• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:11

JSchut

.....

G_Dragon schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 20:47:
[...]

Ja, de conversiemethode is nog steeds het voordeligst, alleen werkt het tegenwoordig met een conversieratio van 45 procent. Met drie jaar Core kom je uit op 16,2 maanden Ultimate en met die ene maand Ultimate erbij zit je op 17,2 maanden totaal. Dat komt neer op ongeveer 10,70 per maand, dus duidelijk goedkoper dan direct Ultimate kopen.

Een nieuwe Xbox geeft niet standaard een maand Ultimate meer. Soms zit er een trial van veertien dagen bij, maar dat verschilt per bundel. Als je zo’n trial krijgt kun je die eerst gebruiken en daarna pas je Core‑codes laden, omdat je geen actief Ultimate mag hebben tijdens het laden.
Thanks!

Kreeg een maand ultimate bij m'n Gamesir Pro Wuchang controller. Die is nu actief tot en met 1 augustus. Die laat ik aflopen en ga dan met core/essential jaar kaarten een jaar ultimate halen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:54
JSchut schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 20:58:
[...]

Thanks!

Kreeg een maand ultimate bij m'n Gamesir Pro Wuchang controller. Die is nu actief tot en met 1 augustus. Die laat ik aflopen en ga dan met core/essential jaar kaarten een jaar ultimate halen.
Zou je willen uitleggen hoe dit werkt? Ik betaal nu al een paar maanden 'gewoon' €20,99 per maand.

• JSchut

JSchut

.....

koentjek schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:23:
[...]

Zou je willen uitleggen hoe dit werkt? Ik betaal nu al een paar maanden 'gewoon' €20,99 per maand.
Volgens mij werkt het zo:

- Zorg dat je abonnement afgelopen is

- Koop 3 x 12 maanden core/easential. Bijvoorbeeld via loaded

- Activeer de 3 kaarten

- Upgrade naar ultimate. Voor 20,99 Dan wordt je core omgezet tegen een ratio 40%/45%. En soms krijg je een maand extra als je recurring activeert tijdens het omzetten. Je hebt dan ergens tussen de 15 en 17 maanden ultimate.

- Recurring uitzetten en volgende keer weer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 07-07-2026 21:52 ]

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:54
JSchut schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:52:
[...]

Volgens mij werkt het zo:

- Zorg dat je abonnement afgelopen is

- Koop 3 x 12 maanden core/easential. Bijvoorbeeld via loaded

- Activeer de 3 kaarten

- Upgrade naar ultimate. Voor 20,99 Dan wordt je core omgezet tegen een ratio 40%/45%. En soms krijg je een maand extra als je recurring activeert tijdens het omzetten. Je hebt dan ergens tussen de 15 en 17 maanden ultimate.

- Recurring uitzetten en volgende keer weer ;)
Bedankt! Ik neem even aan dat een paar maanden gamepass ‘uitzetten’ dan niet gaat?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
koentjek schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:23:
[...]

Xbox Game Pass Ultimate zo goedkoop mogelijk verlengen

⚠️ Belangrijk

Deze methode werkt alleen optimaal als je GEEN actief Game Pass Ultimate-abonnement hebt.

Heb je nog wel Ultimate? Dan worden Core-codes als top-up toegevoegd en is de conversie veel minder gunstig (3 maanden Core ≈ 33 dagen Ultimate).

------------------------------------------------------------

✅ Stap 1 - Laat Ultimate verlopen

Wacht tot je Game Pass Ultimate volledig is verlopen.

✅ Stap 2 - Koop 3 jaar Game Pass Core

3x 12 maanden Game Pass Core:
https://www.eneba.com/nl/...-core-12-month-key-europe

• €49,58 per stuk
• Totaal: €148,74

Verzilver alle drie de codes.

✅ Stap 3 - Upgrade naar Ultimate

Koop daarna 1 maand Game Pass Ultimate:
https://www.eneba.com/nl/...s-10-xbox-live-key-global

Prijs: €17,11

Verzilver deze code als laatste.

✅ Resultaat

• 36 maanden Core → ±16,2 maanden Ultimate
• + 1 maand Ultimate
• = ongeveer 17,2 maanden Ultimate

💰 Kosten

3 jaar Core:
€148,74

1 maand Ultimate:
€17,11

Totaal:
€165,85

Normaal zou 17,2 maanden Ultimate ongeveer €361,03 kosten.

Besparing:
± €195

📅 Einddatum verder opschuiven

Is je Ultimate eenmaal actief?

Dan kun je gewoon af en toe een 3 maanden Core-code toevoegen:

https://www.eneba.com/nl/...onth-xbox-live-key-global

• Meestal €17 tot €19
• Levert ongeveer 33 dagen Ultimate op

Dit is niet de goedkoopste methode, maar wel een makkelijke manier om je einddatum iedere maand of om de paar maanden vooruit te schuiven. Vaak ben je daarmee alsnog goedkoper uit dan de normale maandprijs van Ultimate.

ℹ️ Let op

Microsoft kan de conversieverhoudingen in de toekomst aanpassen.

Controleer daarom altijd de actuele conversietabel:
https://support.xbox.com/...box-game-pass-conversions

Hopelijk heb je er wat aan. d:)b

P.S. Zie je iets dat niet klopt of is er inmiddels iets gewijzigd? Laat het gerust weten. Ik heb mijn best gedaan om alles zo actueel mogelijk te houden.

[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 08-07-2026 06:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
  • Nu online
koentjek schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:25:
[...]

Bedankt! Ik neem even aan dat een paar maanden gamepass ‘uitzetten’ dan niet gaat?
Nee, dat kan helaas niet. Zodra je de codes hebt verzilverd, loopt de tijd ononderbroken door naar de einddatum. Je kunt de resterende tijd niet pauzeren als je een tijdje minder speelt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
G_Dragon schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:49:
[...]

Belangrijk: Deze methode werkt alleen optimaal als je GEEN actief Xbox Game Pass Ultimate-abonnement hebt.

Heb je nog een lopend Ultimate-abonnement? Dan worden Core-codes alleen als 'top-up' toegevoegd en is de conversie een stuk slechter (3 maanden Core = ongeveer 33 dagen Ultimate). Laat je abonnement dus eerst volledig verlopen voordat je begint.

Stappen:

1. Wacht tot je Game Pass Ultimate volledig is verlopen.

2. Koop 3x 12 maanden Xbox Game Pass Core:

€49,58 per stuk = €148,74 totaal.

3. Verzilver alle drie de Core-codes op je Microsoft-account.
Je hebt nu 36 maanden Game Pass Core op je account staan.

4. Koop daarna 1 maand Xbox Game Pass Ultimate:

€17,11.

5. Verzilver de Ultimate-code. Microsoft zet je 36 maanden Core automatisch om naar Ultimate volgens de actuele conversieverhouding.

Resultaat (actuele conversie):
- 36 maanden Core → ongeveer 16,2 maanden Ultimate.
- Inclusief de gekochte maand Ultimate kom je uit op ongeveer 17,2 maanden Ultimate (afhankelijk van de afronding door Microsoft).

Kosten:
- 3x 12 maanden Core: €148,74
- 1 maand Ultimate: €17,11
- Totaal: €165,85

Betaal je gewoon maandelijks Ultimate à €20,99, dan kost ongeveer 17,2 maanden:
± €361,03

Met deze methode betaal je €165,85. Dat is een besparing van ongeveer €195,18.

Je abonnement daarna verlengen:

Is je Ultimate eenmaal actief en wil je alleen de einddatum verder vooruit schuiven? Dan kun je 3 maanden Game Pass Core toevoegen. Die worden automatisch omgezet naar ongeveer 33 dagen Ultimate.

3 maanden Game Pass Core:

Prijs: meestal tussen de €17 en €19 op Eneba.

Dit is niet de goedkoopste manier om aan Ultimate te komen, omdat de conversie met een actief Ultimate-abonnement minder gunstig is. Wel is het een makkelijke manier om je einddatum telkens met ongeveer een maand op te schuiven. Als je af en toe of iedere maand een code koopt wanneer er een goede aanbieding is, betaal je vaak nog steeds minder dan de reguliere maandprijs van Ultimate.

Let op:
Microsoft kan de conversieverhoudingen in de toekomst aanpassen. Controleer daarom altijd de actuele conversietabel voordat je codes koopt.

Officiële conversietabel van Microsoft:

Hopelijk heb je er wat aan d:)b
Bedankt! Kunnen we deze pinnen! Dat zoekt wat makkelijker :)

• JSchut

JSchut

.....

G_Dragon schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:49:
[...]

Xbox Game Pass Ultimate zo goedkoop mogelijk verlengen

⚠️ Belangrijk

Deze methode werkt alleen optimaal als je GEEN actief Game Pass Ultimate-abonnement hebt.

Heb je nog wel Ultimate? Dan worden Core-codes als top-up toegevoegd en is de conversie veel minder gunstig (3 maanden Core ≈ 33 dagen Ultimate).

✅ Stap 1 - Laat Ultimate verlopen

Wacht tot je Game Pass Ultimate volledig is verlopen.

✅ Stap 2 - Koop 3 jaar Game Pass Core

3x 12 maanden Game Pass Core:

• €49,58 per stuk
• Totaal: €148,74

Verzilver alle drie de codes.

✅ Stap 3 - Upgrade naar Ultimate

Koop daarna 1 maand Game Pass Ultimate:

Prijs: €17,11

Verzilver deze code als laatste.

✅ Resultaat

• 36 maanden Core → ±16,2 maanden Ultimate
• + 1 maand Ultimate
• = ongeveer 17,2 maanden Ultimate

💰 Kosten

3 jaar Core:
€148,74

1 maand Ultimate:
€17,11

Totaal:
€165,85

Normaal zou 17,2 maanden Ultimate ongeveer €361,03 kosten.

Besparing:
± €195

📅 Einddatum verder opschuiven

Is je Ultimate eenmaal actief?

Dan kun je gewoon af en toe een 3 maanden Core-code toevoegen:

• Meestal €17 tot €19
• Levert ongeveer 33 dagen Ultimate op

Dit is niet de goedkoopste methode, maar wel een makkelijke manier om je einddatum iedere maand of om de paar maanden vooruit te schuiven. Vaak ben je daarmee alsnog goedkoper uit dan de normale maandprijs van Ultimate.

ℹ️ Let op

Microsoft kan de conversieverhoudingen in de toekomst aanpassen.

Controleer daarom altijd de actuele conversietabel:

Hopelijk heb je er wat aan. d:)b

P.S. Zie je iets dat niet klopt of is er inmiddels iets gewijzigd? Laat het gerust weten. Ik heb mijn best gedaan om alles zo actueel mogelijk te houden.
Hoe kom je trouwens op 49 euro bij Enaba? Ik kom op 57 en dan komen er nog service kosten bij a 7,24. Ok je krijg 8 euro cashback die je kunt gebruiken voor je extra maand ultimate.

Maar mijn totaal voor 3 x 12 maanden code is € 193,89 min € 24,27 cashback = € 169,62

Als ik alles gelijk koop inclusief de maand ultimate dan kom ik op: € 214,86 (en € 24,27 cashback) En dan moet je de cashback nog op iets anders verzilveren.
Dat is een stuk hoger dan de €165 die jij noemt. Doe ik dan wat verkeerd?

Bij Loaded kom ik totaal voor 3 x 12 maanden essential + 1 maand ultimate uit op € 180.86

• G_Dragon
  • Nu online
JSchut schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
[...]

Hoe kom je trouwens op 49 euro bij Enaba? Ik kom op 57 en dan komen er nog service kosten bij a 7,24. Ok je krijg 8 euro cashback die je kunt gebruiken voor je extra maand ultimate.

Maar mijn totaal voor 3 x 12 maanden code is € 193,89 min € 24,27 cashback = € 169,62

Als ik alles gelijk koop inclusief de maand ultimate dan kom ik op: € 214,86 (en € 24,27 cashback) En dan moet je de cashback nog op iets anders verzilveren.
Dat is een stuk hoger dan de €165 die jij noemt. Doe ik dan wat verkeerd?

Bij Loaded kom ik totaal voor 3 x 12 maanden essential + 1 maand ultimate uit op € 180.86
Gewoon even naar beneden scrollen, daar zie je op een gegeven moment andere prijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jaWSUUz0DEBvoDijQHqAM9dIDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN0QAPwgQ20CMPwysOnD0oim.jpg?f=fotoalbum_large

• JSchut

JSchut

.....

G_Dragon schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:35:
[...]

Gewoon even naar beneden scrollen, daar zie je op een gegeven moment andere prijzen.

[Afbeelding]
Ah check! Alleen heb je dan nog wel service kosten a 20 euro. Maar ook zoiets aan cashback.

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Heb je vragen over hoe goedkoop een Gamepass (UIltimate) abonnement af te sluiten (die 1-euro-truc). Lees dan eerst de Topic Start, en zoek even terug in het topic. Hier zijn al regelmatig vragen over gesteld, en duidelijke antwoorden op gegeven. Even terugzoeken voorkomt herhaling. Let op waar je koopt!
Mocht je er uiteindelijk toch niet uitkomen, stel dan gerust je vraag alsnog :)