Ik vind het op zich niet raar dat Tweakers aankondigingen en artikelen schrijft voor elektrische auto's. Zoals meerdere hier al aangeven is dat wel degelijk een stukje moderne tech. Wat mij echter persoonlijk wel stoort is kwaliteit en de selectiviteit waarmee Tweakers het nieuws brengt.
Over het algemeen gaat het bijna alleen nog maar om mainstream technieuws/persberichten van grote bedrijven. Ook wat betreft auto's lees ik regelmatig op Tweakers over Audi, Tesla en Volkwagen. Echter over andere merken hoor je veel minder. Denk bijvoorbeeld aan deze toffe startup voor een Driewielige elektrische autofiets,
https://twike.com dat noem ik nou Tweakers waardig. Niet het zoveelste bericht dat Tesla hun accu met 2% heeft vergroot door een software update.
En als je het dan hebt over E-mobiliteit in het algemeen lees je ook amper wat over de ontwikkelingen van ander soort voertuigcategorieën, zoals elektrische fietsen, elektrische campers, elektrische steps of andere innovaties zoals elektrische quads of motoren. Pak je het breder zie je inderdaad dat er veel tech is waarover Tweakers helemaal bijna geen nieuws publiceert zoals bijvoorbeeld witgoed/verzorging, 3d printers of fintechs.
En daarbij snap ik dat de hoeveelheid tech enorm is gegroeid de afgelopen jaren en dat Tweakers ergens een keuze moet maken in wat wel en wat niet. Anders krijg je 200 nieuwsberichten per dag en dat is niet meer leesbaar. Echter mij valt op dat de nieuwsselectie zeker op het gebied van E-mobiliteit niet erg consequent is, nog even los van de discussie over de inhoud en kwaliteit van een artikel.
Wat dat betreft kan ik me dan wel weer een beetje vinden in de TS. Ik kan zat berichten bedenken die meer dan nieuwswaardig genoeg zijn voor de Tweakers frontpage en waar de gemiddelde Tweaker een stuk meer aan heeft dan een persbericht over een auto van meer dan een ton.