Vraag

• smartvin
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-08-2021
Is het iemand al gelukt om de Lidl Smart Home Smart motion sensor werkend te krijgen i.c.m. KlikaanKlikuit
ICS2000? Ik kan de Smart motion sensor succesvol koppelen. Als ik een regel aanmaak in de ICS2000 om bv. een push notificatie te laten sturen en een lamp aan te zetten, gebeurd er niets. Er staat een rode uitroepteken naast de sensor in de app. Als ik het knopje op de achterkant van de Smart motion sensor indruk gaat het uitroepteken weg maar werkt het niet. Is dit een compatibiliteit issue of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via smartvin op 31-08-2021 18:35)

• Dickie9
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik heb de bewegings melder van Lidl en de gateway aangeschaft en wilde deze gebruiken om het badkamer licht te laten schakelen echter de sensor detecteert een maal de beweging en de lamp gaat aan maar de sensor gaat hierna in een soort ruststand en detecteert dan wel dat er beweging is maar schakelt dan niet meer deze ruststand duurt ongeveer 2 minuten en daarna schakelt hij opnieuw maar zolang er beweging is blijft de sensor in de ruststand en schakelt dus niet, alleen als hij 2 minuten geen beweging meer ziet, ik laat de sensor een smart stopcontact inschakelen en die heeft een tijdfunctie welke de sensor dus niet heeft en deze schakelt keuring na 3 minuten uit maar omdat de sensor nog steeds beweging ziet blijft deze dus in de ruststand staan waarin hij dus niet opnieuw schakelt en ben je verplicht om 2 minuten geen beweging te maken, heeft iemand anders dit ook ontdekt en er mogelijk een oplossing voor??

Alle reacties

• zoveelmeer
  • Laatst online: 17-05-2021
Het is gelukt om de Lidl Smart motion sensor aan het werk te krijgen met de ICS2000 en wel precies andersom dan je zou verwachten. Wanneer je een regel aanmaakt met de optie "geen beweging gedetecteerd" dan wordt deze getriggerd als er wel beweging wordt gedetecteerd en andersom.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Dickie9
Ik heb de bewegings melder van Lidl en de gateway aangeschaft en wilde deze gebruiken om het badkamer licht te laten schakelen echter de sensor detecteert een maal de beweging en de lamp gaat aan maar de sensor gaat hierna in een soort ruststand en detecteert dan wel dat er beweging is maar schakelt dan niet meer deze ruststand duurt ongeveer 2 minuten en daarna schakelt hij opnieuw maar zolang er beweging is blijft de sensor in de ruststand en schakelt dus niet, alleen als hij 2 minuten geen beweging meer ziet, ik laat de sensor een smart stopcontact inschakelen en die heeft een tijdfunctie welke de sensor dus niet heeft en deze schakelt keuring na 3 minuten uit maar omdat de sensor nog steeds beweging ziet blijft deze dus in de ruststand staan waarin hij dus niet opnieuw schakelt en ben je verplicht om 2 minuten geen beweging te maken, heeft iemand anders dit ook ontdekt en er mogelijk een oplossing voor??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dickie9
Het is opgelost, ik liet de sensor een smart stopcontact schakelen die de lamp schakelde en in het stopcontact had ik een tijdfunctie ingesteld van bv 3 minuten en schakelde die zichzelf en dus ook de lamp uit in de tussentijd na het beweging detecteren leek hij niets meer te doen wat ik dus als rusttijd zag maar je moet dus inprogrammeren in de sensor dat hij bij geen beweging het apparaat in mijn geval dus het stopcontact uitschakelt en in de z.g. rusttijd blijft hij het apparaat gewoon aanhouden zolang als dat hij beweging ziet, het bedrieglijke is dat hij na het detecteren het rode ledje laat zien en deze gaat daarna weer uit en je kunt dan dus niet zien dat hij dan nog steeds het apparaat aanhoud tot hij geen beweging meer ziet.

• smartvin
  • Laatst online: 31-08-2021
@Dickey9, Hoe jij het beschrijft is het werk. Bedankt!

[Voor 88% gewijzigd door smartvin op 31-08-2021 18:35]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee