[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:36
Weet iemand hoe je meerdere lampen via de muziek (microfoon) kan laten knipperen, nu kan ik slechts 1 lamp op die manier laten werken. Zodra je een andere lamp selecteerd stopt de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
SkyFlyer schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:07:
[...]

Aangezien Zigbee zelf een mesh netwerk vormt, door allee Zigbee aparaten die "router" functionaliteit hebben, is dat waarschijnlijk niet nodig. Duimregel (er zullen uitzonderingen zijn, maar nog niet tegengekomen), als een aparaat van 230V wordt voorzien, dan heeft een router functionaliteit. (Dus lampen, tussenstekkers etc.)

Kun je misschien halverwege een tussenstekker plaatsen op een apparaat? (of op 1/3de en 2/3de van de afstand, etc... ) Die hoef je geeneens actief te gebruiken, maar versterkt je netwerk direct.
------------
Weet iemand of de Lidl lampen ook op die manier werken (mesh)? Ik wil 4 e14 lampen gaan zetten in mijn tuinverlichting. Tussen de hue router en de verste lamp zit ruim 20 meter. Omdat er op zon 7 meter afstand nog een hue lamp zit die in ieder geval contact heeft met de router lijkt het mij dat de lampen (Hue naar Lidl en vervolgens Lidl naar Lidl) dan in ieder geval met elkaar kunnen communiceren qua bereik.....Mits ze deze mesh functionaliteit hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:26
crashtestdummy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:39:
[...] Alles bij elkaar net geen €12, dus invoerrechtenvrij
Dank voor de info. Helaas is deze lamp iets te groot voor mij. Ik zoek er drie met max. 5 cm doorsnee en E27 fitting om in een bestaande tuinlamp te zetten (nu zit er nog een oude spaarlamp in). Hele nieuwe armaturen aanschaffen gaat me nu iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39
Soutje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:09:
[...]

------------
Weet iemand of de Lidl lampen ook op die manier werken (mesh)? Ik wil 4 e14 lampen gaan zetten in mijn tuinverlichting. Tussen de hue router en de verste lamp zit ruim 20 meter. Omdat er op zon 7 meter afstand nog een hue lamp zit die in ieder geval contact heeft met de router lijkt het mij dat de lampen (Hue naar Lidl en vervolgens Lidl naar Lidl) dan in ieder geval met elkaar kunnen communiceren qua bereik.....Mits ze deze mesh functionaliteit hebben. ;)
Die hebben ze. Mijn LIDL lampen gebruiken ook de hue als router.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
Bedankt voor je reactie. Dus de lampen communiceren onderling met elkaar? Voor het geval dat ze buiten bereik van de router zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39
Soutje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:33:
Bedankt voor je reactie. Dus de lampen communiceren onderling met elkaar? Voor het geval dat ze buiten bereik van de router zitten
De Hue/IKEA/LIDL hub's zijn coördinatoren.
Elk apparaat wat op netstroom werkt, is een router.
Dus lampen, de repeaters van IKEA, de stopcontacten/stekkerdozen van de LIDL enz. als voorbeeld.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soutje
DaRk PoIsOn schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:07:
[...]

De Hue/IKEA/LIDL hub's zijn coördinatoren.
Elk apparaat wat op netstroom werkt, is een router.
Dus lampen, de repeaters van IKEA, de stopcontacten/stekkerdozen van de LIDL enz. als voorbeeld.
Bedankt voor je reactie. Ben uiteindelijk toch voor Hue gegaan ivm HomeKit. Alles werkt prima op dit moment. Verste lamp staat ruim 20 meter bij de hue hub vandaan, al zitten hier wel een berg lampen tussen die het bereik vergroten 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 14:00
Julian Ilett heeft 2 werkende (op de lidl app) temperatuur.vochtigheid sensoren gevonden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funwar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 11:30
Heeft iemand toevallig een idee hoe je kan achterhalen wat de reden is dat een lamp/stopcontact een bepaalde actie (schakeling, kleurwijziging, etc) gedaan heeft?
Overigens maak ik gebruik van de Lidl gateway met de Lidl app en de lamp met gekke gedrag is een Lidl lamp.

Mijn lampen gaan namelijk met regelmaat aan terwijl ik geen reden zie dat ze aan zouden moeten zijn; ik heb ze zelf niet ingeschakeld en er is ook geen programma dat dat gedaan zou moeten hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Funwar op 18-05-2021 15:34 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:08
De buurman wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funwar
  • Laatst online: 13-09 11:30
Dank voor de tip.
Ik zat eigenlijk meer te denken aan:
- een log van de schakelacties of
- een vooruit- of terugblik van de eerstvolgende of vorige schakelactie of
- een telefoonnummer/emailadres van een bedrijf dat achter de lampen/gateways zit en wél toegang heeft tot dit soort gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26
Ik wil graag met meerdere telefoons de spullen kunnen bedienen. Maar ik krijg maar 1 telefoon gekoppeld. Is dit juist of doe ik iets verkeerd? Ik heb gezocht hier, maar vind niet het antwoord. Wat zeker niet wil zeggen dat het toch niet misschien ergens staat. Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Ik log in met hetzelfde account op een andere telefoon en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@MY00 Wat @sanscorp aangeeft werkt indedaad, maar je kan ook via Huisbeheer (pijltje links boven op het home screen) je familie openen en een nieuw familielid aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26
@sanscorp en @Toff Thx dit werkt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip Aversteeg
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik ben zojuist mijn avontuur op Smart Home gebied begonnen, maar loop aan tegen het feit dat ik van de Lidl wireless deurbel, wel een melding op mijn telefoon krijg maar zonder geluid. Dit moet vast een mogelijkheid zijn.
Kan iemand mij in de goede richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kleine vraag hier aan mede-tweakers. Ik heb sinds de eerste batch / release van de lidl-smart spullen een setje stekkers om diverse lampen of apparatuur te schakelen.
Nu heb ik 1 schakelaar, relatief normaal gebruikt, daarvan blijft het relais hangen, vermoedelijk door een vonk / slijtage in het relais.

Vorige week een keer de stekker uit het stopcontact gehad , tik op gegeven en even apart getest van de opstelling, toen deed deze het weer.
Afgelopen vrijdag bleef hij weer hangen, erg irritant. Je hoort hem klikken, led gaat netjes aan en uit maar er blijft spanning op de smart-stekker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jip Aversteeg schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:47:
Ik ben zojuist mijn avontuur op Smart Home gebied begonnen, maar loop aan tegen het feit dat ik van de Lidl wireless deurbel, wel een melding op mijn telefoon krijg maar zonder geluid. Dit moet vast een mogelijkheid zijn.
Is dat niet gewoon een wifideurbel ipv dat die via zigbee werkt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jip Aversteeg
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-09-2023
@Marzman
Nee, deze deurbel is verbonden via de Lidl Home App, dus naar mijn weten werkt die via de Gateway die een halve meter verderop staat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 19:39
Jip Aversteeg schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:47:
Heb je een Android? Dan kun je met de app Alertify voor elke app een eigen belsignaal instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 14:00
Vanaf volgende week weer te koop in de winkel:
https://www.lidl.nl/folde...3/view/flyer/page/18?ar=3

[ Voor 4% gewijzigd door tpq36 op 17-06-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42
Leuk, een besproeiingscomputer op Zigbee, da's een nieuwe voor mij :)
(de overige zaken zaten al in het assortiment meen ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

Batilan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Leuk, een besproeiingscomputer op Zigbee, da's een nieuwe voor mij :)
(de overige zaken zaten al in het assortiment meen ik)
Bestaat al langer van andere merken maar niet zoals dit.

Bij deCONZ zijn we er mee bezig :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Mimiix schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Interessant, ben ook geïnteresseerd in de besproeiingscomputer. Ik heb ergens nog een ongebruikte slaesh stick liggen. Enig idee hoe gecompliceerd is het om het vervolgens ook werkend te krijgen onder Z2M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

baggerwerkert schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Interessant, ben ook geïnteresseerd in de besproeiingscomputer. Ik heb ergens nog een ongebruikte slaesh stick liggen. Enig idee hoe gecompliceerd is het om het vervolgens ook werkend te krijgen onder Z2M?
Geen idee, dat zul je in het Z2m topic moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Mimiix schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Ik heb sinds een week of 3 eentje van woox
Deze: https://www.hashop.nl/WOO...rigation-Control-(Zigbee)

Werkt prima via deconz als een simpele aan/uit switch. Alleen het batterij niveau kan je niet uitlezen, dat zou nog wel makkelijk zijn. Maar verder dik tevreden!

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

goededag mede tweakers, per deze week heeft lidl weer heel veel smart home spul in de fysieke winkels beschikbaar (online altijd verkrijgbaar).

dus...

ik wil graag een motion sensor kopen, maar wat is de laatste stand van zaken mbt gebruik met de hue hub, zonder de lidl bridge te hoeven kopen?

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 24-06-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Zakaria
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik heb me laten verleiden door de lidl aanbieding en vandaag in de smarthome wereld gestapt. Als noob op dit gebied vraag ik mij af of het mogelijk is om een bepaalde lamp op variabele tijden aan te laten gaan? Zo ja? Hoe stel je dit in in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baggerwerkert
Ik heb inmiddels de parkside besproeiingscomputer gekocht en het werkt al met ZHA (on/off). Als je 'm aan zet dan wordt hij na een minuut weer uitgeschakeld (beveiliging). Ik heb nu een script aangemaakt in HA en gebruik een "counted repeat" met een "delay" om zo de sproeier 5 of 10 minuten aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
DaveFlash schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:42:
goededag mede tweakers, per deze week heeft lidl weer heel veel smart home spul in de fysieke winkels beschikbaar (online altijd verkrijgbaar).

dus...

ik wil graag een motion sensor kopen, maar wat is de laatste stand van zaken mbt gebruik met de hue hub, zonder de lidl bridge te hoeven kopen?
Sensoren, de nieuwe sproeicomputer etc werken allemaal niet op Hue. Een motion sensor van Lidl + hub is net zo duur als een Hue motion sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 20:32
Don_Zakaria schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:06:
Ik heb me laten verleiden door de lidl aanbieding en vandaag in de smarthome wereld gestapt. Als noob op dit gebied vraag ik mij af of het mogelijk is om een bepaalde lamp op variabele tijden aan te laten gaan? Zo ja? Hoe stel je dit in in de app?
Welkom in deze wereld.
per lamp kun je ook per dag een tijdschema instellen.
of een smart routine maken die bijvoorbeeld met zonop zononder schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Zakaria
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07-2021
Axel Moonshine schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Welkom in deze wereld.
per lamp kun je ook per dag een tijdschema instellen.
of een smart routine maken die bijvoorbeeld met zonop zononder schakelt.
Thx! Inmiddels al een beetje uitgevogeld hoe het werkt en inderdaad genoeg instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

cvanatten schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Sensoren, de nieuwe sproeicomputer etc werken allemaal niet op Hue. Een motion sensor van Lidl + hub is net zo duur als een Hue motion sensor.
ah, jammer, want ik heb niet zin in meer brdiges, 2, die van philips en ikea, vind ik meer dan genoeg, dus dan wordt het denk ik toch eens tijd om werk te maken van zHA + een (bijv.) sonoff zigbee usb stick om zo'n sensor van lidl op hue én homekit aan te sluiten, dan ben ik voor 20 ~ 25,- klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iig, heb ik nu, voordat ik met sensoren aan de slag ga al wel een nieuw project bekokstoofd: domme plafond schotel lamp met 2 fittingen slim maken door een tussen stekker uit elkaar te halen... aanschouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw0p0zmW51taL7apMm4O_QJ_VsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7IXUrWj2Rl1lLhPvStNcJ0j.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dus het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nd2AW8WE7MZdDFqLCzFkNavmaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWlW1iZ8vZvnxrf7xpEcLJZz.jpg?f=fotoalbum_large
…van de week even 3D printertje aanslingeren of plaatje hout op maat snijden/zagen voor als mountingplate :_)

Als dit werkt heb ik voor slechts €12,- een slimme lamp gemaakt van een bestaande schotel plafonnière (gebruikt 2 IKEA RYET E27 LED lampen van slechts €0,99pst. + de ingewanden van de Lidl Smart plug) lampen zijn niet dimbaar, maar omdat dit voor en hal is hoeft dat ook niet.) >:)

[ Voor 23% gewijzigd door DaveFlash op 28-06-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Waarom zo moeilijk en waarschijnlijk ook nog erg onveilig? Op Ali koop je een schakelaartje die je achter de plafond lamp in de centraal doos wegwerkt. Als je er 1 van Tuya op Zigbee koopt kun je hem gewoon gebruiken in dezelfde app als de andere Lidl spullen. De investering in de Lidl Hub is het dus echt wel waard. En ze zijn er ook op wifi als je geen extra hub wilt kopen. En kost zeker minder dan de 12 euro die je nu uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:34

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
cvanatten schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:40:
En kost zeker minder dan de 12 euro die je nu uitgeeft.
Helaas nu niet meer :( Die ga je nooit meer voor 1 juli binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
8,33 uit Polen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

cvanatten schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:40:
Waarom zo moeilijk en waarschijnlijk ook nog erg onveilig? Op Ali koop je een schakelaartje die je achter de plafond lamp in de centraal doos wegwerkt. Als je er 1 van Tuya op Zigbee koopt kun je hem gewoon gebruiken in dezelfde app als de andere Lidl spullen. De investering in de Lidl Hub is het dus echt wel waard. En ze zijn er ook op wifi als je geen extra hub wilt kopen. En kost zeker minder dan de 12 euro die je nu uitgeeft.
1) ik wil geen tuya
2) ook geen extra hub
3) mag ik Gvd niet eens lekker hobbyen?
4) deze stekker had ik over 😉

Goede nieuws is, ik heb hem niet gemold tijdens het de-solderen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chzw3yb7FI29q7A7U1S4lyUXqtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMkN9O8dcsoDwn9PqFj2ifHU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7Yr1PcisoMBx8j0whdbZ7HbyMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6GUi1kRwBNr3HLGXyelUliI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
Wat heb je gesoldeerd? Heb je daar een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

sanscorp schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:07:
Wat heb je gesoldeerd? Heb je daar een foto van?
Ge-de-soldeerd: DaveFlash in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Nu ben ik hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s96UYCqn_gzIerMoKfFFvxuu34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7TX9IodAqIcI6eZwa24pVUm.jpg?f=fotoalbum_large

De originele stekker behuizing heb ik in tweeën gezaagd, en het boardje weer terug gemonteerd in het resterende deel, morgen volgen meer foto’s hopelijk. Ik wacht nog op een nieuwe striptang tot ik verder kan

[ Voor 53% gewijzigd door DaveFlash op 29-06-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 04:49
Ik kwam vandaag bij Lidl een zigbee deurbel tegen https://www.lidl-shop.nl/...bee-smart-home/p100315344. De kwaliteit lijkt redelijk gezien de prijs, maar de handleiding is ondermaats. Het enige beschreven scenario is de deurbel verbinden met de Lidl smarthome gateway. Ik wil hem echter verbinden met mijn Amazon Echo 4 (waar een ingebouwde zigbee gateway). Is het iemand al gelukt Lidl zigbee meuk zonder lidl gateway met een Amazon Echo 4 of andere gateway te verbinden?

update: Het is gelukt om de deurbel aan alexa te koppelen maar hij wordt gezien als een generieke sensor. Een routine om hem te laten werken liep tegen allerlei problemen op. Deurbel geretourneerd.

[ Voor 16% gewijzigd door SirBlade op 02-07-2021 01:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

update!

it's alive! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sk-6UjwZZgawlTu9hvqk408Ij-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3qfJ4h0cGIo0h4bia1LJMni.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLMf1-Y1sKX4bKr14A9Bew6PAy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpyDqLyhJqxEMD0aUwF8Dc63.jpg?f=fotoalbum_tile

na even wat tegenslagen, o.a. de onderste fitting die stuk is gegaan en vervangen moest worden (zie eerdere posts voor foto met oude fitting) en een nood-vervanging van de oude afstriptang die niet meer wou doen, eindelijk toch geslaagd en werkend na alle moeite, morgen ergens tijd zoeken om hem aan het plafond in de hal te doen :_)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanscorp
Het is al eerder gezegd en als het kroonsteentje als voorbeeld dient dan raak ik die lamp niet graag aan.

Niet veilig zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

sanscorp schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:51:
Het is al eerder gezegd en als het kroonsteentje als voorbeeld dient dan raak ik die lamp niet graag aan.

Niet veilig zo...
dit is uiteraard een test opstelling, ik wacht nog op wago klemmen voordat die an het plafond gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
Dat stond er niet bij :)

Let wel op dat je soldeerwerk ook mechanisch is bevestigd met netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmsterdamRico
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb de smart home lidl starterkit gekocht. Maar stuit op een probleem. Via google home de lidl home als compatible apperaat toevoegen lukt alleen met inloggen met lidl account krijg ik een succesvol berichten en daarna een rood balkje dat me inloggegevens niet kloppen. Moet dat ook een telefoonnummer invoeren of een emaail maar heb geen succes. Zelfs een nieuw account geprobeerd beide geen succes. Meer mensen last van dit probleem? . Alles werkt verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
Advies: gebruik niet de Lidl app maar de app Smart Life of Tuya. Maak daarin je account. Dan kun je later nieuwe Tuya producten eenvoudige koppelen. Voeg je hub en je lampen toe. En koppel dat vervolgens aan Google Home. Gebruik dezelfde inloggegevens als je gebruikt voor je Tuya/Smart life account. Als hij vraagt om een telefoonnummer gebruik dan je mailadres. Inloggen moet soms een paar keer voordat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 13-09 09:52
cvanatten schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:26:
Advies: gebruik niet de Lidl app maar de app Smart Life of Tuya. Maak daarin je account. Dan kun je later nieuwe Tuya producten eenvoudige koppelen. Voeg je hub en je lampen toe. En koppel dat vervolgens aan Google Home. Gebruik dezelfde inloggegevens als je gebruikt voor je Tuya/Smart life account. Als hij vraagt om een telefoonnummer gebruik dan je mailadres. Inloggen moet soms een paar keer voordat het werkt
Wat is het voordeel van het gebruiken van de Tuya app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-07 18:29
Beste van Atten, ik v Aag mij ook af waarin Tuya in het voordeel zijn zou tov de Lidl app. Kan Tuya meer combinatie scripts aan? Werkt het stabieler ? Kunnen er meer devices mee bediend worden uiteindelijk ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
In de Tuya en Smart Life app staan standaard veel meer apparaten, dus makkelijker met koppelen. En deze apps krijgen sneller updates, dus ze werken inderdaad stabieler. Om over te stappen moet je wel eerst alle lampen en zo uit de Lidl app verwijderen en dan opnieuw koppelen in Tuya of Smart Life. En waarschijnlijk ook een nieuwe account maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

renedepe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:29:
[...]

Ik heb sinds een week of 3 eentje van woox
Deze: https://www.hashop.nl/WOO...rigation-Control-(Zigbee)

Werkt prima via deconz als een simpele aan/uit switch. Alleen het batterij niveau kan je niet uitlezen, dat zou nog wel makkelijk zijn. Maar verder dik tevreden!
Dikke kans dat er nog geen support is dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Mimiix schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Dikke kans dat er nog geen support is dan.
Hoi Mimiix. Dat zou zeker kunnen. Er loopt wel het e.e.a. op github (o.a. https://github.com/JohanBendz/com.tuya.zigbee/issues/62), maar als ik het goed begrijp is dat allemaal nog ongoing.

Gelukkig werkt het in de basis nu wel al zoals ik aangaf. Mijn tuin besproeiing werkt nu volledig geautomatiseerd op basis van temperatuur, de hoeveelheid neerslag van de afgelopen dagen en de te verwachtte neerslag (op basis van Home Assistant i.c.m. node red). Ik ben dus al heel erg blij, het batterij niveau is enkel nog een "very nice to have" dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

renedepe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Hoi Mimiix. Dat zou zeker kunnen. Er loopt wel het e.e.a. op github (o.a. https://github.com/JohanBendz/com.tuya.zigbee/issues/62), maar als ik het goed begrijp is dat allemaal nog ongoing.

Gelukkig werkt het in de basis nu wel al zoals ik aangaf. Mijn tuin besproeiing werkt nu volledig geautomatiseerd op basis van temperatuur, de hoeveelheid neerslag van de afgelopen dagen en de te verwachtte neerslag (op basis van Home Assistant i.c.m. node red). Ik ben dus al heel erg blij, het batterij niveau is enkel nog een "very nice to have" dingetje.
Ik ken die bovestaande niet. Ik kan enkel over deconz spreken (https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/). Wel goed om te horen dat het werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Mimiix schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Ik ken die bovestaande niet. Ik kan enkel over deconz spreken (https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/). Wel goed om te horen dat het werkt !
Sorry, verkeerde URL, ik bedoelde deze: https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/4325

Ik zie nu zelfs dat jij daarin gereageerd hebt :-) (mits je daar dezelfde username gebruikt). Kan ik iets doen om te helpen om het batterij niveau alsnog zichtbaar te krijgen? Zover ik de materie tot nu toe begrijp staan alle benodigde screenshots reeds in dat issue, maar ik wil met alle liefde helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

cvanatten schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:07:
In de Tuya en Smart Life app staan standaard veel meer apparaten, dus makkelijker met koppelen. En deze apps krijgen sneller updates, dus ze werken inderdaad stabieler. Om over te stappen moet je wel eerst alle lampen en zo uit de Lidl app verwijderen en dan opnieuw koppelen in Tuya of Smart Life. En waarschijnlijk ook een nieuwe account maken.
Groot nadeel van de Tuya en Smart Life app is wel dat alle gegevens naar servers in China worden gestuurd en opgeslagen.
Bij gebruik van de Lidl Home app blijven deze gegevens allemaal binnen de EU staan (zo staat het ook in de voorwaarden van Lidl beschreven als het gaat om opslaan van persoonsgegevens).

Wel goed om te weten voordat je een keus maakt.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Ik ben wel benieuwd welke voorwaarden je dan gelezen hebt. Als ik de voorwaarden vanuit de Play Store lees staat er: "De technische dienstverleners als verwerkers danwel derden (zie punt 10) bevinden zich gedeeltelijk in China en de VS." Een aantal Chinese bedrijven wordt met naam in de voorwaarden genoemd. Waaronder Hangzhou Tuya Information Technology Co., Ltd, het bedrijf dat het platform beheert voor apps die werken met Tuya producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:21
Zijn de smart producten van Lidl nou ook in de winkel te koop?

Ik ben hier naar een winkel gegaan, maar daar kon ik niks vinden. T lijkt me toch wel fijn dat als een lamp kapot is, je direct ergens een nieuwe kunt halen.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:34

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Wachten... Soms, zie ze nu hier al weer een tijdje liggen. Maar verschilt volgens mij ook wel per winkel.

De hoop om snel een nieuwe lamp te halen heb ik sinds het ledtijdperk opgegeven, smart of niet. Ze hebben lokaal toch niet de vorm, kleurtemp en CRI die ik wil. Gelukkig ook niet zo'n ding meer als vroeger. Heb ook gewoon geen reservelampen meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:21
Septillion schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
@Wachten... Soms, zie ze nu hier al weer een tijdje liggen. Maar verschilt volgens mij ook wel per winkel.

De hoop om snel een nieuwe lamp te halen heb ik sinds het ledtijdperk opgegeven, smart of niet. Ze hebben lokaal toch niet de vorm, kleurtemp en CRI die ik wil. Gelukkig ook niet zo'n ding meer als vroeger. Heb ook gewoon geen reservelampen meer in huis.
Dank je voor je reactie.

De bridge van hun schijnt ool wel redelijk te werken volgens mij he?

Ik zit enkel in twijfel nog t.o.v. ikea, meer omdat ik zo min mogelijk spullen vanuit China in huis wil hebben (ik support graag de EU.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 11:08
Ik ben nog heel nieuw en heb nog niks gekocht maar probeer al een tijdje antwoord te krijgen op deze vragen:
-Kan Lidl smarthome goed en makkelijk gekoppeld worden aan Home Assistant?
-Kan Xiaomi smarthome goed en makkelijk gekoppeld worden aan Home Assistant?
-Zijn er betere hubs/ontvangers/usb'tjes die ik moet kopen en aansluiten op mijn Home Assistant VM?
-Zijn er ook dingen die ik vooral niet moet kopen of moet doen als het gaat om een redelijk simpele smarthome Lidl setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Melchuzz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:34:
Ik ben nog heel nieuw en heb nog niks gekocht maar probeer al een tijdje antwoord te krijgen op deze vragen:
-Zijn er betere hubs/ontvangers/usb'tjes die ik moet kopen en aansluiten op mijn Home Assistant VM?
-Zijn er ook dingen die ik vooral niet moet kopen of moet doen als het gaat om een redelijk simpele smarthome Lidl setup?
Ja, zowel Lidl als Xiaomi kan je prima koppelen aan Home Assistant. Ik zou zelf zeggen dat het makkelijk is en er is ook een berg aan informatie te vinden om je hierbij te helpen. Indien je van plan bent om meerdere merken te gaan gebruiken zou ik persoonlijk een ConbeeII stick in je Home Assistant stoppen en de decorz plug-in installeren. Deze stick ondersteund vele fabrikanten en dan hoef je niet met allerlei verschillende hubs te werken.

Je moet juist zoveel mogelijk doen, want dan leer je het meest ;-). Ik heb ook een Color “balk” van de Lidl, maar die valt een beetje tegen. In kleur heeft ie maar weinig output. Kijk ook eens naar Ikea. Goede smarthome producten voor lage prijzen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Melchuzz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:34:
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
baggerwerkert schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:53:
Ik heb inmiddels de parkside besproeiingscomputer gekocht en het werkt al met ZHA (on/off). Als je 'm aan zet dan wordt hij na een minuut weer uitgeschakeld (beveiliging). Ik heb nu een script aangemaakt in HA en gebruik een "counted repeat" met een "delay" om zo de sproeier 5 of 10 minuten aan te zetten.
Ik gebruik deze besproeiingscomputer ook icm Z2M en Home Assistant. Ik had er ook last van dat de sproeier elke minuut uit ging. In Z2M heb ik de mogelijkheid om deze waarde aan te passen, Deze waarde is alleen te zetten de besproeiingscomputer rapporteer deze waarde niet terug.
Ik weet of ZHA deze mogelijkheid ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-09 15:40
Ik heb zelf een vraagje, mocht iemand het antwoord weten. Zelf ben ik met mijn firewall aan het kloten en wil eigenlijk de Zigbee gateway blokkeren dat alleen het noodzakelijke verkeer eruit gaat. Iemand enig idee welke poorten de gateway gebruikt? Ik hoef niet specifiek te weten welke poort wat doet, dat kan ik zelf nog wel testen. Alle hulp is welkom! Zelf kon ik niks online of in de handleiding vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Muismat1991 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:11:
Ik heb zelf een vraagje, mocht iemand het antwoord weten. Zelf ben ik met mijn firewall aan het kloten en wil eigenlijk de Zigbee gateway blokkeren dat alleen het noodzakelijke verkeer eruit gaat. Iemand enig idee welke poorten de gateway gebruikt? Ik hoef niet specifiek te weten welke poort wat doet, dat kan ik zelf nog wel testen. Alle hulp is welkom! Zelf kon ik niks online of in de handleiding vinden.
Ik zou het met Wireshark eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
Mimiix schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Ik zou het met Wireshark eens testen.
Ennn..... dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ga er eens mee aan de slag en laat wel weten wat het is geworden, mocht er iemand anders geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
Jacko01 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Ik gebruik deze besproeiingscomputer ook icm Z2M en Home Assistant. Ik had er ook last van dat de sproeier elke minuut uit ging. In Z2M heb ik de mogelijkheid om deze waarde aan te passen, Deze waarde is alleen te zetten de besproeiingscomputer rapporteer deze waarde niet terug.
Ik weet of ZHA deze mogelijkheid ook heeft.
Inmiddels gebruik ik zelf ook Z2M. Ik ga binnenkort de Lidl druppelirrigatie set aansluiten op de besproeiingscompute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Iemand ervaring met de spotjes die ze verkopen? We zijn nu bezig met het plafond vernieuwen en we willen de huidige 'schuurlamp' vervangen door spotjes dus. We hebben al een pakket Lidl lampen en dat werkt prima genoeg. Kleur van de witte lampen (geel) wel afdoende. De kleurlampen iets minder.

Kortom, is hét wat? Of beter een ander systeem of methode. Normale spotjes met een ombouw dimmer zou ook kunnen. Hét moet wél simpel kunnen. We gebruiken vrij vaak..hey Google.. lampen uit (naar bed) en sensoren..(badkamer en wc). Na het stucen is het niet ontvangen echt meer toegankelijk om te wisselen naar andere spots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmileX
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 22:26
webber87 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:11:
Iemand ervaring met de spotjes die ze verkopen? We zijn nu bezig met het plafond vernieuwen en we willen de huidige 'schuurlamp' vervangen door spotjes dus. We hebben al een pakket Lidl lampen en dat werkt prima genoeg. Kleur van de witte lampen (geel) wel afdoende. De kleurlampen iets minder.

Kortom, is hét wat? Of beter een ander systeem of methode. Normale spotjes met een ombouw dimmer zou ook kunnen. Hét moet wél simpel kunnen. We gebruiken vrij vaak..hey Google.. lampen uit (naar bed) en sensoren..(badkamer en wc). Na het stucen is het niet ontvangen echt meer toegankelijk om te wisselen naar andere spots.
Zou er gewoon GU10 inzetten dan kun je alle kanten namelijk op :-)
De kleuren etc van de lidl vind ik niet overtuigend maar wellicht met een x aantal spotjes wel afdoende.
Heb zelf 2 buitenlampen hangen en in meerdere E27 lampen en met "color temp 2500" zit er wel veel licht in en is het naar mijn idee wel een mooie "authentieke" lamp kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
DJSmileX schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Zou er gewoon GU10 inzetten dan kun je alle kanten namelijk op :-)
De kleuren etc van de lidl vind ik niet overtuigend maar wellicht met een x aantal spotjes wel afdoende.
Heb zelf 2 buitenlampen hangen en in meerdere E27 lampen en met "color temp 2500" zit er wel veel licht in en is het naar mijn idee wel een mooie "authentieke" lamp kleur.
Ah natuurlijk.Dat is slimmer. Volgens mij heb Ik dan het volgende nodig.

- Zigbee led ecodimmer (voor in de wcd)
- Een Driver (die komen dan boven de stucplaten)
- bedrading
- GU10 lampjes led
- en natuurlijk de armaturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmileX
webber87 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

- bedrading
- GU10 lampjes led
Kan inderdaad :) maar je hebt ook heel veel keus in zigbee GU10 lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Laatst online: 23:42
webber87 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

- bedrading
- GU10 lampjes led
Dat is inderdaad een prima optie heb ik hier ook toegepast :)
Ik zou dan wel voor een 'dim-to-warm' variant gaan, dan kun je ze zowel als sfeer- alsook als 'werk' verlichting gebruiken (dimtone, glowdim etc.)

In de praktijk wil je de spots toch niet individueel bedienen, en de meeste rgbw spotjes vallen qua lichtintensiteit met kleur tegen (muv Hue, maar dan €€€)

[ Voor 12% gewijzigd door Batilan op 01-08-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Thanks! Dus het kan of met schakelaar/dimmer (bv Zigbee eco) of alleen via de app (Zigbee lampen) toch?

Ik zit te denken om de IKEA spots op te halen. Ook om hét verschil met mijn Lidl lampen eens te vergelijken. Ik zit alleen een beetje met de bediening. Ik gebruik nu meestal Google assistant maar soms ook nog wél de Lidl home App. Hoe zou het dan straks kunnen.zowel een Lidl App en een IKEA App is irritant. Of werken ze allemaal in 1 (alternatieve) app?

Heb inmiddels wat verder ingelezen. Home assistant zou kunnen. Ik kan daar denk Ik prima mee overweg. maar mijn vriendin moet er ook handig mee overweg kunnen. Het moet eigenlijk zo simpel mogelijk voor alle gebruikers :)

[ Voor 19% gewijzigd door webber87 op 01-08-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmileX
webber87 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:22:
Thanks! Dus het kan of met schakelaar/dimmer (bv Zigbee eco) of alleen via de app (Zigbee lampen) toch?

Ik zit te denken om de IKEA spots op te halen. Ook om hét verschil met mijn Lidl lampen eens te vergelijken. Ik zit alleen een beetje met de bediening. Ik gebruik nu meestal Google assistant maar soms ook nog wél de Lidl home App. Hoe zou het dan straks kunnen.zowel een Lidl App en een IKEA App is irritant. Of werken ze allemaal in 1 (alternatieve) app?

Heb inmiddels wat verder ingelezen. Home assistant zou kunnen. Ik kan daar denk Ik prima mee overweg. maar mijn vriendin moet er ook handig mee overweg kunnen. Het moet eigenlijk zo simpel mogelijk voor alle gebruikers :)
Even verder verdiepen in Home Assistant dan inderdaad :) werkt perfect ook voor de vrouw in huis.. en je kan er zoveel meer mee dan op dat moment, de automatiseringen maken het zoveel makkelijker ook samen met de HA app.

Ook genoeg hier op het forum te vinden natuurlijk : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652294

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmileX op 02-08-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
DJSmileX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:17:
[...]

Even verder verdiepen in Home Assistant dan inderdaad :) werkt perfect ook voor de vrouw in huis.. en je kan er zoveel meer mee dan op dat moment, de automatiseringen maken het zoveel makkelijker ook samen met de HA app.

Ook genoeg hier op het forum te vinden natuurlijk : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652294
Dank! Volgens mij is dit precies wat ik zoek. Nu alleen zorgen dat ik het niet te ingewikkeld ga maken. Ik heb nog een ongebruikte Raspberry Pi3 liggen. Misschien kan ik daar wat interessants mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

Vraagje,
Ik heb meerdere lampen van de lidl en tot zo ver werkt alles perfect behalve 1 lamp.
Als ik via de nest speaker het commando geef om het licht aan te doen blijft die lamp uit.
Hij staat in de groep bij de rest van de lampen en als ik via de lidl app de lampen of alleen die lamp aan doe dan werkt hij gewoon.
Alleen dus via de speaker en de google home app op de telefoon wil hij niet werken. Wat hij overigens wel altijd gedaan heeft.
Ik heb van alles geprobeerd zoals het verwijderen van de lamp en het opnieuw instellen maar niks mag baten.

Dit is het soort dingen die mij helemaal debiel kunnen draaien.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanvm1978
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-08-2021
hasjee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 01:19:
Vraagje,
Ik heb meerdere lampen van de lidl en tot zo ver werkt alles perfect behalve 1 lamp.
Als ik via de nest speaker het commando geef om het licht aan te doen blijft die lamp uit.
Hij staat in de groep bij de rest van de lampen en als ik via de lidl app de lampen of alleen die lamp aan doe dan werkt hij gewoon.
Alleen dus via de speaker en de google home app op de telefoon wil hij niet werken. Wat hij overigens wel altijd gedaan heeft.
Ik heb van alles geprobeerd zoals het verwijderen van de lamp en het opnieuw instellen maar niks mag baten.

Dit is het soort dingen die mij helemaal debiel kunnen draaien.
Hier ook, sinds vandaag lijkt het alsof ik via Google Assistent mijn Lidl lampen niet kan bedienen. Wel via de Lidl Home App. Al opnieuw gekoppeld aan Google assistent en het koppelen lijkt te werken, maar het lijkt er op alsof opdrachten van Google niet aankomen in de Lidl Gateway.
Is er iemand bekend met een mogelijke software update, bekende bug of iets anders?

Verder weken de Philips Hue lampen en ook de Ikea Smart lampen prima via de Google Assistent.

UPDATE: Tuya app geprobeerd, maar wilde niet lekker koppelen. Lidl spullen volledig gereset en opnieuw gekoppeld heeft het opgelost. De assistent kan de lampen (en stekkers) weer bedienen.

[ Voor 7% gewijzigd door Johanvm1978 op 03-08-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Hier hetzelfde probleem. Sind een paar dagen werken een groot deel van mijn (Lidl) lampen niet meer met de Google assistent. De google assistent opnieuw proberen te koppelen (wat niet helpt), alle lampen uit de Lidl app verwijderd en opnieuw gekoppeld heeft geholpen voor een paar lampen maar een groot deel werkt nog steeds niet. Via de Lidl app werken ze overigens wel allemaal gewoon. Daarnaast ziet de Google Home wel wel de status van de lampen, maar kan deze dus zelf niet bedienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Update: inmiddels de Lidl Home app verwijderd, Tuya app geïnstalleerd en alles via Tuya gekoppeld (iets wat ik toch al langere tijd wilde proberen). Inmiddels werkt alles weer via de Google Assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Rax schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:41:
Update: inmiddels de Lidl Home app verwijderd, Tuya app geïnstalleerd en alles via Tuya gekoppeld (iets wat ik toch al langere tijd wilde proberen). Inmiddels werkt alles weer via de Google Assistent
Hier ook hetzelfde issue sinds een paar dagen, 1 lamp reageert niet op google assistant. Zag dat er een update is geweest van de gateway die waarschijnlijk dit probleem heeft veroorzaakt. Lampen al verwijderd en opnieuw erin gezet maar probleem blijft bestaan.
Dan toch ook die overstap naar Tuya maar maken dan....had ik nog op mijn lijstje staan. Gezien vakantie is het voor de routines die ik ingesteld heb wel noodzakelijk meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet geheel onbelangrijk, Tuya is intensief aan het samenwerken met Homeassistant, en beloven op termijn zelfs locale acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
Ah, ik was nog niet helemaal gek geworden. Vanavond maar eens de Tuya app instellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Rax schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:15:
Hier hetzelfde probleem. Sind een paar dagen werken een groot deel van mijn (Lidl) lampen niet meer met de Google assistent. De google assistent opnieuw proberen te koppelen (wat niet helpt), alle lampen uit de Lidl app verwijderd en opnieuw gekoppeld heeft geholpen voor een paar lampen maar een groot deel werkt nog steeds niet. Via de Lidl app werken ze overigens wel allemaal gewoon. Daarnaast ziet de Google Home wel wel de status van de lampen, maar kan deze dus zelf niet bedienen
Ik heb er helaas ook last van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 12:03
Ik heb net een week door het hele huis Lidl lampen hangen, werkt het sinds twee dagen niet meer soepel via Google Home.

Maar goed, ik zie dat het duidelijk niet aan mij ligt :)

Ik zal eens kijken naar dat Tuya waar jullie het over hebben, want ik mis nu al mijn 'Hee Google, doe alle lampen uit'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Laatst online: 12-09 13:44
Ik heb het probleem inderdaad ook met maar 1 groep.
De lampen op de slaapkamer krijg ik niet meer aan/uit via de Google Home.
Als ik ze via de Lidl app inschakel en daarna de Google app ververs, kan Google wel de status ophalen en zet hij de lampen op 'Aan'.

Maar een commando sturen voor bijvoorbeeld aan/uit werkt niet.

De groep Keuken en Woonkamer werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2024
Goed om te zien dat ik niet de enige ben. Het ging van één lamp, naar een andere lamp de dag erna en vanochtend ging niets meer aan. Hopelijk werkt de Tuya app beter dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Ik ben nu tuya aan het proberen maar loop meteen tegen het verbinden met m'n gateway aan.
Deze lijkt niet te willen resetten.
Het status lampje gaat niet knipperen als ik de reset knop 5sec ingedrukt houd.

*Edit*
Gateway werkend gekregen. Alles werkt weer naar behoren.

[ Voor 14% gewijzigd door hasjee op 04-08-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Axel Moonshine schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Ik heb er helaas ook last van... :)
Ik heb het volgende geprobeerd, zonder succes.
Lidl smarthome account opnieuw ingesteld. (nieuw wachtwoord).
Lidl ontkoppeld in Google Home. En daarna opnieuw gekoppeld.
Alle lampen opnieuw in de juiste kamers geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muismat1991
Voor de mensen die dit probleem hebben, bij mij heeft het volgende gewerkt:

In de Lidl app naar home management gaan en je home verwijderen. Moet je wel alles opnieuw instellen, maar de lampen etc kun je als het goed is allemaal in een keer importeren. Vervolgens werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Ik heb tuya werkend. Al m'n lampen/afstandbediening/stekkers kunnen instellen. Alleen de bewegings sensor wil nog niet.

*Edit*
Ook de bewegings sensor functioneert weer.

[ Voor 18% gewijzigd door hasjee op 04-08-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Laatst online: 12-09 13:44
Is het niet gewoon een bug van Lidl en gaan ze het niet oplossen dan?
kwestie van tijd bedoel ik zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
hasjee schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:52:
Ik ben nu tuya aan het proberen maar loop meteen tegen het verbinden met m'n gateway aan.
Deze lijkt niet te willen resetten.
Het status lampje gaat niet knipperen als ik de reset knop 5sec ingedrukt houd.

*Edit*
Gateway werkend gekregen. Alles werkt weer naar behoren.
Hoe is het je gelukt? Mijn Tuya app wil de gateway niet herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Muismat1991 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:27:

In de Lidl app naar home management gaan en je home verwijderen. Moet je wel alles opnieuw instellen, maar de lampen etc kun je als het goed is allemaal in een keer importeren. Vervolgens werkt alles weer.
Jij bent echt mijn held:) dit lost het probleem bij mij op, alle lampen werken nu weer via googlehome en de lidl app :-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

ArpieTech schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Hoe is het je gelukt? Mijn Tuya app wil de gateway niet herkennen?
Ik heb de poort (zigbee) gekozen en dan via "kabel" ingesteld.
Als ik het via gateway (zigbee) probeerde kreeg ik geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
hasjee schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Ik heb de poort (zigbee) gekozen en dan via "kabel" ingesteld.
Als ik het via gateway (zigbee) probeerde kreeg ik geen verbinding.
Thanks, dat werkte inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Muismat1991 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:27:

Bij mij werken de lampen nu ook weer samen met googel home. dank je voor dit bericht.
Het zou wel handig zijn als je van tevoren al je instellingen kan backuppen. Nu moet je dus alle smart routines weer maken, alle tijdschakelingen. Van te voren maar screenshots gemaakt per lamp en routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. In heb drie spots in de keuken gehangen, maar het loopt nog niet echt lekker. Als ik met de lichtschakelaar de lampen uit doe en vervolgens weer aan, gaat soms maar 1 of 2 lampjes branden. Ze knipperen dan wel weer en moeten eerst weer opgeslagen worden. Zolang ik ze met de schakelaar aan laat staan en met de app bedien, is er niets aan de hand.

De tweede vraag is of ik ook een tweede afstandsbediening kan toevoegen zonder eerst weer een starterspakket te moeten kopen?

Hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vragen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

De reset code van lampen via de schakelaar is "aan, dan uit aan uit aan. Dan gaan ze weer in pairing mode knipperen.
In principe bedien je ze niet met je normale schakelaar maar via de app of bvb een google nest speaker met een stem commando.

Ik heb nog geen losse afstandsbedieningen van de Lidl gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
hasjee schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:54:
De reset code van lampen via de schakelaar is "aan, dan uit aan uit aan. Dan gaan ze weer in pairing mode knipperen.
In principe bedien je ze niet met je normale schakelaar maar via de app of bvb een google nest speaker met een stem commando.

Ik heb nog geen losse afstandsbedieningen van de Lidl gezien.
Aaaah super bedankt voor je antwoord, nu snap ik waar er misgaat!
Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste