[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 11:12
Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Toevallig nog tijd gehad om te zien welke switches je besteld hebt? :)
Nee sorry.
Even heel druk met mantelzorg.

Vanmiddag weer even rustig thuis zijn hopelijk.
Dan kijk ik even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 16:31
gasemans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Nee sorry.
Even heel druk met mantelzorg.

Vanmiddag weer even rustig thuis zijn hopelijk.
Dan kijk ik even.
Heeft geen haast, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
Nog niet thuis geweest.
maar volgens mij is het deze

Ben er nog niet verder mee gekomen.
Heb alleen gekeken of hij wel in een doos zou passen en dat lukt gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgoth
gasemans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:24:
Nog niet thuis geweest.
maar volgens mij is het deze

Ben er nog niet verder mee gekomen.
Heb alleen gekeken of hij wel in een doos zou passen en dat lukt gelukkig.
Ah, interessant. Ben benieuwd hoe de integratie met de Lidl app is! Zelf ben ik aan het kijken naar deze switches (https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html). Ik heb geen zin om de dozen in mijn muren te vervangen, en deze kan je gewoon met de bijgeleverde tape aan de muur vast zetten. Bovendien heb ik dan ook wat meer flexibiliteit over waar ze komen te hangen.

Maar voordat ik dat doe wacht ik eerst even tot ik mijn Tuya ab's binnen heb, om te bekijken hoe dat bevalt. https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html

Voor de mensen die het interessant vinden: ik heb nu door heel mijn huis Lidl lampjes hangen. Dit is nu mijn setup:

Trap-gang: Een led plafondlamp + een E27 lamp + 2x bewegingssensor (boven en beneden de trap)
Gang: 3x E27
Keuken: Grote plafondlamp (rechthoek, 4200 lumen) + led strip + Led lichtlijst
Badkamer: E27 + deursensor
Inloopkast 1: E27 + deursensor
Inloopkast 2: 2x E27 + deursensor
Woonkamer: 3x E27 + led strip + Led licht lamp (vierkant) + 3x GU10 spotjes
Studeerkamer: 1x Kerstboom RGB led (ja nog steeds ;)) + 3x GU10 spotjes
Balkon: 1x Led wandlamp + deursensor

Plus een aantal afstandsbedieningen. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Ook kan ik het goed vergelijken met Philips Hue, aangezien twee vrienden van mij (mede door mij geinspireerd) voor een volledig Philips Hue huis zijn gegaan. Philips Hue is duidelijk op alle vlakken beter (kleurtinten, lichtsterkte, bediening, etc.), maar wel bijna 4x zo duur. En dat vind ik het zelf zeker niet waard.

Alles werkt bijna vlekkeloos. Het enige wat af en toe niet goed werkt is de bewegingssensor boven aan de trap, die detecteert soms geen beweging. Ik had groot ingekocht, dus ik heb daar nu een extra bewegingssensor erbij gehangen, vanuit het idee dat er dan altijd eentje het wel doet. We zullen zien of dat werkt.

Verder heb ik ook bij een paar E27 lampen dat ze vanaf 30% sterkte of harder inderdaad geluid gaan maken (steeds harder naar mate je de lamp feller zet). Dat is in de basis ruk natuurlijk, maar ik heb het zo weten op te lossen dat de lampen waarbij het niet erg is dat ze geluid maken, er een lamp inzit die geluid maakt. En bij de lampen waar geluid absoluut ongewenst is, zitten de E27's in die geen geluid maken. Dus sommige van mijn E27's maken geen geluid, even voor de duidelijkheid˙

Tot zover mijn ervaringen. Mocht je vragen hebben over mijn setup, voel vrij om te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Ah, interessant. Ben benieuwd hoe de integratie met de Lidl app is! Zelf ben ik aan het kijken naar deze switches (https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html). Ik heb geen zin om de dozen in mijn muren te vervangen, en deze kan je gewoon met de bijgeleverde tape aan de muur vast zetten. Bovendien heb ik dan ook wat meer flexibiliteit over waar ze komen te hangen.

Maar voordat ik dat doe wacht ik eerst even tot ik mijn Tuya ab's binnen heb, om te bekijken hoe dat bevalt. https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html

Voor de mensen die het interessant vinden: ik heb nu door heel mijn huis Lidl lampjes hangen. Dit is nu mijn setup:

Trap-gang: Een led plafondlamp + een E27 lamp + 2x bewegingssensor (boven en beneden de trap)
Gang: 3x E27
Keuken: Grote plafondlamp (rechthoek, 4200 lumen) + led strip + Led lichtlijst
Badkamer: E27 + deursensor
Inloopkast 1: E27 + deursensor
Inloopkast 2: 2x E27 + deursensor
Woonkamer: 3x E27 + led strip + Led licht lamp (vierkant) + 3x GU10 spotjes
Studeerkamer: 1x Kerstboom RGB led (ja nog steeds ;)) + 3x GU10 spotjes
Balkon: 1x Led wandlamp + deursensor

Plus een aantal afstandsbedieningen. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Ook kan ik het goed vergelijken met Philips Hue, aangezien twee vrienden van mij (mede door mij geinspireerd) voor een volledig Philips Hue huis zijn gegaan. Philips Hue is duidelijk op alle vlakken beter (kleurtinten, lichtsterkte, bediening, etc.), maar wel bijna 4x zo duur. En dat vind ik het zelf zeker niet waard.

Alles werkt bijna vlekkeloos. Het enige wat af en toe niet goed werkt is de bewegingssensor boven aan de trap, die detecteert soms geen beweging. Ik had groot ingekocht, dus ik heb daar nu een extra bewegingssensor erbij gehangen, vanuit het idee dat er dan altijd eentje het wel doet. We zullen zien of dat werkt.

Verder heb ik ook bij een paar E27 lampen dat ze vanaf 30% sterkte of harder inderdaad geluid gaan maken (steeds harder naar mate je de lamp feller zet). Dat is in de basis ruk natuurlijk, maar ik heb het zo weten op te lossen dat de lampen waarbij het niet erg is dat ze geluid maken, er een lamp inzit die geluid maakt. En bij de lampen waar geluid absoluut ongewenst is, zitten de E27's in die geen geluid maken. Dus sommige van mijn E27's maken geen geluid, even voor de duidelijkheid˙

Tot zover mijn ervaringen. Mocht je vragen hebben over mijn setup, voel vrij om te schieten!
Ik heb die serie ook wel bekeken.
Maar ik wou juist inbouwen en niet geplakte knoppen hebben.
op batterijen wou ik namelijk niet.
Ik heb nu 3 sensoren al op batterijen en merk bij 1 dat die al snel leeg lopen.
Hopelijk is het gewoon een slechte batterij.

Maar wat een mega partij zeg.

Heb wel mn set naar de eerste aankoop vergroot maar nog niet zo extreem als jij :D

Vraag over de 3x GU10 spotjes lampen.
zijn die alleen als set aan te sturen?
Dus 3 tegelijk? Of worden ze gezien als elk afzonderlijk?

Wil ze mogelijk in mijn werkkamer en washok hebben.
Maar dan 4 in de werkkamer en 2 in de washok.
Zou dan wel handig zijn als ik ze ook zo kan bedienen.
en niet dat er 1 in de werkkamer aan gaat als ik het washok alleen aan wil hebben.

Of 3 in de werkkamer aan maar nr 4 blijft dan uit.

[ Voor 6% gewijzigd door gasemans op 21-02-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
gasemans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:55:
Vraag over de 3x GU10 spotjes lampen.
zijn die alleen als set aan te sturen?
Dus 3 tegelijk? Of worden ze gezien als elk afzonderlijk?
Ze zijn sowieso als 3 losse lampen te bedienen (waarvan je dan natuurlijk wel een groep kan maken). Ik heb alleen de GU10's die bij de originele armatuur zaten vervangen door RGB GU10's. Degene die daar standaard bij zaten zijn alleen witte GU10's. Die laatste liggen nu hier in een la te verstoffen ;). Maar ook met de originele witte GU10's zijn ze als losse lampen te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 16:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb bij mij op zolder nu 3 Lidl RGB Gu10 lampen, en overweeg ze ook voor de woonkamer waar ik nu nog standaard halogeen gu10 lampen heb.

Ik zat alleen te prutsen met de kleuren op zolder om te kijken of ik de uitstraling van de standaard lampen kan benaderen. Ik ben hier nog niet helemaal tevreden mee, iemand die zowel hue g10 rgb spots heeft maar ook Lidl gu10 rgb spots?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4gg3r1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 20:12
Mimiix schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:51:
[...] Z-Wave is vergelijkbaar met Zigbee maar duurder....
Er is een belangrijker (voor mij dan) verschil tussen z-wave en zigbee.

Z-wave is duurder, klopt. Maar voor mij is het grootste probleem van ZigBee dat het een open "standaard" is.

Ik heb allerlei z-wave merken door elkaar in mijn systeem. Werkt gewoon.

Omdat ZigBee open is kom je toch veel verschillende implementaties (interpretaties wellicht?) van de standaard tegen met als gevolg dat combineren van merken verre van ideaal is.

[ Voor 8% gewijzigd door b4gg3r1 op 22-02-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:46

Mimiix

Professioneel Prutser

b4gg3r1 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Er is een belangrijker (voor mij dan) verschil tussen z-wave en zigbee.

Z-wave is duurder, klopt. Maar voor mij is het grootste probleem van ZigBee dat het een open "standaard" is.

Ik heb allerlei z-wave merken door elkaar in mijn systeem. Werkt gewoon.

Omdat ZigBee open is kom je toch veel verschillende implementaties (interpretaties wellicht?) van de standaard tegen met als gevolg dat combineren van merken verre van ideaal is.
Voor de een een voordeel en voor de ander een nadeel. De "duurdere" producten in zigbee land spelen gewoon netjes mee. Zelf heb ik ook een mengelmoes en dat werkt ook prima. Ik heb geen last van issues.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-07 19:38
Is er al iemand die de Lidl deurbel in gebruik heeft? Is deze waterdicht genoeg om als standaard deurbel te functioneren, en niet al te nukkig in gebruik?

Verplaats van deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik

[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 05-03-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Leipi35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:03:
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit al eerder gevraagd maar nog geen reactie gehad , zou deze schakelaars ook met de ICS 2000 werken van KAKU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:12
Lampje007 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Ik had dit al eerder gevraagd maar nog geen reactie gehad , zou deze schakelaars ook met de ICS 2000 werken van KAKU?
Ik denk niet dat je er hier antwoord op krijgt, want geen Lidl.

Omdat ik zelf ook wel benieuwd ben de vraag in het KaKu topic gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Laatst online: 16-08-2024
Frappuccino schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Ik denk niet dat je er hier antwoord op krijgt, want geen Lidl.

Omdat ik zelf ook wel benieuwd ben de vraag in het KaKu topic gedumpt.
Oke bedankt voor de reactie en plaatsen in de andere topic,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osdeboss1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09-2022
Valt me wel op dat het aanbod van LIDL sterk fluctueert. Nu geen GU10 inbouwspots of E27 lampen meer te krijgen. Wilde wat gaan uitbreiden maar gaat dus niet lukken. Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

osdeboss1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:10:
Valt me wel op dat het aanbod van LIDL sterk fluctueert. Nu geen GU10 inbouwspots of E27 lampen meer te krijgen. Wilde wat gaan uitbreiden maar gaat dus niet lukken. Wel iets om rekening mee te houden.
Dat is volgens mij met alle hardware zo. Lid is een verdien model

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 16:38
osdeboss1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:10:
In Duitsland staan ze gewoon op de site https://www.lidl.de/de/smart-home-beleuchtung/c21974

Geduld zal denk ik worden beloond, over een tijdje komt het nodige in NL ook wel weer in de winkel en/of in de online shop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:26
Ik krijg het in de app niet voor elkaar om een routine te creëren om een deursensor aan / uit te zetten bij verlaten / terugkomst thuis; een aan / uit knop creëren dus. De sensor blijft actief en dat is vervelend als je gewoon thuis bent want je krijgt dus continu een melding als iemand via de achterdeur naar tuin cq garage loopt. Wat zie ik over het hoofd? Ik heb de app al binnenstebuiten gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hermanouk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:47:
Ik krijg het in de app niet voor elkaar om een routine te creëren om een deursensor aan / uit te zetten bij verlaten / terugkomst thuis; een aan / uit knop creëren dus. De sensor blijft actief en dat is vervelend als je gewoon thuis bent want je krijgt dus continu een melding als iemand via de achterdeur naar tuin cq garage loopt. Wat zie ik over het hoofd? Ik heb de app al binnenstebuiten gedraaid.
Je bedoelt dus dat als jij niet thuis bent, dat die routine het niet doet maar het alleen doet als jij wel thuis bent? Als dat het is: dat kan niet met de Lidl app + gateway.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Is het iemand al gelukt om een Lidl Smart Led strip te koppelen aan een IKEA tradfri gateway?

Ik heb nu een 12 tal GU10 spots van IKEA gekoppeld aan de deze Tradfri gateway en de bediening doe ik via de Google Home app en via de Google Assistant. Werk allemaal prima. Afgelopen weekend de LED strip van de Lidl in de kar gegooid, maar tot op heden niet gelukt om te koppelen. Dit zou moeten lukken, want beide Zigbee, maar tot nu toe niet gelukt om:
1) via Google home app --> hij vindt niks

2) via IKEA app --> de Lidl led heeft geen afstandbediening......

3) de Lidl app --> deze gaat uit van de Lidl gateway die ik niet heb.....

4) handmatige koppeling via de knop of de Tradfri gateway en Led-strip in knipper modus. Dacht dat de koppeling gemaakt was toen hij feller ging branden, maar geen succes.....

Wie nu nog tips?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Hermanouk
Morgoth schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Je bedoelt dus dat als jij niet thuis bent, dat die routine het niet doet maar het alleen doet als jij wel thuis bent? Als dat het is: dat kan niet met de Lidl app + gateway.
Nee, dat niet. Eigenlijk wil ik de deursensor activeren als ik het huis uit ga. Dus als bewaking; dus meldingen van het gebruik van de deur bij afwezigheid. Als ik weer thuis kom wil ik hem deactiveren: geen meldingen van de deur. Dus een aan/uit knop routine. Maar dat krijg ik zo niet voor elkaar. Als de sensor geïnstalleerd is blijft deze 24/7 actief met alle meldingen. Dat is uiteraard vervelend als je thuis bent en de deur gewoon gebruikt wordt door iedereen om naar tuin en garage te gaan. Die meldingen hoef ik niet. En omdat de sensor actief blijft zou de enige oplossing zijn om steeds in de app te duiken als we thuis zijn om meldingen uit te zetten. Ik zoek een routine om zeg maar een aan/uit knop te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:10

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heeft hier iemand al kunnen testen of https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/tussenstekker/p43241 werkt met de Ikea Tradfri hub?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 10:53
jrk schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:43:
Is het iemand al gelukt om een Lidl Smart Led strip te koppelen aan een IKEA tradfri gateway?
Wie nu nog tips?
Tip: gebruik de zoekfunctie in dit topic. Dan kun je lezen dat het kan maar dat de kleuren (wit) niet correct zijn. Dus bespaar je de moeite en breng hem terug of koop een Lidl gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 00:33
Yups .
Werkt hier alweer een maand netjes in combinatie met IKEA aangestuurd door home assistant.
Maar hou er wel rekening mee dat hij waarschijnlijk geen update krijgt via de IKEA hub.

[ Voor 12% gewijzigd door tafmaf op 27-02-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

tafmaf schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Yups .
Werkt hier alweer een maand netjes in combinatie met IKEA aangestuurd door home assistant.
Maar hou er wel rekening mee dat hij waarschijnlijk geen update krijgt via de IKEA hub.
Super, bedankt. Geen updates kan wel een dingetje zijn ja, had ik nog niet bij stilgestaan. Ik neem aan dat je ze op de Ikea-manier (met een Tradfri remote die je daarna evt kunt verwijderen) aan de hub moet koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:43
SnoeiKoei schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Super, bedankt. Geen updates kan wel een dingetje zijn ja, had ik nog niet bij stilgestaan. Ik neem aan dat je ze op de Ikea-manier (met een Tradfri remote die je daarna evt kunt verwijderen) aan de hub moet koppelen?
Updates voor een stekkerdoos, zonder verbruik metingen? Zou me er niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:33:
[...]

Updates voor een stekkerdoos, zonder verbruik metingen? Zou me er niet druk over maken.
Voor het oplossen van eventuele kwetsbaarheden qua netwerktoegang hoogstens. Functionele updates verwacht ik niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 00:33
SnoeiKoei schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Je moet hem gelijk aan de hub koppelen.
Dan komt hij tevoorschijn in je app met een vraagteken maar werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick V
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02-2021
LIDL smart home gateway en inbouwspotjes gekocht. Aangename prijs en volgens de beschrijving compatible met andere zigbee systemen, zoals HUe, amazon. Thuis geinstalleerd, app gedownload en het werkt. Vervolgens geexperimenteerd met het automatiseren. Uiteindelijk ingesteld op zonsondergang, licht aan.
Het licht aan bedient een groep van 4 lampen. Tot zover tevreden. Nog wat extra lampen gekocht en elders in huis aangebracht. Omdat we daar ook bezoekers krijgen die geen app hebben, heb ik gezocht naar afstandbediening. LIDL verkoopt deze niet los. Dus (compatible?) geprobeerd met KlikaanKlijkuit afstand bediening. Nou de LIDL lampen doen alsof ze connecten met de afstandbediening, maar er gebeurt dus niets. (besproken met klanten service). Uiteindelijk krijg ik te horen dat er GEEN compatible afstandbediening is. :(
Dan gebeuren er soms spontane dingen met het licht. De allereerste lamp die ik heb ingesteld, Licht kleur en sterkte, begint spontaan te branden. Doe ik hem uit dan kan het zomaar gebeuren dat het 5 minuten later weer brand. In de APP kan ik niet zien (vinden) waarom dit gebeurt. MISKOOP. :(
Ik ga de Silvercrest gateway terugbrengen.

Ik wil als de DIY open is gaan kijken naar gateway van Klikaanklikuit, samen met afstandbediening. Vraag me af of die gaan werken met de lidl lampen of dat ik die ook moet gaan vervangen. Iemand ervaring?

gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:05
Rick V schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:18:
LIDL smart home gateway en inbouwspotjes gekocht. Aangename prijs en volgens de beschrijving compatible met andere zigbee systemen, zoals HUe, amazon. Thuis geinstalleerd, app gedownload en het werkt. Vervolgens geexperimenteerd met het automatiseren. Uiteindelijk ingesteld op zonsondergang, licht aan.
Het licht aan bedient een groep van 4 lampen. Tot zover tevreden. Nog wat extra lampen gekocht en elders in huis aangebracht. Omdat we daar ook bezoekers krijgen die geen app hebben, heb ik gezocht naar afstandbediening. LIDL verkoopt deze niet los. Dus (compatible?) geprobeerd met KlikaanKlijkuit afstand bediening. Nou de LIDL lampen doen alsof ze connecten met de afstandbediening, maar er gebeurt dus niets. (besproken met klanten service). Uiteindelijk krijg ik te horen dat er GEEN compatible afstandbediening is. :(
Dan gebeuren er soms spontane dingen met het licht. De allereerste lamp die ik heb ingesteld, Licht kleur en sterkte, begint spontaan te branden. Doe ik hem uit dan kan het zomaar gebeuren dat het 5 minuten later weer brand. In de APP kan ik niet zien (vinden) waarom dit gebeurt. MISKOOP. :(
Ik ga de Silvercrest gateway terugbrengen.

Ik wil als de DIY open is gaan kijken naar gateway van Klikaanklikuit, samen met afstandbediening. Vraag me af of die gaan werken met de lidl lampen of dat ik die ook moet gaan vervangen. Iemand ervaring?

gr. Rick
[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
Betreffende de deur / raamsensoren van Lidl. Weet iemand hoe die off en online te zetten zijn. Bv online als we het huis verlaten tbv beveiliging en weer offline als we thuis komen. Ik kan dat niet vinden. Momenteel zijn ze continu online wat inhoud dat als we thuis zijn bij elke deur open en dicht actie er een melding komt. Vervelend als je steeds in en uit naar de tuin loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Ik heb enkele stekkers bij de Lidl gehaald en die werk goed met mijn Hue hub. ook werken de lampen prima.
Geen probleem.
Nu heb ik een deur sensor gekocht en zoek of ik deze ook kan koppelen met de Hue Hub.

Mij is het nog niet gelukt. Iemand anders wel? en hoe heb je het gedaan?

Ik heb geen lidl Hub

Ik hoot het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26
robnieuw schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:21:
Ik heb enkele stekkers bij de Lidl gehaald en die werk goed met mijn Hue hub. ook werken de lampen prima.
Geen probleem.
Nu heb ik een deur sensor gekocht en zoek of ik deze ook kan koppelen met de Hue Hub.

Mij is het nog niet gelukt. Iemand anders wel? en hoe heb je het gedaan?

Ik heb geen lidl Hub

Ik hoot het graag
Zelfde situatie, ook niet gelukt en voor zover ik kon vinden op internet is het niet mogelijk zonder andere hubs cq software. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morgoth
Morgoth schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:21:
[...]

https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html

Moet wel zeggen dat ik ze op 9 februari besteld heb, maar ze nog steeds niet shipped zijn.
Ik heb inmiddels deze Tuya afstandsbedieningen binnen die ik besteld had via Aliexpress. Ze werken uitstekend! Je kan ze dus koppelen met de LIdl gateway en daarna per knop een drietal functies geven (1 press, 2 press & long press). Dit kunnen zowel het bedienen van een apparaat zijn als het aanzwengelen van een automation. Dat is heel fijn, want daarmee zijn ze dus flexibeler in het gebruik dan de standaard Lidl afstandsbedieningen. Nu kan ik al mijn lampen gewoon altijd bedienen en op de standen zetten met afstandsbedieningen ipv met de telefoon. Dat vind ik veel fijner.

Daarnaast wordt het spul ook luxe geleverd met een bandje waardoor je hem ergens kan ophangen, met een houder die je zowel met bijgeleverde tape kan vastplakken aan de muur, dan wel met de bijgeleverde schroeven & pluggen kan vast schroeven. Ook zit er een kleine kruiskop schroevendraaier bij (om het apparaat te pairen moet je hem openschroeven) en de batterij is ook bijgeleverd (CR2032).

Nu zit ik nog te kijken naar deze switches: https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html. Maar ik denk dat ik het eerst eens een maandje aan kijk en mijn huidige setup een tijdje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 14:15
Ik zie hier 4 of 5 posts van mensen die problemen hebben met het resetten van lampen. Same here. Twee lampen die met geen mogelijkheid gaan knipperen (en ook een set lampen hier die prima te resetten zijn). Is er inmiddels al een foefje voor gevonden of gaan die lampen na een tijdje gewoon "stuk" qua smart-deel en moeten ze terug naar de lidl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:36:
Ik zie hier 4 of 5 posts van mensen die problemen hebben met het resetten van lampen. Same here. Twee lampen die met geen mogelijkheid gaan knipperen (en ook een set lampen hier die prima te resetten zijn). Is er inmiddels al een foefje voor gevonden of gaan die lampen na een tijdje gewoon "stuk" qua smart-deel en moeten ze terug naar de lidl?
In mijn ervaring helpt het volgende om de lampen die moeilijk te resetten zijn (bij mij voornamelijk GU10's):
- Indien nog aanwezig in je lidl app: verwijder de lamp uit je lidl app en verwijder ook de bijbehorende data (daar vraagt ie om als je een lamp gaat verwijderen)
- Proberen te resetten (dat lukt dan niet)
- nachtje uit laten staan (dus stroom helemaal eraf)
En dan schieten ze bij mij eigenlijk altijd wel in pairing modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:53:
[...]

In mijn ervaring helpt het volgende om de lampen die moeilijk te resetten zijn (bij mij voornamelijk GU10's):
- Indien nog aanwezig in je lidl app: verwijder de lamp uit je lidl app en verwijder ook de bijbehorende data (daar vraagt ie om als je een lamp gaat verwijderen)
- Proberen te resetten (dat lukt dan niet)
- nachtje uit laten staan (dus stroom helemaal eraf)
En dan schieten ze bij mij eigenlijk altijd wel in pairing modus.
Thanks voor je reactie! Ze hangen hier niet in de lidlapp (of aan de lidlgateway) maar in homeassistant via een conbeeII stick.
't Zijn geschakelde nachtkastjes dus sinds ze niet meer "smart" zijn is daar default de stroom af.. Helaas schieten ze niet in de pairingmode .. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Thanks voor je reactie! Ze hangen hier niet in de lidlapp (of aan de lidlgateway) maar in homeassistant via een conbeeII stick.
't Zijn geschakelde nachtkastjes dus sinds ze niet meer "smart" zijn is daar default de stroom af.. Helaas schieten ze niet in de pairingmode .. :-(
En ze staan ook niet meer als device in HA of Deconz (dan wel nog als device die ze kunnen bereiken, dan wel als device die offline is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:08:
[...]

En ze staan ook niet meer als device in HA of Deconz (dan wel nog als device die ze kunnen bereiken, dan wel als device die offline is)?
Nopes, door een falende SSD is m'n HA naar de maan dus ik heb een nieuwe gemaakt. Het terugzetten van een snapshot is op z'n zachtst gezegd geen goed lopend proces dus dan maar een nieuwe. Alas, buiten de scope van deze thread. 't Enige wat ik nu nodig heb is een manier om die lamp weer te laten doen alsof 'ie hagelnieuw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Nopes, door een falende SSD is m'n HA naar de maan dus ik heb een nieuwe gemaakt. Het terugzetten van een snapshot is op z'n zachtst gezegd geen goed lopend proces dus dan maar een nieuwe. Alas, buiten de scope van deze thread. 't Enige wat ik nu nodig heb is een manier om die lamp weer te laten doen alsof 'ie hagelnieuw is :)
Ai, das balen. En je hebt echt ook met de stopwatch erbij de lampen volgens het juiste schema proberen te resetten? Dat komt bij sommige lidl lampen heel nauw. En als dat het niet is weet ik het ook niet vrees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Ai, das balen. En je hebt echt ook met de stopwatch erbij de lampen volgens het juiste schema proberen te resetten? Dat komt bij sommige lidl lampen heel nauw. En als dat het niet is weet ik het ook niet vrees ik!
Welke timings houd je aan? 3 sec aan, 3 sec uit? De handleiding zegt 'r niet echt iets specifieks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Iemand ervaring met die RGB LED strip? Ik zit te denken om zo een achter de tv meubel te plakken voor wat meer sfeer verlichting om dan beide lampjes te vervangen maar ik kan zo 1 2 3 geen goede voorbeelden vinden. Iemand die dit toevallig zo heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Welke timings houd je aan? 3 sec aan, 3 sec uit? De handleiding zegt 'r niet echt iets specifieks over.
Hangt van type lamp af. Waar gaat het om? Kan het wel even voor je opzoeken in de Lidl app. Daar staat het in als je de type lamp kiest die je wil pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Hangt van type lamp af. Waar gaat het om? Kan het wel even voor je opzoeken in de Lidl app. Daar staat het in als je de type lamp kiest die je wil pairen.
https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/led-lamp/p43248 Deze. De niet-rgb (alleen warm spectrum dus) met kleine fitting

Ook https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG06492B.html heeft 'm staan en HG06492B staat ook letterlijk in de lamp gestencild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:57:
[...]

https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/led-lamp/p43248 Deze. De niet-rgb (alleen warm spectrum dus) met kleine fitting

Ook https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG06492B.html heeft 'm staan en HG06492B staat ook letterlijk in de lamp gestencild.
Daar heb ik ook de meeste moeite gehad, met die type lampen. Maar zie deze screenshot. Dit echt tot op haast de milliseconde opvolgen: https://djvvliet.stack.storage/s/paCv1hhp6BQRCeF0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Daar heb ik ook de meeste moeite gehad, met die type lampen. Maar zie deze screenshot. Dit echt tot op haast de milliseconde opvolgen: https://djvvliet.stack.storage/s/paCv1hhp6BQRCeF0.
Thanks voor alle hulp, echt tof!
Dat screenshot klopt trouwens ook niet helemaal (nou ja, de app dan); na 10 sec zet je 'm uit en weer aan en vervolgens moet ie aan-uit-aan-uit-aan .... dakandusnie :+

Hoe dan ook, heb nog een paar permutaties van wat de Lidl mogelijk bedoelt uitgetest maar krijg 't niet voor elkaar... Toch maar eens terug met de lampjes.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 20:29
Ik heb gezocht en vind veel informatie over het koppelen van Lidl-spullen aan een Hue bridge, maar niet over koppelen van Hue aan een Lidl Gateway.

Ik heb een Lidl Gateway waar ik 4 Philips producten aan wil toevoegen: 2 bestaande Living Colors Gen2 lampen met SmartLink (nu alleen met de ronde afstandsbediening gekoppeld) en een Hue Iris en Signe (nog nieuw in de doos).

Bij een Hue bridge zou dit moeten kunnen door Touchlink of -voor de 2 Hue lampen- door invullen van het serienummer. Ik heb echter géén Hue Bridge.

Maar hoe kan ik die lampen en de afstandsbediening toevoegen aan de Lidl Gateway?

[ Voor 13% gewijzigd door Kees030 op 04-03-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
  • Laatst online: 28-05 17:01
Mrjraider schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:53:
Iemand ervaring met die RGB LED strip? Ik zit te denken om zo een achter de tv meubel te plakken voor wat meer sfeer verlichting om dan beide lampjes te vervangen maar ik kan zo 1 2 3 geen goede voorbeelden vinden. Iemand die dit toevallig zo heeft gedaan?
Da's precies wat ik hier heb gedaan met mijn in november vorig jaar gekochte 2m LED strip. Ik was eigenlijk van plan om hem m.b.v. zijn plakstrip langs de bovenrand van de achterzijde van het TV meubel te bevestigen, maar heb hem na aanschaf ter test eerst maar eens achter de TV bovenop het TV meubel gelegd. Dat geeft als achtergrondverlichting een mooi strooilicht effect langs de muur naar boven tot aan het plafond, i.p.v. dat hij alleen licht geeft achter het TV meubel. Ben zeer tevreden met dit effect.

Ik heb aan/uit schakelen van mijn LED strip als volgt geautomatiseerd:
- hij gaat aan op moment van zonsondergang en uit om 23:59u;
- ik heb hem gekoppeld aan de afstandbediening die bij het startpakket was meegeleverd, zodat ik hem op elk gewenst moment aan/uit kan schakelen. Op die manier kun je ook de lichtsterkte variëren. Het was de afgelopen wintermaanden best plezierig om hem overdag aan te zetten.

Ik gebruik de LED strip niet in de RGB modus, gekleurde achtergrondverlichting vind ik nl. niet mooi. Ik heb in de Lidl Home app dus een scenery gekozen dat hij alleen wit licht geeft.
Ik kan met de 'aan' knop van de afstandbediening de kleur in een 5-tal stappen veranderen, van bijv. warm wit naar 'ziekenhuiswit' en alle stappen die daartussen zitten. Het is me inmiddels wel opgevallen dat de LED strip bij aanzetten via de afstandbediening af en toe de verkeerde kleur wit geeft. Door nog een paar keer op de 'aan' knop te drukken kom je dan weer in de juiste kleur wit terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@Mrjraider @re-atari Ik heb hem zelf ook maar vind hem niet heel bijzonder. Prijs kwaliteit is in orde, alleen het stoort me vooral dat ik nu verschil heb met mn andere ledstrips / lampen (Hue / ikea). Dat is nou eenmaal zo. Voor 30 euro kan je er geen beul aan vallen.

Wat ik wel heel irritant vind is dat hij een hoge toon heeft als hij volledig aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Mimiix schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:01:
@Mrjraider @re-atari Ik heb hem zelf ook maar vind hem niet heel bijzonder. Prijs kwaliteit is in orde, alleen het stoort me vooral dat ik nu verschil heb met mn andere ledstrips / lampen (Hue / ikea). Dat is nou eenmaal zo. Voor 30 euro kan je er geen beul aan vallen.

Wat ik wel heel irritant vind is dat hij een hoge toon heeft als hij volledig aan staat.
Ik heb alleen Lidl smarthome spullen, kan dus geen vergelijking maken met Philips en/of Ikea. Kan me wel herinneren dat ik in deze thread heb gelezen, dat vooral Philips in een totaal ander prijssegment zit. Ik vind, nu ik Lidl LED strip een aantal maanden in gebruik heb, hem nog steeds zijn geld waard. Hij doet wat hij doen moet, en ik ben zoals gezegd erg tevreden met het strooilicht effect achter de TV langs de muur naar het plafond. Alleen het hierboven aangegeven inschakelgedrag bij gebruik van de afstandbediening is soms wat irritant. De beschreven workaround is echter eenvoudig.

Mijn LED strip maakt helemaal geen geluid als hij aanstaat cq. je de helderheid op max. zet. Ik meen dat ik iets dergelijks (fluittoon als ze aanstaan) in deze thread heb gelezen over de Lidl E27 of GU10(?) Led lampen. Ik heb van beide typen hier een flink aantal lampen in gebruik, en die zijn ook stil.

Misschien heb ik simpelweg geluk gehad met mijn Lidl smarthome spullen. Of mijn gehoor is achteruit aan het gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

re-atari schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb alleen Lidl smarthome spullen, kan dus geen vergelijking maken met Philips en/of Ikea. Kan me wel herinneren dat ik in deze thread heb gelezen, dat vooral Philips in een totaal ander prijssegment zit. Ik vind, nu ik Lidl LED strip een aantal maanden in gebruik heb, hem nog steeds zijn geld waard. Hij doet wat hij doen moet, en ik ben zoals gezegd erg tevreden met het strooilicht effect achter de TV langs de muur naar het plafond. Alleen het hierboven aangegeven inschakelgedrag bij gebruik van de afstandbediening is soms wat irritant. De beschreven workaround is echter eenvoudig.

Mijn LED strip maakt helemaal geen geluid als hij aanstaat cq. je de helderheid op max. zet. Ik meen dat ik iets dergelijks (fluittoon als ze aanstaan) in deze thread heb gelezen over de Lidl E27 of GU10(?) Led lampen. Ik heb van beide typen hier een flink aantal lampen in gebruik, en die zijn ook stil.

Misschien heb ik simpelweg geluk gehad met mijn Lidl smarthome spullen. Of mijn gehoor is achteruit aan het gaan ;)
Naja voor wat achtergrond: Ik ben nu bezig om zelf een ledstrip te maken met een voeding, losse driver en de strip zelf. Een goede voeding kost dus al 20 tot 30 euro. Een beetje ledstrip 10 euro en dan de driver (Dresden-Elektronik) 40 euro. Dan heb je een simpele ledstrip. De prijs en kwaliteit staan er dan ook naar bij lidl.

Het probleem is vooral dat de ledstrips natuurlijk andere led modules hebben en de Hue en de Ikea lamp weer andere. Hierdoor zijn de kleuren net niet hetzelfde. Daarbij komt dat de driver van de Hue ledstrip een veel betere kwaliteit heeft dan die van de ikea lamp of de lidl ledstrip. Daar staat dan ook weer een prijsverschil van 40 euro tegenover.

Het is dus al met al net wat je wil en wat handig is. Ik ga bij de lidl ledstrip waarschijnlijk gewoon de voeding (12v) vervangen zodat het stil is en dan zie ik het wel. Ik vind het een prima kwaliteit verder en hij reageert vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-06 18:30
Op dit moment gebruikt ik een LIDL smart stekker om mijn QuickMill 3035 op tijdschema aan te zetten, zodat deze is voorverwarmt als ik koffie wil maken. Ik zou deze functionaliteit willen integreren in het apparaat zelf.

Mijn vraag is Ik vroeg mij af of iemand de LIDL smart stekker al eens uit elkaar heeft gehaald en kan laten zien hoe het binnenwerk eruit ziet. Iemand foto's hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
re-atari schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Mijn ledstrip maakt ook geen geluid, ook niet bij maximale helderheid (waar 'ie altijd op staat). Sommige van mijn E27's maken helaas wel geluid. Ik heb dat opgelost door de E27's die geluid maken op een plek te hangen waar dat niet uitmaakt, en de E27ś die geen geluid maken op de plek waar dat wel storend zou zijn. Komt precies uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
re-atari schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Da's precies wat ik hier heb gedaan met mijn in november vorig jaar gekochte 2m LED strip. Ik was eigenlijk van plan om hem m.b.v. zijn plakstrip langs de bovenrand van de achterzijde van het TV meubel te bevestigen, maar heb hem na aanschaf ter test eerst maar eens achter de TV bovenop het TV meubel gelegd. Dat geeft als achtergrondverlichting een mooi strooilicht effect langs de muur naar boven tot aan het plafond, i.p.v. dat hij alleen licht geeft achter het TV meubel. Ben zeer tevreden met dit effect.

Ik heb aan/uit schakelen van mijn LED strip als volgt geautomatiseerd:
- hij gaat aan op moment van zonsondergang en uit om 23:59u;
- ik heb hem gekoppeld aan de afstandbediening die bij het startpakket was meegeleverd, zodat ik hem op elk gewenst moment aan/uit kan schakelen. Op die manier kun je ook de lichtsterkte variëren. Het was de afgelopen wintermaanden best plezierig om hem overdag aan te zetten.

Ik gebruik de LED strip niet in de RGB modus, gekleurde achtergrondverlichting vind ik nl. niet mooi. Ik heb in de Lidl Home app dus een scenery gekozen dat hij alleen wit licht geeft.
Ik kan met de 'aan' knop van de afstandbediening de kleur in een 5-tal stappen veranderen, van bijv. warm wit naar 'ziekenhuiswit' en alle stappen die daartussen zitten. Het is me inmiddels wel opgevallen dat de LED strip bij aanzetten via de afstandbediening af en toe de verkeerde kleur wit geeft. Door nog een paar keer op de 'aan' knop te drukken kom je dan weer in de juiste kleur wit terecht.
Heb je een sfeer impressie.
Ik heb het nu zo namelijk met twee Lidl lampen aan beide zijdes van de televisie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9NbWekJ5L90UFpwxVxilhcGeTE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z6QNPE8ZrpWxtlIr9OBHSYa.jpg?f=fotoalbum_medium

En hoewel dat prima is vind ik die twee lampen niet meer zo passen bij deze 55" televisie. Ik denk dat een ledstrip het net wat cleaner maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Stephanus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:22:
Op dit moment gebruikt ik een LIDL smart stekker om mijn QuickMill 3035 op tijdschema aan te zetten, zodat deze is voorverwarmt als ik koffie wil maken. Ik zou deze functionaliteit willen integreren in het apparaat zelf.

Mijn vraag is Ik vroeg mij af of iemand de LIDL smart stekker al eens uit elkaar heeft gehaald en kan laten zien hoe het binnenwerk eruit ziet. Iemand foto's hiervan?
Die Quickmill 3035 heeft een RVS behuizing, die waarschijnlijk ook geaard is. Ik denk niet dat daar radiofrequente signalen doorheen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Mrjraider schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb het nu zo namelijk met twee Lidl lampen aan beide zijdes van de televisie.
[Afbeelding]

En hoewel dat prima is vind ik die twee lampen niet meer zo passen bij deze 55" televisie. Ik denk dat een ledstrip het net wat cleaner maakt.
Heel persoonlijk maar ik vind die 2 lampen echt dodelijk irritant zo naast het scherm. Zelfde als een pc scherm voor een raam en zo naar een felle omgeving kijken.

Die led strip mooi achter het kastje tegen de muur is al veel beter met diffuus licht inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:09:
[...]

Heel persoonlijk maar ik vind die 2 lampen echt dodelijk irritant zo naast het scherm. Zelfde als een pc scherm voor een raam en zo naar een felle omgeving kijken.

Die led strip mooi achter het kastje tegen de muur is al veel beter met diffuus licht inderdaad.
Ik had bij mijn kleinere televisie dit ook al zo en daar vond ik het beter staan en vond ik dat het wel kon. Maar nu dus niet meer.
Mrjraider in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
Toff schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Die Quickmill 3035 heeft een RVS behuizing, die waarschijnlijk ook geaard is. Ik denk niet dat daar radiofrequente signalen doorheen gaan.
Vandaar dat ik ook wil weten wat er in de stekker zit en hoe "deelbaar" het is. Het radio/zigbee deel zou aan de achterzijde naar buiten moeten, de aan/uit knop moet vervangen worden door een drukknopje op de plaats van de normale aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Mrjraider schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:06:
[...]

Ik had bij mijn kleinere televisie dit ook al zo en daar vond ik het beter staan en vond ik dat het wel kon. Maar nu dus niet meer.
Mrjraider in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
Ik doelde op het hebben van een directe lichtbron naast je scherm, in je gezichtsveld. Maar dat is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Ik doelde op het hebben van een directe lichtbron naast je scherm, in je gezichtsveld. Maar dat is heel persoonlijk.
Ah op die manier. Nee daar heb ik geen last van / vind ik niet vervelend of zo.
Wel vind ik het nu gewoon te vol dus daar moet ik eens wat mee doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Heeft iemand al iets van release notes gevonden ergens van de Lidl app? Zag dat de app paar dagen geleden weer een update heeft gehad, maar in de store staat geen nuttige info. Ben wel benieuwd wat ze telkens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-07 13:30
Ik krijg met geen mogelijkheid de Lidl led strip gekoppeld aan de conbee 2 (HA / deconz). Hij vindt niets. Zoek ik met de Hue hub dan wordt de strip direct gevonden, en die staat een stuk verder weg ook. Iemand ideen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
jaspov schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:28:
Ik krijg met geen mogelijkheid de Lidl led strip gekoppeld aan de conbee 2 (HA / deconz). Hij vindt niets. Zoek ik met de Hue hub dan wordt de strip direct gevonden, en die staat een stuk verder weg ook. Iemand ideen of tips?
Heb je een verlengkabel tussen de conbee2 en je pc/pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-07 13:30
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Heb je een verlengkabel tussen de conbee2 en je pc/pi?
Ja een halve meter. Die hangt aan een NUC waar HA op draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@jaspov we kunnen beter bij de buren verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26
Vandaag de RGB lichtbalk binnengekregen. Hij werkt goed en werd gelijk herkend door mijn Hue bridge. Op het eerste gezicht lijkt hij bij kleuren wat minder fel dan bijvoorbeeld mijn Hue Go, maar vanavond in het donker maar eens aan de tand voelen. Bij de wittinten lijkt de felheid in elk geval goed in orde.

Hij staat bij mij op een zwarte tafel en daar valt hij heel mooi op weg. Hij voelt alleen wel erg licht en goedkoop aan, waardoor hij niet superstabiel ligt. Dat lijkt me in principe geen probleem als hij gewoon op tafel ligt, maar ik moet nog maar zien of hij het overleeft als mijn katten doorkrijgen dat ze dat ding kunnen bewegen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wouterkaas op 08-03-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is de bedoeling van die balk? Net zoiets als een plak ledstrip? (de muur verlichten in een kleurtje).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Marzman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:17:
Wat is de bedoeling van die balk? Net zoiets als een plak ledstrip? (de muur verlichten in een kleurtje).
Ik heb er nu één in mijn keuken onder mijn keukenkastje hangen. Maar ben er niet echt van onder de indruk. Prijs/kwaliteit erg matig wat mij betreft. Hij is klein, erg plastic'erig en geeft niet al te veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Tip: er staan nu 2 motion sensors - nieuw - voor 5e p/s te koop op MP, in oldenzaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 11:31
Ik heb de volgende switch binnen en deze zonder problemen gekoppeld in de Lidl app als 'Afstandsbediening'.
Daarna kon ik mooi 3 automations instellen, 1x klik, 2x klikken en ingedrukt houden.

https://www.aliexpress.co...269583.0.0.12405a9baYiDZB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Mrjraider schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:56:
[...]
[Afbeelding]

Ter vergelijking, zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv8GbiFGFHdQPSmy52J6fk_YKhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCcjACYSnoLPL2TTjWejyD9J.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hier de scenery gekozen waar zowel de koudwitte als de warmwitte LED's zijn ingeschakeld, en dan in de middelste helderheidstand, dat geeft n.m.m. het mooiste licht.

Ik moet er wel de kanttekening bij maken, dat op de foto het strooilicht langs de muur naar het plafond er minder egaal en vooral boven de TV niet zo helder, uitziet dan het in werkelijkheid is. Opname is met een mobiel gemaakt, dat heeft er misschien mee te maken. De lamp die rechts van de (55") TV staat is overigens uitgeschakeld, dus die vertekent het beeld niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• re-atari
Stephanus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:22:
Ik vroeg mij af of iemand de LIDL smart stekker al eens uit elkaar heeft gehaald en kan laten zien hoe het binnenwerk eruit ziet. Iemand foto's hiervan?
IIRC had iemand een aantal weken geleden in de Lidl webshop bij zijn review van de Lidl tussensteker een aantal foto's geplaatst van een gedemonteerde steker. Zijn tussensteker was nl. stuk gegaan, i.c. was een onderdeel van de socket afgebroken, ik vermoed doordat de steker van een apparaat met enig geweld uit de tussensteker is getrokken. Aan de foto's kun je wel zien wat ik bedoel.
De link naar de review kan ik helaas niet (meer) vinden, maar gelukkig hebben we de foto's nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M06KKXZFzp8L5MYD4bZCw0Fe1Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zq4x257uVBRteGitZ5ZmvGIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEmoeMvm7c6-5iuV3ksdDoWXsg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANb0SWSMZrV4U6jIYyJefvr9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 16:02

crashtestdummy

Ajoeto member

Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Na jou bericht heb ik de Tuya afstandsbedieningen ook laten komen.
Inmiddels zijn ze binnen en werken perfect. De afstandsbediening heeft 3 knoppen. Elke knop is op 3 manieren te programmeren in de Lidl Home App (1x drukken, 2x drukken, lang drukken).

Is het misschien een idee om een lijst van Tuya producten in de TS te plaatsen die compatibel zijn met de Lidl Hub/Lidl Home app?

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausdev
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-04-2023
Net twee motion sensors van Lidl gekoppeld aan Lidl bridge en een icasa schakelunit om domme lampen aan te sturen. Maar beide sensors detecteren soms minutenlang geen enkele beweging. En soms weer wel. Zo’n vijf keer achter elkaar en dan weer een tijd niks. Waardeloos. Denk dat ik toch maar de dure hue motionsensors haal. Ik hoop dat die beter werken.

Heeft iemand ervaring met Lidl en Hue bewegingssensors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
re-atari schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:25:
[...]

IIRC had iemand een aantal weken geleden in de Lidl webshop bij zijn review van de Lidl tussensteker een aantal foto's geplaatst van een gedemonteerde steker. Zijn tussensteker was nl. stuk gegaan, i.c. was een onderdeel van de socket afgebroken, ik vermoed doordat de steker van een apparaat met enig geweld uit de tussensteker is getrokken. Aan de foto's kun je wel zien wat ik bedoel.
De link naar de review kan ik helaas niet (meer) vinden, maar gelukkig hebben we de foto's nog.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De schakelaar en het Zigbee gedeelte lijken niet makkelijk af te scheiden van het 230V gedeelte. Inbouwen is dan ook geen optie. Overigens ben ik erg tevreden met gewoon de stekker ertussen, iedereen snapt het en de originele schakelaar blijft netjes op 'aan' staan. Voorlopig maar zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Stephanus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]

De schakelaar en het Zigbee gedeelte lijken niet makkelijk af te scheiden van het 230V gedeelte. Inbouwen is dan ook geen optie. Overigens ben ik erg tevreden met gewoon de stekker ertussen, iedereen snapt het en de originele schakelaar blijft netjes op 'aan' staan. Voorlopig maar zo laten.
Als ik het goed lees, wil je de functionaliteit van de tussensteker IN de muur in een blauwe inbouwdoos onderbrengen, om een ingebouwd verlichtingsarmatuur aan en uit te schakelen, zonder dat er zo'n puist uit de WCD steekt? In dat geval kun je overwegen dit device te installeren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001423113439.html

Reviewers melden dat 'ie prima werkt met de Lidl Home app, de Tuya Home Assistant app, de Klik-Aan-Klik-Uit app, en zigbee2mqtt. Je moet wel een hub hebben, zonder werkt het niet.

Ik heb er afgelopen weekend eentje besteld, om aan te sluiten op de bedrading van de verlichting in mijn achtertuin, zodat ik die via de Lidl Home app geautomatiseerd aan en uit kan schakelen. Die bedrading is geheel in de muur van de keuken en onder de bestrating van het terras weggewerkt, vandaar dat een tussensteker geen oplossing is. Dit device lijkt me dus een hele praktische manier om e.e.a. netjes achter de schakelaar van de tuinverlichting onder te brengen. Je mist alleen de mogelijkheid die de tussensteker biedt, om de schakelaar via de druktoets aan en uit te zetten.

BTW: ik kreeg daarnet per email de melding dat het pakketje nu al in NL is aangekomen, da's nog geen week na bestelling. Dat is afgelopen jaar bij bestellingen op AliExpress wel eens (veeel) langzamer gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Mausdev schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:59:
Net twee motion sensors van Lidl gekoppeld aan Lidl bridge en een icasa schakelunit om domme lampen aan te sturen. Maar beide sensors detecteren soms minutenlang geen enkele beweging. En soms weer wel. Zo’n vijf keer achter elkaar en dan weer een tijd niks. Waardeloos. Denk dat ik toch maar de dure hue motionsensors haal. Ik hoop dat die beter werken.

Heeft iemand ervaring met Lidl en Hue bewegingssensors?
Heb je niet gewoon last van de motion time out? Veel motion sensors werken zo:
Motion detected -> sensor gaat voor bijvoorbeeld 2 minuten in slaap. In die 2 minuten detecteerd de sensor dus niks.

Voorbeeldje wat wel werkt, en wat niet werkt, met als voorbeeldje 2 minuten time out.

Werkt: Motion detected -> zet lamp aan voor 5 minuten, na 2 minuten zal de motion sensor weer werken, zodra hij nu weer motion detect zal hij de lamp weer voor 5 minuten aanzetten.

Wat niet goed werkt: Werkt: Motion detected -> zet lamp aan voor 1 minuut, na 2 minuten zal de motion passensor weer werken..dus je zit sowieso 1 minuut in het donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
re-atari schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Als ik het goed lees, wil je de functionaliteit van de tussensteker IN de muur in een blauwe inbouwdoos onderbrengen, om een ingebouwd verlichtingsarmatuur aan en uit te schakelen, zonder dat er zo'n puist uit de WCD steekt? In dat geval kun je overwegen dit device te installeren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001423113439.html
In mijn geval ging het om een iets andere use case, namelijk inbouw in een Quickmill 3035 expresso machine, waarbij de zigbee ontvanger aan de achterzijde zou moeten komen, het 230v relais binnen in en de normale aan/uit tuimelschakelaar vervangen moet worden door de drukknop.

zie https://www.quickmill.nl/...35-voorkant-vierkant2.jpg

Toch bedankt voor je reactie, voor toepassing in een WCD kan je hier wel wat mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Stephanus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]

wat bedoel je met 'af te scheiden'?

Als ik het goed begrijp wil je dezelfde functionaliteit als je nu hebt met de lidl wcd plug maar dan IN je koffie machine ingebouwd? Ik denk dat de lidl plug dan just ideaal is: alles zit compact bij elkaar.
- haal de netsnoer los en verbind deze met de socket kan van de print.
- verbind de plug kant van de print waar de netsnoer eerst zat
- verleng de verbinding van de knop op de print en verbind met me de originele automaat schakelaar

Het enige is de inbouw ruimte + veiligheid. Je zult goed moeten kijken hoe de 230v delen van print netjes kan afschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 03:49:
[...]

wat bedoel je met 'af te scheiden'?

Als ik het goed begrijp wil je dezelfde functionaliteit als je nu hebt met de lidl wcd plug maar dan IN je koffie machine ingebouwd? Ik denk dat de lidl plug dan just ideaal is: alles zit compact bij elkaar.
- haal de netsnoer los en verbind deze met de socket kan van de print.
- verbind de plug kant van de print waar de netsnoer eerst zat
- verleng de verbinding van de knop op de print en verbind met me de originele automaat schakelaar

Het enige is de inbouw ruimte + veiligheid. Je zult goed moeten kijken hoe de 230v delen van print netjes kan afschermen.
Ik denk dat de Zigbee module dan geen of op zijn best een zeer slechte wireless ontvangst zal hebben. De behuizing van de koffie machine is aan de foto te zien geheel van metaal en vanwege elektrische veiligheid ongetwijfeld geaard. Dat zal vast de reden zijn dat hij het wireless deel van de tussensteker wil losnemen om het gescheiden van het relaisdeel aan de achterkant van de koffie machine aan te brengen.

Ik betwijfel wel of dat losnemen van het wirelessdeel om het separaat aan de achterkant te monteren netjes/betrouwbaar/veilig uit te voeren is. Wellicht is het een idee om zo'n inbouw device waarnaar ik een paar post terug linkte, in te bouwen in de WCD waarop de koffiemachine is aangesloten. Dat geeft dezelfde functionaliteit als de tussensteker, maar je wint er de ruimte die de tussensteker in beslag neemt mee terug. Dat kan nét het verschil maken als je met beperkte ruimte te kampen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
Ik mocht vanochtend al het in mijn bericht van afgelopen vrijdag genoemde pakket in ontvangst nemen, het is na plaatsen van de bestelling iets meer dan een week onderweg geweest uit China. Razendsnel dus!

Ik was nogal benieuwd of het wireless device voor inbouw in een blauwe installatiedoos in de muur zou passen en ook zou werken in de Lidl Home app. Het blijkt er echt maar nét in te passen. De 2 montage ogen aan weerskanten van de behuizing moest ik afbreken, maar daar is al met een breukvlak in voorzien. Ik verwacht dat het device achter een schakelaar wegstoppen erg lastig zal worden.
De meegeleverde losse stukjes aansluitdraad (2x blauw en 2x bruin) waren helaas nét te kort, heb dus uit eigen voorraad passende stukjes installatiedraad gebruikt.
Toen het device eenmaal in de muur was gemonteerd en aangesloten, werd het zonder probleem meteen in de Lidl Home app herkend en geïnstalleerd, en werkt perfect! Ik heb het achter een loos plastic afdekplaatje geplaatst, dus geen probleem met wireless ontvangst. Als het device achter een schakelaar is gemonteerd, zou die ontvangst vanwege het metaal van die schakelaar wel eens veel slechter kunnen zijn.
Daarna een automatiseringsschema aangemaakt, zodat mijn tuinverlichting 's-avonds 30 min. voor zonsondergang wordt ingeschakeld en 's-morgens 30 min. na zonsopkomst weer uitgeschakeld. Stap 1 (inschakelen) werkte vanavond al zonder mankeren, of het weer uitschakelen werkt zie ik later deze ochtend.

Nu ik er zeker van ben dat dit device goed met de Lidl Home app samenwerkt, ga ik er zeker nog eentje bestellen om de verlichting bij de voordeur/carport op dezelfde manier geautomatiseerd aan/uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
In het geval iemand in het bewuste device is geïnteresseerd, bijgaand een paar foto's van de in het pakketje meegeleverde items en van de interne opbouw. Het kastje past (zoals ik al eerder aangaf) echt maar nét in zo'n blauwe inbouwdoos.
BTW: de foto's heb ik niet zelf gemaakt, deze had een reviewer op AliExpress bij zijn review van het device geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQQdXBf31OREa65xNMT3PZ-yyEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JyvHUPiWlapbFe0UfU23cWnV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSr3voYPjqDuM2_VqF1aVDGfwrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O9quRrfJbMXvJDP6rUUM3Zqp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qx-VW11T5qO6E5keX7wH6LLrs18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wDYRPwKkcU2UBlOrVo8oVK8i.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT8FALQBOOyTdmbHKB3GsANciVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QvVMxqGC2V6l5eSOxzWRe7Gn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Tering, lasdoppen uit het jaar 2021 BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 12:45
De kleuren versie van de GU10 lijkt online weer op voorraad.
Ik had een week of 2 geleden al een keer geluk dat ze weer even online beschikbaar waren, besteld en zijn ook geleverd. Had toen eerst het idee dat het misschien een foutje in het systeem zou zijn.

Edit: Status is weer aangepast naar niet voorradig.

[ Voor 9% gewijzigd door byob op 28-03-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 14:00
Het "demonteren" van een Engelse schakelaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 12:45
Ik heb ook de volgende switch besteld en ontvangen:

https://www.aliexpress.co...269583.0.0.12405a9baYiDZB

Ik heb de versie met 4 knoppen.

Koppelen met de Lidl app was geen probleem en heb ook wel wat acties toe kunnen voegen.

Nu zag ik op een filmpje op YouTube dat iemand een knop had toegewezen voor het dimmen, een voor min en een voor plus, waarbij elke klik de lamp iets dimde of helderder maakte. Dit zou dan ergens ingesteld moeten worden in de app zodat die opdracht aan een knop toegewezen kan worden.

Heeft iemand enig idee hoe je dat in zou kunnen stellen?

Instellingen in de app zijn voor mij nog wat wazig, moet nog erg zoeken naar de mogelijkheden die er zijn en mis soms de logica om iets in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Je vindt op zijn YT kanaal ook een video van de teardown van de Lidl verdeelstekerdoos en GU10 lamp.
Kijk maar op:
YouTube: Lidl Smart USB Extension Lead - Stripdown

en
YouTube: Destroyed: Lidl GU10 Smart LED Light Bulb

En daarnaast nog een groot aantal andere aan elektronica gerelateerde video's. Erg leuk kanaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het heeft even geduurd voordat ik er een kon vinden maar sinds enkele dagen heb ik een ledstrip achter mijn televisie liggen. Heb deze gewoon met plakband vast geplakt en niet de tape die op de strip zit zelf gebruikt. Vind dat zonde.

Een impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO5RoXW0mm5wQABi4AGttgO8RqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlkaQUIeTmMZWC18nWmVmImB.jpg?f=fotoalbum_large

Bevalt prima. Heb de twee lampen nu in een kastje en op de subwoofer gezet. Altijd handig voor extra licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyroq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 15:30
Heeft iemand de Lidl lampen (E27) al kunnen koppelen met Domoticz via Zigbee2Mqtt en een Zigbee-stick? Ik kan wel pairen en de lamp besturen met Zigbee2Mqtt-commandos, maar hoewel in Domoticz het nieuwe apparaat als router verschijnt is er geen tabel waar de losse devices zouden moeten verschijnen. En dus kan ik de lamp niet toevoegen en aansturen als device. Een Ecodim Zigbeedimmer werkt wel prima met de plugin.

Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

re-atari schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:24:
In het geval iemand in het bewuste device is geïnteresseerd, bijgaand een paar foto's van de in het pakketje meegeleverde items en van de interne opbouw.
BTW: de foto's heb ik niet zelf gemaakt, deze had een reviewer op AliExpress bij zijn review van het device geplaatst.

[Afbeelding]
Ik heb toevallig 4 van diezelfde besteld en het werkt echt perfect. Ik heb ze dan in mijn Homey staan

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliceofhogan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07-2024
De stekkers van de Lidl zijn al een tijdje op. Weet iemand een geschikte (16A) vervanging, die net zo makkelijk integreerd in het Lidl systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papasop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 20:53
sliceofhogan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:23:
De stekkers van de Lidl zijn al een tijdje op. Weet iemand een geschikte (16A) vervanging, die net zo makkelijk integreerd in het Lidl systeem?
Hier in Heerhugowaard gisteren nog een uit het schap bij Lidl meegenomen, er lagen er zeker nog een stuk of 10.
Als bij jouw in de buurt niet te krijgen zijn, misschien online de volgende proberen?
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliceofhogan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07-2024
heb osram/ledvance besteld, doen het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom2tom
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-03-2022
2 vragen:
In ons chalet de Lidl deur-/ raam- sensor gekoppeld aan een sfeer lamp (lint). Als de kastdeur opengaat gaat het licht aan. Deur dicht - licht uit. Werkt uitstekend. Echter als de stroom eraf gaat (als we er niet zijn gaat de hoofdschakelaar uit) dan loopt de batterij binnen 2 weken leeg.
1) Hoe kan dit?
2) Moet ik dan de batterijen eruit halen zodat deze niet leeglopen?

Mvg tom2tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 14:00
tom2tom schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:35:
2 vragen:
In ons chalet de Lidl deur-/ raam- sensor gekoppeld aan een sfeer lamp (lint). Als de kastdeur opengaat gaat het licht aan. Deur dicht - licht uit. Werkt uitstekend. Echter als de stroom eraf gaat (als we er niet zijn gaat de hoofdschakelaar uit) dan loopt de batterij binnen 2 weken leeg.
1) Hoe kan dit?
2) Moet ik dan de batterijen eruit halen zodat deze niet leeglopen?

Mvg tom2tom
? Vreemd
Ding "hangt" niet aan de 230V.?
Ik vermoed dat de schakelaar staat te klapperen?
Of hij is steeds opzoek naar naar de LIDL hub?
Ik vrees het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsky
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb sinds kort een set van de lidl gekocht met ledlampen een smarthub en dat werkt erg goed. Nu heb ik toch 1 minpuntje weten te vinden namelijk: in de app van lidl staat dat de lampen op muziek reageren. Dat klopt werkt prima totdat je terug gaat naar een andere lamp of de schermbeveiliging aangaat. De led lamp brandt daarna maar met 1 kleur verder.

heeft iemand hier een oplossing voor?

groetjes Bremsky

Verplaatst naar [Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1, hier zit wat meer kennis voor deze relatief kleine vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Septillion op 12-04-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom2tom
  • Laatst online: 09-03-2022
tpq36 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:45:
[...]

? Vreemd
Ding "hangt" niet aan de 230V.?
Ik vermoed dat de schakelaar staat te klapperen?
Of hij is steeds opzoek naar naar de LIDL hub?
Ik vrees het laatste
Ik denk ook dat de sensor blijft zoeken.
Dus de batterijen worden er elke keer uit gehaald.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

Gisteren een Tuya Smart LED Wolfraam lamp binnengekregen.
Werd probleemloos herkent in de Lidl Home app. Blij mee!

https://nl.aliexpress.com/item/1005002328614570.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 16:38
crashtestdummy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:01:
Gisteren een Tuya Smart LED Wolfraam lamp binnengekregen.
Werd probleemloos herkent in de Lidl Home app. Blij mee!

https://nl.aliexpress.com/item/1005002328614570.html
Wat werd de uiteindelijke prijs, incl. verzendkosten, invoerrechten enz.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Prijs van de lamp en de verzendkosten kun je toch zelf zien als je de link volgt.

Invoerrechten naar schatting nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

Prawo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:41:
[...]

Wat werd de uiteindelijke prijs, incl. verzendkosten, invoerrechten enz.?
Alles bij elkaar net geen €12, dus invoerrechtenvrij

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste