Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg je echt, als ik nog niet een C9 OLED had gehad, was ik misschien wel hiervoor gegaan. Lijkt me erg tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKo6cJ39rBEMJKbeNQ4o3BOkEAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kh0Ir4TBAHKuMAkXYm9Pe7F9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kesj schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

Lekker. Heb je ook nog de optie om wat games met muis en toetsenbord te spelen, als dat iets is wat je fijn vindt. Ik heb een 4K monitor, maar nu ik de 120 fps van de LG CX gewend ben wil ik daar niet meer op gamen.
Ik wilde ook persé een 120Hz (165Hz dus in dit geval) monitor aangezien ik ook verpest ben door m'n 65CX met 120FPS. ;)

Al blijft de 65CX nog wel m'n game plek numero uno natuurlijk, want dat blijft heerlijk gamen in vol 4K Dolby Vision / HDR. Maar dit is een prettige uitvalsbasis als de wederhelft de TV bezet houdt. ;)

En hij is tegelijkertijd aan m'n 27" iMac verbonden als tweede monitor, dus dat is een prettige bijkomstigheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2021 15:26 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Rivanov schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Ik wilde ook persé een 120Hz (165Hz dus in dit geval) monitor aangezien ik ook verpest ben door m'n 65CX met 120FPS. ;)

Al blijft de 65CX nog wel m'n game plek numero uno natuurlijk, want dat blijft heerlijk gamen in vol 4K Dolby Vision / HDR. Maar dit is een prettige uitvalsbasis als de wederhelft de TV bezet houdt. ;)

En hij is tegelijkertijd aan m'n 27" iMac verbonden als tweede monitor, dus dat is een prettige bijkomstigheid.
Hoe ervaar je de 1440p resolutie? Heb je het idee dat je veel inlevert qua scherpte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:25:
Ik zeg je echt, als ik nog niet een C9 OLED had gehad, was ik misschien wel hiervoor gegaan. Lijkt me erg tof!

[Afbeelding]
3440 x 1440 is een resolutie die niet door de Xbox ondersteund wordt, dus je krijgt of vervorming of zwarte balken links en rechts.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kesj schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Hoe ervaar je de 1440p resolutie? Heb je het idee dat je veel inlevert qua scherpte?
Nee, want de Xbox Series X downscaled natuurlijk prima naar 1440p.
En voordeel is dat sommige games juist qua resolutie gedownscaled worden als je de FPS Boost of 120FPS mode inschakelt. Dan zijn de meeste games sowieso geen 4K meer en eerder 1080p/1440p. Dus dan is een 1440p monitor juist perfect. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:25:

[Afbeelding]
Ik wilde juist géén curved of widescreen aangezien dat niet ondersteund wordt.
27" 1440p vond ik de sweetspot qua prijs en kwaliteit. :)
Het blijft natuurlijk m'n uitvalsbasis en niet de primaire game-plek ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:46:
Voor wanneer de 65CX OLED in de woonkamer bezet is door m'n vrouw, een gaming monitor voor boven gekocht. Sluit hier m'n Xbox Series X op aan en is een mooi tweede monitor aan m'n 27" iMac. :)

[Afbeelding]

pricewatch: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart

Kan weer vooruit.
Wanneer de TV bezet is door de vrouw, druk ik haar eigenlijk altijd de iPad in handen met headset :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:51
Rivanov schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:46:
Voor wanneer de 65CX OLED in de woonkamer bezet is door m'n vrouw, een gaming monitor voor boven gekocht. Sluit hier m'n Xbox Series X op aan en is een mooi tweede monitor aan m'n 27" iMac. :)

[Afbeelding]

pricewatch: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart

Kan weer vooruit.
Top schermpjes voor wat je betaald.
Heb de 24“ en 27“ van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de Series X normaliter op 10-bit en Standard Colour Space staan, wanneer deze aan de LG 65CX hangt. Kan ik dit het beste aanpassen naar 8-bit met PC RGB wanneer ik 'm aan de gaming monitor hang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Vraag mij af waarom Microsoft de 4K UI update gereleased heeft terwijl er zoveel elementen binnen dezelfde UI niet aan de standaard voldoet. Zijn nog behoorlijk wat aspecten wat er blurry uitziet. Zoals de icoontjes, avatars en sommige onderdelen in het menu. En dan was het ook nog eens zolang in beta? Heeft niemand dit aangekaart? Daar heb je juist een Alpha en Beta programma voor. Het is te snel uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
En over de nieuwe GTA trilogy gesproken. Rockstar brengt dit schaamteloos uit, maar de graphics zijn (als ik van de trailer moet uitgaan) niet echt denderend te noemen. Zal het sowieso niet voor het volle bedrag gaan aanschaffen. Ik wacht eerst even de streams af, voor ik daartoe besluit neem. Microsoft Flight Simulator 2020 wereld update nummer 6 is daarentegen echt een aanrader. Wat een spel en dat op een console van €500 euro. Wil je in dezelfde graphics kwaliteiten willen gamen op een pc ben je daar minimaal €2000 euro kwijt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
PepieNL schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Top schermpjes voor wat je betaald.
Heb de 24“ en 27“ van ze.
Kun jij wel 120hz selecteren op de XSX bij een resolutie van 1440p?

Ik lees op Reddit en op GoT dat dat niet werkt.
Bv.: XboX Series X icm 1440p 120hz scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 21:20
Vraagje, ik zag vandaag dat er 12,99 is afgeschreven van mijn CC voor Gamepass Ultimate. Werkt de truck van Xbox Live Gold naar > GP Ultimate conversie nog? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
BramViking schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:49:
En over de nieuwe GTA trilogy gesproken. Rockstar brengt dit schaamteloos uit, maar de graphics zijn (als ik van de trailer moet uitgaan) niet echt denderend te noemen. Zal het sowieso niet voor het volle bedrag gaan aanschaffen. Ik wacht eerst even de streams af, voor ik daartoe besluit neem. Microsoft Flight Simulator 2020 wereld update nummer 6 is daarentegen echt een aanrader. Wat een spel en dat op een console van €500 euro. Wil je in dezelfde graphics kwaliteiten willen gamen op een pc ben je daar minimaal €2000 euro kwijt voor.
Ik vind dit juist een pluspunt. Ze lijken inderdaad behoorlijk vast te houden aan het origineel, maar dan wel opgepoetst. Duidelijk niet teveel. Ik vind het wel een goede keuze.

Full price voor een dergelijke uitgave vind ik inderdaad ook achterlijk. Blij dat GTA:SA naar Game Pass komt (wel even afwachten voor hoe lang, want over het algemeen is dat bij Rockstar games maar een paar maanden).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Silversin schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:17:
Vraagje, ik zag vandaag dat er 12,99 is afgeschreven van mijn CC voor Gamepass Ultimate. Werkt de truck van Xbox Live Gold naar > GP Ultimate conversie nog? :P
Volgens mij wel hoor. Kost je wel in dit geval wel (weer) 12,99 geloof ik (die truc van 1 EUR is enkel de eerste keer geldig), maar dan is het alsnog een koopje natuurlijk als je daarmee 3 jaar Gold naar GP Ultimate kunt converteren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden onder ons. Ik wil eigenlijk wel kijken maar ook weer niet. Wil zo min mogelijk van de game zien voordat ik het zelf speel :)

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-10-2021 17:46 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:51
Guerilla schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Rivanov zegt net dat hij op 120hz 1440p erop draait, dus dan zal het wel goed zitten.

edit: heb een ander type staan dan Rivanov (273QF), my bad

Edit2: jouw link naar dat got topic betreft een ander scherm (lg ultragear)

[ Voor 35% gewijzigd door PepieNL op 23-10-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guerilla schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Dat kan zeker, met mijn monitor in ieder geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakers heeft echt een multi quote optie nodig.... hoe dan ook...

1440p monitor kan juist met Xbox toch? Ik zou zweren dat ik een video vorig jaar zag van zo'n curved(of was het juist niet curved...) Samen met de One X met Witcher 3. Zag er top uit.

YouTube: Super Ultrawide Gaming is GLORIOUS - I'm swapping to the Samsung Ody...

[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 23-10-2021 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:46:
Voor de geïnteresseerden onder ons. Ik wil eigenlijk wel kijken maar ook weer niet. Wil zo min mogelijk van de game zien voordat ik het zelf speel :)

[YouTube: Forza Horizon 5 is Stunning - Xbox Series X/S Hands-On - A DF Direct Special]
Zo gek veel zie je niet.
Enkele auto’s en een aantal wegen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Zo gek veel zie je niet.
Enkele auto’s en een aantal wegen.
Maar ik begrijp hem wel, same here. Ik kijk al sinds E3 niks meer van de game, ook die wekelijkse streams niet.

Begreep van XboxEra dat de game volgens DF native 4k is met beide modes, crazy! Maar kan niet ontkennen dat ik dan juist een beetje hoopte dat de performance mode iets van 1800p was met minder pop in en dat soort grappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Maar ik begrijp hem wel, same here. Ik kijk al sinds E3 niks meer van de game, ook die wekelijkse streams niet.

Begreep van XboxEra dat de game volgens DF native 4k is met beide modes, crazy! Maar kan niet ontkennen dat ik dan juist een beetje hoopte dat de performance mode iets van 1800p was met minder pop in en dat soort grappen.
Als je het nu over een story based spel hebt oke, dan heb je kans dat er een deel van het verhaal gespoilerd wordt (en meestal dan ook meteen de hoogtepunten …)
Maar voor een race spelletje ?
Het is uiteindelijk gewoon Forza Horizon 4 (of 3, 2, 1) met mooiere graphics en wat nieuwe modellen autos :z

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Als je het nu over een story based spel hebt oke, dan heb je kans dat er een deel van het verhaal gespoilerd wordt (en meestal dan ook meteen de hoogtepunten …)
Het is uiteindelijk gewoon Forza Horizon 4 (of 3, 2, 1) met mooiere graphics en wat nieuwe modellen autos :z
Tuurlijk, is ook zo, maar ik snap ze wel hoor :) Ik wil de ervaring eigenlijk ook zo volledig mogelijk hebben als de game er eenmaal is. Aan de andere kant gaat DF meestal vooral op de technische zaken in en ze zijn goed (in de positieve zin van het woord) in maar een paar beelden van het begin van een game gebruiken in hun video's.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[YouTube: Forza Horizon 5 is Stunning - Xbox Series X/S Hands-On - A DF Direct Special]
Spoiler: Het is een racegame Horizon game maar dan in Mexico. Zo, kan je nu lekker kijken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 23-10-2021 20:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:24:
Tweakers heeft echt een multi quote optie nodig.... hoe dan ook...

1440p monitor kan juist met Xbox toch? Ik zou zweren dat ik een video vorig jaar zag van zo'n curved(of was het juist niet curved...) Samen met de One X met Witcher 3. Zag er top uit.

YouTube: Super Ultrawide Gaming is GLORIOUS - I'm swapping to the Samsung Ody...
1440p != Curved / Widescreen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik kan de DF best kijken. De ervaring om de game op m'n eigen 65" OLED te spelen is toch altijd anders (lees: beter) dan de YouTube bekijken op diezelfde TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:17
Sinds de nieuwe dashboard-update valt het mij op dat de transities tussen menu-items niet altijd even soepel gaan, zoals het bladeren door de groepen op het thuisscherm. Soms gaat het zelfs gepaard met een kleine stotter.

Series X staat hier ingesteld @4K/120hz (LG OLED C9).

Meer Tweakers die dit opvalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Yonix schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:29:
Sinds de nieuwe dashboard-update valt het mij op dat de transities tussen menu-items niet altijd even soepel gaan, zoals het bladeren door de groepen op het thuisscherm. Soms gaat het zelfs gepaard met een kleine stotter.

Kom je nu mee, ik ben net de update (handmatig 🤔) naar binnen aan het hengelen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Klopt het dat met de Forza Premium bundel bovenop GamePass er 2 uitbreidingen geïnstalleerd worden van een paar honderd MB?

In de store zie ik 5 items maar 3 ervan lijk ik niets mee te kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 23-10-2021 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dashboard loopt bij mij ook niet altijd even soepel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Nou ja, ze laten volgens mij redelijk wat zien van die horizon festival races. Die races die je altijd wint tegen een heli of een straaljager ofzo :P Die zijn altijd wel leuk om te doen en leukste is als je niet weet wat er komt. Voor de rest is het uiteraard Forza :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

dat heb ik dus nu met mijn 1gbit glasvezel verbinding :Y. hierdoor heb ik geen uitgebreide opslag nodig. maar ben X spel aan het installeren en weer aan het verwijderen binnen no time.
Hoeveel snelheid haal je met glas? Vanaf begin volgende maand gaan wij (eindelijk) over maar twijfel nog over 500Mbs of 1Gb (voor slechts €1,- extra :9 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
D-Ed schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Hoeveel snelheid haal je met glas? Vanaf begin volgende maand gaan wij (eindelijk) over maar twijfel nog over 500Mbs of 1Gb (voor slechts €1,- extra :9 )
voor die ene euro ga je het niet laten liggen natuurlijk. ik haal hier minimaal 900mbps tot 1,2gbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

voor die ene euro ga je het niet laten liggen natuurlijk. ik haal hier minimaal 900mbps tot 1,2gbit.
Klopt ook maar wilde het ook gewoon ff weten ;) Mooie snelheid! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
Krimglas schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Ik heb er eventueel wel interesse in, maar zie geen actieve items in v&a.
Ja klopt, heb de seagate gisterochtend verkocht. Het was me trouwens niet om de reclame te doen, ben oprecht benieuwd hoe andere er mee omgaan.

Ik merkte namelijk dat mijn gameplezier afnam. Vind de ervaringen van @mymac en @Donstil erg leuk om te lezen. Vooral wat betreft de psx; een vriend had ook al die gehackte games waardoor hij alles een beetje speelde maar nergens verder kwam. Ik had alleen een originele psx en moest sparen voor de games waardoor het bijzonder was (hoe slecht de game ook was).

Vroeger, heel lang geleden, huurde ik met vriendjes af en toe een spel voor de sega master system en later megadrive en daar waren we dan dag en nacht mee bezig. En als ik dan een spel kocht dan was ik daar minimaal een half jaar mee bezig. Dat had ik met psx ook en later met xbox classic.
Maar met gamepass is het voor mij allemaal een erg makkelijke snack geworden ipv meeslepend diner en dat mis ik wel. Kortom, een gruwelijk first world problem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:30

Hier helaas dezelfde ervaring, ook in 4K/120 fps (Samsung QLed). Valt me met name op als je van groepen naar het ‘bovenste’ menu bladert, waarin de laatst gespeelde games staan. Heb nog geen oplossing gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
PepieNL schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:55:
[...]

Edit2: jouw link naar dat got topic betreft een ander scherm (lg ultragear)
Ja klopt, maar ik heb dus gelezen dat dit ook bij veel andere monitors het geval was vandaar. Ligt waarschijnlijk aan de fabrikant en firmware versie.
Rivanov schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:08:
[...]

Dat kan zeker, met mijn monitor in ieder geval. :)
Top! Goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk die hele lichte stotter ook, maar dit is dan met 60hz vanwege DV op C9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:30
https://www.eurogamer.net...-forza-horizon-5-hands-on

Ze zijn echt heel enthousiast over de performance. Ze zijn ook erg onder de indruk van 30fps maar dat is tegenwoordig vloeken in de kerk op internet geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 23:37
Donstil schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:03:
Klopt het dat met de Forza Premium bundel bovenop GamePass er 2 uitbreidingen geïnstalleerd worden van een paar honderd MB?

Dit heb ik ook - enkel de expansions(1 & 2) zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:45:

Ze zijn echt heel enthousiast over de performance. Ze zijn ook erg onder de indruk van 30fps maar dat is tegenwoordig vloeken in de kerk op internet geloof ik.
Niet in ons kerkje hoor !
Lekker 4K 30fps icm ray-tracing, halleluja !!
Ze noemen het niet voor niets God Rays !!!
We hebben nog voldoende ruimte voor goedgelovigen in onze gemeenschap, wil je dan wel zo vroom zijn om een “vrijwillige” duit in het collectezakje te doen ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Nou bij DF zijn ze zo enthousiast over de 30 FPS mode dat ik daar zeker in ga beginnen.
Wat de 60 en 120 FPS ridders daar van vinden zoeken ze zelf maar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Maar ik zie echt verdomde weinig verschil. Als in niet zowat. Maar mijn voornemen wijzigt niet, gewoon starten in Quality Mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:56:
[...]

Niet in ons kerkje hoor !
Lekker 4K 30fps icm ray-tracing, halleluja !!
Ze noemen het niet voor niets God Rays !!!
We hebben nog voldoende ruimte voor goedgelovigen in onze gemeenschap, wil je dan wel zo vroom zijn om een “vrijwillige” duit in het collectezakje te doen ? ;)
Georganiseerde religie die naast een redelijk punt (4k30 kan prima zijn) gelijk onzin er bij trekt als god rays en raytracing aan elkaar relateren daar kan ik dan weer niet tegen, dus ik wordt wel weer de niet kerkgaande agnost die doet wat hem net zo uitkomt :+

Maar ik zal beiden ook wel uitproberen. Bij FH4 had ik vooral het probleem dat ik significante inputlag opmerkte in 30 fps. Echt zo erg dat ik er dronken van over de weg ging zwalken (omdat ik steeds iets te laat het stuur recht zette). Maar in FH3 had ik daar helemaal geen last van... Zou natuurlijk kunnen dat ik verwend ben in de tussentijd, maar ik was toen ook al een pc gamer met een 165 Hz gsync monitor dus het lijkt me sterk dat ik dat toen nog niet was en nu wel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ga gewoon direct voor performance mode. Ik zie die extra's tijdens het spelen gewoon niet echt goed, daar waar ik de framerate echt direct opmerk. Ben wel heel benieuwd hoe de verdeling is na een maand of wat. Ik ben wel blij dat makers nu echt werk lijken te maken van beide paden en dat ook beiden echt goed uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04:23

Toshirou

Vinyl Surfer

Hier ook direct performance mode, 60fps is echt een verademing in deze game. Al ga ik zeker wel even Quality mode checken, maar ik verwacht dat het meer opvalt als je met iemand mee zit te kijken dan dat je zelf speelt.

[ Voor 48% gewijzigd door Toshirou op 24-10-2021 09:18 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:30
Toshirou schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:14:
Hier ook direct performance mode, 60fps is echt een verademing in deze game. Al ga ik zeker wel even Quality mode checken, maar ik verwacht dat het meer opvalt als je met iemand mee zit te kijken dan dat je zelf speelt.
Hmm de game is nog niet uit🤣. Heb toch het idee dat de 60fps religie wat fundamentalistischer is van aard.

Als je trouwens de wereld ziet die ze maken kan ik echt niet wachten op de nieuwe niet-race game van deze studio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:26
Performance mode. Raytracing vind ik niet echt belangrijk (en in de games die het tot nu toe hadden ook niet echt zo indrukwekkend dat ik daardoor in 30fps wil spelen) en een racegame wil ik echt wel op 60fps spelen.

Wel te gek dat de keuze er is en dat die blijkbaar zo goed is uitgewerkt.

[ Voor 55% gewijzigd door Timothy3000 op 24-10-2021 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix

Damn, ik heb zo'n zin in Forza Horizon 5. *O* Forza Horizon = O+

Tot die tijd vermaak ik mij prima met Crysis 2 Remastered. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Suf, ik had gezocht op Forza Horizon 5, maar dit bericht stond er (logischerwijs) niet tussen. :S

Maar goed, alle credits voor @uchiha tijntje . ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:26

L0g0ff

omg

Silversin schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:17:
Yes dat werkt. Het kost alleen 13 euro ipv 1 euro. Zie ook: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

[ Voor 22% gewijzigd door L0g0ff op 24-10-2021 09:58 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Suf, ik had gezocht op Forza Horizon 5, maar dit bericht stond er (logischerwijs) niet tussen. :S

Maar goed, alle credits voor @uchiha tijntje . ;)
Verder eens, ook enorm zin in Forza Horizon.
Sinds Forza Motorsport 7 eigenlijk niet heel fanatiek een race game gespeeld. Dus is wel weer tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Hf_l-tu5NyRytlhNBKDxdFTrlY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbMIWaDhCr1PPCsrAbmRQzbQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Meteen maar even de 'Premium Add-Ons Bundle' gehaald voor FH5. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
giantgiantus schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Hmm de game is nog niet uit🤣. Heb toch het idee dat de 60fps religie wat fundamentalistischer is van aard.

Als je trouwens de wereld ziet die ze maken kan ik echt niet wachten op de nieuwe niet-race game van deze studio.
We hebben het over een race game. Als ergens 60fps een merkbaar voordeel heeft dan is het wel in dit genre...

Sinds 60fps beschikbaar is binnen de FH serie (volgens mij sinds de XOX update van FH4) doe ik echt geen stap meer terug naar 30fps 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

We hebben het over een race game. Als ergens 60fps een merkbaar voordeel heeft dan is het wel in dit genre...

Sinds 60fps beschikbaar is binnen de FH serie (volgens mij sinds de XOX update van FH4) doe ik echt geen stap meer terug naar 30fps 🙂
Mwa, ik miste het bij FH3 dus eigenlijk niet zo erg, die is volgens mij nooit 60 fps geweest. Het is wel fijn bij racen maar ik vind het zelf bij first person games (vooral shooters) kritischer.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Nah daar is DF het dus niet mee eens en dat vond ik op zijn minst opmerkelijk.

Ik heb Horizon 4 nooit gespeeld maar vond het met 1,2&3 nooit storend in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

60fps>30fps heeft altijd mijn voorkeur, door de 60fps vind ik een game er sws mooier uitzien omdat het vloeiender is.
30fps heb ik afscheid van genomen aan het eind van mijn xbox one en ps4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het is dat DF zo enthousiast is over de 30fps mode vanwege de blijkbaar erg geslaagde implemantatie van motion blur in deze mode. Gewoon even aanvoelen, voordeel is dat je zowiezo start in Quality. Als dat gewoon lekker voelt zie ik geen reden om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu de FH5 video van Digital Foundry aan het bekijken, en in hun side-by-side van Quality vs. Performance zie je toch wel érg goed het verschil tussen 30FPS en 60FPS.
Ze zijn desalniettemin erg enthousiast over de 30FPS mode, maar als Performance mode ook gewoon native 4K is en het enige gemis is de RayTracing in ForzaVista, dan ga ik gewoon voor Performance mode.

Maargoed, mogelijk ervaar ik de Quality mode op een andere manier als ik het spel daadwerkelijk zelf speel. Dat is altijd misleidend met YouTube filmpjes van gameplay. Het kan er "boring" uitzien, maar zodra je de game zelf speelt is het veel meer immersive en ervaar je het toch anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53
Zit er grafisch veel verschil tussen fh4 en fh5? ik zie het namelijk niet.
Al is mijn vrouw van mening dat ik naar Hans Anders moet.

Hans, zag het trouwens ook niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:52:
Ben nu de FH5 video van Digital Foundry aan het bekijken, en in hun side-by-side van Quality vs. Performance zie je toch wel érg goed het verschil tussen 30FPS en 60FPS.
Ze zijn desalniettemin erg enthousiast over de 30FPS mode, maar als Performance mode ook gewoon native 4K is en het enige gemis is de RayTracing in ForzaVista, dan ga ik gewoon voor Performance mode.
Dat is niet het enige verschil. Je ziet in de video van DF ook duidelijk dat er verschil in detail is.

Zoals bijvoorbeeld pop-in die dichter bij de auto plaats vind (irritanter dan 30fps wat mij betreft) maar ook algeheel detail in de wereld als ze er doorheen rijden.

Maar of dat met 250 KM/H zichtbaar is moet nog blijken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
lifeguard schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:57:
Zit er grafisch veel verschil tussen fh4 en fh5? ik zie het namelijk niet.
Al is mijn vrouw van mening dat ik naar Hans Anders moet.

Hans, zag het trouwens ook niet. ;)
Jazeker!

De Series X|S-versie van FH4 draaide het spel in een modus vergelijkbaar met de 'Performance Mode' (1080p/60fps) op de Xbox One X - weliswaar in een hogere resolutie (4K). Deze modus was inferieur aan de 'Quality Mode' en leverde grafisch ook in op een aantal vlakken, zoals ambient occlusion en shadows. Daarnaast had het spel (across the board) ook last van 'texture pop-in' (bomen en verkeersborden die opeens verschijnen).

FH5 is gemaakt met de Series X|S in het achterhoofd, dus grafisch superieur aan FH4 op de Series-consoles. (y) 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 24-10-2021 11:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Dat is niet het enige verschil. Je ziet in de video van DF ook duidelijk dat er verschil in detail is.

Zoals bijvoorbeeld pop-in die dichter bij de auto plaats vind (irritanter dan 30fps wat mij betreft) maar ook algeheel detail in de wereld als ze er doorheen rijden.

Dit. Ze spelen dat segment op 33% speed af.. ja, dan zie je het wel. Goh.
Als ik aan het racen ben, valt me dat écht niet op.

Beetje het "voetbal-analyse" verhaal.

"Waarom ziet de scheids dat niet?!?!" "Het is toch overduidelijk!!" .. na 10.000 herhalingen vanuit alle hoeken met diverse slo-mo's. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 24-10-2021 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Maar ik rij niet altijd met 250km/h in deze game. Buiten de events e.d ben ik ook altijd aan het genieten van het landschap, dat is het grote voordeel van een open-world racer. Lekker cruisen met 100km/h, chill muziekje op de achtergrond. En deze Horizon ziet er grafisch zó indrukwekkend uit, die wil ik ik gewoon in al zijn glorie ervaren.

Bij de Forza Motorsport games is 60fps veel meer een dingetje denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 24-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:19:
[...]

Maar ik rij niet altijd met 250km/h in deze game. Buiten de events e.d ben ik ook altijd aan het genieten van het landschap, dat is het grote voordeel van een open-world racer. Lekker cruisen met 100km/h, chill muziekje op de achtergrond. En deze Horizon ziet er grafisch zó indrukwekkend uit, die wil ik ik gewoon in al zijn glorie ervaren.

Bij de Forza Motorsport games is 60fps veel meer een dingetje denk ik.
Ja eens hoor, ik ga ook op 30fps spelen.
DF noemt dat meer “movielike” en dat spreekt mij sowieso wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Nah je zag het ook op het normale snelheid materiaal wel hoor. Althans ik zag het in de Side-by-side stukjes.

Minder struikjes, minder bomen, dat soort spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:47
Rivanov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Beetje het "voetbal-analyse" verhaal.

"Waarom ziet de scheids dat niet?!?!" "Het is toch overduidelijk!!" .. na 10.000 herhalingen vanuit alle hoeken met diverse slo-mo's. ;)
En dan nog zien die analisten het vaak verkeerd. :) Ik weet nog niet welke modus ik ga gebruiken. Dat ligt er aan wat beter speelt en oogt na mijn test, van pak hem beet 3 minuten, als ik het spel voor het eerst speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

Nah je zag het ook op het normale snelheid materiaal wel hoor. Althans ik zag het in de Side-by-side stukjes.

Minder struikjes, minder bomen, dat soort spul.
Klopt... maar ik vind dat enorm niet boeiend :)
Blijft gewoon een kwestie van smaak allemaal. Zo zie ik hier ook mensen die motion blur blijkbaar fijn vinden. Ik ken de argumenten er voor, maar zelf vind ik het helemaal niks. Toen ik nog op PC speelde was dat altijd de allereerste setting die ik uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Klopt... maar ik vind dat enorm niet boeiend :)
Nou mooi voor jou, dan zit je goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ik vind al die settings op console maar irritant eigenlijk. Ik wil helemaal geen keuze want dan heb ik altijd het gevoel iets te missen.

Geef me gewoon de ervaring waarvan de developer denkt dat het de beste is.

Gamen doe ik niet voor niets op een console. Als ik met settings wil rommelen koop ik wel een game pc met die Windows ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Nou mooi voor jou, dan zit je goed!
Precies, en dat is juist het gave aan deze game. dat beide opties echt tot de max getrokken lijken te worden. Welke keuze je ook maakt het is beiden echt goed geoptimaliseerd. Dat probeerde ik een beetje aan te geven.

Heb gisteren een stuurtje besteld speciaal voor deze game. Waar het in FH4 niet altijd even goed zou werken volgens veel mensen zou dat volgens pre-testers bij FH5 echt heel lekker gaan werken.
Ik ga bij FH5 ook beginnen met manual + clutch en wil dan dat niet eerst op de controller doen dus nu maar gelijk goed combineren.

/edit: ik denk juist dat het goed is dat we vanaf nu steeds 2 keuzes krijgen. performance en quality. Beiden spreken een grote doelgroep aan. Verder inderdaad niet de PC kant op, maar deze keuze is denk ik er een die de consoles een nog grotere boost geeft. Dat dit er aan kwam was voor mij de reden om over te schakelen. En ik denk dat de studio's tot nu toe goed laten zien dat ze beide opties op een goede manier tot uiting laten komen.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-10-2021 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:10:
ik vind al die settings op console maar irritant eigenlijk. Ik wil helemaal geen keuze want dan heb ik altijd het gevoel iets te missen.

Gamen doe ik niet voor niets op een console. Als ik met settings wil rommelen koop ik wel een game pc met die Windows ellende.
Ik ben juist enorm blij met die keuze. Moet er niet aan denken dat elke developer koos voor alleen de quality mode en dat we nu nog steeds bij elke game met 30fps zaten opgescheept. Zoals er ook veel mensen zullen zijn die blij zijn dat ze voor 30fps en raytracing (b.v.) kunnen kiezen.

Het mooie van Forza is dat je, welke ervaring je ook kiest, blijkbaar een fantastische tijd tegemoet gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 24-10-2021 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 19:32

Inderdaad leuk om te lezen: "It may not be 60fps, but it still looks a great deal better than a 30fps update may suggest." Dit geeft me extra vertrouwen om toch voor de quality mode te kiezen in eerste instantie. Ik kijk namelijk juist uit naar de immersiveness door de rijkelijke details. Als ik echt aan het racen ben om het racen, kan ik altijd nog switchen naar perf. mode.

Ik heb ook twee expansions inderdaad. De items die je ziet kun je niet allemaal los aanschaffen volgens mij, maar je bezit ze wel. Het lijkt allemaal goed te gaan dus.
ArthurMorgan schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:11:
Heb gisteren een stuurtje besteld speciaal voor deze game. Waar het in FH4 niet altijd even goed zou werken volgens veel mensen zou dat volgens pre-testers bij FH5 echt heel lekker gaan werken.
Ik ga bij FH5 ook beginnen met manual + clutch en wil dan dat niet eerst op de controller doen dus nu maar gelijk goed combineren.
Nice, welke is het geworden? Heb het stiekem ook weer op m'n wensenlijstje staan voor FH5 én FM8 in de toekomst. Ik mis m'n Fanatec GT2 stuurtje af en toe wel namelijk. Manual w/clutch is leuk om mee te rijden. Ik doe het ook al zo lang als ik Forza speel, maar het is soms met playground games iets minder praktisch.

[ Voor 47% gewijzigd door mymac op 24-10-2021 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
Ik had graag een 1080p Quality mode gezien.
Dus gewoon de Quality stuff van de Quality mode, met de 60FPS performance.

Ik speel nog steeds op een 1080p TV die nog niet toe is aan vervanging, maar in de meeste games moet ik kiezen tussen een 4K Quality of 4K performance....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29

Als het werkt zoals in FH4 dan krijg je de vip auto’s, auto bundels etc geleverd via ingame ‘mail’ met attachments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
mymac schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:16:

[...]

Nice, welke is het geworden? Heb het stiekem ook weer op m'n wensenlijstje staan voor FH5 én FM8 in de toekomst. Ik mis m'n Fanatec GT2 stuurtje af en toe wel namelijk. Manual w/clutch is leuk om mee te rijden. Ik doe het ook al zo lang als ik Forza speel, maar het is soms met playground games iets minder praktisch.
Thrustmaster TMX pro. Een serieuze optie aan de onderkant van de markt (alsnog ruim 200 euro).

Het mooie is dat ik als ik aan FH5 begin waarschijnlijk eerst ga voor alle wegen, sightseeing en borden ontdekken. Perfecte manier om te leren schakelen zonder dat er consequenties aan zitten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Net even bij de Mediamarkt geweest. Een exemplaar voor beneden nu de gezellige winter er aan zit te komen en ik gezellig op de bank kan zitten in plaats van op mijn gamekamer :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgVoU5nA7Hi-xzJLJg-bT5L4UJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spKLCSlRwcLdxRGQz9eaZcsF.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd, zo lekker uitpakken en installeren. Vraagje voor de controller. Hoe kon je nu makkelijk van console wisselen met je elite controller?

Verder vanaf woensdag weer lekker Grounded aan het spelen. Ik vind het echt zo’n onwijs gave game. Het avontuurlijke, het ontdekken van nieuwe gebieden, het craften van armor en wapen, het bouwen van je basis, de onwijs mooie belichting, de herkenning als een jaren 80 kind. Echt een prachtige game. Kan hem alleen maar blijven aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
Exo81 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:51:
[...]

Ja klopt, heb de seagate gisterochtend verkocht. Het was me trouwens niet om de reclame te doen, ben oprecht benieuwd hoe andere er mee omgaan.

Ik merkte namelijk dat mijn gameplezier afnam. Vind de ervaringen van @mymac en @Donstil erg leuk om te lezen. Vooral wat betreft de psx; een vriend had ook al die gehackte games waardoor hij alles een beetje speelde maar nergens verder kwam. Ik had alleen een originele psx en moest sparen voor de games waardoor het bijzonder was (hoe slecht de game ook was).

Vroeger, heel lang geleden, huurde ik met vriendjes af en toe een spel voor de sega master system en later megadrive en daar waren we dan dag en nacht mee bezig. En als ik dan een spel kocht dan was ik daar minimaal een half jaar mee bezig. Dat had ik met psx ook en later met xbox classic.
Maar met gamepass is het voor mij allemaal een erg makkelijke snack geworden ipv meeslepend diner en dat mis ik wel. Kortom, een gruwelijk first world problem :+
Ik heb er ook over gedacht de memory expansion te verkopen, maar dan juist om de nieuwe 2TB kaart te kopen. Tot ik de prijs daarvan zag. Dan is het bijna aantrekkelijker om voor een beetje meer een tweede Xbox series X te kopen 8)7

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:32:
Vraagje voor de controller. Hoe kon je nu makkelijk van console wisselen met je elite controller?
Volgens mij niet. Hoewel syncen ongeveer 4 seconden duurt. :) De Series controllers kunnen snel switchen tussen pc/mobile en 1 console door 2 seconden op de sync knop te drukken (andersom wisselen is dubbelklik op sync). De elite heeft dat trukje zo ver ik weet ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Exactor it schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Volgens mij niet. Hoewel syncen ongeveer 4 seconden duurt. :) De Series controllers kunnen snel switchen tussen pc/mobile en 1 console door 2 seconden op de sync knop te drukken (andersom wisselen is dubbelklik op sync). De elite heeft dat trukje zo ver ik weet ook niet.
Is een nieuwe feature:
[Twitter: https://twitter.com/OmitFlow/status/1358695588838199297?t=d37eJuDeXeLSvJwKrLRhfg&s=19]

Double press sync button dus, @uchiha tijntje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53
Yonix schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Jazeker!

De Series X|S-versie van FH4 draaide het spel in een modus vergelijkbaar met de 'Performance Mode' (1080p/60fps) op de Xbox One X - weliswaar in een hogere resolutie (4K). Deze modus was inferieur aan de 'Quality Mode' en leverde grafisch ook in op een aantal vlakken, zoals ambient occlusion en shadows. Daarnaast had het spel (across the board) ook last van 'texture pop-in' (bomen en verkeersborden die opeens verschijnen).

[YouTube: Forza Horizon 4 Xbox Series X/ Series S - A Good Upgrade... But There Are Issues]
FH5 is gemaakt met de Series X|S in het achterhoofd, dus grafisch superieur aan FH4 op de Series-consoles. (y) 8)
Duidelijk! ziet er gaaf uit dus :)
Paar nachtjes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Yonix schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Is een nieuwe feature:
[Twitter]

Alleen is dat switchen tussen Bluetooth en de Xbox wireless connection.
Tussen 2 consoles wordt altijd het Xbox protocol gebruikt. Daar kun je niet snel tussen switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Of-Aaargh schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb er ook over gedacht de memory expansion te verkopen, maar dan juist om de nieuwe 2TB kaart te kopen. Tot ik de prijs daarvan zag. Dan is het bijna aantrekkelijker om voor een beetje meer een tweede Xbox series X te kopen 8)7
Ik twijfel er nog over. Een 2de Xbox levert mij maar 800gb op aan opslag ;)
Met flightsim en paar andere grote games zit de 1tb expansion al flink vol, dus ik denk er toch over straks de 1tb te verkopen en de 2tb te kopen.
(Ben niet is goed in games verwijderen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Yonix schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Is een nieuwe feature:
[Twitter]

Alleen vraagt @uchiha tijntje het over een Elite controller. Waarbij het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:10:

Dat is wel nice inderdaad, waarvan de developer denkt dat het de beste ervaring is. Weten we welke mode zij echt aanraden ? Ik weet niet wat default ingesteld staat, maar dat is dan wat zij aanraden denk ik.

Ik ben wel echt benieuwd naar de quality mode dan, want deze 30fps voelt dus echt goed aan, iets wat me sowieso is opgevallen dat in sommige games de 30fps gewoon zeer goed is, Witcher 3 bijvoorbeeld. Doe dit echter in Valhalla en man....mijn ogen doen gewoon zeer hoe dat eruitziet.
mymac schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Inderdaad leuk om te lezen: "It may not be 60fps, but it still looks a great deal better than a 30fps update may suggest." Dit geeft me extra vertrouwen om toch voor de quality mode te kiezen in eerste instantie. Ik kijk namelijk juist uit naar de immersiveness door de rijkelijke details. Als ik echt aan het racen ben om het racen, kan ik altijd nog switchen naar perf. mode.

[...]

Ik heb ook twee expansions inderdaad. De items die je ziet kun je niet allemaal los aanschaffen volgens mij, maar je bezit ze wel. Het lijkt allemaal goed te gaan dus.

[...]

Klinkt echt alsof het een veel betere implementatie van 30fps is dan FH4 en gewoon games in het algemeen met uitzonderingen zoals Witcher 3 waar ik 30fps prima vind aanvoelen, soepeltjes en weinig van die Stutter en/of blurs wanneer je de camera roteert.
Ectra schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:23:
Ik had graag een 1080p Quality mode gezien.
Dus gewoon de Quality stuff van de Quality mode, met de 60FPS performance.

Ik speel nog steeds op een 1080p TV die nog niet toe is aan vervanging, maar in de meeste games moet ik kiezen tussen een 4K Quality of 4K performance....
Als derde mode zou dit top geweest zijn voor mensen met een full HD scherm.

Zelf ben ik benieuwd of PG de performance mode qua resolutie naar 1800p of iets lager had kunnen zetten en waardoor we dan qua grafische toeters en bellen gelijk zitten met quality mode. Of wellicht dat de resolutie dan echt aanzienlijk lager had gemoeten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers of mensen die de game nog niet gecheckt hebben; The Walking Dead: The Telltale Definitive Series momenteel €29,00
TWD staat op gamepass zag ik maar weet niet of dat de game compleet is. Ik merkte iig dat animatie haperingen weg zijn uit deze versie itt GP versie. Er is dus een verschil. (edit: seizoen 4 blijkt te ontbreken in gamepass)
Dikke aanrader!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Dat is wel nice inderdaad, waarvan de developer denkt dat het de beste ervaring is. Weten we welke mode zij echt aanraden ? Ik weet niet wat default ingesteld staat, maar dat is dan wat zij aanraden denk ik.
Ja dat denk ik ook. Zo doe ik dat ook altijd met de moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
In de categorie die zag ik niet aankomen

https://www.nme.com/news/...pg-called-shaolin-3077711
Xbox is allegedly working with Brass Lion Entertainment to create a Wu-Tang Clan themed game, currently called Shaolin.

According to Windows Central – and verified by journalist Jeff Grub – Xbox is reportedly working with Brass Lion Entertainment to create a Wu-Tang Clan themed action RPG.

Speaking on GamesBeat Decides, Grubb said that it is “a game based on Wu-Tang”.

Windows Central reports that Shaolin will be a third-person RPG with four-player co-op and a focus on melee combat. Furthermore, Shaolin will reportedly have a campaign that runs for “a couple of dozen hours” and will feature endgame content with seasonal updates.

[ Voor 47% gewijzigd door Timothy3000 op 24-10-2021 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar komt die voor iedereen beschikbaar of is er slechts een gelukkige ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:01
Toch wel fijn dat de ledjes van de console en controller nu gedimd kunnen worden.
Onder: Instellingen > Toegankelijkheid > Nachtmodus

[ Voor 24% gewijzigd door ariekanari op 24-10-2021 19:09 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit tussen alle games van Game Pass te scrollen en dan merk ik die stotteringen ook op. Dit zou toch gewoon soepel moeten gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:33:
Ik zit tussen alle games van Game Pass te scrollen en dan merk ik die stotteringen ook op. Dit zou toch gewoon soepel moeten gaan?
Kan ook met de cache te maken hebben. Heb ooit eens een trucje gelezen en geprobeerd door de Blu-Ray cache te wissen. Dat schoont ook je netwerk cache op en dat hielp ook voor korte tijd.
Het onderdeel heet Persistent Storage.

A full cache can slow down your Xbox, so clearing it will help to free up RAM and speed up performance. Additionally, sometimes files that are stored in your cache can contribute to crashes or other glitches when trying to use your console.
  • Press the Xbox button on your controller
  • Go to the right side of the menu to your profile
  • Select Settings
  • Then select Devices and Connections
  • Next click Blu-Ray in your menu
  • Now select the Persistent Storage option in the menu
  • Finally click Clear Persistent Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:33:
Dat is hier (op de laatste alpha skip ahead) ook niet helemaal soepel idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier ook nog een mooi filmpje over Quality en performance. Met de uitleg erbij waar je op moet letten etc.

Moet zeggen dat nu ik deze video op de tv gekeken heb (in 4k60) ik toch wat meer naar performance mode hang. Dat was na de DF video niet zo maar hier zien de Full screen quality beelden er wel wat stoterig uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Traag dashboard lijkt een algemeen probleem te zijn.

https://www.reddit.com/r/...ws0h/dashboard_slow_down/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
Om nog even de 60fps discussie aan te zwengelen... ;)

Zojuist even voor de fun AC Unity weer opgestart. Een game uit 2014 die op de Xbox nog op 900p loopt. Maar tegenwoordig wel met 60fps door fps boost. En in combinatie met de ontzettend mooie belichting, goed uitgewerkte animaties en gedetailleerde omgeving heb ik op geen enkel moment het idee dat het om een oude game gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
één posting op Reddit (1), maakt het nog geen algemeen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

één posting op Reddit (1), maakt het nog geen algemeen probleem :)
Toch wel typisch dat meerdere hier op Tweakers het probleem melden en op Reddit ook het bericht voorbij komt. Dus dan is er wel meer aan de hand.

Pagina: 1 ... 256 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord