[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 15:07
Hoi,

Ik zag er nog geen topic over, dus vandaar een nieuwe gestart. Wat zijn jullie ervaringen met NVIDIA Geforce NOW cloud gaming?

Ik ben er een paar weken geleden mee gestart via mijn MacBook Pro 13 inch 2017 (dienst is tot einde jaar nog in Beta). Speel nu onder meer Wolfenstein en F1 2017 (aangeschaft via Steam).

Mijn ervaringen tot nu toe:

-Met een internetverbinding van Ziggo 40 mbit gaat het erg goed. Graphics kunnen allemaal op 'high'. Aanbevolen wordt een verbinding van minimaal 50 mbit.
-Input response is gewoon goed. Vooral belangrijk bij F1 racing.
-Heel veel spellen beschikbaar (https://www.nvidia.com/en...w/mac-pc/supported-games/)
-Heel af en toe even een hapering.
-Computer wordt niet warm. Ook accu gaat best lang mee. Je merkt echt dat er lokaal weinig procesorkracht nodig is.
-Je progress wordt in de cloud opgeslagen

Grootste voordeel: je hebt geen zware gaming laptop nodig. Nu kun je ook prima gamen op bijvoorbeeld een Macbook Pro 13 inch op hoge settings. Sluit er een extern beeldscherm op aan, en je hebt een virtuale gaming setup voor thuis.

Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 1% gewijzigd door Bard1982 op 27-11-2017 09:29 . Reden: progress opslag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalopsia
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-03 06:23
Verplaatst naar een andere topic!

[ Voor 93% gewijzigd door Kalopsia op 09-12-2017 16:09 ]

No sp00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychilles
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-04 09:22
Is er nog iemand anders die toegang heeft gekregen? Ik heb al enkele weken geleden me aangemeld voor de beta, maar ik krijg niet echt iets te horen. Vroeg me af of meer mensen die hadden.
Verder ook geen bevestiging gekregen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 17:27
Ik heb het kort getest.

Voordelen zijn idd dat je alle games op 60FPS (meestal) vloeiend kan spelen, zonder zware hardware te moeten hebben.
Het installeren van een spel gaat binnen een seconden en je bent meteen klaar om te spelen.

Echter wat ik zelf een groot nadeel vind, is dat alle spellen niet 144hz ondersteunen.
Ik snap dat dit een grote impact zou hebben, maar sinds ik 144hz gewend ben, wil ik niet meer anders.
Een aantal ondersteund 120hz, maar dat is toch nog te weinig vind ik.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychilles
@Wylana Jij hebt dus wel recent een invite gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 17:27
Ja dat klopt

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Psychilles schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:16:
@Wylana Jij hebt dus wel recent een invite gekregen?
Ik krijg net een invite in de mail, dus wie weet hebben ze er vandaag meer verzonden en moet je ook maar even je mail checken ;)

Of ik er gebruik van ga maken weet ik nog niet, ik game toch alleen maar vanaf mijn eigen pc. Maar vanaf een vakantie adres op je laptop spelen kan natuurlijk heel handig zijn als je over die benodigde bandbreedte kunt beschikken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychilles
Mocht je er geen gebruik van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 17:31
Heb het nu een dag in gebruik (nadat ik een invite heb gekregen) omdat mijn gaming pc een tijdje terug de geest heeft gegeven en ik ben heel erg onder de indruk. Witcher 3, GTA 5 etc allemaal op extreme settings (1080p dat dan weer wel) en het werkt gewoon zonder lag.

Dat had ik niet verwacht gezien de ervaring met concurrenten als vox.gg. Dit is echt een aanrader.

update: we zijn een paar dagen verder en het werkt eigenlijk fantastisch. Ben benieuwd naar de prijzen op het moment dat het uit beta gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 24-10-2018 10:32 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb zojuist een request gedaan.
Wat zullen de kosten voor een abonnement ongeveer gaan worden?

Ik ben aan het kijken voor een gameconsole. Eigenlijk tussen xbox en ps maar toen stuitte ik op de nvidea shield. Wilde deze toen weer laten varen omdat ik ergens las dat fortnite niet op het apparaat kon worden gespeeld. Maar toen ik las dat het via geforce now wel lukt heeft het mijn interesse weer te pakken. Zeker ook omdat het Google assistent ondersteund en het een leuke mediaplayer is.

Maar goed, het gaat hier over GeForce now. Dus. Wat ik me afvraag. Heb ik naast de Shield ook een pc nodig om spellen als fortnite en hopelijk straks ook Bgae2 te spelen? Of draait/streamt alles vanaf de Shield?
/edit; oh, ik schrijf dat ik over GeForce now ga praten en ik heb het gelijk weer over de Shield... :X Ach. Het heeft wel te Now te maken nu, toch? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ejorne op 27-10-2018 22:46 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ejorne schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:42:
Ik heb zojuist een request gedaan.
Wat zullen de kosten voor een abonnement ongeveer gaan worden?

Ik ben aan het kijken voor een gameconsole. Eigenlijk tussen xbox en ps maar toen stuitte ik op de nvidea shield. Wilde deze toen weer laten varen omdat ik ergens las dat fortnite niet op het apparaat kon worden gespeeld. Maar toen ik las dat het via geforce now wel lukt heeft het mijn interesse weer te pakken. Zeker ook omdat het Google assistent ondersteund en het een leuke mediaplayer is.

Maar goed, het gaat hier over GeForce now. Dus. Wat ik me afvraag. Heb ik naast de Shield ook een pc nodig om spellen als fortnite en hopelijk straks ook Bgae2 te spelen? Of draait/streamt alles vanaf de Shield?
/edit; oh, ik schrijf dat ik over GeForce now ga praten en ik heb het gelijk weer over de Shield... :X Ach. Het heeft wel te Now te maken nu, toch? O-)
zover ik weet hebje aan een shield genoeg

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 22:58
Iemand hier die al gebruik heeft gemaakt van de beta? Heb mezelf zojuist geregistreerd, ben wel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victortjeuh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:30
Ik heb dit nu ondertussen toch al iets langer een jaartje, en ik moet zeggen, het werkt echt fantastisch voor mij. Ik heb een laptop die niet veel aankan (voor Visual Studio moet die toch al blazen), een 60 Hz scherm, gewoon 1080p, eigenlijk conform de beste kwaliteit die Geforce Now biedt. Ik heb op Geforce Now de spellen Watch Dogs 2 en Just Cause 3 gespeeld, respectievelijk met keyboard en dualshock (emulated naar Xbox controller), en voor een doorsnee gamer bijna geen merkbare I/O lag. Natuurlijk zijn dit wel geen first person shooters waar precisie en timing heel belangrijk is, dus die review laat ik aan mij voorbij gaan. Spijtig genoeg heeft de service geen Origin ondersteuning, maar goed, de hele Steam en uPlay library is ook niet niets. De sessies kunnen tot vier uur duren, dan sluit hij geforceerd af. Je kan wel gewoon weer een nieuwe sessie starten hierna. Het enige ding dat ik echt al opvallend gemerkt heb is dat je wel echt een snelle internetverbinding nodig hebt voor een degelijke game play (meer dan 100mbps is aangeraden). Kabeltje dus, geen wifi. En oh ja, het vreet data, maar dat kan je er natuurlijk wel van verwachten 🙂. De prijs uit beta is het enige waar ik bang voor ben, deze service zal wel wat kosten. Maar goed, ondertussen toch al twee jaar gratis, en hopelijk nog een lange tijd op die manier. Blijft natuurlijk nog de vraag hoe ze dat allemaal blijven bekostigen he. Er zijn echt veel beta testers denk ik, en zo'n ding twee jaar gratis aanbieden moet voor hen toch wat kosten, met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Ben ondertussen ook toegelaten tot de beta en tot dusver een positieve ervaring. Heb al een paar uurtjes Arkham Knight achter de kiezen en dat loopt allemaal vrij lekker. Ik speel op (quasi) max settings en moet wel zeggen dat ik af en toe wat fps-drops heb. Niet dat het erg stoort maar ze zijn er wel. Is dit eigen aan het spel (engine) of is dat gewoon eigen aan cloud-gaming dewelke nog in zijn kinderschoenen staat?

Ik heb een behoorlijk snelle (vaste) internetlijn (Telenet 200Mbps) maar mits een kleine bijbetaling kan je die nog laten opschroeven tot 400Mbps. Gaat dat nog een verschil maken denken jullie of gaat van 200 naar 400 het verschil niet meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victortjeuh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:30
Brick Top schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:59:
Ben ondertussen ook toegelaten tot de beta en tot dusver een positieve ervaring. Heb al een paar uurtjes Arkham Knight achter de kiezen en dat loopt allemaal vrij lekker. Ik speel op (quasi) max settings en moet wel zeggen dat ik af en toe wat fps-drops heb. Niet dat het erg stoort maar ze zijn er wel. Is dit eigen aan het spel (engine) of is dat gewoon eigen aan cloud-gaming dewelke nog in zijn kinderschoenen staat?

Ik heb een behoorlijk snelle (vaste) internetlijn (Telenet 200Mbps) maar mits een kleine bijbetaling kan je die nog laten opschroeven tot 400Mbps. Gaat dat nog een verschil maken denken jullie of gaat van 200 naar 400 het verschil niet meer maken?
Zal het verschil niet meer maken. Ik vermoed dat je geen 200 Mbps binnenkrijgt op je pc? Misschien moet je eerst proberen op bv. een kabel direct met de Telenet router te verbinden.
Of investeren in eigen hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 16:03
niemand die de beta gebruikt en wat info wil delen met medetweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
Hoe lang duurt het voordat je toegelaten wordt tot de beta? Of is toegang ergens te koop wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Op een Nividia Shield is het toch meteen toegang? Heb zelf een Shield en voor zover ook toegang tot Geforce Now. Echter dan wel alleen op de shield volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
Ah ik wilde juist games als anno eens uitproberen. Mijn ervaring met shadow was vrij matig, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 16:03
ik heb nu beta access maar kan alleen maar spellen uit mijn steam collectie spelen en niet van vb Epic of GOG :(

@giantgiantus ik heb mijn beta aanvraag gedaan begin juli en nu heb ik Beta access

[ Voor 28% gewijzigd door quovadis25 op 04-10-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
Hier 3 Oktober Beta access aangevraagd en gisteren ontvangen. Het lijkt dus snel te gaan..

Ik wil het vooral eens vergelijken met Stadia straks (die ik in pre-order heb). Gisteren even Destiny 2 gespeeld: Dit ging soepel, mits de verbinding op orde is. Op WiFi boven (50mbit gaf de adapter aan), zag ik aardig wat artifacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:15
Heb last van lange wachtrijen als ik een game start blijft hij in de wachtrij staan. Meer mensen die geen spel kunnen starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-04 13:04
HEY_DUDE schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:19:
Heb last van lange wachtrijen als ik een game start blijft hij in de wachtrij staan. Meer mensen die geen spel kunnen starten?
Ja ik ook de servers worden geüpgrade naar betere hardware en sommige zijn daarom offline. En daardoor zijn de wachtrijen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:35
Heb me ook aangemeld. Aangezien mijn laptop niet meer de nieuwste shooters kan spelen .
Speel vooral r6siege en nu op ultra low :+
En dan meestal rond 40 fps.

Hopelijk is dit de oplossing zonder elke keer voor 1000+ te investeren in een nieuwe.
Zijn er al mensen die het getest op shooters heeft?
En met hoeveel ms word er gegamed ? Ik zit nu altijd rond 9ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
fevo-1190 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 08:18:
Heb me ook aangemeld. Aangezien mijn laptop niet meer de nieuwste shooters kan spelen .
Speel vooral r6siege en nu op ultra low :+
En dan meestal rond 40 fps.

Hopelijk is dit de oplossing zonder elke keer voor 1000+ te investeren in een nieuwe.
Zijn er al mensen die het getest op shooters heeft?
En met hoeveel ms word er gegamed ? Ik zit nu altijd rond 9ms.
Heb sinds begin 2018 toegang tot de beta en op zich werkt het behoorlijk goed al is er nog wel ruimte voor verbetering. Mijn bevindingen tot nu toe:
  • De lijst van ondersteunde spellen is groter geworden nog kan nog steeds beter. Niet-ondersteunde spellen kun je wel spelen maar moet je iedere keer weer opnieuw downloaden/installaren wat irritant is.
  • Beperkte ondersteuning van launchers. Op dit moment kun je alleen spellen via Steam, Uplay en Epic Launcher spelen als ik mij niet vergis.
  • De Geforce NOW-app is nog steeds in ontwikkeling maar zoals hij nu is (versie 2.x) vind ik hem wat karig en minimalistisch. In de vorige versie (1.x) had je nog een overzicht van de spellen die ondersteund worden maar nu is het eigenlijk niets meer dan een veredelde shortlist van je bibliotheek en een featured sectie.
    Voor de rest moet je de zoekfunctie gebruiken en die toont alleen de spellen die ondersteund worden. Als je bijvoorbeeld een spel in je Steam bibliotheek hebt die niet ondersteund wordt dan vind je die niet met de zoekfunctie. Je moet dan Steam eerst starten en van daaruit je spel installeren & starten.
  • Sinds augustus van dit jaar is nVidia een aantal datacenters in de VS en Duitsland aan het voorzien van nieuwe hardware (zie https://blogs.nvidia.com/...19/geforce-now-pc-gaming/) maar tot op heden ben ik daar nog niet echt heel tevreden over omdat die nieuwe server qua performance een achteruitgang lijkt te zijn.
    Als je EU Central 2 als serverlocatie gebruikt dan krijg je nu (willekeurig?) een server toebedeelt, de ene keer is dat de 'oude' server met een Intel Xeon E5-2697 V4 2.3GHz (4 cores 8 threads) CPU, NVIDIA Tesla P40 24GB VRAM GPU, 16GB RAM draaiend op Windows Server 2012 en de andere keer op een 'nieuw' systeem met een Intel CC 150 op 3.5GHz (2(?) cores 4 threads), 8GB RAM en een NVIDIA RTX T10-8 met 4GB VRAM op Windows Server 2016. De nieuwe servers kunnen overweg met DX12 maar zijn toch wel een stap terug in performance t.o.v. de 'oude' servers. Ik heb een aantal spellen getest die een ingebouwde benchmark hebben (HITMAN, Ghost Recon Wildlands) en daar zie je de lagere performance duidelijk terug.
  • Beeldkwaliteit is prima met weinig tot geen last van macroblocking. De compressie zie je vooral bij gradients optreden in de vorm van posterization maar is niet erg storend wat mij betreft. Helaas is de uitvoerresolutie op dit moment beperkt tot 1080P en 60 FPS dus het is nog afwachten hoe de kwaliteit bij hogere framerates en resoluties is.
  • Shooters zijn op zich goed speelbaar maar ik zou het toch beperken tot de single-player spellen want als je on-line gaat spelen dan ben je te veel in het nadeel. Wanneer ik een potje CS:GO speel dan heb ik aanzienlijk meer moeite om mee te komen dan wanneer ik het spel lokaal draai. Een hoge en stabiele framerate is een must om het goed speelbaar te maken maar je ontkomt gewoon niet het probleem van de extra vertraging. En om je een idee te geven over mijn verbinding: bekabeld over glasvezel is mijn ping naar de EU Central 2 server (dat is Frankfurt als ik mij niet vergis) 6 ms bij 0 frame loss dus heel veel winst lijkt daar niet te halen.
Deze dienst heeft veel potentie maar er is zeker nog ruimte voor verbetering en het zal lang niet voor iedereen een geschikt optie zijn. Alles valt of staat met de prijs die ze gaan vragen en tot op heden blijft dat nog koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:46
Hoe zit het nu met geforce now? nu stadia en shadow beschikbaar zijn gaat geforce now nu ook online? of stoppen ze ermee? hoor er weinig meer over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil GeForce Now gebruiken voor met name 1 doel, Jackbox Party Pack spelen. Ik heb een Nvidia Shield TV dus daar kan het ook sowieso op. Ik ga de games kopen voor steam.

Maar nu wil ik deze Jackbox spellen ook graag mobiel gebruiken, dus mijn vraag is. Kan ik deze spellen via Steam, zonder mijn pc aan te hoeven zetten dus via de cloud, ook spelen op een Android device? Bijvoorbeeld mijn telefoon (OnePlus 5) of een gewone reguliere Android Tablet of Android TV?
En als dit niet via een regulier Android toestel kan, kan het dan wel via de Nvidia Shield tablet K1?

Ik heb ook een Amazon Fire TV Stick 4K, dus daar zou het ook op mogen als GFN daarop zou werken.

Ik weet dat het handiger zou zijn om deze jackbox spellen te kopen voor Android, maar gezien ik nog steam tegoed heb die ik niet gebruik wil ik de spellen op steam kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Heb net Geforce now binnen. Werkt mooi! geen laadtijden niks. niks installeren en super hoge graphics settings op HD. Wel vaak last van slechte verbinding en beeld dat dan vga resolutie word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-04 14:27
Ik heb de afgelopen jaren weleens in de beta wat spellen gespeeld die op mijn eigen laptop (Macbook Pro) niet meer lekker werken, en dit was echt een fantastische dienst. Verbonden aan mijn Steam-account. Supergoed speelbaar via mijn glasvezelverbinding (wel met kabel, want WiFi op 5GHz bleef storing aangeven), af en toe een klein beetje lag tijdens de avonduren maar dan game ik weinig vanwege andere activiteiten. Het feestje lijkt nu echter grotendeels ten einde:

Zie:
https://www.nvidia.com/en...rce-now-community-update/
1) Yes, we know the recent game removals are disappointing. We're disappointed, too. In an ideal world, every game would be playable on GeForce NOW, and that's the kind of world we're working toward. But the reality of the situation is that this is a new area in gaming: cloud streaming. There are both technical and business hurdles that must be cleared when we're bringing a game to the service. We're working to clear those hurdles in the background, but you won't see every part of that process. Please be patient. We're working hard to make as many games available as possible.
En:
https://www.nvidia.com/en...467/games-update-1232020/
The following games have been disabled on GeForce NOW: • Bloodstained: Ritual of the Night • EVE: Valkyrie – Warzone • State of Mind • Risk of Rain 2 • Layers of Fear 2 • Quantum Break • Recore: Definitive Edition • BATTALION 1944 • Boundless • Deus Ex: Mankind Divided • Just Cause 3 • Just Cause 4 • Life Is Strange 2 • OCTOPATH TRAVELER • Rise of the Tomb Raider • Shadow of the Tomb Raider • The Awesome Adventures of Captain Spirit • Tomb Raider • Visage • Alpha Protocol • Cradle • Dead Island • Dead Island: Riptide • Deus Ex: Human Revolution • Just Cause 2 • Marlow Briggs and the Mask of Death • Mini Ninjas • Saints Row IV • Saints Row: The Third • Sonic CD • Sonic the Hedgehog 4 - Episode I • Sonic the Hedgehog 4 - Episode II • Thief • The Witcher 2: Assassins of Kings • Street Fighter X Tekken • Ys I & II Chronicles+
Lijkt alsof ze een enorme business hurdle zijn tegengekomen....

[ Voor 0% gewijzigd door Intercity op 01-02-2020 06:25 . Reden: spelfout want vroeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
gelukkig kan ik nog anno spelen!
Hier nog een tip: Als je je spel op pauze zet wordt je na een tijdje eruitgekicked door geforce now omdat je inactief bent. Save daarom altijd eerst voordat je het op pauze zet!!! Ik moest weer een half uur opnieuw spelen |:(

[ Voor 78% gewijzigd door mark777 op 01-02-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 03:15
Ga hier eens naar kijken. De lijst met supported games doet het niet maar ik zag dat iig Mortal Kombat 11 ook beschikbaar is. Ik game niet super vaak meer dus om m'n pc te gaan upgraden voor weet ik veel hoeveel geld of een nieuw game systeem kopen zie ik niet zitten. Maar als ik gewoon lekker kan spelen voor 4,99 per maand dan zie ik het wel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik heb even Mortal Kombat X getest op mijn GPD Win 2 en het werkt bizar goed. Op zo'n klein scherm (6 inch) spelen is ook wel een aanrader, geen compressie te zien! Ziet er onwijs scherp uit.

Wat ik erg mis is een import feature om gewoon even alle ondersteunde games in mijn Steam bibliotheek te importeren in de app. Nu lijkt het zo goed als onmogelijk om te zien welke games je nou eigenlijk kan spelen en dat is nogal vreemd voor zo'n service.

Wat mij betreft zijn ze Stadia al ver voorbij. Hopelijk gaan ze het goed ondersteunen de komende tijd.

Edit: Hier is een lijst met supported games btw:
https://pastebin.com/DsgTxqrt

Edit2: Een betere lijst:
https://www.gfnlist.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Avioto op 06-02-2020 09:08 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Ja Geforce now is nu officieel van start. Ben nog niet van plan om te gaan betalen want ik heb veel last van lag en slechte verbinding dus ik hou het wel bij de gratis variant. Of als ik betaal heb ik dan ook een betere verbinding etc?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04 15:29
gisteren ook even getest met f1 2019. Graphics vielen mij niet mee. Instellingen kunnen wel redelijk hoog, maar het lijkt allemaal wat flets. Internetverbinding is prima. FPS viel soms ook terug naar 30. Afijn ga het later weer eens proberen.

Voorlopig zijn dit soort spellen toch niet geschikt, aangezien mijn thrustmaster t150 (en volgens mij geen enkel race stuur) toch niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-04 20:29

Chris van der G

Tailchakra

Zojuist even geprobeerd, vind het voor mij ideaal werken. Ik vind graphics toch niet het aller belangrijkste en ik speel alleen spellen als planet zoo, the witcher en anno. (singleplayer spellen dus).

Het enige wat mij tegen zit, is dat ik telkens het spel opnieuw moet installeren als ik geforce opnieuw opstart. Kan dit tegen gegaan worden?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
Chris van der G schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:21:
Het enige wat mij tegen zit, is dat ik telkens het spel opnieuw moet installeren als ik geforce opnieuw opstart. Kan dit tegen gegaan worden?
Nee, dat zijn spellen die niet officieel ondersteund worden, dus installatie blijft iedere keer noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Chris van der G schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:21:
Zojuist even geprobeerd, vind het voor mij ideaal werken. Ik vind graphics toch niet het aller belangrijkste en ik speel alleen spellen als planet zoo, the witcher en anno. (singleplate spellen dus).

Bij The Witcher (iig deel 3) zou je dat niet moeten hebben. Die wordt officieel ondersteund.
Ik gebruik GeForce Now op de Shield en vind het prima werken voor mij. Weet nog niet of ik wil betalen - wellicht dat ik het doe als je het maandelijks kan opzeggen. Zo vaak game ik niet, dat de graphics niet het hoogste zijn maakt mij niet uit - zeker als ik toch niet beter weeet :).

Bij F1 merk ik soms wel wat lag, maar wellicht is dit verholpen nu het uitde beta is. Bij F1 merk ik ook dat het beter werkt met de Shield controller ten opzichte van de Xbox 360 controller, maar wellicht is dat een placebo effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-04 20:29

Chris van der G

Tailchakra

greg-a schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Bij The Witcher (iig deel 3) zou je dat niet moeten hebben. Die wordt officieel ondersteund.
Ik gebruik GeForce Now op de Shield en vind het prima werken voor mij. Weet nog niet of ik wil betalen - wellicht dat ik het doe als je het maandelijks kan opzeggen. Zo vaak game ik niet, dat de graphics niet het hoogste zijn maakt mij niet uit - zeker als ik toch niet beter weeet :).

Bij F1 merk ik soms wel wat lag, maar wellicht is dit verholpen nu het uitde beta is. Bij F1 merk ik ook dat het beter werkt met de Shield controller ten opzichte van de Xbox 360 controller, maar wellicht is dat een placebo effect...
Mmh daar moet ik dan nog eens naar kijken, want ik moet telkens ook The Witcher 3 opnieuw installeren. Mogelijk dat dat komt omdat ik het op een andere pc ben gaan proberen? (Hij was wel automatisch ingelogd op mijn steam).
Sahi_NL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:27:
[...]

Nee, dat zijn spellen die niet officieel ondersteund worden, dus installatie blijft iedere keer noodzakelijk.
Games komen echter wel in de lijst voor. Kan ik dus ook spellen spelen die niet in die lijst voor komen dan?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04 23:22
Ondersteund GeForce Now ook Dual Shock 4 ? Sinds gisteren een poosje gespeeld op een ouder model MacBook Pro en ik moet zeggen, het valt niet tegen. Warframe gestreamd om te kijken hoe vlot het allemaal loopt , deze game loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
vraag me af hoelang jullie moeten wachten voor een server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
mark777 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:45:
vraag me af hoelang jullie moeten wachten voor een server?
Net Tomb Raider gestart en gespeeld; dat ging erg soepel. Geen wachten behalve het laden vd game: 20 sec.

Edit: Wel via een Shield TV 2019 versie

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 18-02-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 12:50
Ik heb die Founders edition, die is sowieso 90 dagen gratis, beetje Tomb Raider gedaan en Sonic racing an LEGO Batman voor de kinderen. Zelf vooral wel interesse in hoe het samen met Steam werkt en of dat een beetje doorontwikkeld wordt. Vooralsnog redelijk irritant dat ik iedere keer dat ik Steam start opnieuw moet inloggen, zélfs als 'remember me' aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik maak gebruik van de gratis versie waarbij je sessies van max. 1 uur kan gebruiken, maar ik ben niet echt te spreken over de performance van de servers. Ghost Recon Wildlands op 1080p, Medium graphics, haalt net aan 50 FPS... Is dat omdat ik gratis speel? Hebben de betaalde servers meer power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Hulliee schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:27:
[...]

Net Tomb Raider gestart en gespeeld; dat ging erg soepel. Geen wachten behalve het laden vd game: 20 sec.

Edit: Wel via een Shield TV 2019 versie
bij mij is het wisselend. soms heb ik 0 wachtijd soms 5 min. of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Haribo112 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:33:
Ik maak gebruik van de gratis versie waarbij je sessies van max. 1 uur kan gebruiken, maar ik ben niet echt te spreken over de performance van de servers. Ghost Recon Wildlands op 1080p, Medium graphics, haalt net aan 50 FPS... Is dat omdat ik gratis speel? Hebben de betaalde servers meer power?
Heb ook wisslende ervaring. soms draaid het soepel soms draaid het voor geen meter. Een andere server proberen helpt dan wel maar vreemd is het wel. Je zou denken dat je elke sesie ongeveer de zelfde performance hebt maar dat is niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 12:50
mark777 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:27:
[...]

bij mij is het wisselend. soms heb ik 0 wachtijd soms 5 min. of meer
Maar dat ligt vooral aan dat je een Free account hebt lijkt me, dan heb je nou eenmaal dat je achteraan mag sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
mark777 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Heb ook wisslende ervaring. soms draaid het soepel soms draaid het voor geen meter. Een andere server proberen helpt dan wel maar vreemd is het wel. Je zou denken dat je elke sesie ongeveer de zelfde performance hebt maar dat is niet zo.
Als ik een nieuwe sessie start met hetzelfde spel kom ik volgens mij weer op dezelfde server terecht. In de Steam library staat het spel namelijk al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Haribo112 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Als ik een nieuwe sessie start met hetzelfde spel kom ik volgens mij weer op dezelfde server terecht. In de Steam library staat het spel namelijk al geïnstalleerd.
ik moet het spel vaak opnieuw installeren op een of andere manier. zal wel een andere server zijn ofzo weet niet. Maar werkt nog steeds voor geen meter hier misschien ligt het aan het spell anno 1800?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04 17:26
Holy shit, ik heb zojuist voor de gein Geforce Now geinstalleerd op mijn nieuwe Philips Android TV,
en het werkt gewoon!
Ik had dit al eens geprobeerd op mijn oude (2017) Philips Android TV, maar het lukte me steeds net niet een game te launchen.. de muziek hoorde ik al steeds spelen.
Nu dus weer geprobeerd, en het werkt fantastisch. Ik had een bedrade gamepad gekocht bij de Action voor 8 euro ofzo, en die doet het uitstekend.
Volgens Nvidia zou het niet werken op een Android TV, alleen op een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
revengeyo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:50:
Holy shit, ik heb zojuist voor de gein Geforce Now geinstalleerd op mijn nieuwe Philips Android TV,
en het werkt gewoon!
Ik had dit al eens geprobeerd op mijn oude (2017) Philips Android TV, maar het lukte me steeds net niet een game te launchen.. de muziek hoorde ik al steeds spelen.
Nu dus weer geprobeerd, en het werkt fantastisch. Ik had een bedrade gamepad gekocht bij de Action voor 8 euro ofzo, en die doet het uitstekend.
Volgens Nvidia zou het niet werken op een Android TV, alleen op een Shield.
grappig wist niet eens dat dat kon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revengeyo
  • Laatst online: 20-04 17:26
officieel kan dit ook niet volgens Nvidia

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vF6Urce.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Nog meer slecht nieuws: 2K haalt zijn games ook van GFN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
mark777 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:22:
Het best triest aan het worden, in mijn optiek werkt Geforce NOW streaming terzijde hetzelfde als dat je thuis die games zou kopen en spelen.

Je zou denken dus dat bedrijven zoals 2K en anderen (andere bedrijven die daar ook al games hebben weggehaald) juist blij zouden zijn dat men hun games kan kopen.

Enige reden voor al die verwijderingen lijkt mij dat ze gewoon meer geld willen (de publishers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
mark777 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:22:
Kan toch geen verrassing meer zijn. Al die uitgevers willen voor elke cent de speler uitmelken. Hopen op een vet contract van google stadia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-04 14:12
Zonde dat men games terugtrekt, want het werk prima. Zelf via wifi op een niet geweldige verbind deed Metro Redux 2033 het verassend goed.

Loop er wel tegenaan dat ik bijvoorbeeld Assassin's Creed Syndicate niet kan spelen omdat ik die via Epic heb gekocht (nou ja, was laatst gratis ;-)). De game wordt enkel ondersteund als je 'em via Uplay hebt aangeschaft.

En wat ik me ook afvraag; Cities Skylines wordt via Steam ondersteund op GeForce Now. Maar hoe werkt dat met de Steam Workshop mods? Werken die dan ook?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
Jammer dat er nog meer games van Geforce Now af zijn gehaald.

Had Borderlands 3 gekocht en Sid Meier’s Civilization VI. Letterlijk gisteren eraf gehaald. Eens kijken of een refund gaat werken. Nog even en er is niets meer over van Geforce Now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Zou iemand mij kunnen helpen met nieuwe inzichten. Sinds ik de mogelijkheid heb om Geforce Now te proberen ervaar ik lag. Elke 5sec staat het beeld even stil en gaat het geluid door.

Ik heb een Gbit glasvezel verbinding van T-Mobile welke alleen gebruikt wordt op dat moment door mn PC bedraad. In andere local games heb ik nergens last van, zeer lage ping en 0 lag. Zou het een routerings issue kunnen zijn?

Uit mn hoofd maakt Gegorce Now altijd verbinding met EU central 2 (AMS) servers. Maar ook de BE of FR servers hebben er last van.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 22-04 14:12
Rossi46 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:39:
En wat ik me ook afvraag; Cities Skylines wordt via Steam ondersteund op GeForce Now. Maar hoe werkt dat met de Steam Workshop mods? Werken die dan ook?
Ik heb het zelf maar even getest. Je kunt gewoon mods draaien in CS via GeForce Now, maar ze blijven niet bewaard :/ Dus je moet zo - momenteel - iedere keer opnieuw aanvinken in de Steam workshop en daarna selecteren in CS. Dus gebruik je een paar mods, dan gaat het nog wel. Maar verder is dit helaas niet werkbaar.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
NeHoX schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:55:
Zou iemand mij kunnen helpen met nieuwe inzichten. Sinds ik de mogelijkheid heb om Geforce Now te proberen ervaar ik lag. Elke 5sec staat het beeld even stil en gaat het geluid door.

Ik heb een Gbit glasvezel verbinding van T-Mobile welke alleen gebruikt wordt op dat moment door mn PC bedraad. In andere local games heb ik nergens last van, zeer lage ping en 0 lag. Zou het een routerings issue kunnen zijn?

Uit mn hoofd maakt Gegorce Now altijd verbinding met EU central 2 (AMS) servers. Maar ook de BE of FR servers hebben er last van.
Geen problemen met vertraging en/of stilstaand beeld vandeweek. Misschien dat het nu druk is? Ik gebruik overigens wel een Shield TV.
En via Wifi ook vertraging? Je router er eens tussen uithalen en rechtstreeks op internet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Hulliee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:29:
[...]

Geen problemen met vertraging en/of stilstaand beeld vandeweek. Misschien dat het nu druk is? Ik gebruik overigens wel een Shield TV.
En via Wifi ook vertraging? Je router er eens tussen uithalen en rechtstreeks op internet aansluiten?
WiFi of draad maakt niks uit heb het ook getest op een laptop.

Router er tussenuit gaat niet want de glas SFP zit direct in mn modem/router. Daarna komt de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
NeHoX schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:34:
[...]

WiFi of draad maakt niks uit heb het ook getest op een laptop.

Router er tussenuit gaat niet want de glas SFP zit direct in mn modem/router. Daarna komt de switch.
En je HDMI-kabel? Of draai je windows? Driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Hulliee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:39:
[...]

En je HDMI-kabel? Of draai je windows? Driver?
Draai Windows, zowel op PC als laptop heb ik het zelfde probleem. Drivers zijn up to date, in andere spellen heb ik geen enkel probleem met ping of fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
De founders edition is uitverkocht zal wel door corona komen. zat nog te twijfelen of ik hem zal nemen maar heb toch geen creditcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-04 12:37
De gratis variant is ook niet een optie. Wou deze van de week proberen, maar na meer dan een uur in de wacht rij te hebben staan, had ik het maar opgegeven.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DGP84 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:04:
De gratis variant is ook niet een optie. Wou deze van de week proberen, maar na meer dan een uur in de wacht rij te hebben staan, had ik het maar opgegeven.
ja heb soms 500 players for me in de rij. Dan switch ik naar een usa server en ben gelijk aan de beurt. Wel wat meeer lag natuurlijk maar dat neem ik voor lief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGP84
mark777 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:42:
[...]

ja heb soms 500 players for me in de rij. Dan switch ik naar een usa server en ben gelijk aan de beurt. Wel wat meeer lag natuurlijk maar dat neem ik voor lief
Oh... Die optie kende ik nog niet. Zal dat eens gaan proberen.

Edit: heb het even kunnen testen op een andere server en daar had ik meteen verbinding. Kwaliteit was goed en had geen last van vertraging.

Had het getest op mijn telefoon. Niet ideaal zonder houder. Hopen dat snel op een Chromebook beschikbaar komt. Daar werkt stadia perfect op.

[ Voor 29% gewijzigd door DGP84 op 21-03-2020 18:59 ]

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Na Stadia te hebben geprobeerd ook Geforce Now maar weer eens bekeken en dat werkt toch wel een stuk beter al heb ik nog geen simpele optie gevonden om bijv. accounts (Steam Epic etc.) te koppelen waarna meteen alle games die mogelijk zijn zichtbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 00:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Werkt geforce now ook op Mac? Ben in de race voor een MacBook Air 2020. Speel met name wat ubi games (anno 1800) en wil ook graag footballmanager en parkitect spelen. Simpele games om op de pc te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Chrosser schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:21:
Werkt geforce now ook op Mac? Ben in de race voor een MacBook Air 2020. Speel met name wat ubi games (anno 1800) en wil ook graag footballmanager en parkitect spelen. Simpele games om op de pc te doen.
Je had dat natuurlijk ook even zelf kunnen checken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 00:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik had gegoogled maar ik kwam alleen uit op die catalogus games die ze dan aanbieden. Dacht dat dat weer wat anders was dan je eigen games koppelen.

Thnx voor de link in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Zal nog even een korte review droppen vanuit mijn situatie. Gebruik GeForce Now al sinds de begin vd beta (2018?) op mijn Macbook Pro. Soepel, never nooit problemen gehad met wat voor game ik ook speelde. Gewoon op mn Wi-Fi connectie. Zo nu en dan heb ik wel eens wat drops, maar dat is echt 2 seconde en er zijn momenten dat ik 4/5 uur game zonder problemen.

Heb hiervoor nooit game streaming gedaan maar ben wel een beetje verwent door GeForce Now. Enige nadeel is dat je geen vaste machine hebt. Mods via Steam of andere mods die games ondersteunen blijven niet bewaard, dus die moet je steeds opnieuw instellen. Dat is best wel rot en hierdoor gebruik ik het eigenlijk nooit. Games die echt op mods draaien speel ik daarom ook nooit. Je kunt geen software installeren o.i.d. en dit vind ik best wel jammer tbh.

Nu merk ik wel dat ik dit echt een steeds groter probleem vindt worden en ben ik eigenlijk een beetje op zoek naar een alternatief. Waarbij ik gewoon een machine huur. Nu heb ik gehoord van Shadow, maar daar zit een enorme wachtrij op momenteel, beetje jammer. Dus dat is nog even afwachten.

Ik zou de service zeker wel willen aanraden, werkt voor mij vlekkeloos.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Homeland schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:57:
Na Stadia te hebben geprobeerd ook Geforce Now maar weer eens bekeken en dat werkt toch wel een stuk beter al heb ik nog geen simpele optie gevonden om bijv. accounts (Steam Epic etc.) te koppelen waarna meteen alle games die mogelijk zijn zichtbaar worden?
Ik snap er helemaal niks van. Ik heb wel dit gevonden:
https://gizmodo.com/gefor...lly-sync-games-1844572364

Vreemd genoeg dat tabje "Game Sync" heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 15-03 16:43
Als ik een game van Epic store probeer te starten, krijg ik een scherm met alle inlogopties voor Epic. Echter, dit lijkt alleen met een muis (die ik niet aangesloten heb) te besturen, niet met de controller.
Mis ik iets?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Swinnio schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:33:
Als ik een game van Epic store probeer te starten, krijg ik een scherm met alle inlogopties voor Epic. Echter, dit lijkt alleen met een muis (die ik niet aangesloten heb) te besturen, niet met de controller.
Mis ik iets?
Klopt, dat moet met een muis. Als je een Shield hebt, kun je de start (middelste knop onderin) een paar seconden inhouden, dan verschijnt er een overlay. Vanaf dan heb je een virtuele muis die je met je controller kunt bedienen en kun je een virtueel toetsenbord oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Exocet schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Klopt, dat moet met een muis. Als je een Shield hebt, kun je de start (middelste knop onderin) een paar seconden inhouden, dan verschijnt er een overlay. Vanaf dan heb je een virtuele muis die je met je controller kunt bedienen en kun je een virtueel toetsenbord oproepen.
Oh thanks, dat wist ik niet. Is dat eenmalig of moet dat elke keer als ik op mijn Shield een Epic game start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Swinnio schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Oh thanks, dat wist ik niet. Is dat eenmalig of moet dat elke keer als ik op mijn Shield een Epic game start?
Nee, eenmalig, hierna zal het direct werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
GFN crahsed so veel de laatste dagen. How come? ligt dat aan het spel dat ik speel? speel anno 1800 of is het gewoon GFN? heb kpn glasvezel dus dat lijkt me wel betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
mark777 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:15:
GFN crahsed so veel de laatste dagen. How come? ligt dat aan het spel dat ik speel? speel anno 1800 of is het gewoon GFN? heb kpn glasvezel dus dat lijkt me wel betrouwbaar.
Eigenlijk de laatste tijd nauwelijks last van gehad. Maar ik speel geen Anno 1800, dus wellicht heeft het daar mee te maken :)
Heeft er trouwens iemand geexperimenteerd met AI-upscaling in GFN? Ik weet nog niet precies over ik het een verbetering vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Swinnio schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Eigenlijk de laatste tijd nauwelijks last van gehad. Maar ik speel geen Anno 1800, dus wellicht heeft het daar mee te maken :)
Heeft er trouwens iemand geexperimenteerd met AI-upscaling in GFN? Ik weet nog niet precies over ik het een verbetering vind....
thx het is nu ook beter geworden maar heb de settings in anno 1800 ook wat naar beneden gezet. Wat is AI upscaling? nog niet gezien in GFN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
mark777 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

thx het is nu ook beter geworden maar heb de settings in anno 1800 ook wat naar beneden gezet. Wat is AI upscaling? nog niet gezien in GFN
De 2019 versie van de Shield kan behoorlijk goed naar 4K resolutie opschalen en sinds kort werkt dat ook voor GFN en gamestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Swinnio schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

De 2019 versie van de Shield kan behoorlijk goed naar 4K resolutie opschalen en sinds kort werkt dat ook voor GFN en gamestream.
ah heb zelf HD dus gebruik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
  • Laatst online: 31-03 23:28
Hallo allemaal,

onbegrip en me zich afvragen hoe het komt?
Kort lang verhaal: gamen op pc (Intel 9900k UHD630) zonder videokaart voor tijdelijk, speelde wél af en toe cloudgaming Geforce Now en besloot voor 6 maanden incl. 1 maand gratis, verwachtte soepel op 60fps op high settings maar nee, is steeds tzelfde, check a.u.b. 1 artikel en wat screenshots/markeren rood (bewijs)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVcBPkhJtPOPMiCJwfwoMyleHuM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BbVipO70oRVS0KkCR2nkpzrV.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/St-QHMMVZ5wGwhrvJr9AkhmN_fQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IHlzJj8WBthIG46xs0Yj3rLE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Goe8aoEnyMnXW7aLzg4M97SownA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nh6uOnmLIadvn9FKEZwl2wPn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYx76toBSet4xs5jkBylJQ0_IDk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sHcG5Pz8mx3dEzJg8AzIVusp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFE6hmIYetocgkgOPcyEVTwb_5s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TYP4syJqw620ROWD50zUfP40.png?f=fotoalbum_tile

En hebben jullie het ook? of wacht te behandeling maar ben al lid (founders) geworden na betaald...
Plus cloudgamingserver Nvidia videokaart Tesla T10 is even kracht als GTX1060 ofwat?
Wat als ooit game met RTX mode te draaien, zal cloudgamingserver niet aankunnen é? :/

Alvast bedankt

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
TQMA schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:17:
Hallo allemaal,

Kort lang verhaal: gamen op pc (Intel 9900k UHD630) zonder videokaart voor tijdelijk, speelde wél af en toe cloudgaming Geforce Now en besloot voor 6 maanden incl. 1 maand gratis, verwachtte soepel op 60fps op high settings maar nee, is steeds tzelfde, check a.u.b. 1 artikel en wat screenshots/markeren rood (bewijs)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En hebben jullie het ook? of wacht te behandeling maar ben al lid (founders) geworden na betaald...
Plus cloudgamingserver Nvidia videokaart Tesla T10 is even kracht als GTX1060 ofwat?
Wat als ooit game met RTX mode te draaien, zal cloudgamingserver niet aankunnen é? :/

Alvast bedankt

T.
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
TQMA schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:17:
Hallo allemaal,

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Alvast bedankt

T.
beetje vaag verhaal wat wil je nu zeggen eigenlijk? En wat voor spel speel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 18:28
Tja heb ik ook met kingdom come:moet ook alles low en medium zetten om 60fps te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
Maar volgens ze op founders, kon high te gamen maar niet zo... Teleurgesteld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swinnio
TQMA schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:38:
Maar volgens ze op founders, kon high te gamen maar niet zo... Teleurgesteld!
Goed verhaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQMA
Jaja... Voelde gewoon bedrog van Nvidia, das all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
TQMA schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:35:
Jaja... Voelde gewoon bedrog van Nvidia, das all.
weet niet of het bedrog is. Nvidia GFN heeft wel goeie videokaart maar mindere cpu heb ik begrepen. Voor 5 euro per maand is het zeker een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Stadia geprobeerd, maar die games vind ik niks,
Nu even naar Now aan het kijken, maar hebben jullie het ook dat je constant bij steam moet inloggen? Zelfs als je "remember my password" aanvinkt?
Copy paste werkt niet, dus ik moet het handmatig tikken, en omdat ik een "veilig" password heb, is dat vrijwel niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:28:
Stadia geprobeerd, maar die games vind ik niks,
Nu even naar Now aan het kijken, maar hebben jullie het ook dat je constant bij steam moet inloggen? Zelfs als je "remember my password" aanvinkt?
Copy paste werkt niet, dus ik moet het handmatig tikken, en omdat ik een "veilig" password heb, is dat vrijwel niet te doen.
Ja dit schijnt een bekend probleem te zijn, zie bijvoorbeeld https://www.nvidia.com/en...login-necessary-to-steam/. Ik heb het niet iedere keer, ongeveer 50/50 of ik opnieuw moet inloggen. Niet erg fijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hm, inderdaad superirritant, dan het password van steam maar wijzigen naar 123456 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQMA
Bron vanuit reddit, pas gevonden ma weet niet of dit betrouwbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4nxe77GEooilPiLv8EUMiwgOwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f7rm0aUngBfIpmkY3Me5kUVA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
TQMA schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:08:
Bron vanuit reddit, pas gevonden ma weet niet of dit betrouwbaar is.

[Afbeelding]
Wat zien we hier precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
whats gebeurd? ik moet 21 min wachten?? nog nooit gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swinnio
mark777 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:35:
whats gebeurd? ik moet 21 min wachten?? nog nooit gehad
Ik aan het begin van de avond regelmatig. En het ergste is dan nog dat uiteindelijk de melding "minder dan een minuut" een kwartier(!) lang blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maar een betaald ababo genomen, wel zo prettig, geen wachten, en voor t grlf hoef je t ook niet te laten.
Net far cry 5 gespeeld, alles op ultra, en dan ziet alles er toch wel fraai uit. Het grootste minpunt is dat het max 1080 is, ik had toch graag 1440 gezien.
Ik had vandaag wel een paar keer dat het beeld echt slecht werd, alsof de resolutie terug ging naar 640*480 en dat bij glas 500/500

en het opnieuw moeten inloggen bij epic,steam of ubisoft is irritant, zelfs zo dat ik denk ik niet hier blijf.
Ook blijven de video instellingen bij een game niet altijd staan, dan moet ik elke keer de resolutie in de game wijzigen, en alles weer op ultra zetten bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 01-12-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Swinnio schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:25:
[...]

Ik aan het begin van de avond regelmatig. En het ergste is dan nog dat uiteindelijk de melding "minder dan een minuut" een kwartier(!) lang blijft staan.
Nog erger is als de game crashed en je weer opnieuw in moet loggen. Kan je weer wachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 07:41

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:56:
hm, inderdaad superirritant, dan het password van steam maar wijzigen naar 123456 :+
Qua dat is Stadia wel een stuk soepeler. Heb nu beide en qua games wint NOW natuurlijk maar gebruiks gemak en ook wel kwaliteit wint Stadia (voorlopig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DutchHammer schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:28:
[...]

Qua dat is Stadia wel een stuk soepeler. Heb nu beide en qua games wint NOW natuurlijk maar gebruiks gemak en ook wel kwaliteit wint Stadia (voorlopig).
hoezo is Stadia beter in kwaliteit?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste