Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 11:13

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

(jarig!)
hmr schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:02:
[...]

Er staat op de website duidelijk aangegeven dat het best een tijdje kan duren. :)
In de F.A.Q. of op de website staat hier niets over en als je via de helpdesk deze vraag invult krijg je letterlijk; How long does activation take? Shadow accounts are typically activated within a few hours of subscribing.

Leuk dat als je eenmaal je account betaald hebt dat je dán de melding krijgt dat het ook wel eens 15 dagen kan duren in plaats van een paar uur, maar helemaal okselfris wordt het niet gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 23:24

hmr

DominoNL schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:09:
[...]

In de F.A.Q. of op de website staat hier niets over en als je via de helpdesk deze vraag invult krijg je letterlijk; How long does activation take? Shadow accounts are typically activated within a few hours of subscribing.

Leuk dat als je eenmaal je account betaald hebt dat je dán de melding krijgt dat het ook wel eens 15 dagen kan duren in plaats van een paar uur, maar helemaal okselfris wordt het niet gepresenteerd.
Toen ik mijzelf wilde opgeven via: https://shop.shadow.tech/gben/

Staat er: Activation can take up to 15 days

Ik besef mij overigens dat ze dit wellicht pas net hebben aangepast en het in het verleden minder duidelijk was :)

Zie ook: https://shadow.tech/gben/community/newsuk/activation

[ Voor 11% gewijzigd door hmr op 31-12-2018 11:14 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

(jarig!)
Ja, dat hebben ze er inmiddels bij gezet door een stortvloed aan inschrijvingen en de daarbij behorende geïrriteerde reacties dat het dus niet binnen de eerder vermeldde "paar uurtjes" geregeld is. Ook is 17 dagen nog ietsje langer dan 15, maar dat zou ik ze, mits eerder duidelijk gecommuniceerd, vergeven.

Maakt verder ook niet meer uit trouwens, het werkt nu en je betaald pas vanaf het moment dat de boel is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 23:24

hmr

DominoNL schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:14:
Ja, dat hebben ze er inmiddels bij gezet door een stortvloed aan inschrijvingen en de daarbij behorende geïrriteerde reacties dat het dus niet binnen de eerder vermeldde "paar uurtjes" geregeld is. Ook is 17 dagen nog ietsje langer dan 15, maar dat zou ik ze, mits eerder duidelijk gecommuniceerd, vergeven.

Maakt verder ook niet meer uit trouwens, het werkt nu en je betaald pas vanaf het moment dat de boel is geactiveerd.
Precies wat ik al dacht, heb mijn post aangepast. Ik twijfel nog steeds of ik het het geld waard vind.. :). Zit je meteen aan een langlopend abbo vast? Of kan je ook per maand afnemen om te proberen?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

(jarig!)
Je kan volgens mij kiezen tussen een jaar vooruit betalen voor een beetje korting of per maand afnemen. In het laatste geval kun je iig per maand opzeggen (en daar zou ik dus zeker mee beginnen).

Mocht je trouwens een 10tje korting willen, dan kun je mijn friend-referral gebruiken: YANNZHWC. ;)

Als ik kort de voor en nadelen zou moeten omschrijven:

+ Overal toegang tot je/een snelle (game) PC**.
+ Geen dure, energie-slurpende hardware in huis.
+ Je hardware verouderd niet / geen kans op defecten.
+ Als je bijvoorbeeld je PC op je TV/Beamer/Laptop wilt gebruiken geen geklooi met kabels.

- **Mits je beschikt over voldoende snel internet (ADSL werkt meestal niet).
- Je levert een héél klein beetje beeldkwaliteit in (zie mijn eerdere post met bijlage).
- Je bent afhankelijk van een online dienst. Stoppen zij ermee, dan heb jij geen (game) PC meer.
- Je moet per maand betalen.

Mijn eerste ervaringen zijn in ieder geval zo goed dat ik overweeg om m'n game-PC en game-Laptop te verkopen en in ruil daarvoor een mooie ultra-portable notebook/convertible te shoppen.

Zeker als je voor 9 jan je abbo start betaal je maar 30 euro per maand in plaats van 45 (en zoals het er staat is dit niet alleen de eerste maand). Als je daarmee doorrekent heb je op basis van ongeveer 1500eu aan hardware die je tot je beschikking krijgt na 4 jaar een break-even punt. Maar dan houd je geen rekening met de restwaarde van je hardware en eventuele upgrade van je Shadow. Zelf kocht ik ongeveer iedere 3-4 jaar een nieuwe game-PC, dus kostentechnisch was het voor mij ongeveer om het even en wegen de gemakken van Shadow op tegen de gemakken van een lokaal systeem.

[ Voor 29% gewijzigd door DominoNL op 31-12-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 13:07
Kan ik een UK shadow account nemen of heb ik dan een UK adres nodig? Die is omgerekend nu wel erg "goedkoop".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:12

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nickdn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:30:
Kan ik een UK shadow account nemen of heb ik dan een UK adres nodig? Die is omgerekend nu wel erg "goedkoop".
Volgens mij wel maar ik heb het niet geprobeerd; let er wel op dat de kerstkorting in de UK alleen voor de eerste maand geldt (in Duitsland geldt de korting voor de rest van je abonnement). Je betaalt bovendien in ponden, en met de op hande zijnde Brexit kan dat voor onverwacht resultaat zorgen.

Ook wel belangrijk: in de FAQ van de UK-versie staat dat het datacenter in Frankrijk staat; in de Duitse FAQ staat dat het datacenter in Amsterdam staat. Persoonlijk heb ik de verbinding liever met Amsterdam; kan wat ms schelen in de ping.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 13:07
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:24:
[...]

Volgens mij wel maar ik heb het niet geprobeerd; let er wel op dat de kerstkorting in de UK alleen voor de eerste maand geldt (in Duitsland geldt de korting voor de rest van je abonnement). Je betaalt bovendien in ponden, en met de op hande zijnde Brexit kan dat voor onverwacht resultaat zorgen.

Ook wel belangrijk: in de FAQ van de UK-versie staat dat het datacenter in Frankrijk staat; in de Duitse FAQ staat dat het datacenter in Amsterdam staat. Persoonlijk heb ik de verbinding liever met Amsterdam; kan wat ms schelen in de ping.
ow das wel goeie info, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

(jarig!)
Wat ook niet onbelangrijk is, is dat het IP-adres wat wat krijgt wel uit het land van je abbo komt. Opzich niet erg, maar je moet wel tegen Duitse reclame op bijv. youtube kunnen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vandaag maar eens aan de slag gegaan met de Paperspace + Parsec combo. Getest onder MacOS en Windows 10 via een T-Mobile 100/100 fiberverbinding.

Gekozen voor een machine met Quadro P4000; die zit met 1792 CUDA-cores en 8GB DDR5 qua performance ergens tussen de GTX 1060 en GTX 1070 in, dus niet slecht en ruim voldoende voor de games die ik speel. In ieder geval aanzienlijk beter dan de GTX650M die in de Macbook zit waarmee ik test ;)

Provisioning duurde ongeveer een kwartier; het starten van de server ongeveer drie minuten.

Na eerst wat gepruts met de beeldkwaliteit, heb ik de stream uiteindelijk stabiel gekregen op 1080p, 60fps met een goede kwaliteit. Mochten er geintresseerden zijn, dan kan ik mijn configfile wel posten.

De performance in games is goed, de latency is acceptabel (ik game via een 100/100 T-Mobile glasvezelverbinding met een ping van 6-8ms naar Paperspace). Hier en daar nog een hickup, de komende dagen maar eens kijken of ik die ook nog wegkrijg.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 16:28
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:33:
Vandaag maar eens aan de slag gegaan met de Paperspace + Parsec combo. Getest onder MacOS en Windows 10 via een T-Mobile 100/100 fiberverbinding.

Gekozen voor een machine met Quadro P4000; die zit met 1792 CUDA-cores en 8GB DDR5 qua performance ergens tussen de GTX 1060 en GTX 1070 in, dus niet slecht en ruim voldoende voor de games die ik speel. In ieder geval aanzienlijk beter dan de GTX650M die in de Macbook zit waarmee ik test ;)

Provisioning duurde ongeveer een kwartier; het starten van de server ongeveer drie minuten.

Na eerst wat gepruts met de beeldkwaliteit, heb ik de stream uiteindelijk stabiel gekregen op 1080p, 60fps met een goede kwaliteit. Mochten er geintresseerden zijn, dan kan ik mijn configfile wel posten.

De performance in games is goed, de latency is acceptabel (ik game via een 100/100 T-Mobile glasvezelverbinding met een ping van 6-8ms naar Paperspace). Hier en daar nog een hickup, de komende dagen maar eens kijken of ik die ook nog wegkrijg.
Ben erg benieuwd naar die config-file!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Even een vraag.

Sinds een week maak ik gebruik van Parsec icm Paperspace. Parsec draai ik op een Rpi 3+ met hierop een draadloze xbox360 controller.
Dit draaide perfect. Echter gisteravond had ik opeens enorm last van vertraging op de controller. Ik kwam zelfs moeilijk door de menu’s met de controller, een reactie na 5-10 seconden…
Enig idee waardoor dit kan komen? Ik draai alles ‘out-of-the-box’ in standard instellingen, wellicht zijn er bepaalde instellingen die ik icm de Pi beter anders kan instellen?

Aangezien ik aan het overwegen ben om volledig voor het cloudgaming te gaan, maar dan moet het natuurlijk wel stabiel blijven werken. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39
Jaren heb ik een gamelaptop gehad enkel omdat de vrouw des huizes geen desktop in de woonkamer wilde. Nu merk ik dat de huidige laptop na jaren trouwe dienst langzamerhand aan vervangen toe is en ben ik me aan het oriënteren op wat nieuws. Er zijn nu met de 2000 reeks van nVidia (want Shield in huis) hele mooie laptops te koop, maar ergens bekruipt me het gevoel dat ik dan veel geld neer leg, terwijl er misschien andere oplossingen zijn die betere prestaties leveren voor hetzelfde geld (+- 1800 euro).

Aangezien ik wel graag een eigen omgeving in eigen beheer heb, is echte cloud gaming niet echt de optie die bovenaan mijn lijstje staat. Ik denk er over om een "game server" in de kelder te plaatsen en dan een monitor/tobo/muis/RPi in de woonkamer die ook weer snel weggezet kan worden indien nodig.

Heeft iemand hier daar ervaring mee? En wat zijn jullie gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krokeledokus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-05 10:21
Juzzuts schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:45:
Jaren heb ik een gamelaptop gehad enkel omdat de vrouw des huizes geen desktop in de woonkamer wilde. Nu merk ik dat de huidige laptop na jaren trouwe dienst langzamerhand aan vervangen toe is en ben ik me aan het oriënteren op wat nieuws. Er zijn nu met de 2000 reeks van nVidia (want Shield in huis) hele mooie laptops te koop, maar ergens bekruipt me het gevoel dat ik dan veel geld neer leg, terwijl er misschien andere oplossingen zijn die betere prestaties leveren voor hetzelfde geld (+- 1800 euro).

Aangezien ik wel graag een eigen omgeving in eigen beheer heb, is echte cloud gaming niet echt de optie die bovenaan mijn lijstje staat. Ik denk er over om een "game server" in de kelder te plaatsen en dan een monitor/tobo/muis/RPi in de woonkamer die ook weer snel weggezet kan worden indien nodig.

Heeft iemand hier daar ervaring mee? En wat zijn jullie gedachten?
Dit kan je ook met Parsec doen. De applicatie zet dan een stream op, soort RDP on steroids. Er is een Raspian client beschikbaar, maar deze heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Muncher schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Ben erg benieuwd naar die config-file!
Excuses, ik lees nu (twee maanden later!) pas jouw reactie nadat ik zag dat er weer actie was in het topic. Per abuis de notificatie op gelezen gezet denk ik :X

Dit is/was mijn configfile:
app_first_run = 0
app_host = 1
app_check_user_data = 1
network_server_start_port = 8000

server_resolution_x=1920
server_resolution_y=1200
encoder_bitrate = 45
encoder_fps=0
encoder_min_qp = 3

app_lan_quality = 3
app_wan_quality = 3
Hiermee kreeg ik soepel 1200p zonder (waarneembare) inputlag op mijn T-Mobile-glasverbinding.

Ik heb mijn parsec-server inmiddels weer gedelete (heb nog wel tegoed, dus ga er wel weer een keer mee spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 16:28
Heroic_Nonsense schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Excuses, ik lees nu (twee maanden later!) pas jouw reactie nadat ik zag dat er weer actie was in het topic. Per abuis de notificatie op gelezen gezet denk ik :X

Dit is/was mijn configfile:

[...]

Hiermee kreeg ik soepel 1200p zonder (waarneembare) inputlag op mijn T-Mobile-glasverbinding.

Ik heb mijn parsec-server inmiddels weer gedelete (heb nog wel tegoed, dus ga er wel weer een keer mee spelen).
Dank je! Had je ook een controller aangesloten? Zo ja, wat voor 1 en hoe was die aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 09:30
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:24:
[...]

Hoe bevalt het?
Een (Oostenrijkse) collega van me raadde het aan.
Maar kon in het Nederlands en op tweakers weinig vinden erover.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Shadow is voor mij al een tijdje geleden. Het beviel prima maar is wel aan de prijs (al is dat wel afhankelijk van hoe veel je speelt; pay-per-hour zoals bij Parsec+Paperspace is goedkoper als je maar een paar uurtjes per week speelt).

Shadow en de combinatie Paperspace+Parsec doen niet voor elkaar onder. Shadow biedt toegang tot de Windows-Store (P+P doet dat niet want = Windows Server i.p.v. Windows 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Shadow is niet beschikbaar in Nederland staat er op de site, kan ik gewoon zonder vpn aan de gang en toch spelen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:30
Jackson6 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:57:
Shadow is niet beschikbaar in Nederland staat er op de site, kan ik gewoon zonder vpn aan de gang en toch spelen in Nederland?
Ja, dat is geen probleem. Heb zelf voor de Duitse Shadow tech gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:08
Jackson6 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:57:
Gisteren ook een enkel maandje geabonneerd via de duitse site. Mijn oplevering was vrij snel. (binnen een uurtje) Hele bestelproces en account pagina is wel in het duits. Je kan wel voor een engelse windows installatie en toetsindeling kiezen. Heb een 200/60 abbo bij xs4all en dat werkt erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik zit sinds een paar maanden ook weer op Shadow. De hele beleving is toch wat beter dan de P+P-combi. Vooral ook de eenvoud waarmee je van platform switcht (sessie beginnen op je PC, verder spelen op je mobiel of tablet) werkt erg goed.

Ook is de uptime van Shadow flink verbeterd (in het begin lag het er elke dag wel even uit omdat men aan het sleutelen was, maar nu heeft men dat onder controle).

Ik heb nog wel 10 euro tegoed staan op P+P dus misschien dat ik er nog iets mee ga doen (jammer dat je het niet weg kunt geven, anders had ik er hier iemand blij mee gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:14

Sagat

Is pappa x2!

Zo na een tip van @Heroic_Nonsense dit topic bijgelezen, vind het erg interresant! Hoewel ik graag het beste wil (en op basis van wat ik hier lees is dat Shadow) is prepaid en pay as you go voor mij wsl toch interessanter gezien ik soms dagen niet speel, en ook nog veel consoles met backlog heb. Maar met alles max weer is een fps-je met muis en tobo doen spreekt toch ook wel heel erg aan. Mocht ik iets proberen dan zal ik uiteraard mijn bevindingen hier droppen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hoi @Sagat,

De combinatie PaperSpace+Parsec is pay-as-you-go. Bij P+P heb je alleen geen Windows-store toegang (PaperSpace levert namelijk een Windows Server-desktop, waar Shadow een Windows Home-desktop levert) en het cross-platform spelen is bij Parsec niet zo soepel als bij Shadow.

Qua latency/lag is het vergelijkbaar.

Als je voor PaperSpace gaat, weet dan dat een Nvidia Quadro P4000 ongeveer gelijk is aan een GTX1070 en een Quadro P5000 ongeveer gelijk is aan een GTX1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:40:
Hoi @Sagat,

De combinatie PaperSpace+Parsec is pay-as-you-go. Bij P+P heb je alleen geen Windows-store toegang (PaperSpace levert namelijk een Windows Server-desktop, waar Shadow een Windows Home-desktop levert) en het cross-platform spelen is bij Parsec niet zo soepel als bij Shadow.

Qua latency/lag is het vergelijkbaar.

Als je voor PaperSpace gaat, weet dan dat een Nvidia Quadro P4000 ongeveer gelijk is aan een GTX1070 en een Quadro P5000 ongeveer gelijk is aan een GTX1080.
hmmmz, als console peasant heb ik uiteraard ook een xbox one en middels play anywhere wat games die ook op pc leuk zouden kunnen zijn. Mocht dat door een gebrek aan de store afvallen dan zou dat jammer zijn, aan de andere kant, vooral met steam, maar ook met de ea,ubi, epic en blizzard store heb ik 'wel wat' andere games om ook nog uit te kiezen ;)

Het voordeel is dat 'a potatoe pc' mijn huidige desktopje nog te veel eer geeft dus zelfs met een 1070 zou ik er al een stuk op vooruit gaan, en (uiteraard zou ik bijna zeggen) heb ik ook alleen nog maar een 1080p schermpje, dus een gtx1080 zou mogelijk al overkill zijn. Juist ook omdat ik een ps4 pro en xb x heb is een 4k monitor wel iets wat ik al in overweging had, mocht dit goed bevallen dan heb ik dus 3 redenen om naar een 4h/hdr scherm te gaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
https://shadow.tech/nlnl

Dit lijkt veel op stadia maar of het ook wat wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 14:50
Het feit dat ze de Google translate 1 op 1 hebben opgenomen voor hun NL geeft mij heel veel vertrouwen. Ze hebben mijn terug :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat er sowieso wel veel van dit soort diensten uit de grond gaan schieten, nu er toch een aantal wat meer media aandacht hebben.
Ligt het trouwens aan mij of is het lettertype wat ze gebruiken ook van Google/Stadia? De website is akelig hetzelfde, of geeft hetzelfde gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:17:
Ik vermoed dat er sowieso wel veel van dit soort diensten uit de grond gaan schieten, nu er toch een aantal wat meer media aandacht hebben.
Ligt het trouwens aan mij of is het lettertype wat ze gebruiken ook van Google/Stadia? De website is akelig hetzelfde, of geeft hetzelfde gevoel.
SmooK schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:28:
Het feit dat ze de Google translate 1 op 1 hebben opgenomen voor hun NL geeft mij heel veel vertrouwen. Ze hebben mijn terug :-D
zie nu ook 256 GB dedicated opslag. Dat is niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

mark777 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:29:
https://shadow.tech/nlnl

Dit lijkt veel op stadia maar of het ook wat wordt?
Zie mijn post iets boven die van jou.

Ik speel al een paar maanden via Shadow en het bevalt tot nu toe prima. Het heeft inderdaad overeenkomsten met Stadia.

Ik zet wel mijn vraagtekens bij het businessmodel van Shadow: 30 euro per maand voor een jaarcontract is m.i. veel te weinig om aan alle beloftes te voldoen én het hoofd boven water te houden.

Een abonnee krijgt voor die 30 euro namelijk een installatie die bestaat uit een Xeon E5, 12GB RAM, GTX1080 en 256 GB storage. Die installatie wordt voor die ene abonnee (jou) geprovisioned; in theorie kunnen ze ook een tweede abonnee op de hardware laten gamen, maar men stelt dat de installatie alleen voor jou draait in het datacenter en niemand anders erop speelt (je kunt je Shadow inderdaad ook gewoon 24/7 actief houden; er zit geen limiet aan).

Goed, laten we even aannemen dat die installatie inderdaad alleen voor jou bestaat en 3 jaar wordt gebruikt. Dus na die periode van 3 jaar is er EUR 1080 aan inkomsten van jou ontvangen (36 maanden x 30 euro) én moet die hele hardwareinstallatie vervangen worden. Dat lijkt me al heel moeilijk inpasbaar in die 1080 euro, zelfs met wholesaleprijzen van dit soort hardware, maar men moet ook nog het datacenter, het personeel en het dataverkeer betalen van die EUR 1080,-.

Drie jaar lijkt me eerlijk gezegd al ruim, aangezien ze stellen cutting edge te willen zijn. Dus heel lang doorgaan met een GTX1080 doet die stelling geen eer aan; er zal binnen nu en een jaar toch echt iets van een RTX2070/2080 in moeten om die stelling waar te maken. Dat maakt terugverdienen nóg lastiger; laat staan winst maken.

Zelfs als de installatie 50% wordt overboekt (= deels wordt gebruikt door een andere abonnee), dan nog is het een krap verdienmodel.

Dat kan niet goed blijven gaan.

Google heeft dat probleem ook, maar heeft een heel ander verdienmodel (waardoor de opbrengst uit abonnementen minder belangrijk is). Dáár zit ook een component aan datamining in(wat Shadow zegt niet te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Een abonnee krijgt voor die 30 euro namelijk een installatie die bestaat uit een Xeon E5, 12GB RAM, GTX1080 en 256 GB storage. Die installatie wordt voor die ene abonnee (jou) geprovisioned; in theorie kunnen ze ook een tweede abonnee op de hardware laten gamen, maar men stelt dat de installatie alleen voor jou draait in het datacenter en niemand anders erop speelt (je kunt je Shadow inderdaad ook gewoon 24/7 actief houden; er zit geen limiet aan).
Ga ervan uit dat die installatie volledig virtueel is. Dan kan die rekenkracht door iemand anders gebruikt worden zodra jij stopt met spelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

boe2 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Ga ervan uit dat die installatie volledig virtueel is. Dan kan die rekenkracht door iemand anders gebruikt worden zodra jij stopt met spelen.
Wellicht, maar de installaties zijn geografisch opgedeeld. Dus een speler in een andere tijdzone speelt niet in een europees datacenter en vv.

Dus veel overboeking is lastig; ook omdat er niet snel een machine "bij geprovisioned" kan worden als er een speler "te veel" inlogt (overigens nog niet meegemaakt).

Offtopic: Shadow lanceert vandaag ter test in Nederland. De eerste 1000 aanmeldingen betalen maar 12 euro per maand, ook als de testperiode voorbij is. Wees er snel bij :)

*Heroic_nonsense werkt niet voor Shadow en heeft ook geen aandelen, maar is wel enthousiast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Allen,

Shadow.tech lanceert vandaag ter test in Nederland: er is plek voor 1000 testers en die betalen EUR 11,99 per maand. Het leuke is dat die prijs voor die 1000 abonnees blijft gelden, ook als Shadow officieel is gelanceerd.

Zie shadow.tech (NL-pagina met dit aanbod laadt automatisch als je inlogt met een Nederlands IP-adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:23:
[...]
Offtopic: Shadow lanceert vandaag ter test in Nederland. De eerste 1000 aanmeldingen betalen maar 12 euro per maand, ook als de testperiode voorbij is. Wees er snel bij :)

*Heroic_nonsense werkt niet voor Shadow en heeft ook geen aandelen, maar is wel enthousiast
ook offtopic, maar dan zit je wel vast aan een jaar abbonement. Dus je betaalt minstens 240 euro om het te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Nu online
je hebt ook een maand abo hoor. Kost alleen een paar euro meer en zit je er dus geen jaar aan vast. Zou het graag wel proberen. maar ik blijf haken bij die 256 gb. Dat is maar een spel wat je dan kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:55:
[...]

ook offtopic, maar dan zit je wel vast aan een jaar abbonement. Dus je betaalt minstens 240 euro om het te testen :)
De eerste maand is een testmaand; daarna kun je er eventueel weer vanaf.
mark777 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:21:
je hebt ook een maand abo hoor. Kost alleen een paar euro meer en zit je er dus geen jaar aan vast. Zou het graag wel proberen. maar ik blijf haken bij die 256 gb. Dat is maar een spel wat je dan kan spelen.
Shadow is nog steeds van plan om een uitbreiding van 1TB aan te bieden, maar het schijnt moeilijker te zijn dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Bedankt voor de tip, heb me gelijk ingeschreven, heb de duitse een maand getest en die was top

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Damn, zeker een mooi aanbod. 12 per maand is heel erg netjes. Ik zou het het liefst toch een maandje zelf testen, en dan zit je weer met de vakantie perikelen, waardoor ik er dan deze maand (ook icm hitte) net weer niet zo veel gebruik van zou gaan maken. 20 jaar geleden had ik op dit momente gemeld dat ik een jaar abbo had (then again, 20 jaar geleden had ik op zijn minst zelf ook wel een midden tot sub top klasse pc gehad ;) waardoor dit dan weer minder meerwaarde had gehad )

Daarnaast vind ik het ook lullig om een test plek in te pikken terwijl ik vermoeddelijk niet heel veel zal spelen. Gewoon weinig game tijd, soms ook weinig energie, en ook nog diverse consoles en zefs retro waarvan ik het ook erg leuk vind om tijd aan te spenderen.

Dus ik wens alle tweakers die er wel gebruik van gaan maken heel veel plezier, en post aub je ervaringen hier :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-07 19:11
Iemand de onecast app al eens geprobeerd?
Hier kun je het beeld van de xbox door sturen naar een apple of android device. Voor apple was deze al langer beschikbaar, maar sinds kort ook voor android.

https://onecast.me/

*Edit: Moet zeggen dat het aardig goed werkt. Potje Forza is zo goed te doen, zelfs wanneer er nog gebruik wordt gemaakt van videoland. Zo goed als geen haperingen en beeld wat "vervormt".

[ Voor 30% gewijzigd door DGP84 op 26-07-2019 15:50 ]

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-07 17:24
Ik heb al in een eerder stadium Shadow mogen testen en ik was toen ook aangenaam verrast. Het fijne van Shadow vind ik dat je gewoon een VM tot je beschikking hebt. Je bent dus niet gebonden aan 1 gamelibrary, maar je kunt alle clients die je wilt gewoon zelf installeren en zo over al je games beschikken.
De games die ik geprobeerd heb speelden allemaal ontzettend soepel en (aan de kant van Shadow) op 60 fps of meer. Qua inputlag merk je vooral dat met snelle shooters als bijvoorbeeld OW of Fortnite dat je niet bepaald in het voordeel bent. Ik moet wel zeggen dat Shadow qua inputlag de beste is in vergelijking met bijvoorbeeld GeForce Now.
Ik heb Shadow een tijdje gebruikt om te kunnen streamen op Twitch toen mijn PC het even wat zwaarder had. Een aantal van m'n vrienden op Twitch hebben zelfs kunnen streamen met OBS geïnstalleerd in Shadow en dat heeft, zover ik begreep, ook heel goed gewerkt. Ik heb nu opnieuw een abonnement afgesloten en heb het vooral thuis geprobeerd met glasvezel (bedraad, 500/500) en zal wanneer ik in de gelegenheid ben op het werk Shadow eens aanslingeren.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
cri0s schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:41:
Ik heb al in een eerder stadium Shadow mogen testen en ik was toen ook aangenaam verrast. Het fijne van Shadow vind ik dat je gewoon een VM tot je beschikking hebt. Je bent dus niet gebonden aan 1 gamelibrary, maar je kunt alle clients die je wilt gewoon zelf installeren en zo over al je games beschikken.
De games die ik geprobeerd heb speelden allemaal ontzettend soepel en (aan de kant van Shadow) op 60 fps of meer. Qua inputlag merk je vooral dat met snelle shooters als bijvoorbeeld OW of Fortnite dat je niet bepaald in het voordeel bent. Ik moet wel zeggen dat Shadow qua inputlag de beste is in vergelijking met bijvoorbeeld GeForce Now.
Ik heb Shadow een tijdje gebruikt om te kunnen streamen op Twitch toen mijn PC het even wat zwaarder had. Een aantal van m'n vrienden op Twitch hebben zelfs kunnen streamen met OBS geïnstalleerd in Shadow en dat heeft, zover ik begreep, ook heel goed gewerkt. Ik heb nu opnieuw een abonnement afgesloten en heb het vooral thuis geprobeerd met glasvezel (bedraad, 500/500) en zal wanneer ik in de gelegenheid ben op het werk Shadow eens aanslingeren.
Welke gpu heb jij op shadow? Ik had bij mijn Duitse abonnement een GTX1080 en nu bij mijn Nederlandse abonnement een Quadro P5000. Volgens mij zitten zowel Duitsland als Nederland op het serverpark in Amsterdam.

Maar de GTX1080 presteert net wat beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Gister zag ik een advertentie op facebook voorbij komen over shadow en zodoende hier in dit topic terecht gekomen.

Binnen een uur kreeg ik al een activatie mail.

Pas 1 dag getest maar de eerste indrukken zijn prima !

Heb 1 test maand gedaan voor 15 euro maar denk dat ik hem snel omzet naar 12 euro per maand voordat deze omhoog gaat naar misschien wel 35 euro per maand ?

@Martijn1899 Hier ook een P5000.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1236496

Ik probeer me te registreren op shadow.tech probleem is alleen dat ik mijn adres niet kan invoeren en dus niet naar de betaling kan gaan. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 23:34
Ik vraag me vooral af wat de kosten na het eerste jaar gaan zijn. Ik neem aan dat het niet €11,99 p/m blijft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mr50.50 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:10:
Ik vraag me vooral af wat de kosten na het eerste jaar gaan zijn. Ik neem aan dat het niet €11,99 p/m blijft..?
Dat lijkt mij ook niet, volgens mij dek je daar nog niet eens de energiekosten mee.
Anoniem: 1236496 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 05:55:
Ik probeer me te registreren op shadow.tech probleem is alleen dat ik mijn adres niet kan invoeren en dus niet naar de betaling kan gaan. Tips?
Dat probleem heb ik ook :(

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 28-07-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-07 19:11
Normale prijs is €40,- p.m. dacht ik.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-07 17:24
Anoniem: 1236496 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 05:55:
Volgens mij eerst je huisnummer invoeren en daarna je straatnaam. Werkte bij mij ook een beetje vreemd.
Martijn1899 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Welke gpu heb jij op shadow? Ik had bij mijn Duitse abonnement een GTX1080 en nu bij mijn Nederlandse abonnement een Quadro P5000. Volgens mij zitten zowel Duitsland als Nederland op het serverpark in Amsterdam.

Maar de GTX1080 presteert net wat beter...
Ik heb ook de Quadro inderdaad. Ik meen te herinneren dat in een eerdere testfase de support van Shadow adviseerde om de drivers te updaten. Zelf nog niet geprobeerd, maar zodra ik in de buurt ben van een PC ga ik het zeker even testen.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
cri0s schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook de Quadro inderdaad. Ik meen te herinneren dat in een eerdere testfase de support van Shadow adviseerde om de drivers te updaten. Zelf nog niet geprobeerd, maar zodra ik in de buurt ben van een PC ga ik het zeker even testen.
Ja, dat is geen probleem. Ik heb ook de nieuwste game ready drivers geïnstalleerd. De quadro heeft wel 16GB ram, meer dan het systeem zelf. Deze heeft namelijk 12gb. Dit zou van pas kunnen komen bij 4K gamen, maar daar heeft het systeem niet genoeg power voor.

Ondanks dat de quadro zo’n 5 tot 10% minder presteert dan de gtx1080 ben ik verder helemaal tevreden over Shadow. Helemaal voor de Nederlandse introductieprijs. Latency is met WiFi zo’n 9 ms en bedraad iets minder dan 6ms. Beeldkwaliteit is goed. Het is allemaal net of je het op een locale pc speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-07 19:48
Prijs blijft 11,99p/m totdat je opzegt.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Joost1991 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Prijs blijft 11,99p/m totdat je opzegt.
Zou dat? Ik kan me voorstellen dat ze tzt de prijs weleens gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Martijn1899 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Zou dat? Ik kan me voorstellen dat ze tzt de prijs weleens gaan verhogen.
Zo staat het op de bestelpagina. Eerst 12 maanden 11,99p/m, daarna 11,99p/m. :)

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Joost1991 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Het zou heel mooi zijn, begrijp me niet verkeerd. Ik denk alleen dat deze prijs niet houdbaar is op de lange termijn. Maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Martijn1899 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Het zou heel mooi zijn, begrijp me niet verkeerd. Ik denk alleen dat deze prijs niet houdbaar is op de lange termijn. Maar wie weet :)
Uiteindelijk ga je omhoog, maar netflix deed ook min of meer hetzelfde en 'early adopters' hebben tijd lang korting gehad. Geen enkele garantie in het leven (met dit soort dingen) maar ik zou verwachten dat je toch wel minimaal 2-3 jaar van deze actieprijs gebruik kan maken, en op het moment dat ze gaan verhogen mag je uiteraard per direct opzeggen omdat het dan een contractwijziging betreft.

Ik ben zelf gister iig ook overstag gegaan en heb een maandje besteld :*)

Het goede nieuws, activatie ging vrij rap, het slechte nieuws, mijn pc vond het nodig om wat updates uit te voeren! ik kon er dus niet bij! mogelijk had ik op mijn werklaptop kunnen spelen of op de macbook van mijn vrouw maar ben juist benieuwd hoe het bevalt op mijn desktop die vele malen ouder is dan de genoemde alternatieven.
staat de iphone app overigens al in de nl appstore? die kon ik namelijk niet vinden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Sagat schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Uiteindelijk ga je omhoog, maar netflix deed ook min of meer hetzelfde en 'early adopters' hebben tijd lang korting gehad. Geen enkele garantie in het leven (met dit soort dingen) maar ik zou verwachten dat je toch wel minimaal 2-3 jaar van deze actieprijs gebruik kan maken, en op het moment dat ze gaan verhogen mag je uiteraard per direct opzeggen omdat het dan een contractwijziging betreft.

Ik ben zelf gister iig ook overstag gegaan en heb een maandje besteld :*)

Het goede nieuws, activatie ging vrij rap, het slechte nieuws, mijn pc vond het nodig om wat updates uit te voeren! ik kon er dus niet bij! mogelijk had ik op mijn werklaptop kunnen spelen of op de macbook van mijn vrouw maar ben juist benieuwd hoe het bevalt op mijn desktop die vele malen ouder is dan de genoemde alternatieven.
staat de iphone app overigens al in de nl appstore? die kon ik namelijk niet vinden.
2 tot 3 jaar zou prima zijn.

App staat zeker in de AppStore. Gebruik shadow zelf regelmatig op mijn iPad. Met iPadOS beta kan je ook de Xbox controller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:37:
[...]

2 tot 3 jaar zou prima zijn.

App staat zeker in de AppStore. Gebruik shadow zelf regelmatig op mijn iPad. Met iPadOS beta kan je ook de Xbox controller gebruiken.
Nou met hulp van google
shadow app is waarop je moet zoeken
shadow
shadow tech
shadow.tech

werken allen dus niet ;)

En joypad support was idd mijn volgende vraag, ik heb iig een 8bit do snes controller die aan mijn iphone gepaired kan worden, en xb1 en ps4 controllers (en switch pro controller) zouden in theorie ook moeten kunnen, maar ga wel testen binnenkort :)

Mijn iphone is wel zakelijk, hierom installeer ik normaliter geen beta os-en meer, maar kan atlijd een uitzondering maken >:)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Laatst online: 31-07 15:21
Nu ook een abonnementje voor een maand afgenomen bij Shadow. Heb het een hele tijd geleden al eens geprobeerd en dat was op Franse servers. Niet heel geweldig i.c.m. een Ziggo lijntje en de prijs was eveneens te duur.

Als die 15 euro per maand blijft dan kan het misschien opboksen tegen Google Stadia, maar anders wordt het voor mij toch Stadia. De pre-orders voor de Founders Edition heb ik al staan.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Jannick schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:02:
Nu ook een abonnementje voor een maand afgenomen bij Shadow. Heb het een hele tijd geleden al eens geprobeerd en dat was op Franse servers. Niet heel geweldig i.c.m. een Ziggo lijntje en de prijs was eveneens te duur.

Als die 15 euro per maand blijft dan kan het misschien opboksen tegen Google Stadia, maar anders wordt het voor mij toch Stadia. De pre-orders voor de Founders Edition heb ik al staan.
Dan koop je wel de games voor de volle mep, console game prijzen. De € 12 / € 15 die wij nu per maand betalen voor een volledige cloud pc is echt extreem goedkoop. Concurrerende producten zijn vaak tientallen euro’s per maand duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Dan koop je wel de games voor de volle mep, console game prijzen. De € 12 / € 15 die wij nu per maand betalen voor een volledige cloud pc is echt extreem goedkoop. Concurrerende producten zijn vaak tientallen euro’s per maand duurder.
Zeker, I know! Mijn Shadow is nu geactiveerd en op glas heb ik een ping van 5.2ms. Geen klagen dus. Ik zal het later nog even proberen op de Ziggo lijn en op 2K resolutie. Wel heb ik sowieso een upgrade van schijfruimte nodig, want 256GB is aan de krappe kant.

We gaan het mooi uitproberen en in Shadow is de optie om het abonnement over te zetten naar 12 euro in de maand. Mocht het nu bevallen dan ga ik sowieso daar voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een abonnement genomen. Vind het sowieso al interessant genoeg om te testen en sta op het punt mijn gaming-PC te upgraden. Om toch eens te kijken hoe het gaat bevallen, direct maar gedaan. Het idee bevalt mij sowieso wel; een hosted PC die gemaakt voor performance.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Heb gister even Metro Exodus gespeeld op een custom resolutie van 2388 x 1600 (iPad Pro). Ultra settings, advanced physx en tessellation. Framerate dipt soms even naar 50 maar meestal blijft hij tussen de 60 en de 90. Valt me niks tegen met deze hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:20
Jannick schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:51:
[...]

We gaan het mooi uitproberen en in Shadow is de optie om het abonnement over te zetten naar 12 euro in de maand. Mocht het nu bevallen dan ga ik sowieso daar voor :-)
Bedoel je dan dat je de 15 piek variant voor 1 maand kan omzetten naar een jaarabbo voor 12 piek per maand? Want ik ben ook nog even in dubio of ik direct het jaar ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Faust1946 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Bedoel je dan dat je de 15 piek variant voor 1 maand kan omzetten naar een jaarabbo voor 12 piek per maand? Want ik ben ook nog even in dubio of ik direct het jaar ga aanschaffen.
Je kunt in het portaal switchen naar het 12 maanden contract :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:20
Jannick schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Je kunt in het portaal switchen naar het 12 maanden contract :-)
Ah, dat is dan prima relaxte manier om inderdaad even uit te vogelen of het bevalt!

Thanks voor de info :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Laatst online: 26-07 18:00
Waar ik zelf heel erg benieuwd naar ben is storage. Je krijgt standaard 256GB? Ik heb momenteel een oude desktop staan met bijna 2TB aan games. Kan je gewoon in storage upgraden? Kan je lokale storage op 1 of andere manier koppelen aan je Shadow VM? Ik kan op hun site niet duidelijk achterhalen hoe ze met storage omgaan. 256 zit gewoon heel snel vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mundatin
Dreflar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:05:
Waar ik zelf heel erg benieuwd naar ben is storage. Je krijgt standaard 256GB? Ik heb momenteel een oude desktop staan met bijna 2TB aan games. Kan je gewoon in storage upgraden? Kan je lokale storage op 1 of andere manier koppelen aan je Shadow VM? Ik kan op hun site niet duidelijk achterhalen hoe ze met storage omgaan. 256 zit gewoon heel snel vol.
Op dit moment hebben ze problemen met storage. Je kunt later 1TB aan storage bijkopen. Ze hebben mij aangeraden de nieuwsbrief in de gaten te houden, totdat het weer mogelijk is om extra storage bij te kopen. De prijs hiervan zal naar mijn verwachting, en kijkend naar mijn eerdere ervaring met Shadow,zo'n 3 euro per maand worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
Joost1991 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Medewerker van Shadow heeft bevestigd dat de prijs na 12 maanden gelijk blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Diegene die net lid geworden zijn van shadow, meld je ook even aan op discord, de eerste 100 krijgen ook nog een Shadow Mok (ik heb geen idee hoeveel mensen zich al aangemeld hebben, misschien zitten ze al boven de 100).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistNL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:51
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:19:
Diegene die net lid geworden zijn van shadow, meld je ook even aan op discord, de eerste 100 krijgen ook nog een Shadow Mok (ik heb geen idee hoeveel mensen zich al aangemeld hebben, misschien zitten ze al boven de 100).
Helaas geen mok aangeboden gekregen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
Dreflar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:05:
Je kunt je USB apparaten doorgeven aan je Shadow… maar dat is allemaal erg traag. Er wordt gewerkt aan storage upgrades, zoals bijvoorbeeld in de USA-regio waar al 1TB extra opslag voor 2,95 p/m wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@Mr50.50 Registreren lukt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Hebben jullie allemaal de P5000 gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:10:
Ik heb de GTX1080 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb de P5000 wat voor mij perfect is aangezien ik hem voor CAD wil gebruiken, maar de CPU had wel wat sneller gemogen dan een E5-2678v3.
De download met >100 Mb/sec is wel erg leuk :)
De HDD daarentegen is wel erg traag.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 30-07-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:22:
Ik heb de P5000 wat voor mij perfect is aangezien ik hem voor CAD wil gebruiken, maar de CPU had wel wat sneller gemogen dan een E5-2678v3.
De download met >100 Mb/sec is wel erg leuk :)
Nice. Dat die CPU wel wat beter had gekund ben ik 100% met je eens. Vooral bij CPU-heavy games word je gebottlenecked door die CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Nice. Heb je dan de 2,5 of de 3,2 GHz cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Nice. Heb je dan de 2,5 of de 3,2 GHz cpu?
2,5Ghz :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Die combi had ik bij mijn Duitse abo ook.

Nu dus de P5000 met de 3,2 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Jannick schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:25:
[...]

Nice. Dat die CPU wel wat beter had gekund ben ik 100% met je eens. Vooral bij CPU-heavy games word je gebottlenecked door die CPU.
Die cpu of de virtualisatie van Red Hat, denk eerder het laatste.
Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:22:
De HDD daarentegen is wel erg traag.
Geen last van eigenlijk, nu is Division 2 na de laatste patch sowieso best langzaam, maar Windows b1903 installeren ging gewoon rap bij mij.

[ Voor 31% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-07-2019 15:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:31:
Die combi had ik bij mijn Duitse abo ook.

Nu dus de P5000 met de 3,2 GHz.
Hmm... maar even kijken hoe de framerates nu uitpakken. Anders vraag ik gewoon of de andere configuratie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:31:
[...]

Die cpu of de virtualisatie van Red Hat, denk eerder het laatste.

[...]
Geen last van eigenlijk, nu is Division 2 na de laatste patch sowieso best langzaam, maar Windows b1903 installeren ging gewoon rap bij mij.
Dingen kopiëren gaat met 30-40 Mb per seconde en die lage snelheid ben ik eigenlijk niet meer gewend. Op zich niet echt een probleem want hoe vaak kopieer je nu echt iets op zo'n cloud PC.
Maar het is wel de bottleneck bij het installeren van Revit op dit moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 30-07-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Ik weet niet in hoeverre de cpu heel veel verschil maakt. De gtx1080 presteert iets beter in games dan de P5000. Ondanks dat de P5000 een dubbele hoeveelheid geheugen heeft.

Sommigen zeggen dat als je je systeem volledig herstelt via je accountinstellingen je mogelijk weer een nieuwe configuratie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-07 11:57
Nu we het toch over Shadow hebben, heeft iemand zich al eens verdiept in de security van Shadow? Volgens verschillende posts op Reddit wordt alles wat je intypt onversleuteld naar die VM verzonden. Theoretisch zou je dus de video/audio stream kunnen onderscheppen.

https://www.reddit.com/r/...ow_encrypt_userusb_input/
https://www.reddit.com/r/...al_pc_rather_thsn_just_a/

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Zo lang ik het alleen maar voor gaming gebruik maak ik me daar niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:07
Hoe lang duurde de activate bij jullie gemiddeld?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
VeeGee schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:01:
Hoe lang duurde de activate bij jullie gemiddeld?
Halfuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bij mij net 7 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Mijn Shadow heeft ook een E5-2678 v3 @ 2.50 GHz i.c.m. een GTX1080.

De CPU is helaas nauwelijks sneller dan m'n i7 2600. Vanavond maar eens even wat proberen qua gaming. Downloadsnelheid gaat met een cap van ongeveer 1 GBs, erg nice. Performance via de client op OSX is verder prima!

[ Voor 15% gewijzigd door SanderTje! op 30-07-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Dank! Ongeveer 45 minuten geleden een maandabonnement afgesloten maar helaas nog geen bevestiging gehad. Even afwachten en dan hopelijk vanavond uittesten. Ik ben er benieuwd naar de performance op mijn wat oudere MacBook Pro (2015).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik vind de interface eigenlijk perfect werken, totaal geen lag of iets, net of je gewoon lokaal werkt.

Wel is de CPU echt traag met een Cinebench score van,

Multicore: 1442
Singlecore: 209

Mijn 7700k doet
Multicore: 2367
Singlecore: 472

En ik heb juist een snelle singlecore snelheid nodig voor Revit.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 30-07-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Hmm... resultaten zijn gemixt. Waar ik veel last van heb, zelfs met een snelheid van 70Mb/s, is compressie artifcats. Daarnaast is de CPU gewoon niet krachtig genoeg om bijvoorbeeld Battlefield V helemaal lekker te renderen in 1440p.

Ik ben nu de iPad app en de app voor op Android TV aan het testen en aan het kijken of het het misschien wel waard is op mijn iPad en televisie.

Groot probleem op dit moment is in mijn gevoel toch echt de CPU en ook de kwaliteit van streamen. Stadia kan naar mijn verwachting toch veel betere kwaliteit gaan leveren met dezelfde bandwith, door vooruitstrevende technieken van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik ga hem weer opzeggen, de bedoeling was dat ik het online kon gebruiken omdat mijn laptop niet zo snel is, maar die is dus sneller dan shadow.tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:52:
Ik ga hem weer opzeggen, de bedoeling was dat ik het online kon gebruiken omdat mijn laptop niet zo snel is, maar die is dus sneller dan shadow.tech.
Wat zijn dan de specs van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:56:
[...]

Wat zijn dan de specs van je laptop?
Ik heb een i7-2820QM uit 2012 en daarvan is de singlecore score 241 en die van Shadow is maar 209.
Ik wou hem juist gebruiken op de laptop met Revit, zodat het wat sneller zou gaan, maar dat is dus niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 30-07-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Ik heb een i7-2820QM uit 2012 en daarvan is de singlecore score 241 en die van Shadow is maar 209.
Ik wou hem juist gebruiken op de laptop met Revit, zodat het wat sneller zou gaan, maar dat is dus niet het geval.
Ja dan is het voor jouw gebruik helaas geen goede oplossing. Jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik heb zojuist ook aangevraagd om Shadow te cancellen.

Vind het een heel leuk concept, maar merk dat de performance van de cloud-machine niet echt anders is dan m'n PC. Ik hoopte snellere hardware te hebben, dus misschien was ik iets te enthousiast...

Nu kijken wat ze gaan zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:21

Martinspire

Awesomeness

Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:44:
Ik vind de interface eigenlijk perfect werken, totaal geen lag of iets, net of je gewoon lokaal werkt.

Wel is de CPU echt traag met een Cinebench score van,

Multicore: 1442
Singlecore: 209

Mijn 7700k doet
Multicore: 2367
Singlecore: 472

En ik heb juist een snelle singlecore snelheid nodig voor Revit.
Cinebench is anders weer totaal irrelevant voor gaming imo. Doe dan op zijn minst 3dmark...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:39:
[...]

Cinebench is anders weer totaal irrelevant voor gaming imo. Doe dan op zijn minst 3dmark...
Ik test hem voor mijn doeleinde en dat is Revit, wat dus 95% singlecore werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 00:10
VeeGee schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:38:
[...]

[...]

Dank! Ongeveer 45 minuten geleden een maandabonnement afgesloten maar helaas nog geen bevestiging gehad. Even afwachten en dan hopelijk vanavond uittesten. Ik ben er benieuwd naar de performance op mijn wat oudere MacBook Pro (2015).
Ik heb 'm ook aangevraagd. Ik wacht al ruim 2 uur.
Is dit een handmatige proces? Zoja, dan weet ik dat ik er niet op hoef te wachten vanavond.

Kan niet wachten om Total War Three Kingdoms op hoogste settings te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:21

Martinspire

Awesomeness

Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Ik test hem voor mijn doeleinde en dat is Revit, wat dus 95% singlecore werkt.
Maar Shadow is dan ook primair voor gaming. Dus als je gaat denken dat ie fantastisch is voor video editing, dan lijkt me het logisch dat dat minder gaat. Je gaat toch ook niet met schaatsen op een voetbalveld proberen te voetballen? Pak dan een Azure VM die je lekker zelf kunt configureren. Tuurlijk, je mag het proberen, maar ik sta er niet van te kijken dat het niet gaat.

De games die ik geprobeerd heb, hadden allemaal geen probleem met 1080p en hoogste instellingen vloeiend te draaien...
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:10:
Volgens mij moest je toch nieuwe Nvidia drivers installeren om er een 1080 van te maken?

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 30-07-2019 21:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Russel88 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:43:
[...]

Ik heb 'm ook aangevraagd. Ik wacht al ruim 2 uur.
Is dit een handmatige proces? Zoja, dan weet ik dat ik er niet op hoef te wachten vanavond.

Kan niet wachten om Total War Three Kingdoms op hoogste settings te spelen.
Geen idee, ik wacht ook nog steeds. Las ergens dat activeren hooguit 15 dagen kan duren. Hoop echter dat ze het morgen hebben geactiveerd.

Overigens moet je voor opzeggen contact opnemen met de support zag ik. Hopelijk levert dat verder geen problemen op.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste