[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:39
Matched: ics
Iemand het Lidl spul al getest met de KaKu ICS 2000? En dan vooral de beweginsmelder.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
heeft iemand het al werkend op de ics2000 met name de tussenstekker en de deursensor?

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 12:04
Lampje007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:59:
heeft iemand het al werkend op de ics2000 met name de tussenstekker en de deursensor?
De tussenstekker werkt naadloos met de ICS2000, de deur sensor durf ik niet te zeggen.
Koppelen is heel eenvoudig, zodra je de stekker in steekt begint deze automatisch te knipperen wat indiceert dat die zich in de koppelmodus bevindt.
Vervolgens koppelen via de app.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• Lampje007
mistervis007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:19:
[...]

De tussenstekker werkt naadloos met de ICS2000, de deur sensor durf ik niet te zeggen.
Koppelen is heel eenvoudig, zodra je de stekker in steekt begint deze automatisch te knipperen wat indiceert dat die zich in de koppelmodus bevindt.
Vervolgens koppelen via de app.
top bedankt voor het antwoord

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Lampje007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:59:
Yess, toevallig gisteren de deursensor aan de praat gekregen door kaku zigbee sensor te selecteren bij het toevoegen.
jackkok schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:41:
[...]
De lampen kon ik naadloos koppelen aan mijn bestaand Hue systeem.
De beweginssensor van Lidl lukt mij niet!
Heb je dan hier toch een gateway van Lidl nodig??
Op hue kreeg ik deze ook niet aan de praat, op me ICS-2000 wel. Misschien na een update die nog moet komen?

[ Voor 38% gewijzigd door sayang1991 op 27-11-2020 11:58 ]

• Lampje007
sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]

Yess, toevallig gisteren de deursensor aan de praat gekregen door kaku zigbee sensor te selecteren bij het toevoegen.
Ik heb ze ook net opgehaald en de tussenstekker was zo gedaan alleen de deursensor heeft even geduurd maar werkt inmiddels ook naar behoren so far so good

[...]

Op hue kreeg ik deze ook niet aan de praat, op me ICS-2000 wel. Misschien na een update die nog moet komen?

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-03 11:51
sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]

[...]

Begrijp ik goed dat zowel de deursensor als bewegingssensor werkend te krijgen zijn met de ICS-2000?

• sayang1991
  • Niet online
fjansma schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:28:
[...]

Begrijp ik goed dat zowel de deursensor als bewegingssensor werkend te krijgen zijn met de ICS-2000?
Correct, alleen de bewegingssensor niet geheel naar wens. Als ik op de ICS-2000 instal dat ik een pushmelding moet krijgen als de beweging STOPT dan ontvang ik deze daadwerkelijk als de beweging eigenlijk start. Het lijkt, bij mij althans, er dus op dat de start en stop meldingen zijn omgewisseld. De deursensor had ik totaal geen problemen mee en werkt direct zoals het hoort.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:23

ManiacsHouse

Scheisse!

sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:58:
[...]

Correct, alleen de bewegingssensor niet geheel naar wens. Als ik op de ICS-2000 instal dat ik een pushmelding moet krijgen als de beweging STOPT dan ontvang ik deze daadwerkelijk als de beweging eigenlijk start. Het lijkt, bij mij althans, er dus op dat de start en stop meldingen zijn omgewisseld. De deursensor had ik totaal geen problemen mee en werkt direct zoals het hoort.
Wat doet ICS-2000 andere dan de hue-hub? Of gewoon simpelweg minder dichtgetimmerd?

• jwonline
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-03 21:32
sayang1991 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:58:
[...]

Krijg je met de lidl bewegingssensor wel lampen aan? Hier koppelt die wel aan de Ics2000 maar als ik regel maak om lamp aan te doen, Niks!! De kaku bewegingsensoren werken op dezelfde manier wel.

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-03 19:13

Vailen

Shit happens

jwonline schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:
[...]

Krijg je met de lidl bewegingssensor wel lampen aan? Hier koppelt die wel aan de Ics2000 maar als ik regel maak om lamp aan te doen, Niks!! De kaku bewegingsensoren werken op dezelfde manier wel.
Ik heb hetzelfde dus ben ook benieuwd

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

• sayang1991
  • Niet online
jwonline schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:
[...]

Yes, maar het stomme is dus dat ik als trigger heb ingesteld "Geen beweging gedetecteerd" dan werkt het prima.

• badillus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-02 18:27
ik heb de lidl smart led string lights (kerstverlichting) gisteren in de winkel gehaald. De doos suggereert dat het met een gateway zou werken ook als is die niet van de lidl. Mijn zigbee gateway is de ICS2000 van klikaanklikuit. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om een koppeling te maken. Ik heb geprobeerd de kaku gateway aan de lidl app toe te voegen, en dat lukt mij niet, en ik heb geprobeerd de lidl smart led string aan de kaku app toe te voegen, en dat lukt mij ook niet. (nadat ik 5 seconden of de F knop heb gedrukt)

is het iemand wel gelukt om iets van communicatie tussen de ICS2000 en de kerstverlichting voor elkaar te krijgen? zoniet dat gaat het maandag weer naar de winkel retour.
edit: verlichting is uiteindelijk wel gekoppeld. de truuk was om de verlichting dicht in de buurt van de gateway te leggen en niet 4 meter er vandaan.
Helaas blijft het dan nog steeds crap. kleuren instellen levert niet echt de kleur die je ook wilt hebben. Het lijkt erop dat ie niet helemaal goed omgaat met het feit dat dit rgb+w ledjes zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door badillus op 29-11-2020 11:14 ]

• Gwendolyn
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04-2025
Heb 10 stopcontact schakelaars fluitend kunnen koppelen aan de ics 2000 van kaku en werken supersnel, hiermee alle oude Kaku schakelaars binnen vervangen. RGB lampen met E27 voet koppelen met de ics 2000 lukt mij (nog) niet. Wie is het wel gelukt en met welk koppelprotocol? De lampen zijn ingebouwd en op meer dan 5 meter afstand van de ics. Heb (nog) geen losse fitting om dichtbij te koppelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Gwendolyn op 28-11-2020 16:49 . Reden: Taalfouten ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 19:39
Ik zie hierboven het bericht van @Bloodhoundje en heb even snel dit topic doorgelezen (want 4 pagina's met 100 berichten per pagina).
Wat zijn de ondervindingen van de gu10/e27 icm met z2m/conbee en HA of Domoticz. Geeft dit nog enige verandering tov een standaard hue/trådfri/ics bridge?
Qua kleursterkte en helderheid?

who put a "stop payment" on my reality check

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-02 11:38
DaRk PoIsOn schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:46:
Ik zie hierboven het bericht van @Bloodhoundje en heb even snel dit topic doorgelezen (want 4 pagina's met 100 berichten per pagina).
Wat zijn de ondervindingen van de gu10/e27 icm met z2m/conbee en HA of Domoticz. Geeft dit nog enige verandering tov een standaard hue/trådfri/ics bridge?
Qua kleursterkte en helderheid?
Ik heb de kerstverlichting direct verbonden op de conbee stick. Via deconz kan ik prima de verlichting aansturen (ook via node-red). De ' luxere' effecten, zoals de 3D kleur efffecten, heb ik nog niet geprobeert.

Wel wordt er pas in de Lidl Home app uitgelegd hoe je de kerstverlichting in pairing mode zet:
Step 1: Power on device., power off ander 10ss and then power on
Step 2: Press and hold function button on fucntion controller for approx. 5 seconds. (er staat een F boven de knop op de controller)
Step 3: Confirm light bulb is now rapidly flashing. (Gaat pas flashen zodra de knop loslaat).

Gedurende deze stappen had ik Deconz zoekende naar een nieuwe lamp en voila.

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 17:09
WackoH schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:22:
'klik aan klik uit' is een compleet ander systeem: Andere frequentie en protocol.
Via de Lidl Gateway gaat zeker niet.

Het lukt alleen via een tussenstation. Ik gebruik bv. nog steeds de Homewizard waar alles, incl. Philips Hue met Lidl lampen, samenkomt.
Vanuit de Homewizard (kan ik zowel het nieuwe Zigbee, als het oude KaKu spul bedienen). Nieuwe Zigbee spul gaat daarnaast ook via de Hue app.

PS: De Lidl Gateway kun je niet aan de Homewizard koppelen (het is mij i.i.g. niet gelukt).
Ik had ergens de klepel horen luiden over Klik aan Klik Uit en Zigbee, maar nu wat verder gezocht en Zigbee is alleen bij het nieuwere "premium" KaKu spul het protocol.
Dus om dat bijvoorbeeld via de Google Home app te bedienen heb je toch ook een Klik aan Klik uit gateway nodig (de ICS-2000 Internet Control
Station) en die is best prijzig.

Verwijderd

Excuses voor het cross-posten, maar wellicht dat jullie me kunnen helpen... onderstaand heb ik zaterdag in het KaKu ICS-2000 deel gepost.:

Goedemorgen. Zojuist even bij de Lidl geweest. Samen met mijn zoon Cat. 1 vuurwerk halen.

Maar... ze hadden nog wat Zigbee spul liggen. Dus papa heel blij. Ik heb die Smart USB Extension Lead gekocht. Stekkerdoos met drie afzonderlijke instelbare uitgangen.
Dat ding heb ik zonder problemen kunnen koppelen als KaKu Zigbee Stopcontact schakelaar.
Maar... ik ben er nog niet achter hoe ik meer dan 1 uitgang kan koppelen. Slechts 1 (de meest linker) uitgang doet het. Dus: ja het werkt, nee niet volledig. Iemand tips?

De Smart Window or Door Sensor werkt ook. Heb deze gekoppeld als KaKu Zigbee Contact Sensor. Werkt prima. Maar in de zender zit ook een alarm/bel ingebouwd. Die heb ik nog niet aan de praat.

Anyway, de moeite waard om te proberen dus. Als !ik meer heb ontdekt dan meld ik mij weer.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:02
Komt veel van het geklaag hier niet voort uit het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

Zoveel duurder is een KaKu Zigbee basisstation niet, tenzij je perse de ICS-2000 wilt maar die ondersteunt dan ook meer dan alleen Zigbee.

Naar mijn mening is het ieder waar naar zijn geld. Hoe vervelend dat soms ook is.

[ Voor 4% gewijzigd door Frappuccino op 29-01-2021 12:37 ]

• tpq36
  • Laatst online: 03-07-2025
Frappuccino schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:24:
Komt veel van het geklaag hier niet voort uit het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

Zoveel duurder is een KaKu Zigbee basisstation niet, tenzij je perse de ICS-2000 wilt maar die ondersteunt dan ook meer dan alleen Zigbee.

Naar mijn mening is het ieder waar naar zijn geld. Hoe vervelend dat soms ook is.
Tja, er zijn er ook waarvoor dit de eerste kennismaking is met.
Tenminste ik ben er een van, het is inderdaad goedkoop en doet voor mij wat het moet doen.
Het voordeel van de mensen die hier "klaagen" is dan wel ook dat er "deskundigen" reageren met eventuele oplossingen waar een ieder eventueel iets aan kan hebben (Ik dus...).
Wel leuk om te zien dat dit topic zo rond de release van nieuwe producten weer ontploft.
Ik blijf leren....

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 19:39
Frappuccino schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:24:

Dat had ik een paar pagina's geleden ook al gezegd :p

who put a "stop payment" on my reality check

• Haverdroog
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik gebruik de ICS-2000 om alles aan te sturen en probeer te voorkomen dat ik meer gateways nodig heb.
LIDL leek dus een mooie aanvulling. Zoals eerder beschreven:
- de bewegingsmelder werkt als ipv beweging gedecteerd > geen beweging wordt gekozen. Uitschakelen lukt daarna dus niet meer om dat er geen "geen beweging" signaal is [iemand?]
- de Smart USB Extension lead werkt niet alleen het eerste stopcontact werkt, [geen standaar Zigbee?]
- een RGB lamp is gewoon goed te bedienen.

Weet iemand nu al wat de technische reden hiervoor is?
LIDL schermt met de tekst Zigbee 3.0. Is 3.0 iets speciaals of is Zigbee 3.0 de huidige standaard?

• J-r00n
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
Haverdroog schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:22:
Ik gebruik de ICS-2000 om alles aan te sturen en probeer te voorkomen dat ik meer gateways nodig heb.
LIDL leek dus een mooie aanvulling. Zoals eerder beschreven:
- de bewegingsmelder werkt als ipv beweging gedecteerd > geen beweging wordt gekozen. Uitschakelen lukt daarna dus niet meer om dat er geen "geen beweging" signaal is [iemand?]
- de Smart USB Extension lead werkt niet alleen het eerste stopcontact werkt, [geen standaar Zigbee?]
- een RGB lamp is gewoon goed te bedienen.

Weet iemand nu al wat de technische reden hiervoor is?
LIDL schermt met de tekst Zigbee 3.0. Is 3.0 iets speciaals of is Zigbee 3.0 de huidige standaard?
EDIT: Ik had te snel gelezen en niet gezien dat de vraag ging over ICS-2000. Mijn antwoord was gericht op de Lidl app, en niet op ICS-2000. Excuus als ik iemand op een dwaalspoor heb gezet!

Ik had met die stekkerdoos hetzelfde probleem, en heb een tijdje zitten rommelen tot ik erachter was wat ik verkeerd deed:
Ik had de stekkerdoos toegevoegd aan een groep met stekkers (de enkele tussenstekkers dus). Omdat die dingen maar één stekker hebben, werd ook alleen stekker 1 van de doos aangestuurd. Als ik de doos los selecteer kan ik de drie verschillende stekkers onafhankelijk van elkaar kiezen.

Ik hoop dat dit helpt?

[ Voor 18% gewijzigd door J-r00n op 03-02-2021 13:19 . Reden: Foutief advies, te snel gelezen ]

• Lampje007
Leipi35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:03:
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
werkt dit ook met ICS2000 van KAKU

• Lampje007
Leipi35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:03:
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit al eerder gevraagd maar nog geen reactie gehad , zou deze schakelaars ook met de ICS 2000 werken van KAKU?

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:02
Lampje007 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Ik had dit al eerder gevraagd maar nog geen reactie gehad , zou deze schakelaars ook met de ICS 2000 werken van KAKU?
Ik denk niet dat je er hier antwoord op krijgt, want geen Lidl.

Omdat ik zelf ook wel benieuwd ben de vraag in het KaKu topic gedumpt.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:06

Antonio di

a mi me dijeron que si

tweakmember schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:38:
Kan ik ergens info vinden over welke andere merken Silvercrest ondersteunt?
Dus kan ik bijvoorbeeld Silvercrest apparatuur ook koppelen aan klikaanklikuit apparatuur?

Wat ik voor zover hebt begrepen is wanneer beide merken wel zigbee ondersteunen nog niet wilt zeggen dat je met ze elkaar kan connecten.
Maar echt duidelijkheid over welke merken wel/niet kan koppelen kan ik niet vinden
Volgens Kaku ICS2000 zijn ze:
- Zigbee HA (Home Automation) , ZLL (Zigbee light link) en 3.00 (laatste/huidige Zigbee versie
...die ook HA en ZLL ondersteunt)
- Werken Philips Hue, Ikea Trådfri en Osram Lightify lampen op ICS2000.
Volgens Lidl Silvercrest zijn ze:
Zigbee 3.00

Zie ook:
Lidl Smart Home Smart motion sensor + KaKu ICS2000
Zoek binnen het volgende Forum eens op "silvercrest":
merk: KlikAanKlikUit

Zigbee lampen en plug-stekkers zijn het best uitwisselbaar tussen de verschillende merken. Afstandbediening wordt al weer moeilijker, etc.
Silvercrest zou dus moeten werken met Kaku maar het blijft altijd een gokje/uitproberen.
De vraag wordt nu "veel " gesteld i.v.m. met de opruiming van Lidl Zigbee smarthome met ook nog eens een 25% kortingscoupon en 5% korting via CashbackXL (zo heb ik de Lidl Silvercrest dubbel stopcontact voor buiten gekocht voor 6,44 euro).
Zoeken op Kaku levert niets op .
Probeer eens zoeken op Trust in Engels ("does Lidl Silvercrest work with Trust smarthome")
Ik zit met het "zelfde issue" met de Zigbee van mijn Lupus Electronics XT2-plus alarm/smarthome.
In de review van die XT2-plus zet ik in de bijlage of een Zigbee "niet Lupus Electronics" werkt op mijn XT2-plus.

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 08-10-2022 15:31 ]

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Antonio di schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Volgens Kaku ICS2000 zijn ze:
- Zigbee HA (Home Automation) , ZLL (Zigbee light link) en 3.00 (laatste/huidige Zigbee versie
...die ook HA en ZLL ondersteunt)
- Werken Philips Hue, Ikea Trådfri en Osram Lightify lampen op ICS2000.
Volgens Lidl Silvercrest zijn ze:
Zigbee 3.00

Zie ook:
Lidl Smart Home Smart motion sensor + KaKu ICS2000
Zoek binnen het volgende Forum eens op "silvercrest":
merk: KlikAanKlikUit

Zigbee lampen en plug-stekkers zijn het best uitwisselbaar tussen de verschillende merken. Afstandbediening wordt al weer moeilijker, etc.
Silvercrest zou dus moeten werken met Kaku maar het blijft altijd een gokje/uitproberen.
De vraag wordt nu "veel " gesteld i.v.m. met de opruiming van Lidl Zigbee smarthome met ook nog eens een 25% kortingscoupon en 5% korting via CashbackXL (zo heb ik de Lidl Silvercrest dubbel stopcontact voor buiten gekocht voor 6,44 euro).
Zoeken op Kaku levert niets op .
Probeer eens zoeken op Trust in Engels ("does Lidl Silvercrest work with Trust smarthome")
Ik zit met het "zelfde issue" met de Zigbee van mijn Lupus Electronics XT2-plus alarm/smarthome.
In de review van die XT2-plus zet ik in de bijlage of een Zigbee "niet Lupus Electronics" werkt op mijn XT2-plus.
Dankje.

• Nokkenstok
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-03 14:02
ik lees hier en daar verschillende ervaringen.

Is de zigbee smart home serie, bijvoorbeeld de "silvercrest" tussenstekker compatible met KAKU? (ICS2000?)

Zou het graag houden bij de ICS2000 en Philips Hue bridge die ik al heb staan (gekoppeld aan google Home), om wildgroei aan bridges voor afzonderlijke merken te voorkomen.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Hi,
Dit is een kopie van mijn vraag in het ICS-2000 topic, waar helaas nog geen reactie op is gekomen, dus probeer ik hier nog eens.
Ik heb sinds kort de Lidl Silvercrest bewegingsmelder, gekoppeld met de Klik Aan Klik Uit ICS-2000 Control Station alsof het een KaKu Premium line bewegingsmelder is.
Nu las ik hier dat de beweging/geen beweging signalen omgekeerd zijn, maar dat lijkt bij mij niet het geval. Als de bewegingsmelder beweging detecteert start de actie die ik heb gekoppeld aan 'geen beweging meer gedetecteerd'. So far, so good. Echter 1 a 2 minuten later triggert hij opnieuw dezelfde actie. En ik weet zeker dat hij dan niet toevallig weer beweging ziet.
Enig idee wat ik kan proberen om hem correct werkend te krijgen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:49
Beetje laat maar deze week ook voor de Lidl aanbieding gevallen voor 3 van die zigbee tussenstekkers voor nog geen 20eu.
In Klikaanklikuit ICS-2000 binnen paar seconden werkend als; Trust - Premium line - switch.
Ook koppelen met Homeassistant ZHA(Sonof CC2652P 10eu Ali stick) binnen paar seconden. En de bonus in ZHA is nog dat je er de hele rits aan onderstaande additionele measurements bij krijgt. Dat is wel een mooi kadootje voor nog geen 7eu. En schakelt tot 3650W!
In tegenstelling tot eerdere reacties vind ik het schakelen vrij stil in tegenstelling tot de meeste Start line Klikaanklikuit schakelaars. Het is inderdaad wel een 'bulky' stekker. Daar moet je wel even rekening mee houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzKd6ytjxTg6ylJ-SSNgpuZPQZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cE4R7wIfwC9FwNP0AZwgJet8.png?f=user_large

• floriszz
floriszz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:56:
Beetje laat maar deze week ook voor de Lidl aanbieding gevallen voor 3 van die zigbee tussenstekkers voor nog geen 20eu.
In Klikaanklikuit ICS-2000 binnen paar seconden werkend als; Trust - Premium line - switch.
Ook koppelen met Homeassistant ZHA(Sonof CC2652P 10eu Ali stick) binnen paar seconden. En de bonus in ZHA is nog dat je er de hele rits aan onderstaande additionele measurements bij krijgt. Dat is wel een mooi kadootje voor nog geen 7eu. En schakelt tot 3650W!
In tegenstelling tot eerdere reacties vind ik het schakelen vrij stil in tegenstelling tot de meeste Start line Klikaanklikuit schakelaars. Het is inderdaad wel een 'bulky' stekker. Daar moet je wel even rekening mee houden.
[Afbeelding]
NIET HANDIG is:
Wat deze switches minder/niet geschikt maakt voor apparaten die je default ON wilt hebben na een stroom onderbreking, is dat als de stroom onderbroken is geweest, deze switches niet in de laatste stand(ON of OFF) terugkomen, maar altijd in de OFF stand terugkomen.(net als 443 Klikaanklikuit/Trust). Dat is niet handig voor bijvoorbeeld een koelkast of vriezer.
(Die van Tuya, doen dat dus WEL!)

• floriszz
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:41:
[...]

Weet je dat zeker wat je roept?

Kan ik namelijk gewoon kiezen:
-ON
-OFF
-restore

Power outage memory
Ah dat moet dan de 'Power on state' zijn in mijn screenshot hierboven.🙃. Zal ik in Home Assistant eens testen of ik dat kan aanpassen.
In ICS-2000 krijg ik er geen optie(zoals verwacht) voor.
Uit de doos zijn de Lidl plugs dus ingesteld op OFF en niet op 'restore'.
De Tuya's staan default op 'restore' dus.
Pagina: 1