• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:25
The_Woesh schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:37:
Ik kom er niet helemaal uit.

Alles op Android telefoon gedaan:
VPN op Turkije
3x 12 maanden Xbox live gekocht voor Turkije.
Microsoft account op Turkije gezet
3x de code redeemed
Voor zover alles goed.

Nu upgraden naar GPU:
Met vpn aan ga ik automatisch naar Turkse store. Alles gaat goed alleen mijn CC wordt niet geaccepteerd omdat de regio niet overheen komt.

2de poging:
Microsoft account terug naar NL
VPN uit.

Dan wordt ik doorgestuurd naar NL store. Alleen dezefoutmelding dat ik al een abonnement heb in een andere regio.

[...]
Browser op Incognito mode zetten, dat word bij livekaarten erbij vermeld, weet niet of je ze daar ook gepakt hebt, maar dat zal wel helpen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36

The_Woesh

De man die.....

linksquest schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:12:
[...]

Browser op Incognito mode zetten, dat word bij livekaarten erbij vermeld, weet niet of je ze daar ook gepakt hebt, maar dat zal wel helpen.
net geprobeerd.
via incognito naar Microsoft account (stond al op NL) dan naar store NL and daar de fout melding
"Je regio voor Microsoft Store wijzigen
Je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio. Als het abonnement na het wijzigen nog niet werkt, neem dan contact op met klantondersteuning."
:(

ik probeer morgen nog wel.. misschien is mijn betaalpoging op de turkse store de oorzaak. ik was toen op de laatste stap alleen CC werd geweigerd. Zou kunnen dat ze denken dat ik GPU al heb ofzo

Edit: ik lees op verschillende sites dat ik niet mijn account op Turkije had moeten zetten. Alleen VPN op Turkije. Daarom heb ik Turkse Xbox live gold en moet ik ook Turkse naar Turkse GPU omzetten.
Dat wordt op zoek gaan naar Turkse virtual CC denk ik.

[Voor 28% gewijzigd door The_Woesh op 21-11-2022 07:54]

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:32
The_Woesh schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:37:
Ik kom er niet helemaal uit.

Alles op Android telefoon gedaan:
VPN op Turkije
3x 12 maanden Xbox live gekocht voor Turkije.
Microsoft account op Turkije gezet
3x de code redeemed
Voor zover alles goed.

Nu upgraden naar GPU:
Met vpn aan ga ik automatisch naar Turkse store. Alles gaat goed alleen mijn CC wordt niet geaccepteerd omdat de regio niet overheen komt.

2de poging:
Microsoft account terug naar NL
VPN uit.

Dan wordt ik doorgestuurd naar NL store. Alleen dezefoutmelding dat ik al een abonnement heb in een andere regio.

[...]
Vorige week hetzelfde gedaan en met succes uitgevoerd.
Heb het wel in een virtual machine uitgevoerd, maar incognito zou ook voldoende moeten zijn.
Deze actie is niet nodig: "Microsoft account op Turkije gezet"
Vervolgens VPN uitgezet.
Vervolgens via link (staat eerder vermeld in dit topic) de game pass U aangekocht voor € 0,90 en geactiveerd.

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Balthazaar schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:15:
Zoals andere in deze topic, ondervind ik nu ook problemen met het omzetten van live gold naar een game pass ultimate, omdat ik de regio-error krijg: "je hebt momenteel een abonnement voor een andere regio (...)".

Ik heb het volgende gedaan
  • Via G2A een EU/UK 3 maanden Gold key gekocht
  • Zonder VPN de Gold key ingevoerd
  • Een €12.99 Game Pass proberen aan te schaffen zodat de andere 3 maanden Gold wordt omgezet (een Game Pass voor €1 heb ik al gebruikt de eerste keer).
Om het probleem te verhelpen heb ik (i) de regio settings naar UK verzet, (ii) VPN aangezet via UK, (iii) lokale regio van Windows ingesteld naar UK, maar niets van voornoemde heeft geholpen.

Ik heb gelezen dat andere het probleem hebben verholpen door telefonisch contact op te nemen met support. Heeft iemand andere tips?
Probleem had ik ook, en ik bleef naar omzetten van dingen maar een melding over verkeerde regio krijgen.
Niets heeft geholpen ook niet met VPN enz. maar uiteindeljk is het mij gelukt..

Koop een gamepass kaart van 0,55 cent op kinguin.net. Redeem de code en je gold wordt automatisch omgezet naar Ultimate.

• The_Woesh
  • Laatst online: 16:36

The_Woesh

De man die.....

Deepeej schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:43:
[...]

Koop een gamepass kaart van 0,55 cent op kinguin.net. Redeem de code en je gold wordt automatisch omgezet naar Ultimate.
Thanks. Dit was een goede tip. Ik heb mijn account terug op Turkije gezet en kon toen de code redeemen. (dit was niet mogelijk op NL). Zo kon ik de turkse CC omzeilen en naar GPU omzetten.

Daarna account naar NL teruggezet en alles werkt! _/-\o_

Mijn account eerst op Turkije zetten was duidelijk een fout en had ik niet moeten doen. Daardoor moesten alle stappen daarna ook via turkije.

[Voor 12% gewijzigd door The_Woesh op 21-11-2022 09:53]

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
The_Woesh schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:46:
[...]

Thanks. Dit was een goede tip. Ik heb mijn account terug op Turkije gezet en kon toen de code redeemen. (dit was niet mogelijk op NL). Zo kon ik de turkse CC omzeilen en naar GPU omzetten.

Daarna account naar NL teruggezet en alles werkt! _/-\o_

Mijn account eerst op Turkije zetten was duidelijk een fout en had ik niet moeten doen. Daardoor moesten alle stappen daarna ook via turkije.
Top fijn dat het is opgelost. _/-\o_

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Komend weekend wil ik voor 3 jaar zo'n pas kopen (en omzetten).

Ik snap het verschil tussen Turkije en Netherland om hem te activeren. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen Xbox Live Gold 12 months Xbox Live Key Netherland en Xbox Live Gold 12 months Xbox Live Key Europe op Enebe?

Qua prijs zijn ze even duur.

Meer dan ik dacht...

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:56
Gents,

Heeft iemand een 'truuk' om mijn GPUltimate op een 'cheap ass' te verlengen. De oude truuktijd is bijna verstreken (volgende maand).

hoor het graag.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:30
Sjalabert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:53:
Heeft iemand een 'truuk' om mijn GPUltimate op een 'cheap ass' te verlengen. De oude truuktijd is bijna verstreken (volgende maand).
Lees de openingspost, of gewoon de laatste paar bladzijden van dit topic. Het staat er vol van.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:35
Battlefield 2042 zit nu in EA Play/Game Pass Ultimate :)

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:28
Heb ik nou begrepen dat de goedkope gamepass truc niet meer werkt ?

• streamnl
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:06:
Waar lees je dat?

Meer dan ik dacht...

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:57
Palindrome schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:06:
Paar dagen geleden heb ik de truc nog succesvol uitgevoerd, dus lijkt mij sterk.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:31
En ik heb het gisteren nog gedaan O-)

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20

Flipmo

OMG !!

ik gisteren ook gedaan,
3x 12 maanden xbox live gold europa gekocht op Kinguin.
deze codes ingevoerd, daarna voor 1 euro game pass ultimate en hopla, ik ben voor 3 jaar voorzien :)
(totaal prijs 119 euro voor 3 jaar)

Daarna de series S ingesteld, account aangemaakt etc.
Paar potjes Need for speed via cloudgaming gespeeld (strak beeld, geen hickups oid)
Ook fifa 22 geinstalleerd en even gespeeld :)

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb het net nog gedaan, maar het omzetten naar Ultimate lukte niet direct met Ideal. Mijn account kon ik ook niet migreren, maar weet niet of dat überhaupt het probleem was. Omzetten met Paypal-betaling lukte wel, dus misschien lag het gewoon aan de betaalwijze?

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

erwn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:59:
Ik heb het net nog gedaan, maar het omzetten naar Ultimate lukte niet direct met Ideal. Mijn account kon ik ook niet migreren, maar weet niet of dat überhaupt het probleem was. Omzetten met Paypal-betaling lukte wel, dus misschien lag het gewoon aan de betaalwijze?
via Ideal kreeg ik ook steeds een foutmelding, daarna met Paypal werkte het direct
(niet vergeten terugkerende facturering uit te zetten op je Microsoft account)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56

-tom-562

Oliesjeik

Flipmo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:32:
ik gisteren ook gedaan,
3x 12 maanden xbox live gold europa gekocht op Kinguin.
deze codes ingevoerd, daarna voor 1 euro game pass ultimate en hopla, ik ben voor 3 jaar voorzien :)
(totaal prijs 119 euro voor 3 jaar)

Daarna de series S ingesteld, account aangemaakt etc.
Paar potjes Need for speed via cloudgaming gespeeld (strak beeld, geen hickups oid)
Ook fifa 22 geinstalleerd en even gespeeld :)
Wat is precies het voordeel van deze methode tegenover gewoon een bult 'maandelijkse' gamepass codes kopen van 50 cent per stuk?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:04:
[...]

Wat is precies het voordeel van deze methode tegenover gewoon een bult 'maandelijkse' gamepass codes kopen van 50 cent per stuk?
Zekerheid voor de komende drie jaar?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

erwn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:11:
[...]

Zekerheid voor de komende drie jaar?
Ja, ok :P
Ik heb gewoon een bult maandcodes gekocht, stuk goedkoper, en in de zomermaanden game ik nauwelijks, zonde om dan te betalen voor iets wat ik toch niet gebruik

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:13:
[...]

Ik heb gewoon een bult maandcodes gekocht, stuk goedkoper, en in de zomermaanden game ik nauwelijks, zonde om dan te betalen voor iets wat ik toch niet gebruik
Heb ik ook over nagedacht, maar het moet gewoon werken.. Heb geen zin in als mijn dochter wat wil spelen en de avond ervoor is net de maand voorbij en er moet weer een nieuwe code ingevoerd worden :)

• streamnl
  • Niet online
Oke... het is zelfs mij gelukt.
En ik kan bevestigen dat het nog steeds werkt.

Toch wel spannend (want iets nieuws) maar ik ben lid geworden van de Xbox familie met een Xbox Game Pass Ultimate.

Sowieso tot 22 november 2025.

Meer dan ik dacht...

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06

Licko

ZVDK

-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:13:
[...]

Waar haal je die codes voor € 0,50 dan?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06

Licko

ZVDK

Thanks! Geen vervaldatum of andere gekke dingen om rekening mee te houden? Mijn GPU loopt nog tot ergens 2023, ik kan deze er dus al achteraan plakken?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:48
Licko schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:05:
[...]

Thanks! Geen vervaldatum of andere gekke dingen om rekening mee te houden? Mijn GPU loopt nog tot ergens 2023, ik kan deze er dus al achteraan plakken?
Je kunt ze niet stapelen lees ik, dus je moet wachten tot je abbo is verlopen. Ik ben wel benieuwd naar de eventuele vervaldatum! En krijg je ook nog een extra maand als je recurring payment aanvinkt bij het invoeren van je code? Dan zou je 2 maanden voor €0,50 hebben 8)

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Licko schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:05:
[...]

dat niet, zijn non stackable. Je moet ze dus elke maand invoeren als je abbo verlopen is.

(dat was mij teveel "gedoe", daarom voor 3 jaar live gold gekocht. Dit omgezet door er 1x GPU bij aan te schaffen. Heb ik of mijn dochter er geen omkijken meer naar)

[Voor 5% gewijzigd door Flipmo op 25-11-2022 11:11]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Flipmo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:10:
[...]

dat niet, zijn non stackable. Je moet ze dus elke maand invoeren als je abbo verlopen is.

(dat was mij teveel "gedoe", daarom voor 3 jaar live gold gekocht. Dit omgezet door er 1x GPU bij aan te schaffen. Heb ik of mijn dochter er geen omkijken meer naar)
Met meerdere mensen is het mss wel makkelijker ja.
Mijn zoontje zit nu nog in de leeftijd (3 jaar) dat hij meekijkt als ik Wreckfest speel of dat hij het spelletje van Paw Patrol wilt spelen (lees: ik speel, hij krijgt een oude Google Stadia controller in zijn handen gedrukt :P)

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

-tom-562 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:12:
[...]

Mijn zoontje zit nu nog in de leeftijd (3 jaar) dat hij meekijkt als ik Wreckfest speel of dat hij het spelletje van Paw Patrol wilt spelen (lees: ik speel, hij krijgt een oude Google Stadia controller in zijn handen gedrukt :P)
haha mooi!

Mijn dochter (8) speelde met vriendinnetjes ook op stadia. Dat werkte echt zo makkelijk.
Controller aan, en alles werd gestart (tv, soundbar, HDMI kanaal goed) en spelen maar.
Gisteren kreeg ik een appje dat ze een vriendinnetje Fifa op de series S aan het uitleggen was.
waren ze tegen elkaar aan het spelen *D

Dan vond ik het niet handig dat net abbo verlopen zou zijn, en ze eerst moeten wachten tot ik weer een code ingerammeld had...
in jou geval zouden losse codes geen probleem zijn :)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:57
-tom-562 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:12:
[...]

Leuk. Geef je zoon een echte controller en gebruik de copiloot-functie om hem te helpen waar nodig. Een witte of zwarte Xbox controller kost slechts €35 in Microsoft Store Duitsland.

[Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 25-11-2022 13:46. Reden: de]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Net 5x game pass ultimate US non-stackable gekocht op Kingiun.net... krijg ik er 7 geleverd.. nou prima hoor, bij elkaar ruim 8 euro voor 7 maanden plezier.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39
Collega van me heeft 3jaar gold geactiveerd maar we krijgen nu regio problemen als we proberen om te zetten naar GPU. Iemand een idee hoe ik dat oplos?

• Hahn
  • Nu online
wjsiebes schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:09:
Collega van me heeft 3jaar gold geactiveerd maar we krijgen nu regio problemen als we proberen om te zetten naar GPU. Iemand een idee hoe ik dat oplos?
Open deur, maar aangezien je het niet benoemt: VPN gebruiken?

The devil is in the details.

• wjsiebes
Hahn schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:15:
[...]

Open deur, maar aangezien je het niet benoemt: VPN gebruiken?
Dat hebben we wel geprobeerd ja. Naar Turkije want het waren Turkse kaarten. Lukte niet.

• linksquest
Voor de liefhebbers, Battlefield 2042 is er nu op Game Pass, heb hem gisteren alvast geïnstalleerd en ga er dit weekend eens naar kijken, iemand anders die hem al speelt?

• ariekanari
Heb je ook geprobeerd Live te converteren met een wereldwijde Game Pass Ultimate code.

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
wjsiebes schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:21:
[...]

Dat hebben we wel geprobeerd ja. Naar Turkije want het waren Turkse kaarten. Lukte niet.
Probeer Urban VPN eens, is gratis.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:03
linksquest schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:05:
Voor de liefhebbers, Battlefield 2042 is er nu op Game Pass, heb hem gisteren alvast geïnstalleerd en ga er dit weekend eens naar kijken, iemand anders die hem al speelt?
Ja, al een weekje goed mee vermaakt op de Xbox Series S. Loopt erg soepel. En graphics zijn bijzonder goed met upscaling naar 4k op een LG Oled. Ondersteunt 128 spelers, waar bij de PS4 Pro een maximum van 64 gehanteerd wordt bij, voor de Series S dan, ongeveer zelfde aantal Tflops.

• linksquest
mv_ak schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:25:
[...]

Ja, al een weekje goed mee vermaakt op de Xbox Series S. Loopt erg soepel. En graphics zijn bijzonder goed met upscaling naar 4k op een LG Oled. Ondersteunt 128 spelers, waar bij de PS4 Pro een maximum van 64 gehanteerd wordt bij, voor de Series S dan, ongeveer zelfde aantal Tflops.
Ik ben zeer benieuwd, ga er vandaag of morgen mee beginnen.

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:55
Koop een gamepass kaart op kinguin.net. Redeem de code en je gold wordt automatisch omgezet naar Ultimate.

Dit is een wereldwijde code als ik niet mis ben.
https://www.kinguin.net/c...s-10-cd-key-non-stackable

Andere tip

Als het over Turkse codes gaat.
Account terug op Turkije zetten en de code redeemen. (dit is blijkbaar niet mogelijk op NL). Zo kan je de turkse CC omzeilen en naar GPU omzetten.

Allemaal tips van andere mensen.

[Voor 34% gewijzigd door Triple Stars op 03-12-2022 12:36]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De toevoegingen voor december

Hot wheels en Lego Skywalker saga hebben mijn interesse.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:07
Gunner schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:50:
[Afbeelding]

Ze hebben Hot Wheels eraf gehaald heb ik begrepen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sjurm schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:06:
[...]

Ze hebben Hot Wheels eraf gehaald heb ik begrepen
Oh ja, klopt. Uit het artikel op TrueAchievements;
Microsoft has edited its Game Pass announcement article to remove Hot Wheels Unleashed from the schedule. "We will update with a new date when we have more information to share," it states, so it sounds like it is still coming, just not on December 15th as originally planned. We'll keep you posted as and when we hear more.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:08

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

[Afbeelding]

Yes! Eastward!!!!
Had ‘m onlangs bijna voor de switch gekocht.

XSX: Dampeti ——- PS5: roelinhetdoel ——- SW 1420-0062-2265

• ceycey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 03:24
Werkt de game pass truc (Turkse of Braziliaanse kaarten) nog steeds?

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:56
Zo net mijn ultimate opnieuw aangeschaft. Ben voor €139.47+€1.00 weer klaar tot en met 04-12-2025. Met dank aan @Wienen !

Oftewel voor €3.90 per maand klaar!

[Voor 13% gewijzigd door Sjalabert op 05-12-2022 13:03. Reden: prijs erbij gezet.]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 18:48
heb net mijn gp ultimate ook voor het eerst gefixt gezien er vanavond een Series X bij pakjes avond te voor schijn komt ;)

heb 5x nonstackable code gekocht (kostte nu 1,10 euro per stuk ipv die 0,50 die eerst werd genoemd). dus kan komende 5 maanden vooruit voor +/- 5 euro :)

Microsoft heeft het wel lastig gemaakt om recurring payments uit te zetten zeg. poeh heel veel dark patterns om toch die maandelijkse betaling aan te zetten. ik kon het bij het invullen ook niet niet kiezen. moest eerst een payment method kiezen (die al op mijn account zat) voor ik verder kon. daarna kon ik hem uitzetten..

ga na deze 5 maanden wel even kijken of ik dan het 36 maanden trucje kan doen scheelt een hoop werk voor 2 euro per maand..

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:55
ceycey schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:57:
Werkt de game pass truc (Turkse of Braziliaanse kaarten) nog steeds?
Yip.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50
Hoi,

Zou iemand mij wellicht kunnen helpen met het volgende:

Ik heb via G2A 3x12mnd gold (Turkije) gekocht en deze via Windscribe VPN geredeemed in Turkije.
Nu heb ik deze op de gewenste account gezet en nu is mijn hamvraag (ik kan het hier nergens vinden):

Ik krijg de foutmelding dat ik niet de gewenste regio zit om up te graden via

https://www.xbox.com/nl-B...?launchStore=CFQ7TTC0KHS0

Moet ik dit upgraden nog steeds via een VPN doen en op Turkije laten staan? Of uitloggen en dan gewoon via bovenstaande link? Dat is net het cruciale stapje dat ik nergens vind hier...

In de tussentijd al contact gehad met MS en zij gaven een linkje om de account te migraten (dit heb ik gedaan naar Turkey en kan enkel 1x in de 3mnd). Echter moet ik 24h wachten voordat mijn account van NL naar Turkey is gegaan.

Hopelijk zit ik zo in de goede richting?

Alvast thnx, wordt gewaardeerd!

[Voor 17% gewijzigd door JDL15 op 05-12-2022 23:32]

• ariekanari
@JDL15 Ja, na ± 1 dag kun je de landinstellingen weer terugzetten naar Nederland of Turkije. Dat kan maar een paar keer per jaar.

Ik ga ervan uit dat je GP inmiddels actief is, omdat je (account) verhuist bent naar Turkije en daar Live Gold hebt toegevoegd en dit via een GP code hebt omgezet naar 3 jaar Game Pass (Ultimate).
Zie https://account.microsoft.com/services met lopende abonnementen en einddatum (N.B. terugkerende facturering uitzetten)

Stappen plan zie o.a. ariekanari in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"

[Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 06-12-2022 08:38. Reden: JDL15]

• JDL15
  • Laatst online: 09:50
ariekanari schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:26:
@JDL15 Ja, na ± 1 dag kun je de landinstellingen weer terugzetten naar Nederland of Turkije. Dat kan maar een paar keer per jaar.

Ik ga ervan uit dat je GP inmiddels actief is, omdat je (account) verhuist bent naar Turkije en daar Live Gold hebt toegevoegd en dit via een GP code hebt omgezet naar 3 jaar Game Pass (Ultimate).
Zie https://account.microsoft.com/services met lopende abonnementen en einddatum (N.B. terugkerende facturering uitzetten)

Stappen plan zie o.a. ariekanari in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"
Hey Ariekanarie,

Thanks voor de update. Ik vernam idd dat het +/- 1 dag kan duren. Ik heb aangegeven dat ik wil migreren naar Turkije via een linkje die de medewerker stuurde.

Ik moet dus alleen de 3 jaar live omzetten naar GPU. Die omzetting lukte nog niet vanwege de regio die niet matchte. Dat ga ik vnv doen als die +/- 1 dag voorbij is. Dat hoeft ik dan niet meer via vpn (Turkije) te doen toch?

Terugkerende facturering staat uit en kon ik niet aanzetten gelukkig.

Thnx, heeft iig al wat verduidelijkt.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je perse de 1 euro trial actie nodig voor de omzetting van live naar gpu? Of kan dat ook door via xbox.com 1 maand tegen het volle bedrag te nemen van gpu?

Heb op dit moment geen live of gpu. Heb tijdje terug wel de 1 euro trial gebruikt maar binnen 24 uur gerefund. Dus misschien kan ik die nog gebruiken.

[Voor 32% gewijzigd door Ronwiel op 07-12-2022 11:01]

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
[Afbeelding]

Hot wheels schijnt verdwenen te zijn van de lijst... deze komt kennelijk toch niet naar game pass :(

https://www.trueachieveme...-unleashed-xbox-game-pass

[Voor 8% gewijzigd door stijn1309 op 07-12-2022 11:04]

• linksquest
Ik lees op Pure Xbox dat hij waarschijnlijk later gaat komen, alleen onbekend wanneer natuurlijk.

https://www.purexbox.com/...est-xbox-game-pass-lineup

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ronwiel schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:57:
Heb je perse de 1 euro trial actie nodig voor de omzetting van live naar gpu? Of kan dat ook door via xbox.com 1 maand tegen het volle bedrag te nemen van gpu?

Heb op dit moment geen live of gpu. Heb tijdje terug wel de 1 euro trial gebruikt maar binnen 24 uur gerefund. Dus misschien kan ik die nog gebruiken.
Live gold omzetten kan ook dmv een maand GPU tegen de normale prijs.
Wil je toch goedkoper uit zijn, dan werkt het ook met een kinguin code van rond de euro.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:12
Flipmo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:20:
[...]

Live gold omzetten kan ook dmv een maand GPU tegen de normale prijs.
Wil je toch goedkoper uit zijn, dan werkt het ook met een kinguin code van rond de euro.
Even voor 1 maandje genomen, valt in mijn geval best tegen qua game keuzes i.v.m. GFN.
Maar ja, voor die 1 euro even maandje testen, weet ik in ieder geval dat het voor mij niks is ;)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

stijn1309 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:04:
[...]

Hot wheels schijnt verdwenen te zijn van de lijst... deze komt kennelijk toch niet naar game pass :(

https://www.trueachieveme...-unleashed-xbox-game-pass
Neee! Meen je, was nou net zo blij met de Hot Wheels Unleashed toevoeging :X

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-01 16:40
Het maximum van drie jaar conversie, geldt dat voor altijd op je account, of kun je nadat je omgezette GPU subscription is afgelopen weer drie jaar omzetten?

[Voor 40% gewijzigd door maartenvdezz op 09-12-2022 10:28]

• wjsiebes
maartenvdezz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:28:
Het maximum van drie jaar conversie, geldt dat voor altijd op je account, of kun je nadat je omgezette GPU subscription is afgelopen weer drie jaar omzetten?
Als de drie jaar is afgelopen kun je weer voor drie jaar meedoen. Mijn eerste drie jaar zijn dit voorjaar verlopen en heb toen weer voor drie jaar verlengd. De eerste keer kon ik 3 jaar gold stapelen en dan voor €1,- gamepass eroverheen doen. Nu moest ik 3 jaar gold stapelen en dan voor €12,99 gamepass eroverheen doen.

• bazzemans
  • Nu online
maartenvdezz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:28:
Niemand die je kan vertellen of deze conversie truc over 3 jaar (als je de truc nu toepast dus) nog altijd functioneert.

Edit: behalve @wjsiebes. Die heeft een glazen bol :+. In theorie, bij ongewijzigd beleid van Microsoft zou het inderdaad zo werken als @wjsiebes beschrijft.

[Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 10-12-2022 00:25]

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-01 16:40
bazzemans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:24:
[...]
Niemand die je kan vertellen of deze conversie truc over 3 jaar (als je de truc nu toepast dus) nog altijd functioneert.
Dat snap ik, maar daar doelde ik ook niet op ;)

Punt is dat ik al twee jaar live gold heb omgezet, dat loopt over een paar dagen af en ik ben benieuwd of ik er dan 3 jaar achteraan kan plakken. Op basis van de ervaring van @wjsiebes kunnen we concluderen dat het limiet van 3 jaar alleen van toepassing is tijdens het moment van omzetten. Daardoor kan ik nu dus opnieuw 3 jaar live gold omzetten.

• ariekanari
maartenvdezz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 01:05:
[...]

Punt is dat ik al twee jaar live gold heb omgezet, dat loopt over een paar dagen af en ik ben benieuwd of ik er dan 3 jaar achteraan kan plakken. Op basis van de ervaring van @wjsiebes kunnen we concluderen dat het limiet van 3 jaar alleen van toepassing is tijdens het moment van omzetten. Daardoor kan ik nu dus opnieuw 3 jaar live gold omzetten.
Ja dat klopt Je kunt opnieuw tot 36 maanden vooruit een abonnement afsluiten of Live kaarten toevoegen en deze tegen één maand Game Pass te converteren naar Game Pass (Ultimate). De conversie zal dan niet voor €1 plaatsvinden maar voor het geldende maandelijkse termijnbedrag van Game Pass (Ultimate).

Je kunt eventueel 1 maand Game Pass kopen via eneba, cdkeys of andere keysite dan ben je nog iets goedkoper uit. Let er wel op dat je een code aanschaft die wereldwijd geldig is óf matcht met de regio waarin je Xbox Live hebt toegevoegd.

• bazzemans
  • Nu online
maartenvdezz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 01:05:
[...]

Vandaar ook mijn edit. :Y)

• wjsiebes
bazzemans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:24:
[...]

Edit: behalve @wjsiebes. Die heeft een glazen bol :+. In theorie, bij ongewijzigd beleid van Microsoft zou het inderdaad zo werken als @wjsiebes beschrijft.
Of het over drie jaar nog kan weet ik natuurlijk ook niet. Ik probeerde alleen aan te geven dat er nu, na de eerste drie jaar, geen beperking was om nu 3 jaar af te sluiten.

• bazzemans
  • Nu online
wjsiebes schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:07:
[...]

Of het over drie jaar nog kan weet ik natuurlijk ook niet. Ik probeerde alleen aan te geven dat er nu, na de eerste drie jaar, geen beperking was om nu 3 jaar af te sluiten.
De :+ was toch wel duidelijk genoeg dat de opmerking over de glazen bol een grapje was? Ik wilde met mijn edit in ieder geval duidelijk maken dat ik de vraag anders geïnterpreteerd had en jouw antwoord dus inderdaad onder het huidige beleid correct is.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:39
Hier ook weer 3 jaar GPU! via livekaarten 3x turkse code besteld en via kinquin 1x een maand GPU voor 1,24
in totaal voor 95 euro weer klaar :)

• RigolleM
  • Laatst online: 15:19
Het omzetten lukt nog perfect. Mijn dochter wou tijdens de kerstvakantie wat gamen en heb haar dus 3m Gamepass aangeschaft (€ 15,25 Gold + € 1,53 GP code), enkel een issue gehad met de terugkerende betaling (als niet ouder), maar na wat zoeken gelukt om dit bij 'family safety' ff af te zetten.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zag dat er ook Europese kaarten te koop waren, iemand daar ervaring mee? Kost 120 euro voor 3 jaar en dan hoef ik mijn land niet aan te passen toch?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
darkdesign schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:52:
Ik zag dat er ook Europese kaarten te koop waren, iemand daar ervaring mee? Kost 120 euro voor 3 jaar en dan hoef ik mijn land niet aan te passen toch?
Jup, twee jaar geleden gedaan en werkt prima. Vond zelf die paar Euro's niet de moeite waard om moeilijk te doen.

• darkdesign
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:53:
[...]

Jup, twee jaar geleden gedaan en werkt prima. Vond zelf die paar Euro's niet de moeite waard om moeilijk te doen.
Dat heb ik ook inderdaad.. Daarna is het dus enkel omzetten naar GPU en dan is het klaar?

• darkdesign
  • Niet online
Net 3 vouchers besteld bij MMOGA, betaald met IDEAL.. Krijg ik een mail dat ze een foto willen van mijn ID en een foto waarbij ik het ID vasthoud.. Werkelijk belachelijk. Ze hebben het geld wel al afgeschreven van mijn rekening.

Ik heb een refund aangevraagd. Iemand tips voor een klantvriendelijke website waar je wel nornaal behandeld wordt?

• Hahn
  • Nu online
darkdesign schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:45:
Net 3 vouchers besteld bij MMOGA, betaald met IDEAL.. Krijg ik een mail dat ze een foto willen van mijn ID en een foto waarbij ik het ID vasthoud.. Werkelijk belachelijk. Ze hebben het geld wel al afgeschreven van mijn rekening.

Ik heb een refund aangevraagd. Iemand tips voor een klantvriendelijke website waar je wel nornaal behandeld wordt?
Ik gok dat veel mensen hier ze bij Eneba.com kopen. Ik in ieder geval wel :P

The devil is in the details.

• darkdesign
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:50:
[...]

Dan gs ik daar in het vervolg bestellen.

Via de chat heb ik het bij MMOGA voor elkaar gekregen zonder verificatie de vouchers te ontvangen gelukkig.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:31
Hahn schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:50:
[...]

Ik heb gisteren nog met mijn bank kunnen bellen omdat ze mijn betaling van 130 euro aan Eneba zo weinig vertrouwden dan ze mijn pas geblokkeerd hebben. Was met drie keer doorverbonden worden wel geregeld. :)

• streamnl
  • Niet online
Heeeeel vroeger speelde ik weleens Guitar Hero op de bank samen met mijn vrouw.
Is er voor Xcloud ook zoiets beschikbaar ?
(Ik heb alleen Xcloud met zo'n 3 jaar gamepass. Geen console)

Zo ja, is het iets?

Meer dan ik dacht...

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 14:14
streamnl schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:42:

Zo ja, is het iets?
Vooralsnog niet,
Ik zou graag weer aan een set met gitaar komen, ik had niet gedacht dat ik het zou missen.
Echter ze zijn nergens meer te krijgen tenzij je woeker prijzen wilt betalen.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:28
ErwinJ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:35:
[...]

Vooralsnog niet,
Ik zou graag weer aan een set met gitaar komen, ik had niet gedacht dat ik het zou missen.
Echter ze zijn nergens meer te krijgen tenzij je woeker prijzen wilt betalen.
En Rocksmith van Ubisoft dan? Is wel 'next lvl' t.o.v. Guitar Hero
Schmitzel schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:28:
[...]

En Rocksmith van Ubisoft dan? Is wel 'next lvl' t.o.v. Guitar Hero
Nog wel een paar levels verder hoor... Ik heb de oude versie wel wat gespeeld maar je moet al best goed echt gitaar kunnen spelen om een beetje leuk mee te kunnen doen. Destijds was het in ieder geval zo dat als je op een heel lage moeilijkheidsgraad speelde en het ging goed dat de game automatisch moeilijker werd. Niet echt leuk als er dan ineens akkoorden langs vliegen die je nog helemaal niet kent. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar zelfs als hij dat niet meer doet is het toch meer een oefen tool wanneer je echt gitaar leert dan een game of even relaxt wat op muziek te raggen.

Gamertag: FinrazielNL

• streamnl
  • Niet online
Ik heb nog een oude Huawei tablet en daar werkt Xcloud niet goed op.

Nu zoek ik een alternatief van ~300 euro.
Wens:
Xcloud app draait soepel
Joystick kan gekoppeld worden (bedraad en/of bluetooth)

That's it.

Iemand een goeie tip/ervaring met een tablet?

Meer dan ik dacht...

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:07

Zo ja, is het iets?
Een muziek ritme game spelen via cloud, nee bedankt. De lag wordt vaak geminimaliseerd door fans van cloud gaming, afhankelijk van de games, maar bestaat wel degelijk. Voor dit soort games kan dit wel gaan meespelen.
Amos_x schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Een muziek ritme game spelen via cloud, nee bedankt. De lag wordt vaak geminimaliseerd door fans van cloud gaming, afhankelijk van de games, maar bestaat wel degelijk. Voor dit soort games kan dit wel gaan meespelen.
Net in dat soort games heb je echter meestal iets van een instelbare audio delay in de instellingen. Ik denk dat het op zich dus best te doen zou moeten zijn, hoewel je er misschien geen highscores mee zou gaan zetten. Maar of er iets in de collectie zit zou ik niet durven zeggen...

• denivan
  • Laatst online: 25-01 10:36

denivan

de enige

ariekanari schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:48:
[...]

Ja dat klopt Je kunt opnieuw tot 36 maanden vooruit een abonnement afsluiten of Live kaarten toevoegen en deze tegen één maand Game Pass te converteren naar Game Pass (Ultimate). De conversie zal dan niet voor €1 plaatsvinden maar voor het geldende maandelijkse termijnbedrag van Game Pass (Ultimate).

Je kunt eventueel 1 maand Game Pass kopen via eneba, cdkeys of andere keysite dan ben je nog iets goedkoper uit. Let er wel op dat je een code aanschaft die wereldwijd geldig is óf matcht met de regio waarin je Xbox Live hebt toegevoegd.
Moet je hiervoor wachten tot je bestaande GPU afgelopen is ? Ik heb momenteel een geconverteerd GPU abonnement dat nog tot ergens in 2024 geldig is. Ik zie in m'n account dat terugkerende facturering ingeschakeld is en dat vanaf die datum in 2024 er 12,99€ / maand zal aangerekend worden. Kan ik ervoor zorgen dat ik bij aflopen (of voor aflopen) van de huidige GPU ik dezelfde truuk toepas zonder dat ik maandelijks vastzit aan €12,99 ? (en ja , ik weet dat het niet geweten kan zijn of de truuk volgend jaar nog werkt :) )

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• ariekanari
@denivan Ja, je moet wachten tot het lopende abonnement is beëindigd om een GP-abonnement op de goedkoopst mogelijk wijze te verlengen (en de trucs op dat moment nog werken).

Je kunt onder abonnementen de terugkerende facturering (nu) uitzetten zodat tegen die tijd (2024) het abonnement afloopt en niet automatisch wordt verlengd. Even klikken op terugkerende facturering om deze uit te schakelen. Dan wijzigt dit naar: "Terugkerende facturering uitgeschakeld / Terugkerende facturering inschakelen".

[Voor 1% gewijzigd door ariekanari op 18-01-2023 16:57. Reden: denivan]

• denivan
  • Laatst online: 25-01 10:36

denivan

de enige

ariekanari schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:56:
@denivan Ja, je moet wachten tot het lopende abonnement is beëindigd om een GP-abonnement op de goedkoopst mogelijk wijze te verlengen (en de trucs op dat moment nog werken).

Je kunt onder abonnementen de terugkerende facturering (nu) uitzetten zodat tegen die tijd (2024) het abonnement afloopt en niet automatisch wordt verlengd. Even klikken op terugkerende facturering om deze uit te schakelen. Dan wijzigt dit naar: "Terugkerende facturering uitgeschakeld / Terugkerende facturering inschakelen".
Bedankt voor het antwoord. Als het GP-abbo is afgelopen vermoed ik dat ik tijdelijk niet aan m'n games kan totdat ik de "truuk" opnieuw heb toegepast ? Wordt alle historiek zoals savegames etc behouden ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:26

Zo ja, is het iets?
Toevallig ook geen laptop? Ik heb een tijd geleden een gitaar van Marktplaats gekocht. Guitar Hero voor de Playstation 2. Met een adapter kun je hem dan op USB aansluiten op je laptop (en vanuit daar eventueel via HDMI op je TV)

Clone Hero is een alternatief hierop, zelfde idee en wordt (volgens mij) nog steeds onderhouden. Dit werkt met o.a. de gitaar van de PS2.

• ariekanari
denivan schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Als het GP-abbo is afgelopen vermoed ik dat ik tijdelijk niet aan m'n games kan totdat ik de "truuk" opnieuw heb toegepast ? Wordt alle historiek zoals savegames etc behouden ?
Ja, alles is accountgebonden en wordt opgeslagen.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 17:59
Ik heb laatst mijn Gold abbo verlengd (via cdkeyes code), GP Ultimate was steeds out of stock.
Maar als ik het goed begrijp werkt de conversie nog steeds. Dat als ik nu GPU code koop en activeer, mijn resterende Gold maanden ook GPU worden?
Wil binnenkort de Series X aanschaffen en ook eens GP proberen, maar dan kan ik net zo goed nog een jaar key kopen en activeren, om erna GPU keye te kopen en activeren.
Neem aan dat abo gewoon overgaat van Xbox One naar Series X?

Oh oh Mr. B, oh oh!

• polopolo150
Tip! Nu NVIDIA GeForce Now de EA App ondersteund kan je met je PC Game Pass of Xbox Game Pass Ultimate abonnement EA spellen spelen via NVIDIA GeForce Now als je EA account gekoppeld is met je Microsoft account.

In mijn geval handig omdat ik liever met muis en toetsenbord speel maar geen game pc meer heb. Had begrepen dat sommige spellen niet werken maar Battlefield 2042 en Mass Effect werkt voor mij wel. Doe er je voordeel mee mocht je beide diensten gebruiken!

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• polopolo150
VincentG schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:51:
Neem aan dat abo gewoon overgaat van Xbox One naar Series X?
Ja. De Xbox abonnement staat los of je een One hebt of een Series X. Zolang je maar dezelfde Microsoft account gebruikt.

Misschien slim om de home console te veranderen als je Series X er is. Dit kan je doen ergens in de instellingen van je Xbox. Dan kan je de games ook blijven spelen mocht het internet down zijn of iemand anders je Xbox One gebruikt in je huis.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 17:59
Van het weekend de Series X binnen gekregen. Jaar gold erbij genomen en erna Ultimate abo genomen.
De oude One staat voorlopig in de kast. :p
Nog niet super veel op gespeeld (hoop tijd ging in het downloaden van de nodige games zitten), maar lijkt allemaal goed te werken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-01 14:06
Misschien een klein beetje een "te" algemene vraag, maar ik ben op zoek naar leuke games op Gamepass. Ik snap dat dit heel persoonlijk is, mogelijk dat het me daarom met alleen Googlen op reviews e.d. niet lukt om iets te vinden waar ik echt helemaal in kom. Het voelt als een speld in een hooiberg en na een paar maanden trial en error, dacht ik, ik probeer het hier even :)

Ik heb een tijd terug een series X gekocht. Eigenlijk vooral omdat de kinderen Fortnite speelden en ik het leuk vind om dat met hen te doen. Ik heb er meteen Gamepass bijgenomen, want ik heb vroeger veel gegamed en mistte die vorm van ontspanning. Ik heb nu een stuk of 20 titels geprobeerd, maar slechts 1 game vond ik fantastisch. De rest blijft bij proberen. De game die mij wel enorm aansprak is A plagues tale requiem. Ik heb dus voor mijzelf op een rijtje gezet waar hem dat in zit. Mochten jullie suggesties hebben van games die hier wellicht bij aansluiten, dan hoor ik dat graag!

Wat mij in ieder geval aansprak in APTR
  • Mooie graphics. De gezichten waren wat minder, maar de omgeving was prachtig in APTR. Zeker als je, net als ik, lang niet gegamed hebt.
  • Prima verhaallijn zonder door te schieten in eindeloze dialogen, of dat je al meteen vermoeid wordt met een urenlange intro.
  • Je wordt niet meteen het diepe in gegooid qua controls, je begint met een slingshot en breidt je skills steeds verder uit. Dat je e.e.a. kunt upgraden is ook wel fijn. Je werkt dan nog ergens naar toe.
  • Qua moeilijkheid was dit ook prima. De puzzels waren vaak gemakkelijk, maar er zaten echt wel lastige stukken bij met mijn beperkte joypad skills. Innocense (die ik later gekocht heb) vond ik te gemakkelijk.
  • De gameplay was redelijk afwisselend. Stealth (alhoewel niet mijn favoriete genre), actie, puzzelen, samenwerken, etc.
Recentelijk heb ik Hellblade ontdekt en dit leek aan veel eisen te voldoen, maar viel na een paar uur spelen toch tegen. Puzzels waren allemaal hetzelfde (tot dusver) en de actie bleek te voltooien met een beetje rammen op twee knoppen. Guardians of the Galaxy voldeed ook redelijk aan de eisen, maar vond ik gewoon niet leuk. Verder Assassins Creed nog geprobeerd, maar vond ik al vrij snel saai omdat je de hele tijd hetzelfde lijkt te moeten doen.

Als deze vraag te algemeen is, dan kun je me negeren :)

[Voor 4% gewijzigd door fw10 op 24-01-2023 13:07]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:52
fw10 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:55:
Misschien een klein beetje een "te" algemene vraag, maar ik ben op zoek naar leuke games op Gamepass. Ik snap dat dit heel persoonlijk is, mogelijk dat het me daarom met alleen Googlen op reviews e.d. niet lukt om iets te vinden waar ik echt helemaal in kom. Het voelt als een speld in een hooiberg en na een paar maanden trial en error, dacht ik, ik probeer het hier even :)

Ik heb een tijd terug een series X gekocht. Eigenlijk vooral omdat de kinderen Fortnite speelden en ik het leuk vind om dat met hen te doen. Ik heb er meteen Gamepass bijgenomen, want ik heb vroeger veel gegamed en mistte die vorm van ontspanning. Ik heb nu een stuk of 20 titels geprobeerd, maar slechts 1 game vond ik fantastisch. De rest blijft bij proberen. De game die mij wel enorm aansprak is A plagues tale requiem. Ik heb dus voor mijzelf op een rijtje gezet waar hem dat in zit. Mochten jullie suggesties hebben van games die hier wellicht bij aansluiten, dan hoor ik dat graag!

• Mooie graphics. De gezichten waren wat minder, maar de omgeving was prachtig in APTR. Zeker als je, net als ik, lang niet gegamed hebt.
  • Prima verhaallijn zonder door te schieten in eindeloze dialogen, of dat je al meteen vermoeid wordt met een urenlange intro.
  • Je wordt niet meteen het diepe in gegooid qua controls, je begint met een slingshot en breidt je skills steeds verder uit. Dat je e.e.a. kunt upgraden is ook wel fijn. Je werkt dan nog ergens naar toe.
  • Qua moeilijkheid was dit ook prima. De puzzels waren vaak gemakkelijk, maar er zaten echt wel lastige stukken bij met mijn beperkte joypad skills. Innocense (die ik later gekocht heb) vond ik te gemakkelijk.
  • De gameplay was redelijk afwisselend. Stealth (alhoewel niet mijn favoriete genre), actie, puzzelen, samenwerken, etc.
Recentelijk heb ik Hellblade ontdekt en dit leek aan veel eisen te voldoen, maar viel na een paar uur spelen toch tegen. Puzzels waren allemaal hetzelfde (tot dusver) en de actie bleek te voltooien met een beetje rammen op twee knoppen. Guardians of the Galaxy voldeed ook redelijk aan de eisen, maar vond ik gewoon niet leuk. Verder Assassins Creed nog geprobeerd, maar vond ik al vrij snel saai omdat je de hele tijd hetzelfde lijkt te moeten doen.

Zelf vond ik Immortals Fenyx Rising heel leuk om te spelen, al zijn de puzzels soms wel erg makkelijk en sommige ben je wel even mee bezig (tenzij je gelijk door hebt wat er moet gebeuren).

XBL: Nogne

• fw10
Nogne schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Zelf vond ik Immortals Fenyx Rising heel leuk om te spelen, al zijn de puzzels soms wel erg makkelijk en sommige ben je wel even mee bezig (tenzij je gelijk door hebt wat er moet gebeuren).
Ga ik zeker proberen, dank! Op het eerste gezicht is dit niet iets wat ik snel zou uitkiezen, maar ik heb wat reviews gekeken op Youtube en het lijkt mij de moeite waard.

[Voor 4% gewijzigd door fw10 op 25-01-2023 16:48. Reden: Typo's en kromme zinnen]

• streamnl
  • Niet online
fw10 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Ga ik zeker proberen, dank! Op het eerste gezicht is dit iets wat ik niet snel zou proberen, maar de ik heb wat reviews gekeken op Youtube en het lijkt mij zeker de moeite van het proberen waard!
Een geweldig spel met veel humor :Y
Een van de weinige spellen die ik de laatste jaren daadwerkelijk heb uitgespeeld.

Meer dan ik dacht...

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:57

Ik zou Star Wars Jedi Fallen Order willen aanraden. Moeilijkheid kan je naar wens instellen. Prachtige omgevingen in het Star Wars universum, beperkte RPG-elementen; het is meer een action-adventure. Wat ik zelf tof vind is dat je begint met wat basic skills en op het eind van de game waan je jezelf een echte Jedi. Dit gaat vanzelf. je krijgt stap voor stap nieuwe skills geleerd.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
Kan dit beamen. Heb dit spel maanden terug eens gestart, vond er niks aan. Nu eens nieuwe kans gegeven en als je even doorzet is dit echt wel zalig spel.
Nogne schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Ik vond dat dus net een supersaaie game waar ik binnen een paar uur al heel erg het gevoel had alleen maar steeds hetzelfde trucje te doen en de humor viel voor mij meestal plat op zijn gezicht. Dit terwijl ik Assassin's Creed zo 100 uur kan spelen zonder last te krijgen van de repetitie (waarschijnlijk ligt de base gameplay loop daar me gewoon beter).
Puur om aan te geven hoe persoonlijk dit kan zijn... Dus heel lastig om hier advies over te geven aan iemand die best kritisch is er in (ik heb zelf juist een hele brede smaak en heb niet zo'n moeite om meer games te vinden om te spelen, alleen om de tijd te vinden voor al die games :+)

• fw10
Finraziel schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik vond dat dus net een supersaaie game waar ik binnen een paar uur al heel erg het gevoel had alleen maar steeds hetzelfde trucje te doen en de humor viel voor mij meestal plat op zijn gezicht. Dit terwijl ik Assassin's Creed zo 100 uur kan spelen zonder last te krijgen van de repetitie (waarschijnlijk ligt de base gameplay loop daar me gewoon beter).
Puur om aan te geven hoe persoonlijk dit kan zijn... Dus heel lastig om hier advies over te geven aan iemand die best kritisch is er in (ik heb zelf juist een hele brede smaak en heb niet zo'n moeite om meer games te vinden om te spelen, alleen om de tijd te vinden voor al die games :+)
Ja, het is heel persoonlijk allemaal. Daarnaast heb ik met fulltime werk, vrouw, kinderen en iets te veel hobbies ook weinig ruimte om de tijd te nemen ergens goed voor te zitten. Gamepass heeft als gevolg voor mij dat ik het wel wil gebruiken omdat ik er voor betaal, maar niet de tijd neem om ergens goed in te komen. Te gehaast, op zoek en dan krijg je een beetje het idee van zappen door de mogelijkheden. Het moet meteen "leuk" zijn. Maar ik ga de twee suggesties proberen en hier de tijd voor te nemen.

• geen-id85
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:59
vandaag gedoe gehad met een 12 maanden Live Gold Turkije code. kreeg steeds de locatie fout op redeem.microsoft.com. .. na van alles geprobeerd te hebben, denk ik dat NordVPN de boosdoener was. via urbanVPN browser extensie op pc kon ik de code uiteindelijk wel verzilveren

• Beakzz
  • Laatst online: 01:25

Mass Effect Legendary edition, Hitman en de Tombraider serie (die laatste is niet op GP, maar vaak goedkoop)

Een exact dezelfde game als APTR ga je niet vinden gezien het een redelijk unieke game was. Ja het eerste deel waarschijnlijk :o )

Het blijft natuurlijk smaak. Mijn meest gespeelde Xbox game was Powerwash Simulator vorig jaar en dat was meer als grap dat ik het ging proberen gezien het niet mijjn type game was.

Edit : Of doe eens gek en start Yakuza 0 of Like a Dragon op :D
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee