Waarom nog geen Tesla review?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beste redactie,

Jullie schrijven best vaak artikelen over de automotive Industry en meer in het bijzonder regelmatig over Tesla. Hoe komt het dat er nog geen video-(p)review is verschenen over de Tesla 3? Het lijkt me dat jullie de auto toch gewoon, net als andere Nederlandse tijdschriften, kunnen (p)reviewen - of via via kunnen regelen van iemand uit jullie netwerk?

Hoe komt dit - voor een site die graag 'technologie op de proef stelt'.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 19-02-2019 20:18 ]

Beste antwoord (via CyberMania op 21-02-2019 10:28)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Theo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:28:
Wellicht omdat dit Tweakers is, en geen autoweek?
Wij zijn inderdaad geen autoweek, maar ik vind het een valide vraag. Vanuit de nieuwsredactie schrijven we inderdaad steeds meer over auto's. Er gebeurt enorm veel op technologisch vlak, we zien dat jullie er graag over lezen en bij berichten over automotive worden steevast interessante discussies in de comments gevoerd.

Wat we naast nieuwsberichten met het onderwerp kunnen doen is voor ons nog niet goed duidelijk. Een standaard rijtest lijkt me niet veel toevoegen aan het huidige aanbod van autojournalistiek. Tweakers is een technologiesite en als wij producten reviewen hebben we daarbij een sterke focus op de onderliggende technologie en vernieuwingen.

Dat zou met auto's ook kunnen, maar dan moet er wel tijd vrijgemaakt worden voor mensen om zich erin te verdiepen en moeten we goed kijken hoe je een auto zou testen/beoordelen. Of wellicht moeten we het meer in de achtergrond zoeken en zit niemand te wachten op een scorekaart

Kortom: we zijn er op de redactie mee bezig, maar er nog niet helemaal uit.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

7400 Wp op het dak

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Theo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:28:
Wij zijn inderdaad geen autoweek, maar ik vind het een valide vraag. Vanuit de nieuwsredactie schrijven we inderdaad steeds meer over auto's. Er gebeurt enorm veel op technologisch vlak, we zien dat jullie er graag over lezen en bij berichten over automotive worden steevast interessante discussies in de comments gevoerd.

Wat we naast nieuwsberichten met het onderwerp kunnen doen is voor ons nog niet goed duidelijk. Een standaard rijtest lijkt me niet veel toevoegen aan het huidige aanbod van autojournalistiek. Tweakers is een technologiesite en als wij producten reviewen hebben we daarbij een sterke focus op de onderliggende technologie en vernieuwingen.

Dat zou met auto's ook kunnen, maar dan moet er wel tijd vrijgemaakt worden voor mensen om zich erin te verdiepen en moeten we goed kijken hoe je een auto zou testen/beoordelen. Of wellicht moeten we het meer in de achtergrond zoeken en zit niemand te wachten op een scorekaart

Kortom: we zijn er op de redactie mee bezig, maar er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toch hoop ik wel dat Tweakers juist niet komt met een rijtest, maar juist de focus op de technologie en de software vergelijkbaar met een review van een telefoon of tablet.

Het lijkt mij erg interessant om een review te zien op basis van het touchscreen, Autopilot, (snel) laden, algehele software en computer hardware die in de auto zit.

De kwaliteiten van het rijden moet je vooral overal laten aan de ANWB’s en Autoweek’s van deze wereld, want eerlijkgezegd is dat gevoel erg persoonlijk en moet je eigenlijk altijd alsnog proefrijden, zitten en voelen. Daarnaast koop je tegenwoordig toch geen slechte nieuwe auto’s meer, zeker niet boven de €20k.

Het is alleen wel een nadeel dat de gebruikerservaring reviewen zo tijdrovend en regelmatig aangepast wordt dat je er haast een terugkerend iets van moet maken en je de auto(‘s) over lange tijd tot je beschikking moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter