kajvans schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:38:
ik heb gezien dat de xbox game pass ook op pc werkt maar kan hij op meerdere computers tegelijk actief zijn of ziet hij dat net zoals steam. want als het op bijvoorbeeld twee apparaten tegelijk werkt is dat een grote besparing aangezien je maar de helft kwijt bent.
(@
kajvans je moet wél Game Pass Ultimate of Game Pass PC hebben, met enkel XBox Game Pass heb je geen PC games).
Ik kan bevestigen dat dit werkt.
Net een uurtje Minecraft Dungeons online co-op met mijn zoontje gespeeld. Hij op zijn PC met zijn Microsoft Account, en ik op de mijne met mijn account.
Ik had hier vorige week overigens al gepost hoe je iemand anders met jouw GPU games kan laten spelen, maar ik vermoed dat nu die vraag opnieuw gaat komen

. Je moet dus op PC onder de Microsoft Account van de persoon met wie je GPU games wil delen, naar de Microsoft Store gaan, en daar uitloggen als die persoon, en vervolgens inloggen onder jouw account. Vervolgens kun je een GPU game daar terugvinden en heb je direct een Install button. Of, als ik me niet vergis, kan je ook naar de XBox app gaan (waar de andere persoon ingelogd mag blijven !) en van daaruit Install doen. Je hoeft daarna ook niet ingelogd blijven op de Microsoft Store om de andere persoon de game te kunnen laten spelen.
(EDIT: wat het dus toch wel openzet voor misbruik, denk ik. Je kan gewoon een rondje bij je vrienden gaan doen, telkens inloggen, game installeren, en terug uitloggen. Een vervolgens kunnen die allemaal het game online met elkaar spelen. Al zou het natuurlijk ook zomaar eens kunnen dat Microsoft kijkt naar je family settings, want alle accounts hier thuis zitten wel in eenzelfde 'gezin').
Ik ga misschien ook nog eens op de laptop van mijn vrouw testen of je überhaupt een account op die PC moet hebben. Ik ben zelf Administrator op de PC van mijn zoon, maar op de laptop van mijn vrouw heb ik geen account.
[
Voor 11% gewijzigd door
Twixie op 10-09-2020 20:33
]