[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Iemand enig idee hoeveel vermogen in wattage de slimme tussenstekker aankan? Kan het nergens vinden op de lidl website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
@Xtince 220-240 V / 3840 W (max) / 16 A (max), zo staat er op de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:57
Het probleem van het niet meer reageren op de google stem bediening heb ik op kunnen lossen door in de Lidl app een nieuwe kamer aan te maken, daar alle gewenste smart controllers toe te voegen en toen de app opnieuw gekoppeld aan de google app. Alles werkte weer zonder reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewheeler
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-07-2022
Hoi allemaal!
Gisteren heb ik als cadeau een tradfri hub en een tradfri kleurenlamp gekregen voor op mijn studentenkamer. Nu vroeg ik me af of ik de kleurenlampen en kleurenspots van de lidl kan aansluiten op de tradfri hub? Ik wil ze graag bedienen met mijn google nest mini en eventueel de google home app. Weet iemand of dit gewoon soepel gaat? Want ik dacht omdat ze beide via zigbee werken dat het geen problemen moest geven, maar ik lees nogal wat gemixte verhalen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-07 18:56
Hermanouk schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:35:
Het probleem van het niet meer reageren op de google stem bediening heb ik op kunnen lossen door in de Lidl app een nieuwe kamer aan te maken, daar alle gewenste smart controllers toe te voegen en toen de app opnieuw gekoppeld aan de google app. Alles werkte weer zonder reset.
Bij mij is het probleem na een aantal dagen vanzelf opgelost, alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

thewheeler schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:49:
Hoi allemaal!
Gisteren heb ik als cadeau een tradfri hub en een tradfri kleurenlamp gekregen voor op mijn studentenkamer. Nu vroeg ik me af of ik de kleurenlampen en kleurenspots van de lidl kan aansluiten op de tradfri hub? Ik wil ze graag bedienen met mijn google nest mini en eventueel de google home app. Weet iemand of dit gewoon soepel gaat? Want ik dacht omdat ze beide via zigbee werken dat het geen problemen moest geven, maar ik lees nogal wat gemixte verhalen hierover.
Ja kan gewoon. Houd alleen wel rekening met kleur verschil tussen verschillende merken. Ook het dimmen kan anders zijn qua dim sterkte enzo.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewheeler
  • Laatst online: 01-07-2022
hasjee schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Ja kan gewoon. Houd alleen wel rekening met kleur verschil tussen verschillende merken. Ook het dimmen kan anders zijn qua dim sterkte enzo.
Ah oke, thx! Ik las namelijk dat bij sommige mensen de lampen niet gekoppeld kunnen worden en/of verdwijnen uit de app, maar dit zou dus geen probleem moeten zijn? Kan ik de lampen direct in de Google Home app zetten of moet ik ze eerst in de tradfri app zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

Ikzelf heb geen IKEA lampen maar de mensen die ik ken die het wel hebben zeggen dat het geen probleem is.
Die hebben Lidl, IKEA en Phillips lampen zonder probleem werkend.
Alleen wel in aparte ruimtes zodat ze geen verschil hebben qua kleur en dimming.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 14:00
Ik kreeg net een melding van de lidl de lidl-home app.:
Google Home is weer besichbaar Vanwege een update was het kort tijd niet mogelijk om te verbinden. Het probleem is verholpen en de Google Home-srvice is weer volledig beschikbaar.
(Dinsdag 10-8-2021 10:44)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-07 22:33
Laatste tijd reageert de bediening in de app zeer traag.
Duurt soms wel een minuut of 2 nadat ik lamp heb bediend dat hij uit of aan gaat.
De afstandsbediening werkt prima
Gateway al gereset maar dit gaf geen verbetering.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Is de Lidl lichtbalk uit het assortiment? Kan hem niet meer vinden op de website.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Xtince schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:19:
Is de Lidl lichtbalk uit het assortiment? Kan hem niet meer vinden op de website.
Het is een verdien model voor Lidl, appelmoes kun je elke dag daar kopen, maar Smart Home producten niet.

Be Stronger Than Your Excuses

• Xtince
KSR schreef op woensdag 22 september 2021 @ 03:41:
[...]

Het is een verdien model voor Lidl, appelmoes kun je elke dag daar kopen, maar Smart Home producten niet.
Ok ik dacht dat juist met de smart home lijn, een doorlopend iets mee hadden. Aangezien ook eigen apps en zo zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-07 13:37
Xtince schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:39:
[...]

Ok ik dacht dat juist met de smart home lijn, een doorlopend iets mee hadden. Aangezien ook eigen apps en zo zijn gemaakt.
Dat klopt. De meeste smart-home producten zijn permanent verkrijgbaar via de lidl shop. Al lijkt de lichtbalk inderdaad op dit moment niet verkrijgbaar. Het assortiment is wat minder 'stabiel' dan dat van Philips Hue of Ikea home smart.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Batilan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:24:
[...]

Dat klopt. De meeste smart-home producten zijn permanent verkrijgbaar via de lidl shop. Al lijkt de lichtbalk inderdaad op dit moment niet verkrijgbaar. Het assortiment is wat minder 'stabiel' dan dat van Philips Hue of Ikea home smart.
Dat is met heel veel dingen uit die webshop, die komen en dan verdwijnen ze en dan komen ze weer terug.

Ook, met fietsen, hogedrukspuiten, rekjes etc. Het zal een verdienmodel zijn want als het dan weer komt dan koop je het snel ipv er nog langer over na te denken (al een paar keer gedaan met dingen :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• tpq36
In de nieuwe folder ( week 40 04/10 - 10/10) staat de radiator-thermostaat - Zigbee Smart Home en als je wat verder zoekt buiten stopcontact-adapter en een tuinspies met 2 stopcontacten.

Zijn ze afgestapt van "smart"?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tpq36 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:44:
In de nieuwe folder ( week 40 04/10 - 10/10) staat de radiator-thermostaat - Zigbee Smart Home en als je wat verder zoekt buiten stopcontact-adapter en een tuinspies met 2 stopcontacten.

Zijn ze afgestapt van "smart"?
Als er zigbee staat bij die thermostaat is dat toch goed? Dat buitenstopcontact weet ik niet (heb ik volgens mij in belgie al in de winkel zien liggen maar niet gekeken hoe het werkt).

Maar Lidl heeft altijd meerdere dingen aangeboden. Hun smart deurbel was volgens mij ook weer gewoon wifi. Het zou inderdaad handig zijn als ze dat een beetje gescheiden hielden anders krijgen mensen valse verwachtingen.

Deze bedoel je? https://www.lidl.be/p/nl-...aat-smart-home/p100335076

Ik zou daar trouwens mee uitkijken die overal op te zetten. Boven in de badkamer of slaapkamer dat je die wat eerder aan kan zetten lijkt me prima maar je kunt die niet overal plaatsen als het niet met je cv of kamerthermostaat communiceerd (anders blijft die warmte leveren en gaat die stuk).

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 30-09-2021 12:17 ]

/▌

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Marzman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:46:
[...]

Als er zigbee staat bij die thermostaat is dat toch goed? Dat buitenstopcontact weet ik niet (heb ik volgens mij in belgie al in de winkel zien liggen maar niet gekeken hoe het werkt).

Maar Lidl heeft altijd meerdere dingen aangeboden. Hun smart deurbel was volgens mij ook weer gewoon wifi. Het zou inderdaad handig zijn als ze dat een beetje gescheiden hielden anders krijgen mensen valse verwachtingen.

Ik zou daar trouwens mee uitkijken die overal op te zetten. Boven in de badkamer of slaapkamer dat je die wat eerder aan kan zetten lijkt me prima maar je kunt die niet overal plaatsen als het niet met je cv of kamerthermostaat communiceerd (anders blijft die warmte leveren en gaat die stuk).
De deurbel was volgens mij wel Zigbee.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mimiix schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:07:
[...]

De deurbel was volgens mij wel Zigbee.
Ze hebben er meerdere gehad zie ik, deze inderdaad wel https://www.lidl.be/p/nl-...bel-smart-home/p100315344

Ik dacht aan deze deurbel die denk ik gewoon een wifi deurbel is https://www.lidl.be/p/nl-...o-deurintercom/p100258476

/▌

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Marzman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:12:
[...]

Ze hebben er meerdere gehad zie ik, deze inderdaad wel https://www.lidl.be/p/nl-...bel-smart-home/p100315344

Ik dacht aan deze deurbel die denk ik gewoon een wifi deurbel is https://www.lidl.be/p/nl-...o-deurintercom/p100258476
Die laatste is inderdaad wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
Marzman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:46:
[...]

Yep die bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Laatst online: 18-06 11:31
Ik heb sinds vannacht ineens geen connectie meer met al mijn lampen. De deursensor en beweging doen het wel.
De gateway al herstart en alle lampen van de spanning afgehaald, maar geen succes.

Meer mensen last van of iemand een idee?

UPDATE: Het is gelukt, het er uit en er terug in doen van de utp kabel in de bridge heeft geholpen. Terwijl deze toch zei actief te zijn...

[ Voor 55% gewijzigd door StoOker op 13-10-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:07
Heeft iemand deze al werkend in bijvoorbeeld deconz / Home assistnat ?

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335338

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Jerry_bboy schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:15:
Heeft iemand deze al werkend in bijvoorbeeld deconz / Home assistnat ?

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335338
Nog niet langs zien komen in de device requests, dus ik denk het niet.

voor de toekomst: we hebben een deCONZ topic waar dit veel beter gevraagd kan worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Laatst online: 16:07
Dat was ook de volgende waar ik het wou gaan vragen @Mimiix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim75
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07-2023
Recent heb ik het Lidl Smart home Gateway aangeschaft.

Nu wil ik hier een rookmelder (obv Zigbee) op aansluiten. Kan iemand mij vertellen of dat mogelijk is?
https://wooxhome.com/prod...oke-alarm-single-unit-p70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Dat de Lidl een Zigbee gateway verkoopt betekend helaas niet dat je alles met Zigbee ook kan koppelen.

Dat zou wel mooi zijn maar toch worden er nog diverse protocollen gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:19
Woox maak gebruik van het Tuya platform. De hub van Lidl ook. Aansluiten moet dus probleemloos kunnen. Ik raad je aan wel gebruik te maken van de Tuya of Smart Life app en niet van de Lidl of Woox app. Tuya/Smart Life zijn het meest stabiel en worden het vaakst geupdate. Je kunt alle Tuya spullen in 1 app plaatsen, het merk maakt niet uit.

• tonenlia
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-01 12:21
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een SilverCrest radiatorthermostaat geinstalleerd en via de Lidl Home app ingesteld.

Werkt prima, behalve de weergave van Current Set Temperatuur en Current Temperatuur? Deze dus ingestelde waarde en actuele waarde blijven stil staan op de waardes van het moment van koppeling op mijn gateway?

Heeft hier iemand ervaring mee?

Ton

• tonenlia
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-01 12:21
<knip> Zag na het verplaatsen dat het een crosspost is. Dit is niet toegestaan!

[ Voor 85% gewijzigd door Septillion op 11-11-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Als ik op vakantie ga laat ik mijn verlichting thuis aan en uit schakelen d.m.v. een domme tijdschakelaar. Dat kan natuurlijk beter! Ik zou eigenlijk mijn verlichting thuis willen kunnen bedienen vanaf mijn vakantieadres, en ook de mogelijkheid willen hebben om een programmaatje in te stellen.

Klopt mijn aanname dat dat met een Lidl gateway en een paar smart plugs of slimme lampen prima kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Tanooki Ja, dat is redelijk basic spul voor een gateway :)

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 16-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
@Septillion Dank, dat leek mij ook. Ik heb nog niet de ambitie om mijn hele huis te automatiseren, maar na hier op het forum te hebben ingelezen lijkt de Lidl gateway mij een prima laagdrempelige kennismaking met Zigbee etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Nog laagdrempeliger vind ik toch IKEA Tradfri. Wellicht het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
sanscorp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:15:
Nog laagdrempeliger vind ik toch IKEA Tradfri. Wellicht het overwegen waard.
Ik dacht begrepen te hebben dat Lidl heeft aangegeven zo breed mogelijk compatibel te willen zijn met andere merken, en dat de Lidl Gateway op dit punt ook goed scoort. Maar zoals gezegd ben ik een totale leek en misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien.
Kun je uitleggen waarom ik beter voor Ikea zou kiezen?

Met laagdrempelig bedoelde ik vooral goedkoop, omdat ik het voor mij een probeersel is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 13:12

mayhem

Vandaag twee Lidl Silvercest outdoor smart plugs bezorgd gekregen.
Dus snel de hue app erbij, plug in het stopcontact, knopje ingedrukt tot knipperend ledje, en lamp toevoegen in de hue app.

Maar helaas, de plugs worden niet gevonden. Iemand nog tips?

Ik heb een hue gateway, en alleen hue lampen, bewegingssensoren en IKEA lampen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Je kunt alleen Lidl lampen aan de Hue hub toevoegen. Geen andere producten. Daarvoor heb je een willekeurige Tuya hub nodig, bijvoorbeeld die van Lidl. En de app Tuya of Smart life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
Tanooki schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:41:
[...]
Kun je uitleggen waarom ik beter voor Ikea zou kiezen?

Met laagdrempelig bedoelde ik vooral goedkoop, omdat ik het voor mij een probeersel is :D
Ikea is goedkoop en redelijk fool-proof. Nadelen zijn dat de app niet veel programmeerfuncties heeft en dat je een lamp altijd moet koppelen met behulp van een afstandsbediening. Je kunt wel meer lampen aan 1 afstandsbediening koppelen. Groot nadeel vind ik vooral dat ze geen oplossing hebben om je muurschakelaars aan te passen of te vervangen.
Tuya (Lidl etc.) is goedkoop en de app heeft wel veel programmeerfuncties. Maar de app is veel minder gebruiksvriendelijk dan die van Ikea (of die van Hue). Groot voordeel van Tuya is het enorme aanbod aan verschillende producten. Let wel op dat je kiest voor Zigbee, Tuya heeft ook wifiproducten (alles van de LSC-lijn van de action bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 09:39
cvanatten schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:32:
Je kunt alleen Lidl lampen aan de Hue hub toevoegen. Geen andere producten. Daarvoor heb je een willekeurige Tuya hub nodig, bijvoorbeeld die van Lidl. En de app Tuya of Smart life.
Ik heb een stekker schakelaar voor binnen gekoppeld aan Hue bridge.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Hmmm, ik ging er vanuit (ja fout, I know) dat het wel zou werken omdat de indoor plug wel te koppelen was aan de Hue hub.

Nou, dan gaan ze maar weer retour.

Edit: inmiddels deze gekocht: Ledvance outdoor smart plug
cvanatten schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:32:

[ Voor 23% gewijzigd door mayhem op 17-11-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
mayhem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:24:
Hmmm, ik ging er vanuit (ja fout, I know) dat het wel zou werken omdat de indoor plug wel te koppelen was aan de Hue hub.

[...]
Ik heb het te stellig geformuleerd: soms kun je andere producten dan lampen van Tuya aan de Hue hub koppelen. Maar heel vaak lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Lidl heeft weer diverse Smart producten in de aanbieding (alleen online):
https://www.lidl.nl/c/black-friday/a10010088#10037468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-07 01:45
Geen kerstverlichting blijkbaar dit jaar.
Inmiddels zit er wel zo'n stekker in het aanbod van Lidl.

[ Voor 91% gewijzigd door Prawo op 21-11-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Prawo schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:25:
Geen kerstverlichting blijkbaar dit jaar.

[...]

Inmiddels zit er wel zo'n stekker in het aanbod van Lidl.
Ik zie zo'n stekker niet in het assortiment van lidl. Alleen deze, en die is dus niet te linken aan een Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Heb al even gezocht, maar kan niet helemaal het exacte antwoord vinden.

Is de dimmer ROB_200-014-0 (ROBB Smarrt Draaidimmer Zigbee 2-draads) ook te koppelen aan de Lidl gateway zodat er ook een fysieke knop/dimmer is om de lampen te bedienen? Dit is voor de vrouw en kids wel zo fijn... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 16:46
Lidl heeft een nieuwe bewegingsmelder in het assortiment: https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100335338

De vorige was echt super slecht, dus daarom waarschijnlijk uit het assortiment gehaald. Heeft iemand deze nieuwe al gekocht en uitgeprobeerd?

Science is stranger than fiction

• Rolandtwilt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-03 07:50
Ik heb vandaag heel veel gelezen, en heb er veel van opgestoken, toch blijf ik met 1 vraag zitten;

Ik gebruik Domoticz met wat klikaanklikuit spul en wil overstappen naar Zigbee,
ga ik dit doen met een gateway (bijvoorbeeld die van de Lidl) of ga ik voor een Zigbee USB dongle - ConbeeII?

ik hoor graag jullie mening!!
en groeten uit Tiel

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Rolandtwilt Bij een gateway ben je altijd afhankelijk van wat de fabrikant wil ondersteunen, zeker dat van andere merken. Ook hebben de meeste geen officiële API dus is de integratie dus officieel een "hack". Hue is daar een uitzondering. Voordeel is wel, zeker bij een lokale gateway (Hue of Tradfri bijvoorbeeld) dat het los van je controller kan werken.

Zigbee2MQTT of DeConz ondersteunen nagenoeg alles en zijn bereid alles toe te voegen. Maar het is wel in software. Zelf super tevreden over Zigbee2MQTT maar de verhalen over DeConz hier zijn zeer zeker ook goed.

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 16:46
Rolandtwilt schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:36:
Ik heb vandaag heel veel gelezen, en heb er veel van opgestoken, toch blijf ik met 1 vraag zitten;

Ik gebruik Domoticz met wat klikaanklikuit spul en wil overstappen naar Zigbee,
ga ik dit doen met een gateway (bijvoorbeeld die van de Lidl) of ga ik voor een Zigbee USB dongle - ConbeeII?
Waarop draai je momenteel Domoticz?

Een Lidl gateway bestaat juist om het simpel te houden voor een doorsnee gebruiker. Als je al Domoticz draait, is dat dus geen goede keuze, want dan zul je jezelf alleen maar beperken in mogelijkheden en compatibiliteit. Met een Conbee II heb je juist alle vrijheid om allerlei verschillende Zigbee devices te koppelen.

Science is stranger than fiction

• Rolandtwilt
8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Rolandtwilt op 25-11-2021 20:52 ]

• Rolandtwilt
Harmani schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:20:
[...]

Waarop draai je momenteel Domoticz?

Een Lidl gateway bestaat juist om het simpel te houden voor een doorsnee gebruiker. Als je al Domoticz draait, is dat dus geen goede keuze, want dan zul je jezelf alleen maar beperken in mogelijkheden en compatibiliteit. Met een Conbee II heb je juist alle vrijheid om allerlei verschillende Zigbee devices te koppelen.
Bedankt voor het meedenken!
Ik draai Domoticz op een Raspberry PI 4.
Dus ga ik voor de Conbee II of heb je nog een beter idee?
Moet die Conbee II nog worden voorzien van andere software, of is het plug en play?

Ik hoor graag van je,moet nog veeel leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:55
BazemanKM schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:51:
[...]

Ik heb een stekker schakelaar voor binnen gekoppeld aan Hue bridge.
Mij lukt het niet de slimme stekker van de Lidl toe te voegen aan de Hue bridge, hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
surfing john schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:31:
[...]

Mij lukt het niet de slimme stekker van de Lidl toe te voegen aan de Hue bridge, hoe heb jij dat gedaan?
Hue app, Lampconfiguratie en dan stekker in stopcontact en op de knopdrukken totdat deze knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
BazemanKM schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:52:
[...]

Hue app, Lampconfiguratie en dan stekker in stopcontact en op de knopdrukken totdat deze knippert.
👍👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
de Conbee II kan niet samen werken met Zigbee by Sonnof of Tuya?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 07:47
Zoals al eerder in dit topic gemeld heb ik een hele zooi Lidl spul hangen. Zowel de gateway van de Lidl als een stuk of 25 lampjes op verschillende plekken. Deze week heb ik een hele lading van deze binnen gekregen: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.42ba4c4dZqitJa. Deze leken me wel chique als licht schakelaar. Mooier dan de afstandsbedieningen van de Lidl, die ook niet los te bestellen zijn. En ze werken uitstekend samen met de Lidl gateway. Pairen ging in één keer goed. Aanrader!

Enige minpuntje was dat er standaard geen batterijen bij werden geleverd. Dus die heb ik nog weer moeten bestellen toen ik ze binnen kreeg. Ze hebben CR2430 batterijen nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Morgoth op 27-11-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 07:29
Morgoth schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:38:
Zoals al eerder in dit topic gemeld heb ik een hele zooi Lidl spul hangen. Zowel de gateway van de Lidl als een stuk of 25 lampjes op verschillende plekken. Deze week heb ik een hele lading van deze binnen gekregen: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.42ba4c4dZqitJa. Deze leken me wel chique als licht schakelaar. Mooier dan de afstandsbedieningen van de Lidl, die ook niet los te bestellen zijn. En ze werken uitstekend samen met de Lidl gateway. Pairen ging in één keer goed. Aanrader!

Enige minpuntje was dat er standaard geen batterijen bij werden geleverd. Dus die heb ik nog weer moeten bestellen toen ik ze binnen kreeg. Ze hebben CR2430 batterijen nodig.
Zien er mooi uit. Voeg je ze dan toe als "afstandsbediening" of als andere 1,2 of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Heeft iemand al de Lidl Smart Outdoor Plug aan de praat gekregen i.c.m. met Hue?
Bij mij (in tegenstelling tot de Lidl Smart stekkers voor binnen, die binnen een paar seconden te koppelen waren)
Hue app gestart > lampconfiguratie > nieuwe lamp toevoegen > aan/uit knop ingedrukt houden tot het blauwe lampje begint te knipperen > na 10 seconden gaat het blauwe lampje permanent branden, de Hue app kan geen nieuwe lamp vinden!
Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ben benieuwd hoe lang de batterijen meegaan.
Toevallig heb ik vanavond een post gemaakt in het deCONZ topic over snel leegraken van batterij in een Moes Zigbee afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
LeGato23 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:27:
[...]

Toevallig heb ik vanavond een post gemaakt in het deCONZ topic over snel leegraken van batterij in een Moes Zigbee afstandsbediening.
We zullen zien. Heb ook deze ongeveer een half jaar in gebruik gehad: https://nl.aliexpress.com...495e-a919-46fd5f996783-13. Daarbij heb ik de batterij nog geen één keer hoeven te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
LeGato23 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:27:
[...]

Ik heb ze sinds begin dit jaar al in gebruik.
Nu 3 in totaal en heb nog steeds geen batterij moeten vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxie6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:23
Je kan het natuurlijk slecht hebben getroffen.
Als je afstandsbediening defect is en er loopt constant een klein stroompje dan is de batterij zo leeg.

Ik lees net dat stooker ze al 11 maand in gebruik heeft zonder batterij wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

surfing john schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:45:
Heeft iemand al de Lidl Smart Outdoor Plug aan de praat gekregen i.c.m. met Hue?
Bij mij (in tegenstelling tot de Lidl Smart stekkers voor binnen, die binnen een paar seconden te koppelen waren)
Hue app gestart > lampconfiguratie > nieuwe lamp toevoegen > aan/uit knop ingedrukt houden tot het blauwe lampje begint te knipperen > na 10 seconden gaat het blauwe lampje permanent branden, de Hue app kan geen nieuwe lamp vinden!
Heb de mijne zojuist teruggestuurd, omdat het niet compatible is met de Hue hub. In ieder geval, niet standaard.

Wat ik begreep uit onderstaand artikel (even door Google Translate halen als je Fins net zo goed is als het mijne) is het alleen mogelijk na een firmware-update, die alleen te doen is via de Lidl-hub.
https://alypippuri.com/20...ypistorasia-ulkokayttoon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Wrack schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:00:
[...]

Heb de mijne zojuist teruggestuurd, omdat het niet compatible is met de Hue hub. In ieder geval, niet standaard.

Wat ik begreep uit onderstaand artikel (even door Google Translate halen als je Fins net zo goed is als het mijne) is het alleen mogelijk na een firmware-update, die alleen te doen is via de Lidl-hub.
https://alypippuri.com/20...ypistorasia-ulkokayttoon/
Was hier al bang voor, aangezien de binnen stekkers prima samenwerken met de Hue hub, Heb jij een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

De Ledvance Smart+ Compact Outdoor schijnt goed te werken, maar is helaas niet leverbaar op dit moment.

Voorlopig heb ik de kerstverlichting maar op een 'domme' tijdklok aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1667784

Die lsc smart plug leek ideaal om als oplader-uitschakelaar te gebruiken. In Timer, inching bestel ik de tijd* in, lader schakelt in zodra ik de knop indruk op de smart plug. Nadat de ingestelde tijd* verstreken is, gaat de lader uit.

In de *tijd zit mijn probleem. De app kan niet langer dan 60 minuten instellen. Dus kan er max 1 uur geladen worden.

Wie weet er een oplossing? Heb diversen zoektermen gebruikt, niks gevonden :(
De Tuya app biedt hetzelfde "probleem" en schakelen via Google Home is niet ideaal voor wat ik wil.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1667784 op 30-11-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik ken de app niet, maar kan je niet schakelen op verbruik?
Als verbruik < 2 watt, plug uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

akatar schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:55:
Ik ken de app niet, maar kan je niet schakelen op verbruik?
Als verbruik < 2 watt, plug uit?
Nee, de plug heeft geen vermogensmeter erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:44
Misschien schakelen op tijd? Mocht je bv elke avond opladen zou je deze standaard kunnen laten uitschakelen om 11 uur?

De app zal ook geen variabelen of logica kunnen gebruiken, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07 04:18
Sinds kort ben ik ons huis aan het 'verslimmen' met behulp van de Lidl zigbee en google home hub.

Op welke wijze kan ik ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld een lamp aan gaat als de Samsung wasmachine (Smartthings) klaar is? In google home app is de wasmachine en status ervan zichtbaar. Als ik in google home app op routines klik kan ik niet op basis van de status van een smartthings apparaateen routine starten. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Echt slimme mensen wassen niet zelf, maar laten een ander dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07 04:18
Toff schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:58:
[...]

Echt slimme mensen wassen niet zelf, maar laten een ander dat doen...
Absoluut 🤣, maar die ander vergeet dat wel eens dus een reminder in de vorm van een lamp oid kan dan helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

surfing john schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:05:
[...]

Was hier al bang voor, aangezien de binnen stekkers prima samenwerken met de Hue hub, Heb jij een alternatief?
Kon het niet laten, dus heb tijdens black Friday de Lidl Smart Home-hub besteld. Koppelen van de Hub en de Outdoor stekker was zeer eenvoudig, maar het handmatig updaten van de firmware lukte niet (hij gaf aan dat de laatste versie al was geïnstalleerd 1.0.1). Nadat ik het bijna op had gegeven, zag ik dat de Outdoor stekker geüpdatet was naar versie 1.0.6!

Na de update kon ik 'm probleemloos koppelen aan de Hue Hub.

Mocht je toevallig in de buurt van Heemskerk wonen, dan wil ik 'm met alle liefde voor je updaten, dan hoef je geen Lidl-hub aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
Verdiepen in Domotica zoals Domoticz of Home Assistant.

Ik gebruik Domoticz en krijg een berichtje in Telegram als de wasmachine klaar is, de deur open gaat, het vriest enz. enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
Wrack schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:57:
[...]

Kon het niet laten, dus heb tijdens black Friday de Lidl Smart Home-hub besteld. Koppelen van de Hub en de Outdoor stekker was zeer eenvoudig, maar het handmatig updaten van de firmware lukte niet (hij gaf aan dat de laatste versie al was geïnstalleerd 1.0.1). Nadat ik het bijna op had gegeven, zag ik dat de Outdoor stekker geüpdatet was naar versie 1.0.6!

Na de update kon ik 'm probleemloos koppelen aan de Hue Hub.

Mocht je toevallig in de buurt van Heemskerk wonen, dan wil ik 'm met alle liefde voor je updaten, dan hoef je geen Lidl-hub aan te schaffen :)
Bedankt voor je aanbod, de stekker is inmiddels retour Lidl, vandaag komen de Innr stekkers binnen, zo te zien kunnen beide in het dubbel stopcontact buiten, dat was niet het geval met de Lidl stekker, die blokkeerde de 2e, zodat er geen stekker bij kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TedBR072
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb een drietal GU10 lampen van de Lidl gekocht als aanvulling op Tradfri.
Koppelen ging prima. Ik heb geen kleurenspots van Tradfri dus een vergelijk kan ik niet echt maken.

Ik loop echter wel tegen een probleempje aan. Mijn bedoeling was om de lampen in een Nymane van Ikea te doen maar helaas steken ze dermate uit dat de lamp niet meer in elkaar kan.

Heeft iemand hier toevallig GU10 lampen van Lidl en een leuke tip voor opbouwspots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentAbee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 05:43

Werkt zoiets ook met de Hue hub of alleen met de Lidl hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
VincentAbee schreef op donderdag 9 december 2021 @ 02:26:
Werkt zoiets ook met de Hue hub of alleen met de Lidl hub?
Geen idee, maar ik gok van niet. Lidl is rebranded Tuya spul en deze switches zijn voor een Tuya hub bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars-201
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik heb 2 Lidl tussenstekkers gekocht voor buiten. Heb al 2 Lidl tussenstekkers voor binnen probleemloos kunnen koppelen aan mijn Philips Hue bridge. Het lukt me echter niet om de tussenstekkers voor buiten ook op de bridge te installeren. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of er verschillen bestaan tussen de stekkers voor binnen en buiten? Ik heb geen idee namelijk..... Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars-201
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
surfing john schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:45:
Mij lukt het ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Lars-201 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:24:
Ik heb 2 Lidl tussenstekkers gekocht voor buiten. Heb al 2 Lidl tussenstekkers voor binnen probleemloos kunnen koppelen aan mijn Philips Hue bridge. Het lukt me echter niet om de tussenstekkers voor buiten ook op de bridge te installeren. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of er verschillen bestaan tussen de stekkers voor binnen en buiten? Ik heb geen idee namelijk..... Alvast dank!
Klopt, zie de eerdere post van Wrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

akatar schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:25:
Misschien schakelen op tijd? Mocht je bv elke avond opladen zou je deze standaard kunnen laten uitschakelen om 11 uur?

De app zal ook geen variabelen of logica kunnen gebruiken, denk ik
Njah, op tijd schakelen is eigenlijk de enige mogelijkheid die overblijft. Maar ik weet nooit exact wanneer de lader aan gaat.
Het is voor de electronica die ik op mijn gravelbike heb zitten (geen e-bike!). Verlichting, Powermeter, schoenverwarming (ja, geen grap). En dat zet ik aan zodra ik thuis kom, soms 18:00, soms 22:00, vandaag rond 14:30.
Dus ik weet nooit precies wanneer de laders aan gaan, dus knoppie drukken, lader aan en 2 uur later uit is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
We zijn nu ruim een jaar verder met de Lidl Home producten, ik zelf gebruik het vanaf het begin.
In de tussentijd heb ik ook een HomeAssistant omgeving via mijn Pi3 draaien, maar nog geen integratie met de Lidl Home.

Nu vroeg ik me af wat het beste werkt om Zigbee via HomeAssistant icm de Lidl Home te beheren?
Gebruiken jullie de ConBee2 of iets anders?
En welke software icm HomeAssistant is het makkelijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

StoOker schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:03:
Nu vroeg ik me af wat het beste werkt om Zigbee via HomeAssistant icm de Lidl Home te beheren?
Gebruiken jullie de ConBee2 of iets anders?
Ik gebruik Conbee2
En welke software icm HomeAssistant is het makkelijst?
Wat voor software heb je dan nog meer nodig?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Ortep schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:15:
[...]

Ik gebruik Conbee2

[...]

Wat voor software heb je dan nog meer nodig?
Top die ConBee lijkt me ook het makkelijkst omdat het gewoon een USB dongle is :)

Voor de software bedoel ik bijvoorbeeld deCONZ of ZHA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

StoOker schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:04:
[...]
Voor de software bedoel ik bijvoorbeeld deCONZ of ZHA.
Die zitten alle twee ingebakken in Home Assistant.

Ze hebben alle twee hun voor en nadelen. Ik gebruik deCONZ gewoon omdat ik die stick heb en er van uit ga dat hun software het beste bij hun stick past. Maar er is geen enkel probleem om ZHA te gebruiken. Dat was een tijd geleden nogal beperkt. Maar groeit snel

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine

Hoi Morgoth, kun je aangeven hoe jij ze toevoegt aan de lidl app? het lukt mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
Axel Moonshine schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:28:
[...]

Hoi Morgoth, kun je aangeven hoe jij ze toevoegt aan de lidl app? het lukt mij niet.
1. Schakelaar in pairingmode zetten door de knop tien seconden ingedrukt te houden (heb je er een met meerdere knoppen, moet je dit per knop doen)
2. In de Lidl app doen alsof je een Lidl afstandsbediening gaat toevoegen, dan laten zoeken en dan vindt 'ie hem vanzelf

Bij mij ging het zo. Het enige is dat ik eerst de verkeerde batterijen erin had en ik de schakelaars niet in pairingmodes kreeg. Toen ik de juiste had, ging het vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Morgoth schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:33:
[...]

1. Schakelaar in pairingmode zetten door de knop tien seconden ingedrukt te houden (heb je er een met meerdere knoppen, moet je dit per knop doen)
2. In de Lidl app doen alsof je een Lidl afstandsbediening gaat toevoegen, dan laten zoeken en dan vindt 'ie hem vanzelf

Bij mij ging het zo. Het enige is dat ik eerst de verkeerde batterijen erin had en ik de schakelaars niet in pairingmodes kreeg. Toen ik de juiste had, ging het vlekkeloos.
Ja gelukt, ik kreeg die pairingsmodes dus ook niet aan de gang. maar nu wel. hartelijk dank, fijne feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:59
Hallo, ik heb een Lidl smartplug en een Lidl beweging sensor, ik wil graag dat er een lamp gaat branden als er iemand langs de beweging sensor loopt en dat deze dan 2 minuten aan blijft , ik krijg het niet voor elkaar in de Lidl app om een scène te maken, wil er iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ztitz schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:16:
Hallo, ik heb een Lidl smartplug en een Lidl beweging sensor, ik wil graag dat er een lamp gaat branden als er iemand langs de beweging sensor loopt en dat deze dan 2 minuten aan blijft , ik krijg het niet voor elkaar in de Lidl app om een scène te maken, wil er iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Alvast bedankt!
Ik heb nu even geen bewegingssensor gekoppeld aan mijn gateway, maar als ik het mij goed herinner moet je twee acties definieren die gekoppeld zijn aan het detectie moment van de sensor. Namelijk 1) het aanzetten van de lamp, en 2) de actie om de lamp na 2 minuten weer uit te zetten. Je kan ook een timer zetten op een actie namelijk, en op deze manier springt 'ie aan bij beweging en zet ie zichzelf na 2 minuten weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
ztitz schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:16:
Alvast bedankt!
Ik heb het ingesteld zoals onderstaand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9HWh4pUZrvjoSR-6YKjJT41Rbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdAErjBf5Dea7Qe4C9NL0rms.jpg?f=fotoalbum_large

je start met de "toestand" te beschrijven van de actie die de sensor moet uitvoeren. en daarna de taken die de toestand moet aansturen. Dus de lamp aanzetten, 2 minuten aanblijven en daarna de lamp uitschakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Axel Moonshine op 28-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-05 17:02
Morgoth schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:12:
[...]

Ik heb nu even geen bewegingssensor gekoppeld aan mijn gateway, maar als ik het mij goed herinner moet je twee acties definieren die gekoppeld zijn aan het detectie moment van de sensor. Namelijk 1) het aanzetten van de lamp, en 2) de actie om de lamp na 2 minuten weer uit te zetten. Je kan ook een timer zetten op een actie namelijk, en op deze manier springt 'ie aan bij beweging en zet ie zichzelf na 2 minuten weer uit.
Kan je ermee dimmen ? Lees dat nergens dus vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
HugoZeilstra schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:32:
[...]

Kan je ermee dimmen ? Lees dat nergens dus vrees van niet.
Je bedoelt dat je bij een beweging opgepikt door de bewegingssensor een lamp zachter en harder kan zetten? Dat kan zeker. Je kan namelijk bij elke 'lamp aan' commando ook de sterkte (en eventueel kleur) van de lamp instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapt.Mobylette
  • Laatst online: 21-07 17:19
Morgoth schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:21:
[...]

Je bedoelt dat je bij een beweging opgepikt door de bewegingssensor een lamp zachter en harder kan zetten? Dat kan zeker. Je kan namelijk bij elke 'lamp aan' commando ook de sterkte (en eventueel kleur) van de lamp instellen.
Kun je dit ook afhankelijk van het tijdstip maken? Dus overdag beweging: vol aan. En 's nachts naar de plee: zacht rood licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-07 18:56
Kapt.Mobylette schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:29:
[...]

Kun je dit ook afhankelijk van het tijdstip maken? Dus overdag beweging: vol aan. En 's nachts naar de plee: zacht rood licht.
Ja, dat kan. Maar voor jouw toepassing kun je ook gebruik maken van zonsopkomst en zonsondergang in plaats van tijd, op die manier werkt het goed in zomer en winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 13:44
Axel Moonshine schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:48:
[...]

Ik heb het ingesteld zoals onderstaand.
[Afbeelding]

je start met de "toestand" te beschrijven van de actie die de sensor moet uitvoeren. en daarna de taken die de toestand moet aansturen. Dus de lamp aanzetten, 2 minuten aanblijven en daarna de lamp uitschakelen.
Blijft bij jullie de lamp dan aan als je na die drie minuten nog in de ruimte van de bewegingsmelder bent?

Bij mij gaat de lamp dan telkens uit en is dan enige tijd niet terug aan te krijgen via de bewegingsmelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapt.Mobylette
  • Laatst online: 21-07 17:19
Jon156 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Blijft bij jullie de lamp dan aan als je na die drie minuten nog in de ruimte van de bewegingsmelder bent?

Bij mij gaat de lamp dan telkens uit en is dan enige tijd niet terug aan te krijgen via de bewegingsmelder.
Daar had ik ook last van. Nooit goed gekregen en daarom weer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:38
ik ben beginnend smartlampen gebruiker (sterker nog, ik moet alles nog aanschaffen)
Het is niet echt de bedoeling het huis "smart" te maken, maar verlichting in de keuken/woonkamer wel en wellicht de gangen boven.

Situatie is als volgt - ik krijg in de keuken een 8-tal GU10 lampen en in de woonkamer een aantal lampen en wil deze allemaal smart hebben zodat ik savonds een bepaald thema kleur in de keuken aan kan doen (gedimt) en bijv verschillende thema's voor de woonkamer (film kijken oid)

Ik heb geen google/amazon en verwacht eigenlijk alles via phone/tablet te gaan regelen.
Nu neem ik aan (en hier heb ik dus jullie expertize nodig) dat ik het volgende nodig heb.

1. 8 stuks GU10 RGB lampen
2. 3 stuks E27 RGB lampen
3. Wellicht nog wat extra E27 RGB in gang (beneden en boven)
4. 1 stuks Smart Home gateway om alle lampen te managen/koppelen

Ik heb overigens ook nog 2 stuks Philips living color (wel wat oudere modellen) , zijn die dan ook te koppelen aan de gateway?

Ik heb geprobeerd het topic echt door te lezen, dus als ik dit allemaal had kunnen vinden , excuses !
Alvast bedankt!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Jon156 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Daarom heb ik nu een schakelaar erbij ingesteld zodat het ook weer handmatig aan kan. ik gebruik de sensor alleen in de gang. zodra je daar loopt gaat de lamp voor 5 minuten aan. kom je de gang in nadat de lamp net uit is zal hij idd niet gelijk weer aan gaan. duurt zeker een minuut voordat de sensor weer wat detecteert. Ik hoop dat de dit euvel ooit in de software kunnen oplossen.
Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste