Tom90 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:27:
Hi,
Sinds kort een Macbook Air M1, vroeg mij even af.
Is hij heel erg gevoelig voor de ondergrond waar je hem op plaatst? Soms lijkt het net of hij krom is en bijvoorbeeld rechtsvoor een klein beetje boven de tafel zweeft.
Verschilt ook per tafel, herkennen meer dit?

Ik heb afgelopen zaterdag 2 MB Air’s aangeschaft. Een goudkleur voor mijn vrouw en spacegrey voor mij, ter vervanging van de Pro early 2015.
Ook deze wiebelen allebei, de gouden iets meer dan de spacegrey. Beiden in de linker onderhoek. Die hoekjes lijken dus te zweven. Op meerdere tafels getest, op de ene tafel meer dan op de ander.
Ik begrijp door te googelen (macbook air wobble) dat het onwijs vaak voorkomt en omruilen eigenlijk geen zin heeft.
Zie deze video bijvoorbeeld;
YouTube: MacBook Air base uneven and wobbles
Maar toch ook hier benieuwd naar hoeveel gebruikers dit ook hebben en of er inmiddels een goede tip is?
Valt mij op dat het wiebelen meer is wanneer de Macbook is dichtgeklapt. Met het scherm open valt het wiebelen mee of is het nauwelijks waarneembaar. Heeft dit misschien iets met het aluminium te maken? Werking van materiaal of andere spanning wanneer het scherm open is?
Op de eettafel wiebelt op dezelfde plek mijn Air niet, die van mijn vrouw dus wel. Op ons nieuwe keukenblad wiebelen ze beiden niet. Heel raar hoe dit komt.
Ook nog even mijn oude Pro 2015 van stal gehaald, deze wiebelt ook lichtjes in de linker onderhoek. Maar deze is zwaarder dus valt nauwelijks op.
[
Voor 27% gewijzigd door
freddyathlon op 15-12-2021 07:36
]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200