[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:42
Heeft iemand hier een goede suggestie voor een deurbelgong die via zigbee werkt?

Het liefst zou ik willen dat er een gong afgaat, wanneer er op de bel wordt gedrukt.
Ik vind wel allemaal deurbel combi's maar wil graag alleen een gong.
Marzman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Dat kan toch gewoon naar het centraal magazijn? De vrachtwagens rijden leeg terug normaal gezien.
Afprijzen in de winkel is administratief makkelijker, en de wetenschap dat er spullen in de winkel liggen trekt mensen, dat is nu helemaal de formule die ze hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Tomas_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:54:
[...]
Even voor de nieuwsbrief aangemeld voor gratis verzenden.
Leek me ook wel wat, maar na aanmelden bleek de code slechts 7 dagen geldig, met en minimumbedrag van € 40. Bovendien krijg ik mezelf op geen enkele wijze weer afgemeld. :( (inmiddels gelukt, via een andere browser)

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 03-03-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik heb de Livarno Lux Light Bar RGBCCT Black.

Weet iemand hoe ik via Domoticz een leuk script o.i.d. kan draaien, zodat ik een discolamp er van kan maken?

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvhuis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-01 13:57
Weet iemand of ik op 1 of andere manier die deurbel iets kan laten doen via google home? \

Ik heb een hue systeem waar alle lampen in zitten en google home voor o.a m'n hue, google en sonos speakers en nog wat shelly modules.

Nu had ik eigenlijk gehoopt dat als ik de lidl gateway en de bel drukker had ik daar een routine aan zou kunnen koppelen die bijvoorbeeld iets over de speaker laat horen. Op dit moment kan ik alleen via de lidl app er een actie op zetten maar dat is eigenlijk niet zo als ik het in gedachte had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Ik weet dat dit niet helemaal het juiste topic is maar het gaat wel om home smart spullen en wellicht is er reeds ervaring aanwezig.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik een ("slimme") bedrade bel van buiten naar binnen krijg op een kunststof kozijn?

Boren mag niet zomaar en boren in de buitengevel is iets wat ik nog nooit gedaan heb en nu ook de spullen niet voor heb.

Plm. 5mm zou voldoende moeten zijn, het gaat alleen om 5V spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

lvhuis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:59:
Hier bij de Lidl in Assen - Marsdijk ligt nog het een en ander, nu met korting. Een bridge voor 15 (toch handig voor updates en die Bel in Google home krijgen) een led strip voor 15 en dus de deurbel gekocht voor 5.

[Afbeelding]

En je hoeft je niet bang te zijn dat ze er mee gaan stoppen, ik koop al jaren Parkside 20v spul en dan gaat het uiteindelijk meestal ook in de sale om de winkel weer leeg te krijgen. Voorraad terug sturen naar het depot doen ze volgens mij niet echt bij de Lidl.
Het is hier (Turnhout, Belgie) nu ook gedeeltelijk afgeprijsd. Alleen de gateway was de volle 20 euro. En ze hadden niet zo veel, een paar lampen, een bewegingsensor en een stopcontact.

Tja, ik zit al een tijdje te denken de lamp in de veranda op een sensor te zetten, maar moet dat slim zijn? Dat voegt ook weinig toe, behalve dat ik in dit topic veel klachten lees over de sensor. Voor een paar euro heb ik een sensor en dan werkt het hoe ik wil, of ik moet een gateway, een stopcontact en een sensor kopen ipv alleen een sensor. Het enige voordeel is wel dat het minder werk is, ik hoef geen draadjes aan te sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
lvhuis schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:24:
Weet iemand of ik op 1 of andere manier die deurbel iets kan laten doen via google home? \

Ik heb een hue systeem waar alle lampen in zitten en google home voor o.a m'n hue, google en sonos speakers en nog wat shelly modules.

Nu had ik eigenlijk gehoopt dat als ik de lidl gateway en de bel drukker had ik daar een routine aan zou kunnen koppelen die bijvoorbeeld iets over de speaker laat horen. Op dit moment kan ik alleen via de lidl app er een actie op zetten maar dat is eigenlijk niet zo als ik het in gedachte had.
Dit is precies waar ik ook naar op zoek ben. Ik denk alleen dat je richting home assistent moet om dit voor elkaar te krijgen. Ik zou graag een bel of gong hebben die aangestuurd kan worden maar een google home mag ook. Een bel oid heb ik nog niet kunnen vinden.

-edit- https://paulbanks.org/projects/lidl-zigbee/ha/ interessant artikel over het integreren van de gateway zonder de tuya cloud.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 05-03-2022 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Tomas_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:54:
[...]

pfff wilde ik er net 1 bestellen via famillie in duitsland, is hij niet meer te vinden. Overigens hier in het oosten ook geen goede afprijzingen van homesmart in de winkels. Vreemd dat dat zo'n verschil is. De standaard gateway was nog steeds 25,-

-edit- nu gewoon in NL te verkrijgen met homekit ondersteuning. https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100344745 Even voor de nieuwsbrief aangemeld voor gratis verzenden.

Ik zie op de website ook 2 verschillende raam/deur sensoren, ik zie het verschil niet behalve 1 euro prijs verschil?

[...]

Inmiddels dus leverbaar.
bizar! weer een andere type nr dan die Duitse met homekit!?!? hoeveel verschillende bridges hebben ze nu wel niet in omloop bij de lidl? iig minstens 4 al als ik het zo zie.

also, [open vraag naar de vloer] IEMAND enig idee of deze snel naar de winkel komt?

[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 08-03-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

trouwens ook iets geks, lidl.nl heeft nu Google Pay als betaal optie, maar geen Apple Pay? da's best eigenaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:33
Heb deze week 3 gu10 gekocht voor op de kinderkamer, rest van het huis allemaal hue maar dacht voor dat geld wel leuk, aangesloten op hue dimmer switch, alles leek goed te werken tot ik nu al 2 keer random de lichten aan zijn gegaan, dus ons zoontje was meteen wakker, lampen staan goed gekoppeld in de hue app en stonden ook op off, iemand die dit probleem al eens is tegengekomen ?

Heb de dimmer al eens reset en opnieuw koppeling gedaan, weer net random de lampen aan gegaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
DaveFlash schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:39:
[...]

bizar! weer een andere type nr dan de juiste met homekit! hoeveel verschillende bridges hebben ze nu wel niet in omloop bij de lidl? also, [open vraag naar de vloer] IEMAND enig idee of deze snel naar de winkel komt?

iig minstens 4 al als ik het zo zie.
Gateway binnen inmiddels, en boven op de doos staat Apple homekit vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien een vreemde vraag, maar ik heb 4 stuks van de zigbee smarthome stekkers en deze zijn eigenlijk net te groot in een dubbel stopcontact. Als er zo'n stekker ingeplugd is, kan er geen andere stekker mee bij.
In mijn ouderlijk huis hadden we vroeger van die dubbelraams stopcontacten die beide een beetje gekanteld waren. De onderste kantelde dus iets naar onderen en de bovenste iets naar boven.
Toen heb ik dat uiteraard nooit kunnen testen, maar het lijkt mij nu een ideale oplossing. Ben ook al een hele tijd aan het zoeken naar deze raampjes, maar heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Misschien heeft iemand hier een idee of en waar dit nog te koop is, of dat er misschien een andere oplossing is voor dit 'ruimte' probleem?

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-06 10:51
lvhuis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:59:
Hier bij de Lidl in Assen - Marsdijk ligt nog het een en ander, nu met korting. Een bridge voor 15 (toch handig voor updates en die Bel in Google home krijgen) een led strip voor 15 en dus de deurbel gekocht voor 5.

[Afbeelding]

En je hoeft je niet bang te zijn dat ze er mee gaan stoppen, ik koop al jaren Parkside 20v spul en dan gaat het uiteindelijk meestal ook in de sale om de winkel weer leeg te krijgen. Voorraad terug sturen naar het depot doen ze volgens mij niet echt bij de Lidl.
Inmiddels alleen startersets en led lampen. Had wel oren naar zo’n bel 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 21:11
rokil schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:48:
Misschien een vreemde vraag, maar ik heb 4 stuks van de zigbee smarthome stekkers en deze zijn eigenlijk net te groot in een dubbel stopcontact. Als er zo'n stekker ingeplugd is, kan er geen andere stekker mee bij.
In mijn ouderlijk huis hadden we vroeger van die dubbelraams stopcontacten die beide een beetje gekanteld waren. De onderste kantelde dus iets naar onderen en de bovenste iets naar boven.
Toen heb ik dat uiteraard nooit kunnen testen, maar het lijkt mij nu een ideale oplossing. Ben ook al een hele tijd aan het zoeken naar deze raampjes, maar heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Misschien heeft iemand hier een idee of en waar dit nog te koop is, of dat er misschien een andere oplossing is voor dit 'ruimte' probleem?
Misschien dat dit een optie is?
Afbeeldingslocatie: https://kabelsenco.nl/1478-large_default/geaarde-verdeelstekker.jpg

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05gNtoFJg46uYSR6e-FxWFt3jfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kitFP5DCtIZGNse2NrrDS0K8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Dat lijkt me de beste oplossing. Jammer dat ze die smartpluggen niet iets kleiner kunnen maken.

Rokil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 21:11
rokil schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:32:
Dat lijkt me de beste oplossing. Jammer dat ze die smartpluggen niet iets kleiner kunnen maken.
Dit is de enige echt kleine smartplug die ik tot nu toe heb kunnen vinden:
https://www.amazon.nl/dp/B08WXTLCMM

Wat volgens mij een rebrand oid is van deze:
https://www.develcoproduc...rt-plugs/smart-plug-mini/

Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:52
Beste allemaal

Al enige tijd heb ik een Home Assistant systeem met een sonoff zigbee coordinator. Ik zag de lidl livarno lux filament ledlampen in de schappen liggen. Aanmelden was piece of cake: lamp aandoen, de lamp veranderd van felheid en de MQTT broker de ledlamp laten vinden. Ik kon 'm via home assistant schakelen.

so far, so good. Maar een stroomstoring onlangs zorgde ervoor dat mijn zigbee database ernstig ontregeld was, en de twee ledlampen kan ik niet meer schakelen. Ik dacht "verwijderen en toevoegen" maar verwijderen lukt wel. Maar toevoegen niet: hoe koppel ik deze lampen?? Ik kan geen handleiding vinden (heb de doos ook niet meer). Ik lees ergens 10 sec aan, 10 sec uit en 3x snel schakelen, maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:43
oltk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:32:
Beste allemaal

Al enige tijd heb ik een Home Assistant systeem met een sonoff zigbee coordinator. Ik zag de lidl livarno lux filament ledlampen in de schappen liggen. Aanmelden was piece of cake: lamp aandoen, de lamp veranderd van felheid en de MQTT broker de ledlamp laten vinden. Ik kon 'm via home assistant schakelen.

so far, so good. Maar een stroomstoring onlangs zorgde ervoor dat mijn zigbee database ernstig ontregeld was, en de twee ledlampen kan ik niet meer schakelen. Ik dacht "verwijderen en toevoegen" maar verwijderen lukt wel. Maar toevoegen niet: hoe koppel ik deze lampen?? Ik kan geen handleiding vinden (heb de doos ook niet meer). Ik lees ergens 10 sec aan, 10 sec uit en 3x snel schakelen, maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee??
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG06463A.html#pairing
Factory reset the light bulb. After resetting the bulb will automatically connect.

Factory reset the light bulb. After resetting the bulb will automatically connect.

One option that might work is to use (very) short “on’s” and a little bit longer “off’s”, where you kill the light as soon as the bulb shows signs of turning on. Start with bulb on, then off, and then 3 “on’s”, wait in the 3rd ON state. Alternatively, start with the bulb on, and then repeat the off on sequence as above, but wait 2-3 seconds in each state (on and off). When in pairing state, the bulb will flash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53

crashtestdummy

Ajoeto member

oltk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:32:
Beste allemaal

Iemand een idee??
https://www.reddit.com/r/...bulbs_cant_reset_anymore/

3x (zet aan voor 2 a 3 seconden, zet uit voor 2 a 3 seconden). Daarna moet de lamp knipperen en staat-ie in pairing mode

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:52
crashtestdummy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:14:
[...]

https://www.reddit.com/r/...bulbs_cant_reset_anymore/

3x (zet aan voor 2 a 3 seconden, zet uit voor 2 a 3 seconden). Daarna moet de lamp knipperen en staat-ie in pairing mode
Top! dat werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik zelf ben fan van dit type geworden voor de kleine adapters,
iPhone laders an andere Italiaanse type slanke stekker:
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/en/1891573_BB_00_FB/image.jpg?x=400&y=400

( https://www.bol.com/nl/nl/p/9200... )

[ Voor 14% gewijzigd door DaveFlash op 16-03-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

wat schakel je hier precies mee? een wasmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Tomas_ schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:51:
[...]

nice, en heb je inmiddels al kunnen testen met homekit, en wat zijn de ervaringen homekit+lidl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Nu online
DaveFlash schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:43:
[...]
wat schakel je hier precies mee? een wasmachine?
Ik meet het stroomverbruik van wasmachine en droger, zodat een script in Domoticz via Telegram doorgeeft dat ze klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 09:04
BazemanKM schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Ik meet het stroomverbruik van wasmachine en droger, zodat een script in Domoticz via Telegram doorgeeft dat ze klaar zijn.
Maar dat meten doe je niet met de LIDL stekker neem ik aan, deze heeft toch geen mogelijkheden tot het meten van de belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Nu online
Batilan schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:33:
[...]
Maar dat meten doe je niet met de LIDL stekker neem ik aan, deze heeft toch geen mogelijkheden tot het meten van de belasting?
Klopt geen Lidl stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27
Het is niet helemaal wat je zoekt maar zoiets als dit?
https://www.reichelt.nl/n...Z_uJ_JxoCfVQQAvD_BwE&&r=1

Ah gevonden, deze bedoel je.
https://2ehands-2ekans.nl...ntanten?artikel_nr=BKSC07

[ Voor 5% gewijzigd door SantaMuerte op 16-03-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 09:04
Maar wat doe je dan met de stekker als de wasmachine of droger klaar is? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Nu online
Batilan schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:11:
[...]
Maar wat doe je dan met de stekker als de wasmachine of droger klaar is? 8)
Niets, de stekker die ik heb is er puur om het verbruik te meten en op basis daarvan een signaal te geven wanneer er na verbruik, geen verbruik meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
@SantaMuerte die onderste bakelieten stopcontacten op de foto zijn degene die ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9sfFfgeinAnWoZ-_uX3iI4iDpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2SkrjSySPs0bF94Fh1FcM2A.jpg?f=fotoalbum_large
Wij hadden ze alleen in het wit en een stuk platter. Zal de verkoper eens vragen of hij die ook heeft.

Rokil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

correct, ik zag het ook, inmiddels is die van amazon dus ook bezorgd en die van bol ruim en breed retour :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik wil eigenlijk nog steeds wel een losse schakelaar kopen, maar liever niet op ali.
Iemand tips, ze staan nog steeds niet op de lidl site :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
hjs schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:11:
Ik wil eigenlijk nog steeds wel een losse schakelaar kopen, maar liever niet op ali.
Iemand tips, ze staan nog steeds niet op de lidl site :(
Die gaan denk ik ook niet komen via Lidl. Alle Tuya (zigbee) schakelaars doen het ook i.c.m. de Lidl gateway. Die zijn vast ook wel op andere plekken te bestellen dan via AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:45
Tomas_ schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:51:
[...]

Hey Tomas! Hoe zijn jouw bevindingen met de nieuwe Gateway? Heb je het aan de praat met Homekit? En kun je ook "willekeurige" zigbee accessoires (bijv van Aqara) toevoegen, welke vervolgens ook worden blootgesteld aan Homekit? Ben erg benieuwd, en kan er weinig over vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
koenster schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:36:
[...]

Hey Tomas! Hoe zijn jouw bevindingen met de nieuwe Gateway? Heb je het aan de praat met Homekit? En kun je ook "willekeurige" zigbee accessoires (bijv van Aqara) toevoegen, welke vervolgens ook worden blootgesteld aan Homekit? Ben erg benieuwd, en kan er weinig over vinden. :)
Hier nog een homekit helaas, komt er nog wel aan en was daarom een voorwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenster
Tomas_ schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:44:
[...]

Hier nog een homekit helaas, komt er nog wel aan en was daarom een voorwaarde.
Aha. Heb hem inmiddels ook besteld (=Lidl Gateway met Homekit support). Zal laten weten zodra ik hem binnen heb. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Iemand deze al gespot en weet of je deze ook op een normale wandcontactdoos kan schroeven?
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100348592

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 07-06 17:58

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
pelt schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:35:
Iemand deze al gespot en weet of je deze ook op een normale wandcontactdoos kan schroeven?
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100348592
Ik zie hier een schakelaar/dimmer (waar veel tweakers naar uitkijken), maar ik heb werkelijk geen idee waarom je zoiets op een WCD zou willen schroeven. Ik neem aan dat de grondplaat met dubbelzijdig plakband aan vanalles bevestigd kan worden. De schakelaar zelf is magnetisch. Ideaal ding, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Toff schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:03:
[...]

Ik zie hier een schakelaar/dimmer (waar veel tweakers naar uitkijken), maar ik heb werkelijk geen idee waarom je zoiets op een WCD zou willen schroeven. Ik neem aan dat de grondplaat met dubbelzijdig plakband aan vanalles bevestigd kan worden. De schakelaar zelf is magnetisch. Ideaal ding, lijkt me.
Zodat ik op de plek waar nu de domme lichtknop zit deze kan bevestigen (zodat ik mijn vriendin niet moet uitleggen dat ze die niet moet gebruiken of een afdekplaat daar moet gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
pelt schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:06:
[...]

Zodat ik op de plek waar nu de domme lichtknop zit deze kan bevestigen (zodat ik mijn vriendin niet moet uitleggen dat ze die niet moet gebruiken of een afdekplaat daar moet gebruiken)
Maar je wilt hem op een WCD (een "stopcontact") bevestigen, niet op een schakelaar die je vriendin niet meer mag gebruiken? Anyway, een afdekplaatje waar je deze op plakt is wel zo netjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Toff schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:29:
[...]

Maar je wilt hem op een WCD (een "stopcontact") bevestigen, niet op een schakelaar die je vriendin niet meer mag gebruiken? Anyway, een afdekplaatje waar je deze op plakt is wel zo netjes natuurlijk.
Ik bedoelde inderdaad of deze op een normale wijze is te bevestigen zoals GIRA schakelaars bijvoorbeeld. Eerst een afdekplaatje en deze erop bevestigen kan er niet mooi uitzien als de een net groter is dan de ander bijvoorbeeld.

Bij de nieuwe Hue dimmers kan dit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
koenster schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:23:
[...]

Aha. Heb hem inmiddels ook besteld (=Lidl Gateway met Homekit support). Zal laten weten zodra ik hem binnen heb. Ben benieuwd.
Inmiddels binnen, en ben positief verrast! Als Apple gebruiker ben ik erg tevreden met de Homekit integratie. Allereerst verbind je de hub met de Lidl (of Tuya, beter) app. Hierin voeg je accessoires toe. Ik heb getest met de volgende accessoires:

Draadloze wandzender: Link naar Aliexpress
(met een beetje geknutsel in automations (van Homekit of van Tuya) kun je het zo instellen, dat je met 1x klikken de lampen uit zet (als de aan waren) en aanzet (als ze uit waren). Een paar "if" statements zijn dan nodig. Moet er wel bij zeggen dat het, als je het in de Tuya app instelt, een stuk sneller werkt (<0.5 seconde), waar het met Homekit wat langzamer is (±1 seconde).

No neutral Zigbee switch: Link naar Aliexpress
(is erg makkelijk achter een Nederlandse "domme" lichtschakelaar te zetten. Heeft geen neutral nodig, dus alleen een L draad in- en uit is genoeg. (goede tip voor @Toff @pelt misschien?))

Na het toevoegen van bovenstaande, goedkope accessoires in de Tuya app, heb ik de code op de Lidl Gateway in Homekit gescand, en voila; de wandzender en de switch zijn keurig zichtbaar in Homekit! _/-\o_

Zie screenshots voor voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhbuu-hpit8tK0p5VsbWlWWLE3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rNMD19BoZ3eYn7jOeGNqMQRB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWqsBjwv9NR1XOMaDHngOLsYt2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jEbDdrGxhcFvVhZdTkSQx5yK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
koenster schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:00:
[...]
(is erg makkelijk achter een Nederlandse "domme" lichtschakelaar te zetten. Heeft geen neutral nodig, dus alleen een L draad in- en uit is genoeg. (goede tip voor @Toff @pelt misschien?))
Ik mag hopen dat je de schakeldraad (T, zwart) bedoelt hier, achter de schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
Toff schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:25:
[...]

Ik mag hopen dat je de schakeldraad (T, zwart) bedoelt hier, achter de schakelaar?
Eh ja. Klopt. Die is in ieder geval ook "Live" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27

Eraser127

Nijkerk

Zijn er nog mensen met de Silvercrest motion detector? Ik merk dat de verbinding niet best is en Home Assistant meermaals de verbinding kwijt is. Misschien dan toch beter voor een Aquara gaan bijvoorbeeld? Wilde eindelijk het gang- en wc licht automatiseren.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:03
Harmani schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:44:
Ik heb 1 RGB Outdoor Spot gekocht. Op zich best een degelijk ding die een mooi diffuus licht afgeeft. Ik zou er eigenlijk wel meer willen kopen, maar het nadeel is dat er standaard geen manier van doorlussen wordt aangeboden. Er zijn geen losse koppel-kabels verkrijgbaar en iedere spot heeft dus zijn eigen 230v stopcontact nodig.

Weet iemand met wat voor een soort kabels je deze wel zou kunnen koppelen? Een voordeel van deze spots is dat de Zigbee controller in de spot zelf zit en niet in de voeding (zoals bijvoorbeeld bij Innr).

Je zou dus weg moeten kunnen komen met koppelbare 24V kabels. Echter lijkt hier geen standaard voor te bestaan en heeft iedere fabrikant een eigen implementatie van deze stekkers/kabels? Ze lijken erg op die van bepaalde kerstverlichting, maar bij deze spots zijn mannetje/vrouwtje dan weer andersom.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb je een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42
Tommieboy_007 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:11:
[...]
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb je een oplossing hiervoor gevonden?
Helaas niet. Ook niet echt meer bezig geweest. Op een gegeven moment kwam ik wel wat kabels tegen die op het eerste gezicht eventueel zouden kunnen passen, maar dat zou gokken zijn.

Ik had trouwens wel kerstverlichting (voor buiten) op zolder liggen die dezelfde aansluiting had op de adapter. Echter was deze zeg maar verkeerd om wat betreft het mannetje/vrouwtje uiteinde.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:23
Cyclonic schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:43:
Heb deze week 3 gu10 gekocht voor op de kinderkamer, rest van het huis allemaal hue maar dacht voor dat geld wel leuk, aangesloten op hue dimmer switch, alles leek goed te werken tot ik nu al 2 keer random de lichten aan zijn gegaan, dus ons zoontje was meteen wakker, lampen staan goed gekoppeld in de hue app en stonden ook op off, iemand die dit probleem al eens is tegengekomen ?

Heb de dimmer al eens reset en opnieuw koppeling gedaan, weer net random de lampen aan gegaan :(
Ik heb afgelopen half jaar ook alle MiLight lampen (en wat 433MHz meuk) vervangen door Lidl Zigbee spul. Op zich werkt het best aardig. Echter, ik heb met sommige soorten lampen hetzelfde probleem (gehad), vooral met de GU10 lampen. Deze sprongen midden in de nacht gewoon aan. Inmiddels gaat het een stuk beter: in eerste instantie had ik een setje van 3 of 4 GU10 lampen tegelijk gekoppeld aan m'n Conbee II (aangezien ze in één armatuur zaten leek me dat wel handig). Heb ze een paar dagen geleden allemaal gereset en vervolgens één voor één aan de Conbee II gekoppeld; dus één lamp in de armatuur -> koppelen -> lamp verwijderen -> volgende lamp erin -> etc.). Dat lijkt nu een stuk beter te gaan. Er is nog één GU10 lamp (van de 11 die wel willekeurig aan blijft gaan).

Opvallend is dat ik dit probleem bij de E27 totaal niet heb. Die gaan gewoon aan/uit volgens de scripts die ik heb draaien en verder niet. Ook de ledstrips, tussenschakelaar, stekkerdozen, buitenschakelaar, sproeicomputer werken goed.

Een ander flink nadeel van de Lidl-lampen is dat je ze erg slecht kunt dimmen. Als ik de MiLights op 1% zette dan had je heel weinig licht. Bij de Lidl-lampen is 1% en 20% zowat hetzelfde. Dat is wel erg vervelend. Zal de volgende keer eens de gateway kopen, dan kan ik kijken of er wellicht een firmware update is.

De veelgehoorde klacht m.b.t. RGB heb ik niet, aangezien ik geen kleurtjes gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

OcGuru

Giulietta Qv

Ik zie op de lidl website drie zigbee bewegingssensoren staan. Zit er nog veel verschil in of is een van de drie de betere?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:07
Hallo,

Ik heb van de Lidl z,'n sensor en die wilde ik koppelen aan een smart lamp.

Na een middagje proberen lukt het bijna.

Wat doet hij: hij gaat aan en 3 tellen later is hij uit.

Wat gaat er fout: hij moet pakweg 3 min. Branden voor hij weer uit mag.

Bij de lamp kan ik een tijd instellen maar tijdens koppelen sensor is dat niet meer mogelijk.

Wat zie ik toch over het hoofd.

Ik hoor het graag van iemand die het weet.

Moet volgens mij eenvoudig zijn

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@brownyster @rogerisp heeft hier eerder iets gepost waar je misschien iets aan hebt:
rogerisp in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Hoi,bedankt voor de tip hoor.

Dit is wat ik zocht.

Nu snap ik de app ook hoe eea werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
rogerisp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:12:
[...]

Waar ik voorheen met twee losse automatiseringsopdrachten (1 voor inschakelen en 1 voor uitschakelen) regelmatig in het donker stond heb ik nu met de gekoppelde automatiseringsopdrachten tot nu geen problemen meer ervaren.
Ik heb de volgende 2 automatisering opdrachten geprogrammeerd voor twee lampen in de inloopkast, die volgens mij dit uitschakelprobleem terwijl er wel beweging was, oplost:
[Afbeelding]

Hieronder de screenshot van de inschakelautomatisering, met daarin de taak voor het starten van uitschakelgedrag. Hieronder als taak 3, zodat ik deze als één van de 7 taken in beeld kreeg voor de screenshot. Deze in ieder geval na het aanzetten van de lampen, omdat er anders een merkbare vertraging ontstaat wanneer je het aanzetten van de lampen niet als eerste uitvoert:
[Afbeelding]

De screenshot van de uitschakelautomatisering:
[Afbeelding]

Omdat ik twee lampen in en uitschakel heb ik ook geëxperimenteerd met groepen. Dit werkte bij mij niet goed. Bij mij werden dan beide lampen wel ingeschakeld maar er werd dan maar één lamp uitgeschakeld, dus heb ik voor beide lampen afzonderlijke taken toegevoegd.
Mooie uitleg dan is het een stuk duidelijker zeg.

Ik heb een bewegingssensor op een lamp geschakeld. Gaat netjes aan maar niet uit. De timer heb ik op 1 min gezet.. heb ook al langer gezet maar gaat niet uit.

Heb je schema gevolgd.

Had ook nog 2e sensor omdat mogelijk de eerste niet correct is maar die doet exact hetzelfde.

Dacht fix het wel even maar kom wel steeds verder maar struikel hier op. Wie heeft nog een advies?

Hoor graag.

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:59
brownyster schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Mooie uitleg dan is het een stuk duidelijker zeg.

Ik heb een bewegingssensor op een lamp geschakeld. Gaat netjes aan maar niet uit. De timer heb ik op 1 min gezet.. heb ook al langer gezet maar gaat niet uit.

Heb je schema gevolgd.

Had ook nog 2e sensor omdat mogelijk de eerste niet correct is maar die doet exact hetzelfde.

Dacht fix het wel even maar kom wel steeds verder maar struikel hier op. Wie heeft nog een advies?

Hoor graag.

Browny
Ik neem aan dat je met de timer de vertraging bedoelt.
Je kunt eerst eenvoudig beginnen door maar één automatiseringsopdracht te programmeren, na de vertraging opnieuw de lamp schakelen, maar deze schakel je nu uit met omschakelen: uit.
Let ook op dat je niet tegelijkertijd meerdere automatiseringsopdrachten hebt lopen.
Een overzicht van alle automatiseringsopdrachten krijg je wanneer je in het tabblad smart, omlaag veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
rogerisp schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Ik neem aan dat je met de timer de vertraging bedoelt.
Je kunt eerst eenvoudig beginnen door maar één automatiseringsopdracht te programmeren, na de vertraging opnieuw de lamp schakelen, maar deze schakel je nu uit met omschakelen: uit.
Let ook op dat je niet tegelijkertijd meerdere automatiseringsopdrachten hebt lopen.
Een overzicht van alle automatiseringsopdrachten krijg je wanneer je in het tabblad smart, omlaag veegt.
Hoi,

Dank voor je reactie. Je advies klopt helemaal daar was ik al mee aan de slag en kom steeds verder. Ik bedoelde inderdaad de timer.

Het lijkt er nu op dat ik het werkend heb. Ben even voorzichtig dacht al vaker heb het gedicht maar de waarheid was anders.

8 tests gedaan en hij doet het nog steeds.

Wat heb ik anders gedaan? De volgorde van aanmaken anders gedaan. De opdrachten blijven zelden alleen de aanmaak volgorde aangepast.

Vindt het leuk om dit uit te pluizen.

Kijken of het morgen nog werkt.

Heb wel het idee dat er een bug in de app zit.

Als je wil ingeven wanneer hij moet werken, 24 uur- hele dag - nacht en overdag... En ik kies nacht dan blijft hij gewoon werken om 4 uur in de middag .. vreemd

Fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
brownyster schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:25:
[...]

Hoi,

Dank voor je reactie. Je advies klopt helemaal daar was ik al mee aan de slag en kom steeds verder. Ik bedoelde inderdaad de timer.

Het lijkt er nu op dat ik het werkend heb. Ben even voorzichtig dacht al vaker heb het gedicht maar de waarheid was anders.

8 tests gedaan en hij doet het nog steeds.

Wat heb ik anders gedaan? De volgorde van aanmaken anders gedaan. De opdrachten blijven zelden alleen de aanmaak volgorde aangepast.

Vindt het leuk om dit uit te pluizen.

Kijken of het morgen nog werkt.

Heb wel het idee dat er een bug in de app zit.

Als je wil ingeven wanneer hij moet werken, 24 uur- hele dag - nacht en overdag... En ik kies nacht dan blijft hij gewoon werken om 4 uur in de middag .. vreemd

Fijne avond
Het is gelukt, hij werkt nog steeds.

perfect.

was even wat klooien maar het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
brownyster schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:03:
Hallo,

Ik heb van de Lidl z,'n sensor en die wilde ik koppelen aan een smart lamp.

Na een middagje proberen lukt het bijna.

Wat doet hij: hij gaat aan en 3 tellen later is hij uit.

Wat gaat er fout: hij moet pakweg 3 min. Branden voor hij weer uit mag.

Bij de lamp kan ik een tijd instellen maar tijdens koppelen sensor is dat niet meer mogelijk.

Wat zie ik toch over het hoofd.

Ik hoor het graag van iemand die het weet.

Moet volgens mij eenvoudig zijn

Browny
Hallo,

De sensor werkt nu super.

De sensor hangt op ca 210 cm hoogte en heeft een groot bereik.

Ik had er 2 via de Lidl site besteld de rechthoekige versie (niet de vierkante).

Er zitten 2 AAA penlites in. Ik had besteld met 2 verschillende bestel/typenummers met dezelfde look. Dan was anders maar zijn volgens mij optisch gelijk en werken ook identiek.

Programmeren/instellen was even vogelen, niet moeilijk maar je moet even de juiste volgorde inregelen en dat was even ondervinden.

Garage is nu ingesteld met sensor en lamp. Je komt binnen en licht springt aan met zelf gekozen kleur. Ik ben er wel happy mee.

De smartplugs en andere lampen werken ook naar behoren.

Eigenlijk draait alles storingsvrij tot heden.

Ja kan wel zeggen dat ik wel enthousiast ben en kijk nu rond wat ik nog meer kan optimaliseren.

Leuke is dat dit systeem realtief weinig kost en ja het zou best wel wat eenvoudiger zijn als hue. Maar ben je dat nodig.. dat moet ieder zich maar afvragen.

Fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
brownyster schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:24:
[...]
Ik had er 2 via de Lidl site besteld de rechthoekige versie (niet de vierkante).

Er zitten 2 AAA penlites in. Ik had besteld met 2 verschillende bestel/typenummers met dezelfde look. Dan was anders maar zijn volgens mij optisch gelijk en werken ook identiek.
Allereerst: Fijn dat het werkt!
Ik heb een "vierkante" sensor van de eerste lichting. Die werkt op 1 CR123A batterij (ging bij mij ong. een jaar mee en is vrij prijzig).
Opmerkelijk verschil met die van jou. Gebruik jij wegwerp of herlaadbare AAA's?
Sowieso kosten AAA's geen drol en CR123A's ongeveer € 3 p/s. Jouw versie lijkt dus een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Toff schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:04:
[...]

Allereerst: Fijn dat het werkt!
Ik heb een "vierkante" sensor van de eerste lichting. Die werkt op 1 CR123A batterij (ging bij mij ong. een jaar mee en is vrij prijzig).
Opmerkelijk verschil met die van jou. Gebruik jij wegwerp of herlaadbare AAA's?
Sowieso kosten AAA's geen drol en CR123A's ongeveer € 3 p/s. Jouw versie lijkt dus een betere keuze.
Hoi ik gebruik de wegwerp. Hoe lang ik er mee doe weet ik nog niet.

Als ik mij goed herinner heeft deze rechthoekige ook een groter bereik dan de vierkante. Een grotere hoek. Batterijen en groter bereik was voor mij betere keuze.

Kon er op internet niet tot weinig over vinden daarom ook beide rechthoekige modellen gekocht en voor het oog en gebruik geen verschil.

Groet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Komende week weer diverse Lidl Smart artikelen in de aanbieding en t/m 5 juni
gratis verzenden met code SUMMER 2022
bij bestellingen vanaf € 50,-

[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 21-05-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:45

hasjee

hoplakee

Sinds gister kan ik de individuele lampen en stekkers niet bereiken via de lidl app en ook niet via de google home app.
Het vreemde is dat de groep waarin mn woonkamer lampen zitten en de afstandbediening nog wel werken.
De bewegings sensor + bijhorende lamp in mijn schuur werken ook maar zijn dus in de app offline.
De stekker voor de buiten verlichting werkt ook gewoon via de knop op de stekker en ook deze is offline in de app.

Dus de groep/verzameling werkt nog wel maar de losse lampen zijn niet online volgens de app.

Heeft iemand een idee? Is er een update geweest in de gateway? of moet ik straks alles opnieuw gaan instellen?

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fOu3bcJy3y5s4sCmu2cUUFniJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcMfrcXwSZYyMnpyDers07AK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door hasjee op 27-05-2022 21:34 . Reden: Screenshot bijgevoegd. ]

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
hasjee schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:34:
Sinds gister kan ik de individuele lampen en stekkers niet bereiken via de lidl app en ook niet via de google home app.
Het vreemde is dat de groep waarin mn woonkamer lampen zitten en de afstandbediening nog wel werken.
De bewegings sensor + bijhorende lamp in mijn schuur werken ook maar zijn dus in de app offline.
De stekker voor de buiten verlichting werkt ook gewoon via de knop op de stekker en ook deze is offline in de app.

Hallo,

Ik zou de stroom even van de gateway halen en daarna er weer opzetten.

Daarna app opnieuw starten en dan zou het maar zo kunnen zijn dat alles weer werkt.

Als ik problemen heb werkt dit (tot nu toe) altijd.

Succes

Dus de groep/verzameling werkt nog wel maar de losse lampen zijn niet online volgens de app.

Heeft iemand een idee? Is er een update geweest in de gateway? of moet ik straks alles opnieuw gaan instellen?

[[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@hasjee Heb ook eens gehad, dat er zowat niks meer werkte. Toen ik de eerste lamp opnieuw had ingesteld, kwam de rest op wonderlijke wijze weer terug. Het blijft een beetje experimenteel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:45

hasjee

hoplakee

Ik eens proberen wat jullie allemaal zeggen.

*Update*

1 lamp opnieuw ingesteld en de app werkt weer zoals het hoort.
Problem solved voor nu.

[ Voor 53% gewijzigd door hasjee op 30-05-2022 08:47 . Reden: Update ]

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ich1Go
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 12:43
Hoi,

Weet iemand of de bridge van de lidl (en de lidl home app) native support heeft voor geofencing?
(kan geen scenario's instellen in de app zonder de hardware, zucht)

Of moet ik dan eerder naar een philips setje gaan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
Geofencing zit in ieder geval in de Smart Life app. Als je nog geen bridge hebt en dus ook nog niets hebt gekoppeld, raad ik je aan direct met die app te beginnen en de Lidl app niet te gebruiken. Is uitgebreider en wordt beter geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
cvanatten schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:01:
Geofencing zit in ieder geval in de Smart Life app. Als je nog geen bridge hebt en dus ook nog niets hebt gekoppeld, raad ik je aan direct met die app te beginnen en de Lidl app niet te gebruiken. Is uitgebreider en wordt beter geupdate.
hoe zit het met push-meldingen? zit er een verschik tussen de twee apps qua snelheid?

Ik heb als sinds het begin een Xiaomo Aqara hub en sensoren (via Chinese server, vanwege aantal apparaten die alleen daarop werken). Berichten zijn niet altijd realtime helaas. Ben nu met cameras op eufy overgestapt en ga wellicht ook overstappen wat betreft home-automation. Twijfel tussen Lidl gateway (en app) en een Tuya gateway.

[ Voor 11% gewijzigd door SolarOrbiter op 03-06-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
De Lidl gateway is een Tuya gateway. De oude van Lidl is op dit moment online in de aanbieding voor 15 euro, zo goedkoop vindt je ze zelfs op Ali niet. Let op: de oude ondersteunt geen Homekit, de nieuwe (25 euro) wel. En als app gewoon de Tuya app of Smart Life app gebruiken. Dan heb je de beste app voor het Tuya platform.
Aqara producten werken niet op de Tuya/Lidl gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
cvanatten schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:56:
De Lidl gateway is een Tuya gateway. De oude van Lidl is op dit moment online in de aanbieding voor 15 euro, zo goedkoop vindt je ze zelfs op Ali niet. Let op: de oude ondersteunt geen Homekit, de nieuwe (25 euro) wel. En als app gewoon de Tuya app of Smart Life app gebruiken. Dan heb je de beste app voor het Tuya platform.
Aqara producten werken niet op de Tuya/Lidl gateway.
thanks, voor 15 euro laat ik die niet liggen uiteraard :-) meteen een Tussenstekker voor 9,99 erbij besteld en sokken. Gratis verzending met code Summer2022.

Kan je ook wat zeggen over de pushmeldingen? komen deze snel aan of it er vaak vertraging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 20:30
Ik heb een Heiman rookmelder HS1SA-E maar hoe kan ik die aan de Zigbee gateway van Lidl koppelen?
Ik heb deze rookmelder in de koppelmodus gezet en de app op scannen maar hij wordt niet gevonden.
Kan het zijn dat het Zigbee 3.0 niet allemaal hetzelfde is? :?

[ Voor 46% gewijzigd door Sprincky op 18-06-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
SolarOrbiter schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:51:
[...]

thanks, voor 15 euro laat ik die niet liggen uiteraard :-) meteen een Tussenstekker voor 9,99 erbij besteld en sokken. Gratis verzending met code Summer2022.

Kan je ook wat zeggen over de pushmeldingen? komen deze snel aan of it er vaak vertraging in?
push melding is heel snel bij de sensor die ik gebruik (de smalle langwerpige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
idd, pushmelding is zeer snel itt Xiaomi Aqara. Geen moment spijt van gehad.
inmiddels heb ik nog 3 deursensoren geplaatst en een lamp.

watersendor, sirene, temperatuur-sensoren en nog 2 deursensoren zijn nog onderweg. ik verwacht ze einde van de week binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Laatst online: 19:08
Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb een Samsung The Frame. Deze zit met een smart stekker nu ingeplugd. Daarnaast heb ik een bewegingssensor. Nu wil ik het zo instellen dat als er beweging wordt gedetecteerd dat het schilderij aan gaat en na een tijdje, als er geen beweging wordt waargenomen het schilderij weer uit gaat. Laten we zeggen na een kwartier geen waargenomen bewegingen. Welk scenario kan ik dan gebruiken om het weer uit te krijgen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 20-06-2022 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
doobieters schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:57:
Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb een Samsung The Frame. Deze zit met een smart stekker nu ingeplugd. Daarnaast heb ik een bewegingssensor. Nu wil ik het zo instellen dat als er beweging wordt gedetecteerd dat het schilderij aan gaat en na een tijdje, als er geen beweging wordt waargenomen het schilderij weer uit gaat. Laten we zeggen na een kwartier geen waargenomen bewegingen. Welk scenario kan ik dan gebruiken om het weer uit te krijgen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar.
Dat is standaard functionaliteit van een The Frame TV en werkt gewoon zonder smart stekker. TV heeft een ingebouwde bewegingssensor: https://www.samsung.com/m...ame-and-how-do-they-work/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
VNBaaij schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:40:
[...]

Dat is standaard functionaliteit van een The Frame TV en werkt gewoon zonder smart stekker. TV heeft een ingebouwde bewegingssensor: https://www.samsung.com/m...ame-and-how-do-they-work/
Ik heb een 32 inch model uit 2021. Daar zit het niet op. Vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik krijg een foutmelding wanneer ik de sensoren bij elkaar wil zetten (group). ik gebruik de Smartlife app. Iemand een oplossing hiervoor? google en zoeken in dit topic heeft niet geholpen. Of mn google skills zijn gewoon niet meer goed.
Ik wilde deze groep gebruiken vor mijn alarm-sirene regel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-f6947WqB6AFJNpuELP1eTl8_kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRPhr1pLCgRQelUrOZ2k1BSV.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu heb ik een workaround, dat ik de regels voor iedere sensor afzonderlijk erin zet.
Ik gebruik hiervoor de volgende regel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdxcDwO_qQFp5njh8hUkU1g6mmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXWGvQ6u4t7kANufx7cln4Tx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben daarnaast op zoek naar een manier om met mijn " remote" handmatig alarm aan te zetten. Dit houdt in dat de sensoren direct op scherp moeten en zodra een deur/raam opengaat, dat het alarm afgaat. Tevens dat de alarm dan standaard om 07.00uur wordt uitgeschakeld.
Ik kom er niet uit met de regels. Heeft iemand een oplossing voor me? thanks

EDIT:
Gelukt!!
Mocht iemand zelfde issue ervaren. Dit is wat ik heb gedaan:
- eerste een Scene X gemaakt. IF sensoren ON, THEN sirene.. deze uitgezet.
- nieuwe smart regele: IF Button2 "Single Click" THEN RUN Scene X (Inschakelen)
- nieuwe smart regel; IF button2 " Double Click" THEN RUN Scene X (uitschakelen)

[ Voor 21% gewijzigd door SolarOrbiter op 24-06-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevagjb
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-10-2023
ik heb een vraag over Lidl zigbee-lampen, ik heb wat zigbee-lampen gekocht en ik heb tuya zigbee gateway 3.0 model:zxgwz-02
ik kan de lampen niet koppelen aan de smartlife-app
ik voeg de apparaten toe aan ZHA door Zigbee USB Dongle ConBee II in HomeAssistant, maar ik wil het ook vanuit de tuya-app bedienen, enig advies !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:07

Mimiix

Professioneel Prutser

sevagjb schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:02:
ik heb een vraag over Lidl zigbee-lampen, ik heb wat zigbee-lampen gekocht en ik heb tuya zigbee gateway 3.0 model:zxgwz-02
ik kan de lampen niet koppelen aan de smartlife-app
ik voeg de apparaten toe aan ZHA door Zigbee USB Dongle ConBee II in HomeAssistant, maar ik wil het ook vanuit de tuya-app bedienen, enig advies !!
Dat gaat niet. Je kan de lamp maar aan 1 coördinator koppelen tegelijk.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 20:30
Ik heb een Heiman rookmelder HS1SA-E
https://nl.aliexpress.com...efT9&gatewayAdapt=glo2nld
maar hoe krijg ik die aan de Zigbee gateway 3.0 van Lidl gekoppeld?
In de koppelmodus wordt hij niet herkent...
Ik heb deze https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100306596 of moet ik deze
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100344745
hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Sprincky op 25-06-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevagjb
Mimiix schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:14:
[...]

Dat gaat niet. Je kan de lamp maar aan 1 coördinator koppelen tegelijk.
ik vind het niet erg om ze uit ZHA te verwijderen, maar het probleem is dat ik ze niet in de tuya-hub kon plaatsen, als je me een manier kunt vertellen om ze alleen met de zigbee-hub te verbinden, niet met ZHA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

sevagjb schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:45:
[...]

ik vind het niet erg om ze uit ZHA te verwijderen, maar het probleem is dat ik ze niet in de tuya-hub kon plaatsen, als je me een manier kunt vertellen om ze alleen met de zigbee-hub te verbinden, niet met ZHA
Geen idee, ik doe geen tuya of ZHA. Ik heb enkel wat zigbee kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Sprincky schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:20:
Ik heb deze https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100306596 of moet ik deze
hebben?
De Lidl gateway is een rebranded Tuya gateway. Dat betekent dat bij de wat ingewikkeldere apparaten (en dus geen light bulbs), alleen Lidl of Tuya spul werkt in combinatie met de Lidl Gateway. Heiman dus niet. Er zijn ook Tuya rookmelders te krijgen via Aliexpress. Ik gok dat die wel werken (maar zelf geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Sprincky schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:20:
hebben?
Heb je het geprobeerd met de Tuya app of Smart Life App?

Ik gebruik de lidl gateway, maar wel met smart life app. Ik heb inmiddels watersensoren, deursensoren, temperatuur sensoren uit CN en die worden moeiteloos gekoppeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

SolarOrbiter schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:31:
[...]

Heb je het geprobeerd met de Tuya app of Smart Life App?

Ik gebruik de lidl gateway, maar wel met smart life app. Ik heb inmiddels watersensoren, deursensoren, temperatuur sensoren uit CN en die worden moeiteloos gekoppeld
Gaat niet werken omdat de Heiman geen Tuya chip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevagjb
Morgoth schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:18:
[...]

De Lidl gateway is een rebranded Tuya gateway. Dat betekent dat bij de wat ingewikkeldere apparaten (en dus geen light bulbs), alleen Lidl of Tuya spul werkt in combinatie met de Lidl Gateway. Heiman dus niet. Er zijn ook Tuya rookmelders te krijgen via Aliexpress. Ik gok dat die wel werken (maar zelf geen ervaring mee).
Eigenlijk is het waar, maar ik heb een andere ervaring, ik heb een tuya-hub van Aliexpress en ik heb geprobeerd Lidl-lampen aan te sluiten, maar het werkt niet, gateway kan Lidl Zigbee-lamp niet zien,
Mijn gateway heeft trouwens dezelfde chip in de lidl gateway :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
sevagjb schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Eigenlijk is het waar, maar ik heb een andere ervaring, ik heb een tuya-hub van Aliexpress en ik heb geprobeerd Lidl-lampen aan te sluiten, maar het werkt niet, gateway kan Lidl Zigbee-lamp niet zien,
Mijn gateway heeft trouwens dezelfde chip in de lidl gateway :(
Dat zou kunnen. Met Tuya --> Lidl heb ik geen ervaring. Maar alle Tuya-shit die ik tot nu toe via AliExpress heb besteld, werkt op mijn Lidl Gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevagjb
Morgoth schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:31:
[...]

Dat zou kunnen. Met Tuya --> Lidl heb ik geen ervaring. Maar alle Tuya-shit die ik tot nu toe via AliExpress heb besteld, werkt op mijn Lidl Gateway.
helaas werkt het niet bij mij, mijn gateway-chip is hetzelfde op de Lidl-gateway.
ik heb de lidl-gateway online gevonden voor € 15, dus ik koop hem en nu heb ik 2 gateways die prima werken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De gateway was zaterdag 10 euro (niet gekocht, misschien ga ik nog terug).

De deurbel twijfel ik een beetje over, gebruikt iemand die? Wat is het voordeel? Hoe maakt die geluid in je huis?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Marzman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:18:
De gateway was zaterdag 10 euro (niet gekocht, misschien ga ik nog terug).

De deurbel twijfel ik een beetje over, gebruikt iemand die? Wat is het voordeel? Hoe maakt die geluid in je huis?
Dan krijg je waarschijnlijk wel de oude gateway. Die doet het wel (heb hem zelf ook), maar de nieuwe schijnt meer compatibel te zijn.

Die deurbel geeft een melding in de Lidl app op je telefoon: "Alarmfunctie door meldingen via de Lidl Smart Home-app".

edit: Ik had deze bollamp (35cm) voor € 19,99 nog niet gezien. Bedoeld voor in de tuin, maar kan binnen ook wel, lijkt me: https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100329393

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 11-07-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Toff schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Dan krijg je waarschijnlijk wel de oude gateway. Die doet het wel (heb hem zelf ook), maar de nieuwe schijnt meer compatibel te zijn.

Die deurbel geeft een melding in de Lidl app op je telefoon: "Alarmfunctie door meldingen via de Lidl Smart Home-app".

edit: Ik had deze bollamp (35cm) voor € 19,99 nog niet gezien. Bedoeld voor in de tuin, maar kan binnen ook wel, lijkt me: https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100329393
Ik heb hem gisteren toch meegenomen (de gateway). Er lagen twee versies van de gateway (misschien beide oud). De een had gaatjes (of een design) de ander was strak. De strakke had een hoger cijfer en teksten over google home en alexa ondersteuning). Ik heb er toch maar een meegenomen, in de winter wil ik een stopcontact instellen (moet ik nog kopen) voor een lamp voor planten.

Er lag nog een stekkerdoos voor 17 euro, een bewegingssensor en wat lampen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Marzman Die jij hebt, met Google Home ondersteuning, is de nieuwste. Is wat mooier (?) afgerond dan de oude en kost in de shop € 24,99: https://www.lidl.nl/q/search?q=gateway&variant=p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan heb ik toch een keer een koopje, ik twijfel nog over die stekkerdoos, maar 17 euro vind ik niet heel goedkoop. Eigenlijk heb ik alleen de enkele stekker nodig, maar als die niet in de aanbieding is kost die bijna net zo veel als die stekkerdoos.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een hoop Wifi-plugs, maar wil mijn netwerkapparatuur snachts uitschakelen om stroom te besparen :9 .

Dus dan kan ik geen Wifi plug gaan gebruiken en zit ik te kijken naar betaalbare zigbee plugs.

Heeft iemand de "SILVERCREST® Tussenstekker - Zigbee" al eens gekoppeld aan homeassistant, gebruik makend van een Sonoff ZigBee 3.0 USB Dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo Allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen met een probleem met de Zigbee bel van lidl en Home Assistant.

Ik heb gisteren de bel binnen gekregen maar ik krijg hem niet goed gekoppeld aan Home Assistant.
De bel is verbonden middels ZHA en lijkt op het eerste gezicht goed te werken.

Maar het drukken op de bel registreert hij al het openen van het klepje aan de achterkant.

Herkent iemand dit probleem en weet misschien een oplossing?

Als ik HA virtueel op de knop druk werkt dit wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7NZQ0fTvd8navkuFdFdiW-pSpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pLfO1TvIIlaDAggFCt4YyiTc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qF3jy7CL4dvKRBaVd8hl118IzA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Lo62qmSVQbGj1iJhzWFtgBeB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5wEwFjy7jwTs3Uv8NEk5pJklw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CBMKIdywRLX3MEZmrbUdkciW.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste