Kan je dat signaal dan niet gewoon gebruiken?dongilles schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:18:
Maar het drukken op de bel registreert hij al het openen van het klepje aan de achterkant.
Nee want als de bel denkt dat het klepje open staat moet je fysiek het klepje weer open en dicht maken om weer iets te kunnen doen.
Het is geen toggle tussen open en dicht zal maar zeggen
Dan zit de fout dus in de bel. Ik meende dat je software een correct signaal onjuist interpreteerde.dongilles schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:42:
[...]
Nee want als de bel denkt dat het klepje open staat moet je fysiek het klepje weer open en dicht maken om weer iets te kunnen doen.
Het is geen toggle tussen open en dicht zal maar zeggen
Kan je die bel testen met de originele Lidl app? Als de bel fout is, heb je waarschijnlijk recht op garantie?
Sorry voor het mis verstand, ik denk inderdaad dat Home assistant het signaal fout interpreteerd.Toff schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Dan zit de fout dus in de bel. Ik meende dat je software een correct signaal onjuist interpreteerde.
Kan je die bel testen met de originele Lidl app? Als de bel fout is, heb je waarschijnlijk recht op garantie?
Als ik fysiek op de bel druk zie ik in HA de trigger voor klepje openen.
Nogmaals drukken lost niets op het is echt alleen klepje open signaal, het is geen toggle.
Dus om dit te resetten moet ik fysiek het klepje openen en sluiten.
Ik heb een nieuwe gekocht maar die heeft hetzelfde probleem.
Maar ik denk dat ik dit probleem beter in de Home Assistant topic kan vragen omdat daar het probleem zit
Ik gebruik een aantal lidl producten op m'n hue bridge zonder problemen, maar nu wil ik een buitenverlichting plaatsen alleen deze kan de Hue app niet vinden.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
Hoi! Ik wilde eigenlijk ook aan de slag met de Zigbee produceten van de Lidl. Nu begrijp ik alleen dat de bridge van de Lidl een rebranded Tuya chip heeft waardoor deze met eigenlijk alleen Tuya producten werkt. Dit lijkt mij persoonlijk wat debiel en het hele nut van het Zigbee protocol enigzins verpestend.
Ik begrijp ook dat de Tuya producten vaak wel werken in andere bridges. Welke bridge biedt zowel Homekit intergratie als een hele breed mogelijke implementatie van het Zigbee protocol.
Ik begrijp ook dat de Tuya producten vaak wel werken in andere bridges. Welke bridge biedt zowel Homekit intergratie als een hele breed mogelijke implementatie van het Zigbee protocol.
Welkom in de wondere wereld van de toekomst IoT.bovengemiddeld schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:29:
Dit lijkt mij persoonlijk wat debiel en het hele nut van het Zigbee protocol enigzins verpestend.
Liege, liege, liegebeest!
Lampen en slimme stekkers (aan/uit) werken vaak wel op de bridges van de bekende Zigbee varianten (Hue, Ikea, Tuya). Producten als afstandsbedieningen, sensoren, bewegingsmelders etc. werken vaak alleen op de bridge waarvoor ze bedoeld zijn. De beste oplossingen voor 'alles in 1' incl. Homekit zijn Zigbee sticks met Home Assistant of een Homey.bovengemiddeld schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:29:
Hoi.. Gekke vraag wellicht, maar hoe groot is de bel fysiek eigenlijk? alle foto's die ik tegenkom lijkt het een enorme schijf te zijn. Is dat ook zo of is het in de praktijk maar iets groter dan een vinger?dongilles schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:48:
[...]
Sorry voor het mis verstand, ik denk inderdaad dat Home assistant het signaal fout interpreteerd.
Als ik fysiek op de bel druk zie ik in HA de trigger voor klepje openen.
Nogmaals drukken lost niets op het is echt alleen klepje open signaal, het is geen toggle.
Dus om dit te resetten moet ik fysiek het klepje openen en sluiten.
Ik heb een nieuwe gekocht maar die heeft hetzelfde probleem.
Maar ik denk dat ik dit probleem beter in de Home Assistant topic kan vragen omdat daar het probleem zit
Als je deze bedoelt, de afmetingen staan er bij: 62mm doorsnede, 14mm dik
Feel free to Buy me a coffee
De LIVARNO HOME LED-lamp wittinten is online weer eens uitverkocht...
Ik moet er 3 hebben er zijn er 2 stuk gegaan.
Zijn ze nog steeds in de winkels te verkrijgen?
Alleen de gui10 is uitverkocht, of zoek je die net?StoOker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:58:
De LIVARNO HOME LED-lamp wittinten is online weer eens uitverkocht...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ow sorry stond er niet bij, ik zoek indd de GU10Marzman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:20:
[...]
Alleen de gui10 is uitverkocht, of zoek je die net?
Als je dicht bij de grens woont kun je hem bij lidlshop belgie bestellen en bij een afhaalpunt laten bezorgen, doe ik som andersom met lidlshop nederland.StoOker schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:24:
[...]
Ow sorry stond er niet bij, ik zoek indd de GU10
/▌
Als je dat wil moet je aan de slag met home assistant, b.v in combinatie met een zigbee 2 stick.bovengemiddeld schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:29:
Hoi! Ik wilde eigenlijk ook aan de slag met de Zigbee produceten van de Lidl. Nu begrijp ik alleen dat de bridge van de Lidl een rebranded Tuya chip heeft waardoor deze met eigenlijk alleen Tuya producten werkt. Dit lijkt mij persoonlijk wat debiel en het hele nut van het Zigbee protocol enigzins verpestend.
Best stil hier, terwijl Lidl toch best goede Zigbee producten tegen schappelijke prijzen aanbiedt...
Ik vraag me af, of iemand deze LIVARNO HOME Buitenschijnwerper al in bezit heeft?
Op papier goede specs. 3000 lumen is best een bak licht volgens mij? Echter nog geen enkele review in de shop of internet kunnen vinden.
Ik vraag me af, of iemand deze LIVARNO HOME Buitenschijnwerper al in bezit heeft?
Op papier goede specs. 3000 lumen is best een bak licht volgens mij? Echter nog geen enkele review in de shop of internet kunnen vinden.
Science is stranger than fiction
Tuya en Goed in 1 zin? Ik vind het op zigbee niveau best tegenvallen to be fair.Harmani schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:46:
Best stil hier, terwijl Lidl toch best goede Zigbee producten tegen schappelijke prijzen aanbiedt...
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
@Mimiix je hebt een punt wat betreft bouwkwaliteit. de bouwkwaliteit van de producten is niet te vergelijken met de Aqara lijn van Xiaomi. Eeen wereld van verschil. Maar ik vind persoonlijk de stabiliteit van meldingen en mogelijkheden binnen de Smart Liffe app een vooruitgang t.o.v. Mi Home. Ik kan niet vergelijken met andere oplossingen.. mijn Zigbee apparaten zijn nu sinds een een aantal maanden verbonden en ik heb tot nu geen uitvallers gehad (in tegenstelling tot Xiaomi).. ik ben persoonlijk super blij dat ik ben overgestapt op Tuya.
Maar goed, ik maak geen gebruik van Home Assist of andere oplosingen waar ik verschillende aanbieders onder-1-dak breng. Ik veronderstel dat jij dit wel doet en dan kan je waarschijnlijk beter vergelijken met andere producten.
---
Mijn laatste toevoeging aan de Smart-Home is een water-kraan-schakelaar. Deze word aangestuurd door een watersensor. Zodra er lekkage is gaat de hoofdkraan uit. Ik heb het een aantal keer getest en dit werkt probleemloos. Ik heb op dit moment twee water-sensoren. 1 op de begane-grond (Zigbee). 1 op de 2e verdieping (Wifi). Ik heb voor de 2e verdieping gekozen voor een Wifi-sensor, omdat de afstand voor mijn ' gevoel' te groot was en dikke muren. Ik heb een Wifi access-point op de 2e verdieping. Deze is direct met kabel aangesloten op mijn router. Dus stabiel. downside: als internet of tuya-server eruit ligt, zal het waarschijnlijk niet werken. Ik kan eentueel in de toekomst nog een extra Gateway plaatsen om een betere dekking in huis te hebben.
Maar goed, ik maak geen gebruik van Home Assist of andere oplosingen waar ik verschillende aanbieders onder-1-dak breng. Ik veronderstel dat jij dit wel doet en dan kan je waarschijnlijk beter vergelijken met andere producten.
---
Mijn laatste toevoeging aan de Smart-Home is een water-kraan-schakelaar. Deze word aangestuurd door een watersensor. Zodra er lekkage is gaat de hoofdkraan uit. Ik heb het een aantal keer getest en dit werkt probleemloos. Ik heb op dit moment twee water-sensoren. 1 op de begane-grond (Zigbee). 1 op de 2e verdieping (Wifi). Ik heb voor de 2e verdieping gekozen voor een Wifi-sensor, omdat de afstand voor mijn ' gevoel' te groot was en dikke muren. Ik heb een Wifi access-point op de 2e verdieping. Deze is direct met kabel aangesloten op mijn router. Dus stabiel. downside: als internet of tuya-server eruit ligt, zal het waarschijnlijk niet werken. Ik kan eentueel in de toekomst nog een extra Gateway plaatsen om een betere dekking in huis te hebben.
Naja ik gebruik Home Assistant met een Conbee II stick. Daar heb ik naar alle tevredenheid o.a. het volgende aan hangen van de Lidl:Mimiix schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:32:
[...]
Tuya en Goed in 1 zin? Ik vind het op zigbee niveau best tegenvallen to be fair.
- 8 smart-plugs
destijds €10 per stuk, nu €15. Werken goed en snel. Enige nadeel is dat ze geen verbruik meten - 2 PIR sensors
á €15, de eerste serie was ruk, de nieuwe werken goed - 3 RGB bulbs
Hue is beter, maar dit volstaat voor mij voor een fractie van de prijs - 1 Outdoor RGB spot
Destijds €35. Deze is ook erg degelijk. Enige nadeel is dat ze niet door te lussen zijn. Dus iedere spot heeft een eigen 230V aansluiting nodig.
Zolang je het inderdaad binnen Tuya houd, dan werkt het goed volgens mij. Daarbij is de bouwkwaliteit heel erg wisselend. Ik vind de Lidl stekkerdoos goed, alleen daar zijn blijkbaar ook weer meerdere versies van.SolarOrbiter schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:28:
@Mimiix je hebt een punt wat betreft bouwkwaliteit. de bouwkwaliteit van de producten is niet te vergelijken met de Aqara lijn van Xiaomi. Eeen wereld van verschil. Maar ik vind persoonlijk de stabiliteit van meldingen en mogelijkheden binnen de Smart Liffe app een vooruitgang t.o.v. Mi Home. Ik kan niet vergelijken met andere oplossingen.. mijn Zigbee apparaten zijn nu sinds een een aantal maanden verbonden en ik heb tot nu geen uitvallers gehad (in tegenstelling tot Xiaomi).. ik ben persoonlijk super blij dat ik ben overgestapt op Tuya.
---
De apparaten die je nu hebt staan zijn redelijk simpel (muv de PIR sensoren). Dat werkt allemaal wel goed. Waar het meestal bij fout gaat is sensoren en de betrouwbaarheid ervan. Sowieso ook omdat als je iets koopt, je niet weet of het nog steeds door deCONZ ondersteund wordt (ivm wisselende Model ID/Manufacturer code).Harmani schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:13:
[...]
Naja ik gebruik Home Assistant met een Conbee II stick. Daar heb ik naar alle tevredenheid o.a. het volgende aan hangen van de Lidl:Allemaal weinig op aan te merken. Ik heb ook Ecobright lampen en dimmers, iCasa remote en Hue PIR Outdoor. Is allemaal misschien net iets degelijker, maar ook een tuk duurder. Vooral voor simpele zaken als PIR en smart plug volstaat Lidl/Silvercrest/Liverno/Tuya prima!
- 8 smart-plugs
destijds €10 per stuk, nu €15. Werken goed en snel. Enige nadeel is dat ze geen verbruik meten- 2 PIR sensors
á €15, de eerste serie was ruk, de nieuwe werken goed- 3 RGB bulbs
Hue is beter, maar dit volstaat voor mij voor een fractie van de prijs- 1 Outdoor RGB spot
Destijds €35. Deze is ook erg degelijk. Enige nadeel is dat ze niet door te lussen zijn. Dus iedere spot heeft een eigen 230V aansluiting nodig.
In ieder geval fijn dat het voor jou goed werkt
@Harmani
Heb 4 van die dingen liggen ( was paar weekjes geleden day aanbieding 19,95 p.s. ) en 2 geïnstalleerd ( lees als 6 in totaal )
WW en CW zijn erg vel, maar dat kan je dimmen. RGB opbrengst valt een beetje tegen, maar met zo een berg wit licht kan het ook haast niet anders.
Ik heb er als test even 4 naast elkaar liggen, en dan is het net alsof de zon schijnt op ww. Verblindend is dan wel op zijn plaats.
Aansluit kabel is wat kort ( +/- 25cm ) dat maakt het dat je eigenlijk een doos moet installeren bij iedere washer om een beetje netjes je elektra in de tuin voor elkaar te hebben.
Lamp is verder solide gebouwd... kast is gegoten, en glas/boven plaat lijkt te verlijmt zijn. Even openmaken om bijvoorbeeld er een langere draad op te zetten is er dus niet bij.
Ze draaien hier onder homeassistant/zigbee en helemaal naar 0 dimmen werkt niet goed, nagenoeg uit zijn ze... maar je ziet in het donker ze leds nog heel zwak oplichten. Niet verder naar gekeken aangezien het een test setup is en ik er andere plannen voor heb. Maar kan nooit iets heel ingewikkelds zijn. Heel veel meer is er niet over te vertellen, maar als je vragen heb gil je maar.
Heb 4 van die dingen liggen ( was paar weekjes geleden day aanbieding 19,95 p.s. ) en 2 geïnstalleerd ( lees als 6 in totaal )
WW en CW zijn erg vel, maar dat kan je dimmen. RGB opbrengst valt een beetje tegen, maar met zo een berg wit licht kan het ook haast niet anders.
Ik heb er als test even 4 naast elkaar liggen, en dan is het net alsof de zon schijnt op ww. Verblindend is dan wel op zijn plaats.
Aansluit kabel is wat kort ( +/- 25cm ) dat maakt het dat je eigenlijk een doos moet installeren bij iedere washer om een beetje netjes je elektra in de tuin voor elkaar te hebben.
Lamp is verder solide gebouwd... kast is gegoten, en glas/boven plaat lijkt te verlijmt zijn. Even openmaken om bijvoorbeeld er een langere draad op te zetten is er dus niet bij.
Ze draaien hier onder homeassistant/zigbee en helemaal naar 0 dimmen werkt niet goed, nagenoeg uit zijn ze... maar je ziet in het donker ze leds nog heel zwak oplichten. Niet verder naar gekeken aangezien het een test setup is en ik er andere plannen voor heb. Maar kan nooit iets heel ingewikkelds zijn. Heel veel meer is er niet over te vertellen, maar als je vragen heb gil je maar.
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Weet iemand een heldere globe lamp die ook werkt met het Lidl bridge/home systeem? Dus dat ik niet nog een extra kastje aan hoef te sluiten.
Vond zelf https://www.lightexpert.n...055-lumen-1800-3000k.html maar kon geen praktijkervaringen vinden. Misschien hebben jullie tips?
Vond zelf https://www.lightexpert.n...055-lumen-1800-3000k.html maar kon geen praktijkervaringen vinden. Misschien hebben jullie tips?
Wow, daar heb je wel een héle goede deal aan gedaan, lijkt me zo! Klinkt op zich best goed wat je allemaal zegt, dus heb ik er ook maar 1 besteld. Ook voor €35 heb je veel RGB licht voor je geld.r_255 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:36:
Maar een stekker van 25cm ?! Dat is wel echt lachwekkend. Hopelijk wel een rechte plug en niet een haakse? Dan kan hij nog vrij gemakkelijk in een waterdichte moffel om te verlengen met een normaal verlengsnoer…
@Harmani
Hahaha, nee een steker krijg je niet.... 3 aderig draadje.
Dus zorg dat je een aansluit doos heb waarin je een las kan maken of aansluit materiaal om de draad te verlengen. Oh en een steker mocht die nodig zijn
Dus zorg dat je een aansluit doos heb waarin je een las kan maken of aansluit materiaal om de draad te verlengen. Oh en een steker mocht die nodig zijn
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Say WHAT?!r_255 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:46:

Voor mij persoonlijk geen probleem, maar dit mogen ze wel wat duidelijker vermelden in de productomschrijving. Of moet je dat opmaken uit het punt "Voor wandmontage" ?
Eigenlijk wel beter dan bij de RGB outdoor spot. Die heeft een eigen stopcontact nodig voor iedere lamp. Daar zit een trafo aan met een exotische 12/24V stekker.
Heeft iemand toevallig de slimme stekker die ook energieverbruik kan meten?
Ik twijfel tussen die van Lidl en Homewizzard. Ik denk dat Homewizzard beter is in het meten, maar die van Lidl is een stuk goedkoper en ik heb toch een zigbee stekker nodig komende winter om een lamp te programmeren (maar misschien kan dat ook met die van homewizzard
).
Ik twijfel tussen die van Lidl en Homewizzard. Ik denk dat Homewizzard beter is in het meten, maar die van Lidl is een stuk goedkoper en ik heb toch een zigbee stekker nodig komende winter om een lamp te programmeren (maar misschien kan dat ook met die van homewizzard
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-09-2022 11:06 ]
/▌
ik heb deze van AliMarzman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:05:
Ik heb een regel gemaalkt dat deze beneden een bepaalde waarde uit moet gaan. toepassing: laden van ebike accu. Werkt prima.
Kun je die ook inzetten om standbyverbruik van verschillende toestellen te meten (en daarna weer voor het doel, dus bij jou laden ebikes, bij mij een lamp aan en uitzetten) of zou je daarvoor die van Homewizzard halen?SolarOrbiter schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:11:
[...]
ik heb deze van Ali
Ik heb een regel gemaalkt dat deze beneden een bepaalde waarde uit moet gaan. toepassing: laden van ebike accu. Werkt prima.
/▌
Deze bedoel je?Marzman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:05:
Ik twijfel tussen die van Lidl en Homewizzard. Ik denk dat Homewizzard beter is in het meten, maar die van Lidl is een stuk goedkoper en ik heb toch een zigbee stekker nodig komende winter om een lamp te programmeren (maar misschien kan dat ook met die van homewizzard).
Ik denk dat ie nieuw is en dat niemand m al heeft... ik wacht er ook op.
Wordt bij mij volgende week pas geleverd (9 sept).Marzman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:05:
Ja, die bedoel ikmusicpixel schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:59:
[...]
Deze bedoel je?
Ik denk dat ie nieuw is en dat niemand m al heeft... ik wacht er ook op.
/▌
je kan hiermee ook standby verbruik meten. Ik heb er ook 1 voor de vaatwasser:Marzman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:22:
[...]
Kun je die ook inzetten om standbyverbruik van verschillende toestellen te meten (en daarna weer voor het doel, dus bij jou laden ebikes, bij mij een lamp aan en uitzetten) of zou je daarvoor die van Homewizzard halen?
:strip_exif()/f/image/1mhFzxavO9dOCjWYhluH6C6n.jpg?f=fotoalbum_large)
geen ervaring met HomeWizard, dus kan daar niks zinnigs over zeggen.
Ik ben niet heel geinteresseerd in het verbruik. Ik gebruik het om een melding te sturen wanneer de vaatwasser klaar is.
Update:
Deze stekker met verbruiksmeting (ref 100346900) (of een gelijkaardige - ik bestelde ref 100346892 via Lidl Belgium) is ondertussen afgeleverd.
Volgens de gebruiksaanwijzing is het model HG08673-FR (met grondpin). Voor NL zal dat wellicht HG08673 zijn (zonder grondpin).
Z2M ondersteunt het device nog niet (wordt nu herkend als een gewone stekker zonder stroommeting: HG06337), dus nog even geduld alvorens er echt gebruik van te kunnen maken.
Verder:
Zigbee model: TS011F (lijkt dus een zoveelste Tuya afgeleide te zijn)
Zigbee Manufacturer: _TZ3000_ynmowqk2
Edit: gisteren is bovenstaande toegevoegd door Koenk in lidl.js (Z2M).
Deze stekker met verbruiksmeting (ref 100346900) (of een gelijkaardige - ik bestelde ref 100346892 via Lidl Belgium) is ondertussen afgeleverd.
Volgens de gebruiksaanwijzing is het model HG08673-FR (met grondpin). Voor NL zal dat wellicht HG08673 zijn (zonder grondpin).
Z2M ondersteunt het device nog niet (wordt nu herkend als een gewone stekker zonder stroommeting: HG06337), dus nog even geduld alvorens er echt gebruik van te kunnen maken.
Verder:
[ Voor 21% gewijzigd door moozzuzz op 11-09-2022 21:02 ]
Werken deze stekkers echt samen met de Hue Bridge?moozzuzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
Update:
In elk geval met de sonoff coordinator (voorlopig dus enkel aan/uit).surfing john schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:53:
[...]
Werken deze stekkers echt samen met de Hue Bridge?
Heb je hem inmiddels al getest? Ik ben wel heel benieuwd naar de nauwkeurigheid en hoe vaak hij de waarden updatemoozzuzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
Update:
Verder:
Ik draai helaas geen dev-branch dus hoop op een snelle update push naar versie 1.27.3. Ik laat iets weten van zodra getest.JobKlimop schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:56:
Heb je hem inmiddels al getest? Ik ben wel heel benieuwd naar de nauwkeurigheid en hoe vaak hij de waarden update
Ik heb alleen de versie zonder verbruiksmeting (NL). Die werkt gegarandeerd met de Hue bridge. Hue ondersteunt geen verbruiksmeting, alleen maar het aan/uit schakelen. Je hebt dus ook niets aan de duurdere variant icm Hue.surfing john schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:53:
[...]
Werken deze stekkers echt samen met de Hue Bridge?
Vandaag verzendbevestiging gekregen van de tussenstekker met verbruiksmeting.
Ik ben benieuwd…
Ik ben benieuwd…
Heb je Z2M dev/edge of een andere mqtt oplossing?DutchOx schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:15:
Vandaag verzendbevestiging gekregen van de tussenstekker met verbruiksmeting.
Ik gebruik HomeAssistant met Z2M stable, icm een ConBee II.
Hummm...veel Lidl smart dingen uitverkocht.
Had ook 2 raam sensoren besteld, maar helaas zag het systeem blijkbaar al dat er nog maar 1 was, 1 betaald en een ontvangen. Zelf niet doorgehad.
Tot zover dacht ik de verzendkosten beetje te verdelen dus dat is mega balen.
Kijkt wel goed te werken met zen sonoff stick!
Zit alleen nog te wachten wanneer die plug met verbruiksmeter en de raamsensor op voorraad komen (..dat zal toch nog wel?)
Of dat ik wellicht maar een blitzwolf plug moet bestellen anders
Edit: en irritant dat Duitsland alleen binnen Duitsland verzend... Daar hebben we mooie aanbiedingen met 3x sensor of 3x plug voor prijs van 2..... Hier niet
Had ook 2 raam sensoren besteld, maar helaas zag het systeem blijkbaar al dat er nog maar 1 was, 1 betaald en een ontvangen. Zelf niet doorgehad.
Tot zover dacht ik de verzendkosten beetje te verdelen dus dat is mega balen.
Kijkt wel goed te werken met zen sonoff stick!
Zit alleen nog te wachten wanneer die plug met verbruiksmeter en de raamsensor op voorraad komen (..dat zal toch nog wel?)
Of dat ik wellicht maar een blitzwolf plug moet bestellen anders
Edit: en irritant dat Duitsland alleen binnen Duitsland verzend... Daar hebben we mooie aanbiedingen met 3x sensor of 3x plug voor prijs van 2..... Hier niet
[ Voor 13% gewijzigd door Soullancer op 10-09-2022 13:44 ]
En waarschijnlijk ook een generatie nieuwer. Gek is dat. Als ze net als nl en be ook naar een servicepunt kunnen sturen en je woont dicht bij de grens dan kun je wel dat doen. Op deze manier bestel ik zelf bij lidl.be en lidl.nlSoullancer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:42:
/▌
Kleine tip: Alle Smart Home artikelen zijn de komende 2 weken te bestellen met 25% korting! In de Lidl-plus app kan je een kortingscode krijgen om toe te passen tijdens het afrekenen.
Een aantal artikelen zijn ook nog eens in de aanbieding. Bijvoorbeeld de (reguliere) tussenstekker , die zo dus nog maar €7,50 kost.
Een aantal artikelen zijn ook nog eens in de aanbieding. Bijvoorbeeld de (reguliere) tussenstekker , die zo dus nog maar €7,50 kost.
Kleine aanvulling, vanaf deze week hoort er ook weer een gedeelte van het assortiment in de winkel te liggen. Ik ga zometeen even kijken bij de grootste hier in Deventer.Harmani schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:05:
Kleine tip: Alle Smart Home artikelen zijn de komende 2 weken te bestellen met 25% korting! In de Lidl-plus app kan je een kortingscode krijgen om toe te passen tijdens het afrekenen.
Ik hou jullie op de hoogte!
who put a "stop payment" on my reality check
Gaat Lidl ook Matter ondersteunen?
Apple | BYD | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Anoniem: 30722
Hoe is de repeater functie van deze stekkers?Harmani schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:05:
Want die van Osram is matig/slecht, als deze het beter doet moet ik even bestellen
Ik *denk* wel goed... Nooit een ontvangst probleem gehad binnen mijn netwerk. Die is nu aardig uitgebreid maar begon ooit met voornamelijk dit type tussenstekkers.Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:13:
Hoe is de repeater functie van deze stekkers?
Anoniem: 30722
Wat ik bij de Osram/Ledvance stekkers namelijk zie is dat ze wel met andere plugs praten, maar niet met endpoints. En juist die hebben de repeater nodig.Harmani schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:16:
[...]
Ik *denk* wel goed... Nooit een ontvangst probleem gehad binnen mijn netwerk. Die is nu aardig uitgebreid maar begon ooit met voornamelijk dit type tussenstekkers.
Ik heb er een in bestelling met energiemeting (levering duurt wel erg lang, al 1,5 week bij Lidl Belgie) maar misschien dat ik dan wat extra bestel bij Lidl Nederland. Ik kan er ook nog wel een voor de veranda gebruiken om de verlichting daar automatisch te makenHarmani schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:05:
/▌
In de omschrijving van de stekker op Lidl.nl kan ik niets terugvinden over energiemeting terwijl ik dat ook wel graag zou willen. Waar heb jij dat kunnen vinden? Heb je een link naar de juiste wellicht?Marzman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:28:
[...]
Ik heb er een in bestelling met energiemeting (levering duurt wel erg lang, al 1,5 week bij Lidl Belgie) maar misschien dat ik dan wat extra bestel bij Lidl Nederland. Ik kan er ook nog wel een voor de veranda gebruiken om de verlichting daar automatisch te maken
Er zijn 2 varianten:U2maxi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:02:
[...]
In de omschrijving van de stekker op Lidl.nl kan ik niets terugvinden over energiemeting terwijl ik dat ook wel graag zou willen. Waar heb jij dat kunnen vinden? Heb je een link naar de juiste wellicht?
- Met energiemeting
- Zonder energiemeting
De stekker met meting is alleen nog heel slecht verkrijgbaar. Zelf ook anderhalve week terug besteld, maar al 2x een mail gehad dat de levering is uitgesteld.
[ Voor 0% gewijzigd door JobKlimop op 27-09-2022 13:12 . Reden: Typo ]
Dat is een andere iets duurdere stekker.U2maxi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:02:
[...]
In de omschrijving van de stekker op Lidl.nl kan ik niets terugvinden over energiemeting terwijl ik dat ook wel graag zou willen. Waar heb jij dat kunnen vinden? Heb je een link naar de juiste wellicht?
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346900
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 27-09-2022 13:10 ]
/▌
De basisprijs in BE is (gek genoeg) lager dan die in NL. Dus enkel als de app kortingscode werkt interessant (als je in NL kan bestellen).Marzman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:28:
[...]
Ik heb er een in bestelling met energiemeting (levering duurt wel erg lang, al 1,5 week bij Lidl Belgie) maar misschien dat ik dan wat extra bestel bij Lidl Nederland. Ik kan er ook nog wel een voor de veranda gebruiken om de verlichting daar automatisch te maken
Basis stekker zonder energie meting:
• NL: 14.99 -33% --> 9.99 (- eventuele app korting)
• BE: 8.99 (geen app korting?) (online verkocht met 3 verschillende referenties maar allemaal zelfde prijs)
Idem stekker met meting (16 EUR vs. 12 EUR).
Ander nadeel is dat in België je in principe een "Franse" versie nodig hebt (met aardpin) terwijl de NL(=EU) versie dat niet heeft.
Verder wacht ik voor deze laatste met smart af op de Z2M update (1/10) waarbij de energie meting ook daadwerkelijk in HA zichtbaar wordt
Oja, die pin. Kan dan misschien beter bij de Belgische shop blijven, al zal een simpel lampenstekkertje in de Nederlanse ook wel passenmoozzuzz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:37:
[...]
De basisprijs in BE is (gek genoeg) lager dan die in NL. Dus enkel als de app kortingscode werkt interessant (als je in NL kan bestellen).
Basis stekker zonder energie meting:
• NL: 14.99 -33% --> 9.99 (- eventuele app korting)
• BE: 8.99 (geen app korting?) (online verkocht met 3 verschillende referenties maar allemaal zelfde prijs)
Idem stekker met meting (16 EUR vs. 12 EUR).
Ander nadeel is dat in België je in principe een "Franse" versie nodig hebt (met aardpin) terwijl de NL(=EU) versie dat niet heeft.
Verder wacht ik voor deze laatste met smart af op de Z2M update (1/10) waarbij de energie meting ook daadwerkelijk in HA zichtbaar wordt
Je moet ook in de buurt van de grens wonen trouwens want ze bezorgen niet over de grens (maar je kan het wel ophalen in een afleverpunt). Voor de kortingscode kun je volgens mij in de App van land switchen (nog niet geprobeerd, maar volgens mij heb ik dat wel eens gelezen voor mensen die in lidls in belgie en nederland komen).
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 27-09-2022 16:47 ]
/▌
Ik heb de Belgische stekker met energiemeting nu binnen
Hij doet precies wat ik wil, klik aan, klik uit, reageert bijna instant. Programeren met meldingen. De energiemeting moet ik nog even kijken, maar dat ziet er ook wel goed uit. Een Nederlandse stekker past er trouwens ook in (of dat andersom een Belgische stekker in zo'n nederlands blokje past dat weet ik niet).
Misschien dat ik er nog twee zonder energiemeting bestel.
Misschien dat ik er nog twee zonder energiemeting bestel.
/▌
Ik vroeg me af met welk beheerssysteem je werkt? Hier namelijk nog geen energiemeting (ivm pending update van Z2M).Marzman schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:07:
Ik heb de Belgische stekker met energiemeting nu binnen
Gewoon van Lidl zelf (of tuya zelfmoozzuzz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:46:
[...]
Ik vroeg me af met welk beheerssysteem je werkt? Hier namelijk nog geen energiemeting (ivm pending update van Z2M).
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 29-09-2022 15:46 ]
/▌
Heeft iemand wel eens het stroomverbruik van deze smarthome artikelen gemeten als ze in standby modus staan?
Zijn er nog mensen die de plug na 19/9 hebben besteld en hem al wel binnen hebben? Ik heb na de 2e "vertraagde levering" op 24/9 niks meer gehoord en de klantenservice kan me ook niks vertellen...
Ik snap dat het een vrij nieuw product is en dat ze misschien niet in veelvoud binnenkomen, maar een beetje informatie verschaffen had ze wel gesierd.
Ik snap dat het een vrij nieuw product is en dat ze misschien niet in veelvoud binnenkomen, maar een beetje informatie verschaffen had ze wel gesierd.
Ik had die plug (met meting) besteld op 13/9 en die is geleverd op 28/9. Dus dat heeft ook wel even geduurd
/▌
Een vraagje, weet iand toevallig of die
SILVERCREST Smart Button compatible is met de hue bridge? Die simpele smart plugs gingen soepel, maar deze krijg ik er niet in
SILVERCREST Smart Button compatible is met de hue bridge? Die simpele smart plugs gingen soepel, maar deze krijg ik er niet in
PSN & XBL: Denkoyugo
Zijn er inmiddels al mensen die uitgevonden hebben welke afstandsbedieningen werken met de Silvercrest gateway? Met wat zoeken word ik nog maar weinig wijzer.
Dat zal je niet lukken omdat de werking van Tuya afstandsbedieningen heel anders is dan van Hue. Alleen lampen en sommige smart pluggen kun je koppelen. Sensoren en afstandsbediengen werken niet op Hue.Denko schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:03:
Een vraagje, weet iand toevallig of die
Alles van Tuya. De rest niet.R-R-L schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:52:
Zijn er inmiddels al mensen die uitgevonden hebben welke afstandsbedieningen werken met de Silvercrest gateway? Met wat zoeken word ik nog maar weinig wijzer.
Iemand ervaring met de GU10 RGB led lampen van Lidl? Heb nu een 6 tal Müller Tint van de Aldi toendertijd alleen die worden minder. Bij een enkele lijkt een kleur uit te vallen en een andere valt helemaal uit soms.
Alleen ik zie dat de GU10 RGB van Lidl maar 250 lumen geeft terwijl de Müller Tint GU10 RGB 350 lumen zou moeten geven. Minder lichtopbrengst lijkt me niet echt wenselijk maar wellicht valt het mee. Heeft iemand er ervaring mee? En hoe mooi is het warm en koud wit? Begrijp dat RGBWW mooier is maar dat is de Müller Tint ook niet. Anderzijds bieden ze ook wit GU10 lampen aan zie ik die wel 350 lumen zijn. Is dat wit ook mooier dan dat van de RGB? Zovaak zet ik de lampen namelijk niet op een kleurtje.
Alleen ik zie dat de GU10 RGB van Lidl maar 250 lumen geeft terwijl de Müller Tint GU10 RGB 350 lumen zou moeten geven. Minder lichtopbrengst lijkt me niet echt wenselijk maar wellicht valt het mee. Heeft iemand er ervaring mee? En hoe mooi is het warm en koud wit? Begrijp dat RGBWW mooier is maar dat is de Müller Tint ook niet. Anderzijds bieden ze ook wit GU10 lampen aan zie ik die wel 350 lumen zijn. Is dat wit ook mooier dan dat van de RGB? Zovaak zet ik de lampen namelijk niet op een kleurtje.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Jammer om te lezen, maar bedankt voor het snelle antwoord!cvanatten schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Dat zal je niet lukken omdat de werking van Tuya afstandsbedieningen heel anders is dan van Hue. Alleen lampen en sommige smart pluggen kun je koppelen. Sensoren en afstandsbediengen werken niet op Hue.
PSN & XBL: Denkoyugo
BIj deze staat 800 lumen https://www.lidl.be/p/nl-...amp-smart-home/p100335191 (geen idee of dat klopt). Als je geen kleurtjes gebruikt zou ik gewoon wit nemen denk ik.Henkie-Jan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:05:
Iemand ervaring met de GU10 RGB led lampen van Lidl? Heb nu een 6 tal Müller Tint van de Aldi toendertijd alleen die worden minder. Bij een enkele lijkt een kleur uit te vallen en een andere valt helemaal uit soms.
Maar je kan ook bij Ikea kijken, of Philips denk ik?
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 06-10-2022 11:02 ]
/▌
wat ik niet begrijp aan dit product is of ik nou wel of geen gateway nodig hebt?
stel ik wel een slimme stekker aan een bewegingsmelder koppelen. Dan heb ik dus een gateway nodig om een verbinding tussen die 2 te leggen?
stel ik wel een slimme stekker aan een bewegingsmelder koppelen. Dan heb ik dus een gateway nodig om een verbinding tussen die 2 te leggen?
Je hebt een gateway nodig (20 euro)tweakmember schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:01:
wat ik niet begrijp aan dit product is of ik nou wel of geen gateway nodig hebt?
/▌
ok, maar het systeem is dus anders dan bijv een Elro schakelaar? gezien deze geen gateway nodig heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 06-10-2022 19:00 ]
Elro werkt toch ook met een gateway (K1)? Elro is een systeem van 1 fabrikant met een beperkte productkeuze. Tuya is een platform waar fabrikanten een licentie voor kunnen afsluiten en kan werken met wifi producten (bv Action) en Zigbee producten (bv Lidl).tweakmember schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:51:
[...]
ok, maar het systeem is dus anders dan bijv een Elro schakelaar? gezien deze geen gateway nodig heeft.
Voor Tuya is er een enorme keus aan producten. Voor Tuya producten op wifi heb je ook geen hub nodig. Die koppel je aan je router.
Elro en Tuya (wifi/Zigbee) zijn niet koppelbaar. Elro werkt met een andere verbinding (868 Mhz)
ik ken al die systemen niet maar ik heb dit en hiervoor heb ik geen gateway nodig.cvanatten schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:50:
[...]
Elro werkt toch ook met een gateway (K1)? Elro is een systeem van 1 fabrikant met een beperkte productkeuze. Tuya is een platform waar fabrikanten een licentie voor kunnen afsluiten en kan werken met wifi producten (bv Action) en Zigbee producten (bv Lidl).
Voor Tuya is er een enorme keus aan producten. Voor Tuya producten op wifi heb je ook geen hub nodig. Die koppel je aan je router.
Elro en Tuya (wifi/Zigbee) zijn niet koppelbaar. Elro werkt met een andere verbinding (868 Mhz)

Dat is 433mhz en onveilig. Als je dat in mijn buurt zou hebben en gebruikt, kan ik ze triggeren.tweakmember schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
ik ken al die systemen niet maar ik heb dit en hiervoor heb ik geen gateway nodig.
[Afbeelding]
Ik heb een Zigbee Silvercrest (Lidl) grond-pen/plaat met 2 stopcontacten voor buiten (Zigbee Smarthome) in de aanbieding gekocht voor 8,99 euro (online nu al uitverkocht, OEPS nu (7-10-2022 0.57uur) weer enkele stuks online beschikbaar).
Werkt echt perfect met mijn Lupus XT2-plus Alarm/smarthome zowel via de Lupus App als via en via Lupus WebUI. Zie voor detail mijn review van de Lupus XT2-plus, hoofdstuk 23.13 ((je kunt daar "heen springen").
Er staat ook nog wat "algemeens" in over deze Silvercrest in deze review van de Lupus XT2-plus:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Werkt echt perfect met mijn Lupus XT2-plus Alarm/smarthome zowel via de Lupus App als via en via Lupus WebUI. Zie voor detail mijn review van de Lupus XT2-plus, hoofdstuk 23.13 ((je kunt daar "heen springen").
Er staat ook nog wat "algemeens" in over deze Silvercrest in deze review van de Lupus XT2-plus:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
[ Voor 13% gewijzigd door Antonio di op 07-10-2022 01:02 ]
Lees mijn forum/artikel "Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen"tweakmember schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
ik ken al die systemen niet maar ik heb dit en hiervoor heb ik geen gateway nodig.
[Afbeelding]
In BIJLAGE 02 staat uitleg over o.a. de 433MHz en waarom het onveilig is zoals @Mimiix al meldt. Er staat ook nog een doorverwijzing naar een ander schrijven over 433MHz. Zie hiervoor: "BIJLAGE 02r: Meer technisch informatie voor de liefhebbers. Wat wel veilig is staat er ook. Zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
[ Voor 10% gewijzigd door Antonio di op 07-10-2022 00:53 ]
Dat is geen smart systeem maar gewoon een stopcontact met een afstandsbediening. Volstrekt niet vergelijkbaar met een systeem met een app en programmeermogelijkheden.tweakmember schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 56% gewijzigd door cvanatten op 07-10-2022 08:44 ]
je kan voor kiezen om het zonder gateway te doen.. je hebt genoeg sensoren op basis van Wifi bij Tuya.. die werken zonder Gateway.. de gateway is voor het toevoegen/koppelen van Zigbee apparaten.
Zie ook mijn zelf-leer project van een paar jaar geleden waarbij ik een huis-alarm systeem met een SDR en een Arduino heb leren zieken.Mimiix schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Dat is 433mhz en onveilig. Als je dat in mijn buurt zou hebben en gebruikt, kan ik ze triggeren.
https://www.kilala.nl/School/index.php?id=2368
https://www.kilala.nl/index.php?id=2369
Mijn hemel, zes jaar geleden al!
Liege, liege, liegebeest!
Mooie detail uitleg van het probleem met de 433MhzLiegebeest schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:51:
[...]
Zie ook mijn zelf-leer project van een paar jaar geleden waarbij ik een huis-alarm systeem met een SDR en een Arduino heb leren zieken.
https://www.kilala.nl/School/index.php?id=2368
https://www.kilala.nl/index.php?id=2369
Mijn hemel, zes jaar geleden al!
Je heb een vermelding/verwijzing verdient in mijn forum/artikel "Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen" hoofdstuk
"BIJLAGE 02r: Meer technisch informatie voor de liefhebbers" in:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Op de Nederlandse pagina staat dat de GU10 350 lumen is en de kegel 850 lumen. Heb ook gedacht aan Philips Hue. Natuurlijk wel het merk maar wel peperduur! Ikea is ook een goede optie maar dan kan ik er beter heen. Is een half uurtje rijden.Marzman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:01:
[...]
BIj deze staat 800 lumen https://www.lidl.be/p/nl-...amp-smart-home/p100335191 (geen idee of dat klopt). Als je geen kleurtjes gebruikt zou ik gewoon wit nemen denk ik.
Maar je kan ook bij Ikea kijken, of Philips denk ik?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Kan ik ergens info vinden over welke andere merken Silvercrest ondersteunt?
Dus kan ik bijvoorbeeld Silvercrest apparatuur ook koppelen aan klikaanklikuit apparatuur?
Wat ik voor zover hebt begrepen is wanneer beide merken wel zigbee ondersteunen nog niet wilt zeggen dat je met ze elkaar kan connecten.
Maar echt duidelijkheid over welke merken wel/niet kan koppelen kan ik niet vinden
Dus kan ik bijvoorbeeld Silvercrest apparatuur ook koppelen aan klikaanklikuit apparatuur?
Wat ik voor zover hebt begrepen is wanneer beide merken wel zigbee ondersteunen nog niet wilt zeggen dat je met ze elkaar kan connecten.
Maar echt duidelijkheid over welke merken wel/niet kan koppelen kan ik niet vinden
Volgens Kaku ICS2000 zijn ze:tweakmember schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:38:
- Zigbee HA (Home Automation) , ZLL (Zigbee light link) en 3.00 (laatste/huidige Zigbee versie
...die ook HA en ZLL ondersteunt)
- Werken Philips Hue, Ikea Trådfri en Osram Lightify lampen op ICS2000.
Volgens Lidl Silvercrest zijn ze:
Zigbee 3.00
Zie ook:
Lidl Smart Home Smart motion sensor + KaKu ICS2000
Zoek binnen het volgende Forum eens op "silvercrest":
merk: KlikAanKlikUit
Zigbee lampen en plug-stekkers zijn het best uitwisselbaar tussen de verschillende merken. Afstandbediening wordt al weer moeilijker, etc.
Silvercrest zou dus moeten werken met Kaku maar het blijft altijd een gokje/uitproberen.
De vraag wordt nu "veel " gesteld i.v.m. met de opruiming van Lidl Zigbee smarthome met ook nog eens een 25% kortingscoupon en 5% korting via CashbackXL (zo heb ik de Lidl Silvercrest dubbel stopcontact voor buiten gekocht voor 6,44 euro).
Zoeken op Kaku levert niets op .
Probeer eens zoeken op Trust in Engels ("does Lidl Silvercrest work with Trust smarthome")
Ik zit met het "zelfde issue" met de Zigbee van mijn Lupus Electronics XT2-plus alarm/smarthome.
In de review van die XT2-plus zet ik in de bijlage of een Zigbee "niet Lupus Electronics" werkt op mijn XT2-plus.
[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 08-10-2022 15:31 ]
Dankje.Antonio di schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:28:
[...]
Volgens Kaku ICS2000 zijn ze:
- Zigbee HA (Home Automation) , ZLL (Zigbee light link) en 3.00 (laatste/huidige Zigbee versie
...die ook HA en ZLL ondersteunt)
- Werken Philips Hue, Ikea Trådfri en Osram Lightify lampen op ICS2000.
Volgens Lidl Silvercrest zijn ze:
Zigbee 3.00
Zie ook:
Lidl Smart Home Smart motion sensor + KaKu ICS2000
Zoek binnen het volgende Forum eens op "silvercrest":
merk: KlikAanKlikUit
Zigbee lampen en plug-stekkers zijn het best uitwisselbaar tussen de verschillende merken. Afstandbediening wordt al weer moeilijker, etc.
Silvercrest zou dus moeten werken met Kaku maar het blijft altijd een gokje/uitproberen.
De vraag wordt nu "veel " gesteld i.v.m. met de opruiming van Lidl Zigbee smarthome met ook nog eens een 25% kortingscoupon en 5% korting via CashbackXL (zo heb ik de Lidl Silvercrest dubbel stopcontact voor buiten gekocht voor 6,44 euro).
Zoeken op Kaku levert niets op .
Probeer eens zoeken op Trust in Engels ("does Lidl Silvercrest work with Trust smarthome")
Ik zit met het "zelfde issue" met de Zigbee van mijn Lupus Electronics XT2-plus alarm/smarthome.
In de review van die XT2-plus zet ik in de bijlage of een Zigbee "niet Lupus Electronics" werkt op mijn XT2-plus.
Ik weet wel dat er 1 geschikt voor alleen "Google Assistant" (ik denk dat dit het "oudere" model is) en een ander model is geschikt voor "Apple Home Kit en Google Assistent" (ik denk het "nieuwere" model).tweakmember schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:34:
ik zat zonet ff op de lidl site te kijken maar eh... zie ik nou iets over het hoofd kwa specs of zijn deze 2 gewoon hetzelfde maar dan met een ander jasje?
[Afbeelding]
Of er nog andere verschillen zijn tussen die modellen weet ik niet.
ohja ik zie het nu maar het is anders dan jij zegt.Antonio di schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:00:
[...]
Ik weet wel dat er 1 geschikt voor alleen "Google Assistant" (ik denk dat dit het "oudere" model is) en een ander model is geschikt voor "Apple Home Kit en Google Assistent" (ik denk het "nieuwere" model).
Of er nog andere verschillen zijn tussen die modellen weet ik niet.
Rechts is Google Assistent en links is Apple HomeKit en Google Assistent
Ik verwacht alleen lampen en slimme stekkers. Energie beheer niet.tweakmember schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:38:
Tuya spul waarschijnlijk wel.
Toch denk ik dat @Antonio di gelijk heeft. De linker is imho de oudere versie, die niet HA compatibel was/is.tweakmember schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:29:
[...]
ohja ik zie het nu maar het is anders dan jij zegt.
Ik heb ze beiden besteld omdat ik er ook niet helemaal zeker van was, het afgeronde model (rechts) is de nieuwere met zowel Google als Apple support aldus de verpakkingtweakmember schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:29:
[...]
ohja ik zie het nu maar het is anders dan jij zegt.
Ik heb een HUE bridge met enkele Hue GU10 lampen, maar nu dus ook met Livarno GU10 lampen.
Probleem is echter dat de kleur en de felheid uit zichzelf steeds verandert in de app en dus ook op de lamp.
Dit gebeurd ook als de lampen uitstaan.
Is dit een bekend probleem, of doe ik iets fout?
De lampjes bevinden zich in verschillende lampen in verschillende ruimte's.
Ik zet ze uit met een normale schakelaar.
Probleem is echter dat de kleur en de felheid uit zichzelf steeds verandert in de app en dus ook op de lamp.
[ Voor 26% gewijzigd door Centurion183 op 09-10-2022 20:02 ]
Firmware bugje waarschijnlijk.Centurion183 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:59:
Ik heb een HUE bridge met enkele Hue GU10 lampen, maar nu dus ook met Livarno GU10 lampen.
Hallo allemaal,
Wat doet een Silvercrest tussenstekker/slimme stopcontact als de stroom eruit is (of gewoon uitdoen van het gewone stopcontact) en weer aan is (of gewoon weer indoen in het gewone stopcontact)? Onthoudt het de laatste situatie (aan of uit, dus afhankelijk van wat er eerder gedaan is via de afstandsbediening)? Of gaat hij gewoon altijd aan of uit?
Ik ben van plan om dit icm badkamerventilator te gebruiken zodat ik deze ook via de slimme schakelaar en ook via de gewone schakelaar onafhankelijk van elkaar aan en uit kan doen.
Wat doet een Silvercrest tussenstekker/slimme stopcontact als de stroom eruit is (of gewoon uitdoen van het gewone stopcontact) en weer aan is (of gewoon weer indoen in het gewone stopcontact)? Onthoudt het de laatste situatie (aan of uit, dus afhankelijk van wat er eerder gedaan is via de afstandsbediening)? Of gaat hij gewoon altijd aan of uit?
Ik ben van plan om dit icm badkamerventilator te gebruiken zodat ik deze ook via de slimme schakelaar en ook via de gewone schakelaar onafhankelijk van elkaar aan en uit kan doen.
Ik *denk* dat de schakelaar altijd in UIT-stand begint wanneer de stroom er weer op komt.
Maar realiseer je je ook dat je hem op deze manier niet kunt inschakelen met je AB als je hem met de schakelaar uit hebt gedaan? Want er staat dan tenslotte geen stroom op.
Wat je eigenlijk zou willen, is zoiets al dit: SONOFF ZBMini
[ Voor 12% gewijzigd door Harmani op 10-10-2022 13:43 ]
Ik snap het. Ik heb wel in de handleiding (oudere versie van Silvercrest stopcontact) gelezen dat dit ingesteld kan worden, maar dat alleen via de gateway/hub.
Ik heb allemaal Ikea Tradfri afstandsbedieningen per kamer met LEDs, alleen zoek ik een met Tradfri afstandsbediening compatibel stopcontact die automatisch aan gaat nadat stroom eruit en weer aan is. Silvercrest van Lidl en Hue van Phillips kunnen mogelijk ingesteld worden wat dit betreft alleen maar via de hub/gateway, Osram gaat uit en Tradfri onthoudt dat wel. Als ik niks kan vinden, dan ga ik de gewone schakelaar gebruiken en de Tradfri afstandsbediening gebruiken alleen voor het dimmen van licht of het eventuele uitschakelen van licht terwijl badkamerventilator blijft doorgaan onafhankelijk van de nalooptimer.
Ik heb allemaal Ikea Tradfri afstandsbedieningen per kamer met LEDs, alleen zoek ik een met Tradfri afstandsbediening compatibel stopcontact die automatisch aan gaat nadat stroom eruit en weer aan is. Silvercrest van Lidl en Hue van Phillips kunnen mogelijk ingesteld worden wat dit betreft alleen maar via de hub/gateway, Osram gaat uit en Tradfri onthoudt dat wel. Als ik niks kan vinden, dan ga ik de gewone schakelaar gebruiken en de Tradfri afstandsbediening gebruiken alleen voor het dimmen van licht of het eventuele uitschakelen van licht terwijl badkamerventilator blijft doorgaan onafhankelijk van de nalooptimer.
Haalt die normale schakelaar de stroom eraf als je die uit zet?Centurion183 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:59:
Het is niet de bedoeling om bij slimme lampen de stroom er steeds af te halen.
Heb je dat probleem overigens ook als je ze niet uitzet met de normale schakelaar, maar gewoon met de app bijvoorbeeld?
De stroom gaat eraf inderdaad. Echter de innr Gu10 lampjes die ik heb hebben hier geen last van.musicpixel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:29:
[...]
Haalt die normale schakelaar de stroom eraf als je die uit zet?
Heb je dat probleem overigens ook als je ze niet uitzet met de normale schakelaar, maar gewoon met de app bijvoorbeeld?
Zojuist staan ze aan. In de App veranderen de 3 lampjes 1 voor 1 naar een wit blauwe kleur, maar de lampjes zelf blijven de juiste kleur. Dus alleen de kleur in de App veranderd, niet de spotjes zelf.
Kan de afstand tussen de bridge en de lampjes te groot zijn? Er zitten 2 verdiepingen tussen.
[ Voor 6% gewijzigd door Centurion183 op 11-10-2022 08:23 ]
Ook bij de garage waar de stroom erop blijft veranderd de kleur, de helderheid veranderde voor mijn ogen zojuist, kleur ook. Hier veranderen zowel de spotjes als de als de app van kleur.musicpixel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:29:
[...]
Haalt die normale schakelaar de stroom eraf als je die uit zet?
Hue Bridge dichterbij gezet, helpt niet.
Andere lampjes deden het goed op dezelfde plek (smart).