Ja, ik zou een Duits abo adviseren omdat die op de Amsterdamse server zit.
Alleen alles op de website en je account staat in het Duits.
Je windows kun je gewoon in het Engels of NL installeren.
Je hebt wel een goed (wifi) netwerk thuis nodig om op 4K te kunnen gamen.
Magnetic_Man schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:02:
[...]
Ik dacht ik doe een jaar na m'n initiële impressies even een follow-up. Misschien toch nuttig voor mensen die benieuwd zijn of Shadow nou echt een vervanging kan zijn voor een game pc.
Heb sinds vorig jaar een abonnement lopen op Shadow, en het werkt echt top. Heb in het begin wel wat gekloot met m'n netwerk gehad, maar dat lag volledig bij mezelf. Voor de compleetheid: ik heb nu een bedrade netwerkverbinding met 10ms latency naar m'n shadow pc, met 0 packet loss. Die packet loss ging het in het begin mis, wat de ervaring niet ten goede komt als je game pc zich in de cloud bevindt. In mijn geval was een router reset + update de fix.
Voor mijn gevoel is het echt alsof ik lokaal aan het gamen ben. Latency is voor mij echt een non-issue, zelfs bij shooters (recentelijk bijv. RAGE2 gespeeld en The Outer Worlds). Ik geloof best dat als je echt competitief gaat gamen, elke milliseconde telt, en je dan beter een lokale game pc kan hebben. Maar voor de grootste groep gamers is dit niet van toepassing.
Grootste vraagteken bij deze diensten om mainstream te worden is nog wel de verbinding. Veel mensen willen dat dit "gewoon werkt" en ook op hun 2.4GHz wi-fi. Dan ga je gewoon teleurgesteld worden.
Zelf gebruik ik ook wel eens de Android client op m'n telefoon icm een Xbox controller. Werkt ook lekker, maar merk toch wel dat ik wat meer een toetsenboard + muis gamer ben. Is wel een leuke manier om mensen te overtuigen van cloud gaming, als je even laat zien dat je GTA V speelt op je telefoon.
Als ik dan toch moet klagen, is het de bandbreedte. Die is bij shadow max 70Mbps. Ik speel nu 1440p @ 100Hz, en dan merk je wel af en toe wat compressie van de beelden. Kan me voorstellen dat dit op 4K nog meer is.
Ga hier zeker nog een jaartje van gebruik blijven maken.
Heb Shadow in Februari een jaar, maar kan je alleen aanvullen.
Het werkt inderdaad prima, mits je een goed netwerk hebt.
Heb inmiddels een Mesh netwerk (siinds afgelopen weekend) aangeschaft van TP-Link voor een betere verbinding op mijn zolder/ManCave (als je geen draden wil trekken).
Ik haal nu tussen de 80 en 120 Mbps.
Een verdubbeling qua snelheid ten opzichten van mijn eerdere set up (via stroom netwerk en een accespoint op zolder etc.)
Mijn racestuur werkte niet via mijn laptop (via mn surface (gen 1) pro wel maar die was erg traag) maar een Oostenrijkse vriend had zijn Ghost mee (toen hij mij aan Shadow introduceerde) daar werkte het wel goed op en sindsdien gezocht naar een Ghost.
Door mijn netwerk ervaring en te lezen dat Magnetic Man dit ook heeft vraag ik me heel erg af hoe Stadia willekeurig in een huis 4K kan gamen.
Daarnaast worstel ik met wat standaard settings in de Shadow zelf, mijn Ghost heeft bijvoorbeeld bandbreedte allocatie en low connection settings.
Als ik die invul dan staan deze anders in de settings app in shadow zelf.
De videokaart kan standaard wel 8K aan. Dat is lachen maar ik heb maar een 4K tv waar de ghost op zit.
Je moet elke keer bij het opstarten dit "terug zetten", dat wordt niet onthouden in de settings.
4K kan mijn (nieuwe) netwerk verbinding wel aan maar 8K doet is niet smooth (maar geen idee of dat de TV is omdat die de feed om moet zetten naar 4K).
Daarnaast is de beperkte opslag wel jammer.
Heb er nu maar 2 games (okee 1 race game met flink veel mods erop) er op staan.
Dat wordt gelukkig anders in het nieuwe jaar met de nieuwe pakketten.
En dit is ook wat Shadow anders maakt dan andere initiatieven, het is gewoon een Windows 10 install.
Je games van Steam, Origin of Epic. Het maakt niet uit. Ook modding prima te doen
Het is een aanrader maar kijk echt goed waar je wil gaan gamen en hoe je netwerk is.
[
Voor 85% gewijzigd door
nils7 op 26-11-2019 07:44
]