[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-04 14:39
Prawo schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:28:
Misschien heb ik dit topic onvoldoende doorgelezen, maar ik kan bij de veelgestelde vragen in de Lidl Home app niet vinden hoe ik de lampen buiten bij zonsondergang AAN en bij zonsopgang UIT kan laten gaan.

De app zegt in de FAQ op de vraag "Hoe maak ik een scène aan waarin de lamp bij zonsopkomst uit- en bij zonsondergang ingeschakeld wordt?" niet meer dan
"Als uw lamp de tijdsplanningfunctie ondersteunt, kunt u de in- en uitschakeltijd instellen."
Dat lijkt me niet automatisch en minder smart.

Of ondersteunen de Lidl witte lampen geen tijdsplanning en heb ik nog iets anders nodig??
Iets dergelijks in de Lidl Home app programmeren werkte bij mij zonder probleem. Ik schakel op die manier:
- een schemerlamp in de woonkamer via een Lidl tussensteker bij zonsondergang AAN en om 23:30u UIT
- een buitenlamp bij zonsondergang AAN en bij zonsopgang UIT

Even uit het blote hoofd:
'Smart' selecteren, daarna 'Automatisering' en dan via het '+' teken bij 'toestand' een taak toevoegen. Daar kun je o.a. 'zonsopkomst/zonsondergang' of een concreet tijdstip selecteren, daarna via het '+' teken bij 'taak' het te schakelen device(s) selecteren. Je moet voor zowel het AAN als het UIT schakelen een aparte taak aanmaken. Daarna opslaan en het zou moeten werken. Zo heb ik voor de schemerlamp en voor de buitenlamp een aparte taak gemaakt.

Dit werkt bij mij al een paar maanden perfect, tijdstip zonsopgang en -ondergang klopt, nu het elke dag weer een paar minuten langer licht is, nog steeds.

De taken worden opgeslagen in de gateway, zodat ik ze slechts een keer hoefde te maken, en daarna op beide devices waarop ik Lidl Home heb geïnstalleerd (smartphone en tablet) kan zien en evt. bewerken.

Ik ga er bij het bovenstaande wel vanuit, dat je een gateway gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 18:36
Dank voor uw uitleg. Ga er tijdens de avondklok mee aan de slag.
Heb inderdaad de Lidl Gateway, als beginner meteen met alles van Lidl begonnen (is ook wat vriendelijker voor mijn bankrekening).

Ben er nu achter dat zonsopgang/zonsondergang te vinden is bij "Als het weer verandert" en niet bij "Tijdschema" wat mij in eerste instantie logisch leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
Quantor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:47:
Ik heb alles van Ikea (16 lampen + bridge) en net zo'n Lidl lichtbalk gekocht, maar krijg die niet herkend in de ikea app. Iemand nog een workaround?
Ik kon mijn LED balkje ('Smart LED Light Bar') niet in de Lidl Home app installeren, hij kwam niet voor onder 'Verlichting'. Ook de in de documentatie genoemde benaming was niet te vinden. Ik heb hem na wat proberen uiteindelijk als 'Smart LED Light Strip 2M' werkend kunnen krijgen.
Zegt uiteraard niets over de vraag of je hem in de Ikea app werkend kunt krijgen, maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 15:30
De stopcontacten zijn tot op heden bij de Lidl-shop nog steeds niet verkrijgbaar (uitverkocht)
Ik zag ze toevallig zaterdag in Duitsland in de winkels liggen van LIDL voor € 9,99

Enkele Smart Home artikelen zijn in DE goedkoper te verkrijgen dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Even een vraag waar ik zelf niet uitkom. Ik heb vorige week zo'n Lidl combi heteluchtkachel en ventilator ('Smart Ceramic Fan Heater') gekocht, maar krijg hem op geen enkele wijze in de Lidl Home app geactiveerd. Hij staat bij de te installeren devices wel degelijk genoemd onder 'Andere', heet dan 'Slimme Verwarming', maar activeren in de app is me ook na diverse pogingen nog steeds niet gelukt.

Mogelijk heeft het er iets mee te maken, dat dit device via Wifi (alleen 2.4Ghz, waarom eigenlijk?) en niet via Zigbee moet koppelen. De installatieprocedure is in de documentatie nogal kort en cryptisch beschreven, en ook de info die je op je smartphone/tablet tijdens installatie ziet had wel wat duidelijker gemogen. Nu is het vooral trial gevolgd door error :-(

Heeft iemand dit bewuste apparaat al in de Lidl Home app kunnen koppelen, en hoe ben je daarbij te werk gegaan?

Gelukkig is standaard een miniatuur afstandbediening meegeleverd. Daarmee is hij wel te gebruiken, en werkt dan ook prima, maar het is toch wat knullig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 23:32

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Hallo allen,

Mijn vader heeft deze lidl starters set ook gekocht, maar wij krijgen de afstandsbediening niet aan de praat. Het is ons gelukt om de afstandsbediening toe te voegen aan de gateway, en staat samen met een lamp gekoppeld aan de ruimte "woonkamer". Echter als we op de knoppen drukken gebeurd er niets. Ook zagen we een gek icoontje in de gateway bij de afstandsbediening en daarmee kan je het kennelijk aan specifieke lampen koppelen, maar als we dat proberen, middels de knop 5 seconden in te drukken tot de led knippert, en dan een lamp selecteren en proberen toe te voegen, dan mislukt dat steeds.

Wat doen we fout?

Edit: het is gelukt. Eerlijk gezegd vind ik mijn hue systeem een stuk simpeler in gebruik, en het voelt allemaal wat minder goedkoop aan qua knoppen en plastic. Maar goed, daar is het prijsverschil dan ook naar.

[ Voor 14% gewijzigd door Drunken_Bear op 31-01-2021 14:41 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:05
slabetje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:58:
De stopcontacten zijn tot op heden bij de Lidl-shop nog steeds niet verkrijgbaar (uitverkocht)
Ik zag ze toevallig zaterdag in Duitsland in de winkels liggen van LIDL voor € 9,99

In de winkel waren/zijn ze in Nederland ook gewoon 9,99. Op=op is het vaak bij dit soort acties bij de Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:16
slabetje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:58:

Ik kon ze eergisteren nog bestellen, een uur later weer op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 23:59
Ben ik de enige die nu helemaal niets aan Google Home als extra service kan toevoegen? Ik probeer al uren Lidl home en Google Home toe te voegen, maar hij komt elke keer niet erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-04 09:51
Nee hier heb ik dat ook enkele keren vermeld, het lukt hier nog steeds niet. Staat al vanaf start verkoop een ticket open bij Lidl, geen reactie ontvangen en van de week een rappel gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:50
Renate71 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Het is alleen een drukknop.. Ik heb deze vanavond gekocht maar als belsignaal krijg je alleen het standaard meldingsgeluid op je telefoon met een pop-up melding 🤔 ik hoop dat ik wat over het hoofd zie anders vind ik t eigenlijk wel een beetje een miskoop ...

Wel blij met de startset met lampen 🥰
Ik zie dat je de deurbel hebt gekocht. Weet je ook of het mogelijk is om Google Home eraan te koppelen zodat notificaties op een Google Hub te zien zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
sanscorp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 06:47:
Nee hier heb ik dat ook enkele keren vermeld, het lukt hier nog steeds niet. Staat al vanaf start verkoop een ticket open bij Lidl, geen reactie ontvangen en van de week een rappel gestuurd.
Het is helaas (naar mijn inzicht) geen Lidl issue. Ik heb dit probleem ook met Philips Hue, TP-Link en Tuya zelf gehad.

UPDATE: Lidl werkt nu, maar je krijgt hem niet te zien als je niets of alleen apparaten hebt gekoppeld aan de gateway die niet onder schakelaars of lampen vallen..

[ Voor 17% gewijzigd door LNDN op 01-02-2021 12:15 . Reden: Update van situatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Laatst online: 28-04 09:40
re-atari schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Ik kon mijn LED balkje ('Smart LED Light Bar') niet in de Lidl Home app installeren, hij kwam niet voor onder 'Verlichting'. Ook de in de documentatie genoemde benaming was niet te vinden. Ik heb hem na wat proberen uiteindelijk als 'Smart LED Light Strip 2M' werkend kunnen krijgen.
Zegt uiteraard niets over de vraag of je hem in de Ikea app werkend kunt krijgen, maar je weet maar nooit...
Ik heb het LED balkje net ook gekocht en die werkt perfect in combinatie met de IKEA bridge en app (en daarbij ook in Google Home.) Wel even sycen via de IKEA bridge zelf en niet met de afstandsbediening van IKEA.

Het balkje zelf voelt echt onzettend goedkoop aan maar de helderheid is wat mij betreft echt goed en de kleuren zien er mooi uit. Is een blijvertje dus voor de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-r00n
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
Haverdroog schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:22:
Ik gebruik de ICS-2000 om alles aan te sturen en probeer te voorkomen dat ik meer gateways nodig heb.
LIDL leek dus een mooie aanvulling. Zoals eerder beschreven:
- de bewegingsmelder werkt als ipv beweging gedecteerd > geen beweging wordt gekozen. Uitschakelen lukt daarna dus niet meer om dat er geen "geen beweging" signaal is [iemand?]
- de Smart USB Extension lead werkt niet alleen het eerste stopcontact werkt, [geen standaar Zigbee?]
- een RGB lamp is gewoon goed te bedienen.

Weet iemand nu al wat de technische reden hiervoor is?
LIDL schermt met de tekst Zigbee 3.0. Is 3.0 iets speciaals of is Zigbee 3.0 de huidige standaard?
EDIT: Ik had te snel gelezen en niet gezien dat de vraag ging over ICS-2000. Mijn antwoord was gericht op de Lidl app, en niet op ICS-2000. Excuus als ik iemand op een dwaalspoor heb gezet!

Ik had met die stekkerdoos hetzelfde probleem, en heb een tijdje zitten rommelen tot ik erachter was wat ik verkeerd deed:
Ik had de stekkerdoos toegevoegd aan een groep met stekkers (de enkele tussenstekkers dus). Omdat die dingen maar één stekker hebben, werd ook alleen stekker 1 van de doos aangestuurd. Als ik de doos los selecteer kan ik de drie verschillende stekkers onafhankelijk van elkaar kiezen.

Ik hoop dat dit helpt?

[ Voor 18% gewijzigd door J-r00n op 03-02-2021 13:19 . Reden: Foutief advies, te snel gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Bas_De_Beer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Het balkje zelf voelt echt onzettend goedkoop aan maar de helderheid is wat mij betreft echt goed en de kleuren zien er mooi uit. Is een blijvertje dus voor de prijs :)
Toch nog even een kanttekening, ik heb dit proberen te googlen maar kom er niet echt uit.

Het lijkt erop dat bij de lichtbalk en LED strip er zowel witte LED's als gekleurde LED's opzitten die apart aangestuurd kunnen worden. Via de IKEA app kan ik alleen de gekleurde LEDs aanpassen en blijven de witte altijd uit. Als ik ze op een witte toon zet gaat alleen de blauwe LED zwak aan.

Nu heb ik een disco app geprobeerd en daar gaan wel beide kleuren aan en ziet het er 100x uit, dus het is wel mogelijk. Ik kan alleen geen enkele app vinden die tradfri en beide leds ondersteund dat geen disco app is :+ Iemand die hier misschien meer verstand van heeft/een app weet die dit ondersteund?

[ Voor 4% gewijzigd door Bas_De_Beer op 01-02-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Laatst online: 16-08-2024
J-r00n schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik had met die stekkerdoos hetzelfde probleem, en heb een tijdje zitten rommelen tot ik erachter was wat ik verkeerd deed:
Ik had de stekkerdoos toegevoegd aan een groep met stekkers (de enkele tussenstekkers dus). Omdat die dingen maar één stekker hebben, werd ook alleen stekker 1 van de doos aangestuurd. Als ik de doos los selecteer kan ik de drie verschillende stekkers onafhankelijk van elkaar kiezen.

Ik hoop dat dit helpt?
Heb je dit voor elkaar gekregen in de app van KAKU? zo ja zou je de work a round met ons willen delen want als ik een zigbee stekker wil toe voegen vindt hij alleen stekker 1 dus ik doe wat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 19:57
Bas_De_Beer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:20:
[...]
Iemand die hier misschien meer verstand van heeft/een app weet die dit ondersteund?
In Hue Essentials kun je ook een IKEA hub toevoegen. Misschien dat het dan werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 15:09

DaRoot

Some say...

bullitkatcher schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:43:
[...]

How heb je dit voor elkaar gekregen, want ik heb dezelfde setup, maar bij een boot van domoticz geeft de sensor 1x iets door en daarna update de plugin de sensor niet meer, tot de volgende boot
Ik heb Domoticz ingesteld dat ie nieuwe sensoren accepteer, en toen de PIR vlakbij de CC2531 gehouden en de PIR gereset volgens mij. Daarna dook ie vanzelf op in de lijst.
Moet wel zeggen dat de detectie van beweging niet altijd even lekker gaat, heb sterk het idee dat de openingshoek vrij beperkt is

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Bas_De_Beer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb het LED balkje net ook gekocht en die werkt perfect in combinatie met de IKEA bridge en app (en daarbij ook in Google Home.) Wel even sycen via de IKEA bridge zelf en niet met de afstandsbediening van IKEA.

wat?!? hij werkt via de ikea bridge wél in google home... zit ik dan met m'n homekit setup...

wie moet ik de schuld geven? philips*, ikea, lidl of apple?

(*mijn lidl spul hangt direct aan de hue bridge; heb geen lidl bridge wel ikea bridge; mocht dat helpen)

[ik gok apple :9~ ]

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 02-02-2021 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

Toch nog even een kanttekening, ik heb dit proberen te googlen maar kom er niet echt uit.

Het lijkt erop dat bij de lichtbalk en LED strip er zowel witte LED's als gekleurde LED's opzitten die apart aangestuurd kunnen worden. Via de IKEA app kan ik alleen de gekleurde LEDs aanpassen en blijven de witte altijd uit. Als ik ze op een witte toon zet gaat alleen de blauwe LED zwak aan.

Nu heb ik een disco app geprobeerd en daar gaan wel beide kleuren aan en ziet het er 100x uit, dus het is wel mogelijk. Ik kan alleen geen enkele app vinden die tradfri en beide leds ondersteund dat geen disco app is :+ Iemand die hier misschien meer verstand van heeft/een app weet die dit ondersteund?
welke disco app gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-05 11:09

Waywaith

Tja

jelleeelco schreef op maandag 1 februari 2021 @ 06:53:
[...]

Ik zie dat je de deurbel hebt gekocht. Weet je ook of het mogelijk is om Google Home eraan te koppelen zodat notificaties op een Google Hub te zien zijn?
Hier ben ik ook nog benieuwd naar! De melding is nu erg matig en kan makkelijk gemist worden...

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
cvanatten schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:20:
[...]

In Hue Essentials kun je ook een IKEA hub toevoegen. Misschien dat het dan werkt?
Helaas niet :'(
DaveFlash schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:41:
[...]

welke disco app gebruik je?
Deze (Tradfri Melodi) disco app. Daarnaast heb ik deze (Tradfri Flow) nog gevonden die wel alle kleuren kan instellen. Deze is eigenlijk bedoeld om colourloops te maken maar als je hem op de allerlaagste snelheid zet dan merk je er niks van :+

De control app van dezelfde makers doet dan weer helaas niet alle kleuren instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
DaRoot schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:27:
[...]

Ik heb Domoticz ingesteld dat ie nieuwe sensoren accepteer, en toen de PIR vlakbij de CC2531 gehouden en de PIR gereset volgens mij. Daarna dook ie vanzelf op in de lijst.
Moet wel zeggen dat de detectie van beweging niet altijd even lekker gaat, heb sterk het idee dat de openingshoek vrij beperkt is
Ja ik zat nog met een oude versie van de Domoticz plugin, dus daarom was het zo lastig. Plugin geupdate en de connectie is goed.
Ben zelf ook wel teleurgesteld in het ding (erg traag), dus blijf toch liever bij xiaomi sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 15:09

DaRoot

Some say...

bullitkatcher schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Ja ik zat nog met een oude versie van de Domoticz plugin, dus daarom was het zo lastig. Plugin geupdate en de connectie is goed.
Ben zelf ook wel teleurgesteld in het ding (erg traag), dus blijf toch liever bij xiaomi sensoren.
Heb ook 2 Xiaomi sensoren, die reageren idd flink sneller en accurater. Echter 1 van de 2 moet ik om de 2 a 3 maand opnieuw pairen.. ook niet heel betrouwbaar dus.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
DaRoot schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Heb ook 2 Xiaomi sensoren, die reageren idd flink sneller en accurater. Echter 1 van de 2 moet ik om de 2 a 3 maand opnieuw pairen.. ook niet heel betrouwbaar dus.
Ik heb er 3 hangen, maar hoef ze niet opnieuw te pairen. Soms duurt het effe voordat ze reageren, maar dan is het alsnog binnen een kwart van de tijd van de Lidl sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, is van nederlandse dev zo te zien, en die eerste is betaald zie ik. ff kijken dus, van die flow is er een hue versie...

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 02-02-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• re-atari
[...]
Ik heb hier beide in gebruik i.c.m. de Lidl Home app. Daarmee kun je idd. de witte LED's en de RGB LED's onafhankelijk van elkaar én in combinatie met elkaar aansturen. Ik kan dus bevestigen dat het fenomeen dat je ervaart een tekortkoming van de IKEA app lijkt te zijn. Wellicht kun je e.e.a. in de IKEA app via het selecteren van scenes wél voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-04 08:20
Meer mensen op dit moment problemen met Lidl icm Google Home mini?
Ik krijg ineens de melding via spraak: dit apparaat is nog niet ingesteld.
Maar via de Home app kan ik ze wel bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
StoOker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:52:
Magic zinnetje = Sync my devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
LNDN schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:55:
[...]

Magic zinnetje = Sync my devices
Als ik dat doe zegt ie hetzelfde haha
Ik snap er niks van. Hij is wel even herstart geweest, maar daarna nogmaals opnieuw opstarten heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Heb je de Google Mini wel volledig ingesteld in de Google Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
LNDN schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:05:
Heb je de Google Mini wel volledig ingesteld in de Google Home app?
Jaa muziek streamen lukt wel. En de routines werken ook.

De stroom is er 15 minuten uit geweest en nu kan ik de lampen niet aan zetten. Dan dus die melding. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Zie je de hub nog wel in de lidl app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Vanochtend werkte het ineens weer :)
Denk toch ergens een storing online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiu Mei Lian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-03 16:49
sjaool schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb er sinds vandaag ook weer last van. Via de Lidl app geen problemen om de lampen te bedienen maar via de Google Assistent geen enkele sjoege... Gaat weer lekker zo... :|
Misschien toch ergen dieper een probleem, ik had toen ook een probleem met mijn Honeywell Thermostaat. Zelfde probleem, niet via Google wel via de eigen app. Maar deed het na een paar dagen ook spontaan weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Jiu Mei Lian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Misschien toch ergen dieper een probleem, ik had toen ook een probleem met mijn Honeywell Thermostaat. Zelfde probleem, niet via Google wel via de eigen app. Maar deed het na een paar dagen ook spontaan weer!
Ik gebruik nu de Smart Life app en heb sinds die tijd geen problemen meer. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-r00n
StoOker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:52:
Ik had dit probleem gisteravond ook. Ik had een Google home mini via marktplaats opgehaald, in de keuken aangesloten en ingesteld, alles werkte inclusief voice commands. Stekker eruit, in de woonkamer erin, alles werkte via de app, maar niet meer via voice. Uiteindelijk Google Support via chat gesproken, één of andere magische feedback zin verstuurd via de mini, en kreeg van support de mededeling dat dit een tijdelijk veelvoorkomend probleem was dat over the air zou worden opgelost. Vanmorgen toen ik wakker werd werkte alles weer...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Voor de liefhebbers: het is mogelijk root access te krijgen op de LIDL Gateway. Dit bied de mogelijkheid om de LIDL cloud te bypassen en de gateway als coordinator te gebruiken!

Zie
https://paulbanks.org/projects/lidl-zigbee/ha.html

Blog:
https://paulbanks.org/projects/lidl-zigbee/

Code:
https://github.com/banksy-git/lidl-gateway-freedom

[ Voor 29% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 03-02-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
Heb een lidl smart lamp gekocht maar krijg hem niet gereset.

doe hem 3x aan en uit dan aan maar hij gaat niet knipperen, weet iemand of ok dit goed doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Weldie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:

doe hem 3x aan en uit dan aan maar hij gaat niet knipperen, weet iemand of ok dit goed doe.
Even zoeken in dit topic, er is nog een 2e manier die je kan proberen. Als ze beide niet werken moet je m helaas retour sturen... ik had ook 1 lamp die ik gewoon niet gereset kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 16:25
Ik heb onlangs een pakketje gekocht van 4 buitenlampen en de Silvercrest Gateway. Dit draait vlekkeloos.
Nu heb ik een bewegingssensor voor buiten nodig, om deze lampen te kunnen triggeren en mijn oog viel op die van Philips.
Heeft hier iemand ook ervaring met de werking/koppeling van de Silvercrest Gateway in combinatie met de Philips Hue motion outdoor sensor? En werkt dit wel/niet goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Ebbie73 op 03-02-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Update van gebruik:

De lampen werken zonder gezoem.
Dus vandaag maar een nieuwe set gehaald (met afstandbediening enzo).

Nu hebben 2 kamers een afstandsbediening en de kelder een deursensor.

Helaas, de nieuwe set heeft twee zoemende lampen.

LET OP één van de lampen werd heet/warmer dan normaal.
Hierdoor viel de Zigbee verbinding met de lamp uit.
Dit gebeurde al eerder met een kaars lamp van de Lidl.
Bij oververhitting blijft de lamp aan en moet je hem er uit schroeven!
Dit probleem is alleen op één specifieke kamer en het lijkt er op dat zoonlief met de normale aan/uit schakelaar speelt waardoor de Lidl lampen gaan flippen.

Ik heb nu de muurschakelaar gesaboteerd zodat de afstandbediening gebruikt moet worden en zal kijken of dat het probleem oplost.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Ebbie73 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:51:
Heeft hier iemand ook ervaring met de werking/koppeling van de Silvercrest Gateway in combinatie met de Philips Hue motion outdoor sensor? En werkt dit wel/niet goed?
Ik verwacht dat je de Hue bewegingsmelder niet gekoppeld krijgt aan de Lidl gateway. Omgekeerd kun je wel Lidl lampen koppelen aan de Hue gateway. En dus dan gebruiken met de Hue motion sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-r00n
Weldie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:

Zo maar drie keer een wilde gok:
1. Ik meen dat ik ergens in een gebruikshandleiding of online te hebben gelezen dat de lamp 5x aan/uit moet (misschien haal ik dingen door elkaar) maar dat kun je proberen?
2. Probeer je het aan/uit zetten door een stekker in/uit het stopcontact te doen? Misschien is dit te langzaam? Als je een armatuur met een schakelaar hebt kun je misschien sneller aan/uit schakelen?
3. Als je begint met de lamp aan, en dan uit/aan (3x) doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3nias
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:54
Kan je bij de bewegingsmelder ergens de tijd aanpassen?
Ik laat hem nu 's avonds het licht aandoen bij beweging en weer uitdoen als er geen beweging (meer) is.
Probleem is dat dit al ongeveer na 1 minuut gebeurt, kan je het licht op één of andere manier ook langer laten branden?
bvb kinderen worden 's nachts wakker, licht springt op in de hal en blijft bvb 5-10 minuten branden.
(voorlopig werk ik enkel via de app, in de toekomst komt er nog een pi met domoticz of HA)

[ Voor 10% gewijzigd door x3nias op 04-02-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-02 12:41
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:53:
Voor de liefhebbers: het is mogelijk root access te krijgen op de LIDL Gateway. Dit bied de mogelijkheid om de LIDL cloud te bypassen en de gateway als coordinator te gebruiken!

Zie
https://paulbanks.org/projects/lidl-zigbee/ha.html

Blog:
https://paulbanks.org/projects/lidl-zigbee/

Code:
https://github.com/banksy-git/lidl-gateway-freedom
Kon allang met de Sonoff bridge.... gebruik het met volle tevredenheid

YouTube: Sonoff Zigbee Bridge with Home Assistant using Tasmota | NO Solderin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papasop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 20:53
x3nias schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:43:
Kan je bij de bewegingsmelder ergens de tijd aanpassen?
Ik laat hem nu 's avonds het licht aandoen bij beweging en weer uitdoen als er geen beweging (meer) is.
Probleem is dat dit al ongeveer na 1 minuut gebeurt, kan je het licht op één of andere manier ook langer laten branden?
bvb kinderen worden 's nachts wakker, licht springt op in de hal en blijft bvb 5-10 minuten branden.
(voorlopig werk ik enkel via de app, in de toekomst komt er nog een pi met domoticz of HA)
Een taak er tussen zetten bij beweging: vertraging 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Papasop schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Een taak er tussen zetten bij beweging: vertraging 5 minuten.
Kun je een screenshot sturen hoe je dit hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-03 12:23
Vraagje aangaande compatibiliteit en werking van verschillende Zigbee sticks in combinatie met LIDL Zignee devices.

Ik ben op dit moment bezig om de CC2531 Zigbee stick werkend te krijgen in Home assistant.
https://www.itead.cc/cc2531-usb-dongle.html

Bij het toevoegen van de LIDL tafelcontactdoos (zie onderstaande link) krijg ik maar 1 van de 3 sockets werkend.
Ik zie dat meer mensen hier problemen mee hebben.
Dit probeer ik werkend te krijgen met de standaard Zigbee integratie van Home Assistant.
https://www.lidl-shop.nl/...bee-Smart-Home/p100306994

Als ik bijvoorbeeld de CONBEE II stick koop in combinatie met supervisor integratie Decons/Phoscon zou ik dan wel al de drie sockets werkend moeten krijgen, en heb ik dan nog meer voordelen t.o.v. de CC2531?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en dit werkend heeft gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Diego27 op 04-02-2021 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Diego27 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:23:
Vraagje aangaande compatibiliteit en werking van verschillende Zigbee sticks in combinatie met LIDL Zignee devices.

Ik ben op dit moment bezig om de CC2531 Zigbee stick werkend te krijgen in Home assistant.

Bij het toevoegen van de LIDL tafelcontactdoos (zie onderstaande link) krijg ik maar 1 van de 3 sockets werkend.
Dit probeer ik werkend te krijgen met de standaard Zigbee integratie van Home Assistant.

Als ik bijvoorbeeld de CONBEE II stick koop in combinatie met supervisor integratie Decons/Phoscon zou ik dan wel al de drie sockets werkend moeten krijgen, en heb ik dan nog meer voordelen t.o.v. de CC2531?
Volgens mij is alles van de contactdoos ondersteund met Deconz en de conbee II inderdaad. Maar probeer eerste eens met zigbee2mqtt, daar is de contactdoos ook volledige ondersteund en z2m ondersteunt ook je stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papasop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 20:53
StoOker schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Kun je een screenshot sturen hoe je dit hebt gedaan?
Er staan meerdere voorbeelden in het topic een stuk terug.
b.v. rogerisp in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
Laat een voorbeeld zien hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hebben er al mensen uitgebreid met radiatorknoppen (en kamerthermostaat), de Duitse Lidl biedt dat aan (ik weet niet zeker of het compatible is), maar het lijkt me wel wat. Ik denk dat je hier zelfs meer aan hebt dan aan lampen want ik doe niet zo vaak lampen aan in ruimtes waar ik niet ben maar radiators aan of uitzetten dat is wel soms nodig. Eigenlijk lijken de lampen me alleen in de veranda handig en op de manier hoe ik het zou willen gebruiken (met de bewegingssensor) zie ik veel klachten.

Het ligt in België nu ook in de lokale Lidl hier (hub, stopcontact, stekkerdoos, sensors lampen, geen aanbieding), geprobeerd mijn vrouw enthousiast te maken maar dat is niet gelukt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Papasop schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 00:54:
[...]

Er staan meerdere voorbeelden in het topic een stuk terug.
b.v. rogerisp in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
Laat een voorbeeld zien hoe dat moet.
De discussie daarna verteld al dat het niet werkt :) Zoals ik al vanaf het begin van de Lidl Smart Home er tegen aan loop.
Als je automatisering voor uitschakeling in gaat met een vertraging, schakelt deze dus alsnog uit.
Ook als er binnen die 2 minuten opnieuw beweging wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:47
Zo, * HenkEisDS heeft flink ingekocht bij de Lidl. 6 bewegingssensoren (inc 2 remotes), 2 strips, 6 lampen, 6 bewegingssensoren en een tuinlamp.

Heb nog niet alles unboxed, maar hoop het straks allemaal op homekit aan te sluiten in combinatie met mijn 4 hue lampen en twee Trafris. Lukt nog niet helemaal, maar komt vast goed.

Ik heb deze units besteld, denk dat het daar wel mee gaat lukken. Leuk projectje.

€ 4,61 37% Off | New Wireless Zigbee CC2531 CC2540 Sniffer Board Packet Protocol Analyzer Module USB Interface Dongle Capture Module+8DBI Antenna
https://a.aliexpress.com/_uW3TPH

€ 0,86 5% Off | CC2531 CC2540 Bluetooth BLE 4.0 Zigbee Sniffer Wireless Board Dongle Capture Module USB Programmer Downloader Cable Connector
https://a.aliexpress.com/_u6OI0b

€ 0,86 5% Off | CC2531 CC2540 Bluetooth BLE 4.0 Zigbee Sniffer Wireless Board Dongle Capture Module USB Programmer Downloader Cable Connector
https://a.aliexpress.com/_uu1e95

€ 7,69 | CC Debugger ZIGBEE emulator support online upgrade original shell original quality CC2530 CC2531CC2540 CC2541 protocol analysis
https://a.aliexpress.com/_u8MyAJ
Marzman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:58:
Hebben er al mensen uitgebreid met radiatorknoppen (en kamerthermostaat), de Duitse Lidl biedt dat aan (ik weet niet zeker of het compatible is), maar het lijkt me wel wat. Ik denk dat je hier zelfs meer aan hebt dan aan lampen want ik doe niet zo vaak lampen aan in ruimtes waar ik niet ben maar radiators aan of uitzetten dat is wel soms nodig. Eigenlijk lijken de lampen me alleen in de veranda handig en op de manier hoe ik het zou willen gebruiken (met de bewegingssensor) zie ik veel klachten.

Het ligt in België nu ook in de lokale Lidl hier (hub, stopcontact, stekkerdoos, sensors lampen, geen aanbieding), geprobeerd mijn vrouw enthousiast te maken maar dat is niet gelukt ;)
Nee, maar zodra ik ze kan krijgen ga ik daar zeker mee spelen! Heb jij ze al kunnen bestellen?

Vrouw enthousiasmeren kun je met moodboards doen. Tenminste zo heb in het gedaan. :)
https://www.pinterest.com/Philipshue/

[ Voor 22% gewijzigd door HenkEisDS op 05-02-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetlol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 22:28
Dit klopt, maar ik heb ervaren dat het bereik van de Sonoff niet sterk is. Ook is de verbinding met je netwerk draadloos. Uiteraard kan dat voor vele juist een pluspunt zijn.

Ik gebruik nu een deconz stick rechtstreeks in mijn NAS en die heeft goed bereik en werkt prima met de ZHA van Home Assistant.

Het grote voordeel van de Lidl gateway is dat je deze bedraad met je netwerk verbindt en ook een goed bereik heeft. Daarnaast is de gateway de helft van de prijs van een deconz stick.

Het moet zich nog bewijzen natuurlijk, maar deze ontwikkeling heeft de potentie om het “Go-to device” te worden als je ZHA integration wilt binnen Home Assistant.

Ik ga het eens uitproberen. Bedankt voor de tip @sjorsjuhmaniac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Jeetlol schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Ik ga het eens uitproberen. Bedankt voor de tip @sjorsjuhmaniac.
(y) ben benieuwd... ik ben mp aan het afzoeken naar een leuke aanbieding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taoufik007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Hoi,

Heb de Gu10 rgb lampen van lidl op zolder. De lidl smart remote is (nog) niet los te koop.

Zou een Philips Hue afstandsbediening ook werken of een ander zigbee afstandsbediening? Zo ja welke zou ik het beste kunnen nemen?

Reden dat ik een afstandsbediening wil is dat mijn zoon dan makkelijker van kleur kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Taoufik007 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:38:
Hoi,

Heb de Gu10 rgb lampen van lidl op zolder. De lidl smart remote is (nog) niet los te koop.

Zou een Philips Hue afstandsbediening ook werken of een ander zigbee afstandsbediening? Zo ja welke zou ik het beste kunnen nemen?

Reden dat ik een afstandsbediening wil is dat mijn zoon dan makkelijker van kleur kan veranderen.
Vaak gaat dat niet omdat die koppelingen (direct tussen ab en lamp) niet netjes de standaarden volgen. Dat gezegd hebbende heb ik er 0.0 ervaring mee.

Er staan wel een aantal spullen op MP. Staat sinds 30min ook een volledige set (met ab) op voor 25 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-05 22:41
Ik wil lampen en smart plugs via de afstandsbediening aan en uit kunnen doen
Maar dat wordt helaas niet ondersteund.
Tenminste ik zou niet weten hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
De Calex remote is ook te gebruiken met Tuya. En die van de Action ook. Ze werken wel beide op wifi, dus niet zo snel als een Zigbee remote. Voor een Zigbee remote van Tuya kun je bij Ali terecht. Je kunt daar in ieder geval lampen mee schakelen. Of je ook smartplugs kunt schakelen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:49

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Diego27 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:23:

Update even naar de laatste Z2M versie, dan werkt het gewoon in HA - heeft niets met je stick te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 16:39
Heb een aantal led tuinspots gekocht bij de Lidl. Deze werken prima, maar staan nu aangesloten op een kabelhaspel.
Graag zou ik de spots aansluiten op een 12 volt verlengkabel/splitter en dan aan de voorkant van de woning de 12 volt trafo aansluiten op een stopcontact.
Heb via Google al geprobeerd te zoeken welke kabel gebruikt zou kunnen worden, maar nog geen geschikte kabel gevonden.
Heeft iemand van jullie al een geschikte kabel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Sebusta schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:17:
Heb een aantal led tuinspots gekocht bij de Lidl. Deze werken prima, maar staan nu aangesloten op een kabelhaspel.
Graag zou ik de spots aansluiten op een 12 volt verlengkabel/splitter en dan aan de voorkant van de woning de 12 volt trafo aansluiten op een stopcontact.
Heb via Google al geprobeerd te zoeken welke kabel gebruikt zou kunnen worden, maar nog geen geschikte kabel gevonden.
Tip: zoek naar een 24V kabel.

Trouwens ook beter naar 24V transformator te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:49

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Sebusta schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:17:
Ik ben ook nog op zoek hiervoor - 1e die er wel aardig op lijkt is zoiets: https://www.amazon.com/YE...ghts-Garden/dp/B089W9L4SX of deze https://www.amazon.de/-/e...fRID=1HH6BQKBE73KE60AE7FG

[ Voor 19% gewijzigd door Kippenijzer op 10-02-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_st
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03 20:00
Ik heb de deurbel aangeschaft maar dit werkt nog niet zoals het moet.
Meestal krijg ik pas een notificatie binnen ergens tussen 30 seconden en 10 minuten. Over het algemeen zijn de mensen voor de deur dan wel weer verdwenen.

Als de telefoon niet gelocked is komen ze meestal wel direct binnen.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Heb je de energiebesparingsfunctie van de app uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_st
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03 20:00
Wat ik heb kunnen vinden staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
Opnieuw eens gratis verzending bij de Belgische Lidl. Opnieuw eens dat de Smart Home tussenstekker plots niet meer voorradig is. Dat is al de 2e keer. Ze doen het erom hé. Na de actie zal de voorraad weer aangevuld zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

biglia schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:52:
Opnieuw eens gratis verzending bij de Belgische Lidl. Opnieuw eens dat de Smart Home tussenstekker plots niet meer voorradig is. Dat is al de 2e keer. Ze doen het erom hé. Na de actie zal de voorraad weer aangevuld zijn.
In Turnhout ligt die gewoon in de winkel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 15:35
Is een oude Hue lamp (2014) ook te koppelen aan de Lidl gateway?

Kan hier in het forum niet snel iets vinden. Dus dan zal het of heel simpel zijn, of ik zie iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-05 15:15
Ik heb me laatst ook ingekocht bij Lidl Smart home en ben er tot nu toe eigenlijk best tevreden mee. Het enige waar ik echter niet achter kom is hoe ik in godsnaam lampen aan de afstandsbediening kan koppelen. M'n vriendin wil ook een simpele aan/uit knop voor wat dingen hebben. Heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens
Muismat1991 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:55:
Ik heb me laatst ook ingekocht bij Lidl Smart home en ben er tot nu toe eigenlijk best tevreden mee. Het enige waar ik echter niet achter kom is hoe ik in godsnaam lampen aan de afstandsbediening kan koppelen. M'n vriendin wil ook een simpele aan/uit knop voor wat dingen hebben. Heeft iemand er ervaring mee?
Online staat een uitgebreide handleiding: https://www.lidl-service....27321818/343820_OS_NL.pdf

Volgens mij moet je pagina 51 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-05 15:15
Rens schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Online staat een uitgebreide handleiding: https://www.lidl-service....27321818/343820_OS_NL.pdf

Volgens mij moet je pagina 51 hebben.
Helemaal perfect! Super bedankt! Ik heb de eerste keer er vast overheen gelezen en kon daarna niks meer vinden. Documentatie is nog ietwat gefragmenteerd merk ik, maar het is er allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
anweco schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:31:
@Jool88 Ik heb 3 Hue whites bluetooth gekoppeld aan de lidl bridge en dit gaat perfect :)
Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? Ik heb nog niet uitgevonden hoe ik het voor elkaar moet krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
cvanatten schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:57:
De Calex remote is ook te gebruiken met Tuya. En die van de Action ook. Ze werken wel beide op wifi, dus niet zo snel als een Zigbee remote. Voor een Zigbee remote van Tuya kun je bij Ali terecht. Je kunt daar in ieder geval lampen mee schakelen. Of je ook smartplugs kunt schakelen weet ik niet.
Dank voor de tip. Aangezien de Lidl zelf weigert losse afstandsbedieningen te gaan leveren, heb ik maar een paar ab's via Ali besteld. Heb specifieke Tuya Zigbee remotes gekocht, dus die zouden dan moeten werken. Zou heel fijn zijn, want ik kan er wel een paar extra gebruiken. (Ik loop in mijn huis niet de hele tijd met mijn telefoon op zak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Morgoth schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Dank voor de tip. Aangezien de Lidl zelf weigert losse afstandsbedieningen te gaan leveren, heb ik maar een paar ab's via Ali besteld. Heb specifieke Tuya Zigbee remotes gekocht, dus die zouden dan moeten werken. Zou heel fijn zijn, want ik kan er wel een paar extra gebruiken. (Ik loop in mijn huis niet de hele tijd met mijn telefoon op zak.)
Heb je een type nummer van welke je hebt besteld? :) Of link als dat mag :)

[ Voor 4% gewijzigd door StoOker op 15-02-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
StoOker schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:02:
[...]

Heb je een type nummer van welke je hebt besteld? :) Of link als dat mag :)
https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html

Moet wel zeggen dat ik ze op 9 februari besteld heb, maar ze nog steeds niet shipped zijn.

[edit]
Als je het bijbehorende filmpje bekijkt dan zie je dat de app die ze laten zien precies hetzelfde eruit ziet als de Lidl app. Had al wel vanuit dit topic begrepen dat het gewoon een copy & paste is van de Tuya app. Dus ik heb er goede hoop op dat die inderdaad ook gewoon met de Lidl gateway gekoppeld kunnen worden. En anders ga ik ze aan HA proberen te hangen.

[edit2]
Oh, ik weet al waarom ze niet shipped zijn. Vanwege de Chinese jaarwisseling en ze zijn dicht t/m 20 februari. Had dat berichtje van hen over het hoofd gezien :).

[ Voor 45% gewijzigd door Morgoth op 15-02-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StoOker
Morgoth schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:21:
[...]

https://nl.aliexpress.com/item/1005001298730723.html

Moet wel zeggen dat ik ze op 9 februari besteld heb, maar ze nog steeds niet shipped zijn.

[edit]
Als je het bijbehorende filmpje bekijkt dan zie je dat de app die ze laten zien precies hetzelfde eruit ziet als de Lidl app. Had al wel vanuit dit topic begrepen dat het gewoon een copy & paste is van de Tuya app. Dus ik heb er goede hoop op dat die inderdaad ook gewoon met de Lidl gateway gekoppeld kunnen worden. En anders ga ik ze aan HA proberen te hangen.

[edit2]
Oh, ik weet al waarom ze niet shipped zijn. Vanwege de Chinese jaarwisseling en ze zijn dicht t/m 20 februari. Had dat berichtje van hen over het hoofd gezien :).
Thanks! Ben benieuwd of ze werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
voor de mensen die geïnteresseerd zijn.
Ik heb nu een tuya water sensor toegevoegd aan de lidl smart home.

Wanneer je hem wil koppelen. dan kiezen voor een stekker toevoegen.
Knop 5 seconden ingedrukt houden en toevoegen maar.
Hij ziet daarna dat het een water sensor is.

Getest en keurig een alarm melding.

tevens een deursensor toegevoegd.

Hier kun je de standaard deursensor optie voor gebruiken.
Die pakt hij ook netjes op.

Ook in een automatische taak werken ze goed.

wel advies om daarna de popup melding uit te zetten voor de deur sensor.
Die blijft bij mij open staan en de telefoon blijft dan trillen en geluid maken.

Heb nog een muurswitch besteld om bepaalde lampen ook fysiek te kunnen bedienen.
Deze nog niet getest.
Dat is de volgende taak voor komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
gasemans schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:44:

Heb nog een muurswitch besteld om bepaalde lampen ook fysiek te kunnen bedienen.
Deze nog niet getest.
Dat is de volgende taak voor komende week.
Welke switch heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
geen idee zo snel.
Zal later even kijken wanneer ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 20:56
Sinds een paar maanden heb ik ook wat smart home producten van de Lidl. In al die jaren dat ik in de automatisering zit moet dit wel het meest onlogische en onbetrouwbaarste systeem zijn wat er maar bestaat. Zelf ben ik er uitermate ontevreden over.

Allereerst over de producten, de lampen geven een piep zodra ze boven de 40% intensiteit komen, wtf? Er wordt maar 1 afstandsbediening verkocht dus blijkbaar is het de bedoeling dat je alles daar maar mee doet, want deze heb je hard nodig als de programma's je weer eens in de steek laten. Verder is bijvoorbeeld een IKEA afstandsbediening niet te koppelen met de Lidl Smart Home en zo heb je heel veel problemen terwijl alles Zigbee zou moeten zijn. Wil je een sensor van de Action koppelen dan moet je eerst deze koppelen aan de Action app, ik vermoed dat dan de firmware wordt geüpdate en daarna kan je wel koppelen. De lampen van IKEA waren daarentegen wel makkelijk te koppelen, maar dat is blijkbaar wat goed gaat bij elk merk.

De logica van de app is ver te zoeken, is een of andere Chinese n00b logica. Zo kan je nooit het programma voor 'geen beweging' gebruiken, want die zal elke minuut starten. Dat is althans mijn ervaring, ik had een programma, beweging gedetecteerd, bepaalde lamp aan, en een programma, geen beweging, 5 minuten wachten en daarna lamp uit. Soms ging de lamp echter al na 1 of 2 minuten uit, omdat het 'uit' programma dan al een paar minuten daarvoor gestart was. Verder is het niet mogelijk om met meerdere sensoren een soort 'en en' logica te maken en zo zitten er nog heel veel beperkingen in waarin je maar 1 ding kan kiezen terwijl je veel meer zou willen.

De stabiliteit is hetgeen ik me het meest aan erger, een programma kan dan een paar weken goed lopen, en ineens werkt het soms en helemaal niet meer. Best lullig als je op dat moment licht kan gebruiken. Op een gegeven moment deed zelfs geen enkel automatiseringsprogramma het meer. Ik dacht dat het aan de gateway lag, dus die eens gerest en na opnieuw koppelen was mijn mooie indeling in de app ook nog helemaal overhoop.

Ook wat Aliexpress Zigbee sensors gekocht, die goedkoper maar vaak van beduidend mindere kwaliteit zijn dan van de Lidl, edoch vaak wordt niet goed doorgegeven dat er een raam of deur open of dicht is.

Op zich denk ik dat zolang je maar geen sensors en automatische programma gebruikt, het best kan werken, echter mijn vertrouwen in Zigbee producten is compleet weg, ik kijk hoe ik deze troep netjes zijn levensduur kan laten opbrengen zodat het niet helemaal een kat in de zak is en daarna op zoek naar een ander systeem. Dit is leuk voor kindjes om wat van automatisering te leren, maar zeker niet geschikt voor home automation, wat een prullaria.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Rens schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:05:
Is een oude Hue lamp (2014) ook te koppelen aan de Lidl gateway?

Kan hier in het forum niet snel iets vinden. Dus dan zal het of heel simpel zijn, of ik zie iets over het hoofd?
Inmiddels gelukt. For future reference:

Eerst geprobeerd door de lampen te resetten via de developers omgeving van Hue: https://community.smartth...is-on-a-zll-channel/84967
Helaas werkte dat niet.

Toen maar een Philips dimmer switch gekocht en op doe manier gereset.
https://www.philips-hue.c...immer-switch-installation
(Afstandbediening echt tegen de lamp houden).

Toen de lampen gereset waren kon ik ze als als ‘smart led lamp’ toevoegen. (Zowel een oude ‘Lux’ als een nieuwere ‘Hue white’ versie).

Nu nog proberen de philips remote aan de lidl gateway te koppelen… Tot nu toe geen succes. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:42

Mimiix

Professioneel Prutser

gumkop schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:39:
Sinds een paar maanden heb ik ook wat smart home producten van de Lidl. In al die jaren dat ik in de automatisering zit moet dit wel het meest onlogische en onbetrouwbaarste systeem zijn wat er maar bestaat. Zelf ben ik er uitermate ontevreden over.

Allereerst over de producten, de lampen geven een piep zodra ze boven de 40% intensiteit komen, wtf? Er wordt maar 1 afstandsbediening verkocht dus blijkbaar is het de bedoeling dat je alles daar maar mee doet, want deze heb je hard nodig als de programma's je weer eens in de steek laten. Verder is bijvoorbeeld een IKEA afstandsbediening niet te koppelen met de Lidl Smart Home en zo heb je heel veel problemen terwijl alles Zigbee zou moeten zijn. Wil je een sensor van de Action koppelen dan moet je eerst deze koppelen aan de Action app, ik vermoed dat dan de firmware wordt geüpdate en daarna kan je wel koppelen. De lampen van IKEA waren daarentegen wel makkelijk te koppelen, maar dat is blijkbaar wat goed gaat bij elk merk.

De logica van de app is ver te zoeken, is een of andere Chinese n00b logica. Zo kan je nooit het programma voor 'geen beweging' gebruiken, want die zal elke minuut starten. Dat is althans mijn ervaring, ik had een programma, beweging gedetecteerd, bepaalde lamp aan, en een programma, geen beweging, 5 minuten wachten en daarna lamp uit. Soms ging de lamp echter al na 1 of 2 minuten uit, omdat het 'uit' programma dan al een paar minuten daarvoor gestart was. Verder is het niet mogelijk om met meerdere sensoren een soort 'en en' logica te maken en zo zitten er nog heel veel beperkingen in waarin je maar 1 ding kan kiezen terwijl je veel meer zou willen.

De stabiliteit is hetgeen ik me het meest aan erger, een programma kan dan een paar weken goed lopen, en ineens werkt het soms en helemaal niet meer. Best lullig als je op dat moment licht kan gebruiken. Op een gegeven moment deed zelfs geen enkel automatiseringsprogramma het meer. Ik dacht dat het aan de gateway lag, dus die eens gerest en na opnieuw koppelen was mijn mooie indeling in de app ook nog helemaal overhoop.

Ook wat Aliexpress Zigbee sensors gekocht, die goedkoper maar vaak van beduidend mindere kwaliteit zijn dan van de Lidl, edoch vaak wordt niet goed doorgegeven dat er een raam of deur open of dicht is.

Op zich denk ik dat zolang je maar geen sensors en automatische programma gebruikt, het best kan werken, echter mijn vertrouwen in Zigbee producten is compleet weg, ik kijk hoe ik deze troep netjes zijn levensduur kan laten opbrengen zodat het niet helemaal een kat in de zak is en daarna op zoek naar een ander systeem. Dit is leuk voor kindjes om wat van automatisering te leren, maar zeker niet geschikt voor home automation, wat een prullaria.
Als je hiermee op de Aqara sensoren doelt: Ze doen het of ze doen het niet. Op het moment dat ze het "half" doen zijn er meestal te weinig routers in je netwerk.

Kijk eens naar alternatieven als een deCONZ of CC stick. Daar is zigbee een stuk volwassener geimplementeerd.

Overigens, je noemt het iets voor "kindjes om wat van automatisering te leren", maar een KNX systeem is niet betaalbaar voor de meesten.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 10:45
Op verzoek van @sjorsjuhmaniac post ik bij deze even de voor- en achterkant van het bordje dat in een SilverCrest Smart Motion Sensor (SMSZ 1 A1 / HG06335) zit. Het lijkt een prima apparaatje, echter vind ik de rode LED irritant. Ik wil er dus voor zorgen dat ik deze niet meer zie.

Voorkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsnc5unXJsFEaYDuwdZDy3UevAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JBgVKcrN1S1fGVO2xDZ8X6x.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wXMIX2HNUM6uiZ4GrdB6JUdSZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCg7t1wKnN81Za5kOyOWC7WY.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ik zie dat een onderdeel niet goed leesbaar is. Hierbij een nieuwe foto. Kwaliteit kan niet beter, ik moet het doen met een telefooncamera :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj-LepGt4J9WaERtpD7RVGFJkOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geTinsK9aUUJhBgaB6J6j8XQ.jpg?f=fotoalbum_large

En onder de RoHS sticker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5VixQ27sMHgkGx9jSlFgJHcqSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ra7cphMioPBQRgUkbxY5Wfch.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door MrImpulsive op 19-02-2021 01:07 . Reden: foto toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@MrImpulsive d:)b *O* als je hem nog open hebt liggen, zou je die RoHS sticker er dan eens af willen halen en van die chip een foto maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 10:45
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:44:
@MrImpulsive d:)b *O* als je hem nog open hebt liggen, zou je die RoHS sticker er dan eens af willen halen en van die chip een foto maken?
Film net afgelopen en voordat ik naar bed ga nog even een foto gemaakt voor je :) Lastig om een goede foto te maken van zulke kleine dingen met een telefooncamera. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt :+

Toegevoegd aan de originele post zodat alles bij elkaar staat.

[ Voor 6% gewijzigd door MrImpulsive op 19-02-2021 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
Mimiix schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:46:
[...]
Als je hiermee op de Aqara sensoren doelt: Ze doen het of ze doen het niet. Op het moment dat ze het "half" doen zijn er meestal te weinig routers in je netwerk.
Bedankt dat je mee wilt denken, maar de sensor is 1 meter van de gateway af, en een deurcontact 12 meter verderop doet het ook. Ik ben hierop wel de sensor gereset en hij doet het beter, nog steeds niet altijd, maar wel beter.
Ik ben blij dat dit soort apparatuur niet in mijn auto zit, moet er niet aan denken elke sensor om de maand te moeten resetten.

Om het verhaal compleet te maken, ik heb dan ook smart stopcontacten en zouden volgens een planning aan en uit moeten gaan, omdat soms de planning overgeslagen werd en de zooi of niet aan of niet uit ging heb ik zelfs 3 aan- en 3 uit momenten erin moeten zetten . Al met al, ik geef het echt een onvoldoende voor betrouwbaarheid.

Mbt tot andere systemen, ja om nou meteen een duur professioneel systeem te noemen is ook flauw, je heb Wifi gebaseerde systemen, Z-Wave, Apple Home, dan heeft Samsung nog iets, en zo nog heel veel meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:54

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@gumkop Dan moet je het Lidl systeem, afschrijven (ook al is dat ook niet geheel terecht), niet Zigbee. Zigbee zelf werkt namelijk prima betrouwbaar mits je een goed netwerk hebt. En indien je van een gateway gebruik maakt die alles via een magische cloud doet moet die ook goed werken. (Lang leve lokaal :+)

En dat niet alles op alles werkt heb je bij Wifi ook. Nog te zwijgen over Apple of Samsung... Onder de streep willen de meeste fabrikanten gewoon dat je alleen spul van hun gebruikt en dan werkt het. Bij Zigbee doen sommige fabrikanten nog een poging dingen wel samen te laten werken maar dat kost wel extra moeite. Wil je echt alles door elkaar gebruiken moet je kijken naar oplossingen die dat echt als speerpunt hebben als Homey, Zigbee2MQTT of DeConz. Toegegeven, gaat de leercurve wel omhoog maar je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:42

Mimiix

Professioneel Prutser

gumkop schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Bedankt dat je mee wilt denken, maar de sensor is 1 meter van de gateway af, en een deurcontact 12 meter verderop doet het ook. Ik ben hierop wel de sensor gereset en hij doet het beter, nog steeds niet altijd, maar wel beter.
Ik denk dat dit komt door routers ofwel interferentie. Daarnaast is er nog een factor firmware waar ik niets over kan zeggen.
Ik ben blij dat dit soort apparatuur niet in mijn auto zit, moet er niet aan denken elke sensor om de maand te moeten resetten.
Deze is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Totaal niet te vergelijken en de prijs is er ook niet naar he...?
Om het verhaal compleet te maken, ik heb dan ook smart stopcontacten en zouden volgens een planning aan en uit moeten gaan, omdat soms de planning overgeslagen werd en de zooi of niet aan of niet uit ging heb ik zelfs 3 aan- en 3 uit momenten erin moeten zetten . Al met al, ik geef het echt een onvoldoende voor betrouwbaarheid.
Dit is de software van de bridge. Geen zak te maken met Zigbee....
Mbt tot andere systemen, ja om nou meteen een duur professioneel systeem te noemen is ook flauw, je heb Wifi gebaseerde systemen, Z-Wave, Apple Home, dan heeft Samsung nog iets, en zo nog heel veel meer.
Ja, maar nee. Ik praat over het protocol. Apple Homekit en Samsung vallen dan eigenlijk al af. Die gebruiken ook maar wat ze aangegeven krijgen. Z-Wave is vergelijkbaar met Zigbee maar duurder. WiFi is hier niet voor bedoeld origineel en zorgt weer voor security issues. KNX is een protocol dat gewoon werkt. Daar is de prijs naar.

Het voel heel erg alsof je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Zigbee is een solide systeem als het juist geïmplementeerd is. Daarbij kan je , als je het goed inzet, echt wel voor een goede prijs een nette oplossing realiseren. Het LIDL spul is misschien een leuke instapper, maar je moet er inderdaad niet teveel van verwachten (al zijn bijv de stekker en de stekkerdoos erg goed, aldus een dev bij deCONZ). Dit uit zich al in de planning die je noemt: Daar gebeurd geen zak op Zigbee niveau.

Dus als je iets nuttigs wil toevoegen, graag! Maar op deze manier afgeven is echt niet netjes en imho niet terecht.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
doe ff normaal

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 21-02-2021 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-05 22:41
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsEvcYoeD03Mi-Abxbu0B2yUPq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA5e6IOtBvbGb8PxzUWcsCt0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0hZ9WPtvVsm2b16x4lBTzbNZoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBRyt4A1wkusWvMKVSxyFx7l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEU1meRbV9rLTzULJctxUpKhpEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3zFmRKNIsq7tInZRn1Kmj2y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Leipi35 op 19-02-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-05 16:10
Op 7 december heb ik in dit topic een vraag gepost over problemen met het registreren en koppelen van de afstandsbediening. Vandaag had ik weer problemen met registreren, in dit geval van een Lidl stekker.

Nu veel proberen blijkt er een relatie te zijn met de Tado gateway die ik ook gebruik. Als ik deze eerst uit zet werkt het allemaal volgens het boekje. Na registratie en koppelen blijft het tot nu toe goed werken, ook als de Tado gateway weer aan staat.

Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Stephanus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:22:
Op 7 december heb ik in dit topic een vraag gepost over problemen met het registreren en koppelen van de afstandsbediening. Vandaag had ik weer problemen met registreren, in dit geval van een Lidl stekker.

Nu veel proberen blijkt er een relatie te zijn met de Tado gateway die ik ook gebruik. Als ik deze eerst uit zet werkt het allemaal volgens het boekje. Na registratie en koppelen blijft het tot nu toe goed werken, ook als de Tado gateway weer aan staat.

Ik heb ook een Tado thermostaat hangen, maar lidl ab's registreren op de lidl gateway is hier altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Stephanus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:22:

Tado hangt hier al langer dan Lidl en nooit één enkel probleem gehad.
Tado werkt ook op een heel andere frequentie.
Je kan wel interferentie krijgen met wifi.
Misschien heb je je router verplaatst of verdraaid toen je de tado probeerde uit te zetten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-05 16:10
Ortep schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:32:
[...]

Tado hangt hier al langer dan Lidl en nooit één enkel probleem gehad.
Tado werkt ook op een heel andere frequentie.
Je kan wel interferentie krijgen met wifi.
Misschien heb je je router verplaatst of verdraaid toen je de tado probeerde uit te zetten
De Lidl gateway lag inderdaad eerst op de Experiabox 8).

Maar wat doet deze gateway dan met de wifi frequentie? werkt het niet met 863(?)Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Laatst online: 16-08-2024
Leipi35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:03:
Inmiddels via aliexpress zigbee switch binnen
Werkt perfect en liet zich makkelijk koppelen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
werkt dit ook met ICS2000 van KAKU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 23:39
Stephanus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:34:
[...]

De Lidl gateway lag inderdaad eerst op de Experiabox 8).

Maar wat doet deze gateway dan met de wifi frequentie? werkt het niet met 863(?)Mhz?
Zigbee -> 2.4GHz
Wifi -> 2.4GHz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Stephanus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:34:
[...]
Het is zigbee. Dat is 2.4 GHz

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
gasemans schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:22:
geen idee zo snel.
Zal later even kijken wanneer ik tijd heb
Toevallig nog tijd gehad om te zien welke switches je besteld hebt? :)
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste