Mogen de PowerMods dat misschien zelf bepalen? Ik kan bevestigen dat ik een van Dirk's PowerMods benVerwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:41:
[...]
'jouw' PowerMods nog wel. Dat is precies wat er mis is hier, weinig hebben de kunst van het leidinggeven onder de knie.
Weinig feeling met de doelgroep.
Dat is een veelgehoord argument, maar het houdt geen stand. Zo kan ik wel een aantal onderwerpen verzinnen wat bovenmatig veel reacties en views zal genereren maar niets met de core business van deze site te maken heeft. Is dat dan de doelstelling? zo veel mogelijk views en reacties?Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:45:
[...]
Kijk maar naar het aantal reacties op het artikel, dat behoort zeker tot bovenkant van de middenmoot die dag. Blijkbaar vinden veel users het interessant genoeg om er op te reageren. Meer dan menig technieuws (bijv. over Quallcomm).
Ja, en de samenvatting is dus; we klikken en reageren erop dus is het een goed artikel.Brinkiewestland schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:23:
Dat hebben ze wel al eerder gedaan in vergelijkbare topics, zoals Tweakers vs Autoweek
[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2021 09:51 ]
Natuurlijk niet, maar er is duidelijk wel behoefte aan, anders zouden die reacties er niet zijn. Verdere argumenten zijn in dit topic al gegeven. Het is een combinatie van alles.RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:48:
[...]
Dat is een veelgehoord argument, maar het houdt geen stand. Zo kan ik wel een aantal onderwerpen verzinnen wat bovenmatig veel reacties en views zal genereren maar niets met de core business van deze site te maken heeft. Is dat dan de doelstelling? zo veel mogelijk views en reacties?
Zo'n ~8 jaar geleden is besloten om meer dan alleen pure tech op tweakers te behandelen. Dat zie je vooral in de enorme groei van de General Chat fora's. Daarvoor had je alleen besloten fora (Stuffis Generalis/HK) waar je het over iets anders dan tech kon hebben.
Dat heeft ook zo zijn effect op de frontpage gehad waar meer 'algemeen' nieuws werd geplaatst.
Bovendien is nieuws over elektrische auto's historisch zo gegroeid. Waar de eerste Tesla Roadster door die gozer van PayPal op de weg werd gezet was het echt technieuws. Nu is dat allemaal qua tech wat minder, maar waarom zou je een onderwerp schrappen wanneer een bovengemiddeld aantal mensen het lezen en er op reageren?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ik en meerdere mensen met mij vinden het niets met het pure doel van deze site te maken hebben, dat er afscheid genomen is van pure tech neem ik even van je aan, maar een autoweek.nl vult dat gat prima en is ook nog eens van dezelfde groep als ik me niet vergis.Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:58:
Nu is dat allemaal qua tech wat minder, maar waarom zou je een onderwerp schrappen wanneer een bovengemiddeld aantal mensen het lezen en er op reageren?
Verder vind ik het gewoon een vorm van branchevervaging. Even serieus; wat doen de verkoopcijfers van een tesla hier? omdat er veel leaserijders hier zitten is dat relevant geworden? Heeft gewoon op de FP gestaan.
[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2021 10:06 ]
Ik denk dat tweakers.net elke week een verslag moet maken van alle pitspoezen met een paar uitdagende foto's en een leuk verhaaltje erbij. Gaat vast een hoop reacties en kliks opleveren. Wellicht een verhaaltje erbij over eentje die in een EV rijdt en hoppa tweakers-gerelateerd.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Vind je dan ook dat General Chat gesloten dient te worden op een paar verborgen fora na?RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:04:
[...]
Ik en meerdere mensen met mij vinden het niets met het pure doel van deze site te maken hebben, dat er afscheid genomen is van pure tech neem ik even van je aan, maar een autoweek.nl vult dat gat prima en is ook nog eens van dezelfde groep als ik me niet vergis.
Verder vind ik het gewoon een vorm van branchevervaging. Even serieus; wat doen de verkoopcijfers van een tesla hier? omdat er veel leaserijders hier zitten? Heeft gewoon op de FP gestaan.
Want COR/PFSL/AWM/VV/SF/etc hebben 0,0 met tech maken.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ik snap je punt ergens wel maar toch vind ik het een beetje flauwe dooddoener danwel whataboutisme.Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Vind je dan ook dat General Chat gesloten dient te worden op een paar verborgen fora na?
Ik denk dat als je een gemiddeld nu.nl artikel over de economie, de MH-17 crash of het klimaat zou copy/pasten daar ook veel reacties op komen. Maar als ik die wil lezen ga ik wel naar nu.nl. Is het aantal reacties dan enkel een indicatie van of het in scope zou moeten vallen?Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:45:
[...]
Kijk maar naar het aantal reacties op het artikel, dat behoort zeker tot bovenkant van de middenmoot die dag. Blijkbaar vinden veel users het interessant genoeg om er op te reageren. Meer dan menig technieuws (bijv. over Quallcomm).
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dat gaat om het forum, niet om de frontpage. Lijkt me dat dat niet 1 op 1 met elkaar te relateren is.Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Vind je dan ook dat General Chat gesloten dient te worden op een paar verborgen fora na?
offtopic:
Ik zie staan 'moderator witgoed', dan wil ik ook artikelen over witgoed op de frontpage!
Ik zie staan 'moderator witgoed', dan wil ik ook artikelen over witgoed op de frontpage!
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Wat mij opvalt: er wordt geklaagd over te veel auto onderwerpen (die overduidelijk door velen wel gewaardeerd worden) in plaats van een tekort aan 'echte' tech onderwerpen........RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:04:
Ik en meerdere mensen met mij vinden het niets met het pure doel van deze site te maken hebben,
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Dat laatste zie ik vaak genoeg hoor op het forum.Tens schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:
[...]
Wat mij opvalt: er wordt geklaagd over te veel auto onderwerpen (die overduidelijk door velen wel gewaardeerd worden) in plaats van een tekort aan 'echte' tech onderwerpen........
Maar Tweakers is allang niet meer voor de 'echte' techneut, de Tweaker die alles zelf op z'n PC ging uitzoeken. Ik denk dat de mensen die aan de hardcore techniek behoefte hebben, wel de hoop opgegeven hebben om dat hier te zoeken.
Er zijn gelukkige andere fora die wel die focus hebben.
Op persoonlijke note denk ik dat je breder moet kijken. Het zijn veelal dezelfde users met dezelfde punten voor mijn gevoel.Standeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Natuurlijk niet, maar er is duidelijk wel behoefte aan, anders zouden die reacties er niet zijn.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat viel mij op. Het selecte deel wat ik aanklikte (ja, busted ik klik er soms ook op maar ook om een bepaald beeld bevestigd te zien worden); In het verleden ging een groot deel van reacties ook over levering i.c.m het nog profiteren van fiscaal voordeel of klachten over het niet kunnen behalen daarvan en niet eens over echte technische zaken.Bor schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Op persoonlijke note denk ik dat je breder moet kijken. Het zijn veelal dezelfde users met dezelfde punten voor mijn gevoel.
En dan kom ik toch nog even terug op het feit dat zo'n bericht over een stationwagen nou ook niet echt technisch boeiend is. Het model blinkt niet eens uit in actieradius of wat dan ook.
[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2021 10:42 ]
plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebberStandeman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Zo'n ~8 jaar geleden is besloten om meer dan alleen pure tech op tweakers te behandelen. Dat zie je vooral in de enorme groei van de General Chat fora's. Daarvoor had je alleen besloten fora (Stuffis Generalis/HK) waar je het over iets anders dan tech kon hebben.
Is deze wijziging dan niet aangekomen bij de redactie? Want dit gaat compleet in tegen dat artikel en de nieuwe 'focus' ? of zie ik dat verkeerd?We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber.
Dit is een account.
Verwijderd
Goed om te lezen dat jij bezit bent van een ander.RoD schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:47:
[...]
Mogen de PowerMods dat misschien zelf bepalen? Ik kan bevestigen dat ik een van Dirk's PowerMods ben
Daar ben ik het dan wel mee eens. Dat er over elektrische auto's geschreven wordt vind ik geen probleem. Aan de nieuws-titel in de lijst kan ik vaak wel zien of het interessant genoeg is om aan te klikken - heb ik geen zin in autonieuws, dan klik ik 'm niet open.RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:39:
En dan kom ik toch nog even terug op het feit dat zo'n bericht over een stationwagen nou ook niet echt technisch boeiend is. Het model blinkt niet eens uit in actieradius of wat dan ook.
Maar ALS ik dan een artikel open, dan verwacht ik wel iets met nieuwswaarde. Niet zoals dit artikel een "me too!" ding, de zoveelste fabrikant die een doorsnee elektrische auto met doorsnee actieradius op de markt brengt.