Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 63 Laatste
Acties:
  • 354.805 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OddesE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08-2021
jelle. schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Vandaar dat we onder de Plus-artikelen nu alleen vragen naar de betalingsbereidheid.
Ok, maar de vraag is niet logisch als hij op zichzelf staat. Hier, bekijk X. Zou je het kopen? Ik zal altijd reageren met 'ligt er aan... hoeveel kost het?'. Misschien ligt het aan mij maar iets kopen zonder de prijs te weten is voor mij gewoon een no-no. Dus is mijn antwoord al snel Nee dan. Ik zou je stats die je hiermee vergaart niet vertrouwen want ik ben vast niet de enige die niet van blind kopen houdt. Wil niet zeggen dat ik niet bereid ben iets te betalen voor goede content.
[...]

De prijsstelling is inmiddels mede op basis van die input (maar ook andere inzichten) vastgesteld
Is ie nog geheim? Dat is de enige reden die ik kan verzinnen dat je hem niet gewoon erbij zou zetten dan.
Als ie geheim is snap ik het... half. Want eerlijk gezegd denk ik dat dit deel van de poll gewoon weinig nut heeft dan.
.

[ Voor 1% gewijzigd door OddesE op 11-03-2021 19:06 . Reden: aargh nog meer spelfouten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

In de eerste fase van de bèta werd inderdaad gevraagd hoeveel je zou willen betalen. De prijsstelling is inmiddels mede op basis van die input (maar ook andere inzichten) vastgesteld. Vandaar dat we onder de Plus-artikelen nu alleen vragen naar de betalingsbereidheid.

Meer over de nieuwe abonnementen kun je lezen in plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen. Veelgestelde vragen naar aanleiding van dit .plan heb ik beantwoord in jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic"
Is het wellicht een idee om te verwijzen naar deze informatie bij de vraag mbt betalingsbereidheid? Bijvoorbeeld met een linkje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:14

ManiacsHouse

Scheisse!

"We hebben geprobeerd de Plus-artikelen aan de ene kant subtiel als zodanig te onderscheiden, en deze aan de andere kant duidelijk genoeg te markeren, zodat iedere bezoeker kan besluiten ze wel of niet aan te klikken. Dit is voor niet-abonnees belangrijk om te kunnen bepalen of een artikel een van hun gratis Plus-artikelen wordt."

En vervolgens in
nieuws: Microsoft brengt twintig Bethesda-spellen naar Xbox Game Pass

"Tweakers schreef eerder een achtergrondartikel over de overname van Bethesda."

Foutje? Of doelbewust geen vermelding dat dit een Plus-item betreft? Zo ga je natuurlijk snel door de 'gratis' content heen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:02
ManiacsHouse schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:30:
"We hebben geprobeerd de Plus-artikelen aan de ene kant subtiel als zodanig te onderscheiden, en deze aan de andere kant duidelijk genoeg te markeren, zodat iedere bezoeker kan besluiten ze wel of niet aan te klikken. Dit is voor niet-abonnees belangrijk om te kunnen bepalen of een artikel een van hun gratis Plus-artikelen wordt."

En vervolgens in

Foutje? Of doelbewust geen vermelding dat dit een Plus-item betreft? Zo ga je natuurlijk snel door de 'gratis' content heen...
En zo verbrand je ook ERG snel de goodwill die je nog over hebt. Als dat in dit tempo zo doorgaat dan staat er straks in elk artikel een verwijzing naar een Plus artikel zonder dat er bij staat dat het over Plus gaat. Een onwetende bezoeker klikt op die link en zal dan vast worden begroet met: "Hallooooooooo beste Tweakert! Jij wil vast meer lezen over blablabla maar dat kan alleen als je even rapido een Plus abbo afsluit!"

Sorry beste Tweakers medewerkers maar dit gaat wmb gewoon te ver. Als je (nu nog niet maar dat zal nog komen ben ik bang) om de haverklap met die paywall wordt geconfronteerd dan schrik je binnen no time je bezoekers weg.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
OddesE schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:04:
Is ie nog geheim? Dat is de enige reden die ik kan verzinnen dat je hem niet gewoon erbij zou zetten dan.
Als ie geheim is snap ik het... half. Want eerlijk gezegd denk ik dat dit deel van de poll gewoon weinig nut heeft dan.
.
Bedoel je de prijsstelling? Die is niet geheim, de prijzen staan immers vermeld in het .plan waar ik naar verwees in mijn bericht.
RoD schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:07:
Is het wellicht een idee om te verwijzen naar deze informatie bij de vraag mbt betalingsbereidheid? Bijvoorbeeld met een linkje.
Ik zal dat even in het team bespreken, kan me inderdaad voorstellen dat niet iedereen die de survey ziet ook bekend is met de prijzen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
jelle. schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Ik zal dat even in het team bespreken, kan me inderdaad voorstellen dat niet iedereen die de survey ziet ook bekend is met de prijzen :)
Dat lijkt me nogal een understatement. Het zou mij verbazen als meer dan 30% de prijzen weet, zonder ze te moeten opzoeken.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Dat lijkt me nogal een understatement. Het zou mij verbazen als meer dan 30% de prijzen weet, zonder ze te moeten opzoeken.
Ik ben ontzettend actief geweest in dit topic afgelopen drie maanden en ik kan mij zo zelfs de prijzen niet opnoemen. Enkel dat het duurder is dan het was :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
True schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Ik ben ontzettend actief geweest in dit topic afgelopen drie maanden en ik kan mij zo zelfs de prijzen niet opnoemen. Enkel dat het duurder is dan het was :+
Same, ik kijk geregeld hier en volg de discussie aardig, en zou alleen een grove schatting kunnen geven uit m'n hoofd. Daarom ook dat ik denk dat jelle z'n post een understatement is :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jelle. schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Ik had eerder beloofd nog bij je terug te komen met de vervolgstappen. Dat had ik nog niet gedaan omdat ik de planning op dit moment niet heb. We hebben namelijk een wijziging in de scope vanuit development gehad, dat heeft te maken met de betaalprovider en betaalmethoden. Zodra het technisch onderzoek daarvoor is afgerond, hebben we meer zicht op de datum van livegang. Ondertussen zijn we bezig met de karmakorting, wat ook weer breder is getrokken met een onderzoek naar hoe karmapunten verdiend kunnen worden. Doel daarvan is dat straks méér gebruikers kunnen profiteren van karmakorting.

Zodra we die planning hebben publiceren we een .plan met een update voor huidige abonnees, karmakorting en nieuwe betaalmethoden.
Ondanks die issues met de payment provider, zou ik niet te lang wachten meer met de officiële start. Je wilt het momentum niet verliezen, als je de interesse hebt. Het is net als vissen als je eenmaal je hengel uit hebt en een vis aan je aas/haak, dan moet je niet te lang wachten met het binnenhengelen voor ze weer verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 11-03-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
CyberMania schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Ondanks die issues met de payment provider, zou ik niet te lang wachten meer met de officiële start. Je wilt het momentum niet verliezen, als je de interesse hebt. Het is net als vissen als je eenmaal je hengel uit hebt en een vis aan je aas/haak, dan moet je niet te lang wachten met het binnenhengelen voor ze weer verdwijnen.
Er is nu eenmaal ontwikkeltijd voor nodig en we kunnen niet toveren :P Ook wij willen dit inderdaad graag zsm opleveren, maar dat kan pas als het af is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:37
Tsja, mogen we nog veel verwachten dit topic hier? Ik denk het niet. Het meeste is al gezegd. Feedback op Plus artikelen mag blijkbaar niet (meer), als ik deze post van Arnoud goed begrijp. Het gevoel blijft dat de ingezette koers toch wel doorgevoerd wordt, met of zonder dit topic. Enige concrete wat dit topic bewerkstelligt heeft, is een naamswijziging. (en een uitlaatklep voor frustraties en irritaties)

Artikelen gaan verdwijnen achter een paywall, abonnementen worden duurder en we gaan over tot de orde van de dag. Enige manier om daar concreet iets van te vinden is met je portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:32
segil schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:17:
Tsja, mogen we nog veel verwachten dit topic hier? Ik denk het niet. Het meeste is al gezegd. Feedback op Plus artikelen mag blijkbaar niet (meer), als ik deze post van Arnoud goed begrijp. Het gevoel blijft dat de ingezette koers toch wel doorgevoerd wordt, met of zonder dit topic. Enige concrete wat dit topic bewerkstelligt heeft, is een naamswijziging. (en een uitlaatklep voor frustraties en irritaties)

Artikelen gaan verdwijnen achter een paywall, abonnementen worden duurder en we gaan over tot de orde van de dag. Enige manier om daar concreet iets van te vinden is met je portomonee.
Je vergeet nog dat het 'toevallig' ook samenvalt met de wijziging van de cookiewall, waardoor je tracking enkel weg krijgt door .... abonnement te nemen. Je krijgt voor zover ik begrijp 2 keuzes: naar site gaan met tracking of abonnement afsluiten.
En ook in dat topic komt @jelle. nu af met 'periodieke updates', 'tijdelijke oplossing', ... Uit dit topic weten we al hoe dat gaat met die updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

Artikelen gaan verdwijnen achter een paywall, abonnementen worden duurder en we gaan over tot de orde van de dag. Enige manier om daar concreet iets van te vinden is met je portomonee.
Uiteraard ontvangen we nog graag feedback over Plus en over artikelen in de context van Plus, maar waar Arnoud op doelt (en waar hij wat mij betreft gelijk in heeft) is dat dit niet het topic is om inhoudelijke discussies over artikelen te voeren. Dat kan beter via specifieke topics in GR voor die artikelen. Je kunt hier prima melden dat je vindt dat artikel X of Y niet Plus-waardig is, liefst met redenen omkleedt, maar als je dan een inhoudelijk discussie over sec de kwaliteit van een bericht wilt, kan dat beter via een individueel topic.

En er is zeker wel meer uit dit topic voortgekomen dan alleen de naamswijziging. Sterker nog, er is weinig wat we met Plus doen wat niet beïnvloed is door wat hier gezegd wordt. Ik snap dat het misschien niet zo voelt omdat het niet altijd concreet te maken is (en sommigen gewoon willen dat het hele concept van tafel gaat) maar aanpassingen met betrekking tot de kwaliteit, de communicatie en de artikeltypen zijn te herleiden tot opmerkingen hier. Om er een paar te noemen: de redactie heeft afgesproken dat Plus-nieuws zich moet onderscheiden van nieuws met onder andere de kop en de lengte, naast de inhoud. Met andere woorden: al aan de kop moet je zien dat dit geen standaardnieuws is maar Plus-nieuws en we garanderen een lengte van minimaal 600 woorden. Ander voorbeeld: de columns bevatten nu standaard voor de kop de aanduiding Column zodat je ook als je buiten de FP om op het artikel komt ziet om wat voor artikeltype het gaat. Kleine wijzigingen wellicht, maar zo zijn er meer. Dingen kunnen natuurlijk opnieuw veranderen op basis van nieuwe inzichten, we zitten nog steeds in een bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixvet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 13:19
Olaf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Dank voor je feedback. De opmerking over delen heb ik vaker voorbij zien komen. Als redacteuren zijnde moeten/willen we soms de artikelen kunnen delen, met bijvoorbeeld geïnterviewden. De andere kant is de kans dat tweakers natuurlijk feilloos hiermee loopholes gebruiken om geautomatiseerd toch alles te kunnen lezen zonder abo. Ik zet het onderwerp in ieder geval weer op de agenda om nader te onderzoeken.
Goed om te horen dat het meegenomen wordt; Paar suggesties qua techniek; a) op de artikel pagina voor abonnees 'Deel knop' welke een permalink genereert die van 3 devices/locaties kunnen worden bekeken. b) Mogelijkheid voor abonnees om gemakkelijk PDF export te maken van volledige artikel. c) Een (digitaal) tijdschrift uitgeven met de plus artikelen :). d) ... vraag tweakers forum om (brainstorm) ideeën bij dit soort (technische) uitdagingen, kennis genoeg in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 19:16

magician2000

.....

Mschamp schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Je vergeet nog dat het 'toevallig' ook samenvalt met de wijziging van de cookiewall, waardoor je tracking enkel weg krijgt door .... abonnement te nemen. Je krijgt voor zover ik begrijp 2 keuzes: naar site gaan met tracking of abonnement afsluiten.
En ook in dat topic komt @jelle. nu af met 'periodieke updates', 'tijdelijke oplossing', ... Uit dit topic weten we al hoe dat gaat met die updates.
Je bedoelt te zeggen "of een abbo, of we tracken je"?

Het bezoek aan websites die me "tracken" beperk ik steeds verder. Niet enkel door plug-ins (en binnenkort ook maar een pi-hole o.i.d.), maar simpelweg door ze niet meer te bezoeken. Wie zegt dat ze me niet "tracken" op het moment dat ik betaal?

Daarnaast, het meeste wat ik tot dusver tegenkom is een abbo niet waard. Ook hier op tweakers niet. Een vrijwillig donatiesysteem of betalen per artikel is wat anders. Het is dus zeker niet zo dat ik per definitie niet zou willen betalen voor content.

Ach, ik maak me er verder niet meer druk om. Ik bemerk dat de kwaliteit tegenwoordig zo is dat ik de informatie "scannend" lees. Echt interessante stukken staan toch in de comments.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Olaf schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Uiteraard ontvangen we nog graag feedback over Plus en over artikelen in de context van Plus, maar waar Arnoud op doelt (en waar hij wat mij betreft gelijk in heeft) is dat dit niet het topic is om inhoudelijke discussies over artikelen te voeren. Dat kan beter via specifieke topics in GR voor die artikelen. Je kunt hier prima melden dat je vindt dat artikel X of Y niet Plus-waardig is, liefst met redenen omkleedt, maar als je dan een inhoudelijk discussie over sec de kwaliteit van een bericht wilt, kan dat beter via een individueel topic.
Hier wil je toch juist vermelden of een artikel Plus waardig is of niet? Dat doen we al in het gehele topic. En dat zou nu ineens niet meer de bedoeling zijn?
En er is zeker wel meer uit dit topic voortgekomen dan alleen de naamswijziging. Sterker nog, er is weinig wat we met Plus doen wat niet beïnvloed is door wat hier gezegd wordt. Ik snap dat het misschien niet zo voelt omdat het niet altijd concreet te maken is (en sommigen gewoon willen dat het hele concept van tafel gaat) maar aanpassingen met betrekking tot de kwaliteit, de communicatie en de artikeltypen zijn te herleiden tot opmerkingen hier. Om er een paar te noemen: de redactie heeft afgesproken dat Plus-nieuws zich moet onderscheiden van nieuws met onder andere de kop en de lengte, naast de inhoud. Met andere woorden: al aan de kop moet je zien dat dit geen standaardnieuws is maar Plus-nieuws en we garanderen een lengte van minimaal 600 woorden. Ander voorbeeld: de columns bevatten nu standaard voor de kop de aanduiding Column zodat je ook als je buiten de FP om op het artikel komt ziet om wat voor artikeltype het gaat. Kleine wijzigingen wellicht, maar zo zijn er meer. Dingen kunnen natuurlijk opnieuw veranderen op basis van nieuwe inzichten, we zitten nog steeds in een bèta.
Ik ben niet onder de indruk. Ik lees niet wat jullie gaan doen om de kwaliteit te verbeteren, waarover zoveel gemopperd wordt in dit topic. Zowel inhoudelijk, als qua opbouw en structuur. Zijn hier plannen voor? Gaan mensen op workshops? Worden artikelen voorgelegd aan externen/experts, om fouten eruit te halen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023

Artikelen gaan verdwijnen achter een paywall, abonnementen worden duurder en we gaan over tot de orde van de dag. Enige manier om daar concreet iets van te vinden is met je portemonnee.
Dit is het precies. Eigenlijk hoefden we niet mee te denken, want eigenlijk stond het al vast dat we gewoon meer moesten betalen, en daar gaat het om. Dus het heeft totaal geen zin meer om te reageren, want de koers van DPG om altijd overal meer winst uit te halen word ook hier doorgevoerd :/ . Jullie hebben geen tijd om aan de wet te voldoen, van een legale cookiewall, die wet is ter trouwens al bijna 2 jaar maar wel tijd om iets te introduceren om meer geld te verdienen. je ziet waar de prioriteiten liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door florijnvb_ op 13-03-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

florijnvb_ schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Jullie hebben geen tijd om aan de wet te voldoen, van een legale cookiewall, die wet is ter trouwens al bijna 2 jaar maar wel tijd om iets te introduceren om meer geld te verdienen. je ziet waar de prioriteiten liggen.
Misschien is hiervan wat waar, al kunnen we daarover vanuit onze positie op zijn best speculeren. Over de drijfveren van DPG durf ik eigenlijk helemaal geen uitspraak te doen. Het onderwerp ligt ook te ver buiten onze invloedssfeer. Laat het daarom rusten, we kunnen er toch niets mee.

Er zijn nog wel andere redenen te bedenken waarom die cookiewall veel tijd kost. Zo zie ik tweakers als een complexe site met veel functionaliteit. Naast de cookiewall weet ik nog wel andere stukken te verzinnen die onderhoud behoeven, denk bijvoorbeeld aan tweakblogs. tweakers staat zich hiernaast erop voor om geen concessies te willen doen aan de site performance. Zoals ik ze over de jaren meegemaakt heb wordt er veel energie gestoken in het fit houden van de site en het daarbij betrokken serverpark. Soms moet een derde partij in de arm worden gehouden (DDos) maar in de regel heeft de crew grote betrokkenheid bij een goede gebruikservaring van de site. Hierbij volgt ze ook niet altijd gebaande zaken. Dit heeft er voor gezorgd dat de tweakers site authentiek is gebleven en op het vlak van functionaliteit, responsiviteit en gebruikservaring een unieke positie blijft innemen. Dit terwijl in toenemende mate in andere sites toolbox oplossingen verschenen.

Dat tweakers op dezelfde eigen manier met die cookie materie wil omgaan kan een reden zijn dat we die oplossing het daglicht nog niet hebben mogen zien. Het niet consessies willen doen bijt tweakers dus wat in de staart. De schijnbaar hoge urgentie van een abonnementsmechanisme zal de cookie oplossing wel verder onder druk hebben gezet.

Momenteel moet ik in mijn eigen werk tijd besteden aan een van hogerhand opgelegde oplossingrichting. Op zich is die oplossingrichting legitiem, maar de technologie is nog niet op het punt dat ze goed kan postvatten. Een in de kern goede oplossing wordt dus door een (te) hoog echelon met gebrek aan referentiekader te vroeg afgetrapt (en daardoor geprioritiseerd). Andere activiteiten worden door deze prioritisering op achterstand gezet. De legitimiteit van die activiteiten kan ik goed beoordelen, dat de oplossingrichting van hogerhand nu te vroeg wordt in gezet ook. De drijfveer voor het waarom van die oplossingrichting kan ik echter niet goed beoordelen, al heb ik natuurlijk ook mijn observaties. Die drijfveer kan dus heel legitiem zijn waardoor ik mijn frustratie misschien moet inslikken.

Met het bovenstaande als achtergrond wil ik benadrukken dat we een duidelijk onderscheid dienen te maken tussen het tweakers team, met wie wij in communicatie zijn, en de hogere bestuurslagen die erboven zweven. Het heeft weinig zin om te refereren aan die hogere bestuurslagen waar zelfs het tweakers team op zijn best haar observaties over heeft, maar meer ook niet.

Deze voor velen, ook bij ondergetekende, niet zo populaire maatregel is een gegeven, en dit topic moet er over gaan hoe die zo goed mogelijk te implementeren. Dus laten we de focus van de discussie hierop leggen en de maatregel zo vriendelijk als mogelijk zien te krijgen.

edit: taal

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Er is duidelijk een nieuwe wind gaan waaien, die niet bij iedereen even goed is ontvangen:

De nieuwe CM insteek was geen zachte landing
De nieuwe Premium (thans Plus) had geen zachte landing
Het schrappen van supporter was niet goed ontvangen
De tussentijdse Cookiewall oplossing is evenmin zacht geland

Ondanks de belofte meer naar de community te luisteren. Wat dan wel weer mooie is dat Plus echt een keuze is geworden. Wil je de extra's niet, dan betaal je eer ook niks voor en verandert er weinig voor je. Dat is dan wel weer mooi vind ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:45

crisp

Devver

Pixelated

teacup schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Dat tweakers op dezelfde eigen manier met die cookie materie wil omgaan kan een reden zijn dat we die oplossing het daglicht nog niet hebben mogen zien. Het niet consessies willen doen bijt tweakers dus wat in de staart. De schijnbaar hoge urgentie van een abonnementsmechanisme zal de cookie oplossing wel verder onder druk hebben gezet.
Hier kan ik dan wel wat op inhaken. We zijn begin vorig jaar al begonnen aan een vervanging van de cookiewall. In eerste instantie met een door DPG aangedragen 'toolbox' oplossing waar we medio vorig jaar een test mee hebben gedaan.

Op basis van die test hebben we geconcludeerd dat deze tool niet de beste oplossing was voor onze site. Zowel qua techniek als qua gebruiksvriendelijkheid voldeed het niet aan onze eisen. Daarop zijn we gaan werken aan een eigen oplossing terwijl we ondertussen ook uitkeken naar Google's Limited Ads oplossing voor trackingvrije advertenties. Dat laatste bleek eind vorig jaar echter uiteindelijk niet te bieden wat we ervan verwacht hadden. Ondertussen was de bèta van Plus al in volle gang en is toen besloten om verder werk aan de nieuwe cookieoplossing uit te stellen tot na de lancering van deze bèta.

Het idee om de abonnementen trackingvrij te maken ligt er al jaren. Met het werk wat al in de nieuwe cookieoplossing was gestoken was dit ook technisch niet lastig meer, maar we wilden de connotatie met de introductie van Plus vermijden.

Echter met de recente berichtgeving door de consumentenbond, en het feit dat Plus nog even op zich laat wachten is besloten om het trackingvrij maken van de abonnementen te versnellen zodat we in ieder geval wettelijk aan onze plicht kunnen voldoen. Afgelopen week zijn we dan ook begonnen om de nieuwe cookieoplossing in te bouwen voor abonnees, en we verwachten dat in de komende paar weken af te ronden.

Het is dus voornamelijk het tijdspad en de afhankelijkheden van derde partijen voor een fatsoenlijke trackingvrije advertentieoplossing die ons in de bibs heeft gebeten. We zijn helaas nog niet op het punt waar we hadden willen zijn, en dat we nu met noodgrepen moeten komen ziet er dus inderdaad niet fraai uit.

Dat ook Plus niet door iedereen goed ontvangen wordt is ook begrijpelijk, maar het is ook een noodzaak voor ons. De advertentiemarkt is er een met veel onzekerheden naar de toekomst; het gemeengoed worden van bannerblockers en privacy tools (steeds vaker al ingebakken in de browser), Google's dominantie op de markt waardoor inkomsten voor uitgevers onder druk staan, gevolgen van 'cookieweigeraars' (niet denigrerend bedoelt, maar een cookiekeuze aanbieden heeft gewoon financiële consequenties), adverteerders die steeds meer uitwijken naar grote platformen in plaats van losse sites etcetera. Met Plus hopen we onze afhankelijkheid van de advertentiemarkt te verkleinen. We denken dat dat niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze bezoekers uiteindelijk de betere optie is.

Als er meer vragen zijn omtrent de cookiemuur en onze keuzes en acties daaromtrent dan kan je daarvoor terecht in dit topic: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:49
Maar hoe gaan jullie dit doen als DPG een verdienmodel heeft die op first party’-data tracking is gebaseerd, en dit de partners zijn, het enige wat dan kan is idd iets afkopen met een abbo, had je met die woorden dan niet gelijk moeten beginnen, en had je niet gelijk het gevoel dat wij tweakers zoiets niet willen? en onze data al sinds het begin niet willen delen?
Of misschien zelf heel de samenwerking niet aan moeten gaan met DPG onder die voorwaarden waar wij nu juist zo tegen zijn?

Van de dpg site
De Persgroep Nederland, Sanoma Media Netherlands en Telegraaf Media Groep (TMG) bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten. Daarmee spelen ze in op de toenemende vraag om datagedreven marketing binnen het Nederlandse mediaspeelveld integraal te faciliteren. Het uniformeren van de techniek en het structureren van data-opbouw is nodig om dit mogelijk te maken. Daarom starten de drie initiatiefnemers per eind juni de nieuwe gemeenschappelijke datadienst NLProfiel. Daarbij nodigen zij andere mediapartijen uit om zich ook bij NLProfiel aan te sluiten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mel33 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:53:
Maar hoe gaan jullie dit doen als DPG een verdienmodel heeft die op first party’-data tracking is gebaseerd, en dit de partners zijn, het enige wat dan kan is idd iets afkopen met een abbo, had je met die woorden dan niet gelijk moeten beginnen, en had je niet gelijk het gevoel dat wij tweakers zoiets niet willen? en onze data al sinds het begin niet willen delen?
Of misschien zelf heel de samenwerking niet aan moeten gaan met DPG onder die voorwaarden waar wij nu juist zo tegen zijn?

Van de dpg site

[...]
NLProfiel is vorig jaar al gestopt en Tweakers heeft hier nooit aan meegedaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:14

ManiacsHouse

Scheisse!

ManiacsHouse schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:30:

En vervolgens in

Ik constateer iets en stel daar een vraag over (Foutje? Of doelbewust geen vermelding dat dit een Plus-item betreft?) degene na mij reageert hier ook bedenkelijk op en het wordt (zoals zoveel in dit topic als het blijkbaar niet in het straat past) totaal genegeerd. Knap hoor. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-03-2021 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qbig1970
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 17:33
Ik vraag me af waarom ik zou moeten betalen om artikelen te mogen lezen, Plus of niet, Premium of niet. Tweakers is toch geen krant? Of een Magazine? Of een weekblad? Of... nou vul zelf maar in

Na het lezen van een Plus of Premium-artikel wordt mij gevraagd of ik bereid ben om te betalen om dit te mogen lezen.... nou echt niet dus, het hele idee dat ik straks verstookt word van artikelen die mij zeer interesseren, maar niet mag lezen... behalve als ik er voor ga dokken... doei!

Als ik dus nee invul, wordt mij niet gevraagd waarom niet..

Ik denk dat als ik ja zou invullen, ook niet trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door qbig1970 op 14-03-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
segil schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Hier wil je toch juist vermelden of een artikel Plus waardig is of niet? Dat doen we al in het gehele topic. En dat zou nu ineens niet meer de bedoeling zijn?
Dat zeg ik ook (althans, dat bedoelde ik te zeggen) By all means, geef hier aan wat je van de kwaliteit vindt. Maar als je opmerkingen hebt a la 'die zin loopt niet lekker' of 'volgens mij klopt het niet wat je daar schrijft', dan zijn individuele topics daar handiger voor.
[...]

Ik ben niet onder de indruk. Ik lees niet wat jullie gaan doen om de kwaliteit te verbeteren, waarover zoveel gemopperd wordt in dit topic. Zowel inhoudelijk, als qua opbouw en structuur. Zijn hier plannen voor? Gaan mensen op workshops? Worden artikelen voorgelegd aan externen/experts, om fouten eruit te halen?
De columns zijn voorgelegd aan de directeur van DPG Campus (intern instituut voor journalistieke ontwikkeling). Die heeft vorige week in een sessie zijn feedback aan de columnisten gegeven. Er komt nog een tweede sessie waarin we de columns onderling evalueren. Verder hebben we een nieuwe freelancer in de arm genomen: Koen Vervloesem. Hij schrijft onder andere over domotica, programmeren, makerprojecten, Linux, enzovoorts. Wat vonden jullie van zijn eerste artikel voor Tweakers? reviews: Bluetooth Low Energy voor domotica - Lage drempel en breed ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
ManiacsHouse schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Ik constateer iets en stel daar een vraag over (Foutje? Of doelbewust geen vermelding dat dit een Plus-item betreft?) degene na mij reageert hier ook bedenkelijk op en het wordt (zoals zoveel in dit topic als het blijkbaar niet in het straat past) totaal genegeerd. Knap hoor. d:)b
Niet bewust genegeerd. Je opmerking is gezien, ik had deze genoteerd om te bespreken bij wekelijks overleg nieuwsteam en bij de groep die zich op Plus richt, om de mogelijkheden en de wens na te gaan om dit geautomatiseerd aan te duiden (wellicht met klein Plus-logootje na een link?) Je opmerking was los daarvan al gezien door de redactie en online besproken. Excuses dat je geen reactie kreeg. Ik hoop je op korte termijn meer te kunnen melden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://nl.hardware.info/...ilan-knol--knoller-editie

Als jullie dit soort dingen gaan maken ga ik in mijn hostfile een redirect naar 127.0.0.1 maken voor Tweakers.net. Voor Hardware.info komt hij er in ieder geval in.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc-IA
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik vind het een goed artikel en een artikel wat als uithangbord voor Plus kan dienen: "Dit bieden we".
  • Diepgang, maar niet te snel het diepe in gegooid worden.
  • Duidelijke illustraties die iets toevoegen.
  • Veel links/bronnen om meer te vinden of geïnspireerd te worden door producten.
  • En ook heel belangrijk, een onderwerp waar Tweakers meerwaarde in zien en persoonlijk (in hun vrije tijd) mee bezig zijn. Dit is ook duidelijk te zien in de best beoordeelde reacties en de discussie.
Geef mij maar meer onderwerpen over dit soort "dit kan je zelf maken/doen"/"maker" artikelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Slavy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:16:

Als jullie dit soort dingen gaan maken ga ik in mijn hostfile een redirect naar 127.0.0.1 maken voor Tweakers.net. Voor Hardware.info komt hij er in ieder geval in.
Haha ik denk dat reacties uitzetten een slimme zet was. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:14

Kheos

FP ProMod
qbig1970 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:00:
Ik vraag me af waarom ik zou moeten betalen om artikelen te mogen lezen, Plus of niet, Premium of niet. Tweakers is toch geen krant? Of een Magazine? Of een weekblad? Of... nou vul zelf maar in
Omdat er mensen tijd en moeite hebben ingestoken?
Mensen die daarvoor een loon ontvangen?
Is dat echt een nieuw concept voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Slavy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:16:

Tering, WTF ! Op zoek naar een nieuwe doelgroep ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qbig1970
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 17:33
Kheos schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Omdat er mensen tijd en moeite hebben ingestoken?
Mensen die daarvoor een loon ontvangen?
Is dat echt een nieuw concept voor jou?
Tot een paar maanden geleden ( dus vóór de fusie HWI en Tweakers) hoefde ik nooit geld betalen voor alle(!) artikelen... nu ineens wel, vind ik raar, laat anders al die reclame maar weer terug komen ook goed. Ik ga niet ineens betalen voor wat voorheen gratis te lezen was. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
qbig1970 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:51:
[...]

Tot een paar maanden geleden ( dus vóór de fusie HWI en Tweakers) hoefde ik nooit geld betalen voor alle(!) artikelen... nu ineens wel, vind ik raar, laat anders al die reclame maar weer terug komen ook goed. Ik ga niet ineens betalen voor wat voorheen gratis te lezen was. :(
Waar je vroeger gratis plastic zakjes kreeg bij je boodschappen, moet je daar nu voor betalen.
Die ene parkeerplaats die vroeger gratis was, is nu betalend geworden.
Waar je vroeger als kleine rakker een gratis stukje vlees kreeg bij de slager moet je daar nu voor betalen.
...
Zijn dit echt nieuwe concepten voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Laatst online: 05-06-2023
Zit Tweakers Plus bij Topics inbegrepen? Of de artikelen?

[ Voor 24% gewijzigd door florijnvb_ op 17-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
florijnvb_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:42:
Zit Tweakers Plus bij Topics inbegrepen? Of de artikelen?
Nee. Er zijn op dit moment ook geen plannen om Tweakers Plus te integreren met andere titels of producten van DPG Media.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

DPG verdient in ieder geval nog genoeg. Bedrijven met een EBITDA van +30% heb ik weinig medelijden mee :)

https://www.dpgmedia.nl/n...aar-af-met-mooi-resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

jelle. schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Nee. Er zijn op dit moment ook geen plannen om Tweakers Plus te integreren met andere titels of producten van DPG Media.
Enkel in de andere richting, het aantal copy paste artikels van tweakers daar ;-)

Alle tech journalisten buiten, artikel kopieren bron tweakers en voila.

Van verschraling gesproken. :|

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 11:33
Ik was wat sceptisch hierover, maar als meer plus artikelen het niveau halen zoals de laatste over Accu's (2020-03-20) dan vind ik dat best geld waard.

Wellicht dat het ook helpt dat het meer toekomstgericht is waardoor het niet voelt als paywalling voor de normale Tweakers artikelen (ik zie vooral zaken die nu of bijna op de markt komen daaronder).

Maar complimenten dus, wat mij betreft gaat dit een interessante kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 19:40
Ik heb de topic niet echt doorgenomen, ik wilde gewoon even feedback geven op Plus: ik ben erg blij met de content van de Plus artikelen en ga mijn Hero abo dan ook overzetten naar een Plus abo zodra Plus er is. De eerste Plus artikelen vond ik wat matig qua diepgang, maar nu ben ik echt tevreden.

De prijs van 5€/maand vind ik aanvaardbaar, als het duurder was zou ik wel twijfelen.

Goed gedaan redactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik moet zeggen dat ik ook erg te spreken ben over de Plus-artikelen. Behoorlijk diepgaand, en goed uitgelegd.

De aanloop was minder (de eerste artikelen waren niet slecht, maar ook niet echt bijzonder), maar zoals het de laatste 2-3 weken gaat mag het wel blijven.

Zodra de Plus-abonnementen er komen ga ik dan ook zeker overwegen om mijn Hero-abonnement te gaan upgraden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 17:20

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik zie nog altijd een groot gat tussen wat Plus straks is, tegenover de huidige beleving met iedereen die kan reageren. Bij meerdere plus artikelen zie je toevoegingen uit de community die worden overgenomen, belangrijke aanvullingen.

Bij testen is belangrijk dat de omstandigheden representatief zijn, hier is dat helaas niet het geval. Wat je nu ziet is enkel wat extra content met label. Niet het echte Plus concept, maar een vluchtige luchtspiegeling waarin iedereen nog mee mag doen, die straks plaatsmaakt voor een paywall met de harde realiteit van uitsluiting.

Er wordt alles aan gedaan om dit beeld in stand te houden. Het supporter abonnement is nog altijd te bestellen voor het verlieslatende € 1. Geen poging tot aanhaken van supporters voor een hoger bedrag. Het moet en zal het Plus model zijn met uitsluiting van een gigantisch deel van de community.

Ik heb er eerder al een grotere post over gemaakt met ook suggesties voor een sterker supporter model, websites die daar wel in slagen. Er zijn gewoon teveel mensen zonder betaalmiddelen toegang en toestemming. Daarnaast mensen die elders op internet thuis zijn en hier vooral expertise lenen. Schrijf die straks voor 99% af bij die Plus reacties. Einde basisschool, begin middelbare school, lijkt me Tweakers Plus zo ook onrealistisch voor 99%, daarmee juist geen toegang tot overzichtsartikelen die een goede ingang zouden bieden in het vakgebied. Ik snap de financiële blik van Tweakers op de zaak, maar maatschappelijk ondernemen vind ik het huidige concept met uitsluiting niet. De jeugd heeft de toekomst, zeker in de techniek.

Samen discussiëren op het moment van publicatie geeft de community de unieke toegevoegde waarde. Ga je dat uitsmeren over maanden dan is het effect goeddeels weg.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 10:30
Hmm zal er ook iets van een voorleesfunctie bestaan dat al wat goed klinkt? Vind de artikelen best interessant maar stel ze vaak uit om ze later op een goed moment te lezen, terwijl er natuurlijk steeds meer artikelen bijkomen en je dan ineens veel te veel leesvoer hebt gekregen. De artikelen zijn vaak best diepgaand en dus lang.

Een voorleesfunctie vergemakkelijkt het bijhouden onderweg in de auto of tijdens het werken...

[ Voor 8% gewijzigd door FrankJ91 op 21-03-2021 02:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 21:06
Het artikel 'De hel van bluetoothoordopjes' vind ik helemaal niks toevoegen. Ik dacht een inleiding te lezen met daarna meer inhoudelijke informatie over praktijkervaringen en tips. Maar nadat de schrijver even zijn hart gelucht heeft, houdt de tekst ineens op! Dit soort persoonlijke meningen horen thuis in de commentaren van gebruikers onder artikelen. Ik wil graag diepgaande objectieve artikelen lezen waarin zaken belicht worden die ik nog niet wist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

therealwheely schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:25:
Het artikel 'De hel van bluetoothoordopjes' vind ik helemaal niks toevoegen. Ik dacht een inleiding te lezen met daarna meer inhoudelijke informatie over praktijkervaringen en tips. Maar nadat de schrijver even zijn hart gelucht heeft, houdt de tekst ineens op! Dit soort persoonlijke meningen horen thuis in de commentaren van gebruikers onder artikelen. Ik wil graag diepgaande objectieve artikelen lezen waarin zaken belicht worden die ik nog niet wist.
Weet jij eigenlijk wel wat ene column is? Een column gaat nu juist over de persoonlijk mening van de auteur in kwestie.

Een column is niet bedoeld voor diepgaande analyses, daar heb je achtergrond-artikelen voor...

En er staat toch vrij duidelijk in de titel dat het om een column gaat...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Weet jij eigenlijk wel wat ene column is? Een column gaat nu juist over de persoonlijk mening van de auteur in kwestie.

Een column is niet bedoeld voor diepgaande analyses, daar heb je achtergrond-artikelen voor...

En toch staat er een link naar dit topic als je feedback hebt over dit type artikelen.
Reageren op Plus en de onderdelen daarvan, zoals dit artikeltype, kan in het daarvoor bestemde topic.
Tja, ik zie de meerwaarde van een verhaal over verloren oordopjes ook niet in. Iedereen kan bedenken dat het kleine oordopjes zijn die je kwijt kunt raken. Is dat een artikel waard? Doet me denken aan Seinfeld, 'an article about nothing'.

Ik snap wel dat columns bedoelt zijn op een mening over te brengen, maar (voor mij) werkt dat beter als het gebracht wordt door iemand waar ik tegenop kijk. Denk aan een professor die een bepaalde visie gerelateerd aan z'n vakgebied uitlegt of iemand die iets gepresteerd heeft die wat over gerelateerde obstakels vertelt. Een alledaags verhaal zonder spanning of nieuw inzicht, tja, wat is daar de meerwaarde van? Voor medewerkers / auteurs is er een goede lakmoesproef: zou je hiervoor betalen als je morgen ergens anders gaat werken? Als het antwoord nee is moet je je afvragen waarom niet en hoe realistisch het is dat anderen dat wel massaal gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:56:
En toch staat er een link naar dit topic als je feedback hebt over dit type artikelen.
Maar als die feedback gebaseerd is op verkeerde verwachtingen omdat de insteek van een artikel niet bekend is (dat is iets anders dan dat je die insteek niet waardeert op dit platform), dan is de feedback niet erg doeltreffend. Nu er zeer duidelijk bij staat dat het om een column gaat is het wel vreemd dat er verwacht werd "een inleiding te lezen met daarna meer inhoudelijke informatie over praktijkervaringen en tips."
Ik snap wel dat columns bedoelt zijn op een mening over te brengen, maar (voor mij) werkt dat beter als het gebracht wordt door iemand waar ik tegenop kijk. Denk aan een professor die een bepaalde visie gerelateerd aan z'n vakgebied uitlegt of iemand die iets gepresteerd heeft die wat over gerelateerde obstakels vertelt. Een alledaags verhaal zonder spanning of nieuw inzicht, tja, wat is daar de meerwaarde van?
In het geval van deze column, denk ik: een stukje herkenbaarheid bij de lezer brengen en de nadelen benoemen die misschien niet elke gebruiker is tegengekomen. Juist door die link met alledaags gebruik is een column prima te schrijven door iemand die geen expert / professor / is maar wel iemand die een persoonlijke interesse heeft en voldoende kunde en kennis om dat pakkend op te schrijven. Ik zou juist liever een inhoudelijk dan een opiniërend stuk lezen van een expert, bij de laatste vorm komen vaak andere zaken dan inhoudelijke kennis kijken wat afbreuk kan doen aan de inhoud.

Ik zie nog steeds wel toegevoegde waarde van columns als een nieuwe artikel-vorm, een luchtige manier om bepaalde ontwikkelingen of trends te benoemen. Ben alleen wel benieuwd wat er gaat gebeuren als enkel betalende tweakers mogen reageren, aangezien ik denk dat deze vorm beter tot zijn recht komt voor een mainstream publiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Maar als die feedback gebaseerd is op verkeerde verwachtingen omdat de insteek van een artikel niet bekend is (dat is iets anders dan dat je die insteek niet waardeert op dit platform), dan is de feedback niet erg doeltreffend. Nu er zeer duidelijk bij staat dat het om een column gaat is het wel vreemd dat er verwacht werd "een inleiding te lezen met daarna meer inhoudelijke informatie over praktijkervaringen en tips."
Mwah, ook een column kan afsluiten met of toewerken naar een alternatief. Wat is de moraal van het verhaal hier nou? Draadloze oortjes zijn irritant, maar beraadde oortjes zijn dat ook? Daar schiet ik als lezer in ieder geval niets mee op. Hetzelfde geldt natuurlijk voor veel cabaretiers die columns schrijven, die zijn ook vooral bedoelt om te amuseren of misschien iemand wat aan het denken te zetten. Bij deze column zie ik dat allebei niet, alleen maar geklaag wat nergens naartoe gaat.
In het geval van deze column, denk ik: een stukje herkenbaarheid bij de lezer brengen en de nadelen benoemen die misschien niet elke gebruiker is tegengekomen. Juist door die link met alledaags gebruik is een column prima te schrijven door iemand die geen expert / professor / is maar wel iemand die een persoonlijke interesse heeft en voldoende kunde en kennis om dat pakkend op te schrijven. Ik zou juist liever een inhoudelijk dan een opiniërend stuk lezen van een expert, bij de laatste vorm komen vaak andere zaken dan inhoudelijke kennis kijken wat afbreuk kan doen aan de inhoud.
Het ligt eraan waar men expert in is natuurlijk. Bij experts denk ik dan vooral aan het woord visie als ik aan een column denk. Het is iets anders om een academisch onderbouwd verhaal te vertellen dan om te zeggen dat je op basis van je ervaring denkt dat aanpak X beter werkt.

Tweakers redacteurs kunnen ook een visie op tech hebben. Dat hoeven ze niet academisch te onderbouwen, daar is het juist een column voor. De moeilijkheid zit hem natuurlijk in het hebben van die visie. Ik zou zo gauw ook niet weten wat voor onderwerp ik zou hebben. Coen Teulings heeft bijvoorbeeld van die columns (economie, geen tech), lijkt een maandelijks ding te zijn geweest. Hij speelt duidelijk in op de actualiteit, geeft z'n eigen visie op basis van ervaring en geeft wat nieuw inzichten. Dus niet 'verbindingsproblemen', 'oortjes vallen uit of passen niet' en 'kabeltjes raken ook in de frut', joh.

Daarmee zeg ik niet dat ik het beter kan, een goed onderwerp vinden is moeilijk. Maar wat ik probeer te zeggen is dat dit eigenlijk niet interessant is.
Ik zie nog steeds wel toegevoegde waarde van columns als een nieuwe artikel-vorm, een luchtige manier om bepaalde ontwikkelingen of trends te benoemen. Ben alleen wel benieuwd wat er gaat gebeuren als enkel betalende tweakers mogen reageren, aangezien ik denk dat deze vorm beter tot zijn recht komt voor een mainstream publiek.
Dat laatste inderdaad. Nu maakt het allemaal niet veel uit omdat het gewoon een introductie is voor een discussie in de comments. Als het aantal lezer met de invoering van de paywall nog minder wordt dan blijft er weinig interessants over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:03:
Mwah, ook een column kan afsluiten met of toewerken naar een alternatief. Wat is de moraal van het verhaal hier nou? Draadloze oortjes zijn irritant, maar beraadde oortjes zijn dat ook? Daar schiet ik als lezer in ieder geval niets mee op. Hetzelfde geldt natuurlijk voor veel cabaretiers die columns schrijven, die zijn ook vooral bedoelt om te amuseren of misschien iemand wat aan het denken te zetten. Bij deze column zie ik dat allebei niet, alleen maar geklaag wat nergens naartoe gaat.
Nou ja, wat voor de een onnodig geklaag is, is voor de ander terechte kritiek. De richtingkeuze is niet altijd even duidelijk in de columns tot nu toe ik denk dat deze artikelvorm inderdaad meer richting amuseren dan informeren gaat, iets wat waarschijnlijk wel even wennen is voor de meeste tweakers en niet bij iedereen in de smaak zal vallen.

Columns komen in meerdere smaken, zeker. Ik denk dat deze luchtigere benadering wel past naast de inhoudelijkere achtergrondverhalen, zeker aangezien het commentaar in het begin ook was dat een columnschrijver zo eenzijdig een onderwerp aansneed (voordat het duidelijk was dat het om een column ging).
Daarmee zeg ik niet dat ik het beter kan, een goed onderwerp vinden is moeilijk. Maar wat ik probeer te zeggen is dat dit eigenlijk niet interessant is.
Kritiek is prima zonder het zelf beter te kunnen hoor. Wel lastig om zo objectief te stellen dat iets niet interessant is, dat is toch meer iets persoonlijks. Dit onderwerp spreekt in ieder geval een breed publiek aan, gaat over een recente trend en geeft een perspectief (tester) dat niet elke gebruiker heeft (ik heb nog nooit verbindingsproblemen gehad).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 11:53
therealwheely schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:25:
Een hoop van de Plus artikelen leiden onder dit "Wat heb ik hier nu aan" syndroom.
Sommige artikelen (zoals die over batterijen) zijn mooi uitgewerkt. Veel leesvoer met een mooi uitgewerkte structuur.
Helaas de overgrote meerderheid van de Plus artikelen zoals ik ze nu voorgeschoteld krijg voelen (in Wikipedia termen) als een beginnetje.
Een artikel dat beter nog een week had blijven liggen tot er een mooi einde aan kon gebreid worden.

Zolang dit soort artikelen de meerderheid blijft laat ik een betalende Plus aan me voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Warpozio schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:47:
[...]
Zolang dit soort artikelen de meerderheid blijft laat ik een betalende Plus aan me voorbij gaan.
Dus volgt jou zijn er meer columns dan niet-columns tussen de plus artikels?
Want da's dus niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kheos schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Dus volgt jou zijn er meer columns dan niet-columns tussen de plus artikels?
Want da's dus niet het geval.
Je pakt er een zin uit terwijl hij begint met uitleg over "artikelen" en het gevoel wat hij daarbij heeft.
Warpozio schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:47:
[...]

Een hoop van de Plus artikelen leiden onder dit "Wat heb ik hier nu aan" syndroom.
Sommige artikelen (zoals die over batterijen) zijn mooi uitgewerkt. Veel leesvoer met een mooi uitgewerkte structuur.
Helaas de overgrote meerderheid van de Plus artikelen zoals ik ze nu voorgeschoteld krijg voelen (in Wikipedia termen) als een beginnetje.
Een artikel dat beter nog een week had blijven liggen tot er een mooi einde aan kon gebreid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
OruBLMsFrl schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:08:
Ik zie nog altijd een groot gat tussen wat Plus straks is, tegenover de huidige beleving met iedereen die kan reageren. Bij meerdere plus artikelen zie je toevoegingen uit de community die worden overgenomen, belangrijke aanvullingen.

Bij testen is belangrijk dat de omstandigheden representatief zijn, hier is dat helaas niet het geval. Wat je nu ziet is enkel wat extra content met label. Niet het echte Plus concept, maar een vluchtige luchtspiegeling waarin iedereen nog mee mag doen, die straks plaatsmaakt voor een paywall met de harde realiteit van uitsluiting.
Het klopt inderdaad dat we nu niet exact testen wat straks live gezet gaat worden. Dat kan eigenlijk ook niet, want stel dat we het metering-model toepassen in de bèta (waarbij je x aantal artikelen gratis kan lezen), dan is er helemaal geen mogelijkheid om onbeperkt Plus-artikelen te lezen voor degenen die dat willen. Tenzij mensen daarvoor een abonnement kunnen afsluiten, maar dan is het geen bèta meer. De omstandigheden zijn ook dan niet representatief, dat zijn ze pas bij livegang.

Je suggesties in eerdere posts heb ik gelezen en ik neem deze mee, ook om te kijken wat we op dit vlak verder nog in de bèta kunnen leren en valideren.

Van volledige "uitsluiting" is overigens nooit sprake: alle niet-abonnees (geregistreerde gebruikers) kunnen een aantal artikelen per maand gratis lezen. Er zal dus nog steeds discussie plaatsvinden onder de artikelen. In welke mate dat is, moet in de praktijk blijken.
FrankJ91 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 02:28:
Hmm zal er ook iets van een voorleesfunctie bestaan dat al wat goed klinkt? Vind de artikelen best interessant maar stel ze vaak uit om ze later op een goed moment te lezen, terwijl er natuurlijk steeds meer artikelen bijkomen en je dan ineens veel te veel leesvoer hebt gekregen. De artikelen zijn vaak best diepgaand en dus lang.

Een voorleesfunctie vergemakkelijkt het bijhouden onderweg in de auto of tijdens het werken...
Interessant idee! Bij mijn weten zijn er nog geen nette oplossingen om tekst automatisch te laten voorlezen; Blendle en FTM zetten hiervoor hun eigen mensen in. Een app is overigens dan ook een voorwaarde om het fatsoenlijk te laten werken. Ik noteer 'm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@jelle. Je kan natuurlijk al (onder een feature flag) wel de reactiemogelijkheid uitzetten voor mensen met supporter abonnement of free abonnement zonder de toegang te blokkeren. Dan kan iedereen nog even meelezen maar zie je wel welke dynamiek het oplevert.

De wenperiode is inmiddels al wel over. en aangezien jullie al hebben gezegd dat PremiumPlus sowieso doorgaat, dus het heeft eigenlijk weinig zin om dan nog te wachten vanuit dat oogpunt. Waarom wordt er dan nog gewacht?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ocf81 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:08:
De wenperiode is inmiddels al wel over. en aangezien jullie al hebben gezegd dat PremiumPlus sowieso doorgaat, dus het heeft eigenlijk weinig zin om dan nog te wachten vanuit dat oogpunt. Waarom wordt er dan nog gewacht?
We zijn qua ontwikkeling nog niet zo ver dat we live kunnen: jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
OddesE schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:04:
Ok, maar de vraag is niet logisch als hij op zichzelf staat. Hier, bekijk X. Zou je het kopen? Ik zal altijd reageren met 'ligt er aan... hoeveel kost het?'. Misschien ligt het aan mij maar iets kopen zonder de prijs te weten is voor mij gewoon een no-no. Dus is mijn antwoord al snel Nee dan. Ik zou je stats die je hiermee vergaart niet vertrouwen want ik ben vast niet de enige die niet van blind kopen houdt. Wil niet zeggen dat ik niet bereid ben iets te betalen voor goede content.
RoD schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:07:
We gaan deze vraag aanpassen met een vermelding van de vanafprijs (€4 per maand) en een link naar het .plan met het complete prijsoverzicht. Bedankt voor de suggesties :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Na weer een aantal "PLUS" artikelen verder te zijn lijkt het wel of de kwaliteit enkelminder aan het worden is.

Veel (overbodige) extra woorden in een stuk tekst welke veel compacter zou kunnen met dezelfde informatie. De kern dus. Hele zut er omheen is nogal onnodig.

Kom dan ook bijna op het punt om deze artikelen gewoon maar helemaal links te laten liggen. Vervolgens mogelijk ook de rest van de site. Er is genoeg informatie op internet te vinden tegenwoordig. Het lijkt alsof ze hier hun eigen graf aan het graven zijn.

Kleine toevoeging, dit artikel lijkt zelfs op één grote advertorial....

[ Voor 16% gewijzigd door magician2000 op 23-03-2021 18:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: Waar staat Nederland in de zoektocht naar een digitaal identiteitsbe...

Het artikel stelt uit het niets een vraag, waarom komt die vraag opeens? Schijnbaar omdat iemand vlak voor de verkiezingen een en ander de deur uit heeft gedaan, maar dat lees je niet direct op pagina 1. Op pagina 3 vindt je dan het antwoord op de vraag uit de titel.

Al met al had de opzet van dit artikel imo echt veel beter gekund. Een intro en een samenvatting op het eind zou ook niet misstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:23

The Zep Man

🏴‍☠️

magician2000 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:28:
Kom dan ook bijna op het punt om deze artikelen gewoon maar helemaal links te laten liggen. Vervolgens mogelijk ook de rest van de site. Er is genoeg informatie op internet te vinden tegenwoordig. Het lijkt alsof ze hier hun eigen graf aan het graven zijn.
Zie mijn handtekening. Ik gebruik T.net nu al een tijd 'Plusloos' (Min?), en ik kan nu niet echt zeggen dat ik iets mis. Het neemt best wel wat irritatie weg.

Dit is dan ook wat T.net nog acceptabel voor mij maakt, zonder de Pavlov reactie van het groene Plus voor 'geef mij je geld'.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2021 14:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@jelle.
Min of meer voortbordurend op de reactie hierboven vraag ik mij af hoe jullie bepalen welke artikelen een ankeiler (hopelijk gebruik ik dat woord goed, moest googlen hoe het stukje reclame met afbeelding op de FP heet) krijgen? Waarschijnlijk is dat onderdeel van de beta maar hebben jullie een uitgangspunt?

Ik krijg het gevoel dat elk Plus-artikel nu een ankeiler krijgt maar vind dat wat overdreven als het betekent dat 3/4 van de afbeeldingen naar een Plus-artikel linkt.
CH4OS schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:00:
reviews: Waar staat Nederland in de zoektocht naar een digitaal identiteitsbe...

Het artikel stelt uit het niets een vraag, waarom komt die vraag opeens? Schijnbaar omdat iemand vlak voor de verkiezingen een en ander de deur uit heeft gedaan, maar dat lees je niet direct op pagina 1. Op pagina 3 vindt je dan het antwoord op de vraag uit de titel.

Al met al had de opzet van dit artikel imo echt veel beter gekund. Een intro en een samenvatting op het eind zou ook niet misstaan.
Volgens mij mist er vooral een stuk aan het eind, het begin met inleiding en opwerking naar het onderwerp is prima, kort maar krachtig. Wat je zegt te missen staat meteen in zin 3 uitgelegd, en wat is er mis met een centrale vraag te deponeren en vervolgens het antwoord te onderzoeken?
Bij de bezwaren wordt het wat te snel afgerond, daar had een samenvattende alinea op zijn minst niet misstaan. De lezer blijft nu achter met twijfelachtige kritiek over het gebruik van een term ipv een algemeen beeld van waar het in het artikel om ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
JohnnieWbl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:00:
@jelle.
Min of meer voortbordurend op de reactie hierboven vraag ik mij af hoe jullie bepalen welke artikelen een ankeiler (hopelijk gebruik ik dat woord goed, moest googlen hoe het stukje reclame met afbeelding op de FP heet) krijgen? Waarschijnlijk is dat onderdeel van de beta maar hebben jullie een uitgangspunt?

Ik krijg het gevoel dat elk Plus-artikel nu een ankeiler krijgt maar vind dat wat overdreven als het betekent dat 3/4 van de afbeeldingen naar een Plus-artikel linkt.
Plus-achtergronden lichten we met een grote afbeelding uit op de frontpage. We stellen ons ten doel ten minste 1 Plus-artikel per dag te publiceren maar dat kan ook Plus-nieuws zijn en die geven we standaard geen ankeiler (zoals dat inderdaad heet). Columns bijvoorbeeld ook niet. In de praktijk publiceren we meer achtergronden dan Plus-nieuws. Het verschil zit hem vooral in de lengte en in de insteek (draait het sec om het nieuws, of is het achtergrondinformatie bij een al dan niet actueel onderwerp). Achtergronden moeten bijvoorbeeld minstens 1500 woorden hebben. We hebben verder als streven om dagelijks niet enkel een Plus-artikel uit te lichten: er moet altijd een groot non-Plus-artikel bij op een dag. De uitzondering is vaak zaterdag omdat we voor die dag een Plus-longread reserveren. Of omgekeerd: we willen elke dag een non-Plus-review uitlichten en elke dag een Plus-artikel publiceren, maar dat Plus-artikel zal niet altijd een ankeiler krijgen. Vanmiddag publiceren we dus een non-Plus-review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Dank, duidelijk, in ieder geval over wat het streven is. Waar ik 3/4 noemde komt het dus in de buurt van 50/50, wat klopt want ik zie dat ik onderstaande bijv. heb meegeteld die waarschijnlijk een andere reden heeft welke er gewoon boven staat (of zit er stiekem een Plus-minded algortime achter? :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbzQwsjUv7xLuh8KpmXaMYEyAyQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHmaibgMLimCsXQbJcCIMnJN.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

The Zep Man schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Zie mijn handtekening. Ik gebruik T.net nu al een tijd 'Plusloos', en ik kan nu niet echt zeggen dat ik iets mis. Het neemt best wel wat irritatie weg.

Dit is dan ook wat T.net nog acceptabel voor mij maakt, zonder de Pavlov reactie van het groene Plus voor 'geef mij je geld'.
Dank voor je reactie. Ik hou dit zeker in gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 21:06
wildhagen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Toen ik later nog eens keek, zag ik inderdaad staan dat het om een column gaat. Ik zag de titel en begon te lezen. Een column zou een andere opmaak moeten hebben, bijv. in een apart kader. Los daarvan lees ik best wel eens een column, maar die hebben over het algemeen toch echt meer inhoud dan dit. Hier zou ik beslist niet voor gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 20:42
In het topic 'Autotweaker.net/topgear?' wordt wel eens de indruk gewekt dat het aantal reacties gelijk staan aan wat wel/niet een geslaagd artikel is*. Het viel me op dat het aantal reacties op De transistor als quantumbouwsteen heel erg meeviel. Mijns inziens is dat dan juist weer wel een erg goed artikel waarvan ik er graag meer lees!

/cc @Olaf

offtopic:
* Please please please ga geen plus-artikelen over auto's schrijven...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
Freeaqingme schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:53:
In het topic 'Autotweaker.net/topgear?' wordt wel eens de indruk gewekt dat het aantal reacties gelijk staan aan wat wel/niet een geslaagd artikel is*. Het viel me op dat het aantal reacties op De transistor als quantumbouwsteen heel erg meeviel. Mijns inziens is dat dan juist weer wel een erg goed artikel waarvan ik er graag meer lees!

/cc @Olaf

offtopic:
* Please please please ga geen plus-artikelen over auto's schrijven...
Aantal comments staat niet gelijk aan 'geslaagd', en alleen hoog aantal visits ook niet. We proberen met de 'Geef je mening!'-smileys een indicatie te krijgen van de waardering en eigenlijk streef je naar zowel veel lezers als hoge waardering. Dan heb je een artikel geschreven dat veel mensen uit de doelgroep interesseert en dat ze na het lezen als een goed artikel beschouwen. Mocht je het artikel dus waarderen en dat via de smileys aan willen geven, zou dat fijn zijn @Freeaqingme :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 20:42
Olaf schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Aantal comments staat niet gelijk aan 'geslaagd', en alleen hoog aantal visits ook niet. We proberen met de 'Geef je mening!'-smileys een indicatie te krijgen van de waardering en eigenlijk streef je naar zowel veel lezers als hoge waardering. Dan heb je een artikel geschreven dat veel mensen uit de doelgroep interesseert en dat ze na het lezen als een goed artikel beschouwen. Mocht je het artikel dus waarderen en dat via de smileys aan willen geven, zou dat fijn zijn @Freeaqingme :)
Dat zou ik met alle plezier doen, maar ik geloof dat dat de third-party smileys van Usabilla zijn? Dat wordt bij mij geblokkeerd en ik zie enkel: "Wat vind je van Tweakers Plus?
Geef je mening in Het grote Tweakers Plus topic. "

Dus, bij deze ;)

Overigens eerder ook al in dit topic aangegeven dat je wellicht feedback van een deel van de doelgroep mist die ook third-party tracking blokkeren.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
Freeaqingme schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Dat zou ik met alle plezier doen, maar ik geloof dat dat de third-party smileys van Usabilla zijn? Dat wordt bij mij geblokkeerd en ik zie enkel: "Wat vind je van Tweakers Plus?

Dus, bij deze ;)

Overigens eerder ook al in dit topic aangegeven dat je wellicht feedback van een deel van de doelgroep mist die ook third-party tracking blokkeren.
En dan komt iemand hier zeggen dat usabilla geen 3rd party tracking cookies plaatst. En dan gaat iemand anders even zoeken op het internet en komt erachter dat usabilla google tracking gebruikt en dat wordt dan weer hier gepost en daar wordt dan weer niet op gereageerd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
Freeaqingme schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Dus, bij deze ;)

Klopt en daar werken we ook al een tijdje aan want dat is zeker niet ideaal, maar het blijkt een lastiger vraagstuk dan verwacht. Ik hoop hier binnenkort meer over te melden.

Bij deze noteer ik in ieder geval dat je graag meer van dit ziet. :P Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AtlAntA schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:59:
[...]

En dan komt iemand hier zeggen dat usabilla geen 3rd party tracking cookies plaatst. En dan gaat iemand anders even zoeken op het internet en komt erachter dat usabilla google tracking gebruikt en dat wordt dan weer hier gepost en daar wordt dan weer niet op gereageerd. ;)
In de widgets die wij gebruiken zit voor zover ik weet en kan beoordelen geen externe tracking. Wij zijn klant van Usabilla en hebben een verwerkingsovereenkomst (DPA) met hen. Usabilla is GDPR-compliant en kan vziw ook gewoon zonder consent gebruikt worden.

Usabilla is een tool, geen tracker :) Ik snap dat teveel popups van dit soort tools wel irritant kunnen zijn en vermoed dat dat eigenlijk meer de reden is dat usabilla veel geblocked wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 25-03-2021 15:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11-2024
Meestal wordt dit forum vooral gebruikt om ongenoegen te uiten, dus om daar eens mee te breken zou ik toch graag een compliment geven:

@TijsZonderH voor het goede artikel over Google (hoewel ik nog maar halverwege ben):
reviews: Google maakt advertenties trackingvrij - Privacy Sandbox heeft posit...

@Yero voor het artikel over accu's van de toekomst:
reviews: De accu van de toekomst - Van betere chemie tot solid-state en Li-air

Allebei dusdanig veel inhoud, dat ik me schuldig voel om het hele artikel onder werktijd te lezen.

Wat bij het artikel over accu's van Jeroen Horlings slim gedaan is, vind ik, is om experts te vragen. Dat zorgt ervoor dat de auteur niet langer alles hoeft te weten en altijd een bak "koeievlaai" over zich heen krijgt als er zaken niet kloppen, en voegt serieus iets toe aan het artikel. Het lijkt me interessant, als ook voor andere zaken "kennis-authoriteiten" op bepaalde gebieden benaderd zouden worden*.

Maar dit is voor mij wel het soort artikelen waar ik voor zou willen betalen, dus ga zo door!

*) Mooi voorbeeld, ik ben absoluut geen fan van vaak langdradige podcasts, maar dit is een mooi voorbeeld dat gaat over chip-technologie, waarbij een aantal mensen uit de industrie bereid zijn hun insider-perspectief te delen: https://semiwiki.com/podcast/

HK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nullbyte
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 11:11
"Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is"
Ik ken aardig wat talen: Nederlands, Engels, Duits, Frysk, maar betalen zit daar niet bij.

Sinds de Vlaamse invasie hier en bij de buren gaat het bergafwaarts. Ik haal mijn tech kennis wat betreft die "plus" sowieso al ergens anders, gratis. Nou ja, tegen betaling door advertenties. Vaak heb ik de kennis al of ik heb het binnen 5 seconden in video vorm op ytube of Engelstalige site gevonden. En Tweakers specifieke achtergrond zaken zoals het moderatie systeem interesseren me niet. Toch krijg ik van dergelijke veranderingen, zoals in dit geval het wegdrukken van artikelen achter een paywall enorme jeuk.

Verander de hele sh*tzooi maar in tweakers.be. Het wordt tijd dat we deze Belgische puinhoop achter ons gaan laten en opnieuw gaan beginnen in Nederland met een fatsoenlijke techsite, zoals Tweakers dat ooit was. ;w

N.B. zolang "plus" betaald blijft gaat bij mij de adblocker er hier weer op. En ook voor de klickout naar tech aankopen via de pricewatch gaat het hem tot dan niet worden. Ik stel voor dat jullie de HWI manier van extra achtergrond informatie gaan hanteren zodat deze website zelf vrij blijft van irritante geblokkeerde artikelen.

[ Voor 57% gewijzigd door nullbyte op 27-03-2021 07:10 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyberMania
Ik vind het toch wel jammer dat er bijna geen gewone achtergrondartikelen meer verschijnen. Bij de start was het idee toch vooral betalen voor extra content, maar je ziet nu toch wel de tendens veranderd naar bestaande content achter de paywall.
de artikelen komen namelijk in aanvulling op het huidige aanbod, en dat aanbod verandert niet.
Vroeger waren er zat achtergrondartikelen vrij, nu bijna niet meer. Ik vind dit toch niet helemaal eerlijk gespeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 27-03-2021 09:33 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JohnnieWbl
CyberMania schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:28:
Ik vind het toch wel jammer dat er bijna geen gewone achtergrondartikelen meer verschijnen. Bij de start was het idee toch vooral betalen voor extra content, maar je ziet nu toch wel de tendens veranderd naar bestaande content achter de paywall.
[...]
Vroeger waren er zat achtergrondartikelen vrij, nu bijna niet meer. Ik vind dit toch niet helemaal eerlijk gespeeld.
Op zich mee eens, het aantal non-Plus achtergronden lijkt wordt een stuk minder. Zonder cijfers is dat een beetje inschatten dus heb even snel geteld:

Voor de Plus-beta verschenen er gemiddeld maandelijks ongeveer 9 á 10 achtergronden (dec '19 - nov '20), sinds de beta zijn dat er 17 á 18 en oplopend (dec '20 - mrt '21). Echter is het aandeel van non-Plus achtergronden zéér beperkt (slechts 7 in totaal over 4 maanden en aflopend).

Glas-is-halfvol: Ongeveer het dubbele aantal achtergronden dus meer keus, de gratis Plus-artikelen per maand maken dat je netto wellicht meer voor jou interessante achtergronden kunt lezen.
Glas-is-halfleeg: Significante beperking van achtergronden die niet achter een paywall verschijnen ( in feb en mrt slechts 1 per maand).

Wellicht kan er een minimum aangehouden worden aan non-Plus achtergronden, die samen met de gratis maandelijkse Plus-artikelen toch de informatieve en inhoudelijke kant van de frontpage kunnen blijven versterken voor de niet-betalende tweaker. Persoonlijk vind ik 1 per maand wel erg weinig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15
Ik reageer eigenlijk even op 'ben je bereid om te betalen voor plus', ik kwam deze quote hierboven ergens tegen die ik wel even wil +1'en omdat ik wel vaker deze indruk heb, schrijven om het schrijven, wel een valkuil onder tweakers redactie soms..
Nu kwam het eigenlijk op me over als "waar kunnen we nu iets over schrijven" en dan heb je niet voldoende diepgang / overzicht. In ieder geval niet voor een betaald artikel.
Dat gezegd hebbende, ik betaal steeds vaker links- en rechts voor sites waar ik graag kom of diensten/apps die ik gebruik. Bijvoorbeeld Geenstijl bied niet echt meerwaarde voor premium-leden, maar ze vragen gewoon netjes of ik wat wil doneren, en dat doe ik soms.

Ik ben al heel erg lang Tweakers lid, en ik ben ook premium lid geweest. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken, maar daar zal ik mij vast dan wel in vergissen, dat de premium lidmaatschappen ooit gestopt waren. Hoewel ik voor mijzelf wel even een optelsom moet gaan maken dat het niet te gek word met alle abonnementen, ben ik op zich best bereid om wat bij te dragen aan Tweakers en daarvoor bijvoorbeeld geen advertenties te hoeven zien.
Wat mij betreft hoeft dat ingewikkelde gedoe met 'plus' content alleen niet zo. Steek die energie/geld lekker in de site en zorg voor goede artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18

Lordy79

Vastberaden

Wat zijn de criteria voor jullie om een artikel als Plus te markeren?
Een belangrijk criterium is dat het artikel in meer of mindere mate uniek is en dus niet in die vorm op andere sites is te vinden.
Bovenstaand komt uit de FAQ.
Misschien ben ik te negatief maar dit betekent toch dat Tweakers eigenlijk een copy/paste site wordt behalve dan de Plus artikelen die 'uniek' zijn?
Nu kom ik zelf niet meer op Tweakers voor technieuws omdat ik jaren gelden een carrière switch heb gemaakt en niet meer in de computerij werk (ik werkte ooit in een computerwinkel) maar voor medetweakers die hier wel komen voor technieuws zou het jammer zijn als de zaken waarvoor je specifiek naar Tweakers komt achter een betaalmuur gaan.

Ik draag Tweakers een warm hart toe en eigenlijk vooral vanwege de community. Als ik een vraag heb (niet per se tech gerelateerd) is er vrijwel altijd een Tweaker die de vraag al heeft gesteld en zo niet start je een topic op GoT en krijg je een helder antwoord. Bovendien wordt er streng doch rechtvaardig gemodereerd en luiheid of RTFM zaken worden genadeloos afgestraft.
En dat al 20 jaar wat vrij uniek is in het vluchtige internetland!

Ik denk echter dat het veel beter zou zijn als er gewoon regelmatig om een donatie wordt gevraagd en daar wat gimmicks voor worden gegeven zoals Henk als lay-out en andere zaken die eigenlijk niet belangrijk zijn maar gewoon als aardigheidje voor de steun. Net zoals je een lullig armbandje krijgt van 0.01 euro als je een aalmoes doneert voor zus of zo.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMEGA_ReD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 21:10
Op zich heb ik geen problemen met betalen voor content, zeker niet als er daardoor geen advertenties meer te zien zijn. Dus dan ajb. geen gesponsorde/collab Plus artikelen.

Een zorg die ik wel heb is dat dit soort dingen beginnen met een lage introductie prijs en als het enigszins succesvol is dat de prijs en/of de de abonnementsopties zonder enige vorm van uitleg verhoogd/aangepast worden.

In hoeverre staat de prijs straks vast op €4,- en wordt er straks niks gewijzigd; bv toevoeging van "Plus Premium" versies etc.?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
OMEGA_ReD schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:44:
Op zich heb ik geen problemen met betalen voor content, zeker niet als er daardoor geen advertenties meer te zien zijn. Dus dan ajb. geen gesponsorde/collab Plus artikelen.

Een zorg die ik wel heb is dat dit soort dingen beginnen met een lage introductie prijs en als het enigszins succesvol is dat de prijs en/of de de abonnementsopties zonder enige vorm van uitleg verhoogd/aangepast worden.

In hoeverre staat de prijs straks vast op €4,- en wordt er straks niks gewijzigd; bv toevoeging van "Plus Premium" versies etc.?
Deze prijzen zijn vastgesteld op basis van feedback uit de community, onze business case en onderzoek binnen en buiten DPG Media. Het zijn in die zin dus geen introductieprijzen die we daarna willen verhogen. We werken daarom ook niet met een prijs die bijvoorbeeld het 1e jaar lager is dan het daaropvolgende verlengtarief, zoals je vaak ziet bij kranten en magazines.

Ik snap dat je deze zorg wellicht hebt op basis van hoe on-demand services als Netflix en Disney+ in de markt zijn gezet. Daar speelt schaalgrootte echter een veel belangrijkere rol dan de niche die wij bedienen. Maar dat neemt niet weg dat ook wij na de introductie van Plus blijven kijken hoe goed de abonnementen passen bij de behoeftes van de community. Eventuele prijswijzigingen in de toekomst zijn daarmee nooit uit te sluiten. Maar nogmaals, dat is niet onze "strategie" :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

jelle. schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Deze prijzen zijn vastgesteld op basis van feedback uit de community, onze business case en onderzoek binnen en buiten DPG Media. Het zijn in die zin dus geen introductieprijzen die we daarna willen verhogen. We werken daarom ook niet met een prijs die bijvoorbeeld het 1e jaar lager is dan het daaropvolgende verlengtarief, zoals je vaak ziet bij kranten en magazines.

Ik snap dat je deze zorg wellicht hebt op basis van hoe on-demand services als Netflix en Disney+ in de markt zijn gezet. Daar speelt schaalgrootte echter een veel belangrijkere rol dan de niche die wij bedienen. Maar dat neemt niet weg dat ook wij na de introductie van Plus blijven kijken hoe goed de abonnementen passen bij de behoeftes van de community. Eventuele prijswijzigingen in de toekomst zijn daarmee nooit uit te sluiten. Maar nogmaals, dat is niet onze "strategie" :)
Persoonlijk zie ik niet, lees dit topic maar eens door, hoe gezegd kan worden dat de prijzen vastgesteld zijn op basis van feedback uit de community. Of gaat het hier om de "enquête" die ooit m.b.t. de prijzen aan mensen verzonden is?

Is de feedback waar jullie het over hebben niet gegeven op de originele plannen? Er zijn genoeg reacties waaruit blijkt dat een flink aantal mensen niet gelukkig zijn met de algehele uitvoering en kwaliteit van PLUS. Hoe kijken de mensen die destijds aangegeven hebben "dit denken we er voor over te hebben" er nu over?

Ik weet dat @OMEGA_ReD zijn zorg uitspreekt dat dit wellicht een introductieprijs is. Daar geven jullie aan dat dit niet zo is. Maar ook zijn prijswijzigingen (stijgingen lees ik dan, prijsdalingen zijn zeer zeldzaam) niet uitgesloten. Dus een "kostentechnisch moet de prijs omhoog" is een makkelijk excuus.

In de basis heb ik geen probleem om voor dit soort zaken te betalen. Dan is het wel belangrijk dat we praten over kwaliteit en interesse. Waarbij het laatste uiteraard persoonlijk is.

De afnemende kwaliteit heeft mij juist doen besluiten mijn abonnement bij Tweakers stop te zetten. Tot dusver geen enkel PLUS-artikel gezien dat het voor mij de moeite waard maakt om te lezen tegen betaling.

Ik denk overigens niet dat mensen zich zorgen maken om de manier waarop de genoemde bedrijven (zoals Netflix) het gedaan hebben. Ik denk juist dat de mensen zien hoe DPG Media zaken doet. Tweakers is nu eenmaal hun eigendom en uit ervaring weet ik hoe dat soort bedrijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
magician2000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 01:59:
Persoonlijk zie ik niet, lees dit topic maar eens door, hoe gezegd kan worden dat de prijzen vastgesteld zijn op basis van feedback uit de community. Of gaat het hier om de "enquête" die ooit m.b.t. de prijzen aan mensen verzonden is?

Is de feedback waar jullie het over hebben niet gegeven op de originele plannen? Er zijn genoeg reacties waaruit blijkt dat een flink aantal mensen niet gelukkig zijn met de algehele uitvoering en kwaliteit van PLUS. Hoe kijken de mensen die destijds aangegeven hebben "dit denken we er voor over te hebben" er nu over?
Vanaf de start van de bèta (begin december) totdat de prijzen bekend waren gemaakt (begin februari) stond onderaan de artikelen een vraag wat mensen bereid waren om te betalen. Dat is onderdeel van de feedback die we hebben verzameld, evenals de reacties in dit topic. Het verraderlijke van dit topic is echter dat het erg lastig is, zoniet onmogelijk, om de representativiteit ervan voor de hele community te bepalen. Vandaar dat we ook kwantitatieve data meenemen. Daaruit blijkt bijvoorbeeld dat de Plus-artikelen sinds de start van de bèta steeds beter zijn beoordeeld.

Je geeft aan dat de kwaliteit voor jou (nu) niet voldoende is. Als je suggesties voor de redactie hebt dan zijn die natuurlijk welkom, tag Olaf in dat geval eventjes.
Ik denk overigens niet dat mensen zich zorgen maken om de manier waarop de genoemde bedrijven (zoals Netflix) het gedaan hebben. Ik denk juist dat de mensen zien hoe DPG Media zaken doet. Tweakers is nu eenmaal hun eigendom en uit ervaring weet ik hoe dat soort bedrijven werken.
Kun je toelichten waar je zorgen dan precies in zitten mbt hoe DPG Media werkt? Bij Tweakers doen we een aantal zaken juist anders dan bijvoorbeeld de kranten met een paywall. En sommige dingen doen we wel hetzelfde, omdat het onnodig veel werk en tijd zou kosten als we voor alles zelf het wiel gaan uitvinden. Die tijd kunnen we nuttiger besteden :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1367312

[b]jelle. schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:04

Je geeft aan dat de kwaliteit voor jou (nu) niet voldoende is. Als je suggesties voor de redactie hebt dan zijn die natuurlijk welkom, tag Olaf in dat geval eventjes.
for real?

208 pagina's vol met sugesties, commentaar. Nooit iets mee gedaan op wat oppervlakkige zaken na.

Als we zeggen dat het nu teveel onnodige tekst is en vragen wat nou de criteria zijn van een plus bericht of achtergrond...

dan krijgen we als response "een plus moet xxx bevatten" en "een achtergrond artikel moet xxx bevatten"

Ik denk @Olaf @jelle. dat jullie nou iets moeten gaan doen met alle feedback die al gegeven is.

Ik snap dat de boot wat betreft betalen en de prijs al weg is... Maar alsjeblieft ga nou eens iets doen aan kwaliteit ipv kwantiteit.
Kun je toelichten waar je zorgen dan precies in zitten mbt hoe DPG Media werkt? Bij Tweakers doen we een aantal zaken juist anders dan bijvoorbeeld de kranten met een paywall. En sommige dingen doen we wel hetzelfde, omdat het onnodig veel werk en tijd zou kosten als we voor alles zelf het wiel gaan uitvinden. Die tijd kunnen we nuttiger besteden
Andere media van dpg zetten 1/5e tot 1/10e van de content achter een paywall en geven mensen de kans om een paar dingen gratis te lezen. Ze doen dit op basis van abonnement en niet per artikel. Als ze denken dat iets verkoopt zal het nooit bij de gratis artikelen komen. De betalende artikelen zijn zichtbaar gemerkt met een klein labeltje op een plek waar UX weet dat een gebruiker het niet snel zal zien.

Wat doen jullie anders?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 30-03-2021 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:27:
Andere media van dpg zetten 1/5e tot 1/10e van de content achter een paywall en geven mensen de kans om een paar dingen gratis te lezen. Ze doen dit op basis van abonnement en niet per artikel. Als ze denken dat iets verkoopt zal het nooit bij de gratis artikelen komen. De betalende artikelen zijn zichtbaar gemerkt met een klein labeltje op een plek waar UX weet dat een gebruiker het niet snel zal zien.

Wat doen jullie anders?
De balans tussen gratis en betaalde content, maandelijks een aantal artikelen gratis aanbieden en abonnementen ipv betalen per artikel zijn inderdaad zaken die we hetzelfde doen. Zoals gezegd omdat gebleken is dat dit het beste werkt (niet alleen binnen DPG overigens). Dat geldt bijvoorbeeld ook voor maandbetalingen, het kunnen afsluiten van een abonnement onderaan het artikel en de afwezigheid van (gratis) proefperiodes. Maar we wijken ook af, bijvoorbeeld in het volgende:
  • Je krijgt korting op je abonnement op basis van karmapunten.
  • Het grootste deel van de content op Tweakers blijft gewoon gratis toegankelijk (Volkskrant werkt niet met premium, maar elk artikel is metered).
  • Onze abonnementen hebben meer features dan alleen exclusieve content.
  • We willen transparant zijn over het aantal artikelen dat je gratis kunt lezen.
  • We willen interne links naar Plus-artikelen automatisch labelen.
  • We zijn aan het onderzoeken of en hoe gebruikers een artikel kunnen "unlocken", zodat je altijd expliciet moet aangeven dat je een van je gratis artikelen wilt lezen.
Je andere vraag komt Olaf even op terug trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-07 17:08
jelle. schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Vanaf de start van de bèta (begin december) totdat de prijzen bekend waren gemaakt (begin februari) stond onderaan de artikelen een vraag wat mensen bereid waren om te betalen. Dat is onderdeel van de feedback die we hebben verzameld, evenals de reacties in dit topic. Het verraderlijke van dit topic is echter dat het erg lastig is, zoniet onmogelijk, om de representativiteit ervan voor de hele community te bepalen. Vandaar dat we ook kwantitatieve data meenemen. Daaruit blijkt bijvoorbeeld dat de Plus-artikelen sinds de start van de bèta steeds beter zijn beoordeeld.
Nu weet ik niet of jullie enige marktonderzoek expertise aan boord hebben, maar het is echt onzin te beweren dat de representativiteit van dit topic voor de community "lastig, zoniet onmogelijk" te bepalen is. Vooral "onmogelijk" geeft mij een niet al te beste indruk dat jullie in staat zijn om je huiswerk goed te doen (ongeacht de tijd die je aan het huiswerk besteed hebt).

Het is prima mogelijk om deze kwalitatieve data ook kwantitatief uit te drukken. Er zijn zat tooltjes (waarvan ik weet dat jullie ten minste één al gebruiken) om bijvoorbeeld automatisch het sentiment van reacties te bepalen. Koppel dat aan de unieke profielen en neem eventueel de unieke plusjes op de berichten mee. Hier zou je weer weegfactoren aan kunnen hangen als je het wilt afzetten tegenover de 'community' afhankelijk van hoe jullie die definiëren. Zo zou je gebruik kunnen maken van de profiel data; hoe actief is een unieke gebruiker, op welke onderdelen, ... Jullie beschikken volgens mij ook gewoon over de nodige data van een groot deel van de community met de trackingspraktijken om dit beter te wegen en tegen elkaar af te zetten. Volgens mij valt hier genoeg kwantitatieve input uit te halen voor een data analyse waarin je de representativiteit ervan kan meewegen. Zelfs zonder tools zou je handmatig (gezien jullie de reacties toch lezen) deze kunnen categoriseren en bijhouden in excel om 'iets' te kunnen zeggen in hoeverre dit topic representatief is voor de community.

Uiteraard is dat verre van een perfecte weergave, maar dat zijn alle andere methodes evengoed. Daarom combineer je ook verschillende inzichten. Het is echter onzin te beweren dat het richting "onmogelijk" gaat om daar iets over te zeggen. Er wordt vrij veel onderzoek gedaan en methodes ontwikkeld naar het ophalen en kwantificeren van dergelijke kwalitatieve feedback en hoe je de representativiteit ervan meeneemt in je gebruiker/klant/markt analyse. Denk dat menig student met de nodige statistiek in zijn studie jullie hier bij kan helpen als mooi afstudeerproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tuttel schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:27:
Uiteraard is dat verre van een perfecte weergave, maar dat zijn alle andere methodes evengoed. Daarom combineer je ook verschillende inzichten.
Klopt helemaal en dat is ook wat we doen. We hebben op dit topic reeds analyses gedraaid, daarnaast is voorafgaand aan de bèta ook binnen de community veel kwalitatief onderzoek uitgevoerd dat kwantitatief gevalideerd is (zie Koen Crijns in "Het grote Tweakers Plus topic" voor meer info daarover).

De suggestie dat het "onmogelijk" zou zijn om de representativiteit te bepalen, gaat inderdaad te ver. Ik bedoelde meer dat zonder diepe analyses of kennis van ons eerder uitgevoerde onderzoek, de reacties in dit topic een behoorlijk ander beeld kunnen geven. Dat is niet erg, maar dat we niets met feedback zouden doen of koppig doorgaan terwijl er veel kritiek is, ligt dus een stuk genuanceerder.

In elk geval bedankt voor je input hoe we deze analyses ook in de toekomst kunnen doen of uitbreiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
Anoniem: 1367312 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Ik denk @Olaf @jelle. dat jullie nou iets moeten gaan doen met alle feedback die al gegeven is.

Ik snap dat de boot wat betreft betalen en de prijs al weg is... Maar alsjeblieft ga nou eens iets doen aan kwaliteit ipv kwantiteit.

[...]
We doen ontzettend veel met de feedback uit dit topic. We delen comments hier intern, positief en negatief, en ondernemen actie waar nodig. Ik heb enkele voorbeelden hier gegeven, maar zoals daar ook gezegd is heel veel beïnvloed door feedback (van de artikelen en abo-inhoud, tot karmakorting, faq's en de communicatie) maar is niet altijd concreet terug te koppelen welke verandering door welke feedback kwam.

Met betrekking tot je opmerking over 'kwaliteit ipv kwantiteit': zou jij een abonnement nemen als de kwaliteit in jouw ogen wel op orde was? Heb je een voorbeeld van zo'n artikel en hoeveel artikelen van dat kaliber zou jij verwachten als onderdeel van je abo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

jelle. schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:04:
[...]

[...]

Kun je toelichten waar je zorgen dan precies in zitten mbt hoe DPG Media werkt? Bij Tweakers doen we een aantal zaken juist anders dan bijvoorbeeld de kranten met een paywall. En sommige dingen doen we wel hetzelfde, omdat het onnodig veel werk en tijd zou kosten als we voor alles zelf het wiel gaan uitvinden. Die tijd kunnen we nuttiger besteden :)
Je geeft aan dat de plus artikelen steeds beter worden beoordeeld. Is dat niet simpelweg "self-fulfilling prophecy"? Er lijkt namelijk niet geluisterd te worden naar de community hier zoals @Anoniem: 1367312 hieronder ook nog eens aangeeft. Op het moment dat mensen niet gehoord worden (of er niets van merken dat het wel zo is), zullen die stoppen met reageren.

Dan blijven vanzelf de mensen over die het wel te verwerken vinden en kunnen jullie roepen dat er steeds betere beoordelingen zijn.

Sorry, maar dat is de standaard marketing en onderzoeks bullshit die veel bedrijven hanteren.

Dit topic staat vol met suggesties en ook ik heb regelmatig commentaar gegeven. Nogmaals, kijk hieronder naar wat @Anoniem: 1367312 ook schrijft.

DPG Media is een ultracommercieel bedrijf. Aandeelhouders willen enkel meer en meer terugzien op hun investeringen. Ze zullen blijven doorgaan met prijsstijgingen totdat de boel klapt. Het is het simpele spelletje van meer beloven te geven en vervolgens prijzen aan te passen.

Ik zit al op een punt dat ik mezelf hier niet meer ga herhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Olaf schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:35:
[...]

We doen ontzettend veel met de feedback uit dit topic. We delen comments hier intern, positief en negatief, en ondernemen actie waar nodig. Ik heb enkele voorbeelden hier gegeven, maar zoals daar ook gezegd is heel veel beïnvloed door feedback (van de artikelen en abo-inhoud, tot karmakorting, faq's en de communicatie) maar is niet altijd concreet terug te koppelen welke verandering door welke feedback kwam.

Met betrekking tot je opmerking over 'kwaliteit ipv kwantiteit': zou jij een abonnement nemen als de kwaliteit in jouw ogen wel op orde was? Heb je een voorbeeld van zo'n artikel en hoeveel artikelen van dat kaliber zou jij verwachten als onderdeel van je abo?
Laat ik even inhaken op de vraag of ik een abonnement zou nemen (of in ieder geval overwegen) indien de kwaliteit in mijn ogen op orde zou zijn.

Dat ligt aan de prijs van het abonnement. Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar volgens mij is er gesproken over 3,75 tot 4,50 per maand? Dat is 45 tot 54 per jaar!! No way dat ik dat over heb voor wat er nu gepresenteerd is. Terugkijkend de laatste 5 jaar zijn de interessante en juiste artikelen op 1 hand te tellen.

Ik had een basis abonnement, maar vanwege de achteruitgaande kwaliteit heb ik dat gestopt. Het is het geld niet meer waard. In mijn ogen is dat uiteraard, maar daar gaat het nu ook even om.

Overigens is de communicatie richting de community nog niets verbeterd. Jullie zijn nog steeds niet duidelijk. Er kan ook ergens gewoon "nee" op gezegd worden met een onderbouwen / reden. Dan is het gewoon een keuze die jullie maken en kunnen de community leden kiezen of ze blijven of weggaan. Ook een keuze namelijk.

De enige reden dat ik hier nog wat rondhang is de hoop dat het toch echt weer beter gaat worden. Maar eigenlijk is dat loze hoop gezien de ontwikkelingen de laatste jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1367312

Olaf schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:35:
[...]

@Olaf Ik zou diepgaande How To verwachten.

Bijvoorbeeld, hoe richt je een media server op een Nas in met 4k ondersteuning zonder stotter problemen.

Meerdere Nas systemen die mainstream zijn
(high end en just enough van Qnap, Asustor, Synology)

Meerdere client / serverside software oplossingen met instructie hoe configuratie te doen
(Plex, kodi Jellyfin (of anderen)

Meerdere systemen (HTPC, externe players, TV)

Of onderzoeksjournalistiek met het zelfde impact op de maatschappij als bijvoorbeeld de toeslagen affaire.

Beide zaken kosten heel veel, en ik verwacht dan ook maar 1x per week een artikel.

Als 2 a 3 daarvan ook elke maand weer aanzetten om dingen zelf ook uit te gaan proberen of het idee geven dat ik echt wat geleerd heb.

Ja daar heb ik wel 4 euro per maand voor over.

Als dat maar 1 artikel is per maand dan heb ik er maar 1 a 2 euro voor over

Als dat maar 1x per 2 maanden is dan heb ik er niets voor over.

en om eerlijk te zijn

Wat er tot nu toe geschreven is in al die maanden, was dat 1 artikel over al die maanden. En eerlijk gezegd kan ik je nu niet eens meer vertellen welke dat was.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 31-03-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
magician2000 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 02:28:
Je geeft aan dat de plus artikelen steeds beter worden beoordeeld. Is dat niet simpelweg "self-fulfilling prophecy"? Er lijkt namelijk niet geluisterd te worden naar de community hier zoals @Anoniem: 1367312 hieronder ook nog eens aangeeft. Op het moment dat mensen niet gehoord worden (of er niets van merken dat het wel zo is), zullen die stoppen met reageren.

Dan blijven vanzelf de mensen over die het wel te verwerken vinden en kunnen jullie roepen dat er steeds betere beoordelingen zijn.
Goed punt en we zijn er ons van bewust dat ook de beoordelingen onder de artikelen nooit volledig representatief (kunnen) zijn. Dat geldt voor alle inzichten en data die we verzamelen, zoals hierboven ook al door iemand opgemerkt, vandaar dat we verschillende methodes en bronnen combineren om tot een zo volledig mogelijk beeld te komen. De reacties in dit topic worden daarin ook nog steeds meegenomen, zoals Olaf heeft toegelicht.
DPG Media is een ultracommercieel bedrijf. Aandeelhouders willen enkel meer en meer terugzien op hun investeringen. Ze zullen blijven doorgaan met prijsstijgingen totdat de boel klapt. Het is het simpele spelletje van meer beloven te geven en vervolgens prijzen aan te passen.
Je doet hier allerlei ongefundeerde aannames waar ik niet zoveel mee kan. Al eerder is uitgelegd dat Plus en de nieuwe abonnementen geen "verplicht" initiatief zijn van DPG Media, maar dat slechts verlangd wordt dat een merk als Tweakers winstgevend is. Met in het achterhoofd dat de afhankelijkheid van advertenties en de Pricewatch te risicovol is op de lange termijn, hebben we ons als doel gesteld om meer inkomsten uit abonnementen te halen. We willen daarmee onze omzetstromen spreiden.
Overigens is de communicatie richting de community nog niets verbeterd. Jullie zijn nog steeds niet duidelijk. Er kan ook ergens gewoon "nee" op gezegd worden met een onderbouwen / reden. Dan is het gewoon een keuze die jullie maken en kunnen de community leden kiezen of ze blijven of weggaan. Ook een keuze namelijk.
Op welke vlak vind je het niet duidelijk? Heb je misschien voorbeelden? We hebben ook een FAQ met veelgestelde vragen en daarnaast hebben Olaf en ik vragen beantwoord in deze posts:

jelle. in "Het grote Tweakers Plus topic"
Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Of onderzoeksjournalistiek met het zelfde impact op de maatschappij als bijvoorbeeld de toeslagen affaire.

Beide zaken kosten heel veel, en ik verwacht dan ook maar 1x per week een artikel.
Ah gelukkig leg je de lat niet zo laag. :)

Maar zonder gekheid: dank voor je feedback. Wat betreft netwerkapparatuur denk ik dat daar inderdaad het nodige te halen/brengen is. Ik vind je opmerking dat een artikel in jouw ogen aan moet sporen om 'zelf ook uit te gaan proberen of het idee geven dat ik echt wat geleerd heb' waardevol. Of we uiteindelijk gaan voldoen aan je verwachtingen weet ik niet, maar ik neem je feedback in ieder geval mee voor komende bespreking van de plannen met how to's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:39
Olaf schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Ah gelukkig leg je de lat niet zo laag. :)
reviews: Geen kleinere accu's, toch kortere accuduur

Jullie wel zo te zien, ontzettend beknopt artikel en daar dan het Plus label aanhangen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Dit is tech-onderzoeksjournalistiek, en Plus-waardig.

Commentaar in reacties dat er geen eenduidige conclusie uit komt is logisch, maar het is ook goed wanneer je je tekortkoming aan durft te duiden. Misschien kan er nog een vervolg op komen. Ik vind dit soort analyses gebaseerd op big data ook interessant.

Vraag me wel een ding af: hoe zou dit nieuws door derden opgepikt kunnen worden gezien betaalmuur? Kun je voldoende prijs geven zonder de noodzaak van Plus weg te nemen? Als ik dan naar FTM kijk, doen zij het qua onderzoeksjournalistiek goed. Er is no way dat ik dat iedere dag op moment van release kan lezen. Maar er zullen wel mensen zijn die het wel hebben kunnen lezen, en die creëren extern dan momentum. Pareltjes binnen Plus (wat ook deels subjectief is) kunnen hier aan bijdragen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
HWSHHZ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:53:
[...]

Jullie wel zo te zien, ontzettend beknopt artikel en daar dan het Plus label aanhangen 8)7
Lol, en weer een ander zegt (in de comments) dat het ook in 3 zinnen had gekund...

Ik wil niet altijd een half boek lezen. Da's ook mijn puntje van kritiek bij FTM. Het is zoveel info! Wat wel nice is, is dat ze een korte en lange versie hebben. Maar zo'n korte versie is gewoon een samenvatting met een dure naam. Ook vind ik het prettig van te voren een indicatie te krijgen hoe lang het lezen van een artikel gaat duren. Maar dat zijn schattingen.

Voorbeeld artikel ter indicatie: De cloud laat ons water verdampen. Wie zorgt dat er straks nog genoeg is?

Wat betreft dit artikel over accu's hoop ik op vervolg(onderzoek). Zou ik ook vanuit gaan. Er is immers geen eenduidige conclusie, en hetzelfde onderzoek kan men in 2021 of met iPhones nog herhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerie op 01-04-2021 14:05 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 17:22

arnoudwokke

Redacteur
Dit is tech-onderzoeksjournalistiek, en Plus-waardig.

Commentaar in reacties dat er geen eenduidige conclusie uit komt is logisch, maar het is ook goed wanneer je je tekortkoming aan durft te duiden. Misschien kan er nog een vervolg op komen. Ik vind dit soort analyses gebaseerd op big data ook interessant.

Wat betreft dit artikel over accu's hoop ik op vervolg(onderzoek). Zou ik ook vanuit gaan. Er is immers geen eenduidige conclusie, en hetzelfde onderzoek kan men in 2021 of met iPhones nog herhalen.
Dank!

Vergeef me dat ik alleen reageer over de inhoud van het artikel, over hoe het deelbaar kan zijn langs een betaalmuur is niet mijn expertise :)

Het is altijd verleidelijk - ook als auteur - om een onderwerp groter en breder te willen maken. Kunnen iPhones erbij? Misschien alle telefoons van vorig najaar, inclusief de Pixel 5 en misschien modellen van Huawei? Misschien midrange-telefoons erbij?

De kunst is wel om tegen dat instinct in te gaan en duidelijke grenzen te stellen aan wat je wilt bespreken. Verhalen duren anders veel langer: je hebt meer data te verwerken en op te schonen, meer berekeningen te maken, meer na te denken over visualisaties die logisch zijn en meer te schrijven.

In 2021 begon een nieuwe generatie smartphones met een paar nieuwe onderdelen, waaronder dus nieuwe socs en nieuwe schermtechnieken. Ik was er ook rotsvast van overtuigd daar een verklaring uit te kunnen halen, maar de data wees daar nu eenmaal niet op.

Als deze trend zich blijft doorzetten bij high-end telefoons, blijf ik die ook volgen en komt er een tijd - een half jaar lijkt me een goed moment - een nieuwe versie van dit artikel met dan de nieuwe telefoons (en deze er eventueel bij voor referentie). Ben blij dat je het waardeert in elk geval 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Jerie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:55:
Vraag me wel een ding af: hoe zou dit nieuws door derden opgepikt kunnen worden gezien betaalmuur? Kun je voldoende prijs geven zonder de noodzaak van Plus weg te nemen? Als ik dan naar FTM kijk, doen zij het qua onderzoeksjournalistiek goed. Er is no way dat ik dat iedere dag op moment van release kan lezen. Maar er zullen wel mensen zijn die het wel hebben kunnen lezen, en die creëren extern dan momentum. Pareltjes binnen Plus (wat ook deels subjectief is) kunnen hier aan bijdragen.
Als we het hebben over opgepikt worden door andere media (en niet zozeer individuele personen) dan is dat zeker een interessant aandachtspunt voor ons. Ik weet eigenlijk niet hoe dat verder in de mediawereld geregeld is. Dat er bijvoorbeeld onderlinge afspraken zijn gemaakt of dat er een centrale paywall-loze database is waar content opgezocht kan worden. FTM is inderdaad een leuk voorbeeld en een slimme manier om op de dag van publicatie momentum te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Dit valt toch onder het kopje "zonde van de tijd" en "semi-internetvervuiling"?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 18:05

icecreamfarmer

en het is

[...]

En het geeft geen antwoord op de vraag terwijl met een simpel onderzoek software ook (deels) uitgesloten had kunnen worden. En dat heeft waarschijnlijk ook de grootste impact tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-04-2021 10:22 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Laat ik voorop stellen dat ik al betaal voor geen enkele speciale content, dus dat alles wat word toegevoegd leuk is.

Maar soms, dan vraag ik mij echt af wat hier gebeurd. bijvoorbeeld: reviews: Geen kleinere accu's, toch kortere accuduur

Dit zou ik letterlijk in 1 a4'tje even goed hebben gedaan. Het is echt het rekken van woorden, net als toen je voor nederlands een verslag vaan 1500 woorden moest maken, maar dat je na 500 woorden al klaar was.

En al die grafieken ook... Ze voegen gewoon weinig toe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
@Olaf klopt het als ik zeg dat ik het extra aanbod toch wel wat vind achterblijven bij alle mooie beloftes. Het lijkt erop dat Plus vooral is gaan bestaan uit achtergrondartikelen en een wekelijkse column, en meer niet.
Heel af en toe maar een how-to of een interview. Eigenlijk verder niks echte unieks. Terwijl ik juist haf gehoopt op veel meer een goed gevulde mix aan leuke en unieke content. Het draait nu eigenlijk vooral om de achtergrondartikelen en meer niet echt.

Als je graag achtergrondartikelen leest is Plus helemaal voor jou. Maar als je graag ook andere uniek content leest, blijft het aanbod toch wel zeer zeer beperkt vind ik. Hoe komt dat? Had toch meer verwacht van de mooie beloftes aan het begin @Bart Zoetmulder

Waar zijn coole exclusive video-rapportages of meer how-to's? Ik vind dat die unieke toffe content best wel achter blijft op de achtergrondartikelen nu. Terwijl wel meer beloofd was.

[ Voor 49% gewijzigd door CyberMania op 02-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
CyberMania schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:45:
@Olaf klopt het als ik zeg dat ik het extra aanbod toch wel wat vind achterblijven bij alle mooie beloftes. Het lijkt erop dat Plus vooral is gaan bestaan uit achtergrondartikelen en een wekelijkse column, en meer niet.
Heel af en toe maar een how-to of een interview. Eigenlijk verder niks echte unieks. Terwijl ik juist haf gehoopt op veel meer een goed gevulde mix aan leuke en unieke content. Het draait nu eigenlijk vooral om de achtergrondartikelen en meer niet echt.

Als je graag achtergrondartikelen leest is Plus helemaal voor jou. Maar als je graag ook andere uniek content leest, blijft het aanbod toch wel zeer zeer beperkt vind ik. Hoe komt dat? Had toch meer verwacht van de mooie beloftes aan het begin @Bart Zoetmulder

Waar zijn coole exclusive video-rapportages of meer how-to's? Ik vind dat die unieke toffe content best wel achter blijft op de achtergrondartikelen nu. Terwijl wel meer beloofd was.
Het zwaartepunt ligt inderdaad op de achtergronden tot nu toe. We hebben zes interviews gepubliceerd (al interviewen we voor de achtergronden natuurlijk ook heel veel mensen). De how-to's zijn zoals gezegd een lastige categorie gebleken, dat staat op de radar. Video-reportages zijn nooit onderdeel van de bèta geweest en dat hebben we ook zo gecommuniceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Ja dat dacht ik al. En kan je ook iets zeggen over:
Met Plus-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken, duiding toe te voegen. Plus blijft niet beperkt tot nieuws.
Hoeveel Plus-nieuwsartikelen zijn er in maart verschenen ? Dus geen achtergrondartikelen, maar uitgebreidere dagelijkse nieuwsberichten waarin bijv gebeld is met expert, woordvoerder. Dit lijkt ook nog niet echt goed uit de verf te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 03-04-2021 08:42 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.