Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Meer mensen die issues hebben bij sommige games? Veel games speelt de Xbox uitstekend af, maar we hebben nu twee games die na een random amount of minutes (vaak na 10 minuutjes max) vastlopen. Dan word ik teruggestuurd naar het hoofdmenu van de Xbox. Of de Xbox schakelt helemaal uit met een tijdelijk groen scherm. Bij Star Wars Jedi Fallen Order en Forza Horizon 6 gehad tot dusver. Maar andere games (ook 4k 60 FPS) lopen gewoon urenlang prima. Betreft in beide gevallen games die ik niet op schijf heb en enkel digitaal heb gedownload vanwege gamepass (heb ze niet gekocht). Alle fysieke games en enkele andere digitale games (die echt gekocht zijn) geven geen issues.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
Alwayshappyz schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:41:
Dan word ik teruggestuurd naar het hoofdmenu van de Xbox. Of de Xbox schakelt helemaal uit met een tijdelijk groen scherm. Bij Forza Horizon 6
Dat klopt op zich wel, die game is nog niet volledig geoptimaliseerd...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dan word ik teruggestuurd naar het hoofdmenu van de Xbox. Of de Xbox schakelt helemaal uit met een tijdelijk groen scherm. Bij Forza Horizon 6
Rossi46 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:46:
[...]

Komt ook pas over een paar jaar uit :+

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 24-10-2021 21:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Lol, Forza Horizon 4 bedoel ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:46:
[...]

Is die uberhaupt wel backwards compatible met de Series X|S ?

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 24-10-2021 21:57 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:57:
[...]

Is die uberhaupt wel backwards compatible met de Series X|S ?
Officieel niet, maar schijnt het soms wel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die issues hebben bij sommige games? Veel games speelt de Xbox uitstekend af, maar we hebben nu twee games die na een random amount of minutes (vaak na 10 minuutjes max) vastlopen. Dan word ik teruggestuurd naar het hoofdmenu van de Xbox. Of de Xbox schakelt helemaal uit met een tijdelijk groen scherm. Bij Star Wars Jedi Fallen Order en Forza Horizon 6 gehad tot dusver. Maar andere games (ook 4k 60 FPS) lopen gewoon urenlang prima. Betreft in beide gevallen games die ik niet op schijf heb en enkel digitaal heb gedownload vanwege gamepass (heb ze niet gekocht). Alle fysieke games en enkele andere digitale games (die echt gekocht zijn) geven geen issues.
Zelf heb ik gelukkig alleen in de betas van Cold Wat en Vanguard gehad dat de console volledig uitging, maar mijn broer heeft het met Avengers dat hij de game gewoon eigenlijk niet kan spelen. De XSX sluit volledig af na iets van 15 minuten spelen. En hij heeft het ook een keer gehad met Borderlands 3.

En toen ik op Reddit info probeerde te krijgen erover kreeg ik wat replies van mensen over dat bij hun FIFA 22, NBA 2K22 en Madden de console afsloot. En ook eentje die het met de full versie van Cold War heeft. Ze zeiden dat MS al maanden lang van dit probleem weet, maar er is geen fix. Het is apart dat het niet bij iedereen zo is, vrienden van me kunnen Avengers prima spelen bijvoorbeeld.

Toch wel echt kwalijk te noemen dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29
devilsnight schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Zelf heb ik gelukkig alleen in de betas van Cold Wat en Vanguard gehad dat de console volledig uitging, maar mijn broer heeft het met Avengers dat hij de game gewoon eigenlijk niet kan spelen. De XSX sluit volledig af na iets van 15 minuten spelen. En hij heeft het ook een keer gehad met Borderlands 3.

En toen ik op Reddit info probeerde te krijgen erover kreeg ik wat replies van mensen over dat bij hun FIFA 22, NBA 2K22 en Madden de console afsloot. En ook eentje die het met de full versie van Cold War heeft. Ze zeiden dat MS al maanden lang van dit probleem weet, maar er is geen fix. Het is apart dat het niet bij iedereen zo is, vrienden van me kunnen Avengers prima spelen bijvoorbeeld.

Toch wel echt kwalijk te noemen dit hoor.
Weet niet of dat kwalijk is. Zoals je al aangeeft hebben sommigen het wel en sommigen niet en verschilt het ook nog per game. Dus het kan heel veel zijn. Mogelijk wordt die te warm en heeft dat te maken met of hij staat of ligt. Mogelijk is het storage (intern, extension, extern hdd, extern ssd). Mogelijk is het een bepaalde setting van de tv/grafische kaart waardoor er iets mis gaat. Kan zelfs in de audio output zitten. Mogelijk zijn het de instellingen van de video recording instellingen… en een combinatie van dit alles. Als bij iedereen de game crashed is het makkelijker. Weet ook niet of de S en X hetzelfde probleem hebben.
Dan kan het ook nog te maken hebben met een instructie in de de kit die een spel misschien wel of niet aanroept.

Ik hoop bij dit soort dingen altijd maar dat de Insiders gewoon netjes de crash reports opsturen (nu gebeurd dat deels automatisch, maar zou wel fijn zijn voor de devs als dit met tracing gebeurd).

Jedi fallen order werkt bij mij bv alleen op de interne storage. Geen idee waarom. Op externe hdd of externe ssd loopt altijd het geluid binnen enkele seconden al achter en dit kan oplopen tot enkele minuten. Op de expensioncard crashed die bij het laden. Interne disk geen enkel probleem. Dat is het enige spel waar ik problemen mee heb. Maar waar het in zit? Geen idee. Weet wel dat de devs er mee bezig zijn. Krijg af en toe verzoek tot testen met tracing aan.

[ Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 24-10-2021 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:32:
Vraagje voor de controller. Hoe kon je nu makkelijk van console wisselen met je elite controller?
Je kunt eventueel ook gewoon een kort USB kabeltje aan je Xbox hangen... Even controller er aan hangen voor een paar seconden en dan is hij draadloos ook weer gepaired. Zo deed ik dat toen ik nog wel vaker tussen pc en Xbox schakelde (en die nieuwe truc er nog niet was).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
Rivanov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Toch wel typisch dat meerdere hier op Tweakers het probleem melden en op Reddit ook het bericht voorbij komt. Dus dan is er wel meer aan de hand.
Ik sluit me hierbij aan! Op de xbox knop duwen en het menu op roepen duurt gewoon veel langer op dit moment... Scrollen tussen tabs gaat ook met vertraging en ik zag het ook op Twitter, xbox is al aan het kijken naar een oplossing las ik!

Acties:
  • +8 Henk 'm!
8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Of-Aaargh schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb er ook over gedacht de memory expansion te verkopen, maar dan juist om de nieuwe 2TB kaart te kopen. Tot ik de prijs daarvan zag. Dan is het bijna aantrekkelijker om voor een beetje meer een tweede Xbox series X te kopen 8)7
Is een tweede 1TB kaartje geen betere optie? Sowieso een stuk goedkoper. Ik heb geen idee hoe lang het wisselen van het kaartje kost, maar ik zou persoonlijk liever 2 kaartjes hebben. Maar goed, ik heb ook 2 XBoxen, dus misschien ligt het aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22
Rivanov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Toch wel typisch dat meerdere hier op Tweakers het probleem melden en op Reddit ook het bericht voorbij komt. Dus dan is er wel meer aan de hand.
Ok ik geef het toe, de recaties zijn inmiddels verdubbeld, het zijn er nu twee (2) :)

Ik heb er zelf geen last van, misschien een HDMI probleempje ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
absrnd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:14:
[...]

Ok ik geef het toe, de recaties zijn inmiddels verdubbeld, het zijn er nu twee (2) :)

Ik heb er zelf geen last van, misschien een HDMI probleempje ?
Heeft niks met HDMI te maken.
Is vaak ook een server issue, aangezien je dashboard ook continue in verbinding staat met Microsoft.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
justifire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:56:
[...]

Niet in ons kerkje hoor !
Lekker 4K 30fps icm ray-tracing, halleluja !!
Bwa, ik had dezelfde indruk als bij iedere andere moderne game waar ze raytracing vergelijken met 'gewone' lighting: Ik zie amper een verschil. We zijn al 20+ jaar bezig om belichting in games zo realistisch mogelijk te krijgen, waardoor de "brute force" manier tegenwoordig maar weinig meerwaarde heeft.
Enige zaken waarbij raytracing indrukwekkend is is bij heel oude/lichte titels waar global illumination sowieso zeer primitief is zodat je een heel groot verschil krijgt (quake 2, minecraft).

Verder ziet Forza 5 er echt wel :9~ :9~ :9~ uit

[ Voor 20% gewijzigd door Krimglas op 25-10-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Als je series x regelmatig vastloopt en zelfs helemaal uitvalt, dan vrees ik toch het ergste voor jouw exemplaar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

Dat de Xbox uitvalt is een bekend probleem maar vooral bij games zoals Cold War wat volgens mij eigenlijk al opgelost is, dat je een groen scherm is na een heftige crash kan wellicht helaas te maken hebben met je Xbox hardware.

Er is maar 1 ding wat je kan doen en dat is eventjes je hele Xbox resetten en hopen dat het een softwarematige fout is, als je daarna nog steeds issues heb kan je er bijna wel veilig van uitgaan dat je Xbox defect is en dan moet je maar eventjes met Microsoft babbelen over je garantie

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 25-10-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29
gr1542 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:11:
[...]

Is een tweede 1TB kaartje geen betere optie? Sowieso een stuk goedkoper. Ik heb geen idee hoe lang het wisselen van het kaartje kost, maar ik zou persoonlijk liever 2 kaartjes hebben. Maar goed, ik heb ook 2 XBoxen, dus misschien ligt het aan mij.
Voordeel van een 2TB kaartje is dat alle games dan beschikbaar zijn en de xbox op de achtergrond ook al die games kan updaten. Als flightsim op een stick staat die je niet veel gebruik en hij bij het wisselen van de storage eerst een update van 40gb moet ophalen word je ook niet heel vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 16:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Heeft niks met HDMI te maken.
Is vaak ook een server issue, aangezien je dashboard ook continue in verbinding staat met Microsoft.
Is wel iets waar je rekening mee moet houden idd. Vorige week lag Siri eruit op de Apple devices hier. Bleek een landelijke storing. Ik had mijn iPhone al uitgelogd waardoor ik alle Apple pay kaarten opnieuw moest instellen. Later kwam ik daar pas achter dat het niet aan mijn devices lag, maar de storing bij Apple lag.

Hetzelfde dus met diverse services op de Xbox. Ga voortaan wel een single player game spelen ipv direct denken dat het een technisch probleem is aan je poorten of defecte Series X. Dus altijd eerst downdetector etc checken alvorens je console te resetten.

Ben overigens met Batman Arkham Asylum begonnen. Vanuit Quick Resume een krappen 4 seconden terug op de plek waar ik de vorige dag gebleven was. De combat heb ik overigens nog steeds niet onder de knie. Wellicht dat @Exactor it wat tips heeft want die was helemaal Batman Arkham Asylum fan destijds en reeg de combo's aan elkaar. Ik daarentegen blijf hangen bij een x10 combo :/

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Weet niet of dat kwalijk is. Zoals je al aangeeft hebben sommigen het wel en sommigen niet en verschilt het ook nog per game. Dus het kan heel veel zijn. Mogelijk wordt die te warm en heeft dat te maken met of hij staat of ligt. Mogelijk is het storage (intern, extension, extern hdd, extern ssd). Mogelijk is het een bepaalde setting van de tv/grafische kaart waardoor er iets mis gaat. Kan zelfs in de audio output zitten. Mogelijk zijn het de instellingen van de video recording instellingen… en een combinatie van dit alles. Als bij iedereen de game crashed is het makkelijker. Weet ook niet of de S en X hetzelfde probleem hebben.
Dan kan het ook nog te maken hebben met een instructie in de de kit die een spel misschien wel of niet aanroept.

Ik hoop bij dit soort dingen altijd maar dat de Insiders gewoon netjes de crash reports opsturen (nu gebeurd dat deels automatisch, maar zou wel fijn zijn voor de devs als dit met tracing gebeurd).

Jedi fallen order werkt bij mij bv alleen op de interne storage. Geen idee waarom. Op externe hdd of externe ssd loopt altijd het geluid binnen enkele seconden al achter en dit kan oplopen tot enkele minuten. Op de expensioncard crashed die bij het laden. Interne disk geen enkel probleem. Dat is het enige spel waar ik problemen mee heb. Maar waar het in zit? Geen idee. Weet wel dat de devs er mee bezig zijn. Krijg af en toe verzoek tot testen met tracing aan.
Ik was ook vergeten erbij te vermelden dat mijn broer het ook bij de BF beta had.

Hij is teruggegaan naar de winkel, kreeg een nieuwe XSX mee. Hij installeerde Avengers en ging even Unravel spelen en bam, total shutdown. Dat is wel echt bizar.

Als het nou alleen bij betas van CoD was, ok, maar het zijn toch wel een handjevol games nu en dat is niet goed. Stel je krijgt die shit met je favoriete game en je blijft de shutdown krijgen, dan baal je uiteraard super. Dan kun je nu nog met een dik jaar garantie op reparatie of een nieuwe rekenen, maar wat als het na twee jaar gebeurd?

Als je het gaat opzoeken via Google kom je toch best wat klachten tegen en het zijn niet allemaal insider mensen, bij zo'n soort programma kan ik begrijpen dat er shutdowns zouden kunnen plaatsvinden. Laten we vooral hopen dat het gefixt kan worden, want broer kan nu Avengers niet spelen.
Vagax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Dat de Xbox uitvalt is een bekend probleem maar vooral bij games zoals Cold War wat volgens mij eigenlijk al opgelost is, dat je een groen scherm is na een heftige crash kan wellicht helaas te maken hebben met je Xbox hardware.

Er is maar 1 ding wat je kan doen en dat is eventjes je hele Xbox resetten en hopen dat het een softwarematige fout is, als je daarna nog steeds issues heb kan je er bijna wel veilig van uitgaan dat je Xbox defect is en dan moet je maar eventjes met Microsoft babbelen over je garantie
Ik heb reacties voorbij zien komen over NBA 2K22, Madden, FIFA 22, Avengers en mijn broer had het ook na een paar uur Borderlands 3. En daarnaast de betas van beide CoDs en BF.

Avengers lijkt ook op Xbox One en One X de shutdown issue te hebben voor aardig wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:26
@devilsnight uh dat is idd niet best, hopelijk komen ze met een oplossing en niet zomaar in een hoekje stoppen en niks aandoen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Over die game shut downs: onderstaande is laatst gereleased voor insiders..
System Update Details:
OS version released: XB_FLT_2111CO\22000.2922.211021-2200
Available: 12 p.m. PT – October 23, 2021
Mandatory: 3 a.m. PT – October 24, 2021
Fixes Implemented
Thanks to the hard work of Xbox engineers, we are happy to announce the following fixes have been implemented for this build:

Games

This build has fixes Eliminating console shut downs and Improved stability of Xbox Series X consoles when playing titles such as NBA 2K22 and FIFA 22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb er ook over gedacht de memory expansion te verkopen, maar dan juist om de nieuwe 2TB kaart te kopen. Tot ik de prijs daarvan zag. Dan is het bijna aantrekkelijker om voor een beetje meer een tweede Xbox series X te kopen 8)7
Ik zag die redenatie op de fp ook meer, dat het bijna zo duur is als de hele console, maar ik begrijp hem niet eigenlijk. Een 2e xsx zou maar 1 TB bevatten, niet de 2 TB die in dat kaartje zit.
En ja de SSD is zo ongeveer het duurste onderdeel van de hele console ja, dus zo heel raar is het niet dat die duur wordt als je hem nog eens 2 keer zo groot maakt (in capaciteit, dat hij fysiek niet groter wordt zal deel zijn van waarom hij duur is).
Het is een hoop geld, maar een 2e Xbox kopen als je opslagcapaciteit wil is vreemd en volgens mij puur een onderbuikgevoel waar mensen problemen mee hebben.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:33:
Over die game shut downs: onderstaande is laatst gereleased voor insiders..

[...]
Nice! Het is goed om te zien dat er aan gewerkt nog. CoD en Avengers echter nog niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

devilsnight schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Nice! Het is goed om te zien dat er aan gewerkt nog. CoD en Avengers echter nog niet dus?
Geen idee. Zoals ik het lees wel:

Key woord is: such as. Wat voor mij inhoudt: zoals.... Dat ze alleen deze 2 games noemen, wil nog niet zeggen dat het voor anderen niet werkt en dat het lijstje met games langer is maar ze alleen deze 2 benoemd hebben.

Overigens als je naar de Insider pagina gaat op Xbox Wire, dan staan daar alle release notes en zie je ook dat er op 22 oktober een update is geweest voor controllers inclusief de Elite v2 en ouder. Dat zal dan wel die bluetooth auto low latency mode zijn. Je weet wel, die extra milliseconden die ze er vanaf geschaafd hebben mbt inputlag, waar we toch al zoveel van merkten :+

[ Voor 28% gewijzigd door MRE-Inc op 25-10-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Vagax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Hij voelt alleen niet kapot aan gezien alle fysieke games (en ook gedownloade games waarvoor ik betaald heb) het verder gewoon doen. Het betreft dus enkel twee games die ik via Gamepass gedownload heb. Lijkt me dan waarschijnlijker dat het aan die specifieke twee games ligt.

Apart in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:22
MRE-Inc schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Ben overigens met Batman Arkham Asylum begonnen. Vanuit Quick Resume een krappen 4 seconden terug op de plek waar ik de vorige dag gebleven was. De combat heb ik overigens nog steeds niet onder de knie. Wellicht dat @Exactor it wat tips heeft want die was helemaal Batman Arkham Asylum fan destijds en reeg de combo's aan elkaar. Ik daarentegen blijf hangen bij een x10 combo :/
Arkham Asylum is nog steeds mijn favoriete game. :) Belangrijkste tip is om niet te button mashen. Kijk na elke actie of een counter of sprong om een grab te ontwijken, nodig is, zo ja moet je natuurlijk counteren/springen. Zo nee, dan moet je een tik/grab uitdelen. Als je niet zeker weet of je moet tikken of counteren kun je tijd kopen door over iemand heen te springen. Dat houdt je combo in stand. Gadgets zijn niet echt nodig om lange combo's te maken in de campaign. Je hebt ze wel nodig voor hoge scores in de challenges.

Oh en de allerbelangrijkste tip bijna vergeten: git gud

Edit: oefen dat combo-en maar goed. In Arkham Knight is er een dlc achievement waarvoor je een combo van ongeveer 750 moet halen om de boss te laten verschijnen die je nodig hebt voor de achievement. Vanaf 250 worden de enemies totale idioten met geweren en allerlei andere rotzooi. Deze staat nog op mijn list of shame. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Exactor it op 25-10-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Exactor it schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Arkham Asylum is nog steeds mijn favoriete game. :) Belangrijkste tip is om niet te button mashen. Kijk na elke actie of een counter nodig is, zo ja moet je natuurlijk counteren. Zo nee, dan moet je een tik uitdelen. Als je niet zeker weet of je moet tikken of counteren kun je tijd kopen door over iemand heen te springen. Dat houdt je combo in stand. Gadgets zijn niet echt nodig om lange combo's te maken in de campaign. Je hebt ze wel nodig voor hoge scores in de challenges.

Oh en de allerbelangrijkste tip bijna vergeten: git gud
Ah, duidelijk. Ik was dus aan het button mashen. Plus dat ik mijn linker stick vaak naar de volgende target beweeg en daarna X druk om te slaan. Soms pak je dan de target die het meest ver weg is en verlies je je combo omdat het te lang duurt om naar de volgende vijand te gaan.
Wist ook niet dat je de combo ins stand kan houden door over iemand heen te springen. Verder krijg ik vaak een prompt B+Y voor een of andere finish kill. Echter is mij ook niet duidelijk of je ze nou tegelijk moet indrukken of eerst B en daarna Y.

Dank :) Ik wist dat ik op je kon reken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:21
Exactor it schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Edit: oefen dat combo-en maar goed. In Arkham Knight is er een dlc achievement waarvoor je een combo van ongeveer 750 moet halen om de boss te laten verschijnen die je nodig hebt voor de achievement. Vanaf 250 worden de enemies totale idioten met geweren en allerlei andere rotzooi. Deze staat nog op mijn list of shame. :)
Argh. Die kon ik maar niet halen en ben daardoor op 99% blijven steken

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
persoonlijk stoor ik mij niet zo aan het hebben van minder opslaggeheugen....

met redelijk snel internet heb je de game zo binnen, ik ga in de tussentijd met de hond wandelen en als ik terug kom is de binnen....

overigens vind ik maar dat is echt mijn persoonlijke mening extra geheugen wel fijn maar ik ga niet betalen voor wat meer luxe waar ik makkelijk zonder kan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MRE-Inc schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Ah, duidelijk. Ik was dus aan het button mashen. Plus dat ik mijn linker stick vaak naar de volgende target beweeg en daarna X druk om te slaan. Soms pak je dan de target die het meest ver weg is en verlies je je combo omdat het te lang duurt om naar de volgende vijand te gaan.
Wist ook niet dat je de combo ins stand kan houden door over iemand heen te springen. Verder krijg ik vaak een prompt B+Y voor een of andere finish kill. Echter is mij ook niet duidelijk of je ze nou tegelijk moet indrukken of eerst B en daarna Y.

Dank :) Ik wist dat ik op je kon reken.
B+Y moet je tegelijk indrukken. Is handig om 1 keer van een lastpak af te komen. Zolang je alleen tegen goons vecht is het beter om hem niet te gebruiken omdat je critical strikes doet terwijl due takedown actief is (althans dat is in Knight zo, ik kan me niet direct herinneren of dat in Asylum al zo was).

Wat je zegt over verkeerde enemies is herkenbaar hoor. Meestal gebeurt dat als je te snel wil handelen of in paniek raakt. Hoe meer je oefent hoe makkelijker het wordt om in het ritme te blijven knokken.

Maar wat een sfeer en verhaal heeft dat spel he!
steefje schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Argh. Die kon ik maar niet halen en ben daardoor op 99% blijven steken
Same. Ben na lang oefenen bij Croc gekomen en had helemaal niet gekeken wat je daar moest doen en ging af. Toen heb ik hem uit frustratie weggelegd en ben nooit meer verder gegaan. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Exactor it op 25-10-2021 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dikke trailer hoor, genoeg in te zien. Kan al niet wachten op de anti-Halo boys and girls om ergens een screenshot te zoeken om op in te zoomen en ergens een lage resolutie texture te vinden... :+

Maar serieus, ziet er goed uit .Flink dynamische gameplay.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:38:
persoonlijk stoor ik mij niet zo aan het hebben van minder opslaggeheugen....

met redelijk snel internet heb je de game zo binnen, ik ga in de tussentijd met de hond wandelen en als ik terug kom is de binnen....

overigens vind ik maar dat is echt mijn persoonlijke mening extra geheugen wel fijn maar ik ga niet betalen voor wat meer luxe waar ik makkelijk zonder kan....
Dat is wel herkenbaar moet ik zeggen. Sinds ik zelf 1Gbit internet heb, komen de games ook met gemiddeld 850Mbit binnen. Ik speel ook hooguit 2 a 3 games tegelijk. Het gaat mij nog prima af, al had het ook weer geen 512GB bij de Series S moeten zijn waarvan ook nog maar 380 oid beschibkaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wom schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:11:
Dikke trailer hoor, genoeg in te zien. Kan al niet wachten op de anti-Halo boys and girls om ergens een screenshot te zoeken om op in te zoomen en ergens een lage resolutie texture te vinden... :+

Maar serieus, ziet er goed uit .Flink dynamische gameplay.
Yep! Helemaal eens! Nog ff wachten op de 4K stream voor betere beoordeling van de graphics maar wat ik zojuist zag leek het mij een heerlijke chaotische Halo madness _/-\o_

De sandbox ziet er gewoon te gek uit wat mij betreft dus laat 8 december maar snel komen :)

Edit: En oja, de humor die ze in deze trailer hebben zitten is 100% on point!

[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 25-10-2021 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Trailer ziet er inderdaad goed uit, maar het is nog even kijken of de open world design wel lekker speelt met Halo, ik had namelijk nul problemen met de campaigns van de vorige Halo's die je naar veel verschillende plekken haalde met epische set stukken.

Ik zag in de trailer wel erg veel van dezelfde omgeving maar misschien laten ze nog lekker veel achter zodat wij dat zelf mogen ontdekken.

In ieder geval dikke zin in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:45
D-Ed schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Yep! Helemaal eens! Nog ff wachten op de 4K stream voor betere beoordeling van de graphics maar wat ik zojuist zag leek het mij een heerlijke chaotische Halo madness _/-\o_

De sandbox ziet er gewoon te gek uit wat mij betreft dus laat 8 december maar snel komen :)
De stream is nu 4k 60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:18

On_E

Housemusic

Mooie Halo trailer hoor, zin in!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skill Up is er super enthousiast over, dit zag ik niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo trailer ziet er goed uit, zin om in te duiken. Ik hoop niet dat we na al dat gewacht een campaign hebben die is uitgespeeld binnen 10uur oid. :P

Guardians of the Galaxy ga ik in de gaten houden, klinkt best goed allemaal. Iig mooi dat je niet tussen alle characters wisselt zoals in de Avengers game.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 23:26
Vrijwel alle reviews zijn erg positief. Toch maar even oppikken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Vrijwel alle reviews zijn erg positief. Toch maar even oppikken. :D
Dat is echt een super nice verassing, had het niet verwacht. Aan de andere kant het is de studio die Deus Ex gemaakt heeft....maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Goeie soundtrack ook. Zin in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Wom schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:11:
Die heb ik al gevonden in de comments van het Tweakers artikel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat mij opvalt in de Halo trailer, een uitstekend gemaakte trailer trouwens, is dat de interieurs echt nice eruit zien, lighting is echt prima daar. Maar buiten in die game kan ik het allemaal niet echt schokkend noemen. Een duidelijke verbetering tov vorig jaar, maar het ziet er qua lighting niet zo super uit. Die rotsen zagen er ook echt niet best uit voor een 2021 game.

Ook viel me op hoe vegetatie volledig statisch lijkt en dat terwijl we vandaag zelfs indie games hebben met realistisch bewegende bomen en shit, jammer.

Het goede echter weer lijkt me de gameplay met al die nieuwe mogelijkheden, de nieuwe vijanden zien er heel tof uit ook. De non-Cortana lijkt me ook leuk, humor valt goed op zijn plaats hier ook en de cutscenes zien er super puik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij er van kan herinneren is Halo grafisch nooit echt heel bijzonder geweest. Volgens mij perste alleen Halo 2 destijds alles uit de OG Xbox. Ik had dus ook niet bijzonder prachtige graphics bij Halo 5 verwacht, maar ondanks dat ziet er wel 'gewoon goed' uit, maar niet spectaculair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 19:43
Heb de trailer daarstraks op mijn iPad uit 2016 bekeken en net weer, maar dan op mijn hele grote OLED en dat is een heel erg groot verschil. Het ziet er gewoon heel erg goed uit!
Zeikers hou je altijd, er zijn nu eenmaal mensen die hele strakke graphics willen omdat ze denken dat een game dan automatisch beter is. Er is goed werk geleverd afgelopen jaar, kan niet wachten op de release.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

De Xbox trailer van de nieuwe Battlefield.

Man man wat een verschil met Battlefield V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Gaaf! Worden nog twee hele drukke maanden met BF, Halo FH5 en hopelijk Grim Dawn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Lekker Ventje schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Gaaf! Worden nog twee hele drukke maanden met BF, Halo FH5 en hopelijk Grim Dawn.
Grim Dawn? Komt die naar Xbox? Ik heb dat al heel lang opgegeven na maanden radiostilte....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
Welcome back Chief!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vagax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Die heb ik al gevonden in de comments van het Tweakers artikel :+
Die was niet zo moeilijk te vinden :P. Straks na het eten ff kijken op de tv. Bewust nog niet gekeken op telefoon. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ziet er gaaf uit wel, ik ben niet echt een Halo man (lees: echt niet) maar deze neem ik toch wel even mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Exactor it schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

B+Y moet je tegelijk indrukken. Is handig om 1 keer van een lastpak af te komen. Zolang je alleen tegen goons vecht is het beter om hem niet te gebruiken omdat je critical strikes doet terwijl due takedown actief is (althans dat is in Knight zo, ik kan me niet direct herinneren of dat in Asylum al zo was).

Wat je zegt over verkeerde enemies is herkenbaar hoor. Meestal gebeurt dat als je te snel wil handelen of in paniek raakt. Hoe meer je oefent hoe makkelijker het wordt om in het ritme te blijven knokken.

Maar wat een sfeer en verhaal heeft dat spel he!

[...]

Same. Ben na lang oefenen bij Croc gekomen en had helemaal niet gekeken wat je daar moest doen en ging af. Toen heb ik hem uit frustratie weggelegd en ben nooit meer verder gegaan. :(
Thanks. Ga ik maar oefenen. En die sfeer is echt top !!! Ik wil aan de ene kant mezelf wel voor mn kop slaan waarom ik deze game 2x heb weggelegd en aan de andere kant ook weer niet omdat ik de hele serie nu nog kan spelen. Ben echt zelf een groot Batman fan inclusief fan van zn tegenstanders etc. Maar goed. vanavond maar eens oefenen.

Zag overigens dat de game nu op de Series X gewoon Auto HDR heeft. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 21:49
uchiha tijntje schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Die was niet zo moeilijk te vinden :P. Straks na het eten ff kijken op de tv. Bewust nog niet gekeken op telefoon. :)
The usual suspects weer zag ik, typisch helaas. On topic: Ik heb zin in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MRE-Inc schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Thanks. Ga ik maar oefenen. En die sfeer is echt top !!! Ik wil aan de ene kant mezelf wel voor mn kop slaan waarom ik deze game 2x heb weggelegd en aan de andere kant ook weer niet omdat ik de hele serie nu nog kan spelen. Ben echt zelf een groot Batman fan inclusief fan van zn tegenstanders etc. Maar goed. vanavond maar eens oefenen.

Zag overigens dat de game nu op de Series X gewoon Auto HDR heeft. _/-\o_
City en Knight zijn ook heel gaaf. Ik vind Asylum net beter omdat het wat meer lineair is en de combat wat simpeler is. Daardoor zat ik veel meer in het verhaal en de wereld dan in wat meer open world games City en Knight. Al hebben die twee ook zeker hun voordelen qua graphics en wat je allemaal kan. Veel plezier met deze prachtserie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu Skill Ups review van Guardians of the Galaxy aan het checken en man dit klinkt super goed.

Hij heeft het erover dat de characters echt heel goed zijn neergezet, dat hij echt medelijden voelde met hen, dat de expressies ongelooflijk goed zijn, easily up there with Sony's games zegt ie.

ACG zegt overigens over de characters dat hij ze nog meer waardeert dan de characters uit de film, en dat terwijl hij de films geweldig vindt. Grafisch de mooiste game dit jaar en de gebieden die hij dan laat zien.....wauw.

Het is dat ik al genoeg in mijn backlog, want anders had ik deze wel gehaald na dit alles gehoord en gezien te hebben. Grappig hoe weinig marketing en aandacht de game kreeg na de onthulling eerder dit jaar en dan blijkt het zo'n klapper te zijn, althans, volgens de reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Trailer net gezien, toch weer hyped :') Ik lijk wel een ongestelde vrouw.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 25-10-2021 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:11:
Trailer net gezien, toch weer hyped :') Ik lijk wel een ongestelde vrouw.
Vrouwen zijn anders niet zo enthousiast al ze ongesteld zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Kaasje123 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

Grim Dawn? Komt die naar Xbox? Ik heb dat al heel lang opgegeven na maanden radiostilte....
Is afgelopen week weer bij MS ingediend voor de certificering, hopelijk nu wel goed. Ben Diablo 2 alweer beu door dat gezeik met die wachtrijen. Als ik een half uur tijd heb wil ik een half uur spelen, niet wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
12 Minutes

Tof concept, is even leuk om te spelen maar wordt na een tijdje insane langdradig. Bizar wat de dev van de speler verwacht qua weten wat ze moeten doen en dan het verhaal wat na een tijdje nergens meer over gaat.

Uiteraard moest het weer iets bat shit crazy zijn, jammer, echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Lekker Ventje schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Is afgelopen week weer bij MS ingediend voor de certificering, hopelijk nu wel goed. Ben Diablo 2 alweer beu door dat gezeik met die wachtrijen. Als ik een half uur tijd heb wil ik een half uur spelen, niet wachten.
Ik heb precies hetzelfde en wil graag een toffe arpg op de Xbox. Diablo 3 heb ik helemaal grijs gespeeld dus als hij daadwerkelijk naar de Xbox komt zou dat heel tof zijn. Local coop zou het helemaal afmaken, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Death's Door is nu 16 euro ipv 20 en ik zie dingen voorbij komen op XboxEra zoals GOTY en weet ik veel allemaal. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd. Hoe vindt Tweakers hier deze game?

Ik zie wel dat ie maar 8 uurtjes is en 16 euro....kweenie, ik twijfel.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 25-10-2021 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:01:
Death's Door is nu 16 euro ipv 20 en ik zie dingen voorbij komen op XboxEra zoals GOTY en weet ik veel allemaal. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd. Hoe vindt Tweakers hier deze game?

Kopen. Volgens mij beweegt de vegetatie! :P

Maar serieus. Kopen, echt een goed spel.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-10-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
Zelf Death's Door niet gespeeld. Persoonlijk wacht ik af tot die in Game Pass zit of 50% korting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
devilsnight schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:31:
12 Minutes

Tof concept, is even leuk om te spelen maar wordt na een tijdje insane langdradig. Bizar wat de dev van de speler verwacht qua weten wat ze moeten doen en dan het verhaal wat na een tijdje nergens meer over gaat.

Uiteraard moest het weer iets bat shit crazy zijn, jammer, echt jammer.
Het verhaal bleek uiteindelijk een beetje jammer inderdaad.... maar het was de hele game wel vrij duidelijk wat te doen toch? Goed naar de dialogen luisteren en speuren dan hoor en vindt je genoeg hints om te weten wat je moet doen om verder te komen.

Langdradig was het imo ook zeker niet. Bleef me tot het eind wel vermaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 25-10-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeForce Now zou nu moeten werken via Edge browser. Ik heb een account gemaakt op Nvidia's site, maar ik moet dan kiezen voor Windows, Mac,Android etc. Volgens mij heb ik hier wel een pc voor nodig. Ik dacht even dat dit zoals Stadia zou zijn, maar dat is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
devilsnight schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:59:
GeForce Now zou nu moeten werken via Edge browser. Ik heb een account gemaakt op Nvidia's site, maar ik moet dan kiezen voor Windows, Mac,Android etc. Volgens mij heb ik hier wel een pc voor nodig. Ik dacht even dat dit zoals Stadia zou zijn, maar dat is het niet.
Wist dat er een GeForce Now topic is? [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

9/10
Like Zelda and Dark Souls had a baby <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:22:
[...]

Vrouwen zijn anders niet zo enthousiast al ze ongesteld zijn :+
Ja, hou maar op :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oeh oeh oeh! Twitch Streaming update!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We have exciting news! Alpha Skip-Ahead users can expect something new coming to their Xbox One Update Preview.

Console Live Streaming

Insiders can try out live streaming to Twitch by navigating to the “Capture and Share” tab and choosing “Live streaming”. They’ll then need to link a Twitch account using a mobile device or using console Settings. Once the account is linked hit the “Go live now” button to start streaming gameplay to Twitch. This feature only streams game play so viewers will see a pause screen if the user navigates to home or another app.

Xbox Cloud Gaming (Beta) on Console

Users can now play Xbox Series X|S titles on their Xbox One with cloud gaming!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCnGxI9MEfPl0TUHx-eUL1Vrebw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zV9qEuxLDwLCRLNn4nK6j9Fp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MV-pQMcC7IoCs0-T1JtAoDDNocg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6ErBFqpAGse1aV4HPDgZPsF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreeSync werkt nu trouwens ook prima samen met VRR (op de Xbox) i.c.m. Dolby Vision 120Hz!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Kaasje123 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en wil graag een toffe arpg op de Xbox. Diablo 3 heb ik helemaal grijs gespeeld dus als hij daadwerkelijk naar de Xbox komt zou dat heel tof zijn. Local coop zou het helemaal afmaken, maar dat zal wel niet.
Grim Dawn has been re-submitted for Xbox certification - fingers crossed 🤞

Dit was zes dagen terug op hun FB pagina met een screenshot dat het ontvangen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5U3zcchkJisoRLmyJHcI_tiKfA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87kRT8mhSpXFAYPfpgRH2jkq.jpg?f=fotoalbum_medium

Woop, woop! 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:06:
We have exciting news! Alpha Skip-Ahead users can expect something new coming to their Xbox One Update Preview.

Console Live Streaming

Insiders can try out live streaming to Twitch by navigating to the “Capture and Share” tab and choosing “Live streaming”. They’ll then need to link a Twitch account using a mobile device or using console Settings. Once the account is linked hit the “Go live now” button to start streaming gameplay to Twitch. This feature only streams game play so viewers will see a pause screen if the user navigates to home or another app.

Xbox Cloud Gaming (Beta) on Console

Users can now play Xbox Series X|S titles on their Xbox One with cloud gaming!
Maar wat is er dan “nieuw”, streamen vanaf je console of streamen naar twitch?
Want streamen vanaf de console deed ik in 2013 al vanaf de Playstation4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:43:
[...]

Kon je al op de Xbox One streamen met Twitch? Zo niet dan is het wel nieuw ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vagax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:45:
[...]
Nou dat was dus mijn vraag, kan je bijvoorbeeld al wel streamen naar YouTube?
Dat deed ik op de PS4&5 nog wel eens namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vagax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:45:
[...]

Ja dat kon al op de OG Xbox One. Op m’n Twitch account staan nog opnamen van Battlefield 4 en die game heb ik alleen op de Xbox One en Xbox One X gespeeld.

Streamen naar YouTube zou wel nieuw zijn. Dat heeft nooit gekund, laat staan direct uploaden er naar toe. Dat heeft PlayStation echt beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44
MRE-Inc schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:58:

Streamen naar YouTube zou wel nieuw zijn. Dat heeft nooit gekund, laat staan direct uploaden er naar toe. Dat heeft PlayStation echt beter voor elkaar.
Youtube heb ik nooit begrepen, wil iemand z'n clip laten zien staat die gewoon op xbox, of je mag eerst naar een 5-10sec reclame op youtube gaan zitten kijken om een 20sec filmpje te zien :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:19:
Wat ik mij er van kan herinneren is Halo grafisch nooit echt heel bijzonder geweest. Volgens mij perste alleen Halo 2 destijds alles uit de OG Xbox. Ik had dus ook niet bijzonder prachtige graphics bij Halo 5 verwacht, maar ondanks dat ziet er wel 'gewoon goed' uit, maar niet spectaculair.
Het "probleem" naar mijn mening is de 2018 trailer. Ik heb het zojuist weer eens bekeken en helaas komt de trailer van vandaag gewoon niet bepaald in de buurt ervan. De lighting, de prachtig gedetailleerde ondergronden, hoe super scherp en clean alles is en ja komt ie weer.....het stukje met de soldaten in het grasveld waar echt elk sprietje beweegt.....het geheel is gewoon niet representatief van hoe de game er uiteindelijk echt uit ging zien.

Ik droom nog steeds van een Halo die er zo uit ziet. Echter na de footage van vorig jaar had ik kunnen weten dat het niet meer zoals de 2018 trailer ging worden. En toegegeven, nergens in die 2018 trailer melden ze dat het uit de game komt of in-game, maar met zo'n trailer zet je wel verwachtingen. Halo games waren grafisch nooit echt hoogvliegers inderdaad, totdat 4 uitkwam, wauw die was/is schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 19:59

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

mooi he, ook ik betrap me er zelfop, een game €20.. zal ik het halen of niet.. omgerekend het is niet eens 10 bier. Die ben je binnen 30 min kwijts je opstap gaat! En een game is al gouw paar uur voor t geld omgerekend niks.. blijft leuk de vergelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:02:
Oeh oeh oeh! Twitch Streaming update!

[Twitter]
Haha Microsoft is behoorlijk van het paadje 8)7
Eerst Twitch promoten op de Xbox One.
Toen Twitch volledig de rug toe keren en Mixer door ieders strot heen duwen.
En nu weer net doen of Twitch iets bijzonders is op consoles :')
Heb een handje mensen in mijn friendlist die iedere avond de ene vage game na de andere streamen via Twitch, dit doen ze al stug sinds dag één van de Xbox One release.
Oude wijn in nieuwe zakken …

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:43:
[...]

Niks is “‘nieuw”. Twitch streamen kan al sinds de OG Xbox One. Maar voorheen moest je dat via de Twitch app zelf activeren. Dat was vrij omslachtig.
De manier waarop ze het nu implementeren, is de oude Mixer manier.

Je had vroeger twee mogelijkheden om je gameplay te streamen:
- Mixer
- Twitch

Mixer was van Microsoft op een gegeven moment, en hebben ze dat direct in het menu geïntegreerd. Voor Twitch moest je altijd de Twitch app openen en de broadcast vanuit daar starten.

Op een zeker moment is microsoft met Mixer gestopt en was Twitch de enige mogelijkheid om te streamen, maar nog steeds enkel via de app.

Nu hebben ze dus de Mixer “manier” weer opnieuw gebruikt, maar dan voor Twitch.

Je kunt nog steeds niet streamen naar YouTube.

Sowieso is live streamen op PSN op dit moment nog steeds beter, want op de Xbox heb je continue een broadcast balk in beeld, terwijl het op de PlayStation een vakje is dat verdwijnt en enkel in beeld komt als je een nieuwe viewer of chat message hebt.

Maargoed, ik zie Microsoft dit ook nog wel aanpassen. Dit geeft aan dat ze het in ieder geval weer onder de aandacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gouwe ouwe voor wie van voordeeltjes houwe : https://www.trueachieveme...roundup-october-26th-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
justifire schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 03:11:
[...]

Haha Microsoft is behoorlijk van het paadje 8)7
Eerst Twitch promoten op de Xbox One.
Toen Twitch volledig de rug toe keren en Mixer door ieders strot heen duwen.
En nu weer net doen of Twitch iets bijzonders is op consoles :')
Heb een handje mensen in mijn friendlist die iedere avond de ene vage game na de andere streamen via Twitch, dit doen ze al stug sinds dag één van de Xbox One release.
Oude wijn in nieuwe zakken …
Leuk hè marketing. Ik zou nooit op die afdeling kunnen werken.

Ooit ergens in 2014 gestreamt naar Twitch vanaf de XB1 zodat ik samen met een vriend door een campagne kon spelen maar verder nooit wat mee gedaan buiten alles weer verwijderen :+

Ondertussen staat de "share" knop op mijn controller uitgeschakeld omdat ik die soms nog wel eens per ongeluk indruk.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 26-10-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heb je hem al gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 01:25:
[...]

Het "probleem" naar mijn mening is de 2018 trailer. Ik heb het zojuist weer eens bekeken en helaas komt de trailer van vandaag gewoon niet bepaald in de buurt ervan. De lighting, de prachtig gedetailleerde ondergronden, hoe super scherp en clean alles is en ja komt ie weer.....het stukje met de soldaten in het grasveld waar echt elk sprietje beweegt.....het geheel is gewoon niet representatief van hoe de game er uiteindelijk echt uit ging zien.

Ik droom nog steeds van een Halo die er zo uit ziet. Echter na de footage van vorig jaar had ik kunnen weten dat het niet meer zoals de 2018 trailer ging worden. En toegegeven, nergens in die 2018 trailer melden ze dat het uit de game komt of in-game, maar met zo'n trailer zet je wel verwachtingen. Halo games waren grafisch nooit echt hoogvliegers inderdaad, totdat 4 uitkwam, wauw die was/is schitterend.
Ik begrijp je wel.
Het ziet er allemaal wel prima uit maar kom op het is de grote klapper van Xbox. Je wilt gewoon meer zien dan dingen waarvan je denkt; dat ziet er oké uit. We gaan het allemaal wel zien in december.
Guardians of the Galaxy maakt eigenlijk meer indruk op mij, en die is er gewoon opeens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 01:25:
[...]

Deze trailer bedoel je, denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Jeetje, het UI is alles behalve stabiel hier sinds de laatste update. Daarnet ook meerdere vastlopers gehad in de Store en bugs als willekeurige registratie van meerdere tekens bij het invoeren van een zoekopdracht of visuele bugs.

Raar.

Daarnaast doet mijn custom (Xbox Design Labs) Series-controller vaag. Deze verliest namelijk regelmatig de verbinding als hij verbonden is met mijn laptop (via Xbox-dongle). Schijnt aan de firmware te liggen, maar volgens mijn Xbox is de firmware up-to-date. Andere controllers (Series, Xbox One en Elite V2) werken prima met de laptop. Is een dergelijke firware-update te forceren, desnoods via Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Geloof het wel ja, alleen heb ik nu m'n twijfels of dit ingame engine is of video engine. Want laatste ziet er altijd beter uit :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die trailer lang niet gezien maar wow wat ziet dat er goed uit. De hele presentatie doet mij veel meer dan alles wat er de laatste tijd naar buiten is gebracht van Halo. Deze trailer brengt dat magische halo gevoel wel naar boven.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Yonix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:29:
Jeetje, het UI is alles behalve stabiel hier sinds de laatste update. Daarnet ook meerdere vastlopers gehad in de Store en bugs als willekeurige registratie van meerdere tekens bij het invoeren van een zoekopdracht of visuele bugs.

Raar.

Daarnaast doet mijn custom (Xbox Design Labs) Series-controller vaag. Deze verliest namelijk regelmatig de verbinding als hij verbonden is met mijn laptop (via Xbox-dongle). Schijnt aan de firmware te liggen, maar volgens mijn Xbox is de firmware up-to-date. Andere controllers (Series, Xbox One en Elite V2) werken prima met de laptop. Is een dergelijke firware-update te forceren, desnoods via Windows?
Dongle? Heeft je laptop geen build-in bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Rossi46 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Dongle? Heeft je laptop geen build-in bluetooth?
Jawel, maar ik heb de ervaring dat Bluetooth nog wel eens voor stutters of andere problemen kan zorgen.
Pagina: 1 ... 257 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord