Dat kan absoluut wel, kijk maar bij de instellingenmark777 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:10:
wel vervelend dat ik de graphic settings niet kan aanpassen in gfn. heb liever betere graphics met lagere fps
ik bedoel ingame graphic settings dat kan niet bij een free account. Als ik die aanpas dan moet ik restarten en dan heb ik weer de oude settings... sorry was niet helemaal duidelijkExocet schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:44:
[...]
Dat kan absoluut wel, kijk maar bij de instellingen
[ Voor 4% gewijzigd door mark777 op 01-10-2022 11:16 ]
Als je moet herstarten voor aanpassen van de settings dan heb je inderdaad een probleem. Maar ik heb het goedkoopste niet gratis abonnement (wat niet meer bestaat geloof ik) en dan worden settings ook niet onthouden, maar ik kan bijvoorbeeld bij Cyberpunk wel (elke keer opnieuw) de instellingen aanpassen.mark777 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
ik bedoel ingame graphic settings dat kan niet bij een free account. Als ik die aanpas dan moet ik restarten en dan heb ik weer de oude settings... sorry was niet helemaal duidelijk
Ik speel altijd via Bluetooth op mijn tv, maar speel nooit shooters, daarvoor gebruik ik mijn laptop met muis/toetsenbord.daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:50:
Ik heb een LG uit 2021 en wil Geforce now op de bank eens uitproberen. Welke gamepad is hier het beste voor? Sowieso wireless en liefst niet via Bluetooth (ivm latency).
Bestaat dat überhaupt?
Op de site las ik dit:
Je moet een ondersteunde gamepad gebruiken om games op LG-tv's te spelen. Je kunt alleen een fysiek toetsenbord en muis gebruiken om door de app te navigeren.
NVIDIA SHIELD-controller verbonden met Bluetooth
Alle Microsoft Xbox Wireless-controllers met Bluetooth of USB
Microsoft Xbox 360-controller draadloos verbonden via een USB-adapter of met USB
Sony PS5 DualSense aangesloten met Bluetooth of USB
Sony DualShock 4 aangesloten met Bluetooth of USB
Logitech Gamepad F310, F710 en Dual Action USB
Opmerking: Je moet de controller instellen zodat deze kan worden gebruikt in (modus voor directe invoer)
Opmerking: De nano-ontvanger moet zijn verbonden met een USB-poort die genoeg stroom levert, zoals een USB-hub met stroomvoorziening
Extra gamepads kunnen werken met GeForce NOW. Sommige vereisen extra stuurprogramma's en/of software-updates om goed te kunnen functioneren.
Kan dus enkel met Bluetooth? Iemand ervaring mee?
Ik gebruik de gamepad op mijn tv ook om door de app te navigeren, gaat prima!
Dank voor je reactie! Dus de geforce now app van je TV alsook de Bluetooth van je TV voor de gamepad?Ric00w schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:25:
[...]
Ik speel altijd via Bluetooth op mijn tv, maar speel nooit shooters, daarvoor gebruik ik mijn laptop met muis/toetsenbord.
Ik gebruik de gamepad op mijn tv ook om door de app te navigeren, gaat prima!
Welke gamepad heb je precies ?
En welke TV?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Zojuist GeForce Now via een Chromecast met Google TV geprobeerd. Helaas is de netwerk test iedere keer bagger. De CC is bedraad aangesloten en ik haal gewoon 100/100Mbps via een speed test.
Als ik de kwaliteit settings overrule werkt het wel gewoon, alleen lijkt de verbinding toch niet geheel stabiel aan het netwerk metertje te zien. Iemand hier ervaringen mee? Las ergens iemand die hetzelfde had op een Shield.
Als ik de kwaliteit settings overrule werkt het wel gewoon, alleen lijkt de verbinding toch niet geheel stabiel aan het netwerk metertje te zien. Iemand hier ervaringen mee? Las ergens iemand die hetzelfde had op een Shield.
Jep. Philips TV (Android) en een Steelseries Stratus Duo via Bluetooth ( hier zit ook een RF dongle bij, maar die kreeg ik niet werkend op de TV)daffie82 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:14:
[...]
Dank voor je reactie! Dus de geforce now app van je TV alsook de Bluetooth van je TV voor de gamepad?
Welke gamepad heb je precies ?
En welke TV?
Kan iemand mij vertellen of je ook via je bank automatisch kan betalen voor deze dienst? Ik heb geen kredietkaart en wil die ook niet en Paypal weet ik niks van...
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Zover ik zag bij registratie niet. Maar het kan wel via PayPal. Account aanmaken en bankrekening koppelen.HiddeRidder schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:30:
Kan iemand mij vertellen of je ook via je bank automatisch kan betalen voor deze dienst? Ik heb geen kredietkaart en wil die ook niet en Paypal weet ik niks van...
Alvast bedankt.
Momenteel aanbieding 6 maanden priority lidmaatschap voor €29,99. Actie loopt schijnbaar tot 20 november.
[ Voor 5% gewijzigd door menne op 27-10-2022 20:04 ]
Account gemaakt bij geforce now, 1 maand genomen voor de 10 eur/m tier.
Hitman 3 gekocht op Epic games en mijn Bluetooth controller (SteelSeries Stratus Duo) gebruik ik voor te gamen op mijn LG OLED G1.
Controller via Bluetooth op mijn CCmGTV verbonden. Dat werkt goed. Geforce now app op CCmGTV gestart, dan inloggen op Epic games. Dat laatste is een drama met een random paswoord. Als ik dat iedere keer moet ingeven ben ik 5 minuten bezig.
Kwaliteit van hitman 3 is zeer goed. Zeker te vergelijken met Stadia. Het laden gaat zelfs nog iets sneller. Latency van de controller vind ik voor hitman ook nog goed, al merk ik wel het verschil met Stadia. Goed speelbaar, zonder twijfel.
Tijdens 2-tal uurtjes gamen knalt hitman een keer of 5 terug naar het home scherm van geforce now. Als ik dan terug op hitman druk ben ik binnen paar tellen terug in de game. Vervelend wel. Verbinding via ethernet is uitstekend wat ook door de verbindingtest in Geforce Now bevestigd wordt.
Hoe komt dit dan? Al de rest staat op automatisch (server locatie North East EU, kwaliteit automatisch).
Iemand suggesties waarom die zo vaak naar home scherm gaat in game? Gebeurt helemaal random, ook 1 keer tijdens een cut scene.
Hitman 3 gekocht op Epic games en mijn Bluetooth controller (SteelSeries Stratus Duo) gebruik ik voor te gamen op mijn LG OLED G1.
Controller via Bluetooth op mijn CCmGTV verbonden. Dat werkt goed. Geforce now app op CCmGTV gestart, dan inloggen op Epic games. Dat laatste is een drama met een random paswoord. Als ik dat iedere keer moet ingeven ben ik 5 minuten bezig.
Kwaliteit van hitman 3 is zeer goed. Zeker te vergelijken met Stadia. Het laden gaat zelfs nog iets sneller. Latency van de controller vind ik voor hitman ook nog goed, al merk ik wel het verschil met Stadia. Goed speelbaar, zonder twijfel.
Tijdens 2-tal uurtjes gamen knalt hitman een keer of 5 terug naar het home scherm van geforce now. Als ik dan terug op hitman druk ben ik binnen paar tellen terug in de game. Vervelend wel. Verbinding via ethernet is uitstekend wat ook door de verbindingtest in Geforce Now bevestigd wordt.
Hoe komt dit dan? Al de rest staat op automatisch (server locatie North East EU, kwaliteit automatisch).
Iemand suggesties waarom die zo vaak naar home scherm gaat in game? Gebeurt helemaal random, ook 1 keer tijdens een cut scene.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Gamed iemand hier via een vergelijkbare setup?
Shield -> LG TV -> Bluetooth headset?
Wat mij opvalt is dat het geluid heel erg stottert via deze setup. Is dat op te lossen of? Is niet een heel groot probleem maar wil graag mijn buren niet teveel tot last zijn als ik de nodige vijanden tot puin schiet
Wat mij opvalt is dat het geluid heel erg stottert via deze setup. Is dat op te lossen of? Is niet een heel groot probleem maar wil graag mijn buren niet teveel tot last zijn als ik de nodige vijanden tot puin schiet
Zou het schelen om je headset direct aan de shield te hangen?Webgnome schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:22:
Gamed iemand hier via een vergelijkbare setup?
Dat invullen van het wachtwoord had ik een tijdje geleden ook bij Steam, dat hebben ze destijds wel redelijk snel opgelost.daffie82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:04:
...
Geforce now app op CCmGTV gestart, dan inloggen op Epic games. Dat laatste is een drama met een random paswoord. Als ik dat iedere keer moet ingeven ben ik 5 minuten bezig.
...
Het teruggaan naar het home-screen zegt mij zo niets. Heb je het ook bij andere games?
Dank voor je reactie. Geen idee, enkel Hitman getest omdat ik dat game ook zeer goed ken van Stadia. Zal binnenkort ook eens met andere games testen.Ric00w schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:38:
[...]
Dat invullen van het wachtwoord had ik een tijdje geleden ook bij Steam, dat hebben ze destijds wel redelijk snel opgelost.
Het teruggaan naar het home-screen zegt mij zo niets. Heb je het ook bij andere games?
Edit: ook met andere games gebeurt hetzelfde.
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 29-10-2022 21:50 ]
Hij geeft neem ik aan niks aan over zoiets als een “spotty connection” ofzo vlak voordat je eruit wordt geknald?daffie82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Dank voor je reactie. Geen idee, enkel Hitman getest omdat ik dat game ook zeer goed ken van Stadia. Zal binnenkort ook eens met andere games testen.
Neen, geen enkele melding whatsoever.menne schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:53:
[...]
Hij geeft neem ik aan niks aan over zoiets als een “spotty connection” ofzo vlak voordat je eruit wordt geknald?
Vandaag kon ik zelfs helemaal geen hitman 3 spelen via geforce now op mijn CCmgTV.
Tot dit scherm kwam ik, en dan was het niet mogelijk om op die play knop te duwen. Geen muispijl of dergelijke te zien. Controller werkt gewoon zoals het hoort via Bluetooth. Alle knoppen geduwd (ook op AB van de CC). Geen enkele manier om op 1 van die 3 knoppen te duwen.
Zal bij een maand geforce now blijven.
:strip_exif()/f/image/ezs1cBhOMhmujToikM6jEioY.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Blijkbaar is de A knop inhouden op de controller de oplossing.
Tot dit scherm kwam ik, en dan was het niet mogelijk om op die play knop te duwen. Geen muispijl of dergelijke te zien. Controller werkt gewoon zoals het hoort via Bluetooth. Alle knoppen geduwd (ook op AB van de CC). Geen enkele manier om op 1 van die 3 knoppen te duwen.
:strip_exif()/f/image/ezs1cBhOMhmujToikM6jEioY.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Blijkbaar is de A knop inhouden op de controller de oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 30-10-2022 13:20 ]
Mijn ervaring met Geforce Now is ook nig niet overtuigend.
Op de PC werkte het Prima, al werkte de Xbox 360 controller pas toen ik ingame was. (Free tier met Assassins Creed 2)
Daarna op mijn Samsung S22 met Gamesir X2. (Priority Tier omdat er een wachtrij was op de free tier). Ik hoefde niet opnieuw in te loggen op Steam of Ubisoft, maar het duurde toch een aantal minuten tot dat ik ingame was. Ingame wekte de start en select knoppen niet, ook niet als ik de onscreen gamepad opriep. Ik kon dus geen opties oproepen of saven/loaden.
Op mijn telefoon gamen is geen must, maar ook op mijn tv kan ik Geforce Now niet gebruiken zonder eerst 200 euro uit te geven voor een Shield Pro, want over de CCwGtv icm Geforce now lees ik nauwelijks goede dingen. Met een abbo erbij wordt dat toch een prijzige onderneming tov een SeriesS, en is het verschil tov een Steamdeck ook niet groot meer.
Op de PC werkte het Prima, al werkte de Xbox 360 controller pas toen ik ingame was. (Free tier met Assassins Creed 2)
Daarna op mijn Samsung S22 met Gamesir X2. (Priority Tier omdat er een wachtrij was op de free tier). Ik hoefde niet opnieuw in te loggen op Steam of Ubisoft, maar het duurde toch een aantal minuten tot dat ik ingame was. Ingame wekte de start en select knoppen niet, ook niet als ik de onscreen gamepad opriep. Ik kon dus geen opties oproepen of saven/loaden.
Op mijn telefoon gamen is geen must, maar ook op mijn tv kan ik Geforce Now niet gebruiken zonder eerst 200 euro uit te geven voor een Shield Pro, want over de CCwGtv icm Geforce now lees ik nauwelijks goede dingen. Met een abbo erbij wordt dat toch een prijzige onderneming tov een SeriesS, en is het verschil tov een Steamdeck ook niet groot meer.
Stadia was beter....
Dan ligt het toch niet aan mij blijkbaar.artificial_sun schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:25:
Mijn ervaring met Geforce Now is ook nig niet overtuigend.
Hoe roep je de onscreen gamepad op?
Na Stadia zal het gamen hier gewoon stoppen. Ik val nog liever kapot dan dat ik een console/shield Pro koop.
Voor Stadia deed ik ook geen gamen, zal er dus niet dood van gaan.
En mijn Bluetooth controller gaat retour.
Zoals ik al gezegd heb: voor op de bank te spelen is er gewoon GEEN alternatief voor Stadia. Triest.
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 29-10-2022 15:37 ]
Volgens mij de startknop ingedrukt houden, dan krijg ik een Geforce menu, bij gebruik van de android app.
Stadia was beter....
Blijkbaar is de A knop inhouden op de controller de oplossing.daffie82 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:34:
Vandaag kon ik zelfs helemaal geen hitman 3 spelen via geforce now op mijn CCmgTV.
[Afbeelding]

Behalve dat hij nog regelmatig terug naar homescherm van geforce now knalt is de game ervaring niet slecht.
Als ik in het home scherm dan opnieuw hitman 3 activeer ga ik meteen terug waar ik was.
Sinds vandaag zie ik dan ook heel even een icoontje rechtsboven ((.))
Ook even foto opgezocht en toegevoegd.
Dat icoontje verschijnt dus heel even rechtsboven in het scherm nadat hitman 3 weer terug gestart is.
:strip_exif()/f/image/oCtZMqKxBFHmLJm9kdTvSitd.png?f=user_large)
Enig idee wat dit is? Heeft dit iets te maken met het terugknallen naar het homescherm?
Edit: dat teruggaan naar geforce homescherm gebeurt met elk game wat ik speel. Ligt dus niet specifiek aan hitman 3.
[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 30-10-2022 07:55 ]
Dat crashen naar home scherm wat ik heb en hier niet bekend was of is. Tja...
https://www.nvidia.com/en...-on-google-chromecast-tv/
Ligt dus niet aan mij.
Hoe kan ik dit best aan nvidia melden dat ik dit ook heb?
Ticket via mail aangemaakt.
https://www.nvidia.com/en...-on-google-chromecast-tv/
Ligt dus niet aan mij.
Hoe kan ik dit best aan nvidia melden dat ik dit ook heb?
Ticket via mail aangemaakt.
[ Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 31-10-2022 15:02 ]
Update over het ticket (crashen naar home scherm op Google TV met android 12) : de case is geëscaleerd naar de level 2 tech support groep waar ze het probleem gaan proberen te recreëren en een oplossing gaan proberen te vinden.
Behalve dit probleem, ben ik zeer tevreden van Geforce now. Hopelijk vinden ze dus een oplossing.
Behalve dit probleem, ben ik zeer tevreden van Geforce now. Hopelijk vinden ze dus een oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 04-11-2022 10:58 ]
Dit kan kloppen, niet alle games worden ondersteund. Iedere donderdag worden er nieuwe games opgenomen.Albert020 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:35:
Zie geen F1 game alleen F1 manager ?
Jammer dat er nog geen F1 2022 en PGA Tour 23 is, voor de rest zeer tevreden met GFN
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 11-11-2022 17:23 ]
In het Stadia topic wees @Albert020 (bedankt!) op de promo die tot de 20e loopt bij Geforce Now, 6 maanden priority voor 29,99. Ik had al een lopend priority abonnement voor 9,99 en ik kon deze promo 'toevoegen' aan mijn 'lopende' maand. Dus niet alleen voor nieuwe accounts. Kiezen voor 'lid worden' en gewoon je bestaande account gebruiken.
https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/memberships/
Bedankt! dat scheelt toch mooi de helft :-)-MD- schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:00:
In het Stadia topic wees @Albert020 (bedankt!) op de promo die tot de 20e loopt bij Geforce Now, 6 maanden priority voor 29,99. Ik had al een lopend priority abonnement voor 9,99 en ik kon deze promo 'toevoegen' aan mijn 'lopende' maand. Dus niet alleen voor nieuwe accounts. Kiezen voor 'lid worden' en gewoon je bestaande account gebruiken.
Down for maintenance...Ric00w schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:25:
[...]
Bedankt! dat scheelt toch mooi de helft :-)

Nog iemand die opmerking?
Edit: fixed ondertussen
[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 13-11-2022 21:19 ]
Black friday deal bij GFN :
als je een gift card van 50 euro koopt, kan je die inwisselen voor 6 maand priority en krijg je 2 maand extra via een aparte gift card.
Je betaalt dus 6 maanden en je krijgt 8 maanden.
Wordt bij je bestaande facturatieperiode geteld.
heb het zelf gedaan en werkt gewoon prima. Actie loopt nog tot 2 of 3 december, even website checken voor de zekerheid.
als je een gift card van 50 euro koopt, kan je die inwisselen voor 6 maand priority en krijg je 2 maand extra via een aparte gift card.
Je betaalt dus 6 maanden en je krijgt 8 maanden.
Wordt bij je bestaande facturatieperiode geteld.
heb het zelf gedaan en werkt gewoon prima. Actie loopt nog tot 2 of 3 december, even website checken voor de zekerheid.
Wanneer is er nou een oplossing voor het CCGTV probleem, dat ie elke 30 minuten stopt, echt erg irritant
Is bij mij opgelost met de update van de CCmgTV van 29/11.Albert020 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:44:
Wanneer is er nou een oplossing voor het CCGTV probleem, dat ie elke 30 minuten stopt, echt erg irritant
Zie ook Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2
Net hitman 3 uitgespeeld.
Ik hoop dat hitman 3 freelancer mode dat in januari '23 als een gratis toevoeging komt, ook beschikbaar is via GFN. Maar daar ga ik wel van uit eigenlijk.
YouTube: HITMAN 3: Freelancer (How to Play)
[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 02-12-2022 00:08 ]
Ik kreeg net een melding van mijn LG TV dat ik omdat Google Stadia had en deze nu stopt, ik 6 maanden Gratis Geforece Now kon krijgen, moet me hier nog even in verdiepen, maar zeker iets dat ik eens ga bekijken.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Enkel voor nieuwe GFN klanten?Linksquest schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:01:
Ik kreeg net een melding van mijn LG TV dat ik omdat Google Stadia had en deze nu stopt, ik 6 maanden Gratis Geforece Now kon krijgen, moet me hier nog even in verdiepen, maar zeker iets dat ik eens ga bekijken.
Je moet de GFN app op je LG installeren en dan krijg je dit aanbod. Maar helaas... Ik kan hem niet claimen omdat ik al gebruik maak van een promo aanbod. Pas als dat afgelopen is, kan ik het nog eens proberen. Eind februari 2024 in mijn geval 
Edit: eind mei 2023 loopt mijn vorige promo (6 maanden voor 30€) blijkbaar af.
Balen dat je daar op moet wachten...
Durf wedden dat die code dan niet meer werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door daffie82 op 28-12-2022 18:54 ]
Even Stadia draadje checken. Promo voor compatibele LG TV's, 6 maanden Gratis GFN. Is dus 50 euro korting.
Toen ik de GFN app op mijn LG OLED G1 gezet had, kreeg ik de promo te zien.
Toen ik de GFN app op mijn LG OLED G1 gezet had, kreeg ik de promo te zien.
Moet voor eind januari geclaimd zijn.daffie82 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:42:
Je moet de GFN app op je LG installeren en dan krijg je dit aanbod. Maar helaas... Ik kan hem niet claimen omdat ik al gebruik maak van een promo aanbod. Pas als dat afgelopen is, kan ik het nog eens proberen. Eind februari 2024 in mijn geval
Dat is balen dan! Iemand idee of dit te omzeilen is? Leuke promo van 50 euro die ik liever niet laat schieten.Linksquest schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:11:
[...]
Moet voor eind januari geclaimd zijn.
Met een ander betaalmiddel en ander e-mailadres misschien?daffie82 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:45:
[...]
Dat is balen dan! Iemand idee of dit te omzeilen is? Leuke promo van 50 euro die ik liever niet laat schieten.
Extra account aanmaken dus? Daar heb ik niet veel aan want mijn andere account loopt uiteraard gewoon door...Ht87 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:49:
[...]
Met een ander betaalmiddel en ander e-mailadres misschien?
Werkt op mijn nieuwe LG ook niet omdat de LG belachelijk slechte support heeft voor Bluetooth game controllers.Jeffoz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:33:
[...]
Zelfde probleem hier. Best sneu eigenlijk voor een TV van 2 jaar oud dat ze die app niet aanbieden.
Werkt op een CCmgTV wel gewoon perfect.
Dus ik kan de app wel installeren op mijn LG maar is in de praktijk niet bruikbaar. Gaat mij ook puur om de code die aan de promo hangt.
Iemand toevallig ervaring met de TV app van Geforce Now? Ik krijg namelijk de Xbox One controller niet werkend.
Ik heb een LG OLED Evo C2 tv, tv ziet de controller meteen en geeft hem ook aan. Krijg zelfs een melding als hij uit gaat en aan gaat. Echter als ik de GeForce Now app open, kan ik niks bedienen met de controller en ook nergens in de app iets instellen. Nu wilde ik een Steam game gewoon proberen, maar zodra hij het spel opent, moet ik weer inloggen en dat lukt niet met de afstandsbediening omdat het toetsenbord niet verschijnt.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik heb een LG OLED Evo C2 tv, tv ziet de controller meteen en geeft hem ook aan. Krijg zelfs een melding als hij uit gaat en aan gaat. Echter als ik de GeForce Now app open, kan ik niks bedienen met de controller en ook nergens in de app iets instellen. Nu wilde ik een Steam game gewoon proberen, maar zodra hij het spel opent, moet ik weer inloggen en dat lukt niet met de afstandsbediening omdat het toetsenbord niet verschijnt.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Op mijn LG OLED G2 werkt het gewoon goed, had die 6 maanden gratis geactiveerd en mijn ps4 controller gekoppeld en kon daarna Euro Truck Simulator spelen via steam, kwaliteit is beduidend lager dan via de PC zelf, maar het is wel grappig.
PS, mijn eerste keer de controller koppelen werkte ook niet erg lekker. Zag ik een tip op internet dat je even een minuut de stroom van de TV moet halen en daarna werkte het perfect. Wel even voordat je hem van de spanning afhaalt je geschiedenis van je gekoppelde apparaat verwijderen.
PS, mijn eerste keer de controller koppelen werkte ook niet erg lekker. Zag ik een tip op internet dat je even een minuut de stroom van de TV moet halen en daarna werkte het perfect. Wel even voordat je hem van de spanning afhaalt je geschiedenis van je gekoppelde apparaat verwijderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 04-01-2023 17:16 ]
Oke, bedankt voor de tip, dit binnenkort dan maar eens proberen. Nu weet ik niet of er verschil zit tussen de C2 en G2 op dit gebied, maar kan het niet meer dan eens proberen.Barfman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:14:
Op mijn LG OLED G2 werkt het gewoon goed, had die 6 maanden gratis geactiveerd en mijn ps4 controller gekoppeld en kon daarna Euro Truck Simulator spelen via steam, kwaliteit is beduidend lager dan via de PC zelf, maar het is wel grappig.
Helaas heeft dit voor mij niet geholpen, jammer, volgende week maar even verder zoeken, tot die tijd gewoon lekker op de PC en telefoon.
Dacht ik lekker op de bank met de PS5 controller Cyberpunk op de tv te spelen (via Steam gekoppeld aan de Geforce Now app op de tv) krijg ik de Xbox controller layout. Is daar iets aan te doen?
Ik kreeg deze melding ook gister, maar het was ook snel weer van het scherm verdwenen. Heb geen idee hoe ik het terug kan vinden.Linksquest schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:01:
Edit: gevonden en geactiveerd!

[ Voor 4% gewijzigd door SynthCat op 06-01-2023 00:38 ]
Ik probeer net Dual Universe (MMO) te starten en krijg "ERROR CODE: 0x8003001F" voor m'n kiezen. Na wat gegoogle kom je redlijk wat van dat soort meldingen tegen en de 'oplossing' is: Wachten totdat ze het oplossen... Wat soms dagen kan duren, zo niet langer.
En natuurlijk omdat je hier op googelt krijg je heel veel (verschillende) hits, wat mijn vertrouwen in GFN geen goed doet. Wat ik me nu dus afvraag is, hoe vaak komt dit voor? Is dit relatief zeldzaam of komt dit regelmatig terug (bij bepaalde titels)?
En natuurlijk omdat je hier op googelt krijg je heel veel (verschillende) hits, wat mijn vertrouwen in GFN geen goed doet. Wat ik me nu dus afvraag is, hoe vaak komt dit voor? Is dit relatief zeldzaam of komt dit regelmatig terug (bij bepaalde titels)?
Nog nooit gehad.Cergorach schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:11:
Ik probeer net Dual Universe (MMO) te starten en krijg "ERROR CODE: 0x8003001F" voor m'n kiezen. Na wat gegoogle kom je redlijk wat van dat soort meldingen tegen en de 'oplossing' is: Wachten totdat ze het oplossen... Wat soms dagen kan duren, zo niet langer.
Eender welke cloud gaming dienst je gaat googlen, ga je dat soort verhalen lezen.
Support van GFN via mail is in ieder geval niet slecht. Je hebt een log functie in de GFN app om de problemen naar hun door te sturen.
Niemand hier die zijn PS5 controller gebruikt bij Steam in Geforce Now?
Ik sta bijna op het punt om een Xbox controller te kopen.
PS5 controller zou gewoon op de LG TV moeten werken, maar als je het zelfde geluk als mij hebt met de App, dan zou ik het eerst proberen van iemand een te lenen om te kijken of het werkt.SynthCat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:21:
Ik gebruik een Steelseries stratus Duo naar volle tevredenheid op mijn CCmgTV. Werkt perfect met GFN. Op mijn LG OLED G1 werkt de koppeling met de controller totaal niet.SynthCat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:21:
Bij mij werkt de PS5 controller wel, maar wat ik niet voor elkaar krijg is de ps5 layout. Krijg telkens die van de Xbox voorgeschoteld.
Bijvoorbeeld als ik naar het controller menu ga in Cyberpunk krijg ik de Xbox controller te zien. Verder in de game is het press A, press B etc.
Bijvoorbeeld als ik naar het controller menu ga in Cyberpunk krijg ik de Xbox controller te zien. Verder in de game is het press A, press B etc.
[ Voor 9% gewijzigd door SynthCat op 07-01-2023 23:09 ]
iemand the witcher 3 via geforce now werkend?
Ik heb de game al een tijdje geleden aangeschaft, alleen als ik het wil starten via GFN dan krijg ik telkens een error melding en de game start niet.
#GFN ultimate
#Via GOG aangeschaft
Voor A plaque tale requiem idem dito. De game is nu al bijna een maand offline (volgens GFN in onderhoud)
Ik heb de game al een tijdje geleden aangeschaft, alleen als ik het wil starten via GFN dan krijg ik telkens een error melding en de game start niet.
#GFN ultimate
#Via GOG aangeschaft
Voor A plaque tale requiem idem dito. De game is nu al bijna een maand offline (volgens GFN in onderhoud)
[ Voor 22% gewijzigd door Audione0 op 07-01-2023 21:58 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ja hier werkt die prima. Werk laptopje met Windows gewoon, via Steam in mijn geval.Audione0 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:55:
#GFN ultimate
#Via GOG aangeschaft
Werkt hier prima via GOG op 4KAudione0 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:55:
#GFN ultimate
#Via GOG aangeschaft
Inmiddels werkend na lang zoeken. In GFN het platform gewijzigd naar nogmaals GOG en het spel werkt naar behoren👌
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Sinds 3 dagen krijg ik hem ook al niet meer op de telefoon werkend, telkens een communicatie fout, Stadia en Xcloud doen het wel gewoon, schiet niet op bij mij.
Ik speel sinds een aantal dagen GFN op mijn Samsung S8 Tablet (wifi) en Sony Bravia TV (ethernet), beide met een Stadia controller (bluetooth)
Er zijn issues tijdens het spelen op mijn tv. De game lijkt om de zoveel tijd vast te lopen. Ik zie dan de game in een half window op mijn scherm. Opnieuw opstarten van de app (of tv) heeft geen zin omdat je sessie op de GFN server gewoon nog open staat en je dus telkens terug komt op een frozen screen.
Op mijn tablet heb ik totaal geen issues. Daar speelt alles perfect!
Heeft er iemand dezelfde (tv) ervaring?
Er zijn issues tijdens het spelen op mijn tv. De game lijkt om de zoveel tijd vast te lopen. Ik zie dan de game in een half window op mijn scherm. Opnieuw opstarten van de app (of tv) heeft geen zin omdat je sessie op de GFN server gewoon nog open staat en je dus telkens terug komt op een frozen screen.
Waarom hebben ze timer verwijderd? nu weet ik niet wanneer mijn tijd is op van GFN. Moest ik een save game laden en weer helemaal opnieuw beginnen.....
Ik kan momenteel alleen via de laptop en telefoon spelen, om mijn LG TV krijg ik zowel de Stadia controller als de Xbox controller niet werkend, de TV ziet ze gewoon, geeft zelf aan dat hij aan of uit gaat, maar de App wilt hem gewoon niet zien.
Wellicht als tip.justVR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:18:
Ik speel sinds een aantal dagen GFN op mijn Samsung S8 Tablet (wifi) en Sony Bravia TV (ethernet), beide met een Stadia controller (bluetooth)
Even in de configuratie duiken en kijken hoe de streaming requirements ingesteld staan. En daar even mee spelen.
Speel je via een de GFN tv app of bijvoorbeeld via een Nvidia Shield?
In maart wordt Star Wars Jedi surviver gereleased. Ik heb gezocht maar kan het niet vinden. Weet iemand of deze net als deel 1 (Falen Order) op GFN komt?
En weet iemand misschien ook Falen Order meteen bij release op GFN speelbaar was?
En weet iemand misschien ook Falen Order meteen bij release op GFN speelbaar was?
Thanks voor de tip!Audione0 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:59:
[...]
Wellicht als tip.
Even in de configuratie duiken en kijken hoe de streaming requirements ingesteld staan. En daar even mee spelen.
Ik speel via de GFN TV appAudione0 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:59:
[...]
Speel je via een de GFN tv app of bijvoorbeeld via een Nvidia Shield?
Dat ligt aan je TV en hun brakke Bluetooth support. Heeft geen bal met GFN te maken. Ik weet waar ik over spreek. Heb ook een LG OLED en heb net hetzelfde.Linksquest schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:56:
Ik kan momenteel alleen via de laptop en telefoon spelen, om mijn LG TV krijg ik zowel de Stadia controller als de Xbox controller niet werkend, de TV ziet ze gewoon, geeft zelf aan dat hij aan of uit gaat, maar de App wilt hem gewoon niet zien.
Gebruik een CCmgTV. Die heeft veel betere Bluetooth support.
Ondertussen heb ik dit wel kunnen claimendaffie82 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:42:
Ik zat al blijkbaar op een promo van 1 maand die nu afgelopen is. Heb nu GFN priority tot augustus 2024

Oke, van een tv van €1600 mag je toch verwachten dat hij gewoon werkt.daffie82 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:09:
[...]
Dat ligt aan je TV en hun brakke Bluetooth support. Heeft geen bal met GFN te maken. Ik weet waar ik over spreek. Heb ook een LG OLED en heb net hetzelfde.
Gebruik een CCmgTV. Die heeft veel betere Bluetooth support.
@Linksquest met je tv is ook niks mis. Maar met de extra features wel
Lekker kort door de bocht. Dit is consumenten elektronica. Dat is verre van perfect. Welk bedrag je ertegenaan gooit doet dan niet ter zake.Linksquest schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Oke, van een tv van €1600 mag je toch verwachten dat hij gewoon werkt.
Ook GFN zelf werkt veel beter op een CCmgTV.
WebOS is nog zo een brakke feature van de LG. Ja, ook op hun TV's van 2000 euro+
[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 22-01-2023 18:41 ]
Ben anders zeer te spreken over de TV, Stadia bijvoorbeeld en andere Apps lopen prima op de WebOS, heb een LG OLED EVO C2 van 2022 en draai op de laatste WebOS, maar goed, wat niet is, is niet en om nu weer een kastje te halen gaat me ook een beetje te ver
@daffie82 persoonlijk vind ik jou reactie kort door de bocht. Van je een stuk consumentenelectronica mag ik toch echt wel verwachten dat die het goed doet. Dat dit iets genuanceerder ligt omdat het nu eenmaal een l 'kleine' computer is weten we maar dan nog voor dat geld mag je verwachten dat het gewoon werkt.
Zou Apple is moeten proberen..
Zou Apple is moeten proberen..
Welke andere apps? Stadia is dood en behalve de zeer gebruikelijke apps zoals Netflix en Prime is er bijna niets dat voor WebOS beschikbaar is. In vergelijking met Android is dat OS vrij slecht. Dat wist ik ook op voorhand, daarom dat ik er ook een CCmgTV bij heb.Linksquest schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:13:
Ben anders zeer te spreken over de TV, Stadia bijvoorbeeld en andere Apps lopen prima op de WebOS, heb een LG OLED EVO C2 van 2022 en draai op de laatste WebOS, maar goed, wat niet is, is niet en om nu weer een kastje te halen gaat me ook een beetje te ver
Nou, dat is ook lekker. Ze hebben mijn 3080 account 'geupgrade' naar Ultimate, maar nu kan ik alleen nog maar in de game max QHD selecteren, ondanks dat in de settings van GFN 4k is geselecteerd en het ook altijd heeft gedaan.
Ben al een dag met support bezig, maar die snappen er ook niks van. Hier wat screenies

Dat schiet niet op dus lol
Ben al een dag met support bezig, maar die snappen er ook niks van. Hier wat screenies

Dat schiet niet op dus lol
Weet iemand waarom A Plaque Tale Requiem al een paar maanden offline is wegens onderhoud?
Toen het spel uit kwam kon ik het gewoon spelen, maar nu inmiddels al 2 maanden offline?
En nog iets.. Ik ben ook overgezet naar Ultimate (4080 Rig) maar vraag me alleen af waarom ik die snelle hardware nodig moet hebben? Ik bedoel, de nieuwste AAA/RTX games staan er nog niet op, op een enkele na.
En waarom worden de nieuwste AAA games vanuit launch niet ondersteund? Bijvoorbeeld Dead space remake en straks HW Legacy komen er volgens de laatste berichten niet op. Waarom vraag ik mij af? Als consument schaf je de game voor PC zelf aan, dus wat voor inkomsten loopt de maker/uitgever precies mis door het op het GFN te zetten? Ik snap die keuze niet?
Toen het spel uit kwam kon ik het gewoon spelen, maar nu inmiddels al 2 maanden offline?
En nog iets.. Ik ben ook overgezet naar Ultimate (4080 Rig) maar vraag me alleen af waarom ik die snelle hardware nodig moet hebben? Ik bedoel, de nieuwste AAA/RTX games staan er nog niet op, op een enkele na.
En waarom worden de nieuwste AAA games vanuit launch niet ondersteund? Bijvoorbeeld Dead space remake en straks HW Legacy komen er volgens de laatste berichten niet op. Waarom vraag ik mij af? Als consument schaf je de game voor PC zelf aan, dus wat voor inkomsten loopt de maker/uitgever precies mis door het op het GFN te zetten? Ik snap die keuze niet?
Ik weet niet of het aan de uitgever ligt. Mijn vermoeden is, dat er bij GFN het e.e.a. ontwikkeld moet worden om een game op de service te kunnen zetten.Audione0 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:36:
Hierbij zou het denkbaar zijn dat GeForce pas kan starten met ontwikkelen zodra de game uit is.
Heb je hierover al contact gezocht met de helpdesk van Nvidia?Audione0 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:36:
Weet iemand waarom A Plaque Tale Requiem al een paar maanden offline is wegens onderhoud?
En dat is een probleem voor Nvidia omdat? Je hebt blijkbaar het duurste abbonnement dus val je in een bepaalde categorie. Het is goedkoper waarschijnlijk voor Nvidia om iedereen die dat abbo heeft op die hardware te zetten dan per persoon te gaan bepalen hoe of wat. Wil je dit niet dan schakel je of terug naar een andere abbonnement of je neemt een andere cloud dienstAudione0 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:36:
Dat heeft volgens mij deels met anti-cheat zaken te maken. Wow is een bekend voorbeeld waarbij je geen gebruik mag maken van clouddiensten. De reden hiervoor is dat je op dezelfde ip's zit als duizenden anderen. En dan is het voor WoW niet meer mogelijk om op basis van IP bepaald gedrag te herkennen en te pinpointen naar een bepaalde gebruiker. En dat zal met andere anti-cheat software niet anders zijn. Verder denk ik dat het een licentie dingetje is. En misschien zoals al is gezegd moet de software hier / daar getweaked worden wat niet zomaar is gedaan.Audione0 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:36:
Nu sony nog met al hun games, zijn we gelijk van de PS5 tekorten geneuzel af
Of maakt sony inmiddels winst op elk verkocht PS5 exemplaar?
[ Voor 54% gewijzigd door Audione0 op 22-02-2023 10:10 ]
Zou dit ook gaan gelden voor alle gamepass titels?
..........
Wat is op dit moment de algemene consensus voor wat betreft geschikte providers? Tmobile DSL gaf hier continu packet loss op de test en tijdens games hickups.
Hier telenet België, nul packet loss, zeer lage ping. Draait als een tierelier. En dat is met de basic internet formule, 100mbit maximaal.Ronwiel schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:00:
Wat is op dit moment de algemene consensus voor wat betreft geschikte providers? Tmobile DSL gaf hier continu packet loss op de test en tijdens games hickups.
Bedraad aangesloten op een Chromecast 4K.
Packet loss ligt ook vaak aan iets anders, oude modem bijvoorbeeld kan een oorzaak zijn.
ik heb ziggo en draaid uitstekend geen packet loss of watheverRonwiel schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:00:
Packet loss heeft veel verschillende oorzaken. Ik heb er met Geforce NOW ook af en toe last van, maar dat bleek uiteindelijk aan mijn router te liggen. Die rebooten en het probleem is weer even opgelost. Had het eerder nooit gemerkt, maar Geforce NOW is er erg gevoelig voor.
De beste provider is de provider die naar jouw specifieke adres alles van A tot Z op orde heeft. Daar kan niemand anders wat over zeggen. Mijn vorige provider op mijn huidige adres heeft een paar beschadigde kabels in de straat. Na klachten hebben ze metingen gedaan, de schades geconstateerd maar vonden ze het niet erg genoeg om te repareren. Nu betaal ik een tientje p/m meer maar heb ik geen problemen meer (moet dus alleen mijn router eens in de maand rebooten). Het is wat het is. Iemand verderop heeft totaal geen klachten, maar ja. Aansluiting komt vanaf een andere kast dus daar heb ik helemaal niks aan
. Op mijn vorige adres had ik Ziggo coax en dat was voor mij drama.
Proberen en uitsluiten. Internet staat vol met suggesties.
De beste provider is de provider die naar jouw specifieke adres alles van A tot Z op orde heeft. Daar kan niemand anders wat over zeggen. Mijn vorige provider op mijn huidige adres heeft een paar beschadigde kabels in de straat. Na klachten hebben ze metingen gedaan, de schades geconstateerd maar vonden ze het niet erg genoeg om te repareren. Nu betaal ik een tientje p/m meer maar heb ik geen problemen meer (moet dus alleen mijn router eens in de maand rebooten). Het is wat het is. Iemand verderop heeft totaal geen klachten, maar ja. Aansluiting komt vanaf een andere kast dus daar heb ik helemaal niks aan
Proberen en uitsluiten. Internet staat vol met suggesties.
''F.I.S.T. : Forged in Shadow Torch'' mee begonnen op GFN.
Leuke game met vette graphics !
Ziet er leuk uit, lijkt me ook geschikt om mobiel te spelen.daffie82 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:10:
''F.I.S.T. : Forged in Shadow Torch'' mee begonnen op GFN.
Verwijderd
De afgelopen dagen lijkt het maar niet goed te werken, iig niet de gratis versie.
Normaal wacht je 5 minuten en kun je spelen. Nu (en gister) moest ik 2-3 uur wachten tot het begint. Ja, ik was natuurlijk al lang weg, en wordt je na 5 min uitgelogd
lol, net na het schrijven van deze post, nog geprobeerd, en toen deed ie het wel in 5 min

en direct automatisch uitgelogd, lijkt echt wat mis te gaan.
Normaal wacht je 5 minuten en kun je spelen. Nu (en gister) moest ik 2-3 uur wachten tot het begint. Ja, ik was natuurlijk al lang weg, en wordt je na 5 min uitgelogd
lol, net na het schrijven van deze post, nog geprobeerd, en toen deed ie het wel in 5 min

en direct automatisch uitgelogd, lijkt echt wat mis te gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2023 16:34 ]
Waarschijnlijk heel veel nieuwe users. Vanuit Fortnite is er in de patch notes reclame gemaakt voor GFN
https://www.reddit.com/r/...gfn_in_their_patch_notes/
https://www.reddit.com/r/...gfn_in_their_patch_notes/
[ Voor 42% gewijzigd door Sahi_NL op 11-03-2023 17:57 ]
Is iets te doen aan de audio stutter? Komt voor bij zowel no man sky en euro truck sim 2. Aangesloten via ethernet en getest via de app en de browser.
Nooit last van gehad op mijn LG via Chromecast.Ronwiel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:21:
Is iets te doen aan de audio stutter? Komt voor bij zowel no man sky en euro truck sim 2. Aangesloten via ethernet en getest via de app en de browser.
Probeer eens een andere game. Heb je het dan ook?
@daffie82 gebruik je de android app dan? Of gecast?
Is op een CCmgTV. Ik gebruik dus de GFN android app.Ronwiel schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:35:
@daffie82 gebruik je de android app dan? Of gecast?
@daffie82 probleem achterhaald en wellicht voor andere ook interessant om te weten. Op de AMS server werd ik met NMS op een 20xx videokaart gezet. In Parijs op een 30xx. En dat lost het op. Kwam er achter via Reddit en viel me op toen ik op een druk moment door GFN op Parijs werd geplaatst voor een sessie. Iets hogere lag, maar merk daar gelukkig weinig van.
Beetje jammer dat F1 2022 nog steeds niet ondersteund wordt