Nee sorry.Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:58:
[...]
Toevallig nog tijd gehad om te zien welke switches je besteld hebt?
Even heel druk met mantelzorg.
Vanmiddag weer even rustig thuis zijn hopelijk.
Dan kijk ik even.
Nee sorry.Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:58:
[...]
Toevallig nog tijd gehad om te zien welke switches je besteld hebt?
Heeft geen haast, dank!gasemans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:10:
[...]
Nee sorry.
Even heel druk met mantelzorg.
Vanmiddag weer even rustig thuis zijn hopelijk.
Dan kijk ik even.
Ah, interessant. Ben benieuwd hoe de integratie met de Lidl app is! Zelf ben ik aan het kijken naar deze switches (https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html). Ik heb geen zin om de dozen in mijn muren te vervangen, en deze kan je gewoon met de bijgeleverde tape aan de muur vast zetten. Bovendien heb ik dan ook wat meer flexibiliteit over waar ze komen te hangen.gasemans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:24:
Nog niet thuis geweest.
maar volgens mij is het deze
Ben er nog niet verder mee gekomen.
Heb alleen gekeken of hij wel in een doos zou passen en dat lukt gelukkig.
Ik heb die serie ook wel bekeken.Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:52:
[...]
Ah, interessant. Ben benieuwd hoe de integratie met de Lidl app is! Zelf ben ik aan het kijken naar deze switches (https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html). Ik heb geen zin om de dozen in mijn muren te vervangen, en deze kan je gewoon met de bijgeleverde tape aan de muur vast zetten. Bovendien heb ik dan ook wat meer flexibiliteit over waar ze komen te hangen.
Maar voordat ik dat doe wacht ik eerst even tot ik mijn Tuya ab's binnen heb, om te bekijken hoe dat bevalt. https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html
Voor de mensen die het interessant vinden: ik heb nu door heel mijn huis Lidl lampjes hangen. Dit is nu mijn setup:
Trap-gang: Een led plafondlamp + een E27 lamp + 2x bewegingssensor (boven en beneden de trap)
Gang: 3x E27
Keuken: Grote plafondlamp (rechthoek, 4200 lumen) + led strip + Led lichtlijst
Badkamer: E27 + deursensor
Inloopkast 1: E27 + deursensor
Inloopkast 2: 2x E27 + deursensor
Woonkamer: 3x E27 + led strip + Led licht lamp (vierkant) + 3x GU10 spotjes
Studeerkamer: 1x Kerstboom RGB led (ja nog steeds) + 3x GU10 spotjes
Balkon: 1x Led wandlamp + deursensor
Plus een aantal afstandsbedieningen. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Ook kan ik het goed vergelijken met Philips Hue, aangezien twee vrienden van mij (mede door mij geinspireerd) voor een volledig Philips Hue huis zijn gegaan. Philips Hue is duidelijk op alle vlakken beter (kleurtinten, lichtsterkte, bediening, etc.), maar wel bijna 4x zo duur. En dat vind ik het zelf zeker niet waard.
Alles werkt bijna vlekkeloos. Het enige wat af en toe niet goed werkt is de bewegingssensor boven aan de trap, die detecteert soms geen beweging. Ik had groot ingekocht, dus ik heb daar nu een extra bewegingssensor erbij gehangen, vanuit het idee dat er dan altijd eentje het wel doet. We zullen zien of dat werkt.
Verder heb ik ook bij een paar E27 lampen dat ze vanaf 30% sterkte of harder inderdaad geluid gaan maken (steeds harder naar mate je de lamp feller zet). Dat is in de basis ruk natuurlijk, maar ik heb het zo weten op te lossen dat de lampen waarbij het niet erg is dat ze geluid maken, er een lamp inzit die geluid maakt. En bij de lampen waar geluid absoluut ongewenst is, zitten de E27's in die geen geluid maken. Dus sommige van mijn E27's maken geen geluid, even voor de duidelijkheid˙
Tot zover mijn ervaringen. Mocht je vragen hebben over mijn setup, voel vrij om te schieten!
[ Voor 6% gewijzigd door gasemans op 21-02-2021 21:57 ]
Ze zijn sowieso als 3 losse lampen te bedienen (waarvan je dan natuurlijk wel een groep kan maken). Ik heb alleen de GU10's die bij de originele armatuur zaten vervangen door RGB GU10's. Degene die daar standaard bij zaten zijn alleen witte GU10's. Die laatste liggen nu hier in een la te verstoffengasemans schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:55:
Vraag over de 3x GU10 spotjes lampen.
zijn die alleen als set aan te sturen?
Dus 3 tegelijk? Of worden ze gezien als elk afzonderlijk?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Er is een belangrijker (voor mij dan) verschil tussen z-wave en zigbee.Mimiix schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:51:
[...] Z-Wave is vergelijkbaar met Zigbee maar duurder....
[ Voor 8% gewijzigd door b4gg3r1 op 22-02-2021 12:03 ]
Voor de een een voordeel en voor de ander een nadeel. De "duurdere" producten in zigbee land spelen gewoon netjes mee. Zelf heb ik ook een mengelmoes en dat werkt ook prima. Ik heb geen last van issues.b4gg3r1 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:00:
[...]
Er is een belangrijker (voor mij dan) verschil tussen z-wave en zigbee.
Z-wave is duurder, klopt. Maar voor mij is het grootste probleem van ZigBee dat het een open "standaard" is.
Ik heb allerlei z-wave merken door elkaar in mijn systeem. Werkt gewoon.
Omdat ZigBee open is kom je toch veel verschillende implementaties (interpretaties wellicht?) van de standaard tegen met als gevolg dat combineren van merken verre van ideaal is.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 05-03-2021 09:15 ]
Ik had dit al eerder gevraagd maar nog geen reactie gehad , zou deze schakelaars ook met de ICS 2000 werken van KAKU?Leipi35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:03:
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk niet dat je er hier antwoord op krijgt, want geen Lidl.Lampje007 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Ik had dit al eerder gevraagd maar nog geen reactie gehad , zou deze schakelaars ook met de ICS 2000 werken van KAKU?
Oke bedankt voor de reactie en plaatsen in de andere topic,Frappuccino schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Ik denk niet dat je er hier antwoord op krijgt, want geen Lidl.
Omdat ik zelf ook wel benieuwd ben de vraag in het KaKu topic gedumpt.
Dat is volgens mij met alle hardware zo. Lid is een verdien modelosdeboss1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:10:
Valt me wel op dat het aanbod van LIDL sterk fluctueert. Nu geen GU10 inbouwspots of E27 lampen meer te krijgen. Wilde wat gaan uitbreiden maar gaat dus niet lukken. Wel iets om rekening mee te houden.
Be Stronger Than Your Excuses
In Duitsland staan ze gewoon op de site https://www.lidl.de/de/smart-home-beleuchtung/c21974osdeboss1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:10:
Valt me wel op dat het aanbod van LIDL sterk fluctueert. Nu geen GU10 inbouwspots of E27 lampen meer te krijgen. Wilde wat gaan uitbreiden maar gaat dus niet lukken. Wel iets om rekening mee te houden.
Je bedoelt dus dat als jij niet thuis bent, dat die routine het niet doet maar het alleen doet als jij wel thuis bent? Als dat het is: dat kan niet met de Lidl app + gateway.Hermanouk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:47:
Ik krijg het in de app niet voor elkaar om een routine te creëren om een deursensor aan / uit te zetten bij verlaten / terugkomst thuis; een aan / uit knop creëren dus. De sensor blijft actief en dat is vervelend als je gewoon thuis bent want je krijgt dus continu een melding als iemand via de achterdeur naar tuin cq garage loopt. Wat zie ik over het hoofd? Ik heb de app al binnenstebuiten gedraaid.
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Nee, dat niet. Eigenlijk wil ik de deursensor activeren als ik het huis uit ga. Dus als bewaking; dus meldingen van het gebruik van de deur bij afwezigheid. Als ik weer thuis kom wil ik hem deactiveren: geen meldingen van de deur. Dus een aan/uit knop routine. Maar dat krijg ik zo niet voor elkaar. Als de sensor geïnstalleerd is blijft deze 24/7 actief met alle meldingen. Dat is uiteraard vervelend als je thuis bent en de deur gewoon gebruikt wordt door iedereen om naar tuin en garage te gaan. Die meldingen hoef ik niet. En omdat de sensor actief blijft zou de enige oplossing zijn om steeds in de app te duiken als we thuis zijn om meldingen uit te zetten. Ik zoek een routine om zeg maar een aan/uit knop te maken.Morgoth schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:05:
[...]
Je bedoelt dus dat als jij niet thuis bent, dat die routine het niet doet maar het alleen doet als jij wel thuis bent? Als dat het is: dat kan niet met de Lidl app + gateway.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Tip: gebruik de zoekfunctie in dit topic. Dan kun je lezen dat het kan maar dat de kleuren (wit) niet correct zijn. Dus bespaar je de moeite en breng hem terug of koop een Lidl gateway.jrk schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:43:
Is het iemand al gelukt om een Lidl Smart Led strip te koppelen aan een IKEA tradfri gateway?
Wie nu nog tips?
Yups .SnoeiKoei schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:36:
Heeft hier iemand al kunnen testen of https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/tussenstekker/p43241 werkt met de Ikea Tradfri hub?
[ Voor 12% gewijzigd door tafmaf op 27-02-2021 09:01 ]
Super, bedankt. Geen updates kan wel een dingetje zijn ja, had ik nog niet bij stilgestaan. Ik neem aan dat je ze op de Ikea-manier (met een Tradfri remote die je daarna evt kunt verwijderen) aan de hub moet koppelen?tafmaf schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:58:
[...]
Yups .
Werkt hier alweer een maand netjes in combinatie met IKEA aangestuurd door home assistant.
Maar hou er wel rekening mee dat hij waarschijnlijk geen update krijgt via de IKEA hub.
Updates voor een stekkerdoos, zonder verbruik metingen? Zou me er niet druk over maken.SnoeiKoei schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:30:
[...]
Super, bedankt. Geen updates kan wel een dingetje zijn ja, had ik nog niet bij stilgestaan. Ik neem aan dat je ze op de Ikea-manier (met een Tradfri remote die je daarna evt kunt verwijderen) aan de hub moet koppelen?
Voor het oplossen van eventuele kwetsbaarheden qua netwerktoegang hoogstens. Functionele updates verwacht ik niet echt.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:33:
[...]
Updates voor een stekkerdoos, zonder verbruik metingen? Zou me er niet druk over maken.
Je moet hem gelijk aan de hub koppelen.SnoeiKoei schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:30:
[...]
Super, bedankt. Geen updates kan wel een dingetje zijn ja, had ik nog niet bij stilgestaan. Ik neem aan dat je ze op de Ikea-manier (met een Tradfri remote die je daarna evt kunt verwijderen) aan de hub moet koppelen?
[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1Rick V schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:18:
LIDL smart home gateway en inbouwspotjes gekocht. Aangename prijs en volgens de beschrijving compatible met andere zigbee systemen, zoals HUe, amazon. Thuis geinstalleerd, app gedownload en het werkt. Vervolgens geexperimenteerd met het automatiseren. Uiteindelijk ingesteld op zonsondergang, licht aan.
Het licht aan bedient een groep van 4 lampen. Tot zover tevreden. Nog wat extra lampen gekocht en elders in huis aangebracht. Omdat we daar ook bezoekers krijgen die geen app hebben, heb ik gezocht naar afstandbediening. LIDL verkoopt deze niet los. Dus (compatible?) geprobeerd met KlikaanKlijkuit afstand bediening. Nou de LIDL lampen doen alsof ze connecten met de afstandbediening, maar er gebeurt dus niets. (besproken met klanten service). Uiteindelijk krijg ik te horen dat er GEEN compatible afstandbediening is.![]()
Dan gebeuren er soms spontane dingen met het licht. De allereerste lamp die ik heb ingesteld, Licht kleur en sterkte, begint spontaan te branden. Doe ik hem uit dan kan het zomaar gebeuren dat het 5 minuten later weer brand. In de APP kan ik niet zien (vinden) waarom dit gebeurt. MISKOOP.![]()
Ik ga de Silvercrest gateway terugbrengen.
Ik wil als de DIY open is gaan kijken naar gateway van Klikaanklikuit, samen met afstandbediening. Vraag me af of die gaan werken met de lidl lampen of dat ik die ook moet gaan vervangen. Iemand ervaring?
gr. Rick
who put a "stop payment" on my reality check
Zelfde situatie, ook niet gelukt en voor zover ik kon vinden op internet is het niet mogelijk zonder andere hubs cq software.robnieuw schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:21:
Ik heb enkele stekkers bij de Lidl gehaald en die werk goed met mijn Hue hub. ook werken de lampen prima.
Geen probleem.
Nu heb ik een deur sensor gekocht en zoek of ik deze ook kan koppelen met de Hue Hub.
Mij is het nog niet gelukt. Iemand anders wel? en hoe heb je het gedaan?
Ik heb geen lidl Hub
Ik hoot het graag
Ik heb inmiddels deze Tuya afstandsbedieningen binnen die ik besteld had via Aliexpress. Ze werken uitstekend! Je kan ze dus koppelen met de LIdl gateway en daarna per knop een drietal functies geven (1 press, 2 press & long press). Dit kunnen zowel het bedienen van een apparaat zijn als het aanzwengelen van een automation. Dat is heel fijn, want daarmee zijn ze dus flexibeler in het gebruik dan de standaard Lidl afstandsbedieningen. Nu kan ik al mijn lampen gewoon altijd bedienen en op de standen zetten met afstandsbedieningen ipv met de telefoon. Dat vind ik veel fijner.Morgoth schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:21:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html
Moet wel zeggen dat ik ze op 9 februari besteld heb, maar ze nog steeds niet shipped zijn.
In mijn ervaring helpt het volgende om de lampen die moeilijk te resetten zijn (bij mij voornamelijk GU10's):ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:36:
Ik zie hier 4 of 5 posts van mensen die problemen hebben met het resetten van lampen. Same here. Twee lampen die met geen mogelijkheid gaan knipperen (en ook een set lampen hier die prima te resetten zijn). Is er inmiddels al een foefje voor gevonden of gaan die lampen na een tijdje gewoon "stuk" qua smart-deel en moeten ze terug naar de lidl?
Thanks voor je reactie! Ze hangen hier niet in de lidlapp (of aan de lidlgateway) maar in homeassistant via een conbeeII stick.Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:53:
[...]
In mijn ervaring helpt het volgende om de lampen die moeilijk te resetten zijn (bij mij voornamelijk GU10's):
- Indien nog aanwezig in je lidl app: verwijder de lamp uit je lidl app en verwijder ook de bijbehorende data (daar vraagt ie om als je een lamp gaat verwijderen)
- Proberen te resetten (dat lukt dan niet)
- nachtje uit laten staan (dus stroom helemaal eraf)
En dan schieten ze bij mij eigenlijk altijd wel in pairing modus.
En ze staan ook niet meer als device in HA of Deconz (dan wel nog als device die ze kunnen bereiken, dan wel als device die offline is)?ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:05:
[...]
Thanks voor je reactie! Ze hangen hier niet in de lidlapp (of aan de lidlgateway) maar in homeassistant via een conbeeII stick.
't Zijn geschakelde nachtkastjes dus sinds ze niet meer "smart" zijn is daar default de stroom af.. Helaas schieten ze niet in de pairingmode ..
Nopes, door een falende SSD is m'n HA naar de maan dus ik heb een nieuwe gemaakt. Het terugzetten van een snapshot is op z'n zachtst gezegd geen goed lopend proces dus dan maar een nieuwe. Alas, buiten de scope van deze thread. 't Enige wat ik nu nodig heb is een manier om die lamp weer te laten doen alsof 'ie hagelnieuw isMorgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:08:
[...]
En ze staan ook niet meer als device in HA of Deconz (dan wel nog als device die ze kunnen bereiken, dan wel als device die offline is)?
Ai, das balen. En je hebt echt ook met de stopwatch erbij de lampen volgens het juiste schema proberen te resetten? Dat komt bij sommige lidl lampen heel nauw. En als dat het niet is weet ik het ook niet vrees ik!ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Nopes, door een falende SSD is m'n HA naar de maan dus ik heb een nieuwe gemaakt. Het terugzetten van een snapshot is op z'n zachtst gezegd geen goed lopend proces dus dan maar een nieuwe. Alas, buiten de scope van deze thread. 't Enige wat ik nu nodig heb is een manier om die lamp weer te laten doen alsof 'ie hagelnieuw is
Welke timings houd je aan? 3 sec aan, 3 sec uit? De handleiding zegt 'r niet echt iets specifieks over.Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Ai, das balen. En je hebt echt ook met de stopwatch erbij de lampen volgens het juiste schema proberen te resetten? Dat komt bij sommige lidl lampen heel nauw. En als dat het niet is weet ik het ook niet vrees ik!
Hangt van type lamp af. Waar gaat het om? Kan het wel even voor je opzoeken in de Lidl app. Daar staat het in als je de type lamp kiest die je wil pairen.ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Welke timings houd je aan? 3 sec aan, 3 sec uit? De handleiding zegt 'r niet echt iets specifieks over.
https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/led-lamp/p43248 Deze. De niet-rgb (alleen warm spectrum dus) met kleine fittingMorgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:53:
[...]
Hangt van type lamp af. Waar gaat het om? Kan het wel even voor je opzoeken in de Lidl app. Daar staat het in als je de type lamp kiest die je wil pairen.
Daar heb ik ook de meeste moeite gehad, met die type lampen. Maar zie deze screenshot. Dit echt tot op haast de milliseconde opvolgen: https://djvvliet.stack.storage/s/paCv1hhp6BQRCeF0.ascent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:57:
[...]
https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/led-lamp/p43248 Deze. De niet-rgb (alleen warm spectrum dus) met kleine fitting
Ook https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HG06492B.html heeft 'm staan en HG06492B staat ook letterlijk in de lamp gestencild.
Thanks voor alle hulp, echt tof!Morgoth schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:03:
[...]
Daar heb ik ook de meeste moeite gehad, met die type lampen. Maar zie deze screenshot. Dit echt tot op haast de milliseconde opvolgen: https://djvvliet.stack.storage/s/paCv1hhp6BQRCeF0.
[ Voor 13% gewijzigd door Kees030 op 04-03-2021 22:00 ]
Da's precies wat ik hier heb gedaan met mijn in november vorig jaar gekochte 2m LED strip. Ik was eigenlijk van plan om hem m.b.v. zijn plakstrip langs de bovenrand van de achterzijde van het TV meubel te bevestigen, maar heb hem na aanschaf ter test eerst maar eens achter de TV bovenop het TV meubel gelegd. Dat geeft als achtergrondverlichting een mooi strooilicht effect langs de muur naar boven tot aan het plafond, i.p.v. dat hij alleen licht geeft achter het TV meubel. Ben zeer tevreden met dit effect.Mrjraider schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:53:
Iemand ervaring met die RGB LED strip? Ik zit te denken om zo een achter de tv meubel te plakken voor wat meer sfeer verlichting om dan beide lampjes te vervangen maar ik kan zo 1 2 3 geen goede voorbeelden vinden. Iemand die dit toevallig zo heeft gedaan?
Ik heb alleen Lidl smarthome spullen, kan dus geen vergelijking maken met Philips en/of Ikea. Kan me wel herinneren dat ik in deze thread heb gelezen, dat vooral Philips in een totaal ander prijssegment zit. Ik vind, nu ik Lidl LED strip een aantal maanden in gebruik heb, hem nog steeds zijn geld waard. Hij doet wat hij doen moet, en ik ben zoals gezegd erg tevreden met het strooilicht effect achter de TV langs de muur naar het plafond. Alleen het hierboven aangegeven inschakelgedrag bij gebruik van de afstandbediening is soms wat irritant. De beschreven workaround is echter eenvoudig.Mimiix schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:01:
@Mrjraider @re-atari Ik heb hem zelf ook maar vind hem niet heel bijzonder. Prijs kwaliteit is in orde, alleen het stoort me vooral dat ik nu verschil heb met mn andere ledstrips / lampen (Hue / ikea). Dat is nou eenmaal zo. Voor 30 euro kan je er geen beul aan vallen.
Wat ik wel heel irritant vind is dat hij een hoge toon heeft als hij volledig aan staat.
Naja voor wat achtergrond: Ik ben nu bezig om zelf een ledstrip te maken met een voeding, losse driver en de strip zelf. Een goede voeding kost dus al 20 tot 30 euro. Een beetje ledstrip 10 euro en dan de driver (Dresden-Elektronik) 40 euro. Dan heb je een simpele ledstrip. De prijs en kwaliteit staan er dan ook naar bij lidl.re-atari schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Ik heb alleen Lidl smarthome spullen, kan dus geen vergelijking maken met Philips en/of Ikea. Kan me wel herinneren dat ik in deze thread heb gelezen, dat vooral Philips in een totaal ander prijssegment zit. Ik vind, nu ik Lidl LED strip een aantal maanden in gebruik heb, hem nog steeds zijn geld waard. Hij doet wat hij doen moet, en ik ben zoals gezegd erg tevreden met het strooilicht effect achter de TV langs de muur naar het plafond. Alleen het hierboven aangegeven inschakelgedrag bij gebruik van de afstandbediening is soms wat irritant. De beschreven workaround is echter eenvoudig.
Mijn LED strip maakt helemaal geen geluid als hij aanstaat cq. je de helderheid op max. zet. Ik meen dat ik iets dergelijks (fluittoon als ze aanstaan) in deze thread heb gelezen over de Lidl E27 of GU10(?) Led lampen. Ik heb van beide typen hier een flink aantal lampen in gebruik, en die zijn ook stil.
Misschien heb ik simpelweg geluk gehad met mijn Lidl smarthome spullen. Of mijn gehoor is achteruit aan het gaan
Mijn ledstrip maakt ook geen geluid, ook niet bij maximale helderheid (waar 'ie altijd op staat). Sommige van mijn E27's maken helaas wel geluid. Ik heb dat opgelost door de E27's die geluid maken op een plek te hangen waar dat niet uitmaakt, en de E27ś die geen geluid maken op de plek waar dat wel storend zou zijn. Komt precies uit.re-atari schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Ik heb alleen Lidl smarthome spullen, kan dus geen vergelijking maken met Philips en/of Ikea. Kan me wel herinneren dat ik in deze thread heb gelezen, dat vooral Philips in een totaal ander prijssegment zit. Ik vind, nu ik Lidl LED strip een aantal maanden in gebruik heb, hem nog steeds zijn geld waard. Hij doet wat hij doen moet, en ik ben zoals gezegd erg tevreden met het strooilicht effect achter de TV langs de muur naar het plafond. Alleen het hierboven aangegeven inschakelgedrag bij gebruik van de afstandbediening is soms wat irritant. De beschreven workaround is echter eenvoudig.
Mijn LED strip maakt helemaal geen geluid als hij aanstaat cq. je de helderheid op max. zet. Ik meen dat ik iets dergelijks (fluittoon als ze aanstaan) in deze thread heb gelezen over de Lidl E27 of GU10(?) Led lampen. Ik heb van beide typen hier een flink aantal lampen in gebruik, en die zijn ook stil.
Misschien heb ik simpelweg geluk gehad met mijn Lidl smarthome spullen. Of mijn gehoor is achteruit aan het gaan
Heb je een sfeer impressie.re-atari schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:51:
[...]
Da's precies wat ik hier heb gedaan met mijn in november vorig jaar gekochte 2m LED strip. Ik was eigenlijk van plan om hem m.b.v. zijn plakstrip langs de bovenrand van de achterzijde van het TV meubel te bevestigen, maar heb hem na aanschaf ter test eerst maar eens achter de TV bovenop het TV meubel gelegd. Dat geeft als achtergrondverlichting een mooi strooilicht effect langs de muur naar boven tot aan het plafond, i.p.v. dat hij alleen licht geeft achter het TV meubel. Ben zeer tevreden met dit effect.
Ik heb aan/uit schakelen van mijn LED strip als volgt geautomatiseerd:
- hij gaat aan op moment van zonsondergang en uit om 23:59u;
- ik heb hem gekoppeld aan de afstandbediening die bij het startpakket was meegeleverd, zodat ik hem op elk gewenst moment aan/uit kan schakelen. Op die manier kun je ook de lichtsterkte variëren. Het was de afgelopen wintermaanden best plezierig om hem overdag aan te zetten.
Ik gebruik de LED strip niet in de RGB modus, gekleurde achtergrondverlichting vind ik nl. niet mooi. Ik heb in de Lidl Home app dus een scenery gekozen dat hij alleen wit licht geeft.
Ik kan met de 'aan' knop van de afstandbediening de kleur in een 5-tal stappen veranderen, van bijv. warm wit naar 'ziekenhuiswit' en alle stappen die daartussen zitten. Het is me inmiddels wel opgevallen dat de LED strip bij aanzetten via de afstandbediening af en toe de verkeerde kleur wit geeft. Door nog een paar keer op de 'aan' knop te drukken kom je dan weer in de juiste kleur wit terecht.
Die Quickmill 3035 heeft een RVS behuizing, die waarschijnlijk ook geaard is. Ik denk niet dat daar radiofrequente signalen doorheen gaan.Stephanus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:22:
Op dit moment gebruikt ik een LIDL smart stekker om mijn QuickMill 3035 op tijdschema aan te zetten, zodat deze is voorverwarmt als ik koffie wil maken. Ik zou deze functionaliteit willen integreren in het apparaat zelf.
Mijn vraag is Ik vroeg mij af of iemand de LIDL smart stekker al eens uit elkaar heeft gehaald en kan laten zien hoe het binnenwerk eruit ziet. Iemand foto's hiervan?
Heel persoonlijk maar ik vind die 2 lampen echt dodelijk irritant zo naast het scherm. Zelfde als een pc scherm voor een raam en zo naar een felle omgeving kijken.Mrjraider schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Heb je een sfeer impressie.
Ik heb het nu zo namelijk met twee Lidl lampen aan beide zijdes van de televisie.
[Afbeelding]
En hoewel dat prima is vind ik die twee lampen niet meer zo passen bij deze 55" televisie. Ik denk dat een ledstrip het net wat cleaner maakt.
Ik had bij mijn kleinere televisie dit ook al zo en daar vond ik het beter staan en vond ik dat het wel kon. Maar nu dus niet meer.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:09:
[...]
Heel persoonlijk maar ik vind die 2 lampen echt dodelijk irritant zo naast het scherm. Zelfde als een pc scherm voor een raam en zo naar een felle omgeving kijken.
Die led strip mooi achter het kastje tegen de muur is al veel beter met diffuus licht inderdaad.
Vandaar dat ik ook wil weten wat er in de stekker zit en hoe "deelbaar" het is. Het radio/zigbee deel zou aan de achterzijde naar buiten moeten, de aan/uit knop moet vervangen worden door een drukknopje op de plaats van de normale aan/uit.Toff schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Die Quickmill 3035 heeft een RVS behuizing, die waarschijnlijk ook geaard is. Ik denk niet dat daar radiofrequente signalen doorheen gaan.
Ik doelde op het hebben van een directe lichtbron naast je scherm, in je gezichtsveld. Maar dat is heel persoonlijk.Mrjraider schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:06:
[...]
Ik had bij mijn kleinere televisie dit ook al zo en daar vond ik het beter staan en vond ik dat het wel kon. Maar nu dus niet meer.
Mrjraider in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
Ah op die manier. Nee daar heb ik geen last van / vind ik niet vervelend of zo.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:26:
[...]
Ik doelde op het hebben van een directe lichtbron naast je scherm, in je gezichtsveld. Maar dat is heel persoonlijk.
Heb je een verlengkabel tussen de conbee2 en je pc/pi?jaspov schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:28:
Ik krijg met geen mogelijkheid de Lidl led strip gekoppeld aan de conbee 2 (HA / deconz). Hij vindt niets. Zoek ik met de Hue hub dan wordt de strip direct gevonden, en die staat een stuk verder weg ook. Iemand ideen of tips?
Ja een halve meter. Die hangt aan een NUC waar HA op draait.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Heb je een verlengkabel tussen de conbee2 en je pc/pi?
[ Voor 5% gewijzigd door Wouterkaas op 08-03-2021 14:05 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb er nu één in mijn keuken onder mijn keukenkastje hangen. Maar ben er niet echt van onder de indruk. Prijs/kwaliteit erg matig wat mij betreft. Hij is klein, erg plastic'erig en geeft niet al te veel licht.Marzman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:17:
Wat is de bedoeling van die balk? Net zoiets als een plak ledstrip? (de muur verlichten in een kleurtje).
Ter vergelijking, zo ziet het er bij mij uit:Mrjraider schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Heb je een sfeer impressie.
Ik heb het nu zo namelijk met twee Lidl lampen aan beide zijdes van de televisie.
[Afbeelding]
En hoewel dat prima is vind ik die twee lampen niet meer zo passen bij deze 55" televisie. Ik denk dat een ledstrip het net wat cleaner maakt.
IIRC had iemand een aantal weken geleden in de Lidl webshop bij zijn review van de Lidl tussensteker een aantal foto's geplaatst van een gedemonteerde steker. Zijn tussensteker was nl. stuk gegaan, i.c. was een onderdeel van de socket afgebroken, ik vermoed doordat de steker van een apparaat met enig geweld uit de tussensteker is getrokken. Aan de foto's kun je wel zien wat ik bedoel.Stephanus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:22:
Ik vroeg mij af of iemand de LIDL smart stekker al eens uit elkaar heeft gehaald en kan laten zien hoe het binnenwerk eruit ziet. Iemand foto's hiervan?
Na jou bericht heb ik de Tuya afstandsbedieningen ook laten komen.Morgoth schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:52:
[...]
Ah, interessant. Ben benieuwd hoe de integratie met de Lidl app is! Zelf ben ik aan het kijken naar deze switches (https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html). Ik heb geen zin om de dozen in mijn muren te vervangen, en deze kan je gewoon met de bijgeleverde tape aan de muur vast zetten. Bovendien heb ik dan ook wat meer flexibiliteit over waar ze komen te hangen.
Maar voordat ik dat doe wacht ik eerst even tot ik mijn Tuya ab's binnen heb, om te bekijken hoe dat bevalt. https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
De schakelaar en het Zigbee gedeelte lijken niet makkelijk af te scheiden van het 230V gedeelte. Inbouwen is dan ook geen optie. Overigens ben ik erg tevreden met gewoon de stekker ertussen, iedereen snapt het en de originele schakelaar blijft netjes op 'aan' staan. Voorlopig maar zo laten.re-atari schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:25:
[...]
IIRC had iemand een aantal weken geleden in de Lidl webshop bij zijn review van de Lidl tussensteker een aantal foto's geplaatst van een gedemonteerde steker. Zijn tussensteker was nl. stuk gegaan, i.c. was een onderdeel van de socket afgebroken, ik vermoed doordat de steker van een apparaat met enig geweld uit de tussensteker is getrokken. Aan de foto's kun je wel zien wat ik bedoel.
De link naar de review kan ik helaas niet (meer) vinden, maar gelukkig hebben we de foto's nog.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik het goed lees, wil je de functionaliteit van de tussensteker IN de muur in een blauwe inbouwdoos onderbrengen, om een ingebouwd verlichtingsarmatuur aan en uit te schakelen, zonder dat er zo'n puist uit de WCD steekt? In dat geval kun je overwegen dit device te installeren:Stephanus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]
De schakelaar en het Zigbee gedeelte lijken niet makkelijk af te scheiden van het 230V gedeelte. Inbouwen is dan ook geen optie. Overigens ben ik erg tevreden met gewoon de stekker ertussen, iedereen snapt het en de originele schakelaar blijft netjes op 'aan' staan. Voorlopig maar zo laten.
Heb je niet gewoon last van de motion time out? Veel motion sensors werken zo:Mausdev schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:59:
Net twee motion sensors van Lidl gekoppeld aan Lidl bridge en een icasa schakelunit om domme lampen aan te sturen. Maar beide sensors detecteren soms minutenlang geen enkele beweging. En soms weer wel. Zo’n vijf keer achter elkaar en dan weer een tijd niks. Waardeloos. Denk dat ik toch maar de dure hue motionsensors haal. Ik hoop dat die beter werken.
Heeft iemand ervaring met Lidl en Hue bewegingssensors?
In mijn geval ging het om een iets andere use case, namelijk inbouw in een Quickmill 3035 expresso machine, waarbij de zigbee ontvanger aan de achterzijde zou moeten komen, het 230v relais binnen in en de normale aan/uit tuimelschakelaar vervangen moet worden door de drukknop.re-atari schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:53:
[...]
Als ik het goed lees, wil je de functionaliteit van de tussensteker IN de muur in een blauwe inbouwdoos onderbrengen, om een ingebouwd verlichtingsarmatuur aan en uit te schakelen, zonder dat er zo'n puist uit de WCD steekt? In dat geval kun je overwegen dit device te installeren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001423113439.html
wat bedoel je met 'af te scheiden'?Stephanus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]
De schakelaar en het Zigbee gedeelte lijken niet makkelijk af te scheiden van het 230V gedeelte. Inbouwen is dan ook geen optie. Overigens ben ik erg tevreden met gewoon de stekker ertussen, iedereen snapt het en de originele schakelaar blijft netjes op 'aan' staan. Voorlopig maar zo laten.
Ik denk dat de Zigbee module dan geen of op zijn best een zeer slechte wireless ontvangst zal hebben. De behuizing van de koffie machine is aan de foto te zien geheel van metaal en vanwege elektrische veiligheid ongetwijfeld geaard. Dat zal vast de reden zijn dat hij het wireless deel van de tussensteker wil losnemen om het gescheiden van het relaisdeel aan de achterkant van de koffie machine aan te brengen.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 03:49:
[...]
wat bedoel je met 'af te scheiden'?
Als ik het goed begrijp wil je dezelfde functionaliteit als je nu hebt met de lidl wcd plug maar dan IN je koffie machine ingebouwd? Ik denk dat de lidl plug dan just ideaal is: alles zit compact bij elkaar.
- haal de netsnoer los en verbind deze met de socket kan van de print.
- verbind de plug kant van de print waar de netsnoer eerst zat
- verleng de verbinding van de knop op de print en verbind met me de originele automaat schakelaar
Het enige is de inbouw ruimte + veiligheid. Je zult goed moeten kijken hoe de 230v delen van print netjes kan afschermen.
[ Voor 9% gewijzigd door byob op 28-03-2021 11:47 ]
Je vindt op zijn YT kanaal ook een video van de teardown van de Lidl verdeelstekerdoos en GU10 lamp.tpq36 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:34:
Het "demonteren" van een Engelse schakelaar:
[YouTube: Lidl SilverCrest Smart Plug Stripdown (very frustrating)]
Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl
Ik heb toevallig 4 van diezelfde besteld en het werkt echt perfect. Ik heb ze dan in mijn Homey staanre-atari schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:24:
In het geval iemand in het bewuste device is geïnteresseerd, bijgaand een paar foto's van de in het pakketje meegeleverde items en van de interne opbouw.
BTW: de foto's heb ik niet zelf gemaakt, deze had een reviewer op AliExpress bij zijn review van het device geplaatst.
[Afbeelding]
Be Stronger Than Your Excuses
Hier in Heerhugowaard gisteren nog een uit het schap bij Lidl meegenomen, er lagen er zeker nog een stuk of 10.sliceofhogan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:23:
De stekkers van de Lidl zijn al een tijdje op. Weet iemand een geschikte (16A) vervanging, die net zo makkelijk integreerd in het Lidl systeem?
? Vreemdtom2tom schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:35:
2 vragen:
In ons chalet de Lidl deur-/ raam- sensor gekoppeld aan een sfeer lamp (lint). Als de kastdeur opengaat gaat het licht aan. Deur dicht - licht uit. Werkt uitstekend. Echter als de stroom eraf gaat (als we er niet zijn gaat de hoofdschakelaar uit) dan loopt de batterij binnen 2 weken leeg.
1) Hoe kan dit?
2) Moet ik dan de batterijen eruit halen zodat deze niet leeglopen?
Mvg tom2tom
[ Voor 16% gewijzigd door Septillion op 12-04-2021 09:03 ]
Ik denk ook dat de sensor blijft zoeken.tpq36 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:45:
[...]
? Vreemd
Ding "hangt" niet aan de 230V.?
Ik vermoed dat de schakelaar staat te klapperen?
Of hij is steeds opzoek naar naar de LIDL hub?
Ik vrees het laatste
Wat werd de uiteindelijke prijs, incl. verzendkosten, invoerrechten enz.?crashtestdummy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:01:
Gisteren een Tuya Smart LED Wolfraam lamp binnengekregen.
Werd probleemloos herkent in de Lidl Home app. Blij mee!
https://nl.aliexpress.com/item/1005002328614570.html
Alles bij elkaar net geen €12, dus invoerrechtenvrijPrawo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:41:
[...]
Wat werd de uiteindelijke prijs, incl. verzendkosten, invoerrechten enz.?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq