[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44
4v4t4r schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:58:
ik ben beginnend smartlampen gebruiker (sterker nog, ik moet alles nog aanschaffen)
Het is niet echt de bedoeling het huis "smart" te maken, maar verlichting in de keuken/woonkamer wel en wellicht de gangen boven.

Situatie is als volgt - ik krijg in de keuken een 8-tal GU10 lampen en in de woonkamer een aantal lampen en wil deze allemaal smart hebben zodat ik savonds een bepaald thema kleur in de keuken aan kan doen (gedimt) en bijv verschillende thema's voor de woonkamer (film kijken oid)

Ik heb geen google/amazon en verwacht eigenlijk alles via phone/tablet te gaan regelen.
Nu neem ik aan (en hier heb ik dus jullie expertize nodig) dat ik het volgende nodig heb.

1. 8 stuks GU10 RGB lampen
2. 3 stuks E27 RGB lampen
3. Wellicht nog wat extra E27 RGB in gang (beneden en boven)
4. 1 stuks Smart Home gateway om alle lampen te managen/koppelen

Ik heb overigens ook nog 2 stuks Philips living color (wel wat oudere modellen) , zijn die dan ook te koppelen aan de gateway?

Ik heb geprobeerd het topic echt door te lezen, dus als ik dit allemaal had kunnen vinden , excuses !
Alvast bedankt!
Ik zou niet gelijk beginnen met zoveel lampen. Dan merk je snel genoeg of het handig is om het licht aan en uit te schakelen met je smartphone of tablet. Wij maken gebruik van de de google home mini speaker om zo de verschillende lampen aan of uit te doen (of allemaal tegelijk uit) die niet via een routine aan of uit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:09
Jon156 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Blijft bij jullie de lamp dan aan als je na die drie minuten nog in de ruimte van de bewegingsmelder bent?

Bij mij gaat de lamp dan telkens uit en is dan enige tijd niet terug aan te krijgen via de bewegingsmelder.
Ik heb dit probleem opgelost door gebruik te maken van twee losse automatiseringsopdrachten. Het staat beschreven in een post van vorig jaar:
https://gathering.tweaker...message/65507164#65507164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04
Axel Moonshine schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Ik zou niet gelijk beginnen met zoveel lampen. Dan merk je snel genoeg of het handig is om het licht aan en uit te schakelen met je smartphone of tablet. Wij maken gebruik van de de google home mini speaker om zo de verschillende lampen aan of uit te doen (of allemaal tegelijk uit) die niet via een routine aan of uit gaan.
Ze worden gewoon met schakelaars aan en uit gezet, ik bedoelde meer dat ik wat thema's wil kunnen aanzetten (bijv savonds met tv) wat ik kan toepassen op alle lampen.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44
rogerisp schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Ik heb dit probleem opgelost door gebruik te maken van twee losse automatiseringsopdrachten. Het staat beschreven in een post van vorig jaar:
Bij mij werkte dat dus niet. Maar nu nog een keer nagezien en opnieuw ingesteld. Nu werkt het wel. Ik had toen blijkbaar mijn leesbril niet opgezet. dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15

OcGuru

Giulietta Qv

Liggen er eigenlijk ook smarthome producten fysiek in de winkel?

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
OcGuru schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:46:
Liggen er eigenlijk ook smarthome producten fysiek in de winkel?
Ik ben in een paar grote vestigingen in Amersfoort geweest maar niets kunnen vinden. Ook bij de kleinere vestigingen met een aparte non-food afdeling helaas geen geluk. Bij de introductie hadden ze de starter pakketten nog wel in de winkel liggen. Misschien is het in een grotere stad te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 09:11
rogerisp schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Het werkt!
Top, bedankt.

Ik had hem bijna hetzelfde er in staan, behalve die actie om de automatiseringen te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
bcome schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Ik ben in een paar grote vestigingen in Amersfoort geweest maar niets kunnen vinden. Ook bij de kleinere vestigingen met een aparte non-food afdeling helaas geen geluk. Bij de introductie hadden ze de starter pakketten nog wel in de winkel liggen. Misschien is het in een grotere stad te vinden?
Het ligt al een tijdje niet meer in de winkel. Even de folders in de gaten houden. Of acties met gratis verzending van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Helaas is de website ook bijna uitverkocht. Gu10 al niet meer leverbaar. Iemand een idee hoe vaak dot weer word aangevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Inderdaad. Zit zelf te wachten tot er weer filament lampen beschikbaar worden.

Lidl kan ook geen antwoord geven op wat voor termijn er weer geleverd wordt. 8)7

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door OcGuru op 16-01-2022 23:32 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

4v4t4r schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:10:
Helaas is de website ook bijna uitverkocht. Gu10 al niet meer leverbaar. Iemand een idee hoe vaak dot weer word aangevuld?
In de winkel zelf misschien maar 2x per jaar

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:19

Toff

FP ProMod
Vandaag kreeg ik, na meer dan een jaar probleemloos geweest te zijn, foutmeldingen van mijn bewegingssensor "There is a task (...) that failed to trigger".
Er bleek wel beweging gedetecteerd, maar: "Something happened at the time as follow while the device had a network issue".
Betreffende lamp ging niet aan na detectie, maar vreemdgenoeg wel uit.

Andere lamp (tijdelijk) gekoppeld aan de sensor gaf eenzelfde resultaat, dus ik verdenk de sensor.
Ik denk dat het aan de batterij ligt. Ik meet 3,04 Volt, onbelast, aan de CR123A. Vol zou die 3,6 á 3,7 V moeten zijn? Zou wel vrij snel zijn, want LIDL beweert dat de batterij een jaar meegaat, bij 60 schakelmomenten per dag en die haal ik bij lange na niet.

Iemand soortgelijke ervaring (wel uit maar niet aan)?

edit: Het betreft het "oude" type bewegingssensor.

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 18-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06 11:59

m.z

--

Toff schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:04:
Vandaag kreeg ik, na meer dan een jaar probleemloos geweest te zijn, foutmeldingen van mijn bewegingssensor "There is a task (...) that failed to trigger".
Er bleek wel beweging gedetecteerd, maar: "Something happened at the time as follow while the device had a network issue".
Betreffende lamp ging niet aan na detectie, maar vreemdgenoeg wel uit.

Andere lamp (tijdelijk) gekoppeld aan de sensor gaf eenzelfde resultaat, dus ik verdenk de sensor.
Ik denk dat het aan de batterij ligt. Ik meet 3,04 Volt, onbelast, aan de CR123A. Vol zou die 3,6 á 3,7 V moeten zijn? Zou wel vrij snel zijn, want LIDL beweert dat de batterij een jaar meegaat, bij 60 schakelmomenten per dag en die haal ik bij lange na niet.

Iemand soortgelijke ervaring (wel uit maar niet aan)?

edit: Het betreft het "oude" type bewegingssensor.
Ik kreeg vandaag ook dit soort meldingen. Ik heb de batterijen niet fysiek gecontroleerd, maar opvallend dat die dat bij elke zender aangeeft. Ik heb er 5 en geven bij elk aan dat de batterij 100% is.

Daarnaast had ik bij een vaker problemen gehad, dat de trigger niet werkt maar de sensor wel reageert bij een specifieke sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
m.z schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:06:
[...]
Ik heb er 5 en geven bij elk aan dat de batterij 100% is.
LOL, Zelfs nu de batterij er een paar uur uit is, geeft de app nog 100% aan...

Ik schakel nu tijdelijk met de originele wandschakelaars en heb de batterij tijdelijk verwijderd om het uitschakelen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06 11:59

m.z

--

Toff schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:33:
[...]

LOL, Zelfs nu de batterij er een paar uur uit is, geeft de app nog 100% aan...

Ik schakel nu tijdelijk met de originele wandschakelaars en heb de batterij tijdelijk verwijderd om het uitschakelen te voorkomen.
Hehe, dat is wel matig. Vooralsnog vertrouwde ik het ook niet voor 100% dat ze allemaal 100% vol zijn :D

Verder heb ik vanmorgen zonder problemen door het huis gelopen. Geen meldingen en het leek weer te werken. Ben benieuwd of dit vanavond ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
Heb al gezocht, heb een e27 lidl lamp die ik graag in deCONZ wil zetten. Krijg hem echter niet gekoppeld.
Hoe reset ik zo'n lidl lamp??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@bing69 Volgens de gebruiksaanwijzing:
1. Lichtschakelaar 3x aan/uit.
2. Lichtschakelaar aan.
Lamp flikkert langzaam = Reset geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:33
bing69 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:47:
Heb al gezocht, heb een e27 lidl lamp die ik graag in deCONZ wil zetten. Krijg hem echter niet gekoppeld.
Hoe reset ik zo'n lidl lamp??
Weet niet meer wie in dit topic dit had uitgevogeld, maar ik copy & paste even zijn tekst uit mijn aantekeningen:

De aan-uit procedure is nogal kritisch: 10 sec uit / 1 sec aan / 3 sec uit / 1 sec aan / 3 sec uit / inschakelen.

Ik heb dit echt met een timer bijgehouden en dan lukt het meestal wel. Soms helpt het om de lamp een nachtje uit te laten staan en dan deze procedure te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Morgoth schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:00:
[...]
Weet niet meer wie in dit topic dit had uitgevogeld
Ik wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Idd net ook problemen op mijn filament lampen te resetten. Je moet de lamp 2-3 Seconden aan en uit doen 3x en dus niet zoals in de handleiding 3x snel aan en uit.

Heb nu 8 filament lampen maar 1 daarvan heeft een afwijkende kleur. Lamp is precies hetzelfde en verpakking ook. Beetje jammer.. gelukkig kan ik hem nog wel in de plafoniere wegstoppen.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik heb een aantal Lidl Smarthome producten waar ik de Tuya app bij gebruik (ipv de Lidl app).
Nu heeft de app onder Smart een optie "Turn on/off the lights when i leave home" .

Ik heb deze smartfunctie nog niet gebruikt maar ik vraag me af, heeft de gateway van Lidl een soort
geofencing ? Hoe 'weet' de app anders dat ik Home verlaat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
sonsan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:53:
Ik heb een aantal Lidl Smarthome producten waar ik de Tuya app bij gebruik (ipv de Lidl app).
Nu heeft de app onder Smart een optie "Turn on/off the lights when i leave home" .

Ik heb deze smartfunctie nog niet gebruikt maar ik vraag me af, heeft de gateway van Lidl een soort
geofencing ? Hoe 'weet' de app anders dat ik Home verlaat.....
Ik gebruik het zelf niet, maar ik denk hetzelfde als Google Home dat doet.
Je telefoon is dan leidend hierin, hij controleert of je telefoon verbinding heeft met hetzelfde wifi netwerk.
En als je telefoon + de TUYA app rechten heeft om je locatie te bepalen, ziet de app met GPS of niet thuis bent. Die 2 dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sonsan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:53:
Dit lijkt mij, zelfs als je alleen woont (inbraak?) geen handige functie. In een gezinssituatie zie ik er ook geen voordeel in. Bij sommige slimme thermostaten heb je iets soortgelijks. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik zou het in deze situatie kunnen gebruiken; als ik 's morgens om 6.00 uur op moet, en mijn echtgenote pas veel later, dat de lichten al aan zijn als ik het bed uit stap en deze lichten ook weer uitgaan als ik in de auto stap en de straat uit rijd.

(De lichten gaan 's avonds altijd aan bij zonsondergang, ook als we niet thuis zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@sonsan Maar dan zit je vrouw de hele dag in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Bij ons is het overdag licht......;-)

[ Voor 8% gewijzigd door sonsan op 27-01-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Toff schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:58:
[...]
In een gezinssituatie zie ik er ook geen voordeel in. Bij sommige slimme thermostaten heb je iets soortgelijks. Mis ik iets?
Je kan de telefoons van het hele gezin er aan koppelen. Zodra de laatste weg is is het huis 'leeg' Zodra er eentje terug is het huis bewoond.

Werkt ook voortreffelijk bij mijn Tado thermostaat

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ortep schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:41:
[...]
Je kan de telefoons van het hele gezin er aan koppelen. Zodra de laatste weg is is het huis 'leeg' Zodra er eentje terug is het huis bewoond.

Werkt ook voortreffelijk bij mijn Tado thermostaat
Maar dan is de commandostructuur iets ingewikkelder dan "Turn on/off the lights when i leave home", zoals @sonsan aangaf. Ook wanneer je zonder telefoon weggaat (bv om te sporten), moet je extra nadenken. Ieder het zijne, maar niet voor mij dit. Gelukkig maar, want de Lidl-app kan dat vast niet aan.
sonsan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:15:
Bij ons is het overdag licht......;-)
Hier gaat de zon pas rond 08.30 op. Als mijn vrouw om die tijd nog in bed zou liggen, was het niet mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Toff schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:48:
[...]

Hier gaat de zon pas rond 08.30 op. Als mijn vrouw om die tijd nog in bed zou liggen, was het niet mijn vrouw.
Ik maak daar geen probleem van. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom we al 32 jaar getrouwd zijn.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zit nu al een dag te proberen en te google. Blijkbaar gebruik ik de verkeerde zoektermen.
Ik heb een tweedehands Lidl setje gekregen. Ik heb daarvoor de Smart life app gebruikt omdat ik hier las dat je dan meer mogelijkheden kreeg.
Ik kon de afstandsbediening prima koppelen, maar hoe kan ik nu met die afstandsbediening een paar lampen bedienen?

Een ander ding is dat ik prima een paar Ikea color lampen koppelen. Die verschijnen dan ook keurig met een color wheel. Maar ik krijg alleen wit licht.
En ze verschijnen niet in Google Home. De andere lampen wel. Net als de smart plugs van Osram en Ikea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Helaas is de uitwisselbaarheid van Zigbee producten niet goed geregeld. De Lidl Hub is bedoeld voor Zigbee producten die compatibel zijn met Tuya. Ikea lampen en de smart plugs van Osram zijn niet compatibel met Tuya. Soms heb je mazzel en werkt het. Maar in veel gevallen werkt het niet goed of helemaal niet. De beperkingen zoals foute kleuren en het niet verschijnen in Google Home zijn op dit moment niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nog even een klein kickje van een vraag:

Ik heb een aantal Lidl lampen aan een Lidle bridge gekoppeld. Ik heb ook de afstandsbediening ven de Lidle aan dezelfde bridge gekoppeld. Als app gebruik ik de Tuya app. Hoe kan ik nu met die AB die lampen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Ortep Je zou het volgende kunnen proberen:
* Houd de afstandsbediening dicht bij de led-lamp (max 80 cm).
* Houd de toets "2" (de "aan" knop "I") 3 seconden ingedrukt.
De led (rechts boven) op de AB moet nu knipperen.
* Als de verbinding succesvol was, brandt de led circa 2 seconden. De led-lamp knippert nu 3 keer.

Als het niet werkt, moet je waarschijnlijk de led-lamp ontkoppelen c.q. resetten.
Zie Toff in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
De led-lamp knippert nu langzaam.
* Wacht 3 minuten totdat de led-lamp niet meer knippert.
* Voer bovengenoemde procedure opnieuw uit.

Mogelijk kan je hierna de led-lamp weer koppelen aan de bridge. Ik heb 1 Lidl led-lamp hier, die werkt met de Lidl AB en met de Lidl bridge, dus het kan wel. Ik heb ook een Lidl plafondlamp, waarbij het niet lukt en ik moest kiezen voor bridge of AB.

Tip: die 80 cm max afstand is geen garantie dat het op grotere afstand niet werkt. Bij mij reageerde een lamp (ongewenst) mee op 3 meter afstand. Beste is dus om apparaten die je NIET wil koppelen tijdelijk spanningloos te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-06 12:56
Goedendag,

Ik ben mij aan het verdiepen in de Smart home produkten. Ik heb een Hue bridge en onlangs 3 Silvercrest tussenstekkers gekocht. Ik heb de Hue (standaard app) en de Hue essentials geprobeerd maar krijg de stekkers met geen mogelijkheid gelinkt. Heb al uren zitten zoeken maar de dingen die ik vindt zijn steeds net iets anders dan die ik in mijn apss zie.

- bridge Hue
- smart tussenstekker silvercrest

Hoe krijg ik die zaak gekoppeld, met welke app is het éénvoudigste of is het slimmer om de bridge van de lidl aan te schaffen. Ik zie steeds dat dit zou moeten werken. Zie ik iets over het hoofd?

ik zou graag (stap voor stap) informatie willen:

- welke app het éénvoudigste om te leveren bij bovenstaande apparatuur
- de stappen om de smart home stekkers te koppelen bij bijbehorende app.

Zou fijn zijn als dit zou lukken zonder de aanschaf van de lidl hub (dat zijn het gemakkelijkste zijn).

probeer altijd te doorgronden hoe het werkt .

browny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De Lidl producten werken met het Zigbee protocol, dus zonder ontvanger zal het niet werken. Aangezien je het zo eenvoudig mogelijk wilt houden zou ik de bridge kopen. Maar je kan op dit forum van alles lezen over zigbee2mqtt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
brownyster schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:36:
IIk heb een Hue bridge en onlangs 3 Silvercrest tussenstekkers gekocht.
ik zou graag (stap voor stap) informatie willen:
- welke app het éénvoudigste om te leveren bij bovenstaande apparatuur
- de stappen om de smart home stekkers te koppelen bij bijbehorende app.
Koppelen aan de Hue bridge kan op de gewone manier (product resetten en zoeken met de Hue app) of met de Touchlink functie. Touchlink zit niet in de gewone Hue app maar wel in Hue Essentials (en andere apps, even google gebruiken). In de app wordt goed uitgelegd welke stappen je moet zetten. Als Touchlink niet werkt is koppelen aan de Hue bridge niet mogelijk. Dan moet je een Tuya bridge kopen. Die van Lidl is dan een prima keus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
Volgende week zaterdag (19 FEB) liggen er weer smart home producten in de fysieke winkel:
https://www.lidl.nl/l/fol...022-r3/view/flyer/page/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Thanx voor de info.

ga een setjes halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ik heb soms dat lampen wel gewoon aangaan via de schakelaar (op de ingestelde kleur) maar als offline blijven staan in de app. Geen onwijs drama, maar wel apart. Iemand een idee wat ik er mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Wat bedoel je met schakelaar? Een Zigbee schakelaar, een afstandsbediening (rechtstreeks met de lamp verbonden) of een gewone muurschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
cvanatten schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:47:
Wat bedoel je met schakelaar? Een Zigbee schakelaar, een afstandsbediening (rechtstreeks met de lamp verbonden) of een gewone muurschakelaar?
gewone muurschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
De lampen gaan weer aan op de instelling die ze hadden bij uitschakeling. Ze komen niet direct online omdat een Zigbee netwerk tijd nodig heeft om weer stabiel te worden. Slimme lampen werken het beste als ze altijd stroom krijgen. De oplossing is dus: niet meer de gewone muurschakelaar gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Op haar website biedt Lidl momenteel twee Gateways aan, van Livarno en Silvercrest:

https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100344745

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100337892

Beide lijken smarthome en Zigbee 3.0 te ondersteunen.
Welke kan ik het best in huis halen?

(Ik heb nog helemaal geen smart home apparatuur in huis, en wil in eerste instantie alleen mijn verlichting kunnen bedienen vanaf vakantieadres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 18:38
Kan iemand bevestigen of de GU10 spotjes niet piepen als ze uit of aan staan? Ik heb dat probleem namelijk bij 3x Ikea Tradfri GU10 345 variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
Tanooki schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:50:
Op haar website biedt Lidl momenteel twee Gateways aan, van Livarno en Silvercrest:
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100344745
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100337892
Beide lijken smarthome en Zigbee 3.0 te ondersteunen.
Welke kan ik het best in huis halen?
De Silvercrest (met puntjes op bovenkant) is degene die de afgelopen jaren in de verkoop was. De Livarno (met gladde bovenkant) is nieuw. De chips in beide zijn hetzelfde, dus waarschijnlijk is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvhuis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-01 13:57
Zijn die Lidl Gu10 RGB spots een beetje ok? Ik dacht wel eens een review te hebben gezien maar kan het even niet meer vinden.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 08:58
Kan ik op de Lidl gateway ook de ali Tuya apparaten koppelen of moet ik dan nog ergens op letten? Ik wil bijv een sirene gaan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Zojuist een paar lampen en een tussenstekker kunnen scoren in Vathorst, ze hadden ze niet in de winkel liggen maar er lag genoeg in het magazijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
bcome schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:56:
Zojuist een paar lampen en een tussenstekker kunnen scoren in Vathorst, ze hadden ze niet in de winkel liggen maar er lag genoeg in het magazijn
Hier geen raamsensoren (Lochem en Goor) Daar wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
Tomas_ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Hier geen raamsensoren (Lochem en Goor) Daar wel?
Mogelijk ook in het magazijn maar ik heb er niet naar gevraagd ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:19
Vandaag de rgbww led strip gehaald. Leek me alleen voor de zigbee driver al de moeite. De rgb kleuren van de strip zijn ok, maar niet zeer intens, best bruikbaar voor een sfeer lichtje (al ben ik zelf niet zo van de rgb kleurtjes). De witte leds zijn behoorlijk intens, meer dan ik verwacht had. De wit kleuren vallen me een beetje tegen. Het warme wit is niet echt sfeervol, een beetje te rood, bij meer koud licht erbij wordt het er niet beter op. Grootste tegenvaller is de regeling van het dim niveau bij ww leds: van 100 naar 50 wordt er maar weinig gedimt). Zelfs op 1% straalt de strip nog behoorlijk wat licht uit (laat een scherpe schaduw achter op een muur 3 meter verder). Daarmee lijkt de driver functie voor ww dus niet heel bruikbaar, ook vallen de ww tinten tegen.

Dit was overigens gekoppeld aan een hue bridge, zal de ikea en lidl/tuya bridge en z2m ook nog eens proberen.

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zie nu overigens 2 rgbww strips van 2m in de lidl shop. Zijn er inderdaad meerdere versies. Streepjes code zegt: 4 056233 505214

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
cvanatten schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:43:
[...]
De Silvercrest (met puntjes op bovenkant) is degene die de afgelopen jaren in de verkoop was. De Livarno (met gladde bovenkant) is nieuw. De chips in beide zijn hetzelfde, dus waarschijnlijk is er geen verschil.
Er is dus wel verschil; de nieuwe Lidl hub heeft een koppelcode voor Apple Homekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Vandaag nog even bij een andere Lidl langs geweest voor wat extra lampen, bij deze Lidl lagen de lampen bij de service balie mocht je ook al alle schappen langs zijn gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Heeft iemand ervaring met 1 van de drie bewegingsmelders van Lidl.

Ik zie er drie staan. Iemand ervaring? Kan weinig vinden over de verschillen soorten die ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Had vandaag een starters er opgehaald plus 3 tussenstekkers.

Ervaring is snel en eenvoudig aan te sluiten en werkt. App is functioneel zonder poespas voor zover ik tot nu heb kunnen beoordelen.

De tussenstekkers zijn operationeel binnenkort even naar de lampen kijken. Nu eerst op zoek naar een beweging sensor. Ik zag een ronde en 2 staande modellen bij de lidle. Weet iemand wat de beste van de drie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
brownyster schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:33:
Nu eerst op zoek naar een beweging sensor. Ik zag een ronde en 2 staande modellen bij de lidle. Weet iemand wat de beste van de drie is?
Ik zie er maar 2, waarvan ik alleen degene ken die ook in de winkels verkrijgbaar is. Kijkhoek 90 graden. De ander is niet in de winkel, maar alleen online te koop, wat hem met verzendkosten flink duurder maakt, als je verder niks nodig hebt. Deze heeft wel een kijkhoek van 120 graden, wat soms beter kan zijn.

Ik heb die met de kijkhoek van 90 graden. Ben er niet kapot van. Detectie is wat traag en met dikkere kleding soms afwezig (op minder dan 3 meter). Ook was de vrij prijzige CR123A batterij na iets meer dan 1 jaar leeg (tenminste: de sensor werkte niet meer tot ik een nieuwe plaatste).

Ik gebruik de sensor met een witte lamp voor verlichting in een gang. Kost excl. armatuur € 18 en dus jaarlijks een batterij. Voor ongeveer € 30 heb ik led-plafondverlichting incl. sensor gezien die hetzelfde doet. Achteraf denk ik dat voor mijn toepassing een "slim" systeem niet nodig was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik heb de vierkante sensor die te koop was in de winkel en deze niet verbonden met de bridge van Lidl maar met Homey en werkt perfect. In een jaar tijd pas 1x de batterij vervangen dus dat valt mee.
Ik had hem eerst vlakbij een radiator hangen en als dan de cv aanstond kreeg ik wel eens een valse melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

cvanatten schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Er is dus wel verschil; de nieuwe Lidl hub heeft een koppelcode voor Apple Homekit
dus de Livarno heeft homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Ik heb de nieuwe hub niet gekocht maar ik las het bericht in een Facebook groep. Ik kan dus niet vertellen of je er dan alles mee kan bedienen wat aan de hub hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:09
DaveFlash schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:56:
[...]

dus de Livarno heeft homekit?
Ja dus :)
https://www.lidl.de/p/sil...-apple-homekit/p100339661

Ze hebben er nog 1, ziet er net zo uit maar een ander artikelnummer en die lijkt geen HomeKit te ondersteunen.

[ Voor 28% gewijzigd door MichielFRL op 21-02-2022 13:20 ]

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Toff schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:13:
[...]

Ik zie er maar 2, waarvan ik alleen degene ken die ook in de winkels verkrijgbaar is. Kijkhoek 90 graden. De ander is niet in de winkel, maar alleen online te koop, wat hem met verzendkosten flink duurder maakt, als je verder niks nodig hebt. Deze heeft wel een kijkhoek van 120 graden, wat soms beter kan zijn.

Ik heb die met de kijkhoek van 90 graden. Ben er niet kapot van. Detectie is wat traag en met dikkere kleding soms afwezig (op minder dan 3 meter). Ook was de vrij prijzige CR123A batterij na iets meer dan 1 jaar leeg (tenminste: de sensor werkte niet meer tot ik een nieuwe plaatste).

Ik gebruik de sensor met een witte lamp voor verlichting in een gang. Kost excl. armatuur € 18 en dus jaarlijks een batterij. Voor ongeveer € 30 heb ik led-plafondverlichting incl. sensor gezien die hetzelfde doet. Achteraf denk ik dat voor mijn toepassing een "slim" systeem niet nodig was geweest.
Dus jij had het smalle rechthoekige model niet het vierkante model? In de winkel zag ik ze niet liggen ben bij 2 winkels geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
KSR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:26:
Ik heb de vierkante sensor die te koop was in de winkel en deze niet verbonden met de bridge van Lidl maar met Homey en werkt perfect. In een jaar tijd pas 1x de batterij vervangen dus dat valt mee.
Ik had hem eerst vlakbij een radiator hangen en als dan de cv aanstond kreeg ik wel eens een valse melding.
Hmm dus deze zou goed moeten werken thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
Heeft Lidl inmiddels al hun afstandsbediening los te koop? Of zit die alleen bij de volledige kit (1 stuks) of bij een lamparmatuur?

Zo niet, zijn er zigbee-switches die goed met de lidl-gateway werken en in een gira-frame passen? Ik zie eigenlijk alleen de Gira-Friends-of-Hue switches, maar ik weet niet of je die met de lidl-gateway kunt koppelen.
(Ik weet het, switches zijn evil enzo, maar ik heb een liefhebbende echtgenerd die een hekel heeft aan home-automisation en stug lichtknoppen (wil) blijven gebruiken :-D)

En is er een mogelijkheid om Hue lampen op de Lidl gateway aan te sluiten?

[ Voor 16% gewijzigd door Geekess op 21-02-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
brownyster schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:16:
[...]
Dus jij had het smalle rechthoekige model niet het vierkante model? In de winkel zag ik ze niet liggen ben bij 2 winkels geweest
Nee, ik heb de vierkante. Staat bij "ook in het filiaal". Dat staat niet bij dat smalle model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik had drie filament lampen gekocht (2200K, spiraalvormig), maar ze gaan alle 3 terug. Ze hebben een enorm vervelende coilwhine, heb nog wat gespeeld met vaster en losser draaien, heel soms helpt dat en het geluid veranderd er wel iets door, maar het gaat niet weg. Dus dat valt helaas een beetje tegen, ik vind het erg jammer want ik vind het wel mooie lampen om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
llevering schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:21:
Ik had drie filament lampen gekocht (2200K, spiraalvormig), maar ze gaan alle 3 terug. Ze hebben een enorm vervelende coilwhine, heb nog wat gespeeld met vaster en losser draaien, heel soms helpt dat en het geluid veranderd er wel iets door, maar het gaat niet weg. Dus dat valt helaas een beetje tegen, ik vind het erg jammer want ik vind het wel mooie lampen om te zien.
Heb er twee, maar geen last van. Ben wel wat doof :P

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MichielFRL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Ze hebben er nog 1, ziet er net zo uit maar een ander artikelnummer en die lijkt geen HomeKit te ondersteunen.
dus de Livarno doet tóch geen homekit? hoe verwarrend willen ze het maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmmm... zo net deze tegengekomen, dit lijkt dezelfde als de Duitse die als homekit ondersteunend wordt geadverteerd: https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100339661 alleen dus niet leverbaar....

het zou toch niet?

[ Voor 19% gewijzigd door DaveFlash op 22-02-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

product nr is zelfs identiek zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
[...]

Ik heb vandaag 2 smalle modellen besteld bij de webshop van de Lidl. Zijn ze identiek? Zo voor het oog wel maar hebben 2 verschillende bestelcodes, look bijna identiek en beide 120 graden dus geen 90 graden.

Kijken of ze beiden goed werken anders stuur ik ze retour. Laat nog wel even een berichtje achter als ik ze gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
[...]

Ik heb vandaag 2 smalle modellen besteld bij de webshop van de Lidl. Zijn ze identiek? Zo voor het oog wel maar hebben 2 verschillende bestelcodes, look bijna identiek en beide 120 graden dus geen 90 graden.

Kijken of ze beiden goed werken anders stuur ik ze retour. Laat nog wel even een berichtje achter als ik ze gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Er lijkt iets mis te gaan bij het quoten. Dit deel tekst is NIET van mij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:33
Geekess schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:02:
Heeft Lidl inmiddels al hun afstandsbediening los te koop? Of zit die alleen bij de volledige kit (1 stuks) of bij een lamparmatuur?

Zo niet, zijn er zigbee-switches die goed met de lidl-gateway werken en in een gira-frame passen? Ik zie eigenlijk alleen de Gira-Friends-of-Hue switches, maar ik weet niet of je die met de lidl-gateway kunt koppelen.
(Ik weet het, switches zijn evil enzo, maar ik heb een liefhebbende echtgenerd die een hekel heeft aan home-automisation en stug lichtknoppen (wil) blijven gebruiken :-D)

En is er een mogelijkheid om Hue lampen op de Lidl gateway aan te sluiten?
Tuya switches werken ook icm de Lidl gateway. Die kan je via Aliexpress bestellen. https://nl.aliexpress.com...01&SearchText=tuya+switch. Heb zelf switches die je op de muur kan plakken, dus niet die in een gira-frame passen. Maar wellicht zijn die ook wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
Dat Tuya switches te koop waren (en compatible), wist ik. Het gaat me heel specifiek om switches die in het frame passen.
Ik heb namelijk heel veel stopcontacten die één frame voor switch én een stopcontact hebben. Daar wil ik niet zomaar een afwijkend tuya-ding naast plakken. Het moet er voor de hubby ook nog een beetje netjes uitzien (HAF is belangrijk ;-) )

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 11:54
Ik heb 1 RGB Outdoor Spot gekocht. Op zich best een degelijk ding die een mooi diffuus licht afgeeft. Ik zou er eigenlijk wel meer willen kopen, maar het nadeel is dat er standaard geen manier van doorlussen wordt aangeboden. Er zijn geen losse koppel-kabels verkrijgbaar en iedere spot heeft dus zijn eigen 230v stopcontact nodig.

Weet iemand met wat voor een soort kabels je deze wel zou kunnen koppelen? Een voordeel van deze spots is dat de Zigbee controller in de spot zelf zit en niet in de voeding (zoals bijvoorbeeld bij Innr).

Je zou dus weg moeten kunnen komen met koppelbare 24V kabels. Echter lijkt hier geen standaard voor te bestaan en heeft iedere fabrikant een eigen implementatie van deze stekkers/kabels? Ze lijken erg op die van bepaalde kerstverlichting, maar bij deze spots zijn mannetje/vrouwtje dan weer andersom.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cvanatten
In mijn Lidl vestiging zijn vandaag alle Zigbee spullen in de aanbieding, korting 30% tot 50%. Ik hoop bij jullie ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mteravest
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05-2022
Misschien is het dan handig als je vertelt waar die vestiging is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

edit, nee verkeerd gelezen.

Ik twijfel om het stopcontact te kopen maar ik heb verder nog niks van Zigbee of gewoon een wifi stopcontact bij Action.

[ Voor 153% gewijzigd door Marzman op 26-02-2022 12:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Marzman Zelf heb ik nog nooit iets bij de Action gekocht dat na een week nog functioneerde, van snoeischaar tot USB-kabeltje. Ik zou wel twee keer nadenken voor ik er iets zou kopen dat aan het lichtnet hangt. Voor Zigbee heb je, naast het "stopcontact" wel een basisstation ("gateway") nodig en een werkende internetverbinding. Maakt de aanschaf voor één stopcontact wel wat duur. Wellicht ben je beter af met Klik-aan-klik-uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

mteravest schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:06:
Zou ik ook wel eens willen weten, vandaag in twee Lidl winkels geweest maar geen aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Toff schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:19:
@Marzman Zelf heb ik nog nooit iets bij de Action gekocht dat na een week nog functioneerde, van snoeischaar tot USB-kabeltje. Ik zou wel twee keer nadenken voor ik er iets zou kopen dat aan het lichtnet hangt. Voor Zigbee heb je, naast het "stopcontact" wel een basisstation ("gateway") nodig en een werkende internetverbinding. Maakt de aanschaf voor één stopcontact wel wat duur. Wellicht ben je beter af met Klik-aan-klik-uit?
Het mooie aan Zigbee is dat je juist geen internet verbinding nodig hebt? Er zijn zat gateways die geen internetverbinding nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@bcome We zitten hier in het Lidl Smart Home topic, dus ik ga ervan uit dat het hier om Lidl apparatuur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Toff schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:43:
@bcome We zitten hier in het Lidl Smart Home topic, dus ik ga ervan uit dat het hier om Lidl apparatuur gaat.
Logisch! Ik wist niet dat de Lidl gateway verplicht een internetverbinding nodig had. Ik gebruik zelf een aantal Lidl lampen met een cc2652r gateway, dat gaat prima zonder internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@bcome Ja, dat zal best, maar het was niet de kern van mijn reactie aan Marzman. Het ging erom, dat je - naast een "stopcontact" voor Zigbee ook een gateway nodig hebt. Marzman lijkt mij niet een door de wol geverfde tweaker die even zelf zijn stopcontact combineert met een ander merk gateway, maar misschien wil jij het even aan hem uitleggen? Ik denk niet dat jouw gateway veel goedkoper zal zijn dan die van Lidl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Toff schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:52:
@bcome Ja, dat zal best, maar het was niet de kern van mijn reactie aan Marzman. Het ging erom, dat je - naast een "stopcontact" voor Zigbee ook een gateway nodig hebt. Marzman lijkt mij niet een door de wol geverfde tweaker die even zelf zijn stopcontact combineert met een ander merk gateway, maar misschien wil jij het even aan hem uitleggen? Ik denk niet dat jouw gateway veel goedkoper zal zijn dan die van Lidl...
Nee onder aan de streep zal dat qua prijs inderdaad aardig gelijk op gaan vermoed ik. Zeker als je vorige week zo'n combo pack met een gateway en een aantal lampjes hebt kunnen bemachtigen heb je een mooi setje waar je mee uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
mteravest schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:06:
Sappemeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Toff schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:19:
Ik heb hier zojuist alle oude camera's vervangen door LSC met een "offline en RTSP hack".
Wat ik wel heb gedaan is de bijgeleverde USB adapters vervangen door oude Samsung telefoonladers.
De lidl heeft ooit camera's gehad, vrij goed wel hoor, maar heeft ze daarna nooit meer in het assortiment gehad dus uitbreiden ho maar.

[ Voor 10% gewijzigd door sanscorp op 28-02-2022 17:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:34
Lidl in Veendam: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klAWVnqRbFeTiv5Aiip6lRjL9FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWbZmRLDetCViPkWr0OzXNRo.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@BazemanKM Dat zijn mooie prijzen. Die deurbel van € 5 kost online € 20 !
Als dit in meer winkels zo gaat, vrees ik het eind van de Lidl Smart collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Toff schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
@BazemanKM Dat zijn mooie prijzen. Die deurbel van € 5 kost online € 20 !
Als dit in meer winkels zo gaat, vrees ik het eind van de Lidl Smart collectie.
In mijn lidl niet, ben er even geweest maar ze hadden alleen de gataway voor 20 euro en een bewegingssensor (weet niet wat de prijs was, maar met deze twee dingen alleen kun je nog geen lamp aan of uit laten gaan :+ )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-06 07:13
Toff schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
@BazemanKMAls dit in meer winkels zo gaat, vrees ik het eind van de Lidl Smart collectie.
Waarom?

De schappen moeten gewoon leeg voor de volgende actie-producten. Kan je zien hoeveel marge er op dat spul zit.

Hier bij de lokale Lidl ook alles afgeprijsd, net nog wat spul meegenomen voor uitbreiding (en reserve). Komende zomer zal er wel weer een nieuwe actieperiode zijn met wellicht nieuwe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
joep03nl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:49:
[...]
De schappen moeten gewoon leeg voor de volgende actie-producten. Kan je zien hoeveel marge er op dat spul zit.
Ik help het je hopen, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11-2024
Goedemorgen,

Ook ik heb me net laten verleiden tot het kopen van een outdoor smart plug van de Lidl :) . Hier ook in de aanbieding. Nu krijg ik deze alleen niet gekoppeld met mijn Hue iemand een tip?

De blauwe led op de plug knippert en in de Hue app druk ik op zoek naar nieuwe lamp maar dit heeft geen resultaat. Na 1 min ofzo stop de blauwe led met knipperen maar ik zie de plug nergens terug in de hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:25
mailer001 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:25:
Goedemorgen,

Ook ik heb me net laten verleiden tot het kopen van een outdoor smart plug van de Lidl :) . Hier ook in de aanbieding. Nu krijg ik deze alleen niet gekoppeld met mijn Hue iemand een tip?

De blauwe led op de plug knippert en in de Hue app druk ik op zoek naar nieuwe lamp maar dit heeft geen resultaat. Na 1 min ofzo stop de blauwe led met knipperen maar ik zie de plug nergens terug in de hue app.
Klopt werkt niet, iemand op dit forum is het wel gelukt via een update op de bridge van de Lidl dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11-2024
surfing john schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Klopt werkt niet, iemand op dit forum is het wel gelukt via een update op de bridge van de Lidl dacht ik.
Bedankt heb even teruggezocht en gelezen idd. Had ook meteen terug kunnen zoeken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvhuis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-01 13:57
Hier bij de Lidl in Assen - Marsdijk ligt nog het een en ander, nu met korting. Een bridge voor 15 (toch handig voor updates en die Bel in Google home krijgen) een led strip voor 15 en dus de deurbel gekocht voor 5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xdja6lEtyfvNsew-rADVZ_D_dQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMRecSTH8t4MW1BhgYeZUA9B.jpg?f=fotoalbum_large

En je hoeft je niet bang te zijn dat ze er mee gaan stoppen, ik koop al jaren Parkside 20v spul en dan gaat het uiteindelijk meestal ook in de sale om de winkel weer leeg te krijgen. Voorraad terug sturen naar het depot doen ze volgens mij niet echt bij de Lidl.

[ Voor 65% gewijzigd door lvhuis op 02-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
MichielFRL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:17:
[...]

pfff wilde ik er net 1 bestellen via famillie in duitsland, is hij niet meer te vinden. Overigens hier in het oosten ook geen goede afprijzingen van homesmart in de winkels. Vreemd dat dat zo'n verschil is. De standaard gateway was nog steeds 25,-

-edit- nu gewoon in NL te verkrijgen met homekit ondersteuning. https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100344745 Even voor de nieuwsbrief aangemeld voor gratis verzenden.

Ik zie op de website ook 2 verschillende raam/deur sensoren, ik zie het verschil niet behalve 1 euro prijs verschil?
DaveFlash schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:41:
hmmm... zo net deze tegengekomen, dit lijkt dezelfde als de Duitse die als homekit ondersteunend wordt geadverteerd: https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100339661 alleen dus niet leverbaar....

het zou toch niet?
Inmiddels dus leverbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Tomas_ op 02-03-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04

Eraser127

Nijkerk

Ik heb deze week 2 bewegingssensors (smart motion sensor) gehaald, was ff proberen om ze goed in Home Assistant te krijgen, maar ze laten nu gewoon detectie zien/battery power. Je kan er verder niets bij instellen, maar ik kan ze iig gaan/proberen te gebruiken in onze hal en trapgat. Ik gebruik verder niet de lidl app, alleen home assistant.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

joep03nl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:49:
[...]

Waarom?

Dat kan toch gewoon naar het centraal magazijn? De vrachtwagens rijden leeg terug normaal gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 03-03-2022 09:50 ]

/▌

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste