[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
HenkEisDS schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:38:
Is er een goede reden dat jullie de Lidl app gebruiken en niet de Tuya app?

Ik meen me te herinneren dat ik bewust ben overgestapt naar de Tuya app omdat die meer functionaliteit had, maar dat is 4 jaar geleden dus misschien is de Lidl app inmiddels veel beter geworden.
De Lidl smart spullen zijn nog geen 3 jaar op de markt (sinds eind november 2020), maar jij wist 4 jaar geleden al dat de Tuya app meer functionalieit had? :+

Ben zelf Lidl-smart gebruiker van het eerste uur en het leek mij niet voor de hand liggen om een andere app te gebruiken. Wat kan je met de Tuya app wat niet kan met de Lidl-app? Kan je beide tegelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:35:
Wat kan je met de Tuya app wat niet kan met de Lidl-app?
Tuya zigbee thermostaatkraan aansturen. Geen idee of dat het enige is.
Kan je beide tegelijk gebruiken?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDDCC7n5b6FZgAJfgEv9ky_NZ8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lsCKcyCYtCZnlZme92rWkcaZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaBBCg6R82BRwv87WxLpemB6eg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2arVtm3h3HMmYg5Tfh7NkI58.png?f=fotoalbum_large

Wifi cameras en nog veel meer.

Tuya en Smartthings zijn volgens mij bijna hetzelfde. En de Lidl app is een verminkte versie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

Arjan A

Cenosillicafoob

[...]

De Lidl smart spullen zijn nog geen 3 jaar op de markt (sinds eind november 2020), maar jij wist 4 jaar geleden al dat de Tuya app meer functionalieit had? :+

Ben zelf Lidl-smart gebruiker van het eerste uur en het leek mij niet voor de hand liggen om een andere app te gebruiken. Wat kan je met de Tuya app wat niet kan met de Lidl-app? Kan je beide tegelijk gebruiken?
In de Tuya app kan je een toggle-commando toewijzen aan een knop. In de Lidl app moet je of een 'aan' of een 'uit' toewijzen. Superonhandig als je gewoon een drukknop hebt en die ook al zodanig wil gebruiken (de config die Lidl dan voorstelt is tik voor aan en dubbeltik voor uit).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 13:44
wolfchild schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:29:
je hebt ook de smartlife app gebruikt ? (heeft ook meer mogelijkheden dan de LIDL app)
Ik heb een lamp in pairing mode proberen te koppelen aan de smartlife app maar dat is niet gelukt. Lamp werd niet gevonden door smartlife app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Oké, dus zolang ik uitsluitend Lidl-smart spul gebruik, heeft een andere app gebruiken geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

arjandijk162 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:45:
kom regelmatig in Belgie, dus dat is een optie. Ervaring is wel dat het wat onvoorspelbaar is wanneer lidl levert en in hoeveel delen. Is dat in BE anders?
Nee, dat komt wel eens voor. Een keer gehad, dat was toevallig met deze stekker :)

En ik had het al gezegd, maar voor de zekerheid nog een keer, de aardepin is dus anders, in Nederland zijn dat twee ijzertjes in de rand in Belgie een pin. De meeste steckers (in BE en NL) hebben een gat op de plaats waar die pin moet of zijn kleiner als ze niet geaard zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 28-08-2023 07:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:34
Tweaker010 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:56:
[...]

Ik heb een lamp in pairing mode proberen te koppelen aan de smartlife app maar dat is niet gelukt. Lamp werd niet gevonden door smartlife app.
Dan doe je iets niet goed want alle Lidl Zigbee spullen kun je koppelen aan Smart Life. Dan moet je wel je (Lidl) Zigbee hub er eerst aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Toff schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:58:
Oké, dus zolang ik uitsluitend Lidl-smart spul gebruik, heeft een andere app gebruiken geen zin.
Jazeker wel. Je kunt gewoon overstappen op Smart Life of Tuya. Ook als je alleen Lidl spul gebruikt. Voordeel (naast de functie die al genoemd is) is vooral dat deze apps veel vaker worden geupdate en dus minder last hebben van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
cvanatten schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:17:
[...]

Jazeker wel. Je kunt gewoon overstappen op Smart Life of Tuya. Ook als je alleen Lidl spul gebruikt. Voordeel (naast de functie die al genoemd is) is vooral dat deze apps veel vaker worden geupdate en dus minder last hebben van bugs.
Maar... updates veroorzaken toch bugs. O-) Het werkt nu oké, dus nee, bedankt, ik ga niet opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 13:44
cvanatten schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Dan doe je iets niet goed want alle Lidl Zigbee spullen kun je koppelen aan Smart Life. Dan moet je wel je (Lidl) Zigbee hub er eerst aan koppelen.
Ik denk dat dat het dan is. Ik ga het nogmaals proberen op de manier die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Ik probeer inmiddels over te stappen van de Lidl Gateway naar Home Assistant. Maar ik loop tegen het probleem aan dat ik de kleuren van een RGB bulb niet goed kan sturen. In Home Assistant krijg ik netjes de optie, maar ik kan klikken wat ik wil maar de bulb verandert niet daadwerkelijk van kleur. Behalve op het moment dat ik in Home Assistant via de Diagnostic op 'press' klik nadat ik een kleurwijziging in Home Assistant heb gedaan. Dan pakt 'ie die laatst gekozen kleur. Maar dat is natuurlijk niet echt handig. Iemand hier ook tegen aan gelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 22-05 07:52
[...]

Ik heb na een halve dag kloten met de LidlApp een Hue bridge besteld. Zit veel logischer in elkaar en maakt het veel gemakkelijker lampen in groepen aan te sturen. Had een aantal van die bollen in de tuin gelegd, maar de lidl app maakt het alleen maar mogelijk groepen in dezelfde kleur te zetten.

De Hue app biedt veel meer mogelijkheden om gematchte kleuren te gebruiken en is veel gebruiksvriendelijkerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64UjoC6UBM9pITECziH7DYm1HBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSyUwlsbTzxMLijrxQlfiFjP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq8Kf_o6MOgmJC4WKyf5gxbBTSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IDXXnrPSD58R5pdKd2lgMVn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-05 13:20
Mooi!
En die Hue Bridge werkt gewoon met de Lidl/Tuya apparatuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjandijk162
Met alle lichten, wall plugs, niet met de schakelaars

[ Voor 12% gewijzigd door arjandijk162 op 30-08-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 14:13
Morgoth schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:21:
Ik probeer inmiddels over te stappen van de Lidl Gateway naar Home Assistant. Maar ik loop tegen het probleem aan dat ik de kleuren van een RGB bulb niet goed kan sturen. In Home Assistant krijg ik netjes de optie, maar ik kan klikken wat ik wil maar de bulb verandert niet daadwerkelijk van kleur. Behalve op het moment dat ik in Home Assistant via de Diagnostic op 'press' klik nadat ik een kleurwijziging in Home Assistant heb gedaan. Dan pakt 'ie die laatst gekozen kleur. Maar dat is natuurlijk niet echt handig. Iemand hier ook tegen aan gelopen?
Wat gebruik je als Zigbee gateway? De Lidl-bridge of een Conbee II of dergelijke?

Science is stranger than fiction

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-05 09:45
arjandijk162 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Ik heb na een halve dag kloten met de LidlApp een Hue bridge besteld. Zit veel logischer in elkaar en maakt het veel gemakkelijker lampen in groepen aan te sturen. Had een aantal van die bollen in de tuin gelegd, maar de lidl app maakt het alleen maar mogelijk groepen in dezelfde kleur te zetten.

De Hue app biedt veel meer mogelijkheden om gematchte kleuren te gebruiken en is veel gebruiksvriendelijker[/URL]
Zelfde ervaringen hier. Ik had in mijn huis al Hue, vriendin is aangestoken en daar nagenoeg alles met het Lidl spul. Hue is fors duurder, in de functionaliteit zie je dat ook wel terug. Echter maakt Lidl ook een enorme inhaalslag, wat dingen die in de afgelopen weken opvielen:

- Lampen hebben plots een fade-in/out ipv zo aan en uit klappen. Functie aan Hue die ik erg fijn vond en nu ook over lijkt te zijn gekomen naar Lidl.
- Bewegingsensoren lijken nu ook beter te werken. De lange timeout en dus in het donker staan is nu weg, lamp gaat direct weer aan. Of ze nou ook continu aanblijven heb ik nog niet ontdekt, Lidl sensoren hangen enkel in verkeersruimtes.
- Het lijkt er op dat we nu ook verschillende gebruikers kunnen aanwijzen. Voor de geofencing nog eens testen of de lampen nu wél aanblijven als een van ons thuis blijft, heb het eerder al gepresteerd om tijdens een avondwandeling mijn vriendin 3x in het donker te zetten omdat ik in/uit de range liep.

Wat ik dan van Hue nog mis bij Lidl:
- Groepering van lampen, woonkamer volledig uit hebben we nu maar met een tap-to-run automation opgelost
- Sowieso makkelijker de lampen aan/uit en helderheid, iets grotere knopjes is geen ramp
- Wat lastiger want hardware: lampen verder kunnen dimmen, zeker 's nachts vind ik ze nog vaak te fel
- Waarschijnlijk ook hardware: sensoren obv lichtinval ipv enkel tijdsgebonden

Kan Hue dan ook wat van Lidl overnemen, zeker:
- Sensoren flexibel in kunnen zetten. Als we in de donkere tijden de trap af lopen wordt niet alleen de hal aangezet (altijd), maar als het voor zonsopgang is ook de woonkamer

Blijft wel een leuke om zo van beide systemen de voors en tegens te kunnen zien en afwegen. Blijf er bij dat ik Lidl qua prijs-kwaliteit wel echt een erg goede deal vind.

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
JaVaWa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:38:
Ik gebruik geen Domoticz of Home Assistant, ik heb zelf iets geprogrammeerd. Het probleem treedt ook op in de GUI van Zigbee2MQTT, maar alleen bij dit type lamp. Andere lampen en apparaten werken goed en er is geen sprake van uitval van verbindingen. Het is ook reproduceerbaar: het gebeurt alleen als de lamp langere tijd niet aan gestaan heeft.
Ik heb van de week mijn HA en Z2M geupdate. Ik vermoed dat het gefixed is, zou jij ook eens kunnen checken?

Feel free to Buy me a coffee

• arjandijk162
R-R-L schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

Zelfde ervaringen hier. Ik had in mijn huis al Hue, vriendin is aangestoken en daar nagenoeg alles met het Lidl spul. Hue is fors duurder, in de functionaliteit zie je dat ook wel terug. Echter maakt Lidl ook een enorme inhaalslag, wat dingen die in de afgelopen weken opvielen:

- Lampen hebben plots een fade-in/out ipv zo aan en uit klappen. Functie aan Hue die ik erg fijn vond en nu ook over lijkt te zijn gekomen naar Lidl.
- Bewegingsensoren lijken nu ook beter te werken. De lange timeout en dus in het donker staan is nu weg, lamp gaat direct weer aan. Of ze nou ook continu aanblijven heb ik nog niet ontdekt, Lidl sensoren hangen enkel in verkeersruimtes.
- Het lijkt er op dat we nu ook verschillende gebruikers kunnen aanwijzen. Voor de geofencing nog eens testen of de lampen nu wél aanblijven als een van ons thuis blijft, heb het eerder al gepresteerd om tijdens een avondwandeling mijn vriendin 3x in het donker te zetten omdat ik in/uit de range liep.

Wat ik dan van Hue nog mis bij Lidl:
- Groepering van lampen, woonkamer volledig uit hebben we nu maar met een tap-to-run automation opgelost
- Sowieso makkelijker de lampen aan/uit en helderheid, iets grotere knopjes is geen ramp
- Wat lastiger want hardware: lampen verder kunnen dimmen, zeker 's nachts vind ik ze nog vaak te fel
- Waarschijnlijk ook hardware: sensoren obv lichtinval ipv enkel tijdsgebonden

Kan Hue dan ook wat van Lidl overnemen, zeker:
- Sensoren flexibel in kunnen zetten. Als we in de donkere tijden de trap af lopen wordt niet alleen de hal aangezet (altijd), maar als het voor zonsopgang is ook de woonkamer

Blijft wel een leuke om zo van beide systemen de voors en tegens te kunnen zien en afwegen. Blijf er bij dat ik Lidl qua prijs-kwaliteit wel echt een erg goede deal vind.
toon volledige bericht
Een van de grootste nadelen van beide systemen naast elkaar is dat Lidl geen mogelijkheid heeft voor kanaalkeuze, dus kan op interferentie

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Harmani schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Wat gebruik je als Zigbee gateway? De Lidl-bridge of een Conbee II of dergelijke?
Conbee II stick inderdaad. Heb hem inmiddels een keer gereset en daarna lukte het wel om kleuren in te stellen bij de nieuw toegevoegde apparaten. Inmiddels heb ik echter nog weer een paar extra apparaten toegevoegd, en bij sommige kan ik wel de kleur instellen en bij andere niet. Bijvoorbeeld wel bij een E27 bulb, maar niet bij een RGB led strip.

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
musicpixel schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:28:
[...]
Ik heb van de week mijn HA en Z2M geupdate. Ik vermoed dat het gefixed is, zou jij ook eens kunnen checken?
Het bleek dat mijn dongle (op EFR32MG21 gebaseerd) toch niet zo'n goede keuze was icm Z2M.
Ik heb 'm vervangen door de Sonoff ZBDongle-P; probleem was meteen opgelost.

Mijn GPS-collectie

• musicpixel
JaVaWa schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

Het bleek dat mijn dongle (op EFR32MG21 gebaseerd) toch niet zo'n goede keuze was icm Z2M.
Ik heb 'm vervangen door de Sonoff ZBDongle-P; probleem was meteen opgelost.
Hmmm ik heb/had de problemen met een Conbee II. Maar heb meer problemen dus een Sonoff P is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 15:47
Hi,
Dit is een kopie van mijn vraag in het ICS-2000 topic, waar helaas nog geen reactie op is gekomen, dus probeer ik hier nog eens.
Ik heb sinds kort de Lidl Silvercrest bewegingsmelder, gekoppeld met de Klik Aan Klik Uit ICS-2000 Control Station alsof het een KaKu Premium line bewegingsmelder is.
Nu las ik hier dat de beweging/geen beweging signalen omgekeerd zijn, maar dat lijkt bij mij niet het geval. Als de bewegingsmelder beweging detecteert start de actie die ik heb gekoppeld aan 'geen beweging meer gedetecteerd'. So far, so good. Echter 1 a 2 minuten later triggert hij opnieuw dezelfde actie. En ik weet zeker dat hij dan niet toevallig weer beweging ziet.
Enig idee wat ik kan proberen om hem correct werkend te krijgen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:27
@Patrick_6369 op de (oude vierkante) motion sensor krijg ik ‘detected’ en ‘clear’ as states binnen. Dus dezelfde entity geeft zowel aan of er wel of geen beweging is. Om op ‘geen beweging’ een actie uit te voeren moet je de verandering van ‘detected’ naar ‘clear’ als trigger gebruiken. Bij mij is dat status 1 naar 0. Als je een actie koppelt aan de status als trigger kan die uitgevoerd worden bij zowel de overgang van 0->1 als van 1->0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorneliani
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11-2024
Heb vandaag de "LIVARNO home Starterset" uitgepakt en geïnstalleerd.

https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339386

Tot mijn verrassing werkt de Silvercrest hub niet samen met Alexa. Dit in tegenstelling tot de Wi-Fi peertjes, die ik voorheen gebruikte. Heb ook twee Echo Dots van de 4e generatie in gebruik, waardoor ik de lichten nu niet meer met voice commands kan bedienen.

Bestaat er wellicht gehackte firmware of een andere app voor deze Silvercrest hub, waardoor Alexa besturing mogelijk is? Als ik de hub door een IKEA Dirigera vervang, werken de Lidl lampen en Alexa daar dan mee?

https://www.ikea.com/nl/n...ucten-wit-smart-10503406/

Ten slotte: is het mogelijk om de lampen afzonderlijk van elkaar te bedienen met de afstandsbediening of is het alles aan / alles uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DonCorneliani schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:13:
Heb vandaag de "LIVARNO home Starterset" uitgepakt en geïnstalleerd.

https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339386

Tot mijn verrassing werkt de Silvercrest hub niet samen met Alexa. Dit in tegenstelling tot de Wi-Fi peertjes, die ik voorheen gebruikte. Heb ook twee Echo Dots van de 4e generatie in gebruik, waardoor ik de lichten nu niet meer met voice commands kan bedienen.

Bestaat er wellicht gehackte firmware of een andere app voor deze Silvercrest hub, waardoor Alexa besturing mogelijk is? Als ik de hub door een IKEA Dirigera vervang, werken de Lidl lampen en Alexa daar dan mee?

https://www.ikea.com/nl/n...ucten-wit-smart-10503406/

Ten slotte: is het mogelijk om de lampen afzonderlijk van elkaar te bedienen met de afstandsbediening of is het alles aan / alles uit?
Toen ik de hub kocht lagen er twee verschillende in de bak bij de Lidl. Een had een google home icoontje en de andere niet (niet gelet op alexa icoontjes maar misschien dat dit hetzelfde was)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:31
Ik dacht dat Lidl ook een slimme bewegingssensor had, maar ik kan hem niet meer vinden. Weet iemand wat daarmee gebeurd is en wat een goed alternatief is dat ook met Lidl Smart Home werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Even opgezocht welke ik heb besteld, maar ik zie hem nog gewoon staan:

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100339483

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:31
inquestos schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:56:

Wat raar dat ik hem via de zoekfunctie niet meer kon vinden, maar dank je wel! Wel een groot ding, maar vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:20

Ik heb er meerdere werkt uitstekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:56

MartNL

&nbsp;

Ik heb nog een hele zak met peren en bewegingsensoren en ook nog een paar afstandsbediening knoppen. Die mag gratis opgehaald worden. Ik woon in Roden. Dus mocht iemand zoiets hebben, ik heb het nodig. En je woont in de buurt. Dan stuur mij maar een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomD1234
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-10-2023
Heeft iemand ervaring met het installeren van Tuya Smart Switches?

Ik ben de verlichting in mijn huis langzaam slimmer aan het maken, en wil graag mijn oude lampschakelaars 'slim' maken. Hiervoor kwam ik dit soort smart switches tegen, die je achter je domme schakelaar zou kunnen plakken:

https://nl.aliexpress.com...r_list.0.0.21ef79d29mVlie

Ik heb echter heel weinig ervaring met dit soort dingen, en kom er niet helemaal uit.

Ik zou m achter deze schakelaar willen installeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR-Iamtfm2Ns06Fuano5UCYhJ6I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ka1QpIRGny8i6y5HM5YGVIye.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8yVmZ1qyB1i0qnttZ3HcWb0ISY=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Mj4U47wLnTTMChB4b9ZNogNN.gif?f=fotoalbum_large

Als ik de omhelzing daarvan verwijder krijg ik de schakelaar te zien, met twee draden:
- Een bruine die in 'P' gaat
- Een zwarte die in 'X' lijkt te gaan

Daarnaast is er aan de rechterkant nog ruimte met twee ingangen waar draden in zouden kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YXN-BUvpf6o6eYpSu9Fqfk6DF4=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dqw7o1tIS7RYDw0FdtiIbpG6.gif?f=fotoalbum_large

De smart switch zelf heeft de volgende ingangen:
- L
- L1
- com
- S1

Ik blijk een absolute dummy te zijn op dit vlak, heeft iemand een idee hoe ik de switch goed kan aansluiten? De handleiding van de switch zelf lijkt aan te geven dat ik twee draden van de schakelaar op com & S1 hoor aan te sluiten, en twee op L & L1.

Alvast veel dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@TomD1234 Als je er geen verstand van hebt, kan je er beter van afblijven imho, maar je zal toch wel gaan klooien, dus OK:
Die bruine draad, daar staat spanning op (230V). Schakel eerst de juiste groep uit in de meterkast.
Lees de vorige zin nogmaals en check!
Die bruine draad heet "life" of "leven" en wordt op je kastje aangesloten op de "L"
De zwarte draad heet "schakeldraad" en gaat naar je lamp (het rondje met het kruis erin), "L1".
Als de schakelaar "aan" staat, dan staat er ook 230V op de zwarte draad...
Nu zou het moeten werken, als je de switch module correct hebt gekoppeld aan je smart systeem (wel eerst de groep weer inschakelen in de meterkast).

De oude schakelaar kan je, mits er voldoende ruimte is, eventueel aansluiten op "COM" en "S1". Gebruik daarvoor de aansluitingen waar de bruine en de zwarte draad op zaten. Maakt niet uit hoe.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-05 15:04
Ik gebruik al een paar jaar de lidl home smart spullen en alles werkt perfect. Echter, de laatste weken lijkt het alsof het systeem de dagen door elkaar haalt...

Op vrijdagochtend gaat mijn nachtlampje niet meer automatisch aan maar op zondag juist wel... terwijl ik heb ingesteld "werkdagen" Het is juist fijn als het lampje aan gaat als ik vroeg op moet voor het werk.

Iemand een idee hoe dat kan en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07

TF

bla bla

arjandijk162 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 01:08:
weet iemand of ik het kanaal kan veranderen van de bridge? Ik heb ook een hue systeem en heb het idee dat ze elkaar dwars zitten. Mn hue knoppen reageren slecht
Dit gevoel heb ik ook. Ik heb kerstverlichting van lidl en dat gaat telkens offline. Ik heb het gevoel dat dit door hue interferentie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 09:53
ik ga mijn EQ3 Max thermostaatknoppen vervangen met een Tuya variant.
Kwam deze tegen op pepper
ik neem wel een risico, weet niet hoe lang de batterijen meegaan. op papier 1,5 jaar. daar teken ik voor.
de Max thermostaten gingen 2-3 jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
Yellos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:38:
Ik gebruik al een paar jaar de lidl home smart spullen en alles werkt perfect. Echter, de laatste weken lijkt het alsof het systeem de dagen door elkaar haalt...

Op vrijdagochtend gaat mijn nachtlampje niet meer automatisch aan maar op zondag juist wel... terwijl ik heb ingesteld "werkdagen" Het is juist fijn als het lampje aan gaat als ik vroeg op moet voor het werk.

Zelfde problemen ervaren we hier. De dagelijkse automations werken allemaal prima, de niet dagelijkse laten het al een paar weken afweten. Al eens gekeken of er conflicterende automations waren en ze opnieuw aangemaakt, nog niet het gewenste resultaat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918002

Weet iemand of je de philips hue bridge kan koppelen aan de lidl home app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:59

Mimiix

Professioneel Prutser

Anoniem: 1918002 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:09:
99 % zeker dat dit niet kan.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
Dat weet ik niet, maar je kunt wel de lidl lampen etc. koppen aan de hue bridge (daar heb jij nu niets aan maar misschien wel iemand anders die dit leest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Nee kan niet. Maar waarom zou je dat willen? Uit ervaring met beide systemen vinden mijn vriendin en ik allebei de Hue app vele malen gebruiksvriendelijker. Dermate dat overwogen is om de Lidl gateway te vervangen door een Hue bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellos
R-R-L schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:24:
[...]

Nee kan niet. Maar waarom zou je dat willen? Uit ervaring met beide systemen vinden mijn vriendin en ik allebei de Hue app vele malen gebruiksvriendelijker. Dermate dat overwogen is om de Lidl gateway te vervangen door een Hue bridge.
Ik heb eerst Lidl gehad, toen Hue, en toch weer terug naar Lidl. Voornamelijk omdat ik met lidl meer opties heb eigen scenes te maken, waaronder "nachtlampje aan om 06:30" Als een soort gratis wake up light.

Bij de Hue was dat niet mogelijk, enkel hele kamers in een scene. Een "eigen kamer" Voor het nachtlampje ging ook niet want 1 lamp kan niet in 2 ruimtes voorkomen.

En zo waren er nog een paar dingen die ik bij Phillips niet zo makkelijk voor elkaar kreeg als bij Lidl home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R-R-L schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:24:
[...]

In de Lidl app kan ik echt alles toevoegen, zigbee sensoren, nog een aantal wifi devices. Home assistant kan dat ook maar vind ik net iets te complex op dit moment. Niet omdat ik niet weet hoe het werkt of wat ik wil inrichten maar er zijn een aantal zaken net niet intuïtief genoeg. Ik heb nog een aantal Philips sensoren die juist weer niet in de Lidl app werken, vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
Yellos schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:29:
[...]

Ik heb eerst Lidl gehad, toen Hue, en toch weer terug naar Lidl. Voornamelijk omdat ik met lidl meer opties heb eigen scenes te maken, waaronder "nachtlampje aan om 06:30" Als een soort gratis wake up light.

Bij de Hue was dat niet mogelijk, enkel hele kamers in een scene. Een "eigen kamer" Voor het nachtlampje ging ook niet want 1 lamp kan niet in 2 ruimtes voorkomen.

En zo waren er nog een paar dingen die ik bij Phillips niet zo makkelijk voor elkaar kreeg als bij Lidl home.
Niet helemaal de juiste groep, maar ik reageer toch even. Bij Hue gebruik je 'zone' als alternatief voor groepen (of 1 lamp) waar je een aparte automatisering voor in wilt stellen. Maar ik ben het met je eens dat Tuya (Lidl) meer mogelijkheden biedt en meer accesoires. Ik gebruik nu beide: Hue vanwege de betere bewegingsmelders en lampen en Tuya voor alle andere dingen die Hue niet kan/heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Laatst online: 23:17
Weet iemand toevallig het verschil tussen de stekkerdoos van E25 en die van E35 (beide met 50% nu)? Misschien kijk ik scheel maar ik zie geen verschillen tussen de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
De 25 is inmiddels uitverkocht voor het gemak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
pimlie schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:19:
Weet iemand toevallig het verschil tussen de stekkerdoos van E25 en die van E35 (beide met 50% nu)? Misschien kijk ik scheel maar ik zie geen verschillen tussen de specs?
Denk het wattage

Bij de ene staat Totale belasting: max. 3840 W, de andere geeft Vermogen: 3.680 W aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
arjandijk162 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:11:
De 25 is inmiddels uitverkocht voor het gemak
Gelukkig had ik er al een paar besteld ;)

Hoopte eigenlijk dat de E35 versie een duurdere variant met energiemeter zou zijn, vergelijkbaar met de Nous A5. Maar vermoedelijk is het dus alleen een nieuwere hardware revisie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18

Voor de mensen die wellicht zoeken op deze nieuwe versie Lidl Motion Sensor (120 graden field of view ipv 90) en Zigbee2MQTT, goed nieuws, hij werkt. Hij wordt herkend als de oudere ronde versie maar werkt dan gewoon, lijkt iets sneller te reageren door die grotere beeldhoek maar dezelfde time-out te hebben.

Gouden tip, in het boekje staat 5 seconden de reset-knop indrukken om te pairen. Nee, juist 2 seconden zodat ie gaat knipperen en paired, bij 5 seconden annuleert hij juist het pairen. Kwam ik na veel resetten en zoeken op internet achter…. :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 09:53
ik heb sinds een paar weken een slimme radiatorknop. gekcocht via tomtop.
ik ben tevreden over de afleesbaarheid van de knop en tevens de functies die erop zitten.
Ik kan nog niet veel over de batterijduur zeggen. Deze zijn de vervangers van de EQ3 Max.
ik heb 3 van deze koppen (modelnaam: TV02) in 3 kamers.

Ik heb op singles day nog 3 besteld, maar dan via Aliexpress. eenmaal aangekomen heb ik iets ontvangen dat niet exact hetzelfde is. modelnummer is anders (bab-1413pro-e).

op zich niet erg, maar de functies in de smart-life app zijn net wat anders.
-TV02: je kan de meeste dingen in de app instellen. Geen Boost heat. Scenes maken niet uitgebreid. Mode/Window Check/Set temp/Heating Stop en dat is het. afleesbaarheid scherm goed. kan niet child-lock via thermostaat zelf doen, moet via app.

- bab-1413pro-e: minder instel mogelijkheden via de app. maar Scenes maken zeer uitgebreid. Mode/Set temp/Child lock/temp scale/set temp ceiling/lower limit temp/window check/window temp/backlight brightn/factory reset/frost prot/Boost warmte/valve testing/en meer.... Heating stop staat er niet tussen
je kan wel weer huidige temp op radiatorkop zien en child-lock via radiatorknop doen (dus niet alleen via de app).

heeft iemand ook de tweede? en weet je waar ik de "Heating stop" kan vinden? met googlen ben ik nog niet heel ver gekomen .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TinDfCxMhEkvssApgucIRSIjWM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8Dg8CzqqcnByscIafEQMK27n.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIT8GHngEj19AOjM2Fdzh3A22aQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SiwIipTc7iaULRmlfyjVZytS.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door SolarOrbiter op 22-11-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 18:46
Mijn Lidl smartplugs reageren in de Hue app wel op "aan". Maar uit willen ze niet doen. Iemand ook deze ervaring? Heb je dit kunnen oplossen? En hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:04
elrosso schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:15:
Mijn Lidl smartplugs reageren in de Hue app wel op "aan". Maar uit willen ze niet doen. Iemand ook deze ervaring? Heb je dit kunnen oplossen? En hoe?
Ik herken het probleem niet.
De Lidl stekker werkt al jaren probleemloos op de Hue bridge.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luigi1961
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-01-2024
Bij mij gaan de Lidl smartplugs ook alleen maar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:25

Antonio di

a mi me dijeron que si

Luigi1961 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:11:
Bij mij gaan de Lidl smartplugs ook alleen maar aan.
Alllen met Lidl tussen-stekkers die posten:
- Geeft de Firmware & Chip & Soort (stroommeter of niet) van de gebruikte werkende of niet werkende Lidl
.. tussen-stekker door EN
- Zigbee hub merk of type (bij Lidl zijn er 2 soorten en ook bij Hue zijn er meerdere soorten V1/V2) en de
...firmware/versie van de Hub.

Misschien kunnen we zo inzicht krijgen waarom de Lidl tussen-stekker bij de een wel werkt en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
Antonio di schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:01:
[...]

Alllen met Lidl tussen-stekkers die posten:
- Geeft de Firmware & Chip & Soort (stroommeter of niet) van de gebruikte werkende of niet werkende Lidl
.. tussen-stekker door EN
- Zigbee hub merk of type (bij Lidl zijn er 2 soorten en ook bij Hue zijn er meerdere soorten V1/V2) en de
...firmware/versie van de Hub.

Misschien kunnen we zo inzicht krijgen waarom de Lidl tussen-stekker bij de een wel werkt en de ander niet.
Dank voor je bericht.

Waar haal ik de firmware vandaan? ik heb geen Silvercrest hub, anders zou het werken denk ik :*) . Maar heb de "Smart plug" vandeweek gekocht. Mijn oude Osram pluggen werken al jaren super goed.

Mijn Hue heeft software 1.61.1961076030. Is al een paar jaar oud. Weet niet welke versie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
MichielFRL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:20:
[...]
Ik herken het probleem niet.
De Lidl stekker werkt al jaren probleemloos op de Hue bridge.
Idem. Juiste status in de Hue app en automations werken prima. Heb van de week weer een paar extra besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
R-R-L schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:39:
[...]

Idem. Juiste status in de Hue app en automations werken prima. Heb van de week weer een paar extra besteld.
Hoe oud is jouw Hue gateway en de vorige pluggen? Ik ben heel benieuwd of je de nieuwe pluggen goed werkend krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
elrosso schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:51:
[...]
Hoe oud is jouw Hue gateway en de vorige pluggen? Ik ben heel benieuwd of je de nieuwe pluggen goed werkend krijgt. ;)
Hue bridge gok ik rond de 4 jaar, Lidl pluggen een jaar terug gekocht. Ben nu wel benieuwd naar die nieuwe, ongeduldig voor de deur posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:09
Mijn Lidl tussenstekkers gaan aan/uit in de Hue app. Het zijn tussenstekkers die geen verbruik kunnen meten. Software bridge 1.61

[ Voor 61% gewijzigd door Jeuvie op 25-11-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artaxa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09-2024
elrosso schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:15:
Hier zelfde probleem...
Had een jaar of twee Lidl smart plugs gekocht die het altijd prima deden. Deze week twee erbij besteld, maar deze gaan niet uit (aan is geen probleem).

Lidl smart plug die het wel doet:
Versie 1002-1602

Lidl smart plug die het niet doet:
Versie 1141-d3a3

Hue bridge:
Versie 1.61.1961076030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
R-R-L schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:29:
[...]

Hue bridge gok ik rond de 4 jaar, Lidl pluggen een jaar terug gekocht. Ben nu wel benieuwd naar die nieuwe, ongeduldig voor de deur posten.
Bij mij ook zo'n 4 jaar.
Artaxa schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:03:
[...]

Hier zelfde probleem...
Had een jaar of twee Lidl smart plugs gekocht die het altijd prima deden. Deze week twee erbij besteld, maar deze gaan niet uit (aan is geen probleem).

Versie 1002-1602

Versie 1141-d3a3

Hue bridge:
Versie 1.61.1961076030
toon volledige bericht
Zelfde versie van de Plug 1141-d3a3 die t niet doet (ondertussen gevonden in mijn Hue app.)
bridge dus versie 1.61

Ik denk dat Lidl / Silvercrest / Tuya wat aangepast heeft in de nieuwe software. Zou dit iets kunnen opleveren? https://developer.tuya.co...ructions?id=K9rsxvicyic7y

[ Voor 8% gewijzigd door elrosso op 25-11-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 15:38
Weet iemand hoe je de Lidl afstandsbediening (uit de starterset) in pairing mode krijgt? Ik heb het plasticje bij de batterij verwijderd maar krijg hem niet gekoppeld aan de hub (die ik weer in de Tuya Smart app heb gekoppeld, ik heb dus niet de Lidl Home app gebruikt).

Ik ben bekend met de Hue dimmer switches en die hebben gewoon een pair-knop, de handleiding geeft eigenlijk alleen aan dat je het plasticje moet verwijderen en dan de hub moet laten zoeken/pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Artaxa schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:03:
[...]

Hier zelfde probleem...

Versie 1002-1602

Versie 1141-d3a3

Hue bridge:
Versie 1.61.1961076030
toon volledige bericht
Nu word ik steeds nieuwsgieriger. De plugs die ik nu heb zijn ook de 1002-1602, benieuwd wat de nieuwe worden.

Mochten de nieuwe niet werken kan ik ze nog altijd omruilen met die bij mijn vriendin, waar alles op de Lidl gateway draait. Of zien of ik ze daar op kan updaten en ze vervolgens aan mijn Hue bridge hang, al vrees ik dat de update dan ook verloren gaat.

Nog iets om dan ook meteen te proberen, in Lidl Home kan je de lampjes in de plug uitzetten, dat zou ik hier ook willen. Lampje is fel genoeg om een slaapkamer te verlichten, heb op die plug de knop maar afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Twee nieuwe LIDL smart plugs gekocht, versie TS011f, 1141-d3a3 en werken niet goed. Ook hier alleen AAN maar niet UIT.
Gekoppeld aan HUE bridge met versie 1.61.1961076030. De INNR smart plugs werken wel gewoon. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

FerryICT schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:17:
Twee nieuwe LIDL smart plugs gekocht, versie TS011f, 1141-d3a3 en werken niet goed. Ook hier alleen AAN maar niet UIT.
Gekoppeld aan HUE bridge met versie 1.61.1961076030. De INNR smart plugs werken wel gewoon. Iemand enig idee?
Het ziet er toch sterk naar uit dat de firmware op de (nieuwere) Lidl smart-plug/tussenstekker met chip TS011F zijnde "1141-d3a3" een probleem geeft op de HUE-bridge. Lidl pluggen met 1002-1602 werken wel op de HUE-bridges. Volgens mij kan de firmware op de LIDL smartplug niet "ge-update" worden via de HUE-bridge ????? (of toch wel???).
Wel met een Tuya Hub (bijv. die van Lidl), maar goed dan is het nog steeds wachten op een update en dat is met TUYA (van de TSO11F) altijd maar afwachten of die weer komt voor "oudere" plugs.

Een oudere versie op de plug zetten is erg moeilijk (via Zigbee2MQTT op bijvoorbeeld een Home Assistant hub). Maar dan nog kan het niet lukken .

Het is te hopen dat de HUE-bridge met een nieuwere firmware op de HUE-bridge wel werkt met de lidl-pluggen "1141-d3a3" en de "1002-1602"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
Antonio di schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:46:
[...]

Het ziet er toch sterk naar uit dat de firmware op de (nieuwere) Lidl smart-plug/tussenstekker met chip TS011F zijnde "1141-d3a3" een probleem geeft op de HUE-bridge. Lidl pluggen met 1002-1602 werken wel op de HUE-bridges. Volgens mij kan de firmware op de LIDL smartplug niet "ge-update" worden via de HUE-bridge ????? (of toch wel???).
Wel met een Tuya Hub (bijv. die van Lidl), maar goed dan is het nog steeds wachten op een update en dat is met TUYA (van de TSO11F) altijd maar afwachten of die weer komt voor "oudere" plugs.

Een oudere versie op de plug zetten is erg moeilijk (via Zigbee2MQTT op bijvoorbeeld een Home Assistant hub). Maar dan nog kan het niet lukken .

Het is te hopen dat de HUE-bridge met een nieuwere firmware op de HUE-bridge wel werkt met de lidl-pluggen "1141-d3a3" en de "1002-1602"
Voor mij betkend dat "Retour afzender". Ik ga wel naar Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

elrosso schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:54:
[...]

Voor mij betkend dat "Retour afzender". Ik ga wel naar Ikea.
Is denk ik heel verstandig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimlie
De HG08673 (artnr 100346911) smart plug heeft ook een energiemeter, als je een paar jaar geleden een smart plug hebt gekocht is dat waarschijnlijk de HG06337? Beide hebben trouwens TS011F als zigbee model.

Weet niet of je er iets aan hebt (ik zie die versies die jullie noemen niet in zigbee2mqtt), maar dit is de laatste firmware voor de HG08673 (volgens zigbee2mqtt): https://images.tuyaeu.com...tl8258_plug_OTA_3.0.0.bin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

pimlie schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:25:
De HG08673 (artnr 100346911) smart plug heeft ook een energiemeter, als je een paar jaar geleden een smart plug hebt gekocht is dat waarschijnlijk de HG06337? Beide hebben trouwens TS011F als zigbee model.

Weet niet of je er iets aan hebt (ik zie die versies die jullie noemen niet in zigbee2mqtt), maar dit is de laatste firmware voor de HG08673 (volgens zigbee2mqtt): https://images.tuyaeu.com...tl8258_plug_OTA_3.0.0.bin
Wordt moeilijk voor de meeste HUE-bridge" gebruikers dit er op te zetten.
Daarnaast gaat het waarschijnlijk niet werken.
Naast het model chip TS011F heb je nog het "fabrikant-id" . Bij een nieuw versie geeft de fabrikant weer een fabrikant-id uit als er iets verandert aan de hardware (dus niet de TS011F).
Zie mijn NOUS stekker en de andere zijn allemaal "Chinese merkloos" stekkers (3 zendingen van zelfde winkeltje, zelfde model etc.) op Home Assistant onder ZHA op het plaatje. Meerdere fabrikant-id's. Dus eigenlijk moeten de mensen overstappen naar Home Assistant :) :) :( . . Maar goed dat is voor vele weer te technisch :(
plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EE--odIXsQrrTYqp2z_g8UI1R5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2CvXpCEFifTL5YJRFMlLXtK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:59

Mimiix

Professioneel Prutser

Antonio di schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik denk dat dit een gevalletje tuya cluster is, waarbij Tuya (lidl spul) afwijkt van de standaard. Daarom werkt het dus niet meer.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Laatst online: 22:29
Met black friday heb ik drie nieuwe tussenstekkers gekocht. Tot mijn verrassing lezen deze nu ook real-time het stroomverbruik (watt en mA) uit. Erg handig!

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellos
xtreme_lunatic schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:32:
Met black friday heb ik drie nieuwe tussenstekkers gekocht. Tot mijn verrassing lezen deze nu ook real-time het stroomverbruik (watt en mA) uit. Erg handig!
Welke stekkers zijn dat? heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
xtreme_lunatic schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:32:
En via welke app zie je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
elrosso schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:51:
[...]

En via welke app zie je dat?
In de Lidl home app. Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViYzTqkU7QfsDhIuz4EsYAnNdmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vZ3Q7SJAfScU8Bon3TEZd6ox.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer een jaartje wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaxa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb er twee die ik van plan was terug te sturen. Je mag ze van mij overnemen als je wil. Tegen black friday prijs, alleen dan nog wel met verzendkosten

Laat maar even weten als je het interessant vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
ik ga kijken of ik Home Assistent aan de praat krijg met al mijn Hue spullen. Anders heb ik er hier ook 2 voor de Black Friday prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:09
Artaxa schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb er twee die ik van plan was terug te sturen. Je mag ze van mij overnemen als je wil. Tegen black friday prijs, alleen dan nog wel met verzendkosten

Gisteravond om 23.00 niet meer te bestellen, voorraad 0. Vanmorgen om 06.00 weer -> 10 en weer voor de volle prijs. Rara...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-05 13:50
De motion sensor werkt bij mij, ook bij de laatste versie, nog niet samen met Philips Hue. In de Hue app wordt de LED-strip wel vlot gevonden (al vind ik daar de hoeveelheid leds nogal dun). Ik zag in dat rijtje ook dat bewegingssensoren er ook uberhaupt niet tussen staan, en zaken als tussenstekkers wel. Kan me dus ook heel goed voorstellen dat Philips externe bewegingssensoren er niet bij wil hebben / vergeten is mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 18:36
[...]

zeker belangstelling. Stuur je later vandaag of morgen een pb. Vast mijn dank.

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
Prawo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:19:
[...]
zeker belangstelling. Stuur je later vandaag of morgen een pb. Vast mijn dank.
Eventueel heb ik ook nog 2 beschikbaar, zelfde reden, kan ze helaas niet uitschakelen via de Hue bridge. 7,50 per stuk exclusief verzendkosten.

Edit: Ze zijn inmiddels verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door 3wielerdealer op 01-12-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 18:39
hallo,

heb een Lidl smart led strip Zigbee van 2 meter en nu wil ik deze met 1 meter verlengen maar kan nergens dezelfde strip vinden. Weet iemand welk ik waar kan bestellen?

Die van Lidl ziet eruiit zoals op de fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0A5B6TpbDd6Jezh91rr1qxg08B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1uVVvdqDj9in9V2GTr1vOoI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21UegF51aZoudYjyQ1O834asWhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKLNkOvLgueRhgKsn7JoHOQs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 18:36
[...]

Heeft u mijn pb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
3wielerdealer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:59:
[...]

Eventueel heb ik ook nog 2 beschikbaar, zelfde reden, kan ze helaas niet uitschakelen via de Hue bridge. 7,50 per stuk exclusief verzendkosten.
Daar ben ik ondertussen ook achter. Inschakelen via Hue gaat prima, uitschakelen springt telkens weer terug, dus ik heb er ook nog 1 in de verkoop (net als 2 bewegingssensoren)

@Otan: je kan de ledstrips sowieso verlengen met een andere set van de Lidl. Ik heb er net 3 achter elkaar gehangen, en dat bleef werken. (al kan ik me voorstellen dat ik ze beter parallel kan zetten.

En als je er echt een beetje mee wil Tweaken; je kan kijken of je op Ali oid iets met 12V, RGBWW, 6-pins kan vinden, liefst met dezelfde breedte. Geen garantie dat het werkt, maar dat is wat je volgens mij in ieder geval nodig hebt om er in de buurt te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Otan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:07:
hallo,

heb een Lidl smart led strip Zigbee van 2 meter en nu wil ik deze met 1 meter verlengen maar kan nergens dezelfde strip vinden. Weet iemand welk ik waar kan bestellen?

Die van Lidl ziet eruiit zoals op de fotos:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit 'm?
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100344743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 21:30
3wielerdealer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:59:
[...]

Edit: Ze zijn inmiddels verkocht.
Ik ben dus niet de enige met dit probleem? Ik heb er vorig jaar 2 gekocht en die doen het dus wel 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrosso
elrosso schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:06:
ik ga kijken of ik Home Assistent aan de praat krijg met al mijn Hue spullen. Anders heb ik er hier ook 2 voor de Black Friday prijs.
Gelukt om ze aan de praat te krijgen met Home Assistant. Ben ik ook niet meer gebonden aan Hue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
Ik heb ze ook werkend met Zigbee2MQTT en home assistant. De informatie die dan beschikbaar is is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
    "child_lock": "UNLOCK",
    "current": 0.01,
    "energy": 0,
    "indicator_mode": "off/on",
    "linkquality": 36,
    "power": 3,
    "power_outage_memory": "off",
    "state": "OFF",
    "update": {
        "installed_version": -1,
        "latest_version": -1,
        "state": null
    },
    "update_available": null,
    "voltage": 235
}

Dus inclusief de energiemeting en de mogelijkheid om het LEDje van de knop permanent uit te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door bcome op 01-12-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
PietervSk schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:29:
[...]

Daar ben ik ondertussen ook achter. Inschakelen via Hue gaat prima, uitschakelen springt telkens weer terug, dus ik heb er ook nog 1 in de verkoop (net als 2 bewegingssensoren)

@Otan: je kan de ledstrips sowieso verlengen met een andere set van de Lidl. Ik heb er net 3 achter elkaar gehangen, en dat bleef werken. (al kan ik me voorstellen dat ik ze beter parallel kan zetten.

En als je er echt een beetje mee wil Tweaken; je kan kijken of je op Ali oid iets met 12V, RGBWW, 6-pins kan vinden, liefst met dezelfde breedte. Geen garantie dat het werkt, maar dat is wat je volgens mij in ieder geval nodig hebt om er in de buurt te komen
top dank je, kan wel RGBWW vinden op Ali maar niet 6 pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
ja! precies die...had er tijdens black friday 10 stuks gekocht, samen met 2x5 meter gewone led strips, in de veronderstelling dat ik die dan kon gebruiken om te verlengen maar die niet smart 5m strip is dus heel anders...

Als ik een paar andere smart led strips gebruik om te verlengen dan kom ik dus te kort voor het lichtplan dat ik voor ogen had... kijken of ik voor black friday prijzen (€12,50) nog een aantal kan vinden ergens

[ Voor 50% gewijzigd door Otan op 02-12-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Otan schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 06:58:
[...]

ja! precies die...had er tijdens black friday 10 stuks gekocht, samen met 2x5 meter gewone led strips, in de veronderstelling dat ik die dan kon gebruiken om te verlengen maar die niet smart 5m strip is dus heel anders...

Als ik een paar andere smart led strips gebruik om te verlengen dan kom ik dus te kort voor het lichtplan dat ik voor ogen had... kijken of ik voor black friday prijzen (€12,50) nog een aantal kan vinden ergens
Ik weet niet hoe lang je wilt gaan met verlengen, maar het kan niet eindeloos hoor. Afhankelijk van het voltage kun je last krijgen van voltage drop, wat betekent dat je meer naar het einde kleurafwijkingen krijgt of dat ie niet goed meer werkt. Je zou dan power injection moeten doen, maar dat betekent solderen, zwaardere voeding etc... niet echt een optie met de lidl strips. Staat me bij dat je met lidl max 2 van die smart led strips kunt koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
musicpixel schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:59:
[...]

Ik weet niet hoe lang je wilt gaan met verlengen, maar het kan niet eindeloos hoor. Afhankelijk van het voltage kun je last krijgen van voltage drop, wat betekent dat je meer naar het einde kleurafwijkingen krijgt of dat ie niet goed meer werkt. Je zou dan power injection moeten doen, maar dat betekent solderen, zwaardere voeding etc... niet echt een optie met de lidl strips. Staat me bij dat je met lidl max 2 van die smart led strips kunt koppelen.
max 3 meter, ik heb op 4 plekken in huis steeds 1 meter extra nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
bcome schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:48:
[...]

Ik heb ze ook werkend met Zigbee2MQTT en home assistant. De informatie die dan beschikbaar is is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
    "child_lock": "UNLOCK",
    "current": 0.01,
    "energy": 0,
    "indicator_mode": "off/on",
    "linkquality": 36,
    "power": 3,
    "power_outage_memory": "off",
    "state": "OFF",
    "update": {
        "installed_version": -1,
        "latest_version": -1,
        "state": null
    },
    "update_available": null,
    "voltage": 235
}

Dus inclusief de energiemeting en de mogelijkheid om het LEDje van de knop permanent uit te zetten.
toon volledige bericht
Weet jij toevallig wat het verschil is tussen "power_outage_memor" on en restore?
Als die op off staat, dan worden alle instellingen gereset.

Het verschil tussen on en restore heb ik niet kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
Otan schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:46:
[...]

max 3 meter, ik heb op 4 plekken in huis steeds 1 meter extra nodig
Misschien dat ik nog wel een paar meter overhoud, maar dat hangt een beetje af van een projectje waar ik pas in januari aan toe ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
banaliteit schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:39:
[...]

Weet jij toevallig wat het verschil is tussen "power_outage_memor" on en restore?
Als die op off staat, dan worden alle instellingen gereset.

Het verschil tussen on en restore heb ik niet kunnen achterhalen.
Lijkt me dat bij 'on' het apparaat automatisch op aan staat bij het inpluggen, en 'restore' de vorige stand bij het verwijderen uit het stopcontact hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otan
PietervSk schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:21:
[...]

Misschien dat ik nog wel een paar meter overhoud, maar dat hangt een beetje af van een projectje waar ik pas in januari aan toe ga komen.
mocht je wat overhouden dan zou ik het graag overnemen!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 13:48
Yellos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:38:

Heb het zelfde probleem. Ook mijn nachtlampje gaat niet aan op vrijdag ochtend, maar wel op zondag ochtend 8)7

Super irritant. Iemand een idee wat hier aan gedaan kan worden?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MenN schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:02:
[...]

Heb het zelfde probleem. Ook mijn nachtlampje gaat niet aan op vrijdag ochtend, maar wel op zondag ochtend 8)7

Super irritant. Iemand een idee wat hier aan gedaan kan worden?
Op vrijdag denkt je systeem dat het zaterdag is en op zondag dat het maandag is. Lijkt me een patroon waar je wat mee zou moeten kunnen?
spoiler:
je systeem loopt 1 dag voor
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste