ik bedoel ubisoft games op gfn, daar heb je vrijwel geen wachttijden, zelfs als er 200-500 wachtenden zijn, duurt het altijd maar 2-3 min
De afgelopen dagen heb ik GFN geprobeerd te testen (ik heb nog een gratis account). Door de extreem lange wachttijden is het er helaas nog niet van gekomen. Online kan ik weinig vinden over de gebruikerservaring in Nederland. Hoe zit het met lag en latency? Wat is jullie ervaring?
Ik heb zelf een supersnelle internetverbinding, dus daar zal het niet aan liggen.
Ik heb zelf een supersnelle internetverbinding, dus daar zal het niet aan liggen.
Ik speel vanuit Belgie meestal op de Amsterdam servers en dan gaat eigenlijk altijd supervlot (priority). Als er al eens latency problemen zijn dan lijken ze ook vaak aan mijn kant op te treden.
Priority en ook hier zelden latency problemen.stijn014 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:44:
Ik speel vanuit Belgie meestal op de Amsterdam servers en dan gaat eigenlijk altijd supervlot (priority). Als er al eens latency problemen zijn dan lijken ze ook vaak aan mijn kant op te treden.
Eveneens vanuit België.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
stijn014 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:44:
Bedankt voor jullie input! Wat voor soort games spelen jullie voornamelijk?daffie82 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:35:
[...]
Priority en ook hier zelden latency problemen.
Eveneens vanuit België.
Shadow of the Tomb raider onlangs gespeeld.GluXz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:16:
Bedankt voor jullie input! Wat voor soort games spelen jullie voornamelijk?
Nu bezig met Marvel Guardians of the Galaxy.
Vooral avonturen games, puzzel games, platform games en actiegames.
[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 17-01-2024 12:33 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ik gebruik het voor Marvel Avengers (draait erg goed) en Police simulator (doet soms raar, maar dat ligt aan de game vermoed ik)
Wat ik in Geforce now erg mis is ondersteuning voor stuurwielen en joysticks.
Wat ik in Geforce now erg mis is ondersteuning voor stuurwielen en joysticks.
Verwijderd
Ik wil binnenkort Ultimate heractiveren maar de maand optie is weer eens niet beschikbaar. Nu zat ik te kijken bij de cadeau kaarten en kwam ik de 3 maanden kaart tegen die in verhouding net zo duur is als een jaar abo per maand. Iemand ervaring mee? Zet je die kaart in een keer om naar 3 maanden Ultimate of kom ik dan alsnog de “per maand niet beschikbaar” muur tegen?
Iemand tips voor een (goedkoop) apparaatje waarmee ik via GFN in 4K zou kunnen gamen op m’n tv?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
NVIDIA Shield doet het goed maar misschien werkt het ook met een Chromecast met Google TV?WinterBase schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:24:
Iemand tips voor een (goedkoop) apparaatje waarmee ik via GFN in 4K zou kunnen gamen op m’n tv?
Uiteraard werkt dat op een CC met Google TV. Doe het zo altijd. Heb ik hier al vaak genoeg gezegd.polopolo150 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:30:
[...]
NVIDIA Shield doet het goed maar misschien werkt het ook met een Chromecast met Google TV?
Moet je echt geen shield voor speciaal gaan kopen.
Ik speel wekelijks, zowel shooters ( Apex/ Fortnite) als strategy (Anno1800) op mijn laptop via 5Ghz WiFi .Ik heb enkel de eerste paar minuten soms wel eens lag, maar nooit storend. Enkel als ik op 2,4 Ghz zit wil ik wel eens problemen ervaren, maar dat ligt dan enkel aan mijn eigen netwerk, niet aan GFN.GluXz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:37:
De afgelopen dagen heb ik GFN geprobeerd te testen (ik heb nog een gratis account). Door de extreem lange wachttijden is het er helaas nog niet van gekomen. Online kan ik weinig vinden over de gebruikerservaring in Nederland. Hoe zit het met lag en latency? Wat is jullie ervaring?
Iemand een tip om een uplay key te activeren zonder toegang tot Windows? Voorheen kon je op geforce now een uplay game starten en dan in de launcher activeren. Maar dat werkt niet meer.
Edit: Wine tot the rescue. Opgelost.
Edit: Wine tot the rescue. Opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 19-01-2024 12:06 ]
Sinds een week maak ik gebruik van Geforce Now voor Cities Skylines: II. Valt me tot nu toe alles mee en werkt over het algemeen prima. Heb niet het beste netwerk thuis vanwege de ruis van andere WiFi-netwerken.
Ik heb het Priority abonnement voor een halfjaar voor 54,99. En alhoewel ik mezelf afvraag of shooters gaan werken op Geforce Now, ben ik tevreden.
Ik heb het Priority abonnement voor een halfjaar voor 54,99. En alhoewel ik mezelf afvraag of shooters gaan werken op Geforce Now, ben ik tevreden.
Have you tried turning it off and on again?
Voor games zoals deze is het inderdaad ideaal. Bij racen (casual, Wreckfest) heb ik wat meer last van de input lagGr4mpyC3t schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:32:
Sinds een week maak ik gebruik van Geforce Now voor Cities Skylines: II. Valt me tot nu toe alles mee en werkt over het algemeen prima. Heb niet het beste netwerk thuis vanwege de ruis van andere WiFi-netwerken.
Mijn ervaring met Geforce NOW icm m'n Steam Deck is goed tot op heden. Ik heb wel zo af en toe last van een raar probleempje. Na enige tijd spelen van bijvoorbeeld Cyberpunk, soms na een half uur en soms al na 10 minuten, stort m'n FPS volledig in van 60 naar 30 of lager. De boel begint ontzettend te haperen. In beeld verschijnt een melding over een 'spotty connection'. De game even pauzeren lijkt niet te helpen, het probleem blijft. Als ik de boel afsluit en een nieuwe sessie start gaat alles weer perfect. Iemand bekend met soortgelijke problemen? Ik ben nog van plan eens te testen of het ook gebeurd als ik speel op een iPad. Ben verbonden via 5Ghz, heb een 500 mbit internet abonnement en zit op +/- 2 meter van m'n router. I
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Nog niemand anders had het bevestigd, dus hierbij nog even: ja, je kunt met het Ultimate abonnement tegenwoordig ook met de Ultrawide resoluties (en met een hoge ververssnelheid) spelen. Met een laptop en de juiste aansluiting kun je de beste resolutie, ververssnelheid en met HDR spelen, die je scherm aan kan. (De Nvidia Shield TV kan dat niet door de beperking van de HDMI 2.0 aansluiting.) Op mijn LG 38" Ultrawide (38GN950-B) monitor speel ik Geforce Now games op 3840 x 1600 (24:10) bij 144Hz en met HDR. Ook op mijn oude 34" (LG 34UM95) kan ik 3440 x 1440 (21:9) op 60Hz spelen. Niet alle resoluties kunnen (zie Resolutions on GeForce NOW Ultimate on the PC.) Op mijn 3200 x 2000 laptop scherm kan ik naast 1920 x 1200 (16:10) ook 2560 x 1600 (16:10) op 120Hz in HDR spelen en met slechts 16" is zo'n resolutie meer dan genoeg, maar 3200 x 2000 ondersteunt Geforce Now niet.
Nog 1 tip, koop wel een kabel die de maximale ververssnelheid - resolutie combinatie aan kan. De USB-C hub, die ik kocht zodat ik de Display Port kon gebruiken, ondersteunde maar maximaal 60Hz, terwijl met de goede USB-C naar Display Port kabel ik 144Hz kon draaien.
Nog 1 tip, koop wel een kabel die de maximale ververssnelheid - resolutie combinatie aan kan. De USB-C hub, die ik kocht zodat ik de Display Port kon gebruiken, ondersteunde maar maximaal 60Hz, terwijl met de goede USB-C naar Display Port kabel ik 144Hz kon draaien.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden: GFN Ultimate is sinds kort weer per maand af te nemen in Europa.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2024 08:59 ]
Sinds een tijdje Ultimate op GFN, besloten om Metro weer eens te spelen. Maar dit is toch wel genieten met Raytracing vol aan hoor. Alle screenshots zijn ingame genomen.

Vanavond begonnen aan Geforce now. Mijn ervaringen zijn gemengd.
Ik heb het gelukkig slechts voor een maand en gelukkig ook de 'gewone' betaalde versie.
Ik vind het bijzonder veel lijken op Boosteroid en daar had ik minder goede ervaringen mee.
Er was bij Geforce Now zelfs sprake van dat er iets met de verbinding aan de hand was en dat ligt niet aan mijn kant.
Ik wil ook nog uitzoeken hoe ik de spellen op Engels zet.
Toegegeven, ik vergat daarstraks tijdens het spelen dat ik aan het gamen was onder een cloud dienst en ik heb niet hoeven rebooten of andere zaken hoeven doen. Laadtijden lijken lang te zijn. Dat kan echter aan het abonnement liggen dat ik dus heb.
Het zou fijn zijn als ze een strippenkaart zouden aanbieden, alleen waarom zouden ze dat doen?
Ik heb het gelukkig slechts voor een maand en gelukkig ook de 'gewone' betaalde versie.
Ik vind het bijzonder veel lijken op Boosteroid en daar had ik minder goede ervaringen mee.
Er was bij Geforce Now zelfs sprake van dat er iets met de verbinding aan de hand was en dat ligt niet aan mijn kant.
Toegegeven, ik vergat daarstraks tijdens het spelen dat ik aan het gamen was onder een cloud dienst en ik heb niet hoeven rebooten of andere zaken hoeven doen. Laadtijden lijken lang te zijn. Dat kan echter aan het abonnement liggen dat ik dus heb.
Het zou fijn zijn als ze een strippenkaart zouden aanbieden, alleen waarom zouden ze dat doen?
Keuzes maken de Mens
Laadtijden zijn inderdaad lang. Ik heb de Founders editie, geen idee of het aan het abonnement ligt. Bij Wreckfest is echter alleen de eerste laadtijd lang, de volgende gaan sneller.whahas schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:37:
Vanavond begonnen aan Geforce now. Mijn ervaringen zijn gemengd.
Boosteroid ken ik persoonlijk niet.
Taal kan je gewoon in de instellingen van de game veranderen normaal gezien.
Als je vergat dat je cloud gaming aan het doen was, dan was je ervaring toch oké?
Ja, oké is het juiste woord.
Het voelt als Boosteroid +.
Op de een of andere manier had ik meer verwacht. Het kan zijn dat Boosteroid de lat laag heeft gelegd en dat nVidia daarom weinig moeite hoeft te doen om beter te zijn. Ik ga eens uitzoeken welke dienst als directe concurrent van nVidia wordt beschouwd, want ik vind Shadow bijvoorbeeld niet hetzelfde, gezien dat anders werkt en veel meer geld kost.
Wat ik vooral verwacht had, is een meer gelikte interface. Ik snap dat ze willen dat het met van alles en nog wat merkt, maar dat je, wanneer je op een link klikt, in de browser van die server / cloud machine terecht komt vind ik toch wel matig. Ja, ik heb een DeeDee mentaliteit!
Op de een of andere manier had ik meer verwacht. Het kan zijn dat Boosteroid de lat laag heeft gelegd en dat nVidia daarom weinig moeite hoeft te doen om beter te zijn. Ik ga eens uitzoeken welke dienst als directe concurrent van nVidia wordt beschouwd, want ik vind Shadow bijvoorbeeld niet hetzelfde, gezien dat anders werkt en veel meer geld kost.
Wat ik vooral verwacht had, is een meer gelikte interface. Ik snap dat ze willen dat het met van alles en nog wat merkt, maar dat je, wanneer je op een link klikt, in de browser van die server / cloud machine terecht komt vind ik toch wel matig. Ja, ik heb een DeeDee mentaliteit!
Keuzes maken de Mens
Boosteroid is in beta? Ben je zeker dat Boosteroid er al voor GeForce Now was? Boosteroid lijkt mij recenter, terwijl GeForce Now toch al best lang bestaat.whahas schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:01:
Ja, oké is het juiste woord.
Boosteroid lijkt mij ook goedkoper.
Wat was het probleem met Boosteroid?
Bij GeForce Now heb je soms wat rare dingen bij het opstarten van een game, maar op zich niet storend. Soms zie je dat hij de CLI opent en Steam bv. Maar zolang het werkt, stoort mij dat niet.
Ik vind dat laatste behoorlijk lelijk.
Boosteroid is inderdaad goedkoper. Het probleem dat ik met die dienst had, was dat er opeens een wachtrij was terwijl ik de betaalde versie gebruikte. Doordeweeks was er geen probleem. Toen gebruikte ik het op een vrijdagavond, om met vrienden te gamen, en toen liet de dienst mij in de steek. Dat vond ik niet acceptabel.
GeForce Now is inderdaad ouder. Mijn punt was dat GeForce niet veel hoeft te doen om beter te zijn dan Boosteroid. Er is geen directe concurrent voor GeForce, omdat Boosteroid geen grafisch intensieve instellingen ondersteund.
Naast Shadow heb je ook zoiets als AirGPU, wat ik net ontdekt heb, alleen die werken allebei anders dan Boosteroid en GeForce Now.
Aanpassing:
https://cloudbase.gg/airgpu-cloud-gaming/
Deze dienst lijkt overigens ook pas in beta te zijn. Het grootste voordeel, voor mij, is dat je slechts per uur betaald. Ik speel zelden PC-games en ik heb dan ook geen Game-PC. Vandaar dat ik naar cloud gamen aan het kijken ben.
Aanpassing 2:
Je loopt bij het huren van een computer op afstand wel weer soms tegen andere problemen aan:
https://airgpu.com/#faq
Daarom blijf ik bij mijn punt dat nVidia met GeForce NOW niet veel hoeft te doen, omdat ze min of meer al de standaard zijn qua cloud gamen waarbij je zelf voor de spellen zorgt. Boosteroid lijkt er nog het meeste op. Ik weet nog niet zeker of ik in de toekomst voor langere tijd een abonnement op GeForce NOW ga nemen, want ik gebruik het weinig en vooralsnog heb ik toegang tot Windows 10 via Bootcamp.
Ik dacht alleen dat het inmiddels wel een volwaardig alternatief zou zijn.
Boosteroid is inderdaad goedkoper. Het probleem dat ik met die dienst had, was dat er opeens een wachtrij was terwijl ik de betaalde versie gebruikte. Doordeweeks was er geen probleem. Toen gebruikte ik het op een vrijdagavond, om met vrienden te gamen, en toen liet de dienst mij in de steek. Dat vond ik niet acceptabel.
GeForce Now is inderdaad ouder. Mijn punt was dat GeForce niet veel hoeft te doen om beter te zijn dan Boosteroid. Er is geen directe concurrent voor GeForce, omdat Boosteroid geen grafisch intensieve instellingen ondersteund.
Naast Shadow heb je ook zoiets als AirGPU, wat ik net ontdekt heb, alleen die werken allebei anders dan Boosteroid en GeForce Now.
Aanpassing:
https://cloudbase.gg/airgpu-cloud-gaming/
Deze dienst lijkt overigens ook pas in beta te zijn. Het grootste voordeel, voor mij, is dat je slechts per uur betaald. Ik speel zelden PC-games en ik heb dan ook geen Game-PC. Vandaar dat ik naar cloud gamen aan het kijken ben.
Aanpassing 2:
Je loopt bij het huren van een computer op afstand wel weer soms tegen andere problemen aan:
https://airgpu.com/#faq
Daarom blijf ik bij mijn punt dat nVidia met GeForce NOW niet veel hoeft te doen, omdat ze min of meer al de standaard zijn qua cloud gamen waarbij je zelf voor de spellen zorgt. Boosteroid lijkt er nog het meeste op. Ik weet nog niet zeker of ik in de toekomst voor langere tijd een abonnement op GeForce NOW ga nemen, want ik gebruik het weinig en vooralsnog heb ik toegang tot Windows 10 via Bootcamp.
Ik dacht alleen dat het inmiddels wel een volwaardig alternatief zou zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door whahas op 02-02-2024 16:35 ]
Keuzes maken de Mens
Je gebruikt het amper tot nooit. Maar je verwacht wel perfectie. Zelfs een login van steam die in de achtergrond geopend wordt, is er teveel aan.
dat is zowat je conclusie dus?
dat is zowat je conclusie dus?
Je moet inderdaad een verschil maken tussen een cloud PC zoals Shadow en cloud gaming zoals GF Now. Dat zijn appelen en peren in mijn ogen.
Ook zou ik nooit voor een dienst kiezen die de aankoop van het spel bij diezelfde dienst vereist. Kijk naar Stadia. Als morgen de stekker uit GF Now wordt getrokken, heb ik mijn spellen nog. Tenzij Valve de stekker ook uit Steam trekt.
Ook zou ik nooit voor een dienst kiezen die de aankoop van het spel bij diezelfde dienst vereist. Kijk naar Stadia. Als morgen de stekker uit GF Now wordt getrokken, heb ik mijn spellen nog. Tenzij Valve de stekker ook uit Steam trekt.
Boosteroid is nogal shady. Er staan meer games op omdat ze geen deals hebben met de uitgevers.
Verwijderd
Ik vind GFN 1 groot nadeel hebben en dat is gebrek aan games. Als heel Steam speelbaar zou zijn zal ik GFN zo goed als altijd laten doorlopen. Ik weet de oorzaak maar dat maakt het nog steeds vervelend. 
Verder ben ik zeer tevreden.
Verder ben ik zeer tevreden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2024 10:16 ]
ik heb ook enkele jaren ervaring met geforce now.
want ik heb al jaren geen game pc meer en zelfs geen game laptop.
Vorig jaar zelfs voor een macbook air m2 gekozen omdat ik dacht makkelijk te kunnen game met GFN.
Ik game niet extreem veel, ben al wat ouder en heb daardoor andere prioriteiten. GFN is/was een uitkomst.
Ik speelde vooral in donkere natte herfst en wintermaanden, in de zomer helemaal niet.
Meestal games als Assassins creed, anno en the witcher.
ik heb echt heel veel uren; 100+ aan Valhalla gespendeerd. maar ook Anno 1800 en the witcher zijn favoriet
Jaren ervoor ook AC Odyssy gespeeld etc.
Mijn ervaringen met GFN:
Zolang je op 5ghz zit werkt het prima met een 50mbit of meer glasvezel verbinding, met ziggo was stuk minder stabiel vond ik. Ik heb een tp-link deco M9 mesh in huis en heb wifi met goed signaal.
ik speelde het meeste op de Philips OLED tv met android tv. Werkt fijn mits 5ghz dus.
Ook via Windows.Mac OS werkt prima.
AC via Ubisoft werkt het meest soepel.
Maar met EPIC als source had ik vaker problemen.
GFN maakt connectie met Steam, UBISOFT, EPIC. Soms schiet die niet in 1x door naar het spel maar heb je een soort pop-up en via de tv/controller moet je dan op de juiste toets door klikken. Dit deel werkte niet altijd even goed. Maar als je het trukje door hebt meestal wel. Soms blijft die hangen.
Was vooral in begin zo.
Tegenwoordig. zijn de abonnementen uitverkocht. Alleen jaar abo's niet. Dat vind ik vervelend dus uiteindelijk toch maar een PS5 gekocht. De PS5 bevalt veel beter.
Meestal speelde ik gratis, GFN sinds vorig jaar met valhalla had ik priority omdat ik langer dan 1 uur wilde spelen. Daarmee hoefde ik niet te wachten, maar als ik tussendoor even de hond ging uitlaten klapte de stream er wel uit ivm te lange inactiviteit. Ook soms crashte de stream en verlies je een save moment. Dit gebeurde niet heel vaak maar is wel irritant.
Al met al die PS5 is wel de moeite, na 2 jaar ofzo is die ook goedkoper als GFN ultimate.
Ik kan hiermee 4K games die super mooi uitzien spelen, en kan meteen verder gaan waar ik gebleven ben, ook als ik even de hond ga uitlaten. of als ik de volgende dag verder wil gaan.
Dus ja uiteindelijk vind ik dat een concole toch nog de moeite waard blijft al is de overstap naar alleen maar cloud gaming niet ver weg meer.
want ik heb al jaren geen game pc meer en zelfs geen game laptop.
Vorig jaar zelfs voor een macbook air m2 gekozen omdat ik dacht makkelijk te kunnen game met GFN.
Ik game niet extreem veel, ben al wat ouder en heb daardoor andere prioriteiten. GFN is/was een uitkomst.
Ik speelde vooral in donkere natte herfst en wintermaanden, in de zomer helemaal niet.
Meestal games als Assassins creed, anno en the witcher.
ik heb echt heel veel uren; 100+ aan Valhalla gespendeerd. maar ook Anno 1800 en the witcher zijn favoriet
Jaren ervoor ook AC Odyssy gespeeld etc.
Mijn ervaringen met GFN:
Zolang je op 5ghz zit werkt het prima met een 50mbit of meer glasvezel verbinding, met ziggo was stuk minder stabiel vond ik. Ik heb een tp-link deco M9 mesh in huis en heb wifi met goed signaal.
ik speelde het meeste op de Philips OLED tv met android tv. Werkt fijn mits 5ghz dus.
Ook via Windows.Mac OS werkt prima.
AC via Ubisoft werkt het meest soepel.
Maar met EPIC als source had ik vaker problemen.
GFN maakt connectie met Steam, UBISOFT, EPIC. Soms schiet die niet in 1x door naar het spel maar heb je een soort pop-up en via de tv/controller moet je dan op de juiste toets door klikken. Dit deel werkte niet altijd even goed. Maar als je het trukje door hebt meestal wel. Soms blijft die hangen.
Was vooral in begin zo.
Tegenwoordig. zijn de abonnementen uitverkocht. Alleen jaar abo's niet. Dat vind ik vervelend dus uiteindelijk toch maar een PS5 gekocht. De PS5 bevalt veel beter.
Meestal speelde ik gratis, GFN sinds vorig jaar met valhalla had ik priority omdat ik langer dan 1 uur wilde spelen. Daarmee hoefde ik niet te wachten, maar als ik tussendoor even de hond ging uitlaten klapte de stream er wel uit ivm te lange inactiviteit. Ook soms crashte de stream en verlies je een save moment. Dit gebeurde niet heel vaak maar is wel irritant.
Al met al die PS5 is wel de moeite, na 2 jaar ofzo is die ook goedkoper als GFN ultimate.
Ik kan hiermee 4K games die super mooi uitzien spelen, en kan meteen verder gaan waar ik gebleven ben, ook als ik even de hond ga uitlaten. of als ik de volgende dag verder wil gaan.
Dus ja uiteindelijk vind ik dat een concole toch nog de moeite waard blijft al is de overstap naar alleen maar cloud gaming niet ver weg meer.
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Hmm dat lijkt mij geen goed business model. Dat kan toch alleen maar fout lopen?stijn014 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:46:
Boosteroid is nogal shady. Er staan meer games op omdat ze geen deals hebben met de uitgevers.
Lekker wegblijven daar.Flying Hawkic schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:23:
[...]
Hmm dat lijkt mij geen goed business model. Dat kan toch alleen maar fout lopen?
Verwijderd
Sinds vandaag is Halo Infinite te spelen via GFN. Met launch heb ik die game een tijdje gespeeld via de Xbox Series X maar heel lang niet meer aangeraakt. Goed moment om te testen via GFN Ultimate dus, dit maal met M/K ipv controller. Graphics omhoog gegooid, trainings potje gedaan en daarna een Big Map voor het echie.
Conclusie: speelt hartstikke lekker en het voelde nooit oneerlijker door lag o.i.d. Nou ben ik geen goede speler maar dat zijn de meeste niet.
Eerst multiplayer shooter (niet meer zo mijn ding) voor mij via GFN en de ervaring is zeer goed dus. Stond nog op 2 ook van de score.
Nu ben ik niet opeens weer van de Infinite maar wilde deze ervaring toch even delen.
Halo Infinite multiplayer is overigens gratis dus wie wil kan het testen.
Blijf me verbazen over de GFN kwaliteit.
Conclusie: speelt hartstikke lekker en het voelde nooit oneerlijker door lag o.i.d. Nou ben ik geen goede speler maar dat zijn de meeste niet.
Nu ben ik niet opeens weer van de Infinite maar wilde deze ervaring toch even delen.
Halo Infinite multiplayer is overigens gratis dus wie wil kan het testen.
Blijf me verbazen over de GFN kwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2024 21:27 ]
Overal op deze post gekeken, maar geen effectieve info over gevonden.(of er flagrant over gekeken)
Voor mijn Belgische medebewoners. Zijn er problemen met Telenet als je 4K Geforce Now gebruikt?
Wat ik bedoel is dat "Unlimited" internet op max 3Tb tijdens piekuren word berekend.
Volgens Gefore Now is 4K gaming @ 45Mbps.
Piekuren van Telenet zijn vanaf 17u t.e.m. 24u ('s avonds dus en weekends)
Dus die 3 Tb "unlimited" is na ±18u bereikt en dan vlieg je op low-band.
En dit is zonder rekening te houden met alle andere verbruik van een klein gezin.
Dus is er iemand die hiermee ervaring heeft en kan garanderen dat dit werkt of zelf al problemen mee heeft gehad? Zelf heb ik het Telenet All-internet abonnement @300Mbps, dus snelheid is geen probleem (denk/hoop ik)
Voor mijn Belgische medebewoners. Zijn er problemen met Telenet als je 4K Geforce Now gebruikt?
Wat ik bedoel is dat "Unlimited" internet op max 3Tb tijdens piekuren word berekend.
En dit is zonder rekening te houden met alle andere verbruik van een klein gezin.
Dus is er iemand die hiermee ervaring heeft en kan garanderen dat dit werkt of zelf al problemen mee heeft gehad? Zelf heb ik het Telenet All-internet abonnement @300Mbps, dus snelheid is geen probleem (denk/hoop ik)
Het abonnement "unlimited" noemen lijkt mij in dat geval eigenlijk misleidende reclame, want zoals je terecht aangeeft, zijn er wel degelijk limieten. Van 17 u tot middernacht zijn 7 uren. Daarnaast slaap je ook nog enkele uren en voor de rest ben je wellicht op het werk. Dus om dan net het abonnement te beperken op die momenten dat je er gebruik van kan maken (thuis) en het dan "unlimited" noemen, dat lijkt mij voldoende om een klacht in te dienen. Bij de FOD Economie voor misleidende reclame, of bij het BIPT. Volgens mij is er ook wel een ombudsdienst voor de telecom, maar dat weet ik niet van buiten.Belialskind schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:01:
Overal op deze post gekeken, maar geen effectieve info over gevonden.(of er flagrant over gekeken)
Los daarvan, ik ben klant bij Proximus (glasvezel) en heb nooit problemen gehad, maar ik heb ook niet veel tijd om te gamen.
En toch is er een limit bij iedere Belgische provider, ook proximus:Het abonnement "unlimited" noemen lijkt mij in dat geval eigenlijk misleidende reclame, want zoals je terecht aangeeft, zijn er wel degelijk limieten. Van 17 u tot middernacht zijn 7 uren. Daarnaast slaap je ook nog enkele uren en voor de rest ben je wellicht op het werk. Dus om dan net het abonnement te beperken op die momenten dat je er gebruik van kan maken (thuis) en het dan "unlimited" noemen, dat lijkt mij voldoende om een klacht in te dienen. Bij de FOD Economie voor misleidende reclame, of bij het BIPT. Volgens mij is er ook wel een ombudsdienst voor de telecom, maar dat weet ik niet van buiten.
Los daarvan, ik ben klant bij Proximus (glasvezel) en heb nooit problemen gehad, maar ik heb ook niet veel tijd om te gamen.
Dit is van de site van Telenet:
/f/image/565QPKb8xY9jfqUl8jeQTlm5.png?f=fotoalbum_large)
(Bron: telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/verbruik/wat-is-onbeperkt-surfen.html)
Ja, er is een limiet, maar je kan je afvragen of die limiet niet te laag is om het abonnement "unlimited" te noemen.Belialskind schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:15:
[...]
En toch is er een limit bij iedere Belgische provider, ook proximus:
Dit is van de site van Telenet:
[Afbeelding]
(Bron: telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/verbruik/wat-is-onbeperkt-surfen.html)
Vraag mij af of dergelijke lage limieten ook bij Nederlandse providers bestaan.
You are receiving this email because you are a GeForce NOW premium member.
To help provide ongoing support for the free service, starting March 5, 2024, free users will experience up to two minutes of video sponsorship messages before each free gaming session while in queue. We anticipate that this change will reduce average wait times for free users over time.
As a current premium member (Ultimate, Priority or Founders), you will continue to enjoy an ad-free experience with higher-performance cloud gaming rigs, RTX graphics, the fastest access to gameplay, and longer session lengths.
To help provide ongoing support for the free service, starting March 5, 2024, free users will experience up to two minutes of video sponsorship messages before each free gaming session while in queue. We anticipate that this change will reduce average wait times for free users over time.
As a current premium member (Ultimate, Priority or Founders), you will continue to enjoy an ad-free experience with higher-performance cloud gaming rigs, RTX graphics, the fastest access to gameplay, and longer session lengths.
Nog niemand anders had het bevestigd, dus hierbij nog even: ja, je kunt ook de Sony Dualsense Wireless controller gebruiken in Geforce Now. In games bij het instellingen menu wordt de controller getoond. De typische Sony knoppen worden netjes in de "Head Up Display" van spellen getoond. Echter, de features, waardoor de Dualsense zoveel duurder is, doen het niet. Bijvoorbeeld, de volgende opties doen het wel op de PC als de controller is aangesloten via USB-C (via Bluetooth doen deze features het ook niet), maar niet op Geforce Now (niet op de PC en niet op de Nvidia Shield TV):
- Cyberpunk 2077: haptic feedback, adaptive triggers en geluid uit de speaker van de controller
- Witcher 3: Wild Hunt: adaptive triggers.
- Star Wars Jedi: Survivor doet het (nog) niet op Geforce Now, maar het is onwaarschijnlijk dat de haptic feedback, adaptive triggers en de Playstation lightbar (meekleuren van het licht op de controller met de lightsaber in het spel) dan wel ondersteunt wordt in Geforce Now, zoals dat het al wel doet op de PC.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Beetje jammer dat F1 23 en GTA V nog niet in de cloud staan...
[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 01-04-2024 10:09 ]
Ik speel nu ongeveer 5 maanden via geforce now, voornamelijk Hunt Showdown. Over het algemeen tevreden, service heeft er wel drie keer uit gelegen maar dat was goed terug te vinden op de status pagina.
Ik heb alleen wel de laatste tijd wat meer last van random packetloss en ik kan mijn vinger er niet op leggen. De ene avond is het er niet, de andere avond best veel althans volgens de gfn cliënt. Ik verbind standaard met het datacenter en Amsterdam en heb vaak 05 of 06. Ik heb intern van alles geprobeerd andere utp kabels, rechtstreeks naar de router, etc. Maar heb het idee dat het echt in de dienst zelf zit. Ervaren meer mensen dit?
Ik heb alleen wel de laatste tijd wat meer last van random packetloss en ik kan mijn vinger er niet op leggen. De ene avond is het er niet, de andere avond best veel althans volgens de gfn cliënt. Ik verbind standaard met het datacenter en Amsterdam en heb vaak 05 of 06. Ik heb intern van alles geprobeerd andere utp kabels, rechtstreeks naar de router, etc. Maar heb het idee dat het echt in de dienst zelf zit. Ervaren meer mensen dit?
Speel bg3 op mijn steamdeck, merkte wat performance issues nu ik bij act 3 ben aangekomen. Daarom maar eens GFN geprobeerd op mijn deck. Moet zeggen dat ik blij verrast ben hoe soepel die ervaring gelopen is. Heb de priority tier en de game draait als een zonnetje. Cloud saven werkt ook, mits je de game goed afsluit. Maar nu ik deze ervaring heb start ik de game wss toch niet meer lokaal. GFN for the win!
Yes, heb ik laatste tijd ook wat vaker. Is vrij random en lijkt hier ook echt wel aan GFN zelf te liggen.KraveN schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:02:
Ik speel nu ongeveer 5 maanden via geforce now, voornamelijk Hunt Showdown. Over het algemeen tevreden, service heeft er wel drie keer uit gelegen maar dat was goed terug te vinden op de status pagina.
Is niet onspeelbaar of zo , maar soms zie je gewoon vaker die packet loss meldingen en heb je daardoor wat meer haperingen.
Ik wil 6 maanden GFN priority gift card voor mijzelf kopen. €55.
Ik krijg het in de winkelmand gezet maar hoe reken je dan af? Op de winkelmand klikken werkt niet.
Kan aan mij liggen hoor maar iemand die dit werkend krijgt?
EDIT : lijkt aan telefoon te liggen, misschien dat Blokada dit tegenwerkt of zo. Op een PC werkt het wel.
Ik krijg het in de winkelmand gezet maar hoe reken je dan af? Op de winkelmand klikken werkt niet.
Kan aan mij liggen hoor maar iemand die dit werkend krijgt?
EDIT : lijkt aan telefoon te liggen, misschien dat Blokada dit tegenwerkt of zo. Op een PC werkt het wel.
[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 01-07-2024 14:28 ]
Er is een actie GFN 6 maanden aan halve prijs. Volgens mij alleen voor nieuwe klanten. Maar de moeite om te proberen voor de twijfelaars, leuke korting.
Op reddit zag ik dat het ook voor bestaande klanten was. Zelf nog niet gekeken
Naja, ik ben zelf Priority klant. De actie is inderdaad voor mij beschikbaar als ik naar ''Ultimate'' upgrade. Maar voor mijn bestaande Priority met 6 maanden uit te breiden heb ik GEEN mogelijkheid.stijn014 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:48:
Op reddit zag ik dat het ook voor bestaande klanten was. Zelf nog niet gekeken
Of mis ik hier iets?
Ik mis niets denk ik:
From now until August 18, those looking to try out GeForce NOW or upgrade to a higher membership will be able to lock in 1-month and 6-month Ultimate and Priority memberships for half off. Members get longer sessions, higher resolutions, and cutting-edge RTX tech over free users..
[ Voor 27% gewijzigd door daffie82 op 19-07-2024 09:33 ]
Het is net gelukt om zes maanden Ultimate (RTX 4080, 4k, 240Hz, etc.) te krijgen voor €55,37. Op 30/12/2023 had ik voor €109 zes maanden Ultimate gekregen met als bonus drie maanden Microsoft Gamepass. Die zes maanden had ik vervolgens niet verlengd, dus toen ik net aan logde zag ik dat het abonnement Free had. Het is vervolgens gelukt om voor $50 + $10 belasting het Ultimate abonnement af te sluiten. Vraag me niet waarom ik in USD moest afrekenen. In tegenstelling toen ik vorig jaar het abonnement afsloot, kon ik nu direct gamen (op mijn Shield TV). Succes!daffie82 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:57:
Er is een actie GFN 6 maanden aan halve prijs. Volgens mij alleen voor nieuwe klanten.
Ja, naar Ultimate upgraden voor die prijs kan ik ook. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon 6 maanden extra Priority met korting. En dat lukt dus nietBoston schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:12:
[...]
Het is net gelukt om zes maanden Ultimate (RTX 4080, 4k, 240Hz, etc.) te krijgen voor €55,37. Op 30/12/2023 had ik voor €109 zes maanden Ultimate gekregen met als bonus drie maanden Microsoft Gamepass. Die zes maanden had ik vervolgens niet verlengd, dus toen ik net aan logde zag ik dat het abonnement Free had. Het is vervolgens gelukt om voor $50 + $10 belasting het Ultimate abonnement af te sluiten. Vraag me niet waarom ik in USD moest afrekenen. In tegenstelling toen ik vorig jaar het abonnement afsloot, kon ik nu direct gamen (op mijn Shield TV). Succes!
Ja dat wil ik ookdaffie82 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:17:
[...]
Ja, naar Ultimate upgraden voor die prijs kan ik ook. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon 6 maanden extra Priority met korting. En dat lukt dus niet
Je omzetten naar een free plan om daarna terug een Priority te nemen ?
Maar geen idee wat er gebeurt met mijn resterende tijd als ik naar een free plan switch
EDIT : terwijl het dus wel mogelijk is voor sommige mensen : https://www.reddit.com/r/...h_memberships_are_50_off/
misschien omdat ik sinds 1 juli een gift card van 6 maanden in gebruik heb ?
EDIT 2 : volgens GFN live chat is het enkel voor nieuwe klanten, dus daarom dat je moet upgraden. Dan ben je ook nieuwe klant.
waarom er dan mensen op Reddit zijn die het wel kunnen, heeft hij geen antwoord op. Niet mogelijk volgens hem want zo werkt de promotie niet
[ Voor 48% gewijzigd door daffie82 op 19-07-2024 15:29 ]
Heb me toch laten overhalen om Ultimate te proberen 
Voor 55 euro heb ik nu de resterende 7 maanden Priority + een kleine 3 maanden extra GFN Ultimate.
Mijn monitor is 1440p 144hz maximaal, dus zou in principe beter moeten zijn dan 1080p op Priority.
Waarschijnlijk ga ik als de periode om is, gewoon weer terug naar Priority.
Voor 55 euro heb ik nu de resterende 7 maanden Priority + een kleine 3 maanden extra GFN Ultimate.
Mijn monitor is 1440p 144hz maximaal, dus zou in principe beter moeten zijn dan 1080p op Priority.
Ik had al Ultimate die over 4 dagen (maandelijks abo) verlengd zou worden. Vind 4K wel echt een meerwaarde.
Ik kon ook gewoon gebruik maken van de actie door naar mijn lidmaatschapspagina te gaan. Daar stond ook de aanbieding voor 55 euro, waardoor ik er weer een half jaar + 4 dagen verder kan
Ik kon ook gewoon gebruik maken van de actie door naar mijn lidmaatschapspagina te gaan. Daar stond ook de aanbieding voor 55 euro, waardoor ik er weer een half jaar + 4 dagen verder kan
Ik heb ook de switch gemaakt. Heb zelf ook 1440p, maar dan 60hz. Het is niet alleen grafisch veel beter, maar de snelheid wordt ook flink opgeschroefd. Heel duidelijk merkbaar in bijvoorbeeld Diablo 4. Nee, kan en wil nu niet meer terug naar Prioritydaffie82 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:38:
Heb me toch laten overhalen om Ultimate te proberen
Nja, ik game voor 90% van de tijd vanuit de bank op TV. En mits ik dat via de Chromecast doe, is 1080p sowieso het maximale.Safri7879 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:06:
[...]
Ik heb ook de switch gemaakt. Heb zelf ook 1440p, maar dan 60hz. Het is niet alleen grafisch veel beter, maar de snelheid wordt ook flink opgeschroefd. Heel duidelijk merkbaar in bijvoorbeeld Diablo 4. Nee, kan en wil nu niet meer terug naar Priority
Dus voor mij is Priority eigenlijk prima
Heb mijn maandelijkse priority omgezet naar 6 maanden priority met 50% korting.
Van mij loopt tot september, waar kan ik deze verlengen ?stijn014 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:47:
Heb mijn maandelijkse priority omgezet naar 6 maanden priority met 50% korting.
Als je in GeForce Now gaat naar je account instellingen heb je daar een gedeelte LIdmaatschappen, bij Accountoverzicht zie je je huidige abonnement en kun je die wijizgen naar 1 van de huidige aanbiedingen.Albert020 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:54:
[...]
Van mij loopt tot september, waar kan ik deze verlengen ?
Ik heb 'm zojuist ook vernieuwd naar € 27,49 voor 6 maanden priority.
Dat gaat niet bij iedereen. Als je al half jaarlijkse Priority hebt, dan is dat grijs en geldt die promo enkel als je upgrade naar Ultimate.Rupus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:06:
[...]
Als je in GeForce Now gaat naar je account instellingen heb je daar een gedeelte LIdmaatschappen, bij Accountoverzicht zie je je huidige abonnement en kun je die wijizgen naar 1 van de huidige aanbiedingen.
Ik heb 'm zojuist ook vernieuwd naar € 27,49 voor 6 maanden priority.
Ahh ok, ja ik had een maandelijks Priority, die heb ik nu dus omgezet naar een halfjaar Priority.daffie82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:22:
[...]
Dat gaat niet bij iedereen. Als je al half jaarlijkse Priority hebt, dan is dat grijs en geldt die promo enkel als je upgrade naar Ultimate.
Ok, dat zou het geweest zijn, kan namelijk niet met halfjaar verlengen voor een mooi prijsje.....Rupus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:37:
[...]
Ahh ok, ja ik had een maandelijks Priority, die heb ik nu dus omgezet naar een halfjaar Priority.
Ik ben sinds deze week aan de slag gegaan met GeForce Now omdat ik een LG C3 heb gekocht en heel graag deze service eens wou proberen, en ik sta echt versteld. Zelfs op mijn oude laptop kan ik games als Gray Zone Warfare draaien.
Nu kan ik dat spel (en andere games) alleen spelen via de cloud als ik de laptop gebruik, omdat ik een toetsenbord en muis moet aansluiten (terwijl mijn TV wel mijn Corsair gear herkent, dus dat vond ik vreemd).
Nu was ik naar mogelijkheden aan het kijken om dat spel op een hogere resolutie te spelen omdat mijn laptop alleen maar 1980x1080 ondersteund. Ik weet
dat de Nvidea Shield hiervoor ideaal is, alleen word dat wel een duur grapje. Ik heb een Google Chromecast 4K, maar daar kan ik mijn USB c hub niet op aansluiten, dus ook daarop kan ik geen toetsenbord en muis gebruiken. Dit zou wel moeten werken? Ik lees op internet dat de Chromecast mijn USB hub misschien niet herkent, dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Weet er iemand een goedkopere manier om toch te kunnen genieten van games in een hogere resolutie? Of ben ik toch beter af om een Nvidea Shield te kopen?
Er gaat echt een hele nieuwe wereld voor mij open, heb vroeger heel veel Arma gespeeld op mijn game pc, helaas word ik ook ouder en moet ik tegenwoordig op de centen letten dus cloud gaming is voor mij de ideale optie. Ik heb afgelopen de december een steam Deck gekocht en nauwelijks gebruikt, dus als ik die verkoop zou ik natuurlijk wel een Shield kunnen financieren. Maar hoor graag of er iemand misschien nog betere/andere opties weet?
Misschien een andere USB C hub kopen? In de Chromecast gaat alles natuurlijk wel via Wi-Fi, dus ik neem wel aan dat ik dan met zware games als Gray Zone problemen ga krijgen.
Nu kan ik dat spel (en andere games) alleen spelen via de cloud als ik de laptop gebruik, omdat ik een toetsenbord en muis moet aansluiten (terwijl mijn TV wel mijn Corsair gear herkent, dus dat vond ik vreemd).
Nu was ik naar mogelijkheden aan het kijken om dat spel op een hogere resolutie te spelen omdat mijn laptop alleen maar 1980x1080 ondersteund. Ik weet
dat de Nvidea Shield hiervoor ideaal is, alleen word dat wel een duur grapje. Ik heb een Google Chromecast 4K, maar daar kan ik mijn USB c hub niet op aansluiten, dus ook daarop kan ik geen toetsenbord en muis gebruiken. Dit zou wel moeten werken? Ik lees op internet dat de Chromecast mijn USB hub misschien niet herkent, dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Weet er iemand een goedkopere manier om toch te kunnen genieten van games in een hogere resolutie? Of ben ik toch beter af om een Nvidea Shield te kopen?
Er gaat echt een hele nieuwe wereld voor mij open, heb vroeger heel veel Arma gespeeld op mijn game pc, helaas word ik ook ouder en moet ik tegenwoordig op de centen letten dus cloud gaming is voor mij de ideale optie. Ik heb afgelopen de december een steam Deck gekocht en nauwelijks gebruikt, dus als ik die verkoop zou ik natuurlijk wel een Shield kunnen financieren. Maar hoor graag of er iemand misschien nog betere/andere opties weet?
Misschien een andere USB C hub kopen? In de Chromecast gaat alles natuurlijk wel via Wi-Fi, dus ik neem wel aan dat ik dan met zware games als Gray Zone problemen ga krijgen.
Op je LG tv kan je ook de Geforce Now app installeren en daarmee gamen. Ik weet alleen niet hoe (goed) het werkt met input devices als muis en keyboard (of controllers).GluonC schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:56:
...
Weet er iemand een goedkopere manier om toch te kunnen genieten van games in een hogere resolutie? Of ben ik toch beter af om een Nvidea Shield te kopen?
...
Wat je ook nog kan doen is je laptop met een goede HDMI kabel aan je tv hangen.
Ik gebruik inderdaad de GeForce Now app, alleen heb ik voor sommige games een toetsenbord en muis nodig. Arma kan ik bijvoorbeeld gewoon spelen met de GeForce now app, maar bij Bellwright, Manor Lords en Gray Zone krijg ik de melding dat een toetsenbord en muis nodig heb, heel raar.Opxah schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:13:
[...]
Op je LG tv kan je ook de Geforce Now app installeren en daarmee gamen. Ik weet alleen niet hoe (goed) het werkt met input devices als muis en keyboard (of controllers).
Wat je ook nog kan doen is je laptop met een goede HDMI kabel aan je tv hangen.
Dus dan speel ik inderdaad via mijn laptop en een HDMI kabel (2.1), alleen kan ik nu niet in een hoge resolutie spelen omdat mijn laptop dat helaas niet ondersteund.
EDIT: waarom kom ik hier nu pas op, volgens mij gaf ik zelf al antwoord op mijn eigen vraag. Helaas ben ik de hele dag niet thuis, maar ik neem aan dat ik de steam Deck ook gewoon kan gebruiken met GeForce Now? Dan kan ik denk ik wel in een hogere resolutie spelen, en mijn gaming gear aansluiten, ik ga het vanavond meteen proberen ben benieuwd.
[ Voor 17% gewijzigd door GluonC op 28-08-2024 13:48 ]
Zijn er meer mensen die Euro Truck Simulator 2 spelen via Geforce Now.
En de synchronisatie met de Cloud niet goed gaat, wat kan je hieraan doen... ?
[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 28-08-2024 21:10 ]
Je kan ook gewoon draadloze muis en toetsenbord koppelen aan die C3 via Bluetooth, probleem is alleen wel latency. Dus ligt een beetje aan de game die je wil spelen of dat goed werkt. Ik had bijvoorbeeld met een PS4 controller echt gigantische input lag met GeForce Now en die controller verbonden via Bluetooth. Maar als je die hebt liggen zou ik dat wel even proberen.GluonC schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:20:
[...]
Ik gebruik inderdaad de GeForce Now app, alleen heb ik voor sommige games een toetsenbord en muis nodig. Arma kan ik bijvoorbeeld gewoon spelen met de GeForce now app, maar bij Bellwright, Manor Lords en Gray Zone krijg ik de melding dat een toetsenbord en muis nodig heb, heel raar.
Dus dan speel ik inderdaad via mijn laptop en een HDMI kabel (2.1), alleen kan ik nu niet in een hoge resolutie spelen omdat mijn laptop dat helaas niet ondersteund.
EDIT: waarom kom ik hier nu pas op, volgens mij gaf ik zelf al antwoord op mijn eigen vraag. Helaas ben ik de hele dag niet thuis, maar ik neem aan dat ik de steam Deck ook gewoon kan gebruiken met GeForce Now? Dan kan ik denk ik wel in een hogere resolutie spelen, en mijn gaming gear aansluiten, ik ga het vanavond meteen proberen ben benieuwd.
Dat had ik inderdaad gezien, helaas vind ik het een beetje zonde om een goedkoper toetsenbord te kopen aangezien ik een gaming set up heb van Corsair, en die het liefste blijf gebruiken natuurlijk. Ik speel wel afhankelijk van het spel af en toe met een Xbox controller maar daar heb ik geen problemen mee. Bedankt voor je advies iig 👍Jeffoz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:04:
[...]
Je kan ook gewoon draadloze muis en toetsenbord koppelen aan die C3 via Bluetooth, probleem is alleen wel latency. Dus ligt een beetje aan de game die je wil spelen of dat goed werkt. Ik had bijvoorbeeld met een PS4 controller echt gigantische input lag met GeForce Now en die controller verbonden via Bluetooth. Maar als je die hebt liggen zou ik dat wel even proberen.
Gigantische input lag met een controller via bluetooth?Jeffoz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:04:
[...]
Je kan ook gewoon draadloze muis en toetsenbord koppelen aan die C3 via Bluetooth, probleem is alleen wel latency. Dus ligt een beetje aan de game die je wil spelen of dat goed werkt. Ik had bijvoorbeeld met een PS4 controller echt gigantische input lag met GeForce Now en die controller verbonden via Bluetooth. Maar als je die hebt liggen zou ik dat wel even proberen.
Dat herken ik dus totaal niet. Ik merk amper verschil of ik mijn steelseries stratus duo via Bluetooth of met draad gebruik.
Laatste tijd veel gezeur met cloud-saves (niet alleen bij ETS2 maar bij de meeste games), voornamelijk "Upload not yet started" - lijkt alsof de client te snel afsluit zodat Steam geen kans heeft om te syncen.Albert020 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:35:
Zijn er meer mensen die Euro Truck Simulator 2 spelen via Geforce Now.
Ik speel andere games via GeForce Now, maar krijg de indruk dat de implementatie van NVIDIA niet altijd 100% compatibel is met wat de game nodig heeft. Je krijgt steeds een andere VM toegewezen en aanpassingen in een game (mods en dergelijke) werken echt voor geen meter.Siebsel schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:22:
[...]
Laatste tijd veel gezeur met cloud-saves (niet alleen bij ETS2 maar bij de meeste games), voornamelijk "Upload not yet started" - lijkt alsof de client te snel afsluit zodat Steam geen kans heeft om te syncen.
Een game doorstarten vanuit de Steam-applicatie gaat ook zo nu en dan mis. Hoop echt dat ze dit op de radar hebben en er iets aan gaan doen. Want ondanks dat je nu lekker kunt gamen in de cloud missen bepaalde features simpelweg. Zonde.
Have you tried turning it off and on again?
als je echt een eigen vaste VM wilt dan kom je toch eerder uit bij een dienst als Shadow PC Gaming. Dan heb je echt een volledige eigen OS en niet alleen de game in een VM.
Maar ja, dan ga je ook wel wat omhoog in maandelijkse kosten.
Maar ja, dan ga je ook wel wat omhoog in maandelijkse kosten.
Ik had daar met een PS4 controller op een LG GX heel erg last van als ik via de Chromecast speelde bedenk ik me nu. Via de TV zelf inderdaad geen last van. Maar ik had het idee dat het een soort vage bug was omdat ik het nog nooit eerder zo extreem gezien had. Maar wellicht kwam het door dat Google ding. Was ff vergeten dat ik geen GeforceNOW op me GX direct had een tijdje maar alleen via een app daar. Later ook gewoon toegevoegd aan LG Apps natuurlijk.daffie82 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:59:
[...]
Gigantische input lag met een controller via bluetooth?
Dat herken ik dus totaal niet. Ik merk amper verschil of ik mijn steelseries stratus duo via Bluetooth of met draad gebruik.
Ik speel altijd via de chromecast. Mijn tv herkent mijn controller niet.Jeffoz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:08:
[...]
Ik had daar met een PS4 controller op een LG GX heel erg last van als ik via de Chromecast speelde bedenk ik me nu. Via de TV zelf inderdaad geen last van. Maar ik had het idee dat het een soort vage bug was omdat ik het nog nooit eerder zo extreem gezien had. Maar wellicht kwam het door dat Google ding. Was ff vergeten dat ik geen GeforceNOW op me GX direct had een tijdje maar alleen via een app daar. Later ook gewoon toegevoegd aan LG Apps natuurlijk.
Herken dit totaal niet. En ik speel de laatste maanden veel street fighter 6. Als er nu iets gevoelig is voor input lag is het fighting games.
Geswitcht naar ultimate omdat ik een wezenlijk verschil heb ervaren qua performance in bijvoorbeeld Diablo 4.
Zes maanden voor de helft van de prijs is echt en no brainer, ook voor iemand zoals ik met 1440p en 60hz.
Zes maanden voor de helft van de prijs is echt en no brainer, ook voor iemand zoals ik met 1440p en 60hz.
Mijn lidmaatschap is tot 18 september, wanneer krijg je nou een aanbieding met korting voor de verlenging ?
@Albert020 die korting is er alleen als je upgrade.
Of je kan lidmaatschap laten aflopen en kijken of je dan misschien wel een promo krijgt?
Of je kan lidmaatschap laten aflopen en kijken of je dan misschien wel een promo krijgt?
Heb ik gedaan, zou mij benieuwen....daffie82 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:45:
@Albert020 die korting is er alleen als je upgrade.
Je kreeg de korting ook als je van maandelijks naar 6 maand gaat
Moet dan wachten tot 18 september, kan nu nog niet verlengen.stijn014 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:56:
Je kreeg de korting ook als je van maandelijks naar 6 maand gaat
:fill(white):strip_exif()/f/image/I0g5eDWuoU2WxHu2nuE9oawx.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pnkmcESSgVKiH2Gi8D293QUY.png?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 06-09-2024 23:19 ]
Vraagje en ja heb al gegoogeld.
Is er een mogelijkheid om ook ps now via geforce now te draaien?
Zou zalig zijn om ps now zo ook op mn tablet te spelen.
Bvd .
Bvd .
Krijg wel een mailtje van GeForce NOW dat Priority abn 18 september verloopt,
maar geen korting als ik verleng
maar geen korting als ik verleng
@Albert020 die van mij verloopt de 14e en de volle mep betalen is voor mijn gebruik in verhouding en naar mijn mening erg duur. Ben benieuwd of ik vanaf een gratis lidmaatschap wel weer de aanbieding krijg. Ik laat het nog wel weten als het zo ver is.
Heb nu ook lidmaatschap opgezegd, maar geen aanbieding.-MD- schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:14:
@Albert020 die van mij verloopt de 14e en de volle mep betalen is voor mijn gebruik in verhouding en naar mijn mening erg duur. Ben benieuwd of ik vanaf een gratis lidmaatschap wel weer de aanbieding krijg. Ik laat het nog wel weten als het zo ver is.
Weet eerlijk gezegd ook niet of ik ga verlengen al er geen komt.
Maak er in dit geval te weinig gebruik van.
[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 11-09-2024 14:32 ]
Ik heb er nog niet van gehoord. Wel dat recent Xbox GamePass gekoppeld kan worden, maar daar heb jij niets aan.sfx32 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:45:
Vraagje en ja heb al gegoogeld.
Bvd .
Vraag het eigenlijk omdat ik het niet logisch vind dat mn ps aan moet zijn om ps now te spelen op android.
Je ps aan en dan een stream streamen, waar zit de logica?
Als je geforce now en ps now zou kunnen laten samenwerken heb je tenminste geen ps aan staan of steeds op stand by.
Ok blijft het een stream streamen maar kan m'n ps gewoon uit en uit blijven en niet op stand by.
Sony was duidelijk van plan een stream apparaat voor now te maken en stopte met android te ondersteunen (xperia en sony smart tv’s)
Anders was er al lang een ps now app....
Je ps aan en dan een stream streamen, waar zit de logica?
Als je geforce now en ps now zou kunnen laten samenwerken heb je tenminste geen ps aan staan of steeds op stand by.
Ok blijft het een stream streamen maar kan m'n ps gewoon uit en uit blijven en niet op stand by.
Sony was duidelijk van plan een stream apparaat voor now te maken en stopte met android te ondersteunen (xperia en sony smart tv’s)
Anders was er al lang een ps now app....
Zijn er mensen die Forza Motorsport (via Steam) op GFN spelen? Is al weken offline wegens onderhoud...
Zoek eens op Reddit ?Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:56:
Zijn er mensen die Forza Motorsport (via Steam) op GFN spelen? Is al weken offline wegens onderhoud...
Je kunt altijd de officiële forums van Geforce Now raadplegen.Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:56:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/
Meerdere mensen hebben het al gemeld, maar er is nog geen antwoord van support. Voor vragen zou ik liever dit forum raadplegen, en geen reddit.
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 13-09-2024 20:43 ]
Dat onderhoudt verhaal zou ik met een korrel zout nemen.
Was met A plaque tale requiem ook zo, en heeft een jaar geduurd het weer via GFN te spelen was.
Ik denk dat onderhoud vervangen moet worden met support.
Was met A plaque tale requiem ook zo, en heeft een jaar geduurd het weer via GFN te spelen was.
Ik denk dat onderhoud vervangen moet worden met support.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ga niet verlengen, Euro Truck Simulator 2 synchroniseert niet goed in de Cloud
Heb zowel Reddit als officieel forum gemeld.Toonen1988 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:42:
[...]
Je kunt altijd de officiële forums van Geforce Now raadplegen.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/
Meerdere mensen hebben het al gemeld, maar er is nog geen antwoord van support. Voor vragen zou ik liever dit forum raadplegen, en geen reddit.
Lijkt mij misschien een licensing discussie. Kan mij niet inbeelden waarom het anders zo lang duurt.
Klopt, dat heeft meestal te maken met licenties. Onderhoud is meestal 1 á 2 dagen.Flying Hawkic schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:47:
[...]
Heb zowel Reddit als officieel forum gemeld.
Lijkt mij misschien een licensing discussie. Kan mij niet inbeelden waarom het anders zo lang duurt.
Ik zou nog even wat laten weten. De 14e zou 'Ultimate' verlopen. Gisteravond nog een sessie gehad. Pas vanochtend (16e) rond 10u een mailtje dat mijn account een downgrade heeft gehad naar 'Free'. Geen opties/aanbiedingen, kan helaas alleen voor de volle mep upgraden. Dat vind ik voor mijn gebruik te duur, dus helaas
.
@-MD- gewoon (even) wachten.
Aanbieding zal wel weer eens komen.
Zolang er geen oplossing komt voor synchronisatie van Euro Truck Simulator2 ben ik over naar Boosteroiddaffie82 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:46:
@-MD- gewoon (even) wachten.
Dat moet jij weten. Ik blijf lekker weg bij Boosteroid.
Lees dit maar eens en de comments eronder:
https://www.reddit.com/r/GeForceNOW/s/aWP3Q0R39o
Nou ja, blijf maandje testen, 4K gamen en alles synchroniseert goed!daffie82 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:07:
Dat moet jij weten. Ik blijf lekker weg bij Boosteroid.
Kun je van GeForce NOW niet zeggen.....
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 18-09-2024 13:36 ]
Wellicht een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Ik merk dat spellen bijv via Steam of Epic game store een stuk duurder zijn dan pc-keys via de normale webwinkels. Bijvoorbeeld Battlefield 2042 is via Steam €60 en bij een Nederlandse webwinkel €39.
Kan ik deze games dan ook claimen/ spelen via Geforce Now?
Voor GF Now maakt het niet uit hoe je hebt aangekocht. Als je het op Steam of Epic hebt, dan kan je het via GF Now spelen. Ongeacht hoe je hebt aangekocht.Tinus1982 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:07:
Wellicht een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Ik merk dat spellen bijv via Steam of Epic game store een stuk duurder zijn dan pc-keys via de normale webwinkels. Bijvoorbeeld Battlefield 2042 is via Steam €60 en bij een Nederlandse webwinkel €39.
Via Geforce Now koppel je Steam en/of Epic Account. Wanneer je een key koopt en deze activeert op Steam en/of Epic Games, dan herkend Geforce Now gewoon het spel. Het enige wat Geforce Now doet, is kijken of jij de gebruikers licentie in je bezit hebt op Steam en/of Epic Games.Tinus1982 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:07:
Let er wel even op, er zijn inderdaad websites die goedkopere keys aanbieden. Dit zijn meestal ongeautoriseerd websites. In de meeste gevallen werken deze keys gewoon maar hou er rekening mee (afhankelijk van de uitgever) dat sommige keys gedeactiveerd worden. Recent nog gebeurd bij TDU Solar Crown.
Maar als het spel op je Steam of Epic Games is geactiveerd, herkent Geforce Now het gewoon. Ongeacht waar je key vandaan komt. De gebruikers licentie loopt dan gewoon via Steam of Epic.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 14-10-2024 16:43 ]
aanvulling:Toonen1988 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:38:
[...]
Let er wel even op, er zijn inderdaad websites die goedkopere keys aanbieden. Dit zijn meestal ongeautoriseerd websites. In de meeste gevallen werken deze keys gewoon maar hou er rekening mee (afhankelijk van de uitgever) dat sommige keys gedeactiveerd worden. Recent nog gebeurd bij TDU Solar Crown.
Als je kijkt op sites zoals Isthereanydeal.com dan zit je wel safe. Zij werken enkel met erkende verkopers.