[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:17
daffie82 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:27:
Neem 1 maand premium om het fatsoenlijk te testen. Die free zit vaak zo vol dat je er niet door geraakt. 1 maand kost je tientje en dan weet je tenminste echt of en hoe het werkt.
Oke thanks dus free is gewoon niet speelbaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:50

daffie82

Minisforum UM773 Lite

fevo-1190 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:27:
[...]

Oke thanks dus free is gewoon niet speelbaar. 8)7
Dat zeg ik niet. Probeer gerust morgen of overmorgen eens opnieuw.

Als je echt interesse hebt in deze service, zal een tientje er wel van afkunnen, toch?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
daffie82 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:35:
[...]

Dat zeg ik niet. Probeer gerust morgen of overmorgen eens opnieuw.

Als je echt interesse hebt in deze service, zal een tientje er wel van afkunnen, toch?
Ik zeg dat wel, want heb het 4-maal 1uur geprobeerd en geen van de 4 keer gelukt.

€10,- is zeker geen probleem ga dat van het weekend zeker proberen.
Ben geen multiplayer gamer meer . Hou meer van games
Zoals anno serie.

Echt multiplayer word ik te traag voor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wscholten93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:34
Gr4mpyC3t schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:23:
Heeft iemand ervaring met een upgrade van Performance naar Ultimate? Op dit moment heb ik nog een Performance-abonnement tot augustus 2025. Als ik nu aangeef een upgrade naar Ultimate te willen mag ik direct €109,99 aftikken (voor 6 maanden) en zit ik vast aan het abonnement tot december 2025.

Misschien ben ik gek, maar hierdoor betaal ik de volle mep voor Ultimate en verlies ik het geld dat ik al heb betaald voor Performance, toch? Klopt dit of zie ik nu iets over het hoofd? 8)7
Ik liep hier vandaag ook tegenaan, dus ik ben op onderzoek gegaan. Zoals ik het nu zie ontvang je de resterende performance dagen als krediet op je ultimate dagen. Dit is geen 1:1 verhouding maar eerder een 1:2 verhouding.

Als voorbeeld: Mijn performance membership loopt tot 30 november. Dat zijn ongeveer 5 maanden. Als ik nu upgrade naar een half jaar ultimate, dan loopt deze tot 14 maart 2026. Dat zijn dus zo'n 2,5 maanden bovenop dat halve jaar. Dus mijn 5 maanden performance worden omgezet naar 2,5 maanden ultimate.

Hopelijk helpt dit iets verder. Ik ga het zelf in ieder geval gewoon doen. Met het oog op de Summer sale kan ik misschien wat leuke AAA games streamen op m'n deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:07
Iemand ook last van een enorme wachtlijst op ultimate op dit moment? Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Kan altijd meteen verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Ultimate werkt naar behoren, maar heel veel steam games zie of ken die niet.
Als die al in de game lijst te vinden is moet je hem markeren als bezit, maar dan doet de game het alsnog niet .
Ben nog niet echt overtuigd hoor.
Met ultimate geen wacht tijden meer gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:38
fevo-1190 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:57:
Ultimate werkt naar behoren, maar heel veel steam games zie of ken die niet.
Als die al in de game lijst te vinden is moet je hem markeren als bezit, maar dan doet de game het alsnog niet .
Ben nog niet echt overtuigd hoor.
Met ultimate geen wacht tijden meer gelukkig.
Even de GFN app opnieuw starten laat bij mij dan de game(s) zien. Nadat je gesynct heb natuurlijk :)
De laatste tijd is alleen opnieuw syncen vaak genoeg om de Gamepass games speelbaar te maken bij mij.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
Vortigen schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:32:
[...]

Even de GFN app opnieuw starten laat bij mij dan de game(s) zien. Nadat je gesynct heb natuurlijk :)
De laatste tijd is alleen opnieuw syncen vaak genoeg om de Gamepass games speelbaar te maken bij mij.
Ik ben al wat ouder dus heb veel "oude" games in steam libary, maar daarvan kent die er heel veel niet helaas.
De games die er wel staan zijn goed speelbaar en zelfs bij Cs2 geen merkbare vertraging.
Ja vaak gesynchroniseerd , maar werkt niet dan handmatig zoeken en staat een paar wel op.
Dan ziet die hem niet dus moet ik hem alsnog kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
@fevo-1190 Ja, niet alle games die ik heb worden ondersteund door GFN, dat vind ik ook jammer.
Er komen er wel steeds meer bij.

Ik ben zelf ook al wat ouder (58) maar ben nog niet tegen dat probleem aangelopen.

Maar als je een game op Steam bezit en het is te vinden in GFN dan zou ik er een mailtje aan wagen naar de support als je het alsnog niet kan spelen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Nu de app ook beschikbaar is voor de meta quest.
Weet iemand of je dan ook spellen in VR kan spelen?
Dus niet op groot scherm, wil graag No Man's Sky in VR spelen.

Lukt mij niet.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 13:54
Al een tijdje speel ik mijn spellen primair via GeForce NOW op de TV, Steam Deck en laptop. Ik houd er tegenwoordig ook rekening mee met mijn aankopen. Niet op GFN is geen aankoop. Ik baal wel dat sommige spellen niet beschikbaar zijn maar goed... keuze zat tegenwoordig! Zoals anderen aangeven zijn het met name de oudere releases maar toch ook bepaalde uitgevers. Toch zie je soms wel oudere spellen verschijnen zoals recent de Mafia en Borderlands reeks.

Persoonlijke aanraders die nu ik graag speel: The Elder Scrolls: Oblivion Remastered en Clair Obscure: Expedition 33 (wat een game)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Causs schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:31:
Al een tijdje speel ik mijn spellen primair via GeForce NOW op de TV, Steam Deck en laptop. Ik houd er tegenwoordig ook rekening mee met mijn aankopen. Niet op GFN is geen aankoop. Ik baal wel dat sommige spellen niet beschikbaar zijn maar goed... keuze zat tegenwoordig! Zoals anderen aangeven zijn het met name de oudere releases maar toch ook bepaalde uitgevers. Toch zie je soms wel oudere spellen verschijnen zoals recent de Mafia en Borderlands reeks.

Persoonlijke aanraders die nu ik graag speel: The Elder Scrolls: Oblivion Remastered en Clair Obscure: Expedition 33 (wat een game)
Moet eerlijk zeggen dat ik ook echt wel onder de indruk ben... heb tijdens de promotie 32 euro betaald voor 6 maanden premium, en werkt echt wel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
KraveN schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:18:
Ik heb sinds kort weer een systeem met GPU zodat ik thuis weer het één en ander kan draaien. Lang gebruik gemaakt van Geforce Now maar ben nu toch wel om. Het is eigenlijk wat veel mensen al zeggen. Voor solo play is het geweldig. Ga je naar multiplay met een compettive element dat kan er niks op tegen een lokale pc.

Nu doet Geforce Now het zeker niet slecht, maar lokaal is directer en je merkt dat gewoon op meerder punten, de game menu's, de reactie in het spel, minder wisseling in beeldkwaliteit, etc. Ga ik het dan nooit meer gebruiken? Geen idee, ik zet voor nu mijn abonnement stop en bekijk later wel of ik het weer een keer ga oppakken.
Soms gaan dingen anders dan je verwacht. Ik heb mijn pc vervangen voor een Mac en ik maak weer dankbaar gebruik van geforce Now. Die paar uur in de week rechtvaardigden de pc niet. Ik speel nu ook wat andere spellen en ik merk toch echt dat dit ook invloed heeft op de verbinding / stabiliteit van geforce now. Hunt Showdown lijkt meer te vragen van GFN dan bijvoorbeeld een Forza Horizon 5. Als ik de sessierapporten vergelijk met elkaar terwijl ik wel verbonden met dezelfde servers zie ik wel verschillen. Is andere dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:27
KraveN schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:11:
[...]

Soms gaan dingen anders dan je verwacht. Ik heb mijn pc vervangen voor een Mac en ik maak weer dankbaar gebruik van geforce Now. Die paar uur in de week rechtvaardigden de pc niet. Ik speel nu ook wat andere spellen en ik merk toch echt dat dit ook invloed heeft op de verbinding / stabiliteit van geforce now. Hunt Showdown lijkt meer te vragen van GFN dan bijvoorbeeld een Forza Horizon 5. Als ik de sessierapporten vergelijk met elkaar terwijl ik wel verbonden met dezelfde servers zie ik wel verschillen. Is andere dat ook opgevallen?
Ja, wat je schrijft herken ik wel. Maar heeft dat dan te maken met de verbinding of met de hardware die wat harder aan het werk moet? Ik gok het laatste hoor. Nu speel ik alleen Cities Skylines 2, maar ook daar merk ik soms wat meer instabiliteit als de stad groter wordt (meer CPU-berekeningen, enzovoorts).

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:42:
[...]

Ja, wat je schrijft herken ik wel. Maar heeft dat dan te maken met de verbinding of met de hardware die wat harder aan het werk moet? Ik gok het laatste hoor. Nu speel ik alleen Cities Skylines 2, maar ook daar merk ik soms wat meer instabiliteit als de stad groter wordt (meer CPU-berekeningen, enzovoorts).
Ik zie het vooral terug in de verbinding, packetloss is bij het ene spel vaak hoger lees nog steeds minimaal, maar bij de andere totaal niet. Maar dat zal misschien ook met de achterliggende architectuur van het specifieke spel zitten. Een cpu upgrade zou mooi zijn voor GFN zeker voor cpu intensieve games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik heb ook weer iets aparts. Diablo IV draait prima via GeForceNOW op de TV. Mijn laptop daarentegen... FPS en packetloss niks op aan te merken. Toch om de zoveel seconden oogt het niet soepel. Ik denk dat het ligt aan de monitor/refreshrate van de laptop maar tot nu toe niet kunnen vinden hoe dit te verhelpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wscholten93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:34
Causs schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:21:
Ik heb ook weer iets aparts. Diablo IV draait prima via GeForceNOW op de TV. Mijn laptop daarentegen... FPS en packetloss niks op aan te merken. Toch om de zoveel seconden oogt het niet soepel. Ik denk dat het ligt aan de monitor/refreshrate van de laptop maar tot nu toe niet kunnen vinden hoe dit te verhelpen.
Speel je toevallig op een MacBook? Ik heb hetzelfde probleem wanneer ik Geforce Now op m’n MacBook via wifi gebruik. Dit ligt blijkbaar aan AirDrop en Handoff en is via een terminal command te fixen. Werd mij allemaal teveel werk dus ik sluit gewoon de internetkabel aan.

Verder erg tevreden over GeForce Now Ultimate op m’n Steam Deck. Alles speelt soepel en ziet er prachtig uit. Zelfs op het kleine scherm. Daarnaast merk ik dat ik het steeds meer gebruik op m’n pc. Daar zit een rtx 3070 in maar via Geforce Now krijg ik betere frame rates en kwaliteit. Vooral in games als Cyberpunk en Oblivion remastered. Plus, m’n pc klinkt tijdens de warme dagen niet als een opstijgend vliegtuig. En het is ook nog eens leuk op de energierekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26
Ik ben eens benieuwd wanneer ze Geforce Now gaan upgraden met een RTX 5080 performance GPU. De ultimate gebruikt nog altijd een RTX 4080 performance GPU. Had verwacht dat Nvidia ook mee zou gaan met elke nieuwe Nvidia generatie GPU's.

Het zijn ook geen fysieke RTX 4080's die ze gebruiken maar Nvidia L40S GPU's, die omgezet worden naar een RTX 4080. Ben benieuwd of ze niet al professionele kaarten om kunnen zetten naar een RTX 5080.

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2025 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
Waarom? Het haalt toch nog steeds alles uit games?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Webgnome schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:17:
Waarom? Het haalt toch nog steeds alles uit games?
Niet als er steeds meer full ray tracing en path tracing games uitkomen. Daar heb je eenmaal software matige oplossingen voor nodig zoals DLSS en FSR, waardoor er kwaliteit verlies en ghosting kan voorkomen. Hoe hoger de hardware prestratie, hoe minder kwaliteit verlies en ghosting voorkomt.

Bij Cyberpunk 2077 is dit nogal merkbaar op Geforce Now, dus ben benieuwd als ze een RTX 5080 gebruiken, of je dan toch nog scherper beeld krijgt en minder ghosting.

[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het zal een kosten/baten analyze zijn. Als er niet veel mensen het ultra stukje gebruiken dan is upgraden niet nuttig.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Waar ik me meer aan erger bij GeForce Now is dat er steeds meer games uitkomen die niet op het platform staan.

Ik heb nog een GFN abonnement tot september maar ik heb een abonnement genomen op concurrent Boosteroid, waar ik tegenwoordig Helldivers 2 speel, en ook weer GTA V en Red Dead Redemption 2.. Deze toch wel grote namen staan alle 3 niet op GeForce Now.

Ik zal daarom mijn abonnement op GeForce Now niet verlengen.
Ook al is de connection fijner en lag minder en FPS hoger bij GeForce Now....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Nou, ik heb het voor een maandje geprobeerd. Ik heb boosteroid en geforce now aangeschaft om te kijken of het wat is. Voor mij was stroomverbruik, warmte en lekker kunnen gamen op de tv de belangrijkste features.

Boosteroid -> Wat een gedrocht qua latency. Onspeelbaar en was ik binnen 45 minuten mee klaar (5 games getest). Zelfs de rustige spellen waar latency niet belangrijk is ging het na 1 minuut al irriteren. Opgezegd en kijk ik nooit meer naar.

Geforce Now -> Latency is echt bijna native, ik merk eigenlijk geen verschil (alleen in mijn hoofd zeg maar) maar ik ben echt heel erg geschrokken van het grafische plaatje. De compression is zo hoog dat games als Stalker vergeleken met native echt een draak zijn om aan te zien (statisch is ok maar zodra je gaat bewegen pffff). Hoewel ik verder echt tevreden ben over Geforce Now is de kwaliteit van het beeld voor mij de dooddoener geworden. Expedition 33 / Stalker 2 en wat andere games geprobeerd maar helaas is het kwaliteitsverschil zo groot dat het niets voor mij is.
Ik heb native en streaming dus afgewisseld en de grafische instellingen identiek gehouden uiteraard.

En mods, daar had ik niet over nagedacht of informatie over opgezocht. Dat is zeg maar een no-go bij streamingdiensten (wat opzich natuurlijk logisch is). Geen groot gemis maar sommige spellen speel ik met mods en dat is dus niet mogelijk (op sommige steam workshop mods na).

Toch maar een nieuwe GPU halen dan :)

[ Voor 16% gewijzigd door OMD op 17-07-2025 11:28 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik neem aan dat je bij Geforce Now ook een ultra abbo had en dat je de instellingen voor het netwerk gebruik etc hebt aangepast?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@OMD je had Ultimate/Ultra ?

voor mij is GFN echt prima. Maar ik ben dan ook geen native gamer meer dus kan niet vergelijken.

Met Priority heb ik al voldoende.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb Cyberpunk 2077 getest via GFN Ultimate abo in 4k met de hoogste bitrate vs lokaal met een I9 14900kf met RTX 4080 en in 4k.

Op mijn lokale PC haal ik iets meer FPS en iets minder ghosting met DLSS en iets scherper beeld. Bij GFN was het een stukje waziger, ghosting was iets erger en als er snelle scene's waren zag je gewoon de lagere bitrate. Maar het beeld was wel nog altijd scherper dan lagere resoluties.

Na ongeveer 10 minuten spelen, merkte ik het helemaal niet meer. Ik was best wel onder de indruk, het was zéér goed speelbaar in 4k met de hoogste bitrate.

Wanneer je 4k wilt spelen, check de mbits instellingen. GFN zet de hoogste settings niet als "default". Die moet je handmatig hoger instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 17-07-2025 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GFN is de Rolls-Royce van cloud gaming. Zou dus gewoon prima moeten zijn en sowieso beter dan zijn concurrentie.

En het echt met native gaming gaan vergelijken, lijkt me gewoon niet eerlijk.

Dan kan ik ook alle streamingdiensten gaan afkraken, want het is niet zo goed qua beeld en geluid dan een UHD Bluray.

[ Voor 47% gewijzigd door daffie82 op 17-07-2025 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

daffie82 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:50:
@OMD je had Ultimate/Ultra ?

voor mij is GFN echt prima. Maar ik ben dan ook geen native gamer meer dus kan niet vergelijken.

Met Priority heb ik al voldoende.
Ja, ik heb de ultimate variant en de instellingen aangepast. Dat was ook nog een ding want alles stond aan het begin op zo laag mogelijke kwaliteit (zelfs 720p) maar goed, dat is nu goed. Ik test natuurlijk op mijn pc met een 3080. Het verschil daar is echt merkbaar.

Ik ga nog even klooien op de tv. Boosteroid is helemaal een drama en ik wil zo graag gewoon op meerdere apparaten kunnen spelen. Daarnaast vind ik 110 euro per 6 maanden echt peanuts vergeleken met een gaming rig. Mijn 3080 heb ik destijds gekocht voor 1030 euro, daar kan ik gewoon bijna 5 jaar voor spelen (stroomkosten en warmte nog niet eens meegerekend)

Moeilijk haha.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 15:53

MazeWing

The plot thickens...

daffie82 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:09:
GFN is de Rolls-Royce van cloud gaming. Zou dus gewoon prima moeten zijn en sowieso beter dan zijn concurrentie.

En het echt met native gaming gaan vergelijken, lijkt me gewoon niet eerlijk.

Dan kan ik ook alle streamingdiensten gaan afkraken, want het is niet zo goed qua beeld en geluid dan een UHD Bluray.
Ik heb alleen ervaring met de Lada van cloud gaming; Xbox Cloud… :r

Ik zou Geforce Now graag eens proberen maar baal dat er niet een trial is. Ook al zou het maar een paar uur zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

MazeWing schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:45:
[...]

Ik zou Geforce Now graag eens proberen maar baal dat er niet een trial is. Ook al zou het maar een paar uur zijn.
Je kan geforce now toch gewoon gratis proberen?
Premium hoef je niet te gebruiken.
Pas als get mooier moet zijn ga je daar iets mee doen.

Zelf ingestapt op premium nu met aanbieding 33 euro voor 6 maanden, das echt leuk

[ Voor 8% gewijzigd door kaasszje op 17-07-2025 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

MazeWing schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:45:
[...]

Het is 22 euro voor een maandje. Dan weet je wel of het wat het is. Ik vind 110 euro per half jaar nog steeds een hele goede prijs

Of als je 1440p genoeg vind kan je performance proberen voor een tientje. Ik heb een OLED van LG die 120hz ondersteund dus ik ben voor de ultimate gegaan.

Mocht ik het wel aanhouden dan zoek ik alleen nog een goede
Mogelijkheid voor het afspelen op de tv (shield pro?)
Ik heb nu een pc-tje maar die heeft maar 4K/60 output.

Gratis variant zou ik van wegblijven, heb ik op even geprobeerd maar dat is niet te doen. Leuk om te kijken hoe het werkt maar niet om te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 17-07-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

kaasszje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:58:
Zelf ingestapt op premium nu met aanbieding 33 euro voor 6 maanden, das echt leuk
Waar en hoe svp?
Normaal betaal ik 55€ voor 6 maanden premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

daffie82 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:51:
[...]

Waar en hoe svp?
Normaal betaal ik 55€ voor 6 maanden premium.
Dit was een aanbieding, geloof om te vieren dat geforce now ook op steam deck was oid....
(Dat is iig de reden dat ik nu voor half jaartje heb afgesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@kaasszje
dank voor reactie.
Zal wel enkel voor nieuwe klanten geweest zijn. Ik zie nergens die promo nog namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
daffie82 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:53:
@kaasszje
dank voor reactie.
Zal wel enkel voor nieuwe klanten geweest zijn. Ik zie nergens die promo nog namelijk.
Die promo's zijn er regelmatig, kwestie van in de gaten houden :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kassad schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Die promo's zijn er regelmatig, kwestie van in de gaten houden :)
Meestal niet voor bestaande klanten, ofwel?

Waar kan je dit het beste in de gaten houden dan?

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 18-07-2025 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Misschien dat iemand het al een keer hier heeft neer gezet. Waar ik vandaag achter kwam is dat je, wanneer je een betaald account hebt, je ook een maximale speeltijd hebt per maand. Nu is dat voor mij 100 uur per maand. Meer dan genoeg. Wilde het toch even noemen

ik heb zelf een ultimate abbo

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Webgnome schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:28:
Misschien dat iemand het al een keer hier heeft neer gezet. Waar ik vandaag achter kwam is dat je, wanneer je een betaald account hebt, je ook een maximale speeltijd hebt per maand. Nu is dat voor mij 100 uur per maand. Meer dan genoeg. Wilde het toch even noemen

ik heb zelf een ultimate abbo
Dat is over het algemeen gewoon bekend en staat ook op de website van nvidia.

Je mag tot 15 uur meenemen naar de volgende maand. 100 uur is voor het grote merendeel voldoende. Ik zou willen dat ik 100 uur gamen haal per maand :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat haal ik ook niet hoor. Heb afgelopen maand net geen 15 uur aangetikt.. al werken weekenden wel mee om de uren omhoog te krikken natuurlijk

[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 05-08-2025 18:50 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 13:28
100 uur is best genoeg , iets meer als 3 uur daags.
Dank zij gfn gebruik ik m'n pc niet meer , gfn op mn tab ultra , scherm groot zat.
En anders sluit ik wel mn portable monitor(19 inch) aan als ik groter wil.
Gebruik eigenlijk door gfn ook nog amper mijn steam deck.
Maar ben wel blij met die deck , als ik die eens aanzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

sfx32 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:23:
100 uur is best genoeg , iets meer als 3 uur daags.
Dank zij gfn gebruik ik m'n pc niet meer , gfn op mn tab ultra , scherm groot zat.
En anders sluit ik wel mn portable monitor(19 inch) aan als ik groter wil.
Gebruik eigenlijk door gfn ook nog amper mijn steam deck.
Maar ben wel blij met die deck , als ik die eens aanzet.
Je hebt ook gewoon gfn op je Steam deck. Grote voordeel is dat de batterij dan maximaal meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 13:28
Maar een veel kleiner scherm :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Het belangrijkste voor mij nog is cloud storage. Je krijgt 100gb, dat lijkt niet heel veel. Aan de andere kant zelf heb ik geen games die groter zijn. Zouden hierdoor mods mogelijk worden?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Webgnome schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 05:26:
Het belangrijkste voor mij nog is cloud storage. Je krijgt 100gb, dat lijkt niet heel veel. Aan de andere kant zelf heb ik geen games die groter zijn. Zouden hierdoor mods mogelijk worden?
Ik denk dat mods dan inderdaad mogelijk moeten worden. Het is persistente opslag dus zouden de mods ook gewoon bewaard moeten blijven.
Hopelijk kan ik dan ook Red Dead Redemption 2 spelen via GFN, maar dat hangt af of de ontwikkelaar het toe gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:27
Het zal ook afhangen van de implementatie van mods per spel.

Regelmatig is een mod ook een stukje code met rechten op een machine. Ik kan me ergens ook voorstellen dat dit risico’s meebrengt, zeker als je de infrastructuur deelt met andere gebruikers.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
Dit staat er:
Install-to-Play games are downloaded directly to cloud storage, mirroring the experience of having them on a local PC.
Denk dat het gebruik van mods een van de redenen is om de cloud storage toe te voegen aan gfn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 15:12
Ik heb de laatste weken, toch wel vaak dat tijdens het spelen mijn beeld voor enkele seconden vast hangt. Het is meerdere keren per uur.
Ik game al 2/3 jaar op dezelfde laptop met hetzelfde netwerk, dus aan mijn zijde is niets veranderd.

Zijn er meer mensen die de laatste tijd mindere prestaties hebben?
Als dit zo blijft, gaat GFN er toch uit na jaren veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Ric00w ik heb juist exact het tegenover gestelde. Het performed, gevoelstechnisch, steeds beter. En dat je hardware in de loop der jaren niet is veranderd zegt niets over de software of over de eisen die gesteld worden aan de hardware voor Geforce Now.

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 02-09-2025 10:27 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Ric00w schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:56:
Ik heb de laatste weken, toch wel vaak dat tijdens het spelen mijn beeld voor enkele seconden vast hangt. Het is meerdere keren per uur.
Ik game al 2/3 jaar op dezelfde laptop met hetzelfde netwerk, dus aan mijn zijde is niets veranderd.

Welke games allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Ric00w schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:56:

Dat er qua hardware niets is veranderd wil niet zeggen dat er geen issue aan jouw kant kan zijn. Wellicht je router, je WiFi, bekabeling, driver op je laptop, er kan van alles aan jouw kant aan de hand zijn. Ik zou daar eerst gaan troubleshooten ipv direct de dienst de deur uit te doen :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:33

Audione0

Strijdt der titanen

Wellicht dat een reboot van je router een hoop dingen fixt.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 15:12
@OMD Fortnite
@Webgnome true that, maar het is toch meestal de internet connectie die de bottleneck is bij streaming. Het was vooral bedoeld als uitsluiting dat daar niets aan veranderd is, en het wel gewerkt heeft :-) .
@Kassad I know, ik moet het allemaal eens doorlopen, het is nogal lastig troubleshooten. Ik kan een keertje mijn snelheid meten, maar doordat het maar 1x per 10-15 minuten voorkomt, is de kans groot dat ik geen issues vind.

[ Voor 33% gewijzigd door Ric00w op 02-09-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Ric00w schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:43:
@OMD Fortnite
@Webgnome true that, maar het is toch meestal de internet connectie die de bottleneck is bij streaming. Het was vooral bedoeld als uitsluiting dat daar niets aan veranderd is, en het wel gewerkt heeft :-) .
@Kassad I know, ik moet het allemaal eens doorlopen, het is nogal lastig troubleshooten. Ik kan een keertje mijn snelheid meten, maar doordat het maar 1x per 10-15 minuten voorkomt, is de kans groot dat ik geen issues vind.
Daar ik vroeg om games bedoelde ik uiteraard meerdere. Als je maar 1 game speelt wordt het lastig te bepalen wat er misschien mis is.

Probeer eerst is even wat andere games. Als daar geen problemen mee zijn is het geen probleem van GFN maar een lokaal probleem. Ik heb Fortnite even getest voor je en ik ondervind geen problemen via GFN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:21
Ik las juist dat er in september een update aankwam die de latency en grafische kwaliteit een stuk gaat verbeteren?

Stond zelfs op website van het AD: https://www.ad.nl/tech/re...onsole-nodig-is~a1378d1e/

Ben wel benieuwd de latency hield mij altijd nog weg van streaming, maar als ze het toch weten te verbeteren ga ik het wel weer is een kans geven.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Nvidia begint met uitrollen van de nieuwe pods vanaf 10 september voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
Stylze schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:13:
Ik las juist dat er in september een update aankwam die de latency en grafische kwaliteit een stuk gaat verbeteren?

Stond zelfs op website van het AD: https://www.ad.nl/tech/re...onsole-nodig-is~a1378d1e/

Ben wel benieuwd de latency hield mij altijd nog weg van streaming, maar als ze het toch weten te verbeteren ga ik het wel weer is een kans geven.
Met de latency is niks mis. Zie regelmatig een ping van 7 in bfv. Structureel de laagste in de server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

maxoss schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:48:
[...]

Met de latency is niks mis. Zie regelmatig een ping van 7 in bfv. Structureel de laagste in de server
Dat is de ping van jou naar de game server. Je moet je ping van GFN daar uiteraard wel bij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Sorry ik bedoelde eigenlijk de input lag.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28
Nu Borderlands 4 binnenkort uitkomt en ik het in mijn pc moet doen met een Intel Arc 750 gpu, heb ik besloten om GFN te proberen.

De hele setup met het linken van Steam is echt een heel gedoe: niet te doen voor mensen die er geen geduld hebben, maar misschien ligt het aan mij. Daarna maar even geprobeerd met een game: Borderlands 2. Ook dat ging niet heel soepel. Allereerst krijg ik gewoon Steam te zien en had geen idee wat ik moest doen. Ik dacht dat het aanklikken van Borderlands 2 in GFN wel genoeg zou zijn om de game te launchen, maar nee: dat moet dan in de Steam die GFN je voorschotelt. Hij default naar een vage resolutie en veranderen naar 2560*1440 geeft een zwart scherm (nou ja: een heel klein wit rechthoekje links bovenin mijn scherm). Dus GFN maar helemaal uitgezet en Borderlands 2 opnieuw gestart, meteen de resolutie in het startmenu van BL2 gewijzigd en toen werkte het meteen. (Waarom kan ik dan ook in GFN de resolutie instellen? Of is dat alleen voor GFN en niet voor games?)

Eenmaal in de game waren de problemen meteen vergeten: holy crap, wat een ervaring! De laatste keer dat ik een soortgelijke dienst gebruikte was toen xbox het introduceerde en dat was toen echt crap. Maar bij GFN zie ik echt het verschil niet met native draaien van de game. Ik speel geen competitive shooters of andere games waar latency super belangrijk is, maar eerlijk gezegd merk ik nu al echt niets van latency. Ik denk niet dat ik een andere gpu en/of console nodig heb. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

JL Koppelle schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 22:13:
Nu Borderlands 4 binnenkort uitkomt en ik het in mijn pc moet doen met een Intel Arc 750 gpu, heb ik besloten om GFN te proberen.

De hele setup met het linken van Steam is echt een heel gedoe: niet te doen voor mensen die er geen geduld hebben, maar misschien ligt het aan mij. Daarna maar even geprobeerd met een game: Borderlands 2. Ook dat ging niet heel soepel. Allereerst krijg ik gewoon Steam te zien en had geen idee wat ik moest doen. Ik dacht dat het aanklikken van Borderlands 2 in GFN wel genoeg zou zijn om de game te launchen, maar nee: dat moet dan in de Steam die GFN je voorschotelt. Hij default naar een vage resolutie en veranderen naar 2560*1440 geeft een zwart scherm (nou ja: een heel klein wit rechthoekje links bovenin mijn scherm). Dus GFN maar helemaal uitgezet en Borderlands 2 opnieuw gestart, meteen de resolutie in het startmenu van BL2 gewijzigd en toen werkte het meteen. (Waarom kan ik dan ook in GFN de resolutie instellen? Of is dat alleen voor GFN en niet voor games?)

Eenmaal in de game waren de problemen meteen vergeten: holy crap, wat een ervaring! De laatste keer dat ik een soortgelijke dienst gebruikte was toen xbox het introduceerde en dat was toen echt crap. Maar bij GFN zie ik echt het verschil niet met native draaien van de game. Ik speel geen competitive shooters of andere games waar latency super belangrijk is, maar eerlijk gezegd merk ik nu al echt niets van latency. Ik denk niet dat ik een andere gpu en/of console nodig heb. Nice.
Welke tier heb je? Ultimate tier wordt vanaf volgende week (ongeveer) nog een stuk beter.
Kijk ook even een kleine tutorial voor je settings van GFN, standaard limiteert hij je namelijk aardig qua data verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Ik heb Ultimate maar gelijk genomen. Volgende week maar even Borderlands 4 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Toch maar weer eens geprobeerd. Want ik mis nog steeds een optie zoals Stadia.
Stadia werkte hier top (op elk apparaat)

Maar op mn Lenovo Chromebook for gaming (i3/8gb) had ik verwacht dat onder andere
Fortnite perfect zou gaan werken. Chromebook heeft alleen wifi.
Helaas krijg ik de melding dat de verbinding niet stabiel is, en lagt de game extreem.

Speedtest => 500Mbps Down / 85 Mbs Up / Latency 10ms

Zijn deze klachten opgelost als ik een Geforce Now abbo neem ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
eenhoorntje schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:27:

Maar op mn Lenovo Chromebook for gaming (i3/8gb) had ik verwacht dat onder andere
Helaas krijg ik de melding dat de verbinding niet stabiel is, en lagt de game extreem.

het is een tientje. Probeer het een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

eenhoorntje schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:27:

De free tier is nutteloos. Leuk om te kijken hoe het werkt maar je krijgt een gtx1660 ofzo en je staat achteraan de rij qua prioriteit. Neem maandje middelste tier of ultimate tier en kijk dan nog eens.

Wifi blijft wifi. Bekabeld is ten alle tijden sneller, beter en betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Nu online
Ga dat zeker even proberen, andere games geen probleem , alleen cs go en fortnite gaven problemen. Als het met de middelste tier nog niet goed werkt, dan zal de chromebook de bottleneck zijn. We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
@eenhoorntje Mocht wifi een probleem blijven, je kunt altijd nog een ethernet-adapter gebruiken, de ASIX AX88179 en Realtek RTL8153 zouden ondersteund moeten worden op je Chromebook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sacinici
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Voor sommige spellen is de 5080 al uit. Als je vandaag je abonnement met een jaar verlengt, krijg je Borderlands 4 gratis op Steam.

The following games are RTX 5080-Ready:
Apex Legends
Assassin’s Creed Shadows
Baldur's Gate III
Black Myth: Wukong
Clair Obscur: Expedition 33
Counter-Strike 2
Cronos: The New Dawn
Cyberpunk 2077
Doom: the Dark Ages
Dune: Awakening
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Grounded 2
Hell Is Us
Indiana Jones and the Great Circle
Mafia: The Old Country
Microsoft Flight Simulator 2024
The Witcher 3
Overwatch 2
Titan Quest II
Warframe

https://www.reddit.com/r/...pdates_september_10_2025/

Met die Install-to-Play zijn er ook 2000+ games toegevoegd. Helaas geen original PS spellen zoals Days Gone, God of War, Uncharted, The Last of Us, Horizon Zero etc. Gezien ze op de pc al te verkrijgen waren. Wel staat Death Stranding nu op de lijst.

Standaard krijg je 100gb, maar moet je elke sessie je spel opnieuw installeren. Het is niet persistent. Upgrades bieden wel een permanente storage met de voordelen van save games etc. Geen idee of bij de 100gb standaard versie je save games blijven. Misschien wel als je cloud save hebt of juist niet omdat die uitgevers geen Cloud toestemming hadden gegeven in eerste instantie.

[ Voor 31% gewijzigd door sacinici op 10-09-2025 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
weet iemand hoe dat nu zit met die nieuwe opslag optie die er zou komen. Gaat dat mods toelaten? Of is dat puur die click to install?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Upgrade naar 100mbps ipv 75 is trouwens erg goed merkbaar. Heb nu veel minder last van kwaliteits schommelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sacinici schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:26:

Standaard krijg je 100gb, maar moet je elke sessie je spel opnieuw installeren. Het is niet persistent. Upgrades bieden wel een permanente storage met de voordelen van save games etc. Geen idee of bij de 100gb standaard versie je save games blijven. Misschien wel als je cloud save hebt of juist niet omdat die uitgevers geen Cloud toestemming hadden gegeven in eerste instantie.
Waarom zouden je save games niet blijven? Anders heb je er toch totaal niets aan?
Dan zou je bij elke sessie opnieuw van 0 moeten beginnen ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Al jaren bied Steam cloud save voor bijna alle games. Andere platformen durf ik even niet te zeggen. Het kan ook zijn dat ze savegame gewoon lokaal worden opgeslagen, ookal gebruik je de opslag van Nvidia.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 11-09-2025 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sacinici
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
daffie82 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:14:
[...]

Waarom zouden je save games niet blijven? Anders heb je er toch totaal niets aan?
Dan zou je bij elke sessie opnieuw van 0 moeten beginnen ??
Bij de spellen die geen cloud save hebben wordt het volgens Nvidia niet opgeslagen tenzij je dus een drive upgrade hebt, want die basic 100gb drives worden elke keer gereset en moet je het spel ook opnieuw downloaden. Meeste spellen hebben wel cloud save dus zal reuze meevallen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Is Geforce now ook langzaam bij jullie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Webgnome schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:23:
Is Geforce now ook langzaam bij jullie?
Yes. Wou net de app openen. Niet te doen. Krijg zelfs niks te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Volgens de status pagina is er het een ander stuk :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Overbelast volgens mij. Met al die announcements en upgrades niet verwonderlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:37
Gisterenavond op EU piek tijd ook eventjes last dat ik er niet in kwam. Maar dat was gelukkig snel voorbij. Lijkt erop dat ze het gat aardig gedicht hebben.

Ik ben echt heel tevreden met GeforceNow, ik speel er Dune Awakening mee op een beeldkwaliteit waarvoor ik normaal gesproken een 2000 euro kostende laptop voor zou moeten kopen. Lag? Tja, wifi, natuurlijk lagt het maar dat zou het op die 2000 euro kostende laptop ook doen. Lag is life.

Wat een bijkomend voordeel is dat ik me niet eens realiseerde: ventilatorgeluid. Toen ik nog gamede op een beest van een laptop ging dat voor de omgeving met het geluid van een kleine stofzuiger. Via GeforceNow gamen is zoveel stiller, het is echt een enorm verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
JurGor schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:26:
Gisterenavond op EU piek tijd ook eventjes last dat ik er niet in kwam. Maar dat was gelukkig snel voorbij. Lijkt erop dat ze het gat aardig gedicht hebben.

Ik ben echt heel tevreden met GeforceNow, ik speel er Dune Awakening mee op een beeldkwaliteit waarvoor ik normaal gesproken een 2000 euro kostende laptop voor zou moeten kopen. Lag? Tja, wifi, natuurlijk lagt het maar dat zou het op die 2000 euro kostende laptop ook doen. Lag is life.

Wat een bijkomend voordeel is dat ik me niet eens realiseerde: ventilatorgeluid. Toen ik nog gamede op een beest van een laptop ging dat voor de omgeving met het geluid van een kleine stofzuiger. Via GeforceNow gamen is zoveel stiller, het is echt een enorm verschil.
speel je op de nieuwe upgrade van gforce now? hoe is de input delay nu? merkbaar of valt het mee?
Dat maakte google stadia voor mij toch niet lekker speelbaar met bijv destiny kogels die later vuren dan dat je op de knop drukt haalt me wel uit de game:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:37
Stylze schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:07:
[...]

speel je op de nieuwe upgrade van gforce now? hoe is de input delay nu? merkbaar of valt het mee?
Dat maakte google stadia voor mij toch niet lekker speelbaar met bijv destiny kogels die later vuren dan dat je op de knop drukt haalt me wel uit de game:)
Nee, niet het allernieuwste. Ik heb een premium account. Geen behoefte om te upgraden het draait voor mij prima zo.

• OMD
  • Nu online

OMD

Stylze schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:07:
[...]

Ik merk geen input lag met bijvoorbeeld bf2042. Ik heb ziggo en zit rond de 9-11 qua ping met geforce now. Met bf2042 zit ik ook laag wat het totaal rond de 20-30ms brengt. Ik merk dat niet.

• Stylze
OMD schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:47:
[...]

Ik merk geen input lag met bijvoorbeeld bf2042. Ik heb ziggo en zit rond de 9-11 qua ping met geforce now. Met bf2042 zit ik ook laag wat het totaal rond de 20-30ms brengt. Ik merk dat niet.
Klinkt goed ik ga maandje ultimate proberen en is wat testen, moet je dan server op Duitsland zetten om van 5080 gebruik te maken? Of is Nederlandse server zonder 5080 wel beter om te kiezen?

Wel verwarrend op de gforce now site lijkt het net of 5080 ook voor Nederland beschikbaar is maar in Europa zijn zo te zien alleen 1 server in frankrijk en 1 in Duitsland equiped met de upgrade.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Stylze schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:56:
[...]

Klinkt goed ik ga maandje ultimate proberen en is wat testen, moet je dan server op Duitsland zetten om van 5080 gebruik te maken? Of is Nederlandse server zonder 5080 wel beter om te kiezen?

Wel verwarrend op de gforce now site lijkt het net of 5080 ook voor Nederland beschikbaar is maar in Europa zijn zo te zien alleen 1 server in frankrijk en 1 in Duitsland equiped met de upgrade.
Heb het nog over de 4080. Ik wacht gewoon totdat de 5080 hier is uitgerold. Qua latency zou het dan nog ietsje beter moeten zijn.

Ik hoef niet per se direct naar een server ver weg, dan krijg je dus wel latency aan je broek. Wij in Nederland hebben de luxe dat nvidia in Amsterdam zit en we dus korte lijnen hebben.

Reviewers in de USA merken altijd wel latency maar die zie ik ook met 30-60ms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
Ik heb vandaag Borderlands 4 gespeeld via GFN. Ik ben verbonden met Germany, omdat ik ergens zag dat dat een 5080 zou betekenen.

Ik denk oprecht niet dat ik nog games ga spelen op mijn eigen gpu (Intel Arc 750). Ik merk absoluut niets van lag, als ik het vergelijk met de paar uur die ik ook heb gespeeld op mijn eigen gpu. Wat ik wel merk is dat het er echt veel beter uitziet dan voorheen op de Arc 750.

Ik heb echt zo'n "the future is now, old man" momentje.... Ik game maar heel sporadisch, dus wanneer ik Borderlands 4 uitgespeeld heb zal ik GFN weer opzeggen en pas weer activeren als GTA6 uitkomt. Maar ik ga zéker geen €700 meer uitgeven aan een nieuwe gpu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Ik ben ook onder de indruk, de technologie is echt verbeterd ten opzichte van bijv stadia destijds. Mij werd altijd verteld dat streaming altijd merkbare input zal inhouden maar daar is nu zo lijkt het gewoon geen sprake meer van? Ik heb borderlands 4, fortnite en forza horizon 5 gespeeld via de Nederlandse server.

Dit is dus nog zonder de aangekondige upgrade van de 5080 blackwell. Wel lame dat het op de Nederlandse site lijkt dat die er wel al is als je naar de opties kijkt van ultim⁸ate terwijl ze die nog niet hebben draaien in NL

Her ziet er allemaal erg goed uit en het lijkt gewoon native te draaien. Alleen als ik er echt goed op let met rondlopen en sturen lijkt er misschien iets een beetje off maar ik vraag me ook af of dat niet in mijn hoofd zit omdat ik altijd erg sceptisch ben geweest over streamen. Enkel toen zowel mijn vriendin een netflix serie als mijn zoon op de ps5 ging gamen merkte ik wel dat de kwaliteit een stuk minder was. Maar ik heb ook geen glasvezel maar een 200 mb verbinding (kpn mag wel is doorpakken met glasvezel uitbreiden in amsterdam:))
Dat zelfs shooters nu zo goed te spelen zijn via streaming is echt bizar! Games als COD en BF niet geprobeerd nog natuurlijk, die zijn wel wat gevoeliger voor input lag misschien maar heb nog niet een grote libary op steam etc.

Zal vandaag ook is Duitse server checken dan, maar vooral ook er benieuwd hoe het wel niet moet gaan draaien als de upgrades ook nog op Nederlandse servers komen.

Ik heb trouwens wel wired gespeeld tot nu toe via LG tv app van gforce now. Zal ook is wifi gaan testen op mijn laptop vandaag.

[ Voor 27% gewijzigd door Stylze op 14-09-2025 08:31 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Nu online
@OMD

Loopt met de premium tier goed, af en toe blijft hij hangen, denk dat dat aan de
wifi van mn chromebook ligt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
U ontvangt deze e-mail omdat u momenteel een GeForce NOW Premium-lid bent.

We nemen contact met u op naar aanleiding van een recente serviceonderbreking die begon op donderdag 11 september en die mogelijk van invloed was op uw vermogen om de GeForce NOW-app te starten of games te spelen. Deze onderbreking werd veroorzaakt door een ongekende toename in de vraag tijdens de lancering van onze Blackwell RTX.

Om alle Premium-leden te compenseren voor het ongemak, kunt u een weekend gratis spelen.

Het equivalent van drie gratis dagen van uw huidige Premium-lidmaatschap wordt verstrekt als een GeForce NOW-saldo in de komende dagen. Zodra het aan uw account is toegevoegd, wordt het automatisch toegepast op uw volgende transactie (bijv. uw volgende terugkerende betaling).

Onze excuses voor het ongemak. Bedankt voor uw geduld en uw loyaliteit aan GeForce NOW.

We kijken ernaar uit u weer in de cloud te zien
Zojuist in de mail

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste