Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

De enige uitzondering is World of Warcraft; die kun je niet spelen in verband met de voorwaarde van Blizzard dat je niet vanaf een VM mag inloggen. Doe je dat toch, dan loop je het risico op een ban vanuit Blizzard.
Toch zou ik daar eens een uitspraak van willen zien van een rechter, blijf het compleet absurd vinden van Blizzard.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:37
De grote vraag is natuurlijk. Heeft iemand het al eens geprobeerd vanaf een VM?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:05

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:15:
Op MMO-champion iemand wel en dat resulteerde inderdaad in een ban:
https://www.mmo-champion....gaming-bans-are-going-out

De bijbehorende thread op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ing_users_bans_going_out/

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 19:33

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:24:
[...]
Nu je het zo zegt, waarom zou je dan eigenlijk Stadia verkiezen boven een dienst als Shadow?
Prijs, shadow is duurder per maand.
games, niet inbegrepen
En voor een leek zal een chromecast minder 'eng' zijn dan iets als een nuc of nvidia shield aan je tv hangen.
En google is een bekendere naam.

Maar voor de gemiddelde tweaker die cloud gaming overweegt zullen buiten prijs die argumenten niet zo spannend zijn.
Webgnome schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:15:
Bij mij is meer de vraag waarom blizzard er moeite mee heeft? Het enige wat ik kan denken is dat ze bang zijn voor cheaten of farmen ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Sagat op 21-08-2019 13:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Sagat Precies dat. Farmen en cheaten. Het is makkelijker om een hele range ip's (waarvan je weet dat ze behoren tot een farm) te blokkeren dan moeilijk te doen per user.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Cheatsoftware kan lokaal kan draaien terwijl de game op de clouddienst draait (en Warden alleen op de machine kan kijken waar de game daadwerkelijk op draait).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Sagat Bij Google zitten ook geen games inbegrepen. Of doel je op de gratis content binnen de betaalde versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:50:
@Sagat Bij Google zitten ook geen games inbegrepen. Of doel je op de gratis content binnen de betaalde versie?
Ik dacht dat er bij stadia in de gratis versie ook gratis games zijn, maar ik weet dat zeker niet zeker.
Ik vermoed iig wel dat je vanuit stadia direct games kan kopen (ala play danwel app store), bij shadow is dat iets gecompliceerder, of misschien beter gezegd minder intuitief of n00b proof.

Maar zoals aangegeven, voor tweakers mag dat geen belemering zijn.Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je nog nooit van steam gehoord hebt, is dat met 1 minuut googlen opgelost.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sagat schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Ik dacht dat er bij stadia in de gratis versie ook gratis games zijn, maar ik weet dat zeker niet zeker.
Ik vermoed iig wel dat je vanuit stadia direct games kan kopen (ala play danwel app store), bij shadow is dat iets gecompliceerder, of misschien beter gezegd minder intuitief of n00b proof.

Maar zoals aangegeven, voor tweakers mag dat geen belemering zijn.Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je nog nooit van steam gehoord hebt, is dat met 1 minuut googlen opgelost.
Wel gratis games, maar beperkt tot gemiddeld één per maand. Vergelijk het met PS+ of (Games with) Xbox Live Gold.

[ Voor 72% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 21-08-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:45:
Cheatsoftware kan lokaal kan draaien terwijl de game op de clouddienst draait (en Warden alleen op de machine kan kijken waar de game daadwerkelijk op draait).
Niet dat kan niet, want dan kan de software geen API hook doen.
En al was dit de reden vind ik het zwaar overtrokken door Blizzard.

Ik kan immers ook dit zelfde truukje doen via parsec lokaal (dus lokale pc overnemen ipv cloudserver), pak de cheatsoftware maar aan ipv alle gebruikers.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Niet dat kan niet, want dan kan de software geen API hook doen.
En al was dit de reden vind ik het zwaar overtrokken door Blizzard.
Maar Warden kijkt niet alleen naar cheatsoftware die API's aanspreken, maar ook naar pixelreaders als PixelMagic. Die werken wel op clouddiensten/
Ik kan immers ook dit zelfde truukje doen via parsec lokaal (dus lokale pc overnemen ipv cloudserver), pak de cheatsoftware maar aan ipv alle gebruikers.
Helemaal mee eens!

[ Voor 26% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 21-08-2019 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een test van Gamer.nl van Shadow:
https://gamer.nl/artikele...e-een-game-pc-op-afstand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:06
bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

TW3 is niet echt een game die ontzettend veel baat heeft bij een zo laag mogelijke inputlag, dus ik kan me goed voorstellen dat die prima speelt.

Nu je het zo zegt, waarom zou je dan eigenlijk Stadia verkiezen boven een dienst als Shadow?
nou omdat shadow 30 euro per maand gaat kosten en stadia een gratis abo heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mark777 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Waarbij je je bij Stadia scheel betaalt aan full priced games die je alleen in de Stadia store kunt kopen en vast zit aan 1080p en stereo vs. een volledige game PC met W10 OS waarmee je kunt doen wat je wilt en dus ook goedkoper en vooral VEEL meer games kan inkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
mark777 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

En dat je naast je bestaande games library nieuwe games mag gaan kopen waarschijnlijk. Shadow kost dan misschien meer maar je kunt je hele steam/epic/.. libraries gebruiken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Webgnome schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:57:
[...]

En dat je naast je bestaande games library nieuwe games mag gaan kopen waarschijnlijk. Shadow kost dan misschien meer maar je kunt je hele steam/epic/.. libraries gebruiken.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
ligt er dus maar net aan hoeveel games je hebt of speelt. als je zoals ik maar 2 games speelt is shadow erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Kan kloppen. Zelf speel ik maar 1 game op dit moment heel erg veel (cities skylines) en het voordeel dat ik niet een hele nieuwe pc hoef te kopen om fatsoenlijk dat spel te spelen is mij al heel veel waard. En oh ja ik heb nog een 11 euro p/m abbo

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
voor 11 euro p/m ga ik ook voor shadow. Maar de verwachting wordt dat het 30 euro wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 15:29

Martinspire

Awesomeness

mark777 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:26:
ligt er dus maar net aan hoeveel games je hebt of speelt. als je zoals ik maar 2 games speelt is shadow erg duur
Mja de vraag is alleen hoeveel de games bij stadia gaan kosten. Als de prijs bijna gelijk is voor de tijd die je de games zult spelen, dan ga ik liever voor Shadow omdat je er dan in ieder geval eigenaar van bent en blijft ook als Stadia stopt. Google heeft er nogal een hand in om dingen de nek om te draaien als het effe wat langer duurt. Als ze bij Stadia een all-you-can-play abonnement deden, dan wordt het interessant, maar dat gaat er helaas niet komen. Kortom, het is leuk dat het op veel devices kan, maar als je al een console of pc hebt en wellicht al games hebt aangeschaft, dan is zoiets als Stadia gewoon dubbelop. En zowel Sony als Microsoft zijn al met streaming bezig (om het op meer devices te krijgen dan). Dus sluit ik me liever daarbij aan zodat ik niet dubbel betaal.

Voor Shadow geldt het voor mij momenteel om even een alternatief te hebben dat ik niet achter de PC hoef te zitten om te gamen en ook elders kan zitten, waarbij de pc niet aan hoeft om de kamer op te warmen. Maar na de zomer stop ik daar wel weer mee denk ik. Zit alleen nog te twijfelen of ik mn account dan doorverkoop :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:36
bram1984 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Waarbij je je bij Stadia scheel betaalt aan full priced games die je alleen in de Stadia store kunt kopen en vast zit aan 1080p en stereo vs. een volledige game PC met W10 OS waarmee je kunt doen wat je wilt en dus ook goedkoper en vooral VEEL meer games kan inkopen.
Dit is een aanname. Wie zegt dat de wat oudere games full price zijn?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
barrymossel schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Yep. Google heeft alleen console like prices aangegeven. Die 9/10 niet veel verschelen met steams standaart prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Maakt dat uit? Je gaat zo'n dienst toch niet beginnen om alleen oude meuk te spelen? Feit is dat nieuwe games gewoon full price kosten en het daardoor een stuk minder interessant is (stopt de dienst, dan heb je niks meer)

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2019 17:22 ]

• Webgnome
Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Maakt dat uit? Je gaat zo'n dienst toch niet beginnen om alleen oude meuk te spelen? Feit is dat nieuwe games gewoon full price kosten en het daardoor een stuk minder interessant is (stopt de dienst, dan heb je niks meer)
hoewel dat voor elke dienst van toepassing is is het bij Stadia nog meer relevant aangezien we weten dat Google zomaar uit zaken de stekker trekt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Webgnome schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:56:
[...]

hoewel dat voor elke dienst van toepassing is is het bij Stadia nog meer relevant aangezien we weten dat Google zomaar uit zaken de stekker trekt.
denk dat het wel meevalt omdat er ook andere grote game bedrijven bij betrokken zijn

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mark777 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:21:
[...]

denk dat het wel meevalt omdat er ook andere grote game bedrijven bij betrokken zijn
Een exclusive hier en een grote game supporten daar, maakt het nog niet zo serieus. Genoeg Google diensten die het redelijk leken te doen waar Google de stekker uit trekt. Zelfs met producten waar veel bombarie bij kwam kijken. Ze lijken qua marketing ook te snel te stoppen, wat de populariteit niet veel goeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Het is geen aanname dat je op een open PC platform je games gewoon goedkoper kan aanschaffen. Bij Google heb je geen enkele keuze waar je koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:53
@bram1984 je afkeer van Google stadia is wel duidelijk :).

Zelf denk ik dat het een enorm succes gaat worden. Ik zie zo voor me dat bv cyberpunk weer zo’n game gaat worden waar alle kranten een berichtje over plaatsen. Nu met Google stadia hoef je alleen de game te kopen, hoef je niets te installeren en kan je gewoon je account gebruiken wat je waarschijnlijk al hebt voor Gmail.

Andere vraag. Ik was helaas te laat met shadow. Heeft er iemand wellicht een account over wat ik over kan nemen? Heb er wel geld voor over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martinspire schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Dan vind ik dat laatste een argument. En nog een goed argument ook! Maar die "full price" voor nieuwe spellen is mijn inziens logisch. Laten we even een aanname doen (;)): stel Stadia is here to stay: dan was er niets vreemds geweest aan prijs die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een nieuw spel bij Steam. Je kunt deze immers onbeperkt spelen.
bram1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:19:
[...]
Het is geen aanname dat je op een open PC platform je games gewoon goedkoper kan aanschaffen. Bij Google heb je geen enkele keuze waar je koopt.
Ik zeg dat het een aanname is dat alle spellen op Stadia full price gaan zijn. Dat weet jij niet, dus dat is een aanname.
giantgiantus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:26:
@bram1984 je afkeer van Google stadia is wel duidelijk :).

Zelf denk ik dat het een enorm succes gaat worden. Ik zie zo voor me dat bv cyberpunk weer zo’n game gaat worden waar alle kranten een berichtje over plaatsen. Nu met Google stadia hoef je alleen de game te kopen, hoef je niets te installeren en kan je gewoon je account gebruiken wat je waarschijnlijk al hebt voor Gmail.
Inderdaad. Het is echt laagdrempelig. En er is een reden dat meerdere partijen cloud gaming omarmen. Cloud gamen gaat het echt wel worden. En ik denk dat Google de standaard gaat zetten hier. Groot, populair en een van de eersten die het zo groot in de markt gaat (en kan) zetten. En als de prijzen ervoor gaan zorgen dat Stadia neigt te mislukken, dan gaat daar ook wel iets aan gedaan worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:53
@barrymossel
Ik denk dat MS met xcloud een geduchte concurrent kan zijn. Die hebben ook overal datacenters en kunnen zowel pc games als xbox games aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
@giantgiantus True, maar op welke termijn gaan zij dat in markt zetten? En heeft Google dan niet al een aanzienlijk deel van de doelgroep naar zich toe getrokken en aan zich gebonden?

Maar inderdaad dat is wel een hele geduchte tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@barrymossel Als jij in de waan bent dat Google games goedkoper aan gaat bieden dan de gemiddelde key website, dan ga je van een hele koude kermis thuiskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
bram1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:04:
@barrymossel Als jij in de waan bent dat Google games goedkoper aan gaat bieden dan de gemiddelde key website, dan ga je van een hele koude kermis thuiskomen.
Serieus? Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik niet verwacht dat oudere games voor 50-60 euro verkocht gaan worden. Net zoals op andere plekken dat niet gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
barrymossel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Serieus? Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik niet verwacht dat oudere games voor 50-60 euro verkocht gaan worden. Net zoals op andere plekken dat niet gebeurt...
Wie zegt dat we het over oude games hebben? Er zijn niet eens "oude" games aangekondigd. Dat lijkt me ook een aanname dan. Alsnog denk ik dat je meer gaat betalen dan een key shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

bram1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Wie zegt dat we het over oude games hebben? Er zijn niet eens "oude" games aangekondigd. Dat lijkt me ook een aanname dan. Alsnog denk ik dat je meer gaat betalen dan een key shop.
Veel van de AA titel keys die je kunt kopen bij keyshops zijn dan ook illegaal.
(meestal verkregen met bv gestolen creditcards)

Dat is wat mij betreft hetzelfde als Netflix prijzen gaan vergelijken met Piratebay
En dat lijkt ook lijkt me niet zinnig in deze discussie.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellez1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07-2022
Iemand nog een extra Shadow account of wil je er vanaf? Ik neem hem graag over. PM me maar thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
shadow xcloud Stadia het worden interesante tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bram1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:04:
Google zal Console en standaart Steam prijzen aanhouden. Ja er kan hier en daar op PC wat goedkoper. Maar is 9/10 keer een grijs gebied. En niet reëel om vergelijken. En ook hier zullen aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
loki504 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

Google zal Console en standaart Steam prijzen aanhouden. Ja er kan hier en daar op PC wat goedkoper. Maar is 9/10 keer een grijs gebied. En niet reëel om vergelijken. En ook hier zullen aanbiedingen zijn.
Wat bedoel je met standaard? Prijzen gaan naar verloop van tijd naar beneden. Is die lagere prijs voor jou dan nog een standaard prijs? Dan staan we er precies hetzelfde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
barrymossel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:47:
[...]

Wat bedoel je met standaard? Prijzen gaan naar verloop van tijd naar beneden. Is die lagere prijs voor jou dan nog een standaard prijs? Dan staan we er precies hetzelfde in.
Wij staan er ook het zelfde in. En verwacht dat als GTA5 bv kwam. Ze 30/35 gaan vragen net zoals Sony en Steam huidige prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
loki504 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 06:55:
[...]

Wij staan er ook het zelfde in. En verwacht dat als GTA5 bv kwam. Ze 30/35 gaan vragen net zoals Sony en Steam huidige prijs is.
Ja, of dat GTA6 er een bepaalde periode in staat zal de prijs ook echt wel naar beneden gaan. En ze gaan oudere games echt niet verwijderen uit de store. Of ze oudere games uit gaan brengen voor Stadia is een tweede en hangt lijkt me samen met hoe moeilijk het is om zo'n game geschikt te maken voor Stadia. En dat schijnt niet heel moeilijk te zijn. Maar wat "niet moeilijk" inhoudt is ook lekker onduidelijk.

We gaan het meemaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246372

Jongens een vraagje is het voor mij nog mogelijk om mij aan te melden voor shadow of zijn er misschien andere opties waarbij ik gelijk kan beginnen met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

barrymossel schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Ja, of dat GTA6 er een bepaalde periode in staat zal de prijs ook echt wel naar beneden gaan. En ze gaan oudere games echt niet verwijderen uit de store. Of ze oudere games uit gaan brengen voor Stadia is een tweede en hangt lijkt me samen met hoe moeilijk het is om zo'n game geschikt te maken voor Stadia. En dat schijnt niet heel moeilijk te zijn. Maar wat "niet moeilijk" inhoudt is ook lekker onduidelijk.

We gaan het meemaken ;)
Bij GTA duurde het anders vrij lang voor ie zowel fysiek als digitaal in prijs omlaag is en de digitale currency is ook nog steeds vrij prijzig. Zelfde als met Call of Duty games bv. Ik verwacht in ieder geval niet dat Stadia met regelmaat goedkoper zal zijn dan bij de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246372

Knip. Onderhandse account verkoop gaan we hier niet doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 24-08-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martinspire schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Bij GTA duurde het anders vrij lang voor ie zowel fysiek als digitaal in prijs omlaag is en de digitale currency is ook nog steeds vrij prijzig. Zelfde als met Call of Duty games bv. Ik verwacht in ieder geval niet dat Stadia met regelmaat goedkoper zal zijn dan bij de concurrentie.
Nee niet meteen lager. Ze gaan prijs denk ik niet gebruiken om te concurreren, maar wel om meer aankopen te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 21:45
giantgiantus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:37:
@barrymossel
Ik denk dat MS met xcloud een geduchte concurrent kan zijn. Die hebben ook overal datacenters en kunnen zowel pc games als xbox games aanbieden.
Daarnaast bindt Microsoft de laatste tijd veel klanten aan zich via Gamepass, een dienst die ongetwijfeld gecombineerd zal worden met xCloud.

[Edit] Shadow-gerelateerde vraag: gebruiken jullie de functie "USB peripherals"?

Ik heb een Logitech toetsenbord/muis aan mijn NUC hangen, met daarop de Logitech Gaming Software geïnstalleerd. Nu kwam ik onlangs de USB peripherals functie tegen in de settings van de Shadow Launcher.

Bij wijze van test deze functie aangezet, maar zodra Shadow opgestart is lijkt deze mijn USB devices dus niet te herkennen in de USB peripheral tab.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 36% gewijzigd door Chippu op 24-08-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De USB-functie is nog wat buggy. Nog niet alles wordt herkend.

Heb je wel de bijbehorende hostapplicatie geïnstalleerd op je eigen machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloGeert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-03-2024
Kan Shadow nog steeds besteld worden via de Duitse site? Zo ja hoe? Ik wil graag dit proberen omdat mijn huidige laptop de games niet meer aan kan.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RoloGeert schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:30:
Kan Shadow nog steeds besteld worden via de Duitse site? Zo ja hoe? Ik wil graag dit proberen omdat mijn huidige laptop de games niet meer aan kan.
Ja hoor, maar dan wel tegen full price. Het is nog niet bekend wanneer de Nederlandse versie beschikbaar is, maar dat zal niet lang meer duren.

Als je je wil inschrijven voor de Duitse proefmaand, dan kan dat via de Duitse pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Weet iemand wat de minimale specs zijn die nodig zijn om Shadow.tech te draaien? Ik heb op dit moment een oude laptop die naar mijn mening teveel stroom verbruikt want die gebruikt eigenlijk alleen maar shadow. Ik kan op de website nergens required specs vinden behalve internet verbinding. Iemand een idee? Een raspberry pi ging in ieder geval niet werken begreep ik uit diverse redit threads

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:00
Poe, het draait op veel devices, maar echt minimale specs beschrijven ze niet. Ik zou het gewoon proberen voor een maandje, dan weet je het direct.

Stabiele bandbreedte is veel belangrijker, de shadow client zelf is ook aardig te tweaken met verschillende opties voor low-end devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

Zag de full price, 35 euro. Dan mag het wel perfect werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Anoniem: 1260028 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:49:
Zag de full price, 35 euro. Dan mag het wel perfect werken
yep met die prijs kunnen ze nooit concuren met Stadia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
mark777 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:15:
[...]

yep met die prijs kunnen ze nooit concuren met Stadia
Stadia biedt geen volwaardige PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Chippu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Stadia bied een gaming dienst. Indien de games er goed op draaien, Waarom zou het dan uitmaken op wat voor hardware dat draait.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Chippu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

denk dat Stadia juist meer power bied dan een game pc. Maar goed de toekomst moet het uitwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Ik bedoel te zeggen, gaming is niet de primaire functie van Shadow. Feitelijk is het gewoon een PC in de cloud, met alle bijbehorende functies.

De huidige marketing strategie haakt sterk in op gaming, maar dat neemt niet weg dat de functionaliteit van Shadow veel diverser is dan Stadia.

Als je enkel wilt gamen is Stadia misschien interessanter. Zelf ben ik een stuk benieuwder naar xCloud (en of het inbegrepen wordt bij Game Pass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Inderdaad. Stadia is primair een gaming platform. Shadow en andere cloud pc diensten zijn een pc in de cloud die dan wel weer gericht zijn, vaak, op gaming.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Ik heb een Shadow waar ik niks mee doe. Iemand interesse om deze over te nemen . Kost 11,99 per maand . Loopt tot juli 2020. Daarna als het goed is doorlopend voor deze prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
jeroenvervuren schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:00:
Ik heb een Shadow waar ik niks mee doe. Iemand interesse om deze over te nemen . Kost 11,99 per maand . Loopt tot juli 2020. Daarna als het goed is doorlopend voor deze prijs
maar waarom doe je er niks meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
mark777 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:06:
[...]

maar waarom doe je er niks meer mee?
Heel simpel, ik game niet. Had verwacht andere dingen te gaan doen met de pc maar gebruik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had vorig jaar Parsec met Paperspace geprobeerd, met DOOM 2016 op mijn iMac Late 2013 (1440p). De setup viel tegen, keyboard mappings vielen tegen, het beeld schokte en was lelijk door de compressie. Betalen per minuut is ook niet handig, je kan de installatie van een spel niet starten en op stap gaan.

Nu heb ik me ingeschreven op Shadow met 10EUR korting om 1 maand te proberen (20EUR dus). Setup was heel proper, keyboard goed, ik kon direct beginnen met opnieuw die DOOM 2016 te testen voor ik iets anders koop.

Algemeen:
  • Client software is netjes, aan alles gedacht
  • Desktop werkt heel vlot, alsof het je PC is
  • Allocating disk space in steam, voor doom nam heel veel tijd in beslag. Disk activiteit was continu 80Mb/s.
  • Download en installatie ook aan 80Mb/s, gelukkig kan ik met een gerust hart gaan eten :-)
  • Game starten (het is een oudere game), ging oké
Spel ervaring 1080p:
  • In window mode gaat het heel snel, alle settings op ultra met SMAA 1TX aan 135FPS (hij stuurt me maar 60FPS door)
  • Met TSSAA op 8TX gaat het niet zo goed, 70-80FPS, maar extra lage frame drops tijdens actie momenten
  • Fullscreen 1080p op een 1440p is lelijk, niet te doen.
Spel ervaring 1440p:
  • Gaat niet, ik mag de settings nog zo laag zetten en bijzonder hoge FPS halen, ik krijg dat niet tot bij mij thuis.
  • Standaard staat de bandbreedte op 50Mbps, ik heb die naar 70 opgetrokken, maar dat gaf geen verschil, hij blijft tegen de 40Mb/s botsen.
  • Ik zit wel op Wifi 5GHz, maar met uitstekende verbinding aan 180Mbps vanaf mijn PC. De Virtuele PC heeft een upload van 100Mbps en 1Gbps download.
Vragen:
Is deze doom, met deze instellingen een beetje representatief voor nieuwe AAA games zoals metro exodus, Wolfeinstein, Battlefied?
Kan ik nog een andere service proberen? Stadia is er nog niet, Gforce Now kan ik testen (ook 1080p dacht ik).
jeroenvervuren schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:33:
[...]

Heel simpel, ik game niet. Had verwacht andere dingen te gaan doen met de pc maar gebruik het niet
Misschien hetzelfde probleem. Ik wil wel nog eens gamen, maar misschien komt het er gewoon niet van of is het een tijdelijke opvlieging. Ik zou een 13" Macbook pro nuttiger vinden dan een Game PC, omdat ik die in de zetel kan gebruiken terwijl de familie naar rotzooi op TV kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door poing op 25-10-2019 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
poing schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:06:
Ik had vorig jaar Parsec met Paperspace geprobeerd, met DOOM 2016 op mijn iMac Late 2013 (1440p). De setup viel tegen, keyboard mappings vielen tegen, het beeld schokte en was lelijk door de compressie. Betalen per minuut is ook niet handig, je kan de installatie van een spel niet starten en op stap gaan.

Nu heb ik me ingeschreven op Shadow met 10EUR korting om 1 maand te proberen (20EUR dus). Setup was heel proper, keyboard goed, ik kon direct beginnen met opnieuw die DOOM 2016 te testen voor ik iets anders koop.

Algemeen:
  • Client software is netjes, aan alles gedacht
  • Desktop werkt heel vlot, alsof het je PC is
  • Allocating disk space in steam, voor doom nam heel veel tijd in beslag. Disk activiteit was continu 80Mb/s.
  • Download en installatie ook aan 80Mb/s, gelukkig kan ik met een gerust hart gaan eten :-)
  • Game starten (het is een oudere game), ging oké
Spel ervaring 1080p:
  • In window mode gaat het heel snel, alle settings op ultra met SMAA 1TX aan 135FPS (hij stuurt me maar 60FPS door)
  • Met TSSAA op 8TX gaat het niet zo goed, 70-80FPS, maar extra lage frame drops tijdens actie momenten
  • Fullscreen 1080p op een 1440p is lelijk, niet te doen.
Spel ervaring 1440p:
  • Gaat niet, ik mag de settings nog zo laag zetten en bijzonder hoge FPS halen, ik krijg dat niet tot bij mij thuis.
  • Standaard staat de bandbreedte op 50Mbps, ik heb die naar 70 opgetrokken, maar dat gaf geen verschil, hij blijft tegen de 40Mb/s botsen.
  • Ik zit wel op Wifi 5GHz, maar met uitstekende verbinding aan 180Mbps vanaf mijn PC. De Virtuele PC heeft een upload van 100Mbps en 1Gbps download.
Vragen:
Is deze doom, met deze instellingen een beetje representatief voor nieuwe AAA games zoals metro exodus, Wolfeinstein, Battlefied?
Kan ik nog een andere service proberen? Stadia is er nog niet, Gforce Now kan ik testen (ook 1080p dacht ik).

[...]

Misschien hetzelfde probleem. Ik wil wel nog eens gamen, maar misschien komt het er gewoon niet van of is het een tijdelijke opvlieging. Ik zou een 13" Macbook pro nuttiger vinden dan een Game PC, omdat ik die in de zetel kan gebruiken terwijl de familie naar rotzooi op TV kijkt.
hoe kom je aan een shadow account? dacht dat alle test accounts al vergeven waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Volgens mij is er een nieuwe ronde geopend een tijdje terug. Zie dat die alweer weg zijn. Je kunt wel registeren zodat als er een nieuwe batch is je daar een mailtje van krijgt

[ Voor 51% gewijzigd door Webgnome op 25-10-2019 11:44 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:32:
[...]

hoe kom je aan een shadow account? dacht dat alle test accounts al vergeven waren
Ik heb het over een kortings code van 10EUR om 1 maand te proberen aan 20EUR. Ik heb het niet over test accounts van vroeger, die vond ik niet.

Voor 10EUR: DAV53HSC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:20
Ik heb eventueel nog wel een Shadow € 11,99 account ter overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menace75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-03-2021
Martijn1899 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:42:
Ik heb eventueel nog wel een Shadow € 11,99 account ter overname.
Kan ik die misschien van je overnemen?

Groet Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 21:38
Shadow komt binnenkort met:
Copy van Discord

Hello, @everyone 👋

Today during our Shadow Keynote we announced the future of Shadow!
If you weren’t able to attend, don’t worry. We’ve got the TL;DR right here:

🔌 __**HARDWARE**__ 🔌
Beginning February 2020, there will be three tiers of Shadow available to you! What are they?

__Shadow Boost__
-3.4GHz w/ 4 cores, GTX 1080, 12 GB RAM, 256 GB storage
-Starting from £12.99

__Shadow Ultra__
-4GHz w/ 4 cores, RTX 2080, 16 GB RAM, 512 GB storage
-Starting from £24.99

__Shadow Infinite__
-4GHz w/ 6 cores, Titan RTX equivalent, 32 GB RAM, 1 TB storage
-Starting from £39.99

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/73w3fjyq5gv31.jpg

💾 __**STORAGE**__ 💾
Along with the offers, you will be able to add additional storage to your Shadow for a monthly fee! The pricing is £2.99 for each 256 GB of storage, up to 2 TB being added to your plan.

📺 __**NEW & IMPROVED APPS**__ 📱

__iOS & Android__
Our mobile interfaces for iOS and Android are getting a face lift! With the new interface, you’ll be able to quickly launch your favorite Steam games by connecting them to their library.

You’ll also notice improvements to the overall mobile experience, including on-screen gamepad controls.

__TV App__
Shadow is coming to your TV, literally! We’re very excited to announce a new way to access your Shadow, our TV app available on Android TV devices.

Similar to the improved mobile apps, you’ll be able to quickly launch your favorite games by connecting your Steam library to Shadow.

**SO WHAT NOW?!**

The new offers will come in February 2020, but you can pre-order **__TODAY__**.
Pre-order yours at <https://shop.shadow.tech/gben/pre-order> before 11:59pm CET on November 5, 2019 to secure your Shadow for 2020.

OH...and you might want to hurry 👀
__The first 2,000 users who add exactly an additional 1TB of storage to their new configuration will receive the TB in November!__

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Webgnome schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:08:
Weet iemand wat de minimale specs zijn die nodig zijn om Shadow.tech te draaien? Ik heb op dit moment een oude laptop die naar mijn mening teveel stroom verbruikt want die gebruikt eigenlijk alleen maar shadow. Ik kan op de website nergens required specs vinden behalve internet verbinding. Iemand een idee? Een raspberry pi ging in ieder geval niet werken begreep ik uit diverse redit threads
Even hier op inhaken, op mijn oude desktop liep shadow erg slecht, maar dan heb ik het over spul van bijna 10 jaar oud. Met een recente(re) videokaart zou ik het mogelijk kunnen fixen, had dat niet geholpen dan wellicht nog een dedicated netwerkkaart......

In de macbook van mijn vrouw werkte het WEL prima, ding is +- 3 jaar oud. (met alleen igpu, gezien het voor mijn vrouw was geen dedicated vidkaart genomen :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
nils7 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:27:
Shadow komt binnenkort met:
Copy van Discord

Hello, @everyone 👋

Today during our Shadow Keynote we announced the future of Shadow!
If you weren’t able to attend, don’t worry. We’ve got the TL;DR right here:

🔌 __**HARDWARE**__ 🔌
Beginning February 2020, there will be three tiers of Shadow available to you! What are they?

__Shadow Boost__
-3.4GHz w/ 4 cores, GTX 1080, 12 GB RAM, 256 GB storage
-Starting from £12.99

__Shadow Ultra__
-4GHz w/ 4 cores, RTX 2080, 16 GB RAM, 512 GB storage
-Starting from £24.99

__Shadow Infinite__
-4GHz w/ 6 cores, Titan RTX equivalent, 32 GB RAM, 1 TB storage
-Starting from £39.99

[Afbeelding]

💾 __**STORAGE**__ 💾
Along with the offers, you will be able to add additional storage to your Shadow for a monthly fee! The pricing is £2.99 for each 256 GB of storage, up to 2 TB being added to your plan.

📺 __**NEW & IMPROVED APPS**__ 📱

__iOS & Android__
Our mobile interfaces for iOS and Android are getting a face lift! With the new interface, you’ll be able to quickly launch your favorite Steam games by connecting them to their library.

You’ll also notice improvements to the overall mobile experience, including on-screen gamepad controls.

__TV App__
Shadow is coming to your TV, literally! We’re very excited to announce a new way to access your Shadow, our TV app available on Android TV devices.

Similar to the improved mobile apps, you’ll be able to quickly launch your favorite games by connecting your Steam library to Shadow.

**SO WHAT NOW?!**

The new offers will come in February 2020, but you can pre-order **__TODAY__**.
Pre-order yours at <https://shop.shadow.tech/gben/pre-order> before 11:59pm CET on November 5, 2019 to secure your Shadow for 2020.

OH...and you might want to hurry 👀
__The first 2,000 users who add exactly an additional 1TB of storage to their new configuration will receive the TB in November!__
De marketing lijkt volledig gericht op gaming. Maar waarom? Dit gaan ze toch nooit winnen van de andere Cloud Gaming services met dit soort prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

barrymossel schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

De marketing lijkt volledig gericht op gaming. Maar waarom? Dit gaan ze toch nooit winnen van de andere Cloud Gaming services met dit soort prijzen?
Ik denk vertrouwen in hun product. En op basis van mijn test maand is het het geld ook waard( in bepaalde omstandigheden).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
[...]

Het is natuurlijk ook gewoon een W10 installatie waardoor je ook Mods etc. kan gebruiken zoals een normale PC.
Wat een Stadia of een xBox of PS cloud gaming niet kan bieden.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
nils7 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:05:
[...]
Het is natuurlijk ook gewoon een W10 installatie waardoor je ook Mods etc. kan gebruiken zoals een normale PC.
Wat een Stadia of een xBox of PS cloud gaming niet kan bieden.
Sagat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Ik denk vertrouwen in hun product. En op basis van mijn test maand is het het geld ook waard( in bepaalde omstandigheden).
Ik heb het over marketing hè. Promoot dan ook je sterke punten. Maar nu lijkt de communicatie gericht op gaming in het algemeen. Veel mensen zullen denken: ja, maar dat doen die andere partijen goedkoper. En ja ik ook. En dan kan iets (voor jou) het geld waard zijn, maar als het goedkoper en beter kan, dan doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-03 08:59
Heeft er iemand nog een Shadow ter overname?

Was aan het wachten op de stream van vandaag af in de hoop dat ze officieel in NL zouden releasen vandaag maar helaas.

Stuur me maar een berichtje :-)

Edit: inmiddels voorzien!

[ Voor 8% gewijzigd door JohnHeroHD op 29-10-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

barrymossel schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

[...]

Ik heb het over marketing hè. Promoot dan ook je sterke punten. Maar nu lijkt de communicatie gericht op gaming in het algemeen. Veel mensen zullen denken: ja, maar dat doen die andere partijen goedkoper. En ja ik ook. En dan kan iets (voor jou) het geld waard zijn, maar als het goedkoper en beter kan, dan doe ik dat liever.
Op dit moment zijn ze imho de beste cloud aanbieder met de focus op gaming, maar goed stadia kan ik pas vergelijken als het uit is, en eigenlijk pas echt als ik daar zelf ook mee heb kunnen spelen.

Ben erg benieuwd welke concurenten jij ziet? Zelf denk ik dan aan parces en geforce now, maar daar hoor ik eigenlijk veel minder over dan shadow.
En nogmaals 'onder bepaalde omstandigheden' key daarbij is een bestaande steam library. of de mogelijkheid om deze makkelijk aan te vullen )en via keysites etc is dat ook weer niet heel lastig).

Console oplossingen vind ik persoonlijk toch een heel ander product en doelgroep.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
JohnHeroHD schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:14:
Heeft er iemand nog een Shadow ter overname?

Was aan het wachten op de stream van vandaag af in de hoop dat ze officieel in NL zouden releasen vandaag maar helaas.

Stuur me maar een berichtje :-)
Ik heb een Duitse shadow.
Die zit gewoon op de Amsterdamse server.

Je kan je gewoon aanmelden.
Alleen al je account details zijn in het Duits.

M’n Windows op shadow is sinds een update in het Nederlands. Matig want er voor was die in het Engels.

Dus als je Duits kan, is dat een optie.
En enkel nodig om je aan te melden.

Heb alleen nog geen optie om het land te veranderen naar Nederland omdat die 1000 slots al vol zitten.
Sagat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

Op dit moment zijn ze imho de beste cloud aanbieder met de focus op gaming, maar goed stadia kan ik pas vergelijken als het uit is, en eigenlijk pas echt als ik daar zelf ook mee heb kunnen spelen.

Ben erg benieuwd welke concurenten jij ziet? Zelf denk ik dan aan parces en geforce now, maar daar hoor ik eigenlijk veel minder over dan shadow.
En nogmaals 'onder bepaalde omstandigheden' key daarbij is een bestaande steam library. of de mogelijkheid om deze makkelijk aan te vullen )en via keysites etc is dat ook weer niet heel lastig).

Console oplossingen vind ik persoonlijk toch een heel ander product en doelgroep.
Ik vind Stadia en dat van Apple eigenlijk meer concurreren met consoles dan met Shadow of Geforce Now.

[ Voor 36% gewijzigd door nils7 op 29-10-2019 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
[...]

Shadow heeft wel degelijk een toekomst denk ik. Het is een van de eerste met deze dienst en Stadia zal wel groter worden omdat het van google is maar is toch net iets anders als shadow.
De grote massa zal voor Stadia gaan maar meer de tweakers en echte gamers voor shadow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sagat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

Het gaat mij meer om het in de markt zetten van je dienst. Stadia zie ik al concurrent en ik vermoed dat dit uiteindelijk nóg beter gaat werken voor gaming dan Shadow. GeForce NOW werkt bij mij thuis erg goed (en is momenteel gratis). Als je als consument sec naar de kosten kijkt en de partij die erachter staat (en dat doen veel consumenten), dan is voor veel mensen de keuze voor Shadow niet interessant. Echter heb je natuurlijk andere zaken die meespelen bij Shadow, maar die lichten ze er dus niet uit. Ik snap niet dat ze zichzelf in hun verhaal niet echt duidelijk onderscheiden. Want ja, als je wilt cloudgamen dan zijn er veel goedkopere alternatieven beschikbaar (op redelijk korte termijn).
mark777 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Shadow heeft wel degelijk een toekomst denk ik. Het is een van de eerste met deze dienst en Stadia zal wel groter worden omdat het van google is maar is toch net iets anders als shadow.
De grote massa zal voor Stadia gaan maar meer de tweakers en echte gamers voor shadow.
Een toekomst vast wel, maar dan moeten ze duidelijk hun USP's uitdragen. Want voor wat betreft gamen zijn ze niet echt speciaal als je kijkt naar de potentie van Stadia. En "echte" Tweakers + gamers zullen eerder voor een eigen PC gaan denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 29-10-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik zie dus iets minder concurenten. Ben het wel met je eens dat ze meer aan marketing mogen doen. Maar goed, ze zijn hier dan ook nog niet beschikbaar, officieel dan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Sagat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:57:
Ik zie dus iets minder concurenten. Ben het wel met je eens dat ze meer aan marketing mogen doen. Maar goed, ze zijn hier dan ook nog niet beschikbaar, officieel dan.
Ze hebben een tijdje voor NL slots open gehad en toen kwam het voorbij op mijn faceboo timeline.

De meeste reacties eronder dachten dat het scam was.
Via een Duits account heb ik het al bijna een jaar en dus wist ik dat het niet zo was.

Maar hun vertalingen leken door Google Translate te komen etc. gaming werd ook vertaald als "spelen" of "spellen spelen".
Terwijl we het hier ook gewoon gaming noemen
Heb ze verschillende berichten gestuurd hierover, maar heb geen veranderingen gezien.

Dus ik moet barrymossel wel ergens gelijk geven dat hun Marketing beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
barrymossel schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Het gaat mij meer om het in de markt zetten van je dienst. Stadia zie ik al concurrent en ik vermoed dat dit uiteindelijk nóg beter gaat werken voor gaming dan Shadow. GeForce NOW werkt bij mij thuis erg goed (en is momenteel gratis). Als je als consument sec naar de kosten kijkt en de partij die erachter staat (en dat doen veel consumenten), dan is voor veel mensen de keuze voor Shadow niet interessant. Echter heb je natuurlijk andere zaken die meespelen bij Shadow, maar die lichten ze er dus niet uit. Ik snap niet dat ze zichzelf in hun verhaal niet echt duidelijk onderscheiden. Want ja, als je wilt cloudgamen dan zijn er veel goedkopere alternatieven beschikbaar (op redelijk korte termijn).

[...]

Een toekomst vast wel, maar dan moeten ze duidelijk hun USP's uitdragen. Want voor wat betreft gamen zijn ze niet echt speciaal als je kijkt naar de potentie van Stadia. En "echte" Tweakers + gamers zullen eerder voor een eigen PC gaan denk ik.
shadow is nog steeds beta en in testfase. Niet echt goed om nu te gaan martketingen. Als het af is komt er wel een goeie marketing campagne denk ik zo. Ik maak me meer zorgen om de prijs. Die moet wel naar beneden willen ze een beetje concureren met stadia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

mark777 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

shadow is nog steeds beta en in testfase. Niet echt goed om nu te gaan martketingen. Als het af is komt er wel een goeie marketing campagne denk ik zo. Ik maak me meer zorgen om de prijs. Die moet wel naar beneden willen ze een beetje concureren met stadia
Volgens mij is het in nederland in beta, in (bepaalde) andere landen is het gewoon een volwaardig product. Verder moeten we afwachten hoe het prijs model van stadia nu gaat zijn.

Maar (onafhankelijk van wat stadia gaat doen) ik zelf vind bijna 50 euro ook wel een hoge prijs. aan de andere kant, voor een gaming desktop met die specs ben je natuurlijk ook al snel 100-1500 of misschien nog wel meer kwijt. Dat is waar ze hun prijs op baseren, en natuurlijk, als je zelfs iets koopt is het statish, bij shadow krijg je periodiek upgrades. En met die 3 abbonenmenten kan je ook met het maand bedrag spelen.

bij 1500...30 maanden de duurste shadow variant vs een fysieke (statische) pc......maar goed, beiden hebben hun voor en nadelen. Het mooie is dat je ook als je tijd hebt een maandje shadow kan nemen en dan weer opzeggen, dan ben je 50 kwijt ipv 1500 (toegeven zo'n pc zou je dan ook weer kunnen verkopen natuurlijk).

Voor mij persoonlijk, had het wel gewerkt op mijn antieke desktop, dan zou ik het serieus overwogen hebben, helemaal tegen de beta prijs. Voor nu.......ook omdat ik even in een retro smaak zit, en ook al gamepass heb, heb besloten het niet te doen. ik wil wel een nieuwe pc kopen, maar dan voor 800 euro. Mogelijk dan nog een keer een actie proberen, of over 2-3 jaar nog is kijken, of het dan weer interessant is.

Maar stadia ook in de gaten houden, ik heb an sich de vrijheid van shadow niet echt nodig, dus kan heel goed zijn dat stadia voor mij interessanter gaat zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voorlopig blijf ik bij de basisconfig van (als betatester) 11,99 euro per maand. Ik neem er wel een 256GB-storageupgrade bij zodra het beschikbaar is :)

Even de rekensom:

(NB: afschrijving op basis van 36 maanden)

GTX 1080-versie: EUR 468 (36 x 13 euro)
RTX 2080-versie: EUR 900 (36 x 25 euro)
Titan RTX-versie: EUR 1.440 (36 x 40 euro)

Die Titan RTX-versie is unbeatable... die kaart kost los al meer dan EUR 2.700 euro.... zelfs als ze zich vergissen en eigenlijk een 2080Ti bedoelen (prijs zo rond de EUR 1200) is het een unbeatable prijs...

De RTX2080 kost los vanaf zo'n EUR 700, dus ook die config is niet onaardig geprijsd.

Een beetje hardware om die kaarten in te prikken is natuurlijk ook niet gratis, dus de businesscase is vrij snel positief.

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-10-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:09:
Voorlopig blijf ik bij de basisconfig van (als betatester) 11,99 euro per maand. Ik neem er wel een 256GB-storageupgrade bij zodra het beschikbaar is :)

Even de rekensom:

(NB: afschrijving op basis van 36 maanden)

GTX 1080-versie: EUR 468 (36 x 13 euro)
RTX 2080-versie: EUR 900 (36 x 25 euro)
Titan RTX-versie: EUR 1.440 (36 x 40 euro)

Die Titan RTX-versie is unbeatable... die kaart kost los al meer dan EUR 2.700 euro.... zelfs als ze zich vergissen en eigenlijk een 2080Ti bedoelen (prijs zo rond de EUR 1200) is het een unbeatable prijs...

De RTX2080 kost los vanaf zo'n EUR 700, dus ook die config is niet onaardig geprijsd.

Een beetje hardware om die kaarten in te prikken is natuurlijk ook niet gratis, dus de businesscase is vrij snel positief.
ik heb wel begrepen dat je niet altijd de snelste pc krijgt bij shadow.. somige zijn geupgrade andere niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

mark777 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

ik heb wel begrepen dat je niet altijd de snelste pc krijgt bij shadow.. somige zijn geupgrade andere niet
Momenteel zijn er verschillende CPU's in "omloop" in de datacenters. Bedoel je dat?

Vanaf de nieuwe configuraties krijgt iedereen een Xeon W3200; de snelheid is alleen nog afhankelijk van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Grappig dat ik twee keer een nieuwstip heb gegeven over Shadow mbt de abonnementen van gisteren.
De eerste keer was ik te vroeg en de tweede keer met de officiele link van shadow.
Maar ik zie het niet verschijnen op de frontpage :(

Wel jammer wat toen mijn oostenrijkse vriend het begin dit jaar aangaf kon ik er nauwelijks (op dit topic na) in NL iets over vinden.

Wat bekendheid zou wel schelen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Plots was Doom (2016) op mijn Shadow speelbaar, dan toch maar Battlefield V gekocht. Toch leuk zo nog eens een recente game spelen, ik ben helemaal verkocht om terug te gamen :-)

Ervaringen tot nu toe (single player Battlefield V uitgespeeld):
- installeren of updaten van een spel gaat traag.
- ik kon plots 1440p spelen, Battlefield V op High, 100FPS redelijk stabiel
- regelmatig bij actie (bv explosie) een drop naar 1-10 FPS voor enkele seconden
- soms niet speelbaar, het menu van Battlefield V schokt al
- soms geen drops, perfecte service, toch nog niet zo snappy als een pc (maar oké voor single player)
- video compressie zie je aan de kleur overgangen

Ik hoop dat ze (of Nvidia, of Google) het verbeteren, het concept spreekt me aan.

Edit: ik heb volgens hen "geen abonnement" meer en kan dus niet spelen :(

[ Voor 7% gewijzigd door poing op 30-10-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik ben al eventjes aan het wachten tot Shadow uit gaat pakken in NL... maar ik heb mij tot nu toe nog niet kunnen aanmelden.

Heeft iemand een account over? Of weet iemand een dienst die iets vergelijkbaars aanbiedt? Ik gebruik nu regelmatig paperspace met parsec. Wat goed werkt, maar wel een enorme bak met geld kost als je vaker gamed.

[ Voor 4% gewijzigd door lars1134 op 31-10-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan shadow aanmelden via de Duitse pagina, kan je gelijk inschrijven voor de nieuwe pakketten.
Servers staan gewoon in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
MeNTaL_TO schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:22:
Je kan shadow aanmelden via de Duitse pagina, kan je gelijk inschrijven voor de nieuwe pakketten.
Servers staan gewoon in Amsterdam.
Gedaan, bedankt voor de tip. Code NOWTECH gebruikt zodat het misschien allemaal sneller speelbaar zou zijn. Anders wordt het wachten tot februari. Ze lijken nu geen nieuwe computers meer aan te maken :'( .

Ben benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor de mensen die via een buitenlands (Duits/Frans/UK) account gebruik maken van Shadow:

Vandaag is de laatste dag dat je je nieuwe configuratie kunt kiezen. Doe je dat vandaag niet, dan kom je onderop de stapel te liggen als je alsnog een wijziging wil laten doorvoeren.

Je wijzigt je config door in te loggen op de klantenportal (sso.shadow.tech).

NB: voor de 1000 gebruikers van de Nederlandse betaconfiguratie is bovenstaande niet van toepassing.

*Heroic_Nonsense werkt niet bij/voor Shadow: don't shoot the messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Heroic_Nonsense bedankt voor de update. Ik zag in de launcher de link naar de configuratie wijziging al maar er gebeurde niks als ik er op klikte. Nu begrijp ik dat dat voor de Nederlandse gebruikers dus niet van toepassing is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Heroic_Nonsense schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:55:
Voor de mensen die via een buitenlands (Duits/Frans/UK) account gebruik maken van Shadow:

Vandaag is de laatste dag dat je je nieuwe configuratie kunt kiezen. Doe je dat vandaag niet, dan kom je onderop de stapel te liggen als je alsnog een wijziging wil laten doorvoeren.

Je wijzigt je config door in te loggen op de klantenportal (sso.shadow.tech).

NB: voor de 1000 gebruikers van de Nederlandse betaconfiguratie is bovenstaande niet van toepassing.

*Heroic_Nonsense werkt niet bij/voor Shadow: don't shoot the messenger
ja beetje jammer die nieuwe abonnementen van shadow. had logischer geweest als iedereen gewoon de nieuwste hardware had voor een mooie prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

mark777 schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:54:
[...]

ja beetje jammer die nieuwe abonnementen van shadow. had logischer geweest als iedereen gewoon de nieuwste hardware had voor een mooie prijs
Maar dat is toch ook zo? Twee maanden geleden kreeg je voor je 40 euro per maand een GTX1080 en 12GB RAM; in de nieuwe lineup krijg je voor dat geld dus 32GB RAM een een Titan RTX(!).

En als de huidige GTX1080 genoeg is voor je, dan betaal je nog maar 13 euro per maand (en gezien jouw eerdere posts was het oude prijspunt voor jou een obstakel, dus mooi meegenomen toch?).

Je kunt natuurlijk stellen dat je een Titan RTX wil voor die 13 euro per maand, maar dat is niet houdbaar natuurlijk. In een van mijn vorige posts heb ik per tier uitgerekend wat Shadow in 3 jaar aan een abonnee binnenhaalt (3 jaar omdat dat een mooie tijd is om met een PC te doen; laten we het afschrijving noemen).

Die hoogste tier (Infinite) komt met een Titan RTX. Dat is de duurste RTX-kaart voor consumenten die Nvidia aanbiedt en kost retail tussen de 2700 en 3300 euro. Aan Shadow betaal je 'maar' 40 euro per maand voor die tier, dus in drie jaar is dat 1440 euro... de helft van de retailprijs van de kaart. en dan krijg je er nog een 6-core Xeon-CPU op 4GHz, 32GB RAM en een 1TB-SSD bij. En je hoeft de stroomrekening niet zelf te betalen. En je hoeft hem niet zelf af te stoffen ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Heroic_Nonsense schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:26:
[...]

Maar dat is toch ook zo? Twee maanden geleden kreeg je voor je 40 euro per maand een GTX1080 en 12GB RAM; in de nieuwe lineup krijg je voor dat geld dus 32GB RAM een een Titan RTX(!).

En als de huidige GTX1080 genoeg is voor je, dan betaal je nog maar 13 euro per maand (en gezien jouw eerdere posts was het oude prijspunt voor jou een obstakel, dus mooi meegenomen toch?).

Je kunt natuurlijk stellen dat je een Titan RTX wil voor die 13 euro per maand, maar dat is niet houdbaar natuurlijk. In een van mijn vorige posts heb ik per tier uitgerekend wat Shadow in 3 jaar aan een abonnee binnenhaalt (3 jaar omdat dat een mooie tijd is om met een PC te doen; laten we het afschrijving noemen).

Die hoogste tier (Infinite) komt met een Titan RTX. Dat is de duurste RTX-kaart voor consumenten die Nvidia aanbiedt en kost retail tussen de 2700 en 3300 euro. Aan Shadow betaal je 'maar' 40 euro per maand voor die tier, dus in drie jaar is dat 1440 euro... de helft van de retailprijs van de kaart. en dan krijg je er nog een 6-core Xeon-CPU op 4GHz, 32GB RAM en een 1TB-SSD bij. En je hoeft de stroomrekening niet zelf te betalen. En je hoeft hem niet zelf af te stoffen ook nog ;)
ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Weet niet precies wat Stadia voor hardware bied maar als Stadia dezelfde hardware bied gratis. als ik het goed begrijp is bij stadia geen verschil tussen de gratis and betaalde versie als het gaat om harddware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Weet iemand hoe cloud gaming werkt met high refresh rate monitoren? Heeft het nut zo'n monitor te kopen, wat met Freesync/Gsync, ...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

mark777 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:19:
[...]

ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Weet niet precies wat Stadia voor hardware bied maar als Stadia dezelfde hardware bied gratis. als ik het goed begrijp is bij stadia geen verschil tussen de gratis and betaalde versie als het gaat om harddware
Dat is natuurlijk wel een gevalletje "moving goal post"... we hadden het in deze context niet over Stadia.

Stadia gaat overigens Vega-kaarten van AMD gebruiken. Het is een custom-versie van de Vega met 56 CU's.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
poing schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:25:
Weet iemand hoe cloud gaming werkt met high refresh rate monitoren? Heeft het nut zo'n monitor te kopen, wat met Freesync/Gsync, ...?
zie zelf niet het nut van freesync/gync maargoed ik denk dat het signaal gecompressed wordt dus geen freesync ofiets compatible is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

poing schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:25:
Vond dit wel interresant. Op reddit wat gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wWiBrQ0WztIurml5yxGvilwr/thumb.jpg
(Sorry voor screenshot, kon tekst niet selecteren en kopieëren op mijn phone)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Kan je niet gewoon Vsync gebruiken? Heb je hetzelfde beeldkwaliteit
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste