Iets dergelijks in de Lidl Home app programmeren werkte bij mij zonder probleem. Ik schakel op die manier:Prawo schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:28:
Misschien heb ik dit topic onvoldoende doorgelezen, maar ik kan bij de veelgestelde vragen in de Lidl Home app niet vinden hoe ik de lampen buiten bij zonsondergang AAN en bij zonsopgang UIT kan laten gaan.
De app zegt in de FAQ op de vraag "Hoe maak ik een scène aan waarin de lamp bij zonsopkomst uit- en bij zonsondergang ingeschakeld wordt?" niet meer dan
"Als uw lamp de tijdsplanningfunctie ondersteunt, kunt u de in- en uitschakeltijd instellen."
Dat lijkt me niet automatisch en minder smart.
Of ondersteunen de Lidl witte lampen geen tijdsplanning en heb ik nog iets anders nodig??
- een schemerlamp in de woonkamer via een Lidl tussensteker bij zonsondergang AAN en om 23:30u UIT
- een buitenlamp bij zonsondergang AAN en bij zonsopgang UIT
Even uit het blote hoofd:
'Smart' selecteren, daarna 'Automatisering' en dan via het '+' teken bij 'toestand' een taak toevoegen. Daar kun je o.a. 'zonsopkomst/zonsondergang' of een concreet tijdstip selecteren, daarna via het '+' teken bij 'taak' het te schakelen device(s) selecteren. Je moet voor zowel het AAN als het UIT schakelen een aparte taak aanmaken. Daarna opslaan en het zou moeten werken. Zo heb ik voor de schemerlamp en voor de buitenlamp een aparte taak gemaakt.
Dit werkt bij mij al een paar maanden perfect, tijdstip zonsopgang en -ondergang klopt, nu het elke dag weer een paar minuten langer licht is, nog steeds.
De taken worden opgeslagen in de gateway, zodat ik ze slechts een keer hoefde te maken, en daarna op beide devices waarop ik Lidl Home heb geïnstalleerd (smartphone en tablet) kan zien en evt. bewerken.
Ik ga er bij het bovenstaande wel vanuit, dat je een gateway gebruikt.