Voor de mensen die nog twijfelen over cloud gaming algemeen of shadow in het byzonder hierbij mijn ervaringen met shadow en multiplayer.
Gister dus even sf4 multiplayer gespeeld via shadow. Helaas wat joypad issues die naar mijn beste inschatting niets met shadow te maken hebben. Maar het speelde prima, ook mijn tegenstander ervaarde geen lag of andere vreemde zaken. Helaas door de joypad issues dus maar 2-3 potjes kunnen spelen. Dat is net te weinig om het helemaal de 'seal of approval' van mij te geven.
Om te vergelijken (en ook omdat ik het een leuk spel vind om te spelen

) toch ook nog even op mijn desktop sf4 aan gezwengeld. Bevindingen vanuit mijn tegenstander, het duurde langer voordat we konden spelen na afloop potjes (niet vreemd, mijn eigen desktop is uit 2009 en dus duidelijk mindere specs dan shadow en shadow heeft natuurlijk een hele dikke internet pijp).
Voor mij......tsja, ik moet toegeven dat het toch iets fijner aanvoelde.
@
bram1984 vergeleek (in een ander topic) cloud gaming met de game mode van je tv uit en aan zetten. Dit is denk ik wel een redelijke al hoewel dit (afhankelijk van je tv natuurlijk) mogelijk nog meer impact zal hebben.
iig komt het er op neer dat als je met shadow speelt het prima voelt, maar als je daarna op echte hardware thuis speelt, het absoluut wat lekkerder voelt. Ik heb niet de apparatuur of zelfs maar de behoefte om het verschil te meten. Maar ik denk dat dit wel iets is wat voor de meeste hier zal bepalen of ze het willen proberen.
Het verschil is natuurlijk ook te verwachten. Of het iets is waar je mee kan leven zal iedereen voor zichzelf moeten bepalen.
Oordeel op dit moment dus:
in het algemeen, als je cloud gaming overweegt als iemand die casual speelt dan zal het eigenlijk goed genoeg zijn. De gameplay is vloeiend en je alles doen wat je op echte hardware ook kan zonder dat je beperkingen voelt.
oordeel voor mij persoonlijk. Zoals vaker aangegeven zijn fighting games zeer gevoelig voor lag. Als ik een pro gamer zou zijn, dan zou ik dit niet accepteren. Als casual twijfel ik op dit moment. Want in mijn spaarzame gametijd wil ik niet meemaken dat ik het idee heb dat ik door mijn platform een handicap kan hebben.
Ik denk derhalve dat ik toch shadow niet ga nemen puur op basis van mijn voorkeur voor arcade/twitch gaming. Als ik een rts of city builder fan was, dan zou ik het absoluut direct aangeschaft hebben.
Maar ik zit nog erg in dubio....voor een kleine 100 euro een jaar lang toegang hebben tot een high end pc vind ik zelfs met bovengenoemde nadelen toch interessant. Ik mag er nog een nachtje of 7/8 over slapen. En mijn platformer en shmup test moet ik nog doen, deze genres zijn uiteraard ook zeer gevoelig voor lag. dus t.b.c.!