Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:42
uchiha tijntje schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:40:
Ik probeer niets goed te praten. Ik probeer nuances in een discussie te brengen die vooral door personen zoals jou in zwart wit gevoerd wordt.

Gamepass Premium is per maand goedkoper dan PS+ premium. Even duur als je PS+ premium voor een heel jaar afsluit. Ook in PS+ premium zitten niet de first party games day one. Niet eens year one. Hoezo verschillen deze services dan van elkaar, zonder een zinloze discussie te voeren over de kwaliteit van de games in beide services want dat is een gebed zonder eind.

Echter de ene wordt keihard neergehaald terwijl de andere elke vorm van kritiek ontloopt.

Maar nuance wordt op het internet niet meer gewaardeerd. Verder ook geen zin meer om hier inhoudelijk op te reageren. Was een zinloze exercitie zie ik nu alweer.
Wel een terechte nuance imho. Ik ga t.z.t. kijken wat voor mij de juiste deal is. Kan ook zijn dat het essential wordt en ik vooral digitale licenties koop voor een appel-en-een-ei die te streamen zijn.

Misschien hebben ze eigenlijk best wel goed geanalyseerd hoe mensen gamen en wat ze belangrijk vinden. Xbox probeert ook echt een andere koers te varen door ieder apparaat een Xbox te noemen (maken). Dat is best een boeiende (en gewaagde) strategie. Als je die strategie echter langs de meetlat legt zoals we die kennen en gewoon zijn dan klopt dat niet. De toekomst zal leren of dat meer zegt over de meetlat of de strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:40:
Ik probeer niets goed te praten. Ik probeer nuances in een discussie te brengen die vooral door personen zoals jou in zwart wit gevoerd wordt.

Gamepass Premium is per maand goedkoper dan PS+ premium. Even duur als je PS+ premium voor een heel jaar afsluit. Ook in PS+ premium zitten niet de first party games day one. Niet eens year one. Hoezo verschillen deze services dan van elkaar, zonder een zinloze discussie te voeren over de kwaliteit van de games in beide services want dat is een gebed zonder eind.

Echter de ene wordt keihard neergehaald terwijl de andere elke vorm van kritiek ontloopt.

Maar nuance wordt op het internet niet meer gewaardeerd. Verder ook geen zin meer om hier inhoudelijk op te reageren. Was een zinloze exercitie zie ik nu alweer.
Ik denk dat het grote verschil 'm vooral zit in het feit dat je dit dus eerst wel had voor diezelfde prijs. Stel je voor dat PS+ premium jaren lang wel day one releases had en dan opeens niet meer. Wil je dat wel dan mag je een aanzienlijk duurder abonnement pakken.

En Sony kreeg ook - terecht - meer dan genoeg kritiek toen ze de prijs van PSN met 25% verhoogde. Het grote verschil is echter wel dat de PS4/PS5 niet grotendeels drijven op PS+ terwijl dit bij de Xbox toch echt anders ligt. Die console drijft al jaren op Game Pass waardoor het extra zuur is wat er nu gaande is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:53
MazeWing schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Ik denk dat het grote verschil 'm vooral zit in het feit dat je dit dus eerst wel had voor diezelfde prijs. Stel je voor dat PS+ premium jaren lang wel day one releases had en dan opeens niet meer. Wil je dat wel dan mag je een aanzienlijk duurder abonnement pakken.

En Sony kreeg ook - terecht - meer dan genoeg kritiek toen ze de prijs van PSN met 25% verhoogde. Het grote verschil is echter wel dat de PS4/PS5 niet grotendeels drijven op PS+ terwijl dit bij de Xbox toch echt anders ligt. Die console drijft al jaren op Game Pass waardoor het extra zuur is wat er nu gaande is.
Beide consoles hebben deze gen ongeveer evenveel kwalitatieve exclusives. Enig verschil is dat ze bij Microsoft meteen op Gamepass te spelen zijn. Als dat bij Sony ook zo was had het daar op PS Plus gedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:34

R.G

Is het nu wel of niet verstandig om meer te stacken?
Ik twijfelde over feit dat gamepass misschien wel ophoudt maar door de tweakers items van vandaag.

Is die twijfel weg?
Want komt wel hardware, ze hebben meerdere edities, er blijven games komen en Microsoft staat achter Xbox?

Ze willen alleen meer terug voor gamepass vandaar 50% is dat slecht? Of niet want tjah het is een commericeel bedrijf niks mis mee in die ogen.

Dus... Wat nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Er vanuit gaande dat je de dienst GPU wilt blijven gebruiken de komende jaren, als het blijft bestaan dan voor jezelf de afweging maken welk risico je groter (of vervelender) vindt: het risico om geld te verliezen door nu te stacken en Game Pass verdwijnt of door toekomstige prijsstijgingen en je hebr niet gestackt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Timothy3000 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:49:
[...]

Beide consoles hebben deze gen ongeveer evenveel kwalitatieve exclusives. Enig verschil is dat ze bij Microsoft meteen op Gamepass te spelen zijn. Als dat bij Sony ook zo was had het daar op PS Plus gedreven.
"evenveel kwalitatieve" zou ik niet willen zeggen. De PS5 heeft aanzienlijk meer exclusives die flink hoger scoren dan die op de Xbox. Game Pass is uit noodzaak ontstaan om het gebrek aan exclusives op de xbox one te ondervangen en mede door het ontbreken van exclusieve knallers konden ze ook makkelijker day one releases uitbrengen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 06:43:
[...]

"evenveel kwalitatieve" zou ik niet willen zeggen. De PS5 heeft aanzienlijk meer exclusives die flink hoger scoren dan die op de Xbox. Game Pass is uit noodzaak ontstaan om het gebrek aan exclusives op de xbox one te ondervangen en mede door het ontbreken van exclusieve knallers konden ze ook makkelijker day one releases uitbrengen.
Dat jij dat niet zou willen zeggen is denk ik helemaal niemand verbaasd over :+

Maar goed dit is sowieso altijd een smaak ding natuurlijk. Mijn idee is wel ook dat Microsoft deze generatie echt wel een flinke stap naar voren gezet heeft met first party titels (het exclusives noemen is lastig want bijna niks is meer echt exclusive).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Finraziel schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:07:
[...]

Dat jij dat niet zou willen zeggen is denk ik helemaal niemand verbaasd over :+

Maar goed dit is sowieso altijd een smaak ding natuurlijk. Mijn idee is wel ook dat Microsoft deze generatie echt wel een flinke stap naar voren gezet heeft met first party titels (het exclusives noemen is lastig want bijna niks is meer echt exclusive).
Ze moesten ook wel een stap naar voren zetten na de dramatische periode van de Xbox One. Helaas is het in veel gevallen toch tegengevallen. Veel spellen waar men best wel wat van verwacht had vielen tegen:
- Starfield
- Forza Motorsport
- Redfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-10 22:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb het nog niet gezien, excuus als het al voorbij is gekomen. Maar dit suggereert dat ik dikke vette pech heb met mijn GPU die tot juli 2026 loopt en komende maand al moet opzeggen als ik geen kosten wil. Ik zal zo eens in mijn account kijken hoe het zit.

Edit: in mijn account staat nog steeds juli 2026, maar ja het is geen misselijkheid bedrag. Voor dat geld zoek ik wel andere manieren om een game te spelen, inclusief gewoon kopen. Zo veel game ik namelijk niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaRvOPFeck7XtTSsrSqldmfPlVg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wqZaVk2zWY0HB8PcZi489WKU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 07-10-2025 07:48 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kuusj schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:46:
Heb het nog niet gezien, excuus als het al voorbij is gekomen. Maar dit suggereert dat ik dikke vette pech heb met mijn GPU die tot juli 2026 loopt en komende maand al moet opzeggen als ik geen kosten wil. Ik zal zo eens in mijn account kijken hoe het zit.

Edit: in mijn account staat nog steeds juli 2026, maar ja het is geen misselijkheid bedrag. Voor dat geld zoek ik wel andere manieren om een game te spelen, inclusief gewoon kopen. Zo veel game ik namelijk niet.
[Afbeelding]
Ik heb vandaag ook deze mail gekregen, ook met de datum van 4 november genoemd.
Dit klinkt inderdaad alsof je vanaf die datum gaat betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
Exocet schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:31:
[...]

Ik heb vandaag ook deze mail gekregen, ook met de datum van 4 november genoemd.
Dit klinkt inderdaad alsof je vanaf die datum gaat betalen.
Als de abboperiode loopt tot ergens in 2026, dan betaal je neem ik aan vanaf de nieuwe periode het nieuwe bedrag.

Ik betaal per maand, dus de eerstvolgende periode na 4 november betaal ik het nieuwe bedrag.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:44:
[...]

Als de abboperiode loopt tot ergens in 2026, dan betaal je neem ik aan vanaf de nieuwe periode het nieuwe bedrag.

Ik betaal per maand, dus de eerstvolgende periode na 4 november betaal ik het nieuwe bedrag.
Als bij het account kijk, is dat inderdaad het geval.
Ik wel even terugkerende facturering uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

[Afbeelding]
Zijn van plan.. lekker vaag. Denk niet dat ze zich bedenken hoor, of de opzeggingen moeten nu al binnenstromen. Maar ze weten ook dat er nog wat games aankomen de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 15:10

Meneer iCy

swarma

[Afbeelding]
Op dit moment zijn er nog 3 maanden kaartjes te koop die GPU geven voor een acceptabel bedrag. Vandaag is die van mij verlopen en een GPU maand kaartje en 3 maand kaartje zijn met een verlopen abonnement gewoon te claimen.

Voor het GPU maand kaartje moest ik geen abonnement meer hebben, dus helemaal weg uit mijn profiel en dat was vandaag het geval.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:44:
[...]

Dit is bij mij ook zo. Heb mail gehad over verhoging, maar mijn eerstvolgende maand begint op 24 oktober, dus die is voor de oude prijs. En pas de eerstvolgende gaat naar de nieuwe prijs (mocht ik het behouden uiteraard).

Je kunt dit ook zien bij je abo overzicht op je Microsoft account, iets met 'volgende afschijving is xx,xx'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
MazeWing schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:11:
[...]

Je probeert nu een flinke verslechtering (voor dezelfde prijs als ultimate eerst was) goed te praten. Voor een boel mensen was game pass ook erg fijn om day one Microsoft (1st party dus) titels te spelen. Dat was echt duidelijk het grootste selling point waar ook alle advertenties mee aan het pronken waren.

En afhankelijk van de populariteit van een titel kan “geen day one” opgerekt worden tot een “day 365” release…
Maar je bent het denk ik wel met me eens dat huidige ultimate niet houdbaar was toch? Want toen ik begon met ultimate was het simpelweg een combinatie van gold + pc gamepass + xbox gamepass. Vervolgens kwamen daar met de jaren enorme features bij;
-cloud streaming
-ubisoft titels
-ea play
-activision/blizzard titels
-aantal games verdubbelde (was eerst <100-200 en nu meer dan 500 laatste keer dat ik keek) edit: 469 op pc, 839 totaal (!)

Het gamepass ultimate van nu is simpelweg niet meer het ultimate van toen. In games zit je x2 en als je die extra features erbij pakt dan wordt het x3.

Nu doe ik zelf helemaal niks met cloud streaming en zijn ubisoft titels vaak in de sale erg betaalbaar dus de vraag is even of je de consument die functies tegelijk met een hoge prijs door de strot wil duwen (retorisch, natuurlijk niet!). Er is nu premium maar daar zit dan gek genoeg de eigen 1st day dingen dan weer niet bij "Not included: New Xbox published games join the library within 12 months of launch2". Als ze dat wel bij premium zetten dan is het meer in lijn met de originele ervaring. Dan was er ook minder aan de hand geweest.

Microsoft had er PR technisch überhaupt verstandig aan gedaan om een ander woord dan ultimte te kiezen. Ultimate + of iets dergelijks, dat je kunt kiezen of je die 4 extra functies er al dan niet bij wil krijgen.

Gelukkig is het met de huidige omstandigheden voor 168 per jaar (14 per maand) nog niet te doen. Met name omdat op pc de gamepas ook op een extra account werkt en je dan ook tegelijk online kunt spelen (muv gekoppelde partijen als Ubisoft en Ea play).

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 07-10-2025 12:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43

[Afbeelding]
Momenteel kun je nog voor 84 per half jaar via 3 maanden kaartjes. Wellicht heb je daar wat aan.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:55
Iemand hier al meer van gehoord? Schijnbaar hebben ze bij MS bedacht dat huidige abonnees dezelfde prijs behouden, maar iedereen die GP heeft opgezegd en zich weer aanmeldt, gaat de hogere prijs betalen.

[ Voor 52% gewijzigd door KlaasjeNL op 07-10-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had vanmorgen een mail gekregen van de prijs stijging, maar niet dat ik mijn huidig bedrag zou houden. Dit was mijn mail
Bedankt dat je een Xbox Game Pass Ultimate-abonnee bent. We zijn van plan onze prijzen aan te passen in reactie op veranderende marktomstandigheden. Dankzij deze prijswijziging kunnen we je meer waar voor je geld en geweldige games blijven bieden voor de allerbeste game-ervaring. Vanaf 4 november 2025 betaal je elke abonnementsperiode € 323,99 plus toepasselijke belastingen, tenzij je uiterlijk twee dagen vóór je volgende geplande betalingsdatum annuleert. Bezoek hier je Microsoft-account om je abonnement en betaalwijze te beheren of je abonnement te annuleren.

Dit is je huidige abonnement:
Xbox Game Pass Ultimate

Je abonnementsprijs verandert van € 215,99 naar € 323,99.

Het biedt voordelen zoals:

Nieuwe games vanaf dag één, waaronder nieuwe door Xbox uitgegeven games en games van derden

Meer dan 400 games voor Xbox-console, pc en ondersteunde apparaten

Fortnite Crew is beschikbaar in november

Speel titels als EA SPORTS FC, The Sims, STAR WARS™ en andere favorieten van fans met EA Play

Krijg toegang tot meer dan 50 iconische games van Ubisoft+ Classics

Stream games met onze beste kwaliteit en de kortste wachttijden, waaronder bepaalde games die van jou zijn

Ontgrendel in-game-voordelen in League of Legends, Call of Duty®: Warzone™, Rainbow Six Siege en meer van de populairste games

Speel, chat en ontdek samen met je vrienden met online console multiplayer

We werken er voortdurend aan om onze service te verbeteren, wat betekent dat we je een verscheidenheid aan opties bieden die het beste aansluiten bij jouw gamebehoeften en budget.

Ga naar xbox.com/gamepass om al onze abonnementen te bekijken.

Meer informatie over het annuleren van je abonnement.

Nogmaals bedankt dat je een Xbox Game Pass-abonnee bent. We blijven ons inspannen om je games van hoge kwaliteit, veel waar voor je geld en een geweldige game-ervaring te bieden.
Als ik kijk naar mijn komende betaling, dan zie ik ook nog altijd de nieuwe prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwWQlQ31uwgjT-rpFWXYG_zrwXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ldla4fcKUt9RFdatDv1sOcyZ.png?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:45:
Iemand hier al meer van gehoord? Schijnbaar hebben ze bij MS bedacht dat huidige abonnees dezelfde prijs behouden, maar iedereen die GP heeft opgezegd en zich weer aanmeldt, gaat de hogere prijs betalen.

[YouTube: title]
Dat lijkt een slechte vertaling te zijn. Sowieso heeft iedereen met codes vooruitbetaald. En in Europa gaat de verhoging altijd in na je eerstvolgende betaling. Dus volgens mij is er niks veranderd. Zolang je einddatum nog ver weg is heb je geen omkijken nu en betaal je nu per maand, dan betaal je vanaf 4 november of wat je maand datum ook is de prijs die bij je abonnement staat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:09
Ik weet niet of het mag maar laat deze hier even achter : https://www.loaded.com/nl...s-ultimate-xbox-one-pc-eu
Twaalf maanden Game Pass Ultimate voor nog geen €15,- per maand (incl. btw)
Je krijgt vier codes van elk drie maanden, ze werken en kreeg zelfs een maand extra voor recurring billing (daarna uit gezet natuurlijk)
Toch maar even drie jaar gehaald, dat verdient zich wel weer terug, zeker tov het anders toch benodigde Essentials abonnement.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:58

ilm

justifire schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:28:
Ik weet niet of het mag maar laat deze hier even achter : https://www.loaded.com/nl...s-ultimate-xbox-one-pc-eu
Je krijgt vier codes van elk drie maanden, ze werken en kreeg zelfs een maand extra voor recurring billing (daarna uit gezet natuurlijk)
Toch maar even drie jaar gehaald, dat verdient zich wel weer terug, zeker tov het anders toch benodigde Essentials abonnement.
Dju, was het niet van plan maar toch ook een jaar verlengd tot december 2027.

Had eigenlijk besloten al vanvoor de heisa om het even op pauze te zetten en men andere backlog af te werken. Echter voor die prijs zie ik eigenlijk alleen maar voordelen. Al veel te veel indies daarmee ontdekt (tunic is game of the decade btw) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-10 23:19
Las het te maken heeft met regelgeving. In sommige landen mag je niet zo snel een prijswijziging doorvoeren. Dit geldt bijvoorbeeld in Duitsland. Na de minimale termijn dat is gesteld is de landen wordt ook daar het nieuwe bedrag het standaard bedrag van Ultimate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
ilm schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:18:
[...]

Dju, was het niet van plan maar toch ook een jaar verlengd tot december 2027.

Had eigenlijk besloten al vanvoor de heisa om het even op pauze te zetten en men andere backlog af te werken. Echter voor die prijs zie ik eigenlijk alleen maar voordelen. Al veel te veel indies daarmee ontdekt (tunic is game of the decade btw) :)
Je hebt smaak. Tunic is een toppertje inderdaad. :)

Verder zin in The Outer Worlds 2. De komende periode zit weer stamp vol met releases waar ik naar uit kijk :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Held _/-\o_
Verlengd tot november '26 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 17:18
Kan dit ook op een lopende ultimate abonnemen? de mijne loop namelijk nog tot februari 2026.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

GranCanaria schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Kan dit ook op een lopende ultimate abonnemen? de mijne loop namelijk nog tot februari 2026.
Mijne liep nog tot het eind van de maand en ik kon deze kaartjes toevoegen. Dus, ja het kan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-10 13:40
[...]

Ik heb dit ook zojuist gedaan.

Via Loaded 12 maanden Game Pass Ultimate gekocht voor 145e. Had nog een abonnement tot 10-2026.

Kreeg 4x3 maanden Game Pass Ultimate en deze ingewisseld op mijn account. Met terugkerende facturering inschakelen kreeg ik 1 maand extra.

Daarna op mijn account terugkerende facturering uitgeschakeld met behoud van die 1 extra maand.

Dus nu tot 11-2027 Game Pass Ultimate :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ja dit kan zeker en is meerdere malen al besproken in het [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie onderwerp :)

Je kan zelfs Game Pass Core kaartjes op een lopend abbonnement zetten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Thanks bro!!

Maar.. als ik Nederland selecteer bij afrekenen vragen ze land van facturering. Hier komen dan 21% btw kosten bij.

Gewoon op Verenigde Staten laten staan? Is dit geen probleem?

Tevens vraag ik me af hoelang game pass nog bestaat na deze actie van Microsoft. Nu gaan alle abonnees weg en dus geen inkomsten. Hoe gaan ze games van andere uitgevers betalen?

[ Voor 10% gewijzigd door deryck op 08-10-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:22
deryck schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:28:
[...]
Tevens vraag ik me af hoelang game pass nog bestaat na deze actie van Microsoft. Nu gaan alle abonnees weg en dus geen inkomsten. Hoe gaan ze games van andere uitgevers betalen?
Nouja, als alle abonnees weg gaan hoeven ze ook geen games meer toe te voegen toch. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Thanks bro!!

Maar.. als ik Nederland selecteer bij afrekenen vragen ze land van facturering. Hier komen dan 21% btw kosten bij.

Hoe heb jij dat uiteindelijk gedaan met de landkeuze?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Nu online
Slasher schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Hoe heb jij dat uiteindelijk gedaan met de landkeuze?
Nog niet besteld. Denk dat ik belgie pak of usa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

deryck schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:02:
[...]

Nog niet besteld. Denk dat ik belgie pak of usa
Ik krijg het bestellen niet voor elkaar om onduidelijke redenen niet verwerkt kon worden
Dus ik ben even benieuwd hoe jij dat doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 08-10-2025 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Slasher schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:04:
[...]

Ik krijg het bestellen niet voor elkaar om onduidelijke redenen niet verwerkt kon worden
Oeps, ik heb die landkeuze niet eens gezien en dus gewoon op US laten staan en € 145,59 betaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 12:33
Slasher schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:04:
[...]

Ik heb de USA land-code gebruikt. Geen idee hoe ze dat zouden kunnen controleren of corrigeren. Let wel dat je de EU pas koopt.

Bedacht me daarna dat je misschien zelfs nog beter in dollars kunt afrekenen ivm de lage waarde van de dollar, maar dat heb ik helaas niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Nu online
RigolleM schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

Oeps, ik heb die landkeuze niet eens gezien en dus gewoon op US laten staan en € 145,59 betaald 8)7
Werkt t? Dan is het goed toch? :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

r_acker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:08:
[...]

Ik heb de USA land-code gebruikt. Geen idee hoe ze dat zouden kunnen controleren of corrigeren. Let wel dat je de EU pas koopt.

Bedacht me daarna dat je misschien zelfs nog beter in dollars kunt afrekenen ivm de lage waarde van de dollar, maar dat heb ik helaas niet gedaan.
Via welke betaalmethode heb je betaald? Gastbetaling lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
deryck schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:08:
[...]

Werkt t? Dan is het goed toch? :) _/-\o_
Yup, zit weer gebeiteld tot april 2027.. daarna zien we wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Slasher schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Paypal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 12:33
Slasher schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Paypal. Leek me de meest veilige optie. Ik heb geen account gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
[...]

Thanks bro!!

Op nederland zetten.
Staat ook in de post [incl. Btw]
Komt een jaar op € 176,16 nog geen €15,- per maand.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• justifire
:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPLBmynbJPv-lzqsfbCUDRi_-hI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkXpqu3hpfx4dzBmVVJxBELX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

justifire schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:29:
[...]

Op nederland zetten.
Staat ook in de post [incl. Btw]
Komt een jaar op € 176,16 nog geen €15,- per maand.
Ik snap het niet, ik heb daar geen last van? Gewoon 145
Wel Ben ik er net achter dat als je meteen recurring billing stop zet verlies je de maand.. ?

Ik had tot December nu November wat raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
R.G schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Ik snap het niet, ik heb daar geen last van? Gewoon 145
Mazzel gehad. Ik krijg dan een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Nu online
Timothy3000 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:13:
[...]

Mazzel gehad. Ik krijg dan een foutmelding.
VPN uitzetten, dan werkt het bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Heb geen VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Wanneer je via PayPal betaald is het gewoon € 145.
Je gebruikt dan je PayPal gegevens i.p.v. een apart account.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Zat te twijfelen om nóg een jaar vooruit te kopen, dan kan ik straks tot eind 2029 verlengen.. maar dat is ook wel een risico gezien de toekomst van Xbox, game pass en of ik gamen dan nog steeds zo leuk vind/doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-10 23:55

OFV

Ik heb ultimate tot feb 26. Kan ik alvast 12 mnd core kopen op die site (46,59) en de code bewaren en inwisselen zodra ultimate afgelopen is? Dat is flink goedkoper als 9 euro per maand voor online games kunnen spelen.

Edit: heb geen ultimate meer nodig dus puur online games kunnen spelen/ multiplayer.

[ Voor 16% gewijzigd door OFV op 09-10-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:40
Hoef je hem ook niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
OFV schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:16:
Ik heb ultimate tot feb 26. Kan ik alvast 12 mnd core kopen op die site (46,59) en de code bewaren en inwisselen zodra ultimate afgelopen is? Dat is flink goedkoper als 9 euro per maand voor online games kunnen spelen.

Edit: heb geen ultimate meer nodig dus puur online games kunnen spelen/ multiplayer.
Even mijn glazen bol op poetsen, kom ik er morgen op terug :+

Verwacht niet dat er hier iemand is die je kan aangeven of dat inderdaad gaat werken. In theorie blijft de code geldig, althans zo is het vooralsnog. Of dat februari 2026 ook zo is en je core kaartje dan automatisch wordt omgezet naar Essential, denk niet dat iemand je dat (hier) met zekerheid kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-10 23:55

OFV

bazzemans schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:54:
[...]

Even mijn glazen bol op poetsen, kom ik er morgen op terug :+

Verwacht niet dat er hier iemand is die je kan aangeven of dat inderdaad gaat werken. In theorie blijft de code geldig, althans zo is het vooralsnog. Of dat februari 2026 ook zo is en je core kaartje dan automatisch wordt omgezet naar Essential, denk niet dat iemand je dat (hier) met zekerheid kan zeggen.
Ik verwacht dat de code wel geldig zal blijven en Core dan omgezet wordt naar Essential, zoals destijds ook Live naar Ultimate kon worden omgezet. (maar geen garanties inderdaad...)

Ik zie in ieder geval via ChatGPT dat ik ultimate moet laten verlopen en daarna de code via redeem moet invoeren. Je kunt het niet nu al erop zetten.

Edit: krijg nu reclame in Windows over Essential via popup rechtsonderin. Zal wel weer toeval zijn en niks te maken hebben met het continu monitoren van wat je typt. :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3q4k2-2avm8ItYymzAszpvwV4YA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NtwGZxdU2CqHSu9yOiz6csbu.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door OFV op 10-10-2025 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 22-10 16:30

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Phoe die verhoging doet wel pijn, ik zeg hem niet direct op want wil even checken wat de schade is bij opzeggen. Als in DLC hebben voor games die ik via Game Pass had. Wss is dat maar één game, maar toch.

En MSFS zelf kopen gaat wel even pijn doen, maar aangezien ik dat amper speel kan dat ook wel bij een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ik ben nog steeds Ultimate, maar mijn pay verliep gisteren. ben benieuwd wanneer ik geen Ultimate meer heb.
ik heb besloten om even geen abbo te nemen. ik heb nog een backlog aan games op Steam dus vervelen ga ik toch niet doen :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:25:
ik ben nog steeds Ultimate, maar mijn pay verliep gisteren. ben benieuwd wanneer ik geen Ultimate meer heb.
ik heb besloten om even geen abbo te nemen. ik heb nog een backlog aan games op Steam dus vervelen ga ik toch niet doen :)
Kan je nog wel gamen? Sowieso pas slim om eventueel te verlengen als je abonnement afgelopen is, dan krijg je de langste tijd. En ook slim om je backlog weg te werken.. bij mij helaas onbegonnen werk, dus daarom speel ik maar gewoon elke dag waar ik op dat moment zin in heb. Elk level verder is weer is iets van de backlog af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Deezers schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:00:
[...]

Kan je nog wel gamen? Sowieso pas slim om eventueel te verlengen als je abonnement afgelopen is, dan krijg je de langste tijd. En ook slim om je backlog weg te werken.. bij mij helaas onbegonnen werk, dus daarom speel ik maar gewoon elke dag waar ik op dat moment zin in heb. Elk level verder is weer is iets van de backlog af :')
Ja gamen werkt nog, verwacht vandaag of morgen dat het niet meer kan.
zojuist alle punten ingeleverd voor een cadeau kaart, heb er €31 voor kunnen inleveren.
neem aan dat je die kan gebruiken voor kopen van games?
edit ja dus: maar die punten zijn maar 90 dagen houdbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Kol Nedra op 12-10-2025 14:29 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:53
Kol Nedra schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

Ja gamen werkt nog, verwacht vandaag of morgen dat het niet meer kan.
zojuist alle punten ingeleverd voor een cadeau kaart, heb er €31 voor kunnen inleveren.
neem aan dat je die kan gebruiken voor kopen van games?
edit ja dus: maar die punten zijn maar 90 dagen houdbaar
Wacht...Zijn cadeaukaarten gespaard via rewards maar 90 dagen houdbaar?
Heb hem namelijk op auto redeem staan, Maar anders moet ik dat even uitzetten.

Ik dacht dat die cadeaukaarten onbeperkt houdbaar waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
RvD86 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:10:
[...]

Wacht...Zijn cadeaukaarten gespaard via rewards maar 90 dagen houdbaar?
Heb hem namelijk op auto redeem staan, Maar anders moet ik dat even uitzetten.

Ik dacht dat die cadeaukaarten onbeperkt houdbaar waren
dit stond er in mijn email:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0RYSmyN-Yel0hNzpRb4wt3FB2A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ItVP6RKOqQBWIRSdy9lHANLp.png?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:53
Oke dan...gaan we dat maar even uitzetten.

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drilling
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-10 21:43
Tjonge, jonge... Kocht ik 3 jaar geleden nog Ultimate voor 3 jaar via de VPN op Turkije voor iets van 100 euro, ben ik nu 26,99! kwijt per maand.

Ben ik de enige die dit bedrag het niet meer waard vindt om te gamen? Toen ik begon met Battlefield 1942 kocht je gewoon de game en was je klaar. Dit gaat echt nergens meer over toch? Vooral de prijsverhoging van 15 naar 27 is toch bizar?

Jammer want mij ging het gewoon erom Battlefield of Fifa te kunnen spelen. En voor die games heb je Xbox Live nodig én EAplay blijkbaar wat het wel prijzig maakt. Dacht dat ik nog zou gamen tot in het bejaardenhuis maar dan moet ik geen erfenis aan de kids geven blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Drilling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:43:
Tjonge, jonge... Kocht ik 3 jaar geleden nog Ultimate voor 3 jaar via de VPN op Turkije voor iets van 100 euro, ben ik nu 26,99! kwijt per maand.

Ben ik de enige die dit bedrag het niet meer waard vindt om te gamen? Toen ik begon met Battlefield 1942 kocht je gewoon de game en was je klaar. Dit gaat echt nergens meer over toch? Vooral de prijsverhoging van 15 naar 27 is toch bizar?

Jammer want mij ging het gewoon erom Battlefield of Fifa te kunnen spelen. En voor die games heb je Xbox Live nodig én EAplay blijkbaar wat het wel prijzig maakt. Dacht dat ik nog zou gamen tot in het bejaardenhuis maar dan moet ik geen erfenis aan de kids geven blijkbaar.
Is Gamepass Core en de game kopen dan niet je oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 21:19

Uuh je kan toch nog steeds de game kopen? Ultimate is niet verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 22:23

Het is natuurlijk maar net wat je duur vind.... Kijk, dat zo'n dienst op de lange termijn niet uit kan voor 3 jaar voor 100 euro kan iedere kleuter op z'n vingers natellen natuurlijk.
Desalniettemin zijn er nog steeds opties om het voordeliger aan te schaffen zoals je jaren geleden deed. Je kunt het momenteel aanvullen voor meen ca. 13-15 euro per maand, wat fors goedkoper is dan de 27 euro.

Ben het wel eens dat een ca. 50% verhoging fors is. Persoonlijk weerhoudt dat mij niet om GPU aan te houden. Ik bekijk het zo: het kost mij ongeveer één uur werken per maand om de hele maand onbeperkt te kunnen gamen (en ja, ik snap dat dat voor andere mensen misschien iets langer of korter kan zijn). Dat vind ik absoluut nog wel de moeite waard. Maar die afweging moet ieder voor zich maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10 16:48
Als je alleen Core koopt en geen fysieke Xbox hebt staan, kun je dan gekochte games wel als cloud game spelen? Of werkt dat zo niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
RobNemoo schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:22:
Als je alleen Core koopt en geen fysieke Xbox hebt staan, kun je dan gekochte games wel als cloud game spelen? Of werkt dat zo niet?
Ja, je moet ze dan wel via de Xbox site/store aanschaffen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mee eens hoor, maar ik heb verderop in het topic een methode gebruikt waarbij het omgerekend iets meer dan 12€ per maand is. Niet zo goedkoop als 3 jaar terug, maar dat is in elk geval een stuk beter (de Gamepass library is in de tussentijd ook een stuk beter geworden imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tot hoever in de toekomst kan je met codes verlengen? Ik denk eraan om de 12 Month Xbox Game Pass Ultimate op loaded aan te schaffen maar mijn huidige abbo loopt nog tot Mei 2027.

M'n eigen antwoord gevonden op de microsoft site:
Game Pass Ultimate kan worden verlengd tot maximaal 36 maanden in alle landen waar dit abonnementstype beschikbaar is.

[ Voor 35% gewijzigd door xtr3me op 14-10-2025 11:56 . Reden: antwoord gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
xtr3me schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:54:
Tot hoever in de toekomst kan je met codes verlengen? Ik denk eraan om de 12 Month Xbox Game Pass Ultimate op loaded aan te schaffen maar mijn huidige abbo loopt nog tot Mei 2027.

M'n eigen antwoord gevonden op de microsoft site:

[...]
3 jaar (+3 dagen speling). Zo heb ik op 2 oktober mijn abonnement aangevuld tot 5 oktober 2028.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 14:06
Eens dat de prijsverhoging zeer stevig is, maar ik hoop ook dat je begrijp dat 3 jaar gamepass via vpn'tje voor € 100 het andere uiterste is en natuurlijk niet uit kan. De prijs die Microsoft nu vraagt gaat wel meer richting een 'eerlijke' prijs voor wat je krijgt al voelt het nu wel heel duur.

Als je echt veel gamed en je speelt minimaal 5 fullpriced games, en daarnaast nog ander grut dan is het voor € 324 nog steeds geen hele gekke deal. Maar goedkoop is anders. Die 5 fullpriced games haal ik per jaar al niet eens, dus voor mij is gamepass een gesloten boek zodra het abonnement afloopt. Een wat grotere game speel ik in een maand niet uit, dus ik kan de games beter weer gaan kopen dan het via gamepass spelen.

Sowieso ga ik de volgende consolegeneratie geen twee consoles meer halen. Te weinig tijd om ze echt beiden goed te gebruiken. Dus nog eens goed afwegen welke het gaat worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 14-10-2025 13:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Hulleman schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:18:
[...]
Eens dat de prijsverhoging zeer stevig is, maar ik hoop ook dat je begrijp dat 3 jaar gamepass via vpn'tje voor € 100 het andere uiterste is en natuurlijk niet uit kan. De prijs die Microsoft nu vraagt gaat wel meer richting een 'eerlijke' prijs voor wat je krijgt al voelt het nu wel heel duur.

Als je echt veel gamed en je speelt minimaal 5 fullpriced games, en daarnaast nog ander grut dan is het voor € 324 nog steeds geen hele gekke deal. Maar goedkoop is anders. Die 5 fullpriced games haal ik per jaar al niet eens, dus voor mij is gamepass een gesloten boek zodra het abonnement afloopt. Een wat grotere game speel ik in een maand niet uit, dus ik kan de games beter weer gaan kopen dan het via gamepass spelen.
Als je het eerlijk wilt vergelijken moet je natuurlijk de prijs van €100 voor 3 jaar (via VPN) niet vergelijken met full price € 324 / jaar. Je kunt nog steeds kaarten kopen (bijv. via Eneba) en 3 jaar stacken, ben je €150-180 kwijt voor een jaar. Tuurlijk, nog steeds een stuk duurder dan jaren geleden, maar iedereen kon op z'n vingers natellen dat dat niet kon blijven, zeker met de veel uitgebreidere lineup van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
Hulleman schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Sowieso ga ik de volgende consolegeneratie geen twee consoles meer halen. Te weinig tijd om ze echt beiden goed te gebruiken. Dus nog eens goed afwegen welke het gaat worden :)
Dit neem ik mezelf ook bij elke generatie voor. De enige console van MS, Sony en Nintendo die ik nooit in huis heb gehad is de PS3. :)

Maar qua gamepass. Ik ga dat niet verlengen. Om vergelijkbare redenen. Ik speel soms wel eens tien spellen in een maand maar meestal ben ik maanden bezig met één spel. Het was ooit een deal die te goed was om te laten lopen, maar dat is het met deze prijs niet meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lukt het jullie om de 12 maanden card te kopen bij Loaded? Ik heb inmiddels 3x met Paypal geprobeerd te betalen en volgens Paypal lukt dat, maar daarna krijg ik een email van Loaded dat mijn order is gefaald en terug betaald is.

Zodra ik wil betalen via de "card" optie krijg dit te zien:
Sorry, there's been an error processing your order. Please try disabling any ad blocker/VPN or use an alternative payment method. If using a discount code, please check its terms and conditions for correct usage.

You have no items in your shopping cart.
Click here to continue shopping.
Billing country: United States

(ik heb ook andere items geprobeerd zoals de 3 en 6 maanden kaarten en heb daarbij hetzelfde probleem)
(Ublock staat uit, alleen adguard dns staat nog wel aan)

[ Voor 11% gewijzigd door xtr3me op 14-10-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-10 16:28
xtr3me schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:29:
Lukt het jullie om de 12 maanden card te kopen bij Loaded? Ik heb inmiddels 3x met Paypal geprobeerd te betalen en volgens Paypal lukt dat, maar daarna krijg ik een email van Loaded dat mijn order is gefaald en terug betaald is.

[...]

(ik heb ook andere items geprobeerd zoals de 3 en 6 maanden kaarten en heb daarbij hetzelfde probleem)
ik heb ongeveer 2 uur geleden 2 keer 12 maanden gekocht via loaded, betaald met paypal zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 19:45
Bij mij werkt het direct via Paypal. Ik vond het even verwarrend omdat ik na het inloggen bij Paypal een bestelbevestiging verwachtte maar ik moest toch nog een keer op "nu kopen" klikken en toen kwam 'ie direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffybeast
  • Registratie: September 2019
Misschien al eens gepasseerd maaarrrr…

Ik kreeg vandaag mail van Microsoft. Ik weet al een tijdje dat de prijs stevig omhoog gaat ; maar ik kreeg mail dat ik vanaf volgende maand 17,99/eur zal betalen en dus niet de 27,99eur…
Is dit zo? Blijft dit zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EdPI4H3tZYocHyXwpqTskhk7xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiRdIZBV62Ckj3K1g44c7AUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 22:01
15-12-25 verloopt mijn 3 jarige GPU.
Moet je nog steeds wachten tot verloopdatum om dan weer met kaartjes opnieuw 3 jaar (max) af te sluiten?
Wat ben je dan gemiddeld kwijt in totaal?
Ik krijg wel twijfel om GPU te gaan nemen weer.

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Bas Post schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:54:
15-12-25 verloopt mijn 3 jarige GPU.
Moet je nog steeds wachten tot verloopdatum om dan weer met kaartjes opnieuw 3 jaar (max) af te sluiten?
Wat ben je dan gemiddeld kwijt in totaal?
Ik krijg wel twijfel om GPU te gaan nemen weer.
Lees even de laatste 10 pagina's hier. Het beste kun je nu volgens mij gewoon de 3 maands GPU kaarten kopen op eneba. De core kaarten zijn praktisch net zo duur door de steeds slechter wordende conversie. Kost je € 150 - € 180 per jaar. Voor 3 jaar ca € 500.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 16-10-2025 10:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

xtr3me schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:29:

[...]

ja, van de week nog gedaan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 22:01
Hulleman schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Lees even de laatste 10 pagina's hier. Het beste kun je nu volgens mij gewoon de 3 maands GPU kaarten kopen op eneba. De core kaarten zijn praktisch net zo duur door de steeds slechter wordende conversie. Kost je € 150 - € 180 per jaar. Voor 3 jaar ca € 500.
Thanks! Je beantwoord mijn vraag al. Dat is echt een heel stuk nadeliger geworden t.o.v. paar jaar terug.

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Bas Post schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Thanks! Je beantwoord mijn vraag al. Dat is echt een heel stuk nadeliger geworden t.o.v. paar jaar terug.
Ja idd, maar de prijs van een paar jaar terug (€ 100 of zelfs minder voor 3 jaar GPU) was ook weer het andere uiterste. € 12 - € 15pm is nog steeds een prima deal voor GPU natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Fluffybeast schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:27:
Misschien al eens gepasseerd maaarrrr…

Ik kreeg vandaag mail van Microsoft. Ik weet al een tijdje dat de prijs stevig omhoog gaat ; maar ik kreeg mail dat ik vanaf volgende maand 17,99/eur zal betalen en dus niet de 27,99eur…
Is dit zo? Blijft dit zo?

[Afbeelding]
Interessant, Hou ons op de hoogte
Lijkt dat Microsoft terug krabbelt als ik je mail zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Volgens xbox verloopt mijn game pass vandaag, ben benieuwd. Wanneer er definitief staat dat ik geen abonnement meer heb, even alle codes invoeren, omzetten en hopen dat ze (nog) werken. Dan kan ik er als het goed is weer 3 jaar tegenaan. Blijf het 'even een game proberen ' principe toch wel erg fijn vinden, en de games die bevallen speel ik wel gewoon vaak of uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Bij Loaded zijn de codes inmiddels nog wat goedkoper, omgerekend 11,50 euro per maand. Zelf nog een 3 maanden code gehaald, dan kan ik verlengen tot december 2028 straks. Daarna durf ik niet meer echt vooruit te kopen. Geen idee wat er dan nog van Game Pass / Xbox over is en of ik genoeg speel. 27 euro per maand is sowieso wat gortig gezien de games nooit je eigendom blijven dus je blijft toegang huren, maar elke maand gewoon wat nieuwe games proberen voor een paar euro per maand is voor mij wel prima, naast de grote releases die je ook kan spelen.

Omzetten ging uiteindelijk goed, wel nog wat gedoe doordat de 2e code niet direct werd toegevoegd, exact 24 uur later ging dat alsnog vanzelf en kon ik de rest invoeren en omzetten. Nu nog tot december wachten tot ik de laatste code kan invoeren (nu invoeren zou ik 2 maanden moeten missen gezien je maar 36 maanden vooruit mag hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 20-10-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Nu online
Deezers schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:10:
Bij Loaded zijn de codes inmiddels nog wat goedkoper, omgerekend 11,50 euro per maand. Zelf nog een 3 maanden code gehaald, dan kan ik verlengen tot december 2028 straks. Daarna durf ik niet meer echt vooruit te kopen. Geen idee wat er dan nog van Game Pass / Xbox over is en of ik genoeg speel. 27 euro per maand is sowieso wat gortig gezien de games nooit je eigendom blijven dus je blijft toegang huren, maar elke maand gewoon wat nieuwe games proberen voor een paar euro per maand is voor mij wel prima, naast de grote releases die je ook kan spelen.

Omzetten ging uiteindelijk goed, wel nog wat gedoe doordat de 2e code niet direct werd toegevoegd, exact 24 uur later ging dat alsnog vanzelf en kon ik de rest invoeren en omzetten. Nu nog tot december wachten tot ik de laatste code kan invoeren (nu invoeren zou ik 2 maanden moeten missen gezien je maar 36 maanden vooruit mag hebben).
Zie laatste dikgedrukte zin.
Ik vraag me af of dat blijft werken @Deezers
Ik heb gestackt tot oktober 28.

Ik wil eigenlijk nog verder gaan tot oktober 30 of 31. Maar weet niet of die loaded kaarten over 1 jaar nog kan invoeren.

Hoop dat ik in 2031 nog leef en gezond ben, maar weet wel zeker als dat het geval is ik nog game. Sowieso Call of Duty, Gears, Forza (eigenlijk alle Microsoft ip's)

Offtopic waar niemand op hoeft te reageren.
Mijn droom is ooit in een verre toekomst een ori 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
deryck schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:59:
[...]

Zie laatste dikgedrukte zin.
Ik vraag me af of dat blijft werken @Deezers
Ik heb gestackt tot oktober 28.

Ik wil eigenlijk nog verder gaan tot oktober 30 of 31. Maar weet niet of die loaded kaarten over 1 jaar nog kan invoeren.

Hoop dat ik in 2031 nog leef en gezond ben, maar weet wel zeker als dat het geval is ik nog game. Sowieso Call of Duty, Gears, Forza (eigenlijk alle Microsoft ip's)

Offtopic waar niemand op hoeft te reageren.
Mijn droom is ooit in een verre toekomst een ori 3
De codes hebben zelf geen vervaldatum, dat is het probleem niet. Je weet alleen pas op het moment van invoeren of de code überhaupt werkt (stel dat). En of Ultimate er dan nog is en wat je dan precies nog krijgt bij inwisselen. En je moet de codes ergens bewaren zodat je weet dat je ze nog hebt en of je ze hebt ingevoerd. En uiteraard als je ze nu nog koopt tegen de oude prijs, direct afrekenen (prepaid :)). Volgens Xbox zelf komt er nog een nieuwe generatie maar om die games tegen die tijd te kunnen spelen heb je waarschijnlijk nieuwe hardware nodig, die moet je dus ook nog aanschaffen. En ja, je moet over 3 jaar en verder überhaupt nog maar in leven zijn en nog steeds gamen als hobby hebben. Ik las op Reddit bij de vorige prijsstijging had iemand meteen voor 15 jaar aan codes gekocht.. dat is ook een tikkeltje overdreven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-10 22:00
Deezers schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 05:37:
Ik las op Reddit bij de vorige prijsstijging had iemand meteen voor 15 jaar aan codes gekocht.. dat is ook een tikkeltje overdreven :+
Ik heb een keer op een Black Friday sale codes gekocht voor 2,99 per stuk. Heeft meerdere maanden gewerkt, maar na een maand of 7 waren opeens al mijn codes die ik nog had gebruikt volgens Microsoft.. had nog 18 codes liggen, dat was wel zuur. En waar haal je je recht? Ik was de website waar ik ze gekocht had vergeten en tja, ondersteuning na 7 maand zal je daar ook niet krijgen vermoed ik, laat staan 15 jaar aan codes.

Loaded werkte bij mij niet, betaling mislukt steeds en wordt terugbetaald via paypal elke keer (zowel via USA als via NL met 21% belasting erbij), Eneba geeft wel resultaat bij mij. Heb ook wel in het verleden daar een keer een key gehad die niet werkte en toen heb ik geld teruggekregen, maar ik houd er gewoon rekening mee dat ik het kwijt kan raken, dus voor een heel jaar in 1 keer zal ik nooit doen, dan maar in stapjes van 3 maand.

[ Voor 24% gewijzigd door krijtbord op 21-10-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Nu online
krijtbord schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Ik heb een keer op een Black Friday sale codes gekocht voor 2,99 per stuk. Heeft meerdere maanden gewerkt, maar na een maand of 7 waren opeens al mijn codes die ik nog had gebruikt volgens Microsoft.. had nog 18 codes liggen, dat was wel zuur. En waar haal je je recht? Ik was de website waar ik ze gekocht had vergeten en tja, ondersteuning na 7 maand zal je daar ook niet krijgen vermoed ik, laat staan 15 jaar aan codes.

Loaded werkte bij mij niet, betaling mislukt steeds en wordt terugbetaald via paypal elke keer, Eneba geeft wel resultaat bij mij. Heb ook wel in het verleden daar een keer een key gehad die niet werkte en toen heb ik geld teruggekregen, maar ik houd er gewoon rekening mee dat ik het kwijt kan raken, dus voor een heel jaar in 1 keer zal ik nooit doen, dan maar in stapjes van 3 maand.
Balen voor jou zeg.
Was je gegund want het verhaal dat dit mogelijk is wel goud natuurlijk. 15 jaar aan codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-10 22:00
deryck schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:38:
Balen voor jou zeg.
Was je gegund want het verhaal dat dit mogelijk is wel goud natuurlijk. 15 jaar aan codes
Ik had geen 15 jaar aan codes, dat was die user op Reddit die hiervoor in een bericht genoemd werd, ik had maandcodes en ben 1,5 jaar aan codes kwijtgeraakt. Risico van de gamehobby zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
krijtbord schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:51:
[...]

Ik had geen 15 jaar aan codes, dat was die user op Reddit die hiervoor in een bericht genoemd werd, ik had maandcodes en ben 1,5 jaar aan codes kwijtgeraakt. Risico van de gamehobby zeg maar.
Als je bij bol.com zelf of gewoon een fysieke winkel van die prepaid kaartjes koopt zouden ze voor altijd moeten werken (of todat Microsoft de codes niet meer accepteert). 3 jaar vooruit is bij technologie en diensten altijd een risico. Al zal Microsoft voorlopig nog wel blijven bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo, ik heb voor 5 jaar aan 12 maande Ultimate gekocht bij Loaded. Ik heb namelijk 2 subs lopen (voor mijzelf en mijn 3 kinderen die allen een eigen Xbox hebben en meeliften op de sub van 2 personen), dus voor 2,5 jaar Ultimate gestacked tegen 11 euro de maand :Y . Ja het is wel even een diepte investering, maar nu heb ik de maandelijkse kosten niet meer (ik zal al een tijdje gewoon netjes iedere maand te betalen aan MS, maakte niet gebruik van pre-paid codes)

Overigens, voor de zekerheid omdat ik het zelf niet wist en anderen het wellicht zich ook afvragen: Je huidige abbo hoeft niet eerst afgelopen te zijn c.q je hoeft recurring subscription niet uit te zetten alvoren je codes redeemed. De eerst volgende incassodatum schuift gewoon op naargelang het aantal maanden dat je redeemed. Zo was mijn eerstvolgende incasso in de planning op 15/11/2025: dus is dat 16/05/2028

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 23-10-2025 11:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Notna schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:22:
Zo, ik heb voor 5 jaar aan 12 maande Ultimate gekocht bij Loaded. Ik heb namelijk 2 subs lopen (voor mijzelf en mijn 3 kinderen die allen een eigen Xbox hebben en meeliften op de sub van 2 personen), dus voor 2,5 jaar Ultimate gestacked tegen 11 euro de maand :Y . Ja het is wel even een diepte investering, maar nu heb ik de maandelijkse kosten niet meer (ik zal al een tijdje gewoon netjes iedere maand te betalen aan MS, maakte niet gebruik van pre-paid codes)

Overigens, voor de zekerheid omdat ik het zelf niet wist en anderen het wellicht zich ook afvragen: Je huidige abbo hoeft niet eerst afgelopen te zijn c.q je hoeft recurring subscription niet uit te zetten alvoren je codes redeemed. De eerst volgende incassodatum schuift gewoon op naargelang het aantal maanden dat je redeemed. Zo was mijn eerstvolgende incasso in de planning op 15/11/2025: dus is dat 16/05/2028
Dit kan alleen als je dezelfde abonnement codes koopt. Verhoudingsgewijs kan het goedkoper zijn om essential naar Ultimate om te zetten, maar dan moet je abonnement eerst verlopen zijn. Wil je snel zekerheid dan is Ultimate codes kopen altijd slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Deezers schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Dit kan alleen als je dezelfde abonnement codes koopt. Verhoudingsgewijs kan het goedkoper zijn om essential naar Ultimate om te zetten, maar dan moet je abonnement eerst verlopen zijn. Wil je snel zekerheid dan is Ultimate codes kopen altijd slim.
Ik betaalde al maanden 2 x 17,99 (wat dus 2 x 27,99 zou worden :X ) , dus nu naar 2 x 11.99 is al een flinke winst én hoef ik niet eerst te wachten :Y

Maar bedankt voor de nuance: goed om te weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Notna schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:03:
[...]

Ik betaalde al maanden 2 x 17,99 (wat dus 2 x 27,99 zou worden :X ) , dus nu naar 2 x 11.99 is al een flinke winst én hoef ik niet eerst te wachten :Y

Maar bedankt voor de nuance: goed om te weten!
En waarschijnlijk spelen de kids Fortnite? Dan krijg je dus 2x Fortnite Crew erbij vanaf half november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fluffybeast
  • Registratie: September 2019
R.G schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 03:15:
[...]

Interessant, Hou ons op de hoogte
Lijkt dat Microsoft terug krabbelt als ik je mail zie.
Ik kan bevestigen:
Er is ‘slechts’ 17,99eur afgetrokken van de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Fluffybeast schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:18:
[...]

Ik kan bevestigen:
Er is ‘slechts’ 17,99eur afgetrokken van de rekening.
En als je in je MS account kijkt bij volgende facturering? Want voor lopende abonnementen hebben ze een 30 dagen aankondigingsplicht, dus gaat het bij die mensen die reeds abonnee waren in op 4 november (zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 15:47
Deezers schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

En waarschijnlijk spelen de kids Fortnite? Dan krijg je dus 2x Fortnite Crew erbij vanaf half november.
Hoe zit dit eigenlijk met de Fortnite Crew ?
Mijn kinderen spelen dit op hun eigen account dat mee lift op het ultimate account van mij.
Ze hebben dus ook toegang tot alle games uit de pass, maar wie krijgt nu toegang tot de crew pass als ik dat word heb ik er natuurlijk niets aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ErwinJ schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Hoe zit dit eigenlijk met de Fortnite Crew ?
Mijn kinderen spelen dit op hun eigen account dat mee lift op het ultimate account van mij.
Ze hebben dus ook toegang tot alle games uit de pass, maar wie krijgt nu toegang tot de crew pass als ik dat word heb ik er natuurlijk niets aan 8)7
Meestal zijn bij dit soort deals alleen de hoofdeigenaar van de sub inbegrepen.

Zo krijg je XP boosts bij Riot games (Valorant), maar allen ik krijg die. Mijn zoon die meelift op de sub, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er zijn 2 nieuwe promotie filmpjes van Game Pass

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
3 maanden loaded is nog iets goedkoper geworden... Toch nog maar even 3 maandjes bij. Dan kan ik straks verlengen tot maart 2029. Benieuwd wat de prijzen in november gaan doen op keysites, ze kunnen in tegenstelling tot de papieren kaartjes makkelijk de prijs verhogen.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)