[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 06:14
daffie82 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:07:
Dat moet jij weten. Ik blijf lekker weg bij Boosteroid.

Lees dit maar eens en de comments eronder:

https://www.reddit.com/r/GeForceNOW/s/aWP3Q0R39o
Nou ja, blijf maandje testen, 4K gamen en alles synchroniseert goed!
Kun je van GeForce NOW niet zeggen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 18-09-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:27
Wellicht een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Ik merk dat spellen bijv via Steam of Epic game store een stuk duurder zijn dan pc-keys via de normale webwinkels. Bijvoorbeeld Battlefield 2042 is via Steam €60 en bij een Nederlandse webwinkel €39.
Kan ik deze games dan ook claimen/ spelen via Geforce Now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 16:42
Tinus1982 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:07:
Wellicht een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Ik merk dat spellen bijv via Steam of Epic game store een stuk duurder zijn dan pc-keys via de normale webwinkels. Bijvoorbeeld Battlefield 2042 is via Steam €60 en bij een Nederlandse webwinkel €39.
Voor GF Now maakt het niet uit hoe je hebt aangekocht. Als je het op Steam of Epic hebt, dan kan je het via GF Now spelen. Ongeacht hoe je hebt aangekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:00
Tinus1982 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:07:
Via Geforce Now koppel je Steam en/of Epic Account. Wanneer je een key koopt en deze activeert op Steam en/of Epic Games, dan herkend Geforce Now gewoon het spel. Het enige wat Geforce Now doet, is kijken of jij de gebruikers licentie in je bezit hebt op Steam en/of Epic Games.

Let er wel even op, er zijn inderdaad websites die goedkopere keys aanbieden. Dit zijn meestal ongeautoriseerd websites. In de meeste gevallen werken deze keys gewoon maar hou er rekening mee (afhankelijk van de uitgever) dat sommige keys gedeactiveerd worden. Recent nog gebeurd bij TDU Solar Crown.

Maar als het spel op je Steam of Epic Games is geactiveerd, herkent Geforce Now het gewoon. Ongeacht waar je key vandaan komt. De gebruikers licentie loopt dan gewoon via Steam of Epic.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 14-10-2024 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Toonen1988 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Let er wel even op, er zijn inderdaad websites die goedkopere keys aanbieden. Dit zijn meestal ongeautoriseerd websites. In de meeste gevallen werken deze keys gewoon maar hou er rekening mee (afhankelijk van de uitgever) dat sommige keys gedeactiveerd worden. Recent nog gebeurd bij TDU Solar Crown.
aanvulling:
Als je kijkt op sites zoals Isthereanydeal.com dan zit je wel safe. Zij werken enkel met erkende verkopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 17:00
Flying Hawkic schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Voor GF Now maakt het niet uit hoe je hebt aangekocht. Als je het op Steam of Epic hebt, dan kan je het via GF Now spelen. Ongeacht hoe je hebt aangekocht.
Waarbij het wel van belang is even op te letten welke store het spel ondersteund in GFN. Sommige games zijn alleen via Epic te spelen, anderen weer alleen via Steam ook al bieden beide stores de game aan.

Een voorbeeld: een gamekey kopen voor de Steam versie van Desperados III bijvoorbeeld is nutteloos, aangezien GFN voor die game alleen de Epic store ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kan iemand vertellen of het synchronisatie probleem met ETS2 en GFN is verholpen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 16-10-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07:11
Is GeForce now te doen op een simpele chromebook? Of is er wel echt een minimum nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:39
gupfishy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:12:
Is GeForce now te doen op een simpele chromebook? Of is er wel echt een minimum nodig?
Hier vind je het antwoord: https://nvidia.custhelp.c...ow-ultimate-membership%3F

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
daffie82 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:46:
@-MD- gewoon (even) wachten.
Aanbieding zal wel weer eens komen.
Krijg nog steeds geen aanbieding.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cTEETAzsv_ewJ-Jthezzgye0Fo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ovm4KoxuWt6sgbVXGdgOr7BX.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Er zal wel eens een actie komen. Maar dat kan natuurlijk even duren....
9,17 euro per maand is het mij wel waard.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
daffie82 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:33:
Er zal wel eens een actie komen. Maar dat kan natuurlijk even duren....
9,17 euro per maand is het mij wel waard.
Het lijkt erop dat synchronisatie met Euro Truck Simulator 2 nu weer goed werkt.
Dit is het overwegen voor 6 maanden abonnement wel waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Mijn Kingdom Come Deliverance saves gaan iig wel weer goed, daarmee had ik dezelfde sync-problemen als ETS2. (sessie al gesloten voor Steam ging syncen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVingertjes
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-10-2024
Kwam per toeval hier uit maar als ik zo naar de ervaringen / comments van een paar jaar terug kijk en naar hoe GFN vandaag de dag is, hebben ze goede stappen gemaakt. (Al helpt het ook dat alle concurrenten ondertussen failliet zijn gegaan en ze een monopoly hebben op hun cloud-gaming GPU's)

Kwa prijs is het 1x de McDrive voorbij rijden en dan kan je een half jaar onbeperkt 4K met volle bak raytracing genieten, zelfs op je smartphone terwijl je op je werk zit te kakken, daar kan weinig tegenop... _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door ViezeVingertjes op 23-10-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ViezeVingertjes schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:33:
Kwam per toeval hier uit maar als ik zo naar de ervaringen / comments van een paar jaar terug kijk en naar hoe GFN vandaag de dag is, hebben ze goede stappen gemaakt.

Kwa prijs is het 1x de McDrive voorbij rijden en dan kan je een half jaar onbeperkt 4K met volle bak raytracing genieten, zelfs op je smartphone terwijl je op je werk zit te kakken, daar kan weinig tegenop... _/-\o_
Haha ja zo kan je er ook naar kijken. Tijd voor een nickchange dan? Want die vieze vingers heb je dan ook (minder). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:05
ViezeVingertjes schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:33:
Kwam per toeval hier uit maar als ik zo naar de ervaringen / comments van een paar jaar terug kijk en naar hoe GFN vandaag de dag is, hebben ze goede stappen gemaakt. (Al helpt het ook dat alle concurrenten ondertussen failliet zijn gegaan en ze een monopoly hebben op hun cloud-gaming GPU's)

Zit nog steeds op founders profiel, lag me dood :P

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:15
Kidjuh schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:18:
[...]

Echt, als je zoveel lag hebt waarom gebruik je het dan nog?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
Kassad schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Echt, als je zoveel lag hebt waarom gebruik je het dan nog?
Dat is meteen het pijnpunt, ik lag me letterlijk af en toe dood door Geforce Now }:O

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVingertjes
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-10-2024
[...]

Dat ligt dan toch echt aan je eigen verbinding... met amper 4ms latency kan je weinig lagg hebben lijkt me en qua bandwidth verbruikt het ook niets, zelfs op 5G (smartphone) werkt het prima ondanks een iets hogere latency.

Of heb je het dan over lagg tussen hun server en de game servers?

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVingertjes op 24-10-2024 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Denk dat iemand de "humor" gemist heeft...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 16:42
[...]

Heb je op Founders dan meer lag dan met nadere abo's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasbas
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik lees de laatste bladzijden over wat sync issues bij een enkele game.. Zijn er ook mensen die (recente) ervaringen willen delen over hun resultaten op prut-hardware?

Achtergrond: kinderen die roepen 'ik wil een playstation'.. Maar na doorvragen willen ze eigenlijk alleen Fortnite en Rocket League spelen, want dat is wat de klasgenootjes doen.

Idee: oude werklaptop + priority abo + een usb controller of 2 + koptelefoons
Uitkomst: kids schreeuwen in een headset achter een deur en de TV blijft in de woonkamer vrij O-)

Internet is 1gb glasvezel, laptop is wel een oude i7 met nutteloze onboard graphics rommel, 8gb ram. Zou net aan goed genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:54

Winkiller

De Mopperpot

baasbas schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:25:
Zijn er ook mensen die (recente) ervaringen willen delen over hun resultaten op prut-hardware?
Maak een account aan en probeer de gratis versie, als dat loopt bij je zal de rest allicht beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasbas
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-12-2024
Winkiller schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Maak een account aan en probeer de gratis versie, als dat loopt bij je zal de rest allicht beter zijn.
Ja daar heb ik gisteren mee gespeeld en dat werkte ook nog. Je hebt dan een queue maar die viel mee. Het is me gelukt om Fortnite te spelen. Lag viel me mee, maar grafisch gezien leek het wel 800x600. Dat was erg slecht. De gratis versie lijkt geen optie te hebben om in game de resolutie omhoog te zetten.

Dus mijn vraag om ervaringen: het klinkt aannemelijk dat de gratis versie uitgekleed is. Dat is dan wel jammer. Het laat me zien dat het technisch wel werkt, maar ik weet nog niet welke kwaliteit ik kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

baasbas schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Ja daar heb ik gisteren mee gespeeld en dat werkte ook nog. Je hebt dan een queue maar die viel mee. Het is me gelukt om Fortnite te spelen. Lag viel me mee, maar grafisch gezien leek het wel 800x600. Dat was erg slecht. De gratis versie lijkt geen optie te hebben om in game de resolutie omhoog te zetten.

Dus mijn vraag om ervaringen: het klinkt aannemelijk dat de gratis versie uitgekleed is. Dat is dan wel jammer. Het laat me zien dat het technisch wel werkt, maar ik weet nog niet welke kwaliteit ik kan verwachten
heel simpel : prio is tot 1080p max, ultimate is tot 4k 120hz max.

de free versie geen ervaringen mee. Deze info is ook allemaal op hun website te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

baasbas schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-04 19:56
Zodra ik op dat niveau speel, ga ik me ook druk maken over die framedrops :X . Ik heb ze ook wel eens, maar zeker niet zoveel last van als hij, gezien mijn tempo lager ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nvidia beperkt speeltijd GeForce NOW tot honderd uur per maand - Gaming - Nieuws - Tweakers
nieuws: Nvidia beperkt speeltijd GeForce NOW tot honderd uur per maand

Daarnaast wijzigt het Priority-abonnement van naam en het heet voortaan Performance. De resolutie gaat omhoog van 1080p naar 1440p, terwijl het abonnement ook ondersteuning krijgt voor ultrawideresoluties. Bovendien kunnen gamers de grafische instellingen in de game opslaan.

De wijziging van het Performance abonnement ben ik heel blij mee.
Als mijn ultimate afloopt, ga ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Die 100 uur ben ik wel minder blij mee. Voor mij geen probleem, maar voelt toch als het begin van meer beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Kun je ergens terugzien hoeveel uur je hebt gespendeerd op GFN?
Voor mijn gevoel is 100 uur wel zeer ruim. Dat is 25 uur per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

stijn014 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:53:
Die 100 uur ben ik wel minder blij mee. Voor mij geen probleem, maar voelt toch als het begin van meer beperkingen.
Vind ik helemaal niet zo gek.

Waarom moet 94% van hun klanten gaan opdraaien voor de 6% die meer dan 100 uur per maand wil cloud gamen.

Bij je ISP kan je ook ''onbeperkt'' downloaden en werken ze ook met een fair use policy. Dit is niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Rupus schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:19:
Kun je ergens terugzien hoeveel uur je hebt gespendeerd op GFN?
Voor mijn gevoel is 100 uur wel zeer ruim. Dat is 25 uur per week.
Ja, in je account kan je dit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
daffie82 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:56:
[...]

Vind ik helemaal niet zo gek.

Waarom moet 94% van hun klanten gaan opdraaien voor de 6% die meer dan 100 uur per maand wil cloud gamen.

Bij je ISP kan je ook ''onbeperkt'' downloaden en werken ze ook met een fair use policy. Dit is niets anders.
Als we uitgaan van 4 weken in een maand kun je 25 uur per week gamen. Geen idee wat anderen doen, maar als ik 6 uur in de week haal is dat al heel wat. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op een halve maand zat ik op 17 uren.
100 uren haal ik ook NOOIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:23
Ook wel benieuwd naar wat meningen hier van sommigen die al wat langer met Geforce NOW spelen. Net een reactie getikt op het frontpage artikel met een rekenvoorbeeldje. Ik ben van mening dat het duurder is om zelf een systeem te onderhouden dat een Geforce NOW abonnement te hebben. -MD- in 'Nvidia beperkt speeltijd GeForce NOW tot honderd uur per maand'

Los van dat ik het wel leuk vind om een systeem in elkaar te zetten, het met sommige games toch een stuk prettiger is om zelf het e.e.a. in beheer te hebben (mods, game-versies kunnen kiezen enz) en het in de winter toch wel lekker warm is in mijn kantoor/game-hok, lijkt mij Geforce NOW altijd voordeliger. Volgens mij maakt het ook niet uit of je nu 10u per maand of 100u per maand speelt.

[ Voor 15% gewijzigd door -MD- op 08-11-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

-MD- schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:22:
Ook wel benieuwd naar wat meningen hier van sommigen die al wat langer met Geforce NOW spelen. Net een reactie getikt op het frontpage artikel met een rekenvoorbeeldje. Ik ben van mening dat het duurder is om zelf een systeem te onderhouden dat een Geforce NOW abonnement te hebben. -MD- in 'Nvidia beperkt speeltijd GeForce NOW tot honderd uur per maand'

Los van dat ik het wel leuk vind om een systeem in elkaar te zetten, het met sommige games toch een stuk prettiger is om zelf het e.e.a. in beheer te hebben (mods, game-versies kunnen kiezen enz) en het in de winter toch wel lekker warm is in mijn kantoor/game-hok, lijkt mij Geforce NOW altijd voordeliger. Volgens mij maakt het ook niet uit of je nu 10u per maand of 100u per maand speelt.
Voor mijn gevoel en mijn gemak - ben ik er al langer uit dat het voordeliger is.
en eerlijk, als blijkt dat het 1 euro per maand duurder is dan een eigen systeem - dan kies ik nog voor GFN.

EDIT : je rekenvoorbeeld kan trouwens nog goedkoper - je kan GFN namelijk per 6 maanden betalen en dan dalen de kosten nog verder. 55 euro per 6 maanden voor het ''performance'' abonnement.

Ben ook benieuwd wat bijvoorbeeld het verschil in kosten is met bijvoorbeeld een Playstation 5 (Pro) of Xbox console.

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 08-11-2024 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
-MD- schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:22:

Klopt, maar… het hangt ook wel weer af van de use case. Als vervanger voor de gamedesktop is het 100% dik in orde.

Een gamelaptop vervangen weet ik zo net nog niet. Geforce NOW heeft een stabiele en redelijk snelle verbinding nodig. Dat heb ik (nog) niet overal.

Dus mijns inziens voor thuis helemaal top, onderweg erg afhankelijk van je internetverbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
daffie82 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:26:
[...]
Voor mijn gevoel en mijn gemak - ben ik er al langer uit dat het voordeliger is.
en eerlijk, als blijkt dat het 1 euro per maand duurder is dan een eigen systeem - dan kies ik nog voor GFN.
Maar jij bent dan ook een echte fan. 8)

Het kan inderdaad nog iets voordeliger, zeker als je ook nog een aanbieding kunt scoren. Echter zijn er ook aan de andere kant variabelen waar je nog voordeel uit kunt halen. Lagere stroomprijzen, een systeem draait niet altijd op max load, enz enz. Ik wilde het gemiddeld uitrekenen en niet perse de versie die het meest in het voordeel van Geforce NOW predikt om mijn punt sterker te maken.

Vergelijken met een console is ook lastig. Puur gekeken naar het apparaat zal dat voordeliger zijn. Een console verbruikt minder en is goedkoper (ook al gaat die prijs ook flink omhoog las ik van de week) . Vergelijken met een systeem is lastig, want ga je uit van minimaal 60 fps op 4k of accepteer je 30fps op 4k (de performance-modus die je kunt kiezen). Want dan kun je eerlijkheidshalve niet gaan vergelijken met een volwaardig 4k systeem. Daarnaast zijn games aanzienlijk duurder. In mijn geval zou mijn bibliotheek aanzienlijk kleiner zijn, bestond er niet zoiets als de steam summer/winter/autumn/spring-sale :D. Alhoewel de Xbox game-pass ook wel weer veel brengt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:08:
[...]

Klopt, maar… het hangt ook wel weer af van de use case. Als vervanger voor de gamedesktop is het 100% dik in orde.

Een gamelaptop vervangen weet ik zo net nog niet. Geforce NOW heeft een stabiele en redelijk snelle verbinding nodig. Dat heb ik (nog) niet overal.

Dus mijns inziens voor thuis helemaal top, onderweg erg afhankelijk van je internetverbinding.
Ja volledig eens. Thuis speel ik op de bank draadloos op mijn laptop en merk ik geen verschil met mijn bekabelde pc. Maar daar staat tegenover dat ik op de bank Factorio, Civilization e.d. speel. Zit ik op mijn pc, dan slinger ik The Division aan ofzo. Dus dat kun je niet 1 op 1 vergelijken, maar met het juiste netwerk denk ik dat het verschil niet/nauwelijks merkbaar zal zijn. Alles staat of valt natuurlijk met de kwaliteit van je verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:33
Ik heb net een maandje Priority (heet nu dacht ik Performance) genomen om Dragon Age Veilguard op mijn laptop te spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegenvalt t.o.v. toen ik GFN lang geleden heb gebruikt ... ik probeerde in eerste instantie de game op 1080p zonder RT met de settings op High maar de gameplay zat vol stotteringen. Evenals het geluid.
Nadat ik alles op Medium had gezet was het beter speelbaar maar nog zeker niet vloeiend. De RT had ik toen op 'selective' gezet maar misschien moet die alsnog helemaal uit.

Is dat te verwachten bij het Performance abo eigenlijk?

Wat wel heel fijn is is dat de ingame settings nu eindelijk worden onthouden :) Scheelt een hoop werk bij je volgende speelsessie.

EDIT: ik speel via 5GHz Wifi omdat ik momenteel even niet via een kabel kan. De Wifi haalt pakweg 900Mbps en heeft 10 a 11ms latency.

[ Voor 8% gewijzigd door Vortigen op 10-11-2024 17:04 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vortigen schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:01:
Ik heb net een maandje Priority (heet nu dacht ik Performance) genomen om Dragon Age Veilguard op mijn laptop te spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegenvalt t.o.v. toen ik GFN lang geleden heb gebruikt ... ik probeerde in eerste instantie de game op 1080p zonder RT met de settings op High maar de gameplay zat vol stotteringen. Evenals het geluid.
Nadat ik alles op Medium had gezet was het beter speelbaar maar nog zeker niet vloeiend. De RT had ik toen op 'selective' gezet maar misschien moet die alsnog helemaal uit.

Is dat te verwachten bij het Performance abo eigenlijk?

Wat wel heel fijn is is dat de ingame settings nu eindelijk worden onthouden :) Scheelt een hoop werk bij je volgende speelsessie.

EDIT: ik speel via 5GHz Wifi omdat ik momenteel even niet via een kabel kan. De Wifi haalt pakweg 900Mbps en heeft 10 a 11ms latency.
Test je packetloss en andere zaken eens? Gebruik de juiste preset.
https://packetlosstest.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
daffie82 schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:24:
[...]

Test je packetloss en andere zaken eens? Gebruik de juiste preset.
https://packetlosstest.com/
Bedankt voor die test site. Heb de preset voor Geforce Now gebruikt en de server op Germany gezet.

Packetloss is op alle onderdelen 0%.
Average Latency 26ms
Average Jitter 2.39ms

Dat ziet er toch dik in orde uit.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:55
Ik heb voor t eerst GeForce Now genomen en dan de Performance abo. Deze zou tot 1440p moeten gaan maar als ik Indiana Jones opstart op mijn 4k tv dan staat de resolutie nog op 1080p. In de app heb ik al aangegeven dat ik zelf mijn resolutie instel en die dus ook op 1440 gezet, maar hij blijft maar 1080 aangeven in de game zelf.

Doe ik iets fout? Snap er niks van haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@Daan0s
Je tv ondersteunt geen native 1440p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Daan0s schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:45:
Ik heb voor t eerst GeForce Now genomen en dan de Performance abo. Deze zou tot 1440p moeten gaan maar als ik Indiana Jones opstart op mijn 4k tv dan staat de resolutie nog op 1080p. In de app heb ik al aangegeven dat ik zelf mijn resolutie instel en die dus ook op 1440 gezet, maar hij blijft maar 1080 aangeven in de game zelf.

Je speelt via een chromecast met GoogleTV?
Dan kan je sowieso maar Max 1080p spelen. Ligt niet aan GFN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
daffie82 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:59:
[...]

Je speelt via een chromecast met GoogleTV?
Dan kan je sowieso maar Max 1080p spelen. Ligt niet aan GFN...
Nee gewoon de Geforce Now app geïnstalleerd op mn LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Daan0s schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:04:

Nee gewoon de Geforce Now app geïnstalleerd op mn LG.
Ok. Vreemd dan.
Op mijn LG (G1 uit 2021) spelen is geen optie.
Die ondersteunt amper bluetooth game controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
daffie82 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:09:
[...]

Ok. Vreemd dan.
Heb een LG nano van 20 of 21 maar doet de duelsense het perfect op, raar.

Heb nu ook GFN app op laptop gezet en op mijn monitor gezet, die gewoon op 1440p resolutie staat ingesteld. Zodra de game start gaat ie daar ook gewoon op 1080p, en kan t ingame niet veranderen. Denk echt dat ik wat over t hoofd zie ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Daan0s schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:28:
[...]

Heb een LG nano van 20 of 21 maar doet de duelsense het perfect op, raar.

Heb nu ook GFN app op laptop gezet en op mijn monitor gezet, die gewoon op 1440p resolutie staat ingesteld. Zodra de game start gaat ie daar ook gewoon op 1080p, en kan t ingame niet veranderen. Denk echt dat ik wat over t hoofd zie ofzo
Heb zelf de SteelSeries Stratus Duo
Die wordt dus helemaal niet herkend door mijn tv. :(
Op de CC geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 19:13
Daan0s schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:45:

Op de TV moet je voor 4K het ultimate abbo hebben.
Zie

https://nvidia.custhelp.c...xcHdKbERBazBnck9nJTIxJTIx

Performance en Free zijn helaas maar 1080P max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
daffie82 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:09:
[...]

Ok. Vreemd dan.
Op m'n LG GX van een jaar eerder kan ik zelfs gewoon spelen met een Playstation controller. Dat moet gewoon werken.

Ik zie alleen dat jij een Steelseries hebt, dat weet ik dan weer net niet, maar Bluetooth is Bluetooth. Wel gek dat die dan niet zou werken, weleens een andere cobtroller geprobeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Jeffoz op 12-12-2024 00:00 ]

• Daan0s
Jeffoz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:57:
[...]

Op de TV moet je voor 4K het ultimate abbo hebben.
Zie

https://nvidia.custhelp.c...xcHdKbERBazBnck9nJTIxJTIx

Performance en Free zijn helaas maar 1080P max.
Thanks maar performance is wel 1440p. Ik heb even No Rest for the Wicked opgestart via GFN en die kon ik wel gewoon op 1440p zetten. Dus er gaat iets mis bij Indiana Jones maar geen idee wat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVjWPYjYLbBVkPwEr8WDQ7Y0WPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XFwcH3uTXBFmkUCMmn0zhohd.png?f=fotoalbum_large

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jeffoz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:59:
[...]

Op m'n LG GX van een jaar eerder kan ik zelfs gewoon spelen met een Playstation controller. Dat moet gewoon werken.

Ik zie alleen dat jij een Steelseries hebt, dat weet ik dan weer net niet, maar Bluetooth is Bluetooth. Wel gek dat die dan niet zou werken, weleens een andere cobtroller geprobeerd?
Heb geen andere controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 22-04 10:05
@Daan0s Zit je te kijken via de statistieken van je GeForce Now sessie voor je resolutie? Ik merk dat bij de laatste/grafisch zwaardere games dat het dan ook op 1080P blijft. 1440P heb ik dan weer wel bij andere games.

Misschien zet hij het per game op 1080P als de game zwaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
polopolo150 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:24:
@Daan0s Zit je te kijken via de statistieken van je GeForce Now sessie voor je resolutie? Ik merk dat bij de laatste/grafisch zwaardere games dat het dan ook op 1080P blijft. 1440P heb ik dan weer wel bij andere games.

Misschien zet hij het per game op 1080P als de game zwaar is?
Ja en ook ingame, daar gaat in de settings hij ook niet hoger dan 1080. Iemand anders in t Indiana topic gebruikt ook GFN en zei dat ie het wel op 1440p speelde. Kan er ook echt niks over vinden verder op internet dus wel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 10:42
Ik speel nu denk ik zo’n 1,5 jaar via geforce now ultimate. Over het algemeen ben ik tevreden alleen blijven er factoren waaraan ik mij af toe stoor. Het maakt voor mijn gevoel bijvoorbeeld best veel uit of ik met AMS05, 06 of 07 verbonden ben. De ene is server lijkt gewoon stabieler dan de andere. Voor casual play is het allemaal prima en dan maakt een hickup niet uit. Maar bij een shooter is dat soms wel eens vervelend. Hebben jullie die ervaring ook?

Ben ook nog wel benieuwd naar de latency van gfn tov hetzelfde spel op je eigen pc. Iemand die ik ken is een half jaar terug geswitched van gfn naar een eigen pc en die geeft aan dat het verschil best groot is. Helaas kan ik het daar niet even testen, Scandinavië is net te ver weg. Maar je ziet het ook terug in zijn resultaten. Iemand dit wel eens getest? Hoewel ik verwacht dat er weinig mensen zijn met een game pc en geforce now.

Het is voor mij nog steeds een hele fijne oplossing. Hopelijk blijven ze bij gfn nog even weg van extra restricties en prijsstijgingen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Ik heb een haat/liefde verhouding met GeforceNow. Ik heb het in de vakantie periode weer even aangezwengeld omdat ze een leuke vakantie deal hadden en ik toch echt wel Cities Skylines 2 wilde spelen. Echter merkte ik ook inderdaad dat de ene server beter is dan de andere en dan zit je maar te verbinden en te hopen dat je dan wel op de juiste uit komt ( geen idee hoe je dat kan beinvloeden ).

Heb het nu weer even op hold gezet omdat ik toch niet veel ga gebruiken ivm werk. Het is en blijft een leuk concept dat cloud gaming. Ze hebben overigens niet zo lang geleden nog een prijsstijging doorgevoerd...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
KraveN schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:17:
Ik speel nu denk ik zo’n 1,5 jaar via geforce now ultimate. Over het algemeen ben ik tevreden alleen blijven er factoren waaraan ik mij af toe stoor. Het maakt voor mijn gevoel bijvoorbeeld best veel uit of ik met AMS05, 06 of 07 verbonden ben. De ene is server lijkt gewoon stabieler dan de andere. Voor casual play is het allemaal prima en dan maakt een hickup niet uit. Maar bij een shooter is dat soms wel eens vervelend. Hebben jullie die ervaring ook?

Ben ook nog wel benieuwd naar de latency van gfn tov hetzelfde spel op je eigen pc. Iemand die ik ken is een half jaar terug geswitched van gfn naar een eigen pc en die geeft aan dat het verschil best groot is. Helaas kan ik het daar niet even testen, Scandinavië is net te ver weg. Maar je ziet het ook terug in zijn resultaten. Iemand dit wel eens getest? Hoewel ik verwacht dat er weinig mensen zijn met een game pc en geforce now.

Het is voor mij nog steeds een hele fijne oplossing. Hopelijk blijven ze bij gfn nog even weg van extra restricties en prijsstijgingen :)
Je doet een goede constatering. Voor casual gaming is het echt prima. Zolang input lag en latency geen probleem zijn is het een prima product, maar shooters (en helemaal niet online) ga ik er niet op spelen.

Via de UTP-kabel ervaar ik een stabielere verbinding dan over Wi-Fi, maar dat garandeert alsnog niet voldoende stabiliteit.

GeForce Now is echt voor dat ene spel dat je even wil spelen zonder een complete Game PC aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 22-04 10:05
De tijdstip van de dag en periode van het jaar lijkt ook wat uit te maken. Qua tijdstip ben ik niet uit hoe het werkt maar ik weet wel dat ik tijdens kerst een sublieme GeForce Now experience had. Ervoor en erna is het heel erg hit or miss.

Ik speel best veel Call of Duty en was blij dat het op GeForce Now was. Het probleem is dat bijna iedere keer dat je de game opstart dat de shaders weer pre-rendered moet worden. Dit is echt een draak van een proces. Toen CoD net op GeForce Now was, was dit totaal niet te doen. Het deed het gewoon echt niet of was zo traag als stront dit proces. Dit gaat de laatste tijd wel beter maar dan is het nog steeds een proces van een paar minuten voordat je met de game kan beginnen. Maar alleen als je geluk hebt. Het is iedere keer een soort casino als je bij opstarten van de game achter komt of je shaders wel binnen een normale tijd klaar is. Want ik ga echt niet achter m'n bureau of TV beetje niksen iedere keer. Het is ook zo random iedere keer. Ene keer lang 0% en dan ineens bijna klaar. Andere keer gaat het gestaag naar 100%. En de andere keer gaat het in het begin gestaag naar 100% maar is het na paar minuten ook niet klaar als je het even laat laden. Zo vervelend is dit proces. Toevallig laatste dagen is het soms instant klaar. 8)7

Laatste week met de RTX 4080 gaat het wel goed. Maar ik zit echt te denken om maar een gaming PC of weer zoals vroeger een dedicated Xbox te nemen om dat met toetsenbord en muis te spelen. Opzich had xCloud dit gevoel voor mij weg kunnen werken mits dat ook feilloos was. En dat is het vaak wel maar niet altijd.

Dus inderdaad zoals iemand eerder aangaf. Dit is prima om een Game PC-loze tijd te overbruggen. Maar niet om dit te houden. Het hangt er van af wat je zit te gamen maar in mijn geval is het niet te doen.

Tegenwoordig als ik CoD opstart en rechts beneden zie ik de versienummer van de CoD die ik zit te spelen zie ik wel dat ik een speciale GeForce Now versie speel tegenwoordig van het spel. Sindsdien gaat het ook beter. Maar wat het inhoud en of het toeval is, weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door polopolo150 op 17-01-2025 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ben het wel met je eens. Voor mij persoonlijk is het een kwestie van investering. Ik game zeer sporadisch dus dan is het niet heel nuttig om een game pc a 1000 ~ 1500 euro aan te schaffen als ik voor een fractie van die prijs een maandje kan gamen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 22:55
Ik zag laatst op mijn LG TV dat Geforce Now beschikbaar is, dus inmiddels een paar dagen gebruik gemaakt van een maandje ultimate. Ik kan nog niet zeggen dat ik erg tevreden ben... De afgelopen jaren met plezier Stadia, Xcloud en PS Now gebruikt op verschillende apparaten. Ik heb glasvezel en eigenlijk nooit problemen maar ik heb nu last van packet loss. Na wat googlen zou dit blijkbaar kunnen liggen aan mijn ISP (Odido) maar ook aan Nvidia zelf. Ik neem juist zo'n service omdat ik geen gedoe wil maar ben alleen maar bezig om te kijken hoe ik van de packet loss af kom. Wellicht mensen hier die bovenstaande bekend voor komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 22:47

Audione0

Strijdt der titanen

Causs schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:40:
Ik zag laatst op mijn LG TV dat Geforce Now beschikbaar is, dus inmiddels een paar dagen gebruik gemaakt van een maandje ultimate. Ik kan nog niet zeggen dat ik erg tevreden ben... De afgelopen jaren met plezier Stadia, Xcloud en PS Now gebruikt op verschillende apparaten. Ik heb glasvezel en eigenlijk nooit problemen maar ik heb nu last van packet loss. Na wat googlen zou dit blijkbaar kunnen liggen aan mijn ISP (Odido) maar ook aan Nvidia zelf. Ik neem juist zo'n service omdat ik geen gedoe wil maar ben alleen maar bezig om te kijken hoe ik van de packet loss af kom. Wellicht mensen hier die bovenstaande bekend voor komt?
Hier een maandje ultimate gebruikt (wel een jaar geleden al, met een Odido lijntje met 1gbs op een nvidia shield pro2019) en geen last van Packet loss gehad. Geforce now werkte uitermate goed. Wellicht dat je tv het niet helemaal trekt?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Audione0 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:13:
[...]

Hier een maandje ultimate gebruikt (wel een jaar geleden al, met een Odido lijntje met 1gbs op een nvidia shield pro2019) en geen last van Packet loss gehad. Geforce now werkte uitermate goed. Wellicht dat je tv het niet helemaal trekt?
Zou kunnen... heb wel het topmodel uit 2023 maar goed. TV software is nooit super. Misschien dat ik het ook nog even op de laptop ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffoz
Causs schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:07:
[...]

Zou kunnen... heb wel het topmodel uit 2023 maar goed. TV software is nooit super. Misschien dat ik het ook nog even op de laptop ga proberen.
Ik heb een LG GX uit 2020 en GeforceNOW werkt prima op de TV. Misschien ff een keer TV helemaal van de stroom af halen en alles opnieuw opstarten. Soms helpt het volledig vd stroom nog weleens tegen vaag gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Jeffoz schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:18:
[...]

Ik heb een LG GX uit 2020 en GeforceNOW werkt prima op de TV. Misschien ff een keer TV helemaal van de stroom af halen en alles opnieuw opstarten. Soms helpt het volledig vd stroom nog weleens tegen vaag gedrag.
Zal ik eens proberen. Ik zit uiteraard wat dingen uit te zoeken en lees héél veel verschillende oorzaken, van Nvidia met Geforce Now zelf tot aan de manier waarop het internet thuis is aangesloten tot aan de ISP. Het internet in de woonkamer zit achter een switch. Daar zou het aan dus aan kunnen liggen. Overigens lijkt het (iets) beter nu ik de TV op de Wi-Fi heb in plaats van bekabeld.

Maar als ik https://packetlosstest.com/ deze website gebruik dan heb ik helemaal geen packet loss... alleen wel een percentage late packets. Ik ga nu slapen en er nog eens over nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Heeft iemand ervaring met annuleringen? Ik heb nu weer voor 6 maanden betaald en vind dat automatisch verlengen altijd zo’n gedoe. Ik kon die optie om het uit te zetten niet vinden en wilde eigenlijk terug naar de ‘gratis’ versie. Maar als ik dat doe, verlies ik dan direct toegang tot mijn huidige abonnement, of loopt het gewoon door tot de einddatum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffoz
Gr4mpyC3t schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:32:
Heeft iemand ervaring met annuleringen? Ik heb nu weer voor 6 maanden betaald en vind dat automatisch verlengen altijd zo’n gedoe. Ik kon die optie om het uit te zetten niet vinden en wilde eigenlijk terug naar de ‘gratis’ versie. Maar als ik dat doe, verlies ik dan direct toegang tot mijn huidige abonnement, of loopt het gewoon door tot de einddatum?
Als je cancelt terwijl je voor 6 maanden betaald hebt kan je het gewoon voor die 6 maanden gebruiken. Optie om uit te zetten zit gewoon in je account pagina, uitzetten is dan in jou geval na 6 maanden terug naar gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Jeffoz schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Als je cancelt terwijl je voor 6 maanden betaald hebt kan je het gewoon voor die 6 maanden gebruiken. Optie om uit te zetten zit gewoon in je account pagina, uitzetten is dan in jou geval na 6 maanden terug naar gratis versie.
Bedankt voor de verduidelijking! Die optie heb ik dus nog niet gevonden, maar als jij aangeeft dat deze er wel degelijk is zal ik nogmaals de portal induiken. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 22:47

Audione0

Strijdt der titanen

Causs schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:29:
[...]

Zal ik eens proberen. Ik zit uiteraard wat dingen uit te zoeken en lees héél veel verschillende oorzaken, van Nvidia met Geforce Now zelf tot aan de manier waarop het internet thuis is aangesloten tot aan de ISP. Het internet in de woonkamer zit achter een switch. Daar zou het aan dus aan kunnen liggen. Overigens lijkt het (iets) beter nu ik de TV op de Wi-Fi heb in plaats van bekabeld.

Maar als ik https://packetlosstest.com/ deze website gebruik dan heb ik helemaal geen packet loss... alleen wel een percentage late packets. Ik ga nu slapen en er nog eens over nadenken :P
Ik weet niet hoe GFN op een tv werkt, maar wellicht kun je in de app op de tv het eea aanpassen kwa kwaliteit/verbindinginstellingen en daar wat winst uit proberen te halen?
Anders zou ik het niet weten.

Succes!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-04 22:44
Ik heb heel baldurs gate 3 uitgespeeld op geforce now verdeeld tussen mijn steam deck, mijn macbook en mijn tv (LG app). Meerendeel was op de tv.

Vond dat toch wel ideaal. Als mijn vriendin tv gaat kijken kan ik switchen naar de steamdeck en als ik er eens goed voor wil gaan zitten kan het met tobo en muis achter mn ultrawide.

Allemaal via odido 1gbit ook en geen issues gehad.

Helaas nu bg3 uit is een beetje in een gaming gat gevallen dus gebruik ik het nu weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Inmiddels wat wezen "experimenteren".

Situatie: TV aangesloten met ethernetkabel krijg ik veel packetloss. Deze ethernetkabel is verbonden aan een switch. Aan die switch zit al mijn apparatuur die onder de TV staat, waaronder ook de Access Point. Als ik de TV aansluit op de AP 5Ghz krijg ik weinig packetloss...

Ik heb meerdere ethernetkabels in andere poorten van de switch geprobeerd. Ik heb een power cycle gedaan. Ik heb de DNS veranderd.

Om een lang verhaal kort te maken... ik weet het niet meer :) In het ergste geval is de ethernetpoort van de TV niet goed maar die voldoet prima als het gaat om streamingsdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heb je de kabel die naar de switch gaat vanaf je router direct in je tv gestopt en gekeken wat dat doet? Ik zou als ik zo lees gewoon die AP verbinding gebruiken als dat het beste werkt. Uiteindelijk of het nu door een draadje of door de lucht moet wat maakt het uit tegenwoordig?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:17
Ik had GeForce Now geannuleerd, omdat ze destijds geen mods ondersteunen voor BG3 en Boosteroid deed dat wel.
Inmiddels ondersteunt Geforce Now wel de mods, maar hun betaal systeem is al een aantal dagen down en kan niet upgraden naar premium…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:31
Ze hadden volgens mij wel meer problemen… het patchen van een game ( als een game een grote update heeft gehad ) duurt normaal 2/3 uur . Nu was bij seizoen 2 van black ops 6 de game enkele dagen offline …. Laat dat nou net de game zijn die ik alleen daarop speel omdat de Steam deck geen anti cheat ondersteund. Erg vervelend maar inmiddels weer opgelost

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebsel
Inmiddels ondersteunt Geforce Now wel de mods, maar hun betaal systeem is al een aantal dagen down en kan niet upgraden naar premium…
Dat gaat ook nog een paar weken duren... Zie https://nvidia.custhelp.c...o-geforce-now-memberships

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:00
el1989 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:35:
Ze hadden volgens mij wel meer problemen… het patchen van een game ( als een game een grote update heeft gehad ) duurt normaal 2/3 uur . Nu was bij seizoen 2 van black ops 6 de game enkele dagen offline …. Laat dat nou net de game zijn die ik alleen daarop speel omdat de Steam deck geen anti cheat ondersteund. Erg vervelend maar inmiddels weer opgelost
Toen Cyberpunk 2077 2.0 was uitgekomen, had ik nog een GTX 1080. Om te kunnen genieten van path tracing, moest ik wel via Geforce Now spelen. Patch 2.0 kwam uit en het heeft werkelijk twee dagen geduurd, voordat we konden spelen.

Schijnbaar als er een update uitkomt van een spel, wordt de hele patch grondig onderzocht of er geen zwakheden inzitten en/of problemen kunnen veroorzaken aan hun systemen. Het kan soms dagen duren, voordat ze een patch van een game doorzetten.

Uiteindelijk een RTX 4080 besteld, die ik nog sneller binnen had dan Cyberpunk 2077 weer speelbaar was op GF Now. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Shit zeg, twee dagen 1 game niet kunnen spelen. Echt verschrikkelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:31
daffie82 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:43:
Shit zeg, twee dagen 1 game niet kunnen spelen. Echt verschrikkelijk inderdaad.
Verschrikkelijk word nergens genoemd. Maar vervelend kan het wel zijn als je lekker online met je vrienden wilt gaan en de game er 2 dagen uit ligt. De nieuwe dingen samen ontdekken zit er dan al niet meer in en dat kan wel jammer zijn als je een bepaalde game veel samen speelt .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Doe eens aardig en houd het on-topic

[ Voor 113% gewijzigd door Mog op 06-02-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Ik heb (binnen mijn kennis en kunde) van alles geprobeerd. Omdat ik als jonge vader niet heel veel tijd over heb, heb ik het opgegeven en speel ik inmiddels gewoon met de packetloss en het valt gelukkig wel mee. Begin maart stap ik over op een andere provider en dan zien we wel of dat nog een verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:57

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Misschien is het al 100x gevraagd, maar ik kan het niet terugvinden. Ik zou graag GeForce now Ultimate nemen, maar staat op "uitverkocht" hoe vaak en/of hoe snel is dit (weer) beschikbaar? Iemand daar kennis of ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DominoNL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:21:
Misschien is het al 100x gevraagd, maar ik kan het niet terugvinden. Ik zou graag GeForce now Ultimate nemen, maar staat op "uitverkocht" hoe vaak en/of hoe snel is dit (weer) beschikbaar? Iemand daar kennis of ervaring mee?
Paar posten omhoog lezen...

https://nvidia.custhelp.c...o-geforce-now-memberships
Why are all memberships & gift cards sold out right now?
GeForce NOW is transitioning to a new payment provider. While we work through this transition, new sign ups for memberships & day passes along with gift card purchases will be paused.
You can sign up to be notified when new memberships, day passes and gift cards are available here:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/memberships/

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 13-02-2025 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

100 maal sorry en dank! Nét niet ver genoeg door geklikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Duurt nogal... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebsel
Gaat ook nog wel even duren, m'n membership is tot eind maart (de 24e iirc) verlengd en de verwachting is ook dat niet eerder dan half maart je weer nieuwe abo's af kunt sluiten.

• DominoNL

DominoNL

Sorry, It's me again...

Allereerst; raar dat dagkaarten weer wel te koop zijn en abo's niet, maargoed..

Ik kan dus niet vinden of je bij een daypass 24 speeluren krijgt als een soort prepaid, of dat je - vanaf de start - 24u lang kunt spelen. Dus bijvoorbeeld vanaf nu tot morgen 12:00... Iemand die meer weet?

[ Voor 3% gewijzigd door DominoNL op 27-02-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:18
DominoNL schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:59:
Sorry, It's me again...

Allereerst; raar dat dagkaarten weer wel te koop zijn en abo's niet, maargoed..

Ik kan dus niet vinden of je bij een daypass 24 speeluren krijgt als een soort prepaid, of dat je - vanaf de start - 24u lang kunt spelen. Dus bijvoorbeeld vanaf nu tot morgen 12:00... Iemand die meer weet?
Een dagpas is “echt” 24 uur, aansluitend dus en niet 24 uur vrij te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:18
Registraties en betaling is weer mogelijk! Let op, nog wel een Paypal storing maar creditcard gaat prima.

Zojuist een half jaartje performance afgesloten, ook de duurdere is nog beschikbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een Mac Mini M4 i.c.m. GFN Ultimate? Ben met name geinteresseerd in de ervaring t.o.v. een gaming PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebsel
MaZo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:38:
Iemand hier ervaring met een Mac Mini M4 i.c.m. GFN Ultimate? Ben met name geinteresseerd in de ervaring t.o.v. een gaming PC.
Niet met een Mac Mini M4, wel met een MacBook Pro M3 Pro - wat is precies je vraag? 'T werkt vlekkeloos, heb over t algemeen niet het idee dat ik aan het cloudgamen ben, behalve als ik via de Wifi ga en die af en toe wat 'vol' zit (dan is de verbinding soms wat 'spotty'). Als ik bekabeld game merk ik praktisch geen verschil. Zowel met muis/toetsenbord als met m'n Xbox-controller. Ook HDR en VRR etc. is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ocin32 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:33:
Registraties en betaling is weer mogelijk! Let op, nog wel een Paypal storing maar creditcard gaat prima.

Zojuist een half jaartje performance afgesloten, ook de duurdere is nog beschikbaar op dit moment.
De Paypal optie werkt nu ook. Zojuist een maandje Performance afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik had Ultimate tot half mei, dat is nu dus al automatisch verlengd tot half juni.
Fijn van GFN :)
Ik heb immers geen nadeel van deze nieuwe payment provider - ik heb toch al betaald tot half mei.
Dus die verlenging hoeven ze in principe niet te doen. Erg netjes _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door daffie82 op 28-02-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er een manier om de hoogste tier even uit te proberen? Goedkope code via een reseller ofz?

De gratis variant net even getest op een MacMini die aan de gameTV hangt en dat werkt aardig maar zou het liefst ook de grafische pracht en praal even proberen voor ik er een maand voor afsluit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-04 22:37
Donstil schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:32:
Is er een manier om de hoogste tier even uit te proberen? Goedkope code via een reseller ofz?

De gratis variant net even getest op een MacMini die aan de gameTV hangt en dat werkt aardig maar zou het liefst ook de grafische pracht en praal even proberen voor ik er een maand voor afsluit.
Een dagpas kopen? Wel relatief duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
maxoss schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Een dagpas kopen? Wel relatief duur
Ja dat zag ik achteraf, goedkoper als het niet werkt, dure oplossing als het wel werkt.

Ik dacht eigenlijk ergens een code vandaan halen, Turkije, India, enz. Maar dat lijkt niet zo 1.2.3. mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 10:42
Ik heb sinds kort weer een systeem met GPU zodat ik thuis weer het één en ander kan draaien. Lang gebruik gemaakt van Geforce Now maar ben nu toch wel om. Het is eigenlijk wat veel mensen al zeggen. Voor solo play is het geweldig. Ga je naar multiplay met een compettive element dat kan er niks op tegen een lokale pc.

Nu doet Geforce Now het zeker niet slecht, maar lokaal is directer en je merkt dat gewoon op meerder punten, de game menu's, de reactie in het spel, minder wisseling in beeldkwaliteit, etc. Ga ik het dan nooit meer gebruiken? Geen idee, ik zet voor nu mijn abonnement stop en bekijk later wel of ik het weer een keer ga oppakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
mee eens dat een lokale pc beter is.
Maar als ik kan kiezen tussen een nieuwe lokale pc á €2000 of Geforce Now á €10 per maand dan heeft voor mij dat laatste toch de voorkeur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rupus schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:59:
mee eens dat een lokale pc beter is.
Maar als ik kan kiezen tussen een nieuwe lokale pc á €2000 of Geforce Now á €10 per maand dan heeft voor mij dat laatste toch de voorkeur.
Ik heb zojuist de hoogste tier afgesloten en ben echt onder de indruk. Dat kost dan wel €20,- per maand, een vergelijkbare pc kost al snel €3500,- wat dus inhoud dat je 175(!) maanden GeForce Now kunt nemen voor de prijs van die pc 8)7 en dan krijg je nog upgrades ook.

Je kunt misschien wel meer dan alleen gamen op een Gaming PC maar daar heb ik als Mac gebruiker dan weer geen interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Heeft iemand ervaring met een upgrade van Performance naar Ultimate? Op dit moment heb ik nog een Performance-abonnement tot augustus 2025. Als ik nu aangeef een upgrade naar Ultimate te willen mag ik direct €109,99 aftikken (voor 6 maanden) en zit ik vast aan het abonnement tot december 2025.

Misschien ben ik gek, maar hierdoor betaal ik de volle mep voor Ultimate en verlies ik het geld dat ik al heb betaald voor Performance, toch? Klopt dit of zie ik nu iets over het hoofd? 8)7

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste