EpicPuma schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:22:
[...]
Tot aan van de week geen problemen gehad; alles liep soepel. Maar in de trein (dus van de batterij) had ik open staan: Word, Spotify, Safari (4 tabbladen waarvan 1 YouTube), Todoist, Outlook, een PDF document en de activiteitenmonitor (in de achtergrond misschien nog Teams en Agenda). Als docent/onderzoeker op een universiteit dus nog ‘light use’ (tijdens onderzoek heb ik weleens 20+ tabs en 5+ PDF’s open staan). Ik merkte al dat ik een paar keer 4GB aan swap memory had. Tijdens dit gebruik dus ook de beschreven melding (die voor mij de druppel was)...
Precies dezelfde usecase hier en behalve tijdens de eerste dag nooit iets anders dan groen gezien. Ik heb mijn Air (8GB, 128GB, 8C/7C) alleen aan de lader om hem van 20 tot 80 procent te laden; meestal draait hij dus op batterij. Met onderstaande gebruik haal ik per 10 procentpunten ruim 80 minuten batterijduur.
Ik heb altijd draaien:
Accessoires: 2k externe monitor via DP, Apple Wireless Keyboard en Apple Mouse 2 (beide bluetooth), AirPods Pro of externe bluetooth luidspreker
Safari: SoundCloud streaming, plus 4-5 andere tabs
Word (Rosetta 2): 2 documenten
Preview: 2-3 pdfs
EndNote reference manager
Mail.app: twee IMAP mailboxen
WhatsApp.app van de App Store
Google Backup and Sync voor de documents map
Ook nog: LastPass, Battery Monitor, Activity Monitor (Apple), Better Touch Tool
... en ik zit met ruim 6.2GB werkgeheugen in gebruik, en een swap van net onder de 2GB. Die swap had ik bij mijn 2015 MacBook Pro met 16GB ook trouwens. Google Meet, Jitsi of Affinity Photo/Designer komt er ook regelmatig nog bij.
EDIT: de swap varieert van 2GB tot 4GB, vooral bij gebruik van Affinity Photo of Designer is de swap groter. Echter is mij opgevallen dat ofschoon de swap dan 4GB is, het gebruikte werkgeheugen wederom naar beneden gaat (van ruim 6.2GB naar 4GB). Dit swap/geheugen-gedoe boeit mij niet, merken doe ik het sowieso niet.
[
Voor 11% gewijzigd door
ben2513 op 01-12-2020 10:51
]
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.