[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 15:12
Albert020 schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:40:
Beetje jammer dat F1 2022 nog steeds niet ondersteund wordt :(
Via het Geforce forum kunnen requests gedaan worden om games toe te voegen. Voor F1 2022 zijn er nog niet veel stemmen:
https://www.nvidia.com/en...hlightf1span-span-classh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Hi, zijn er andere mensen die ook problemen ervaren op dit moment met Geforce Now op de shield?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ric00w
Ik was er gisteren niet, maar ik heb vandaag wel voor het eerst sinds heel lang dat ik moest wachten op een beschikbare rig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://blogs.nvidia.com/...ce-now-thursday-april-20/

40% korting op 6 maanden GFN Premium.
Actie geldig tot 21 mei.
30 euro ipv 50 euro.

Iemand een manier gevonden om deze 6 maanden toe te voegen aan je bestaand abonnement? Heb dit nog niet kunnen vinden...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Ultimate voor 50 euro klinkt veel beter :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ric00w
daffie82 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:19:
https://blogs.nvidia.com/...ce-now-thursday-april-20/

40% korting op 6 maanden GFN Premium.
Actie geldig tot 21 mei.
30 euro ipv 50 euro.

Iemand een manier gevonden om deze 6 maanden toe te voegen aan je bestaand abonnement? Heb dit nog niet kunnen vinden...
Thanks voor de heads-up!
Ik kon via https://www.nvidia.com/en-us/account/gfn onder het kopje 'Next Billing Date: ' klikken op 'Manage'.
Hier kon ik mijn maandelijkse abbonement aanpassen naar het 6-maandelijkse. Hierna afrekenen en mijn volgende billing date is nu 6 maanden later.
Misschien kan dit alleen als je een maandelijks abbo hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ric00w schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:11:
[...]

Thanks voor de heads-up!
Ik kon via https://www.nvidia.com/en-us/account/gfn onder het kopje 'Next Billing Date: ' klikken op 'Manage'.
Hier kon ik mijn maandelijkse abbonement aanpassen naar het 6-maandelijkse. Hierna afrekenen en mijn volgende billing date is nu 6 maanden later.
Geen probleem!
Dat werkt hier niet. Er staat dan bij mij "current plan" en dat is grijs. Niet op te klikken.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
daffie82 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:21:
[...]

Geen probleem!
Dat werkt hier niet. Er staat dan bij mij "current plan" en dat is grijs. Niet op te klikken.
Dan heb je eerder al voor een 6 maanden abbo betaald idd. Met een maand abonnement is er wel de aanbieding voor 29,99 voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.reddit.com/r/...id_gfn_app_update_issues/

Dit heb ik dus ook met de nieuwe GFN Android op op mijn CCmGTV.
Elke keer opnieuw inloggen, elke keer server opnieuw instellen.

Hopelijk wordt dit snel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
Ric00w schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:11:
[...]

Thanks voor de heads-up!
Dit heb ik nu tot eind deze maand, kan nog niks verlengen ?
Volgens mij gaat dit automatische tegen de huidige promo prijs verengd worden met 6 maanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fpg7C_Y-wCMmMmVEKEPc-PAe4eY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdyhOdDC2mIsAnF7Zxw0vH16.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 26-04-2023 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:52
Ik heb een tijd geleden Cyberpunk 2077 geprobeerd. Toen was er nog geen 4k ondersteuning. Het werkte erg goed maar was erg "blurry".

Afgelopen weekend heb ik het weer gewaagd, zeker nadat ze 4k ondersteuning hebben toegevoegd.

Ik moet eerlijk bekennen, ik ben onder de indruk. Ik heb Cyberpunk in 4k met Raytracing in Psycho mode gespeeld. Bijna tot geen input lag en scherp beeld met bijna geen enkel artifacts in het beeld. Behalve in de verte en/of donkere omgevingen kan je artifacts zien. Maar je moet er echt op letten om ze te kunnen zien. Na ongeveer 5 minuten zag ik ze niet meer.

Wanneer ik Overdrive activeer, krijg ik flinke input lag en voelt het niet meer stabiel aan. Ook kwa artifacts worden meer en kwaliteit gaat flink omlaag. Ik denk dat de huidige hardware in hun datacenter nog niet geschikt is voor Path Tracing.

Ze raden minimaal een RTX 4000 serie's aan voor Overdrive. Kan niet wachten wanneer de RTX 4080 beschikbaar komt, om Overdrive in Cyberpunk uit te proberen.

Kwa settings in Geforce Now heb ik hoogwaardige kwaliteit ingesteld, 4k en opgevoerd naar 75mbits. Ik heb de ultimate pakket gepakt, wegens 4k ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 26-04-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verkeerde post!

[ Voor 95% gewijzigd door Albert020 op 29-04-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Welke controller werkt op een Mac zonder problemen met Geforce Now?
Dus gewoon plug and play...

Aanrader(s)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

PS5 controller.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Xbox controller. Komen de knopen ook overeen met de ui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Officiële requirements qua controllers op macOS: https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/system-reqs/

Moet zeggen dat ik op macOS van alles heb aangesloten qua controllers, ook el-cheapo huis-tuin-en-keuken merken, en nog nooit één tegen gekomen die het op Windows wel deed en Mac niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Werk draadloos even goed als bedraad in de combo MacOS - GeforceNow (uit jullie ervaring hiermee)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dat heeft toch niets te maken met of dat je MacOS draait? Dat heeft alles te maken met of je een stabiele WIFI verbinding hebt. En ik kan je vertellen als je die hebt is er geen reden dat het niet zou werken in mijn ervaring.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier dezelfde ervaring. Met goede WiFi werkt prima. Ik heb hier in huis af en toe wel wat mensen (inclusief ikzelf) die de bandbreedte opslurpen met grote downloads, maar daar helpt een kabel ook niet tegen (limieten wel).

Er is trouwens een gratis tier dus je kan het ook gewoon zelf testen. Vind je het niks dan kost het je ook niks. Je kan altijd later upgraden. Of even snel een maand betaald nemen en gelijk cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
Sorry guys... my fault.
Ik had het over het eventuele verschil tussen een draadloze of een bedrade controller.

Ik had wat duidelijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Shadow of the tomb raider aan het spelen op GFN.
Priority member en speel op 1080p 60fps. Ziet er goed uit op grafisch gebied. Settings bijna allemaal op maximaal. Benchmark doet ook netjes 60fps average met Vsync.

Wat me wel opvalt, elke zoveel seconden is er een hapering. Scherm even zwart en gaat gewoon verder. Terwijl alle netwerk settings gewoon prima zijn. Heb ik ook niet met andere games.

Als het aan de settings zou liggen die misschien te hoog zijn, zou je dit ook moeten merken in de benchmark lijkt mij.

Iemand suggesties? Zal straks sowieso nog even proberen, misschien lag het wel aan de server van GFN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Via wat speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Chromecast met Google TV.

Ging gisterenavond al een stuk beter. Ligt echt aan de sessie die opgestart wordt. Eerste sessie gisterenavond was vlekkenloos zonder haperingen. Daarna was de batterij van mijn bluetooth controller leeg, en moest ik later op de avond een nieuwe sessie opstarten. Die ging met iets meer haperingen. Maar nog steeds beter als zondagavond. Lijkt dus toch aan GFN zelf te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 13-06-2023 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:24

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben de aankomende weken niet thuis, en ipv. met mijn desktop te slepen dacht ik even snel een giftcard voor GeForce NOW! te kunnen bestellen.

Vanochtend om 8 uur besteld, en ik heb alleen nog maar een "We zijn er mee bezig!"-mailtje binnen. Op de bestelpagina stond duidelijk dat ik een code toegemailt zou krijgen.

De spam map heb ik uiteraard al gecheckt :P

Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:24

_Eend_

🌻🇺🇦

Update: ja dat duurde lang. 8 uur besteld, 4 uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18
Wij hebben thuis een PS5 en genieten hier volop van. Echter, 1 console met 2 gamers gaat niet altijd goed (al spelen we veel samen) en ben ik dus op zoek naar een laagdrempelig alternatief voor die paar keer.

Ik heb gewoon mijn "simpele" werklaptop met een 34 inch scherm eraan. Om prima te gamen moeten we dus wel hardware aanschaffen... of gebruik maken van diensten zoals GeForce Now.
Nu zie ik alleen 3 abonnements typen; gratis, priority en ultimate en ik ben benieuwd wat nou de juiste keuze is voor de nieuwe games zoals bijvoorbeeld Diablo 4.

Daar over gesproken... ik zie Diablo 4 niet eens in de lijst met ondersteunde games. Betekent dit dan dat deze helemaal niet beschikbaar is? Het is toch een game server met Steam waar je op in logt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk dat je je vraag beter kan stellen in Het grote cloudgaming topic. Geforce now is GEEN cloud server waar je gewoon op inlogged. Daar zijn diensten zoals Shadow voor opgezet. Geforce now is weliswaar een windows bak die opgestart word maar alles is zover geautomatiseerd dat de juiste client ( steam, epic launcher, battle.net you name it) opgestart word en dat de game gestart word.

Het voordeel hiervan is dat je dus wel beschikking hebt tot de vele games. Een van de nadelen van Geforce Now is dat je afhankelijk bent van de beschikbaarheid van de games in hun collectie. Dus als jij een potje Diablo 4 wil spelen en ze hebben die niet in hun collectie staan is het jammer maar helaas. Een ander nadeel is dat het geen mods ondersteund. Mocht je games spelen met mods (zoals ik bij Cities Skylines doe) dan gaat dat dus niet.

Verder is het zeer zeker wel aan te raden om eens te testen omdat je een gratis tier hebt waarbij je gewoon een systeem kunt laten opspinnen, game spelen en weer afsluiten. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat op drukke momenten ( denk in de avond, weekenden etc ) het kan voorkomen dat je moet wachten.

Zelf ben ik een tijd geleden overgestapt van Shadow naar Geforce now. Het grote punt van overstappen was vooral de prijs. Je krijgt bij Shadow weliswaar een gamepc tot je beschikking maar het nadeel dat je niet elke game kan spelen ( en geen mods hebt ) was voor mij in combinatie met de prijs de doorslag. Op dit moment heb ik namelijk gewoon een midden tier ( 9,99 p/m als ik het goed heb ) en dat is voor mijn game gedrag goed genoeg. Heb een tijdje de 4k tier gehad en hoewel dat er goed uitziet game ik toch te weinig om die 29,99 te rechtvaardigen naar mijzelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 02-08-2023 09:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
crimby schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:05:
Wij hebben thuis een PS5 en genieten hier volop van. Echter, 1 console met 2 gamers gaat niet altijd goed (al spelen we veel samen) en ben ik dus op zoek naar een laagdrempelig alternatief voor die paar keer.

Ik heb gewoon mijn "simpele" werklaptop met een 34 inch scherm eraan. Om prima te gamen moeten we dus wel hardware aanschaffen... of gebruik maken van diensten zoals GeForce Now.
Nu zie ik alleen 3 abonnements typen; gratis, priority en ultimate en ik ben benieuwd wat nou de juiste keuze is voor de nieuwe games zoals bijvoorbeeld Diablo 4.

Daar over gesproken... ik zie Diablo 4 niet eens in de lijst met ondersteunde games. Betekent dit dan dat deze helemaal niet beschikbaar is? Het is toch een game server met Steam waar je op in logt?
Blizzard maakt hun games niet beschikbaar via Geforce Now. Dus dat kan je voor nu vergeten. Misschien ooit als Microsoft de overname afrond. Diablo IV kan je alleen spelen via hun eigen launcher Battle.net

Maar ik speel zelf op Full HD op low settings op een Intel Arc 350M GPU wat echt low end is en het spel heeft echt heel weinig nodig en de low settings vallen niet op. Je hoeft dus geen heel zwaar spul te hebben voor die game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18
Ik zoek al even een gaming alternatief naast mijn PS5. Dit omdat ik de PS5 moet delen met mijn vrouw.

Gezien alle alternatieven incl voor en nadelen neig ik toch naar Geforce now. Ideaal want dan hoef ik geen hardware aan te schaffen wat snel verouderd (bv steam deck of asus ally) en geforce now is betaalbaar en in het begin zelfs gratis.
Nou kan ik geforce now makkelijk op mijn laptop met beeldscherm, toetsenbord en muis gebruiken maar ook op de ipad met een controller of zelfs op mijn iphone.

Wat betreft deze laatste twee ben ik erg benieuwd naar de ervaringen. Hoe speelt dat op een ipad met een BT controller en gaat het ook goed op een telefoon met bv de Razer controller (waar je de telefoon inzet)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
crimby schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:59:
Ik zoek al even een gaming alternatief naast mijn PS5. Dit omdat ik de PS5 moet delen met mijn vrouw.

Gezien alle alternatieven incl voor en nadelen neig ik toch naar Geforce now. Ideaal want dan hoef ik geen hardware aan te schaffen wat snel verouderd (bv steam deck of asus ally) en geforce now is betaalbaar en in het begin zelfs gratis.
Nou kan ik geforce now makkelijk op mijn laptop met beeldscherm, toetsenbord en muis gebruiken maar ook op de ipad met een controller of zelfs op mijn iphone.

Wat betreft deze laatste twee ben ik erg benieuwd naar de ervaringen. Hoe speelt dat op een ipad met een BT controller en gaat het ook goed op een telefoon met bv de Razer controller (waar je de telefoon inzet)?
Op een telefoon heb ik er geen ervaring mee. Op de pc en een nvidia Shield (tube versie) werkt het als een zonnetje met een Xbox controller (bluetooth). Vraag is natuurlijk wel welke games je speelt. Zelf speel ik vooral singleplayer dus dan is latency een kleiner probleem. Heb er ook nooit echt op gelet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hier werkt het ook prima op pc en op een Chromecast met Google TV icm een bluetooth controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ric00w
crimby schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:59:
Hoe speelt dat op een ipad met een BT controller en gaat het ook goed op een telefoon met bv de Razer controller (waar je de telefoon inzet)?
Ik heb in het verleden wel eens met mijn BT controller via de telefoon gespeeld. Ik merk echter dat ik het scherm te klein vind. De meeste games hebben een interface die niet lekker kijkt op een klein telefoon scherm. Dit heeft niets met GFN te maken.
Qua performance merkte ik niet dat het langzamer is. Ik zit wel redelijk dicht bij het AP.

Ik speel nu bijna alleen nog via mijn laptop of TV.

Verwijderd

Net eens wolfenstein 2 geprobeerd te spelen met gfn free, 425 wachtenden voor u.
nee, laat maar 😂

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Duren simpele patches van games altijd zo absurd lang op GFN? BG3 is al uren down voor een hotfix van luttele MB's....
Dit had ik een paar dagen geleden ook al. Precies de momenten dat ik tijd heb kan ik de dienst de hele avond niet gebruiken. Beetje nutteloos zo..

[ Voor 38% gewijzigd door Chefbierrr op 17-08-2023 19:44 ]

• Webgnome
Ja, dat is het probleem van Cloud gaming op deze manier. De patches duren lang ( want er is niet 1 pctje dat ze moeten patchen..).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
daffie82 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:42:
Hier werkt het ook prima op pc en op een Chromecast met Google TV icm een bluetooth controller.
Werkt hier ook best goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Zijn er mensen die GFN op de Shield spelen? Niet evident om een controller werkend te krijgen... BT geen optie wegens te grote afstand en kabel ook niet wegens obstakel (Shield staat in een technische ruimte waar de receiver naar de beamer gaat, dus moet daar wel staan).

Net de Wireless Adapter van Microsoft geprobeerd, maar die werkt dus blijkbaar niet op de Shield. Ik zou nog een generieke dongle kunnen proberen maar ook daar lees ik van dat het niet werkt.

Hoe doen jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik gebruik hem gewoon met een bluetooth controller. Maar als dat niet mogelijk is. Dan is het zoeken naar compatible hardware..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Webgnome schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:11:
Ik gebruik hem gewoon met een bluetooth controller. Maar als dat niet mogelijk is. Dan is het zoeken naar compatible hardware..
Inderdaad, en die lijkt er precies niet te bestaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:11

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Flying Hawkic schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:57:
Zijn er mensen die GFN op de Shield spelen? Niet evident om een controller werkend te krijgen... BT geen optie wegens te grote afstand en kabel ook niet wegens obstakel (Shield staat in een technische ruimte waar de receiver naar de beamer gaat, dus moet daar wel staan).

Net de Wireless Adapter van Microsoft geprobeerd, maar die werkt dus blijkbaar niet op de Shield. Ik zou nog een generieke dongle kunnen proberen maar ook daar lees ik van dat het niet werkt.

Hoe doen jullie het?
De Stadia controller ging via wifi, misschien zijn er daar meer van..

Anyway heel erg blij met Game Passs erbij.. In augustus of vakantie geweest is een Landal park (Overloon) daar was de wifi snel genoeg om GeForce NOW te gebruiken.. Met Game Pass erbij nog meer games beschikbaar mijn ChromeBook en SteamDeck :-)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de gratis versie pas voor het eerst geprobeerd en was behoorlijk onder de indruk van het resultaat. Nu heb ik interesse in Ultimate en zou ik die graag een keer willen checken. Is er ergens een actie voor een gratis maand oid? Desnoods een paar uur om te zien hoe het hier draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:42:
Ik heb onlangs de gratis versie pas voor het eerst geprobeerd en was behoorlijk onder de indruk van het resultaat. Nu heb ik interesse in Ultimate en zou ik die graag een keer willen checken. Is er ergens een actie voor een gratis maand oid? Desnoods een paar uur om te zien hoe het hier draait.
Er zijn wel soms acties ja, zo heb ik regelmatig 6 maanden Priority aan halve prijs kunnen pakken.
Geen idee of er nu wat beschikbaar is, ik vermoed van niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 02-09 09:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:42:
Hier heb je een challenge waarbij je een code voor een dag ultimate krijgt als het goed is: https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/ultimate-challenge

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

Swinnio schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

Hier heb je een challenge waarbij je een code voor een dag ultimate krijgt als het goed is: https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/ultimate-challenge
Bedankt voor de verwijzing. Gisteren gedaan maar geen mail erna. Vandaag nog even checken. Ben zeer benieuwd naar de Ultimate ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 02-09 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor de verwijzing. Gisteren gedaan maar geen mail erna. Vandaag nog even checken. Ben zeer benieuwd naar de Ultimate ervaring.
Het kan een paar dagen duren voordat die mail komt. Dat was bij mij ook het geval.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Heb zelf een tijdje ultimate gehad. En moet zeggen ik was aangenaam verrast. Speelde vooral Cyberpunk en dat is in 4k toch echt een stukje mooier dan full-hd. Verder eigenlijk geen games gespeeld die 4k daadwerkelijk nodig hadden/ondersteunden.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Webgnome schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Heb zelf een tijdje ultimate gehad. En moet zeggen ik was aangenaam verrast. Speelde vooral Cyberpunk en dat is in 4k toch echt een stukje mooier dan full-hd. Verder eigenlijk geen games gespeeld die 4k daadwerkelijk nodig hadden/ondersteunden.
De Free tier zag er uiteraard niet zo goed uit maar nog steeds oké. Met name de lage Latency was verrassend. Wat hogere fps enkel maar nog beter gaat maken.
Ik heb wat ervaring met cloud gaming via Xbox en PlayStation maar dat is niet te vergelijken als ik zie wat voor een beest je krijgt in Ultimate. Zin om Ultimate aan de tand te voelen. >:)
Grootste nadeel lijkt aanbod van games te zijn. En geen mogelijkheid om mods te gebruiken.

Dat Cloud gaming de toekomst is daar twijfelde ik al niet aan maar goed om te zien dat dit (eindelijk) op deze manier mogelijk is. En dan gaat het alleen nog beter worden. :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

De Free tier zag er uiteraard niet zo goed uit maar nog steeds oké. Met name de lage Latency was verrassend. Wat hogere fps enkel maar nog beter gaat maken.
Ik heb wat ervaring met cloud gaming via Xbox en PlayStation maar dat is niet te vergelijken als ik zie wat voor een beest je krijgt in Ultimate. Zin om Ultimate aan de tand te voelen. >:)
Grootste nadeel lijkt aanbod van games te zijn. En geen mogelijkheid om mods te gebruiken.

Dat Cloud gaming de toekomst is daar twijfelde ik al niet aan maar goed om te zien dat dit (eindelijk) op deze manier mogelijk is. En dan gaat het alleen nog beter worden. :9
Ik roep hier al heel lang dat GFN gewoon de beste streaming service is op dit moment. Xcloud doesn't even come close.
Maar ja, je moet wel de moeite doen om het eens goed uit te proberen.
Na Stadia ben ik naar GFN gegaan, ik mis Stadia geen seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

Ik roep hier al heel lang dat GFN gewoon de beste streaming service is op dit moment. Xcloud doesn't even come close.
Maar ja, je moet wel de moeite doen om het eens goed uit te proberen.
Na Stadia ben ik naar GFN gegaan, ik mis Stadia geen seconde.
Vind je het een serieus alternatief van een dikke pc voor je neus?
Als het goed is deze week die gratis dag om het aan de tand te voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb een PS5 een Xbox Series X en een Steamdeck maar ik wou vorige maand graag Baldurs Gate 3 spelen. Ik had nog een Nvidia Shield liggen en dacht dus BG3 op de pc te kopen en dan zo te streamen

Skeptisch wel, had even Stadia geprobeerd en dat was oke. Maar ja het opstarten met Ultimate abo

Nu een maand later en ik heb echt heel fijn kunnen spelen op me tv in hoge grafische kwaliteit. Het werkt allemaal super! En ik was echt wel beetje in het kamp van streamen van games is niks

Enige minpunt. Als er een patch is dan is de game een paar uur niet te spelen. Heb in die maand dus wel eens gehad dat ik wou spelen en dan niet kon want het spel moet dan applicatie wijdt geupdate worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:26:
[...]

Zeer zeker van wel. Scheelt je een dikke pc voor je neus met bijkomende herrie, onderhoud, nodige upgrades en het bijhorende stroomverbruik. Persoonlijk vind ik Cloud gaming echt een erg fijne uitvinding. :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:26:
[...]

Zeker een serieus alternatief voor een game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
dglavimans schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:54:
Enige minpunt. Als er een patch is dan is de game een paar uur niet te spelen. Heb in die maand dus wel eens gehad dat ik wou spelen en dan niet kon want het spel moet dan applicatie wijdt geupdate worden
Ow wat grappig, ik heb juist het idee dat ik minder last heb van patches en upgrades. GFN voert die uit, en als ik wil spelen zijn ze al geïnstalleerd. Het is geregeld dat ik op de PC eigenaren moet wachten met multiplayer, omdat ze nog een update moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Ric00w mijn ervaring met patches zijn heel verschillend. Heb bij Sniper Elite 5 wel vaak gehad dat ik wist dat er een patchday was en dan toch ergens in de avond nog niet kon spelen. Maar ja, schouders ophalen en dan wachten we nog een dagje toch? Verder vind ik het geen probleem en als de patch is gedaan weet je zeker dat het werkt dat is het grote voordeel natuurlijk :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op die trial van een dag om de boel te testen. Moet wel zeggen hoe meer ik opzoek over de dienst hoe beter het klinkt. Krijg het idee dat cloud gaming (bijna?) volwassen aan het worden is met GFN.
Competitieve games of games waar iedere ms telt heb ik toch al niets mee dus ik vermoed dat ik tevreden ga zijn met Ultimate.
Nog even afwachten.. Mocht de trial uitblijven zal ik er toch wel een maandje tegen aangooien uiteraard. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2023 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update. 8)

Ik heb een maand Ultimate geactiveerd en kan niet anders zeggen dan dat mijn eerste indruk zeer goed is.
Gears 5 gecheckt via gamepass. Heerlijk zeg eindelijk zoiets op mijn wat oudere pc met Ultra settings 120fps te ervaren! Ik heb geen enkele hapering opgemerkt tijdens het spelen en de ervaring was dan ook heel goed. Ik heb wel het idee dat in de verte de boel net ietsjes vager is dan wat je op een eigen pc zou hebben maar het kan ook een video setting zijn in de game die dat doet. Age of Empires ook nog eventjes gespeeld en er is gewoon niets op aan te merken, top.

Ik ben onder de indruk dat cloud gaming al zover is als dit, mijn cloud gaming ervaring op PlayStation of Xbox komt niet in de buurt van dit.
Een ervaring van een dikke pc voor je neus zonder hardware upgrade, stroomkosten of geblaas naast je. :9 Als de ervaring zo blijft en de games die ik wil spelen zitten/komen er op zie ik geen reden meer voor een pc upgrade. Deze maand de boel goed testen.

Nog tips voor de settings? V-Sync altijd aan of uit oid? Ik hoor het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackprins
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-12-2023
Goedemorgen,

Ik ervaar op dit moment enorm blokkerig beeld..

Speel hierbij via de app van GeForce Now op mijn Macbook Pro 15 inch uit 2018.

Iemand ideeën om te verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5VqYnoEnCLLEGZ-mlJG-XplDAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2LUfBZCfE4kE336y6AtWV8P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door blackprins op 05-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Je bitrate omhoog schroeven?
Speel je via wifi of bedraad? Wat is je internet snelheid ( check www.fast.com )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackprins
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik speel op het moment bedraad, snelheid is goed. Tussen de 500 en 600 Mbps. Wel speel ik met een externe monitor.

LG 27UP85NP - 4K IPS USB-C Monitor - 90w - 27 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En als je in de settings van Geforce Now de bitrate omhoog forceert?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Misschien een domme vraag hoor, maar kan je bij GFN nu ook gewoon uit een beschikbare bibliotheek spelen zoals op Xcloud ?

Of kan je alleen games spelen die je zelf los moet kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
vinno86 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:20:
Misschien een domme vraag hoor, maar kan je bij GFN nu ook gewoon uit een beschikbare bibliotheek spelen zoals op Xcloud ?

Of kan je alleen games spelen die je zelf los moet kopen ?
Er staan een aantal games op, Free-to-play deze kun je gewoon spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@vinno86, als ik in de launcher kijk met filter 'Free to Play' zijn dat er 132 van de 1756 games... Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat het een domme vraag is, maar met een zoekvraag op Google krijg je al lijstjes te zien. Daarnaast kun je ook gewoon registreren, de launcher opstarten en kijken of het wat is want je kunt immers een uur gratis spelen.

Zo moeilijk is het allemaal niet en laagdrempeliger kan haast niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hun priority en ultimate formules gaan omhoog per november 2023.
Priority naar 11 euro per maand en ultimate naar 22 euro per maand.
Kreeg wel een email dat ik als reeds bestaande betalende klant mijn oude prijs nog 6 maanden vasthoud.

Niet dat dit iets uitmaakt voor mij, ik heb namelijk via allerlei promo's sowieso nog een Priority abonnement lopen tot augustus 2024.

https://www.pcworld.com/a...40-in-some-countries.html

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 16-10-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Mijn PC is aan het verouderen en upgraden is momenteel toch een grote stap, met nog andere onkosten. OOk aan het orienteren naar Geforce Now. Zeker met een Starfield en een Cities Skylines 2
Hoe zit het eigenlijk met de queues in een betalend abo? Geen zin als ik wil gamen om dan nog 15min in een wachtrij te hangen.

[ Voor 38% gewijzigd door stijn014 op 27-10-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

stijn014 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:56:
Mijn PC is aan het verouderen en upgraden is momenteel toch een grote stap, met nog andere onkosten. OOk aan het orienteren naar Geforce Now. Zeker met een Starfield en een Cities Skylines 2
Hoe zit het eigenlijk met de queues in een betalend abo? Geen zin als ik wil gamen om dan nog 15min in een wachtrij te hangen.
Heb nog nooit moeten wachten. Heb Priority sinds een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Welke tier heb je het over? De tweede of de rtx tier? Gisteren had ik in de tweede tier een 19tal mensen voor mij dus een kwartiertje wachten. Het hangt ook denk ik af van releases en welke games je speelt. Hiervoor namelijk ook veel sniper elite 5 gespeeld op de midden tier en nog nooit een wachtrij gehad. Zal vanavond, na werktijd eens kijken wat de wachttijd zal zijn en zal het dan wel even melden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:34
Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Welke tier heb je het over? De tweede of de rtx tier? Gisteren had ik in de tweede tier een 19tal mensen voor mij dus een kwartiertje wachten. Het hangt ook denk ik af van releases en welke games je speelt. Hiervoor namelijk ook veel sniper elite 5 gespeeld op de midden tier en nog nooit een wachtrij gehad. Zal vanavond, na werktijd eens kijken wat de wachttijd zal zijn en zal het dan wel even melden
Gister(avond) lagen er 2 EU servers uit waardoor er wachtrijen ontstonden, zelfs voor Ultimate members.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/521w8bc6olwb1.png?width=1768&format=png&auto=webp&s=b6bdc6dfeba35cf3fd7840dd7956e0f43dfa4f0d
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zop95prjelwb1.png?width=863&format=png&auto=webp&s=0359eafae4906433dde3fd73f845bc7e646e94b4
De lidmaatschapsprijs wordt op 1 november verhoogd. Voor alle Premium-lidmaatschappen die vóór 1 november 2023 zijn afgesloten, geldt de huidige prijs voor een periode van zes maanden.

Scheelt niet veel maar mocht je dit weekend besluiten om een maand te proberen kan je daarna nog 5 maanden tegen het oude tarief verlengen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:54
MENACExz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:12:
De lidmaatschapsprijs wordt op 1 november verhoogd. Voor alle Premium-lidmaatschappen die vóór 1 november 2023 zijn afgesloten, geldt de huidige prijs voor een periode van zes maanden.

Scheelt niet veel maar mocht je dit weekend besluiten om een maand te proberen kan je daarna nog 5 maanden tegen het oude tarief verlengen als het goed is.
Die verhoging wist ik, dat verlengen nog niet.

Ik denk ook dat je gift cards tegen het huidige tarief kan kopen en later in kan zetten: https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/gift-cards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opxah schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Die verhoging wist ik, dat verlengen nog niet.

Ik denk ook dat je gift cards tegen het huidige tarief kan kopen en later in kan zetten: https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/gift-cards/
Je koopt toch saldo? Lijkt me niet dat je daar iets mee opschiet op lange termijn door nu in te slaan. Mocht dat wel het geval zijn is het wel een goed idee wat van in te slaan. Ik zie mij GFN toch af en toe activeren en tussendoor stoppen als er geen game voor me tussen zit. GFN blijft sowieso terug komen hier, zeer tevreden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 15:53
MENACExz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Gister(avond) lagen er 2 EU servers uit waardoor er wachtrijen ontstonden, zelfs voor Ultimate members.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Is er rond Black Friday misschien een deal? Ik heb een half jaar geleden best een voordelige deal gehad voor 6 maanden ultimate.

Ben ook erg blij met GFN. Lekker stil gamen en dat op een mac :)
Alleen jammer dat veel kleinere Indie games of oudere games er niet op staan. Wel jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Roman_Craig schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Is er rond Black Friday misschien een deal? Ik heb een half jaar geleden best een voordelige deal gehad voor 6 maanden ultimate.

Ben ook erg blij met GFN. Lekker stil gamen en dat op een mac :)
Alleen jammer dat veel kleinere Indie games of oudere games er niet op staan. Wel jammer..
Staat idd veel op maar jammer dat GTA V er ook niet opstaat :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Dit weekend toch een priority abo afgesloten. Werkt goed en zonder stutters.Voor Cities Skylines 2 en Starfield is dit een goede keuze.
Er zijn voor mij toch ook enkele nadelen: geen ondersteuning voor stuurwielen. Je hebt ACC in je library, maar je kan het niet spelen met een stuurtje. Zelfde voor een simulator als The Bus.
De library is voor mij niet zo heel wow, toch een flink aantal games die er niet tussen staan waar ik deze service graag voor zou gebruiken (bv.een Flight simulator, train sims world,...) Dat zijn licences, maar toch een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Je koopt toch saldo? Lijkt me niet dat je daar iets mee opschiet op lange termijn door nu in te slaan. Mocht dat wel het geval zijn is het wel een goed idee wat van in te slaan. Ik zie mij GFN toch af en toe activeren en tussendoor stoppen als er geen game voor me tussen zit. GFN blijft sowieso terug komen hier, zeer tevreden.
Tsja, bij €20 staat nu:
Alleen inwisselbaar voor: 2 maanden Priority of 1 maand Ultimate
Zouden ze de conversie van €20 gift cards aanpassen naar 0,9 maand of 27 dagen o.i.d.? Niet ondenkbaar, maar lijkt mij toch onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
KPN gaat NVIDIA GeForce NOW cloud gaming bundelen voor SuperFiber- en 5G-klanten

https://www.overons.kpn/n...uperfiber--en-5g-klanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
Sahi_NL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:35:
KPN gaat NVIDIA GeForce NOW cloud gaming bundelen voor SuperFiber- en 5G-klanten

https://www.overons.kpn/n...uperfiber--en-5g-klanten/
Dit is echt interessant! Ik ben benieuwd wat de voorwaarden en het exacte aanbod gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Heb een giftcard van 55 gekocht om deze in te ruilen voor een 3 maanden ultimate. Eens kijken of dit een beetje werkt. Mijn vingers jeuken om weer te gaan gamen maar weet nog niet zeker of ik genoeg ga gamen om een investering van 1500 euro te verantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Limbeckx schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:29:
Heb een giftcard van 55 gekocht om deze in te ruilen voor een 3 maanden ultimate. Eens kijken of dit een beetje werkt. Mijn vingers jeuken om weer te gaan gamen maar weet nog niet zeker of ik genoeg ga gamen om een investering van 1500 euro te verantwoorden...
Welke investering van 1500?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
daffie82 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:39:
[...]

Welke investering van 1500?
Ik heb geen pc meer. Alleen een MacBook Pro dus zou een hele pc moeten samenstellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Limbeckx schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:44:
[...]

Ik heb geen pc meer. Alleen een MacBook Pro dus zou een hele pc moeten samenstellen...
Het voordeel van GFN is net dat je geen game pc of laptop meer nodig hebt. Een goedkope laptop van paar honderd euro is prima hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usernametaken
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:01
Heb een GFN ultimate subscription aangegaan en tot nu toe valt het toch wat tegen. Game zelf casual en vind de kostprijs van een nieuwe game pc nt te verantwoorden. Heb een LG oled en gebruikte tot nu toe steam link (hardware is wat wispelturig geworden) en stadia (end of life).

Heb GFN app gerunt op LG. Heb nu een bluetooth issue met controller en LG - gn GFN issue dus. Met app beperkt tot 1080p @60 hz.

Oude laptop dan maar met windows en GFN en werkt ok. Opnieuw beperkt tot 1080p @120hz want gn hdmi 2.0 en dus 4k @30hz wat echt te laag is.

Conclusie zonder kosten te maken in hardware (mini pc met hdmi 2.0, nvidea shield, chrome cast 4k) kan ik nt alles uit mn abbo halen. Bummer.

Dan GFN zelf. Eenmaal up and running *edit* geen* hickups. Maar om daar te geraken: opstart issues, 100x inloggen, best wat games nt beschikbaar, GFN interface compleet brak om je beschikbare games terug te vinden. Er is wel altijd iets wat tegen zit en een snel potje gamen in de weg zit.

Ik ben nog gn maand ver en ben klaar om GFN op te zeggen - had het al gedaan als hun policy het toeliet. Wilde het echt doen werken want streaming setup is kwa kostprijs te verantwoorden gezien mn casual gaming profiel. Neig toch weer naar pc(itx)build om aan mn tv te hangen om zo mn volledige library aan games te kunnen spelen.

Alle tips en suggesties toch nog welkom 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je problemen herken ik niet.
Op je LG OLED moet je inderdaad niet spelen. Compatibiliteit met BT controllers is waardeloos.
Ik gebruik mijn CCmGTV om GFN te starten en dat werkt gewoon prima. Priority hier wel, dus 1080p Max. Wat upscaled naar 4k meer dan prima is.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 01-12-2023 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
usernametaken schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:08:
...

Heb GFN app gerunt op LG. Heb nu een bluetooth issue met controller en LG - gn GFN issue dus. Met app beperkt tot 1080p @60 hz.
Welke controller?
Oude laptop dan maar met windows en GFN en werkt ok. Opnieuw beperkt tot 1080p @120hz want gn hdmi 2.0 en dus 4k @30hz wat echt te laag is.
Daar kan GFN natuurlijk niets aan doen 8)7
Conclusie zonder kosten te maken in hardware (mini pc met hdmi 2.0, nvidea shield, chrome cast 4k) kan ik nt alles uit mn abbo halen. Bummer.
Meten is weten etc..
Dan GFN zelf. Eenmaal up and running gn hickups.
wil je ook een paar klinkers gebruiken ? Want in dit zinnetje kan het zijn geen of gewoon? Wat is het nu?
(1)Maar om daar te geraken: opstart issues, 100x inloggen, (2) best wat games nt beschikbaar, (3) GFN interface compleet brak om je beschikbare games terug te vinden. (4) Er is wel altijd iets wat tegen zit en een snel potje gamen in de weg zit.
  1. Dat heb ik nog niet gehad. Gebruik je de app? of gebruik je een browser? In dat laatste geval heb je misschien een overijverige addblocker of andere extensie die je cookies er elke keer uit gooid?
  2. Dat had je kunnen weten. Dat is vaker voorbij gekomen in dit topic en je hebt deze site nog altijd
  3. Dat ben ik deels met je eens maar.. er zit een zoekfunctie in. Daarnaast de games die je het vaakst speeld komen gewoon in het eerste balkje terecht. Dus als je niet elke seconde een andere game speelt zou dat probleem zich op den duur moeten oplossen
  4. Heb je nog andere 'problemen' misschien kunnen we hierbij helpen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usernametaken
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:01
Bedankt voor de suggesties. Chromecast update moet ik idd eens overwegen. Log in credentials en 2FA issues zie ik wel vaker terug komen.

Klopt dat een aantal beperkingen waar ik nu tegen aan loop, ik deze op voorhand had kunnen weten mits voldoende research. Maar goed ik game casual en ervaar dat het niet zo plug&play is zoals ik het gewoon was met steamlink of stadia. Mijn abbo loopt nog 6 maand, ben benieuwd of ik mijn mening nog ga herzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik heb half jaar abonnement genomen maar wat een geld verspilling. Als het werkt het redelijk goed, maar weekends en avonds is het compleet overbelast lijkt het wel. Enorme lag/wazige beelden als gevolg.

Connectie met router is perfect daar ligt het niet aan. En 1gbit via Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zou het toch maar in je netwerk zoeken. Ik herken mij namelijk hier helemaal niet in? Heb een 200mbit lijntje van ziggo maar geen problemen die je beschrijft. Als ik ze al heb dan is dat 9 van de 10 keer omdat er ook een netflixje aan staat of iets gedownload..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande jammer om te lezen.
Leek een ideale combi Nvidia Shield Geforce Now met de MS Gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Webgnome schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:45:
Ik zou het toch maar in je netwerk zoeken. Ik herken mij namelijk hier helemaal niet in? Heb een 200mbit lijntje van ziggo maar geen problemen die je beschrijft. Als ik ze al heb dan is dat 9 van de 10 keer omdat er ook een netflixje aan staat of iets gedownload..
Nou alle benodigde poorten open gezet. Ben de enige inwoner geen netflix of anderen download op de achtergrond.

Maar op reddit ook veel geklaagd over lange wachtrijen. Waar ik vreemd genoeg geen laats van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:21:
Je problemen herken ik niet.
Op je LG OLED moet je inderdaad niet spelen. Compatibiliteit met BT controllers is waardeloos.
Ik gebruik mijn CCmGTV om GFN te starten en dat werkt gewoon prima. Priority hier wel, dus 1080p Max. Wat upscaled naar 4k meer dan prima is.
Wat voor hardware gebruik je er verder bij?

Ik overweeg de combi geforce now met de ms gamepass... of diep in de buidel tasten voor een series x, maar hoop dat het op een andere manier ook perfect loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:35:
[...]

Wat voor hardware gebruik je er verder bij?

Ik overweeg de combi geforce now met de ms gamepass... of diep in de buidel tasten voor een series x, maar hoop dat het op een andere manier ook perfect loopt
Een CC met gTV en een steelseries stratus duo gamepad.
Mijn Chromecast steekt in mijn hdmi input van mijn soundbar maar die kan je uiteraard ook direct op je TV aansluiten en via (e)ARC het geluid laten lopen.
Mijn CC is via ethernet kabel aangesloten, dus geen wifi.

De rest van mijn hardware staat in mijn handtekening.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 10-12-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Amdwarrior schreef op zondag 10 december 2023 @ 06:29:
[...]

Nou alle benodigde poorten open gezet. Ben de enige inwoner geen netflix of anderen download op de achtergrond.

Maar op reddit ook veel geklaagd over lange wachtrijen. Waar ik vreemd genoeg geen laats van heb
Wachtrijen heb je vooral last van als je niet betaald. Dan ben je gewoon een van de velen. Maar als het voor jou niet werkt, ja dan is het abbo opzeggen en door

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Heb nu ook een tijdje geforce now. Speel voornamelijk Hunt Showdown. Over het algemeen ben ik tevreden. Merk wel in de avonduren dat ik vaker verbind met bijvoorbeeld Parijs of London ipv overdag met Amsterdam. Helaas daardoor wat meer packetloss! Ook merk ik dat de codec die wordt gebruikt beter/slechter resultaat geeft. Gebruik nu AV1 en dat is tot nu toe het beste.

Heb tijdens het spelen soms wel wisselingen in kwaliteit. Maar dat ligt wellicht ook aan de game. Half reddit staat vol mee.

Echt wachttijden nog niet gehad, behalve bij problemen met de service. Dat is wel irritant. Ik zit mijn half jaar nog even uit en kijk dan of ik voor eigen hardware ga of ga verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
Webgnome schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:58:
[...]

Wachtrijen heb je vooral last van als je niet betaald. Dan ben je gewoon een van de velen. Maar als het voor jou niet werkt, ja dan is het abbo opzeggen en door
Heb betaald versie ;) Maar afgelopen 2 dagen ineens prima draaien >:) Heb kabels nog even nagekeken en wifi netwerk ook prima met betrekking tot kanaal en 5 ghz niks vreemds aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
Om maar een positieve duit in het zakje te doen: ik heb een abonnement en nog nooit een wachtrij gezien en ook geen last van lag (speel over WiFi). Soms kom ik na een paar uur tot de ontdekking dat mijn vpn zelfs nog ingeschakeld staat. Zal wel toegeven dat ik niet dagelijks speel.

Voordat je een abonnement aan gaat schaffen, gewoon een paar uurtjes de free tier proberen. Vind je het niks, heeft het je geen geld gekost. Heb je lag, kun je direct troubleshooten of je dat gerepareerd krijgt voordat je er geld aan gaat uitgeven. Zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand al eens geprobeerd om het in de browser op een Raspberry Pi te draaien?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Ik ben toch benieuwd of meer mensen hetzelfde is opgevallen.

Als ik overdag verbinding maak dan zie ik dat ik vaak een verbinding heb met AMS-06. Deze is voor mijn gevoel echt beter dan in de avond. Want dan ga ik vaak naar AMS-05 of juist LON-XX of PAR-XX en dat is echt te merken. Gisteren op LON was het prima maar op AMS-05 en PAR heb ik echt meer schommelingen voor mijn gevoel.

Als je wil zien met welke server je bent verbonden kun je sinds laatste update Ctrl-N drukken. Twee keer geeft het meest volledige overzicht inclusief codecs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
-MD- schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:08:
ik heb een abonnement en nog nooit een wachtrij gezien.
Ik ga mijzelf even corrigeren. Sinds afgelopen week heb ik mijn abonnement gewijzigd van priority naar ultimate. Inmiddels heb ik twee keer een wachtrij gehad waarbij ik de tweede in de rij was. Wachttijd was nog geen tien seconden.

Wat mij verder is opgevallen: Laadtijden zijn echt stukken beter. Grafisch is het verschil ook goed op te merken, alhoewel ik er niet echt last van had in eerdere sessies (Factorio, AOE etc). Reden van upgrade was Starfield. Dat zag er echt niet uit op priority, daar had ik echt wel last van. Met name de stutters. Op Ultimate is het vloeiend en ziet het er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, vanmiddag op werklaptop saints row aan geslingerd op een gratis gfn om 12.15, 181 wachtenden voor u,
blijkbaar had ik het niet afgesloten, en zie nu, bijna 12 uur later dat er nog 12 wachtenden voor me zijn.

zouden er echt mensen zijn die zo lang wachten om gratis een uurtje te kunnen spelen _/-\o_

ubisoft zal wel dik betalen, want daar "wacht" je max 3 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ubisoft? hebben die ook een cloud ?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste