Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:29:
Ppff, Microsoft is wel echt hun best aan het doen om het platform voor mij echt helemaal te slopen, de enorme verhoging voor GamePass is de laatste nagel aan de kist voor mijn persoonlijke situatie.

Ik heb alle Xboxen gehad, en geloofde er altijd wel in, de Series X is mijn main console maar de volgende generatie zie ik geen reden meer om voor een Xbox te gaan, ik kan de Xbox games overal op spelen want “Alles is een xbox” en 30,- per maand voor Gamepass ga ik toch niet doen.

25 oktober loopt mijn gamepass af die ik 3 jaar geleden met het bekende truukje afsloot maar verlengen via de normale weg gaat hem niet worden. Ik haal er simpelweg niet voor 360,- aan games vandaan in een jaar.

Erg jammer want Sony heeft de concurrentie heel hard nodig, anders worden ze nog luier en arroganter.
Had je het wel gehouden voor de huidige prijs? Of voor 17,95.
Bij de buurman betaal je naar mijn idee nog meer dan voor wat je ervoor terug krijgt.
Overigens vind ik het geld er ook niet voor waard.
Te veel games die ik normaal gesproken of niet had gekocht of hoogstens pas in een ultieme low sale.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:02
MetalSonic schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:17:
Gamepass nog duurder, het is jammer maar het maakt voor mij persoonlijk weinig uit. Gamepass is een systeem dat voor mij niet zo goed werkt. Ik heb ineens teveel games om uit te kiezen, in tegenstelling tot veel anderen word ik daar wat nerveus van. Zoveel gave games die ik ineens tot mijn beschikking heb. In verband met werk, privé en andere hobbies naast games heb ik btw niet ineens meer tijd tot mijn beschikking.

Wat voor mij het grootste minpunt is met Gamepass want ik heb het geprobeerd is dat als ik een spel speel en er is iets in dat spel dat ik iets minder leuk vind ik geneigd ben snel te denken dat het tijd wordt voor het volgende spel. Het is eigenlijk het totaal tegenovergestelde van vroeger ten tijde van de de Super Nintendo. Ik kocht voor veel geld een game en ook toen waren er dingen die ik niet leuk vond maar ik accepteerde ze en ik ging door. En vaak bleek zo'n game uiteindelijk toch gaaf. Ik had niet dat ik een spel speelde en ik 50+ andere games in mijn ooghoek had die zeiden "je kan mij ook spelen".

Dit is mijn beleving, er zullen zat mensen zijn die hier wel goed mee om kunnen gaan. De ironie is dat ik dit dus totaal niet heb met bijvoorbeeld een streamingdienst zoals Netflix. Daar heb ik veel films en series om uit te kiezen maar daar geniet ik van elke serie en film die ik kijk. Daar is het niet zo dat als ik een serie kijk ik last heb van de series die ik nog niet heb gezien.

Achja uiteindelijk maakt het ook weinig uit. Zoals ik denk de meesten hier heb ik vooral weinig tijd (relatief) als ik een spel zie dat mij echt leuk lijkt zelfs als het op een andere console is die ik nog niet heb dan kan ik het kopen en ervan genieten.
Zo sta ik er ook in. Vroeger speelde ik games uit. Met GP hop ik van de ene naar de andere game, als ik überhaupt al tijd heb/de tijd neem om te gamen.

Juist door de grote keuze, zijn er nog maar weinig games waar ik helemaal in opga en dus ben ik zelden geneigd om tijd te maken voor games, waar ik eerder een hele dag op school (later werk) uitkeek naar de avond waarin ik weer verder kon gaan met die ene game waar ik voor gespaard had.

Ik heb vandaag Ultimate omgezet naar Essential, maar dat is het ook niet helemaal voor mij. Er zitten wat games bij die de kinderen spelen, maar dat is het dan ook. Ik had liever verschillende tiers gezien die je de mogelijkheid geven om maandelijks een aantal games te lenen. De goedkoopste tier geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld 1 tot 3 games per maand te lenen en de duurste is dan Ultimate zonder limiet.

Ik heb heel lang in het kamp gezeten dat de XSX juist om GP boven de PS5 verkoos. Vorig jaar toch een PS5 onder de kerstboom gelegd en PS Plus Premium heb ik het afgelopen jaar o.b.v. aanbod als een betere insentive ervaren dan GP. Een wat kleiner aanbod, maar doorgaans betere games.

Hoe dan ook, volgend jaar spelen we allemaal GTA6, dus dan zullen er nog wel veel meer abo's worden opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
steefje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:55:
[...]

Had je het wel gehouden voor de huidige prijs? Of voor 17,95.
Bij de buurman betaal je naar mijn idee nog meer dan voor wat je ervoor terug krijgt.
Overigens vind ik het geld er ook niet voor waard.
Te veel games die ik normaal gesproken of niet had gekocht of hoogstens pas in een ultieme low sale.
Ja goeie vraag, ik denk het wel maar meer uit gemak dan uit daadwerkelijk nut.
De nieuwe prijs heeft mij wakkergeschud denk ik :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Ja goeie vraag, ik denk het wel maar meer uit gemak dan uit daadwerkelijk nut.
De nieuwe prijs heeft mij wakkergeschud denk ik :P
Snap je wel hoor, ik zou dezelfde keuze hebben gemaakt.
Ik denk dat dit het standaard effect is wat je ook ziet als Netflix z’n prijzen verhoogd. Ook zal je zien dat mensen zich nu afmelden en dan over een paar maanden zich weer aanmelden voor een maandje (en zich dan vergeten af te melden)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik speel alleen nog op de pc en niet meer op een Xbox. Xbox is de deur al een tijdje uit.

Ik zie dat 3 maanden gamepass voor pc 24 euro kost op eneba.

https://www.eneba.com/nl/...urce=google-ads&utm_term=

Normaal gesproken kocht ik altijd een ultimate key voor een tientje per maand oid als ik games wilde spelen die op gamepass staan, maar zal nu overstappen naar de pc versie van gamepass.

Met gamepass pc heb je toch eigenlijk hetzelfde als ultimate? Als je alleen op pc speelt?

€8 per maand is niet verkeerd imho

Edit; vind gamepass ultimate nu echt wel te duur. 30 euro per maand is echt teveel. Als je alleen op een Xbox speelt is dat echt fucked up. Voor dat geld kan je 5 a 6 games per jaar kopen en die zijn dan van jezelf. Denk dat gamepass dood aan het gaan is. En dat dat geen lang leven meer beschoren is. Kwestie van tijd voordat ze de stekker eruit trekken denk ik.

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 02-10-2025 22:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 03-10 22:35
heb na lid geweest te zijn vanaf dag 1 het lidmaatschap nu maar opgezegd voor gamepass ultimate. 30 euro per maand is het mij gewoon niet waard. Het is voor mij simpelweg nu goedkoper om de games gewoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

SyraW85 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:34:
heb na lid geweest te zijn vanaf dag 1 het lidmaatschap nu maar opgezegd voor gamepass ultimate. 30 euro per maand is het mij gewoon niet waard. Het is voor mij simpelweg nu goedkoper om de games gewoon te kopen.
Denk dat dat voor heel veel mensen geldt. Edit: zoals ik al in mijn vorige post toevoegde na Edit, denk ik dat gamepass niet lang meer bestaat.

Heb het ook jarenlang gehad icm Xbox'en... en het was altijd een goeie deal. Maar die tijd is voorbij. Je kan nu beter ~ 1 game per 2 of 3 maanden zelf kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 02-10-2025 22:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-10 10:17
Ben benieuwd of we hier nog cijfers over te horen krijgen in de toekomst. Grote bedrijven zijn al jaren de prijzen flink op het schroeven omdat ze merkte dat de mensen het pikten, maar nu heb ik toch het idee dat ze te ver zijn gegaan en er een exodus gaande is bij gamepass.
Zullen wel nog veel mensen de komende 3 jaar voorzien zijn door nu goedkope codes te kopen dus die blijven wel als abonnee tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
Ik heb vanavond 17 euro betaald voor een hamburger. Zat geeneens friet bij. Ik ga dus niet klagen over de prijs van GamePass 😂

Neemt niet weg dat ik het ook fors vind, maar ik vrees dat het over de hele linie nog wel eens duurder kan gaan worden (games/hardware).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Rogers schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:04:
Ben benieuwd of we hier nog cijfers over te horen krijgen in de toekomst. Grote bedrijven zijn al jaren de prijzen flink op het schroeven omdat ze merkte dat de mensen het pikten, maar nu heb ik toch het idee dat ze te ver zijn gegaan en er een exodus gaande is bij gamepass.
Xbox en gamepass zijn aan het doodgaan. En met deze prijsverhogingen wordt dat proces flink versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Wom schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:06:
Ik heb vanavond 17 euro betaald voor een hamburger. Zat geeneens friet bij. Ik ga dus niet klagen over de prijs van GamePass 😂

Neemt niet weg dat ik het ook fors vind, maar ik vrees dat het over de hele linie nog wel eens duurder kan gaan worden (games/hardware).
Ik heb net een chili chicken gehad voor 2 euro en vind gamepass ultimate veel te duur. 😋 😂

[ Voor 69% gewijzigd door Format-C op 02-10-2025 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:33
Heb net nog wat 6 maanden Core kaarten weten te bemachtigen. Voor omgerekend 12 euro per maand zit ik goed tot september 2028.

Vraag me nu eerder af, met deze prijzen of Game Pass dan nog wel bestaat in 2028? Kans is dat ik nu alsnog veel betaal dan :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:09
Format-C schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:15:
[...]

Ik heb net een chili chicken gehad voor 2 euro en vind gamepass ultimate veel te duur. 😋 😂
Ik spoot zojuist tomatenpuree naar binnen zodat ik nog een maandje gamepass kon betalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Denk dat core zws altijd blijft bestaan.

Bij Xbox heb je altijd een abbo moeten hebben om online te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Exactor it schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Ik spoot zojuist tomatenpuree naar binnen zodat ik nog een maandje gamepass kon betalen!
😂😂😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Ik heb echt heel veel geld bespaard met gamepass. Toen het begon was het een totale no brainer. In plaats van zestig euro per maand gemiddeld was het een tientje ofzo per maand met af en toe zestig. Daarna heb ik tijden lang echt niks gekocht want alles kwam toch wel op gamepass.

Nu is de prijs zo hoog dat het voor mij een slechte keuze wordt om gamepass te hebben. Nog los van al die keysites enzo. De balans is omgeslagen.

Ingewikkelder dan dit is het volgens mij niet. Ik heb een prijspunt dat me voordeel oplevert en Xbox denkt er ook één te hebben gevonden.

Wat wel hilarisch is is deze vergelijking. We hebben het er allemaal over hoe we het liefst geld betalen aan MS. Nog Los van de roeptoeters die nooit meer een cent gaan betalen (die je over twee jaar ziet klagen over het dashboard van hun nieuwste xbox). En een ander hilarisch punt zijn de fanboys die zo blij waren met de aankoop van Activision. Gefeliciteerd met je verhoogde tarief! En de derde zijn de reward boys. Ook jullie hebben top meegewerkt aan tariefsverhoging! Voor niks (of dagelijks noeste arbeid voor 2 euro per uur) gaat de zon op.

[ Voor 20% gewijzigd door Exactor it op 02-10-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54
Iemand enig idee waar je kan checken ‘welke’ kaarten je moet kopen? Ik heb worldwide kaarten gekocht of bruikbare kaarten gekocht die in NL het zouden moeten doen. Echter wordt verwezen dat deze niet mogelijk zijn in mijn regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
YoGi_Berra schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:40:
Iemand enig idee waar je kan checken ‘welke’ kaarten je moet kopen? Ik heb worldwide kaarten gekocht of bruikbare kaarten gekocht die in NL het zouden moeten doen. Echter wordt verwezen dat deze niet mogelijk zijn in mijn regio.
Ben je op de Nederlandse website van Xbox om in te wisselen (nl_NL in je browser)? Alleen Europese kaarten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30
Kaarten van world werken ook hoor, maar je krijgt ook de melding als je MS-account op de verkeerde 'country or region' staat (en andere regio dan je XBOX). Dus bij https://account.microsoft...ain-content-landing-react

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik ga deze maand rond het salaris nog een keer kijken, maar echt heel erg missen doe ik het niet. Ja, nieuwe spellen uitproberen en koop ze uiteindelijk later toch.
Voor onze dochter die via Gamepass Minecraft speelde op de Xbox. Dan kan ik het spel net zo goed voor de één van de vele consoles kopen welke we bezitten. Naar haar voorkeur zeg maar. Alhoewel ze prima met de xbox overweg kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Probeer eens een blikje en lepeltje want die nieuwe tubes tomatenpuree zijn juist ook relatief erg duur :+

Maar ja, het gaat allemaal om concurrentie natuurlijk... Vergelijken met een compleet ander product wat een andere behoefte vervult heeft niet zoveel zin (behalve als je het voor jezelf wil verantwoorden misschien). Het is vooral de verhouding tussen wat gamepass kost en wat andere manieren om aan je games te komen kosten, die wordt steeds nadeliger voor gamepass waardoor meer mensen naar alternatieven zullen gaan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hoe bepalen jullie eigenlijk of je een bepaalde game wil kopen? Sommige games leken me heel interessant, maar eenmaal op Gamepass (niet gekocht dus) blijkt het dan soms toch niet leuk of fijn te spelen. Dus met de vergelijking "voor 1 jaar GP kun je X games kopen" denk ik vooral, maar welke games zou ik moeten kopen dan? Ik baseer het nu op reviews, gameplay video's en free play days. Hebben jullie nog andere tips?
Wat voor mij het grootste minpunt is met Gamepass want ik heb het geprobeerd is dat als ik een spel speel en er is iets in dat spel dat ik iets minder leuk vind ik geneigd ben snel te denken dat het tijd wordt voor het volgende spel. Het is eigenlijk het totaal tegenovergestelde van vroeger ten tijde van de de Super Nintendo. Ik kocht voor veel geld een game en ook toen waren er dingen die ik niet leuk vond maar ik accepteerde ze en ik ging door. En vaak bleek zo'n game uiteindelijk toch gaaf.
Dit speelt voor mij waarschijnlijk ook een rol. Het begin van RDR2 vond ik erg traag, maar ik had het spel gekocht, dus maar even volgehouden, daarna een favoriete game geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
in mijn geval vond ik de prijs en constructie al heel gek en wist dat dit niet zo door kon gaan..

ik nam altijd een gamepass via eneba voor een maandje als een AAA-spel uitkwam, die ik vervolgens binnen een paar weken uitspeelde en hierdoor €50-60 bespaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Daar zal EAPlay en Ubisoft+ toch ook last van hebben lijkt me (even een maandje pakken om AC:Shadows + DLC, Star Wars Outlaws etc uit te spelen), is blijkbaar nog steeds lucratief genoeg voor ze. Vooral omdat er natuurlijk ook horde mensen zijn die het abo laten doorlopen.

Mijn keuze voor games die ik koop is heel simpel, aangezien ik weinig FOMO heb en alleen offline speel, koop ik eigenlijk nooit iets boven de 20 euro. En inderdaad met GPU (via eneba kaartjes/bing rewards) koop ik bijna geen spellen in het geheel, meer DLC-dingen zoals pinball-tafels voor pinball fx en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
erwn schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:59:
Hoe bepalen jullie eigenlijk of je een bepaalde game wil kopen? Sommige games leken me heel interessant, maar eenmaal op Gamepass (niet gekocht dus) blijkt het dan soms toch niet leuk of fijn te spelen. Dus met de vergelijking "voor 1 jaar GP kun je X games kopen" denk ik vooral, maar welke games zou ik moeten kopen dan? Ik baseer het nu op reviews, gameplay video's en free play days. Hebben jullie nog andere tips?

[...]

Dit speelt voor mij waarschijnlijk ook een rol. Het begin van RDR2 vond ik erg traag, maar ik had het spel gekocht, dus maar even volgehouden, daarna een favoriete game geworden.
Ik koop om die reden eigenlijk ook alleen games waar ik echt vrijwel zeker van ben gelijk bij release. De laatste games waar ik dat bij gedaan heb zijn Borderlands 4, Diablo 4 en Starfield, games in series die zichzelf voor mij al keer op keer bewezen hebben dat ik er vele uren in stop. Games waar ik minder zeker van ben hoef ik ook niet zo nodig gelijk bij release te spelen dus wacht ik wel op een sale. Dan is het ook nog makkelijker om veel ervaringen van andere spelers te zien en de game is meestal in een betere staat. Soms is er zelfs een complete edition tegen die tijd. En het is minder erg als het toch niet helemaal je ding blijkt te zijn want minder aan uitgegeven.

Gamepass maakte het makkelijker om games toch bij release uit te proberen want het kostte toch niks extra, maar ik zal het ook niet heel erg missen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
Tjidory schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:21:
Heb net nog wat 6 maanden Core kaarten weten te bemachtigen. Voor omgerekend 12 euro per maand zit ik goed tot september 2028.

Vraag me nu eerder af, met deze prijzen of Game Pass dan nog wel bestaat in 2028? Kans is dat ik nu alsnog veel betaal dan :D
Zie echt heel veel berichten van mensen die de service opzeggen dus ben benieuwd of dat gewoon een luid deel is van de leden of dat het echt een klap gaat worden voor MS.

Het vreemde blijft gewoon dat ze ineens 50% de prijs omhoog gooien. In landen als Brazilië zelfs 100% terwijl je met een prijsverhoging van een paar euro verspreid over 2 jaar veel minder slapende honden wakker maakt.

Nu zet je elk slapend lid aan het denken over hoe essentieel het abo voor hun is. Elke nieuwsoutlet en beroepsschreeuwer op social media valt er nu over en brengt het onder de aandacht. Berichten dat de opzeg pagina plat ligt en mini tutorials hoe je de service opzegt. Niet de aandacht die je wilt lijkt mij.

Het schijnt dat de service al winstgevend was voor deze prijsverhoging. Dat heeft Sara Bond nog aangegeven in een interview tijdens de TGS dus waarom dan ineens zo’n extreme prijsverhoging?

Het is nu hamsteren of opzeggen dus misschien dat de klap pas komt als alle hamsters door hun voorraad heen zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabuh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-10 15:06
Vanaf wanneer gaat de prijsverhoging eigenlijk in? Ik zie nu in mijn Xbox account dat mijn ultimate abonnement weer eind deze maand gefactureerd gaat worden. Wel nog tegen een prijs van €12,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Gamepass nog duurder, het is jammer maar het maakt voor mij persoonlijk weinig uit. Gamepass is een systeem dat voor mij niet zo goed werkt. Ik heb ineens teveel games om uit te kiezen, in tegenstelling tot veel anderen word ik daar wat nerveus van. Zoveel gave games die ik ineens tot mijn beschikking heb. In verband met werk, privé en andere hobbies naast games heb ik btw niet ineens meer tijd tot mijn beschikking.

Wat voor mij het grootste minpunt is met Gamepass want ik heb het geprobeerd is dat als ik een spel speel en er is iets in dat spel dat ik iets minder leuk vind ik geneigd ben snel te denken dat het tijd wordt voor het volgende spel. Het is eigenlijk het totaal tegenovergestelde van vroeger ten tijde van de de Super Nintendo. Ik kocht voor veel geld een game en ook toen waren er dingen die ik niet leuk vond maar ik accepteerde ze en ik ging door. En vaak bleek zo'n game uiteindelijk toch gaaf. Ik had niet dat ik een spel speelde en ik 50+ andere games in mijn ooghoek had die zeiden "je kan mij ook spelen".

Dit is mijn beleving, er zullen zat mensen zijn die hier wel goed mee om kunnen gaan. De ironie is dat ik dit dus totaal niet heb met bijvoorbeeld een streamingdienst zoals Netflix. Daar heb ik veel films en series om uit te kiezen maar daar geniet ik van elke serie en film die ik kijk. Daar is het niet zo dat als ik een serie kijk ik last heb van de series die ik nog niet heb gezien.

Achja uiteindelijk maakt het ook weinig uit. Zoals ik denk de meesten hier heb ik vooral weinig tijd (relatief) als ik een spel zie dat mij echt leuk lijkt zelfs als het op een andere console is die ik nog niet heb dan kan ik het kopen en ervan genieten.
De kans dat men redelijk snel opgeeft en naar een ander spel “hopt” is heel erg aanwezig bij zo’n dienst. Dat weten publishers ook en die maken gewoon een rekensommetje. Als Microsoft meer betaald om het op game pass te zetten dan het spel uit de losse verkoop haalt is het eenvoudig kiezen. Dat is ook de reden dat heel veel “grotere” spellen maar 6jes en 7jes scoren. Te laag om echt vee te verkopen maar “voldoende” voor een dienst zoals Game Pass.

Ik heb het betoog al vaker gehouden maar voor een spel dat op game pass komt maakt het weinig uit of het een 6, 7, 8 of 9+ scoort. De kans dat mensen je spel toch niet uitspelen is substantieel hoger dan bij een gekocht spel. Dus liever 2 spellen die een 7tje zijn dan 1 spel dat dubbel zo lang in ontwikkeling was en een 8 scoort…

Ik zou echt wel eens cijfers willen zien van hoeveel % van de Game Pass spellen uitgespeeld wordt en - misschien wel nog interessanter - hoeveel uur een spel gemiddeld wordt gespeeld per gebruiker.

Er is natuurlijk een reden waarom bepaalde developers zoals Larian (Baldurs Gate 3) expliciet heeft gezegd dat hun spel nooit op Game Pass komt….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MazeWing schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:56:
[...]

Ik zou echt wel eens cijfers willen zien van hoeveel % van de Game Pass spellen uitgespeeld wordt en - misschien wel nog interessanter - hoeveel uur een spel gemiddeld wordt gespeeld per gebruiker.
Goed verhaal, lekker kort ook. Je schrijft een betoog gebaseerd op hoe weinig mensen gamepass spellen uitspelen en eindigt met de opmerking dat je geen idee hebt hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat het laag is lijkt me wel logisch, krijg ook vaker bij spellen dat een achievement door 2% gehaald is, terwijl het eentje is die je gewoon krijgt als je het spel helemaal doorspeelt. Is verder ook niet erg mijns inziens, zo vind ik ook een boel pareltjes die ik anders nooit gespeeld zou hebben.

Het zou pas interessant worden als het heel anders is bij concurrenten als Geforce Now, PS+ Premium, Luna, Ubisoft+, Apple Arcade, ...

[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 03-10-2025 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 15:33
Zouden deze kaarten nog werken denken jullie? https://livecards.net/nl/...mSrpSDSCZuwBoCZe4QAvD_BwE

Xbox: Virgo Mossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54

nFo

Dabuh schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
Vanaf wanneer gaat de prijsverhoging eigenlijk in? Ik zie nu in mijn Xbox account dat mijn ultimate abonnement weer eind deze maand gefactureerd gaat worden. Wel nog tegen een prijs van €12,99.
Ik lees hier:
De nieuwe prijzen gelden vanaf vandaag, 1 oktober, voor nieuwe abonnees, en vanaf 4 november voor bestaande leden. Microsoft voegde ter compensatie meer dan 45 nieuwe games toe aan de catalogus.
https://nl.ign.com/xbox-g...9-per-maand-vanaf-vandaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 11:26
Lijkt me wel. Ik heb hier vanmorgen nog 2x 3 maanden bijgekocht. Onder de streep komt het op ongeveer hetzelfde bedrag uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54

nFo

Ja werkt nog prima tot nu toe, kreeg 4x codes voor 3 Maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb zelf nog een ultimate subscription tm juni 2026. Als ik nou nog een jaar extra wil, ga ik dan core kopen tegen omzet ratio of koop ik eenmaal de aanbieding van https://livecards.net/nl/...mSrpSDSCZuwBoCZe4QAvD_BwE

Of juist beiden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 15:33
JimmyNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:00:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb zelf nog een ultimate subscription tm juni 2026. Als ik nou nog een jaar extra wil, ga ik dan core kopen tegen omzet ratio of koop ik eenmaal de aanbieding van https://livecards.net/nl/...mSrpSDSCZuwBoCZe4QAvD_BwE

Of juist beiden niet?
vanochtend jaar ultimate gekocht bij livecards.net, maar zie nu dat er nu al €11 op de prijs is gegooid.
Had zelf nog tot begin jan 2026, maar nu nog een jaartje ultimate voor de prijs van premium. Daarna kijk ik wel of ik het nog waard vindt..

Xbox: Virgo Mossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoGi_Berra schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:40:
Nederlandse, Europa of Global werken bij mij al jaren perfect

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bizzarro schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:34:
Nou, 27 maanden gekocht, kreeg er nog 1 gratis als ik automatische betaling aan zou zetten (ook direct weer uitgezet). Nu weer ultimate tot 22 juli 2028. ~€365 afgetikt voor die 28 maanden. €13,- per maand dus, dat is nog te doen.
De truuk destijds ergens in 2022 toen ik mijn GPU moest verlegen was om 12 kaartjes van 3 maanden te kopen. Bij elk kaartje welke ik verzilverde, kreeg ik de vraag of ik een maand extra wilde als ik doorlopende betaling aanzette. Dat was dus 4 maanden voor de prijs van 3. Daardoor hield ik 3 kaartjes over toen ik het toen maximum van 35 maanden had bereikt omdat ik bij elke code die ik verzilverde de vraag voor een extra maand kreeg. Die 3 kaarten heb ik na een jaar alsnog weer verzilverd met een extra maand erbij.

Het was leuk zolang het duurde, maar aangezien ik nauwelijks gebruik maak van gamepass en af en toe een game koop, houd ik het na 11 december wanneer mijn GPU afloopt op een maand abo op Essentials. Hoop alleen wel dat er dan weer ouderwetse pre-paid kaartjes zijn die voor wat minder dan de Microsoft prijs te koop zijn.

Vroeger was XBL Gold iets van 59 euro en kon je elders deze pre-paid kaartjes voor rond de 35-40 euro kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 03-10-2025 13:11 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:57:
[...]

Nederlandse, Europa of Global werken bij mij al jaren perfect
Maar niet meer via Eneba kopen anders riskeer je een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:16:
[...]

Nog nooit problemen ondervonden met Eneba, doe het al sinds dag 1 en gisteren net weer 10 kaartjes gekocht Game Pass Core 3 maandjes en op mijn account gezet. Al mijn vrienden uit onze vaste Xbox groep doen het ook al jaren zonder problemen, mijn zwager heeft gisteren zelfs nog maximaal gekocht. Ik gok dat je gewoon domme pech hebt gehad met je ban, tenminste dat hoop ik wel.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Informatie over de resoluties en bitrate;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kvqVRf1Tl-Hw8KaSf9o8OykI18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0ZddZDG83x0QLHFbbOmAeYY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:53
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:16:
[...]

Nonsense :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MRE-Inc schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

De truuk destijds ergens in 2022 toen ik mijn GPU moest verlegen was om 12 kaartjes van 3 maanden te kopen. Bij elk kaartje welke ik verzilverde, kreeg ik de vraag of ik een maand extra wilde als ik doorlopende betaling aanzette. Dat was dus 4 maanden voor de prijs van 3. Daardoor hield ik 3 kaartjes over toen ik het toen maximum van 35 maanden had bereikt omdat ik bij elke code die ik verzilverde de vraag voor een extra maand kreeg. Die 3 kaarten heb ik na een jaar alsnog weer verzilverd met een extra maand erbij.

Het was leuk zolang het duurde, maar aangezien ik nauwelijks gebruik maak van gamepass en af en toe een game koop, houd ik het na 11 december wanneer mijn GPU afloopt op een maand abo op Essentials. Hoop alleen wel dat er dan weer ouderwetse pre-paid kaartjes zijn die voor wat minder dan de Microsoft prijs te koop zijn.

Vroeger was XBL Gold iets van 59 euro en kon je elders deze pre-paid kaartjes voor rond de 35-40 euro kopen.
Enorm duur, het kan voor 9 euro per maand GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:24
-- knip --

[ Voor 99% gewijzigd door Rossi46 op 03-10-2025 13:48 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:41
Hulleman schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:37:
[...]

Ja, dat is wel een beetje de prijs. Ik heb € 85 incl service kosten betaald voor een half jaar via 3 maand GPU kaarten. € 160 - € 170 per jaar ben je wel kwijt. Altijd nog fors goedkoper dan € 324 per jaar wat het via MS kost. Wat een tijden dat je voor onder de € 100 3 jaar GPU afsloot. Maarja, dat kon voor MS natuurlijk ook nooit uit.
Gisteren tussendoor nog even geregeld; 6x 3 maanden voor dus 6 maanden gametime voor 84 euro. Zit nu in januari 2028. Zou eventueel nog 6 maanden erbij kunnen zetten dus.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:16

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

MRE-Inc schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

haha, dat probeerde ik ook inderdaad. Maar ik denk dat ze een cooldown op die gratis maand hebben gezet tegenwoordig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

wvkreg schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Enorm duur, het kan voor 9 euro per maand GPU
Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Vroeger in de tijd van XBL Gold was een kaart voor 12 maanden iets van 59,99€. Bij online aanbieders was die prijs vaak lager, rond de 40 en soms wel eens 35 voor 12 maanden. Ik heb het dus niet over 1 maand, maar over 12 maanden.

Essentials gaat nu 8,99€ per maand kosten, dat is dus 108€ voor alleen online gamen zoals bv wat ik doe, multiplayer online Battlefield 6. Ja daar krijg je wat extra games bij, maar die hoef ik niet. Ook dat streamen doe ik niet. Dus als je het vergelijkt met pak hem beet 7 jaar geleden is de prijs voor alleen online gamen best wel veel omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bizzarro schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

haha, dat probeerde ik ook inderdaad. Maar ik denk dat ze een cooldown op die gratis maand hebben gezet tegenwoordig :D
Ja dat zal wel zo'n cooldown. Wellicht als je een uur wacht of een dag dat het dan wel lukt. Ben je een kleine 10 dagen verder, maar pak je wel een klein kwartaal extra mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Ik heb net voor het eerst Eneba gebruikt om een maandje Ultimate te bestellen om te kijken hoe dat ging. Dat ging helemaal prima voor die 16,44 euro. Klinkt een stuk beter dan 27 euro. Hopelijk blijft die prijs zo ongeveer hetzelfde de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Nee, ik heb een ban van drie weken eropzitten doordat ik Eneba kaartjes had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Is core stacken met een actief abo wel of niet mogelijk? Wisselende reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:36:
[...]

Nee, ik heb een ban van drie weken eropzitten doordat ik Eneba kaartjes had gekocht.
ligt niet daaraan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:41:
Als je Ultimate hebt kan je core stacken maar krijg je er verhoudingsgewijs minder dagen voor dan eerst je abonnement te laten verlopen, core codes invoeren en dan èèn maand Ultimate code toevoegen. Als je nu core hebt kan je gewoon core toevoegen tot uiteindelijk 3 jaar vanaf vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Jawel, dat stond letterlijk in de mail.
This account was suspended for fraudulent acquisition or use of Xbox Live content.

Purchasing content from illegitimate third-party websites or from out-of-region marketplaces
Niks anders gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:50:
[...]

[...]

Niks anders gekocht.
Gebruik al jaren gamepass keys (geen accounts of new users, maar gewoon renewals) via eneba (of heel soms livekaarten.nl) en heb daarmee nog nooit een probleem gehad. Mss had je net de pech dat je bij een "verkeerde reseller" gekocht had. Nogmaals ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar koop wel altijd keys voor mijn eigen regio. NL/ Europe of global. En gebruik geen vpn oid.

(Edit: ik laat de code altijd wel naar mijn gmail sturen en niet naar het Outlook account wat gekoppeld is aan mijn Xbox account. Maar weet niet of dat er mss iets mee te maken heeft..het gaat hier iig altijd goed)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 03-10-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:41:
Wel mogelijk, heb ook nog niet anders gezegd in dit onderwerp sinds de eerste dag dat dit mogelijk was. Mocht het niet meer kunnen dan zou ik het direct melden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Format-C schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:21:
[...]

Gebruik al jaren gamepass keys (geen accounts of new users, maar gewoon renewals) via eneba (of heel soms livekaarten.nl) en heb daarmee nog nooit een probleem gehad. Mss had je net de pech dat je bij een "verkeerde reseller" gekocht had. Nogmaals ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar koop wel altijd keys voor mijn eigen regio. NL/ Europe of global. En gebruik geen vpn oid.

(Edit: ik laat de code altijd wel naar mijn gmail sturen en niet naar het Outlook account wat gekoppeld is aan mijn Xbox account. Maar weet niet of dat er mss iets mee te maken heeft..het gaat hier iig altijd goed)
Ik heb gewoon pech gehad denk ik. Maar alsnog vandaar de waarschuwing. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:50:
[...]

Ik heb gewoon pech gehad denk ik. Maar alsnog vandaar de waarschuwing. :)
Ik ga eerdaags weer eens een gamepass code kopen voor pc via eneba. Er zijn wat games die ik wil doen die slecht draaiden (een paar unreal 5 games bij release) (Heb een tijdje geen gamepass gehad) Mocht ik ook problemen krijgen dan meld ik het hier zws even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 11:18
VirgoMossel schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:45:
[...]

vanochtend jaar ultimate gekocht bij livecards.net, maar zie nu dat er nu al €11 op de prijs is gegooid.
Had zelf nog tot begin jan 2026, maar nu nog een jaartje ultimate voor de prijs van premium. Daarna kijk ik wel of ik het nog waard vindt..
Die is op het moment van schrijven weer €11 minder

https://livecards.net/nl/...-pass-ultimate-12-months/

[ Voor 7% gewijzigd door emiel74 op 03-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

[...]

Niks anders gekocht.
Dat klinkt meer alsof je out of region kaartjes via een vpn op je account hebt gezet en dit geflagged is. Klopt dit? Want ik heb tot heden altijd global / EU kaarten gekocht. Dat is even een ander verhaal. Microsoft support heeft me vorig jaar nog geholpen met checken van de keys omdat er 1tje die ik had gebruikt niet doorkwam en ik na 24 keys niet meer wiste welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
sdk1985 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:13:
[...]

Dat klinkt meer alsof je out of region kaartjes via een vpn op je account hebt gezet en dit geflagged is. Klopt dit? Want ik heb tot heden altijd global / EU kaarten gekocht. Dat is even een ander verhaal. Microsoft support heeft me vorig jaar nog geholpen met checken van de keys omdat er 1tje die ik had gebruikt niet doorkwam en ik na 24 keys niet meer wiste welke...
Nee ik heb drie EU kaarten gekocht zonder vpn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07
Nou laten we hopen dat het goed gaat.. ik heb via livecards.net een jaar extra gekocht voor 155, maar tot op heden nog geen code ontvangen. Daarbij een mail dat mijn betaling geverifieerd moet worden en dat ze daar mee bezig zijn. Gewoon via i-deal gedaan dus hoezo... klik ik op de link in de mail kom ik bij een pagina met een melding admin action required... ik ben nog niet overtuigd...

-edit-

Uiteindelijk toch goed gekomen. Voor 155 euro verlengt tm juli 2027. Daarna maar eens verder kijken...

[ Voor 13% gewijzigd door JimmyNL op 03-10-2025 23:03 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
[...]

[...]

Niks anders gekocht.
out-of-region marketplaces

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
wvkreg schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:52:
[...]
out-of-region marketplaces
Europese kaarten via Eneba.

Je hoeft me niet te geloven en ik heb vermoedelijk gewoon pech gehad maar wilde het toch even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:39
Ik heb nog ultimate tot augustus 2027. Ik kan dus bovenstaande code gebruiken om te verlengen tot augustus 2028 (quasi de maximale termijn) of ben ik mis? Kostprijs is veel om het even te "proberen" :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Tits schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:03:
[...]

Ik heb nog ultimate tot augustus 2027. Ik kan dus bovenstaande code gebruiken om te verlengen tot augustus 2028 (quasi de maximale termijn) of ben ik mis? Kostprijs is veel om het even te "proberen" :p.
Klopt, je einddatum mag 36 maanden vanaf nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:37

JanAd

Wind’s howling

JimmyNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:48:
Nou laten we hopen dat het goed gaat.. ik heb via livecards.net een jaar extra gekocht voor 155, maar tot op heden nog geen code ontvangen. Daarbij een mail dat mijn betaling geverifieerd moet worden en dat ze daar mee bezig zijn. Gewoon via i-deal gedaan dus hoezo... klik ik op de link in de mail kom ik bij een pagina met een melding admin action required... ik ben nog niet overtuigd...

-edit-

Uiteindelijk toch goed gekomen. Voor 155 euro verlengt tm juli 2027. Daarna maar eens verder kijken...
Mijn abo loopt nog tot 06-26, met dit trucje kan ik dus nu nog verlengen tot 06-27?

Net besteld, wachten op bevestiging van betaling...

[ Voor 6% gewijzigd door JanAd op 04-10-2025 09:35 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JanAd Je kan tot bijna eind 2028 gaan met de eind datum (zie mijn eind datum op de foto hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A12Jl-GO1NI1JCznlIDfnM3p1C4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9GhiQ3O4Mcgfyab7WMZgYwyR.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 04-10-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
kreeg een mailtje dat de prijs naar $29.99 gaat vanaf 4 november 2025.
de kaartjes voor opwaarderen zullen zeker niet meer te koop zijn?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:57:
Grapjas. Lees de posts boven je even. De makkelijkste manier is de livecards link voor 149 euro 1 jaar Ultimate. Let op: je kan maximaal 3 jaar vooruit verlengen, dus tot oktober 2028. Maanden daarna worden niet toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:57:
Kaartjes zullen altijd te koop blijven, maar ik gok dat ze vanaf 4 November wat duurder door de prijsverhoging. Daarom slaat iedereen nu ook groot Game Pass Core 3 maanden of Game Pass Ultimate kaartjes in om hun lopend abbonnement tot maximaal te verlengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
G_Dragon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Kaartjes zullen altijd te koop blijven, maar ik gok dat ze vanaf 4 November wat duurder door de prijsverhoging. Daarom slaat iedereen nu ook groot Game Pass Core 3 maanden of Game Pass Ultimate kaartjes in om hun lopend abbonnement tot maximaal te verlengen :P
ja dat kan ik begrijpen ^^

deze is dus 100% legit?
https://livecards.net/nl/...-pass-ultimate-12-months/

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik koop altijd bij Eneba, maar heb daar nog nooit gekocht dus kan je niks beloven. Maar gok andere members hier wel.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
G_Dragon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Ik koop altijd bij Eneba, maar heb daar nog nooit gekocht dus kan je niks beloven. Maar gok andere members hier wel.. O-)
zoals deze dus?

https://www.eneba.com/xbo...s-10-xbox-live-key-europe

en je kan je abbo tot 36 maanden opwaarderen zoals ik hier lees toch? :)

edit: lijkt uitverkocht te zijn. (3 maanden)

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 04-10-2025 12:00 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

zoals deze dus?

https://www.eneba.com/xbo...s-10-xbox-live-key-europe

en je kan je abbo tot 36 maanden opwaarderen zoals ik hier lees toch? :)

edit: lijkt uitverkocht te zijn. (3 maanden)
Ja, alleen doe ik het met Game Pass Core 3 maanden kaartjes. Die jij hebt zou ook kunnen werken maar die 12 maanden Game Pass Ultimate die jij stuurde is daar wel een stuk goedkoper dan op Eneba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik wacht nog steeds op de bevestiging…
Bijna klaar! Je betaling moet alleen nog worden bevestigd.

Ons verificatieteam is momenteel druk bezig, dus het kan even duren — maar geen zorgen, je ontvangt je product zodra de verificatie is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanAd schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:24:
[...]

Ik wacht nog steeds op de bevestiging…

[...]
Dat duurt behoorlijk lang dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

G_Dragon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:34:
[...]

Dat duurt behoorlijk lang dan..
Idd, betaald via Bancontact (Payconiq / Crelan BE). Ik wacht nog ff af, alles ziet er wel vrij 'legit' uit. Bij @JimmyNL is het wel in orde gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:33:
[...]

Nee ik heb drie EU kaarten gekocht zonder vpn.
Wat het lastig maakt voor mij en anderen is dat wij die problemen niet ervaren. Net even gecontroleerd en specifiek voor mijzelf heb ik 38 bestellingen via eneba staan de afgelopen jaren.

Dus dan moet je wel enorm pech hebben gehad :X .

Nu ben ik wel zeer benieuwd naar een screenshot van je order history om uitsluitsel te geven staat daar namelijk zowel de regio als de seller in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AOphxrRo5BP3HDRvyNKdUgcmSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2okpwCdvIPnCpSyChC2PtOVR.png?f=fotoalbum_large
Bij 1 van de 2 moet het dan mis gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
JanAd schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Idd, betaald via Bancontact (Payconiq / Crelan BE). Ik wacht nog ff af, alles ziet er wel vrij 'legit' uit. Bij @JimmyNL is het wel in orde gekomen.
Via iDeal kreeg ik meteen minuut later de mail met code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Deezers schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:11:
[...]

Via iDeal kreeg ik meteen minuut later de mail met code.
Mss toch de support eens contacteren dan. Nu staat Crelan er hier ook wel niet om bekend om 'snel' te zijn met betalingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
sdk1985 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Wat het lastig maakt voor mij en anderen is dat wij die problemen niet ervaren. Net even gecontroleerd en specifiek voor mijzelf heb ik 38 bestellingen via eneba staan de afgelopen jaren.

Dus dan moet je wel enorm pech hebben gehad :X .

Nu ben ik wel zeer benieuwd naar een screenshot van je order history om uitsluitsel te geven staat daar namelijk zowel de regio als de seller in.
[Afbeelding]
Bij 1 van de 2 moet het dan mis gegaan zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eSRrUBm.jpeg

Laat het me maar weten als ik iets verkeerd heb gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]

Even opgezocht, maar het is een betrouwbare store! Dus denk dat je gewoon domme pech hebt gehad..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RjJNcKpE82icL7ED1CgEHFaBV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CGOKXKtQAYg4Cm0kdnin7EU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Ja, balen. Maar blijft een gokje dus, hoe klein de kans ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]

Die seller is nog actief
https://www.eneba.com/nl/...EiLsTzEcap6XJW704wW-zZisq

Ik zie geen probleem...

edit: behalve dan 12 maanden, de conversie op 3 maanden is beter. Maar daar ging het niet om.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 04-10-2025 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQ-P1VybnYs4vTq1z3kLkSD0Aag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l56dSuZu1xBIQw9o62ysXy8X.png?f=fotoalbum_large
Ondertussen mezelf op laten naaien door die kaartjes die overal out of stock gaan :9 en nog een keer 6 maanden extra erop gegooid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Ik snap je vraag nu niet helemaal. Ik heb via deze seller gekocht, een ban van een paar weken ontvangen van Microsoft en ik waarschuw daarvoor. Heb Eneba contact en die doen er verder niks mee.

De kans dat het een ander overkomt is misschien klein maar ik vond het wel de moeite waard het even te posten. Doe ermee wat je ermee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:32:
Ik snap je vraag nu niet helemaal. Ik heb via deze seller gekocht, een ban van een paar weken ontvangen van Microsoft en ik waarschuw daarvoor. Heb Eneba contact en die doen er verder niks mee.

De kans dat het een ander overkomt is misschien klein maar ik vond het wel de moeite waard het even te posten. Doe ermee wat je ermee wil doen.
Ik had geen verdere vraag. Ik zie niks verkeerds aan de seller en ook niet aan de regio.

Overigens krijg je zo ver ik weet een foutmelding (incorrect region) wanneer je een out of region key probeert toe te passen in een niet goedgekeurde regio. Dus dan blijft het een vreemd verhaal dat jouw keys dan geaccepteerd worden en je achteraf gebanned wordt.

Wellicht dat je op moment van activeren en VPN aan had staan? (Lijkt me dat je dit wel gedeeld had als dit het geval was, maar er zijn mensen die dit standaard gebruiken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hier ondertussen alles in orde geraakt via https://livecards.net/

Mijn abo is verlengd tot 06/2027.
Ik kreeg wel 4 codes aan voor 3 maanden, i.p.v. 1 code voor 12 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
sdk1985 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:39:
[...]

Ik had geen verdere vraag. Ik zie niks verkeerds aan de seller en ook niet aan de regio.

Overigens krijg je zo ver ik weet een foutmelding (incorrect region) wanneer je een out of region key probeert toe te passen in een niet goedgekeurde regio. Dus dan blijft het een vreemd verhaal dat jouw keys dan geaccepteerd worden en je achteraf gebanned wordt.

Wellicht dat je op moment van activeren en VPN aan had staan? (Lijkt me dat je dit wel gedeeld had als dit het geval was, maar er zijn mensen die dit standaard gebruiken).
Nee, ook geen VPN. Vind het zelf ook maar een raar iets. Was allang blij dat het geen permanente ban was maar schrok er wel van toen ik de console aandeed en ineens een waarschuwing in beeld had staan. Vooral ook omdat ik zelf ook nooit gedoe met Eneba heb gehad en die seller goed bekend staat. Gevalletje domme pech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
wat een mega groot verschil trouwens core vs ultimate.
misschien ga ik core kiezen en mocht er echt games zijn die ik niet wil missen dat ik die game dan gewoon koop. vaak speel ik wel een spel die net uit is, maar 2 weken later ga ik alweer naar de volgende.
alleen No man's sky is nog steeds wel een blijvertje

heb alleen al zeker 2,5 jaar geen game gekocht :P

[ Voor 25% gewijzigd door Kol Nedra op 04-10-2025 14:14 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster89
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:44
Beste mensen,

Ik zit in deze discussie mee te lezen ivm het verlopen van mijn ultimate binnenkort.
het valt mij op dat velen van jullie je actieve abbo verlengen maar dan is de conversie/ultimate tijd die je terug krijgt toch vele malen slechter dan wanneer je abbo verloopt en je dan opnieuw stacked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Nickster89 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:28:
Beste mensen,

Ik zit in deze discussie mee te lezen ivm het verlopen van mijn ultimate binnenkort.
het valt mij op dat velen van jullie je actieve abbo verlengen maar dan is de conversie/ultimate tijd die je terug krijgt toch vele malen slechter dan wanneer je abbo verloopt en je dan opnieuw stacked?
Klopt. Maar de meeste willen niet 1-2 jaar wachten totdat deze verlopen is, want wie weet zijn de conversies straks nog minder waard als xbox de prijs over 2 jaar weer omhoog gooit en je moet het maar durven je codes 2 jaar te laten liggen, ondanks dat ze niet verlopen. Maar Xbox kan zomaar het Ultimate abonnement afschaffen of verslechteren dus tja. Mijn abonnement verloopt over 14 dagen, dus die wacht ik af en daarna voer ik de codes in vanaf nieuw. Hopelijk zijn mijn reeds gekochte codes nog geldig over 14 dagen, ook dat is altijd spannend bij deze sites. Maar de gok genomen omdat de prijzen op deze sites nu alweer stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster89
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:44
Deezers schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:33:
[...]

Klopt. Maar de meeste willen niet 1-2 jaar wachten totdat deze verlopen is, want wie weet zijn de conversies straks nog minder waard als xbox de prijs over 2 jaar weer omhoog gooit en je moet het maar durven je codes 2 jaar te laten liggen, ondanks dat ze niet verlopen. Maar Xbox kan zomaar het Ultimate abonnement afschaffen of verslechteren dus tja. Mijn abonnement verloopt over 14 dagen, dus die wacht ik af en daarna voer ik de codes in vanaf nieuw. Hopelijk zijn mijn reeds gekochte codes nog geldig over 14 dagen, ook dat is altijd spannend bij deze sites. Maar de gok genomen omdat de prijzen op deze sites nu alweer stijgen.
Mijne verloopt begin december dan wacht ik inderdaad vanwege betere conversion rate
overigens gebruiken de meeste ook 3 maanden kaarten ipv jaarkaarten zit daar nog een voordeel aan of maakt dit verder geen verschil?

Tevens kocht ik in het verleden altijd out of region om dit met behulp van vpn te activeren maar als ik het zo lees is dit helemaal niet meer mogelijk geloof ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Nickster89 op 04-10-2025 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Nickster89 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Mijne verloopt begin december dan wacht ik inderdaad vanwege betere conversion rate
overigens gebruiken de meeste ook 3 maanden kaarten ipv jaarkaarten zit daar nog een voordeel aan of maakt dit verder geen verschil?
Als je vanaf nieuw Core inwisselt maakt dat niet uit, totdat je eenmaal een code voor Ultimate invoert en de conversie start. Koop je alleen Ultimate codes dan krijg je exact wat je koopt. Met 3 maanden is fijn mocht je alleen specifieke tijden per jaar gamen, bijvoorbeeld herfst en winter. En zit je op 35 maanden vooraf en wissel je een 3 maanden code in dan verlies je die laatste 2 maanden, je kan naar 36 maanden vooraf hebben op je account. Dus beter wacht je dan met inwisselen tot je sowieso nog 33 maanden of minder hebt tot je einddatum.

In principe kan je nu gewoon Ultimate codes kopen tot Sint Juttemus maar dan is het afwachten of xbox/game pass sowieso nog bestaat en of je codes nog werken. En je moet natuurlijk vooraf betalen voor die codes.

Daarom gaan de meeste mensen hier nog tot 3 jaar verlengen. Ik gok dat tegen 2028 game pass nog wel bestaat maar we sowieso weer een nieuwe generatie hardware hebben, of het enkel nog cloudgaming is, met de nieuwste games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Nickster89 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Tevens kocht ik in het verleden altijd out of region om dit met behulp van vpn te activeren maar als ik het zo lees is dit helemaal niet meer mogelijk geloof ik?
Nee, alleen Europese of worldwide codes waar Nederland expliciet bij staat, werken nu nog. Alles uit India, Brazilië etc. bespaar je de moeite. Dat levert je een keiharde ban op en je geld kwijt. Dus gewoon je Europese key zonder vpn activeren en je Xbox account op regio Nederland zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23
Gisteren ook het bericht dat Microsoft voornemens is om GP gratis maar met reclame aan te gaan bieden. Na reclame 1 uur gratis spelen en maximaal 5 uur per maand. Qua games biedt het een alleen de mogelijkheid om bepaalde games waarvan je al een gekochte licentie hebt te spelen, wat free-to-play games en Xbox Retro Classics.

Op zich zie ik hier voor de gamer en gebruiker die ik ben nog wel wat voor. Het bespaart mij in ieder geval de aankoop van een console of anderszins een console om op te spelen. Het bekrachtigt m.i. ook de strategie dat "elk" apparaat een Xbox is.

Tegen de tijd dat mijn GPU ten einde loopt, ga ik afwegen wat voor mij het meest interessant is. Mogelijk is dat doorgaan op advertenties en/of Essential, omdat ik dan de games die ik gekocht heb kan blijven spelen plus de games die gratis beschikbaar zijn. Hoewel ik het verschil tussen de games die beschikbaar zijn op Essential en op Ultimate wel heel erg vind verschillen. De games die ik interessant vind, zullen zeer waarschijnlijk core overslaan. In the end wordt het dan een rekensom of Ultimate (al dan niet met een conversie-truc) niet aantrekkelijker is dan advertentie/core en games (in de uitverkoop) kopen. First day en online multiplayer boeien mij niet.

En t.z.t. ook kijken of er alternatieven zijn voor cloud-gaming. Alleen weet ik niet of die nog interessant zijn, omdat ik al meerdere digitale licenties via Xbox heb die dan niet via dat platform te spelen zijn. Vendor lock-in heeft me toch een beetje te pakken.

Edit: over de lijst van stream your own games word ik steeds enthousiaster. Veel AC-titels, Skyrim, Hogwarts Legacy, The Witcher. Dat zijn de single player-games die ik graag speel én beschikbaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 04-10-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ik vraag mij meer af welke day 1 releases we de komende jaren nog gaan krijgen. Want buiten een nieuwe Forza, Halo, Gears en Fable zit er niet veel meer in de langetermijnplanning volgens mij, ze hebben aardig wat games gecanceld. Dus zullen wel veel indie games en simulator games worden als day 1. Of ze moeten een samenwerking aankondigen met een grote studio als Ubisoft voor day 1? Anders wordt het de zoveelste microsoft remake want ook al bezitten ze de halve gamewereld, ze stralen niet echt uit dat er over vijf jaar nog nieuwe games komen.

Die nieuwe James Bond is multiplatform en van een andere uitgever, dus zal er eerste twee jaar sowieso niet naar Game Pass komen denk ik? Of hij moet ontiegelijk floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23
Fable is wel een game zijn die ik zou spelen. Alleen heb ik er ook geen moeite mee om daar wat langer op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Deezers schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:55:
Ik vraag mij meer af welke day 1 releases we de komende jaren nog gaan krijgen. Want buiten een nieuwe Forza, Halo, Gears en Fable zit er niet veel meer in de langetermijnplanning volgens mij, ze hebben aardig wat games gecanceld. Dus zullen wel veel indie games en simulator games worden als day 1. Of ze moeten een samenwerking aankondigen met een grote studio als Ubisoft voor day 1? Anders wordt het de zoveelste microsoft remake want ook al bezitten ze de halve gamewereld, ze stralen niet echt uit dat er over vijf jaar nog nieuwe games komen.

Die nieuwe James Bond is multiplatform en van een andere uitgever, dus zal er eerste twee jaar sowieso niet naar Game Pass komen denk ik? Of hij moet ontiegelijk floppen.
3rd party games. Waarbij er natuurlijk een afweging gemaakt gaat worden wat een game pass release ze brengt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)