Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Mede-auteur:
  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

uchiha tijntje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBbAeEc6ATwUKdApS296V6WedDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j29tMsMBdejg3oHDP72hu0bu.png?f=user_large

Wat is Gamepass

Xbox Game Pass is a video game subscription service from Microsoft for use with its Xbox One console and Windows 10. Described as "Netflix for video games" the Xbox Game Pass grants users access to a catalog of games from a range of publishers for a single monthly subscription price. The service was launched on June 1, 2017 while Xbox Live Gold subscribers received priority access on May 24.
Schaamteloze c/p van Wikipedia

Welke games kan ik spelen met Gamepass

Zie daarvoor deze pagina van Microsoft.
First party Microsoft games zijn vanaf moment van release beschikbaar in Gamepass.

Wat kost Gamepass

Gamepass komt in 3 varianten (zie verderop voor de verschillen). Deze hebben de volgende prijzen meegekregen:
  • Console: €9,99/maand
  • PC: €3,99/maand (gedurende de beta periode)
  • Ultimate: €12,99/maand

Wat is het verschil tussen de diverse Gamepass varianten?

Console
Biedt je onbeperkt toegang tot alle beschikbare console games die in Gamepass beschikbaar zijn. (zolang je Gamepass abonnement loopt)
PC
Biedt je onbeperkt toegang tot alle beschikbare PC games die in Gamepass beschikbaar zijn. (zolang je Gamepass abonnement loopt)
Ultimate
Biedt je onbeperkt toegang tot alle beschikbare games (console + PC) én geeft je daarnaast een Xbox Live Gold abonnement. (zolang je Gamepass abonnement loopt)

Xbox Gamepass Quests

Mocht je als zuinige Beneluxer de kosten van Gamepass te hoog vinden of wil je gewoon goedkoper uit zijn, dan zijn de Gamepass Quests ook nog een leuke bijkomstigheid.

Door games te spelen uit de Xbox Game Pass-bibliotheek kun je als Xbox Game Pass Ultimate- en Console-lid Microsoft Rewards-punten verdienen. Klik hier voor meer informatie. Je verdiende Microsoft Rewards punten kun je weer inruilen tegen bijvoorbeeld Xbox giftcards of een maand Xbox Gamepass.

Wat als een game uit Gamepass verdwijnt

Dat kan inderdaad gebeuren. Dit word echter altijd vooraf aangekondigd (in bijvoorbeeld de Gamepass app). Op dat moment krijg je de mogelijkheid om de game met korting aan te schaffen (20% korting op dit moment), zodat je deze ook kunt blijven spelen nadat deze uit Gamepass verdwenen is.

Xbox Gamepass apps

Zowel Android als IOS heeft een app voor Xbox Gamepass. Via deze app kun je gemakkelijk zien welke games in gamepass zitten, welke nieuw zijn toegevoegd en welke games ook binnenkort de service uitgaan. Daarnaast kun je ook via de app je Quests inleveren voor je Microsoft Rewards-punten.
De linkjes naar de app staan hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlvMh57A2hwEuy6UqO3HPJbdh64=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pLiZGF6vzF2zvujqSYxcopMQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8zehQfPm_7XsMaxezy5ndO71SU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W6JOlNPMEvrq8hIBMMmynXDM.png?f=user_large

Windows 10 app

[ Voor 129% gewijzigd door BM op 29-07-2020 19:09 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Steven030 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Nu is blijkbaar Game Pass gevonden om over te vallen? Ik heb laatst 75 euro betaald voor 3 jaar game pass ultimate. Dat is de prijs van 1-1,5 spel! Daarmee kan ik nu al praktisch gratis op mijn pc en X1X gamen en straks ook nog met xcloud op elk ander apparaat. Hoe kan zoiets klantvriendelijk nou toch verkeerd uitgelegd worden?
Of Game Pass een goed aanbod is is natuurlijk erg persoonlijk. Voor mensen die regelmatig gamen lijkt het mij, op dit moment, inderdaad een goed aanbod.

Verder willen bedrijven een zo groot mogelijk marktaandeel, des te meer controle ze hebben. Veel bedrijven kopen marktaandeel door iets aan te bieden onder de marktwaarde, om zo harder te kunnen groeien. Wat ze nu aan geld verliezen moet een keer goedgemaakt worden. Dat komt dan bij de ontwikkelaar vandaan (door minder kwaliteit te leveren) of de eindgebruiker (door hogere prijzen).
Op de lange termijn moet je dus maar afwachten hoe het uit pakt. Maar zie een Thuisbezorgd en Booking die de restaurant- en hotelmarkt in een soort houtgreep hebben. Daar niet op staan is geen optie, dan heb je amper reserveringen. Dus dan maar slikken en de hoge percentages per order af staan. Concurrentie heeft ook weinig kans, ze zijn eigenlijk al te groot om mee te kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Tom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Of Game Pass een goed aanbod is is natuurlijk erg persoonlijk. Voor mensen die regelmatig gamen lijkt het mij, op dit moment, inderdaad een goed aanbod.
Game Pass kostte mij 1 euro voor 3 jaar. Xbox live zo'n 70 euro per 3 jaar. Dus ja, voor die ene euro heb je honderd+ spellen die je kunt spelen. Dat is voor iedereen een goede deal.
Zo'n deal heb je nergens anders!

Klagen over Game pass is als klagen over iets wat je gratis krijgt. Dat komt nogal zielig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:34:
[...]

Game Pass kostte mij 1 euro voor 3 jaar. Xbox live zo'n 70 euro per 3 jaar. Dus ja, voor die ene euro heb je honderd+ spellen die je kunt spelen. Dat is voor iedereen een goede deal.

Klagen over Game pass is als klagen over iets wat je gratis krijgt. Dat komt nogal zielig over.
Ok, dat wist ik niet. Maar dat maakt het tweede deel van m'n post alleen maar sterker. Op de lange termijn moet je maar afvragen of je beter af bent met zo'n dienst. Tenzij je gelooft dat al die studio's kunnen leven van 1 euro per maand per gebruiker. Ik ga de rekensom niet maken, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Tom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:39:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Maar dat maakt het tweede deel van m'n post alleen maar sterker. Op de lange termijn moet je maar afvragen of je beter af bent met zo'n dienst. Tenzij je gelooft dat al die studio's kunnen leven van 1 euro per maand per gebruiker. Ik ga de rekensom niet maken, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Klopt die 1 euro 3 jaar is geen realistisch prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
Dat hele Gamepass lijkt mij 3 x niks. Wil je een game over 10 jaar weer spelen, dan kan dat niet. Ik blijf bij fysieke releases, maar snap wel dat het voor casual gamers een uitkomst is. Lekker makkelijk en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:44:
Dat hele Gamepass lijkt mij 3 x niks. Wil je een game over 10 jaar weer spelen, dan kan dat niet. Ik blijf bij fysieke releases, maar snap wel dat het voor casual gamers een uitkomst is. Lekker makkelijk en goedkoop.
Rare redenatie. Als je na 10 jaar weer een spel wilt spelen, dan is hij tegen die tijd flink goedkoper dan wanneer jij hem direct bij release in fysieke vorm haalt. Oftewel, je hebt alleen maar een extra optie wat voor geld in jouw portemonnee zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Rare redenatie. Als je na 10 jaar weer een spel wilt spelen, dan is hij tegen die tijd flink goedkoper dan wanneer jij hem direct bij release in fysieke vorm haalt. Oftewel, je hebt alleen maar een extra optie wat voor geld in jouw portemonnee zorgt.
Dat hangt er maar net vanaf. Sommige games dalen (bijna) niet in waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:57:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf. Sommige games dalen (bijna) niet in waarde.
Dat klopt voor de Nintendo Switch, maar niet voor de Xbox of PlayStation. Ken daar geen spellen die na 10 jaar nog voor 60 euro te koop zijn. 2e hands zijn ze vaak bijna gratis op te halen. Dus dat is dan perfect voor iemand zoals jou! Gamepass + gratis 2e hands games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:34:
[...]

Je hebt gelijk! Xbox Live Gold kostte mij 75 euro voor 3 jaar, en het upgraden naar Game Pass Ultimate 1 euro. Echt bizar hoeveel waar je voor je geld krijgt eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:44:
Maak jij nog gebruik van een console van 10 jaar oud dan?
Overigens, gamepass games kan je ook gewoon "los" kopen, Gamepass geeft gewoon de mogelijkheid, alle MS blockbusters komen uit in Gamepass, dreigen ze ooit te verdwijnen dan kan je een spel dan alsnog nieuw (in de aanbieding??) of 2e hands op disk aanschaffen.

Voor de prijs is gamepass een wereld deal en geeft alsnog de vrijheid tot koop.

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 26-07-2020 19:24 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:47:)En als gamepass voor pc beperkt blijft tot 1st party, 2nd party en oude AAA games, is het nog de vraag hoe interssant dat is voor pc gamers, kost toch weer $120 per jaar.
Gamepass pc kost 5 dollar of 4 euro per maand, dus is ook een heel stuk goedkoper voor dat beperktere aanbod. Zou kunnen dat het duurder wordt natuurlijk, maar lijkt me dat het aanbod dan ook mee zou moeten komen.

Beetje late reactie lijkt het, maar damn wat is dit topic weer hard gegaan vandaag. Even een middagje met een vriend coop Gears5en en een pizza'tje wegwerken bij een film en we zijn hier een paar pagina's verder :+

Edit: wat overigens niet wil zeggen dat ik het oneens ben met dat het niet voor iedereen is. Ik had mijn abonnement op pc zelf ook stop gezet tot ik weer een Xbox kocht, simpelweg omdat ik op pc zo ontzettend veel te spelen heb dat ik niet aan gamepass toe kwam. Alleen al bv het gratis aanbod van Epic iedere week... Maakt niet uit hoe goed de deal is, als je er geen gebruik van maakt is het hoe dan ook weggegooid geld.

[ Voor 23% gewijzigd door Finraziel op 26-07-2020 22:03 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 22-04 14:53
Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Zou het nog niet eens zo'n gek idee vinden om een abonnement te nemen op een console, dat je elke 4 a 5 jaar automatisch een nieuwe krijgt voor een maandbedragje, met daarin gelijk PS+ of zoiets...

Volgens mij heeft Xbox zoiets in de US...
En gelijk een BKR voor een console voor een paar honderd euro? Nee dank je....
Misschien leuk als je het eigenlijk niet kan betalen maar anders heeft het, zeker met de nederlandse wetgeving, aleen maar nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bullet NL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:21:
[...]

Maak jij nog gebruik van een console van 10 jaar oud dan?
Microsoft doet dat toch? In ieder geval met backwards compatibility want de X360 kwam 15 jaar geleden uit en x procent van die spellen kan je toch nog op je huidige One spellen?
Overigens, gamepass games kan je ook gewoon "los" kopen, Gamepass geeft gewoon de mogelijkheid, alle MS blockbusters komen uit in Gamepass, dreigen ze ooit te verdwijnen dan kan je een spel dan alsnog nieuw (in de aanbieding??) of 2e hands op disk aanschaffen.
Daar zit gedeeltelijk de crux.

Tenzij ik het verkeerd lees maar als ik nu op de One een spel uit Gamepass zou kopen (kost me alsnog 80% van de adviesprijs overigens) en het spel verdwijnt volgende maand uit Gamepass en 3 maanden later uit Store, dan kan ik dat spel nooit meer op een volgende iteratie console spelen. Zeker niet als (naar het eruitziet) ook externe storage anders / minder ondersteund gaat worden?

En eerlijk: stel GamePass kost je 10 Euro per maand. Inclusief alles wat je hartje begeert. Dan speel je een spel 6 maanden (bijvoorbeeld) dus omgerekend "huur" je dat spel dus voor 60 Euro. Wil je het spel daarna kopen, adviesprijs in de Store 60 Euro, kost je dat extra 48 Euro. Heb ik in 6 maanden dus 108 Euro betaald voor een game die 60 Euro retail is.

Yup, ik klink weer negatief maar dat is een voorbeeld. Echter, dat voorbeeld wordt nog gevoeliger op je bankrekening als je per jaar 10 games uit Gamepass alsnog wil kopen als ze uit roulatie gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:16:
[...]

Microsoft doet dat toch? In ieder geval met backwards compatibility want de X360 kwam 15 jaar geleden uit en x procent van die spellen kan je toch nog op je huidige One spellen?

[...]

Tenzij ik het verkeerd lees maar als ik nu op de One een spel uit Gamepass zou kopen (kost me alsnog 80% van de adviesprijs overigens) en het spel verdwijnt volgende maand uit Gamepass en 3 maanden later uit Store, dan kan ik dat spel nooit meer op een volgende iteratie console spelen. Zeker niet als (naar het eruitziet) ook externe storage anders / minder ondersteund gaat worden?

En eerlijk: stel GamePass kost je 10 Euro per maand. Inclusief alles wat je hartje begeert. Dan speel je een spel 6 maanden (bijvoorbeeld) dus omgerekend "huur" je dat spel dus voor 60 Euro. Wil je het spel daarna kopen, adviesprijs in de Store 60 Euro, kost je dat extra 48 Euro. Heb ik in 6 maanden dus 108 Euro betaald voor een game die 60 Euro retail is.

Yup, ik klink weer negatief maar dat is een voorbeeld. Echter, dat voorbeeld wordt nog gevoeliger op je bankrekening als je per jaar 10 games uit Gamepass alsnog wil kopen als ze uit roulatie gaan.
Ja het klinkt negatief en het is ook gewoon niet waar wat je suggereert. Met name je laatste zin.
Hoe meer games je koopt uit Gamepass hoe beter het is voor je bankrekening...

Gamepass kost je 120 euro per jaar. Ik hanteer even de bedragen ie jij gebruikt in jouw voorbeeld.

Die 120 euro per jaar blijft vast. Die daalt en stijgt niet, ongeacht hoeveel je speelt of hoeveel games je koopt.

Stel je speelt 2 games en je wilt ze beide ook nog even kopen aan het einde van het jaar. Dan heb je inderdaad duurbetaalde games. Namelijk 216 euro in plaats van 120.

Maar speel je er 20 en je wilt ze allemaal kopen. Dan ziet de rekensom er als volgt uit. 120 euro vast + 48 euro X 20 games = 960 euro. In totaal dus 1.080 euro. Had je ze allemaal los willen kopen dan was je 120 euro kwijt.

Dus hoe meer je koopt, hoe voordeliger het wordt vanwege de korting die je krijgt. Maar in de praktijk zal het vooralsnog snel op de volgende situatie uitdraaien.

Je speelt 20 games waarvan je er wellicht 3 wilt kopen. Dan ziet de rekensom er als volgt uit. 120 euro vast + 48 x 3 = 144. In totaal dus 264 euro . Had je ze allemaal los willen kopen, dan was je 1.200 euro kwijt.

Ik hoop dat mensen gewoon beseffen dat gamepass enorm veel waar kan zijn voor je geld en dat het daarnaast jou in de mogelijkheid stelt om je eens van begaande paden te begeven door genres en games uit te proberen die je normaliter niet probeert als je er voor zou moeten betalen.

En als je principiele bezwaren hebt tegen een dergelijke service vanwege:
-Je "huurt" slechts de games. Je koopt ze niet.
-Een dergelijke service zorgt voor middelmatige content ook al kan ik dat niet onderbouwen.
-Je bent duur uit als je weinig speelt.
-Insert random kritiek..

Prima, blijf dan lekker weg van die service, maar kraak het dan niet af of kom weer lekker met negatieve kritieken. MS biedt je een optie. Het is geen verplichting. Oja, insert random kritiek dat dit uiteindelijk opgelegd gaat worden... :P

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-07-2020 07:12 ]

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 00:55
LordLynx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:37:
[...]

En gelijk een BKR voor een console voor een paar honderd euro? Nee dank je....
Misschien leuk als je het eigenlijk niet kan betalen maar anders heeft het, zeker met de nederlandse wetgeving, aleen maar nadelen.
Daar zul je geen BKR van krijgen, want je koopt hiermee niks, je huurt. Hetzelfde als dat je een abonnement hebt bij je internetprovider waarin de huur van je modem of TV apparatuur is verwerkt. Dit is ook gene BKR.

Vind het opzicht geen slecht idee. Al zal ik het zelf niet snel doen (ik koop liever dna dat ik iets huur) maar snap de constructie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij reageert vooral op dit:
Echter, dat voorbeeld wordt nog gevoeliger op je bankrekening als je per jaar 10 games uit Gamepass alsnog wil kopen als ze uit roulatie gaan.
terwijl het juist veel minder gevoelig wordt als je 10 games per jaar uit de GP wil kopen ipv 2.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar ik snap de discussie niet, en vooral niet waarom het een discussie moet zijn. Er is een mogelijkheid om games via hetzelfde model te krijgen als Netflix, Kobo plus (e-boeken bij bol.com) of een gewone bibliotheek. Bij geen van die dingen krijg je alles, en bij geen van allen is alles wat je kunt krijgen van top kwaliteit of altijd het allernieuwste... en dan? Waarom moet je daar negatieve dingen over zeggen?

Voor mij is het twijfelachtig of het financieel aantrekkelijk is. Wat ik er tot op heden fijn aan vind is dat ik bij veel dingen eens kan kijken wat het is en of ik het leuk zou vinden. Maar met mijn beperkte interesse in games is 120 euro per jaar veel. Maar waarom is dat ik het misschien niet verleng opeens zo belangrijk omdat andere mensen als negatief ding te benoemen en te herhalen en te herhalen en zelfs daarom de hele dienst af te kraken? Ah, nope, dat is het niet.

GP is voor sommigen een reden om een MS console te halen, voor sommigen is dat het niet. Laat het daar gewoon lekker bij. En dan dat argument van vrijheid van meningsuiting. het is geen plicht hoor. En het is ook niet zo dat je die mening over en over moet herhalen als iemand er anders tegen aan kijkt. En het beschermt je ook niet tegen het onderuithalen van als je onjuiste dingen zegt.

Maar bovenal het is een bestaande dienst, en hoort gewoon niet in dit topic, want het gaat niet over de Series X/S

/edit: voor de duidelijkheid, ik heb deze post aan niemand persoonlijk gericht, het zijn algemene opmerkingen die ik heb over de staat van dit topic de laatste 2 a 3 dagen sinds dit onderwerp opeens ongeveer het enige is wat hier besproken wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-07-2020 07:45 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Welkom in het soon-to-be-grote Xbox Gamepass topic. Het moge duidelijk zijn dat deze TS nog zwaar work-in-progress is. Mocht iemand mee willen helpen/schrijven aan de TS, laat maar weten, dan maak ik je mede-auteur. Ik heb op korte termijn niet heel veel tijd om de boel goed op te tuigen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik weet dat bezit niet in is tegenwoordig maar de business case achter deze constructie is wel heel slecht.
Zelfs als ik reken met 25 dollar per maand (voor box en gamepass) en dan 5 jaar dan is je totale investering
$ 1500.
Gamepass is 600, dus dan heb je in die 5 jaar 900 dollar voor een apparaat van 500 dollar (of van mij part 600 dollar) betaald.
En dan neem ik nog niet eens mee dat je die box voor 100 dollar na 5 jaar nog wel op de 2e hands markt verkoopt.

Zou mij niet aantrekken zo een constructie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:29:
[...]

Hoe is het niet waar dan? Is mijn rekensom fout? Nee.
Je stelling dat het het nog gevoeliger op je bankrekening wordt als je per jaar 10 games uit gamepass alsnog wil kopen is zeker wel fout ja. Zie het rekenvoorbeeld dat ik geef.
[...]

Iedereen kan perfect doorrekenen dat Gamepass voor hem / haar bij X gespeelde games per jaar en het aanschaffen van Y games wel/niet "beter" is voor de bankrekening.
Iedereen kan dat prima doorrekenen. Moeten ze ook zeker doen.
Begrijpend en exact lezen is lastig he, @uchiha tijntje. Ik hebt nergens afgekraakt. Ik post een waarheid. En die waarheid (en de door mij geposte bijbehorende rekensom) is enkel een voorbeeld/antwoord op iets wat iemand anders zei.
Je eindigt je post met.. ik klink weer negatief. Nou. dat bevestig ik dan even voor de goede orde, en dan is het weer niet goed... :P Daarnaast zeg je dat je een waarheid post. Nou, wellicht gedeeltelijk maar niet volledig. Dus nee. Zie hierboven.
Het valt me op dat bijna elke post waar Gamepass niet oneindig wordt opgehemeld, meteen wordt aangepakt door jou (en enkele anderen) om maar meteen zo hard mogelijk te roepen dat het wel goed is. Nee, dat is het dus niet altijd. En daar hebben een aantal mensen (met beperkte tijd of game-collecties of geld) een mening over. Respecteer die mening dan gewoon ipv de (herhalende) Gamepass-preek af te steken.
Het valt mij op dat posts over hoe goed Gamepass door sommigen gevonden wordt altijd meteen wordt aangepakt om maar meteen zo hard mogelijk te roepen dat het niet voor iedereen goed is en hoeveel kanttekeningen er wel niet aan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 18:56
Haha ja het is niet voor iedereen geweldig, namelijk voor diegene die niet in het Xbox ecosysteem zit...En omdat er geen alternatief voor hun is, moeten ze wel de negatieve kanten benoemen, zodat het niet hebben gamepass of alternatief toch goed te praten. Die discussies zie je bij dit soort dingen wel vaker. Maar ja 120 euro voor een jaar Abo en zo'n aanbod (en er zijn vast nog wel goedkopere deals als je goed zoekt) dat is een gouden deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
Ik heb momenteel Game Pass op PC en ben er zeer tevreden mee. Heb al een aantal spellen gespeeld/geprobeerd die ik normaal zelf nooit zou kopen, waaronder A Plague Tale: Innocence en kan zo nog een aantal spellen om noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
GadgetJunkPhone schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:39:
Ik heb momenteel Game Pass op PC en ben er zeer tevreden mee. Heb al een aantal spellen gespeeld/geprobeerd die ik normaal zelf nooit zou kopen, waaronder A Plague Tale: Innocence en kan zo nog een aantal spellen om noemen.
Ja A Plague Tale, moet ik nog doen. Zou ik anders nooit zelf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
drakiesoft schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Ja A Plague Tale, moet ik nog doen. Zou ik anders nooit zelf kopen.
Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-04 14:22
Gamepass is echt een gemak.
Vooral voor de kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn interne kind is het daarmee eens, ideaal :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
[...]En eerlijk: stel GamePass kost je 10 Euro per maand. Inclusief alles wat je hartje begeert. Dan speel je een spel 6 maanden (bijvoorbeeld) dus omgerekend "huur" je dat spel dus voor 60 Euro. Wil je het spel daarna kopen, adviesprijs in de Store 60 Euro, kost je dat extra 48 Euro. Heb ik in 6 maanden dus 108 Euro betaald voor een game die 60 Euro retail is.

Jouw voorbeeld staat en valt met hoeveel games je speelt. In je voorbeeld ga je er vanuit dat iemand 1 game uit Gamepass speelt voor 6 maanden en daarna de game koopt. Dan ben je inderdaad duurder uit en is Gamepass niet de geschikte dienst om te gebruiken.

Maar speel je in diezelfde 6 maanden nog 9 andere games, dan wordt het een ander verhaal. Dan heb je dus €108,- betaald voor games die retail €600,- zouden zijn. Zelfs als je ze alle 10 zou kopen tegen het voordeeltarief van €48 ben je nog goedkoper uit, namelijk €540 ten opzichte van €600.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik vind deze wel mooi :)

Dat is het voor mij voor een groot deel ook. Ik zit denk ik op de grens of Gamepass voor mij echt goedkoper is dan losse games kopen, maar ik vind het idee dat ik op elk moment een flinke library beschikbaar heb wel fijn.

Ik snap de punten van @MAX3400 en anderen wel over de kosten namelijk. Nu kan ik me niet voorstellen dat ik heeeeel veel games uit GP alsnog zou kopen, maar als je dat wel doet kan het best een duur geintje worden.

Blijft een gevalletje: bepaal voor jezelf of je het geld er uit haalt, en zo nee, of het gemak het je waard is. Dat anwoord zal voor iedereen anders zijn (of nou ja, er zijn maar 2 antwoorden :p). Gelukkig is er dan altijd nog de optie om de games alsnog los te kopen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
De kosten vind ik verwaarloosbaar tegen het gemak wat je ervoor terug krijgt.
Vooral als je goed kijkt na aanbiedingen betreft de gamepass, als je het goed aanpakt betaal je lang geen 9.99 p/m.
Ik heb gebruik gemaakt van de bekende "actie" een jaar geleden en heb mijn gamepass ulti tot ergens september 2022 voor iets van 60,- geloof ik.
Daarna zijn er vast wel weer voldoende deals van bv. 12+4 mnd gratis of zo.

Daarbij speel ik nu zo een 6 verschillende games en de kids ook nog een stuk of 5 dus buiten het gemak voor mij vooralsnog ook voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Xgar schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:51:
Tsja, ik snap niet waarom perse altijd iets negatiefs gezocht moet worden, vooral bij zaken zoals GP waar er geen enkele aanleiding is om te denken dat het de netflix kant op zal gaan.
Misschien is het ook een beetje hoe het geinterpreteerd wordt denk, ik bedoel dat als ik zo iets bedenk over GP/Netflix dat het niet gelijk negatief is maar meer dat ik het als een mogelijk gevaar zie.
Drinken heb ik niet uitgeproest hoor (niet zoveel problemen met jouw posts over het algemeen), maar ik zie in het ps5 topic toch echt geen post waar je kritisch bent eerlijk gezegd. :P (ook alleen maar gekeken omdat je er zelf over begon).
Ahh, maar weet je, ik post niet alleen op Tweakers heh ;) Daarnaast sla ik soms ook hele reeksen aan pagina's over als ik erg achter lig, plus, het is gewoon door je eigen voorkeur ook makkelijker om dingen over het hoofd te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:11
[...]

[...]

MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:29:
[...]

Hoe is het niet waar dan? Is mijn rekensom fout? Nee.

[...]

Iedereen kan perfect doorrekenen dat Gamepass voor hem / haar bij X gespeelde games per jaar en het aanschaffen van Y games wel/niet "beter" is voor de bankrekening.

[...]

Zie boven; ieder kan dat voor zich berekenen.

[...]

Begrijpend en exact lezen is lastig he, @uchiha tijntje. Ik hebt nergens afgekraakt. Ik post een waarheid. En die waarheid (en de door mij geposte bijbehorende rekensom) is enkel een voorbeeld/antwoord op iets wat iemand anders zei. En totdat jij kan bewijzen dat GP niet het enige (duurdere gebaseerd op adviesprijs) alternatief lijkt te gaan worden ipv (het uit de Store verwijderde) XBL Gold, denk ik dat je een non-argument hebt dat het een optie is die Microsoft biedt.

Het valt me op dat bijna elke post waar Gamepass niet oneindig wordt opgehemeld, meteen wordt aangepakt door jou (en enkele anderen) om maar meteen zo hard mogelijk te roepen dat het wel goed is. Nee, dat is het dus niet altijd. En daar hebben een aantal mensen (met beperkte tijd of game-collecties of geld) een mening over. Respecteer die mening dan gewoon ipv de (herhalende) Gamepass-preek af te steken.
Bovenstaande quotes komen uit het [XSX] Het pre-release kroeg topic (maar eigenlijk verplaatst zouden moeten worden naar dit topic

De afweging wel of geen Game Pass is niet per se een eenvoudige afweging. Al geldt dit m.i. voor het aangaan van abonnementen in het algemeen.

Persoonlijk vind ik Game Pass (Ultimate) een zeer goede manier om spellen te ontdekken. Ik heb nu GP Ulimate tot medio juni 2022 omdat ik gebruik heb gemaakt van de actie om je gehele Xbox Gold-abonnement tot 36 maanden vooruit om te zetten naar GP Ultimate voor €1. Per saldo relatief goedkoop en vond ik een aantrekkelijk aanbod.

Of ik Game Pass (Ultitmate) ga voortzetten is afhankelijk van hoe deze dienst zich verder gaat ontwikkelen maar de prijs speelt ook een belangrijke factor. Ik ben er nog niet uit of ik bereid ben het abonnement tegen de volledige prijs te verlengen.

Ik ben een casual en geen fanatieke speler, en spendeer er ook niet extreem veel uren aan per week.
Dus de voortzetting van het Game Pass Ultimate-abonnement is een kosten-batenafweging, waar ik mij t.z.t. mij ga verdiepen of de voordelen van Game Pass (die zijn er) tegen de nadelen (prijs per maand én het type gamer dat ik ben)

Ik vind de reguliere korting van Game Pass om spellen met 20% korting te kopen overigens een lachertje. Dat zal ik nooit doen want het is gewoon geen aantrekkelijk aanbod aangezien de meeste spellen (en DLC) ook in de reguliere wekelijkse Gold of Silver Sales en/of in de halfjaarlijkse Sale voorbij tegen veel aantrekkelijkere kortingspercentages.

[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 27-07-2020 10:58 . Reden: spatie ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Ik heb een licht vermoeden dat er naast een Game Pass topic er ook een All Access topic aangemaakt dient te worden. Of een afzonderlijke PlayStation versie áls die er ooit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
killerbee1958 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:08:
Ik weet dat bezit niet in is tegenwoordig maar de business case achter deze constructie is wel heel slecht.
Zelfs als ik reken met 25 dollar per maand (voor box en gamepass) en dan 5 jaar dan is je totale investering
$ 1500.
Gamepass is 600, dus dan heb je in die 5 jaar 900 dollar voor een apparaat van 500 dollar (of van mij part 600 dollar) betaald.
En dan neem ik nog niet eens mee dat je die box voor 100 dollar na 5 jaar nog wel op de 2e hands markt verkoopt.

Zou mij niet aantrekken zo een constructie
De enige reden waarom veel mensen nu Gamepass hebben is dat men gebruik gemaakt heeft van de promotie / truc van 35 maanden Xbox Live kopen, dan 1 maand Gamepass voor €1, dat werd dan omgezet in 36 maanden game pass ultimate.

En nu gaat Xbox Live eruit voor een heel jaar, alleen nog 1 of 3 maanden beschikbaar volgens mij.

Excuus voor de offtopic, maar wellicht snap je het zo beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat... Waarom zou Microsoft ervan af stappen? Dat zou namelijk echt schandalig zijn om nog enkel een abonnement te kunnen nemen van 1 of 3 maanden. Dat zou zelfs een reden zijn om misschien wel een Sony console te preferen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 22-04 14:53
Raikkonen_WC schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:56:
[...]

Daar zul je geen BKR van krijgen, want je koopt hiermee niks, je huurt. Hetzelfde als dat je een abonnement hebt bij je internetprovider waarin de huur van je modem of TV apparatuur is verwerkt. Dit is ook gene BKR.

Vind het opzicht geen slecht idee. Al zal ik het zelf niet snel doen (ik koop liever dna dat ik iets huur) maar snap de constructie wel.
Dat ligt eraan hoe het geïnterpreteerd zal worden, als ze het als een leaseconstructie (zoals met private lease van een auto) of koop op afbetaling (mobieltje bij een abonnement) zien komt de BKR wel om de hoek kijken.

Blijft voor mij de vraag waarom je zoiets wat compleet een luxeproduct is en geen kapitaal kost via zo'n constructie zou willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
De looptijd van All Access is overigens 24 maanden, en aan de opzet te zien met een tijdelijk karakter.
All Access is bedoeld om de overgang te vergemakkelijken van de huidige naar de nieuwe generatie console.
Of dit financieel gezien een aantrekkelijk aanbod is waag ik te betwijfelen.
  • console: One X ($25), One S ($23), One S All Digital Edition ($20)
  • 24 months of Xbox Game Pass Ultimate
  • 18-month console upgrade option (free, One S Digital Edition: + $20 one-time upgrade fee
  • Save over $100 with Xbox All Access
Xbox All Access customers have the option to upgrade after the equivalent of 18 payments and when the next Xbox console is available. (Note: If you purchased an Xbox One X during the holiday upgrade promotion, you may be able to upgrade earlier (see “What are the terms for the Xbox One X holiday upgrade offer?” FAQ below).) Please call Citizens One at the toll-free number at the bottom of the Citizens One home page www.service.citizensone.com for more information about the number of payments required before you are eligible to upgrade.
When you upgrade to the next Xbox console your unpaid months from the original 24-month Xbox Game Pass Ultimate membership will be removed from your Microsoft account. You’ll receive another 24-month Xbox Game Pass Ultimate membership as part of your new Xbox All Access purchase.
Als er gebruik wordt gemaakt van de upgrademogelijkheid dan zit je er dus maximaal 48 maanden aan vast.
Of 42 als je upgrade na 18 maanden (oude overeenkomst: Xbox One ) + 24 (nieuw overeenkomst: Xbox Series X).
Yes. Once the next Xbox console is available, Xbox All Access customers are eligible to upgrade to the next Xbox console after making the equivalent of 18 payments on their Citizens One Line of Credit for Xbox All Access.
Ook als je eerder dan 18 maanden wilt upgraden naar de verkrijgbare Xbox Series X. Een vetalingsverplichting equivalent aan 42 maanden. Dat is het minimum aantal termijnbetalingen als er wordt ge-upgrade.
If you choose to upgrade to the next Xbox console and trade-in your current console in good condition, payments for your original Xbox All Access purchase will be placed on hold for a brief period of time until your original console is received. You will not need to make a payment on the original console during that time. However, if you delay returning your console beyond a period of 15 days, or if it’s not in good condition, the original payments will be returned to active status and you will be responsible for making all payment required to keep your account current and in good standing. If you choose to upgrade to the next Xbox console, but also keep the console from your original Xbox All Access purchase, you will continue to be responsible for making the required monthly payments on the first original console until the balance is paid in full.
Als je de oude console wenst te behouden betaal je dus 2 × 24 maanden. Je moet de overeenkomsten dus geheel uitdienen.

Na 24, 42 of 48 gaat het abonnement over naar een regulier Game Pass-abonnement. Deze kun je uiteraard beëindigen. Het is geen verplichting.

[ Voor 53% gewijzigd door ariekanari op 27-07-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 23:02
Koning-Admiraal schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:29:
Wat... Waarom zou Microsoft ervan af stappen? Dat zou namelijk echt schandalig zijn om nog enkel een abonnement te kunnen nemen van 1 of 3 maanden. Dat zou zelfs een reden zijn om misschien wel een Sony console te preferen.
Officieel is er nog niks bekend, maar het lijk er op dat Xbox Live Gold komt te vervangen. Multiplayer gaat gratis worden en de eerste abonnementsvorm komt met Game Pass. Hierdoor zou MS al gestopt zijn met XBOX Live Gold verlengingen van een jaar.

Maar dat alles is nog een gerucht. Maar wel een hardnekkige. Multiplayer wordt dus gratis, wil je meer perks dan moet je betalend abo pakken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als ik het zo lees hebben een hoop mensen hier ook geen Netflix en kopen ze ook alles op Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 00:55
LordLynx schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Dat ligt eraan hoe het geïnterpreteerd zal worden, als ze het als een leaseconstructie (zoals met private lease van een auto) of koop op afbetaling (mobieltje bij een abonnement) zien komt de BKR wel om de hoek kijken.

Blijft voor mij de vraag waarom je zoiets wat compleet een luxeproduct is en geen kapitaal kost via zo'n constructie zou willen aanschaffen.
Klopt, maar zoals ik omschreef al, als het zou gaan om een constructie van huur. Bij een modem huur je ook, word het modem nooit jou eigendom. Hetzelfde met bijv een boiler etc. Die worden ook niet in een BKR meegenomen, zover ook bij de BKR staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Wom schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Officieel is er nog niks bekend, maar het lijk er op dat Xbox Live Gold komt te vervangen. Multiplayer gaat gratis worden en de eerste abonnementsvorm komt met Game Pass. Hierdoor zou MS al gestopt zijn met XBOX Live Gold verlengingen van een jaar.

Maar dat alles is nog een gerucht. Maar wel een hardnekkige. Multiplayer wordt dus gratis, wil je meer perks dan moet je betalend abo pakken.
Het zou mij overigens niet verbazen als resterend Xbox Gold-tegoed 1 op 1 wordt omgezet naar Game Pass of Game Pass Ultimate. Het resterende tegoed zal in ieder geval niet komen te vervallen.
Voor diegene die nu een lopend Xbox Gold-abonnement hebben zou het aantrekkelijk kunnen zijn om dit gold te goed te maximaliseren tot 36 maanden vooruit en vervolgens te wachten op de bevestiging van Microsoft dat Gold inderdaad komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:42
Opzich interessante ontwikkeling. Maar vraag me echt de markt al klaar is voor voor zo'n abonnement en dan ook langdurig. Als ik in mijn omgeving kijk, zijn er veel mensen die Netflix, Spotify, Disney+ etc hebben. Maar ook genoeg die het gevoel hebben het allemaal gezien te hebben. Je zal wel blijvend met die blockbusters (?) die ik in Series X topic heb gelezen moeten komen. Daarnaast moet zo'n dienst ook wel voldoende opleveren omdat geld te kunnen pompen in nieuwe titels. Btje kip/ei verhaal. Vind het twijfelachtig.

Gelukkig zijn er nog genoeg opties op je titels gewoon los te kopen. En deze hele abonnementsvorm te laten gaan. Maar aangezien de focus hier nogal op ligt kan het ook marketing technisch tegen gaan werken.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Lekkerboeie86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:58:
Opzich interessante ontwikkeling. Maar vraag me echt de markt al klaar is voor voor zo'n abonnement en dan ook langdurig. Als ik in mijn omgeving kijk, zijn er veel mensen die Netflix, Spotify, Disney+ etc hebben. Maar ook genoeg die het gevoel hebben het allemaal gezien te hebben. Je zal wel blijvend met die blockbusters (?) die ik in Series X topic heb gelezen moeten komen. Daarnaast moet zo'n dienst ook wel voldoende opleveren omdat geld te kunnen pompen in nieuwe titels. Btje kip/ei verhaal. Vind het twijfelachtig.

Gelukkig zijn er nog genoeg opties op je titels gewoon los te kopen. En deze hele abonnementsvorm te laten gaan. Maar aangezien de focus hier nogal op ligt kan het ook marketing technisch tegen gaan werken.
Microsoft heeft natuurlijk eigen studio's die games leveren voor die dienst. En de kwaliteit moet hoog genoeg blijven, anders zullen mensen hun abonnement niet verlengen. Dus om zo'n dergelijke dienst succesvol te maken moet je ook iets bieden wat je doelgroep wil hebben.

Maar ik snap de gevoelens wel dat je geen bezit en/of controle hebt. Dat is natuurlijk een groot nadeel van dergelijke diensten. Maar ook ik heb Netflix en Spotify, want het gemak is nu eenmaal iets wat vaak zwaarder weegt voor mij.

Maar als je fysieke media spaart, kan het wel een risico worden. Want garanties heb je nergens. Maar check maar eens bij de retail wat de trend is mbt. fysieke verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wom schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Dus geen kosten meer om online te kunnen gamen? Enkel als je dus ook via game pass spellen wilt kunt spelen? Dat zou dan wel weer een geniale zet zijn.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Als ze dat echt gaan doen verwacht ik daar niet op korte termijn een aankondiging van. Tijdens de show van afgelopen donderdag stond bij een heleboel trailers onderin nog vermeld dat Xbox Live Gold benodigd was. Dat kan naturlijk zijn om geen info vrij te geven, maar ik ga er voorlopig van uit dat het nog wel ff blijft bestaan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:42
Wom schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Microsoft heeft natuurlijk eigen studio's die games leveren voor die dienst. En de kwaliteit moet hoog genoeg blijven, anders zullen mensen hun abonnement niet verlengen. Dus om zo'n dergelijke dienst succesvol te maken moet je ook iets bieden wat je doelgroep wil hebben.

Maar ik snap de gevoelens wel dat je geen bezit en/of controle hebt. Dat is natuurlijk een groot nadeel van dergelijke diensten. Maar ook ik heb Netflix en Spotify, want het gemak is nu eenmaal iets wat vaak zwaarder weegt voor mij.

Maar als je fysieke media spaart, kan het wel een risico worden. Want garanties heb je nergens. Maar check maar eens bij de retail wat de trend is mbt. fysieke verkoop :)
Opzich heb ik alleen Spotify waar ik voor mijn gevoel echt het geld eruit haal. Ik luister dagelijks een uurtje of 2 en kan me lekker automatisch laten verrassen. Bepaalde albums wil ik graag direct luisteren. Opzich vind ik het geen probleem dat ik de titels nooit in bezit heb. Ik zie me nog jaren betalen voor Spotify.

Bij een game ben ik tot nog toe wel iets kieskeuriger wat ik wil gaan kopen. Omdat ik hier serieus geld voor betaal wil ik er ook graag voldoende uithalen waardoor ik blij ben met mijn aankoop. Laatst was FIFA digitaal in de aanbieding voor 10 euro. Lekker goedkoop dacht ik.. vervolgens 1x opgestart. Als je zo'n abonnement heb en direct 100 titels of meer voor je kiezen krijgt + geregeld nieuwe toevoegingen geeft het misschien toch een heel ander gevoel.

Het is voer voor psychologen ben ik bang, maar ik krijg een betere beleving als ik 1 game koop voor 50/60 euro. Dan een hele catalogus vol voor 12.99 per maand. Gelukkig blijft die keuze er :)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Lekkerboeie86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Opzich heb ik alleen Spotify waar ik voor mijn gevoel echt het geld eruit haal. Ik luister dagelijks een uurtje of 2 en kan me lekker automatisch laten verrassen. Bepaalde albums wil ik graag direct luisteren. Opzich vind ik het geen probleem dat ik de titels nooit in bezit heb. Ik zie me nog jaren betalen voor Spotify.

Bij een game ben ik tot nog toe wel iets kieskeuriger wat ik wil gaan kopen. Omdat ik hier serieus geld voor betaal wil ik er ook graag voldoende uithalen waardoor ik blij ben met mijn aankoop. Laatst was FIFA digitaal in de aanbieding voor 10 euro. Lekker goedkoop dacht ik.. vervolgens 1x opgestart. Als je zo'n abonnement heb en direct 100 titels of meer voor je kiezen krijgt + geregeld nieuwe toevoegingen geeft het misschien toch een heel ander gevoel.

Het is voer voor psychologen ben ik bang, maar ik krijg een betere beleving als ik 1 game koop voor 50/60 euro. Dan een hele catalogus vol voor 12.99 per maand. Gelukkig blijft die keuze er :)
Dat psychologische herken ik zeker wel hoor. Je bent meer 'invested' in een dergelijke aankoop, waardoor je ook het gevoel hebt dat je er meer tijd in moet investeren oid. Toen ik vroeger moest sparen voor een nieuwe game 'moest' ik hem we leuk vinden. Misschien dat het daar uit voortkomt?

Maar ben met het ouder worden iets meer gaan genieten van de ervaring en iets minder van het bezit. Denk dat streamingdiensten daar zeker aan bijgedragen hebben. Maar het is wat je zegt, zolang je de keuze krijgt is dat goed.
BM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:01:
Als ze dat echt gaan doen verwacht ik daar niet op korte termijn een aankondiging van. Tijdens de show van afgelopen donderdag stond bij een heleboel trailers onderin nog vermeld dat Xbox Live Gold benodigd was. Dat kan naturlijk zijn om geen info vrij te geven, maar ik ga er voorlopig van uit dat het nog wel ff blijft bestaan :)
Dat klopt inderdaad. Maar het terugtrekken van 1-jarige abonnementen is ook wel een opvallende move, die zich lastig laat verklaren. Zou het persoonlijk wel toejuichen in ieder geval. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wom op 27-07-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wel benieuwd of we ook gelijkenissen gaan zien met de filmwereld waar grote titels eerst in bioscoop gereleased worden en later dan pas op netflix.

Dus dat publishers er dan voor kiezen om eerste timed exlusive 60 euro game op PlayStation en/of Xbox en dan later pas op gamepass.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 27-07-2020 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@Lekkerboeie86 Ik heb een zelfde soort ervaring. Spotify is fijn voor muziek, mede omdat je normaal gesproken naar veel nummers luistert en een nummer maar kort is. Bij Netflix krijg je al snel keuzestress wanneer je een film uit moet kiezen. Als je er zo'n 2 uur in stopt, moet het wel je tijd waard zijn. Dan dus liever een goede film.

Bij games is het vergelijkbaar. Als een game in gamepass zit, denk ik soms: Oh even kijken of het wat is. Maar vaak blijft dat bij één of twee keer opstarten en kort spelen. Daarna ga ik terug naar oude en vertrouwde games, die ik gekocht heb omdat het me goede/leuke spellen leken.

Als ik kijk naar mijn speeltijden op Steam, zie ik het volgende: Mijn library bestaat uit een spel of 100. Het grootste deel van mijn tijd besteed ik aan enkele spellen. Om de zoveel tijd verander ik van spel dat ik het meest speel. Dan verschuif de balans naar dat nieuwe spel. Het overgrote deel van de spellen wordt niet of nauwelijks gespeeld.

Voor iemand zoals ik, is een dienst als Gamepass niet zoveel waard. Heel soms een maandje, zodat je wat games kunt uitproberen. Maar niet als permanente dienst, waarvoor je in een jaar tijd toch best wat geld kwijt bent in vergelijking met 1 of 2 games kopen. Sommige games die ik speel zijn ook nog free to play (Warzone) of kosten twee tientjes (Rocket League).

Zoals @Wom al zegt, goed dat er keuze is. Zo is er voor ieder wat wils en Gamepass biedt voor de minder bekende games een uitstekend platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Anoniem: 298195 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:11:
Ik ben wel benieuwd of we ook gelijkenissen gaan zien met de filmwereld waar grote titels eerst in bioscoop gereleased worden en later dan pas op netflix.

Dus dat publishers er dan voor kiezen om eerste timed exlusive 60 euro game op PlayStation en/of Xbox en dan later pas op gamepass.
100%. Zijn gekende modellen waarbij grote titels eerst omzet halen uit de bekendheid, waarbij veel mensen tot aanschaf bereid zijn. Dat zwakt dan af, waardoor je richting streaming kunt gaan. Kwestie van omzet maximaliseren.

Ik zie een COD, FIFA etc. niet snel bij release in dergelijke dienst komen. 1st party wel, 3rd party minder snel. Maar, dat kan veranderen als een dienst veel bereik heeft, waardoor je ook meer inkomsten er uit kunt halen. Ligt ook wel aan het verdienmodel wat er achter hangt. Grote titels krijgen misschien een instapfee, waarbij kleinere titels het sneller uit een installvergoeding moeten halen. Maar ik ken de details verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Wom schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:17:
[...]

100%. Zijn gekende modellen waarbij grote titels eerst omzet halen uit de bekendheid, waarbij veel mensen tot aanschaf bereid zijn. Dat zwakt dan af, waardoor je richting streaming kunt gaan. Kwestie van omzet maximaliseren.

Ik zie een COD, FIFA etc. niet snel bij release in dergelijke dienst komen. 1st party wel, 3rd party minder snel. Maar, dat kan veranderen als een dienst veel bereik heeft, waardoor je ook meer inkomsten er uit kunt halen. Ligt ook wel aan het verdienmodel wat er achter hangt. Grote titels krijgen misschien een instapfee, waarbij kleinere titels het sneller uit een installvergoeding moeten halen. Maar ik ken de details verder niet.
Ik zie dat in de toekomst nog wel kunnen gebeuren. Niet direct bij launch, maar wel na een paar maanden. Een EA of een Activision verdient met een Fifa of een CoD stukken meer aan micro transactions dan met de daadwerkelijke verkoop van de games.

Hoe minder beperkingen je oplegt voor toegang tot je game, hoe meer mensen je toelaat tot je monetization model waar je echt het grote geld mee verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
uchiha tijntje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Ik zie dat in de toekomst nog wel kunnen gebeuren. Niet direct bij launch, maar wel na een paar maanden. Een EA of een Activision verdient met een Fifa of een CoD stukken meer aan micro transactions dan met de daadwerkelijke verkoop van de games.

Hoe minder beperkingen je oplegt voor toegang tot je game, hoe meer mensen je toelaat tot je monetization model waar je echt het grote geld mee verdient.
Fortnite bewijst je gelijk. Maar de Top 10 qua verkopen laten zien dat titels als Fifa en COD nog steeds flink wat aantallen wegzetten. En die omzet laten liggen gaat geeneen publisher doen natuurlijk :)

Denk dat games die nét niet die top 15 qua verkopen halen, al heel snel in een Game Pass achtige dienst kunnen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:01:
Weet je dat zeker? Ik heb net eens de hele presentatie door zitten skippen om de schermen te zien met alle logo's er op, gamepass, optimized for series x, die dingen... Ik neem aan dat het daar dan bij zou staan?
Ik had het vermoeden dat het alleen bij de studio's zou staan die niet van Microsoft zelf zijn, maar ik heb het überhaupt maar één keer gevonden, namelijk bij de trailer van Phantasy Star Online 2. En die trailer is waarschijnlijk niet door Microsoft gemaakt dus kan me voorstellen dat ze Sega niet even gezegd hebben dat gold gaat verdwijnen en of ze dat even uit de trailer willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Finraziel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb net eens de hele presentatie door zitten skippen om de schermen te zien met alle logo's er op, gamepass, optimized for series x, die dingen... Ik neem aan dat het daar dan bij zou staan?
Ik had het vermoeden dat het alleen bij de studio's zou staan die niet van Microsoft zelf zijn, maar ik heb het überhaupt maar één keer gevonden, namelijk bij de trailer van Phantasy Star Online 2. En die trailer is waarschijnlijk niet door Microsoft gemaakt dus kan me voorstellen dat ze Sega niet even gezegd hebben dat gold gaat verdwijnen en of ze dat even uit de trailer willen halen.
99,9% zeker dat het bij een aantal games onderin beeld stond (CrossFire X misschien?). Misschien niet bij de losse trailers.

Ha, ik wist dat ik niet gek was. Toch ff nagezocht, zie hier onderin beeld: YouTube: 4K 60FPS — Official Xbox Games Showcase — Full Show [ENGLISH] (timestamped link).

Dacht dat het bij meerdere stond, maar deze kon ik zo snel terugvinden.

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 27-07-2020 15:58 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:44:
[...]

99,9% zeker dat het bij een aantal games onderin beeld stond (CrossFire X misschien?). Misschien niet bij de losse trailers.

Ha, ik wist dat ik niet gek was. Toch ff nagezocht, zie hier onderin beeld: YouTube: 4K 60FPS — Official Xbox Games Showcase — Full Show [ENGLISH] (timestamped link).

Dacht dat het bij meerdere stond, maar deze kon ik zo snel terugvinden.
Ah die had ik gemist inderdaad, maar ook dat is geen Microsoft studio. Ik vermoed dus gewoon dat ze het nog niet aan externe studio's hebben willen laten weten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
BM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:48:
Welkom in het soon-to-be-grote Xbox Gamepass topic. Het moge duidelijk zijn dat deze TS nog zwaar work-in-progress is. Mocht iemand mee willen helpen/schrijven aan de TS, laat maar weten, dan maak ik je mede-auteur. Ik heb op korte termijn niet heel veel tijd om de boel goed op te tuigen :)
Ik zou de TS beginnen met de woorden : " Game Pass Delivers !! 💪🏻"
En dan aanvullen met onbelangrijke informatie :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 21-04 21:10
Oei, had vanmorgen nog een nieuw topic aangemaakt, maar zie dat ik het even goed hier had kunnen stellen.

Ik heb nog een aantal oude XBox Live Gold kaartjes ontdekt (15m in totaal), van toen ik nog op XBox 360 speelde. XBox One hebben we nooit gehad, en ook de XBox Series X zal ik wellicht overslaan. Ik dacht eerst van die kaartjes te verkopen, maar is er nooit echt van gekomen. Nu met de komst van Flight Simulator 2020, die ook gelijk in Game Pass for PC zal zitten, overweeg ik een nieuwe PC samen te stellen, en dan zou zo'n Game Pass for PC best wel handig zijn.

1. Mijn eerste vraag was eigenlijk of je op dit moment nog altijd XBox Live 1:1 kunt omzetten naar GPU, en dat blijkt effectief het geval : zie de FAQ op https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#faq
When you join Xbox Game Pass Ultimate, we will apply any prepaid time you have on Xbox Live Gold and/or Xbox Game Pass toward Xbox Game Pass Ultimate, up to a maximum of 36 months.

For example, if you have 3 months of Xbox Live Gold and 3 months of Xbox Game Pass already on your account when you purchase your first month of Xbox Game Pass Ultimate, you will have a total of 7 months of Ultimate on your account before you need to renew your membership.
2. Op mijn tweede vraag heb ik nog geen antwoord kunnen vinden met Google: kunnen andere lokale accounts op je PC ook jouw GPU games spelen ? De nieuwe PC zou voor mij vooral voor Flight Sim zijn, maar die hele hoop andere GPU games zouden wel interessant zijn voor mijn kinderen. Ik denk dan ook van gewoon een game PC samen te stellen, daarvoor GPU te nemen, en dan te delen met mijn zoontje. Gaat dit werken zonder dat ik hem op mijn account moet laten spelen (dan denk ik bvb ook aan achievements en dergelijke) ?
ariekanari schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:53:
[...]
Het zou mij overigens niet verbazen als resterend Xbox Gold-tegoed 1 op 1 wordt omgezet naar Game Pass of Game Pass Ultimate.
Zie hierboven :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:39:
Oei, had vanmorgen nog een nieuw topic aangemaakt, maar zie dat ik het even goed hier had kunnen stellen.

Ik heb nog een aantal oude XBox Live Gold kaartjes ontdekt (15m in totaal), van toen ik nog op XBox 360 speelde. XBox One hebben we nooit gehad, en ook de XBox Series X zal ik wellicht overslaan. Ik dacht eerst van die kaartjes te verkopen, maar is er nooit echt van gekomen. Nu met de komst van Flight Simulator 2020, die ook gelijk in Game Pass for PC zal zitten, overweeg ik een nieuwe PC samen te stellen, en dan zou zo'n Game Pass for PC best wel handig zijn.

1. Mijn eerste vraag was eigenlijk of je op dit moment nog altijd XBox Live 1:1 kunt omzetten naar GPU, en dat blijkt effectief het geval : zie de FAQ op https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#faq

[...]

2. Op mijn tweede vraag heb ik nog geen antwoord kunnen vinden met Google: kunnen andere lokale accounts op je PC ook jouw GPU games spelen ? De nieuwe PC zou voor mij vooral voor Flight Sim zijn, maar die hele hoop andere GPU games zouden wel interessant zijn voor mijn kinderen. Ik denk dan ook van gewoon een game PC samen te stellen, daarvoor GPU te nemen, en dan te delen met mijn zoontje. Gaat dit werken zonder dat ik hem op mijn account moet laten spelen (dan denk ik bvb ook aan achievements en dergelijke) ?

[...]

Je 2e vraag durf ik zo niet te zeggen, maar even als tip mocht je gaan besluiten al die kaartjes in te voeren... Je krijgt daarbij als het goed is het aanbod om automatisch verlengen aan te zetten en daar 1 maand extra voor te krijgen. Doe dat, zet het gelijk weer uit en herhaal met elke code. Als het goed is kun je zo 1 extra maand krijgen per code (zolang je maar niet over de 36 maanden heen gaat maar dat kan niet met 15 maanden aan codes).
Weet alleen niet zeker of dat ook met die oude codes zo werkt, maar de moeite waard om even alert op te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Finraziel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:11:
[...]
Weet alleen niet zeker of dat ook met die oude codes zo werkt, maar de moeite waard om even alert op te zijn.
Super, thanks. Laat ik zeker hier weten. Ik heb 4 kaartjes (12m + 3x 1m), dus 4 maand extra op die manier zou wel heel leuk zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 14:16
Twixie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:39:

[...]

[...]

Net even getest door met een andere user in te loggen, en ja, je kan wel spelen onder andere user-acocunts op de pc, maar niet met andere xbox-accounts. Je licenceert dus de (cloud-)user, niet het device of de device-user om te mogen spelen. Wil je dus je (offline) data beschermen of iemand beperkte rechten toe kennen dan is het geen prbleem. Wil je je achievements etc beschermen, dan gaat dat dus niet.

Op zich ook vrij logische keuze om het zo te doen. Je kan als gebruiker dan van meerdere devices gebruik maken, maar het "delen" van accounts (wat voor microsoft gelijk staat aan inkomsten-derving) is een heel stuk minder aantrekkelijk daarmee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kroegtijger schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:53:
[...]
Op zich ook vrij logische keuze om het zo te doen. Je kan als gebruiker dan van meerdere devices gebruik maken, maar het "delen" van accounts (wat voor microsoft gelijk staat aan inkomsten-derving) is een heel stuk minder aantrekkelijk daarmee.
Nochtans is dat toch hoe het op de XBox 360 herinner ik me. Elke user op je XBox, die elk zijn eigen XBox Live account heeft, zonder Gold, kreeg daar zijn eigen Achievements en dergelijke. Maar ja, da's nog van vóór de tijd van Games With Gold, dus zou eerder daarmee moeten testen/vergelijken.
Ik ben zelf tegenwoordig vooral een PlayStation persoon, en daar heb je met het vergelijkbare PS Plus, wel dat alle andere accounts op jouw PlayStation dus ook jouw PS Plus kunnen spelen en zij wel allemaal hun eigen achievements hiervoor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-04 14:16
Twixie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Nochtans is dat toch hoe het op de XBox 360 herinner ik me. Elke user op je XBox, die elk zijn eigen XBox Live account heeft, zonder Gold, kreeg daar zijn eigen Achievements en dergelijke. Maar ja, da's nog van vóór de tijd van Games With Gold, dus zou eerder daarmee moeten testen/vergelijken.
Ik ben zelf tegenwoordig vooral een PlayStation persoon, en daar heb je met het vergelijkbare PS Plus, wel dat alle andere accounts op jouw PlayStation dus ook jouw PS Plus kunnen spelen en zij wel allemaal hun eigen achievements hiervoor hebben.
Sony biedt dat dan ook alleen op het PS-platform aan, terwijl Microsoft ook voor PC aanbiedt. Het is dus een beetje appels met peren vergelijken, maar uberhaupt kan je er in de cloud-diensten bij Microsoft er in de meeste gevallen wel vanuit gaan dat licenties user-based zijn, en niet device-based. Voor alle twee de systemen (device-based / user-based) valt het nodige te zeggen. In de regel ben ik wel blij met de user-based keuze. Je betaald voor wat je wil hebben en je mag het overal gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Op de Xbox zelf, de console, heb je de mogelijkheid om de console als primair of home of zo in te stellen en dan kunnen andere Xbox accounts (gamertags) wel gebruik maken van jouw gekochte games en abonnementen. Dus wat dat betreft precies hetzelfde als op PlayStation toen (en nu ook nog).
Alleen op pc weet ik dus niet of en hoe het werkt... Ik vraag me af of het wellicht bv wel kan als je in Windows ingelogd bent met het account dat het abonnement heeft en dan in de Xbox/gamepass app met een andere gamertag inlogt. Maar ik kan het zelf niet direct nu testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

De Gamepass heeft mij doen besluiten om een bepaalde game niet te kopen, dus heeft het mij geld bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
Anoniem: 562971 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:10:
De Gamepass heeft mij doen besluiten om een bepaalde game niet te kopen, dus heeft het mij geld bespaard.
Dit dus.... maar geld besparen was erbij mij niet bij, want gamepass heeft mij ook games doen kopen die ik normaal niet zie liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04 17:10
Finraziel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Op de Xbox zelf, de console, heb je de mogelijkheid om de console als primair of home of zo in te stellen en dan kunnen andere Xbox accounts (gamertags) wel gebruik maken van jouw gekochte games en abonnementen. Dus wat dat betreft precies hetzelfde als op PlayStation toen (en nu ook nog).
Alleen op pc weet ik dus niet of en hoe het werkt... Ik vraag me af of het wellicht bv wel kan als je in Windows ingelogd bent met het account dat het abonnement heeft en dan in de Xbox/gamepass app met een andere gamertag inlogt. Maar ik kan het zelf niet direct nu testen.
Je moet inderdaad in de settings van je console expliciet aangeven dat het jouw home console is. Dit maakt gamepass overigens zo mogelijk nóg goedkoper dan het al is. Een vriend van me heeft mijn Xbox One ingesteld als zijn home console, waardoor ik gebruik kan maken van zijn Gamepass, zijn gekochte games en dus ook van Xbox Live Gold. Daarvoor hoeft hij niet te zijn ingelogd op mijn console. Hij kan op zijn Xbox One gewoon de games via zijn gamepass spelen en de door hem gekochte games door ingelogd te zijn met zijn account. Dit werkt ook tegelijk, dus met één gamepass abonnement kunnen we samen bijvoorbeeld Sea of Thieves spelen. Met de upgrade deal van Gamepass Ultimate voor 1 euro betaal je dus iets van 70 euro/3 jaar/2 personen = 11,67 euro per persoon, per jaar.

Overigens lees ik dat je dit ook kan (of kon?) gebruiken op PC. Daarvoor moet je in de Microsoft store inloggen met de account waar gamepass op loopt. Als je dan met een andere gamertag inlogt op de Xbox app, moet je ook gebruik kunnen maken van Gamepass. Ik ben benieuwd of de Xbox Series X deze optie ook biedt, maar dat lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dioscuri schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Je moet inderdaad in de settings van je console expliciet aangeven dat het jouw home console is. Dit maakt gamepass overigens zo mogelijk nóg goedkoper dan het al is. Een vriend van me heeft mijn Xbox One ingesteld als zijn home console, waardoor ik gebruik kan maken van zijn Gamepass, zijn gekochte games en dus ook van Xbox Live Gold. Daarvoor hoeft hij niet te zijn ingelogd op mijn console. Hij kan op zijn Xbox One gewoon de games via zijn gamepass spelen en de door hem gekochte games door ingelogd te zijn met zijn account. Dit werkt ook tegelijk, dus met één gamepass abonnement kunnen we samen bijvoorbeeld Sea of Thieves spelen. Met de upgrade deal van Gamepass Ultimate voor 1 euro betaal je dus iets van 70 euro/3 jaar/2 personen = 11,67 euro per persoon, per jaar.

Overigens lees ik dat je dit ook kan (of kon?) gebruiken op PC. Daarvoor moet je in de Microsoft store inloggen met de account waar gamepass op loopt. Als je dan met een andere gamertag inlogt op de Xbox app, moet je ook gebruik kunnen maken van Gamepass. Ik ben benieuwd of de Xbox Series X deze optie ook biedt, maar dat lijkt me wel.
Klopt, maar die mogelijkheid is natuurlijk eigenlijk bedoeld zodat gezinsleden gebruik kunnen maken van de aankopen van één hoofdaccount. Het gebruiken om met twee niet bij elkaar wonende mensen games of abonnementen te delen is eigenlijk een loophole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Wat mij betreft zouden ze ook wel een soort pre-paid Gamepass systeem mogen introduceren. Ik game momenteel wat minder dan voorheen maar zou bijvoorbeeld best €1 per uur willen betalen om Gamepass games te mogen spelen. Ik game te weinig om €15/maand voor mezelf te kunnen verantwoorden momenteel, daar koop ik in een sale al 1 game voor waar ik wel weer minimaal 2-4 maanden zoet mee ben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:19:
Wat mij betreft zouden ze ook wel een soort pre-paid Gamepass systeem mogen introduceren. Ik game momenteel wat minder dan voorheen maar zou bijvoorbeeld best €1 per uur willen betalen om Gamepass games te mogen spelen. Ik game te weinig om €15/maand voor mezelf te kunnen verantwoorden momenteel, daar koop ik in een sale al 1 game voor waar ik wel weer minimaal 2-4 maanden zoet mee ben;)
Laten we dit vooral niet doen, gewoon vaste prijs per maand is prima. Dat je niet genoeg speelt is niet hun of ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Laten we dit vooral niet doen, gewoon vaste prijs per maand is prima. Dat je niet genoeg speelt is niet hun of ons probleem.
Want prepaid telefonie en abonnementen kunnen ook al niet naast elkaar bestaan |:(

En bedrijven zien consumenten die hun producten niet gebruiken uiteraard als het probleem van de consument zelf 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Want prepaid telefonie en abonnementen kunnen ook al niet naast elkaar bestaan |:(

En bedrijven zien consumenten die hun producten niet gebruiken uiteraard als het probleem van de consument zelf 7(8)7
Verkeerde vergelijking, want met prepaid hoef ik niet perse te bellen om wel bereikbaar te zijn (buiten een eenmalige sms eens per 6 maanden).

Pay-per-view of pay-per-play is voor jou/mij/ons als consument zwaar nadelig, dus breng ze vooral niet op ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
Ik zou Pay-per-play wel prima vinden. Er zijn niet zo heel veel games in gamepass die ik boeiend vind. Dus een euro per game-uur zou voor mij heel goed werken. In een maand als ori of halo uitkomt zal ik dan misschien wel 20 uur halen in een maand. Maar gemiddeld game ik veel minder op de Xbox. Wil ook de toppers op de Ps4/switch/pc spelen ☺️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:19:
Zullen we de foute informatie even beperken? Het is 10 euro per maand voor gamepass op Xbox, of 13 euro voor ultimate. Volgens mij heb ik dat laatst ook al eens gecorrigeerd (weet niet of jij dat was).
Kan me voorstellen dat dat voor jouw afweging nog niet veel uitmaakt hoor, maar ik wil voorkomen dat mensen straks allemaal denken dat gamepass 15 euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
giantgiantus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:37:
Ik zou Pay-per-play wel prima vinden. Er zijn niet zo heel veel games in gamepass die ik boeiend vind. Dus een euro per game-uur zou voor mij heel goed werken. In een maand als ori of halo uitkomt zal ik dan misschien wel 20 uur halen in een maand. Maar gemiddeld game ik veel minder op de Xbox. Wil ook de toppers op de Ps4/switch/pc spelen ☺️
Dan kan je toch beter een maandje GP afsluiten dan 20x€1 betalen ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
justifire schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:53:
[...]

Dan kan je toch beter een maandje GP afsluiten dan 20x€1 betalen ?
Ja heb je gelijk in. Maar ik ben zo’n figuur die ook al een jaar lid is van Amazon prime terwijl de laatste keer dat ik keek ook een jaar geleden was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Finraziel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Zullen we de foute informatie even beperken? Het is 10 euro per maand voor gamepass op Xbox, of 13 euro voor ultimate. Volgens mij heb ik dat laatst ook al eens gecorrigeerd (weet niet of jij dat was).
Kan me voorstellen dat dat voor jouw afweging nog niet veel uitmaakt hoor, maar ik wil voorkomen dat mensen straks allemaal denken dat gamepass 15 euro kost...
Solly, my bad :'(

Bij deze mijn boetedoening:

Xbox Game Pass heb je al vanaf €10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang blijven games trouwens in het gamepass aanbod zitten ? Of is het uitzonderlijk dat er een game verdwijnt

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 29-07-2020 02:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 298195 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 02:14:
Hoe lang blijven games trouwens in het gamepass aanbod zitten ? Of is het uitzonderlijk dat er een game verdwijnt
1st party titels zitten er als het goed is permanent in, bij andere games varieert het. Een paar weken voor ze verdwijnen staan ze dan in de leaving soon categorie in de app.

Dat zou echter nog wel verbeterd mogen worden vind ik. Ik krijg af en toe ook een notificatie dat er nieuwe titels in leaving soon staan en dan geven ze een exacte datum wanneer ze verdwijnen, maar is die notificatie weg dan is die datum niet meer te zien (alleen dat ze 'soon' verdwijnen). Dat zou er dus eigenlijk al bij moeten staan... Maar liefst zou er natuurlijk gewoon bij elke game een einddatum moeten staan (of onbeperkt of desnoods onbekend bij titels waar het nog niet precies te zeggen is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Grounded is sinds gisteren speelbaar via Gamepass. Betreft wel een “early acces” maar heb me er erg mee vermaakt. Aanrader om het even te proberen. Zit ook online coop in. Dan wordt het spel volgens mij nog leuker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:44:
Grounded is sinds gisteren speelbaar via Gamepass. Betreft wel een “early acces” maar heb me er erg mee vermaakt. Aanrader om het even te proberen. Zit ook online coop in. Dan wordt het spel volgens mij nog leuker.
Had de beta gespeeld : Dark Souls met spinnen.
Zelfs het "You Died" scherm ontbreekt niet _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHxNXfMeSD9o9VbIP3a9HSJK67w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wmJ4I4bIsr06WeJ1KEQWFIT5.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Discussie over Grounded mag in *tromgeroffel*.... [XBO/PC] Grounded

Xbox

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:19
F1 2019 is toegevoegd aan GamePass.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 14:46
Ik heb gamepass ultimate aangeschaft (de bekende €1,-) omdat ik straks op de XSX meteen een aantal games kan doen die ik anders toch zou kopen, Medium onder andere. Dus voor mij is dit een perfect moment om in te stappen. Ik heb ook nu al een hele berg erop gezet en de kids zijn ook blij met al het nieuws hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ziet er naar uit dat XBOX Game Pass voortaan gewoon Game Pass gaat heten.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeQdq8uWoAAVfmz?format=png&name=large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MRE-Inc schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:26:
Ziet er naar uit dat XBOX Game Pass voortaan gewoon Game Pass gaat heten.

[Embed]

[Embed]

[Afbeelding]
Zonde! Wil Microsoft weer terug naar PC gaming ofzo?

Xbox Live dat verdwijnt, geen Xbox Game Pass meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 22-04 16:42
Er staat een heel groot Xbox logo voor anders? :P
Daarnaast vind ik het ook wel logisch :) in het MS Eco systeem heb je alleen Xbox voor gaming en de diensten Game Pass, en nu nog, Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Misschien wordt het wel de laatste Xbox :+

Maar nu het gewoon gamepass heet ga ik er wel vanuit dat ze het aanbod zo gelijk mogelijk trekken voor zowel gamepass op pc als Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:38
Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:01:

Maar nu het gewoon gamepass heet ga ik er wel vanuit dat ze het aanbod zo gelijk mogelijk trekken voor zowel gamepass op pc als Xbox.
Daar hoop ik als PC gamer zonder enige console dus ook op! (dat de Xbox exclusives tevens naar PC komen. Dus niet dat het de laatste Xbox zal zijn :D )

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:01:

Had eerlijk gezegd verwacht dat de Xbox One de laatste console zou worden van Microsoft.
Meen mij ook te herinneren dat ome Phil dat destijds ook uitgesproken had.
Ging dan uit van een MS branded pc met insteekkaarten die dan jaarlijks uit zouden komen of zo.
Maar toen kwam daar toch de X en straks de Series X, dus vermoedelijk zijn de plannen gewijzigd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Van Brad Sams:
Microsoft’s Updating Xbox Game Pass Branding
Posted on August 1, 2020 by Brad Sams

For the past few weeks, we have seen a few changes to Xbox Live and now we can add Xbox Game Pass to the equation. Microsoft announced today a subtle, but important change.

The company is rebranding Xbox Game Pass to simply Game Pass. This move distances the companies Game Pass subscription from being explicitly tied to its gaming console. The company is also changing Xbox Game Pass for PC to simply Game Pass for PC.

While this is a minor update, this may be the start of a bigger transition for Microsoft. The company recently removed Xbox Live pre-paid cards for 12 months from its website and many, myself included, believe that this is the start of phasing out Xbox Live Gold.

What will be replacing Xbox Live Gold? The logical conclusion is that GamePass will be the new way that you pay for online services from Microsoft. Does this mean that you will need to subscribe to GamePass instead of Live Gold?

Possibly, but keep in mind, Xbox Live Gold is $9.99 a month before discounts and GamePass is also $9.99 a month as well. Ultimate, which will include xCloud when it is publicly available, is $14.99 a month and also includes Games Pass on PC too. The point here is that this likely won’t cut out a significant amount of revenue from users migrating to the updated service.

Microsoft also recently announced that Halo Infinite’s multiplayer will be free too. This is likely more evidence pointing to the fact that you may no longer need Xbox Live Gold to play online in the near future.
Bron: Thurrott.com

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• drakiesoft
Rebranding verhelderd door xbox gamepass.
Het heet dus nog steeds Xbox gamepass, voor diegene die het Xbox logo niet kunnen uitspreken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHR6SpVDn9gVDkvP_dJoMFJ6EGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4WdRWhXgNE1hiLeGfkVdRdpY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
drakiesoft schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:07:
Rebranding verhelderd door xbox gamepass.
Het heet dus nog steeds Xbox gamepass, voor diegene die het Xbox logo niet kunnen uitspreken...

[Afbeelding]

[Twitter]
Echt wel een tof accountje dat XboxGamePass.
Nemen zichzelf niet te serieus, kunnen goed omgaan met (negatieve) kritiek en weten dingen op een originele manier onder de aandacht te brengen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drakiesoft
15 september xcloud naar Xbox Game Pass
Xbox Game Pass Ultimate Delivers 100+ Games Directly to Your Mobile Device Beginning September 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Apple doet dus nog moeilijk begrijp ik? Windows client komt eind dit jaar is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Wom schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:26:
Apple doet dus nog moeilijk begrijp ik? Windows client komt eind dit jaar is de verwachting.
Apple Arcade heeft de voorkeur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:59

TheVMaster

Moderator WOS
justifire schreef op Tuesday 4 August 2020 @ 15:35:
[...]

Apple Arcade heeft de voorkeur helaas.
Maar Apple Arcade is iets heel anders...hebben geen cloud streaming functionaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Dit is (helaas) Apple being Apple. Die houden dit soort apps al langer tegen, waarschijnlijk omdat ze er zelf niks aan verdienen, of een (groot) deel van de verdienste van de aanleverende partij willen.
It’s not clear what Apple’s limits are, or why the iPhone maker keeps restricting cloud-based game streaming services from launching on its iOS devices. Google launched its Stadia service with a basic iOS app that doesn’t support streaming, and Microsoft seems to be pushing ahead with testing in hopes that Apple will finally approve these types of apps. It took nearly a year for Apple to approve Valve’s Steam Link app, even though it primarily streams games from your home PC.

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
JackSparrow schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

Maar Apple Arcade is iets heel anders...hebben geen cloud streaming functionaliteit.
Is ook heel anders, maar ze willen gewoon MS niet zo snel in hun eco systeem toe laten. Want de aankopen gaan niet via het eco systeem dus ze kunnen ook niet makkelijk een percentage vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 21:16
Game Pass is echt een heerlijke toevoeging. Toen de 1 euro Ultimate actie kwam direct via een key Gold verlengt tot 3 jaar. en voor 1 euro naar Ultimate omgezet. loopt nog tot eind 2021 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Morgen gaat Samsung ook nog iets rond Game Pass bekendmaken op hun evenement. Zal wel te maken hebben met een default install van Game Pass en aantal maanden gratis toegang bij aankoop oid.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.