Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:21
Support reageert wel snel. Ik heb gevraagd of mijn CPU (2,5Ghz) geüpgrade kan worden naar de betere CPU (3,2Ghz) die Shadow ook beschikbaar heeft. Helaas hebben ze al snel aangegeven dat dit geen optie is en daarom ga ik mijn Shadow ook weer opzeggen. De GPU en CPU staan niet met elkaar in verhouding met bijvoorbeeld Battlefield V.

Jammer, maar helaas. Had gedacht dat de performance ten opzichte van een jaar geleden wel beter was geworden.

Shadow is leuk als je een machine zoekt met redelijk goede performance en snelle verbinding.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Maar Shadow is dan ook primair voor gaming. Dus als je gaat denken dat ie fantastisch is voor video editing, dan lijkt me het logisch dat dat minder gaat. Je gaat toch ook niet met schaatsen op een voetbalveld proberen te voetballen? Pak dan een Azure VM die je lekker zelf kunt configureren. Tuurlijk, je mag het proberen, maar ik sta er niet van te kijken dat het niet gaat.

De games die ik geprobeerd heb, hadden allemaal geen probleem met 1080p en hoogste instellingen vloeiend te draaien...
Het wordt zo een beetje een ja/nee discussie, maar ik las toch echt dat het voor spellen en software was.

Op de frontpage staat namelijk
Snel en krachtig, tot 4K

Shadow is ontworpen voor de meest veeleisende spellen en software.
Maar als het voor jouw games wel snel genoeg is dan is het toch goed. Ik had een snellere CPU verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 02:22
Martinspire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:44:
[...]

De games die ik geprobeerd heb, hadden allemaal geen probleem met 1080p en hoogste instellingen vloeiend te draaien...

[...]

Volgens mij moest je toch nieuwe Nvidia drivers installeren om er een 1080 van te maken?
Games draaien bij mij ook keurig.

Je kunt gewoon de nieuwste game ready drivers installeren, maar het blijft gewoon de p5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:59:
[...]

Het wordt zo een beetje een ja/nee discussie, maar ik las toch echt dat het voor spellen en software was.

Op de frontpage staat namelijk

[...]

Maar als het voor jouw games wel snel genoeg is dan is het toch goed. Ik had een snellere CPU verwacht.
Wellicht dat het voor software die meer cores gebruiken wel snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:21
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Games draaien bij mij ook keurig.

Je kunt gewoon de nieuwste game ready drivers installeren, maar het blijft gewoon de p5000.
Waarschijnlijk heb je de CPU met 3,2Ghz. Dat is toch weer 0,7Ghz meer dan dat ik had met mijn CPU. Ik heb zonet een mail gestuurd en maar aangeven dat ik wil opzeggen.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Reactie van Shadow (inderdaad heel snel) n.a.v. m'n cancellation request:
Thanks for contacting Shadow support! We're sad to hear your decision to cancel your Shadow account.

I suggest you to confirm your cancellation request, if it's your final decision.

Be assured that we're sorry for your difficulties if you have encountered and we're ready to welcome you again if you decide it.

Waiting for your answer, I remain at your disposal for any information.
Oftewel, heel soepel gelukkig.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25

Sagat

Is pappa x2!

Nou gister ook maar even geprobeerd, eerst maar is zooitje spellen klaar gezet, uiteindelijk getest
injustice gods amongst us (met wired x360 pad)
doom (2016)
painkiller (hell redemption ofzo)
sf4 )met mad catz fightpad mini)

Tsja what can i say? het was geen succes. Doom voelde heel hakkelend aan. Injustice reageerd amper op de input (special moves via digitale cursor werder niet geregistreerd en hetzelfde gold bijna de hele tijd voor sf4. painkiller was de enige wat soort van speelbaar was, maar ook daar af en toe het hakkelen.

Heb wat gespeeld met de bandbreedte, maar vond dat het niet heel veel uitmaakte.

Nu heb ik dus inderdaad een oude pc. En ik ben relatief kort geleden verhuist en maakt gebruik van bekabeling welke er was naar 1e verdieping, en daarvandaan extra kabel naar 2e al waar mijn pc staat.
Ik ga nog een keer testen via de macbook pro die we hebben (inmiddels ook al weer jaartje of 2-3 oud, maar stuk recenter dan mijn desktop.....en gezien dit een laptop is kan ik die dan ook direct bij de meterkast bekijken om zo bekabeling uit te sluiten.

tldr:
slecht resultaten, maar oorzaken in volgorde van waarschijnlijkheid:
1: bekabeling en/of routers/ap's
2. isp kan niet stabiel leveren (tweak)
3. pc dermate oud dat bepaalde compressie/QoS zaken misgaan
4. mijn game settings, juist omdat dit een monster game pc zou moeten zijn wel losgegaan bij de settings, maar dit gisteren eigenlijk al behoorlijk getweaked met sf4, een game die zelfs op mijn desktop zelf nog prima speelbaar is en die hier dus helemaal goed te doen zou moeten zijn.
5. shadow settings
6. shadow als concept in het algemeen, misschien moet je fighting games al per definitie afschrijven, fps lijkt me vooral sp toch te doen, en de gameplay tussen het hakkelen door lijkt dat ook wel te bevestigen.
Juist bij cloud verwacht je dat capaciteit niet het probleem mag zijn, maar misschien speelt ook dat mee....gezien er natuurlijk relatief veel nieuwe klanten zullen zijn.

Wellicht ook nog is kijken op de discord voor verdere tips en tructs, maar ik wl dus iig op korte termijn kijken of ik zowel mijn pc als bekabeling kan uitsluiten.

word vervolgd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Sagat schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:27:
Nou gister ook maar even geprobeerd, eerst maar is zooitje spellen klaar gezet, uiteindelijk getest
injustice gods amongst us (met wired x360 pad)
doom (2016)
painkiller (hell redemption ofzo)
sf4 )met mad catz fightpad mini)

Tsja what can i say? het was geen succes. Doom voelde heel hakkelend aan. Injustice reageerd amper op de input (special moves via digitale cursor werder niet geregistreerd en hetzelfde gold bijna de hele tijd voor sf4. painkiller was de enige wat soort van speelbaar was, maar ook daar af en toe het hakkelen.

Heb wat gespeeld met de bandbreedte, maar vond dat het niet heel veel uitmaakte.

Nu heb ik dus inderdaad een oude pc. En ik ben relatief kort geleden verhuist en maakt gebruik van bekabeling welke er was naar 1e verdieping, en daarvandaan extra kabel naar 2e al waar mijn pc staat.
Ik ga nog een keer testen via de macbook pro die we hebben (inmiddels ook al weer jaartje of 2-3 oud, maar stuk recenter dan mijn desktop.....en gezien dit een laptop is kan ik die dan ook direct bij de meterkast bekijken om zo bekabeling uit te sluiten.

tldr:
slecht resultaten, maar oorzaken in volgorde van waarschijnlijkheid:
1: bekabeling en/of routers/ap's
2. isp kan niet stabiel leveren (tweak)
3. pc dermate oud dat bepaalde compressie/QoS zaken misgaan
4. mijn game settings, juist omdat dit een monster game pc zou moeten zijn wel losgegaan bij de settings, maar dit gisteren eigenlijk al behoorlijk getweaked met sf4, een game die zelfs op mijn desktop zelf nog prima speelbaar is en die hier dus helemaal goed te doen zou moeten zijn.
5. shadow settings
6. shadow als concept in het algemeen, misschien moet je fighting games al per definitie afschrijven, fps lijkt me vooral sp toch te doen, en de gameplay tussen het hakkelen door lijkt dat ook wel te bevestigen.
Juist bij cloud verwacht je dat capaciteit niet het probleem mag zijn, maar misschien speelt ook dat mee....gezien er natuurlijk relatief veel nieuwe klanten zullen zijn.

Wellicht ook nog is kijken op de discord voor verdere tips en tructs, maar ik wl dus iig op korte termijn kijken of ik zowel mijn pc als bekabeling kan uitsluiten.

word vervolgd.
Heb zelf ook Tweak als isp. De meegeleverde Fritzbox is bij mij ‘gewoon’ de router. Voor het draadloze gebruik TP-Link Deco’s. Mijn ervaring is zowel draadloos als bedraad goed, stream is erg vloeiend.

Wel heb je draadloos een iets hogere latency. 9 vs 6 ms. Maar allebei erg laag.

Bij de tv heb ik bedraad een simpele mini pc staan met een atom cpu. Die ondersteunt wel hardwarematig h265. Al zegt shadow zelf dat een vanaf 30 Mbit het niet meer uitmaakt of je h265 of h264 selecteert. En dat je mogelijk met h264 minder lag hebt.

Maar de hardware eisen van de decoding apparatuur zijn niet hoog. Zowel op een iPad, mini pc als een Mac zijn de resultaten goed. Als ik echt moet kiezen vind ik het op een Mac nog het minst. Maar dat is dan wel een 2014 mac mini. Dus ook niet de nieuwste architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:03

Multensor

wtf

Gisteren ook even maandaccountje genomen omdat ik heel benieuwd was het mogelijk was om via cloud computing competitive games te spelen.

Na het proberen van:
1. Rocket League
2. CS:GO
3. Apex Legends

is de conclusie dat je het hier totaal niet voor kan gebruiken. Alles stottert gewoon een klein beetje, vooral bij cs:go was dit erg goed te merken helaas.
Ik zie wel dat een single player game als tomb raider of hitman ofzo zou werken, maar bij spellen die snel gaan is dit nog steeds geen optie. Dus ik ga mijn account ook weer opzeggen.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Martijn1899 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
[...]

Heb zelf ook Tweak als isp. De meegeleverde Fritzbox is bij mij ‘gewoon’ de router. Voor het draadloze gebruik TP-Link Deco’s. Mijn ervaring is zowel draadloos als bedraad goed, stream is erg vloeiend.

Wel heb je draadloos een iets hogere latency. 9 vs 6 ms. Maar allebei erg laag.

Bij de tv heb ik bedraad een simpele mini pc staan met een atom cpu. Die ondersteunt wel hardwarematig h265. Al zegt shadow zelf dat een vanaf 30 Mbit het niet meer uitmaakt of je h265 of h264 selecteert. En dat je mogelijk met h264 minder lag hebt.

Maar de hardware eisen van de decoding apparatuur zijn niet hoog. Zowel op een iPad, mini pc als een Mac zijn de resultaten goed. Als ik echt moet kiezen vind ik het op een Mac nog het minst. Maar dat is dan wel een 2014 mac mini. Dus ook niet de nieuwste architectuur.
Ah fijn dat ik de isp dan mogelijk al kan wegstrepen als oorzaak. Voor de volledigheid ik heb tweak gigabit (woon in almere), dus snelheid is er zat. Echter op mijn 2e scherm had ik tijdens het spelen mijn ethernet performance tab van taskmanager open en daar zag ik wel dipjes wanneer ik tjsa haperen bij het spelen merkte. Je kan je alleen afvragen of het probleem dan in mijn infra zit of dat shadow het niet kan leveren, of een combo van. Aangezien ik gewoon een simpel 1080p schermpje heb en ze tot 4k aanbieden ga ik er vanuit dat het waarschijnlijker is dat het aan mijn kant zit dan.

Ik heb geen modem/router meegeleverd gekregen en dus zelf een unify router aangeschaft, tot daaraan is het dus (vermoeddelijk) ok, maar de bestaande getrokken bekabeling heb ik iets minder vertrouwen in, denk dat ik die ooit wel zal vervangen voor cat6.
Verder wat beperkte router bij mijn tv beneden en hierbij mijn pc staat een dlink die al op leeftiijd is. Voor normaal gebruik voldoet het prima, maar bij iets als dit is het mogelijk een (van de?) bottleneck(s).

Ik heb net even een test gedaan middels de speedtest desktop app (wel via werk laptop maar aangesloten op zelfde dlink als desktop) en iig 0% packetloss.

Ach ja meten is weten. Naast via macbook ook even kijken naar iphone client, maar gezien wifi helemaal nog het ondergeschoven kindje is hier heb ik daar al helemaal weinig verwachtingen van.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

Multensor schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:58:
Gisteren ook even maandaccountje genomen omdat ik heel benieuwd was het mogelijk was om via cloud computing competitive games te spelen.

Na het proberen van:
1. Rocket League
2. CS:GO
3. Apex Legends

is de conclusie dat je het hier totaal niet voor kan gebruiken. Alles stottert gewoon een klein beetje, vooral bij cs:go was dit erg goed te merken helaas.
Ik zie wel dat een single player game als tomb raider of hitman ofzo zou werken, maar bij spellen die snel gaan is dit nog steeds geen optie. Dus ik ga mijn account ook weer opzeggen.
Stotteren? Misschien even een FPS counter erbij hangen om te kijken of het in de game of de verbinding zit? Weet je meteen of het systeem de game goed draait. Staat verder de snelheid goed ingesteld van Shadow? (dat ding in mbits)? Bij mij hangt ie op 50mbit (op een 100mbit verbinding trouwens) en dat gaat gewoon prima

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:03

Multensor

wtf

Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Stotteren? Misschien even een FPS counter erbij hangen om te kijken of het in de game of de verbinding zit? Weet je meteen of het systeem de game goed draait. Staat verder de snelheid goed ingesteld van Shadow? (dat ding in mbits)? Bij mij hangt ie op 50mbit (op een 100mbit verbinding trouwens) en dat gaat gewoon prima
FPS is prima op de bak zelf en ik heb een 250 mbit verbinding dus dat kan ook niet te weinig zijn ;). Zit al ff op discord met die gasten te praten, maar so far nog geen oplossing. :)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:41

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Martijn1899 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Welke gpu heb jij op shadow? Ik had bij mijn Duitse abonnement een GTX1080 en nu bij mijn Nederlandse abonnement een Quadro P5000. Volgens mij zitten zowel Duitsland als Nederland op het serverpark in Amsterdam.

Maar de GTX1080 presteert net wat beter...
Heb je wel de GTX1080-drivers gekozen in Nvidia Experience? De performancedrop zou op de P5000 alleen mogen optreden als je de Quadro-drivers gebruikt (vanwege de hogere nauwkeurigheid die voor CAD-toepassingen nodig is); met de GTX1080-drivers werkt de P5000 ook en zou dan gelijk moeten presteren aan een normale GTX1080.
Joost1991 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Prijs blijft 11,99p/m totdat je opzegt.
klopt; dit is inmiddels door Shadow zelf bevestigd op het Dutch 1000-kanaal op Discord: de eerste 1000 klanten betalen 12 p/m (15 p/m voor flex) en die prijs blijft gelden zolang het abonnement loopt. Zeg je op en meld je je daarna weer aan, dan vervalt die speciale prijs.
Sagat schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Ik ben zelf gister iig ook overstag gegaan en heb een maandje besteld :*)

[...]
Welkom! :+
[...]
staat de iphone app overigens al in de nl appstore? die kon ik namelijk niet vinden.
[...]
Ja; staat er (eigenlijk al een jaar) in. ik gebruik de app al sinds ik Shadow (de Duitse) gebruik.
Jannick schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:51:
[...]
Wel heb ik sowieso een upgrade van schijfruimte nodig, want 256GB is aan de krappe kant.
[...]
Dreflar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:05:
Waar ik zelf heel erg benieuwd naar ben is storage. Je krijgt standaard 256GB? Ik heb momenteel een oude desktop staan met bijna 2TB aan games. Kan je gewoon in storage upgraden? Kan je lokale storage op 1 of andere manier koppelen aan je Shadow VM? Ik kan op hun site niet duidelijk achterhalen hoe ze met storage omgaan. 256 zit gewoon heel snel vol.
Die komt er aan; het UK DC krijgt het als eerste; gevolgd door Amsterdam. Verwachting is volgende maand.

Op dit moment zijn alleen de UK-prijzen bekend (3 pond per maand) om van 256GB naar 1,25TB te gaan.

Bron: Drew, de communitymanager van het officiele Discord-kanaal van Shadow
Ernemmer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Ik test hem voor mijn doeleinde en dat is Revit, wat dus 95% singlecore werkt.
Ik zou in jouw geval kijken bij PaperSpace; daar kun je voor aanzienlijk snellere CPU's kiezen (en ook een P5000 als GPU of desnoods nog een Quadro K-serie als je de prijs wat wil drukken).

@Sagat en @Multensor: probeer eens de kwaliteit van de stream op 15mbps in het controlpanel te zetten en kijk of het stotteren weg is (even niet letten op de beeldkwaliteit).

Hebben jullie toevallig een oude Nvidia-kaart in je lokale PC? Die hebben soms moeite met de hoeveelheid data in een h264-stream op deze resolutie en framerate. Probeer eens om de stream weer te geven via de ingebouwde GPU van je CPU.

Post je bevindingen vooral op het Dutch1000-kanaal op Discord (officiele Discord van dit testtraject; zie ook je bevestigingsmail van Shadow). Een van de mods neemt dan contact met je op om te kijken of ze het probleem kunnen verhelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 31-07-2019 15:00 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Heb je wel de GTX1080-drivers gekozen in Nvidia Experience? De performancedrop zou op de P5000 alleen mogen optreden als je de Quadro-drivers gebruikt (vanwege de hogere nauwkeurigheid die voor CAD-toepassingen nodig is); met de GTX1080-drivers werkt de P5000 ook en zou dan gelijk moeten presteren aan een normale GTX1080.
Hoe doe ik dat? Ik heb de gewone GeForce game ready drivers geïnstalleerd. In GeForce Experience staat nog steeds dat ik een P5000 heb. Game optimilization werkt niet. En ook in apparaatbeheer staat dat ik een P5000 heb.

Als ik de 3dmark scores vergelijk met het Duitse systeem scoort de P5000 lager.

De GTX1080 drivers moest ik handmatig installeren, GeForce Experience wilde dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Ik heb gewoon deze gepakt: https://www.nvidia.com/Do...Results.aspx/149125/en-us en in Geforce Experience zie ik dat Nvidia Studio Driver 431.70 geinstalleerd is. Hij geeft wel aan dat een Quadro Desktop/Notebook driver release 430 te installeren is, maar volgens mij moet dat niks uitmaken.

Hier draait ie wel verder vloeiend met de meeste games, maar er staat nog gewoon P5000 bij mn device manager...

Voor sommigen kan trouwens de Subreddit ook nog wel uitkomst bieden bij problemen: https://www.reddit.com/r/ShadowPC/

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:39:
[...]

Ik heb gewoon deze gepakt: https://www.nvidia.com/Do...Results.aspx/149125/en-us en in Geforce Experience zie ik dat Nvidia Studio Driver 431.70 geinstalleerd is. Hij geeft wel aan dat een Quadro Desktop/Notebook driver release 430 te installeren is, maar volgens mij moet dat niks uitmaken.

Hier draait ie wel verder vloeiend met de meeste games, maar er staat nog gewoon P5000 bij mn device manager...

Voor sommigen kan trouwens de Subreddit ook nog wel uitkomst bieden bij problemen: https://www.reddit.com/r/ShadowPC/
Hij doet het overigens ook prima hoor. Performance is alleen net een tandje minder.

Maar dan werkt bij jou de game optimalization ook niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:25
De discord voor de dutch 1000 kan ik nergens vinden in de mails die ik heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

vanisher schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:02:
De discord voor de dutch 1000 kan ik nergens vinden in de mails die ik heb ontvangen.
Wel de normale discord voor Shadow? Dutch1000 is een kanaal, geen server.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Martijn1899 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:58:
[...]

Hij doet het overigens ook prima hoor. Performance is alleen net een tandje minder.

Maar dan werkt bij jou de game optimalization ook niet denk ik?
Dat heeft bij mij nog nooit uitgemaakt volgens mij, maar ik ben altijd al blij als een game op maximale instellingen draait met een redelijke framerate :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:25
MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Wel de normale discord voor Shadow? Dutch1000 is een kanaal, geen server.
Was niet helemaal wakker, ondertussen gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 23:48
M'n account is geactiveerd en ik heb de GTX1080 in device manager staan.
Heel even Total War Three Kingdoms opgestart en tw gaf zelf de ultimate setting aan.
Ik heb nog niet gespeeld, maar neem aan dat het goed is. Kan ik eindelijk Three Kingdoms in volle glorie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:38
leuk een topic over shadow enzo. Ik wil het zelf ook een maand proberen maar ik zie wissellende reacties. veel geklaag over lag enzo. Maar ga het toch maar proberen een maand. Eerst alleen een nieuwe laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mark777 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:48:
leuk een topic over shadow enzo. Ik wil het zelf ook een maand proberen maar ik zie wissellende reacties. veel geklaag over lag enzo. Maar ga het toch maar proberen een maand. Eerst alleen een nieuwe laptop
Zelf heb ik geen lag ervaren, wel af en toe problemen met connecten, maar goed daarvoor is het ook nog een test. Division 2 draait in ieder geval als een trein.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Even snel want laat enzo maar...via macbook direct aan eerste router is een wereld van verschil, nog steeds heel sporadisch wat ' lag' maar wow, dit is gewoon speelbaar, echt heerlijk doom kunnen spelen met mooie gfx, pcies zoals ik van te voren verwachtte, dus probleem zit idd in potato pc of(en?) netwerk infra ernaar toe...of shadow was gister heel druk, maar die kans lijkt me vrij klein, zal morgen ook even in dat beta forum wat tikken dan!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Sagat schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:51:
Even snel want laat enzo maar...via macbook direct aan eerste router is een wereld van verschil, nog steeds heel sporadisch wat ' lag' maar wow, dit is gewoon speelbaar, echt heerlijk doom kunnen spelen met mooie gfx, pcies zoals ik van te voren verwachtte, dus probleem zit idd in potato pc of(en?) netwerk infra ernaar toe...of shadow was gister heel druk, maar die kans lijkt me vrij klein, zal morgen ook even in dat beta forum wat tikken dan!
Wellicht wat experimenteren met meer/minder bandbreedte toekennen en wel of niet low performance mode?

Hier afgelopen dagen eigenlijk geen problemen, al heb ik voornamelijk RTS spellen zitten doen dus dat is al niet zo heel lastig. Maar het voelde allemaal lekker vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Martinspire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Wellicht wat experimenteren met meer/minder bandbreedte toekennen en wel of niet low performance mode?

Hier afgelopen dagen eigenlijk geen problemen, al heb ik voornamelijk RTS spellen zitten doen dus dat is al niet zo heel lastig. Maar het voelde allemaal lekker vlot
ik heb dinsdag met diverse bandbreedtes getest, leek niets uit te maken. Om de cross test compleet te maken ga ik binnenkort met de macbook op de plek van de desktop zitten en kijken hoe dat gaat. Als dat hetzelfde speelt als beneden dan weet ik dat het aan de pc ligt, als het daar ook niet gaat dan weet ik dat het de infra is.

Verder zou ik die lowbandwith kunnen proberen, maar voor de h265 zou je juist toch weer wat betere hardware nodig moeten hebben? Ik dacht dat er zoiets iets stond. Proberen kan idd altijd, zal die ook nog wel doen om alles uit te sluiten. Maar met synchroon gigabit vind ik dat principieel eigenlijk ook not done :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Martijn1899 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Hoe doe ik dat? Ik heb de gewone GeForce game ready drivers geïnstalleerd. In GeForce Experience staat nog steeds dat ik een P5000 heb. Game optimilization werkt niet. En ook in apparaatbeheer staat dat ik een P5000 heb.

Als ik de 3dmark scores vergelijk met het Duitse systeem scoort de P5000 lager.

De GTX1080 drivers moest ik handmatig installeren, GeForce Experience wilde dat niet doen.
Tijdens het installeren van de driver kun je aangeven welke versie van Windows je hebt, welke serie videokaart (kies daar GeForce 10) en welk model (kies daar GTX1080). Je krijgt dan de reguliere GTX1080 drivers die gewoon werken met de P5000. Apparaatbeheer 'ziet' wel een P5000 (logisch ook; die leest de firmware van de kaart uit en negeert de drivers) maar voor alle games is het gewoon een GTX1080). de extra CAD-features van de P5000 werken niet meer (dus niet doen als je dat nodig hebt), maar de volle 16GB van de kaart is wel gewoon beschikbaar :)
Sagat schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:51:
Sagat schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:39:
[...]

ik heb dinsdag met diverse bandbreedtes getest, leek niets uit te maken. Om de cross test compleet te maken ga ik binnenkort met de macbook op de plek van de desktop zitten en kijken hoe dat gaat. Als dat hetzelfde speelt als beneden dan weet ik dat het aan de pc ligt, als het daar ook niet gaat dan weet ik dat het de infra is.

Verder zou ik die lowbandwith kunnen proberen, maar voor de h265 zou je juist toch weer wat betere hardware nodig moeten hebben? Ik dacht dat er zoiets iets stond. Proberen kan idd altijd, zal die ook nog wel doen om alles uit te sluiten. Maar met synchroon gigabit vind ik dat principieel eigenlijk ook not done :+
Wat Shadow nu op Discord aangeeft, is dat oudere videokaarten moeite hebben met het decoden van de stream op hogere bitrates. Met name NVIDIA-kaarten maken er een potje van. Het helpt dan om de interne GPU van je CPU te gebruiken of een andere videokaart in je potato te klikken.

Wellicht heeft je Macbook een nieuwere generatie Nvidia-kaart of alleen een iGPU van Intel; in dit geval is dat in je voordeel :)

Dat was ook de reden waarom ik adviseerde om de bitrate van de stream naar beneden te zetten: niet omdat je verbinding dat niet aan zou kunnen, maar wel omdat je videokaart het mogelijk niet trekt.

h265 vereist doorgaans een machine (of videokaart) van 2014 of later. de standaard is pas in 2013 definitief geworden en hardwareversnelling kwam dus ook toen pas op gang. Softwarematig h265 afspeen kan, maar dan kijk je naar een PowerPoint van je game :)

Vers van de pers is ook het advies om in je Shadow de refreshrate gelijjk te trekken met die van je lokale PC; dat helpt niet alleen tegen de stutter, maar ook tegen screentearing.

[ Voor 18% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 01-08-2019 09:04 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Tijdens het installeren van de driver kun je aangeven welke versie van Windows je hebt, welke serie videokaart (kies daar GeForce 10) en welk model (kies daar GTX1080). Je krijgt dan de reguliere GTX1080 drivers die gewoon werken met de P5000. Apparaatbeheer 'ziet' wel een P5000 (logisch ook; die leest de firmware van de kaart uit en negeert de drivers) maar voor alle games is het gewoon een GTX1080). de extra CAD-features van de P5000 werken niet meer (dus niet doen als je dat nodig hebt), maar de volle 16GB van de kaart is wel gewoon beschikbaar :)

[...]
Ja, dat is precies zoals ik het al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
mark777 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:29:
https://shadow.tech/nlnl

Dit lijkt veel op stadia maar of het ook wat wordt?
ik vind het totaal niet op Stadia lijken.

Shadow haalt hun inkomsten uit het abonnement vorm a 12 p/m geen geld? geen toegang. maar wel je oude lib. en je pc vrienden on de go

Stadia wil voornamelijk hun inkomsten uit een store halen. en zal zeker in het begin geen Steam ondersteunen. maar geeft ook weer "gratis" games weg zolang je abonnement loopt.

Beide hebben hun voor en nadelen.

ik twijfel nog aan het twijfelen . Shadow kan geld opleveren met de grijze import van games. Iets wat Stadia niet heeft. Maar Shadow heeft weer geen goedkopere 1080p variant. iets wat mij ook wel trekt.
Maar misschien ga ik wel alsnog voor de ps5/xboxS met remote play for on the go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
voordeel shadow is dat je AL JE GAMES kunt spelen. Bij Stadia heb je een beperkt aanbod van games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Wat Shadow nu op Discord aangeeft, is dat oudere videokaarten moeite hebben met het decoden van de stream op hogere bitrates. Met name NVIDIA-kaarten maken er een potje van. Het helpt dan om de interne GPU van je CPU te gebruiken of een andere videokaart in je potato te klikken.
ik heb destijds mijn pc samengesteld met het idee dat de videokaart gewoon vaak geupdate ging worden, dus voor de tijd veel geheugen (8gb! ;) ) en een toendertijd top cpu. Ik heb de videokaart ook paar jaar later geupgrade, maar het is dus idd een 2011 of 12 radeon kaartje.......daarna dus full time console peasant gegaan.

Ik zou echte even er in moeten duiken hoe ik juist de cpu van mijn vidkaart zou moeten gebruiken....ik meen me te herinneren dat mijn mobo geen optie heeft voor de cpu vidkaart? Dat was een nadeel van het bord maar voor mij geen issue want ik had geen enkele reden om niet met een cpu videokaar te werken.
Wellicht heeft je Macbook een nieuwere generatie Nvidia-kaart of alleen een iGPU van Intel; in dit geval is dat in je voordeel :)
De macbook heeft uhm damn ik heb dat ding samen met mijn vrouw gekocht en gedaviseerd maar weet even niet meer zeker of die een extra vidkaart heeft of alleen cpu, gezien ze hem letterlijk voor office en surfen wilde gaan gebruiken neig ik naar alleen intergrated cpu vidkaart, zal het nog extra checken :)
Dat was ook de reden waarom ik adviseerde om de bitrate van de stream naar beneden te zetten: niet omdat je verbinding dat niet aan zou kunnen, maar wel omdat je videokaart het mogelijk niet trekt.

h265 vereist doorgaans een machine (of videokaart) van 2014 of later. de standaard is pas in 2013 definitief geworden en hardwareversnelling kwam dus ook toen pas op gang. Softwarematig h265 afspeen kan, maar dan kijk je naar een PowerPoint van je game :)
Dit dus, dat is waarom ik het niet getest heb, er stond een disclaimer waarin dit ietwat beknopter min of meer al werd gezegd :)
Vers van de pers is ook het advies om in je Shadow de refreshrate gelijjk te trekken met die van je lokale PC; dat helpt niet alleen tegen de stutter, maar ook tegen screentearing.
Dit is mogelijk voor mij wel interresant! Maar waar ik na dinsdag echt zoiets had van leuk idee maar niet van mij, ben ik na gisteren zeker enthousiast!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 23:48
Is het normaal dat steam z'n wachtwoord niet onthoudt binnenin Shadow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Russel88 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:58:
Is het normaal dat steam z'n wachtwoord niet onthoudt binnenin Shadow?
Heeft bij mij ook een paar keer gekost voor ie hem eindelijk onthield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Poeh, dure maand zo. Eerst game pass ultimate en nu Shadow. ;)

Heb ook een maand abonnement afgesloten, ben erg benieuwd. Kan ik meteen game pass voor PC testen :)

Ben zeer benieuwd, €143,88 per jaar is namelijk erg aantrekkelijk geprijsd voor een high-end PC.

[ Voor 23% gewijzigd door Chippu op 01-08-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Chippu schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:06:
Poeh, dure maand zo. Eerst game pass ultimate en nu Shadow. ;)

Heb ook een maand abonnement afgesloten, ben erg benieuwd. Kan ik meteen game pass voor PC testen :)

Ben zeer benieuwd, €143,88 per jaar is namelijk erg aantrekkelijk geprijsd voor een high-end PC.
En dan komen er in augustus nog aankondigingen (geen idee welke), maar zouden over verbeteringen gaan qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
komt ook meer opslag aan 1 tb als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik was wat reviews aan het lezen/bekijken. Van de VS. En daar vragen/vroegen ze 35 dollar.. dat is een flink stuk meer als de 12 euro die ze in NLD vragen.

Is de 12 euro een foutje? Of was het een probeer prijs en zinn ze gaan dalen vanwegen Stadia?

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 02-08-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Gisteren heeft er op Reddit een AMA plaatsgevonden met Yannis Weinbach, deputy GM van Shadow. Hij heeft open kaart gespeeld over de plannen en de officiele roadmap geopenbaard.

De AMA vind je hier

De roadmap is hier te vinden.

In het kort de antwoorden op gestelde vragen die voor ons interessant zijn:

Beschikbaarheid in NL:
- binnen een paar weken wordt Shadow officieel gelanceerd in Nederland (dus ook voor anderen dan de huidige 1000 testers)

Over de prijs:
- er komt meer variatie in prijzen. Wat je dan krijgt en voor welk bedrag, wordt in september/oktober bekendgemaakt maar de huidige Shadow tegen het huidige prijspunt (30 euro per maand voor een jaarabo en 40 euro per maand voor een maandelijks opzegbare overeenkomst) blijft sowieso bestaan.

Over storage:
- deze maand (augustus) worden de details bekend gemaakt over nieuwe opties. In september verkrijgbaar.

Over hardwareupgrades:
- in september en oktober wordt snellere hardware geïmplementeerd en ook opties beschikbaar gemaakt (dit betekent waarschijnlijk dat de "standaard" Shadow upgrades krijgt zoals altijd belooft, maar men tegen betaling sneller kan upgraden.

Over de beeldkwaliteit:
- in de komende versie van de client komen opties om je Shadow-beeld te kalibreren (of gewoon aan je wensen aan te passen) maar voor het "knallend paars en rood" is nog geen oplossing (schijnt inherent te zijn aan realtime compressie)

Over Shadow Ghost:
- de GhostUI krijgt alle upgrades die in de roadmap staan

Over VR:
- er wordt geexpirimenteerd met VR in Shadow, maar het heeft geen prioriteit

Over de concurrentie met Stadia en xCloud:
- Shadow gelooft dat hun product meer te bieden heeft omdat het een volledige desktop is en je je eigen library kunt spelen en het daarom meer mag kosten dan diensten die een beperkt aanbod aan titels ondersteunen. Dat gezegd hebbende, komen er ook andere prijspunten bij. Wat je dan krijgt en voor hoeveel geld, wordt in september/oktober onthuld.

Om vragen over security (en unencrypted communicatie tussen de client en de server) werd helaas heen gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

loki504 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:22:
Ik was wat reviews aan het lezen/bekijken. Van de VS. En daar vragen/vroegen ze 35 dollar.. dat is een flink stuk meer als de 12 euro die ze in NLD vragen.

Is de 12 euro een foutje? Of was het een probeer prijs en zinn ze gaan dalen vanwegen Stadia?
(sorry voor de dubbelpost; wilde dit los van de AMA-post hierboven hebben voor de duidelijkheid)

Nee; die 12 euro is een speciale aanbieding voor de eerste 1000 Nederlanders die inschrijven; ze zien het als een prelaunchtest. Over een paar weken lanceert Shadow officieel in Nederland en dan zal het bedrag in lijn komen te liggen met Duitsland en België (dus tussen de 30 en 40 euro per maand). De 1000 Nederlanders blijven overigens wel het speciale tarief betalen als bedankje voor het testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:54:
[...]

(sorry voor de dubbelpost; wilde dit los van de AMA-post hierboven hebben voor de duidelijkheid)

Nee; die 12 euro is een speciale aanbieding voor de eerste 1000 Nederlanders die inschrijven; ze zien het als een prelaunchtest. Over een paar weken lanceert Shadow officieel in Nederland en dan zal het bedrag in lijn komen te liggen met Duitsland en België (dus tussen de 30 en 40 euro per maand). De 1000 Nederlanders blijven overigens wel het speciale tarief betalen als bedankje voor het testen.
Aah de 12 euro p/m is een prima prijs. Ik vind 30 a 40 euro p/m best een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

loki504 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:22:

Je hebt het over Shadow? Staat duidelijk op de site, alleen de eerste 1000 op de NL servers krijgen dit voor 12 euro, daarna gaat ook de prijs omhoog, is omdat het een soort betatest is (al draaien de Duitsers al een tijdje in hetzelfde DC).

Prijs klopt en blijft zo tot je het abonnement opzegt.
loki504 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Aah de 12 euro p/m is een prima prijs. Ik vind 30 a 40 euro p/m best een hoop geld.
Je krijgt er in beide gevallen ook een hoop hardware voor terug.

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-08-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:54:
[...]

wow best veel geld 30-40 euro. hmmm ga toch voor stadia denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mark777 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

wow best veel geld 30-40 euro. hmmm ga toch voor stadia denk ik
Kan me nog steeds niet voorstellen dat Stadia gratis blijft, kost gewoon teveel aan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik moet het ook nog maar zien; zie ook mijn rekenvoorbeeld een paar posts terug. Zelfs op het prijspunt van 30 euro p/m van Shadow lijkt het mij lastig om winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Stadia is zo goedkoop omdat google er een heleboel reclame erin gaat stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Voor 30/40 per maand zou ik wel verwachten dat een DC in Nederland gebruikt wordt, niet iets in Duitsland wat toch weer 20ms extra lag oplevert. Ik vind die 12 wel een aardig bedrag, zeker ook om het te proberen, maar ook voor mij zal die 30/40 teveel zijn. Ik denk ook niet dat ik hem nog heel lang laat lopen. Ik gebruik hem nu vooral om tijdens hitte even een alternatief te hebben zodat mn airco geen overuren maakt. Voor 30/40 euro zou ik ook nog wel een VM in de cloud bij Azure of Amazon kunnen hangen denk ik. Weet niet wat de performance daarvan is ivm Shadow, maar zal waarschijnlijk er wel genoegen mee kunnen nemen. Bovendien win je die 20ms weer als je in NL gaat zitten.

Het is wel zo dat ze inderdaad je library gebruiken, waardoor je geen games dubbel hoeft te kopen, maar de concurrentie zit ook niet stil. Steam zelf wil al streamen vanuit je pc, Nvidia kan wat streamen, Microsoft wil streamen vanaf je Xbox en zo meer. Ik verwacht dat Epic ook wel wat gaat doen en wellicht een Ubisoft/EA zelf ook nog. Tegenover hen allen biedt Shadow imo te weinig. Zeker als je kijkt wat je voor dergelijke hardware kwijt bent en hoe lang het duurt voor je eenzelfde hardware als Shadow thuis hebt staan. En laten we niet doen alsof Shadow voor echt elke game 4k met 60fps kan leveren. Wreckfest op 4k met ultra trekt ie niet lekker en bij Cities Skylines merk ik dat ik ook de limieten een beetje begin te bereiken met 4k. Voor mij persoonlijk is mijn PC te snel om dan nog 12 per maand te betalen.

Ik vraag me af of je verder nog accounts mag doorverkopen, want het lijkt me dat die van mij nu wel wat meer waard is als de 1000 eenmaal bereikt zijn :P . Of wellicht met wat console vrienden een account delen om wat pc stuff te doen

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 03-08-2019 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ook de Duitse klanten van Shadow verbinden met een DC in Amsterdam.

Shadow heeft alleen een UK, Frans en Nederlands DC in Europa namelijk.

Je krijgt nu een Duits IP-adres, maar de servers staan dus wel in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
mark777 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 00:11:
Stadia is zo goedkoop omdat google er een heleboel reclame erin gaat stoppen
Nee Google is zo goedkoop omdat ze een hoop winst uit de store en extra data te gaan halen uit onder andere gelinkt met Cromebrowser. Youtube en Android aparaten.
Google zelf stopt niet zo heel veel reclame in dingen. Ze leveren een hoop reclame. Zover ik werkt stadia alleen met iets van Google. En dat levert Google een hoop extra data op. En data is geld voor Google.

Dus zoals wel altijd betaal je met data of euro's

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 03-08-2019 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
loki504 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:01:
[...]

Nee Google is zo goedkoop omdat ze een hoop winst uit de store en extra data te gaan halen uit onder andere gelinkt met Cromebrowser. Youtube en Android aparaten.
Google zelf stopt niet zo heel veel reclame in dingen. Ze leveren een hoop reclame. Zover ik werkt stadia alleen met iets van Google. En dat levert Google een hoop extra data op. En data is geld voor Google.

Dus zoals wel altijd betaal je met data of euro's
En waar denk je dat ze al die data voor gaan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
mark777 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

En waar denk je dat ze al die data voor gaan gebruiken?
Uitbreiding van hun ad network. Dat wil niet zeggen dat er zelf ads in gaan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

In de huidige T&C van YouTube staat wat ze doen met data over je kijkgedrag en zoektermen. Een soortgelijk businessmodel zal ook achter Stadia zitten.

Speel jij veel sportgames? Dan is dat interessant voor adverteerders.

En wat Loki bedoelt is dat Google niet overal reclame in stopt, maar wel overal data uithaalt om jouw profiel te verdiepen. Dat verdiepte profiel zorgt er vervolgens voor dat je elders (YouTube, tijdens het browsen, in Gmail) straks nog beter gepersonaliseerde reclame ziet.

Dat Stadia alleen in Chrome werkt heeft daar ook deels mee te maken (maar ook omdat Google geen garanties kan geven op de performance van zoiets latency crytical als Stadia in een andere browser).

[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-08-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oracle_1984
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-12-2020
Martijn1899 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:34:
Ik weet niet in hoeverre de cpu heel veel verschil maakt. De gtx1080 presteert iets beter in games dan de P5000. Ondanks dat de P5000 een dubbele hoeveelheid geheugen heeft.

Sommigen zeggen dat als je je systeem volledig hersteld via je accountinstellingen je mogelijk weer een nieuwe configuratie krijgt.
Is er iemand die dit toevallig al geprobeerd heeft en kan bevestigen? Als je een P5000 hebt en je zou een 1080 willen, is het dan een kwestie van een herstel uitvoeren (ik heb me aangemeld op de Nederlandse site en heb de P5000 met de 3,2GHZ CPU).
[...]

Op reddit hadden mensen het erover dat ze juist met de nieuwe Quadro drivers betere prestaties halen in games: https://www.reddit.com/r/...e_installing_their_p5000/

Men had dan bijvoorbeeld bij de 1080 drivers imputlag, die was opgelost toen ze de nieuwe Quadro drivers hebben geïnstalleerd.

Aangezien op de site bij Shadow wel nog staat dat men op de manuele manier de 1080 drivers moet installeren als men de P5000 heeft, vraag ik me even af wat beter is voordat ik de drivers installeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik zou zeggen: probeer het ;)

Je kunt altijd weer de GTX1080-drivers terugzetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:33

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb een p5000 maar krijg het niet voor elkaar er een 1080 van te maken, ook niet via de uitleg op hun support site. Maar zoveel maakt het niet uit toch? Pubg draait vloeiend, net als mijn oude battlefield games.

Alleen pes 19 krijg ik niet lekker lopend. De ps4 controller werkt perfect, maar het spel hapert (ook de menu achtergrond). Google leidt me naar resultaten die cores uitzetten ed, maar t helpt niets. Iemand nog een idee? Al denk ik dus dat t eigenlijk niet aan shadow ligt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oracle_1984
ZieMaar! schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:31:
Ik heb een p5000 maar krijg het niet voor elkaar er een 1080 van te maken, ook niet via de uitleg op hun support site. Maar zoveel maakt het niet uit toch? Pubg draait vloeiend, net als mijn oude battlefield games.

Alleen pes 19 krijg ik niet lekker lopend. De ps4 controller werkt perfect, maar het spel hapert (ook de menu achtergrond). Google leidt me naar resultaten die cores uitzetten ed, maar t helpt niets. Iemand nog een idee? Al denk ik dus dat t eigenlijk niet aan shadow ligt...
Voor wat betreft de P5000, als je die hebt dan kun je die niet zomaar wijzigen in een 1080, ook niet in je apparaatbeheer. Het blijft een P5000 (Dit wordt gelezen uit de firmware van je grafische kaart), echter als je de 1080 driver installeer, lijken games er wel vanuit te gaan dat je de 1080 hebt i.p.v. de P5000 en dat kan dan net weer iets anders zijn qua gaming volgens mensen die dit geprobeerd hebben.

Wat betreft PES2019, wat gebeurt er als je de bandwidth lager zet of low bandwidth mode aanvinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Oracle_1984 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Voor wat betreft de P5000, als je die hebt dan kun je die niet zomaar wijzigen in een 1080, ook niet in je apparaatbeheer. Het blijft een P5000 (Dit wordt gelezen uit de firmware van je grafische kaart), echter als je de 1080 driver installeer, lijken games er wel vanuit te gaan dat je de 1080 hebt i.p.v. de P5000 en dat kan dan net weer iets anders zijn qua gaming volgens mensen die dit geprobeerd hebben.

Wat betreft PES2019, wat gebeurt er als je de bandwidth lager zet of low bandwidth mode aanvinkt?
Ah zo, ik dacht dat je in die Nvidia software dat ook zou zien...lager zetten kan ik proberen, het staat nu op 50 Mbit, terwijl ik 200 heb. Andere games hebben het niet, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oracle_1984
ZieMaar! schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:19:
[...]

Ah zo, ik dacht dat je in die Nvidia software dat ook zou zien...lager zetten kan ik proberen, het staat nu op 50 Mbit, terwijl ik 200 heb. Andere games hebben het niet, maar het is het proberen waard.
Net vernomen op Discord van een mede-tweaker (thanks @MeNTaL_TO ) dat die 1080 drivers eigenlijk gewoon puur de 'gaming' drivers zijn voor de P5000, terwijl de oorspronkelijke P5000 drivers meer voor CAD gebruik is eigenlijk. Wat je hebt gedaan met het installeren van de 1080 drivers is dus prima en ook zoals de site van Shadow het zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Nou snelle update, net even doom gespeeld via shadow, met mac als 'host' en naast mijn desktop waar het haperde, en het werkt! Dus probleem is nu geïsoleerd naar mijn desktop pc met videokaart uit 2011 ofzo OF wellicht de netwerk kabel naar de DT toe, dat is mijn laatste cross test.....to be continued :)

I.i.g. fijn om te weten dat het probleem niet in mijn netwerk infra zit :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik eet de kabel van mijn draadloze muis op als het niet aan de lokale videokaart ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Forza Horizon werkt ook prima, enige wat het niet goed doet is mijn logitech Rumblepad 2, wordt gezien als een xbox 360 driver, echter het kijkpunt blijft naar achteren staan ipv naar voren. Geen idee of dit een usb of spel probleem is, maar was meer een test of het goed draait dan een spel dat ik echt op Shadow ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De tip van @Oracle_1984 blijkt best te helpen, als ik de bandbreedte op 15 mbit zet, gaat het een stuk soepeler dan 70 mbit. Ergens vreemd, want andere games werken op de hogere bandbreedte ook goed en de FPS ed zijn ook hoog genoeg, maar het werkt dus wel.

Low bandwith niet geprobeerd (niet aangeraden voor pc's van voor 2014, de mijne komt uit 2010, maar was toen wel vrij topend), maar dat ga ik zo nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Heroic_Nonsense schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:17:
Ik eet de kabel van mijn draadloze muis op als het niet aan de lokale videokaart ligt ;)
Hehe, Ik hoop niet dat je muis moet opladen met een kabel anders had je nog risico, maar idd, met dezelfde nw kabel als de macbook doet mijn pc het nog steeds niet lekker. Dus denk dat de dader nu definitief ontdekt is.
ZieMaar! schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:24:
De tip van @Oracle_1984 blijkt best te helpen, als ik de bandbreedte op 15 mbit zet, gaat het een stuk soepeler dan 70 mbit. Ergens vreemd, want andere games werken op de hogere bandbreedte ook goed en de FPS ed zijn ook hoog genoeg, maar het werkt dus wel.

Low bandwith niet geprobeerd (niet aangeraden voor pc's van voor 2014, de mijne komt uit 2010, maar was toen wel vrij topend), maar dat ga ik zo nog even proberen.
Het is even terug maar mijn build was uit 2009, maar wel een vidkaart upgrade in 2011.

Net dus ook even low bandwith optie getest, goede nieuws, dat werkt gewoon, slechte nieuws geen performance verbetering.

Ik zit nu dus (net als jij?) voor de keuze......Desktoppie voorzien van nieuwe(re) videokaart, of full upgrade path gaan......dan kan ik dus nog kiezen om dat budget te doen, of gewoon serieus geld uitgeven en dan weer paar jaar vooruit kunnen en dan tzt wellicht dit of stadia gebruiken.

Of optie 4 doe niets. Zoals eerder gezegd ben eigenlijk niet echt pc gamer meer, volgende test word wederom doom maar dan op mijn xbox-x denk dat de irritatie over controller vrij snel vergeten zal worden, of nog waarschijnlijker dat ik doom gewoon vergeet.

En dan moet ik het daarna dus maar doen met current of,last gen en retro console systemen, het leven is hard :+

Het was iig wel vet om dit even te testen. Kan me zo maar voorstellen dat ik het in de toekomst nog een kans geef, of dat ik de mac van mijn vrouw wat vaker kaap indien mijn jurassic pc in zijn huidige status blijft.

Ik zal iig nog geregeld hier meelezen. En ik geef gelijk toe, ik heb nu dus zowel qua tv als monitor nog geen 4k, tv zal hopelijk dit jaar eindelijk gaan, en dan het jaar erop mogelijk ook is een keertje mijn desktop monitortje. Dan wordt het ook weer nog interessanter, helemaal gezien ik dan verwacht dat de shadow pc wellicht ook weer wat krachtiger is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind cloudgaming vooral interessant omdat ik mijn desktop eigenlijk niet meer wil upgraden, maar wel af en toe een spelletje wil blijven spelen. Ik heb een ps4, maar vind sommige games op de pc leuker. Wellicht doe ik mijn desktop weg en koop ik een goede laptop, maar dan nog zullen niet altijd alle games goed draaien en dan is Shadow erg handig, ik vind het al veel beter werken dan Parsec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:37
Joost1991 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Prijs blijft 11,99p/m totdat je opzegt.
Waar heb je dat gelezen of gehoord? Ik kan er niks over terugvinden. Zou wel mooi zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 10:00
daanNL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:53:
[...]
Waar heb je dat gelezen of gehoord? Ik kan er niks over terugvinden. Zou wel mooi zijn natuurlijk!
Verder op in het topic...
Jannick schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Medewerker van Shadow heeft bevestigd dat de prijs na 12 maanden gelijk blijft :)

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Voor wie nog twijfelde...
De introductieabonnement zijn allemaal vergeven nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
SanderTje! schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:25:
Was ook echt een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
oh nee. Ik zat nog te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
SanderTje! schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:25:
Als je een maand abbonnement afgesloten hebt, kan je dan wel nog switchen naar een jaar abbonnement voor 11.99? Ik zie de optie nu nog staan, maar heb Shadow nog niet echt uitvoerig kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:37
Joost1991 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

Verder op in het topic...

[...]
Dat is natuurlijk mooi dat een medewerker dat zegt, maar daar kan je lastig op terugvallen. Ik zou er meer vertrouwen in hebben als het ergens in de FAQ of een advertentie staat o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oracle_1984
daanNL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:21:
[...]
Dat is natuurlijk mooi dat een medewerker dat zegt, maar daar kan je lastig op terugvallen. Ik zou er meer vertrouwen in hebben als het ergens in de FAQ of een advertentie staat o.i.d.
Ik denk dat een heleboel mensen juist voor de goedkope prijs zich aangemeld hebben. Ze lopen het risico dat een heleboel mensen weer weg gaan nu als ze nu ineens de prijzen gaan verhogen met 75/100%, maar zeg nooit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Oracle_1984 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:23:
[...]

Ik denk dat een heleboel mensen juist voor de goedkope prijs zich aangemeld hebben. Ze lopen het risico dat een heleboel mensen weer weg gaan nu als ze nu ineens de prijzen gaan verhogen met 75/100%, maar zeg nooit nooit.
Deze prijs kan redelijkerwijs nooit uit. Dus mijn verwachting is dat we tzt gewoon de normale prijs gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik kan het ook niet meer terugvinden dat de prijs gelijk blijft maar ik herinner het wel gelezen te hebben op de website, maar ook via archive.org kan ik het niet meer terugvinden.

We gaan het zien. Voordeel van cloud computing is wel dat als niemand het gebruikt iemand anders de GPU/CPU/RAM kan gebruiken. In die zin hebben ze wel schaalvoordelen die je thuis nooit kan hebben. En straks met normale abonnees erbij die wel 30-40 per maand betalen vallen de eerste 1000 in het niet hoop ik. Ook zal niet iedereen van die 1000 lid blijven en die prijs krijg je niet meer terug als aanbieding.

Voor diegene die nu wel het 11.99 abonnement hebben is het een erg mooie prijs inderdaad, daar duurt het ongeveer 8 jaar voordat je een totaalbedrag hebt betaald waarmee je zelf een redelijk leuke PC kan kopen. :)

My 2 cents :) Vind het ook vooral leuk om na te denken hoe zij dit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SanderTje! schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:19:

Voor diegene die nu wel het 11.99 abonnement hebben is het een erg mooie prijs inderdaad, daar duurt het ongeveer 8 jaar voordat je een totaalbedrag hebt betaald waarmee je zelf een redelijk leuke PC kan kopen. :)
Met als voordeel dat dus in de cloud elke keer krachtigere hardware beschikbaar is zodat je niet 8 jaar hoeft te wachten voordat je weer de laatste games op high kunt spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dat Shadow gebeuren,

Bijna alles werkt goed alleen loop ik tegen 1 groot irritant probleem aan!

Elke keer heb ik last van haperingen (lag spikes) in de stream dus dan blijft het beeld 10/20 sec hangen om de x minuten en gaat dan verder hierdoor gaat het beeld door elkaar heen zitten en zie je geen moer meer of is je poppetje ineens 10meter verder. Geen idee hoe dit op te lossen is mischien dat jullie een oplossing weten?

Heb (50)48mbit glasvezel internet en de instellingen van de app staan op 40
Verder draait mijn pc op I7 4egeneratie 4770 met een ATI R9 270x

Dit probleem doet zich voor bij offline games maar ook bij online games.

Als dit probleem opgelost is voor mijn dan werkt het wel goed en is dit wel een leuke oplossing voor mijn als game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:22:
Ik heb ook dat Shadow gebeuren,

Bijna alles werkt goed alleen loop ik tegen 1 groot irritant probleem aan!

Elke keer heb ik last van haperingen (lag spikes) in de stream dus dan blijft het beeld 10/20 sec hangen om de x minuten en gaat dan verder hierdoor gaat het beeld door elkaar heen zitten en zie je geen moer meer of is je poppetje ineens 10meter verder. Geen idee hoe dit op te lossen is mischien dat jullie een oplossing weten?

Heb (50)48mbit glasvezel internet en de instellingen van de app staan op 40
Verder draait mijn pc op I7 4egeneratie 4770 met een ATI R9 270x

Dit probleem doet zich voor bij offline games maar ook bij online games.

Als dit probleem opgelost is voor mijn dan werkt het wel goed en is dit wel een leuke oplossing voor mijn als game pc.
heb je al contact gehad met shadow? Je hebt ook allemaal instellingen van shadow misschien moet je die wijzigen. Mij lijkt shadow ook ideal maar heb begrepen dat de normale prijs ongeveer 30 euro word slik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het probleem gevonden de lag spikes komen door de powerline adapters :( erg jammer nu moe ik verplicht op wifi of een kabel door trekken.

• Chippu
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:34:
Heb het probleem gevonden de lag spikes komen door de powerline adapters :( erg jammer nu moe ik verplicht op wifi of een kabel door trekken.
Met mijn vorige PC (inmiddels vervangen met een NUC) had ik last van exact hetzelfde probleem, alleen dan over de LAN. Uiteindelijke bleek het aan de videokaart te liggen en het decoden van de stream. In deze PC zat een 7870XT.

Daar jouw PC een kaart heeft van één generatie later zou je hier misschien ook nog naar kunnen kijken.

Op mijn werklaptop (met een 8e generatie i5) werkte alles vlekkeloos, bijvoorbeeld. Wellicht dat je het met een ander systeem nog kunt checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1899
Ja, moderne architectuur helpt. Zo draai ik shadow op een z8350 cpu met interne gpu. Helemaal geen hardloper, maar omdat hij het hardwarematig af kan draait het allemaal prima.

Zowel h264 en h265 streams op 70mbit gaan vloeiend en vlekkeloos.

• mark777
yep oudere kaarten hebben meer problemen met shadow
intel is better dan heb ik begrepen. ook intel gpu is vaak beter dan oudere videokaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Heb nu een weekje Shadow en moet zeggen op mijn oude laptop Intel HD4000 werkt het toch aardig goed dat streamen. En voor mijn gevoel een stuk beter dan geforce now

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 03-10 15:04
Toen Shadow online kwam, was ik op vakantie. Nu ben ik terug, maar kan geen account meer nemen. De eerste 1000 accounts zijn op.

Ik zie hier zoveel meldingen dat accounts worden opgezegd, wellicht kan ik iemand z'n account overnemen? Wil het maandbedrag best terugbetalen aan diegene.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Dennis van der Stelt schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:13:
Toen Shadow online kwam, was ik op vakantie. Nu ben ik terug, maar kan geen account meer nemen. De eerste 1000 accounts zijn op.

Ik zie hier zoveel meldingen dat accounts worden opgezegd, wellicht kan ik iemand z'n account overnemen? Wil het maandbedrag best terugbetalen aan diegene.
Kan niet gewoon aan abo overnemen van iemand? Met inlog gegevens enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 03-10 15:04
mark777 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Kan niet gewoon aan abo overnemen van iemand? Met inlog gegevens enzo?
Dat bedoel ik inderdaad.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Ik heb nog wel een tweede account. Stuur me maar even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Ik kom binnen mijn account niet op de subscription pagina van Shadow. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Martijn1899 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:35:
Ik kom binnen mijn account niet op de subscription pagina van Shadow. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Chippu schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:02:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.
Las op discord ook al zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Martijn1899 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 07:00:
[...]

Las op discord ook al zoiets...
Heb je via Discord toevallig nog wat extra informatie kunnen achterhalen?

Edit:

@Martijn1899 Bedankt voor de informatie, ik vermoed dat dit van de week vast wel opgelost wordt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Chippu op 18-08-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Chippu schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Heb je via Discord toevallig nog wat extra informatie kunnen achterhalen?
Nee, behalve dat we zeker niet de enige zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Voor de mensen die nog twijfelen over cloud gaming algemeen of shadow in het byzonder hierbij mijn ervaringen met shadow en multiplayer.

Gister dus even sf4 multiplayer gespeeld via shadow. Helaas wat joypad issues die naar mijn beste inschatting niets met shadow te maken hebben. Maar het speelde prima, ook mijn tegenstander ervaarde geen lag of andere vreemde zaken. Helaas door de joypad issues dus maar 2-3 potjes kunnen spelen. Dat is net te weinig om het helemaal de 'seal of approval' van mij te geven.

Om te vergelijken (en ook omdat ik het een leuk spel vind om te spelen :P ) toch ook nog even op mijn desktop sf4 aan gezwengeld. Bevindingen vanuit mijn tegenstander, het duurde langer voordat we konden spelen na afloop potjes (niet vreemd, mijn eigen desktop is uit 2009 en dus duidelijk mindere specs dan shadow en shadow heeft natuurlijk een hele dikke internet pijp).
Voor mij......tsja, ik moet toegeven dat het toch iets fijner aanvoelde.

@bram1984 vergeleek (in een ander topic) cloud gaming met de game mode van je tv uit en aan zetten. Dit is denk ik wel een redelijke al hoewel dit (afhankelijk van je tv natuurlijk) mogelijk nog meer impact zal hebben.
iig komt het er op neer dat als je met shadow speelt het prima voelt, maar als je daarna op echte hardware thuis speelt, het absoluut wat lekkerder voelt. Ik heb niet de apparatuur of zelfs maar de behoefte om het verschil te meten. Maar ik denk dat dit wel iets is wat voor de meeste hier zal bepalen of ze het willen proberen.
Het verschil is natuurlijk ook te verwachten. Of het iets is waar je mee kan leven zal iedereen voor zichzelf moeten bepalen.

Oordeel op dit moment dus:
in het algemeen, als je cloud gaming overweegt als iemand die casual speelt dan zal het eigenlijk goed genoeg zijn. De gameplay is vloeiend en je alles doen wat je op echte hardware ook kan zonder dat je beperkingen voelt.

oordeel voor mij persoonlijk. Zoals vaker aangegeven zijn fighting games zeer gevoelig voor lag. Als ik een pro gamer zou zijn, dan zou ik dit niet accepteren. Als casual twijfel ik op dit moment. Want in mijn spaarzame gametijd wil ik niet meemaken dat ik het idee heb dat ik door mijn platform een handicap kan hebben.
Ik denk derhalve dat ik toch shadow niet ga nemen puur op basis van mijn voorkeur voor arcade/twitch gaming. Als ik een rts of city builder fan was, dan zou ik het absoluut direct aangeschaft hebben.

Maar ik zit nog erg in dubio....voor een kleine 100 euro een jaar lang toegang hebben tot een high end pc vind ik zelfs met bovengenoemde nadelen toch interessant. Ik mag er nog een nachtje of 7/8 over slapen. En mijn platformer en shmup test moet ik nog doen, deze genres zijn uiteraard ook zeer gevoelig voor lag. dus t.b.c.!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Sagat Kan je ook eens een shooter proberen? Rage 2 bijvoorbeeld. Die game voelt enorm strak aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:51:
@Sagat Kan je ook eens een shooter proberen? Rage 2 bijvoorbeeld. Die game voelt enorm strak aan namelijk.
Rage2 heb ik niet. Ik heb dus wel doom2016 geprobeerd en die beviel prima (verder nog een painkiller, maar die game is bijna nog ouder dan mijn desktop :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sagat schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Rage2 heb ik niet. Ik heb dus wel doom2016 geprobeerd en die beviel prima (verder nog een painkiller, maar die game is bijna nog ouder dan mijn desktop :P )
Moet je de games bij Shadow echt kopen?

Ik ben wel benieuwd naar Doom. Kun je (indien niet teveel moeite) de input eens filmen met op de achtergrond de game zelf? Dat geeft mij altijd wel een goed idee van de vertraging. Beetje zoals ik hier heb gedaan met Metro Exodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
leuk hoor dat shadow maar als ze echt 30 euro per maand voor gaan vragen kijk ik wel even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar Doom. Kun je (indien niet teveel moeite) de input eens filmen met op de achtergrond de game zelf? Dat geeft mij altijd wel een goed idee van de vertraging. Beetje zoals ik hier heb gedaan met Metro Exodus.

[YouTube: Metro Exodus input]
Je kan Shadow eigenlijk vergelijken met Azure, met het verschil dat je dus een pc krijgt die special bedoeld is om te gamen en dat er dus een streaming client omheen gebouwd is. Dat betekent dat je dus met de dienst geen enkele game krijgt. MAAR het is een pc, dus al je online stores (steam/epic/blizzard om een paar grote te noemen) werken gewoon.

Filmpje maken, haha dan moet ik mijn kabel brei opruimen :o
ik beloof niets maar zal kijken wat ik kan doen ;)

Misschien nog sorta kinda relevant en wellicht raakvlakken voor jou, maar ik heb wel is ps4 gestreamed naar mijn pc. (note niet naar mijn mac dus vergelijk is niet helemaal eerlijk en dat was 2 huizen geleden) maar daarmee vond ik sf4 dus onspeelbaar door de vertraging. Op diezelfde pc heeft shadow ook lagspikes en is het daardoor ook onspeelbaar. Komt vermoeddelijk door issues met video decodering en heel misschien zelfs netwerkkaart die wat antiek is en of betere drivers nodig heeft....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sagat schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Je kan Shadow eigenlijk vergelijken met Azure, met het verschil dat je dus een pc krijgt die special bedoeld is om te gamen en dat er dus een streaming client omheen gebouwd is. Dat betekent dat je dus met de dienst geen enkele game krijgt. MAAR het is een pc, dus al je online stores (steam/epic/blizzard om een paar grote te noemen) werken gewoon.

Filmpje maken, haha dan moet ik mijn kabel brei opruimen :o
ik beloof niets maar zal kijken wat ik kan doen ;)

Misschien nog sorta kinda relevant en wellicht raakvlakken voor jou, maar ik heb wel is ps4 gestreamed naar mijn pc. (note niet naar mijn mac dus vergelijk is niet helemaal eerlijk en dat was 2 huizen geleden) maar daarmee vond ik sf4 dus onspeelbaar door de vertraging. Op diezelfde pc heeft shadow ook lagspikes en is het daardoor ook onspeelbaar. Komt vermoeddelijk door issues met video decodering en heel misschien zelfs netwerkkaart die wat antiek is en of betere drivers nodig heeft....
Ik heb ook weleens remonte play gebruikt met mijn PS4 (Vita, MB Pro), maar dat vind ik waardeloos spelen. Kleine man speelt weleens een Lego game op mijn laptop, die heeft dat niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
@bram1984 zelf heb ik de witcher 3 tijdje terug gespeeld op Shadow en ik moet zeggen dat werkt eigenlijk best lekker. Een shooter, geen idee want die speel ik amper. En inderdaad het is niet zoiets als stadia waar je games moet komen die alleen daar te spelen zijn maar het is een volwaardige pc. Dus als je steam hebt kun je die daar netjes installeren en games installeren. Je hebt standaard 250gb aan ruimte en dat is meer dan zat lijkt mij ( je kunt toch niet meerdere games tegelijk spelen .. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Webgnome schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:28:
@bram1984 zelf heb ik de witcher 3 tijdje terug gespeeld op Shadow en ik moet zeggen dat werkt eigenlijk best lekker. Een shooter, geen idee want die speel ik amper. En inderdaad het is niet zoiets als stadia waar je games moet komen die alleen daar te spelen zijn maar het is een volwaardige pc. Dus als je steam hebt kun je die daar netjes installeren en games installeren. Je hebt standaard 250gb aan ruimte en dat is meer dan zat lijkt mij ( je kunt toch niet meerdere games tegelijk spelen .. ;)
TW3 is niet echt een game die ontzettend veel baat heeft bij een zo laag mogelijke inputlag, dus ik kan me goed voorstellen dat die prima speelt.

Nu je het zo zegt, waarom zou je dan eigenlijk Stadia verkiezen boven een dienst als Shadow?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Via Shadow speel je je eigen games; je hoeft ze niet opnieuw te kopen. Je logt vanaf je Shadow-VM in op je eigen Steam-, Origin-, UPlay-, Gog-, Windows Store-, Epic Store-account (of een willekeurig andere store) en je installeert een willekeurige game uit je collectie.

De enige uitzondering is World of Warcraft; die kun je niet spelen in verband met de voorwaarde van Blizzard dat je niet vanaf een VM mag inloggen. Doe je dat toch, dan loop je het risico op een ban vanuit Blizzard.

TL;DR: je hoeft games dus niet opnieuw te kopen, maar het is ook geen Netflix-achtig onbeperkt gamen-abonnement.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste