✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eerst deze codes inwisselen ja en daarna 1 maand ultimate kopen en activeren er boven op.G_Dragon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:29:
[...]
Als ik het goed lees en begrijp, moet je 3 jaar Xbox Gamepass Core halen en dat word dan omgezet in 1,5 jaar Xbox Gamepass Ultimate door de conversie van 2:1 bij geen actief Xbox Game Pass abonnement
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Edit: Werkt niet meer.(argentina code)
[ Voor 18% gewijzigd door Triple Stars op 10-06-2025 21:48 ]
Ik kijk altijd naar IJsland (is-is), gewoon Europa dus geen gedoe. Niet alle spellen zijn daar te vinden, maar als het er op staat nooit problemen gehad.Triple Stars schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:12:
Weet er iemand of je nog spellen kunt kopen van andere landen of is dit aan banden gelegd ?
Moest dit eerst via de laptop opstarten ivm een account aan maken waarbij ik een fysieke keyboard nodig had. Ik kreeg dit niet voor elkaar zonder een keyboard.
Daarna zie ik hem ook op Xcloud en kan ik hem ook zo starten.
Morgen eens checken of het ook een beetje soepel speelt met de Steam Deck.
(Daar is een account gekoppeld wat niet klopt en waarvan ik de inloggegevens niet (meer) van heb. )
/f/image/bKwl3L5N1hYSvF2vn9aQRgrv.png?f=fotoalbum_large)
Net weer verlengd, werkte perfect, weer klaar tot 9 januari 2027Deezers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:37:
[...]
Eerst deze codes inwisselen ja en daarna 1 maand ultimate kopen en activeren er boven op.
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Ik lees op Reddit ook dat je blijkbaar geen codes meer zou kunnen gebruiken uit andere (goedkope) landen en een VPN…
Huidige situatie : Ultimate pass verloopt volgende maand.
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- huidig abo laten aflopen
- 3 jaar core kopen (via G2A Europese code aan 49eur)
- 1 maand ultimate kopen
En dan krijg ik 1,5 jaar ultimate?
Spijtig dat er geen 1:1 ratio meer is… zijn er nog andere (/goedkopere) mogelijkheden?
[ Voor 29% gewijzigd door Fluffybeast op 15-06-2025 21:48 ]
Klopt. Jouw route werkt nu nog. Prijs van game pass schijnt binnenkort ook omhoog te gaan. Vpn is niet meer de moeite waard / te veel gedoe voor die paar euro besparing, als je het al zonder support aan de praat krijgt.Fluffybeast schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:21:
Lukt de conversie nog? Ik zie dat MS gesleuteld heeft en zie door alle pagina’s niet meer of het nu wel of niet lukt. En aan welk tarief en conversie rate.
Ik lees op Reddit ook dat je blijkbaar geen codes meer zou kunnen gebruiken uit andere (goedkope) landen en een VPN…
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
Spijtig dat er geen 1:1 ratio meer is… zijn er nog andere (/goedkopere) mogelijkheden?
Oké.Deezers schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:39:
[...]
Klopt. Jouw route werkt nu nog. Prijs van game pass schijnt binnenkort ook omhoog te gaan. Vpn is niet meer de moeite waard / te veel gedoe voor die paar euro besparing, als je het al zonder support aan de praat krijgt.
Kan ik dit reeds toepassen wanneer mijn abo nog niet verlopen is?
Straks is het ettelijke euro’s duurder binnen een maand 😅
Als je 4x een 3 maand core code krijgt, dan is het wellicht handig om deze na elke code terugkerende facturering aan te zetten en dan weer uit te zetten. Dan krijg je een gratis maand. Dan hoef je maar 2x4 codes te kopen voor 32 maanden core. Als je dit omzet met ultimate kan je met de ultimate ook weer terugkerende facturering aanzetten en dan heb je ook weer bijna 1,5 jaar, maar dan voor 2 jaar te kopen.Fluffybeast schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:21:
Lukt de conversie nog? Ik zie dat MS gesleuteld heeft en zie door alle pagina’s niet meer of het nu wel of niet lukt. En aan welk tarief en conversie rate.
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
Heb met de 1:1 ratio dat toen wel gedaan. Toen had ik 34 maanden. Nu laatst een losse 3 maanden code GPU gekocht, want ik had bol.com tegoed over en 4 maanden toegepast.
Weet uiteraard niet of dit truukje gaat werken met GP Core, maar goed proberen wel waard ga ik van uit. Dan ben je wel wat goedkoper uit dan volle 3 jaar GP Core te kopen.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ja, maar de conversie bij een lopend GPU abo is slechter dan dat als je abo verlopen is.Fluffybeast schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Oké.
Kan ik dit reeds toepassen wanneer mijn abo nog niet verlopen is?
Straks is het ettelijke euro’s duurder binnen een maand 😅
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Gelukkig niet al te duur foutje maar goed kan ik deze nog omzetten naar pc of Ultimate zodat ik op de PC kan spelen?
Er staat wel een link upgrade naar ultimate maar dan kom ik gewoon op de reguliere pagina om voor €11,99 PC of Ultimate voor €17,99 af te sluiten.
Dat is ca. 150 euro voor 1,5 jaar gpu? Is dat echt de goedkoopste manier nu? Want enige dat ik zie is 47 euro voor 12 maanden core of kijk ik verkeerd?Fluffybeast schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:21:
UPDATE:
Als ik het goed heb:
- 1 maand ultimate kopen
[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 22-06-2025 14:29 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tTVg89iYI8eNDyzkRAIkLJxv.jpg?f=user_large)
Ik kijk over twee jaar wel weer wat de beste manier is, nu het maximale uit de einddatum gehaald met 3 maanden Game Pass Core kaartjes
Zo doe ik het ook. Elke 45 verleng ik hem weer.G_Dragon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:23:
[Afbeelding]
Ik kijk over twee jaar wel weer wat de beste manier is, nu het maximale uit de einddatum gehaald met 3 maanden Game Pass Core kaartjes
Ik heb dit even geprobeerd voor je (zonder eigen belangdrakiesoft schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:07:
Artikel van Windows Central om ea play abo om te zetten naar gamepass ultimate. Iemand ervaring mee en hoe verhoudt dit zich in vergelijking met de standaard truuks?
Nu voor 186 euro tot 04-09-2027 GPU. Dat is volgens mij best aardig! Dat aan en uit zetten van terugkerende facturering werkte bij mij niet, dus voor niets de iets duurdere 4x3 maanden core gekocht, had een tientje goedkoper uit kunnen zijn.
/f/image/vXMZXGpr8faI68ybWoP03p4U.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door StrongArmLance op 23-06-2025 13:23 ]
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Wat je zou kunnen doen is 1 maand Xbox GamePass Ultimate nemen, kan bijvoorbeeld via CDKeys, en dan beginnen te stapelen tot maximaal 36 maanden (zolang dat nog kan) met core kaartjes.
Tenzij het veranderd is, dit is de omzetting van core naar ultimate.
/f/image/JZxBPcGQ6bqsFWjnjqWiQztS.png?f=fotoalbum_large)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Mocht je dat gaan doen, let dan wel op dat je "Global" of "EU" kaarten koopt en niet die voor een ander land
Oh ja, ik heb die kaarten altijd gekocht op de Eneba site en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik zou dus beginnen met 3 jaar EA play. Via Amazon UK. Volgens mij is dat het goedkoopste jaar GPU. Daarna aanvullen met Core via die key websites.WinterBase schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:00: wat nu de meest voordeligste en efficiëntste manier is voor Game Pass Ultimate. Ik heb geen Xbox console meer alleen een PC. Kan iemand me misschien uitleggen wat ik moet doen?
[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2025 08:10 ]
Hoeveel dagen Ultimate is 3 maanden Core?Vortigen schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:30:
@WinterBase wat ik nog kan toevoegen aan de post hierboven is dat ik altijd de 3 maanden core kaarten kocht omdat die de meeste dagen Ultimate gaven.
Mocht je dat gaan doen, let dan wel op dat je "Global" of "EU" kaarten koopt en niet die voor een ander land
Oh ja, ik heb die kaarten altijd gekocht op de Eneba site en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Destijds (vorig jaar) kreeg ik er iets van 52 dagen voor.
Nu is het 50 dagen volgens de conversie tabel die hierboven staat.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
https://support.xbox.com/...box-game-pass-conversions
Volgens dit is het 38 dagen als je al een abonnement hebt. Anders is het 1.5 maand.
Heb net zelf via EA play een jaar gedaan door 3x12 maanden EA play to kopen en dan 1 maand Ultimate. Dat komt op ~88 Euro totaal. Ben er nog niet over uit of verlengen via extra 3 maanden core kopen uit kan. Die zit nu op 11.5 Euro zie ik.
Ik heb in iedergeval 11 Core-kaarten van 3 maanden gekocht via Eneba, voor €11,50 per stuk. Dat komt neer op 33 maanden Core. Helaas kreeg ik de bonusmaand niet via auto-verlenging, dus achteraf gezien had ik er eigenlijk 12 moeten kopen om het maximale eruit te halen. Daarna heb ik het omgezet naar Ultimate via de Microsoft-website, wat me uiteindelijk 17,5 maand GPU heeft opgeleverd.
Kan alleen écht significant uit als je de core koopt en toevoegt aan je account voordat je ultimate koopt. Je kan naast die 3 jaar ea play namelijk nog steeds core en PC game pass staple alvorens je alles upgrade.Dan Stark schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:41:
[...]
https://support.xbox.com/...box-game-pass-conversions
Volgens dit is het 38 dagen als je al een abonnement hebt. Anders is het 1.5 maand.
Heb net zelf via EA play een jaar gedaan door 3x12 maanden EA play to kopen en dan 1 maand Ultimate. Dat komt op ~88 Euro totaal. Ben er nog niet over uit of verlengen via extra 3 maanden core kopen uit kan. Die zit nu op 11.5 Euro zie ik.
Maar goed, GPU wordt alleen maar duurder, dus hoe meer je nu asluit hoe groter de kans dat het voordeel in de toekomsttheoretisch groter is.
Gamertag: FinrazielNL
Herken me hier wel in en moet zeggen dat ik een dag later dan toch een beetje spijt heb van m’n aankoop 😅. Ik geef de schuld aan het (veel te) vroeg wakker zijn en daardoor niet helder nadenken voordat ik iets koop.Finraziel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:27:
De prijs komt wat mij betreft in ieder geval wel op een niveau dat ik het niet gewoon meer ga stapelen want ik gebruik het lang niet continu. Ik heb veel te veel te spelen buiten gamepass dus ik zal wel alleen als er specifiek iets is wat ik wil spelen even een maandje doen of zo.
Tuurlijk, het is een abonnement voor langere tijd, maar achteraf gezien had ik met de hoeveelheid tijd die ik daadwerkelijk aan Game Pass besteed beter gewoon een maandje kunnen nemen op het moment dat ik echt iets wil spelen. Goed, en duur lesje, hopelijk eentje waar ik van leer
[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 29-06-2025 22:32 ]
Ah, dan had ik dat moeten doen inderdaad. Om het te kopen voor die 38 dagen vind ik wat karig.StrongArmLance schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:53:
[...]
Kan alleen écht significant uit als je de core koopt en toevoegt aan je account voordat je ultimate koopt. Je kan naast die 3 jaar ea play namelijk nog steeds core en PC game pass staple alvorens je alles upgrade.
Maar goed, GPU wordt alleen maar duurder, dus hoe meer je nu asluit hoe groter de kans dat het voordeel in de toekomsttheoretisch groter is.
Het is ook even wennen natuurlijk. De vorige dat ik het deed had ik nog 36 maanden GPU voor 95 Euro via de Turkse store.
edit: met Edge ging het wél, maar ik heb nu blijkbaar 4 maand ultimate gekregen in ruil voor 12 maand core?? was conversie-ratio niet 2:1?
[ Voor 36% gewijzigd door lapino op 30-06-2025 12:21 ]
12 months of Game Pass Core > 114 days of Ultimate (3+ months)With Game Pass Ultimate or Game Pass Standard, you can still redeem codes for other subscriptions that are included as benefits of your current subscription. These codes will automatically convert to your existing subscription at a ratio based on the following tables. Conversion ratios are subject to change.
Link: Game Pass Conversions
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Eens, die van mij loopt tot 2 aug 2026 en ik zie daarna wel verder. Voor de eerste 36 maanden GPU betaalde ik € 118, € 3,30 per maand. Die tijden zijn er helaas niet meer. Ik heb gamepass eigenlijk amper aangeraakt tot dec 2024 (Xbox in aug 2022 gekocht en sindsdien onafgebroken GPU). Afgelopen half jaar wel veel gebruik gemaakt van GPU (Cod BO6, indiana jones, expedition 33 en Doom).Finraziel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:27:
De prijs komt wat mij betreft in ieder geval wel op een niveau dat ik het niet gewoon meer ga stapelen want ik gebruik het lang niet continu. Ik heb veel te veel te spelen buiten gamepass dus ik zal wel alleen als er specifiek iets is wat ik wil spelen even een maandje doen of zo.
Op Eneba kost een maandje GPU momenteel € 9,50 ofzo. Als je dan echt wat wil spelen op gamepass, dan kom je meteen maandje GPU een heel eind. En die losse maand GPU kaartjes zijn ook niet zo schokkend veel duurder per maand dan dat gedoe met al die core kaarten kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 30-06-2025 13:30 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Maar kan ik nou nog wel via vpn een lopend ultimate abbo verlengen? Die van mij loopt bijvoorbeeld nog tot 1 jan 2027. Als ik nu een key koop uit Mexico voor 12 maanden ultimate. Werkt dat dan nog?
Voor de obvious landen zoals India, Turkije en Brazilie lijkt het allemaal niet meer te werken, geen idee hoe het specifiek met Mexico zit. Maar de algehele tendens is dat MS er meer werk in heeft gestoken om dit te blokkeren.
Kon niet eeuwig duren natuurlijksewer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:27:
Over het algemeen niet, zie bijv. https://www.reddit.com/r/...C3%B3digo_de_outro/?tl=en (bij de nieuwere bijdrages zie je dat het geblokkeerd is).
Voor de obvious landen zoals India, Turkije en Brazilie lijkt het allemaal niet meer te werken, geen idee hoe het specifiek met Mexico zit. Maar de algehele tendens is dat MS er meer werk in heeft gestoken om dit te blokkeren.
Dan tegen die tijd maar een EU code kopen.
Ook onze GPU is verlopen, en zag deze methode.StrongArmLance schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:09:
[...]
Ik zou dus beginnen met 3 jaar EA play. Via Amazon UK. Volgens mij is dat het goedkoopste jaar GPU. Daarna aanvullen met Core via die key websites.
Mij is het nog niet helemaal duidelijk wat de vervolg stappen zijn:
Klopt onderstaand?
1) Koop 3x die " EA Play - 12 Month Subscription" codes op Amazon UK en activeer deze.
2) Koop via bv Ebena "Xbox Game Pass Core xxx month Key EUROPE" en redeem deze.
(maakt het nu wel, of niet uit of ik 12 of 3 maanden neem?)
3) Koop 1 maand Ultimate via code of MS om alles om te zetten naar GPU
Alvast dank!
[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 06-07-2025 20:29 ]
1. Klopt. Voor 60 pond heb je dan een jaar gamepass ultimate (na upgrade).PurpleBlue schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:28:
[...]
Ook onze GPU is verlopen, en zag deze methode.
Mij is het nog niet helemaal duidelijk wat de vervolg stappen zijn:
Klopt onderstaand?
1) Koop 3x die " EA Play - 12 Month Subscription" codes op Amazon UK en activeer deze.
Alvast dank!
2. Ik zou 12 maanden doen, is goedkoper. Dit was anders met her inschakelen van terugkerende facturering maar dat werkt voor zover Ik weet niet meer. Dit kan je stapelen tot 3 jaar, dat geeft je anderhalf jaar GPU, maar is wel duurder dan de EA play conversie, ondanks de hogere conversion rate.
3. Klopt. Die code kan je ook via eneba kopen.
Dank.StrongArmLance schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:41:
[...]
1. Klopt. Voor 60 pond heb je dan een jaar gamepass ultimate (na upgrade).
2. Ik zou 12 maanden doen, is goedkoper. Dit was anders met her inschakelen van terugkerende facturering maar dat werkt voor zover Ik weet niet meer. Dit kan je stapelen tot 3 jaar, dat geeft je anderhalf jaar GPU, maar is wel duurder dan de EA play conversie, ondanks de hogere conversion rate.
3. Klopt. Die code kan je ook via eneba kopen.
"1. Klopt. Voor 60 pond heb je dan een jaar gamepass ultimate (na upgrade). "
wellicht snap ik het niet; maar ik heb dan voor die 60 pond toch alleen de EA Play, en niet de GamePass Ultimate?
Dan 3x 12maanden GamePass core (+- 42 euro = 120 euro)
Pas daarna Game pass ultimate? voor 17 euro?
" geeft je anderhalf jaar GPU"
Dan ben ik dus voor +- 200 euro ander half jaar verder?
De EA Play wordt net als Core omgezet naar Game Pass Ultimate als je 1 maand Ultimate koopt, met een conversie van 3:1. Dus 3 jaar ea play (60 pond) wordt 1 jaar gpu. Daarbij komt dan eventueel de 1,5 jaar GPU van core van 126 euro.PurpleBlue schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:11:
[...]
Dank.
"1. Klopt. Voor 60 pond heb je dan een jaar gamepass ultimate (na upgrade). "
wellicht snap ik het niet; maar ik heb dan voor die 60 pond toch alleen de EA Play, en niet de GamePass Ultimate?
Dan 3x 12maanden GamePass core (+- 42 euro = 120 euro)
Pas daarna Game pass ultimate? voor 17 euro?
" geeft je anderhalf jaar GPU"
Dan ben ik dus voor +- 200 euro ander half jaar verder?
Losse 1 maand ultimate kaartjes zijn bij eneba geloof ik te koop voor 10-12 euro
Dat is dan dus 2 jaar en 7 maanden gpu voor die totaalprijs.
[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 07-07-2025 22:08 ]
Ik heb al een EA Pro account op hetzelfde email adres.
Wat is de beste methode om voor 1 of 2 jaren GPU te verlengen?
Hoe doe je dit?G_Dragon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:23:
[Afbeelding]
Nvm.
[ Voor 49% gewijzigd door G_Dragon op 09-07-2025 12:37 ]
?? Ik bedoel Game Pass Ultimate??G_Dragon schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:20:
[...]
Gewoon 8 verschillende spellen opstarten en dan 15 min aan laten staan, ik laat ze vaak in het hoofdmenu aanstaan. Maar het lukt niet om alle 8 in een dag te doen. Er is wel een limiet per dag, die volgens mij 1 tot max 2 spellen telt maar daar ben ik nog niet 100% achter.
Hoe verleng je die tot 2028? Wat is de methode, zie ook hierboven.
Excuus ik heb totaal verkeerd gekeken.wvkreg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:24:
[...]
?? Ik bedoel Game Pass Ultimate??
Hoe verleng je die tot 2028? Wat is de methode, zie ook hierboven.
Ik koop 3 maanden Xbox Game Pass Core en zet deze op een lopend Xbox Game Pass Ultimate abbonement, goedkoop is het niet maar als je de kosten met iemand kan delen door sharing dan is het wel te betalen.
Dit zijn momenteel de goedkoopste 3 maanden Xbox Game Pass Core: zie hier
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 09-07-2025 12:47 ]
Wat is dan de conversie? 3 maanden core is 1 maand ultimate?G_Dragon schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:39:
[...]
Excuus ik heb totaal verkeerd gekeken.
Ik koop 3 maanden Xbox Game Pass Core en zet deze op een lopend Xbox Game Pass Ultimate abbonement, goedkoop is het niet maar als je de kosten met iemand kan delen door sharing dan is het wel te betalen.
Dit zijn momenteel de goedkoopste 3 maanden Xbox Game Pass Core: zie hier
Heb je uberhaupt de TS wel gelezen? Want deze vragen worden daarin allemaal beantwoordwvkreg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:54:
[...]
Wat is dan de conversie? 3 maanden core is 1 maand ultimate?

Om je vraag te beantwoorden: 3 maanden Xbox Game Pass Core word omgezet naar 50 dagen Ultimate (1+ maanden), als ik het uit laat rekenen door een ai krijg ik het volgende antwoord:
Ik denk in jouw geval omdat je zo ontzettend dichtbij de eind datum zit dat het voordeliger is om het te laten verlopen en dan het volgende te doen:Situatie 1: Verlengen nádat je Game Pass Ultimate is verlopen (Aanbevolen!)
Conversie: 2 maanden Game Pass Core = 1 maand Game Pass Ultimate.Situatie 2: Verlengen terwij je Game Pass Ultimate nog actief is
- Voordeel: Dit is de goedkoopste manier.
- Kosten voor 3 jaar Ultimate: Ongeveer €284.
- Aantal kaartjes: 24 kaartjes van 3 maanden Core.
- Belangrijk: Wacht tot je huidige Ultimate-abonnement helemaal is afgelopen!
Conversie: 24 maanden Game Pass Core = 5 maanden Game Pass
- Ultimate.
- Nadeel: Dit is veel duurder en minder efficiënt.
- Kosten voor 3 jaar Ultimate: Ongeveer €686.
- Aantal kaartjes: 58 kaartjes van 3 maanden Core.
- Belangrijk: Dit wordt sterk afgeraden vanwege de hoge kosten.
- Game Pass Core (of oude Xbox Live Gold) stapelen en daarna upgraden
- Koop 3 kaartjes van 12 maanden Game Pass Core kaartjes.
- Activeer deze op je account (na afloop van je Ultimate!).
- Koop daarna 1 maand Game Pass Ultimate (of gebruik een proefmaand/actie).
- Alles wordt omgezet naar Ultimate met de 2:1 conversie (dus 36 maanden Core = 18 maanden Ultimate).
- Herhaal dit proces nog een keer voor in totaal 36 maanden Ultimate (dus 72 maanden Core nodig).
- Kosten: Zoals eerder berekend, rond de €284 met Eneba-kaartjes.
36 maanden Core is 168,84 euro zieG_Dragon schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:16:
[...]
Heb je uberhaupt de TS wel gelezen? Want deze vragen worden daarin allemaal beantwoord![]()
Om je vraag te beantwoorden: 3 maanden Xbox Game Pass Core word omgezet naar 50 dagen Ultimate (1+ maanden), als ik het uit laat rekenen door een ai krijg ik het volgende antwoord:
[...]
Ik denk in jouw geval omdat je zo ontzettend dichtbij de eind datum zit dat het voordeliger is om het te laten verlopen en dan het volgende te doen:
[...]
/f/image/8X68YovhIonuOB6ImAqeJjbF.png?f=fotoalbum_large)
Een maand Ultimate is 17,99.
Dan nog 36 maanden Core is wederom 168,84
Totaal dus 355,67 euro.
Dan is elk jaar Ultimate via CDkeys net zo duur ongeveer.
Werkt de EA Pro methode nog?
Ik zou echt op Eneba gaan kopen, daar is 12 maanden €45,41 (36 maanden = €136,23). Scheelt €32,60.wvkreg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:49:
[...]
36 maanden Core is 168,84 euro zie
[Afbeelding]
Een maand Ultimate is 17,99.
Dan nog 36 maanden Core is wederom 168,84
Totaal dus 355,67 euro.
Dan is elk jaar Ultimate via CDkeys net zo duur ongeveer.
Werkt de EA Pro methode nog?
1 maand Game Pass Ultimate is op Eneba ook een stuk goedkoper, want daar ben je €9,11 kwijt inplaats van €17,99. Scheelt €8,88
Heb je nu al €41,48 bespaard
En dan moet je nog gaan verlengen met 3 maanden Xbox Live Core tot de maximale datum, deze kaartjes kosten op Eneba €11,83. Maar dan weet ik nu even niet 100% zeker hoeveel je er precies nodig gaat hebben, hangt af van de eind datum van je Game Pass abonnement. Als je die wil delen na het verlengen dan kan ik AI wel even heel snel uit laten rekenen hoeveel kaartjes van 3 maanden Game Pass Core je nodig hebt.
- De EA Pro methode? Die ken ik eerlijk gezegd niet dus daar durf ik je geen antwoord op te geven
1) Koop 3x die " EA Play - 12 Month Subscription" codes op Amazon UK en activeer deze.G_Dragon schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:07:
[...]
Ik zou echt op Eneba gaan kopen, daar is 12 maanden €45,41 (36 maanden = €136,23). Scheelt €32,60.
1 maand Game Pass Ultimate is op Eneba ook een stuk goedkoper, want daar ben je €9,11 kwijt inplaats van €17,99. Scheelt €8,88
Heb je nu al €41,48 bespaard
En dan moet je nog gaan verlengen met 3 maanden Xbox Live Core tot de maximale datum, deze kaartjes kosten op Eneba €11,83. Maar dan weet ik nu even niet 100% zeker hoeveel je er precies nodig gaat hebben, hangt af van de eind datum van je Game Pass abonnement. Als je die wil delen na het verlengen dan kan ik AI wel even heel snel uit laten rekenen hoeveel kaartjes van 3 maanden Game Pass Core je nodig hebt.
- De EA Pro methode? Die ken ik eerlijk gezegd niet dus daar durf ik je geen antwoord op te geven
1 maand Game Pass Core 20 dagen Ultimate
3 maanden Game Pass Core 50 dagen Ultimate (1 + maanden)
6 maanden Game Pass Core 81 dagen Ultimate (2+ maanden)
12 maanden Game Pass Core 4 maanden Ultimate
24 maanden Game Pass Core 6 maanden Ultimate
Edit: ik nam altijd de 3 maanden kaartjes bij Eneba omdat die dus meer Ultimate opleveren t.o.v. de andere kaartjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Vortigen op 09-07-2025 15:48 ]
Deze is nieuw voor me, ik durf daarom ook niet te zeggen of het nog werkt. Maar er zijn vast wel mensen hier in het onderwerp die je het antwoord kunnen gevenwvkreg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:42:
[...]
Hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt gehad en als er vragen zijn stel ze gerust. Daarvoor zijn we hier, om elkaar te helpen
Ik heb Lost In Random geinstalleerd en 1 run gespeeld, best aardig maar was niet direct hooked. Iemand die dit al langer spelen en mij kunnen vertellen of het qua combat op termijn nog in de buurt komt van Hades?
Of andere gameplay-aspecten/elementen die op een andere manier wel de benodigde verdieping geven?
[ Voor 15% gewijzigd door StrongArmLance op 12-07-2025 23:38 ]
Daarna 1 maand XBOX Ultimate via Eneba en geactiveerd.
Alles omgezet naar Ultimate. (tot 9/8/26)
Ik dacht met de conversie dat het handig was om nog 3x 12 Maanden EA play te kopen (3:1)
Dus die gekocht, en bij redeem komt hij met: einddatum 9/10/26 ?
Dat is 2 maanden ipv 4?
Op de site van MS Staat:
Dan zou je toch 4 maanden verwachten?Ea Play-conversieverhouding: de resterende tijd wordt geconverteerd naar Xbox Game Pass Ultimate-tijd met een verhouding van 3:1 en wordt afgerond naar de volgende volledige dag. Zo wordt 90 dagen resterend voor EA Play omgezet in 30 dagen voor Xbox Game Pass Ultimate.
Update:
Ik heb verkeerd gekeken. staat hier gewoon onderaan :
[ Voor 25% gewijzigd door PurpleBlue op 15-07-2025 12:09 ]
Ondanks ik totaal geen fan van AI ben, vind ik het voor dit soort dingen wel gemakkelijk en snelJD2k3 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:40:
Hoi @G_Dragon, bedankt voor de uitleg ik zag ineens dat alles verlopen was bij mij. Dus ik heb zojuist 3x xbox live core gekocht en ook 1 maand ultimate via eneba en heb momenteel een ultimate abbo tot 13-2-2027. Kon jij nu makkelijk in AI vragen hoeveel extra 3 maanden core ik dan nog moet kopen voor het maximale wat op dit moment mogelijk is?
Kort overzicht:
- Aantal kaartjes nodig: 28 × 3 maanden Core
- Totale kosten: €307,72 (28 kaartjes × €10,99 = €307,72}
- Maximale verlenging: Tot 14 juli 2028
Ik dacht 3 jaar EA Play, OF 3 jaar core..
Ik had alleen EA Play, en toen omgezet naar Ultimate (wat mij dus 1 jaar gaf)
Nu kan ik dus 18x 3 maand kaarten kopen

Tip voor de volgende: 3 jaar EA Play, EN 3 jaar Core alvorens te upgraden naar ultimate!
Volgens mij is deze dan weer aangepast;Vortigen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:47:
@wvkreg de huidige conversie ratio staat in de TS. Ik zal het hier ook nog even neerzetten voor je.
1 maand Game Pass Core 20 dagen Ultimate
3 maanden Game Pass Core 50 dagen Ultimate (1 + maanden)
6 maanden Game Pass Core 81 dagen Ultimate (2+ maanden)
12 maanden Game Pass Core 4 maanden Ultimate
24 maanden Game Pass Core 6 maanden Ultimate
Edit: ik nam altijd de 3 maanden kaartjes bij Eneba omdat die dus meer Ultimate opleveren t.o.v. de andere kaartjes.
Ik zie hier namelijk:
1 month of Game Pass Core 15 days of Ultimate
3 months of Game Pass Core 38 days of Ultimate (1+ month)
6 months of Game Pass Core 60 days of Ultimate (2 months)
12 months of Game Pass Core 114 days of Ultimate (3+ months)
24 months of Game Pass Core 152 days of Ultimate (5+ months)
Bedankt voor je reactie! Volgens mij klopt er iets niet helemaal met die berekening ik heb zojuist als test 3x 3 maanden via de xbox website erbij gedaan (via de xbox zelf kreeg ik een foutmelding) en de stappen gingen als volgt:G_Dragon schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 01:03:
[...]
Ondanks ik totaal geen fan van AI ben, vind ik het voor dit soort dingen wel gemakkelijk en snel. Ik heb even de goedkoopste optie gepakt op Eneba, want daar betaal je voor een 3 maanden Xbox Game Pass Core Europa momenteel €10,99.
Kort overzicht:Let op Dit is duurder dan wachten tot je Ultimate is afgelopen, maar het is de snelste manier om nu te verlengen tot het maximum. Kan het niet vaak genoeg herhalen!
- Aantal kaartjes nodig: 28 × 3 maanden Core
- Totale kosten: €307,72 (28 kaartjes × €10,99 = €307,72}
- Maximale verlenging: Tot 14 juli 2028
13-2-2027 -> 23-3-2027 (38 dagen erbij)
23-3-2027 -> 1-5-2027 (39 dagen erbij)
1-5-2027 -> 9-6-2027 (39 dagen erbij)
voorlopig kan ik wel weer even vooruit
Je hebt gelijk, ik heb het ook gelijk in de TS aangepast zodat niemand verkeerde informatie krijgt.PurpleBlue schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:19:
[...]
Volgens mij is deze dan weer aangepast;
Ik zie hier namelijk:
1 month of Game Pass Core 15 days of Ultimate
3 months of Game Pass Core 38 days of Ultimate (1+ month)
6 months of Game Pass Core 60 days of Ultimate (2 months)
12 months of Game Pass Core 114 days of Ultimate (3+ months)
24 months of Game Pass Core 152 days of Ultimate (5+ months)
JOIN
₹ 449.00/month
Dan denk ik logisch dat ik terug kaartjes uit India kan claimen?
Of kom ik van een kale reis thuis?
Mocht je geen lopende Xbox Game Pass Ultimate meer hebben, dan kun je die momenteel voor €11,97 afsluiten: https://www.eneba.com/nl/...-non-stackable-key-europe
En ik zou dan beginnen te stapelen met de 3 maanden core kaartjes, pak niet die 6 maanden, want dan ben je bijna 45% duurder uit: https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global
Ik weet even niet de inwisselkoers, maar de laatste keer dat ik keek was het 38 dagen Ultimate met die kaartjes. Zo ben je zeker €6,00 per maand goedkoper uit, scheelt toch €72,00 op jaarbasis.
€14.14 voor 3 maanden voor game pass voor pc dus.
Eigenlijk bedoelde ik dat dus , MS op de site denk ik in India ben door vpn ....
Dus denk dat die kaartjes gewoon aanvaard zullen worden. Zei ik ook , denk mn india kaartjes aanvaard zullen worden.
Dank voor je response.
Ok net wezen zien € 13,21 bij eneba.
Dank je wel en nog een fijne avond.
This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account. Get more info.
Krijg ik , india werkt dus niet , ja heb mijn regio op india gezet met surfshark vpn ook op india.
Ok nu neemt hij het wel.
Ty
Gelijk 2 x 3 maanden voor net geen 28 euro dacht ik
Geldig tot January 27, 2026
Ik ben blij ty
[ Voor 27% gewijzigd door sfx32 op 28-07-2025 22:49 ]
Als ik het nu goed begrijp; beste optie en goedkoopste optie:
3x 12 maanden gamepass core kopen bij Eneba
Daarna 1 maand gamepass ultimate kopen
Totaal: 1,5jaar gamepass ultimate ?
Eerst 1 maand Ulitmate, en daarna blijven stapelen met de code. Maar let even op, de 3 maanden kaartjes zijn veel goedkoper dan de 12 maanden. 12 maanden kost namelijk €94,50 en 3 maanden slechts €10,32. Dus 4x die 3 maanden kaartjes zou dan slechts €41,28 kosten, meer dan €50,00 verschil.Fluffybeast schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:56:
Mijn gamepass ultimate is bij deze verlopen…
Als ik het nu goed begrijp; beste optie en goedkoopste optie:
3x 12 maanden gamepass core kopen bij Eneba
Daarna 1 maand gamepass ultimate kopen
Totaal: 1,5jaar gamepass ultimate ?
:strip_exif()/f/image/TRJe1HVJTpzNWGkJx5cJzh1s.png?f=user_large)
Hoe kom jij aan die prijs?Linksquest schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:16:
[...]
Eerst 1 maand Ulitmate, en daarna blijven stapelen met de code. Maar let even op, de 3 maanden kaartjes zijn veel goedkoper dan de 12 maanden. 12 maanden kost namelijk €94,50 en 3 maanden slechts €10,32. Dus 4x die 3 maanden kaartjes zou dan slechts €41,28 kosten, meer dan €50,00 verschil.
[Afbeelding]
Ik kom deze uit:
:strip_exif()/f/image/gE11nOrVWMavktdKcOx0kZpD.jpg?f=fotoalbum_large)

Jij keek naar globale kaartjes, hij naar kaartjes voor Europa! Beiden werken en er zit vaak een flink prijsverschil in, dus voordat je iets koopt kijk altijd even in beide regio'sLinksquest schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:22:
Dat is apart, ik ga naar https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global en die die prijs wat ik net in mijn plaatje had gedaan. Heel apart
Ik heb nu ook Game Pass Core 12 maanden kaart uit India, met vpn op India, maar op redeem.microsoft.com krijg ik inderdaad ook de melding "Onjuiste regio". heb ook mijn regio van mijn MS account op India gezet. Had dit even nodig bij jou? Want even later werkte het wel begrijp ik uit jouw post?sfx32 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:09:
@Linksquest was ook van plan het via een kaartje van kinguin te doen
€14.14 voor 3 maanden voor game pass voor pc dus.
Eigenlijk bedoelde ik dat dus , MS op de site denk ik in India ben door vpn ....
Dus denk dat die kaartjes gewoon aanvaard zullen worden. Zei ik ook , denk mn india kaartjes aanvaard zullen worden.
Dank voor je response.
Ok net wezen zien € 13,21 bij eneba.
Dank je wel en nog een fijne avond.
This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account. Get more info.
Krijg ik , india werkt dus niet , ja heb mijn regio op india gezet met surfshark vpn ook op india.
Ok nu neemt hij het wel.
Ty
Gelijk 2 x 3 maanden voor net geen 28 euro dacht ik
Geldig tot January 27, 2026
Ik ben blij ty
En met welke VPN?
Eerst met surfshark geprobeerd , lukte maar niet .
Daarna met nordvpn en na een poosje lukte het gewoon.
Regio op je microsoft/xbox account op india zetten met vpn aan.
Daarna dus die kaartjes toevoegen , maar kan best zijn het met surfshark ook lukte hoor.
Kan zijn dat hun systeem x tijd nodig heeft om zich aan je nieuwe locatie aan te passen.
Geen idee ik speculeer maar wat.
Succes.
Net even wezen zien , buiten regio heb ik alles zelfde gelaten zonder problemen.
Billing addres staat nog steeds in belgie , ook mn mobiel nummer niet veranderd.
[ Voor 17% gewijzigd door sfx32 op 06-08-2025 21:25 ]
Ik speel eigenlijk zo weinig en ook bijna niet online dat ik de games beter op disc kan kopen geloof ik, ik heb nog een aantal dagen ultimate, ik ga er eens over nadenken.
Nu gaan we eigenlijk (en eindelijk) een normale prijs betalen voor een dergelijke dienst. € 100 voor 3 jaar gamepass kan natuurlijk nooit uit. Was leuk voor ons als consument, maar logisch en goed dat dit niet meer mogelijk is.Chrisje1983 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:08:
Mijn xbox ultimate loopt ook af na 3 jaar. Allen bedankt voor de uitleg die op dit moment van toepassing is. Ik schrik een beetje van de prijzen met de huidige conversies. Destijds heb ik ongeveer 100 euro betaald voor 3 jaar ultimate.
Alsnog kun je momenteel Gamepass ultimate voor ca een tientje per maand kopen. Nog niet veel geld als je ziet wat voor games je daar allemaal voor krijgt.
Het valt of staat gewoon allemaal met hoeveel games je werkelijk speelt. Je 'krijgt' geen enkele game, alleen toegang om een flinke collectie voor een bepaalde tijd te spelen. Maar als jij maar een paar games speelt in een jaar dan heb je bijzonder weinig aan dat je honderden games had kunnen spelen. Dan kan het dus best duur zijn. Maar als je elke maand wel een paar nieuwe games speelt en alle nieuwe dikke releases van Xbox gelijk mee pikt, ja dan is het een koopje.Hulleman schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:47:
[...]
Nu gaan we eigenlijk (en eindelijk) een normale prijs betalen voor een dergelijke dienst. € 100 voor 3 jaar gamepass kan natuurlijk nooit uit. Was leuk voor ons als consument, maar logisch en goed dat dit niet meer mogelijk is.
Alsnog kun je momenteel Gamepass ultimate voor ca een tientje per maand kopen. Nog niet veel geld als je ziet wat voor games je daar allemaal voor krijgt.
Ik heb het zelf ook niet meer verlengd omdat ik, doordat ik mijn tijd over meerdere platformen verdeel en ook veel games op Steam heb/koop (oa om ook op mijn steam deck te spelen), gewoon niet genoeg toekom aan games uit gamepass spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 19-08-2025 17:01 ]
Dit. En je weet nooit wanneer een game niet meer speelbaar is. Ik zie dat Borderlands 3 vandaag aangekondigd, 31 augustus voor het laatst te spelen is. Dat zijn nog 12 dagen voor een game van singleplayer ongeveer 40 uur. Grote kans dat ik het voor die tijd niet uitgespeeld krijg. Maar eerst zien of ik het een aansprekende game vindFinraziel schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:59:
[...]
Het valt of staat gewoon allemaal met hoeveel games je werkelijk speelt. Je 'krijgt' geen enkele game, alleen toegang om een flinke collectie voor een bepaalde tijd te spelen. Maar als jij maar een paar games speelt in een jaar dan heb je bijzonder weinig aan dat je honderden games had kunnen spelen. Dan kan het dus best duur zijn. Maar als je elke maand wel een paar nieuwe games speelt en alle nieuwe dikke releases van Xbox gelijk mee pikt, ja dan is het een koopje.
Ik heb het zelf ook niet meer verlengd omdat ik, doordat ik mijn tijd over meerdere platformen verdeel en ook veel games op Steam heb/koop (oa om ook op mijn steam deck te spelen), gewoon niet genoeg toekom aan games uit gamepass spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Deezers op 19-08-2025 17:14 ]
Hier lees ik dat je Core kunt aanschaffen en dan converteren naar Ultimate.
Ook las ik dat je 3 jaar EA Play kunt kopen (3 x 12 maanden codes stacken). Als je 3 jaar EA Play hebt en dan een maand Ultimate koopt, wordt dit 3 op 1 geconverteerd. Dan heb je dus iets meer dan een jaar Ultimate. voor minder dan 100 euro.
12 maanden EA Play kost zo'n 26 euro op G2A. Dit lijkt me de goedkoopste manier.
Heeft iemand dit recent nog gedaan? Uit bovenstaande posts begrijp ik dit namelijk niet echt.
Thanks!
Ik heb de methode van @Linksquest hierboven gebruikt: Linksquest in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"Ronster schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:27:
Mijn Game Pass Ultimate verloopt komende maandag na 3 jaar, dus aan het kijken wat nu de beste manier is om weer GPU aan e schappen.
Hier lees ik dat je Core kunt aanschaffen en dan converteren naar Ultimate.
Ook las ik dat je 3 jaar EA Play kunt kopen (3 x 12 maanden codes stacken). Als je 3 jaar EA Play hebt en dan een maand Ultimate koopt, wordt dit 3 op 1 geconverteerd. Dan heb je dus iets meer dan een jaar Ultimate. voor minder dan 100 euro.
12 maanden EA Play kost zo'n 26 euro op G2A. Dit lijkt me de goedkoopste manier.
Heeft iemand dit recent nog gedaan? Uit bovenstaande posts begrijp ik dit namelijk niet echt.
Thanks!
In mijn nog lopende Game Pass Ulitmate heb ik core kaartjes van Eneba (11,62 zojuist) toegevoegd. Er zijn europe, nl en global kaartjes. Even kijken welke goedkoopst is. Je krijgt iets meer dan een maand per kaartje, dus zeg 10 euro per maand. Dat is veel duurder dan 3 jaar geleden, maar best prima deal.
Dit dus zonder VPN oid.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Thanks!vliegnerd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:41:
[...]
Ik heb de methode van @Linksquest hierboven gebruikt: Linksquest in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"
In mijn nog lopende Game Pass Ulitmate heb ik core kaartjes van Eneba (11,62 zojuist) toegevoegd. Er zijn europe, nl en global kaartjes. Even kijken welke goedkoopst is. Je krijgt iets meer dan een maand per kaartje, dus zeg 10 euro per maand. Dat is veel duurder dan 3 jaar geleden, maar best prima deal.
Dit dus zonder VPN oid.
Ik ga ook eens kijken of GP Core wellicht ook voldoende is voor mij. Ik speel momenteel toch geen spellen uit de catalogus.
[ Voor 11% gewijzigd door Ronster op 21-08-2025 14:06 ]
Ik speelde voornamelijk op xbox (series X) Een pc met recente hardware heb ik niet.sfx32 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:21:
@Chrisje1983
Misschien een idee om alleen gamepass voor pc te nemen ?
Ben je goedkoper uit.
Hulleman schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:47:
[...]
Nu gaan we eigenlijk (en eindelijk) een normale prijs betalen voor een dergelijke dienst. € 100 voor 3 jaar gamepass kan natuurlijk nooit uit. Was leuk voor ons als consument, maar logisch en goed dat dit niet meer mogelijk is.
Finraziel schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:59:
[...]
Het valt of staat gewoon allemaal met hoeveel games je werkelijk speelt. Je 'krijgt' geen enkele game, alleen toegang om een flinke collectie voor een bepaalde tijd te spelen. Maar als jij maar een paar games speelt in een jaar dan heb je bijzonder weinig aan dat je honderden games had kunnen spelen. Dan kan het dus best duur zijn. Maar als je elke maand wel een paar nieuwe games speelt en alle nieuwe dikke releases van Xbox gelijk mee pikt, ja dan is het een koopje.
Ik snap dat gamepass ultimate misschien wel te goedkoop was, maar het was wel de deal die mij over de streep trok. Met weinig tijd is het lekker om zo nu en dan eens een game uit te proberen en op te pakken, een paar maandjes niet spelen, geen probleem.Deezers schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:10:
[...]
Dit. En je weet nooit wanneer een game niet meer speelbaar is. Ik zie dat Borderlands 3 vandaag aangekondigd, 31 augustus voor het laatst te spelen is. Dat zijn nog 12 dagen voor een game van singleplayer ongeveer 40 uur. Grote kans dat ik het voor die tijd niet uitgespeeld krijg. Maar eerst zien of ik het een aansprekende game vindja, ik kan hem nu ook gewoon alvast kopen, maar dat is zonde, zeker voor de prijs waar deze nu voor staat in de store. Het 'aan een game beginnen' stel ik vaak pas uit totdat ik een datum weet wanneer deze verdwijnt. Mijn back log is simpelweg te groot. Nieuwe releases speel ik amper (meer) en games van de laatste jaren zoals Borderlands 3 en de hele Halo en GoW franchise staan ook nog op mijn backlog...
![]()
De prijzen van nu maakt toch wel dat ik echt meer tijd in het gamen moet steken om de prijs voor mijzelf te verantwoorden, ook met eigen games heb ik nog een abbo nodig mocht ik toch weer een potje battlefield of battlefront willen spelen.
Ik ga er eens rustig over nadenken.
Ik dacht dat het voordeliger was om Game Pass Ultimate eerst te laten verlopen, dan de kaartjes te stapelen en vervolgens één maand Ultimate toe te voegen. Maar er is weer flink wat veranderd sinds ik de vorige keer mijn Game Pass Ultimate heb verlengd.vliegnerd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:41:
[...]
Ik heb de methode van @Linksquest hierboven gebruikt: Linksquest in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"
Dit dus zonder VPN oid.
Is het nu voordeliger om de Core kaartjes toe te voegen aan een actief Game Pass Ultimate abonnement? Of is het nog steeds voordeliger om eerst het abonnement te laten verlopen?
Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past
Het korte antwoord is dat het nog steeds voordeliger kan zijn om Ultimate eerst te laten verlopen, je Core-codes te stapelen en daarna 1 maand Ultimate toe te voegen. De Core-tijd converteert dan volgens de vaste waarden (bijvoorbeeld 3 maanden Core wordt 38 dagen Ultimate), en door het eerst te laten verlopen krijg je die extra 30 dagen van de betaalde Ultimate maand erbovenop — maar die extra dagen betaal je ook.Mikkie001 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:34:
[...]
Ik dacht dat het voordeliger was om Game Pass Ultimate eerst te laten verlopen, dan de kaartjes te stapelen en vervolgens één maand Ultimate toe te voegen. Maar er is weer flink wat veranderd sinds ik de vorige keer mijn Game Pass Ultimate heb verlengd.
Is het nu voordeliger om de Core kaartjes toe te voegen aan een actief Game Pass Ultimate abonnement? Of is het nog steeds voordeliger om eerst het abonnement te laten verlopen?
Belangrijk: Conversie Core → Ultimate volgens Microsoft:
1 maand Core → 15 dagen Ultimate
3 maanden Core → 38 dagen Ultimate
6 maanden Core → 60 dagen Ultimate
12 maanden Core → 114 dagen Ultimate
24 maanden Core → 152 dagen Ultimate
Beide opties
Optie 1: Core toevoegen aan actief Ultimate- Core converteert direct volgens bovenstaande waarden.
- 3 mnd Core (±90 d) → ±38 d Ultimate.
- Voordeel: geen downtime, simpel.
- Nadeel: geen extra maand; alleen de geconverteerde Core‑tijd.
- Activeer al je Core-codes zonder actief Ultimate; voeg daarna 1 maand Ultimate toe.
- 3 mnd Core (±90 d) → ±38 d Ultimate plus 30 d extra van die betaalde maand = ±68 d totaal.
- Voordeel: meer totale Ultimate‑dagen.
- Nadeel: tijdelijk geen Ultimate tot je converteert.
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 23-08-2025 10:36 ]
Duidelijke uitleg, dank je wel!G_Dragon schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:09:
[...]
<knip>
Conclusie: Als je maximale looptijd wilt en een korte onderbreking geen probleem is, kies optie 2 (eerst laten verlopen). Wil je geen gedoe en geen downtime, dan is optie 1 prima maar je levert die extra 30 dagen in.
En inmiddels gelukt. Mijn Game Pass Ultimate was verlopen. Zojuist 8 keer 3 maanden Core toegevoegd, vervolgens één maand Ultimate toegevoegd. Daarbij kreeg ik de keuze om automatische facturering aan te zetten, waardoor nog een maand Ultimate werd toegevoegd. Uiteraard direct hierna de automatische facturering weer uitgezet, maar mijn Game Pass Ultimate loopt nu tot 22 oktober 2026.
Kosten waren net geen €105,-.
[ Voor 35% gewijzigd door Mikkie001 op 22-08-2025 20:29 ]
Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past
Huh... Wat mis ik aan deze logica...G_Dragon schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:09:
[...]
Het korte antwoord is dat het nog steeds voordeliger is om Ultimate eerst te laten verlopen, je Core-codes te stapelen en daarna 1 maand Ultimate toe te voegen. Door de 2:1 conversie blijft de Core tijd hetzelfde in beide scenario’s, maar door het eerst te laten verlopen krijg je die extra 30 dagen van de betaalde Ultimate maand erbovenop.
Belangrijk: Conversie Core → Ultimate is 2:1 (2 dagen Core = 1 dag Ultimate, naar boven afgerond).
Beide opties
Optie 1: Core toevoegen aan actief UltimateOptie 2: Ultimate eerst laten verlopen, Core stapelen, daarna 1 maand Ultimate toevoegen
- Core converteert direct 2:1 naar Ultimate.
- 3 mnd Core (±90 d) → ±45 d Ultimate.
- Nadeel: geen extra maand; alleen de gehalveerde Core‑tijd.
Conclusie: Als je maximale looptijd wilt en een korte onderbreking geen probleem is, kies optie 2 (eerst laten verlopen). Wil je geen gedoe en geen downtime, dan is optie 1 prima maar je levert die extra 30 dagen in.
- Activeer al je Core-codes zonder actief Ultimate; voeg daarna 1 maand Ultimate toe.
- 3 mnd Core (±90 d) → ±45 d Ultimate plus 30 d extra van die betaalde maand = ±75 d totaal.
Bij beide opties betaal je (volgens jou, maar lees door want dat klopt volgens mij niet) hetzelfde voor 50% van de core dagen, maar bij optie 2 móet je ook nog een keer betalen voor die 30 dagen tegen normaal ultimate tarief, toch? Je doet alsof dat gratis is. Maar het hele idee van dat converteren is dat het goedkoper is dan een maand normaal ultimate betalen. Bovendien, je kunt altijd bij een lopend abonnement ook gewoon een maand ultimate toevoegen, dan is de rekensom exact hetzelfde.
Alleen als je zoals Mikkie een extra maand krijgt om automatisch verlengen aan te zetten wordt het beter maar ik meen dat dat niet gegarandeerd is toch? En het is de vraag of je die optie niet krijgt met een lopend abonnement als je een code toevoegt.
Alleen... Volgens mij klopt het helemaal niet dat de conversie tegenwoordig gelijk is tussen wel of geen lopend abonnement. Op deze support pagina van Microsoft staat nog steeds dat gamepass core inderdaad 2:1 conversie doet als je deze eerst invoert en dan pas ultimate activeert, maar bij een lopend ultimate abonnement geldt dat alleen bij 30 dagen kaartjes. 30 dagen core wordt dan ook 15 dagen ultimate. Maar 3 maanden core wordt maar 38 dagen terwijl dat zonder lopend abonnement anderhalve maand wordt (waarschijnlijk 46 dagen), 6 maanden is 60 dagen tegen 3 maanden en 12 maanden 114 dagen tegen 6 maanden.
Dus... Tenzij je 1 maand kaartjes core gebruikt is het nog steeds voordeliger om eerst je ultimate te laten verlopen, maar volgens mij niet om de reden die jij geeft.
Ik ga als dit verloopt in oktober eens andersom proberen, kijken of de conversie inderdaad hoger is bij “verlopen + core toevoegen + conversie met 1x ultimate”
Je hebt helemaal gelijk! Mijn excuses, ik ging uit van oude informatie en had niet goed gekeken naar de details over die extra maand en de verschillende conversies.Finraziel schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:12:
[...]
Huh... Wat mis ik aan deze logica...
Bij beide opties betaal je (volgens jou, maar lees door want dat klopt volgens mij niet) hetzelfde voor 50% van de core dagen, maar bij optie 2 móet je ook nog een keer betalen voor die 30 dagen tegen normaal ultimate tarief, toch? Je doet alsof dat gratis is. Maar het hele idee van dat converteren is dat het goedkoper is dan een maand normaal ultimate betalen. Bovendien, je kunt altijd bij een lopend abonnement ook gewoon een maand ultimate toevoegen, dan is de rekensom exact hetzelfde.
Alleen als je zoals Mikkie een extra maand krijgt om automatisch verlengen aan te zetten wordt het beter maar ik meen dat dat niet gegarandeerd is toch? En het is de vraag of je die optie niet krijgt met een lopend abonnement als je een code toevoegt.
Alleen... Volgens mij klopt het helemaal niet dat de conversie tegenwoordig gelijk is tussen wel of geen lopend abonnement. Op deze support pagina van Microsoft staat nog steeds dat gamepass core inderdaad 2:1 conversie doet als je deze eerst invoert en dan pas ultimate activeert, maar bij een lopend ultimate abonnement geldt dat alleen bij 30 dagen kaartjes. 30 dagen core wordt dan ook 15 dagen ultimate. Maar 3 maanden core wordt maar 38 dagen terwijl dat zonder lopend abonnement anderhalve maand wordt (waarschijnlijk 46 dagen), 6 maanden is 60 dagen tegen 3 maanden en 12 maanden 114 dagen tegen 6 maanden.
Dus... Tenzij je 1 maand kaartjes core gebruikt is het nog steeds voordeliger om eerst je ultimate te laten verlopen, maar volgens mij niet om de reden die jij geeft.
Ik heb mijn weer bericht aangepast met de juiste informatie en de juiste conversie die jij doorstuurde. Bedankt voor het opletten en het aangeven dat het niet klopte; hopelijk klopt het nu allemaal wel
Ik begrijp dus dat een jaarkaartje Core van 42 euro me zes maanden GPU oplevert.
Dat is 7 euro per maand. Nou, dat is het me wel waard.
(en lijkt me een stuk voordeliger dan iemand hierboven gedaan heeft)
Nee, een jaarkaart core geeft je ongeveer 4 maanden GPU dus ongeveer 10 euro per maand.zetje01 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:20:
Mijn GPU is nog niet verlopen. Maar ik wil wel alvast wat extra tijd kopen.
Ik begrijp dus dat een jaarkaartje Core van 42 euro me zes maanden GPU oplevert.
Het is niet meer 2:1 maar slechter.
Ik gebruik zelf altijd 3 maanden kaartjes van Eneba, vaak zijn Globale of Europese kaartjes het goedkoopst en makkelijkste!zetje01 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:20:
Mijn GPU is nog niet verlopen. Maar ik wil wel alvast wat extra tijd kopen.
Zoals hier €10,60 voor 3 maanden Xbox Game Pas Core
Kreeg nog 1 maand extra met die automatische betaling (die ik dus afgelegd heb direct erna).
Aldus 2 maand GPU aan 5eur per maand. Wie doet beter? Haha. 😂
Nu eens de 2 maand gepasseerd is kijk ik wel eens of er nog games de moeite zijn om het al dan niet te verlengen.
- Ik heb het vakje Notify me when I unlock achievements' onder de game bar aangevinkt.
- Ik heb gecontroleerd of 'Niet storen' is uitgeschakeld onder Systeem > Meldingen.
- Ik heb alle widgets in de game bar unstarred, behalve de achievements.
Mijn GPU verloopt ook dus ik was aan het kijken, maar het maakt niet zoveel uit.G_Dragon schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:09:
[...]
Het korte antwoord is dat het nog steeds voordeliger kan zijn om Ultimate eerst te laten verlopen, je Core-codes te stapelen en daarna 1 maand Ultimate toe te voegen. De Core-tijd converteert dan volgens de vaste waarden (bijvoorbeeld 3 maanden Core wordt 38 dagen Ultimate), en door het eerst te laten verlopen krijg je die extra 30 dagen van de betaalde Ultimate maand erbovenop — maar die extra dagen betaal je ook.
Belangrijk: Conversie Core → Ultimate volgens Microsoft:
1 maand Core → 15 dagen Ultimate
3 maanden Core → 38 dagen Ultimate
6 maanden Core → 60 dagen Ultimate
12 maanden Core → 114 dagen Ultimate
24 maanden Core → 152 dagen Ultimate
Beide opties
Optie 1: Core toevoegen aan actief UltimateOptie 2: Ultimate eerst laten verlopen, Core stapelen, daarna 1 maand Ultimate toevoegen
- Core converteert direct volgens bovenstaande waarden.
- 3 mnd Core (±90 d) → ±38 d Ultimate.
- Nadeel: geen extra maand; alleen de geconverteerde Core‑tijd.
- 3 mnd Core (±90 d) → ±38 d Ultimate plus 30 d extra van die betaalde maand = ±68 d totaal.
Als ik nu kijk naar de 3 maanden Core dan kost die op 10,64 (https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global)
Dan moet daar nog een 1 maand Ultimate bij a 11,69 (https://www.eneba.com/nl/...s-10-xbox-live-key-europe)
Conversie volgens MS: https://support.xbox.com/...box-game-pass-conversions
Als ik dan reken dan kom je nagenoeg op hetzelfde uit
3 Maanden Core toevoegen aan actief abbo +- 38 dagen (11,08/38) = 0,291579 cent per dag
Laten verlopen:
3 Maanden Core (45 dagen) + 1 maand Ultimate (30 dagen) +- 75 dagen
(11,08 + 11,69) / 75 = 0,3036 cent per dag
Het maakt dus niet zo veel uit wat je kiest. Als je voor die ultimate 31 dagen rekent dan zit je allebei op 29 cent per dag.
[ Voor 7% gewijzigd door marnix1977 op 02-09-2025 11:07 ]
Ik hoop dat het klopt, maar kan het natuurlijk ook mis hebbenmarnix1977 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:43:
[...]
Mijn GPU verloopt ook dus ik was aan het kijken, maar klopt dit wel?
Als ik nu kijk naar de 3 maanden Core dan kost die op 10,64 (https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global)
Dan moet daar nog een 1 maand Ultimate bij a 11,69 (https://www.eneba.com/nl/...s-10-xbox-live-key-europe)
Als ik dan reken is niet laten verlopen goedkoper:
3 Maanden Core toevoegen +- 38 dagen (11,08/38) = 0,29 cent per dag
Laten verlopen:
3 Maander Core + 1 maand Ultimate +- 68 dagen
(11,08 + 11,69) / 68 = 0,33 cent per dag
[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 02-09-2025 12:25 ]
Vanaf het moment dat het verlopen is mag en kan je alweer nieuwe erop zetten, cloud saves blijven gewoon bestaan.marnix1977 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:38:
Weet iemand hoelang je gpu verlopen moet zijn ? Die van mij verloopt op 15 okt, kan ik dan bv op 16 okt gewoon een nieuwe afsluiten? En wat gebeurd er met de cloudsaves zijn die dan weg of blijven die een x aantal dagen bewaard?
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog