Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 22:50

Cloud gaming: wat is het?

Het huren van een zware machine waar je op afstand games op installeert/draait en waar je via een (VNC) naar je eigen machine streamt.
Geschiedenis
Schamteloze copy-paste van Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_gaming

In 2000, G-cluster demonstrated cloud gaming technology at E3. The original offering was cloud gaming service over Wi-Fi to handheld devices. Video game developer Crytek began research on a cloud gaming system in 2005 for Crysis, but halted development in 2007 to
wait until the infrastructure and cable Internet providers were up for the task. OnLive officially launched in March 2010, and its game service began in June with the sale of its OnLive microconsole.
On April 2, 2015, it was announced that Sony Computer Entertainment had acquired OnLive's patents, and OnLive closed its doors. In November, SFR launched a commercial cloud gaming service on IPTV in France, powered by G-cluster technology.

Gaikai, which allows game publishers and others to embed free streaming gameplay trials on their websites, launched its open beta in February 2011 with games from Electronic Arts including Dead Space 2, Mass Effect 2, and The Sims 3. Gaikai-enabled games can be embedded directly inside websites, on Facebook,[7] or on mobile devices[8] and IPTVs.[9] In spring 2011, Gaikai went live with multiple partnerships including Walmart and The Escapist, as well as announcing deals with Eurogamer and Capcom. Gaikai-enabled games stream from within web browsers without requiring downloads, special plug-ins, or registration, and can be activated by clicking on an enabled advertisement or visiting a Gaikai-powered game destination. S
ony purchased Gaikai, then the largest cloud gaming service provider, in July 2012.

GeForce NOW is a cloud-based game-streaming service offered by NVIDIA that launched on October 1, 2015.
The service is available exclusively to owners of NVIDIA’s SHIELD family of Android-based gaming devices, which includes the SHIELD Portable, SHIELD Tablet, and SHIELD Android TV.
Was er een tijdje geleden niet al zoiets? Namelijk: OnLive?
Klopt, maar deze dienst is sinds 2015 stop gezet. Voornaamste reden is dat Onlive een zeer beperkte catalogus had, doordat ze specifieke spellen geschikt maakten voor streaming.
De platformen van tegenwoordig geven je een zware VM, waarbij je zelf kan bepalen welke software/games je installert.
https://pcmweb.nl/artikel...amingdienst-onlive-stopt/
Welke providers zijn er beschikbaar?
LiquidSky

Clients: Windows (Android versie in beta)
Datacentres: Europa, Azie, VS
Site: https://liquidsky.com/

Amazon AWS

Naam: Amazon Elastic Cloud (EC2)
Clients: Windows (Steam)
Datacentres: https://aws.amazon.com/about-aws/global-infrastructure/
Sites: https://www.reddit.com/r/cloudygamer/ | https://www.reddit.com/r/cloudygamer/wiki/index

Microsoft Azure

Clients: Meerdere, bijv Parsec
Datacentres: https://azure.microsoft.com/en-us/regions/
Site: https://www.reddit.com/r/cloudygamer/ | https://www.reddit.com/r/cloudygamer/wiki/index

Amazon Elastic Cloud (EC2)

Clients: Windows (Steam)
Datacentres: https://aws.amazon.com/about-aws/global-infrastructure/
Sites: https://www.reddit.com/r/cloudygamer/ | https://www.reddit.com/r/cloudygamer/wiki/index
Aanvullende software
Parsec
https://parsec.tv/
Software die je in staat stelt om te je Cloud-PC nog beter te streamen.
Clients: Windows (7+), MacOS (10.9+), Android (Lollypop+), Ubuntu (16.04 LTS), Raspbian (RPI3)

ZeroTier
https://www.zerotier.com/
Peer-2-peer VPN setup, die ervoor zorgt dat je lage lag hebt bij in-home streaming (via bijv. Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
** Gereserveerd voor topic starter **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Ik zag dat er nog geen verzameltopic is voor cloud gaming, dus dacht: dan start ik er zelf maar 1. Gebruik sinds December de LiquidSky dienst, met erg veel tevredenheid. Speel via deze dienst bijv. The Witcher 3 op mijn inmiddels 5 jaar oude iMac. Zonder enige problemen :)

Graag hoor ik jullie ervaringen en of er nog zaken zijn die missen in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Interessant onderwerp, ben benieuwd of streaming diensten als dit ooit doorbreken. Je ziet dat de dienst van nvidia aan de dure kant is, en de overige diensten alleen maar oude games aanbieden die weinig restwaarde hebben. Dat is ooi meteen het probleem vergeleken met video diensten als netflix, die juist vele male goedkoper zijn dan blu rays kopen. Daarnaast hebben een hele berg gamers totaal geen probleem om consoles of game pc's aan te schaffen. De aanschaf prijzen kunnen misschien hoog zijn, maar het zijn eigenlijk altijd goeie investeringen als het vergelijkt met wat voor tijd je ermee doorbrengt. Helemaal als je het vergelijkt met andere dingen.

Daarnaast ben ik benieuwd of het de aanbieders erin slagen om de diensten zo te verbeteren dat het verschil tussen games op hardware thuis verwaarloosbaar is. Door de input lag zo hard te verkleinen dat het bijna niet merkbaar is en de imagekwaliteit nagenoeg helemaal perfect over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Nieuwevolger schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:56:
Interessant onderwerp, ben benieuwd of streaming diensten als dit ooit doorbreken. Je ziet dat de dienst van nvidia aan de dure kant is, en de overige diensten alleen maar oude games aanbieden die weinig restwaarde hebben. Dat is ooi meteen het probleem vergeleken met video diensten als netflix, die juist vele male goedkoper zijn dan blu rays kopen. Daarnaast hebben een hele berg gamers totaal geen probleem om consoles of game pc's aan te schaffen. De aanschaf prijzen kunnen misschien hoog zijn, maar het zijn eigenlijk altijd goeie investeringen als het vergelijkt met wat voor tijd je ermee doorbrengt. Helemaal als je het vergelijkt met andere dingen.

Daarnaast ben ik benieuwd of het de aanbieders erin slagen om de diensten zo te verbeteren dat het verschil tussen games op hardware thuis verwaarloosbaar is. Door de input lag zo hard te verkleinen dat het bijna niet merkbaar is en de imagekwaliteit nagenoeg helemaal perfect over te laten komen.
Bedankt voor deze reactie, dit is precies waar ik naar op zoek was. Ik zie een aantal punten die ik vaker hoor en graag kort wil behandelen. Ik ga even uit van LiquidSky, omdat ik daar de meeste ervaring mee heb.

1. Zijn deze diensten niet heel duur?

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik vind het zelf wel wel meevallen. Goedkoopste optie bij LiquidSky is 5 prepaid, daarvoor krijg je 720 credits. Dat zijn 12 uren op hun goedkoopste variant of 6 uur op de zwaarste machine. Abonnement is er vanaf 9,99 dollar per maand: dan krijg je 2400 credits. Oftewel 40 uur op de goedkopere machine of 20 uur op de zwaarste machine.

Amazon en Azure zijn nog goedkoper, maar dat kost wel meer set up time.

2. Een zware gaming machine kopen is goedkoper!

Stel dat je 2000 euro uitgeeft aan een zware gaming machine. Hoeveel uur kan je dan daarvoor gamen bij LiquidSky? Voor die 2000 euro, kan je 200 maanden abonnement afsluiten. Dat is 4000 uur gamen op de zwaarste machine. Bijkomend voordeel: de machines van LiquidSky worden tussentijds voorzien van nieuwe hardware, dus je hebt geen vervangingskosten.

3. Hoe zit het met input lag?

Toegegeven: een competitive shooter zoals CounterStrike is lastig op de hogere niveau's. Ik speel zelf regelmatig Overwacht, Heroes of the Storm, Rocket League en The Witcher 3 op een LiquidSky machine. Zeker in combinatie met ParSec is de lag zeer goed te doen. ik speel daarbij op een machine in het Frankfurt datacenter. Zodra het datacenter in Amsterdam open gaat, zal de lag nog verder omlaag duiken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Mooie demo van het BUD protocol van ParSec: https://vimeo.com/211552100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Muncher Denk aan de edit knop in plaats van dubbelposten.
Het huren van een zware machine waar je op afstand games op installeert/draait en waar je via een (VNC) naar je eigen machine streamt
Betaal je niet gewoon voor de dienst en stream je de games niet vanaf een server? Lijkt me sterk dat ze voor iedere gebruiker een PC hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
bram1984 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:16:
@Muncher Denk aan de edit knop in plaats van dubbelposten.

[...]

Betaal je niet gewoon voor de dienst en stream je de games niet vanaf een server? Lijkt me sterk dat ze voor iedere gebruiker een PC hebben staan?
Elke gebruiker krijgt zijn eigen VPS. Dank voor de tip btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Ah ik lees het nu. Grappig. Er is helaas geen enkele PC game die ik hoef te spelen, maar dit is zeker een interessante om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipsterdoofus
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-03-2024
Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik een blogpost tegen van iemand die een cloud-gaming-PC op Amazon AWS heeft gemaakt met als doel high-end games te kunnen spelen zonder zelf dure hardware aan te schaffen.
Na dat toen getest te hebben heb ik het links laten liggen omdat de performance en het gebruiksgemak tegenviel (het werkt via Steam In-Home Streaming, dus geen andere spellen), totdat ik onlangs bij het uitzoeken van een nieuwe PC tot de conclusie kwam dat ik eigenlijk alle videokaarten te duur waren (voor mij als sporadische/casual gamer)

Na rondzoeken op internet of hier al voortgang in is geboekt kwam ik terecht bij Parsec. Er is overigens ook een interessante Reddit pagina over dit onderwerp: https://www.reddit.com/r/cloudygamer/
Na het zien van hun website begreep ik nog niet precies wat ze deden maar hun blogs maakten veel duidelijk.

Het product van Parsec is de combinatie van hun client en server-software die zo goed mogelijk is geoptimaliseerd om games op afstand te kunnen spelen. Deze software is naar wat ik gelezen op dit moment gratis.
Daarnaast heeft Parsec partnerships met Amazon AWS en Paperspace om zo makkelijk mogelijk een server te kunnen huren voor gaming.

De afgelopen 2 weken heb ik getest met een P5000 server van Paperspace (30GB RAM, 16GB GPU RAM) in Amsterdam. De prijs hiervan is 0.65$ per uur spelen en ik heb gekozen voor 100GB opslag, wat 6$per maand kost. De maandelijkse kosten schrijven ze per dag naar rato af.
Parsec werkt met een pre-pay model, dus je zet een bedrag op je account en daarvan betaal je de kosten.

Aangezien ik zelf in Amsterdam woon en een 500/500 glasvezelverbinding heb is die latency eigenlijk niet meer noemenswaardig.

Nadat je je server hebt gestart (mocht je hem zijn vergeten af te sluiten, hij sluit vanzelf af na een in te stellen idle periode) kan je verbinding maken via de Parsec client en beland je op het bureaublad van een Windows computer met Steam, Origin en Battle.net voorgeinstalleerd.

Eerst heb ik gespeeld op mijn laptop over wifi, dat werkte prima maar elke ~20 seconden stotterde alles even. Aangezien mijn desktop stuk is kon ik het niet over ethernet testen, maar ik heb het vermoeden dat het aan mijn laptop ligt en niet Parsec/de internetverbinding oid

Sinds vrijdag heb ik uitsluitend gespeeld op mijn Raspberry Pi 3 en dat werkt geweldig! Er zit wel een bug in de software van Parsec als je in desktop-mode bent geboot... de kliks van de muis lekken door naar de desktop en na verloop van tijd heb je allerlei progsels op de achtergrond draaien waardoor het streamen steeds langzamer gaat.

De oplossing hiervoor is Parsec te starten vanuit de terminal (ctrl-alt-F1) ipv desktop.

Misschien dat ik binnenkort wat tijd heb voor benchmarks, maar het werkt voor mij persoonlijk zo goed dat dat voor mij niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-03 08:43
@Muncher

Heb je zo'n goeie ervaringen met Liquidsky? Ik ben er toch wat minder positief over.
Sinds een half jaar ongeveer start ik het om de zoveel tijd een keer op om te zien of het gebeterd is, maar die indruk heb ik niet.
Problemen die ik zie:
  • Performance ondermaats: bij bijvoorbeeld SW Battlefront 2 en Battlefield 1 haal ik bijlange geen 60 fps. Ook niet met de instellingen die ze zelf op hun blog gezet hebben. En dit met de PRO variant
  • Geen prestatie-verschil tussen de "GAMER" en "PRO" variant. Vind ik best wel een gekke, maar ik heb de indruk dat als je 's avonds speelt op een drukker moment ze hun hardware gewoon gelijk verdelen over alle clients, ongeacht of je nu het PRO pakket of het GAMER pakket hebt geactiveerd.
  • Lang wachten eer je cloud PC start. Ik moet soms wel tot een kwartier wachten eer het ding is opgestart..
Daarnaast is er inderdaad geen sprake van input lag en loopt de streaming ook erg fijntjes, maar de bovengenoemde nadelen maken het voor mij toch nog onbruikbaar in de praktijk. Nu heb ik wel de PC staan in het datacenter in Londen, misschien is dat het probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muncher
@Sethie

In alle eerlijkheid: ik ben volledig gestopt met LiquidSky. Ik game nu vanaf een iMac uit 2011 en aangezien Liquidsky de support heeft gedropt voor Mac's met hun 2.0 versie. Ik ben sindsdien over naar Parsec, want die hebben iets geniaals sinds kort:

De Parsec Marketplace [1]

Via hun website kan je een machine bij elkaar klikken en vervolgens via de client draaien. En het goede nieuws is: ze ondersteunen Paperspace! Dus ik speel nu de Witcher 3 met alle settings op maximaal vanaf hun datacenter in Amsterdam. En het werkt allemaal heerlijk soepel. Xbox controller eraan en gaan!

Support via Discord is ook erg goed. Ik had wat problemen met performance en deze waren binnen 15 minuten opgelost door een chat met de support desk (tip: draai alle games in Borderless mode. Scheelt enorm).

Opstarten duurt maximaal 2 minuten en kan je vanaf afstand doen op de website. Dus ik start de machine terwijl ik beneden zit en tegen de tijd dat ik achter mijn iMac zit, doet alles het.

Ik kan met mijn iMac uit 2011 helaas alleen de software render mode draaien. Maar op nieuwere devices kan je gebruik maken van hardware decoding van de Parsec stream, dus nog minder artifacts. Eigenlijk draait het beter op mijn Raspberry Pi 3 [2] dan op mijn iMac, maar ik heb nog geen goede manier gevonden om dat een beetje gebruiksvriendelijk te laten draaien (lees: alleen besturen met een controller). Er is wel een add-on voor Retropi, maar heb die nog niet aan de praat [3].

[1] https://blog.parsecgaming...th-one-click-ba4e98ca64b0
[2] YouTube: Parsec Alpha Demo On Raspberry Pi / YouTube: PlayerUnknown Battlegrounds on the Raspberry Pi?!?!
[3] https://faq.parsec.tv/art...ie-integration-for-parsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethie
Super @Muncher, dat ga ik eens bekijken. Ziet er best interessant uit, zeker met het datacenter in Amsterdam. Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie! ;-)

Is die GPU+ voldoende voor The Witcher 3 of heb je daarvoor toch de P5000 nodig?

[ Voor 20% gewijzigd door Sethie op 27-12-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
@Sethie ik heb de p5000 gepakt. Minimaal
verschil.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:27
Sinds gisteren maak ik ook gebruik van Parsec omdat The Witcher 3 op m'n pc niet echt lekker draait. En met de p5000 op Parsec kan ik alles prefect op Ultra spelen. Ik moet nog wel even kijken wat ik van het idee vind, namelijk het per uur betalen voor het gamen. Het grote voordeel is wel dat je op deze manier niet meer perse de beste CPU/GPU moet kopen om je games op ultra te spelen.

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 08:57
Ik gebruik parsec ook al een geruime tijd om via Azure (size nv6) games te kunnen spelen op mijn mac. Heb the Rise of the Tombraider gedaan en nu assassins creed origins. Spelen jullie met de standaard instellingen op parsec of hebben jullie ook al eens gekeken wat er getweaked kan worden?

Ik gebruik nu onderstaande settings:

app_lan_quality = 3
app_wan_quality = 3
encoder_fps = 30
decoder_zero_copy = 1
client_fullscreen = 1
client_overlay = 0
server_resolution_x = 2560
server_resolution_y = 1600
encoder_bitrate = 100

Waar ik soms tegenaanliep was bij een oplopend aantal frames de verbinding verbrak. Kreeg nou niet helemaal duidelijk of dit nou een bandbreedte ding was of misschien iets met overboeking bij de internet provider. Nadat ik de encoder frames vast had gezet op 30 fps heb ik er geen last meer van gehad.

• Sethie
Ik heb ook nog wat verder getest en ben best onder de indruk van de service; alleszins veel beter als die van LiquidSky.
Ik heb gekozen voor de P4000 en kan hiermee Star Wars Battlefront II op 1080p op High settings spelen met zo'n 80 à 90 FPS, zeer goed te doen dus. Heel af en toe heb ik wel dat de verbinding opbreekt en de frames slechts heel traag doorkomen, maar een second of 5 later loopt het weer vlot. Misschien ligt het aan mijn netwerkverbinding?

Daarnaast heb ik het ook eens geprobeerd op de Mac en daar heb ik continue last van stutters. Het loopt 5 seconden vlot, hangt dan voor een seconde, loopt weer voor 5 seconden verder, hangt, ...
Ik ben vrij zeker dat dit aan de Mac client ligt want toen ik op dezelfde sessie inlogde via mijn Windows client had ik hier helemaal geen last van. Hebben jullie dit ook ervaren?

• Remy!!!!
Ik heb zelf geen Mac, maar ik heb begrepen dat de setting die @RricK hierboven aangeeft dat probleem mogelijk kan verhelpen:
decoder_zero_copy = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Je zou de setting inderdaad kunnen proberen. Check tevens of je mac wel gebruik kan maken van hardware decoding.

Meer info met betrekking tot de settings kan je hier vinden.

https://parsecgaming.com/config

Zag wel dat ze een nieuwe client hebben ga die maar eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989849

Ik heb hier ook interesses in.
Echter speel ik wel eens FPS spelen of LoL.

Heeft iemand al ervaring met een online FPS of Moba spelen?

Want als er delay aanwezig is valt het niet te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Ik heb er zelf geen ervaringen met FPS games maar wellicht dat je uit onderstaand artikel wat kan halen wat je meer inzicht geeft in de mogelijkheden.

https://blog.parsecgaming...me-streaming-1fd5a03a6007

Verder is de gemakkelijkste optie het gewoon proberen. Als je je game in steam hebt gekocht kan je volgens mij voor 10 euro 5uur (Misschien langer ik weet niet precies of je de storage in een keer afrekent of naar gebruik) op paperspace kijken of het voor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 17:18
Heb nu een aantal dagen parsec in gebruik op mijn macbook, bevalt eigenlijk tot nu toe best goed!
PUBG is prima te spelen via deze dienst!

Wel vroeg ik mij af of iemand zijn mic werkende heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 989849 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:48:

Vandaag voor het eerst mee gespeeld (Destiny, (ben erg slecht in fps)) ik merkte niet echt verschil met lokaal draaien. Hoge fps, beetje blurry. Op zich tot nu toe positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Anoniem: 989849 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:48:

Heroes of the storm werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
RricK schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:29:
Je zou de setting inderdaad kunnen proberen. Check tevens of je mac wel gebruik kan maken van hardware decoding.

Meer info met betrekking tot de settings kan je hier vinden.

https://parsecgaming.com/config

Zag wel dat ze een nieuwe client hebben ga die maar eens updaten.
Zo niet, software decoding is ook best aardig. Na een tijdje zie je de artifacten niet meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er komt nog een nieuwe cloudgaming service aan www.shadow.tech

Ze hebben nog geen server in Nederland maar dat komt nog

Verder heb je nog Rainway.io en Playstation Now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dit lijkt interessant voor mij als casual gamer. Als ik het goed begrijp draait er dan een cloud computer voor me, waarop ik zelf via Steam, Origin etc mijn games koop en speel? Dat klinkt interessant, zeker als dat betekent dat ik het op mijn laptop (of pi) kan spelen. De hardware thuis heeft dan niet echt hoge specs nodig? Ik ga t vanmiddag eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik heb een tijdje Parsec getest en het werkt erg goed! Het grote nadeel (van Parsec, maar mogelijk ook andere diensten?) is dat je per uur betaald. Als je dus 1 uur en 5 minuten speelt en je daarna naar je werk gaat, je dus voor 2 uur betaald.
Dit geeft mij een beetje het gevoel dat ik 'gepland' moet gamen.

Vooralsnog houd ik het voorlopig bij m'n huidige gamepc, en als ik ga upgraden ga ik nog eens naar het totale kostenplaatje kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 17:18
Remy!!!! schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:21:
Ik heb een tijdje Parsec getest en het werkt erg goed! Het grote nadeel (van Parsec, maar mogelijk ook andere diensten?) is dat je per uur betaald. Als je dus 1 uur en 5 minuten speelt en je daarna naar je werk gaat, je dus voor 2 uur betaald.
Dit geeft mij een beetje het gevoel dat ik 'gepland' moet gamen.

Vooralsnog houd ik het voorlopig bij m'n huidige gamepc, en als ik ga upgraden ga ik nog eens naar het totale kostenplaatje kijken.
Scenario 1 - You build a GPU+ gaming PC in the cloud, play for 35 minutes, have a 10 minute shut down policy, come back 5 days later, play for 45 minutes, and delete your cloud gaming PC.
35 minutes of playing + 10 minutes of idle time - This will cost $0.30 because Paperspace charges per minute rather than per hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 17:27
Sinds gisteren heb ik een invite voor Geforce NOW beta gekregen.

Mijn eerste indruk is dat het goed en snel werkt, alleen sommige games zijn toch wennen.

Voorbeeld: Sinds ik mijn 144hz monitor heb merk ik toch verschil in Rocket League. Lokaal draait het toch soepeler omdat ik vermoed dat via Geforce NOW alleen 60hz ondersteund wordt.

Games als PUBG, Shadow of Mordor gaan wel prima.

Binnenkort een uitgebreide sessie spelen met Geforce NOW.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok, inmiddels ook Parsec gedownload, zo’n p5000 opgetuigd en het werkt best lekker. Ik krijg echter de hardware acceleratie zowel op de vaste pc als op mijn (wat oudere) laptop niet aan de praat. Softwarematig werkt het redelijk, maar PUBG heeft toch nog niet helemaal de directheid die ik had verwacht/gehoopt, maar dat kan ook aan dat spel liggen.

Ik speel graag FM, maar wil eigenlijk mijn pc niet mee upgraden en dan is dit wel een mooie tussenoplossing, zeker omdat ik dan ook lekker op de laptop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Het ziet er naar uit dat Google ook het licht heeft gezien:

https://www.theverge.com/...id-mobile-tv-home-console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Is het bij Parsec ook op een andere manier te betalen dan via een credit card? Aangezien ik een aardappel pc heb wil ik dit wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 22:28
Voor de mensen die er geinteresseerd in zijn, ik heb de specificaties van de NVIDIA Geforce Now servers opgevraagd via cmd:

Original install date: 5/4/2015
Processor: Intel Xeon E-52643 v4 (6-core, 3.40 GHz)
Total Physical Memory: 15,352MB
Videokaart: Tesla P40 (24GB VRAM)

Je hebt dus heel aardige specificaties tot je beschikking :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteren kreeg ik eindelijk toegang tot GeForce Now. Heb al lekker StarCraft 2 zitten spelen. Lokaal op mijn MacBook draait dat alleen op de laagste settings onder het genot van luide fans. Via de cloud staan alle opties op hoog waardoor het er super uit ziet. Op mijn 1440p scherm ziet het er alleen niet 100% scherp uit. Ik vermoed dat de stream beperkt is tot 1080p, ongeacht de resolutie die je in het spel kiest. Maar afgezien daarvan speelt het soepel met 6ms ping naar Nvidia (via Wi-Fi en glasvezel). Voor een RTS is de lag eigenlijk niet te merken. Soms valt de resolutie even terug, maar dat herpakt zich snel.

Erg onder de indruk van de techniek, zeker nu het gratis is 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Laatst online: 14-03 21:26
Bigs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:40:
Gisteren kreeg ik eindelijk toegang tot GeForce Now. Heb al lekker StarCraft 2 zitten spelen. Lokaal op mijn MacBook draait dat alleen op de laagste settings onder het genot van luide fans. Via de cloud staan alle opties op hoog waardoor het er super uit ziet. Op mijn 1440p scherm ziet het er alleen niet 100% scherp uit. Ik vermoed dat de stream beperkt is tot 1080p, ongeacht de resolutie die je in het spel kiest. Maar afgezien daarvan speelt het soepel met 6ms ping naar Nvidia (via Wi-Fi en glasvezel). Voor een RTS is de lag eigenlijk niet te merken. Soms valt de resolutie even terug, maar dat herpakt zich snel.

Erg onder de indruk van de techniek, zeker nu het gratis is 🤓
Mooi dat het zo goed werkt, zou het zelf ook graag proberen op mijn Macbook, hoe lang duurde het voordat je toegang kreeg tot GeForce Now? Weken/Maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Twee of drie weken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Muncher dikke +1 om hier alle info te verzamelen. Zondagmiddag is een mooi moment om dit eens te gaan testen :).

Wat zaken die ik me het eerste uur afvroeg :).
  • Verdienmodel: Premium functies in de toekomst dus... en ergens op Reddit zag ik dat ze ook verdienen aan de cloud game-pc's
  • Fullscreen of windowed: Daadwerkelijk de game windowed spelen. Vraag me af waarom dat performance oplevert.
  • Downloads: snelheid van downloads in Steam/Origin gaat super snel
  • Video quality krijg ik op een iMac uit 2011 nog niet helemaal lekker. Edit: blijkbaar geen support voor hardware decode mode :(. Echter, zoals elders aangehaald 60 FPS + in-game vallen de artifacts haast niet op
Mocht iemand nog een tip hebben: ik heb geen flauw idee hoe ik de Windows Store aan de praat krijg om Windows Play Anywhere games aan de gang te krijgen. Had gehoopt op Forza Horizon :).

[ Voor 125% gewijzigd door Ronwiel op 18-02-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Ronwiel schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:17:
@Muncher dikke +1 om hier alle info te verzamelen. Zondagmiddag is een mooi moment om dit eens te gaan testen :).

Wat zaken die ik me het eerste uur afvroeg :).
  • Verdienmodel: Premium functies in de toekomst dus... en ergens op Reddit zag ik dat ze ook verdienen aan de cloud game-pc's
  • Fullscreen of windowed: Daadwerkelijk de game windowed spelen. Vraag me af waarom dat performance oplevert.
  • Downloads: snelheid van downloads in Steam/Origin gaat super snel
  • Video quality krijg ik op een iMac uit 2011 nog niet helemaal lekker. Edit: blijkbaar geen support voor hardware decode mode :(. Echter, zoals elders aangehaald 60 FPS + in-game vallen de artifacts haast niet op
Mocht iemand nog een tip hebben: ik heb geen flauw idee hoe ik de Windows Store aan de praat krijg om Windows Play Anywhere games aan de gang te krijgen. Had gehoopt op Forza Horizon :).
Graag gedaan hoor! En ik voel je iMac 2011 pijn... Heb precies hetzelfde probleem bij Parsec, maar het went snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Muncher het valt eigenlijk reuze mee die artifacts. Klinkt groter fan het is. Daarnaast ondersteunen alle macs vanaf 2012 wel hardware encoding volgens support. Tja, na 7 jaar zijn Macs ook gewoon oud :).

Maar dit blijft geniaal, mits je een uur of 8 per week gamed. Geen lelijke grote gamebak bij je bureau, geen fannoise, up to date hardware en geen kosten in de zomer als ik weer met andere dingen bezig ben. Heerlijk!

Deze calculator geeft wel een leuke indicatie qua kosten: https://docs.google.com/s...JexgctGk/edit?usp=sharing. Maar houdt geen rekening met periodes waarin je niet gamed (dus geen kosten maakt), heen troep bij je bureau, software bijhouden etc.

https://blog.parsecgaming...ud-gaming-pc-bd874f9760d1

[ Voor 31% gewijzigd door Ronwiel op 18-02-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Laatst online: 14-03 21:26
Ronwiel schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:27:
@Muncher het valt eigenlijk reuze mee die artifacts. Klinkt groter fan het is. Daarnaast ondersteunen alle macs vanaf 2012 wel hardware encoding volgens support. Tja, na 7 jaar zijn Macs ook gewoon oud :).

Maar dit blijft geniaal, mits je een uur of 8 per week gamed. Geen lelijke grote gamebak bij je bureau, geen fannoise, up to date hardware en geen kosten in de zomer als ik weer met andere dingen bezig ben. Heerlijk!

Deze calculator geeft wel een leuke indicatie qua kosten: https://docs.google.com/s...JexgctGk/edit?usp=sharing. Maar houdt geen rekening met periodes waarin je niet gamed (dus geen kosten maakt), heen troep bij je bureau, software bijhouden etc.

https://blog.parsecgaming...ud-gaming-pc-bd874f9760d1
Wel een interessante spreadsheet inderdaad, en het is via Parsec en Paperspace zelfs nog wat goedkoper dan in dat Excel-bestand. Aan de andere kant gebruik je zo'n dure game-pc meestal wel langer dan de 3 jaar die aangegeven staat, maar je hebt nog steeds het voordeel dat je altijd up-to-date blijft en er niets stuk kan gaan bij cloud-gaming.

EDIT: Had even niet gezien dat Paperspace ook bij de dropdown-menus stond, dus je kunt de berekening ook daar gewoon zien, maar mijn punt blijft hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door city17 op 19-02-2018 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@city17 Klopt, maar zelfs wanneer je de pc in 6 jaar af laat schrijven, kan ook de sheet, dan blijft het in mijn usecase goedkoper. Plus dat bij de cloud optie hardware in de loop der jaren wordt ge-upgrade en niet kapot gaat buiten de garantie periode. Ondanks dat zal het niet in iedere scenario een goed alternatief zijn. Maar in veel gevallen ook wel. Ben wel benieuwd wanneer men h.265 codex gaat ondersteunen. Blijkbaar nog betere beeldkwaliteot en minder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb dit weekend het Call of Duty WWII free multiplayer weekend geprobeerd via Parsec en ben er erg over te spreken.

Ik heb een Paperspace P4000 server genomen tegen $0,40/uur spelen + $7/maand 250GB opslag. Zodra je een nieuwe machine opstart zijn Battle.net en Steam al voor je geïnstalleerd. CoD had ik met 50Mb/s en Overwatch met 70Mb/s zo binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1VNcgGU2wgNkXBaNckYIID5g/full.png
De internetverbinding die ik gebruik heeft een snelheid van 200/20Mbps met 14ms ping naar Amsterdam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wyksZgnpKqnBjqipj1fzJtIg/full.png

Streamen doe ik op 1080p-resolutie met alle in-game settings maximaal. Geen input-lag te merken, maar soms wel compressie te zien vergelijkbaar aan het kijken van een 1080p YouTube-filmpje. Echter valt dat al snel niet meer op tijdens de actie. Volgens Task Manager zit het netwerkverbruik van Parsec rond de 5Mb/s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YKMWJvlEBtc1CwCaSQd1F0gw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ihN1A7sKByAQC26IqOtCbgWk/full.jpg

Het enige wat ik nog probeer uit te vogelen is hoe ik Discord kan gebruiken op mijn eigen computer met push-to-talk, want logischerwijs wordt de keypress alleen geregistreerd in de virtuele omgeving.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 25-02-2018 13:16 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 20:46

Dennis de Vries

Redacteur

kan heel goed pizza's maken

3j3ct schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:24:
Heb nu een aantal dagen parsec in gebruik op mijn macbook, bevalt eigenlijk tot nu toe best goed!
PUBG is prima te spelen via deze dienst!

Wel vroeg ik mij af of iemand zijn mic werkende heeft gekregen?
Heb me nooit in cloud gaming verdiept, ik wist alleen dat het bestond. Dat van Parsec ziet er erg interessant uit via Paperspace, welke setup moet je dan kiezen om een beetje fatsoenlijk te spelen? Ik zie alleen Nvdia Quadro computers staan namelijk, die zijn toch niet geschikt voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Dennis de Vries schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Heb me nooit in cloud gaming verdiept, ik wist alleen dat het bestond. Dat van Parsec ziet er erg interessant uit via Paperspace, welke setup moet je dan kiezen om een beetje fatsoenlijk te spelen? Ik zie alleen Nvdia Quadro computers staan namelijk, die zijn toch niet geschikt voor games?
Zekers wel! Ik zou een P4000 pakken. Is een middenmoot bak, geeft goede impressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03 10:53
Ik heb sinds deze week ook Parsec met de P5000 op me laptop. Ik heb alleen wel erg veel last van die compressie het is bij mij niet soms maar op enkele momenten na constant. Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen? Ik heb 400mb/s down en 40 mb/s up dus lijkt me geen probleem. Of is er misschien iets wat ik in me router moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Mvandenberg91 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:35:
Ik heb sinds deze week ook Parsec met de P5000 op me laptop. Ik heb alleen wel erg veel last van die compressie het is bij mij niet soms maar op enkele momenten na constant. Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen? Ik heb 400mb/s down en 40 mb/s up dus lijkt me geen probleem. Of is er misschien iets wat ik in me router moet aanpassen?
Je zou dan moeten spelen met de parsec settings of zelfs de advanced settings. Ik gebruik zelf het volgende op azure. Wellicht kan onderstaande waardes eens bekijken en kijken of je er ook wat mee kan om te tunen.

(heb een macbook pro early 2015)

app_lan_quality = 3
app_wan_quality = 3
encoder_bitrate = 100
encoder_fps = 30
decoder_zero_copy = 1
client_windowed = 1
client_overlay = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
RricK schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Je zou dan moeten spelen met de parsec settings of zelfs de advanced settings. Ik gebruik zelf het volgende op azure. Wellicht kan onderstaande waardes eens bekijken en kijken of je er ook wat mee kan om te tunen.

(heb een macbook pro early 2015)

app_lan_quality = 3
app_wan_quality = 3
encoder_bitrate = 100
encoder_fps = 30
decoder_zero_copy = 1
client_windowed = 1
client_overlay = 0
Bedankt voor de info maar moet je nu elke keer een # voor een command neerzetten? Of kan het onderstaande ook?

# Example:
# encoder_bitrate = 100

app_lan_quality = 3
app_wan_quality = 3
encoder_fps = 0
client_vsync = 0
server_resolution_y = 1440
server_audio_cancel = 0
app_host = 0
encoder_min_qp = 0
server_refresh_rate=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Mvandenberg91 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Bedankt voor de info maar moet je nu elke keer een # voor een command neerzetten? Of kan het onderstaande ook?

# Example:
# encoder_bitrate = 100

app_lan_quality = 3
app_wan_quality = 3
encoder_fps = 0
client_vsync = 0
server_resolution_y = 1440
server_audio_cancel = 0
app_host = 0
encoder_min_qp = 0
server_refresh_rate=60
Met de '#' voor een regel maak je de regel inactief (je sluit je hem uit van de config). Je kan dit bijvoorbeeld gebruiken om informatie in je configfile te zetten of om setting/regel uit te sluiten van je config.

Voorbeeld (hiermee wordt niks aangepast):
# Example:
# encoder_bitrate = 100

Voorbeeld 2 (hiermee wordt de encoder_bitrate op 100 gezet):
# Example:
encoder_bitrate = 100

[ Voor 11% gewijzigd door RricK op 02-03-2018 13:42 . Reden: voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
[quote]RricK schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Met de '#' voor een regel maak je de regel inactief (je sluit je hem uit van de config). Je kan dit bijvoorbeeld gebruiken om informatie in je configfile te zetten of om setting/regel uit te sluiten van je config.

Voorbeeld (hiermee wordt niks aangepast):
# Example:
# encoder_bitrate = 100

Voorbeeld 2 (hiermee wordt de encoder_bitrate op 100 gezet):
# Example:
encoder_bitrate = 100
[/quote

Dankje! Ik ga het proberen ik heb zelf een nieuwe dell latitude 7480 dus die is niet sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Ik heb alles nu ingevuld maar nu start de cloud pc niet meer op hij blijft maar op pending staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Parsec werkt nu samen met Simplay.io. Nog nooit van gehoord, maar best goede onderling. 24 uur per maand gratis, voor 2 tientjes onbeperkt.

https://blog.parsecgaming...ing-machines-40269ba2838e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:25
Uit nieuwsgierigheid ook geprobeerd. Desktop zelf is rete-snel. Alleen als ik bijvoorbeeld als test Fortnite draai heb ik echt ongelooflijk veel input-lag zelf op de laagste settings. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn.

Buiten fornite om is het echt net alsof ik op mijn eigen pc zit. Betreft wel een oude AMD Athlon X2 2.7GHz, ATI Radeon 3200 en 4GB ram.

Wat zou het kunnen veroorzaken?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Pukson schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:21:
Uit nieuwsgierigheid ook geprobeerd. Desktop zelf is rete-snel. Alleen als ik bijvoorbeeld als test Fortnite draai heb ik echt ongelooflijk veel input-lag zelf op de laagste settings. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn.

Buiten fornite om is het echt net alsof ik op mijn eigen pc zit. Betreft wel een oude AMD Athlon X2 2.7GHz, ATI Radeon 3200 en 4GB ram.

Wat zou het kunnen veroorzaken?
Je zou eens een sterkere machine kunnen pakken, kijken of dat verschil maakt? Fornite loopt bij als een zonnetje in Paperspace DC in Amsterdam, met de P5000 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Muncher schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:25:
[...]

Je zou eens een sterkere machine kunnen pakken, kijken of dat verschil maakt? Fornite loopt bij als een zonnetje in Paperspace DC in Amsterdam, met de P5000 machine.
Heb zelf de P4000, maar heb ook de instellingen op aller laagst geprobeerd. Hier had ik ook input lag. Zou het komen omdat ik geen hardware decoding kan gebruiken. Zo oud is deze pc.

Mocht het niet verholpen worden dan is het toch wel zonde van mijn geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Ik gebruik zelf software mode, dus dat is het niet. Hoeveel ping heb je? En hebben andere spellen ook dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ben nu de demo van the division aan het installeren kijken hoe dat gaat. Alles is wel smooth vandaar dat ik het apart vind. Had ook stabiele 60fps alleen de input kwam veel later binnen. Ping nog niet naar gekeken.

The division werkt schitterend met alles op ultra! Fortnite daarin tegen mehh. Wel deed die het weer goed op een andere laptop met net wat betere hardware.

[ Voor 47% gewijzigd door Pukson op 18-03-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

Anoniem: 1026657 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:21:
Is het bij Parsec ook op een andere manier te betalen dan via een credit card? Aangezien ik een aardappel pc heb wil ik dit wel eens proberen.
Dit vind ik ook erg zonde inderdaad, anders had ik al lang een abonnement genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inaba_nl
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 18:48

inaba_nl

just hoppin' around.

Er is trouwens ook een open source alternatief voor cloud gaming (net op gezocht) mocht iemand zelf zoiets willen opzetten

http://moonlight-stream.com

Alleen voor Nvidia GPU's (momenteel)

Zzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Muncher schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:41:
Ik gebruik zelf software mode, dus dat is het niet. Hoeveel ping heb je? En hebben andere spellen ook dat probleem?
Sowieso is de hardware voor Parsec een beetje raar.
CPU: Intel Core i5 or better
GPU: Intel HD 4000 / NVIDIA 200 series / AMD 6000 series or better with latest graphics drivers
Memory: 8GB DDR3
(van https://support.parsecgam...ther-Computer-With-Parsec)

Maar op mijn AMD 7640G geen hardware decoding en daardoor dus mega lag. Nu heeft mijn laptop ook nog een 7600M alleen heb ik geen idee hoe ik die kan gebruiken binnen parsec.

Helaas komen hier ook geen drivers voor uit. Gekke is dat Geforce Now nergens last van heeft en gewoon perfect streamt op dezelfde laptop, maar dat Parsec met mijn game pc als host niet gaan werken en ik daardoor bang ben dat een gehoste server hetzelfde probleem gaat hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
MeNTaL_TO schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:35:
[...]

Sowieso is de hardware voor Parsec een beetje raar.

[...]

Helaas komen hier ook geen drivers voor uit. Gekke is dat Geforce Now nergens last van heeft en gewoon perfect streamt op dezelfde laptop, maar dat Parsec met mijn game pc als host niet gaan werken en ik daardoor bang ben dat een gehoste server hetzelfde probleem gaat hebben.
Iets hosten op je eigen hardware versus die van Parsec is natuurlijk wel een behoorlijk verschil :). Maar aangezien ze werken met een prepaid model: waarom probeer je het niet gewoon? Worst case: je bent een paar euro's kwijt en weer wat wijzer geworden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Sinds gisteren heb ik een machine bij Shadow Tech. Dit is een iets ander idee dan Parsec.
Waar je bij Parsec per tijd betaald betaal je bij Shadow een vast bedrag per maand. Hierdoor betaal ik nu €30 per maand. En je krijgt dan je eigen machine met een 1080. Waar je bij Parsec met meerdere op een Quadro P5000 zit (geen idee of dat klopt, maar dat had ik ergens gelezen).
Qua snelheid merk ik wel dat alles wat vloeiender is, en als ik het goed heb begrepen heeft Shadow ervoor gekozen om voor beeld kwaliteit te gaan ipv vloeiende beelden. Je zou verwachten dat je hierdoor meer stotteringen/vaag beeld zou krijgen maar dat vind ik niet meer/minder dan bij Parsec. Beeldkwaliteit lijkt wel een stuk beter.
Wat mij wel opvalt is dat het echt een snelle bak is! Waar ik bij Parsec met de P5000 The Witcher 3 niet alles op Ultra kon draaien (en dan ook echt alles dus ook Hairworks e.d.) kan dat met deze machine makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Muncher schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:19:
[...]

Iets hosten op je eigen hardware versus die van Parsec is natuurlijk wel een behoorlijk verschil :). Maar aangezien ze werken met een prepaid model: waarom probeer je het niet gewoon? Worst case: je bent een paar euro's kwijt en weer wat wijzer geworden. :D
Omdat het op Geforce Now wel goed werkt, ga ik er (voorlopig) geen geld aan uitgeven. In mijn ogen is het een bug in Parsec welke hopelijk in de toekomst gefixed gaat worden.
Tot die tijd gebruik ik wel even mijn werklaptop om te gamen op mijn gamepc.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

Nou, ik heb het ook geprobeerd en ik ben aangenaam verrast! Heb een Visa prepaid World Card als creditcard genomen, nadat die geactiveerd was en er geld op stond kon ik direct spelen.

Binnen 10 minuten heb ik prima settings gevonden, en het is echt vet dat ik nu gewoon Fortnite met alles op max en 60fps kan spelen. Heb de P4000 genomen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascallozz
  • Laatst online: 09-11-2022
Dennis de Vries schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:33:
Nou, ik heb het ook geprobeerd en ik ben aangenaam verrast! Heb een Visa prepaid World Card als creditcard genomen, nadat die geactiveerd was en er geld op stond kon ik direct spelen.

Binnen 10 minuten heb ik prima settings gevonden, en het is echt vet dat ik nu gewoon Fortnite met alles op max en 60fps kan spelen. Heb de P4000 genomen trouwens.
Goed idee van die Visa prepaid World Card! Thanks! Ik ga dit ook is proberen, na het lezen van dit topic ben ik toch ook nieuwsgierig geworden.

Ik heb een macbook pro 15" late 2013 (dikste versie die er destijds was) dus ben zeker benieuwd. En dus de p5000 is zat? p6000 overkill?

Nog een andere vraag, misschien is het een beetje vragen naar de bekende weg. Maar hoe zit het met illegale games installeren? Nergens lees ik daar iets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

pascallozz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:22:
[...]

Goed idee van die Visa prepaid World Card! Thanks! Ik ga dit ook is proberen, na het lezen van dit topic ben ik toch ook nieuwsgierig geworden.

Ik heb een macbook pro 15" late 2013 (dikste versie die er destijds was) dus ben zeker benieuwd. En dus de p5000 is zat? p6000 overkill?

Nog een andere vraag, misschien is het een beetje vragen naar de bekende weg. Maar hoe zit het met illegale games installeren? Nergens lees ik daar iets over.
Ik speel op een MBP 2015 (skeerste versie die er destijds was) dus daar zal je vast geen problemen mee hebben. De P4000 is voor mij al meer dan voldoende, dus die kan ik aanraden. Had laatst contact met een van hun medewerkers op Discord, ik zal hem weer even opzoeken voor je en het vragen betreft de illegale games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascallozz
  • Laatst online: 09-11-2022
Remy!!!! schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:49:
Sinds gisteren heb ik een machine bij Shadow Tech. Dit is een iets ander idee dan Parsec.
Waar je bij Parsec per tijd betaald betaal je bij Shadow een vast bedrag per maand. Hierdoor betaal ik nu €30 per maand. En je krijgt dan je eigen machine met een 1080. Waar je bij Parsec met meerdere op een Quadro P5000 zit (geen idee of dat klopt, maar dat had ik ergens gelezen).
Qua snelheid merk ik wel dat alles wat vloeiender is, en als ik het goed heb begrepen heeft Shadow ervoor gekozen om voor beeld kwaliteit te gaan ipv vloeiende beelden. Je zou verwachten dat je hierdoor meer stotteringen/vaag beeld zou krijgen maar dat vind ik niet meer/minder dan bij Parsec. Beeldkwaliteit lijkt wel een stuk beter.
Wat mij wel opvalt is dat het echt een snelle bak is! Waar ik bij Parsec met de P5000 The Witcher 3 niet alles op Ultra kon draaien (en dan ook echt alles dus ook Hairworks e.d.) kan dat met deze machine makkelijk.
Ik zit ook te kijken, maar hoe ben je aan een account gekomen bij shadow tech? En zoals ik lees heb je een box van hun nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pascallozz schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:47:
[...]

Ik zit ook te kijken, maar hoe ben je aan een account gekomen bij shadow tech? En zoals ik lees heb je een box van hun nodig?
Als je belgie selecteerd, dan kan je een abo afsluiten.

https://shop.shadow.tech/befr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Klopt ik heb het ook via Belgie gedaan. Nadeel is wel dat alle communicatie in het Frans is. En de eerste opstart van de machine staat alles ook in het Frans, maar dat kan je makkelijk aanpassen.
En je hebt geen box nodig.
Als je hebt betaald duurt het ongeveer 5 dagen voordat je machine gereed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

Dankzij Parsec heb ik ontdekt hoe vet ik PC gaming eigenlijk vind, en daarom mijn eigen dikke systeem aangeschaft.

Heb nog tegoed op m’n Parsec account over voor zo’n 10 uur aan speeltijd, mocht iemand het graag een keer willen uitproberen let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 14:39
Dennis de Vries schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:38:
Dankzij Parsec heb ik ontdekt hoe vet ik PC gaming eigenlijk vind, en daarom mijn eigen dikke systeem aangeschaft.

Heb nog tegoed op m’n Parsec account over voor zo’n 10 uur aan speeltijd, mocht iemand het graag een keer willen uitproberen let me know.
Sociaal! :) Had ik net iets eerder moeten zien. Net ook zelf een account aangemaakt om te kijken of het mij bevalt.
Heb een P5000 genomen, alhoewel ik ergens in Parsec-support had gelezen dat ik eigenlijk een Amazon Large instance zou moeten afnemen om PUBG goed te kunnen streamen.

Maar nu ff wachten totdat die P5000-instance is aangemaakt en dan eens kijken wat zo'n machine kan. Denk dat Fortnite het handigst is om uit te proberen aangezien het free-to-play is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

eduardtee schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:34:
[...]

Sociaal! :) Had ik net iets eerder moeten zien. Net ook zelf een account aangemaakt om te kijken of het mij bevalt.
Heb een P5000 genomen, alhoewel ik ergens in Parsec-support had gelezen dat ik eigenlijk een Amazon Large instance zou moeten afnemen om PUBG goed te kunnen streamen.

Maar nu ff wachten totdat die P5000-instance is aangemaakt en dan eens kijken wat zo'n machine kan. Denk dat Fortnite het handigst is om uit te proberen aangezien het free-to-play is....
Ik kon PUBG streamen met alles op high en draw distance op ultra met een P4000, dus no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Dennis de Vries schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:47:
[...]

Ik kon PUBG streamen met alles op high en draw distance op ultra met een P4000, dus no worries.
Speel nu vooral RoE (gratisj!) en het bevalt me prima! Wat me wel opvalt is dat er van tijd op tijd artifacts/blokjes optreden; alsof de bandbreedte niet voldoende is om de gehele frame op het scherm te krijgen (of zoiets).
Maar al met al: zeer tevreden, omdat ik vrij weinig game en het nu toevallig op mijn heupen heb gekregen vanwege al die gratis Battle Royal games en de streams van Shround. Geweldige service en niet duur! Zeker niet als je al op het punt stond om misschien een game-laptop te kopen alleen voor games als PUBG en RoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur

eduardtee schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:19:
[...]

Speel nu vooral RoE (gratisj!) en het bevalt me prima! Wat me wel opvalt is dat er van tijd op tijd artifacts/blokjes optreden; alsof de bandbreedte niet voldoende is om de gehele frame op het scherm te krijgen (of zoiets).
Maar al met al: zeer tevreden, omdat ik vrij weinig game en het nu toevallig op mijn heupen heb gekregen vanwege al die gratis Battle Royal games en de streams van Shround. Geweldige service en niet duur! Zeker niet als je al op het punt stond om misschien een game-laptop te kopen alleen voor games als PUBG en RoE.
Die artifacts had ik ook terwijl ik een 400mbs bekabelde verbinding had. In de instellingen de hoogste brandbreedte toegewezen en performance over kwaliteit gekozen, maar dat leek niet echt te helpen. Misschien dat er op hun forums meer over te vinden is.

Wat is RoE trouwens? Google is leuk maar ik vind alleen dingen over Return on Equity, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Dennis de Vries schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Die artifacts had ik ook terwijl ik een 400mbs bekabelde verbinding had. In de instellingen de hoogste brandbreedte toegewezen en performance over kwaliteit gekozen, maar dat leek niet echt te helpen. Misschien dat er op hun forums meer over te vinden is.

Wat is RoE trouwens? Google is leuk maar ik vind alleen dingen over Return on Equity, haha
Ah, goed om te weten dat het geen raar fenomeen is.

RoE = Ring of Elysium. Ook zo'n Battle Royale game, a la PUBG. Wordt ontwikkeld door een dochter/zuster/whatever-company van de ontwikkelaars van PUBG. Maar ziet er imho leuker uit: in-game weather changes bijvoorbeeld.
Het is echter alleen nog in beta speelbaar in Azie, maar met een paar kleine aanpassingen aan de configuratie, is het te spelen voor iedereen.
https://www.vg247.com/201...-ring-of-elysium-english/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 09:55
Na de goede berichten en mooie reviews die ik gezien had op Youtube heb ik Parsec geprobeerd met Paperspace P5000 (Amsterdam)
Zojuist geprobeerd om Fortnite te spelen maar dit is echt niet te spelen! Wat een lag. 8)7

Mijn specs:

15" Macbook Pro 2017 (i7-7820HQ/Radeon 560, 4GB)
Internet 200/20 mbit

Heb ook diversen instellingen geprobeerd zoals software render of h.265 maar dit maakt allemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Blizzard is begonnen met het bannen van spelers die een cloud instance gebruiken om te gamen:

https://blog.parsecgaming...ming-mistake-30c615b4c126

EA ook met Fortnite:

https://support.parsecgam...Paperspace-Cloud-Machines

[ Voor 27% gewijzigd door Muncher op 19-07-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Muncher schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:57:
Blizzard is begonnen met het bannen van spelers die een cloud instance gebruiken om te gamen:

https://blog.parsecgaming...ming-mistake-30c615b4c126

EA ook met Fortnite:

https://support.parsecgam...Paperspace-Cloud-Machines
Kan iemand uitleggen waarom bedrijven denken dat je cheat/IP schend? Kan hier met mijn hoofd niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Zijn de prijzen verhoogd? Begin dit jaar had je nog de optie om een 50GB server te nemen, maar minimale instap is nu 100GB. Daarnaast kosten de Paperspace/P4000 nu 51 cent per uur waar dat erst 40 cent was. Of zijn de prijzen variabel op basis van vraag?

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Heb gisteren een abbo afgesloten op Shadow.

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik behoorlijk veeleisend ben op vlak van performance etc. en dat ik dus enorm sceptisch sta/stond tegenover cloud gaming. Maar daarnet heb ik een uurtje BF1 (singleplayer) gespeeld en ik moet zeggen dat ik toch écht wel onder de indruk ben. Enorm vlotte speelervaring die - afgaande op 1 uur speeltijd - simpelweg niet te onderscheiden is van non-cloud gaming.

Ik ga nog wat uitgebreider testen (ook multiplayer) vooraleer ik mijn bevindingen hier uitgebreid neerschrijf. Moesten er toch al vragen zijn, wil ik die uiteraard proberen te beantwoorden.

• RricK
Wat voor internet verbinding hebben jullie. Ik heb op het moment een Ziggo 200/20 verbinding en merk vooral rond de avonduren dat ik soms wel eens last heb van dropped frames. Ik heb dit zowel op mijn vm op azure in combinatie met Parsec als op Nvidia Geforce now.

Wat ik wel heb gemerkt is dat dit dit eigenlijk alleen in het begin van de avond voorkomt. In het weekend, na 21.30u of gewoon overdag merk ik hier niks van. Nu weet ik dat ik lang geen 200MB nodig heb maar eerder 50MB en vermoed dat dit te maken kan hebben met overboeking en of capaciteit van de Coax aansluiting. Hebben jullie dit ook wel eens opgemerkt en waar maken jullie gebruik van kabel, glasvezel of adsl/vdsl.

Speel wel een met de gedachte om over te stappen naar KPN omdat je met VDSL een eigen verbinding naar de wijk kast hebt.

*voor de volledigheid. Ik gebruik een bekabelde aansluiting als er een spel gespeeld wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door RricK op 26-09-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Google gaat ook meedoen met projectt Stream.

https://blog.google/techn...its-streaming-technology/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Brick Top schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:53:
Heb gisteren een abbo afgesloten op Shadow.

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik behoorlijk veeleisend ben op vlak van performance etc. en dat ik dus enorm sceptisch sta/stond tegenover cloud gaming. Maar daarnet heb ik een uurtje BF1 (singleplayer) gespeeld en ik moet zeggen dat ik toch écht wel onder de indruk ben. Enorm vlotte speelervaring die - afgaande op 1 uur speeltijd - simpelweg niet te onderscheiden is van non-cloud gaming.

Ik ga nog wat uitgebreider testen (ook multiplayer) vooraleer ik mijn bevindingen hier uitgebreid neerschrijf. Moesten er toch al vragen zijn, wil ik die uiteraard proberen te beantwoorden.
Heb je toevallig al een update? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brick Top
Chippu schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:05:
[...]

Heb je toevallig al een update? :)
Ok! Weet wel dat ik technisch niet zo onderbouwd ben. Neem het mij dus niet kwalijk wanneer ik af en toe foute terminologie gebruik.

Mijn situatie:

Ik speel op een 5 jaar oude game-pc (i5, 16gb RAM, 780ti) die ik twee jaar geleden heb laten ombouwen naar een HTPC-case. De pc staat dus onder mijn tv waar hij voornamelijk dienst deed/doet als mediacenter. Maar omdat ik sporadisch ook wat wilde gamen, ben ik gaan uitkijken naar een nieuw systeem. Niet dat mijn systeem compleet is afgeschreven maar ik ben altijd gewoon geweest om te gamen om high-end systemen en ik wilde dus geen compromissen maken. Probleem is dat ik evenmin 2000 euro wou uitgeven aan een nieuwe game-pc dus ik zat met een dilemma. In mijn zoektocht naar een 'oplossing' ben ik uitgekomen bij cloud-gaming.

Wat mijn internet betreft; ik game via een bedrade Telenet-verbinding die volgens een of andere random speedtest een snelheid haalt van 122Mbs (download) en 18.7Mbs (upload). Deze informatie is belangrijk want volgens mij staat of valt cloud-gaming met je internetsnelheden.

Waarom Shadow:

Zoals ik al zei: technisch ben ik niet erg onderbouwd. Ik ben dus afgegaan puur en alleen op gebruikerservaringen en vooral op Reddit waren ze erg pro Shadow. Vooral het feit dat je een vast bedrag betaalt per maand (versus credits/uur) en de performance altijd dezelfde is (versus een pc die je moet 'delen' met andere gebruikers) spraken mij aan. Ik heb nu een abonnement genomen voor een maand wat op 44,95 euro komt. Als je meteen een abonnement neemt voor 12 maanden komt het op 29,95 euro/maand. Goedkoop is het dus niet maar dat zou een nieuwe game-pc in mijn geval ook niet zijn geweest.

Niet onbelangrijk, je Shadow-pc betreft een XEON 8core, Nvidia GTX 1080, 12GB RAM, 256GB harde schijf en een internetlijntje van 1GB/s. Ze beloven ook regelmatig upgrades uit te voeren. Persoonlijk vind ik de harde schijf van 256GB wel aan de magere kant. Voor een kleine meerprijs (iets van een 2 euro per maand dacht ik) krijg je 1TB extra maar wat mij betreft zou dit standaard mogen zijn. Daarom dat ik dit ook beschouw als een minpuntje.

Ondertussen zijn er ook al behoorlijk wat andere spelers op de markt maar daar kan ik jullie dus niets over vertellen. Over GeForce Now lees ik ook vrij positieve verhalen maar die zitten momenteel nog in beta fase. Ik heb mij hiervoor ingeschreven maar werd tot op heden nog niet toegelaten.

Installatie:

Een abonnement afsluiten is een fluitje van een cent. Nadeel is wel dat alles in het Frans verloopt want wat Shadow betreft spreken wij in België allemaal Frans. Gelukkig kan ik mij behelpen in het Frans en anders is er natuurlijk nog altijd Google Translate. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om de website van Shadow en de (nieuws)brieven die je ontvangt! De app zelf is gewoon in het Engels. Veel last heb je er dus niet van - maar het is wel een klein minpuntje. Ik heb Shadow hiervoor reeds gemaild en ze werken eraan. :)

Account aangemaakt, abonnement afgesloten; tijd om de app te installeren! Vervolgens druk je op START en ongeveer een minuutje later zit je op je eigen cloud-pc! Eerst en vooral moet je je Windows 10 dus instellen, net zoals je dat ook op je eigen pc zou moeten doen. Maar 5 minuten later zit je al op de desktop van je cloud-pc en wat mij meteen opviel is dat er geen verschil voelbaar is tussen je 'eigen' pc en je cloud-pc.

Tot hier zijn de ervaringen alvast zeer positief. Ik moet wel opmerken dat Shadow afgelopen week twee dagen down is geweest omwille van onderhoud. Dat vind ik wel vrij lang - je zult maar net twee dagen vakantie hebben genomen om de nieuwste GTA te spelen. Ze hebben zich hiervoor wel per mail geëxcuseerd en beloofden ook een compensatie.

Gamen:

Allemaal heel leuk allemaal maar er is nog niet gegamed natuurlijk. Even Steam en Origin installeren en een paar leuke games selecteren. Voor mij zijn dat Planet Coaster en Battlefield 1 geworden. Planet Coaster omdat ik die altijd eens wou spelen (maar helaas veel te zwaar was voor mijn eigen systeempje) en Battlefield 1 omdat een snelle multiplayer shooter de ideale test is voor Shadow.

Wat meteen opvalt tijdens het downloaden van de games is hoe F*CKING SNEL DAT INTERNET IS! Ik weet niet wat jullie standaarden zijn maar op Steam haalde ik Planet Coaster binnen aan een snelheid van 100Mb/s!!!

Planet Coaster zelf loopt als een tiet. Alles op ultra en gaan met de banaan. Ik heb nu wel geen FPS-meter opgezet maar alles voelt erg vlot aan en het ziet er ook prachtig uit. Wat deze betreft is er dus geen enkel verschil merkbaar met gamen op je eigen pc - zelfs niet in het minst. Behoorlijk indrukwekkend aangezien ik op voorhand erg sceptisch was.

Maar iedereen wilt natuurlijk weten hoe BF1 loopt online, op een 64/64 server met alle toeters en bellen op ultra. In een woord: verbluffend. Ik heb er gewoon geen ander woord voor. Ik ben 31 jaar, game al heel mijn leven en heb honderden uren online shooters gespeeld op een behoorlijk niveau, ik ben altijd gewoon geweest om te gamen op het beste materiaal en cloud-gamen doet daar tot dusver op geen enkele manier afbreuk aan. Dankzij dat snelle internet zit ik ook altijd met een ping van 10-15ms terwijl de tweede snelste op de server vaak een ping heeft van ongeveer 40ms.

Niet de minste hapering, niet de minste vorm van lag,... Als jullie mij vragen naar de verschillen tussen cloud-gaming en non-cloud-gaming is mijn antwoord: geen. Of ik kan ze na ongeveer 5 uur online BF1 te hebben gespeeld toch niet opmerken althans.

Conclusie:

Ik wil nogmaals herhalen dat ik altijd een erg kritische en veeleisende gamer ben geweest en dus erg sceptisch stond tegenover het ganse cloud-gebeuren. Maar Shadow heeft echt indruk op mij gemaakt. De ervaring is simpelweg niet te onderscheiden van gamen op een local desktop en dat vind ik toch behoorlijk indrukwekkend voor een technologie die eigenlijk nog maar in zijn kinderschoenen staat.

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn amateuristische uiteenzetting gehad. Als er nog vragen zijn, zal ik mijn best doen die te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
En daar is Microsoft met haar dienst: https://blogs.microsoft.c...g-with-you-at-the-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Brick Top schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn amateuristische uiteenzetting gehad. Als er nog vragen zijn, zal ik mijn best doen die te beantwoorden.
Bedankt voor je uitgebreide review! Ik heb via de officiële Reddit pagina vernomen dat ze dienst relatief snel ook willen uitbreiden naar Nederland, daar ze onlangs een server farm hebben geopend in Amsterdam.

Ik denk dat ik het tegen tijd dan ook maar eens ga proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-04 12:37
Is shadow niet vrij prijzig voor iemand die maar ongeveer 6 uurtjes in de week gebruik zal maken van de dienst?

Bij shadow zit ik al over de €40,-. Het is dan wel onbeperkt als ik het goed heb.

Als ik kijk naar paperspace. Dan kun je per uur betalen.
En als ik het via parsec laat lopen, zou ik voor 250gb opslag en €0,51 per uur kwijt zijn. Voor €20,- kan ik dan 19 uur gamen in de maand.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ondersteund Parsec wel 3:2 aspect ratio's? Ik speel geregeld op een SurfaceBook met Liquidsky. Maar dat werkt naadje omdat fullscreen nooit het hele beeld kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 16:49
[...]

Ok! Weet wel dat ik technisch niet zo onderbouwd ben. Neem het mij dus niet kwalijk wanneer ik af en toe foute terminologie gebruik.

Mijn situatie:

Ik speel op een 5 jaar oude game-pc (i5, 16gb RAM, 780ti) die ik twee jaar geleden heb laten ombouwen naar een HTPC-case. De pc staat dus onder mijn tv waar hij voornamelijk dienst deed/doet als mediacenter. Maar omdat ik sporadisch ook wat wilde gamen, ben ik gaan uitkijken naar een nieuw systeem. Niet dat mijn systeem compleet is afgeschreven maar ik ben altijd gewoon geweest om te gamen om high-end systemen en ik wilde dus geen compromissen maken. Probleem is dat ik evenmin 2000 euro wou uitgeven aan een nieuwe game-pc dus ik zat met een dilemma. In mijn zoektocht naar een 'oplossing' ben ik uitgekomen bij cloud-gaming.

Wat mijn internet betreft; ik game via een bedrade Telenet-verbinding die volgens een of andere random speedtest een snelheid haalt van 122Mbs (download) en 18.7Mbs (upload). Deze informatie is belangrijk want volgens mij staat of valt cloud-gaming met je internetsnelheden.

Waarom Shadow:

Zoals ik al zei: technisch ben ik niet erg onderbouwd. Ik ben dus afgegaan puur en alleen op gebruikerservaringen en vooral op Reddit waren ze erg pro Shadow. Vooral het feit dat je een vast bedrag betaalt per maand (versus credits/uur) en de performance altijd dezelfde is (versus een pc die je moet 'delen' met andere gebruikers) spraken mij aan. Ik heb nu een abonnement genomen voor een maand wat op 44,95 euro komt. Als je meteen een abonnement neemt voor 12 maanden komt het op 29,95 euro/maand. Goedkoop is het dus niet maar dat zou een nieuwe game-pc in mijn geval ook niet zijn geweest.

Niet onbelangrijk, je Shadow-pc betreft een XEON 8core, Nvidia GTX 1080, 12GB RAM, 256GB harde schijf en een internetlijntje van 1GB/s. Ze beloven ook regelmatig upgrades uit te voeren. Persoonlijk vind ik de harde schijf van 256GB wel aan de magere kant. Voor een kleine meerprijs (iets van een 2 euro per maand dacht ik) krijg je 1TB extra maar wat mij betreft zou dit standaard mogen zijn. Daarom dat ik dit ook beschouw als een minpuntje.

Ondertussen zijn er ook al behoorlijk wat andere spelers op de markt maar daar kan ik jullie dus niets over vertellen. Over GeForce Now lees ik ook vrij positieve verhalen maar die zitten momenteel nog in beta fase. Ik heb mij hiervoor ingeschreven maar werd tot op heden nog niet toegelaten.

Installatie:

Een abonnement afsluiten is een fluitje van een cent. Nadeel is wel dat alles in het Frans verloopt want wat Shadow betreft spreken wij in België allemaal Frans. Gelukkig kan ik mij behelpen in het Frans en anders is er natuurlijk nog altijd Google Translate. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om de website van Shadow en de (nieuws)brieven die je ontvangt! De app zelf is gewoon in het Engels. Veel last heb je er dus niet van - maar het is wel een klein minpuntje. Ik heb Shadow hiervoor reeds gemaild en ze werken eraan. :)

Account aangemaakt, abonnement afgesloten; tijd om de app te installeren! Vervolgens druk je op START en ongeveer een minuutje later zit je op je eigen cloud-pc! Eerst en vooral moet je je Windows 10 dus instellen, net zoals je dat ook op je eigen pc zou moeten doen. Maar 5 minuten later zit je al op de desktop van je cloud-pc en wat mij meteen opviel is dat er geen verschil voelbaar is tussen je 'eigen' pc en je cloud-pc.

Tot hier zijn de ervaringen alvast zeer positief. Ik moet wel opmerken dat Shadow afgelopen week twee dagen down is geweest omwille van onderhoud. Dat vind ik wel vrij lang - je zult maar net twee dagen vakantie hebben genomen om de nieuwste GTA te spelen. Ze hebben zich hiervoor wel per mail geëxcuseerd en beloofden ook een compensatie.

Gamen:

Allemaal heel leuk allemaal maar er is nog niet gegamed natuurlijk. Even Steam en Origin installeren en een paar leuke games selecteren. Voor mij zijn dat Planet Coaster en Battlefield 1 geworden. Planet Coaster omdat ik die altijd eens wou spelen (maar helaas veel te zwaar was voor mijn eigen systeempje) en Battlefield 1 omdat een snelle multiplayer shooter de ideale test is voor Shadow.

Wat meteen opvalt tijdens het downloaden van de games is hoe F*CKING SNEL DAT INTERNET IS! Ik weet niet wat jullie standaarden zijn maar op Steam haalde ik Planet Coaster binnen aan een snelheid van 100Mb/s!!!

Planet Coaster zelf loopt als een tiet. Alles op ultra en gaan met de banaan. Ik heb nu wel geen FPS-meter opgezet maar alles voelt erg vlot aan en het ziet er ook prachtig uit. Wat deze betreft is er dus geen enkel verschil merkbaar met gamen op je eigen pc - zelfs niet in het minst. Behoorlijk indrukwekkend aangezien ik op voorhand erg sceptisch was.

Maar iedereen wilt natuurlijk weten hoe BF1 loopt online, op een 64/64 server met alle toeters en bellen op ultra. In een woord: verbluffend. Ik heb er gewoon geen ander woord voor. Ik ben 31 jaar, game al heel mijn leven en heb honderden uren online shooters gespeeld op een behoorlijk niveau, ik ben altijd gewoon geweest om te gamen op het beste materiaal en cloud-gamen doet daar tot dusver op geen enkele manier afbreuk aan. Dankzij dat snelle internet zit ik ook altijd met een ping van 10-15ms terwijl de tweede snelste op de server vaak een ping heeft van ongeveer 40ms.

Niet de minste hapering, niet de minste vorm van lag,... Als jullie mij vragen naar de verschillen tussen cloud-gaming en non-cloud-gaming is mijn antwoord: geen. Of ik kan ze na ongeveer 5 uur online BF1 te hebben gespeeld toch niet opmerken althans.

Conclusie:

Ik wil nogmaals herhalen dat ik altijd een erg kritische en veeleisende gamer ben geweest en dus erg sceptisch stond tegenover het ganse cloud-gebeuren. Maar Shadow heeft echt indruk op mij gemaakt. De ervaring is simpelweg niet te onderscheiden van gamen op een local desktop en dat vind ik toch behoorlijk indrukwekkend voor een technologie die eigenlijk nog maar in zijn kinderschoenen staat.

Dank voor je uitgebreide review! _/-\o_

Ik zit zelf in exact hetzelfde schuitje als jij en hierom waren je wensen zeer herkenbaar.
Zodra dit in nederland kan ga ik er zeer zeker even naar kijken.

Als ik dit zo lees vraag ik mij weer harder af waarom Blizzard dit nu zou blokkeren voor WoW.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
DGP84 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:15:
Is shadow niet vrij prijzig voor iemand die maar ongeveer 6 uurtjes in de week gebruik zal maken van de dienst?

Bij shadow zit ik al over de €40,-. Het is dan wel onbeperkt als ik het goed heb.

Als ik kijk naar paperspace. Dan kun je per uur betalen.
En als ik het via parsec laat lopen, zou ik voor 250gb opslag en €0,51 per uur kwijt zijn. Voor €20,- kan ik dan 19 uur gamen in de maand.
Goedkoop is Shadow niet neen - daar geef ik je volledig gelijk in. Een dienst met credits (€/uur) zou voor mij ook interessanter zijn denk ik. Maar voorlopig hou ik het bij Shadow omdat die - als ik reddit en consorten mag geloven - puur kwalitatief een van de beste diensten van het moment aanbieden.

Lijkt me overigens een kwestie van tijd vooraleer een écht grote speler zich op deze markt gaat storten. Al is GeForce Now natuurlijk al wel een behoorlijke speler.
kleefei schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Dank voor je uitgebreide review! _/-\o_

Ik zit zelf in exact hetzelfde schuitje als jij en hierom waren je wensen zeer herkenbaar.
Zodra dit in nederland kan ga ik er zeer zeker even naar kijken.

Als ik dit zo lees vraag ik mij weer harder af waarom Blizzard dit nu zou blokkeren voor WoW.. :-(
Kan je niet gewoon de website op België zetten en dan een account aanmaken, moet toch perfect lukken? De ervaring gaat volgens mij identiek zijn hoor, of je nu in België woont of in Nederland. :)

Enkel zal je wel ff je beste Frans moeten bovenhalen om een account aan te maken dan, maar nadien heb je daar wel geen last meer van (met uitzondering van de Franse nieuwsbrieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Het is eventueel ook mogelijk om via de Duitse website een abonnement af te sluiten. Zelf wacht ik nog even af tot de launch van de nieuwe Shadow Box (Ghost) en de eventuele Nederlandse launch.

Tot die tijd verloopt streamen via GeForce Now ook redelijk. Ik speel af en toe Overwatch en ik merk vrij weinig van input lag. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Chippu op 01-11-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Brick Top schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:51:
[...]

Goedkoop is Shadow niet neen - daar geef ik je volledig gelijk in. Een dienst met credits (€/uur) zou voor mij ook interessanter zijn denk ik. Maar voorlopig hou ik het bij Shadow omdat die - als ik reddit en consorten mag geloven - puur kwalitatief een van de beste diensten van het moment aanbieden.

Lijkt me overigens een kwestie van tijd vooraleer een écht grote speler zich op deze markt gaat storten. Al is GeForce Now natuurlijk al wel een behoorlijke speler.

[...]

Kan je niet gewoon de website op België zetten en dan een account aanmaken, moet toch perfect lukken? De ervaring gaat volgens mij identiek zijn hoor, of je nu in België woont of in Nederland. :)

Enkel zal je wel ff je beste Frans moeten bovenhalen om een account aan te maken dan, maar nadien heb je daar wel geen last meer van (met uitzondering van de Franse nieuwsbrieven).
Ik begrijp de prijzen niet helemaal eigenlijk.
Ga je naar de US website betaal je $35 (=30 euro) per maand en per maand opzegbaar.
Voor EU (GER/FR) is dat 30 euro, mits je 12 maanden doet of 45 euro per maand opzegbaar.
En voor de UK is het omgerekend ook iets van 30 euro en per maand opzegbaar.

Hier trouwens een vrij nette review over verschillende cloud gaming diensten;
YouTube: The Truth About Cloud Gaming - Performance & Input Lag Analysis

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 01-11-2018 15:48 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Leuk om te zien dat hier ook een topic over is, want ik heb dit zelf ook vrij kort geleden voor mezelf "ontdekt" en ben er erg over te spreken.
Een poos geleden (1 jaar?) had ik al eens meegedaan aan de beta van liquidsky, en dat was behoorlijk tegengevallen. Een maand geleden ongeveer hoorde ik er weer wat vaker over, dus ik heb de recentere opties eens geprobeerd.
Ik begon hierin met Parsec (een P5000 van Paperspace) en wauw! Dat loopt echt lekker! Vooral omdat mijn vorige ervaring wat tegenviel, was ik echt weggeblazen over hoe ver deze technologie is tegenwoordig.
Het beviel mij zo goed, dat ik vrij snel door mijn credits bij Parsec heen was, en vervolgens ben ik dus ook Shadow maar eens gaan proberen (Via de Duitse site, omdat je dan in een datacenter in Amsterdam terecht komt).
Het is een vast bedrag per maand, maar voor mij was de berekening vrij eenvoudig. Zeker als je ook de storage meerekent (die is bij Parsec vrij duur als je bijv. 1TB voor je games nodig hebt).

Shadow is inderdaad ook echt een enorm goede ervaring. Hierin mijn bandbreedte op 50mbit ingesteld, en de latency is zo laag dat ook shooters als CoD:BO4 goed te doen zijn.

Tuurlijk, als je echt op competitief niveau gamer bent, zal je ongetwijfeld het verschil in latency merken, maar voor mij is het op deze manier echt goed te doen.

Leuke bijkomstigheid is dat de meeste van deze diensten een mobiele client hebben. Inmiddels heb ik dus k een kort 'koppelstukje' gekocht om mijn Android te verbinden met m'n Xbox One controller, en kan ik lekker op de bank Forza spelen terwijl m'n vriendin TV kijkt.

Ik ben kort gezegd super enthousiast, en had totaal niet verwacht dat deze technologie tegenwoordig al zo ver was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chippu
LinusTechTips heeft nu een filmpje over Shadow. Sponsored, maar desalniettemin best interessant. :)

Edit: naar verluidt komt de dienst ook soon soon naar Nederland, whatever that may mean. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Chippu op 11-12-2018 15:55 ]

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:57

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik wacht al 3 dagen op activatie van mn account bij Shadow. Dat zou toch sneller moeten kunnen zou je denken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

(jarig!)
Heb je wel gelezen dat activering als het druk is 10-15 dagen kan duren

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Shadow Gaming:
jammer dat ze geen paypal betalingen accepteren, enkel creditkaart.
Ik zou het wel eens willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

DominoNL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:36:
Ik wacht al 3 dagen op activatie van mn account bij Shadow. Dat zou toch sneller moeten kunnen zou je denken? :(
Inmiddels zitten we op dag 17... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

[...]
Conclusie:

Na een activeringsperiode van bijna 3 weken heb ik gisteren eindelijk even kunnen spelen met Shadow. Ja, de latency is bijna niet te merken en Ja, de kwaliteit is op serieus hoog niveau. Máár; om het "niet te onderscheiden van gamen op een local desktop" te noemen gaat me toch nog weer een brug te ver. Ik bedoel het dan ook niet persoonlijk naar @Brick Top , maar misschien dat hij nog een trucje weet om mijn ervaring te verbeteren?

Via deze link kun je een screenshot downloaden van F1 2018; eentje lokaal, eentje via Shadow. Ik kan hier toch vrij gemakkelijk zonder foutmarge aanvinken welke-welke is. Jij/jullie ook denk ik?

https://www.dropbox.com/s/vtjyxbypdnvwca4/Shadow.zip?dl=0

Het ziet er voor mij uit als mpeg compressie die je hoe het ook went of keert, zelfs met de meest absurde glasvezellijn nodig hebt om beeld van A naar B te krijgen waarbij de afstand groter is dan wat je kunt halen met een DisplayPort kabel (die ook een bandbreedte heeft van 32Gbit). Toegegeven; na een kwartiertje spelen wen je er wel aan en het is echt meer dan prima te doen, maar het is nét niet alsof je lokaal gamed (maar dan ook op 0.1% na).

[ Voor 15% gewijzigd door DominoNL op 31-12-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-04 07:20

hmr

DominoNL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:36:
Er staat op de website duidelijk aangegeven dat het best een tijdje kan duren. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste