Misschien een klein beetje een "te" algemene vraag, maar ik ben op zoek naar leuke games op Gamepass. Ik snap dat dit heel persoonlijk is, mogelijk dat het me daarom met alleen Googlen op reviews e.d. niet lukt om iets te vinden waar ik echt helemaal in kom. Het voelt als een speld in een hooiberg en na een paar maanden trial en error, dacht ik, ik probeer het hier even
Ik heb een tijd terug een series X gekocht. Eigenlijk vooral omdat de kinderen Fortnite speelden en ik het leuk vind om dat met hen te doen. Ik heb er meteen Gamepass bijgenomen, want ik heb vroeger veel gegamed en mistte die vorm van ontspanning. Ik heb nu een stuk of 20 titels geprobeerd, maar slechts 1 game vond ik fantastisch. De rest blijft bij proberen. De game die mij wel enorm aansprak is A plagues tale requiem. Ik heb dus voor mijzelf op een rijtje gezet waar hem dat in zit. Mochten jullie suggesties hebben van games die hier wellicht bij aansluiten, dan hoor ik dat graag!
Wat mij in ieder geval aansprak in APTR
- Mooie graphics. De gezichten waren wat minder, maar de omgeving was prachtig in APTR. Zeker als je, net als ik, lang niet gegamed hebt.
- Prima verhaallijn zonder door te schieten in eindeloze dialogen, of dat je al meteen vermoeid wordt met een urenlange intro.
- Je wordt niet meteen het diepe in gegooid qua controls, je begint met een slingshot en breidt je skills steeds verder uit. Dat je e.e.a. kunt upgraden is ook wel fijn. Je werkt dan nog ergens naar toe.
- Qua moeilijkheid was dit ook prima. De puzzels waren vaak gemakkelijk, maar er zaten echt wel lastige stukken bij met mijn beperkte joypad skills. Innocense (die ik later gekocht heb) vond ik te gemakkelijk.
- De gameplay was redelijk afwisselend. Stealth (alhoewel niet mijn favoriete genre), actie, puzzelen, samenwerken, etc.
Recentelijk heb ik Hellblade ontdekt en dit leek aan veel eisen te voldoen, maar viel na een paar uur spelen toch tegen. Puzzels waren allemaal hetzelfde (tot dusver) en de actie bleek te voltooien met een beetje rammen op twee knoppen. Guardians of the Galaxy voldeed ook redelijk aan de eisen, maar vond ik gewoon niet leuk. Verder Assassins Creed nog geprobeerd, maar vond ik al vrij snel saai omdat je de hele tijd hetzelfde lijkt te moeten doen.
Als deze vraag te algemeen is, dan kun je me negeren

[Voor 4% gewijzigd door fw10 op 24-01-2023 13:07]