d.castello schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:58:
Poeh ik twijfel nog. Wil aankomende week een iPad pro 2021 met magic keyboard OF de Macbook air M1 aanschaffen. Ben mij aan het inlezen via Youtube.
99% gebruik ik voor internet, Netflix/Videoland/Spotify/Youtube, foto’s en Microsoft Office tekstverwerking.
Hoe meer Youtube vergelijkingen kijk, hoe meer ik twijfel 😂
Ik heb vroeger ook wel getwijfeld, maar kwam tot de conclusie dat ik niet zonder een echte laptop kan. Maar dat hangt jou als gebruiker af of dat ook zo is.
Voor mij de volgende argumenten dat ik voor de MacBook Air m1 gekozen heb en niet een iPad:
- Ik heb volwaardige multi-task nodig,
- Software waar geen iPad versie van bestaat of waarvan die van de iPad niet de zelfde ervaring heeft
- Software die soms ook niet in een appstore te krijgen is (denk aan een Torrent client): ik download het er buiten om.
- File management is zoveel beter op een Mac dan iPad.
- Ik heb een enkele keer dieper toegang nodig tot het systeem (terminal, kernel extensies).
- Ik moet voor mijn werk veel documenten maken, ik wil daarvoor een goed toetsenbord. iPad toetsenbord is niet slecht, maar van een MacBook een stuk beter.
- Macbook is goedkoper dan iPad Pro met toetsenbord. (en laten we eerlijk zijn, dan had ik de pencil ook gewild.)
- Accu van MacBook is nu zo goed, dat voor mij dat voordeel van iPad er bijna niet meer is.
- MacBook is ietsje zwaarder, maar voor mij ook amper nog een ding (halve kilo ofzo?) en formaat is bijna zelfde als iPad Pro. Stel je neemt de iPad zonder beschermhoes en toetsenbord mee, is die vast wat compacter. Aangezien ik dat niet zal doen is dat voordeel er wel van af.
Wat wel voor me mee telt is dat ik hem als mijn primaire computer gebruik. Ik heb geen Windows pc of een iMac in gebruik voor computer taken.
[
Voor 4% gewijzigd door
PrimusIP op 12-09-2021 12:08
]