[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 09:48

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

mark777 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:23:
[...]

hoezo is Stadia beter in kwaliteit?
Ik kan het niet bewijzen omdat ik daar niet technisch genoeg voor ben, maar het is wel mijn gevoel dat Stada vloeiender loopt en net iets beter eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:16
Speel zelf op de laptop en het is een goed idee maar ervaar de volgende problemen:

- terugschakelen van de resolutie
- max 1080p
- niet onthouden van settings
- 0x800C0014 error die maar niet wil verdwijnen en voorkomt dat ik welk spel dan ook kan spelen.

Heb ook niet echt het gevoel dat nvidia naar de community luistert maar goed dat had ik ook niet echt verwacht. Ik ga eens hopen dat ik ergens de komende tijd een AMD6800 kan aanschaffen.

Edit: Puntje 4 lostte zich op door mijn router even te resetten dmv stroom eraf te halen, :F .

[ Voor 9% gewijzigd door Fugitive2008 op 06-12-2020 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:04
Fugitive2008 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:46:
Speel zelf op de laptop en het is een goed idee maar ervaar de volgende problemen:

- terugschakelen van de resolutie
- max 1080p
- niet onthouden van settings
- 0x800C0014 error die maar niet wil verdwijnen en voorkomt dat ik welk spel dan ook kan spelen.

Heb ook niet echt het gevoel dat nvidia naar de community luistert maar goed dat had ik ook niet echt verwacht. Ik ga eens hopen dat ik ergens de komende tijd een AMD6800 kan aanschaffen.
ik ervaar niet deze problemen maar soms schakelt hij wel tijdelijk terug naar lage resolutie als verbinding slecht is. Vraag me af of Stadia betere verbinding heeft dan GFN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:16
mark777 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:04:
[...]

ik ervaar niet deze problemen maar soms schakelt hij wel tijdelijk terug naar lage resolutie als verbinding slecht is. Vraag me af of Stadia betere verbinding heeft dan GFN.
Dacht 't wel maar de graphics zijn minder vanwege de hardware. Ben benieuwd of ik cyberpunk kan spelen 10dec. Maar ben al blij dat ik vandaag accessoires voor m'n stofzuiger van de sint heb gekregen😬.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 14:07
Hey even een ervaring met de bandbreedte vraag. Ik heb thuis 100 mbit glasvezel en haal met speedtest altijd netjes de 100 mbit, maar Geforce Now weigert hoger dan 30mbit te gaan. Het gaat om het founders abonnement. Ik heb al bij m'n provider aangeklopt en die zegt dat het aan Geforce Now ligt. Zijn jullie bekend hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:11

iop

Ik heb founders maar eens genomen om te kijken of dat een upgrade vervanger kan worden hier...

Speel nu een beetje casual Cyberpunk, maar loop tegen gekkigheid aan (niet de bugs van de game ;).
De resolutie schiet steeds terug naar 720p en ook op 1080p lijkt alles een beetje wazig. Heb het idee dat filmpjes op Youtube via gfn veel scherper en vloeiender zijn...

Heb 100/100 Internet en 1Gb netwerk.

Wat vervelend is, is dat sommige games uit een launcher wel supported zijn en andere niet. Zo had ik erg gehoopt Tony Hawk 1+2 op de shield te kunnen spelen via gfn... maar dat werkt dus niet :'(

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
iop schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:25:
Ik heb founders maar eens genomen om te kijken of dat een upgrade vervanger kan worden hier...

Speel nu een beetje casual Cyberpunk, maar loop tegen gekkigheid aan (niet de bugs van de game ;).
De resolutie schiet steeds terug naar 720p en ook op 1080p lijkt alles een beetje wazig. Heb het idee dat filmpjes op Youtube via gfn veel scherper en vloeiender zijn...

Heb 100/100 Internet en 1Gb netwerk.

Wat vervelend is, is dat sommige games uit een launcher wel supported zijn en andere niet. Zo had ik erg gehoopt Tony Hawk 1+2 op de shield te kunnen spelen via gfn... maar dat werkt dus niet :'(
ja heb ook regelmatig dat resolutie terug wordt geschroefd. is meestal tijdelijlk. Weet niet of shadow of stadia better is maar denk dat het nu eenmaal hoort bij game streaming. vind niet zo heel storend ofzo. Wil ook wel founders aanschaffen als civilization terug komt naar GFN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iop

iop

mark777 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:47:
[...]

ja heb ook regelmatig dat resolutie terug wordt geschroefd. is meestal tijdelijlk. Weet niet of shadow of stadia better is maar denk dat het nu eenmaal hoort bij game streaming. vind niet zo heel storend ofzo. Wil ook wel founders aanschaffen als civilization terug komt naar GFN
Ik zag in ctrl+alt+F6 (ingame) dat de stream niet naar 1080 gaat als je die ingame verandert. Heb in GFN settings de stream op custom gezet 1080p@60fps En nu pakt hij hem bij opstarten goed.

Vanavond verder testen of het zo beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Nou dat GFN ga ik dus ook niet verlengen, ok 5e per maand is niet veel.
Maar resolutie gaat te vaak terug naar 720, en dan gaat de compressie ook omhoog, soms ziet het er gewoon niet uit. En dat met glas 500/500.

En sinds cyberpunk uit is, moet ik als betalende klant ook vaak wachten met 50+ users voor me. (5-10min)
En dat 50/50 van de keren opnieuw moeten inloggen bij steam vind ik nog wel t meest irritante :+

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 21-12-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Anoniem: 454358 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:11:
Nou dat GFN ga ik dus ook niet verlengen, ok 5e per maand is niet veel.
Maar resolutie gaat te vaak terug naar 720, en dan gaat de compressie ook omhoog, soms ziet het er gewoon niet uit. En dat met glas 500/500.

En sinds cyberpunk uit is, moet ik als betalende klant ook vaak wachten met 50+ users voor me. (5-10min)
En dat 50/50 van de keren opnieuw moeten inloggen bij steam vind ik nog wel t meest irritante :+
Raar dat je betaald en dan nog moet wachten inderdaad. Ik moet meestal 5 min wachten ofzo maar gebruik de gratis versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop

iop

720p Resolutie fix staat één post boven jouw bericht.

Wachtrij zegt hij soms wel bij mij maar duurt nooit langer dan 10 seconden hier..

[ Voor 5% gewijzigd door iop op 22-12-2020 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@iop thanks, net uitgebrobeerd, en idd alles nu 10x mooier, ook die adaption op slechte netwerken uitgezet,
Rond een uur of 22h heb ik soms een wachtrij van 5 min,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Ik ben nou een beetje met wat shooters aan het proberen met wisselende resultaten.
Op competitive (120 fps @ 720p) zou 120 fps moeten kunnen, maar in hunt haalt hij dat zelden. schommelingen van 90 naar 40-50. Das niet echt speelbaar.

Van de week eens kijken of vanuit de browser verschil maakt.

Wel balen dat 120 fps uit de custom settings is gehaald... mijn bandbreedte moet het met gemak aankunnen, 1000/1000 op kabel...

//edit

Het heeft dus veel met de drukte te maken, op een druk tijdstip krijg ik een P10-8 gpu die het van geen meter trekt. Als ik geluk heb pakt hij de P40, die loopt op 70-90 fps..

[ Voor 17% gewijzigd door iop op 15-01-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik nu toch wel tevreden ben. Ik ben dan ook geen hardcore gamer, en wil geen nieuwe gpu kopen van 500 of meer. (Niet dat dat uberhaupt kan op het moment)
En met glas is de verbinding prima.

Wat mij wel tegenstaat is dat ik geen GTA of RDR kan spelen, hoezo bepaald 2K op welke hardware ik een game speel? Gekochte of gehuurde zou niet uit mogen maken volgens mij, kunnen we daar geen klacht bij de EU over indienen ? >:)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:45
Vraagje over free to play games. Ik heb een founders membership afgeloten om het eens te proberen, maar ik heb helemaal geen games in mijn bezit. Dus ik dacht, ik probeer het eens met wat free to play games.

Bijvoorbeeld Fortnite staat aangemerkt als free to play, maar als ik dan wil gaan spelen staat er dat ik de game toch in mijn bezit moet hebben op een van de platformen? Moet ik dan toch die games aanschaffen om te kunnen spelen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:02
bramv82 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:18:
Vraagje over free to play games. Ik heb een founders membership afgeloten om het eens te proberen, maar ik heb helemaal geen games in mijn bezit. Dus ik dacht, ik probeer het eens met wat free to play games.

Bijvoorbeeld Fortnite staat aangemerkt als free to play, maar als ik dan wil gaan spelen staat er dat ik de game toch in mijn bezit moet hebben op een van de platformen? Moet ik dan toch die games aanschaffen om te kunnen spelen?
Je zal eerst een account moeten aanmaken op desbetreffende platform. Voor Fortnite zal dat waarschijnlijk Epic games zijn. Je kan dan het spel claimen onder je Epic games account (webversie of launcher downloaden) zodat ie in je library terechtkomt. Normaliter zou GFN dan dit detecteren na een sync met je library - in de instellingen kan je je accounts koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:16
Zijn er hier mensen die GeForce Now op xs4all gebruiken? En zo ja, wat zijn de resultaten van de netwerk test?

Bij mij zijn die heel slecht. Als ik de netwerk test draai (met connectie naar 'EU Central 2', dat zou Amsterdam moeten zijn, maar ook voor andere server locaties gaat het niet goed) wordt er zo'n 18-20Mbps gerapporteerd met een pakketverlies van maar liefst 7-9% (procent!). Gezien mijn compact abonnement zou het 50Mbps moeten zijn...

Ik heb verder nog nooit issues gehad met dat mijn netwerk verbinding niet goed genoeg zou zijn (in Stadia bijvoorbeeld). Mijn adsl modem rapporteert ook geen enkele error op DSL niveau. Ik heb mijn PC en daarnaast mijn laptop ook met een (nieuwe) netwerk kabel direct aan modem gehangen, helpt niks.

Als ik de verbinding forceer naar 1080p/60/vsync/geen netwerk aanpassingen werkt het op zich prima, volgens mij krijg ik dan echt 1080p/60 binnen, maar verschijnen er soms wel slechte netwerk verbinding notificaties (maar nooit visuele hiccups of dergelijke).

Maar ik ben dus vooral nieuwsgierig of er hier andere xs4all GeForce Now gebruikers zijn en wat de netwerk test bij hun rapporteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
SanderBos schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:24:
Zijn er hier mensen die GeForce Now op xs4all gebruiken? En zo ja, wat zijn de resultaten van de netwerk test?

Bij mij zijn die heel slecht. Als ik de netwerk test draai (met connectie naar 'EU Central 2', dat zou Amsterdam moeten zijn, maar ook voor andere server locaties gaat het niet goed) wordt er zo'n 18-20Mbps gerapporteerd met een pakketverlies van maar liefst 7-9% (procent!). Gezien mijn compact abonnement zou het 50Mbps moeten zijn...

Ik heb verder nog nooit issues gehad met dat mijn netwerk verbinding niet goed genoeg zou zijn (in Stadia bijvoorbeeld). Mijn adsl modem rapporteert ook geen enkele error op DSL niveau. Ik heb mijn PC en daarnaast mijn laptop ook met een (nieuwe) netwerk kabel direct aan modem gehangen, helpt niks.

Als ik de verbinding forceer naar 1080p/60/vsync/geen netwerk aanpassingen werkt het op zich prima, volgens mij krijg ik dan echt 1080p/60 binnen, maar verschijnen er soms wel slechte netwerk verbinding notificaties (maar nooit visuele hiccups of dergelijke).

Maar ik ben dus vooral nieuwsgierig of er hier andere xs4all GeForce Now gebruikers zijn en wat de netwerk test bij hun rapporteert.
Heb je wel glasvezel of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
mark777 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 01:47:
[...]

Heb je wel glasvezel of niet?
Nee, gewoon adsl via de telefoonlijn.

En het is ook xs4all Compact abo, dus het simpelste type met maar 50Mbps.

Maar dat zou nog steeds meer dan genoeg moeten zijn, en 50Mbps (wat ik bij alle andere acties zoals downloads ook gewoon haal) is veel dan de 18-20Mbps die de netwerk test rapporteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
SanderBos schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:43:
[...]

Nee, gewoon adsl via de telefoonlijn.

En het is ook xs4all Compact abo, dus het simpelste type met maar 50Mbps.

Maar dat zou nog steeds meer dan genoeg moeten zijn, en 50Mbps (wat ik bij alle andere acties zoals downloads ook gewoon haal) is veel dan de 18-20Mbps die de netwerk test rapporteert.
ik had KPN is dacht ik zelfde netwerk maar haal lang geen 50 Mbps via de telefoonlijn. Heb daarom maar abo stopgezet Internet is hier super traag en kan ook geen GFN spelen via KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:04
mark777 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:00:
[...]

ik had KPN is dacht ik zelfde netwerk maar haal lang geen 50 Mbps via de telefoonlijn. Heb daarom maar abo stopgezet Internet is hier super traag en kan ook geen GFN spelen via KPN.
Ja maar dat is wat anders. Wat @SanderBos duidelijk meldt is dat hij wel netjes zijn beloofde snelheid haalt. Ik had tot voor kort een 50 Mbps abonnement bij Telfort (en wat dus ook gewoon hetzelfde netwerk was) en ook ik haalde netjes 50 Mbps, eigenlijk zelfs ietsjes meer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
Net een paar uur geprobeerd (founders edition) i.c.m. Pixel 4 + Razer Kishi. Mijn ervaringen tot jij toe:
Slechts 58 van de 251 spellen uit mijn Steam verzameling worden ondersteund.
Steam credentials worden niet altijd onthouden.
Wachtwoord van Steam kan je niet plakken, maar moet je overtypen (heel lastig met complexe wachtwoorden)
Combinatie met Steam Family kan ik niet aanraden.
Ik heb een snellere internet verbinding nodig.
Krijg waarschuwingen vanwege te hoge LAG, prima 5ghz verbinding hier dus zit elders in het netwerk (toch iets bij XS4ALL misschien???), echter turnbased RPG's zijn prima speelbaar.

Denk dat dit een prima alternatief kan zijn als:
Je een goede internetverbinding hebt,
de games die je wil spelen aangeboden worden en de prijzen en beschikbaarheid van hardware zo slecht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
DVX73 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:24:
Krijg waarschuwingen vanwege te hoge LAG, prima 5ghz verbinding hier dus zit elders in het netwerk (toch iets bij XS4ALL misschien???), echter turnbased RPG's zijn prima speelbaar.
Zie paar berichten terug
SanderBos in "[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie"

Ik heb ook last met xs4all. Het zit ergens mis tussen xs4all en de GeForce Now servers vermoed ik zeer sterk (en het zijn maar een paar hops, dus het moet haast wel 'zayo' zijn, of toch xs4all zelf).

Je kunt bij de instellingen forceren dat je wel een goede verbinding hebt. In mijn vorige bericht had ik het over 1080p/60/vsync/geen netwerk aanpassingen. Maar bij mij werkt het toch betrouwbaarder als ik me inhoud tot 1600x900/60, en op mijn TV ziet het er dan nog prima uit (op mijn 1440p monitor niet...).

Het hangt ook enorm van het spel af, Shadow of the Tombraider kon ik wel uren in 1080p/60 spelen zonder enige hiccups, maar Assasin's Creed Unity echt totaal niet (maar bij dat oudere maar zware spel kun je dan met ctrl-alt-f6 zien dat er ook een mindere GPU aan de server kant wordt ingezet, ik denk dat dat ook een rol speelt).

Ik vind ook al die inlogprompts lastig, maar ik heb er juist niet zoveel last van bij Steam, het is meer Ubisoft Connect waar ik echt elke keer moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Ik raakte geïnteresseerd in geforce now na het bericht over de prijsverhoging (dus eigenlijk te laat :)). Ik wilde eerst een shadow server nemen maar bij pre-order staat levering op maart 2022. En ik las ook het topic hier op tweakers dat het niet zo goed gaat met shadow.

Ik vind het wel jammer dat gfn zo weinig games ondersteund. Ik heb voor nu wel een abo genomen en qua speelbaarheid is het erg goed met ziggo.

Ik vroeg me af of het qua stroomverbruik uitmaakt of mijn pc enkel gfn draait of de game fysiek op mijn pc. Ik zou er vanuitgaan dat ik hetzelfde stroomverbruik heb want de hardware is ook gelijk. Ook vroeg ik me af of gfn goed speelbaar is op tv via een nuc want direct vanaf mijn pc via steam link is latency een drama. Of ligt dat aan de tv?

Met de hoge hardware prijzen is het nog maar even kijken wat handig is. Mijn pc upgraden of voorlopig via gfn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
arjanvr schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:40:
Ik raakte geïnteresseerd in geforce now na het bericht over de prijsverhoging (dus eigenlijk te laat :)).
Mooi om te zien dat mijn wervende reacties op je comments hebben gewerkt.. :)
Ik vroeg me af of het qua stroomverbruik uitmaakt of mijn pc enkel gfn draait of de game fysiek op mijn pc. Ik zou er vanuitgaan dat ik hetzelfde stroomverbruik heb want de hardware is ook gelijk.
Dat maakt een gigantisch verschil, of je PC daadwerkelijk wat doet of niet, zeker bij desktops.
Ik heb een desktop PC met i73770k en een GTX970 video kaart en daarmee meette ik ooit deze waarden:
- Mijn 8 jaar oude Windows desktop PC, idle: 57W
- Mijn 8 jaar oude Windows desktop PC, met 90% CPU en veel disk gebruik: 117W
- Mijn 8 jaar oude Windows desktop PC, een intensief 3D spel draaiend: 240W
- Mijn 27" monitor: 26W

Op het moment dat ik via GeForce Now speel zal het wat boven de 57W liggen, CPU en disk hebben niks te doen, netwerk verkeer is druk maar dat zal niet meer dan een paar watt zijn, en de GPU is alleen een video-stream aan het decoden. Ik had geen zin om de stroommeter aan te sluiten, maar als ik even kort Cyberpunk eerst op GeForce Now speel en dan (met veel lagere settings) even lokaal op mijn desktop dan laat monitoring tool MSI Afterburner in grafiek zien dat er toch nog 15% GPU usage is voor het decoderen van de video-stream (GTX970, dus H264 decoding)), maar verder niks.

Zie ook hieronder voor mijn laptop waarden.
Ook vroeg ik me af of gfn goed speelbaar is op tv via een nuc want direct vanaf mijn pc via steam link is latency een drama. Of ligt dat aan de tv?
Wou je dan een NUC gaan kopen? Is die Steam Link/ TV gekoppeld via een ethernet kabel?

Ik heb geen ervaring met Steam Link of Intel NUCs.
Zelf heb ik een lange HDMI kabel lopen van mijn PC naar TV, en dan draadloze controller en toetsenbord, maar dat wil alleen als de PC enigzins in de buurt van de TV staat.

Als ik even kort kijk, werkt niet zomaar alles. Bijvoorbeeld deze hele goedkope NUC heeft Intel HD 600 graphics en volgens de Windows PC tab van de Geforce Now requirements zegt dat minimaal Intel HD 2000 Graphics vereist is. Op deze pagina kun je ook zien dat ook bij ChromeBooks er dan wel vereisten zijn, dus je kunt ook niet zomaar de goedkoopste ChromeBook aan je TV hangen voor GeForce Now.

Maar ik heb net even gekeken met mijn stokoude T420 laptop (een hele goede laptop, bij release in 2011...) en die doet het (in Intel HD Graphics 3000 mode) zonder problemen op 1080p aangesloten op TV via displayport naar hdmi kabel. En stroomgebruik van die laptop is dan trouwens bij GeForce Now draaiende 41 Watt (29 Watt in idle).
(full disclosure: die laptop had wel weer moeite met mijn 1440p monitor, maar 1080p TV ging dus goed)

Edit: Oh ja, en als je echt van plan bent geld uit te geven aan een TV oplossing, kun je ook nog een NVidia Shield overwegen, NVidia's eigen oplossing (ook geen ervaring mee).

[ Voor 4% gewijzigd door SanderBos op 21-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Dat heeft inderdaad inspirerend gewerkt :)
Ik kon idd gewoon los games toevoegen en die wachttijd was eenmalig zo lang en nu weg.

Helder wat betreft het stroomverbruik.

Ik vroeg naar die nuc omdat dat meer kan zoals bijvoorbeeld Disney plus kijken op tv wat mijn LG niet heeft in de app store. Ik vrees alleen dat mijn tv de storende factor is qua latency wat rocket league was onspeelbaar. Ik zal me ook eens in shield verdiepen.

Mijn zoontje speelt op een zeer oude i5 2500 nu probleemloos nieuwe spellen dus dat is iig perfect.

Nu hopen dat ze 144mh en ultrawide toevoegen en meer games :)

Edit: even naar shield pro gekeken maar dat is ook een optie idd

[ Voor 5% gewijzigd door arjanvr op 21-03-2021 21:39 . Reden: Geen i3 maar i5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Nieuw aanbieding gehad voor GFN: for life abo. kost maar 5.49 euro per maand. Wel interesant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:38:
Nieuw aanbieding gehad voor GFN: for life abo. kost maar 5.49 euro per maand. Wel interesant
Dat was toch voorbij? Of speciale mail gehad?

En iemand een idee waarom er zo veel stutter is op ethernet? Heb nu op adressen met twee verschillende de providers getest via ethernet. Maar het is niet te doen.

Stadia werkt hier overigens perfect.

[ Voor 29% gewijzigd door Ronwiel op 16-05-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ronwiel schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:32:
[...]

En iemand een idee waarom er zo veel stutter is op ethernet? Heb nu op adressen met twee verschillende de providers getest via ethernet. Maar het is niet te doen.

Stadia werkt hier overigens perfect.
Welke 2 providers?

Ik gebruik zelf xs4all, en daarbij heb ik ook problemen (en inderdaad niet bij Stadia). Hele hoog packet loss percentage, 10%.

Maar wat ik heb onthouden van toen ik er in februari naar keek was dat ik forums las dat bij KPN de issues ook speelden.

Waarschijnlijk gaat het mis met een server ergens tussen 'hier' (bij mij xs4all) en de GeForce Now servers. Maar het is heel moeilijk om te achterhalen wat nu uberhaupt de ip adressen zijn van de GeForce Now servers, laat staan om een tussenliggende partij aan te wijzen die de schuld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik snap gewoon niet dat het niet stabiel te krijgen is. Firewatch speelde overigens redelijk. Rocket league en cities skylines totaal niet. Maar het is vervelend dat je niet echt kan troubleshooten. Heb dat vorig jaar nog wel geprobeers d met de desktop app. Kwam niks uit.

Overigens draaide Shadow bekabeld ook totaal niet bij mij. Zal ongetwijfeld dezelfde oorzaak hebben. Neemt niet weg dat het vreemd is dat stadia super vloeiend draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Ronwiel schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:49:
Ik snap gewoon niet dat het niet stabiel te krijgen is. Firewatch speelde overigens redelijk. Rocket league en cities skylines totaal niet. Maar het is vervelend dat je niet echt kan troubleshooten. Heb dat vorig jaar nog wel geprobeers d met de desktop app. Kwam niks uit.

Overigens draaide Shadow bekabeld ook totaal niet bij mij. Zal ongetwijfeld dezelfde oorzaak hebben. Neemt niet weg dat het vreemd is dat stadia super vloeiend draait.
Ik ben nog steeds nieuwsgierig met welke providers je het hebt geprobeerd?

Zelf werkt het bij mij beter (maar niet perfect) als ik de settings forceer in de Windows desktop app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmumBpTkzIvkFpgzAoXrPWYPZCA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOhRlu3LHjom40xbzHbo8SYc.png?f=user_large

Zoals je kan zien reduceer ik de resolutie dan tot 1600x900. Maar niet elk spel is hetzelfde. Bovenstaande heb ik bijvoorbeeld nodig voor Cyberpunk (het spel wat ik het meest heb gespeeld via GeForce Now), maar bijvoorbeeld Shadow of the Tomb Raider heb ik zonder hiccups uren kunnen spelen op 1080p/60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:04
Beetje jammer dit. Ik ben Divinity 2 aan het uitproberen local coop, maar het saven ging schijnbaar niet goed. Weer paar uurtjes kwijt.

Tot zover mijn eerste ervaringen met geforce now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 09:48

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hebben meer mensen dat ze geen games kunnen starten?

Nevermind, kwam door PIA VPN extensie in Chrome.

Voor de mensen die 0xC0F2220F krijgen bij het starten van een game, check je extensies in Chrome.. Met name VPN en privacy extensies zijn verdacht.

[ Voor 66% gewijzigd door DutchHammer op 06-06-2021 20:09 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:25
Ik heb vanmiddag een account aangemaakt op mijn eigen laptop. Dat ging allemaal super goed, maar nu wilde ik het ook installeren op de laptop van mijn vrouw en blijf bij het inloggen de foutmelding krijgen “voltooi de veilige validatie”. Enig idee wat dit inhoudt? Mijn account is in ieder geval wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
crimby schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:52:
Ik heb vanmiddag een account aangemaakt op mijn eigen laptop. Dat ging allemaal super goed, maar nu wilde ik het ook installeren op de laptop van mijn vrouw en blijf bij het inloggen de foutmelding krijgen “voltooi de veilige validatie”. Enig idee wat dit inhoudt? Mijn account is in ieder geval wel correct.
Weet niet maar misschien moet je eerst uitloggen op de andere laptop voordat je kan inloggen op de laptop van je vrouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
mark777 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Weet niet maar misschien moet je eerst uitloggen op de andere laptop voordat je kan inloggen op de laptop van je vrouw?
Net geprobeerd. Mijn laptop helemaal afgesloten ook… maar nog steeds dezelfde foutmelding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:48
crimby schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:52:
Hmm, het zou kunnen dat op de laptop van je vrouw er een adblocker ingeschakeld staat en het een captcha of iets dergelijks wil laten zien maar dat de die dus geblokkeerd wordt.

Mocht ze dat hebben, misschien even tijdelijk uitzetten?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Vortigen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Hmm, het zou kunnen dat op de laptop van je vrouw er een adblocker ingeschakeld staat en het een captcha of iets dergelijks wil laten zien maar dat de die dus geblokkeerd wordt.

Ooh goede! Ga ik meteen morgenochtend eens proberen. Kreeg ook net een email dat mijn account lidmaatschap is geactiveerd dus wellicht dat dat ook nog iets doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Vortigen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Het was dus inderdaad popups en omleidingen die geblokkeerd werden vanuit de Chrome settings. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
crimby schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Het was dus inderdaad popups en omleidingen die geblokkeerd werden vanuit de Chrome settings. Thanks!
Fijn dat ik je heb kunnen helpen :)
En veel game plezier natuurlijk!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Vortigen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Fijn dat ik je heb kunnen helpen :)
En veel game plezier natuurlijk!
Thanks! Nu kan ik weer rustig mijn playstation claimen en kan de vrouw rustig Planet zoo spelen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 17:12
Hallo allemaal, ik blijf een slechte verbinding hebben met Geforce Now.
Met auto kom ik op EU Central 2 (77.111.251.148) wat volgens mij gewoon Amsterdam is.
  • Bandwidth 17 Mbps
  • Packet loss 7.4%
  • Latency 10 ms
Een simpele speedtest laat zien:
  • Bandwidth 90 Mbps down
  • Bandwidth 29 Mbps up
  • Latency 9 ms
Packet loss kan ik lastig zien, maar zit aan ethernet direct op de KPN modem.
Support kan me niet helpen, of willen het niet. KPN zegt dat alles in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
MrRobot schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:56:
Met auto kom ik op EU Central 2 (77.111.251.148) wat volgens mij gewoon Amsterdam is.
  • Bandwidth 17 Mbps
  • Packet loss 7.4%
  • Latency 10 ms
Een simpele speedtest laat zien:
  • Bandwidth 90 Mbps down
  • Bandwidth 29 Mbps up
  • Latency 9 ms
Packet loss kan ik lastig zien, maar zit aan ethernet direct op de KPN modem.
Support kan me niet helpen, of willen het niet. KPN zegt dat alles in orde is.
Ik heb hetzelfde, bij xs4all. Volgens mij hebben alle KPN-adsl achtigen hetzelfde issue.
(Toen ik het ooit probeerde te onderzoeken concludeerde ik dat het een tussen kpn en nvidia netwerk gelegen partij met de naam zayo was die voor de problemen zorgde, maar omdat het heel lastig is om te zien van welk ip adres nu het spel gestreamed wordt is het lastig met zekerheid te zeggen)

Speedtest.net zegt bij mij 50 Mbps down (dus goedkoper abo dan jij), 29Mbps up, ping 8 ms,
geforce now windows client zegt 19Mbps, latency 8ms, packet loss 8.8%.

De packet loss is volgens mij de killer, die brengt vast ook de gemeten bandbreedte naar beneden. Maar mijn modem rapporteert minder dan 3 fouten per 24 uur.

Maar er is wel wat veranderd in het afgelopen half jaar. Als ik nu met 1600x900 settings (zie hieronde) draai dan krijg ik nu nog nauwelijks errors tijdens het spelen (met ctrl-alt-f6 kun je statistieken opvragen tijdens een sessie, waaronder packet loss, wat niet een percentage is maar gewoon een telling van packets die verloren gaan). Dat was vroeger bij Cyberpunk en Control wel anders (elke 20 seconden bursts van tientallen fouten, maar dat is dus weg bij 900p). Dus ondanks dat de benchmark cijfers nog steeds heel slecht zijn is 900p gaming nu goed te doen (en dat is voor mij acceptabel, dus ik zoek op dit moment ook niet meer verder naar oplossingen).

Het scheelt ook enorm per spel hè, ook toen ik het net had en dus bij mij slechter werkte kon ik wel Shadow of the Tombraider zonder enige problemen op 1080p/60 spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB4Z4e2pvA3607bDDqTFaqktXqQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0pF1IywYzs2k89xHe9eCyNRQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
MrRobot schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:56:
Maar even in een tweede reactie:

Omdat jij een concreet IP adres noemt (hoe kom je daar dan aan?), hieronder wat ik zie als ik daar met een Windows traceroute tool (winmtr) statistieken van laat bepalen. Zie die loss percentages eens bij de zayo stappen, daarom zei ik mijn vorige reactie dat ik zayo verdacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLnQ_3cu1if9aqtJuhZjplwlw_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNcKwTgrRpLDKmTq0bAoX372.png?f=user_large

(het zou kunnen dat die zayo hosts gewoon geen ping requests accepteren, maar dan zou het loss percentage 100% moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 17:12
Hey Sander, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het IP wat ik noemde had ik gevonden door binnen Geforce Now Steam te starten en dan naar whatsmyip te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6PcGgVNIre3IyKVcz_bHSloGuQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RdBbL5APTylLDCC2E0EBl30x.jpg?f=user_large
Zoals je ziet hier ook issues met zayo, veel packetloss.

Zie ook bij andere mensen: https://community.t-mobil...el-bij-geforce-now-326611

[ Voor 13% gewijzigd door MrRobot op 21-08-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Sommigen zal het bekend voorkomen; een verhuizing met verbouwing, geboorte van een kind, carrière.. en waar je vroeger af en toe nog een spelletje speelde zijn de prioriteiten de afgelopen jaren veranderd waardoor er een fors laagje stof over je PC ligt.

Nu is er weer wat meer tijd om het gamen weer wat op te pakken. Maar dan blijkt waar je eerder met een videokaart van 300 euro redelijk het mannetje was, je nu met miners moet concurreren en je afhankelijk bent van doorverkopers. En hoewel het budget opzich geen probleem is, voelt 2000 euro stukslaan (plus in stand houden van de doorverkooppraktijken) op een pc die af en toe een paar uurtjes gebruikt wordt een beetje zinloos.

Kortom, Geforce Now lijkt dan wel een perfecte oplossing. Voor 200 euro/jaar voor het RTX 3080 abonnement zou ik dan voor hetzelfde bedrag 10 jaar vooruit kunnen ;)

Hoe zijn de ervaringen ondertussen in de praktijk? Ik speel met een vriendengroep, waaronder wat spellen waarbij een lage latency wel fijn is zoals Vermintide 2. Hoe houdt dit zich in de praktijk? Is het speelbaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderBos
Timorad schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:51:

Hoe zijn de ervaringen ondertussen in de praktijk? Ik speel met een vriendengroep, waaronder wat spellen waarbij een lage latency wel fijn is zoals Vermintide 2. Hoe houdt dit zich in de praktijk? Is het speelbaar?
Ik geloof dat ik net een wat andere gamer ben dan jij, dus we praten vast een beetje langs elkaar heen, maar aangezien het niet zo druk is in dit forum (dus blijkbaar zijn er onder Tweakers niet zo heel veel gebruikers) zal ik toch even pogen te antwoorden zodat je een antwoord krijgt.

Ik ga hieronder heel veel negatieve dingen zeggen waarschijnlijk (ik moet het nog typen), maar ik ben op zich best enthousiast. Ik heb een Founders abo (dus goedkoper, en waarschijnlijk is het nu dan het 'priority' abo, ik wist niet dat er zo'n 3080 abo aankwam), en het werkt altijd als ik het wil gebruiken, and it works as advertised (for the most part, netwerk issues hieronder beschreven uitgezonderd).

Voordat je zo'n duur abo neemt zou ik zeker eerst even de GeForce Now Windows client downloaden en de netwerk test doen. Op xs4all is het namelijk nog steeds niet goed, slechte rapportcijfers uit het netwerk rapport. Ik zou niet op 1440p kunnen spelen. Het lijkt vooral bij KPN en XS4ALL te zijn, dus als je Ziggo hebt is dit vast geen probleem.

Een ander heel groot nadeel, misschien wel de grootste adder onder het gras voor de hele dienst, is dat als je exclusief afhankelijk bent van GeForce Now je heel veel spelen mist. Dat Vermintide is er, er zijn meer dan 1000 games, maar zo'n beetje alles van Microsoft/ Besthesda/ Rockstar/ Electronic Arts ontbreekt. Probeer maar eens wat spelen van hun te zoeken in de client.
Dus voor mij is het echt extra, ik heb ook nog een oudere videokaart (GTX 970) dus ik kan kiezen per spel.

Dan is een ander ding waar ik me aan stoor de video compressie artifacts. Die zijn er namelijk, denk aan bijvoorbeeld als op een video platform er iets bijna zwart is dat je dan allemaal hele donkere blokjes krijgt, omdat GeForce Now uiteindelijk gewoon een gecomprimeerde video stream stuurt. Dus het ziet er nooit zo goed uit als als je het lokaal draait (vooral dus met games die erg donker zijn zie je dat goed).

Ik ben wel geintrigeerd door wat dat RTX 3080 abo nu precies betekent. Want een ander ding waar ik me wel aan erger is dat bij mijn abo ze voor verschillende games verschillende hardware inzetten. Dus voor een ouder spel aan AC: Origins wat ik pas een tijd heb zitten herspelen zetten ze dacht ik het equivalent van een GTX 1060 in, die dat spel niet op Ultra settings kan draaien (met ctrl-alt-f6 in game kun je debug gegevens inclusief de hardware zien). Uiteindelijk ben ik maar weer geswitched naar mijn GTX970 voor dat spel, want dan kon ik het wel op 1080p/high settings spelen.
En ik vermoed dat ze dat ook bij dat RTX 3080 abo toch ook doen, alleen de zwaartste spellen in de ogen van NVidia zullen echt op een server side RTX 3080 gaan draaien.

Ik blijf gewoon lid! Ondanks dat ik nog niet eens heb verteld dat RTX raytracing in games mij eigenlijk tegenvalt, dus dat ik uit het gebruiken van de dienst ook heb geleerd dat ik niet zo snel veel geld ga neerleggen voor een RTX kaart.

Ik zou in ieder geval aan dit lange verhaal overhouden:
- Doe de netwerk test voordat je wat koopt, zeker voordat je een wat duurder abo neemt. Met 30Mbps/9% verlies wat het bij mij is (en wat dus veel minder is dan mijn echte Internet verbinding, een GeForce Now only probleem) kun je eigenlijk al niet betrouwbaar 1080p/ 60 fps gamen.
- Als je het exclusief wil gebruiken voor all your gaming needs, kijk dan eerst eens welke games ze nu aanbieden, of je zonder Doom en GTA V en Ori en Diablo en Flight Simulator en Skyrim en hun toekomstige opvolgers kan.

Kan ik nog XBox Series S + MS Game Pass als alternatief noemen, 300 euro 1-malig plus 10 euro per maand. Dan heb je ook meteen een heel stel games, niet alle games, bijvoorbeeld Vermintide 2 moet je dan los kopen voor 30 euro. Series S is ook niet geschikt voor zware games, ik heb zelf game pass een tijdje op PC gehad toen het nog bijna niks kostte en de selectie games was niet voor mij, ik zit niet in het XBox landschap (heb naast een PC een PS4), maar toch als ik vanaf scratch zou beginnen zou ik zelf dat denk ik doen.

Later toegevoegd: Oh ja en die netwerk latency waar je om vraagt. Ik speel eigenlijk alleen maar single player games maar dat zit waarschijnlijk wel goed. Je speelt het spel op hun servers, dus voor in game network latency is hun netwerk relevant, maar aangezien een data center in Amsterdam hebben draait je spel nog altijd 'dichtbij' in netwerk termen. Als de server waar je naar connect maar niet bij kpn of xs4all staat (en dat zal het niet staan).

[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 24-10-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Nu GeForce Now ook op Xbox werkt via Edge browser besloot ik het eens te gaan testen. Ik heb echter 0,0 verstand ervan en dacht echt even dat het net zoals Stadia zou zijn. Dus dat ik geen PC nodig heb.

Ik maak een account aan en kies voor de free optie eerst, maar dan moet ik Windows,Mac, Android etc kiezen. Maar daar kan ik niks mee op Xbox Edge browser. Moet ik eerst een game of demo kopen/downloaden op PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
devilsnight schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:07:
Nu GeForce Now ook op Xbox werkt via Edge browser besloot ik het eens te gaan testen. Ik heb echter 0,0 verstand ervan en dacht echt even dat het net zoals Stadia zou zijn. Dus dat ik geen PC nodig heb.

Ik maak een account aan en kies voor de free optie eerst, maar dan moet ik Windows,Mac, Android etc kiezen. Maar daar kan ik niks mee op Xbox Edge browser. Moet ik eerst een game of demo kopen/downloaden op PC?
Mijn antwoord zou zijn is dat het een hoop koppijn gaat geven om de eerste configuratie op Xbox te doen. Ik denk dat een logischere weg is dat je het eerst op een PC configureert, en dan als het eenmaal werkt het leuk is dat je het ook op je XBox kan doen, voor als die aan de grote TV in je woonkamer hangt.

Het kan denk ik wel, initiele setup met alleen XBox (of alleen een browser), maar leuk is vast anders.

Die Edge support is ook nog maar beta hè, nog niet echt een pad wat GeForce Now echt ondersteund of zo. (Ik zou zelf ook zeggen wat stelt die support nu helemaal voor aangezien Edge is gebouwd op Chromium, meer verbazend dat het eerst blijkbaar niet werkte).

GeForce Now is anders dan andere diensten als Stadia in dat het niet zelf games aanbiedt. Het laat je spellen spelen die je bij andere gaming services hebt gekocht, die andere diensten zijn in de praktijk Steam, Ubisoft Connect, en Epic Games.

Dus naast je GeForce Now account heb je ook een account bij 1 van die andere diensten nodig. Die account bij die andere diensten kun je ook aanmaken in de browser, je kunt denk ik ook wel spelen of demos kopen in de browser bij die diensten, weet ik eigenlijk al niet zeker. En dan kun je ze vanuit GeForce Now in een browser window starten.
Maar wat bijvoorbeeld niet werkt (net voor je geprobeerd) is dat je via een Epic account direct een demo start, je moet die demo dan wel bij Epic hebben geregistreerd.

Maar alleen al alle wachtwoorden invullen met een XBox Controller zou ik al moe van worden. Of heb je er ook een toetsenbord aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
SanderBos schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:47:
[...]

Mijn antwoord zou zijn is dat het een hoop koppijn gaat geven om de eerste configuratie op Xbox te doen. Ik denk dat een logischere weg is dat je het eerst op een PC configureert, en dan als het eenmaal werkt het leuk is dat je het ook op je XBox kan doen, voor als die aan de grote TV in je woonkamer hangt.

Het kan denk ik wel, initiele setup met alleen XBox (of alleen een browser), maar leuk is vast anders.

Die Edge support is ook nog maar beta hè, nog niet echt een pad wat GeForce Now echt ondersteund of zo. (Ik zou zelf ook zeggen wat stelt die support nu helemaal voor aangezien Edge is gebouwd op Chromium, meer verbazend dat het eerst blijkbaar niet werkte).

GeForce Now is anders dan andere diensten als Stadia in dat het niet zelf games aanbiedt. Het laat je spellen spelen die je bij andere gaming services hebt gekocht, die andere diensten zijn in de praktijk Steam, Ubisoft Connect, en Epic Games.

Dus naast je GeForce Now account heb je ook een account bij 1 van die andere diensten nodig. Die account bij die andere diensten kun je ook aanmaken in de browser, je kunt denk ik ook wel spelen of demos kopen in de browser bij die diensten, weet ik eigenlijk al niet zeker. En dan kun je ze vanuit GeForce Now in een browser window starten.
Maar wat bijvoorbeeld niet werkt (net voor je geprobeerd) is dat je via een Epic account direct een demo start, je moet die demo dan wel bij Epic hebben geregistreerd.

Maar alleen al alle wachtwoorden invullen met een XBox Controller zou ik al moe van worden. Of heb je er ook een toetsenbord aan hangen?
Het is best een drama te noemen tot nu toe, haha.

Ik kreeg het net nog voor elkaar om Sign in with Epic Games te kiezen, maar dan verscheen het vrituele keyboard niet. Nu echter verdwijnt de cursor meteen en kan ik niet eens iets aan klikken. Ik zal denk ik toch echt een muis en toetsenbord moeten hebben zo te zien. Met Stadia was het nog heel ok te doen met controller.

Trouwens... ben ik al deze moeite mogelijk voor niks aan het doen? Ik wil bijvoorbeeld de game Kena spelen en ik moet inloggen met Epic Games, moet ik de game wel echt gekocht hebben eerst? Ik zie er geen melding van en kan gewoon op play klikken.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 25-10-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
devilsnight schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Trouwens... ben ik al deze moeite mogelijk voor niks aan het doen? Ik wil bijvoorbeeld de game Kena spelen en ik moet inloggen met Epic Games, moet ik de game wel echt gekocht hebben eerst? Ik zie er geen melding van en kan gewoon op play klikken.
Ja, maar als je het dan gelukt is om op play te klikken dan zul je zien dat je op een gegeven moment een foutmelding krijgt van 'game niet in je account'.

Dat is wat ik gisteren ook kreeg toen ik de Immortals Fenix Rising demo probeerde te starten, om te zien of je een demo kon starten zonder eerst iets in de desktop client te doen.
Maar wat dus wel werkt (net geprobeerd), is als eerst op epicgames.com inlogt en daar de Fenix demo 'GET" (even zoeken) dan mocht ik de demo wel starten in GeForce Now. Dus het kan, als je echt echt echt wil.
(Dat spel start dan trouwens superlangzaam, dat is niet standaard voor GeForce Now de meeste spellen starten snel)

Maar dit is allemaal niet de beste weg om GeForce Now te ervaren... Sowieso is die gratis versie geen goede reclame geloof ik, omdat je altijd met lange wachtrijen te maken hebt. Ik weet dat zelfs niet eens want heb meteen betaald en weet niet eens hoe het wachtrij scherm eruit ziet (als je betaald kun je theoretisch nog steeds met wachtrijen te maken hebben, maar in de praktijk niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop

iop

Ik las dat de 3080 rollout begonnen was, heeft iemand hem al aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:40
iop schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:40:
Nog geen bericht gehad, heb wel een pre order staan vanaf dag 1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 03:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb nu de Geforce Now Priority account genomen voor mijn Mac Pro 2019 en mijn Steam account gekoppeld. Ik moet zeggen, het werkt best lekker voor de games die ik kan spelen. Maar wat ik dus nu irritant vind is dat ik tig CoD games in mijn Steam library heb zitten die ik dus wil spelen, maar als ik in de GFN app zoek op Call of Duty dan vindt hij dus helemaal niks. En ja, eerlijk gezegd, daar nam ik nu dit abonnement voor.

Betekend dit nu gewoon dat ik die games niet kan spelen dan? Want ik wil ook Battlefield V spelen, maar als ik op Battlefield zoek dan vind ik alleen Battlefield 1 (welke ik ook bezit).

Beetje een domper dus of zijn er workarounds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Yzord schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:25:
Ik heb nu de Geforce Now Priority account genomen voor mijn Mac Pro 2019 en mijn Steam account gekoppeld. Ik moet zeggen, het werkt best lekker voor de games die ik kan spelen. Maar wat ik dus nu irritant vind is dat ik tig CoD games in mijn Steam library heb zitten die ik dus wil spelen, maar als ik in de GFN app zoek op Call of Duty dan vindt hij dus helemaal niks. En ja, eerlijk gezegd, daar nam ik nu dit abonnement voor.

Betekend dit nu gewoon dat ik die games niet kan spelen dan? Want ik wil ook Battlefield V spelen, maar als ik op Battlefield zoek dan vind ik alleen Battlefield 1 (welke ik ook bezit).

Beetje een domper dus of zijn er workarounds?
Of er workarounds zijn weet ik niet.

Maar inderdaad de spelen die je noemt zijn niet beschikbaar op GeForce Now. Het is eigenlijk al apart dat Battlefield 1 er wel bij staat, want eigenlijk ontbreekt bijna alles van EA. En van ActiBlizzard, en van Microsoft, en Bethesda, en Rockstar.

Dus best wel grote publishers staan niet toe dat hun spelen bij GeForce worden gespeeld, Dat ligt niet aan NVidia (helemaal in het begin werkte wel alles), ik weet niet eens of er een officiele reden voor bekend is maar zelf ga ik ervan uit dat al die publishers hopen dat ze ooit zelf nog wat in de cloud gaan doen (Microsoft doet dat ook al), of dat ze geld willen zien van NVidia voor 'hun' content.

Als je zoekfunctie van de GeForce Now client gebruikt zoek je door alle beschikbare titels, dus op dat moment wordt er nog niet gecontroleerd of je echt dat spel bezit (zoek maar eens op Ride, even aannemende dat je die spelen niet hebt). Waarmee ik wil zeggen dat er titels ontbreken komt niet doordat je accounts niet goed zou hebben gekoppeld of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Lack of games support, is het grootste probleem van geforcenow. Helaas kan Nvidia hier weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Dat is een probleem van alle streaming diensten. Stadia heeft ook niet alle games en xcloud ook niet. Ik kan alle games spelen die ik wil via GFN, heb ik massel maar als je veel gamed moet je ook andere streamings diensten gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iop

iop

Ea heeft een paar weken en rijtje games toegevoegd. BF1, unravel 2 en nog wat. Ook apex legends staat erbij.

//edit gevonden

[ Voor 34% gewijzigd door iop op 08-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Best jammer, want daarvoor nam ik het eigenlijk. Om de CoD games te kunnen spelen. Zo heb ik ook mijn Epic account gekoppeld en ik zie dat hun de laatste CoD aanbieden, maar die werkt dan dus ook niet? Waarom koppel ik dan mijn Epic account als ik de games in mijn account niet mag spelen?

Vind het maar raar. Ik bezit de game en ik lease de hardware, maar ik mag het niet spelen. Wat voor nut heeft het eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goed artikel van Gamer.nl over GeforceNOW
https://gamer.nl/artikele...t-krachtige-cloud-gaming/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ach, toch wel handig die Geforce Now. Cyberpunk voor 20 euro kunnen spelen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

iop schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:40:
Ik heb vandaag een mail gehad dat ik binnenkort aan de beurt ben:
Dit is een bericht dat GeForce NOW RTX 3080-lidmaatschap binnenkort wordt gestart.

Vanaf December 16, 2021 worden kosten in rekening gebracht tegen de huidige abonnementsprijs.

Als je een bestaand lidmaatschap hebt, wordt je nieuwe lidmaatschap onmiddellijk van kracht. De resterende dagen van je bestaande abonnement worden toegevoegd aan je nieuwe lidmaatschap.
Ik had tot nu toe een gratis abonnement, maar zie nog geen RTX 3080 abo in mijn Nvidia account staan. Dus ik zal waarschijnlijk moeten wachten tot de 16e.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop

iop

@Apie! Same same
Maar dan met founders abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Apie! schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:06:
[...]

Ik heb vandaag een mail gehad dat ik binnenkort aan de beurt ben:

[...]
Ik had tot nu toe een gratis abonnement, maar zie nog geen RTX 3080 abo in mijn Nvidia account staan. Dus ik zal waarschijnlijk moeten wachten tot de 16e.
Ik ben 19 December aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop

iop

The_Admin schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:15:
Ik heb die Founders edition, die is sowieso 90 dagen gratis, beetje Tomb Raider gedaan en Sonic racing an LEGO Batman voor de kinderen. Zelf vooral wel interesse in hoe het samen met Steam werkt en of dat een beetje doorontwikkeld wordt. Vooralsnog redelijk irritant dat ik iedere keer dat ik Steam start opnieuw moet inloggen, zélfs als 'remember me' aangevinkt staat.
Lego batman werkt toch helemaal niet? Staat niet in de lijst van nvidia zelf iig.
Vroeger in de beta waren veel lego games gratis, mijn kinderne missen die nog weleens...

//edit ik zie nu dat ik op een erg oude post reageer. foutje.
Desalniettemin hoop ik wel dat lego games ooit weer wederkeren.

[ Voor 9% gewijzigd door iop op 11-12-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

19 december vandaag, maar vooralsnog heb ik niks gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Oh mijne staat al een tijdje aan.
Hunt loopt op 120 fps en 4-10 ping. VEEL beter speelbaar vergeleken met eerst. (hoewel m'n input lag natuurlijk niet gemeten wordt)

Alle SP games waren al prima.

Ik vind het wel ff prima zo bij gebrek aan GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Yzord schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:39:
19 december vandaag, maar vooralsnog heb ik niks gekregen
Bij mij werd ie ook niet geactiveerd op de 16e zoals in de mail stond, maar op de 17e ”pas”. Zal wel iets met tijdzones te maken hebben :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 00:54
Ik gebruik momenteel nog Shadow tot eind januari, daarna zal mijn ISP Proximus (België) dit niet meer inbegrepen aanbieden in mijn abonnement. Ik twijfel om Shadow zelf te gaan betalen of om over te schakelen naar GeForce Now. 30 Euro extra betalen versus 10 euro bovenop mijn huidige kosten maakt wel een verschil...

Momenteel ben ik wat de gratis GeForce Now aan het testen en ik merk toch op dat ik heel wat connectie problemen heb. De tool geeft aan dat mijn snelheid en ping in orde zijn, maar dat ik teveel packetloss'es heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iskNtdWUVKlZQn_qM2wb68oSpAw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tNipGKmqTJVJGMxNfFM5YiDK.jpg?f=user_large

Nu is mij dat geen onbekend issue, daar ik ook bij shadow gelijkaardige problemen heb meegemaakt en ik vermoed dat ik tijdens MS Teams calls ook problemen ondervind die ik link aan packetloss'es. Na reset van modem en alle bekabeling nagekeken te hebben, kwam ik erachter dat de problemen opvallend vaak voorkwamen als de TV-Decoder van Proximus (IPTV) aanstond. Na wat testen bleek het vooral te zijn als iemand anders in het gezin uitgesteld tv aan het kijken was, of vooruit / achteruit aan het spoelen was. Ik kwam niet alleen te zijn, aldus het Proximus Forum.

Daar ik geen vrije modem keuze heb, en dat ding behoorlijk dichtgetimmerd is. Kan ik maar weinig zien of testen. Maar ik vermoed dat Proximus TV een hogere prioriteit krijgt dan het overige verkeer. Uiteindelijk blijkt het enkel een ernstige negatieve invloed te hebben als er uitgesteld gekeken wordt, dus live kijken is geen probleem. Als we daar rekening mee houden is het via Shadow dus prima te doen. Meer zelfs, iemand kan gerust netflix kijken, dat geeft geen enkel issue.

Nu naar GeForce Now.
Daar krijg ik altijd, zelfs als TV uit staat een melding van slechte verbinding. Is de spelervaring ook helemaal niet aangenaam. Opnieuw blijkt het dus een te hoog % van packetloss te zijn. Alle andere clients in huis dan maar uitgeschakeld, computer rechtstreeks op modem maar nog steeds de melding en haperingen in beeld. Zeker de 10 euro per maand niet waard.

Ik ga er vanuit dat het Proximus netwerk hier het probleem is.
Of die vervloekte verplichte modem.

Als ik via Control + Alt + F6 in GeForce Now de streamingstats bekijk, zie ik inderdaad dat de streamkwaliteit slecht is. Ongeacht wat ik doe. Deed wel nog een testje via chrome en dat leek beter, maar heb gewoon minder stats / gegevens. Zal daar nog eens wat verder meer experimenteren, maar de wachtrijen zijn momenteel wat te lang op stream aan en uit te zetten.

Zijn er nog tips of zaken die ik over het hoofd zie?
Wat zou ik nog kunnen doen?

Edit: Aanvullingen en poging gedaan om wat zaken duidelijker neer te schrijven.

[ Voor 54% gewijzigd door Marsmillo op 01-01-2022 20:03 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Je kan in gfn de kwaliteit aanpassen dus minder mb per seconde voor een stabielere verbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsmillo
mark777 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:06:
Je kan in gfn de kwaliteit aanpassen dus minder mb per seconde voor een stabielere verbinding
Heb ik inderdaad al zitten mee spelen. Het de max bit rate systematisch verlaagd tot de beeldkwaliteit bagger was, maar nog steeds meldingen van een te hoge packetloss in de zelftest en ook als ik speel merk ik op dat het niet vlot gaat. Heb verder verlaagd tot het minimum (5 Mbps) en nog steeds gaat het niet oké.

Ter vergelijking, bij Shadow kan ik de instelling volgens de zelftest op 50 Mbps zetten, speel meestal met 30 en dat gaat prima. Vermoed dus niet dat het mijn verbinding / snelheid is. Maar dat er zich op een of ander niveau een conflict voordoet. Weet echt niet meer wat ik kan doen om verder te gaan uitzoeken of het probleem in mijn intern netwerk zit, bij mijn provider of bij GFN zelf.

Las wel nog eens dat ik ipv de client ook even de browser moest testen.
Dat ga ik zo meteen even doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
@Marsmillo Even een waterval aan dingen (voor een deel ook terug te lezen in eerdere discussies hier uit o.a. augustus 2021).

In die ctrl-alt-f6 statistics staat o.a. PL, packet loss, dat is gewoon een getal wat oploopt met elk packet wat verloren gaat (dus kan heel groot getal worden). Als je de netwerkinstellingen niet beperkt en dan een paar minuten een spel speelt, hoe hoog wordt dat getal dan bij jou?

Ik heb net 4 minuten Cyberpunk zitten spelen op 1080p/60 en bij mij stond er dan
PL 31 (0)
wat volgens mij echt betekent dat er maar 31 pakketten verloren zijn gegaan (die (0) is volgens mij de delta van de laatste paar seconden). Wat echt crazy is voor mij, ik gebruik GeForce Now niet zo vaak meer maar dan is het in de laatste maanden bij mij sterk verbeterd, in augustus had daar een getal in de duizenden gestaan.
Maar anyway, dit is ondanks dat de netwerk test aangeeft dat er 9% packet loss is, en spelen wordt afgeraden.

Doe je eigenlijk je experimenten met verschillende games? Want mijn ervaring is dat sommige spelen nauwelijks problemen geven (Shadow of the Tomb Raider), terwijl andere spelen heel veel netwerk verlies geven (eerdergenoemde Cyberpunk), ik had zelf het niet gefundeerde vermoeden dat dat o.a. komt door hoe goed een spel zich aan de 60fps kan houden.

Je zegt dat je de bandbreedte hebt verlaagd, maar heb je ook al geprobeerd om de bandbreedte op automatisch te laten maar de resolutie te verlagen? (en/ of de region waar je naar connect te wijzigen?)

Je kunt ook nog kijken hoe het het netwerk eruit ziet tussen je eigen computer en GeForce (en hetzelfde dan doen met Shadow, om te kijken of het hetzelfde is of verschillend). Als je in de Steam configuratie de overlay aanzet kun je een spel starten in GeForce Now, dan binnen GeForce Now met shift-tab de steam overlay openen, een web browser starten, en naar whatsmyip.com gaan om te kijken op welk IP adres je GeForce Now server draait. En dan kun je op je eigen computer met een tool als winmtr kijken naar welke 'hops' er liggen tussen jou computer en die van GeForce Now.
Voorbeeldje van mezelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsqpVuOwamCElj4wrk5WQ0_kYiI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zkHWWhTafFb5qGtPc3ftnybu.png?f=user_large
Dus bij mij lijkt het nog altijd die f'ing zayo te zijn die voor problemen zorgt, maar dus zoals ik hierboven zeg nu ineens niet meer problemen die bij mij op xs4all daadwerkelijk spelen in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:02
SanderBos schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:11:
@Marsmillo Even een waterval aan dingen (voor een deel ook terug te lezen in eerdere discussies hier uit o.a. augustus 2021).

In die ctrl-alt-f6 statistics staat o.a. PL, packet loss, dat is gewoon een getal wat oploopt met elk packet wat verloren gaat (dus kan heel groot getal worden). Als je de netwerkinstellingen niet beperkt en dan een paar minuten een spel speelt, hoe hoog wordt dat getal dan bij jou?

Ik heb net 4 minuten Cyberpunk zitten spelen op 1080p/60 en bij mij stond er dan
PL 31 (0)
wat volgens mij echt betekent dat er maar 31 pakketten verloren zijn gegaan (die (0) is volgens mij de delta van de laatste paar seconden). Wat echt crazy is voor mij, ik gebruik GeForce Now niet zo vaak meer maar dan is het in de laatste maanden bij mij sterk verbeterd, in augustus had daar een getal in de duizenden gestaan.
Maar anyway, dit is ondanks dat de netwerk test aangeeft dat er 9% packet loss is, en spelen wordt afgeraden.

Doe je eigenlijk je experimenten met verschillende games? Want mijn ervaring is dat sommige spelen nauwelijks problemen geven (Shadow of the Tomb Raider), terwijl andere spelen heel veel netwerk verlies geven (eerdergenoemde Cyberpunk), ik had zelf het niet gefundeerde vermoeden dat dat o.a. komt door hoe goed een spel zich aan de 60fps kan houden.

Je zegt dat je de bandbreedte hebt verlaagd, maar heb je ook al geprobeerd om de bandbreedte op automatisch te laten maar de resolutie te verlagen? (en/ of de region waar je naar connect te wijzigen?)

Je kunt ook nog kijken hoe het het netwerk eruit ziet tussen je eigen computer en GeForce (en hetzelfde dan doen met Shadow, om te kijken of het hetzelfde is of verschillend). Als je in de Steam configuratie de overlay aanzet kun je een spel starten in GeForce Now, dan binnen GeForce Now met shift-tab de steam overlay openen, een web browser starten, en naar whatsmyip.com gaan om te kijken op welk IP adres je GeForce Now server draait. En dan kun je op je eigen computer met een tool als winmtr kijken naar welke 'hops' er liggen tussen jou computer en die van GeForce Now.
Voorbeeldje van mezelf:
[Afbeelding]
Dus bij mij lijkt het nog altijd die f'ing zayo te zijn die voor problemen zorgt, maar dus zoals ik hierboven zeg nu ineens niet meer problemen die bij mij op xs4all daadwerkelijk spelen in de weg zitten.
Bedankt voor de tip wat betreft de software. Ik heb exact hetzelfde als @Marsmillo: ping + snelheid is meer dan oké, maar de packet loss is te hoog volgens GFN. Zonet de test laten lopen via WinMTR en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IUGzEECSis6mRbtQcIc8oW5pQ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vSk21DqEB0ceOeUwJMfsn4Wo.png?f=user_large

Begrijp het dus niet helemaal? Ik heb helemaal geen packet loss en het speelt overigens vrij vloeiend. Dat is misschien het verschil met @Marsmillo, hij merkt wel dat het minder goed loopt.

Zit sterk te overwegen om GFN te nemen, al dan niet met de RTX 3080 maar ikzelf heb geen 4K.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
jmignolet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Bedankt voor de tip wat betreft de software. Ik heb exact hetzelfde als @Marsmillo: ping + snelheid is meer dan oké, maar de packet loss is te hoog volgens GFN. Zonet de test laten lopen via WinMTR en dit is het resultaat:

Begrijp het dus niet helemaal? Ik heb helemaal geen packet loss en het speelt overigens vrij vloeiend. Dat is misschien het verschil met @Marsmillo, hij merkt wel dat het minder goed loopt.
Bij mij zegt de test nu
Bandbreedte > 50 Mbps
Pakketverlies 12 % [enige rode]
Latency 9 ms

Dat is ook anders dan een half jaar geleden,toen was de bandbreedte in die test (maar niet in het echt) maar 20 Mbps.
En wat ik nu vanmorgen zag in-game was gewoon goed, spel liep lekker en Packet Loss (PL) was gewoon minimaal.
Dus ik ga vanavond nog eens een tijdje wat echt spelen.

En die netwerk test is dan dus niet volledig, je kunt blijkbaar daar slechte cijfers hebben terwijl het toch goed werkt.

Zelf snap ik die WinMTR resultaten ook niet helemaal, dus misschien beschuldig ik zayo wel vals wat het ook is, want alle hops na zayo hebben dan weer nul procent verlies, dus ook dat is maar weer een indicatie-tool niet zaligmakend.
(die PL packet loss in de ctrl-alt-f6 statistics is dan eigenlijk betere indicator, want als die oploopt ingame stottert de gameplay ook, ook vanmorgen weer)
jmignolet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Zit sterk te overwegen om GFN te nemen, al dan niet met de RTX 3080 maar ikzelf heb geen 4K.. :p
Het is ook maar 1440p he :9
(Die resolutie zit wel dichter bij 1080p dan 4k, maar voor ultra settings in 1080p@60fps zal je dat dure abo nog steeds wel nodig in veeleisende spelen, maar ik vind het zelf dan wel duur worden voor een dienst waarin zoveel spelen ontbreken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsmillo
Bedankt voor alle reacties.

Het duurde even voor ik nog eens kon testen, maar vanavond kon ik even tijd nemen om dit te doen. Beetje jammer dat ik telkens ongeveer een uur in de wachtrij stond per gamesessie, maar als gratis gebruiker kan ik dat nog verstaan op een piekmoment als een zaterdagavond.
-
Settings GeForce Now:
  • Server = Auto (EU Northeast)
  • Bandwidth = > 50
  • Packet loss = 11.5
  • Latency = 17
  • Max bit rate = 30 Mbps
  • Resolution = 1920 x 1080 (16:9)
  • Frame rate = 60 FPS
  • VSync = Off
  • Adjust for poor network conditions = false
  • Dit komt overeen met de settings die ik voor shadow gebruik en waarbij ik vlot kan spelen. Mijn internet lijn haalt meestel wel vlot 90/15 snelheden. Ook heb ik ervoor gezorgd dat tijdens de testen geen andere clients verbonden waren, de modem/router opnieuw opgestart was en mijn computer bekabeld verbonden was.
Test 1 - Watch Dogs 2
  • Game = Watch Dogs 2
  • Server IP = 77.111.248.136
  • Server locatie = Zweden
  • Duurtijd = +/- 45 min
  • Client network connection type = Unknown
  • Round trip delay from client to server = 35 ms
  • Total frame loss during the session = 67
  • Total packet loss during the session = 443
  • Average network packet jitter = 0.32 ms
Ping command naar 77.111.248.136
  • Packets: Sent = 1761
  • Received = 1756
  • Lost = 5 (0% loss)
PingPlotter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-BfUHwPHYJrEfhE-clvd5rkAsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKB7euDQf2AzETG7K8LZ3j8u.jpg?f=fotoalbum_large

De grafische settings van dit spel staan zoals GFN ze gezet heeft. Het spel ziet er niet zo mooi uit en toch zie ik een waarschuwing in beeld staan dat de CPU niet aan de minimale vereisten voldoet. De stream werkt ook best wel vlot, vlotter dan anders. Maar ik ervaar toch nog lag, al vermoed ik dat dit ingame zal zijn en niets met de stream te maken had.
-
Test 2 - Ghost Recon Breakpoint
  • Game = Ghost Recon Breakpoint
  • Server IP = 80.84.160.181
  • Server locatie = Frankrijk
  • Duurtijd = +/- 45 min
  • Client network connection type = Unknown
  • Round trip delay from client to server = 23 ms
  • Total frame loss during the session = 88
  • Total packet loss during the session = 122
  • Average network packet jitter = 0.549 ms
Ping command naar 80.84.160.181
  • Packets: Sent = 2097
  • Received = 2031
  • Lost = 66 (3% loss)
PingPlotter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scPfEpIkBwMcSqhh3iVFpmOVYoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e3uHbjnzg5A1agVVbgT39gQf.png?f=fotoalbum_large

Ook hier heb ik de grafische settings laten staan zoals GFN ze zelf zet. Het valt op dat dit stukken minder is dan wat shadow doet en kan. En ook hier merk ik op dat het spel op zich heel slecht loopt. De framerate kan in ingame oproepen en is consequent onder de 60 en dropt heel er vaak naar onder de 20. GFN kan dit spel dus niet voldoende goed draaien (of ubisoft maakt zijn games gewoon zo slecht...) ik ervaar veel lag en freezes. De ctrl-alt-f6 statistics laten uitschijnen dat er minder FL zijn, maar de andere gegevens die ik heb wijzen op net meer losses.

Wat iemand hier schreef dat de losses samengangen met slowdowns ingame, zou kunnen kloppen.
Moet ik eens op verder testen, maar heb nu geen zin om opnieuw een uur te wachten, dus zal voor andere keer zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 14:48
Hola,

Vanmorgen upgrade gedaan naar de 3080 versie van de founders editie en gelijk Cyberpunk getest om mijn (2018) Nvidia Shield. Ik ben zelf behoorlijk onder de inruk van de ervaring. Speel op 4K met alles op max of Ultra en Raytracing ook 100%. Geen framedrop gezien en het spat echt van het scherm af.

Vreemde is wel dat ik op mijn MacBook Pro weinig verbetering zie t.o.v. de standaard Founders editie.

Aangezien de PS5 nog steeds in backorder staat vind ik dit eigenlijk wel hele goeie oplossing om next gen te spelen voor een redelijke prijs.

Ik ben tevreden!

Always happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Vandaag even opnieuw een uurtje gespeeld, ditmaal wel niet in de standalone client, maar via de chrome browser omdat het mij eerder al opviel dat dit vlotter leek te gaan. Zo ook nu trouwens. Spelervaring in Ghost Recon Breakpoint was stukken beter.

Ghost Recon Breakpoint
Server IP: 80.84.165.173
Server Location: UK

Control + Alt + F6 geeft hier wel geen nuttige informatie, maar tijdens het spelen heb ik wel zo'n goeie 45min via pingplotter een ping naar de server gedaan. Die resultaten bevestigen mij gevoel dat er minder packetloss is (0.1%). Toch blijft de spelervaring stukken minder dan bij shadow.

Volgende test als ik terug eens zin heb, ingame grafische settings verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb een paar potjes Fortnite gespeeld in de mobile beta. Heel indrukwekkend hoe de touch UI zich vertaald heeft naar steaming. Je voelt direct de inputs registreren zonder enige vertraging. Ook kleine gebaren in de interface zoals de wapens wisselen gebeurt zonder probleem.

De opstarttijd is ook heel goed met een gemiddelde tijd van ongeveer 25 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Vandaag opnieuw wat zitten spelen/testen. Jammer genoeg door de lange wachttijden heb ik teveel aanpassingen in 1x gedaan zodat ik niet juist weet wat nu de grootste inpakt had...

Om te starten heb ik vanop mijn computer de PPPoE verbinding opgestart, daarnaast heb ik ook het GFN process die de stream uitvoert naar high veranderd. In Mudrunner (ooit gratis gekregen bij Epic) leek dat wel invloed te hebben. Alles leek vlot te lopen, na een uurtje spelen kan ik enkel besluiten dat dit vlot liep!

Ik weet niet of Epic een overlay heeft waardoor ik het IP van de server kan achterhalen, weet dat ik dat wel in Ghost Recon Breakpoint kan via ubisoft connect. Dus na een kwartiertje in de wacht dit dan ook maar opgestart. En WinMTR statistics gedraaid op dat IP:

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| Request timed out - 0 | 2420 | 2420 | 7 | 7 | 20 | 7 |
| Request timed out. - 100 | 488 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| ae-76-100.ibrstr6.isp.proximus.be - 0 | 2420 | 2420 | 10 | 11 | 26 | 10 |
| brx-b4-link.ip.twelve99.net - 0 | 2420 | 2420 | 11 | 11 | 36 | 11 |
| adm-bb4-link.ip.twelve99.net - 0 | 2420 | 2420 | 19 | 20 | 32 | 20 |
| ldn-bb4-link.ip.twelve99.net - 5 | 2089 | 2002 | 0 | 20 | 70 | 20 |
| slou-b1-link.ip.twelve99.net - 0 | 2420 | 2420 | 19 | 20 | 63 | 20 |
| nvidia-svc067360-ic350994.ip.twelve99-cust.net - 0 | 2420 | 2420 | 19 | 19 | 30 | 19 |
| 80.84.168.21 - 1 | 2412 | 2410 | 19 | 19 | 36 | 20 |
| 80.84.168.135 - 1 | 2408 | 2405 | 19 | 19 | 27 | 19 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

Oké, dat ziet er best wel mooi uit als ik dat allemaal goed kan lezen. Maar ingame was dat niet terug te zien. Het was een vlottere ervaring als daarvoor, maar nog niet helemaal oké. Ik zal ook dat de FPS ingame ook terugvielen en dit veel meer overeenkwam dan packetloss
[b]Marsmillo in "[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie"...
Volgende test als ik terug eens zin heb, ingame grafische settings verlagen.
Dus dan maar eens gaan morren aan de grafische settings. Normaals stonden die gelijk als op shadow (zogoed als alles op high en ultra high op een 1080 resolutie. Voor GeForce Now Free misschien wat teveel, dus daar wat zitten aan morren. En jawel hoor, de spelervaring ging telkens omhoog met hoe ik de grafische settings omlaag bracht. Maar met behoorlijke lage settings bleek de spelervaring nog steeds niet optimaal te zijn. Verder testen ging niet daar de GFN timer alweer vestreken was, en ik niet opnieuw een wou wachten op een nieuwe sessie te starten.

Ik vermoed dat ik op het juiste spoor zit. Enkel vrees ik ervoor dat ik niet happy zal zijn met het resultaat. Ubisoft games zijn nu eenmaal geen pareltjes in optimalisatie. En las dat GFN toch best zwakke CPU's gebruikt. Zou mij niet verwonderen dat ik nooit een vlotte spelervaring zal hebben in GFN in deze titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 11:19
jbvanvliet schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:49:
Hola,

Vanmorgen upgrade gedaan naar de 3080 versie van de founders editie en gelijk Cyberpunk getest om mijn (2018) Nvidia Shield. Ik ben zelf behoorlijk onder de inruk van de ervaring. Speel op 4K met alles op max of Ultra en Raytracing ook 100%. Geen framedrop gezien en het spat echt van het scherm af.

Vreemde is wel dat ik op mijn MacBook Pro weinig verbetering zie t.o.v. de standaard Founders editie.

Aangezien de PS5 nog steeds in backorder staat vind ik dit eigenlijk wel hele goeie oplossing om next gen te spelen voor een redelijke prijs.

Ik ben tevreden!
De 3080 versie in 4k werkt ook alleen maar op de Nvidia shield. Daarom merk je geen verschil op je macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Ik heb momenteel een (oude) steam controller en al mijn mac steam games die controller support hebben, kan ik daarmee spelen op mijn mac.

Ik heb sinds een 2-tal jaar ook een shadow abo maar sinds ze die prijs verhoogd hebben naar 30euro/maand ben ik op zoek naar iets anders.

Wat mij interessant lijkt is om een abo op geforce now te nemen (10euro/maand) voor PC games, en games die op mijn mac werken speel ik gewoon rechtstreeks op mijn mac.

Ik heb echter in de support van geforce now gelezen dat de steam controller niet gesupporteerd wordt.

Hebben jullie een aanrader voor een controller die kan voldoen aan mijn use case zonder al teveel hocus pocus te moeten verrichten om deze werkende te krijgen?

Xbox/PS controller? Wired/Wireless?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55
heb je de gratis variant al geprobeerd? Dan kun je meteen zien of het werkt..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Nee nog niet. Zal het eens proberen met mijn steam controller. Maar aangezien ik voor de rest geen andere controller in huis heb, dacht ik hier te horen over een controller die zeker werkt in mijn beschreven use cases.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Webgnome schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:25:
heb je de gratis variant al geprobeerd? Dan kun je meteen zien of het werkt..
Steam Controller werkt niet met Geforce Now op MAC.

Ben nieuwsgierig welke controllers jullie gebruiken die zowel op Geforce Now als rechtstreeks op de MAC werken voor bv. Hades, Hollow Knight,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
Weet iemand hoe ik windowed kan spelen in plaats van full screen en 1 scherm moet op offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamepartyshop
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-12-2023
Hallo ,

ik heb sinds dit weekend een nvidia shield pro . ik speel de gratis versie van geforce now en ik ervaar hele lichte frame rate stotters die iedere 2 seconden merkbaar zijn . mijn vebinding is goed met glasvezel 100mbit en met ethernet kabel aangesloten. heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Het is nu mogelijk om spellen op 4k te spelen via Geforce NOW cloud, maar alleen via de Shield. Ik wil een city builder game spelen, maar niet voor mijn tv maar op mijn computer met comfortabele stoel.

Weet iemand of het mogelijk is om een 4K spel te starten via Geforce NOW cloud op de shield, en vervolgens via een Windows pc te spelen op de computer?

Teamviewer en scrcpy komen bij mij op, maar ik vraag me af of je dan geen input lag hebt. Een andere optie is dat ik de shield mee naar boven mee elke keer als ik ga spelen. Dan sluit ik de shield aan op mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Ik gebruik nu de browser versie van GFN werkt beter dan de app. veel minder blurry en lag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
banaliteit schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:42:
Het is nu mogelijk om spellen op 4k te spelen via Geforce NOW cloud, maar alleen via de Shield. Ik wil een city builder game spelen, maar niet voor mijn tv maar op mijn computer met comfortabele stoel.

Weet iemand of het mogelijk is om een 4K spel te starten via Geforce NOW cloud op de shield, en vervolgens via een Windows pc te spelen op de computer?

Teamviewer en scrcpy komen bij mij op, maar ik vraag me af of je dan geen input lag hebt. Een andere optie is dat ik de shield mee naar boven mee elke keer als ik ga spelen. Dan sluit ik de shield aan op mijn monitor.
Om nog even terug te komen op mijn eigen vraag.

Ik gebruik nu tijdelijk mijn shield aan mijn 32 inch 4K monitor gehangen. Het werkt echt super goed. Het grote nadeel is dat ik of een nieuwe shield moet kopen voor bij de tv, of ik moet geduldig zijn en wachten tot 4K beschikbaar komt voor Windows. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 12:06
Afgelopen dagen geforce now getest met een gratis account, ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Getest met The Witcher 3 en Sniper Ghost Warrior 3, en beiden draaien heel soepel.

Alleen bij die laatst genoemde af en toe kort wat distortion in de audio om de zoveel minuten. De kwaliteit van het beeld etc is bij mij ook mooier dan Game Pass cloud. Sowieso viel het mij op bij de netwerktest in de geforce app dat de latency naar het datacenter van Nvidia maar 10ms is. Dus dat helpt wellicht ook mee voor het gevoel van soepelheid.

Wel weer balen dat ik graag Death Stranding wilde gaan doen, maar ze ondersteunen niet de Director’s Cut, wat op dit moment nog de enige versie is die je kunt kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Heeft iemand ervaring met welke resolutie setting je het beste in MacOS kan instellen voor een extern 4K scherm als je de gratis Geforce Now variant gebruikt? Waarbij het dan zo min mogelijk blurry wordt?

Heb al e.e.a geprobeerd maar dan moet ik steeds opnieuw in die queue om het volgens mij echt goed te kunnen testen nadat ik een resolutie heb aangepast. Tot nu toe nog geen goede setting gevonden. Dus benieuwd of iemand hier een tip heeft :)

EDIT: uhmm, ik zie nu dat er een 1080p optie is in MacOS voor het externe scherm. Maar ook dan vind ik het erg wazig. Weet niet of dit een GFN probleem is of gewoon een probleem met 1080p gamen op 4K scherm..

[ Voor 28% gewijzigd door menne op 23-05-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ik heb een oprechte vraag over waarom sommige uitgevers/gamemakers er voor kiezen om niet hun game door GFN te laten ondersteunen.

Het lijkt mij dat het alleen maar iets toe kan voegen (potentieel meer spelers die jouw spel kopen). Of mis ik hierin een belangrijke redenering?

Ben echt benieuwd waarom dit soms zo is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 20:49
Vortigen schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:31:
Ik heb een oprechte vraag over waarom sommige uitgevers/gamemakers er voor kiezen om niet hun game door GFN te laten ondersteunen.

Het lijkt mij dat het alleen maar iets toe kan voegen (potentieel meer spelers die jouw spel kopen). Of mis ik hierin een belangrijke redenering?

Misschien omdat ze denken dat het ten koste van de verkopen via andere kanalen gaat, waar ze meer op verdienen? Er zijn in het verleden meerdere producenten geweest die zich hebben teruggetrokken dus dan is vast ook wel ergens te vinden waarom ze dat destijds meenden te moeten doen.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
Maar als je je game toch al bijvoorbeeld op Steam verkoopt of een ander platform dat wordt ondersteund op GFN, dan gaat het niet ten koste van een kanaal waar ze anders meer op verdienen of iets dergelijks. Tenzij je moet betalen om op GFN te komen. Maar dat lijkt me sterk? Of zou er iets zijn met dat een andere dienst weer een soort van exclusiviteit eist (zoals Game Pass)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Vortigen schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:31:

Ik denk zelf dat er 2 redenen zijn:
- Dat er op dit moment heel veel cloud diensten in de lucht komen en dat veel producenten hun producten exclusief op hun eigen cloud platform willen (gaan) aanbieden. Ik denk dan niet alleen aan de spelers die al een cloud oplossing, maar ik neem bijvoorbeeld aan dat RockStar over een paar jaar wel ergens een cloud oplossing zal hebben.
- En dat het voor een deel ook zal zijn dat ze hopen meer te verdienen aan GeForce Now dan met alleen het geld van de licensies die jij en ik als gamers kopen. GeForce Now is niks zonder games, dus game producenten weten dat ze daar dus met hun content een onderhandelingspositie hebben. The quest for more money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
menne schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:29:
Maar als je je game toch al bijvoorbeeld op Steam verkoopt of een ander platform dat wordt ondersteund op GFN, dan gaat het niet ten koste van een kanaal waar ze anders meer op verdienen of iets dergelijks. Tenzij je moet betalen om op GFN te komen. Maar dat lijkt me sterk? Of zou er iets zijn met dat een andere dienst weer een soort van exclusiviteit eist (zoals Game Pass)?
Dacht dat het andersom was. De gamemakers krijgen geld van GFN om hun game daarop te zetten. Dat was dacht ik ook waarom sommige weg gingen. ze kregen gewoon te weinig geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Een vraagje:
Ik ben een niet zo fanatieke gamer meer maar vind het zo nu en dan leuk om een game via Steam te doen. Het liefst ook zo nu en dan via de Android TV beneden middels Steam connect of GeForce now op de telefoon.
Erg luxe, ik kan kiezen uit eene wirwar aan gamepads:
Wat voor mij belangrijk is:
- Werkt out of the box met Steam en GeForce now.
- Zo min mogelijk keys aanpassen of toewijzen.
- Comfortabele telefoonhouder erop zodat de telefoon niet zo hangt aan je gamepad.

Vraag raak voor meer info :) Alvast dank

Ik komt zelf veel bij de Microsoft series x/one controller uit.

[ Voor 5% gewijzigd door StormRider op 22-09-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 20:20
StormRider schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:03:
Een vraagje:
Ik ben een niet zo fanatieke gamer meer maar vind het zo nu en dan leuk om een game via Steam te doen. Het liefst ook zo nu en dan via de Android TV beneden middels Steam connect of GeForce now op de telefoon.
Erg luxe, ik kan kiezen uit eene wirwar aan gamepads:
Wat voor mij belangrijk is:
- Werkt out of the box met Steam en GeForce now.
- Zo min mogelijk keys aanpassen of toewijzen.
- Comfortabele telefoonhouder erop zodat de telefoon niet zo hangt aan je gamepad.

Vraag raak voor meer info :) Alvast dank

Ik komt zelf veel bij de Microsoft series x/one controller uit.
Ik heb zelf de Steelseries Stratus Duo en gebruik die voor Geforce Now op mijn AndroidTV en Windows laptop. Werkt als een trein! Ik heb de telefoonhouder er niet bijgekocht, deze moet je separaat aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:32

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb een LG uit 2021 en wil Geforce now op de bank eens uitproberen. Welke gamepad is hier het beste voor? Sowieso wireless en liefst niet via Bluetooth (ivm latency).
Bestaat dat überhaupt?

Op de site las ik dit:

Je moet een ondersteunde gamepad gebruiken om games op LG-tv's te spelen. Je kunt alleen een fysiek toetsenbord en muis gebruiken om door de app te navigeren.

NVIDIA SHIELD-controller verbonden met Bluetooth
Alle Microsoft Xbox Wireless-controllers met Bluetooth of USB
Microsoft Xbox 360-controller draadloos verbonden via een USB-adapter of met USB
Sony PS5 DualSense aangesloten met Bluetooth of USB
Sony DualShock 4 aangesloten met Bluetooth of USB
Logitech Gamepad F310, F710 en Dual Action USB
Opmerking: Je moet de controller instellen zodat deze kan worden gebruikt in (modus voor directe invoer)
Opmerking: De nano-ontvanger moet zijn verbonden met een USB-poort die genoeg stroom levert, zoals een USB-hub met stroomvoorziening
Extra gamepads kunnen werken met GeForce NOW. Sommige vereisen extra stuurprogramma's en/of software-updates om goed te kunnen functioneren.

Kan dus enkel met Bluetooth? Iemand ervaring mee?

[ Voor 73% gewijzigd door daffie82 op 30-09-2022 16:53 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
wel vervelend dat ik de graphic settings niet kan aanpassen in gfn. heb liever betere graphics met lagere fps
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste