Tweakers vs Autoweek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:38
Zo maar iets wat in me op kwam; De laatste tijd komen steeds meer elektrische autogeruchten voorbij. Gaat Tweakers hier niet te veel op een Autoweek lijken? Dat er veel over auto's geschreven word snap ik omdat er veel ontwikkelingen zijn op het zelfrijdende gebied. Maar moet Tweakers echt elk gerucht uit de autowereld gaan verslaan?

Dat Volkswagen na eerdere grootspraak nu al weer gaat terugkrabbelen of Mercedes weer een modelletje op de markt gaat zetten zal allemaal best, heeft volgens mij weinig met techniek/tweaken te maken, dat is ook prima bij Autoweek te lezen. Mocht die auto nu zelfrijdend zijn of een revolutionaire feature/gadget hebben dan lees ik dat hier graag op Tweakers.

Zo maar even een resultaat van de afgelopen week wat ik dan bedoel:
nieuws: Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zullen veel duurder wo...
nieuws: Ford werkt aan elektrische pick-uptruck
nieuws: Gerucht: Mercedes-Benz wil in september elektrische suv aankondigen

Tot zo ver mijn mening, ben heel benieuwd hoe daar vanuit de redactie naar gekeken word ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
Auto's worden steeds meer het domein van de IT.
Autobladen en websites zijn nog heel vaak erg van het "Vroem vroem = goed, en met een subsidiestekker sta je na 10 km langs de kant".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie ook https://www.theverge.com/...ec-west-bug-bounty-hacked ; mag dat dan wel of niet op de voorpagina?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 19:05
Auto zijn zometeen rijdende smartphones 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
Hacking mag altijd wat mij betreft.

Mijns inziens kan je je afvragen of een artikel over een VW bobo verwacht dat hun elektrische auto's toch net wat duurder gaan worden dan ze eerst dachten, of een gerucht van een nieuw model wel op Tweakers hoort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zie toevallig dit topic en vond het vooral gisteravond wel even bont, met 3 artikelen op rij. Ontwikkeling op gebied van autonoom rijden en elektrisch/duurzaamheid horen wel bij Tweakers, maar er is zoiets als 'too much of a good thing'.

Nieuws 21:20 Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zullen veel duurder worden
Nieuws 20:31 Toyota en Paccar ontwikkelen waterstofvrachtwagens voor havens in Los Angeles
Nieuws 19:41 'BMW en Daimler gaan samenwerken bij ontwikkeling van zelfrijdende auto's'

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag weer. Kan mij het schelen dat Toyota en Panasonic samen accu’s gaan ontwikkelen. Zit niet op een auto website.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet of het je al is opgevallen, maar het is op geen enkele wijze (wettelijk dan wel vanuit t.net) verplicht om elk artikel te lezen.

Mij interesseren berichten over videokaarten of domotica ook niet. Wil niet zeggen dat ze hier niet thuis horen.

Als het je niet interesseert, klik er dan simpelweg niet op, en ga naar het volgende artikel.

Zat mensen die het wél iets interesseert, gezien de grote hoeveelheid reacties die dat soort artikelen vaak trekkken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
1. Het leidt af.
2. I.p.v. zo te focussen op autonieuws wat niets te maken heeft met technische ontwikkelingen etc kan je je beter focussen op echt technieuws. Wist je bijvoorbeeld dat de package manager van Debian kwetsbaarheden bevat waardoor een Mitm aanval mogelijk is (https://www.theregister.c...an_package_manager_flaws/)? Niet als je tweakers leest. Maar je weet wel dat elektro wagens duurder gaan worden, dat Porsche zijn productie opvoert, dat BMW en Daimler samen auto’s gaan ontwikkelen, dat Toyota en Panasonic samen accu’s gaan maken etc etc. Ik vind het krom.

Ik zit niet op autoweek, ik zit op een techwebsite.

[ Voor 9% gewijzigd door magnifor op 23-01-2019 09:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
magnifor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:41:
1. Het leidt af.
2. I.p.v. zo te focussen op autonieuws wat niets te maken heeft met technische ontwikkelingen etc kan je je beter focussen op echt technieuws. Wist je bijvoorbeeld dat de package manager van Debian kwetsbaarheden bevat waardoor een Mitm aanval mogelijk is (https://www.theregister.c...an_package_manager_flaws/)? Niet als je tweakers leest. Maar je weet wel dat elektro wagens duurder gaan worden, dat Porsche zijn productie opvoert, dat BMW en Daimler samen auto’s gaan ontwikkelen, dat Toyota en Panasonic samen accu’s gaan maken etc etc. Ik vind het krom.
De nieuwe accu die zij willen ontwikkelen heeft wel degelijk met een technische ontwikkeling te maken. Dus daar sla je de plank al mis.

En verder staat het je vrij om dat nieuws bericht over Debian kwetsbaar heden in te dienen als nieuwsitem, mij boeit dat verder geen reet maar jou wel dus ik zou zeggen dien het in :).

Heb zelfs de link er al voor je bij gezocht: https://tweakers.net/submit/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1) Als alle artikelen die iemand afleiden niet meer geplaatst mogen worden, blijven er vermoedelijk 0 artikelen over. Er is altijd wel iemand die iets niet boeit.
2) Debian boeit me niet, dus waarom dat wel plaatsen?

En accu's en auto's hebben niks met techniek te maken? Since when?

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 23-01-2019 09:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Uthog schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:44:
[...]

De nieuwe accu die zij willen ontwikkelen heeft wel degelijk met een technische ontwikkeling te maken. Dus daar sla je de plank al mis.

En verder staat het je vrij om dat nieuws bericht over Debian kwetsbaar heden in te dienen als nieuwsitem, mij boeit dat verder geen reet maar jou wel dus ik zou zeggen dien het in :).

Heb zelfs de link er al voor je bij gezocht: https://tweakers.net/submit/
Het resultaat van de samenwerking is technieuws, niet de aankondiging. Debian kan jouw misschien niet boeien maar is wel Tech/IT nieuws en hoort op tweakers thuis. Al dat nieuws over elektronische auto’s zoals samenwerkingen en uitspraken van bobo’s horen in mijn optiek meer thuis op autoweek en consorten.

Het gaat niet om het feit dat een onderwerp voor iedereen interessant is of niet, je kan niet iedereen tevredenhouden. Het gaat meer om het feit dat door al het autonieuws en blijkbaar daar de focus op ligt andere nieuws wat echt met tech/IT te maken heeft helemaal niet verschijnen op de website.

Ik submit als ik geld krijg want dat krijgt de redactie ook, dus doe ik andermans werk en dat doet deze jongen niet gratis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
magnifor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:57:
[...]
Het resultaat van de samenwerking is technieuws, niet de aankondiging. Debian kan jouw misschien niet boeien maar is wel Tech/IT nieuws en hoort op tweakers thuis. Al dat nieuws over elektronische auto’s zoals samenwerkingen en uitspraken van bobo’s horen in mijn optiek meer thuis op autoweek en consorten.

Het gaat niet om het feit dat een onderwerp voor iedereen interessant is of niet, je kan niet iedereen tevredenhouden. Het gaat meer om het feit dat door al het autonieuws en blijkbaar daar de focus op ligt andere nieuws wat echt met tech/IT te maken heeft helemaal niet verschijnen op de website.
Via diezelfde optiek maakt het melden van dat lek ook niet uit want dat is maar de melding dat het er is en niet het resultaat toch?
magnifor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:57:
[...]
Ik submit als ik geld krijg want dat krijgt de redactie ook, dus doe ik andermans werk en dat doet deze jongen niet gratis.
Dan moet je niet zeiken dat het nieuws wat jij belangrijk vind er niet opstaat.
Van de 5 artikelen vandaag is er 1tje waarbij een relatie is met auto's. de andere 4 niet.
Gisteren van de 22 artikelen waren er 2 waarbij een relatie is met auto's.

Ik vind het best wel meevallen op dit moment. Dat er berichten zijn over fabrikant xxx verlaagd de kosten die hoeven van mij niet, maar technische ontwikkelingen met auto's wel degelijk. Zoals die van Toyota en panasonic dat ze aan een accu gaan werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-07 14:50
1. Het leidt af.

1. Serieus? Artikelen lezen is sowieso al een afleiding, of het nou tech spul is of niet. Of raak je te afgeleid van je afleiding?

2. Menig tweaker gebruikt geen debian en interesseert het ook niet.

Als we nu op het topic zijn van bepaalde content niet toelaten, laten we dan ook alle tweakerblogs blokkeren die IK irritant vind en alle artikelen over software updates mogen er dan van mij ook wel uit (als ik een van die softwarepakketten gebruik dan lees ik zelf de changelog wel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Auto technologie is ook technologie. En dit is een technologie site. Het staat letterlijk onder het logo. Als je geen behoefte hebt aan bepaald nieuws, pas je een filter toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 19:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Dus elektrische auto die propvol computers zitten zijn geen tech? 8)7

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Autotechnologie is wat mij betreft zeker op zijn plaats op Tweakers.

Maar er zou wel iets meer geselecteerd kunnen worden op de werkelijke nieuwswaardigheid van de inhoud in relatie tot techniek. Als de nieuwswaarde puur in een management uitspraak ligt zonder daarbij nieuwe informatie naar buiten te brengen, misschien hoeft dat bericht dan niet op Tweakers.

Als het bijvoorbeeld gaat om die drie recente berichten:
Nieuws 21:20 Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zullen veel duurder worden
Nieuws 20:31 Toyota en Paccar ontwikkelen waterstofvrachtwagens voor havens in Los Angeles
Nieuws 19:41 'BMW en Daimler gaan samenwerken bij ontwikkeling van zelfrijdende auto's'
dan heeft het eerste bericht wel heel weinig technisch nieuws te melden en die zou wat mij betreft weggelaten kunnen zijn. De andere zijn wel inhoudelijk technisch relevant.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Theo

moederbord

Artikelen die gaan over de techniek van het elektrisch rijden, of die gaan over het autonoom rijden kunnen best interessant zijn en moeten zeker op de FP blijven staan. Maar geruchten en nieuws over winst, jaarcijfers, verkoopaantallen en bedrijfsvoering van een autobedrijf dat hoort hier niet thuis. Dáár is Autoweek voor..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-07 14:58
Vandaag:

Panasonic en Toyota beginnen een joint venture voor accu's elektrische auto's:
nieuws: Panasonic en Toyota beginnen een joint venture voor accu's elektrisch...

22 jan:
'Porsche verdubbelt productie van zijn eerste volledig elektrische auto'
nieuws: 'Porsche verdubbelt productie van zijn eerste volledig elektrische auto'

Tesla vermindert prijsverhoging voor Superchargers met tien procent
nieuws: Tesla vermindert prijsverhoging voor Superchargers met tien procent

21 jan:
Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zullen veel duurder worden
nieuws: Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zullen veel duurder wo...

Toyota en Paccar ontwikkelen waterstofvrachtwagens voor havens in Los Angeles
nieuws: Toyota en Paccar ontwikkelen waterstofvrachtwagens voor havens in Los...

'BMW en Daimler gaan samenwerken bij ontwikkeling van zelfrijdende auto's'
nieuws: 'BMW en Daimler gaan samenwerken bij ontwikkeling van zelfrijdende au...

Ondanks dat het vrij veel artikelen zijn denk ik dat je in de titel vrij snel even iets oppikt, tja en als je er niet op klikt kun je vrij snel doorscrollen denk ik. Volgens mij is dat ook het idee van de hele nieuws sectie, veel (korte) nieuwsberichten plaatsen zodat er altijd wel iets is wat je interessant vindt. Ik klik ook slechts op één of twee berichten per dag. Sowieso is de nieuwsectie gebaseerd op eenvoudige onderwerpen waarbij direct in de titel is af te lezen wat er gebeurd, zonder dat je het bericht hoeft te openen.

Vooral bij het bericht over de prijsverhogingsvermindering van 10% van de superchargers (bijna direct na het bericht van de prijsverhoging) begrijp ik jouw punt wel, beetje saai "nieuws" artikel naar mijn mening. Echter kom ik dat soort berichten ook tegen in veel andere categorieën. Maar dat heeft meer te maken dat het korte oppervlakkige berichten zijn, in plaats van de uitgebreidere artikelen die geschreven worden over uitgebreidere onderwerpen.

Wat dat betreft denk ik dat autoberichten een leuke toevoeging hebben op de nieuwssectie, al is het maar om prijzen en vooruitgang snel te peilen zonder dat je het artikel hoeft te openen. Zoals eerder gezegd kun je dan nog steeds twisten over de relevantie, maar de nieuwssectie is eigenlijk al een tijdje verwijderd van diepgang en dan wordt het sowieso minder relevant allemaal. Het betreft immers vrij oppervlakkig nieuws (en terecht want eventuele uitgebreidere artikelen komen ergens anders aanbod - alhoewel dat van mij best wat meer ten koste van de nieuws sectie mag gaan - maar dat is weer een ander onderwerp en offtopic).

@EpicKip
Sowieso zijn de tweakblogs door de gebruikers geschreven, wat dus niet vergelijkbaar is met het stricte nieuws plaatsen waar de redactie voor de onderwerpen kiest en dus niet de community.

---
Voor een aantal mensen hier:
Als je geen normale reactie meer kunt schrijven en puur gaat zitten bashen, plaats dan gewoon niets...

[ Voor 0% gewijzigd door jetspiking op 23-01-2019 11:18 . Reden: Iets compacter neergezet allemaal ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
mddd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:11:

[...]

dan heeft het eerste bericht wel heel weinig technisch nieuws te melden en die zou wat mij betreft weggelaten kunnen zijn. De andere zijn wel inhoudelijk technisch relevant.
Precies dat is waarom ik het topic geopend had. Dat een auto elektrisch aangedreven is maakt het volgens mij niet ineens Tweakers waardiger. Was gewoon benieuwd waar de grens ligt voor de redactie. We lezen hier toch ook geen prijsgeruchten of mogelijke introductie van nieuwe modellen elektrische fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 16:54
jip_86 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:23:
Precies dat is waarom ik het topic geopend had. Dat een auto elektrisch aangedreven is maakt het volgens mij niet ineens Tweakers waardiger. Was gewoon benieuwd waar de grens ligt voor de redactie. We lezen hier toch ook geen prijsgeruchten of mogelijke introductie van nieuwe modellen elektrische fietsen.
Hieronder een deel van mijn frontpage, ik zie 3 artikelen van de 29 die over auto's gaan, overdrijven is ook een vak.
Tijdens de E3 gaan veel artikelen over games, tijdens de CES gaan veel artikelen over TV's en tijdens een Apple event gaan er veel over Apple producten. Op dit moment is er schijnbaar wat meer nieuws in de Autobranche op het gebied van EV's.

Mijn advies, gewoon lekker het volgende artikel aanklikken en doorgaan met je dag :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L1OPMcc.png

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Dus elektrische auto die propvol computers zitten zijn geen tech? 8)7
Waarom alleen als het elektrische auto’s betreft. Technische ontwikkelingen genoeg de laatste jaren voor andere auto’s maar daar lees je hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-07 14:50
[b]jetspiking schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:18:
@EpicKip
Sowieso zijn de tweakblogs door de gebruikers geschreven, wat dus niet vergelijkbaar is met het stricte nieuws plaatsen waar de redactie voor de onderwerpen kiest en dus niet de community.
Ik snap je punt en het klopt ook compleet maar eigenlijk werken de artikelen en blogs praktisch hetzelfde. Waar vraag naar is dat wordt geleverd. Als niemand klikt op auto spul, dan staat dat er binnen de kortste keren niet meer op. Ik heb hier natuurlijk geen bewijs voor maar dit is vrij normaal, geen vraag = geen aanbod en andersom. Hetzelfde dus met de tweakerblogs, als niemand klikt dan staan ze ook niet uitgelicht op de homepage.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, gedeeltelijk om de vocal minority toch even te baas te zijn, Tweakers is voor mij naast een tech site, ook een lifestyle site. Er staat ook nieuws over werkgelegenheid, banen, wetenschap, technologie, en natuurlijk de "is een rijdende smartphone"-leasebak.

Persoonlijk geniet ik dan ook altijd van die artikelen, vooral omdat het mij ook boeit vanuit duurzaamheidsperspectief, en bovendien, een objectief, leuk standpunt geeft (auto = ICT). Traditionele auto-media voelt voor mij ook een beetje: "VROEM VROEM LOL HIJ IS WEER STUK MAJA AUTORIJDEN KOST GELD ELEKTRISCH LOL ACCU SLIJT LOL ACCU SLECHT VOOR MILIEU". Bovendien zijn de discussies ook erg goed en leuk om te lezen. Ik bedoel, wie heeft er niet genoten van die hele reeks over waterstof?

Natuurlijk ging dat voor een stuk over vervoer, maar ook over het grotere beeld: "energie", waar wij natuurlijk onze basis in hebben. De inzichten vanuit de community (zoals @mux ) zijn dan ook zéér gewaardeerd.

Hetzelfde kan gesteld worden over crypto currency en handel. Hoe is dat techniek, als een rijdende smartphone dat niet is?

Zolang ik al op Tweakers zit, en zolang ik al actief ben, zijn er altijd mensen die ergens niet blij mee zijn, en vandaar dat ik ook heel erg van de: "zint het je niet, lees het niet, klik verder"-school ben.

Het trendlijstje zoals ik hem zie:
  • Te veel apple nieuws, elk patent komt langs
  • Hobby soldeer projectjes horen niet bij een grote tech site
  • Doom op een magnetron is niet passend bij tweakers
  • Hou nou eens op met sector informatie, en ga over tech posten
  • Lol zoveelste wetenschapsartikel
  • Waarom moet elke tweet van Musk langs komen?
  • Er is te weinig aandacht voor soldeer projectjes
  • Handige henkie heeft Doom geport naar een IBM rice-grain computer, waarom is dat geen nieuws?
  • Auto's horen niet thuis op tweakers
  • Apple is niet voor échte tweakers
  • Apple is wél voor echte tweakers
  • Etc...
Dit is een cyclus die elke community kent. Voor mij geld echter: kudo's. Ik geniet van de artikelen. Ook ik heb overigens artikelen die ik niet aanklik ;) maar ik vind wel dat ze bestaansrecht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Iedere nieuwsitem die je aanklikt en leest is een verrijking voor de geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 12:12
ebis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Waarom alleen als het elektrische auto’s betreft. Technische ontwikkelingen genoeg de laatste jaren voor andere auto’s maar daar lees je hier niets over.
Wellicht omdat er veel vraag is naar informatie over elektrische auto's? Onder andere omdat er vanaf 2030 geen auto's op fossiele brandstoffen meer verkocht mogen worden.

Daarbij is er een enorme ontwikkeling in de technologie te zien in deze branche; zowel op het gebied van de accu's als in de auto's zelf. Ideaal onderwerp toch om over te schrijven als Tech website?

Welke technologische ontwikkelingen mis je dan in de nieuwsartikelen hier?

[ Voor 27% gewijzigd door Panini op 23-01-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 19:45

sjaool

Every life should have 9 cats

ebis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Jawel hoor, maar de nadruk in het nieuws ligt de laatste tijd bij de elektrische auto's.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zolang de Autoweek bezoekers (en reaguurders) maar bij Autoweek blijven. Er is geen zinnige discussie daar te voeren; zonder voor hond/poes/ of ander dier uitgemaakt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Ben het geheel met de stelling eens. Zeker als Tweakers niet verder komt dan het kopiëren van persberichten is er voor mijn bijzonder weinig toegevoegde waarde. De onzin die VW de laatste drie maanden heeft uitgebaggerd..... alles om dieselgate maar van de nieuwspagina's te houden, ik vind niet dat Tweakers daaraan mee moet doen. Zeker niet als er gewoon met regelmaat dingen staan die de redacteur minstens had moeten laten nadenken. Zoals dit weekend (?) nog over een accu die binnen afzienbare tijd 50 maal zo veel stroom zou kunnen bevatten (hoef ik maar twee keer per jaar te laden, yeah!). Kom aan....

Een artikel over automatisch rijden, graag, over accu's, graag, over de techniek, graag. Dat Panasonic een nieuwe klant heeft voor zijn batterijen (en het 'samen' gaat ontwikkelen), mwaahhhh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:54
Panini schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Wellicht omdat er veel vraag is naar informatie over elektrische auto's? Onder andere omdat er vanaf 2030 geen auto's op fossiele brandstoffen meer verkocht mogen worden.

Daarbij is er een enorme ontwikkeling in de technologie te zien in deze branche; zowel op het gebied van de accu's als in de auto's zelf. Ideaal onderwerp toch om over te schrijven als Tech website?

Welke technologische ontwikkelingen mis je dan in de nieuwsartikelen hier?
Het enige wat anders is aan elektrische auto's is de aandrijving & opslag van energie.

De rest van alle snufjes kunnen met hetzelfde gemak in een ICE auto beschikbaar worden, alleen die veranderingen zijn niet interessant blijkbaar.

Tweakers is dus inderdaad de eAutoweek aan het worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 12:12
LordSinclair schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:00:
[...]
De rest van alle snufjes kunnen met hetzelfde gemak in een ICE auto beschikbaar worden, alleen die veranderingen zijn niet interessant blijkbaar.

Tweakers is dus inderdaad de eAutoweek aan het worden.
Die snufjes worden toch ook besproken? Als ik snel een klein greep uit een aantal artikelen van Tweakers: zelfrijdende auto's, zelf bouwen van navigatieschermen, Android auto nieuws, gebarenherkenning in de auto en nieuws over besturingssystemen in auto's.

Allemaal niet specifiek gericht op elektrische auto's, maar wel op tech in de auto industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Panini schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Die snufjes worden toch ook besproken? Als ik snel een klein greep uit een aantal artikelen van Tweakers: zelfrijdende auto's, zelf bouwen van navigatieschermen, Android auto nieuws, gebarenherkenning in de auto en nieuws over besturingssystemen in auto's.

Allemaal niet specifiek gericht op elektrische auto's, maar wel op tech in de auto industrie.
En daar zou dan ook de grens moeten liggen volgens mij. Je leest geen geruchten over een mogelijke introductie van de nieuwe A serie van Mercedes. Wel als zij hun nieuwe infotainment systeem laten zien (link). Dat lijkt mij prima ook voor elektrische auto's te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Wat maakt het uit dat tweakers dit doet. Alles wat tech is, valt onder tweakers. Mkbhd heeft toch ook auto focus? Terwijl hij oorspronkelijk ook alleen maar eerst had over oordoppen en smartphones. Wat mij betreft mag tweakers ook wel een soort videoreport maken a la autofocus mkbhd achtig. Tech vloeit steeds meer samen. alles gaat tegenwoordig naadloos in elkaar over en iemand moet ons toch hier in op de hoogte houden. Dat we meer over waterstof lezen, moeite om compacte auto’s flinke actieradius te geven en de kia niro bv of welk merk dan ook is belangrijk want tegenwoordig gaat techniek gewoon snel en is het wel fijn om dit allemaal bij te kunnen benen. Wil je het niet lezen is wat anderen ook zeggen; filter erop en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We hebben de afgelopen jaren gezien dat er steeds meer interesse is vanuit de community in technologie met betrekking tot vervoer. We zijn daar ook steeds meer over gaan schrijven. Het verbaast mij eigenlijk dat hier nu pas een topic over komt, maar aan de andere kant ook weer niet want vanaf januari hebben we hier extra aandacht aan gegeven.

Daarmee wordt automotive steeds meer volwaardige categorie op Tweakers en dat gaat gepaard met uitzoeken welke nieuwskeuzes goed uitpakken en welke niet. Sommige artikelen worden misschien heel goed gelezen, maar zijn bij nader inzien wellicht niet 'tech' genoeg, terwijl andere berichten wellicht helemaal niet goed gelezen worden, maar wel inhoudelijk goede reacties opleveren, enzovoorts.

De feedback hier in dit topic is zeer welkom en hopelijk en helpt als lezers gefundeerd aangeven waarom ze onderwerpen wel of niet Tweakers-waardig vinden, al blijft het voor een deel subjectief. Zo ben ik benieuwd wat jullie van nieuws met betrekking tot elektrische fietsen of scooters vinden. Die zijn misschien niet zo geavanceerd als elektrische auto's, maar soms zijn er wel interessante eigenschappen. De vorige week aangekondigde ARIV van GM koppelt bijvoorbeeld met een app voor informatie over snelheid, afstand, resterende accutijd, motor assist level, enz. Is dat volgens jullie voldoende om een posting te rechtvaardigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf op 18-02-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Olaf schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:03:
De vorige week aangekondigde ARIV van GM koppelt bijvoorbeeld met een app voor informatie over snelheid, afstand, resterende accutijd, motor assist level, enz. Is dat volgens jullie voldoende om een posting te rechtvaardigen?
Ja, duh! Stats rule en knipperende leds ook!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
We hebben de afgelopen jaren gezien dat er steeds meer interesse is vanuit de community in technologie met betrekking tot vervoer. We zijn daar ook steeds meer over gaan schrijven. Het verbaast mij eigenlijk dat hier nu pas een topic over komt, maar aan de andere kant ook weer niet want vanaf januari hebben we hier extra aandacht aan gegeven.

Daarmee wordt automotive steeds meer volwaardige categorie op Tweakers en dat gaat gepaard met uitzoeken welke nieuwskeuzes goed uitpakken en welke niet. Sommige artikelen worden misschien heel goed gelezen, maar zijn bij nader inzien wellicht niet 'tech' genoeg, terwijl andere berichten wellicht helemaal niet goed gelezen worden, maar wel inhoudelijk goede reacties opleveren, enzovoorts.

De feedback hier in dit topic is zeer welkom en hopelijk en helpt als lezers gefundeerd aangeven waarom ze onderwerpen wel of niet Tweakers-waardig vinden, al blijft het voor een deel subjectief. Zo ben ik benieuwd wat jullie van nieuws met betrekking tot elektrische fietsen of scooters vinden. Die zijn misschien niet zo geavanceerd als elektrische auto's, maar soms zijn er wel interessante eigenschappen. De vorige week aangekondigde ARIV van GM koppelt bijvoorbeeld met een app voor informatie over snelheid, afstand, resterende accutijd, motor assist level, enz. Is dat volgens jullie voldoende om een posting te rechtvaardigen?
Ik wijs je graag op: Waarom nog geen Tesla review? .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
@Olaf nieuwe ontwikkelingen mbt technologie vind ik zelf sowieso interessant. Ook de technologie voor aandrijflijnen en dus ook voor auto's. Ik zou jullie toch zeker aanmoedigen door te gaan met die nieuwsberichten. Wat mij echter niet heel erg boeit zijn de artikelen over auto X die ook als elektrische variant aangeboden gaat worden. Zoals: nieuws: Peugeot introduceert elektrische versie van de 208-auto met een 50kWh... en nieuws: Kia introduceert elektrische e-Soul met 39kWh- of 64kWh-accu. In deze producten wordt geen enkele nieuwe, andere of interessante vorm van technologie gepresenteerd, maar gaat het vaak alleen over een verwerking van het persbericht van de fabrikant.

Hierbij krijg ik ook sterk het gevoel dat Tweakers wil inspelen op de hype rondom e-rijden. De aankondiging van de gemiddelde laptop of telefoon komt immers ook niet meer terug in de nieuwsberichten. Veelal omdat die producten niet meer innovatief of revolutionair zijn - uitzonderingen daargelaten. Het gevoel wat ik bij bovenstaande berichten krijg is ook meer 'meh...' en scroll ik er vlug voorbij, omdat er zeer waarschijnlijk toch 0,0 nieuwswaarde in zit.

Overigens lijkt het alsof je hetzelfde zou kunnen zeggen over nieuws: Polestar 2-auto krijgt 78kWh-accu en is vanaf 2020 beschikbaar, maar daar zit nog een leuk foefje in omtrent het smartphonegebruik en de herkenning van voertuigen in de verlichting. Best interessante technologie, waarvan ik de laatste niet eens kende. Echter mis ik dit artikel normaliter, omdat ik denk dat dit weer meer van hetzelfde gaat zijn.

Is dat feedback weer jullie wat meer kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Ik had je reactie even gemist. Hieronder mijn input :)
Mijns inziens zou de focus moeten liggen of het technische/innovatieve vlak. Dat klinkt wat vaag, maar jouw voorbeeld van de ARIV zou dan denk ik zeker wel een posting rechtvaardigen. Niet vanwege dat het een elektrische fiets is, maar vanwege de meerwaarde die bijbehorende app kan bieden. Zelfde geld voor auto's, een nieuw multimediasysteem in een benzineauto is daar mijns inziens eerder nieuws dan een VAG persbericht over hoeveel elektrische auto's ze deze keer nu echt gaan maken. Zie het nieuwsbericht dan wel verschijnen als die auto echt op de markt komt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Olaf
De feedback hier in dit topic is zeer welkom en hopelijk en helpt als lezers gefundeerd aangeven waarom ze onderwerpen wel of niet Tweakers-waardig vinden, al blijft het voor een deel subjectief.
Dit topic wilde ik wel een bump geven na dit bericht:

nieuws: Porsche brengt elektrische Taycan-sportwagen uit voor 157.100 of 191....

Autonieuws en de ontwikkelingen op het gebied van elektrisch rijden zijn interessant. Maar dat er een of andere superdure Porsche (laten we eerlijk zijn, zelfs de rijkere Tweaker koopt geen auto van 157.000 euro, en lease-klasse is dit ook niet) te koop is, vind ik geen Tweak-nieuws.

Als de kwalificatie is dat het vernieuwende de accu/lader is:
"Porsche wil zich met de Taycan ook onderscheiden op het vlak van het opladen van de accu. Daartoe krijgt de Taycan als eerste elektrische auto ter wereld een 800V-accusysteem en de fabrikant zegt dat het maximale laadvermogen op 270kW uitkom"

Dan had ik graag gezien dat daar de nadruk op zou liggen in het artikel. Nu wordt het tussen neus en lippen even gezegd en lijkt het vooral een nieuwberichtje over een patserbak, dat het vast wel goed doet qua clicks (wie kijkt er nou niet eventjes naar een Porsche?), maar dat in deze vorm ik niet echt als 'Tweakers.net'-nieuws zie.

Misschien komt het ook wel door de kop. De onbereikbare prijs, zeer nadrukkelijk gebracht in de kop, lijkt me namelijk het *minst* Tweak-waardige aan dit bericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Probleem lijkt mij vooral dat T.net redacteuren tegenwoordig vooral hun ctrl - c - v toetsen gebruiken. Ik denk dat men zelf niet eens weet waar men het over heeft in die ene regel waarin iets wordt vermeld over de onderliggende technologie. Makkelijke clickbaity artikeltjes inkoppen is eerder regel dan uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 181786

In het verleden kon je toch selecteren welke categorie frontpage berichten je wel en niet wou zien? Zou fijn zijn als dat ge(her) introduceert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Zou ik inderdaad ook graag terug zien en dan een aparte categorie voor EMV's. Weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dit vind ik weer een voorbeeld van wel heel erg Autoweek.

nieuws: Aston Martin stelt komst elektrische auto's uit vanwege financiële si...

Als Aston Martin nou de auto daadwerkleijk op de markt had gebracht, dan had je nog een stukje EV-techniek om te bespreken, maar nu is het domweg 'industrienieuws' en dat over een al jaren spartelende nichespeler.

[edit]
Het is lastig hoor, want als Tesla de CyberTruck zou uitstellen lijkt me dat wel nieuws, maar ik denk dat qua EV ik vooral wil lezen over de stand van de techniek en de nieuwste innovaties. Dat betekent dat vooral wanneer er *wel* een model is, dat het interessant is. Het ontbreken van een model (zeker van een fabrikant die maar zo'n 1500 auto's per jaar levert) is gewoon weinig Tweakwaardig.

[ Voor 26% gewijzigd door Keypunchie op 01-02-2020 14:18 ]

Pagina: 1