. ook 20.13) voor het antwoord:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Zie review van de Lidl: SilverCrest Grondpen met 2 stopcontacten - Zigbee Smart Home
SilverCrest Grondpen met 2 stopcontacten - Zigbee Smart Home review door Antonio di

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51
Vraagje over deze set.
Kan je met die draadloze afstandsbediening elke lamp afzonderlijk aansturen? En kan het ook als 1 groep?

Verder lees ik dat de lampen kunnen dimmen en ook de kleurtemperatuur kan aangepast worden (naar warmer licht). Gaat dat dan automatisch als je dimt, of zal je dat handmatig in de app moeten instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

segil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:24:
Vraagje over deze set.
Kan je met die draadloze afstandsbediening elke lamp afzonderlijk aansturen? En kan het ook als 1 groep?

Verder lees ik dat de lampen kunnen dimmen en ook de kleurtemperatuur kan aangepast worden (naar warmer licht). Gaat dat dan automatisch als je dimt, of zal je dat handmatig in de app moeten instellen?
Nee,
De Lidl Zigbee producten werken via Hub. Op de Hub (via de App) 'bind" je aan die batterij (afstand)bediening aan Zigbee lampen, dit gaat vaak mis tussen de verschillende merken (afstand)bedieningen.
De Lidl Zigbee batterij (afstand) bediening werkt niet LOKAAL-DIRECT met ZLL (Zigbee Light link ook wel "touch link" genoemd). Die ZLL werken net als infrarood TV afstandsbedieningen op je TV (lokaal).Bijna alle Zigbee ZLL en/of Zigbee 3.00 lampen en werken met ZZL afstandbedieningen (Linked).
Zo kan ik met mijn Philips Hue dimmer switch V2 (ZLL) Lokaal direct "linked" (aan ieder lamp) : mijn ZLL Osram lampen, Lidl lampen 3.0 en Philips ZLL lampen en vervolgens bedienen zonder Hub .Ik kan de Philips Hue dimmer switch V2 ook aan mijn Hub "pairen" (handig voor de batterij stand in mijn geval).
De Lamp geeft de status door aan een eventuele Hub waaraan hij "gepaired" is. Die lampen kunnen dus "pairen" aan een Hub voor bediening via je App en evt. WebUI en "Linken" aan de genoemde Philips bediening.

Zie review van mijn XT2-plus vanaf hoofdstuk 23.15 :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
moozzuzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
Update:
Deze stekker met verbruiksmeting (ref 100346900) (of een gelijkaardige - ik bestelde ref 100346892 via Lidl Belgium) is ondertussen afgeleverd.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het model HG08673-FR (met grondpin). Voor NL zal dat wellicht HG08673 zijn (zonder grondpin).

Z2M ondersteunt het device nog niet (wordt nu herkend als een gewone stekker zonder stroommeting: HG06337), dus nog even geduld alvorens er echt gebruik van te kunnen maken.

Verder:
Zigbee model: TS011F (lijkt dus een zoveelste Tuya afgeleide te zijn)
Zigbee Manufacturer: _TZ3000_ynmowqk2

Edit: gisteren is bovenstaande toegevoegd door Koenk in lidl.js (Z2M).
Korte feedback mbt deze silvercrest plug met energiemeting (disclaimer ik heb geen echt meetgereedschap om de nauwkeurigheid te beoordelen)

Spanning: meet tussen de 233 en 238 Volt (Een andere tuya meet op hetzelfde circuit 233 à 236 V)
Stroom: meet op een tiende ampère nauwkeurig, eg 8.1 A
Vermogen: lijkt wiskundig in elk geval te kloppen.
Energie: in Z2M blijft dit een null waarde, dus dit werkt helemaal (nog?) niet.
LQI: over het algemeen lijken ze een relatief lage lqi te rapporteren, maar de connecties lopen goed. Heb er zelfs eentje die nu lqi nul rapporteert maar wel kan schakelen en wel V,A,W doorgeeft.

Verder is er power_outage_memory (on/off/restore), voor sommige toepassingen erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 09:36
Antonio di schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Nee,
De Lidl Zigbee producten werken via Hub. Op de Hub (via de App) 'bind" je aan die batterij (afstand)bediening aan Zigbee lampen, dit gaat vaak mis tussen de verschillende merken (afstand)bedieningen.
De Lidl Zigbee batterij (afstand) bediening werkt niet LOKAAL-DIRECT met ZLL (Zigbee Light link ook wel "touch link" genoemd).
Misschien heb ik iets gemist maar wat bedoel je precies met batterij?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:46
Voor mij helaas minder geluk met het bestellen van de stekker
Beste JobKlimop,

Hartelijk bedankt voor je bestelling!

Tijdens het verzamelen van jouw bestelling bleek dat sommige artikelen op dat moment niet leverbaar waren. Deze hebben we daarom helaas moeten annuleren. Onze excuses hiervoor! Het kan heel snel gaan en soms komt het voor dat een geannuleerd artikel nu of op zeer korte termijn weer beschikbaar is in onze webshop. Je kunt het dan gerust nog eens bestellen. We gaan ervan uit dat we het artikel dan gewoon bij je kunnen leveren.

Hieronder vind je een overzicht van de geannuleerde artikel(en). We hebben de terugbetaling hiervan direct in gang gezet. Het teruggestorte bedrag kun je binnen tien werkdagen op je rekening verwachten. Indien je betaald hebt met Creditcard, zal de reservering van dit artikel binnen tien werkdagen automatisch komen te vervallen.

Geannuleerde artikel(en)
1 x SILVERCREST Tussenstekker - Zigbee Smart Home
Artikelnummer: 100346900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De mijne is bedoeld voor een project met plantjes en een batten (lamp) die automatisch aan en uit moet gaan, maar met de huidige energieprijzen weet ik ook nog niet of dat door gaat :p

Nou ja, er is genoeg te verzinnen waar die ook handig voor is. Ik denk dat ik er nog wel een paar bij koop (maar die mogen ook zonder meting zijn).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

sunturion schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 01:31:
[...]

Misschien heb ik iets gemist maar wat bedoel je precies met batterij?
Voor "dichtbij" direct lokaal bediening (10-12 meter) met ZLL, ben ik alleen nog batterij/accu "losse" afstandbediening tegen gekomen. Daarom dus "batterij", meer niet.
Tegenwoordig word er vaak een wandhouder van de afstandsbediening meegeleverd. Het zijn ook losse bedieningen omdat je ze erg dichtbij (bij ZLL binnen 15 cm) het te willen gaan bedienen component (meestal lamp) moet houden om te "linken" en dan is een afstandbediening zonder stroomkabel maar met batterij wel handig :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Antonio di op 15-10-2022 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
@Antonio di Een afstandbediening met stroomkabel? Vreemd, nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 19:46

bwx

moozzuzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
Update:
Deze stekker met verbruiksmeting (ref 100346900) (of een gelijkaardige - ik bestelde ref 100346892 via Lidl Belgium) is ondertussen afgeleverd.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het model HG08673-FR (met grondpin). Voor NL zal dat wellicht HG08673 zijn (zonder grondpin).

Z2M ondersteunt het device nog niet (wordt nu herkend als een gewone stekker zonder stroommeting: HG06337), dus nog even geduld alvorens er echt gebruik van te kunnen maken.

Verder:
Zigbee model: TS011F (lijkt dus een zoveelste Tuya afgeleide te zijn)
Zigbee Manufacturer: _TZ3000_ynmowqk2

Edit: gisteren is bovenstaande toegevoegd door Koenk in lidl.js (Z2M).
In deconz krijg ik voor deze geen powermeting. Heb jij ze al en gebruik je de verbruiksmeter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
bwx schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

In deconz krijg ik voor deze geen powermeting. Heb jij ze al en gebruik je de verbruiksmeter?
V, A & W (Power) wel, maar ik heb (nog) geen Wh (Energy), die laatste wordt als 'null' gerapporteerd. Hopelijk ligt dit aan Z2M en komt dit ook nog beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door moozzuzz op 18-10-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 18:36
Sinds de laatste update is bij mij de Lidl Home app erg traag geworden.
Hebben anderen hier ook last van en/of is er een oplossing? (uiteraard heb ik geprobeerd de app opnieuw te installeren, maar dat hielp niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Prawo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:47:
Hebben anderen hier ook last van en/of is er een oplossing? (uiteraard heb ik geprobeerd de app opnieuw te installeren, maar dat hielp niet).
Welke versie Lidl Home: 1.0.25 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 19:46

bwx

moozzuzz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:31:
[...]

V, A & W (Power) wel, maar ik heb (nog) geen Wh (Energy), die laatste wordt als 'null' gerapporteerd. Hopelijk ligt dit aan Z2M en komt dit ook nog beschikbaar.
Mja gebruik rechtstreeks via deconz richting openhab (geen hass of domoticz wegens nikobus) dus z2m ken ik niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Info Harry
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03 14:23
Prawo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:47:
Dit is mij ook opgevallen. Het werkt (sinds 22 september geloof ik) echt onwerkbaar traag: de app openen, scrollen, apparaten openen en bedienen, noem maar op, alles gaat echt supertraag: vaak ettelijke seconden wachten voor er zelfs maar beweging in komt, waar het tot voor kort dus allemaal quasi instant ging. En dan zeggen ze zelf dat die update de "performance" verbeterd zou hebben. Daar is toch iets serieus misgelopen dan. Dit is vastgesteld op mijn Xiaomi Pocophone F1.

Nog mensen die dit probleem hebben, of die er een oplossing voor vonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prawo
Antonio di schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:48:
[...]Welke versie Lidl Home: 1.0.25 ??
Die is het, er staat "international" achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrei90
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-04 14:04
Antonio di schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:21:
[...]

Ik heb de "Silvercrest tussenstekker" zojuist gekoppeld aan mijn Lupus Electronics en getest m.b.t. jouw vraag. Zie review lupus XT2-plus hoofdstuk 20.14 (evt. ook 20.13) voor het antwoord:
Bedankt voor de info. Gezien dat ik geen stopcontact kan vinden dat wat ik graag wil doet, zal ik gewoon de gewone schakelaar blijven gebruiken en het afstandsbedening alleen gebruiken om te dimmen of de temperatuur/kleur te veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 19:57
Info Harry schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Dit is mij ook opgevallen. Het werkt (sinds 22 september geloof ik) echt onwerkbaar traag: de app openen, scrollen, apparaten openen en bedienen, noem maar op, alles gaat echt supertraag: vaak ettelijke seconden wachten voor er zelfs maar beweging in komt, waar het tot voor kort dus allemaal quasi instant ging. En dan zeggen ze zelf dat die update de "performance" verbeterd zou hebben. Daar is toch iets serieus misgelopen dan. Dit is vastgesteld op mijn Xiaomi Pocophone F1.

Nog mensen die dit probleem hebben, of die er een oplossing voor vonden?
Beste oplossing: overstappen op de Smart Life of Tuya app. Die worden het meest geupdate. Dan moet je helaas wel alles opnieuw koppelen. Eerst alle producten verwijderen uit de Lidl app, kies voor 'verwijderen en data wissen'. Als laatste je Zigbee gateway. Dan gateway eerst koppelen aan de nieuwe app. Daarna per product aan de andere app koppelen. Als het product niet gevonden kan worden moet je het resetten. Hoe dat moet verschilt per product.
Met deze procedure ben je ook al je routines kwijt. Maak dus screendumps van je routines zodat je ze makkelijk opnieuw kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cvanatten schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Beste oplossing: overstappen op de Smart Life of Tuya app.
Welke alle Lidl spullen daarmee? Welke van die twee zou je dan adviseren? Of zijn die hetzelfde?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:08:
Welke alle Lidl spullen daarmee? Welke van die twee zou je dan adviseren? Of zijn die hetzelfde?
Lidl spul is allemaal Tuya spul in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
moozzuzz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:05:
[...]Lidl spul is allemaal Tuya spul in de basis.
Dank je voor deze tip. Lijkt me een goed plan. Gelukkig heb ik nog nauwelijks routines.

Denk dat ik even wacht op mijn Homey Pro. Daar moet ik alles ook opnieuw mee koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

cvanatten schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Beste oplossing: overstappen op de Smart Life of Tuya app. Die worden het meest geupdate. Dan moet je helaas wel alles opnieuw koppelen. Eerst alle producten verwijderen uit de Lidl app, kies voor 'verwijderen en data wissen'. Als laatste je Zigbee gateway. Dan gateway eerst koppelen aan de nieuwe app. Daarna per product aan de andere app koppelen. Als het product niet gevonden kan worden moet je het resetten. Hoe dat moet verschilt per product.
Met deze procedure ben je ook al je routines kwijt. Maak dus screendumps van je routines zodat je ze makkelijk opnieuw kunt instellen.
Kent de Tuya App "donker-modus" en heeft die een beter leesbaar letter-type dan de Lidl-Home App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Prawo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Die is het, er staat "international" achter.
Ik heb de Lidl Home App met deze versie voor de buurman "draaien" op zijn Samsung S20 FE en dit werkt redelijk vlot.. Ook op mijn Motorola G 5G werkt deze Lidl Home versie goed/vlot.

Ik heb er voor de buurman 3 Livarno-RGB lampen, 2 Livarno Wit lampen , de Livarno afstandbediening (uit een set), de Silvercrest Smart button, 3 Silvercrest tussenstekkers (zonder stroommeter) en 1 Silvercrest dubbel buiten-stopcontact op aangesloten.

Ik ga toch ook eens kijken naar de Smart Life of Tuya App zoals @cvanatten aanraad. Dit omdat de buurman en ik de Lidl-Home App moeilijk leesbaar vinden (geen donker modus, onduidelijk "dun" klein lettertype dan niet veranderd kan worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
Antonio di schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Kent de Tuya App "donker-modus" en heeft die een beter leesbaar letter-type dan de Lidl-Home App?
De Smart Life app heeft in ieder geval wel een dark modus: handmatig in te stellen of automatisch, gekoppeld aan het besturingsssyteem. Ik vind het lettertype prima leesbaar, maar ik weet niet hoe het is bij de Lidl app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

cvanatten schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

De Smart Life app heeft in ieder geval wel een dark modus: handmatig in te stellen of automatisch, gekoppeld aan het besturingsssyteem. Ik vind het lettertype prima leesbaar, maar ik weet niet hoe het is bij de Lidl app.
Bedankt. Ik ga de Smart Life app uitproberen.
Bij de Lidl-Home App is het witte scherm storend (niet te veranderen) en maakt dat bij detail tekst het moeilijk is de kleine letters daar te te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb een review geplaatst van de LIVARNO home RGB LED-lamp - Zigbee Smart Home. Dit met de bijbehorende afstandsbediening (uit de starters-set). Er staan wat t leuke foto's bij over wat er aan de binnenkant zit en ook de handleiding (die staat niet online op de Lidl-site), zie:
LIVARNO home RGB LED-lamp - Zigbee Smart Home review door Antonio di

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:07
Antonio di schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 01:31:
Ik heb een review geplaatst van de LIVARNO home RGB LED-lamp - Zigbee Smart Home. Dit met de bijbehorende afstandsbediening (uit de starters-set). Er staan wat t leuke foto's bij over wat er aan de binnenkant zit en ook de handleiding (die staat niet online op de Lidl-site), zie:
Link werk helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Bij mij doet die Link het wel (firefox en Chrome onder W10)
Zie hieronder URL (copy/paste onderstaande URL, wel even de "sterretje" verwijderen, die staan er omdat er anders door tweakers een "eigen" Link van gemaakt wordt).

****https://tweakers.net/productreview/292464/livarno-home-rgb-led-lamp-zigbee-smart-home.html****

[ Voor 33% gewijzigd door Antonio di op 27-10-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
In Safari ook geen probleem met de link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brownyster
Antonio di schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Bij mij doet die Link het wel (firefox en Chrome onder W10)
Zie hieronder URL (copy/paste onderstaande URL, wel even de "sterretje" verwijderen, die staan er omdat er anders door tweakers een "eigen" Link van gemaakt wordt).

****https://tweakers.net/productreview/292464/livarno-home-rgb-led-lamp-zigbee-smart-home.html****
Ahhhh nu werkt hij

Thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Korte feedback mbt deze silvercrest plug met energiemeting (disclaimer ik heb geen echt meetgereedschap om de nauwkeurigheid te beoordelen)

Spanning: meet tussen de 233 en 238 Volt (Een andere tuya meet op hetzelfde circuit 233 à 236 V)
Stroom: meet op een tiende ampère nauwkeurig, eg 8.1 A
Vermogen: lijkt wiskundig in elk geval te kloppen.
Energie: in Z2M blijft dit een null waarde, dus dit werkt helemaal (nog?) niet. Z2M ondersteunt dit vanaf 1.28-1
LQI: over het algemeen lijken ze een relatief lage lqi te rapporteren, maar de connecties lopen goed. Heb er zelfs eentje die nu lqi nul rapporteert maar wel kan schakelen en wel V,A,W doorgeeft.

Verder is er power_outage_memory (on/off/restore), voor sommige toepassingen erg handig.
Joepie, energie wordt nu ook herkend in Z2M (1.28-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-04 10:25
Sinds vanavond ervaar ik ineens problemen met de automatiseringen. De lampen gingen niet aan bij zonsondergang en ook niet zodra de bewegingssensor beweging detecteert. Ook via de Google speaker automatiseringen uitvoeren werkt niet. Handmatig aanzetten via de Lidl-app wel. Via de Google app ook niet. Toevallig speelt bij mijn ouders precies hetzelfde probleem, ook pas sinds vandaag. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brownyster
dplr56 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:25:
Sinds vanavond ervaar ik ineens problemen met de automatiseringen. De lampen gingen niet aan bij zonsondergang en ook niet zodra de bewegingssensor beweging detecteert. Ook via de Google speaker automatiseringen uitvoeren werkt niet. Handmatig aanzetten via de Lidl-app wel. Via de Google app ook niet. Toevallig speelt bij mijn ouders precies hetzelfde probleem, ook pas sinds vandaag. Meer mensen hier last van?
Bij mij haperde alles ook even.

Even stroom van de bridge gehaald en er weer op en alles deed het weer.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-04 10:25
brownyster schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:02:
[...]

Bij mij haperde alles ook even.

Even stroom van de bridge gehaald en er weer op en alles deed het weer.

Succes
Aaaahh, stom dat ik daar nog niet aan had gedacht. De oplossing voor alles. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04 17:39
Harmani schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:46:
Best stil hier, terwijl Lidl toch best goede Zigbee producten tegen schappelijke prijzen aanbiedt...

Ik vraag me af, of iemand deze LIVARNO HOME Buitenschijnwerper al in bezit heeft?

Op papier goede specs. 3000 lumen is best een bak licht volgens mij? Echter nog geen enkele review in de shop of internet kunnen vinden.
In bezit al enkele maanden, maar niet kunnen gebruiken omdat het niet werkt met een hue bridge :+
Meegenomen naar het buitenland dus hij ligt hier nu niets te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
cliors schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:07:
[...]
In bezit al enkele maanden, maar niet kunnen gebruiken omdat het niet werkt met een hue bridge :+
Meegenomen naar het buitenland dus hij ligt hier nu niets te doen.
Heb je het al geprobeerd met Touchlink? Daarmee krijg ik de meeste lampen gekoppeld aan de Hue bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
cvanatten schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:30:
[...]

Heb je het al geprobeerd met Touchlink? Daarmee krijg ik de meeste lampen gekoppeld aan de Hue bridge.
Mijn Tweaker van het jaar stem gaat naar jou, het werkt met Touchlink (Hue essentials) :o _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe is de sensor van die lamp? Ik heb nu een domme versie van zo'n lamp maar die springt pas vaak aan als ik twee meter voor de lamp sta. Zelfs op de meest gevoelige stand voor de sensor. Het hoeft van mij niet slim te zijn want veel meer dan die sensor hoeft het niet te doen als kan het handig zijn hem soms gewoon aan te kunnen hebben als je iets aan het doen bent in de tuin.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
De buitenschijnwerper ? Die heeft geen sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even een crosspost voor tweakers die tegen hetzelfde probleem aanlopen:

Ik had een Xiaomi/Aqara bewegingssensor die de hele tijd wegviel in mijn netwerk. Dat was de enige sensor die met een lamp van Lidl/Livarno verbinding maakte. Alle andere sensoren deden dat niet en die werkten prima. Van Aqara is bekend dat de sensoren met sommige merken routers niet goed samenwerken, maar Lidl/Livarno werd daarbij niet genoemd.

Nu ik het Lidl lampje heb vervangen door een lampje van Innr werkt mijn sensor weer super stabiel, na maanden van gepruts en 95% van de tijd niet te hebben gewerkt. Nu is dit maar 1 geval, maar ik sluit niet uit dat Lidl/Livarno toegevoegd zou moeten worden aan het rijtje routers waar Aqara van in de war raakt.

Zie ook mijn probleemstelling: Gizz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
En conclusie: Gizz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

O, dat is die losse sensor dan die er bij moet, ik dacht dat er wel een sensor in zou zitten :) Dan kan ik net zo goed mijn huidige schijnwerper op die sensor zetten met een stopcontact :p

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 07-11-2022 10:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Gizz schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:00:
Even een crosspost voor tweakers die tegen hetzelfde probleem aanlopen:

Ik had een Xiaomi/Aqara bewegingssensor die de hele tijd wegviel in mijn netwerk. Dat was de enige sensor die met een lamp van Lidl/Livarno verbinding maakte. Alle andere sensoren deden dat niet en die werkten prima. Van Aqara is bekend dat de sensoren met sommige merken routers niet goed samenwerken, maar Lidl/Livarno werd daarbij niet genoemd.

Nu ik het Lidl lampje heb vervangen door een lampje van Innr werkt mijn sensor weer super stabiel, na maanden van gepruts en 95% van de tijd niet te hebben gewerkt. Nu is dit maar 1 geval, maar ik sluit niet uit dat Lidl/Livarno toegevoegd zou moeten worden aan het rijtje routers waar Aqara van in de war raakt.

Zie ook mijn probleemstelling: Gizz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
En conclusie: Gizz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
Ik neem aan dat je dit niet allemaal aan de Lidl hub hebt hangen maar dat je werkt met Home Assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@cvanatten klopt, een zigbee usb-stickje in combinatie met zigbee2mqtt en home assistant.

Ik hou niet van vendor-lock-in en beperkingen qua wat samen kan werken, waar je mee te maken hebt met de hubs van één bepaald merk. Mijn huidige zigbee-setup kan met ruim 2500 verschillende apparaten werken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-05 20:09
moozzuzz schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:44:
[...]

Joepie, energie wordt nu ook herkend in Z2M (1.28-1)
Mijn eerste PR op Zigbee2Mqtt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googlelaar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 09:49
Lidl Smart Home aanhangers,

Ik heb een gateway, 2 bewegingssensoren en 2 setjes led-spots (dus 6 led spots totaal).
Deze bewegingssensoren en ledspots zijn allen in één en dezelfde ruimte.

Wat ik graag wil
Als (tenminste) één van mijn bewegingssensoren aanslaat wil ik dat alle 6 de spots aangaan én minimaal 5 minuten blijven branden en daarna pas uitgaan.

Wat is het probleem?
De sensoren lijken niet altijd even goed te reageren. Meestal is de eerste keer geen probleem, maar als ik even verblijf in de ruimte dan gaan soms de lampen uit, maar reageren de bewegingssensoren niet meer (geen rood lampje van detectie). Dit lijkt op een soort ruststand o.i.d.? Ook gaan de lampen soms een stuk sneller uit dan die 5 minuten...

Wie herkent dit issue ook? Waar komt dit vandaan en is het te verhelpen. Komt het ook doordat ik 2 sensoren in de zelfde ruimte heb?

Onderstaand mijn configuratie in de Smart Home app van Lidl:

Aanzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uqamdm1eldWCDJq8IxiGxL-ks0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jtqectTikfbH2HbA55fTICs.jpg?f=fotoalbum_large

Uitzettten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usLwUrPt4RQ-7Jft3aKMnquzaFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6okOursMcXc8d3AAiVySDpsz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
hallo,

Vraagje:

Ik heb Lidl hub
temperatuur senser Tuya werkt niet.

Hub geeft aan de er een update moet doen omdat de Lidl hub dit niet ondersteund.

Zou een Hue hub deze temperatuur sensor wel ondersteunen of moet ik dan een Zigbee 3.0 hub moeten aanschaffen?

Hoor graag

Browny

• cvanatten
Kun je printscreen van de foutmelding plaatsen? Hue ondersteunt geen temperatuur sensoren, dus daar heb je niets aan. Lidl hub is al Zigbee 3.0 dus een nieuwe hub lijkt me geen oplossing. Gewoon een nieuwe sensor kopen is de goedkoopste oplossing. Ik heb deze (werkt probleemloos): https://nl.aliexpress.com...I6sU&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:52
Googlelaar schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:01:
Lidl Smart Home aanhangers,

Ik heb een gateway, 2 bewegingssensoren en 2 setjes led-spots (dus 6 led spots totaal).
Deze bewegingssensoren en ledspots zijn allen in één en dezelfde ruimte.

Wat ik graag wil
Als (tenminste) één van mijn bewegingssensoren aanslaat wil ik dat alle 6 de spots aangaan én minimaal 5 minuten blijven branden en daarna pas uitgaan.

Wat is het probleem?
De sensoren lijken niet altijd even goed te reageren. Meestal is de eerste keer geen probleem, maar als ik even verblijf in de ruimte dan gaan soms de lampen uit, maar reageren de bewegingssensoren niet meer (geen rood lampje van detectie). Dit lijkt op een soort ruststand o.i.d.? Ook gaan de lampen soms een stuk sneller uit dan die 5 minuten...

Wie herkent dit issue ook? Waar komt dit vandaan en is het te verhelpen. Komt het ook doordat ik 2 sensoren in de zelfde ruimte heb?

Onderstaand mijn configuratie in de Smart Home app van Lidl:

Aanzetten:
[Afbeelding]

Uitzettten:
[Afbeelding]
Hoi bij beweging, moet je een taak opnemen met de automatisering van "geen beweging" (dus verwijzen naar). staat ergens in het forum een voorbeeld van. Hierbij screenshots van mijn instellingen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTO378VejuQslbkKJQuvwY7vicM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtUlEawdPZtqYkqHEWkyPKTH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmjNyf3JJwW5px3m1rfmNFawk1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AchMN00IQi3ipjL5F8mshDu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Axel Moonshine op 10-11-2022 14:56 . Reden: voorbeelden toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googlelaar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 09:49
Axel Moonshine schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:43:
[...]

Hoi bij beweging, moet je een taak opnemen met de automatisering van "geen beweging" (dus verwijzen naar). staat ergens in het forum een voorbeeld van. Hierbij screenshots van mijn instellingen. [Afbeelding][Afbeelding]
Dat is hem denk ik inderdaad. Ik miste de verwijzing. Bedankt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
Leuke aanbiedingen in week 46

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQu4yJAU-y_dgpVBGC4-uZ5sDXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7bJ5d429Of877myb50muUEb.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | BYD | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
De link erbij: https://www.lidl.nl/c/smart-home/a10007424

Zou dit alles zijn aan smarthome dat korting krijgt? En ook in de winkel verkrijgbaar, of alleen online?

[ Voor 48% gewijzigd door segil op 14-11-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CroVaXNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-01 14:45
Hoi,
Ik gok dat het antwoord ja is maar ik stel m toch maar even:

Kan ik met de smart lampen, en de smart button en de bridge samen het volgende bewerkstelligen?
Ik heb een klein bedlampje die ik via die smart button wil kunnen aansturen. Die komt dan naast het lampje te staan zodat die vanuit het bed aangezet kan worden.
Daarnaast wil ik die lamp dan via de google home ook uit kunnen zetten (aangezien de lamp nogal vaak onnodig aan staat.)

mvg,
Casper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CroVaXNL
segil schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:31:

Zou dit alles zijn aan smarthome dat korting krijgt? En ook in de winkel verkrijgbaar, of alleen online?
Volgens mij stond er in het krantje ook de lampen, kerstverlichting. Dus volgens mij bijna alles wat ze aan smarthome dingen verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55
segil schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:31:

Tussenstekker voor €6 en Hue compatible, die gaat het mandje in voor de TV hoek om het hoge standbyverbruik van de Sonos Beam de kop in te drukken.
CroVaXNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:41:
Hoi,
Ik gok dat het antwoord ja is maar ik stel m toch maar even:

Kan ik met de smart lampen, en de smart button en de bridge samen het volgende bewerkstelligen?
Ik heb een klein bedlampje die ik via die smart button wil kunnen aansturen. Die komt dan naast het lampje te staan zodat die vanuit het bed aangezet kan worden.
Daarnaast wil ik die lamp dan via de google home ook uit kunnen zetten (aangezien de lamp nogal vaak onnodig aan staat.)

mvg,
Casper.
Google Home integratie is inderdaad ja. Tenzij je de lampen via de Google Assistant uit wil zetten heb je hem echter niet echt nodig, kan immers ook via de Lidl Home app, ook buitenshuis.

Voor jouw toepassing zit ik ook te denken aan de smart button, niet meer die mep licht van de Lidl app (wat zou een darkmode fijn zijn...) juist terwijl je de lampen uit wil zetten.

---

Hue en Lidl in één bericht noemen. Inb4 verwarring: 2 woningen, ene Hue andere Lidl :) Goed voor het side-by-side vergelijk. Hue is beduidend duurder maar maakt in de regel de prijs toch wel waar, paar bevindingen:
- App veel intuïtiever, lampen gegroepeerd kunnen bedienen en niet heel precies hoeven tikken voor aan/uit
- Sensoren werken beter. Bij Hue pakken ze je altijd op en gaan/blijven de lampen aan, bij Lidl nu meerdere keren gehad dat de lamp uitgaat terwijl ik nog in de ruimte bezig ben en dan zit er een timeout op
- Wit licht dat veel beter dimt
- Party trick voor de kleine: dikke disco in de woonkamer door Spotify + Hue sync
- De makkelijke timer van Lidl is dan wel weer ideaal, per lamp zo in te stellen ipv automation bouwen bij Hue
Uiteindelijk in mijn hoofdzakelijk Hue huis toch nog wel een paar Lidl lampen, simpele witte op de wc (wordt via schakelaar als domme gebruikt) en 2 lichtstrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CroVaXNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:43:
[...]

Volgens mij stond er in het krantje ook de lampen, kerstverlichting. Dus volgens mij bijna alles wat ze aan smarthome dingen verkopen.
Heb je ook sensors gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 14-11-2022 10:55 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CroVaXNL
Marzman schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:52:
[...]

Heb je ook sensors gezien?
Ik meen de deursensor, maar nu op het werk en geen krantje voor me :)

Edit: Heb even op krantjes gezocht en de volgende pagina gevonden:
Lidl krantje vanaf 14nov

Daar staan geen sensoren tussen.

[ Voor 31% gewijzigd door CroVaXNL op 14-11-2022 11:11 . Reden: Krantje gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
CroVaXNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:06:
[...]

Ik meen de deursensor, maar nu op het werk en geen krantje voor me :)

Edit: Heb even op krantjes gezocht en de volgende pagina gevonden:
Lidl krantje vanaf 14nov

Daar staan geen sensoren tussen.
Ow, jammer, ik had gehoopt op de LIVARNO home LED-sfeerverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:32
De LIDL smarthome producten zijn inmiddels te bestellen met flinke kortingen: https://www.lidl.nl/c/smart-home/s10008486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:09
MartLeFunk schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:02:
De LIDL smarthome producten zijn inmiddels te bestellen met flinke kortingen: https://www.lidl.nl/c/smart-home/s10008486
Zo staan ze idd ook in de folder van deze week.
In Deventer zag ik heel snel wat liggen in de bakken.
Volgens mij de hub en lampen, maar ging er vluchtig langsheen.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 19:20
Vandaag al? Ik dacht woe pas...
Heb wat dingen besteld, maar was eigenlijk geinteresseerd in de kerstverlichting en rgb strips.. zouden ze uberhaupt op voorraad zijn geweest?

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

musicpixel schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:57:
[...]

Vandaag al? Ik dacht woe pas...
Heb wat dingen besteld, maar was eigenlijk geinteresseerd in de kerstverlichting en rgb strips.. zouden ze uberhaupt op voorraad zijn geweest?
Mmm vanochtend stond het nog niet tegen de aanbiedings prijzen op de site
Woensdag in de fysieke winkel (en online eigenlijk ook).
Ik zie nog wel de normale led strip staan, de kerst variant zie ik niet op de site staan, misschien komt die nog en anders woensdag vroeg naar de winkel....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:14
Jeetje, vandaag al? Volgens de folder zou dit pas a.s.woensdag zijn. Mijn onderbuikgevoel, ingegeven door de flinke korting, zegt mij dat er iets nieuws aan zit te komen. Dit was ook het geval toen ik mijn bridge kocht zonder Homekit ondersteuning. Misschien komt er een nieuwe lijn met matter ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
jeanj schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:39:
[...]

Ik zie nog wel de normale led strip staan, de kerst variant zie ik niet op de site staan, misschien komt die nog en anders woensdag vroeg naar de winkel....
Thanks voor de link, meteen maar besteld... nu maar hopen dat het de goede is, want ik had deze ledstrip gevonden:
https://www.lidl.nl/p/liv...45-11ed-9c0d-fa163e4ec6fb
Volgens mij stond deze ook gelinkt vanuit de digitale folder:
De een heeft een handleiding gelinkt, de ander heeft wel een link, maar die komt niet bij een handleiding uit.

Wat een ramp-site is die lidl website toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 10:24
Wat is het smart aspect van de Smartwares Rookmelder?

https://www.lidl.nl/p/smartwares-rookmelder/p100345717

Ik zie m niet in de app. Reviews zijn erg positief verder maar zou verwachten dat er app integratie zou zijn bij "smartware".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
segil schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:25:
[...]
Ow, jammer, ik had gehoopt op de LIVARNO home LED-sfeerverlichting.
Op deze pagina staat o.a. die sfeerverlichting ook in de aanbieding:
https://www.lidl.nl/r/smartwares-rookmelder/p100345717
Wel 50% korting, maar alleen online

@Seen De naam is het enige slimme aan die rookmelders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
jeanj schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:39:
[...]

Link naar de kerstverlichting: https://www.lidl.nl/p/mel...bee-smart-home/p100312329
Staat al heel lang online op uitverkocht en is volgens mij tussentijds niet online leverbaar geweest. Ik heb het denk ik twee jaar geleden gekocht en super tevreden. Absoluut een aanrader! Maar voor een boom van 2 meter heb je eigenlijk wel 2 sets nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Seen schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:11:
Wat is het smart aspect van de Smartwares Rookmelder?

https://www.lidl.nl/p/smartwares-rookmelder/p100345717

Ik zie m niet in de app. Reviews zijn erg positief verder maar zou verwachten dat er app integratie zou zijn bij "smartware".
Dit is geen smart rookmelder. Naam smartwares is wel verwarrend.
Je ziet geen 50% korting, geen lidl-home symbooltje op product-foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er staan wel vaker dingen tussen waarvan ik twijfel, ook die radiatorknoppen. Is dat wel hetzelfde spul?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Ja dat overzicht bevat veel niet zigbee spul en mist ook nog heel wat andere zigbee spullen in de aanbieding. Zoeken op 'zigbee' levert een beter resultaat op:
https://www.lidl.nl/q/sea...set=24&q=zigbee&variant=h

Alle sensoren lijken wel van de site verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Vraagje, is de bridge ook in Domoticz toe te voegen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb de zelfde vraag, dan hoef ik geen stick te kopen.

Volgens mij niet out of the box of zijn er instructies voor, dan wel ik heb het nog niet gevonden

Hier heb ik gevonden dat een integratie met HA wel mogelijk is (dan zou Domoticz ook kunnen), echter die site verwijst naar een andere site die op dit moment down is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerman2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 20:46
Is die nieuwe bridge beter beveiligd dan die oude zit er over te denken om die nieuw bridge te kopen als dit zo is zou ik hem zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weerman2 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:54:
Is die nieuwe bridge beter beveiligd dan die oude zit er over te denken om die nieuw bridge te kopen als dit zo is zou ik hem zeker kopen.
Wat is er mis met de beveiliging?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerman2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 20:46
Marzman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:06:
[...]

Wat is er mis met de beveiliging?
Beveiliging misschien verkeerd woord wat gebeurt er met je data wie heeft allemaal toegang tot je data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In de app staat een linkje naar de privacyverklaring (voor je inlogt). Ik denk niet dat er verschil zit in de gateways voor de data.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Helaas enkel NL ;( De rgb lampen à 5 Euri zijn zeker een mooie kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

moozzuzz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:02:
[...]

Helaas enkel NL ;( De rgb lampen à 5 Euri zijn zeker een mooie kans!
Als je dicht bij de grens woont kun je het gewoon zo dichtbij mogelijk laten leveren op een afhaalpunt. Ik doe dat zo vaak en kijk ook in belgie en nederland voor aanbiedingen. Alleen met de stekkers moet je er rekening mee houden dat die een beetje anders zijn (het meeste zal wel werken, maar nederland gebruikt niet die pin voor de aarde).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Vanmorgen om 7.00 uur o.a. de kerstverlichting gescoord in de winkel. Leek er wel op dat het oude voorraad was aan de dozen te zien. Ze hadden er ook niet veel.

Ben benieuwd hoe ze er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
vanochtend ook maar een hub, kerstverlichting, smartknop, smartstekker en een aantal lampen gescoord. Maar als je de app wilt downloaden zie je ineens dat sinds vorige maand er een update is die blijkbaar voor geen meter werkt :(
Ga het van het weekend wel even testen, is het niks dan gaat de hele bende ook weer linea recta retour.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 14:20

Releases

Ja maar!

harley schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:15:
vanochtend ook maar een hub, kerstverlichting, smartknop, smartstekker en een aantal lampen gescoord. Maar als je de app wilt downloaden zie je ineens dat sinds vorige maand er een update is die blijkbaar voor geen meter werkt :(
Ga het van het weekend wel even testen, is het niks dan gaat de hele bende ook weer linea recta retour.
Alles in die app koppelen, dan even home assistant installeren met de intergratie. Hoef je niet meer met die app te kloten naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:11:
Vanmorgen om 7.00 uur o.a. de kerstverlichting gescoord in de winkel. Leek er wel op dat het oude voorraad was aan de dozen te zien. Ze hadden er ook niet veel.

Ben benieuwd hoe ze er uit zien.
Hier hetzelfde, maar 6 dozen, zag er inderdaad niet nieuw uit (de buitenkant) 2 dozen meegenomen, ben benieuwd hoe de integratie met Zigbee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-04 08:20
Releases schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:17:
[...]

Alles in die app koppelen, dan even home assistant installeren met de intergratie. Hoef je niet meer met die app te kloten naderhand.
Is er een integratie voor de Lidl Home met Home Assistant? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 14:20

Releases

Ja maar!

StoOker schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:38:
[...]

Is toch allemaal Tuya onderliggend meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik had de link al gepost maar er is een ZHA en andere integratie voor Home Assistent voor de hub (de instructie gaat uit van de eerste versie, of het ook werkt voor de nieuwe versie van de hub is nog even afwachten). Daarvoor moet je hem wel open maken en een seriële verbinding maken om het wachtwoord te achterhalen. Of en hoe goed het werkt, kan ik niet zeggen. Ik wilde voor Domoticz gaan gebruiken maar ik zal nu toch HA overwegen.

Let ook op dat deze instructie van een script (idl_auskey_decode.py) afhangt dat op een site staat die niet bereikbaar is, maar misschien krijg je dat script op andere wijze. Zo te zien staat het nog wel op de waybackmachine of deze github waar ook de binary vandaan moet komen.
Site is weer bereikbaar https://paulbanks.org/projects/lidl-zigbee/ en https://github.com/banksy-git/lidl-gateway-freedom

Ik hoor graag of het is gelukt

[ Voor 46% gewijzigd door jeanj op 16-11-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
StoOker schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:38:
[...]

Voor veel van de Lidl devices kun je Zigbee2MQTT gebruiken, welke je als plugin in HA kunt installeren.

Maar zo te zien aan de post hierboven is het met de Gateway minder makkelijk. Had wel een gateway besteld, maar zo te lezen gaat ie terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Voor de liefhebbers in Houten.
Bij de Lidl winkel in Houten (Stellingmolen) ligt nu (16-11-2022, 12.45u) in beperkte aantallen (4 en 20 stuks) zo'n beetje alles wat is de folder staat voor 50% (niet de tussen-stekker).
Setje 25 euro met 3 kleurenlampen en afstandbediening en gateway
losse gateway 12,50
Ledstrip 15 euro etc. etc. ect.

De kerstboomverlichting ligt er ook maar voor gewoon 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds ik vorige week de Sonoff Zigbee stick heb, ook maar Zigbee2mqtt aangezwengeld. Alles werkt er gewoon op, super!
Vanmorgen dus even wat filament, led strip en een gu10 kleur ingeslagen.
De plafondlampen waren er niet, die heb ik via de webshop nog gekocht.
In de winkel ook de kerstverlichting gezien. Die vind ik, in verhouding, nogal prijzig, is dat nou wat? 200 lampjes lijkt weinig. Ik zie wel filmpjes uit 2020 ervan, blijkbaar al een tijdje op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:46
Ik heb nu sinds een paar dagen de tussenstekker met energiemeter binnen.

Ik krijg hem echter niet gekoppeld aan Zigbee2Mqtt. Ik krijg alleen maar de melding dat het apparaat nog niet ondersteund wordt, zowel op versie 1.28.2 als op de dev branch. Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
koelkast schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:16:
Sinds ik vorige week de Sonoff Zigbee stick heb, ook maar Zigbee2mqtt aangezwengeld. Alles werkt er gewoon op, super!
Vanmorgen dus even wat filament, led strip en een gu10 kleur ingeslagen.
De plafondlampen waren er niet, die heb ik via de webshop nog gekocht.
Ik heb zowel LED strips online besteld, als in de winkel gekocht. Echter hebben ze een ander modelnummer en iets andere verpakking:
- uit de winkel: IAN 379908_2101 / HG08132 / Version 09/2021 / Verbruik 19W
- online: IAN 360061_2010 / HG07877 / Version 07/2021 / Verbruik 22W
Ben benieuwd of ze worden herkend door Zigbee2MQTT.

Welk modelnummer hebben jullie?
In de winkel ook de kerstverlichting gezien. Die vind ik, in verhouding, nogal prijzig, is dat nou wat? 200 lampjes lijkt weinig. Ik zie wel filmpjes uit 2020 ervan, blijkbaar al een tijdje op de markt.
Heb die kerstverlichting (2 doosjes) meegenomen vanmorgen. Ze waren heel lang niet verkrijgbaar en ik denk dat het de laatste doosjes zijn... Ik moet 'm nog uitproberen, maar van wat ik heb gelezen en gezien lijkt het er op dat je van iedere led afzonderlijk de kleur kunt instellen (via Zigbee2MQTT).

Philips Hue brengt iets soortgelijks op de markt dit jaar: de Festavia. Die kost echter 160 euro voor 250 leds. Dan vind ik 30 euro nog wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
JobKlimop schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:25:

Ik krijg hem echter niet gekoppeld aan Zigbee2Mqtt. Ik krijg alleen maar de melding dat het apparaat nog niet ondersteund wordt, zowel op versie 1.28.2 als op de dev branch. Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?
Wat is het modelnummer?
Ik zie namelijk wel deze:
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG08673-FR.html
maar dat lijkt de franse uitvoering te zijn.

Wel knap dat je m binnen hebt, want hij staat al heel lang op uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55
JobKlimop schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:25:

Zit er ook een energiemeter op? Ben benieuwd hoe die dan in te zien is, tussenstekkers (2) zitten op de Hue bridge, die ziet ze aan voor lampen. Zien we straks wel het verbruik zodra we bij mijn vriendin de boel aansluiten op haar Lidl gateway?

Wanneer Raspberries ooit weer beschikbaar komen wil ik de spullenboel in Home Assistant hangen. Werken de smartplugs daar ook op, al dan niet via de Hue bridge?

[ Voor 11% gewijzigd door R-R-L op 16-11-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

R-R-L schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:50:
(...)

Tussenstekker voor €6 en Hue compatible, die gaat het mandje in voor de TV hoek om het hoge standbyverbruik van de Sonos Beam de kop in te drukken.

(...)
haha, ik zie dat ik niet de enige ben die zulke tussenstekkers hier voor gebruikt, echter heb ik die van de ikea (bij gebrek aan homekit ondersteuning op die van de lidl tot nu toe) daarvoor in gebruik op alle sonos & symfonisk producten, gaan 's nachts allemaal uit, 's morgens weer aan. heb je gelijk ook de wifi kanalen 1x per dag gereset. :9~

Enfin, vanochtend alleen de bridge van lidl gehaald, voor de homekit, ze blijken twee varianten geleverd te hebben gekregen, althans de plaatjes waren identiek op de doos, maar ze hadden andere productnummers en ean's (barcodes) op de doosjes, de ass. manager die het aan het vullen was om 7:06u, kon mij niet vertellen wat het verschil was. maar er was wel een verschil volgens hem, hoewel beiden doosjes dezelfde aanduidingen en logo's hadden, beiden geschikt voor homekit aldus, maar wel twee SKU's ervoor. van de ene SKU, hadden ze trouwens beduidend minder voorraad ontvangen dan de andere, als het morgen lukt om weer langs te gaan, zal ik foto's nemen van de twee verschillende doosjes gateways.

Enfin, dit is dan wel weer minder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtAtlxAu2yBl6g2r5jzMUarSYt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MAeCfS0YadXoc1SB1JzguBxW.png?f=fotoalbum_large

moet je echt persé inloggen?

(neem aan met bestaand lidl / lidl plus account, ook al heb ik die, het is een principe kwestie dat je niks kan zonder inlog)

[ Voor 52% gewijzigd door DaveFlash op 16-11-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

oh ik zie nu ook dat er kerstverlichting is, maar lees hier dat dat een oudere set is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

oh en ik las hier iets over de tussen stekkers van de lidl die ook info afgeven over stroom verbruik? is dat dan een nieuwe variant of kan dat ook met de bestaande smart plugs (ik heb er 3 van de allereerste lichting van lidl toen het op de markt kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47
musicpixel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:33:
[...]

Heb die kerstverlichting (2 doosjes) meegenomen vanmorgen. Ze waren heel lang niet verkrijgbaar en ik denk dat het de laatste doosjes zijn... Ik moet 'm nog uitproberen, maar van wat ik heb gelezen en gezien lijkt het er op dat je van iedere led afzonderlijk de kleur kunt instellen (via Zigbee2MQTT).
Ik heb ook 2 doosjes gekocht, wel kunnen koppelen aan mijn Hue bridge, maar de lampjes afzonderlijk van een kleur te voorzien heb ik niet. Geprobeerd warm wit licht voor alle lampjes in te stellen, je ziet dan toch wel een beetje andere kleuren in de lampjes, egale kleur blijkt moeilijk te zijn. Van een afstand zal het wel niet opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
@R-R-L @DaveFlash

Er zijn twee verschillende tussenstekkers:
- zonder stroommeting
- met stroommeting

Die laatste is heel nieuw, maar heb 'm echter nog nooit op voorraad gezien, al schijnt er een enkeling te zijn die er een heeft weten te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
R-R-L schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:23:
[...]
Wanneer Raspberries ooit weer beschikbaar komen wil ik de spullenboel in Home Assistant hangen. Werken de smartplugs daar ook op, al dan niet via de Hue bridge?
Je kunt ook kijken naar een 2e hands nuc. Is waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder dan een RPi.
Heb er zelf onlangs eentje gekocht (de D34010WYK) en ga er binnenkort Proxmox en HA op installeren.

Ik heb zelf de Conbee II stick en draai Home Assistant met Zigbee2MQTT (en Node Red) en daar doen de Lidl stekkers het prima op.

Op de Hue bridge werken ze ook, al heb ik lang geleden eens gehad dat ie niet uitschakelde als ik 'm opnam in een kamer/scene (bijv "Woonkamer alle lampen aan"-scene veranderen naar scene "Woonkamer deel vd lampen aan", waarbij de Lidl stekker dus uit moest gaan, maar weet niet of dat een Hue of Lidl probleem was)
Sinds ik HA gebruik werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:20
surfing john schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb ook 2 doosjes gekocht, wel kunnen koppelen aan mijn Hue bridge, maar de lampjes afzonderlijk van een kleur te voorzien heb ik niet. Geprobeerd warm wit licht voor alle lampjes in te stellen, je ziet dan toch wel een beetje andere kleuren in de lampjes, egale kleur blijkt moeilijk te zijn. Van een afstand zal het wel niet opvallen.
In combinatie met de Hue bridge zijn de mogelijkheden nogal beperkt inderdaad. Had ik even niet aan gedacht.
Gelukkig kun je met de knopjes nog wat kleuren en patronen kiezen. Dan hoef je in ieder geval niet altijd de app te gebruiken.
Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste